Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is een pilot, zie ik in de filenaam staan, dus geen copyrightschendingen ed hoop ik? Bij tijfel, kan je het beste eerst vragen...
Ik heb maar even een stuk van 5 minuten gepakt en die gehercodeerd.
Warez
Audio heb ik zo gelaten. Ik weet niet of de Zune multichannel mp3 ondersteund, maar aangezien het backwards compatible is met Mpeg-1 layer-3 zou dat geen probleem moeten zijn (mits mp3 als audiocodec ondersteund wordt in een videofile). Maargoed, gaat even puur om de video
[ Voor 24% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-11-2006 13:34 ]
Edit straks de link wel weg, kan nu niet want, ik post vanaf mn Qtek S200.
Of maybe wil 'n modje zo lief zijn..
The 4400th post was a fact
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 20-11-2006 14:56 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Ik heb even een aantal Mpeg4 encodings met Xvid, Divx en H.264 met single pass en two pass. Bitrate en resolutie heb ik laag gehouden. Filmpje is een geheel zwart beeld van 2 seconden
Klik voor degenen die willen testen.
Edit: Ik heb geen .mp4 container geprobeerd aangezien VirtualDub alleen maar als .avi kan saven en andere programma's nogal vaag doen laat ik dit maar achterwege [/lui]
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 14:40 ]
Marcel9 heb je inmiddels al met de Zune 'gespeeld'?
En wat zijn daar je eerste indrukken van? Is die stevig, ligt die lekker in de hand,
voelt die robuust aan. Hoe zijn de meegeleverde oordopjes van kwaliteit en heb je
er al allerlei films op proberen af te spelen? Zoja: wat voor bestandsformaten en dergelijke..?
Je kan natuurlijk niet op GoT melden dat je 'n Zune hebt en dan niks meer melden
@ RoD: zwarte filmpjes van 2 seconden, hmm ben benieuwd
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 20-11-2006 14:53 ]
Zodra ik de rest van de spullen erbij heb (liggen elders) ben ik graag bereid om even wat video's te testen voor jullie. Mogelijk dat ik vanavond even wat pics kan posten.
CU.
Verwijderd
Dat weet toch iedereen al. De nieuwe iPod wordt voorgesteld in januari. Het is geen verassing ofzo. De laatste iPod was de iPod 5.5 (niet 6 dus) en het huidige 5 gen iPod model zit al over zijn tijd. In januari komt de 6de generatie al dan niet met touchscreen en belmogelijkheden. Dacht je dat het echt toevallig was dat met de zune in aantocht de laatste revisie van de iPod wel heel weinig veranderingen onderging? Apple heeft een strakke cycle. Je kan bijna je klok gelijk zetten op de launch van nieuwe produkten.[b][message=26882042,noline]
[...]
Ah, jij weet dus al wanneer de nieuwe iPod komt en wat de precieze specificaties zijn?En de lancering van de nieuwe iPod betekent meteen dat andere spelers geen schijn van kans maken tegen de iPod? De Zune heeft een aantal vernieuwende features, die tegen de tijd dat ie hier gelanceerd wordt zeker nog interessant zullen zijn. Bovendien, de iPod mag dan populair zijn, niet iedereen wil een iPod.
En of ik de specs ken van de nieuwe iPod, nee maar de specs van de huidige iPod zijn al in het voordeel van de iPod.
Laat ons zeggen dat Apple nu eens op de kopieer toer gaat en een groter scherm en wifi toevoegt, ga jij dan nog een zune kopen? Ik denk dat voor veel mensen de rekening dan snel gemaakt. Of wel is MS heel dom en brengen ze hem wel uit in europa met alle gevolgen vandien of ze gaan in de aanval met een product dat toch nog een schijn van kans maakt.
En het zal bij de iPod echt niet gaan over enkel de toevoeging van groter scherm en wifi. Het zal eerder in de richting zijn van hoe de Zune 2.0 er zal uitzien.
Tsja, zo kan ik ook nog wel een aantal dingen verzinnen die gaan gebeuren. Speculaties, geruchten, zo blijf je bezig.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:21:
[...]
Dat weet toch iedereen al. De nieuwe iPod wordt voorgesteld in januari. Het is geen verassing ofzo. De laatste iPod was de iPod 5.5 (niet 6 dus) en het huidige 5 gen iPod model zit al over zijn tijd. In januari komt de 6de generatie al dan niet met touchscreen en belmogelijkheden. Dacht je dat het echt toevallig was dat met de zune in aantocht de laatste revisie van de iPod wel heel weinig veranderingen onderging? Apple heeft een strakke cycle. Je kan bijna je klok gelijk zetten op de launch van nieuwe produkten.
Dat is jou mening, daar ben ik het absoluut niet mee eens.En of ik de specs ken van de nieuwe iPod, nee maar de specs van de huidige iPod zijn al in het voordeel van de iPod.
Tsja, ik ben geen Apple fanboy, ik geef dus elk product een kans. Kans is zelfs groter dat ik geen iPod koop omdat ik het kutdingen vind. Dat is dus mijn mening, en er zullen ongetwijfeld een boel mensen het absoluut niet met mij eens zijn. Maar feit is ook dat een boel mensen het wél met mij eens zijn, en dus voor de Zune gaan.Laat ons zeggen dat Apple nu eens op de kopieer toer gaat en een groter scherm en wifi toevoegt, ga jij dan nog een zune kopen? Ik denk dat voor veel mensen de rekening dan snel gemaakt. Of wel is MS heel dom en brengen ze hem wel uit in europa met alle gevolgen vandien of ze gaan in de aanval met een product dat toch nog een schijn van kans maakt.
Werk je bij Apple ofzo? Je lijkt er wel heel erg veel vanaf te wetenEn het zal bij de iPod echt niet gaan over enkel de toevoeging van groter scherm en wifi. Het zal eerder in de richting zijn van hoe de Zune 2.0 er zal uitzien.

In het kort: De nieuwe iPod zal er ongetwijfeld aankomen, maar wanneer en wat voor features weet je op dit moment niet, dus hoef je ook geen rekening mee te houden. En Apple loopt imo altijd achter de feiten aan, dus ik verwacht dat ze ook dit keer niets toevoegen wat nog niet bedacht is.
Feit is wel: De Zune komt naar Europa aangezien MS dit gezegd heeft. En ik geloof niet dat een nieuwe speler van een bekend merk daar verandering in gaat brengen.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 18:55 ]
Verwijderd
Het gaat niet over geruchten, speculaties maar over pure logicaRoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:52:
Tsja, zo kan ik ook nog wel een aantal dingen verzinnen die gaan gebeuren. Speculaties, geruchten, zo blijf je bezig.
dering in gaat brengen.

Ik snap wel dat je hoopt dat Apple zijn iPod niet zal updaten, maar we leven in een wereld waar alles rond concurrentie draait en niemand de ander iets gunt. Denk je nu echt dat Apple geen antwoord zal bieden op de zune? De nieuwe iPod had normaal al moeten verschijnen in oktober maar werd enkel upgedate tot 5,5. Beetje kennis van hoe men zaken doet in consumer electronica leert dat Apple na de feestdagen met een nieuw product zal moeten komen omdat het de markt verzadigd zal hebben tijdens de feestdagen. In januari moet een nieuw produkt dus de iPod terug wat exclusiviteit geven.
De zune intresseert me omdat het binnen enkele jaren wel een bedreiging voor de iPod zal vormen hoop ik. Concurrentie is enkel in het voordeel van de fanboy.
Ik werkt niet voor apple maar Apple werkt heel logisch dus kan je dat bedrijf gemakkeliijk volgen. Hier staat een grappige voorstelling van hoe Apple werkt. Grappig genoeg klopt het grotendeels.
Het maakt mij niet uit als Apple zn producten update hoor. Maar jij doet allemaal aannames die je gewoon niet waar kan maken. Ik discussiëer liever met feiten in plaats van wat aannames.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:19:
[...]
Het gaat niet over geruchten, speculaties maar over pure logica![]()
Ik snap wel dat je hoopt dat Apple zijn iPod niet zal updaten, maar we leven in een wereld waar alles rond concurrentie draait en niemand de ander iets gunt. Denk je nu echt dat Apple geen antwoord zal bieden op de zune? De nieuwe iPod had normaal al moeten verschijnen in oktober maar werd enkel upgedate tot 5,5. Beetje kennis van hoe men zaken doet in consumer electronica leert dat Apple na de feestdagen met een nieuw product zal moeten komen omdat het de markt verzadigd zal hebben tijdens de feestdagen. In januari moet een nieuw produkt dus de iPod terug wat exclusiviteit geven.
Maargoed, nu val ik in herhaling dus laten we deze (offtopic) discussie maar staken.

snel gemaakte matige foto maargoed... je krijgt even een vlotte indruk, ik zal morgen de diverse filmpjes proberen erop te zetten om dit even te testen...
mijn vriendinnetje was zo slim om de kabel even in een andere koffer te stoppen die wordt nagezonden.....

Marcel.
Misschien heb ik 'm morgen zelf wel! Ik krijg wel de bruine versie dus das ook wel leuk qua foto's!
Ach vind 't al slim zat dat je vriendinnetje zo alles verspreid heeft qua apparatuur
Dat komt in dit topic al vaker naar voren. In een aantal reviews worden Zune en iPod vergeleken, en wordt er kritiek op de Zune geuit. Vervolgens wordt hier gezegd dat die kritiek niet altijd even houdbaar is, meestal om persoonlijke reden. Maar laten we het eens omdraaien: Waarom zou je een Zune kopen? Mensen die géén iPod willen, hadden voor de Zune uit kwam vooral kritiek op iTunes ('Ik wil mijn eigen software gebruiken') en dat moet met een Zune net zo goed. Sterker nog, als je al muziek hebt gekocht zul je die opnieuw moeten aanschaffen.RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:52:
Dat is jou mening, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
En als bij de pluspunten van de Zune in een review kanttekeningen worden geplaatst, gaat de reactie van mensen meestal richting 'dat gebruik ik toch niet, dus die kritiek geld niet voor mij'. Maar als je dat toch niet gebruikt, wat is dan nog het onderscheidende van de Zune tov de iPod? Ik heb het idee dat sommigen hier vooral een Zune kopen 'omdat het geen iPod is'. En als we toch op merk gaan kopen, dan zie ik persoonlijk liever een dominante iPod dan een dominante Zune.
Nee, jij bent duidelijk een Anti-Apple fanboy. Heb je ooit een iPod gehad en uitgeprobeerd? Zo nee, dan klopt 'elk product een kans geven' niet echt. Zo wel, wat was er zo verschrikkelijk aan dat je het kutdingen vind, je icoon en ondertitel er op aan past, en vooral: wat maakt de Zune zo veel beter dat het geen kutding is?Tsja, ik ben geen Apple fanboy, ik geef dus elk product een kans. Kans is zelfs groter dat ik geen iPod koop omdat ik het kutdingen vind.
Waar zijn die 'boel mensen' het mee eens? Het lijkt me dat iemand die echt om bepaalde redenen geen iPod wil, ook geen Zune zal willen, maar eerder een stick-mp3-speler, of een mp3-discman. Als er iets is waar niemand een geheim van maakt dan is het wel dat de Zune, zowel de speler als het business model, ontzettend op de iPod lijkt. Ja, de Zune heeft een paar kleine toevoegingen, die al dan niet goed werken en al dan niet belangrijk voor je zijn. Verder mist de Zune een paar kleine dingen die de iPod wel heeft, die al dan niet goed werken en al dan niet belangrijk voor je zijn.Dat is dus mijn mening, en er zullen ongetwijfeld een boel mensen het absoluut niet met mij eens zijn. Maar feit is ook dat een boel mensen het wél met mij eens zijn, en dus voor de Zune gaan.
Maar in het algemeen is de Zune nogal een iPod kloon, en mensen die praktische bezwaren hebben tegen een iPod zullen niet naar de winkel rennen voor een Zune. Ik denk dat een Zune vooral gekocht wordt door mensen die het idee wel aanspreekt, maar tegen de iPod zijn 'omdat iedereen een iPod heeft' of iets soortgelijks. De 'sociale' Zune is eigenlijk vrij individualistisch
MS en Apple zijn verschillende bedrijven. Apple kondigt nieuwe producten zelden, MS wel. Dat wil nog niet zeggen dat het geen feit is dat Apple met een nieuwe iPod komt. Wanneer is onbekend, wat precies ook, maar er komt zeker een nieuwe. Ik denk inderdaad niet dat die nieuwe iPod direct MS zo zeer weg zal drukken dat ze het hele Zune project opdoeken, maar dat is een ander detail.Werk je bij Apple ofzo? Je lijkt er wel heel erg veel vanaf te weten
In het kort: De nieuwe iPod zal er ongetwijfeld aankomen, maar wanneer en wat voor features weet je op dit moment niet, dus hoef je ook geen rekening mee te houden. En Apple loopt imo altijd achter de feiten aan, dus ik verwacht dat ze ook dit keer niets toevoegen wat nog niet bedacht is.
Feit is wel: De Zune komt naar Europa aangezien MS dit gezegd heeft. En ik geloof niet dat een nieuwe speler van een bekend merk daar verandering in gaat brengen.
Oh, en die opmerking over achter de feiten aanlopen en niet innoveren bij Apple is wel erg vreemd. Natuurlijk, een hoop dingen waar de iPod mee kwam zaten al eerder in andere spelers. Maar het scrollwheel, de koppeling met iTunes, en nog een aantal dingen zijn zeker innovatief te noemen. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar Apple is niet de grootste op de markt geworden door 'achter de feiten aan te lopen.'
En nogmaals, het hele Zune project is een kopie van de iPod. Dat is geen kritiek, het heeft bewezen goed te werken, en MS zou stom zijn als ze het wiel gingen opnieuw uitvinden. Maar in een topic over de Zune melden dat Apple niet origineel is komt ietwat vreemd over.
Je hebt het verschillende keren over Apple fanboys. Ik ben het met je eens dat sommigen een Appelvormige roze bril op hebben en alles wat Apple is de hemel in prijzen, en dat dit verwerpelijk gedrag is. Maar alles wat iPod is direct de grond in boren 'omdat een iPod een kutding is' is net zo goed verwerpelijk.
De Zune is hetzelfde type mp3-speler als een iPod. Een aantal functies varieert, maar de basis is hetzelfde. Vind je dat concept niets, dan is een Pocket Movie Plus of die grote iRiver misschien iets voor je, of juist een Lenco stickje. Bijvoorbeeld. Spreekt die basis je niet aan, dan kun je op basis van de aangeboden functies kiezen voor een iPod of een Zune. Maar het verschil is te klein om het ene model een kutding te vinden en het andere een geweldig apparaat..
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Ok spreek nu over aannames en speculaties. Anderen zijn voorzichtiger in voorspellingen, ik vind Apple heel voorspelbaar en zeg je dat er in januari er een nieuwe iPod is. Ik doe geen aannames die ik niet waar kan maken. Het is gewoon zo dat de iPhone geen publiek geheim meer is. Het is zelfs de eerste keer dat Apple er geen geheim van maakt van een unreleased product.RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:10:
[...]
Het maakt mij niet uit als Apple zn producten update hoor. Maar jij doet allemaal aannames die je gewoon niet waar kan maken. Ik discussiëer liever met feiten in plaats van wat aannames.
Maargoed, nu val ik in herhaling dus laten we deze (offtopic) discussie maar staken.
En ik snap dat je zegt dat er duizenden phones zijn die muziek afspelen maar er is geen enkele mp3 speler waar je mee kan bellen.
Ik heb een jaar lang een iPod video 30 GB gehad die me zeer goed beviel.Hertog schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:00:
[...]
Ik heb het idee dat sommigen hier vooral een Zune kopen 'omdat het geen iPod is'.
De reden dat ik 'n Zune heb aangeschaft is gewoon de vernieuwing, het mysterieuze, het niet met de massa meelopen en 'n iPod aanschaffen. Ik ben weleens toe aan 'n nieuw apparaat en zodoende: Zune!
RoD vind de iPod volgens mij persoonlijk niet echt 'n 'kutding' maar gewoon de hele Apple-shit eromheen vind die volgens mij gewoon zwaar but. Hij zegt btw ook niet dat de Zune geen kutding is heh. Hij staat open voor nieuwe PMP's waaronder deze Zune en is gewoon benieuwd wat de Zune gaat brengenNee, jij bent duidelijk een Anti-Apple fanboy. Heb je ooit een iPod gehad en uitgeprobeerd? Zo nee, dan klopt 'elk product een kans geven' niet echt. Wat maakt de Zune zo veel beter dat het geen kutding is?
Non-argument! Waar slaat dat nou op? Ik wil geen iPod dus ook geen Zune?Waar zijn die 'boel mensen' het mee eens? Het lijkt me dat iemand die echt om bepaalde redenen geen iPod wil, ook geen Zune zal willen, maar eerder een stick-mp3-speler, of een mp3-discman.
Ik eet geen hagelslag dus ook geen vlokken? Vind 't beetje rare opmerking als ik 't kwijt mag.
Vooral dat de Zune zelf op de iPod lijkt ben ik totaal niet met je eens...Als er iets is waar niemand een geheim van maakt dan is het wel dat de Zune,
zowel de speler als het business model, ontzettend op de iPod lijkt.
Zune heeft groter scherm, heeft veel grafischere interlay, heeft radio-functie, geen scrollwheel enz.
Dat het business-model idd op die van iTunes lijkt, klopt. Misschien slecht van MS maar, iTunes heeft zich bewezen en daar wil MS natuurlijk 'n graantje van meepikken!
Zei je net ook al maar vind ik niet. iPod kloon: nee, 'ik wil geen iPod dus koop 'n Zune': neeMaar in het algemeen is de Zune nogal een iPod kloon, en mensen die praktische bezwaren hebben tegen een iPod zullen niet naar de winkel rennen voor een Zune. Ik denk dat een Zune vooral gekocht wordt door mensen die het idee wel aanspreekt, maar tegen de iPod zijn 'omdat iedereen een iPod heeft' of iets soortgelijks. De 'sociale' Zune is eigenlijk vrij individualistisch
Nu zeg je 't al voor de derde keer! Zoals ik al zei: Zune is zeker geen kopie van de iPod!En nogmaals, het hele Zune project is een kopie van de iPod. Dat is geen kritiek, het heeft bewezen goed te werken, en MS zou stom zijn als ze het wiel gingen opnieuw uitvinden.
Zune marketplace en onzin is weer wel 'n kopie van iTunes en dat is idd alleen maar slim van MS!
Daar heb je idd wel weer gelijk in!Maar alles wat iPod is direct de grond in boren 'omdat een iPod een kutding is' is net zo goed verwerpelijk.
Dat 'geweldig apparaat' heb ik RoD nooit horen zeggen!Maar het verschil is te klein om het ene model een kutding te vinden en het andere een geweldig apparaat..
Hij staat gewoon open voor nieuwe PMP's en geeft de Zune gewoon een kans qua features en dergelijke.
Verwijderd
Hier ben ik het dan totaal niet mee eens. De Zune lijkt in alle opzichten op de iPod. De formfactor is hetzelfde als de iPod. Een boek kaarten met een scherm en een wieltje. Niet enkel de front zelfs de hold knop en aansluiting lijken wel van de iPod geplukt.CLB schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:36:
[...]
Vooral dat de Zune zelf op de iPod lijkt ben ik totaal niet met je eens...
Zune heeft groter scherm, heeft veel grafischere interlay, heeft radio-functie, geen scrollwheel enz.
Dat het business-model idd op die van iTunes lijkt, klopt. Misschien slecht van MS maar, iTunes heeft zich bewezen en daar wil MS natuurlijk 'n graantje van meepikken!
Je gaat me echt niet vertellen dat men na 5 jaar iPod niet met een ander soort formfactor kan doen? Kijk naar Sony zij maken geen iPod klonen. Ok het succes is er niet naar maar zeggen dat een zune niet op een iPod lijkt doet me vermoeden dat je blind bent en je enkel de zune kent van informatie die je werdt voorgelezen door steve balmer.
Hetgeen dus precies is wat ik bedoeldeCLB schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:36:
[...]
Ik heb een jaar lang een iPod video 30 GB gehad die me zeer goed beviel.
De reden dat ik 'n Zune heb aangeschaft is gewoon de vernieuwing, het mysterieuze, het niet met de massa meelopen en 'n iPod aanschaffen. Ik ben weleens toe aan 'n nieuw apparaat en zodoende: Zune!
Hij zegt het letterlijk in het stuk dat je quote.RoD vind de iPod volgens mij persoonlijk niet echt 'n 'kutding' maar gewoon de hele Apple-shit eromheen vind die volgens mij gewoon zwaar but. Hij zegt btw ook niet dat de Zune geen kutding is heh. Hij staat open voor nieuwe PMP's waaronder deze Zune en is gewoon benieuwd wat de Zune gaat brengen
Natuurlijk mag je dat kwijt. Maar ik zeg niet 'ik wil geen iPod dus ook geen Zune.' Ik bedoel, zoals ik later ook herhaal, dat mensen die de iPod niets vinden op basis van het algehele model niet snel een Zune zullen kopen, omdat daar nauwelijks verschillen in zitten. Als je een iPod een kutproduct vind zeg je dat niet omdat je een iets groter scherm en WiFi wilt. Vandaar dat ik twee modellen noemde die echt duidelijk een ander concept zijn. Dus niet ' ik eet geen hagelslag dus ook geen vlokken' maar iets als 'ik hen een enorme hekel aan hagelslag, maar vlokken zijn geweldig'. Zeg maar.Non-argument! Waar slaat dat nou op? Ik wil geen iPod dus ook geen Zune?
Ik eet geen hagelslag dus ook geen vlokken? Vind 't beetje rare opmerking als ik 't kwijt mag.
Zoals Basilfunk ook al zei lijkt hij er zeker wel op. De dingen die je noemde zijn de 'kleine verschillen'.Vooral dat de Zune zelf op de iPod lijkt ben ik totaal niet met je eens...
Wat dat laatste betreft: niet zo letterlijk, maar je zei het hierboven zelf.Zei je net ook al maar vind ik niet. iPod kloon: nee, 'ik wil geen iPod dus koop 'n Zune': nee
Ik schreef dan ook 'nogmaals'. En het lijkt mij toch vrij duidelijk dat de Zune gebaseerd is op de iPod. En niet alleen het business model, maar ook het uiterlijk van de speler.Nu zeg je 't al voor de derde keer! Zoals ik al zei: Zune is zeker geen kopie van de iPod!
Zune marketplace en onzin is weer wel 'n kopie van iTunes en dat is idd alleen maar slim van MS!
Dat laatste was eigenlijk meer een algemene reactie. Maar, ik pak nog even de originele quote erbij:Dat 'geweldig apparaat' heb ik RoD nooit horen zeggen!
Hij staat gewoon open voor nieuwe PMP's en geeft de Zune gewoon een kans qua features en dergelijke.
Als je open staat voor andere PMP's zul je niet zeggen dat die andere groep 'dus' voor de Zune moet gaan. Sterker nog, als je de iPod echt een kutding vind ga je niet een iPod-achtige als de Zune kopen.Kans is zelfs groter dat ik geen iPod koop omdat ik het kutdingen vind. Dat is dus mijn mening, en er zullen ongetwijfeld een boel mensen het absoluut niet met mij eens zijn. Maar feit is ook dat een boel mensen het wél met mij eens zijn, en dus voor de Zune gaan.
En dan nog even voor de duidelijkheid: ik zeg hier NIET dat ik geen markt voor de Zune zie. Iemand zoals jij, CLB, die een iPod heeft gehad en functies miste die op de Zune wel zat, is prima thuis bij de Zune. Maar als je een iPod helemaal niets vind, dan heeft de Zune echt niet zulke grote verschillen om het ineens de ideale speler voor je te laten zijn. Een Zune kopen 'omdat het geen iPod is' vind ik niet zo'n slimme reden
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ok, _stel_ dat er in januari een nieuwe iPod komt, dan wil dat nog niet zeggen dat de Zune kansloos is. Anders zouden bij voorbaat Archos, iriver iAudio en dat soort merken wel op kunnen houden met mp3spelers maken. Verschillende mensen verschillende wensen, niet iedereen wil een iPod, zoals ik al zei.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:32:
[...]
Ok spreek nu over aannames en speculaties. Anderen zijn voorzichtiger in voorspellingen, ik vind Apple heel voorspelbaar en zeg je dat er in januari er een nieuwe iPod is. Ik doe geen aannames die ik niet waar kan maken. Het is gewoon zo dat de iPhone geen publiek geheim meer is. Het is zelfs de eerste keer dat Apple er geen geheim van maakt van een unreleased product.
Niet ouderwets, maar een _ander_ product. Apple zal concessies moeten doen om telefoonachtige features toe te voegen. Maargoed, way offtopic.En ik snap dat je zegt dat er duizenden phones zijn die muziek afspelen maar er is geen enkele mp3 speler waar je mee kan bellen.Klinkt stom maar dat is nu eenmaal marketing. Zet de iPhone naast de zune en de zune is gewoon een ouderwets product.
Dit gaat me veel te ver in speculaties en aannames, bovendien heeft het niks met de Zune te maken.Maar waar is MS ook al actief? De telefoonmarkt! De originele zune zal, als ie europa haalt, zeker naast een Zunephone liggen. De enige reden waarom ik dit zeg is niet omdat ik de zune wil zien verdwijnen, de zune zal verdwijnen als ie niet binnen de 6 maanden een grondige update krijgt. MS zit hier niet meer in de softwarebranche maar in consumer electronics. Kijk naar de Xbox als voorbeeld. Op die markt zaten toen maar 4 spelers. De markt waar MS zich nu begeeft wordt niet enkel gedomineerd door Apple maar ook door Nokia en Motorola.
Ik wil hier best een uiteenzetting doen over de reden waarom ik wel een Zune zou kopen, als ik zou moeten kiezen tussen de iPod en een Zune. Ik ga het hier niet opnoemen want dat lijkt me een beetje nutteloos. Feit is dat ik de Zune zou kiezen tov de iPod (mits er geen grove bugs enzo in de speler zitten) Mocht je toch willen weten waarom ik een Zune zou kiezen mag je me DM'enHertog schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:00:
[...]
Dat komt in dit topic al vaker naar voren. In een aantal reviews worden Zune en iPod vergeleken, en wordt er kritiek op de Zune geuit. Vervolgens wordt hier gezegd dat die kritiek niet altijd even houdbaar is, meestal om persoonlijke reden. Maar laten we het eens omdraaien: Waarom zou je een Zune kopen? Mensen die géén iPod willen, hadden voor de Zune uit kwam vooral kritiek op iTunes ('Ik wil mijn eigen software gebruiken') en dat moet met een Zune net zo goed. Sterker nog, als je al muziek hebt gekocht zul je die opnieuw moeten aanschaffen.
Het is voor mij persoonlijk heel simpel. Ik zie in de Zune meer positieve kanten dan in de iPod, punt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de Zune zullen kopen omdat het geen iPod is. Sterker nog, daar heb ik al voorbeelden van gezien, en dat vind ik even kansloos als de Apple fanboys. Ik hoop ook dat de Zune geen 2e iPod, wordt, want eentje is erg genoegEn als bij de pluspunten van de Zune in een review kanttekeningen worden geplaatst, gaat de reactie van mensen meestal richting 'dat gebruik ik toch niet, dus die kritiek geld niet voor mij'. Maar als je dat toch niet gebruikt, wat is dan nog het onderscheidende van de Zune tov de iPod? Ik heb het idee dat sommigen hier vooral een Zune kopen 'omdat het geen iPod is'. En als we toch op merk gaan kopen, dan zie ik persoonlijk liever een dominante iPod dan een dominante Zune.
Klopt, maar ik heb er (imo) een gefundeerde mening over.Nee, jij bent duidelijk een Anti-Apple fanboy.
Ik heb elke generatie iPod vanaf de 3e uitgebreid uitgeprobeerd, genoeg om er een mening over te vormen.Heb je ooit een iPod gehad en uitgeprobeerd?
Gaat me wat te ver om er een uiteenzetting over te doen, DM me maar als je wilt weten waarom.Zo wel, wat was er zo verschrikkelijk aan dat je het kutdingen vind, je icoon en ondertitel er op aan past,
Voordelen die ik zie:en vooral: wat maakt de Zune zo veel beter dat het geen kutding is?
-3" scherm. Simpel, groter = beter.
-Landscape mode. Imo een must voor films kijken.
-Wifi. Vooralsnog weinig bruikbaar, maar ik zie er wel mogelijkheden in. Wellicht webbrowsing in de toekomst?
-Interface. Ik vind die van de iPod een ramp, het werkt niet lekker (persoonlijk dus). De Zune ziet er beter uit (kan ik dus niet met zekerheid zeggen aangezien ik em niet geprobeerd heb)
Er zijn zat spelers die imo beter zijn dan de iPod. Archos maakt toffe spelers (mijn mening) en de ZVM vind ik gewoon absoluut beter dan de iPod. Maargoed, weer offtopic.Waar zijn die 'boel mensen' het mee eens? Het lijkt me dat iemand die echt om bepaalde redenen geen iPod wil, ook geen Zune zal willen, maar eerder een stick-mp3-speler, of een mp3-discman.
Vind ik niet. De algemene vorm van de Zune mag dan gelijk zijn aan de iPod (positionering scherm, knoppen, vorm ed) maar dat heeft Apple ook niet zelf verzonnen. Al dat soort spelers lijken gewoon op elkaar. iriver, iAudio en dat soort merken hebben ook veel hdd spelers die een dergelijke vorm hebben.Als er iets is waar niemand een geheim van maakt dan is het wel dat de Zune, zowel de speler als het business model, ontzettend op de iPod lijkt.
Mja, zo kan ik de iPod wel een Creative kloon noemenMaar in het algemeen is de Zune nogal een iPod kloon,

Denk dat je daar wel gelijk in hebt, ik zou ook zeker geen Zune kopen.en mensen die praktische bezwaren hebben tegen een iPod zullen niet naar de winkel rennen voor een Zune.
Ach, sociale Zune, die term heb ik ook niet verzonnen, marketinggeblaat.Ik denk dat een Zune vooral gekocht wordt door mensen die het idee wel aanspreekt, maar tegen de iPod zijn 'omdat iedereen een iPod heeft' of iets soortgelijks. De 'sociale' Zune is eigenlijk vrij individualistisch
Eens dan.MS en Apple zijn verschillende bedrijven. Apple kondigt nieuwe producten zelden, MS wel. Dat wil nog niet zeggen dat het geen feit is dat Apple met een nieuwe iPod komt. Wanneer is onbekend, wat precies ook, maar er komt zeker een nieuwe. Ik denk inderdaad niet dat die nieuwe iPod direct MS zo zeer weg zal drukken dat ze het hele Zune project opdoeken, maar dat is een ander detail.
Klopt.Oh, en die opmerking over achter de feiten aanlopen en niet innoveren bij Apple is wel erg vreemd. Natuurlijk, een hoop dingen waar de iPod mee kwam zaten al eerder in andere spelers. Maar het scrollwheel,
Ik vind iTunes een van de redenen om geen iPod te nemen. Een absolute vereise voor mij is mappen support, en het liefst nog met library support erbij (persoonlijk dus)de koppeling met iTunes,
In het begin kon je de iPod inventief noemen, maar sinds Gen.4 vind ik em niet meer innovatief. De iPod Video was een achterhaald concept. Er waren al hopen videospelers, waarna Apple er nog eens achteraan kwam. Niks mis mee overigens, maar niet innovatief.en nog een aantal dingen zijn zeker innovatief te noemen.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Apple heeft een populaire speler op de markt gebracht, in die zin lopen ze een ontzettend eind voor op de concurrentie. Maar dat is maar net hoe je er naar kijkt. Op het gebied van degelijke audiospelers loopt iAudio momenteel voor op de concurrentie, en aan de Archos videospelers kan niemand tippen op het moment (wederom mijn mening)Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar Apple is niet de grootste op de markt geworden door 'achter de feiten aan te lopen.'
Misschien het feit dat je "speciaal" voor de Zune liedjes online kunt aanschaffen, waar Apple mee begonnen is, dat is wel iets ja. Maar puur naar de speler gekeken zie ik dat niet zo.En nogmaals, het hele Zune project is een kopie van de iPod. Dat is geen kritiek, het heeft bewezen goed te werken, en MS zou stom zijn als ze het wiel gingen opnieuw uitvinden. Maar in een topic over de Zune melden dat Apple niet origineel is komt ietwat vreemd over.
Klopt. Maar ik heb hier wel degelijk een gefundeerde mening over waarom ik iPods niet goed vind, en misschien was "kutdingen" een te zware uitdrukking. Misschien had ik moeten zeggen dat de speler niet aan mijn eisen voldoetJe hebt het verschillende keren over Apple fanboys. Ik ben het met je eens dat sommigen een Appelvormige roze bril op hebben en alles wat Apple is de hemel in prijzen, en dat dit verwerpelijk gedrag is. Maar alles wat iPod is direct de grond in boren 'omdat een iPod een kutding is' is net zo goed verwerpelijk.
Een HDD-PMP ja, klopt. Maar dat is niet iets wat Apple verzonnen heeft, integendeel. Maargoed, het gaat er ook niet zozeer om wie er nou de eerste mee was. Maar om de Zune een iPod kloon te noemen gaat mij te ver omdat de iPod ook z'n features van anderen afgekeken heeft met de Video iPod.De Zune is hetzelfde type mp3-speler als een iPod. Een aantal functies varieert, maar de basis is hetzelfde.
Klopt, dat heb ik dat niet goed uitgedrukt, maar ik wil wel nog even benadrukken dat ik de Zune geen geweldig apparaat vindt. Wat ik wel vindt is dat de superioriteit van de iPod zoals Basilfunk in enkele bewoordingen schreef overdreven is. Maargoed, je zei ook al het daarmee eens te zijn.Vind je dat concept niets, dan is een Pocket Movie Plus of die grote iRiver misschien iets voor je, of juist een Lenco stickje. Bijvoorbeeld. Spreekt die basis je niet aan, dan kun je op basis van de aangeboden functies kiezen voor een iPod of een Zune. Maar het verschil is te klein om het ene model een kutding te vinden en het andere een geweldig apparaat..
En de iPod lijkt weer op andere (oudere) spelers, en zo kan je wel even doorgaan. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat de Zune een iPod kloon is. Een aantal features is wel van Apple afgekeken (Zune Marketplace bv) maar andere features lijken weer op bijvoorbeeld de Creative ZVM, of een Archos PMP.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:51:
[...]
Hier ben ik het dan totaal niet mee eens. De Zune lijkt in alle opzichten op de iPod. De formfactor is hetzelfde als de iPod. Een boek kaarten met een scherm en een wieltje. Niet enkel de front zelfs de hold knop en aansluiting lijken wel van de iPod geplukt.
Je gaat me echt niet vertellen dat men na 5 jaar iPod niet met een ander soort formfactor kan doen? Kijk naar Sony zij maken geen iPod klonen. Ok het succes is er niet naar maar zeggen dat een zune niet op een iPod lijkt doet me vermoeden dat je blind bent en je enkel de zune kent van informatie die je werdt voorgelezen door steve balmer.
Goed, dat was wel weer genoeg offtopic van mijn kant

Edit:

Klopt, dat drukte ik dan niet goed uit. En mn icoon is "tegen" de Apple fanboysHertog schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:13:
Hij zegt het letterlijk in het stuk dat je quote.En z'n icoon is ook wel een hint.
Klopt, daar heb je gelijk in, ik heb alleen nooit gezegd dat ik een Zune wil, het gaat mij puur om de vergelijking. Dus of vlokken lekkerder zijn dan hagelslag, of nietNatuurlijk mag je dat kwijt. Maar ik zeg niet 'ik wil geen iPod dus ook geen Zune.' Ik bedoel, zoals ik later ook herhaal, dat mensen die de iPod niets vinden op basis van het algehele model niet snel een Zune zullen kopen, omdat daar nauwelijks verschillen in zitten. Als je een iPod een kutproduct vind zeg je dat niet omdat je een iets groter scherm en WiFi wilt. Vandaar dat ik twee modellen noemde die echt duidelijk een ander concept zijn. Dus niet ' ik eet geen hagelslag dus ook geen vlokken' maar iets als 'ik hen een enorme hekel aan hagelslag, maar vlokken zijn geweldig'. Zeg maar.
Ik vind ze wel degelijk van belang.Zoals Basilfunk ook al zei lijkt hij er zeker wel op. De dingen die je noemde zijn de 'kleine verschillen'.
Vrij universeel model, zoals ik al schreef.Ik schreef dan ook 'nogmaals'. En het lijkt mij toch vrij duidelijk dat de Zune gebaseerd is op de iPod. En niet alleen het business model, maar ook het uiterlijk van de speler.
Zeker niet, en dat probeerde ik ook niet te zeggen. Het ging mij wederom om de vergelijking tussen de 2.Als je open staat voor andere PMP's zul je niet zeggen dat die andere groep 'dus' voor de Zune moet gaan. Sterker nog, als je de iPod echt een kutding vind ga je niet een iPod-achtige als de Zune kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 22:36 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik draag dan wel 'n bril maar, daardoor ben ik dus niet blindVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:51:
Ok het succes is er niet naar maar zeggen dat een zune niet op een iPod lijkt doet me vermoeden dat je blind bent en je enkel de zune kent van informatie die je werdt voorgelezen door steve balmer.
'De Zune ken ik alleen door Steve Balmer', ik ken heel die f*cking Steve Balmer niet eens
Ik ben de Zune gaan kennen door dit topic, in 't begin een keertje gereageerd van 'lijkt me mooi ding'.
In de loop der tijd is er steeds meer informatie beschikbaar gekomen over deze Zune en tegelijkertijd kwam het idee in me op om m'n iPod video te verkopen en voor 'n nieuwe speler te gaan...
Met de Zune nog in m'n achterhoofd heb ik me daar verder in verdiept en gekozen voor de Zune!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil best met 'n iPod lopen hoor, best wel maar, ik ben in reallife ook 'n persoon die loopt met knalrood haar, gele Overzeas broeken en piercings --> dus beetje anders dan de rest
Achja hij zegt 't wel en ik weet (van dit forum) dat hij ook geen echte Apple liefhebber is mjaHij zegt het letterlijk in het stuk dat je quote.En z'n icoon is ook wel een hint.
Misschien verkeerd door mij geinterpreteerd, misschien ook niet! Ik begrijp je standpunt idd wel!Vandaar dat ik twee modellen noemde die echt duidelijk een ander concept zijn. Dus niet ' ik eet geen hagelslag dus ook geen vlokken' maar iets als 'ik hen een enorme hekel aan hagelslag, maar vlokken zijn geweldig'. Zeg maar.
Hmm ok vind jij en ik dus niet. Maarja dit blijft ja / nee, welles / nietes!Zoals Basilfunk ook al zei lijkt hij er zeker wel op.
De dingen die je noemde zijn de 'kleine verschillen'.
Feit is dat we oa hierover gewoon anders ingesteld zijn en er anders over denken.
Hmm zelfde antwoord als hierboven! Gewoon andere instelling / mening die je zeker kwijt mag!!En niet alleen het business model, maar ook het uiterlijk van de speler.
Hmm eigenlijk weer 't zelfde iddAls je open staat voor andere PMP's zul je niet zeggen dat die andere groep 'dus' voor de Zune moet gaan. Sterker nog, als je de iPod echt een kutding vind ga je niet een iPod-achtige als de Zune kopen.
Ik vind de Zune meer gericht op films kijken dan de iPod --> door het grotere scherm..
Maar, dat is uiteraard een persoonlijke mening die zeker niet door iedereen gedeeld zal worden.
iPod zie ik zelf meer als muziek-speler (alhoewel ik er graag films op keek hoor daar niet van)
Ideale speler zal er inderdaad nooit zijn. Je wilt altijd dit of dat of zus enzo. Een evenwicht in prijs/ functies die je wilt zal er zeker wel zijn in meerdere apparaten of dat nou 'n iPod nano is van 150 euro of 'n Archos 604 van 500, 't is uiteraard altijd je eigen keuze / gevoel.En dan nog even voor de duidelijkheid: ik zeg hier NIET dat ik geen markt voor de Zune zie. Iemand zoals jij, CLB, die een iPod heeft gehad en functies miste die op de Zune wel zat, is prima thuis bij de Zune. Maar als je een iPod helemaal niets vind, dan heeft de Zune echt niet zulke grote verschillen om het ineens de ideale speler voor je te laten zijn.
En dat ben ik zeker met je eensEen Zune kopen 'omdat het geen iPod is' vind ik niet zo'n slimme reden
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En om op al RoD z'n dingen te reageren heb ik geen zin
RoD brengt punten aan waarvan ik denk, 100% mee eens: bv geen iPod-kloon en dergelijke
Zelf ben ik natuurlijk pro-Zune omdat, ik 'm tenslotte besteld heb en hij hier morgen/ overmorgen is.
Maar daarentegen ben ik ook zeker geen contra-iPod. Vind 't een prachtig, slank apparaat maar de functies die de iPod heeft zijn voor mij 1 jaar lang perfect geweest en nu is 't tijd om (in mijn ogen) een stapje 'hoger' te gaan door aanschaf van deze Zune: Mooier uiterlijk, mooier IU, groter scherm, radio
Verwijderd
Je stelt de ambities van de Zune plots zwaar naar beneden. De Zune is niet gepositioneerd tegenover archos, iriver, iaudio en weet ik wat nog allemaal maar rechtstreeks tegenover de iPod. Als we het zouden hebben over de kansen tegenover die andere spelers dan zet ik alles in op de zune. De Zune is zeker niet kansloos tegen deze spelers.RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:30:
[...]
Ok, _stel_ dat er in januari een nieuwe iPod komt, dan wil dat nog niet zeggen dat de Zune kansloos is. Anders zouden bij voorbaat Archos, iriver iAudio en dat soort merken wel op kunnen houden met mp3spelers maken. Verschillende mensen verschillende wensen, niet iedereen wil een iPod, zoals ik al zei.
[...]
[quote]RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:30:
[...]
Heeft dat niks met de Zune te maken? Waarom riep MS dan snel na de eerste solide geruchten over de iPhone dat ze ook aan een zune phone werken? Ik vind het maar een raar antwoord want dan kan je evengoed stellen "wat heeft de xbox met zune te maken".RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:30:
Dit gaat me veel te ver in speculaties en aannames, bovendien heeft het niks met de Zune te maken.
Denk je dat ik het allemaal uit mijn duim zuig ofzo?
Verwijderd
Op welke speler mag de iPod dan lijken? De simpele formfactor van de iPod was echt uniek te noemen maar waarschijnlijk kan jij me nu een oudere speler met dezelfde kenmerken als de ipod laten zien.RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:30:
En de iPod lijkt weer op andere (oudere) spelers, en zo kan je wel even doorgaan. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat de Zune een iPod kloon is. Een aantal features is wel van Apple afgekeken (Zune Marketplace bv) maar andere features lijken weer op bijvoorbeeld de Creative ZVM, of een Archos PMP.
Dat ben ik met je eens, net zoals de Zune niet kansloos is ten opzichte van de iPod. En jij zegt dus dat het wel zo is mocht er een nieuwe iPod uitkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 02:06:
[...]
Je stelt de ambities van de Zune plots zwaar naar beneden. De Zune is niet gepositioneerd tegenover archos, iriver, iaudio en weet ik wat nog allemaal maar rechtstreeks tegenover de iPod. Als we het zouden hebben over de kansen tegenover die andere spelers dan zet ik alles in op de zune. De Zune is zeker niet kansloos tegen deze spelers.
Omdat een telefoon van Apple danwel Microsoft niks te maken hebben met de huidige Zune. Bovendien zijn daar verder geen concrete feiten over te vinden wat het nou precies allemaal gaat inhouden.Heeft dat niks met de Zune te maken? Waarom riep MS dan snel na de eerste solide geruchten over de iPhone dat ze ook aan een zune phone werken? Ik vind het maar een raar antwoord want dan kan je evengoed stellen "wat heeft de xbox met zune te maken".
Denk je dat ik het allemaal uit mijn duim zuig ofzo?
Archos heeft de eerste hdd-audiospeler gemaakt. Qua formfactor is deze gelijk aan de iPod. De iPod heeft dit dus overgenomen. Wel hebben ze het formaat enigzins versimpeld aangezien Archos het nodig achte om beschermende rubber banden aan de zijkant van de speler te makenVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 02:10:
[...]
Op welke speler mag de iPod dan lijken? De simpele formfactor van de iPod was echt uniek te noemen maar waarschijnlijk kan jij me nu een oudere speler met dezelfde kenmerken als de ipod laten zien.

Maargoed, wat ik wilde zeggen daarmee is dat alles wel van iets afgeleidt is. De formfactor van de iPod is gewoon een vrij universeel model. Dat de Zune ook dit model heeft is dus vrij logisch, en heeft niks met de iPod te maken. Wel is het zo dat enkele features die de iPod ook heeft nagedaan zijn, maar dat had ik al gemeldt. Maar dat vindt ik ook niet erg, een goed concept mag je best verbeteren
Maargoed, dit gaat wel vrij offtopic weer zo. Dit is de laatste keer dat ik er op reageer.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 21-11-2006 12:23 ]
Ik moet bekennen dat ik voordat ik ging vergelijken nog niet van de Zune had gehoord, maar hier kwam ik al snel achter via tweakers. Ik heb het nieuws in deze topic even gevolgd. Wifi kwam naar voren. Eerste reactie: cool!. Tweede reactie: nagenoeg onbruikbaar. Groter scherm (tov iPod en ZVM). Dat is natuurlijk een pre bij films kijken. Landscape mode. Wederom een pre bij kijken van films. Interface. Na de preview-filmpjes hebben gezien vind ik de interface zeker mooi. Mooier dan die van de iPod. Tegenover de ZVM vind ik dat moeilijk. Radio. Ook een pre maar alleen tov de iPod.
Het geluid is bij de iPod en de ZVM allebei goed. Van de Zune weet ik het niet maar de pre(re)views zijn er niet negatief over.
Kwa ondersteunende formaten van een speler komt de ZVM toch verreweg het beste uit de bus. Vooral bij de ondersteunende videoformaten. Hoe makkelijk het ook is (zoals heel veel iPod-bezitters zeggen) om bestanden te converteren; zo weinig mogelijk hoeven te converteren vind ik een heel groot voordeel.Over de Zune zijn heel wat onduidelijkheden, maar dat die minder ondersteunt dan de ZVM is wel duidelijk.
Het als externe hardrive gebruiken van de speler en de bestanden is bij de ZVM het makkelijkst van de drie. Hier ben ik niet volledig zeker van. Corrigeer me a.u.b. als dat nodig is.
De interface van de Zune lijkt mij dus beter dan de iPod, wat ik al eerder aangaf. Vergeleken met de ZVM heb ik niet echt een grote voorkeur.
Het uiterlijk is bij alle drie de spelers niet lelijk, dus eigenlijk imo niet van belang in de vergelijking. Wat mij alleen wel heel erg aanspreekt is het design van de Zune. Voor mij springt die er toch uit. Vooral de bruine met de groene rand. Hierbij moet ik ook vertellen dat bekend is dat de ZVM nogal snel krast. Een groot nadeel. Van de iPod weet ik dat het wel beter is dan de ZVM, maar de Zune heeft (en dit weet ik wederom niet zeker) de meest krasvrije speler.
De besturing heb ik alleen kunnen testen met de iPod en de ZVM. Hier ging mijn voorkeur uit naar de ZVM. Het clickwheel van de iPod vond ik gewoonweg minder fijn werken dan de besturing van de ZVM. Misschien is een nadeel dan dat de ZVM de knopjes naast het touch-gedeelte ook niet touchgevoelig heeft gemaakt. Van de Zune heb ik in reviews gelezen dat de besturing soms beter is dan die van de iPod, maar dit heeft denk ik ook heel veel te maken met de interface.
Over de radio kan ik kort zijn. De Zune en de ZVM wel. De iPod niet. Wel mist de Zune andere kleine dingetjes als bv. een klok. Toch vraag ik mij af of ik dit zou gebruiken.
De accuduur is bij de drie spelers niet heel verschillend. Bij de Zune is het misschien iets korter (met Wifi nog wat korter). Niet een heel groot breekpunt.
Om nog het nog even over de toegevoegde functie van de Zune te hebben. Wifi. Zolang er zo weinig Zune-gebruikers zijn (en vooral in Nederland), is dit toch een beetje een overbodige functie, tenzij dit later uitgebreid wordt en je ook het web kunt browsen, bestanden draadloos kunt overzetten met de computer etc.. Maar nu is dat nog niet het geval.
Kwa grootte is de iPod natuurlijk de kleinste. Bij de Zune tov de ZVM is het maar hoe je het bekijkt. Respectievelijk 112 x 61 x 15 en 104 x 62 x 18,6. Hierbij is de inhoud van de Zune 102,48 cm3 en de inhoud van de ZVM 119,93 cm3. Dit komt bij de ZVM vooral door de dikte. Ik heb alle de iPod en de ZVM alleen in mijn handen gehad dus ik weet alleen hoe die zijn. Imo konden die alle twee goed in mijn zak. Dit zal ook wel zo zijn met de Zune. Ik vond de ZVM van lekkerder in de hand liggen dan de iPod. Dit zou wel is door de dikte kunnen komen. Wederom weet ik niet hoe dat met de Zune zit. Wel moet je bedenken dat de Zune groter is dan de iPod door het grotere scherm. 3" van de Zune tegen 2.5" van de iPod.
Na alles afgewogen te hebben heb ik uiteindelijk gekozen voor de ZVM. Voor de eisen die ik heb is dit voor mij de beste speler. Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom de Zune alleen met de iPod wordt vergeleken. Hij mag best ook wwel eens vegeleken worden met de Creative Zen Vision: M.
Prima vergelijking trouwens, ik kan me in al je punten goed vinden
Nog even 'n opmerking wat betreffende de 'verwisselbare schijf' bij de Zune. De Zune ondersteund dit namelijk niet!! Zelf vind ik 't wel een klein nadeeltje maar, dat woog in mijn ogen niet op tegen alle Zune-voordelen.
Hele mooie Zune-videoreview part I
De persoon die 'm reviewed weet werkelijk nog niks van de Zune en dat is toch wel mooi om te zien!
Hele mooie Zune-videoreview part II
Inmiddels heeft hij de Zune al 'n tijdje gebruikt en gaat er verder op in
@ Marcel9: Hoe zit 't met de preloaded content!
Is dat er af te halen via de computer ofzo..?
De Zune heeft 30 GB zeggen ze maar met MB's en GB's en dergelijke houdt je ongeveer <28 GB over. In een van de filmpjes van hierboven is te zien dat de Zune als hij wordt geleverd al 0,54 GB in gebruik heeft door die preloaded content en nog eens 27,22 GB aan vrije ruimte heeft
Whiej net te horen gekregen dat de radio gewoon werkt met je eigen oordoppen
Ook is de preloaded shit gewoon van je Zune af te halen dus das ook 'n toppertje
[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 21-11-2006 15:52 ]
ik wil heel erg graag een zune maar 1 nadeel, hij is hier niet verkrijgbaar
dat weten we inmiddels allemaal, en dus is de enige optie om em te bestellen via eBay (dat is wel het voordehandliggendste (mooi woord ) )
het enige waar ik mee zit is dat als je em besteld via internet, er geen garantie is. Microsoft NL geeft volgens mij geen garantie aan een product die ze niet verkopen hier.
natuurlijk zijn er andere nadelen zoals opladen van batterij, maar die kunnen makkelijk opgelost worden.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de zune en die "andere", aangezien die wel in dit kleine landje te krijgen zijn. Waarom mij de zune erg mooi lijkt, komt mede door het prachtige interface, radio, design, en WiFi. Dan zul je zeggen WiFi, daar heb je toch niets aan. Maar ik denk juist van wel. Overal waar ik kom, thuis, school (ergens anders kom ik over het algemeen niet
Zelf denk ik niet dat de Zune meer in Europa komt, als ik al die berichten zie van 'eind 2007' (type maar "Zune" + "Europa" in bij Google. Dus dan is importeren de enige oplossing...
wat zal ik doen ?!?!
Je moet er gewoon niet aan denken dat je Zune kapot gaat en mocht die dat wel doen.. tsjaaa
Dat zie ik dan wel weer. Zal uiteraard eerst contact opnemen met Microsoft NL en dergelijke..
Mja zoals ik al: ik denk er maar niet aan... Als het goed is krijg ik 'm morgen binnen
@ TS: ''Dual connect remote (?),''
Wordt oa uitgelegd in dit filmpje!
Op dit apparaat kunnen twee headsets worden aangesloten op 1 Zune zodat,
je met z'n tweeen naar dezelfde muziek kunt luisteren! Leuke feature: aparte volume-controls!
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 00:41 ]
Straks is het iets anders... als mijn moeder me twee keer zou bellen tijdens een les zou er iets anders aan de hand zijn waarschijnlijk...
Marcel
Ik heb 'm dus nog niet binnen

Verwijderd
De mp3 topseller list
Amazon is de baormeter voor wat gegeerd is in de VS.
Verder even wat indrukken, user interface komt er simpel en effectief over... toch wel een sterk punt... ik ben normaliter een Iaudio gebruiker (2 spelers) en dit is toch wel even wat intuitiever. Het scherm vind ik behoorlijk goed, de kwaliteit van audio heel behoorlijk, al geef ik daarvoor de voorkeur aan mijn Iaudio6.
Als je op zoek bent naar een speler voor zowel audio/video als foto dan is dit best een aardig alternatief. Helaas heb je in NL voorlopig niet zo veel aan de coole features maargoed.
Marcel.
Na conversie? Ik neem aan dat je bedoeld dat het gewoon op de speler gezet wordt en dat de software niet de videofile converteert oid?marcel9 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:03:
De zune.mp4 is via de interface toe te voegen en speelt na conversie in de zune software ook in de zune player probleemloos af.
Een gewone .mpg? Mpeg1 dus?Heb er verder even snel een mpg file opgezet die ook prima afspeelt.
Ik neem aan dat ik dat wasDe eerder door een tweaker geposte AVI files zijn niet standaard toe te voegen, ongetwijfeld na conversie elders uiteraard wel... hiervoor zijn al heel veel tools beschikbaar inmiddels...

Uhm kun je dit misschien wat toelichten? Je hebt 't over dit filmpje toch?marcel9 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:03:
De zune.mp4 is via de interface toe te voegen en speelt na
conversie in de zune software ook in de zune player probleemloos af.
Werkt dat gewoon zo 1, 2, 3 nadat je 't op de Zune hebt gezet of?
Sorry als ik je niet begrijp maar, wat bedoel je met 'conversie in de zune software'..?
Zou blij zijn als dit bovenstaande filmpje gewoon 1,2,3 werkt dan hoef ik niks te doen
met die tientallen .mp4 films die ik op m'n computer heb staan, anders word ik echt gek

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 22:16 ]
De MPG was inderdaad een MPG-1, en AVI is bij mijn eerste indruk iets dat eerst extern zal moeten worden omgezet voordat je het op de player kan zetten.
Marcel.
Klinkt positief! Dit was natuurlijk een redelijk klein filmpje van ongeveer 30 MB!
Ben benieuwd hoe 't gaat met films van rond de 500 MB qua tijdsduur maar, dat wacht ik af!
Ik hoop toch echt dat ik 'm morgen krijg hoor anders, word ik gek van 't wachten.. maarja
EDIT: Kun je voor de rest nog iets kwijt over de software? Makkelijk te installen?
Werkt 't makkelijk, innovatief, simpel of is 't eigenlijk gewoon bagger-software..!?
@ RoD: Dat filmpje van mij was al .mp4 dus..?
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 22-11-2006 23:09 ]
Klopt, maar ik weet niet of alle .mp4 bestanden werken. Denk aan hoge bitrates, B frames, resolutie ed. Feit is, dat .mp4 bestanden werken, maar alle? Ik weet niet of simpelweg het hercoderen naar .mp4 genoeg is.. maargoed. In ieder geval Mpeg4 dusCLB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:06:
Heej thanks voor je antwoord man!
Klinkt positief! Dit was natuurlijk een redelijk klein filmpje van ongeveer 30 MB!
Ben benieuwd hoe 't gaat met films van rond de 500 MB qua tijdsduur maar, dat wacht ik af!
Ik hoop toch echt dat ik 'm morgen krijg hoor anders, word ik gek van 't wachten.. maarja
EDIT: Kun je voor de rest nog iets kwijt over de software? Makkelijk te installen?
Werkt 't makkelijk, innovatief, simpel of is 't eigenlijk gewoon bagger-software..!?
@ RoD: Dat filmpje van mij was al .mp4 dus..?
Hoe kan ik meer info zien over zo'n .mp4 file?
Wat betreffende resolutie? Framerate en dergelijke?
En wat wil je daarmee zeggen dan?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:54:
Voor degene die nog altijd denken dat ik alles uit mijn neus peuter :
De mp3 topseller list
Amazon is de baormeter voor wat gegeerd is in de VS.
GspotCLB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:31:
Als mijn .mp4's maar werken![]()
Hoe kan ik meer info zien over zo'n .mp4 file?
Wat betreffende resolutie? Framerate en dergelijke?
Alleen hij ligt op Schiphol dus ga 'm nu ophalen!
Ben benieuwd wat ik moet gaan betalen
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 23-11-2006 13:25 ]
Ok fijn. Post maar weer wanneer je ook daadwerkelijk ervaringen hebtCLB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:24:
Whiej m'n Zune is er!
Vond net een leuk linkje die de Zune met de iPod en de ZVM vergelijkt in een mooi overzichtelijk tabelletje: Klik
Eigenlijk komt hier de ZVM het beste eruit volgens DAPreview of denk ik dat maar?RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:25:
[...]
Ok fijn. Post maar weer wanneer je ook daadwerkelijk ervaringen hebt
Vond net een leuk linkje die de Zune met de iPod en de ZVM vergelijkt in een mooi overzichtelijk tabelletje: Klik
Recommended by DAPreview?
Zune: Not at this time. Zune targets the same demographic that would be satisfied with the iPod and does but does not offer a compelling alternative. Nice GUI, but it's not enough.
iPod: Yes, for people that want a player that "just works" and those who are willing to invest in DRM-wrapped media from iTunes Media Store.
ZVM: Yes, for people who want the same kind of functionality as the iPod Video but with more features. We like the ability to play videos from the web (Xvid/Divx) without having to transcode.
Leuke link. Alles op een rij waarmee je je keuze goed kunt bepalen (op basis van je eigen eisen).
dus daarom ga ik maar voor de ipod
Mooie verpakking, lekker klein!
Radio werkt gewoon met m'n eigen oordoppen!
Mooi apparaat, mooie kleursamenstelling en weegt niks!
Voel robuust aan en erg stevig! Scherm is werkelijk suuuuper!
Opladen via USB werkt gewoon! Nu moet ik naar dansles en Scouting!
Krijg vanavond m'n camera terug dus zal 'n shitload aan foto's maken!
Morgen installeer ik de software ook en zal ik me toeleggen op de functies vd Zune!
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 23-11-2006 18:20 ]
• De interface, menu enzo.. films, audio afspelen.
• De speler in vergelijking met een voorwerp.
• Hoe de speler in hand ligt.
Ben ik wel benieuwd naar
Verwijderd
Dat het gevecht blijkbaar niet aan de top wordt uitgevochten maar aan de basis en dat baart me zorgen. Een zune die strijdt met de iPod vind ik gezond. Maar een zune die de andere mp3 spelers kanibaliseert is zeer ongezond. Dit kan leiden tot een situatie waar je enkel nog ipods en zunes kan kopen en voor de rest enkel nog low budget spelers als andere kwaliteitsbouwers uit de markt worden gespeeld. Het kan misschien raar klinken maar ik had echt gehoopt op een sterke zune omdat dit me een betere iPod oplevert.
Zoals het er nu uitziet moet Apple weer niet op de concurrentie letten. Vergelijk de situatie zoals ze nu is op het OS veld. En nu ga ik waarschijnlijk tegen schenen stampen maar 5 jaar wachten op iets wat bij een ander merk al jaren de norm is zie ik echt niet zitten. Binnenkort koopt iedereen gewoon een iPod omdat iedereen dat heeft en dan spreek ik niet over het modeverschijnsel maar de psychologische grens die zegt dat het wel goed moet zijn omdat iedereen het heeft.
Ik ben niet zo naief te denken dat Apple nooit een MS zal worden als het zich even weinig zorgen moet maken, vandaar dat ik zo teleurgesteld bent in de zune en zijn verkoopsprestaties
van engadget.. maakt de Zune nog aantrekkelijker.
Microsoft won't let the Zune function as an external USB drive? Fine. We'll make it function as an external USB drive our damn selves. Looks like the fine chaps over at ZuneBoardshave divined a method to make the non-MSC non-MTP Zune open the hell up and act like a real drive for god's sake. They haven't yet posted the tutorial on how to do it (so as far as we know this might be a hope-shattering Thanksgiving-day hoax) but we're kind of thinking those guys wouldn't let us all down like that, so watch out here for further developments.
En op de 4e plaats in de cnet most wanted lijst: http://www.cnet.com/4520-4_1-6541088-1.html?tag=cnetfd.mw
[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 23-11-2006 21:40 ]
Lekker boeiend welke speler er het beste verkocht wordtVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:16:
[...]
Dat het gevecht blijkbaar niet aan de top wordt uitgevochten maar aan de basis en dat baart me zorgen. Een zune die strijdt met de iPod vind ik gezond. Maar een zune die de andere mp3 spelers kanibaliseert is zeer ongezond. Dit kan leiden tot een situatie waar je enkel nog ipods en zunes kan kopen en voor de rest enkel nog low budget spelers als andere kwaliteitsbouwers uit de markt worden gespeeld. Het kan misschien raar klinken maar ik had echt gehoopt op een sterke zune omdat dit me een betere iPod oplevert.
Zoals het er nu uitziet moet Apple weer niet op de concurrentie letten. Vergelijk de situatie zoals ze nu is op het OS veld. En nu ga ik waarschijnlijk tegen schenen stampen maar 5 jaar wachten op iets wat bij een ander merk al jaren de norm is zie ik echt niet zitten. Binnenkort koopt iedereen gewoon een iPod omdat iedereen dat heeft en dan spreek ik niet over het modeverschijnsel maar de psychologische grens die zegt dat het wel goed moet zijn omdat iedereen het heeft.
Ik ben niet zo naief te denken dat Apple nooit een MS zal worden als het zich even weinig zorgen moet maken, vandaar dat ik zo teleurgesteld bent in de zune en zijn verkoopsprestaties

Helden!m3gA schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:37:
[...]
van engadget.. maakt de Zune nog aantrekkelijker.
En op de 4e plaats in de cnet most wanted lijst: http://www.cnet.com/4520-4_1-6541088-1.html?tag=cnetfd.mw
Hiervoor krijgt de Zune een half punt meer op z'n rapportcijfer imo
Verwijderd
Inderdaad zo'n 90%RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:02:
[...]
Lekker boeiend welke speler er het beste verkocht wordtIn the USA lopen sowieso meer mensen rond die menen dat iPods en mp3spelers twee verschillende dingen zijn. Dan verkoopt de iPod maar beter.. hij is altijd al populair geweest en dat heeft nog nooit iemand weerhouden om een kwaliteitsspeler op de markt te brengen. Het zal mij dus worst wezen dat ie niet beter verkoopt dan de iPod. Er zijn zat mensen die niet als makke schapen achter Apple aanlopen, dus ik zie de DAPmarkt qua aanbod positief in.
Verwijderd
Oef CNet is terug CNet, blijkbaar hebben ze nog het één en ander goed te maken. Nu nog op de 4e plaats komen in de effectieve verkopen.m3gA schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:37:
En je blijft maar doorgaan met die iPod vergelijkings-onzin.. let it be man! Doe relaxed
Zou wel nice zijn als ik 'm toch als verwisselbare HD zou kunnen gaan gebruiken
Ff snel wat random pics geschoten! Ik had geen 'lekker licht' en ook was m'n camera
niet goed ingesteld wat dus leidde tot allerlei rare crops en resoluties enzo!

Morgen ben ik grootste deel van de dag vrij dus zal er ff lekker voor gaan zitten om foto's te maken!
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:46:
Zou je foto's kunnen maken van:
• De interface, menu enzo.. films, audio afspelen.
• De speler in vergelijking met een voorwerp.
• Hoe de speler in hand ligt.
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 13:22 . Reden: Gechecked imaged ]
Verwijderd

Hoofdmenu:

Muziek:

Scherm zelf:

Video'tje van mij op YouTube van 't scherm!
Radio:

Vergelijkingsmateriaal:

'Settings':

Software is erg easy in gebruik, soms niet allemaal even duidelijk maarja gebruik 't pas een uurtje.
Album-art is idd zelf toe te voegen en ziet er erg smooth uit hoor! Syncen gaat supersnel en werkt perfect. Beeldscherm van de Zune is werkelijk om te kwijlen
Voor de rest kun je ook 'Europa' kiezen bij radio-instellingen en zodoende kun je alles afscannen wat je wil: 87.7 naar 87.9 naar 88.3 enzovoort. Hij slaat echt niks over en door dat 'ingebouwde' RBDS zie je gewoon je radio-zender en dergelijke (ben benieuwd of ik over 'n paar maanden gewoon de file-informatie enzo kan lezen
Voor de rest is 't echt 'n prachtig design! De dikte valt me echt suuuper mee! Gewoon ultradun!
Wat de grootte betreft: tsjaa ik wist dat die zo groot was maar, valt me nog steeds mee
Scherm is perfect, knoppen werken lekker, kleuren zijn mooi en hij weegt ook werkelijk niks!
Ook als je 'n film kijkt (en de Zune dus 90 graden gedraaid is) ligt hij lekker in de hand!
Tot nu toe ben ik er werklijk suuuuperblij mee
(ook omdat de software gewoon normaal werkt waarvoor ik nog 'n beetje huiverig was)
Wat ik in de loop van de dag/ weekend nog ga doen is:
- Alle preloaded content eraf halen, wat me toch niet interesseert
- Alle muziek-albums die ik erop wil hebben er dus op zetten
- Films converteren in .wmv
--> Jammer dat ik nu opeens een hele shitload moet converteren maar, dat is binnen een
weekje ook alweer gedaan. Daarna kan ik gewoon elke film die ik download gelijk converteren.
Uiteraard is 't jammer dat hij geen .mp4 ofzo afspeelt maarja dat neem ik maar voor lief!
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 13:22 . Reden: Gechecked imaged ]

Moest je nog extra heffingen betalen of viel het heel erg mee?CLB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:24:
Whiej m'n Zune is er!
Ben benieuwd wat ik moet gaan betalen
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik had inderdaad wel extra kosten-Jaap-io schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:12:
[...]
Moest je nog extra heffingen betalen of viel het heel erg mee?

Belastingen
Invoerrecht: 22,40 euro
BTW bij invoer: 46,82
Overigen
Inklaringskosten: 15,00
Totaalprijs: 84,22
Zune-prijs: 225,00
Extra onzin: 85,00
Totaalprijs: 310,00
Om je zune als externe hd te gebruiken.. je moet wel inloggen (heb geen account aangemaakt want ik heb (nog) geen zune
Nog even wachten en je kunt er mee op internet/ files sharen over 't netwerk
Mocht er trouwens iemand geïnteresseerd zijn in het modden van z'n Zune met een grotere HDD (en het verneuken van je garantie
Je kan zelf album-art toevoegen en bijna alles renamen: year/ artist/ genre en dergelijke.
Wat niet lukt rename ik met: tag and rename, en dat wordt allemaal goed overgenomen!
Voor de rest gaat 't synchroniseren supersnel: muziek/ foto's en video's converteren: ach gaat
[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 12:41 ]
Verwijderd
Leuk dat je hem al hebt! Mooie foto's wel trouwens, maar bruin is niet mijn kleurCLB schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:03:
[...]
Ik had inderdaad wel extra kosten![]()
Belastingen
Invoerrecht: 22,40 euro
BTW bij invoer: 46,82
Overigen
Inklaringskosten: 15,00
Totaalprijs: 84,22
Zune-prijs: 225,00
Extra onzin: 85,00
Totaalprijs: 310,00
Overigens, is er al een software update zodat de Zune op Vista werkt? Anders kan ik wel alvast beginnen met een XP VM in te richten..
Achja ik heb m'n iPod verkocht dus bij elkaar betaal ik zelf voor m'n zune: 120 euro mja
We verwachten ook 'n shitload foto's van jou heh Arcanedevil! Echt jongen die software
En zou je bij je voorgaande posts met pics even de "check images" knop kunnen gebruiken? Anders verspringt het topic zo
'check images' gebruik ik ook nooit, wat houdt dat in? Wel gedaan trouwens!
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 13:35 ]
Verwijderd
M'n Camera ligt al klaarCLB schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:01:
Zozo 190 euro is wel heel goedkoop natuurlijk (zeker alleen de 250 dollar?)
Achja ik heb m'n iPod verkocht dus bij elkaar betaal ik zelf voor m'n zune: 120 euro mja![]()
We verwachten ook 'n shitload foto's van jou heh Arcanedevil! Echt jongen die software
Mja 190 euro voor een 30 Gb Zune is wel lekker goedkoop
Ahh top! I will let you know!Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:22:
(Dus als je dan nog wt nodig hebt, laat het weten CLB).
Mja 190 euro voor een 30 Gb Zune is wel lekker goedkoop
Ja inderdaad hoor! Ik heb 'n jaar 'n iPod gebruikt en nu 2 daagjes de Zune maar,
ik kan al niet meer zonder hoor. Lekker filmpjes kijken, beetje radio'n en albums luisteren.
Minpuntjes:
-Je kan geen radio luisteren terwijl je foto's bekijkt..
-De albumart is idd wat 'fuzzy' wat opzich best raar is! Een foto van de albumart is werklijk
fucking scherp op 't scherm maar, als die als 'albumart' opkomt is die waziger dan als foto..
Voordeeltje:
Hij onthoudt gewoon tot nu toe werkelijk alles waar je bent gebleven met 'n film enzo
Kijk je bijvoorbeeld X Men II een uurtje lang, ga je radio'n, ga je weer X Mennen begint die bij de 1 uur!
[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 13:48 ]
Nice!As promised, we have journeyed into the deep recesses of the internets and returned with golden Zune-bustin' instructions. Turns out the hack is just a clever bit of RegEdit action, so you shouldn't have much trouble following along at home and setting your Zune free to load whatever dang files it chooses over USB. The best news is that after renaming your .zip file full of super-secret Thanksgiving recipes to a .jpg, you can transfer it via WiFi to all your Zune-toting pals. Now if you only had some Zune-toting pals...
Dat soort flames hoeven toch niet overal in dit topic, CLB laat zien dat het ook best zonder kan.RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:02:
[...]
Er zijn zat mensen die niet als makke schapen achter Apple aanlopen, dus ik zie de DAPmarkt qua aanbod positief in.
En dan nu ontopic:
Ik moet zeggen dat ik in het begin erg sceptisch was. Het valt me alles mee, zeker nu alle beperkingen gehacked worden. Het schermpje (en dus de software) ziet er op de foto's erg goed uit!
Het grootste nadeel op dit moment vind ik het uiterlijk. Ik heb in m'n achterhoofd de spelers van toshiba. Als ik hem vergelijk met een 30 GB iPod dan vraag ik me af waar ze al die extra ruimte voor gebruikt hebben
Ik hoop dat Microsoft dit volhoud. Het is zeker geen slecht begin, en ik ben dan ook zeer benieuwd waar ze mee komen in de toekomst (en Apple ook natuurlijk
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoedje schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:40:
[...]
Dat soort flames hoeven toch niet overal in dit topic, CLB laat zien dat het ook best zonder kan.
Het was geen flame richting iemand. Meer een algemene opmerking, misschien wat te "scherp" verwoordt. Geen flame richting Bazilfunk oid, wat ook niet terecht zou zijn.
Ik gok voor wifi. Kan geen andere reden verzinnen, en ik kan me ook niet voorstellen dat MS het expres zo gedaan heeft aangezien de grootte van een speler tegenwoordig erg belangrijk is.Het grootste nadeel op dit moment vind ik het uiterlijk. Ik heb in m'n achterhoofd de spelers van toshiba. Als ik hem vergelijk met een 30 GB iPod dan vraag ik me af waar ze al die extra ruimte voor gebruikt hebben.
Dat ben ik met je eens. Echter, als ik zo naar de foto's van CLB kijk valt het qua grootte wel mee. Hij doet erg dik en log voorkomen, maar ik denk dat het in het echt wel wat meevalt, al haalt ie het natuurlijk niet bij de iPod.Daarnaast vind ik em in vergelijking met de S200 wel aan de grote kant. Hij ziet er wel erg vierkant en dik uit.
Wat voor resolutie gebruik je in je album-art?CLB schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:24:
-De albumart is idd wat 'fuzzy' wat opzich best raar is! Een foto van de albumart is werklijk
fucking scherp op 't scherm maar, als die als 'albumart' opkomt is die waziger dan als foto..
Opzich geen revolutionaire featurea aangezien veel PMP's dit kunnen, maar nooit weg natuurlijkHij onthoudt gewoon tot nu toe werkelijk alles waar je bent gebleven met 'n film enzo![]()
Kijk je bijvoorbeeld X Men II een uurtje lang, ga je radio'n, ga je weer X Mennen begint die bij de 1 uur!
[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 25-11-2006 13:58 ]
Maybe radio iets ofzo dat meer ruimte inneemt? Maybe scherm aansluitingen? Pff ik weet 't nietHoedje schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:40:
dan vraag ik me af waar ze al die extra ruimte voor gebruikt hebben.
Hij is idd wel wat groter qua oppervlak maar zeker 2 a 3 mm dunner dan de S200 hoor!Daarnaast vind ik em in vergelijking met de S200 wel aan de grote kant. Hij ziet er wel erg vierkant en dik uit.
Heb nog wat pics gemaakt waarin je 't (goed) kunt zien:

PS: De S200 heeft natuurlijk ook rondere vormen heh waardoor hij afgeslankter/ kleiner lijkt..!
@ RoD: Ik begon met 500 x 500 daar was 't 'probleem' er al!
Toen heb ik een aantal plaatjes geresized naar 320 x 320 en nu is 't er nog steeds.
Enige 'oplossing' die ik nog zie is om de plaatjes 240 x 240 te maken omdat 't scherm 240 breed is.
Idd geen echte revolutionair voordeel van dat 'onthouden' maar, idd ook wel weer erg handig
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 25-11-2006 14:03 . Reden: 3a4 mm of 2a3mm, dat scheelt nogal ]
Schitterend trouwens om te zien hoe het scherm van de Zune reflecteert terwijl je die foto maakt
het scherm natuurlijk al 240 pixels breed is. Ik zal morgen is 240 x 240 erop zetten om te kijken!
Wat bedoel je met die schittering? Als voordeel van de Zune of niet?
En 't scherm van de S200 is natuurlijk al ja 'rauw' zeg maar na half jaar gebruik dus!
Nu ga ik Sinterklaas inhalen met m'n Scoutsjes
Maare, over die album-art. Hoe zien die er bij de Zune uit? Bestrijken die het hele scherm? Lijkt me niet toch? Dan kun je toe met een kleinere album-art. Als het wel het hele scherm bestrijkt (wat ik me niet kan voorstellen, maargoed, laat es zien dan?

Zal deze morgen wel vervangen door betere pics! Nu moet ik weg man, Sinterklaas komt al voorbij

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
-Software is dus echt erg nice in 't gebruik, werkt makkelijk, effectief en is gewoon simpel!
-Films kun je beter converteren met n andere tool dan die van de Zune-software!
Lijkt net alsof er bij de Zune-software soms 'n frame'pje wordt overgeslagen ofzo...
Niet goed uit te leggen maar, je kunt dus beter met n ander progje je films converteren!
-Voor de rest is 't scherm echt 'n genot om naar te kijken! Superstrak, helder en gewoon erg goed!
-Zune zelf werkt erg makkelijk qua knoppen / menu's! Alles is erg overzichtelijk en simpel in gebruik...
Als er nog vragen / opmerkingen zijn: let me know!
Verwijderd
Vista support?CLB schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:34:
Weer een volle dag verder en heel wat ervaringen rijker:
-Software is dus echt erg nice in 't gebruik, werkt makkelijk, effectief en is gewoon simpel!
-Films kun je beter converteren met n andere tool dan die van de Zune-software!
Lijkt net alsof er bij de Zune-software soms 'n frame'pje wordt overgeslagen ofzo...
Niet goed uit te leggen maar, je kunt dus beter met n ander progje je films converteren!
-Voor de rest is 't scherm echt 'n genot om naar te kijken! Superstrak, helder en gewoon erg goed!
-Zune zelf werkt erg makkelijk qua knoppen / menu's! Alles is erg overzichtelijk en simpel in gebruik...
Als er nog vragen / opmerkingen zijn: let me know!
Ach, anders heb ik mijn XP VM tenminste net niet voor niks klaar gezet..
Geen idee draai op Windows XP dusVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:42:
[...]
Vista support?
Ach, anders heb ik mijn XP VM tenminste net niet voor niks klaar gezet..
Oewh je krijgt 'm morgen heh Arcane! Er zal 'n wereld voor je opengaan
Verwijderd
Als het goed is welCLB schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:43:
[...]
Geen idee draai op Windows XP dus![]()
Oewh je krijgt 'm morgen heh Arcane! Er zal 'n wereld voor je opengaan
Ik zou er alleen nogal van balen als de software inderdaad helemaal niet werkt met Vista, maar vanuit een VM over het virtuele 'netwerk' kopieren zal ook wel snel zat gaan
Heb wel zin in de Zune
Eigenlijk niet goed dat ik hem morgen krijg, ben druk bezig met m'n C# kennis aan het bijspijkeren voor een PWS
XP is nog best Rap binnen een VM
Ik heb het nagevraagd, m'n Zune ligt nu in Londen!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 22:31 ]
Ahh nice voor je!Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:48:
Ik heb het nagevraagd, m'n Zune ligt nu in Londen!Hij komt donderdag pas hier in nederland.
Ik heb al m'n muziek (nja wat ik erop wil) erop staan hoor, poeh poeh ziet er erg gelikt uit dat menu zeg met al die kleine album-artjes! Vandeweek converteer ik gewoon elke dag 'n paar films en dan ben ik alweer helemaal aan m'n Zune gewend! Had er hoge verwachtingen van maar, was toch 'n beetje bang dat ik de mist in zou gaan met dit apparaat! Werkelijk niks van waar en alleen maar
Verwijderd
Mooi! Goed om te horenCLB schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:24:
[...]
Ahh nice voor je!
Ik heb al m'n muziek (nja wat ik erop wil) erop staan hoor, poeh poeh ziet er erg gelikt uit dat menu zeg met al die kleine album-artjes! Vandeweek converteer ik gewoon elke dag 'n paar films en dan ben ik alweer helemaal aan m'n Zune gewend! Had er hoge verwachtingen van maar, was toch 'n beetje bang dat ik de mist in zou gaan met dit apparaat! Werkelijk niks van waar en alleen maar
We are shaping the future
Aangezien ik er eentje ben en hier veel post ga je ook op 'mijn' prijs af van 310,-
Je moet gewoon net geluk hebben bij de douane te ja of te nee...
Mijn pakketje werd ook als 'gift' verzonden maar, toch ben ik 'gepakt'
Achja 't is 't risico wat je neemt of niet! Ik zou er dus goed over nadenken!
Dat denk ik ook ja. MS zal dit zeker willen verhelpen. Dat wordt dus geen firmware upgrade doen, mocht je die functionaliteit willen behouden. MS moet dus wel met een interessante firmware upgrade komen om de Zune eigenaren er te van overtuigen dat het de moeite waard is om up te gradenapNia schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:31:
Die extension-rename truuk zal wel verwijderd worden met de volgende firmware-update ben ik bang. Ze gaan vast DRM toepassen op basis van de fileheader ipv extensie. AM I RITE
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren, anders hadden ze het in het begin wel toegevoegd. MS wil waarschijnlijk gewoon dat je hun codec gaat gebruikendevv05 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:45:
Ik vind het een erg mooi dingetje en denk dat ik er begin 2007 eentje ga kopen. Hoop alleen dat ze op de een of andere manier nog wel Xvid/Divx support op dat ding gaan maken zoals op de Xbox 360 nu, want converteren duurt erg lang en je hebt vaak kwaliteitsverlies...

Dat 't lang duurt: heb je gelijk in! Film van 550 MB duurt ongeveer 50 minuten omzetten (mp4 --> wmv)devv05 schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:45:
want converteren duurt erg lang en je hebt vaak kwaliteitsverlies...
Dat je kwaliteitsverlies hebt ben ik 't persoonlijk niet me je eens! Ik gebruik IMTOO Zune converter
en daarmee zijn geconverteerde films echt werkelijk om je vingers bij af te likken.
Net al geprobeerd wat filmpjes te maken van 'n film afspelende Zune maar, m'n camera doet raar
Ik gebruikte een * --> WMV converter om filmpjes op mn 360 af te spelen daar verloor ik wel veel kwaliteit, maar lag denk ik aan het programmatje. Gelukkig kan ie nu gewoon divx/xvid spelen, vandaar mn hoop dat de Zune dit ook ooit gaat doen. Anders moet ik alsnog converten en dat is gewoon een kutwerk en maakt het veel minder impulsief om ff een filmpje gauw erop te zetten voor onderweg.CLB schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:46:
[...]
Dat 't lang duurt: heb je gelijk in! Film van 550 MB duurt ongeveer 50 minuten omzetten (mp4 --> wmv)
Dat je kwaliteitsverlies hebt ben ik 't persoonlijk niet me je eens! Ik gebruik IMTOO Zune converter
en daarmee zijn geconverteerde films echt werkelijk om je vingers bij af te likken.
Net al geprobeerd wat filmpjes te maken van 'n film afspelende Zune maar, m'n camera doet raar
Maar ik wil 'm evengoed wel
Verwijderd
Haha, ik ga iig een paar dvd's omzetten voor m'n zune. 'Kijken hoe dat werkt. Ik zal daar anders wel foto's van maken voor je CLBCLB schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:46:
[...]
Dat 't lang duurt: heb je gelijk in! Film van 550 MB duurt ongeveer 50 minuten omzetten (mp4 --> wmv
)
Tsjah, ik heb iemand die hem meeneemt, uitgepakt en al, dus ik heb (ff afkloppen) als het goed is geen extra kosten. Anders zit je met de 20% btw en invoerrechten. Dan zit je al gauw op de 310 euro. Ik heb hem direct vanuit Amerika voor maar 190 euro!Alex) schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:23:
Ik zit te overwegen om ook een Zune te kopen, vooral nu ik zo die foto's van jullie heb gezien. Maar waren de invoerkosten enzo echt zo hoog? Dan is het wel de moeite om er door iemand 'gift' op te laten schrijven...
Probeer iemand te vinden die er een meeneemt voor je
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:42 ]
Maar ik moet zeggen dat voor 310 (eigenlijk 120
En @ Arcane: Ik kan wel mooie foto's maken van het beeldscherm maar, een filmpje zegt toch wat meer!
Ik kwam niet verder dan deze filmpjes:
Foto-slideshow

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 27-11-2006 18:34 ]
Dit topic is gesloten.
De Microsoft Zune mag best met de Apple iPod vergeleken worden, maar ga niet de een ten koste van de ander afkraken. Als je niets met de Zune of de iPod te maken wilt hebben, heb het er dan ook niet over...