Ik meld me ook maar even in dit topic.
Vorige week mijn arcadekast bijna afgebouwd (paar restpuntjes volgen als ik mijn 3D-printer binnen heb).
Het ontwerp is van het welbekende
Instructables van Rolfebox.
Samen met mijn schoonvader, die de tools in zijn schuur heeft voor het houtwerk, een begin gemaakt met de kast. We hebben het ontwerp redelijk gelijk gehouden aan de tekeningen van Rolfebox. Na 2 weekenden rustig klussen zaten de 2 lagen grondverf en de eerste laag zwart er al op. Tijd om het mee naar huis te nemen.
Thuis de boel verder in de lak gezet. In eerste instantie gebruikte ik een spuitbus van de Action. Helaas bleek de verf niet goed te zijn en dit gaf veel problemen met de hechting. Schuren dus maar en goede verf erop. Daarna de elektronica erin gebouwd. Na beide stappen moet er uiteraard goed gecontroleerd worden door de nieuwsgierigen hier in huis.
Ik gebruik een Raspberry Pi 3b die ik nog had liggen, een afgedankte 19 inch HP monitor van mijn werk en joysticks en knoppen van Ali. Ik had namelijk geen idee of ik zo'n kast veel zou gebruiken dus ik wilde er niet meteen een vermogen aan uitgeven. Daarom hebben we de bodem van de kast ook demontabel gemaakt, zodat mocht ik later besluiten om er nieuwe en betere in te zetten dit makkelijk kan.
Op de achterkant zit wel een onderhoudsluik, 2 USB aansluitingen voor extra controlers/ toetsenbord en muis.
Na lang dubben over de verdere aankleding van de kast uiteindelijk een keuze gemaakt. Ik ben niet zo'n fan van speciale spellen, dus op mijn shortlist stond een "Rick and Morty" en een "Dexters Laboratory" thema.
In Illustrator een paar mock-ups gemaakt en daarin bleek toch het Dexter thema beter uit de verf te komen (met name door gebrek aan mooi bron materiaal van R&M. De marquee eerst als proef uitgeprint en dat zag er goed uit!
Toen het artwork verder afgemaakt en na een paar iteraties lag de bestelling bij de drukker. Het zijn PVC stickers met een matte UV werende laag erover. Dat past mooi bij de mat zwarte verf. Na een paar dagen wachten kwamen deze ook binnen!
Helaas was ik iets te enthousiast geweest met de grootte

(ik was bang dat ik niet voldoende overlap zou hebben), dus op de dag dat ik de bestelling binnen had, lag er al weer een order bij de drukker. Deze met een wat betere schatting van het formaat. Gelukkig, viel de prijs erg mee. Ik was per keer ongeveer 15 euro kwijt, incl verzending. (Het scheelt aanzienlijk als je bereid bent een 1 of 2 weken te wachten)
Nog even een binnenwerk foto:
En het eindresultaat! Ik ben er blij mee! Vrij snel nog wel de witte speakers vervangen door zwarte die naar mijn mening toch beter staan. Wit was prima zonder de stickers, maar met werd het me te druk.
To-Do: N64 nog werkend krijgen, koeling inbouwen (ik ben 4 kleine fans liggen, maar nog geen covers. Die wil ik gaan 3D-printen in thema, en uiteraard veel spelen! Delen van de te grote stickers gebruiken om de achterkant wat aan te kleden.
Ik twijfel nog of ik de led in de knoppen ga aansluiten.
Kosten: Omennabij 120 euro. Hout en monitor had ik geen kosten aan. Raspberry Pi (30E), knoppen en joysticks (35E), speakers en versterker (20E), PVC stickers (2x15E), verf (10E), T-Striping (20E)
Around here, something radiates. (Counting Crows)