Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:
  • 430.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

IWriteCode

Less = more

masauri schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:17:
Mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt naar aanbreng naar de shop toe en specs (type vinyl/sticker/mat/glanzend enz) die je gekozen hebt? (Iets met bomen/bos en blind zijn ^^)
Ik heb 1 grote sticker gemaakt van 1 meter bij 1 meter, met alle onderdelen erop.
Eigenschappen sticker: Pvc stickers voor vlakke oppervlakken, Zelfklevend monomeer mat vinyl- 5,48, UV-filter 5 Glans

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
nevermind :P

[ Voor 92% gewijzigd door Njay op 23-05-2020 12:30 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Njay schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:50:
Geen idee of dit mag, maar wie nog een nieuwe ledwiz zoekt voor een project:

V&A aangeboden: Nieuwe LedWiz 32 ports
De topicwaarschuwing doet vermoeden dat het niet mag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
barrymossel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:01:
[...]

De topicwaarschuwing doet vermoeden dat het niet mag... ;)
Lezen is ook een vak thx :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Njay schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Lezen is ook een vak thx :D
Nou ja, het niet een hele arcadekast en jouw verkoop is wél relevant voor bouwers (waar dit topic voor bedoeld is). Dus wellicht toch toegestaan.

Het is dat ik geen LedWiz nodig heb, maar anders zou ik zeker even in de Tweakers V&A kijken... ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Even een kick.

Ik heb een originele NeoGeo kast met 4 slots. Echter zijn de slots reteduur (ik heb er wel een stuk of 20), verwisselt het moeilijk en zijn er ook veel 2D games op andere platformen uitgekomen, die ik nu niet heb (zoals reguliere JAMMA arcade boards).

Ik heb dus verschillende opties:

- Handmatig het ding MAME-ifiseren. Ergens vind ik dat zonde, want ik hou hem het liefst zo origineel mogelijk. ik heb 10 jaar geleden hiervoor al wel eens een JPAC-board gekocht. Maar ik zou dan ook nog eens een ArcadeVGA nodig hebben, want ik heb een originele Hantarex arcade monitor er in zitten, die een 15khz signaal afgeeft, waar je geen normale signalen op moet aan willen sluiten.

- Andere optie is een 161 in 1 bootleg MVS kaart. Opzich heb je dan redelijk veel Neo-geo games. Maar helaas slaat deze weer niks op qua highscores, en kan ik er geen andere games meer bij in zetten.

- Wat ik ook op AliExpress zie, is een zogenaamd Pandora's Box. In verschillende versienummers. Dat lijkt een soort all-in-one mameboardje te zijn, die je gewoon aan de JPAC-connector aansluit. Iemand daar ook ervaring mee hier? Met een arcade monitor?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

MsG schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:46:
[..]
- Wat ik ook op AliExpress zie, is een zogenaamd Pandora's Box. In verschillende versienummers. Dat lijkt een soort all-in-one mameboardje te zijn, die je gewoon aan de JPAC-connector aansluit. Iemand daar ook ervaring mee hier? Met een arcade monitor?
Zelf geen ervaring mee, maar ik vond dit net op lumimaniac.nl:
Voordelen PB6
- Geschikt voor openbare gelegenheden
- Eenvoudig aan te sluiten op een bestaande arcadekast met JAMMA connector
- Zoeken op alphabet of game genre mogelijk
- Mogelijkheid om eenvoudig games te verbergen die niet gewenst zijn.
- Prima weergave van horizontale games op een 4:3 of 5:4 beeldbuis of monitor
- Eenvoudig om te schakelen van free play naar muntinworp (via service menu)

Nadelen PB6
- Toevoegen van games minder makkelijk dan wordt voorgedaan.
- Toegevoegde games hebben geen filmpjes en kunnen niet worden geselecteerd met de zoekfunctie
- Alle horizontale games worden op een breedbeeldmonitor uitgerekt weergegeven.
- Alle verticale games worden op een 4:3 of 5:4 beeldscherm te smal weergegeven of zijn zolledig uitgerekt.
Op een (16:9) breedbeeldscherm worden verticale games redelijk weergegeven, maar sommige volledig uitgerekt.
- Geen high score save
- Geen scanlines (enkel mogelijk met los leverbare VGA scanline generator)
- Overmaat aan fighting games in te veel versies
- Bevat veel clones
- Geluid van games niet altijd juist en/of slecht
- Originele dipswitch settings bepert tot instellen van aantal levens en moeilijkheidsgraad (indien al mogelijk)

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 10-07-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb me er even wat uitgebreider in verdiept. Omdat ik een MVS board heb, die net weer anders is dan JAMMA moet ik nog weer van alles veranderen, of allerlei dure adapters ertussen gooien. Bovendien heb ik dan nog steeds het geluid niet zomaar.

Ik kom nu een Pi2Jamma board tegen, die volgens de eigenaar ook geschikt is voor MVS multi slot cabinets. Deze Pi2Jamma doet ook native 15khz, dus dan heb je geen hele PC meer nodig met een ArcadeVGA of iets dergelijks.

Ook kan het ding gevoed worden vanuit de jamma bedrading. Het ding is zo'n 100 euro. Net zo duur als mijn arcadekast destijds, maar dan ben ik wel meteen klaar zonder dat ik de halve kast moet ombouwen.

Ik zit er dus sterk aan te denken die richting op te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuNONTeiG0CN5HM9WepdGH-Pteg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MvBKnsq6ORPcJXT2tB1qaDvm.png?f=fotoalbum_large

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb hier nog een 17 inch scherm liggen met touchscreen. Heeft de touchscreen nog voordelen? Of kan ik beter een zo groot mogelijk scherm halen?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dutch_guy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:18:
Ik heb hier nog een 17 inch scherm liggen met touchscreen. Heeft de touchscreen nog voordelen? Of kan ik beter een zo groot mogelijk scherm halen?
Dat ligt er denk ik aan wat voor spellen je wilt spelen. Ik denk niet veel arcade games gebruik maken van touch. Photo play wel natuurlijk.
Als je echt de oudere arcade games wilt gaan spelen zou ik voor een zo groot mogelijk 4:3 scherm kiezen. Zelf had ik 20-21 inch en dat vond ik een prima formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:06
MsG schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:04:
Heb me er even wat uitgebreider in verdiept. Omdat ik een MVS board heb, die net weer anders is dan JAMMA moet ik nog weer van alles veranderen, of allerlei dure adapters ertussen gooien. Bovendien heb ik dan nog steeds het geluid niet zomaar.

Ik kom nu een Pi2Jamma board tegen, die volgens de eigenaar ook geschikt is voor MVS multi slot cabinets. Deze Pi2Jamma doet ook native 15khz, dus dan heb je geen hele PC meer nodig met een ArcadeVGA of iets dergelijks.

Ook kan het ding gevoed worden vanuit de jamma bedrading. Het ding is zo'n 100 euro. Net zo duur als mijn arcadekast destijds, maar dan ben ik wel meteen klaar zonder dat ik de halve kast moet ombouwen.

[Afbeelding]

[YouTube: Pi2JAMMA Full Review - Native 15khz for your Arcade Cab or CRT !]
Klopt deze zijn prima. Kwalitatief ook erg goed, ik krijg ze toevallig deze week binnen :)

De pandora boxen geven bijna altijd issues met CGA. De chipset is gemaakt voor VGA/ HDMI. Bordjes die wel goed omgaan met CGA schermen is m.i. alleen de Game-Elf PCB.

[ Voor 6% gewijzigd door dearn op 15-07-2020 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

MsG schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:04:

[Afbeelding]

[YouTube: Pi2JAMMA Full Review - Native 15khz for your Arcade Cab or CRT !]
Heb je Mister al is overwogen?
https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki

Kan je zo goed als alle neo geo games spelen (muv cd op dit moment) diverse andere aracade games,
en een hele zwik aan andere home computers, consoles en zelfs een 486 pc.
Dit is FPGA en dus het nabootsen van de orginele machines door de gebruikte chips. etc etc via hardware layer language te vertalen naar FPGA. Dus heb is nog steeds soort van emulatie (hardware simulatie is denk ik dichter bij de waarheid) , maar echt heel heel erg dichtbij the real thing......

Ik weet zeker dat ik wel voorbeelden gezien heb van arcade kasten waar het in gebruikt was/is, alleen niet zeker of het inderdaad ook met jou neo geo kast kan.

Andere optie is wellicht nog een terraonion (of ander merk natuurlijk) flashkaartje, alleen voor dat geld koop je 5x die arcade kast van je (weet niet hoeveel ruimte je hebt en of sprake is van een 'WaF' (Wife and/ord girlfriend Acceptance Factor) maar met 5 kasten heb je bijna een speelhal! Awesome! ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Heb je Mister al is overwogen?
https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki

Kan je zo goed als alle neo geo games spelen (muv cd op dit moment) diverse andere aracade games,
en een hele zwik aan andere home computers, consoles en zelfs een 486 pc.
Dit is FPGA en dus het nabootsen van de orginele machines door de gebruikte chips. etc etc via hardware layer language te vertalen naar FPGA. Dus heb is nog steeds soort van emulatie (hardware simulatie is denk ik dichter bij de waarheid) , maar echt heel heel erg dichtbij the real thing......

Ik weet zeker dat ik wel voorbeelden gezien heb van arcade kasten waar het in gebruikt was/is, alleen niet zeker of het inderdaad ook met jou neo geo kast kan.

Andere optie is wellicht nog een terraonion (of ander merk natuurlijk) flashkaartje, alleen voor dat geld koop je 5x die arcade kast van je (weet niet hoeveel ruimte je hebt en of sprake is van een 'WaF' (Wife and/ord girlfriend Acceptance Factor) maar met 5 kasten heb je bijna een speelhal! Awesome! ;)
Ik zie daar niks over 15Khz en ondersteuning voor daadwerkelijke arcade monitoren. Laat staan de JAMMA-aansluiting :-P. Bovendien is dat ding nog weer eens prijziger. Ik heb inmiddels een Pi2Jamma boardje gekocht en ga hem na de vakantie eens inbouwen. Dan kan mijn JPAC weer op Marktplaats. Als je het voor de PC-kracht niet per se meer nodig hebt vind ik een hele PC er aan toch iets wat ik liever oversla. Zeker alle 2D games kunnen ook wel op een Raspberry Pi 3 of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002

Sagat

Is pappa x2!

MsG schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Ik zie daar niks over 15Khz en ondersteuning voor daadwerkelijke arcade monitoren. Laat staan de JAMMA-aansluiting :-P. Bovendien is dat ding nog weer eens prijziger. Ik heb inmiddels een Pi2Jamma boardje gekocht en ga hem na de vakantie eens inbouwen. Dan kan mijn JPAC weer op Marktplaats. Als je het voor de PC-kracht niet per se meer nodig hebt vind ik een hele PC er aan toch iets wat ik liever oversla. Zeker alle 2D games kunnen ook wel op een Raspberry Pi 3 of 4.
Vooropgesteld zelf geen ervaring met arcade kasten en bijbehorende montoren (buiten erop gamen uiteraard ;) ), maar volgens mij is er wel een en ander mogelijk zie ook dit i guess (zelf nog niet gekeken, maar eerste google hit) YouTube: MiSTer + J-Pac = FPGA Arcade Cabinet Goodness (+Bonus Stage)

Zou goed kunnen dat er wel extra hw nodig is, en ja het is absoluut duurder dan pi, maar je krijgt er dus een authentiekere ervaring voor terug, hoe belangrijk dat voor je is, verschilt natuurlijk per persoon.

iig veel succes en plezier met je eigen oplossing!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Torcane
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 10:30
Kom nu dit topic bij toeval tegen.

Heb een jaartje of twee geleden een bartop in elkaar geknutseld.
Pentium 4 processor, videokaart en ofcourse hele HDD vol met games, Hyperspin erop en daarbij vooral alle games van SNES en MAME werkend.

Spullen vooral van arcadewinkel gehaald en ook het kastontwerp. Volgens mij heb ik hem wel wat breder gemaakt zodat het makkelijker speelt met 2 man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-5XZfXpT5VBZaQK0iM0pFQMkPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gMZWiVWiKOQ91UqaLvYLhZS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lslfwBN9S2yJNqaK8-Z10x5FV4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfbEPtIaEGghWzNpYRzOPJVG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik meld me ook maar even in dit topic.

Vorige week mijn arcadekast bijna afgebouwd (paar restpuntjes volgen als ik mijn 3D-printer binnen heb).
Het ontwerp is van het welbekende Instructables van Rolfebox.

Samen met mijn schoonvader, die de tools in zijn schuur heeft voor het houtwerk, een begin gemaakt met de kast. We hebben het ontwerp redelijk gelijk gehouden aan de tekeningen van Rolfebox. Na 2 weekenden rustig klussen zaten de 2 lagen grondverf en de eerste laag zwart er al op. Tijd om het mee naar huis te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWc_aoskdsWFx5ybFt0CteDDxv4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXi65RvYLd6yUY0stWhnS3JE.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYAWRRpnRnRFK_YMGOhazokExag=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKUNY7VPKKvL1ZxOimcNB9yV.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWD_6Aiz1viKbn6OOw-Hn_8Vn54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aUdi2mxouygO5wjut7bKSop.jpg?f=fotoalbum_medium

Thuis de boel verder in de lak gezet. In eerste instantie gebruikte ik een spuitbus van de Action. Helaas bleek de verf niet goed te zijn en dit gaf veel problemen met de hechting. Schuren dus maar en goede verf erop. Daarna de elektronica erin gebouwd. Na beide stappen moet er uiteraard goed gecontroleerd worden door de nieuwsgierigen hier in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJcVklTQ4_GJyumf9e6ueh2aPio=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAJ96vDYZcJhovMw0aUCTrUa.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sogLMQqmAwTtkt7Ho7kTivEhsE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXQkS9QXaf45a855EXHwlESp.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik gebruik een Raspberry Pi 3b die ik nog had liggen, een afgedankte 19 inch HP monitor van mijn werk en joysticks en knoppen van Ali. Ik had namelijk geen idee of ik zo'n kast veel zou gebruiken dus ik wilde er niet meteen een vermogen aan uitgeven. Daarom hebben we de bodem van de kast ook demontabel gemaakt, zodat mocht ik later besluiten om er nieuwe en betere in te zetten dit makkelijk kan.
Op de achterkant zit wel een onderhoudsluik, 2 USB aansluitingen voor extra controlers/ toetsenbord en muis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2LqfOl8hrOcZHP2xa4Rn0dXx8g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tjt2poWQxBM6fKGDV583tBAv.jpg?f=fotoalbum_medium

Na lang dubben over de verdere aankleding van de kast uiteindelijk een keuze gemaakt. Ik ben niet zo'n fan van speciale spellen, dus op mijn shortlist stond een "Rick and Morty" en een "Dexters Laboratory" thema.
In Illustrator een paar mock-ups gemaakt en daarin bleek toch het Dexter thema beter uit de verf te komen (met name door gebrek aan mooi bron materiaal van R&M. De marquee eerst als proef uitgeprint en dat zag er goed uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRQs9IgZt2kfPAeBv9kMb_N01Y4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeXgdjyCYBfnvzqaFMWycxhu.jpg?f=fotoalbum_medium

Toen het artwork verder afgemaakt en na een paar iteraties lag de bestelling bij de drukker. Het zijn PVC stickers met een matte UV werende laag erover. Dat past mooi bij de mat zwarte verf. Na een paar dagen wachten kwamen deze ook binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6hagObF6LmU9Dyxl8H8GS73QZo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMZW2ine6MkK3zjM9PIZNXY6.jpg?f=fotoalbum_medium

Helaas was ik iets te enthousiast geweest met de grootte :( (ik was bang dat ik niet voldoende overlap zou hebben), dus op de dag dat ik de bestelling binnen had, lag er al weer een order bij de drukker. Deze met een wat betere schatting van het formaat. Gelukkig, viel de prijs erg mee. Ik was per keer ongeveer 15 euro kwijt, incl verzending. (Het scheelt aanzienlijk als je bereid bent een 1 of 2 weken te wachten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvgxTQqhRMm_u1bSjHYYc2MVksQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecptRBK0TnIiFR2DdcOwG4EP.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHUhpzCWq37BkRCpIvgrUb_S4Ws=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hq0v3exAlU72wYmCYfLNYgEU.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog even een binnenwerk foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHeSwIbUPCXTMUZ8gsNU_Y_aY58=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33iHWaQUsh6LcbEVeL8RswuD.jpg?f=fotoalbum_medium

En het eindresultaat! Ik ben er blij mee! Vrij snel nog wel de witte speakers vervangen door zwarte die naar mijn mening toch beter staan. Wit was prima zonder de stickers, maar met werd het me te druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmgdDgvYlKwKetZ3UdN8efOhcX4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKG0GKS9wNfZA1t710Ivdn3w.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OAj1t3M95Eq0Lm1iB7Z5lLnlS8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0uw0CC9mCuRAmZR57XS5MPx.jpg?f=fotoalbum_medium

To-Do: N64 nog werkend krijgen, koeling inbouwen (ik ben 4 kleine fans liggen, maar nog geen covers. Die wil ik gaan 3D-printen in thema, en uiteraard veel spelen! Delen van de te grote stickers gebruiken om de achterkant wat aan te kleden.
Ik twijfel nog of ik de led in de knoppen ga aansluiten.

Kosten: Omennabij 120 euro. Hout en monitor had ik geen kosten aan. Raspberry Pi (30E), knoppen en joysticks (35E), speakers en versterker (20E), PVC stickers (2x15E), verf (10E), T-Striping (20E)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Voronwë schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:58:
Ik meld me ook maar even in dit topic.

Vorige week mijn arcadekast bijna afgebouwd (paar restpuntjes volgen als ik mijn 3D-printer binnen heb).
Het ontwerp is van het welbekende Instructables van Rolfebox.

Na lang dubben over de verdere aankleding van de kast uiteindelijk een keuze gemaakt. Ik ben niet zo'n fan van speciale spellen, dus op mijn shortlist stond een "Rick and Morty" en een "Dexters Laboratory" thema.
In Illustrator een paar mock-ups gemaakt en daarin bleek toch het Dexter thema beter uit de verf te komen (met name door gebrek aan mooi bron materiaal van R&M. De marquee eerst als proef uitgeprint en dat zag er goed uit!

[Afbeelding]

Toen het artwork verder afgemaakt en na een paar iteraties lag de bestelling bij de drukker. Het zijn PVC stickers met een matte UV werende laag erover. Dat past mooi bij de mat zwarte verf. Na een paar dagen wachten kwamen deze ook binnen!

[Afbeelding]
Ziet er prachtig uit!

Ik ben zelf ook begonnen en meeste zaagwerk is gedaan maar heb vooral nogal wat vraagtekens bij het artwork. Zijn er bepaalde sites met specifieke arcade images (bijv voor bezels) of is google gewoon je beste vriend? Is Illustrator (de gratis proefversie) een gebruiksvriendelijk programma's of heb ik uren inleeswerk nodig om afbeeldingen goed te kunnen bewerken? Ik heb namelijk nul verstand van fotobewerking. En laatste vraag: Waar heb je het laten printen, Pixartprinting.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
Ik heb gewoon gegoogled naar bronmateriaal en die in Illustrator in elkaar gezet.
Er zijn goede how to video's op YouTube hoe illustrator te gebruiken. Je zou ook Inkscape kunnen proberen, dat is een open source project. Ook met goede handleiding.
Printen heb ik idd bij pixart gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
Voronwë schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:00:
Ik heb gewoon gegoogled naar bronmateriaal en die in Illustrator in elkaar gezet.
Er zijn goede how to video's op YouTube hoe illustrator te gebruiken. Je zou ook Inkscape kunnen proberen, dat is een open source project. Ook met goede handleiding.
Printen heb ik idd bij pixart gedaan.
Ik ben verre van handig maar had nooit gedacht dat de kast in elkaar zetten 10 x zo makkelijk was als het maken van artwork. Maten van de bartop zelf bedacht in Sketchup op basis van beeldscherm wat ik had liggen. Zaagwerk (met hulp van gereedschap van de buurman :) ) ook prima te doen maar in alle how to's en build guides staat altijd maar één zinnetje over het artwork en dat gaat altijd over het aanbrengen daarvan, geen enkel linkje naar een goede instructievideo hoe dat artwork aan te passen voor aanlevering bij de printshop of iets dergelijks. Blijkbaar is dat deel algemeen bekende kennis?

Ik heb adobe photshop, gimp en gravit designer binnengehaald om te proberen de maten van bartop in te voeren en daar layer van artwork overheen te plakken. Zoals gezegd kan ik nergens een degelijke instructievideo op youtube vinden hoe dat nou precies in zijn werk gaat. Ik ben bang dat de bartop maar gewoon alleen een kleurtje gaat krijgen. Zit al het hele weekend te zoeken maar wordt er zo langzamerhand moedeloos van. Dit hobbyproject moest me juist van het beeldscherm vandaan halen..... Ben nu video's aan het bekijken om een rechte lijn te tekenen in photoshop :'( . Dat is ongeveer mijn kennisniveau van fotobewerkingssoftware......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22
Artwork is inderdaad iets waar mensen zich best in kunnen vergissen. Ik heb mijne in elkaar gezet met paint.net, en een laatste check laten doen in Photoshop (door iemand met veel ervaring). Een beetje kennis van layering etc. is wel handig als je er aan begint. Ben er zelf echt uren, dagen, mss wel weken mee bezig geweest.Ik heb ze laten printen, best goeie kwaliteit in verhouding tot de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
Ik denk dat je beter Illustrator of Inkscape kan gebruiken. Die zijn meer gericht op tekenwerk. Gimp en PS zijn voor foto bewerkingen.

Tja, Afhankelijk van je wensen en je bron materiaal (Google vindt een hoop) kan je daarmee prima uit de voeten.

Maar een paar tips:
- zorg voor bron materiaal met een hoge resolutie.
- Maak een foto van de zijkant van je kast en teken deze over in het programma dat je gebruikt. Daarna schaal je dat naar de werkelijke maten van je kast.
- Zorg dat je tekening binnen dat vlak valt, maar hou je achtergrond groter (paar cm) dan het oppervlak van je kast, zodat je dat later netjes op maat kan snijden.
- Indien je T-Molding gebruikt, de sticker niet afsnijden maar onder de T-Molding wegwerken met het installeren daarvan.

Mocht je in Almere wonen, wil ik je best een keertje komen helpen.
En als je twijfelt over je bestanden, wil ik er best even naar kijken of ze goed zijn (ik ben alleen geen grafisch ontwerper)

[ Voor 9% gewijzigd door Voronwë op 14-09-2020 08:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ok, het heeft even liggen sudderen maar de knoop is doorgehakt en ik wil wat gaan bouwen. Ik heb alleen beperkt ruimte in mijn appartement dus zagen en lakken is geen optie. Ik overweeg een onderstel en top te kopen bij lumimaniac.nl

Zijn er mensen die met deze sets ervaring hebben? Ik twijfel een beetje vanwege de totale hoogte wat zo neerkomt op 1.50. Dat lijkt mij persoonlijk wat laag... Het voordeel is dat alles al voorgeboord is en klaar om snug te bouwen.

Ik wil er ook graag een goede pinball emulator op draaien. Bijvoorbeeld arcade pinball. Ik ben nu in het bezit van een pi4 met retropie maar ik ben bang dat dat niet voldoende zal zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Nu online
Hmmm het lijkt een verlaten topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Nee hoor, denk alleen dat de meeste hier geen ervaring hebben met prefab bouwpakketten - de meeste hebben zelf gebouwd. Totale hoogte van 150 cm lijkt me ook erg laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:52
Leuk topic!

Ik heb ruim tien jaar geleden ook een arcadekast gebouwd, speciaal voor de game "Pop'n Music".
Is een Japanse Rhythm game, flink pittig maar wel fantastisch om te spelen

Door studies en verhuizen is deze nooit helemaal afgekomen, maar wel bijna :P
(Kast stond bij m'n ouders, dus eraan werken was wat onpraktisch)
Hij werkte al wel, voor de geïnteresseerde heb ik hier een paar hele oude filmpjes ervan staan.

Nu m'n vriendin en ik wat groter wonen hebben we er eindelijk ruimte voor. Een groot deel van de onderdelen ligt hier al, alleen de zijkanten van de kast (zo'n 2.10m hoog) moeten nog hierheen komen.

Ik wil het contolpanel nog interchangeable maken, aangezien Pop'n Music nogal specifieke knoppen gebruikt. Dan kan ik er ook een Mame emulator ingooien en een controlpanel met joysticks en knoppen erop zetten.

Als laatste staat ook nog een meer portable cabinet op de planning. Dit is puur nog een idee (en eerst moet die andere nog echt af zijn), maar die zal voornamelijk bedoelt zijn voor de "Rhythm Tengoku" en "DJ Max Portable" spellenreeks. Moet denk ik wel te doen zijn om die twee de combineren op één controlpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Torcane schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
Kom nu dit topic bij toeval tegen.

Heb een jaartje of twee geleden een bartop in elkaar geknutseld.
Pentium 4 processor, videokaart en ofcourse hele HDD vol met games, Hyperspin erop en daarbij vooral alle games van SNES en MAME werkend.

Spullen vooral van arcadewinkel gehaald en ook het kastontwerp. Volgens mij heb ik hem wel wat breder gemaakt zodat het makkelijker speelt met 2 man.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
op een oude post reageren, maar ik vind de bestickering echt heel cool! *O* _/-\o_

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:36:
Hmmm het lijkt een verlaten topic :)
Valt wel mee, maar zoals gezegd, zagen de meeste zelf een kastje in elkaar.
Prefab bartopje wil ik binnenkort wel een keer maken, die heb je hier voor 50-60 euro compleet, en zit je niet meer in het stof.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0zdsnd4.jpg
Lijkt mij een leuk ding, geen marquee, en dan ouderwets houtfineer op de zijkant, zodat het wat lijkt op een cabaret cabinet

zoiets moet dat dan gaan worden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPCoDUC.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Valt wel mee, maar zoals gezegd, zagen de meeste zelf een kastje in elkaar.
Prefab bartopje wil ik binnenkort wel een keer maken, die heb je hier voor 50-60 euro compleet, en zit je niet meer in het stof.

[Afbeelding]
Lijkt mij een leuk ding, geen marquee, en dan ouderwets houtfineer op de zijkant, zodat het wat lijkt op een cabaret cabinet

zoiets moet dat dan gaan worden
[Afbeelding]
Waar vind je die voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Spanje zijn bartops best een grote hobby, en veel zagerijen maken ze voor weinig

Maar op eBay uk staan er volgens mij ook genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JimmyNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:36:
Ok, het heeft even liggen sudderen maar de knoop is doorgehakt en ik wil wat gaan bouwen. Ik heb alleen beperkt ruimte in mijn appartement dus zagen en lakken is geen optie. Ik overweeg een onderstel en top te kopen bij lumimaniac.nl

Zijn er mensen die met deze sets ervaring hebben? Ik twijfel een beetje vanwege de totale hoogte wat zo neerkomt op 1.50. Dat lijkt mij persoonlijk wat laag... Het voordeel is dat alles al voorgeboord is en klaar om snug te bouwen.

Ik wil er ook graag een goede pinball emulator op draaien. Bijvoorbeeld arcade pinball. Ik ben nu in het bezit van een pi4 met retropie maar ik ben bang dat dat niet voldoende zal zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gaat sowieso vooral om de hoogte van het control panel. En dat is toch een beetje aan jou zelf. Kun je het beste vooraf proberen door een test-controlpanel op verschillende hoogtes uit te proberen. Daarom is zelf bouwen ook handiger, omdat je zelf alle dimensies kunt betalen.

En pinball op een RPi heb ik weinig (zelf niet denk ik) gezien. En of de RPi4 nu zoveel verschil gaat maken?? Ik zou even Googlen als ik jou was, maar verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Van wat ik er begrepen heb vergt Pinball software een hoop grafische berekeningen en laat dat nou het zwakke punt zijn van een Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinball heeft idd aardig wat power nodig. Echter op mijn tablet heb ik nog pinball arcade van farsight met de Williams tafels, en dat speelt super

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
Ik kom toch nog even het eindresultaat laten zien waar ik overigens best tevreden mee ben. Enige wat ik een volgende keer niet meer zou doen is de kast verven met een spuitbus. Wat een rommel geeft dat en vind het gewoon troep. Uiteindelijk dus toch gelukt met artwork na veel uitzoekwerk. Het is een megaman kast geworden. De verlichting ziet er op de foto heel fel uit maar dat valt juist erg mee, ook de verlichting van de marquee is erg egaal vanwege mat plexiglas achter de sticker (ergens als tip gelezen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-aLALe_SdWlhCCtpDtXjaiKTe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFvHKmGFVu5IwFKWupnhT3HO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSdASMK_83wMbOMGCVvztApXunU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyKYwxTAFtzdxkqqJnowZonD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53

World Citizen

FreeReef.nl

@Dazzling Dwild Ziet er toch goed uit hoor op foto. Verven/spuiten vind ik ook altijd riskant.

Als je nou de volgende keer iets wilt spuiten, tik dan even GoT aan. Ondertussen door de jaren heen hebben we al wel wat ontdekt. Bepaald merken of soorten primer/verf wil vaak al de helft aan verschil geven.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik ben ook van plan om een kast te gaan bouwen maar ik twijfel nog of ik een Raspberry of PC erin ga zetten. Klopt het dat veel MAME spellen niet vooruit te branden zijn met een Raspberry? Ook wil ik het zo geautomatiseerd mogelijk hebben, dus als ik de kast aanzet ik alleen nog maar de rom hoeft te selecteren. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Count_B schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:02:
Ik ben ook van plan om een kast te gaan bouwen maar ik twijfel nog of ik een Raspberry of PC erin ga zetten. Klopt het dat veel MAME spellen niet vooruit te branden zijn met een Raspberry? Ook wil ik het zo geautomatiseerd mogelijk hebben, dus als ik de kast aanzet ik alleen nog maar de rom hoeft te selecteren. Wat zijn jullie ervaringen?
MAME is heel breed. Heel veel oude 2D arcade is prima te doen op een Raspberry. Zodra er 3D rendering bij komt kijken wordt het een heel andere verhaal. Afgelopen weekend m'n Pi2Jamma chip maar eens bij elkaar geschroefd. Binnenkort maar eens installeren in plaats van het huidige Neo-geo moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dazzling Dwild spuitbus gaat prima, maar vergt zoals altijd bij verven een zeer goede voorbereiding. Vuller, primer, gladmaken, primer, gladmaken, primer. En dan goede verf gebruiken, niet die rommel van de action, maar kwaliteitsverf. Ik gebruik altijd Rust-Oleum en dat bevalt altijd super,

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2020 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

World Citizen schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:29:
@Dazzling Dwild Ziet er toch goed uit hoor op foto. Verven/spuiten vind ik ook altijd riskant.

Als je nou de volgende keer iets wilt spuiten, tik dan even GoT aan. Ondertussen door de jaren heen hebben we al wel wat ontdekt. Bepaald merken of soorten primer/verf wil vaak al de helft aan verschil geven.
Ik heb de witte gedeelts met wrap (dezelfde matriaal wat op auto's gaat) gedaan.. strakker is niet mogelijk. :*)
Verven stond mijn niet aan (met mijn geklieder) + bijna krasvrij.

foto van mijn arcade kastje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5jG5B4lICBfA4S9Wyep41IprJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5aciqrdOtBll8ccEV8HSN2q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07-2021
Onlangs heb ik een RPi4 aangeschaft voor Dreamcast (emu Redream) en Atomiswave games. Zonder overclocking zijn ze goed speelbaar en halen vaak 60 fps.

Mame is afhankelijk welke ROM-set je gebruikt. Vaak zijn 3d-games niet om aan te zien.

Ik heb een 3d bartop geprint, een Sega Astro City:
https://www.instagram.com/p/CGLr2GynxqA/?igshid=49w4zmt57kpq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dCY leuk, werkt die trackball wel fijn zo dicht op t scherm?

@GetterRobo tja, oude 3d games uit de jaren 90 waren destijds super indrukwekkend, maar bizar lelijk als je het nu terugkijkt. Ik houe het bij oude 2d games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gisteren de Pi2Jamma aangesloten. Op de een of andere manier was een pin in de jamma/mvs-connector doorverbonden, waardoor deze niet paste. Dat stukje weggeknipt, hierdoor krijg ik het neo-geo moederbord op testmodus, dus blijkbaar is die doorschakeling voor een testmodus. Zal dat tzt nog eens beter oplossen.

De Pi2Jamma blijkt een heel andere V-frequentie en H-frequentie te moeten hebben, dus ik moet nu aan de potmeters draaien totdat het beeld klopt. Helaas zitten die potmeters vrij diep in de kast, en moet hij uit als ik hem adjust, althans dat vind ik zelf prettiger. Nog niet helemaal gelukt, en iets minder plug and play dan ik had gehoopt, maar goed daar komen we wel uit. Het is een losse printplaat met die potmeters, dus wellicht kan er überhaupt maar weinig gebeuren. Anderen veel ervaring hier met het finetunen van hun (arcade) CRT-monitor?

Hier hoe het er nu uitziet: https://photos.google.com...KS1FFMXlyTjVFTjluWXpTajFB

Printplaatje zit vrij diep in m'n kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BopDPH_qh2MzEsWJqIeVHxoilWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b26ZTCO9gce5dOWHwvjgSCH3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 08-11-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mensen ervaring met nieuwe T-Molding?

Omdat ik een bestaande originele kast heb, vind ik het wel het mooist om de originele T-Molding te hebben, maar ik kan het nergens vinden.

Ik heb zeg maar dit soort t-molding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgnYIs4oBCj4NmQJnFPbROhRSKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KruEdQZQlD2myxa7My0D5b1u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:16:
Hier in Spanje zijn bartops best een grote hobby, en veel zagerijen maken ze voor weinig

Maar op eBay uk staan er volgens mij ook genoeg
De hele retro arcade scene is best wel groot in Spanje. Ik ben regelmatig op de grootste vlooienmarkt van Zuid Spanje in Fuengirola geweest en veel retro zaken kunnen kopen daar (ook veel retro consoles voor heel weinig). Blijft bijzonder dat het daar zo leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Mijn DIY arcadekast is bijna klaar alleen moet het plexiglas nog zwart gespoten gaan worden. Heeft iemand tips welk soort verf ik hier het beste voor kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Count_B schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:44:
Mijn DIY arcadekast is bijna klaar alleen moet het plexiglas nog zwart gespoten gaan worden. Heeft iemand tips welk soort verf ik hier het beste voor kan gebruiken?
Een mat zwarte spuitbus met acryllak zou moeten werken. Ik gebruik meestal echt glas en met een spuitbus geeft dat een perfect resultaat. Wel aan de binnenkant spuiten ;)

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Count_B
Finished!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLA86diH9DehPlLm2pfeJyE4zmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAEvznizmxSodmrxJAD9CGlw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GeEFfOCLlDBFj1zoDIt3Lz0idY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PV93JccVScfBYyhsGviqfjDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viHltHv1q9CXURdfj0TIfUKwjew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBdPhnLBlBBYrGahif0NHMXb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Nu online
@Count_B welke kast is dit geworden en hoe verhoud hij zich qua hoogte voor een volwassene? Wat is je keuze uiteindelijk geworden voor de inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
JimmyNL schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:35:
@Count_B welke kast is dit geworden en hoe verhoud hij zich qua hoogte voor een volwassene? Wat is je keuze uiteindelijk geworden voor de inhoud?
Qua grootte voldoet de kast en er zit een raspberry pi in met Retropie. Voor de classic consoles (MAME, NES, SNES, Atari, etc.) werkt dit perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Nu online
@Count_B Heb je deze kit ergens gekocht? Ik wil er eigenlijk ook wat pinball games op draaien. Wat voor display heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermiller
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo,
Ik heb een vraag over het printen van artwork voor de marquee
Ik zou het mooi vinden om deze achter plexiglas te plaatsen, met daarachter verlichting.
Ik heb mijn andere sideart stickers al bij Pixelart laten printen als Pvc stickers voor vlakke oppervlakken, Zelfklevend monomeer mat vinyl- 5,48, UV-filter 5 Glans En deze zien er prima uit.
Voor de marquee weet ik het niet zo goed, printen op plexiglas is vrij duur
Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zie bij Pixelart wel een aantal opties, maar weet niet zo goed welke ik kan kiezen . . .
Alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOPOEhZ7IUKb8RZW6coU7edTDpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tepVceabv2G5cZoQcVgLSVw3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
petermiller schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:42:

Voor de marquee weet ik het niet zo goed, printen op plexiglas is vrij duur
Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zie bij Pixelart wel een aantal opties, maar weet niet zo goed welke ik kan kiezen . . .
Plexiglas transparant 3mm en dan dekkend wit erachter. Het is prijzig, maar het geld meer dan waard.

Ik heb er nog wel wat liggen van Donkey Kong. 569mm x 169mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Printen op plexi is gewoon het mooist, maar idd wat duurder.
Als budget oplossing kun je bijvoorbeeld een pvc sticker op plexi plakken, met de print kant buiten, of tussen 2 dunnere stukken plexi een printje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermiller
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-10-2021
@DarthSjaak , @Verwijderd
Bedankt voor jullie snelle reactie, ik ga kijken wat voor mij de beste optie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
dCY schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ik heb de witte gedeelts met wrap (dezelfde matriaal wat op auto's gaat) gedaan.. strakker is niet mogelijk. :*)
Verven stond mijn niet aan (met mijn geklieder) + bijna krasvrij.

foto van mijn arcade kastje:
[Afbeelding]
Toevallig build detail van deze? 0 ervaring en dit lijkt me een hele mooie om na te bouwen.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:53
MsG schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:04:
Mensen ervaring met nieuwe T-Molding?

Omdat ik een bestaande originele kast heb, vind ik het wel het mooist om de originele T-Molding te hebben, maar ik kan het nergens vinden.

Ik heb zeg maar dit soort t-molding:

[Afbeelding]
Was het nog gelukt om de t-molding te vinden ?
Ik heb al 10 jaar dezelfde kast in opslag staan, maar heb nu eindelijk tijd om hier aan te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

wolfchild schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Was het nog gelukt om de t-molding te vinden ?
Ik heb al 10 jaar dezelfde kast in opslag staan, maar heb nu eindelijk tijd om hier aan te beginnen
Ik ben er visueel nooit meer mee verder gegaan. Ik heb er vorig jaar een Raspberry Pi ingegooid met een PI2Jamma module, maar om verder heb ik hem vooralsnog zo gelaten. Sowieso lijkt deze specifieke strip onvindbaar, dus dan moet je sowieso al een andere kleur kiezen, waarbij je dus het origineel een beetje sloopt. Dat staat me nog een beetje tegen.

Jij nog wat foto's van jouw kast? Mijn coinslot werkt helaas niet meer, dat moet ik ook nog een keer fixen. Wat voor printjes zitten daar bij jou voor in je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
Toen ik de kast kocht was de binnenkant al helemaal gestipt. alle print en monitor waren er uit.
heb dus alleen een kast met controls en speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

Ik ben vrij nieuw hierin en wil sinds een paar weken een bartop Arcade kast maken voor 2 plagers. Ik heb hier al verschillende super toffe modellen voorbij zien komen.
Op Amazon heb ik al wat controller kits gezien en een raspberry heb ik nog liggen. Nu nog een oud scherm, de t-molding en wat mdf.

Waar kan je t-molding vinden voor de gangbare mdf maten die we in Nederland hebben?

Verder wil ik denk ik een joystick met 6 knoppen. Waar heb je nog meer knoppen voor nodig? Zoals 1 & 2 players knoppen. Coin, start, select… wat heb je zeker nodig als je retropie gaat gebruiken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Denman91 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:37:
Hallo,

Ik ben vrij nieuw hierin en wil sinds een paar weken een bartop Arcade kast maken voor 2 plagers. Ik heb hier al verschillende super toffe modellen voorbij zien komen.
Op Amazon heb ik al wat controller kits gezien en een raspberry heb ik nog liggen. Nu nog een oud scherm, de t-molding en wat mdf.

Waar kan je t-molding vinden voor de gangbare mdf maten die we in Nederland hebben?

Verder wil ik denk ik een joystick met 6 knoppen. Waar heb je nog meer knoppen voor nodig? Zoals 1 & 2 players knoppen. Coin, start, select… wat heb je zeker nodig als je retropie gaat gebruiken?

Alvast bedankt.
Bij https://www.arcadewinkel.nl/ kun je T-molding kopen. Met je buttons zit je wel aardig in de buurt. Zelf heb ik ook nog wat "convenience" buttons: audio mute, light bar aan/uit, setup etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Denman91 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:37:
Hallo,

Alvast bedankt.
vwb t-molding: check eerst eff of je dat echt wilt hebben. Op sites vond ik het er heel leuk uitzien, tot ik het besteld had, incl de frees die ik nodig had om de sleuf voor t-molding te maken. Heb uiteindelijk de T-molding niet gebruik. ik vond de kast er niet mooier op worden, begon er juist goedkoper uit te zien. Had helaas de sleuf al gemaakt, maar blijkt als je die meeschildert dat dat er ook best afgewerkt uitziet..

Vwb die knoppen: je hebt meerdere boards om die aan te sturen. De meeste kun je ook wel vrij programmeren qua functie. Ik heb iig 2 extra knoppen aan de zijkant gemaakt op flipper hoogte (echt leuk voor 3d pinballgames, geeft het flipperkast gevoel). Eentje aan de voorkant met een "enter" knop

2 knoppen aan de linker kan (met esc, tab) en 1 aan de rechterkant (gebruik ik om het scherm aan/uit te zetten met een relay)

veel plezier met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Kammika schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:00:
[...]

vwb t-molding: check eerst eff of je dat echt wilt hebben. Op sites vond ik het er heel leuk uitzien, tot ik het besteld had, incl de frees die ik nodig had om de sleuf voor t-molding te maken. Heb uiteindelijk de T-molding niet gebruik. ik vond de kast er niet mooier op worden, begon er juist goedkoper uit te zien. Had helaas de sleuf al gemaakt, maar blijkt als je die meeschildert dat dat er ook best afgewerkt uitziet..

Vwb die knoppen: je hebt meerdere boards om die aan te sturen. De meeste kun je ook wel vrij programmeren qua functie. Ik heb iig 2 extra knoppen aan de zijkant gemaakt op flipper hoogte (echt leuk voor 3d pinballgames, geeft het flipperkast gevoel). Eentje aan de voorkant met een "enter" knop

2 knoppen aan de linker kan (met esc, tab) en 1 aan de rechterkant (gebruik ik om het scherm aan/uit te zetten met een relay)

veel plezier met bouwen!
He, dank je wel. Misschien wel een goed idee om eerst is te kijken hoe het zonder t-molding staat. Scheelt toch weer geld en een hoop werk.
Heb je misschien een foto van jou kast?
Die flipperknoppen is wel een tof idee inderdaad. Kan je die flippergames ook met retropie spelen?

Aan de achterkant wil ik sowieso 2 schakelaars maken. 1 om de pie af te sluiten en 1 om de volledige kast af te sluiten. Wat heb je dan nodig om door het retropie menu te kunnen gaan? Een select (enter) knop of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Rowwan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Bij https://www.arcadewinkel.nl/ kun je T-molding kopen. Met je buttons zit je wel aardig in de buurt. Zelf heb ik ook nog wat "convenience" buttons: audio mute, light bar aan/uit, setup etc.
Gebruik je dan 19mm t-molding voor 18mm mdf? De t-molding magen schelen net 1mm met de Nederlandse mdf maten. Zit dit er niet raar uit? Of is die 1mm te verwaarlozen en zie je die niet meer in het eindresultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
Ik ben juist erg blij dat ik die T-molding gebruikt heb. Het maakt mij kast juist helemaal af. Ik denk dat het valt of staat met hoe de bouwkwaliteit van je kast is en of de molding in het thema van je kast past.

19 mm T-molding is prima voor 18 mm MDF. Er valt dan 0.5mm aan beide kanten over de rand. Bij mij zie ik het aan de buitenkant niet eens omdat daar het stickervel die ruimte opvult.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqwwgq8gBkupmybZ_ROUbCv_g5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0uw0CC9mCuRAmZR57XS5MPx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Voronwë op 13-08-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Denman91 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

He, dank je wel. Misschien wel een goed idee om eerst is te kijken hoe het zonder t-molding staat. Scheelt toch weer geld en een hoop werk.
Heb je misschien een foto van jou kast?
Die flipperknoppen is wel een tof idee inderdaad. Kan je die flippergames ook met retropie spelen?

Aan de achterkant wil ik sowieso 2 schakelaars maken. 1 om de pie af te sluiten en 1 om de volledige kast af te sluiten. Wat heb je dan nodig om door het retropie menu te kunnen gaan? Een select (enter) knop of nog meer?
een foto van mijn kast staat wel ergens in dit topic als je terugleest. Ik heb zelf eerst inspiratie op gedaan door een aantal buildverhalen goed te lezen. Die kun je wel vinden als je gaat zoeken op diverse sites. Hier op tweakers vind je wel linkjes. Arcadewinkel heeft er ook een aantal build verhalen op de site staan, en op Youtube zijn ook hele mooie verslagen.

Vwb de joysticks: Ik gebruik zelf de i-pac van ultimarc om aan te sturen. Daar kun je op elke button zelf bepalen welke toets op het keyboard die moet "nadoen". Standaard config is de mame config, maar heeft ook nog een aantal vrije buttons. Je kunt zelfs een shift button configureren zodat het aantal toetsen wat je wilt configureren verdubbelt. De software laat je dan op die toetsaanslagen reageren.

In die build verhalen lees je meerdere manieren hoe je het kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Voronwë schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:30:
Ik ben juist erg blij dat ik die T-molding gebruikt heb. Het maakt mij kast juist helemaal af. Ik denk dat het valt of staat met hoe de bouwkwaliteit van je kast is en of de molding in het thema van je kast past.

19 mm T-molding is prima voor 18 mm MDF. Er valt dan 0.5mm aan beide kanten over de rand. Bij mij zie ik het aan de buitenkant niet eens omdat daar het stickervel die ruimte opvult.

[Afbeelding]
Wauw! Wat een super gave kast. Echt heel tof! Welke functies hebben de 4 knoppen aan de voorkant?
Heb je de kast zelf ontworpen of het ontwerp ergens vandaan? De speakers aan de onderkant van de marque is erg tof!

Edit: Het valt me nu pas op dat je t-molding alleen op de zijpanelen hebt gedaan. Dat maakt het wel netjes af zonder dat het overheerst.

[ Voor 6% gewijzigd door Denman91 op 13-08-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Hoeveel inch old school beeldscherm raden jullie minimaal aan voor een bartop Arcade kast voor 2 players met retropie? Op marktplaats zie ik veel oude schermen maar de meeste zijn redelijk klein. Benieuwd naar jullie ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Mijn build log post staat hier: Voronwë in "Mame arcadekast bouwen"
Daar staat ook een link naar het ontwerp. Echter gaande weg het bouwen ga je daar toch vanaf wijken naar de spullen die je hebt.
De 4 knoppen op de voorkant zijn de 'start' en 'select'. Aan de zijkanten zitten nog de 'flipperknoppen'

Ik heb idd alleen t-molding op de zij panelen. Mooie afwerking met een bovenfrees op de andere panelen doet de rest. Zitten er ook geen scherpe randen aan.

Als je met z'n tweeën wil spelen is een 19 inch scherm wel aan te raden. Gewoon een 2de hands scherm voldoet prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Voronwë op 14-08-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Voronwë schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:22:
Mijn build log post staat hier: Voronwë in "Mame arcadekast bouwen"
Daar staat ook een link naar het ontwerp. Echter gaande weg het bouwen ga je daar toch vanaf wijken naar de spullen die je hebt.
De 4 knoppen op de voorkant zijn de 'start' en 'select'. Aan de zijkanten zitten nog de 'flipperknoppen'
Ja die flipperknoppen vind ik echt een super idee. Dat kan me zoontje wel waarderen denk ik😃. Verder dan een 1p en 2p knop. En een start en select. Of heb je een start en select per Player nodig? Ik las wat verder terug in het forum ook nog iets over een hotkey klonk ook wel erg handig.
Ik zoek eigenlijk deze set maar dan met rood/blauwe baltop controller. Maar kan ik wel genoeg extra knoppen aansluiten op die controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Denman91 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Ja die flipperknoppen vind ik echt een super idee. Dat kan me zoontje wel waarderen denk ik😃. Verder dan een 1p en 2p knop. En een start en select. Of heb je een start en select per Player nodig? Ik las wat verder terug in het forum ook nog iets over een hotkey klonk ook wel erg handig.
Ik zoek eigenlijk deze set maar dan met rood/blauwe baltop controller. Maar kan ik wel genoeg extra knoppen aansluiten op die controllers?
Als ik google op die controllers die bij dat linkje zitten, kom ik alleen maar op amazon of goedkope chines spullen sites uit. ik zou echt voorzichtig zijn met dit soort goedkope amazon setjes. Hoe goed of hoe slecht je joystick en je buttons werken gaan voor een groot deel bepalen hoe robuust je kast aanvoelt. ik zou hier heel behoudend mee zijn en goed investeren in serieuze joysticks. Goedkoop wordt anders duurkoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb volgens mij nog wel een ControlBlock liggen waar ik niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50
Voronwë schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:30:

[Afbeelding]
Vette decal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman91 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:54:
Hoeveel inch old school beeldscherm raden jullie minimaal aan voor een bartop Arcade kast voor 2 players met retropie? Op marktplaats zie ik veel oude schermen maar de meeste zijn redelijk klein. Benieuwd naar jullie ideeën.
in een bartop lijkt mij een 19" 4:3 toch voldoende? Of wil je een 55" tv gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Kammika schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Als ik google op die controllers die bij dat linkje zitten, kom ik alleen maar op amazon of goedkope chines spullen sites uit. ik zou echt voorzichtig zijn met dit soort goedkope amazon setjes. Hoe goed of hoe slecht je joystick en je buttons werken gaan voor een groot deel bepalen hoe robuust je kast aanvoelt. ik zou hier heel behoudend mee zijn en goed investeren in serieuze joysticks. Goedkoop wordt anders duurkoop....
Ja is dat vaak toch wel goedkope troep? Ik heb geen idee. Ben nieuw in het bouwen van arcade kasten dus zat wat te googlen en kwam dit al snel tegen. Omdat het de eerste keer is en ik hem als verrassing voor mijn zoon wil bouwen en niet weet hoe vaak hij zal spelen dacht ik om niet meteen hele duren spullen te kopen. Maar het moet natuurlijk wel beetje degelijk zijn. Heb je aanraders wat een goede set is bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

in een bartop lijkt mij een 19" 4:3 toch voldoende? Of wil je een 55" tv gebruiken :+
Dank je wel. Die moeten nog wel te vinden zijn voor weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Denman91 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

Ja is dat vaak toch wel goedkope troep? Ik heb geen idee. Ben nieuw in het bouwen van arcade kasten dus zat wat te googlen en kwam dit al snel tegen. Omdat het de eerste keer is en ik hem als verrassing voor mijn zoon wil bouwen en niet weet hoe vaak hij zal spelen dacht ik om niet meteen hele duren spullen te kopen. Maar het moet natuurlijk wel beetje degelijk zijn. Heb je aanraders wat een goede set is bijvoorbeeld?
Ik heb zelf ook maar 1 kast gebouwd. Had eerst een setje van 20 EUR van Amazon. Dat voelde gewoon niet goed aan. Het voelde goedkoop (en is dan echt afbreuk van je kast, daarom er niet ingezet. er zat ook een klein defect gelukkig in, dus kon gemakkelijk terug sturen)

ik heb zelf daarna zo'n HQ starterpack bij arcadewinkel gedaan destijds . Die voelen heel robuust en degelijk aan, ook de bijgeleverde knoppen.... en voordeel was dat ik er dan ook gelijk een controllerboardje bij had. In theorie heb je dan ook gelijk alle kabeltjes en klemmetjes om eea aan te sluiten. Alleen waren de bijgeleverd kabeltjes met klemmetjes slechte kwaliteit. Dus zelf bij de hornbach nieuwe connectors gehaald en alles verder met een oude audiokabel (had ik nog vele meters van liggen) bedraad...

Net gelijk nog maar even gekeken, ik zie dat ze nog steeds voordeelsetjes leveren. Ik weet alleen niet of daar dan nu nog steeds dezelfde merk onderdelen inzitten als die ik heb. Dat zou je wellicht even moeten navragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Voronwë schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:58:

En het eindresultaat! Ik ben er blij mee! Vrij snel nog wel de witte speakers vervangen door zwarte die naar mijn mening toch beter staan. Wit was prima zonder de stickers, maar met werd het me te druk.

[Afbeelding]
Ik weet dat het al een oude post is. Maar waar kan je zulke kleine speakers vinden met een bijpassende versterker?

Hoor het graag als iemand een idee heeft. Of zijn usb speakers een betere oplossing tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Denman91 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Ik weet dat het al een oude post is. Maar waar kan je zulke kleine speakers vinden met een bijpassende versterker?

Hoor het graag als iemand een idee heeft. Of zijn usb speakers een betere oplossing tegenwoordig?
Wat dacht je van het internet? Arcadewinkel.nl heeft speakers, Conrad heeft ze ook, anders Tinytronics.

Speakers:
https://www.arcadewinkel.nl/componenten/geluid/speakers
Versterkers:
https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4ffie
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-09-2022
Mischien dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb een arcade kast gebouwd met een raspberry pi 4. Alles werkt bijna perfect.

Het enige wat het speelvermaak soms verstoord. Is dat de joystick input blijft hangen.

Is iemand hier bekend mee of iemand tips om zaken uit te sluiten of het aan de controller/pi of software ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
is het niet gewoon de joystick zelf die "drift" heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
F4ffie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:48:

Ik heb een arcade kast gebouwd met een raspberry pi 4. Alles werkt bijna perfect.

Het enige wat het speelvermaak soms verstoord. Is dat de joystick input blijft hangen.

Is iemand hier bekend mee of iemand tips om zaken uit te sluiten of het aan de controller/pi of software ligt?
Ik zou eerst nagaan of het de joystick is inderdaad. Die dingen zijn mechanisch, dus als daar iets blijft hangen dan krijg je dit soort dingen natuurlijk. Heb je nog een joystick en controller over, zodat je kunt testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4ffie
barrymossel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Ik zou eerst nagaan of het de joystick is inderdaad. Die dingen zijn mechanisch, dus als daar iets blijft hangen dan krijg je dit soort dingen natuurlijk. Heb je nog een joystick en controller over, zodat je kunt testen?
P1 en P2 joysticks hebben er last van beide een eigen controller. Met mijn xbox controller merk ik dit probleem niet (vooralsnog) het is ook niet altijd dezelfde richting waarvan de input blijft hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaaaaaah!
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:02
Denman91 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Bij de kringloop zijn nog wel eens leuke desktop speakersetjes te vinden, die je kan slopen en in je kast kan inbouwen.
F4ffie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:48:

Gebruik je RetroPie? Ik had hetzelfde probleem. Een update naar 4.8 heeft het probleem toen verholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Whaaaaaah! op 25-08-2022 15:24 . Reden: Extra reactie ]

• F4ffie
Whaaaaaah! schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:28:

Gebruik je RetroPie? Ik had hetzelfde probleem. Een update naar 4.8 heeft het probleem toen verholpen.
Dat zal ik eens proberen bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolfchild
Na 18 jaar in de opslag te hebben gestaan, ben ik nu ook eindelijk aan mijn kast begonnen.
Deze ooit voor een paar gulden kunnen kopen.
Deze was was van binnen helaas al gestript.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNMcx22NDGy-RAHOJqQb_MTk588=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6ZnI1dIG3fqoOxUShmvRyu4.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm zit er nu in.
Ben nu bezig met het control panel.

De originele speakers zitten er nog in, hebben jullie een aanrader wat voor Micro versterker ik het beste kan gebruiken?
Had zelf al gezocht maar zie er van 7 euro tot een paar honderd.
Deze moet aangesloten worden op een rasberi Pi

[ Voor 9% gewijzigd door wolfchild op 12-10-2022 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

wolfchild schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:03:
Na 18 jaar in de opslag te hebben gestaan, ben ik nu ook eindelijk aan mijn kast begonnen.
Deze ooit voor een paar gulden kunnen kopen.
Deze was was van binnen helaas al gestript.

[Afbeelding]

Scherm zit er nu in.
Ben nu bezig met het control panel.

De originele speakers zitten er nog in, hebben jullie een aanrader wat voor Micro versterker ik het beste kan gebruiken?
Ik zelf gebruik zo'n "Lepy" versterker van Aliexpress. werkt goed voor mijn build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
goed om te horen.
had toevallig deze al besteld op amazon
https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
wolfchild schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:03:

Deze gebruik ik, erg tevreden over. Zeer goed geluid, geen hoorbare "ruis" en volledig vanaf de pi te regelen met de standaard audiomixer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Vraagje: ik heb mijn kast al een tijdje af, maar besloten dat ik er een volumeknop op wil maken. Ik gebruik het boardje wat ik hierboven als tip had gegeven (IQAudio Digiamp+) dus zou het liefst een rotary encoder op de gpio van mijn pi aansluiten en dan daarmee he volume instellen.

Probleem is dat ik 18mm MDF gebruikt heb (wel lekker solide mijn kast ;-)) En ik dus een rotary encoder zoek die ik duur 18mm MDF heen kan doen. Maar ik heb geen rotary encoders met zulke lange schroefdraad gevonden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Kammika schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:37:
Vraagje: ik heb mijn kast al een tijdje af, maar besloten dat ik er een volumeknop op wil maken. Ik gebruik het boardje wat ik hierboven als tip had gegeven (IQAudio Digiamp+) dus zou het liefst een rotary encoder op de gpio van mijn pi aansluiten en dan daarmee he volume instellen.

Probleem is dat ik 18mm MDF gebruikt heb (wel lekker solide mijn kast ;-)) En ik dus een rotary encoder zoek die ik duur 18mm MDF heen kan doen. Maar ik heb geen rotary encoders met zulke lange schroefdraad gevonden. Iemand een tip?
Vanaf de binnenkant met een forstner boor het MDF wat minder dik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
DarthSjaak schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Vanaf de binnenkant met een forstner boor het MDF wat minder dik maken?
Ja die had ik als laatste optie bedacht… vind ik risicovol. Vandaar op zoek naar opties…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Kammika schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:37:
Zoek je zoiets? Draaipotmeter Stereo
Je moet hem dan wel aan de binnenkant bevestigen met een dun plaatje, maar dat moet niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Voronwë schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:07:
[...]

Zoek je zoiets? Draaipotmeter Stereo
Je moet hem dan wel aan de binnenkant bevestigen met een dun plaatje, maar dat moet niet zo moeilijk zijn.
ja, maar dan als rotary encoder (niet als potmeter. mijn boardje is volledig digitaal, dus moet op gpio aan te sluiten zijn en dan regel ik met een python scriptje dat die het volume regelt) en dan met een schroefdraad die meer dan 18mm is... kans lijkt me ook vrij klein dat ze bestaan, maar onder mom nooit geschoten is altijd mis de vraag hier neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Kammika schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:26:
[...]

ja, maar dan als rotary encoder (niet als potmeter. mijn boardje is volledig digitaal, dus moet op gpio aan te sluiten zijn en dan regel ik met een python scriptje dat die het volume regelt) en dan met een schroefdraad die meer dan 18mm is... kans lijkt me ook vrij klein dat ze bestaan, maar onder mom nooit geschoten is altijd mis de vraag hier neergezet
Zelf een verlenging printen? Zal wel een beetje wiebelen, maar dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
DarthSjaak schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:38:
[...]

Zelf een verlenging printen? Zal wel een beetje wiebelen, maar dat moet geen probleem zijn.
die snap ik niet helemaal? Wat bedoel je met verlenging printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electroman4you
  • Registratie: Oktober 2018
Google maar eens op "potentiometer shaft extension" ... er zijn meerdere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Kammika schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:26:
[...]

Dat kan toch gewoon, moet er iets meer electronica tussen, maar dat is ook vrij simpel... (alhoewel dat ook weer vrij overkill is voor zo'n probleempje...)
https://domoticx.com/rasp...ter-uitlezen-gpiomcp3008/

[ Voor 4% gewijzigd door Voronwë op 01-11-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Voronwë schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:03:
[...]

Dat kan toch gewoon, moet er iets meer electronica tussen, maar dat is ook vrij simpel... (alhoewel dat ook weer vrij overkill is voor zo'n probleempje...)
https://domoticx.com/rasp...ter-uitlezen-gpiomcp3008/
ja ik zal wat specifieker zijn. Het volume kun je op meerdere manieren regelen, gaat nl gewoon via de alsa mixer die ook weer vanuit retroarch en/of emulation station geregeld kan worden, maar ik wil er ook gewoon een draaiknop op. Dus ik wil eigenlijk ongeacht huidige volume: als ik de knop naar links draai gaat het volume zachter en naar rechts gaat die harder en dat wet werkt alleen als ik een rotary encoder heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wolfchild
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmfvh2we9rheY9AB0l4wOwiNJZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDjLSaq76yFuNyrhF4GPppb9.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat niet zo snel, maar boek langzaam maar zeker vooruitgang.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wauw ik reageerde bijna op de OP maar geen een link werkte :)
Ik ga er van uit dat hij in middels 16 jaar later zijn zaakje voor elkaar heeft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKp3VPNxUiCiX44ngPYIpFT-hwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MP21AniYAIFOtmKOC5ylCXI.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand een manier om de knoppen vast te zetten zodat ze niet meer draaien?
Alleen p2 Button blijft staan de andere 3 blijven helaas niet op hun plek zitten.

Ze werken op zich prima maar ziet er niet uit
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!