Lees ik het nou goed dat mensen problemen hebben met het upgraden van build 5728 naar 5744 (RC2)? 'k wil hem ook gaan installeren, maar om nu de hele boel weer vanaf een kaal systeem (natuurlijk wel dualboot met XP) te gaan installeren...pfff...
Dude, jij vertoont ook wel een klein beetje borderline gedrag, nietwaar?
In het hele topic heb je Vista op zitten hemelen en omdat je je (inter)netwerk nu niet aan de praat krijgt is het plotseling helemaal niks meer en ga je het compleet afbranden
Pas op dat je met Linux dan niet dezelfde kant opgaat als met Vista (van superenthousiast naar 'wat een troep')Mijn enthousiasme over Vista is 100% verdwenen en ik twijfel er nog niet aan om het te kopen. Ik oriënteer me nu op Linux en Vista SP2. Ik raak steeds meer geïntresseert in Linux. Ik wil er mijn 2e hobbie van maken, maar daarbij zoek ik hulp want ik heb weinig ervaring met dit prachtige OS.
En wat betreft je netwerkproblemen: misschien zijn die goeroes dan toch niet zo'n goeroes...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
3d max studio 7 werkt hier niet zoals het moet.
Vermoed dat het iets is met de drivers (vid kaart, nvidia 6800GT)
=> Front view, top view etc is allemaal 'wit' en als ik een object maak is deze wel zichtbaar maar is de ruimte errond wit ipv grijs gestreept..
ook heb ik altijd een error als ik 3d max studio afsluit.
Iets ivm fout met afsluiten wilt u discreet contacteren etc.
werkt hier iemand met 3d max studio met toeval? die het kan checken of het aan de drivers ligt of..
Vermoed dat het iets is met de drivers (vid kaart, nvidia 6800GT)
=> Front view, top view etc is allemaal 'wit' en als ik een object maak is deze wel zichtbaar maar is de ruimte errond wit ipv grijs gestreept..
ook heb ik altijd een error als ik 3d max studio afsluit.
Iets ivm fout met afsluiten wilt u discreet contacteren etc.
werkt hier iemand met 3d max studio met toeval? die het kan checken of het aan de drivers ligt of..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Het komt allemaal op 1 DVD!FnF schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:14:
[...]
On February 26, 2006, Microsoft announced that Windows Vista will ship in six editions.[45] All versions will be available in both 32-bit (x86) and 64-bit (x86-64) architectures, except Windows Vista Starter which will only be available for 32-bit architectures
Wordt er niet echt duidelijker van. Ik denk eigenlijk dat ze niet op 1 DVD komen, omdat Microsoft de versies nu ook apart uitbrengt.
De DVD hoesjes hebben wel verschillende kleuren, afhankelijk van de licentie die erbij zit, maar je kunt dus elke DVD gebruiken om elke installatie te repareren, en je kunt als je een betere licentie koopt, deze gewoon met dezelfde DVD upgraden.
EDIT: de topicwarning klopt niet meer, RC2 is gewoon free to download!
EDIT2: voor mensen die azureus hebben aanstaan, en waarbij de download ondertussen erg langzaam gaat, maar je nog genoeg bandbreedte zou moeten hebben: zet azureus eens uit.
Ik zal geen snelheden posten, maar de downloadspeed ging hiermee een factor 10 omhoog!
[ Voor 17% gewijzigd door XplodingForce op 07-10-2006 12:55 ]
Everybody lies
Ultimate, Home, Home Premium e.d. komen op 1 DVD, dat is bevestigd door Microsoft, maar niet x86 en x64 op 1 DVD.XplodingForce schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:52:
[...]
Het komt allemaal op 1 DVD!
De DVD hoesjes hebben wel verschillende kleuren, afhankelijk van de licentie die erbij zit, maar je kunt dus elke DVD gebruiken om elke installatie te repareren, en je kunt als je een betere licentie koopt, deze gewoon met dezelfde DVD upgraden.
EDIT: de topicwarning klopt niet meer, RC2 is gewoon free to download!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Aah, op die manier.FnF schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:54:
[...]
Ultimate, Home, Home Premium e.d. komen op 1 DVD, dat is bevestigd door Microsoft, maar niet x86 en x64 op 1 DVD.
Dat zal waarschijnlijk puur met de grootte te maken hebben, als je dat bij elkaar wilt hebben zal je Blu-ray of HD-DVD nodig hebben. Er zal nu wel een x86 en een x64 DVD komen, met bij beide DVD's alle versies erop.
Everybody lies
waar baseren jullie je toch op?XplodingForce schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:58:
[...]
Aah, op die manier.
Dat zal waarschijnlijk puur met de grootte te maken hebben, als je dat bij elkaar wilt hebben zal je Blu-ray of HD-DVD nodig hebben. Er zal nu wel een x86 en een x64 DVD komen, met bij beide DVD's alle versies erop.
De ultimate version is 2,2 gig groot.
en al de andere zijn een gestripte vorm van ultimate. dus is inbegrepen in die 2,2 gig!
De X86 is 2,2 groot en de x64 is 2,2 = 4,4 kan dus op 1 dvd.
zal maar evenzeggen waarop ik mij baseer;
De huidige image van Vista is de Ultimate omdat daar de licentie voor is die wordt uitgegeven echter kun je ook via een omweg (verkeerde serial en dan back ofzo) De business de Starter Etc installeren.
De X64 image was tot nu toe kleiner dan de X86 versie
& de X86 heeft nog debug code erin & de X64 waarschijnlijk ook.
Dus Stel dat ze beide uiteindelijk 2,2 gig groot zijn dan kunnen ze nog altijd samen op1 dvd of op een dual layer dvd.
[ Voor 29% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-10-2006 13:07 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Beste admin, mag ik hier even wat tegengas gevenelevator schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:49:
[...]
Wat een rare opmerking? De rechten van een standaard Vista wat betreft profile folders zijn niet anders dan die van een XP waarbij het profiel "prive" gemaakt is?
In de Windows Clients FAQ staat overigens ook gewoon uitgelegd hoe je weer toegang kan krijgen tot de bestanden
[...]
Ehm - Windows bepaalt al sinds NT 3.51 welke rechten waar op je FS komen bij installatie, dat is niet meer dan normaal en een zeer belangrijk onderdeel van elke OS installatie?
Verder - NTFS is wel degelijk waterdicht tot nu toe, er is in de 10+ jaar dat WindowsNT bestaat nog nooit een enkel lek geweest in de NTFS implementatie van Windows wat betreft ACLs dus snap ik echt niet wat je daar nou mee bedoelt hoor
NTFS ansich is heel veilig. Als het eenmaal goed is ingericht en alle rechten staan proper dan kan er weinig mis gaan en is NFTS waterdicht. Niemand die erbij kan. So far so good.
Echter zal 99% van de Vista gebruikers hun data niet encrypten zodat alle data gewoon binair op de schijf staat en niet omgebouwd. Nu is het dus mogelijk om met bijna elke partitiemanager het volgende te doen.
1. Het downgraden van de NTFS versie
2. Het converteren naar FAT32 zodat alle data weer leesbaar is.
Voor een beetje handige jongen is het een kwestie van een torrentcliënt, een zoekvraag op een torrentsite en het downloaden van een partitiemanager.
Ik bedoelde dus dat NTFS niet is opgewassen tegen de brute kracht van een partitiemanager tenzij je data encrypted is wat in Vista dus mogelijk is. Gebruik het dan ook. Maar wie weet dan dat het belangrijk is om een recoverydisk te maken om bij je data te kunnen zodra Vista de brui eraan geeft.
Veel mensen hebben niet eens meer een diskettestation en sluiten ze die mogelijkheid uit waardoor NTFS in principe niet veilig is en toch ook weer wel.
Ik praat dus uit de mond van Jan Modaal om extra tegengas te krijgen. Niet express, maar om aan te tonen hoe ik denk dat het zit. Ikzelf weet heel goed hoe je NTFS kunt dichttimmeren, maar 99% weet dat niet en we praten hier dus over een grote groep.
Verder heb ik Vista weer in the air en heb ik IPv6 even uitgezet. Pas na 5 dagen toon ik enthousiasme, niet eerder. Eerst zien hoe het nu gaat met internet.
Een hele tijd geleden had Microsoft het er ook nog over dat Vista gelevert zou worden met allemaal talen op de DVD, maar denk dat dat hem ook niet meer wordtXplodingForce schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:58:
[...]
Aah, op die manier.
K' heb RC2 nu draaien.
- geheugengebruik ongeveer zelfde als bij post-RC1 build 5728. Na rebooten rond de 380-420
- stabiel, reageerd snel
Alleen met drivers is deze weer iets anders. Na de installatie pakte RC1 automatisch mijn native 1680x1050 van mijn Apple cinema 20''. RC2 dus niet. Die zet em lekker op 1024 en geen manier om em naar 1680x1050 te krijgen. 1600x1024 is het maximale. Heb ati drivers van RC1 geinstalleerd, audigy drivers van een nog oudere build (zucht. creative met hun "snelle" driver support), maar dat bate niet. Resolutie krijg ik niet hoger dan 1600x1024. jammer, voor de rest werkt Vista lekker. Heb em al weken als primaire OS draaien en soms voor een potje Call of Duty boot ik ff naar XP, want dat is nog steeds niet vooruit te branden in Vista.
- geheugengebruik ongeveer zelfde als bij post-RC1 build 5728. Na rebooten rond de 380-420
- stabiel, reageerd snel
Alleen met drivers is deze weer iets anders. Na de installatie pakte RC1 automatisch mijn native 1680x1050 van mijn Apple cinema 20''. RC2 dus niet. Die zet em lekker op 1024 en geen manier om em naar 1680x1050 te krijgen. 1600x1024 is het maximale. Heb ati drivers van RC1 geinstalleerd, audigy drivers van een nog oudere build (zucht. creative met hun "snelle" driver support), maar dat bate niet. Resolutie krijg ik niet hoger dan 1600x1024. jammer, voor de rest werkt Vista lekker. Heb em al weken als primaire OS draaien en soms voor een potje Call of Duty boot ik ff naar XP, want dat is nog steeds niet vooruit te branden in Vista.
--
Ja, dat probleem ken ik. In PowerDVD is dat bij mij ook. Ligt denk ik aan de beta videodrivers.paragon schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:23:
Als ik onder Vista een film afspeel, maakt niet uit of het xvid,divx of een dvd is dan krijg ik af en toe strepen in het video beeld het zijn strepen over de hele breedte, net alsof niet het hele beeld in 1x veranderd naar de volgende frame. Iemand anders die dit ook heeft. Het is aanwezig in mp11 en media center die natuurlijk daar op draait.
Ik heb zelf al een aantal builds niet meer geprobeerd, maar ik wil RC2 wel weer even installeren. Zo te zien is het geheugengebruik er dan wel behoorlijk op vooruit gegaan, want in vorige builds zat het wel tegen de 600-700MB aan na een reboot. Of heb je services/sidebar uitgeschakeld (Doe ik zelf wel altijd, scheelt toch weer behoorlijk watPoTaToX schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:33:
K' heb RC2 nu draaien.
- stabiel, reageerd snel
Overigens staat er een mooi artikel @ The Inquirer, Microsoft heeft hun gamepartners vertelt dat games 10-15% langzamer op Vista zullen draaien door Aero.
Maar goed, ik hoef mijn desktop toch niet in 3D, die theme is verder wel leuk, gelukkig is er nog een afgeslankte versie van Aero zonder die 3D dingen
Verwijderd
Kan kloppen; games draaien iets minder vloeiend soms, maar nog steeds ruim voldoende. Ik kan nog steeds op Highest settings spelen dus zo erg is dat niet. Als het echt nek aan nek gaat worden met toekomstige games en mijn machine kan ik Aero altijd nog uitschakelen. Eigenlijk is het pure eyecandy, maar het is leuk als je Aero kunt gebruikenFnF schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:07:
[...]
Ik heb zelf al een aantal builds niet meer geprobeerd, maar ik wil RC2 wel weer even installeren. Zo te zien is het geheugengebruik er dan wel behoorlijk op vooruit gegaan, want in vorige builds zat het wel tegen de 600-700MB aan na een reboot. Of heb je services/sidebar uitgeschakeld (Doe ik zelf wel altijd, scheelt toch weer behoorlijk wat).
Overigens staat er een mooi artikel @ The Inquirer, Microsoft heeft hun gamepartners vertelt dat games 10-15% langzamer op Vista zullen draaien door Aero.
Maar goed, ik hoef mijn desktop toch niet in 3D, die theme is verder wel leuk, gelukkig is er nog een afgeslankte versie van Aero zonder die 3D dingen
Je mist hier een aantal hele belangrijke zaken:Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:15:
NTFS ansich is heel veilig. Als het eenmaal goed is ingericht en alle rechten staan proper dan kan er weinig mis gaan en is NFTS waterdicht. Niemand die erbij kan. So far so good.
Echter zal 99% van de Vista gebruikers hun data niet encrypten zodat alle data gewoon binair op de schijf staat en niet omgebouwd. Nu is het dus mogelijk om met bijna elke partitiemanager het volgende te doen.
- Je kan enkel converteren als je fysiek toegang hebt tot de computer.
- Alles wat je doet is traceerbaar (naar FAT32 toe bv is te zien)
- NTFS is helemaal niet bedoeld als perfecte oplossing voor beveiliging van data
- NTFS helpt juist voor processen binnen een computer zelf
Door NTFS in te stellen kan een virus bv. niet de Windows installatie om zeep helpen omdat de user default niet als admin werkt en kan een virus op de ene account niks doen voor de users van de andere account. Jouw opmerking
klopt dus gewoon nietAls Vista op zijn gat gaat kun je bijna nergens meer bij tenzij je een brute conversie naar FAT32 forceert met een pakket van derden. Waterdicht is de beveiliging van NTFS absoluut niet en ik vind hem alleen maar lastig in Vista. Ik persoonlijk bepaal wel waar en hoe er rechten komen op mappen en niet Vista.
NTFS staat default sinds Windows NT gewoon voor waar het voor bedoeld is namelijk accounts afschermen van zaken waar ze geen zaken mee hebben (normale users bv. schrijf toegang weigeren tot de %Systemroot% folder).Ikzelf weet heel goed hoe je NTFS kunt dichttimmeren, maar 99% weet dat niet en we praten hier dus over een grote groep.
Ik dacht trouwens dat bij RC2 het Mobile Device Center ook eindelijk goed zou werken? 'k heb hem zojuist geupdate (vanaf versie 5728), maar totop heden werkt het MDC niet. 'k heb bovenstaande oplossing (die werkt voor RC1) geprobeerd en het lijkt erop dat het dan wel werkt...Hoedje schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:31:
Is het Mobility Mobile Device Center (de opvolger van Activesync) alweer downloadbaar voor RC1?
Ik geloof dat hier de oplossing staat: http://robertjan.vanholland.net/weblog/?p=85.
Ik heb nu een prachtig probleem. Na het installeren van ATI Catalyst en het opnieuw opstarten krijg ik na het inloggen -geen- beeld meer. Ik krijg alleen een zwart scherm. Druk ik op CTRL+ALT+DEL, dan krijg ik ineens wel weer beeld.
In de veilige modus heb ik het control centre uitgezet en opnieuw opgestart, maar het probleem blijft...
In de veilige modus heb ik het control centre uitgezet en opnieuw opgestart, maar het probleem blijft...
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Net RC2 geinstalleerd en dit valt me gelijk op in vergelijking met build 5728:
- Startmenu (search) werken sneller en haast instant.
- Minder geheugengebruik. Maar nog steeds erg hoog (65% van 512 MB)
- Windows verkenner werkt sneller.
Aangezien vista nog steeds mijn drivers niet kan vinden, ga ik die nu installeren en verder testen.
Update
- Flash animaties lopen soepeler (eerst had ik bij elke seconde een framedrop).
- Windows Media Center is een stuk sneller en vooral stabieler.
- Nog steeds geen Aero op een GMA900. Driverprobleem?
- Startmenu (search) werken sneller en haast instant.
- Minder geheugengebruik. Maar nog steeds erg hoog (65% van 512 MB)
- Windows verkenner werkt sneller.
Aangezien vista nog steeds mijn drivers niet kan vinden, ga ik die nu installeren en verder testen.
Update
- Flash animaties lopen soepeler (eerst had ik bij elke seconde een framedrop).
- Windows Media Center is een stuk sneller en vooral stabieler.
- Nog steeds geen Aero op een GMA900. Driverprobleem?
[ Voor 35% gewijzigd door vormstreber op 07-10-2006 19:18 ]
Verwijderd
Heb Vista RC2 gedownload en als upgrade geïnstalleerd voor Vista RC1 (5600).
Wat ik vooral heb gemerkt is dat alles ietsje sneller is geworden. Het opstarten van de sidebar gaat sneller en Vista is minder lang bezig met het laden van driver etc. Eindelijk kan ik de kleur van het gemaximaliseerde venster bepalen (petje af voor Microsoft dat ze geluisterd hebben). Tot slot merk ik als ik kijk naar de CPU meter dat zowel het CPU als geheugenvebruik lager is. Verder vind ik Vista een fantastisch besturingssysteem. Veel meer opties dan in XP Home en alles is makkelijker te vinden. De interface oogt een stuk professioneler dan die van XP die ik veel te kleurig vind. ook zijn de programma's veel makkelijker te vinden door de zoekfunctie en door de scrolfucntie. Bijna al mijn programma's doen het onder de 32bits versie. de 64bits versie heb ik niet getest en ga ik ook niet testen aangezien ik daarmee niet kan internetten.
Van bugs heb ik nog niets gemerkt dus wat mij betreft krijgt dit programma een 9.
Wat ik nog zou willen zien:
- kleuren van startmenu, balk onderaan en sidebar kunnen veranderen
- de sidebar moet nog veel sneller kunnen laden
- het geheugenvebruik moet omlaag
Wat ik vooral heb gemerkt is dat alles ietsje sneller is geworden. Het opstarten van de sidebar gaat sneller en Vista is minder lang bezig met het laden van driver etc. Eindelijk kan ik de kleur van het gemaximaliseerde venster bepalen (petje af voor Microsoft dat ze geluisterd hebben). Tot slot merk ik als ik kijk naar de CPU meter dat zowel het CPU als geheugenvebruik lager is. Verder vind ik Vista een fantastisch besturingssysteem. Veel meer opties dan in XP Home en alles is makkelijker te vinden. De interface oogt een stuk professioneler dan die van XP die ik veel te kleurig vind. ook zijn de programma's veel makkelijker te vinden door de zoekfunctie en door de scrolfucntie. Bijna al mijn programma's doen het onder de 32bits versie. de 64bits versie heb ik niet getest en ga ik ook niet testen aangezien ik daarmee niet kan internetten.
Van bugs heb ik nog niets gemerkt dus wat mij betreft krijgt dit programma een 9.
Je moet je ATi Drivers eens verwijderenDynamicDreams schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:34:
Ik heb nu een prachtig probleem. Na het installeren van ATI Catalyst en het opnieuw opstarten krijg ik na het inloggen -geen- beeld meer. Ik krijg alleen een zwart scherm. Druk ik op CTRL+ALT+DEL, dan krijg ik ineens wel weer beeld.
Ik zou ook graag zien dat de kleuren van het startmenu verandert kan worden. Waar het nu nog zwart is, zou ik dit graag in een lichte grijze kleur (GoT grijs?Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:02:
Heb Vista RC2 gedownload en als upgrade geïnstalleerd voor Vista RC1 (5600).
Ik probeer nu voor de eerste keer hem te installeren op een echte pc ipv in vmware.
Vandaag de RC2 geprobeerd, wel al direct op een schoonheidsfoutje gebotst, english, Dutch (Belgium), Keyboard Belgium (Period).
Maar bij het intypen van de key zit ik nog in qwerty, dat was bij xp niet het geval en dat zou wel vervelend kunnen zijn.
Eens kijken of we die kunnen submitten.
Vandaag de RC2 geprobeerd, wel al direct op een schoonheidsfoutje gebotst, english, Dutch (Belgium), Keyboard Belgium (Period).
Maar bij het intypen van de key zit ik nog in qwerty, dat was bij xp niet het geval en dat zou wel vervelend kunnen zijn.
Eens kijken of we die kunnen submitten.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
hmm.. bericht is verwijderd welke ik probeerde te quote 
Waar ik ook met elke build al last van heb is dat alle links in het Favorite Link gedeelte van de explorer verdwijnen. Wel heb ik de lokatie van een aantal standaard link (pictures, music) naar andere partities gelinkt, maar daar lijkt me het niet aan te liggen aangezien dat tegenwoordig gewoon kan met Vista..
Is wel jammer want ik heb nu totaal niets aan de hele linkerbalk van explore (zet ik dus ook direct uit).
Waar ik ook met elke build al last van heb is dat alle links in het Favorite Link gedeelte van de explorer verdwijnen. Wel heb ik de lokatie van een aantal standaard link (pictures, music) naar andere partities gelinkt, maar daar lijkt me het niet aan te liggen aangezien dat tegenwoordig gewoon kan met Vista..
Is wel jammer want ik heb nu totaal niets aan de hele linkerbalk van explore (zet ik dus ook direct uit).
[ Voor 169% gewijzigd door potatox op 07-10-2006 18:02 ]
--
Wat is er moeilijk aan bij een nieuwe xp install binnen 5 secondes op classic look te zettenVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:02:
De interface oogt een stuk professioneler dan die van XP die ik veel te kleurig vind.
Gewoon de kleuren van Aero veranderen en dan veranderd de balk onderaan ook gewoon meeVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:02:
--
Verwijderd
Mijn oudste zus heeft inderdaad borderline, maar ik niet andere dude.Tachyon schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:36:
[...]
Dude, jij vertoont ook wel een klein beetje borderline gedrag, nietwaar?
In het hele topic heb je Vista op zitten hemelen en omdat je je (inter)netwerk nu niet aan de praat krijgt is het plotseling helemaal niks meer en ga je het compleet afbranden
[...]
Pas op dat je met Linux dan niet dezelfde kant opgaat als met Vista (van superenthousiast naar 'wat een troep')
En wat betreft je netwerkproblemen: misschien zijn die goeroes dan toch niet zo'n goeroes...
Als ik geen internet heb ben ik niet enthousiast meer en zeker als ik zoiets niet krijg opgelost.
Zeg het die 'goeroes' in hun eigen gezicht
Volgende keer wordt het een topicrapport aan de admin want jij weet helemaal niet wat wij gedaan hebben en mag/kun je daar geen enkele oordeel over veilen.
Enthousiasme is iets wat je hebt als iets goed werkt en dat had ik ook, maar als je ineens geen internet meer hebt en je krijgt het niet opgelost ben je dan nog blij?
Ik zal het anders zeggen:
Vista is een betaOS en is nog niet echt representeerbaar. lezen is ook niet je beste vak want dit berichtje tik ik vanuit, jawel Vista en ik heb laten blijken dat ik na deze val weer ben opgestaan.
Waardering is niet je beste vak en ziektetermen al helemaal niet.
PS: Mijn zus heeft het er heel moeilijk mee en iets als borderlineachtig gedrag aanwijzen pik ik op als een belediging.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 19:05 ]
Hmm inderdaad - wat wel op valt is dat sommige resource DLLs schijnbaar wel mee komen - de directory %Systemroot%\System32\nl-nl bestaat namelijk wel en bevat wel wat DLLs maar vermoedelijk niet alleFnF schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:23:
Een hele tijd geleden had Microsoft het er ook nog over dat Vista gelevert zou worden met allemaal talen op de DVD, maar denk dat dat hem ook niet meer wordt
Als je overigens vanuit intl.cpl de help oproept bij "Install other languages" staat er wel dat er Language Interface Packs (LIPs) uit gaan komen voor talen en dat deze gratis beschikbaar gaan zijn
Zo draait die RC versie even lekker !!! Bij de vorige versie (die na RC1) had ik nog steeds last van af en toe sloow downs en muziek die stoterde enzo. Dit is in deze versie helemaal weg. Ben nu al 2 uur aan het werken in Vista en bij mij loop het eigenlijk bijna of net zo lekker als XP !!
Ik heb echter nu een probleem die ik nog niet ben tegengekomen. ALs ik media center opstart in full screen dan flikkerd het beeld. Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb echter nu een probleem die ik nog niet ben tegengekomen. ALs ik media center opstart in full screen dan flikkerd het beeld. Weet iemand hoe dit kan?
[ Voor 21% gewijzigd door Bart1983 op 07-10-2006 19:38 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:56:
[...]
Mijn oudste zus heeft inderdaad borderline, maar ik niet andere dude.
Als ik geen internet heb ben ik niet enthousiast meer en zeker als ik zoiets niet krijg opgelost.
Zeg het die 'goeroes' in hun eigen gezicht
Volgende keer wordt het een topicrapport aan de admin want jij weet helemaal niet wat wij gedaan hebben en mag/kun je daar geen enkele oordeel over veilen.
Enthousiasme is iets wat je hebt als iets goed werkt en dat had ik ook, maar als je ineens geen internet meer hebt en je krijgt het niet opgelost ben je dan nog blij?
Ik zal het anders zeggen:
Vista is een betaOS en is nog niet echt representeerbaar. lezen is ook niet je beste vak want dit berichtje tik ik vanuit, jawel Vista en ik heb laten blijken dat ik na deze val weer ben opgestaan.
Waardering is niet je beste vak en ziektetermen al helemaal niet.
PS: Mijn zus heeft het er heel moeilijk mee en iets als borderlineachtig gedrag aanwijzen pik ik op als een belediging.
offtopic:
Sorry dat ik (blijkbaar) je gevoelens gekwetst heb met mijn opmerking. Dat was niet mijn bedoeling. En ik kan ook niet ruiken dat je zus daadwerkelijk borderline heeft. Die term had ik dan beter ook niet kunnen gebruiken omdat hij voor jou nogal zwaarbeladen is. Excuses daarvoor.
Maar ik blijf bij mijn inhoudelijke statement dat je heel erg in uitersten denkt over Vista en regelmatig als een blad aan een boom van mening verandert. Voorbeelden te over in dit topic.
Maar wees niet bang, je zult me er niet meer over horen hoor; ga vooral door in dit topic; ik wil je echt niet wegpesten ofzo en heb allang spijt van mijn opmerking...
Sorry dat ik (blijkbaar) je gevoelens gekwetst heb met mijn opmerking. Dat was niet mijn bedoeling. En ik kan ook niet ruiken dat je zus daadwerkelijk borderline heeft. Die term had ik dan beter ook niet kunnen gebruiken omdat hij voor jou nogal zwaarbeladen is. Excuses daarvoor.
Maar ik blijf bij mijn inhoudelijke statement dat je heel erg in uitersten denkt over Vista en regelmatig als een blad aan een boom van mening verandert. Voorbeelden te over in dit topic.
Maar wees niet bang, je zult me er niet meer over horen hoor; ga vooral door in dit topic; ik wil je echt niet wegpesten ofzo en heb allang spijt van mijn opmerking...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik kwam gisteren een bugje tegen in Vista met mapped DFS shares.
Die worden niet als netwerk schijf gezien maar als vaste schijf
Als je dan je netwerk verbinding verbroken hebt komt ie met een "unknown filesystem" melding alsof je een RAW disk hebt. Lijkt me niet de bedoeling.
(gelijk maar even submitted).
Die worden niet als netwerk schijf gezien maar als vaste schijf
Als je dan je netwerk verbinding verbroken hebt komt ie met een "unknown filesystem" melding alsof je een RAW disk hebt. Lijkt me niet de bedoeling.
(gelijk maar even submitted).
[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 07-10-2006 20:17 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ah ze hebben tenminste nu ook in RC2 ervoor gezorgt dat het geluid harder kan dan in RC1
Verder draait ie weer soepeltjes ( alleen kan ik MediaFlash player niet installeren in firefox. Kan niet op accepteren drukken en de site ervan werkt ook al niet )
Verder draait ie weer soepeltjes ( alleen kan ik MediaFlash player niet installeren in firefox. Kan niet op accepteren drukken en de site ervan werkt ook al niet )
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik ga geen 5 delen doornemen, dus voor oude koeien, scusi
niet te verwarren met SCSI
.. mijn ervaringen tot dusver met RC1 build 5600:
Bugs:
Het nieuwe startmenu moet ik nog aan wennen, maar de oude looks lijken mij teveel op de oude looks dus ik ga er wel aan wennen! 
.. maar ik hoop wel dat er snel goede drivers beschikbaar komen.
.. mijn ervaringen tot dusver met RC1 build 5600:
Bugs:
- Als ik Outlook 2003 bijvoorbeeld afsluit, denkt ie dat er een fout opgetreden is en gaat ie online zoeken naar een fix
- Mailwasher afsluiten veroorzaakt een foutmelding "Access violation at adress 00000000. Read of address 00000000"
- ATI driver voor Vista béta gedownload en geïnstalleerd. Framerate is toppie! Helaas geen control panel
- Creative driver voor Vista béta gedownload, sound van mijn Audigy 2 ZS is prima en surround, maar geen control panel
.. deels opgelost door de oude panels te installeren van mijn bijgeleverde CD. Ook niet simpel door de 1ste de beste setup.exe maar door die te graven op de CD en pas bij het gewenste panel de setup.exe te installeren met compatibiliteits modus.
- Logitech iTouch wil wel installeren, maar hij 'pakt' mijn toetsenbord niet. Slechts een half control panel en bijvoorbeeld de optie voor de scroll snelheid van tobo scrollwheel is er niet. ook de multimediatoetsen voor forward, backwards, play en stop werken niet. De anderen wel.
- Pinnacle PCTV Rave tv kaart doet het niet. D.w.z. alles installeerd perfect, behalve de driver zelf! Alles werkt, behalve de kaart
.. maar ik hoop wel dat er snel goede drivers beschikbaar komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-10-2006 21:24 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zo, na vanochtend geinstalleerd te hebben ben ik weer helemaal happy
"RC2" lijkt wel vlotter te reageren dan 5728 maar verder qua functies en dergelijke is het gewoon hetzelfde (had het ook niet echt anders verwacht). Ook werkt voor de rest alles nog steeds goed, ook de drivers/beta drivers van verschillende hardware werken nog steeds
Wat ik wel vervelend vind is dat de default theme van kleur is gewijzigd, het werd wel vermeld in de release notes, maar had niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Ik zelf vond het zwarte wel erg mooi en stylish om te zien, daarom ben ik nu maar geswitched naar de graphite colouring maar dan nog iets donkerder ingesteld.
Voor de rest ben ik iig helemaal klaar voor vista en wacht nu rustig RTM af ^^ terug naar XP wil ik iig niet meer
"RC2" lijkt wel vlotter te reageren dan 5728 maar verder qua functies en dergelijke is het gewoon hetzelfde (had het ook niet echt anders verwacht). Ook werkt voor de rest alles nog steeds goed, ook de drivers/beta drivers van verschillende hardware werken nog steeds
Wat ik wel vervelend vind is dat de default theme van kleur is gewijzigd, het werd wel vermeld in de release notes, maar had niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Ik zelf vond het zwarte wel erg mooi en stylish om te zien, daarom ben ik nu maar geswitched naar de graphite colouring maar dan nog iets donkerder ingesteld.
Voor de rest ben ik iig helemaal klaar voor vista en wacht nu rustig RTM af ^^ terug naar XP wil ik iig niet meer
Ik hbe vanmiddag de RC2 er maar eens op gezet en mijn ervaringen vallen helemaal niet tegen.
Ik had wat problemen om mijn resolutie boven de 1024x768 te krijgen, maar nadat ik de svhs kabel uit de tv had getrokken krijg ik opeens alle resoluties te zien (dus ook 1280x1024). TV kan maximaal 1024x768 aan dus zal daar wel aan gelegen hebben.
Verder vind ik dat Aero gebeuren maar een beetje een hype. Als het enige is dat je 3d-style kunt alt-tabben en een "glass-look" randje om de windows hebt....pffff. Overtrokken gedoe.
Verder alle hardware meteen gevonden, maar ik heb toch voor de zekerheid even de nieuwe Vista catalyst drivers er overheen gegooid.
Een beetje te veel klikken naar mijn mening om alle so-called bescherming er uit te halen (godganse tijd "administrator-approval" schermpjes e.d.), maar dat mag de pret niet drukken.
Ik had wat problemen om mijn resolutie boven de 1024x768 te krijgen, maar nadat ik de svhs kabel uit de tv had getrokken krijg ik opeens alle resoluties te zien (dus ook 1280x1024). TV kan maximaal 1024x768 aan dus zal daar wel aan gelegen hebben.
Verder vind ik dat Aero gebeuren maar een beetje een hype. Als het enige is dat je 3d-style kunt alt-tabben en een "glass-look" randje om de windows hebt....pffff. Overtrokken gedoe.

Verder alle hardware meteen gevonden, maar ik heb toch voor de zekerheid even de nieuwe Vista catalyst drivers er overheen gegooid.
Een beetje te veel klikken naar mijn mening om alle so-called bescherming er uit te halen (godganse tijd "administrator-approval" schermpjes e.d.), maar dat mag de pret niet drukken.
[ Voor 12% gewijzigd door max op 07-10-2006 22:38 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
De nieuwe manier van renderen geeft niet alleen leuke randjes maar ook de mogelijkheid om live previews van windows te maken bij alt-tab of als je met de muis over de taskbar gaat.max schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:37:Verder vind ik dat Aero gebeuren maar een beetje een hype. Als het enige is dat je 3d-style kunt alt-tabben en een "glass-look" randje om de windows hebt....pffff. Overtrokken gedoe.
Dit is iets wat ik helemaal geweldig vind
Ahh ik bedenk me nog iets wat ontzettend irritant is... IE7 gebruikt constant rond de 40MB geheugen, en dat merk je aangezien het programma met sites laden wat trager reageert.
Het geheel van IE7 voelt dan ook wat logger aan, hoewel dat niet zou hoeven want voor de rest werkt het wel erg fijn en is er imho nog geen reden geweest voor mij om terug te vallen op Firefox.
Het geheel van IE7 voelt dan ook wat logger aan, hoewel dat niet zou hoeven want voor de rest werkt het wel erg fijn en is er imho nog geen reden geweest voor mij om terug te vallen op Firefox.
Ik heb precies hetzelfde probleem, echt mega irritant.... maar nog geen oplossing gevondenBart1983 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:36:
Zo draait die RC versie even lekker !!! Bij de vorige versie (die na RC1) had ik nog steeds last van af en toe sloow downs en muziek die stoterde enzo. Dit is in deze versie helemaal weg. Ben nu al 2 uur aan het werken in Vista en bij mij loop het eigenlijk bijna of net zo lekker als XP !!
originele signatures zijn top!
Verwijderd
Dit is wel grapping want Vista is zo aangepast dat beeld en geluid bijna de hoogste prioriteit zou moeten krijgen. Zelfs al zou je je systeem maximaal belasten dan nog zou muziek en film altijd schokloos moeten doorspelen.Raphaelo schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:22:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, echt mega irritant.... maar nog geen oplossing gevonden
Misschien op het moment nog een driver probleem.
[edit]
Was eigenlijk geen reactie op het mediacenter verhaal maar op het audio probleem uit de quote hierboven.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 23:31 ]
Zojuist heb ik Windows Vista RC2 geïnstalleerd op een Asus A3E laptop, Alle drivers behalve die van de infrarood-adapter heb ik kunnen installeren. Wat me meerdere malen opviel tijdens het rebooten na het installeren, is dat nog voordat ik het opstartscherm van Windows Vista te zien krijg m'n laptop vast loopt. Wat ik te zien krijg is alleen een zwart scherm, ik heb 5 minuten gewacht en de laptop uit en weer aan gezet, vervolgens start Windows weer normaal op.
Verwijderd
Volgens mij zijn alle interface languages enkel beschikbaar voor de ultimate editie.elevator schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:05:
[...]
Als je overigens vanuit intl.cpl de help oproept bij "Install other languages" staat er wel dat er Language Interface Packs (LIPs) uit gaan komen voor talen en dat deze gratis beschikbaar gaan zijn
Verwijderd
En ik quote (and confirmVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:31:
[...]
Volgens mij zijn alle interface languages enkel beschikbaar voor de ultimate editie.
Bron: The Windows Vista Product Guide• Worldwide deployment with Multi-lingual User Interface (MUI). With Windows Vista Enterprise, IT pros can configure a disk image that includes all Microsoft user interface languages. The MUI packs are available only to business customers using Windows Vista Enterprise or Windows Vista Ultimate.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 23:43 ]
Verwijderd
mijn ervaring met vista :
Goed ik kan niet anders zeggen dan goed en wil niet meer terug naar xp
waarom omdat ik de driver suport Beter vind dan in xp inverband met me us rebotic's
internet kaart waar elk bestuurings progamma bijna probleemen mee geeft windows vista niet
ten 2de de systeem eisen vind ik Heeeel laag en vista is ook supper stabiel
werk hier nu met een amd 2000+ @ 2400 ram 7xxMb @pc 133 gf fx 5200
en nog heeft die geen fast lopers gehad of crashes wel geeft die mijn pc een laag cijfer
processor: 3.3
memory(ram)3.8
Graphics 2.0
Gaming graphics 2.5
hardisk 5.2
waarom die Grapihics nouw slechter scoort dan gaming graphics snap ik de XXX van
maar goed dat was het weer voor nu
Goed ik kan niet anders zeggen dan goed en wil niet meer terug naar xp
waarom omdat ik de driver suport Beter vind dan in xp inverband met me us rebotic's
internet kaart waar elk bestuurings progamma bijna probleemen mee geeft windows vista niet
ten 2de de systeem eisen vind ik Heeeel laag en vista is ook supper stabiel
werk hier nu met een amd 2000+ @ 2400 ram 7xxMb @pc 133 gf fx 5200
en nog heeft die geen fast lopers gehad of crashes wel geeft die mijn pc een laag cijfer
processor: 3.3
memory(ram)3.8
Graphics 2.0
Gaming graphics 2.5
hardisk 5.2
waarom die Grapihics nouw slechter scoort dan gaming graphics snap ik de XXX van
maar goed dat was het weer voor nu
Aangezien deze vragen vaak langskomen. De Audigy 2 en nForce raid werken nog steeds niet met de standaard Vista drivers
Dat had ik 2 builds geleden ook... Maar nu ineens niet meerTimocos schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:17:
Ah ze hebben tenminste nu ook in RC2 ervoor gezorgt dat het geluid harder kan dan in RC1![]()
Installeer anders eens Firefox 2 beta, misschien werkt het daar wel mee.
Ik zie nu ik dit intyp dat ze ook een spell-check hebben ingebouwd? Alleen lekker handig dat het engels is.. niks word herkent
Ow.. ik zie net weer dat adblock niet compatible is met Firefox 2
Edit: Adblock plus wel
Nu trouwens 514mb in gebruik, met firefox open die 34mb trekt. (Sidebar ook geactiveerd met standaard plugins).
Ik vind het allemaal weer geweldig mooi, veel mooier dan XP..! Het enige waar ik wel op hoop is dat fabrikanten snel drivers gaan updaten en Vista-ready maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Sluuut op 08-10-2006 00:25 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Ik heb met succes RC2 kunnen installeren.
De filecorruptie is afgelopen en het draaid op mn RAID 0 config.
Alle drivers werken hier, ook de Audigy 2 drivers
Ik zit nu alleen met boot menu's waar ik maar niet vanaf kom
Booten van RAID levert 2x Vista en 1x XP op, en booten van IDE levert 2x Vista op.
Ik kan niets vinden om deze instellingen aan te passen, iemand die me hiermee kan helpen ?
Bootmngr.exe werkt niet, boot.ini aanpassen ook niet en BCDEDIT.EXE ook niet
De cd's van XP/Vista bieden ook geen oplossing
De filecorruptie is afgelopen en het draaid op mn RAID 0 config.
Alle drivers werken hier, ook de Audigy 2 drivers
Ik zit nu alleen met boot menu's waar ik maar niet vanaf kom
Booten van RAID levert 2x Vista en 1x XP op, en booten van IDE levert 2x Vista op.
Ik kan niets vinden om deze instellingen aan te passen, iemand die me hiermee kan helpen ?
Bootmngr.exe werkt niet, boot.ini aanpassen ook niet en BCDEDIT.EXE ook niet
De cd's van XP/Vista bieden ook geen oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 01:43 ]
Ook nu RC2 geinstalleerd.
Opvallend dat (net als bij RC1) ik geen performance rating kan draaien. Deze laat het systeem crashen.
Bij Beta 2 kon ik dit nog wel. Wel vervelend, want aan het einde van de installatie wil vista zelf die rating testen en slaat dan vast. Na reboot moet ik dan opnieuw de hoofdgebruiker aanmaken en computernaam opgeven en dan slaat hij de rating gewoon over waardoor verder alles wel goed werkt.
RC2 voelt wel sneller aan dan RC1.
Ik heb wel een algemeen vista probleem. Ik krijg mijn thrustmaster force feedback wheel (USB) niet aan de praat. De drivers installeren goed, hij staat netjes erbij bij de device manager (onder HID devices), maar bij game controllers van het control panel verschijnt hij niet! In XP had dit scherm nog een optie ADD om handmatig dan de controller toe te voegen, maar in Vista kan dit niet? Hierdoor krijg ik hem dus ook niet werkend in spellen.
Opvallend dat (net als bij RC1) ik geen performance rating kan draaien. Deze laat het systeem crashen.
Bij Beta 2 kon ik dit nog wel. Wel vervelend, want aan het einde van de installatie wil vista zelf die rating testen en slaat dan vast. Na reboot moet ik dan opnieuw de hoofdgebruiker aanmaken en computernaam opgeven en dan slaat hij de rating gewoon over waardoor verder alles wel goed werkt.
RC2 voelt wel sneller aan dan RC1.
Ik heb wel een algemeen vista probleem. Ik krijg mijn thrustmaster force feedback wheel (USB) niet aan de praat. De drivers installeren goed, hij staat netjes erbij bij de device manager (onder HID devices), maar bij game controllers van het control panel verschijnt hij niet! In XP had dit scherm nog een optie ADD om handmatig dan de controller toe te voegen, maar in Vista kan dit niet? Hierdoor krijg ik hem dus ook niet werkend in spellen.
Ik heb vorige week nog Vista opnieuw geïnstalleerd na een mislukte upgrade van RC1 5600 naar RC1 5728. Ook zijn er nog steeds geen drivers voor mijn Lexmark P704. Ik wil dus eigenlijk niks met mijn Vista-installatie doen tot ik die P704-drivers heb. Weet iemand hoe het zit met die drivers?
We are shaping the future
Iedereen die vragen heeft over hoe het zit met drivers: over een kleine 4 maanden is Vista uit voor consumenten, dan zullen de fabrikanten echt wel met de meeste drivers komen, behalve oude meuk zullen ze wel links laten liggen. Wacht dat nou af, heb je eerder al je drivertje , heb je mazzel. (sorry moest dit ff kwijt hoor).
Verwijderd
Ik ben maar even aan het prutsen gegaan met de bootloader.
Na het veelvuldig installeren van Vista is mijn bootload menu vervuild.
Dit kun je oplossen door een nieuwe shortcut te maken op bijv je desktop.
Deze shotcut moet als locatie "cmd" hebben (zonder de ")
Als deze aangemaakt is, klik je met je rechtermuisknop op de shortcut en dan op "run as administrator"
Nu kun je met bcdedit /? de opties doorlopen en entry's verwijderen of default maken.
Na het veelvuldig installeren van Vista is mijn bootload menu vervuild.
Dit kun je oplossen door een nieuwe shortcut te maken op bijv je desktop.
Deze shotcut moet als locatie "cmd" hebben (zonder de ")
Als deze aangemaakt is, klik je met je rechtermuisknop op de shortcut en dan op "run as administrator"
Nu kun je met bcdedit /? de opties doorlopen en entry's verwijderen of default maken.
Dat zal allemaal wel maar na het upgraden naar RC2 is mijn Xfi gestopt met werken, de vista driver werkt ineens niet meer. Das toch wel vreemd?Sjah schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:02:
Iedereen die vragen heeft over hoe het zit met drivers: over een kleine 4 maanden is Vista uit voor consumenten, dan zullen de fabrikanten echt wel met de meeste drivers komen, behalve oude meuk zullen ze wel links laten liggen. Wacht dat nou af, heb je eerder al je drivertje , heb je mazzel. (sorry moest dit ff kwijt hoor).
Non taken
Hm, dat klinkt erg mooi, maar misschien te mooi om waar te zijn. Ik herinner me nog wel de MUI CD's van de vorige versies, die waren ook niet gratis. Maar misschien dat Microsoft de belofte toch waar maakt, en dat we echt allemaal talen op de DVD meegelevert krijgen, of op een andere DVD er bij, lijkt mij perfect in ieder geval, kan je makkelijk switchen tussen Engels en Nederlandselevator schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:05:
[...]
Hmm inderdaad - wat wel op valt is dat sommige resource DLLs schijnbaar wel mee komen - de directory %Systemroot%\System32\nl-nl bestaat namelijk wel en bevat wel wat DLLs maar vermoedelijk niet alle
• Worldwide deployment with Multi-lingual User Interface (MUI). With Windows Vista Enterprise, IT pros can configure a disk image that includes all Microsoft user interface languages. The MUI packs are available only to business customers using Windows Vista Enterprise or Windows Vista Ultimate.
Dus alleen voor MSDNers e.d.

Dit kan ook met Aero Light, die helemaal geen 3D gebruiktVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:59:
[...]
De nieuwe manier van renderen geeft niet alleen leuke randjes maar ook de mogelijkheid om live previews van windows te maken bij alt-tab of als je met de muis over de taskbar gaat.
Dit is iets wat ik helemaal geweldig vind
Nee, dat is niet vreemd.Puresmoker schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 08:13:
[...]
Dat zal allemaal wel maar na het upgraden naar RC2 is mijn Xfi gestopt met werken, de vista driver werkt ineens niet meer. Das toch wel vreemd?
[ Voor 37% gewijzigd door Phyxion op 08-10-2006 08:29 ]
Ik heb een probleem.
Ik wil een laptop kopen maar als ik die nu koop dan heb ik Windows XP... Als ik even wacht heb ik Vista. Iemand enig idee wanneer ik kan verwachten dat er Vista op komt ipv XP? Het is vooral bedoeld voor mijn werk (bij klanten op locatie), is XP dan beter of Vista?
[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 08-10-2006 09:43 ]
RC2 is een hele vooruitgang t.o.v. 5728 rc2 is stabiel en snel. Gisteren de hele dag gedraaid met rc2 en er van alles op geprobeerd. In tegenstelling tot 5728 werkt nu daemon tools zonder problemen, alsmede avast! en nero 7 lite.
Ik zou zeggen dat deze release goed is voor dagelijks gebruik, behalve dan grote games. De ATI drivers zijn nog lang niet goed genoeg om alle games te kunnen gebruiken. Company of Heroes heeft bijvoorbeeld grote problemen met flikkerend beeld bij de map screen en bij het pauzeren van de game. Verder is de framerate tijdens het spel wel goed, maar bij de in game video's gaat het ineens een stuk langzamer.
Als je dus geen games speelt, kan je m.i. zonder grote problemen rc2 gaan draaien in plaats van xp.
Readyboost geeft ook hier en daar een leuke performance winst, zelfs op een E6600 met alles erop en er aan. Ik heb readyboost gedraaid met een Cnmemory Micro X-Pro high performance stick van 2gb.
Jammer dat ATI niet wat sneller zijn drivers voor vista op orde heeft, anders zou ik RC2 als enige OS gebruiken.
Ik zou zeggen dat deze release goed is voor dagelijks gebruik, behalve dan grote games. De ATI drivers zijn nog lang niet goed genoeg om alle games te kunnen gebruiken. Company of Heroes heeft bijvoorbeeld grote problemen met flikkerend beeld bij de map screen en bij het pauzeren van de game. Verder is de framerate tijdens het spel wel goed, maar bij de in game video's gaat het ineens een stuk langzamer.
Als je dus geen games speelt, kan je m.i. zonder grote problemen rc2 gaan draaien in plaats van xp.
Readyboost geeft ook hier en daar een leuke performance winst, zelfs op een E6600 met alles erop en er aan. Ik heb readyboost gedraaid met een Cnmemory Micro X-Pro high performance stick van 2gb.
Jammer dat ATI niet wat sneller zijn drivers voor vista op orde heeft, anders zou ik RC2 als enige OS gebruiken.
Zo generiek kan je dat niet zeggen hoor? Mijn NForce4 RAID werd meteen herkend door Vista 5728?Wout schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:09:
Aangezien deze vragen vaak langskomen. De Audigy 2 en nForce raid werken nog steeds niet met de standaard Vista drivers
Mjah - dat staat ook in diezelfde helpFnF schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 08:24:
Hm, dat klinkt erg mooi, maar misschien te mooi om waar te zijn. Ik herinner me nog wel de MUI CD's van de vorige versies, die waren ook niet gratis. Maar misschien dat Microsoft de belofte toch waar maakt, en dat we echt allemaal talen op de DVD meegelevert krijgen, of op een andere DVD er bij, lijkt mij perfect in ieder geval, kan je makkelijk switchen tussen Engels en Nederlands
[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 08-10-2006 10:45 ]
Ik heb nu vista_5744.16384.061003-1945_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd, maar toen ik hem wilde installeren staat er:
I suppose it's a schoonheidsfoutje
Is dit de goede? Foutje? Want het bestand heet wel 5744.MICROSOFT PRE-RELEASE SOFTWARE LICENSE TERMS
MICROSOFT WINDOWS VISTA RELEASE CANDIDATE 1
These license terms are an agreement between Microsoft Corporation [...]
I suppose it's a schoonheidsfoutje
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
+1 grappig
tsja.. wie leest er nog de license terms?
tsja.. wie leest er nog de license terms?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Mjah ach het was ook wel bekend dat er gecopy-paste werd van rc1->rc2
Zolang je Build 5744 hebt heb je de laatste publiekelijke verschenen build, dus gewoon installeren die hap Anandus!
hehe. tis me gelukt om mijn resolutie goed in te stellen op 1680x1050. Via ATI's control center. Met RC1 werd mijn DVI monitor standaard als primaire ingesteld en mijn vga uitgeschakeld, maar met RC2 dus andersom. Nu arbeit es guht man!
--
Mag ik vragen welk mobo je hebt (Ik heb een DFI Lanparty). Tot nu toe heb ik bij elke Vista build die ik geprobeerd heb problemen gehad met de standaard Vista driver voor de RAID Controller. De Vista beta van nVidia werkte ook niet en ik gebruik altijd de 6.86 voor XP.elevator schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:41:
[...]
Zo generiek kan je dat niet zeggen hoor? Mijn NForce4 RAID werd meteen herkend door Vista 5728?
[...]
Mjah - dat staat ook in diezelfde helpIk gok dat de MUI's enterprise blijven (dus dat je Help e.d. ook in het Nederlands komt) maar dat de LIPs (puur de UI) wel gratis en algemeen beschikbaar komen, althans, dat begrijp ik uit de help
Mijn systeem staat hier: Nieuw systeem - compat. check + advies?, maar der loopt over NForce 4 problemen een specifiek topic: [Vista] "load driver" werkt niet met nforce4 raid0Wout schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:30:
Mag ik vragen welk mobo je hebt (Ik heb een DFI Lanparty). Tot nu toe heb ik bij elke Vista build die ik geprobeerd heb problemen gehad met de standaard Vista driver voor de RAID Controller. De Vista beta van nVidia werkte ook niet en ik gebruik altijd de 6.86 voor XP.
Verwijderd
Bedoel je met Aero Light de volledige versie van Aero zonder Glass of zie ik nou iets over het hoofd ?FnF schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 08:24:
Dit kan ook met Aero Light, die helemaal geen 3D gebruikt
Zover ik weet word alles van Aero 3D gerenderd ook als je de Glass effecten uit zet. Pas als je Windows Classic gebruikt gaat dit op de oude manier.
Ik heb nu ook RC2 draaien, wat mij vooral irriteerde bij RC 1 was dat de windowtjes die je opent zo laggy aanvoelen. Dit is nog steeds aanwezig bij RC2. Ook lopen games voor geen meter en haal ik maar 30 fps ipv 120 in XP. (Ik weet niet of mensen hier ook problemen mee hebben?) Ik hoop niet dat dit zo blijft met de RTM. Voor de rest ziet het echt gelikt uit!
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Mjaaa, dit is echt ongeloofelijk, zelfs Vista RC2 werkt nog steeds niet met SLI-systemen. Hoe durven ze zoiets een RC te noemen?

Tesla Model Y RWD (2024)
Ik denk dat je de oorzaak daarvan eerder bij de chipset/kaartenbouwers moet zoeken ivm driversupport.--MeAngry-- schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:41:
Mjaaa, dit is echt ongeloofelijk, zelfs Vista RC2 werkt nog steeds niet met SLI-systemen. Hoe durven ze zoiets een RC te noemen?
Dingen als SLI/GFX/Sound drivers horen gewoon thuis bij de fabrikant van de hardware, dat kun je MS niet verwijten dat het niet werkt. Het is al heel wat dat ze "base" drivers meeleveren waarmee het "werkt" maar voor de volledige support blijf je aangewezen op de fabrikant zelf
Inderdaad. Om de schuld daarvan bij Microsoft te leggen is nogal oneerlijk.max schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat je de oorzaak daarvan eerder bij de chipset/kaartenbouwers moet zoeken ivm driversupport.
Nee, ik heb hier geen last van. Spelletjes gaan hier zo'n 10% langzamer (Oblivion, Rome Total War, Company of Heroes).Xiled schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:37:
Ik heb nu ook RC2 draaien, wat mij vooral irriteerde bij RC 1 was dat de windowtjes die je opent zo laggy aanvoelen. Dit is nog steeds aanwezig bij RC2. Ook lopen games voor geen meter en haal ik maar 30 fps ipv 120 in XP. (Ik weet niet of mensen hier ook problemen mee hebben?) Ik hoop niet dat dit zo blijft met de RTM. Voor de rest ziet het echt gelikt uit!
Ik leg de schuld weldegelijk bij Microsoft als de installatie door booten vanaf de CD niet eens wil starten om die reden. Of dat Vista gewoon uberhaupt helemaal niet tot het laadscherm komt. (Indien bijvoorbeeld geinstalleerd vanuit Windows XP.)
Als ik naast m'n 7950GX2 een PCI videokaart zet (hoeft nog niet eens de primaire kaart te zijn!) werkt het wel, rara wiens fout is dat dan?
Overigens heb ik die fout allang gemeld bij MS, en het is een erkend probleem. Waarom het dan nog steeds niet werkt.....
Als ik naast m'n 7950GX2 een PCI videokaart zet (hoeft nog niet eens de primaire kaart te zijn!) werkt het wel, rara wiens fout is dat dan?
Overigens heb ik die fout allang gemeld bij MS, en het is een erkend probleem. Waarom het dan nog steeds niet werkt.....
[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-10-2006 13:00 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Hmm, welke videokaart heb je dan? Lijkt mij toch best gek dat een geforce 6800 te laag zal zijn voor vista, heb met dit systeem een rating van 4,5. Maarja zelfs in classic mode haal ik een lage fps. Als het zo blijft dan is vista een no go voor mijanandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:49:
[...]
Inderdaad. Om de schuld daarvan bij Microsoft te leggen is nogal oneerlijk.
[...]
Nee, ik heb hier geen last van. Spelletjes gaan hier zo'n 10% langzamer (Oblivion, Rome Total War, Company of Heroes).
Een 6800LE @ GT
Die rating zegt niets over het wel of niet kunnen draaien van Vista, maar is voor toekomstige spelletjes en softwareLijkt mij toch best gek dat een geforce 6800 te laag zal zijn voor vista, heb met dit systeem een rating van 4,5.
Een 6800 is helemaal prima voor Vista hoor. Misschien een driver-issue?
Het maakt niet uit of je Aero of classic draait, geloof ik.Maarja zelfs in classic mode haal ik een lage fps. Als het zo blijft dan is vista een no go voor mij
Van wat ik begrepen heb schakelt Vista Ultimate Aero uit tijdens het gamen
wacht ff, je bedoelt dat als je er een kaartje inzet a la trio64 dat de gx2 wél werkt in de setup van vista?--MeAngry-- schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:59:
Ik leg de schuld weldegelijk bij Microsoft als de installatie door booten vanaf de CD niet eens wil starten om die reden. Of dat Vista gewoon uberhaupt helemaal niet tot het laadscherm komt. (Indien bijvoorbeeld geinstalleerd vanuit Windows XP.)
vaag....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
^
Ik denk ook dat het iets met de drivers te maken heeft. Zowel op de nieuwste nvidia drivers en de drivers die windows zelf installeerd loopt de game slecht (css). Ik denk dat ik maar ga wachten op de rtm en dan kijk hoe het loopt. Het immers nog allemaal in beta fase..
Ik denk ook dat het iets met de drivers te maken heeft. Zowel op de nieuwste nvidia drivers en de drivers die windows zelf installeerd loopt de game slecht (css). Ik denk dat ik maar ga wachten op de rtm en dan kijk hoe het loopt. Het immers nog allemaal in beta fase..
Aero Light is dat je wel dezelfde theme hebt als Aero Full, maar dan zonder 3D schermpjes e.d., dus als jij een venster minimaliseert, zie je niet meer zo'n mooie 3D rolling naar beneden, maar gewoon zoals XP. Dus gewoon een beetje als de XP Teletubby theme, maar dan met de looks van Aero 3DVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:18:
[...]
Bedoel je met Aero Light de volledige versie van Aero zonder Glass of zie ik nou iets over het hoofd ?
Zover ik weet word alles van Aero 3D gerenderd ook als je de Glass effecten uit zet. Pas als je Windows Classic gebruikt gaat dit op de oude manier.
Ja inderdaad, super vaag. Het gaat hierbij overigens om een S3 Virge DX maar ik denk niet dat dat zoveel zal uitmaken.bartgrefte schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:09:
[...]
wacht ff, je bedoelt dat als je er een kaartje inzet a la trio64 dat de gx2 wél werkt in de setup van vista?
vaag....
Overigens loopt de installatie met dat kaartje erbij nog steeds vast bij Completing installation. Want dan gaat hij proberen de GX2 kaart te installeren en loopt het geheel als nog de soep in, dit komt echter doordat de kaart altijd in SLI draait wat door de NVIDIA-drivers in Vista niet ondersteund wordt.
Als ik echter de GX2 kaart er de hele installatie uit houdt, dan de nieuwste NVIDIA drivers installeer en dan de GX2 er weer insteek werkt het geheel wel. Maar dan moet de PCI videokaart er nog steeds in blijven zitten. Doe ik dat niet, dan loopt Vista dus weer hartstikke vast voor het bootscherm.

Echt, ik werk al jaren met Windows, en alle huidige versies hebben geen geheimen meer voor mij qua wazige driverproblemen, maar dit slaat echt alles.

Oftewel, het probleem wordt wel deels opgelost met nieuwe drivers van NVIDIA, maar door interne werking van het Vista bootproces werkt het toch niet correct zonder een los PCI videokaartje ernaast. En wat ik van bronnen van internet heb vernomen is dat dit helemaal met SLI te maken heeft.
De eerste persoon die Vista in een keer draaiend heeft gekregen met een actieve SLI-setup of een 7950GX2 kaart moet ik nog tegenkomen.
[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-10-2006 13:31 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb ook last met Nvidia drivers.
Als ik vista opstart dan reset ie vrolijk mijn resolutie en refreshrate (naar 640x480 @ 58 Hz geloof ik).
Vervolgens als ik een game opstart (bijvoorbeeld company of heroes) dan gaat dat retetraag, als ik ingame kom dan hapert het aan alle kanten en het ziet er erg kartelig uit. Bovendien zijn de textures flets en loopt het geheel gewoon niet lekker. Ik haal aan fps misschien 10 tot 20 en dat terwijl mijn systeem als classificatie 3.5 heeft (is processor, de rest is ruim boven de 4).
Dus ik vermoed dat dit ligt aan de videodrivers, maar ik heb ze allemaal al geprobeerd, standaard windows vista, 1e nvidia drivers, laatste nvidia drivers.
Iemand een oplossing hiervoor?
Als ik vista opstart dan reset ie vrolijk mijn resolutie en refreshrate (naar 640x480 @ 58 Hz geloof ik).
Vervolgens als ik een game opstart (bijvoorbeeld company of heroes) dan gaat dat retetraag, als ik ingame kom dan hapert het aan alle kanten en het ziet er erg kartelig uit. Bovendien zijn de textures flets en loopt het geheel gewoon niet lekker. Ik haal aan fps misschien 10 tot 20 en dat terwijl mijn systeem als classificatie 3.5 heeft (is processor, de rest is ruim boven de 4).
Dus ik vermoed dat dit ligt aan de videodrivers, maar ik heb ze allemaal al geprobeerd, standaard windows vista, 1e nvidia drivers, laatste nvidia drivers.
Ik ben geüpgrade naar RC2. Een upgrade die, moet ik zeggen, heel erg soepel ging.
Alleen Deamon tools deed moeilijk, maar verder is alles prima gegaan.
Ik merk niet heel erg veel verschil, behalve dat Windows verkenner een factor miljoen sneller is ofzo
Zeker als je naar Computer of Control Panel gaat.
verder the usual soepele stabiele Vista
Alleen Deamon tools deed moeilijk, maar verder is alles prima gegaan.
Ik merk niet heel erg veel verschil, behalve dat Windows verkenner een factor miljoen sneller is ofzo
Zeker als je naar Computer of Control Panel gaat.
verder the usual soepele stabiele Vista
Als het goed is komt NVIDIA volgende week met nieuwe drivers.djmantri schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:00:
Ik heb ook last met Nvidia drivers.
Anders even 96.33 of 96.77 proberen
is de installatie dan wel vooruit te branden met zon oud kaartje?--MeAngry-- schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:28:
[...]
Ja inderdaad, super vaag. Het gaat hierbij overigens om een S3 Virge DX maar ik denk niet dat dat zoveel zal uitmaken.
Overigens loopt de installatie met dat kaartje erbij nog steeds vast bij Completing installation. Want dan gaat hij proberen de GX2 kaart te installeren en loopt het geheel als nog de soep in, dit komt echter doordat de kaart altijd in SLI draait wat door de NVIDIA-drivers in Vista niet ondersteund wordt.
Als ik echter de GX2 kaart er de hele installatie uit houdt, dan de nieuwste NVIDIA drivers installeer en dan de GX2 er weer insteek werkt het geheel wel. Maar dan moet de PCI videokaart er nog steeds in blijven zitten. Doe ik dat niet, dan loopt Vista dus weer hartstikke vast voor het bootscherm.
Echt, ik werk al jaren met Windows, en alle huidige versies hebben geen geheimen meer voor mij qua wazige driverproblemen, maar dit slaat echt alles.![]()
Oftewel, het probleem wordt wel deels opgelost met nieuwe drivers van NVIDIA, maar door interne werking van het Vista bootproces werkt het toch niet correct zonder een los PCI videokaartje ernaast. En wat ik van bronnen van internet heb vernomen is dat dit helemaal met SLI te maken heeft.
De eerste persoon die Vista in een keer draaiend heeft gekregen met een actieve SLI-setup of een 7950GX2 kaart moet ik nog tegenkomen.
heeft xp trouwens zelfde euvel?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoe lang is de RC1 eigenlijk geldig of is het maar 30 dagen? En waar kan je dat zien
1 juli 2007.Movinghead schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:17:
Hoe lang is de RC1 eigenlijk geldig of is het maar 30 dagen? En waar kan je dat zien
En je kan het zien in dit of vorige Vista-topics
Verwijderd
mmm, Ik kan geen bf2 spelen. Gewoon single gaat perfect maar als je online gaat krijg je in elke server een kick met rede: o/s not wright ofzo.
Waar haal jij versie 96.77 vandaan? Ik zie deze bij Nvidia niet staan.FnF schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:12:
[...]
Als het goed is komt NVIDIA volgende week met nieuwe drivers.
Anders even 96.33 of 96.77 proberen
Ik heb rc1 5600 geinstaleerd met deamon tools vanuit XP voor een dualboot syteem. Maar hoe upgrade je nu naar rc2? Kan dat door gewoon de iso van rc2 te mounten vanuit XP en dan weer voor de partitie te kiezen waar rc1 al geinstaleerd is of moet je dit echt vanuit vista zelf doen door hem te branden op dvd? of kan je de iso ook extracten en dan vanuit vista de setup.exe gebuiken?
Wat ik heb gedaan is mounten in D-Tools in RC1, en setup.exe (ofzo) draaien. Dan kiezen voor upgrade. Heel erg makkelijkKaasje123 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:11:
Ik heb rc1 5600 geinstaleerd met deamon tools vanuit XP voor een dualboot syteem. Maar hoe upgrade je nu naar rc2? Kan dat door gewoon de iso van rc2 te mounten vanuit XP en dan weer voor de partitie te kiezen waar rc1 al geinstaleerd is of moet je dit echt vanuit vista zelf doen door hem te branden op dvd? of kan je de iso ook extracten en dan vanuit vista de setup.exe gebuiken?
(ik denk niet dat het problemen geeft met je dualboot systeem).
Overigens moet je wel 8Gb vrijhebben om te upgraden

Maar de nvidia-drivers die meekomen met RC2 zijn dus nieuwer dan de drivers die je bij nvidia zelf kan halen?
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-10-2006 16:22 ]
Aha, dat wist ik dus niet. Het is dus niet zo handig om 96.33 daar overheen te installeren, lijkt me?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:07:
96.77 is de in-box driver van Vista RC2
Ook probleem hier met primair en secundair, aan het eind van de installatie geen beeld meer, blijkt ineens de 2e poort beeld te geven, met een beetje heen en weer switchen werkt het uiteindelijk nu gewoon weer op poort 1.PoTaToX schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:24:
hehe. tis me gelukt om mijn resolutie goed in te stellen op 1680x1050. Via ATI's control center. Met RC1 werd mijn DVI monitor standaard als primaire ingesteld en mijn vga uitgeschakeld, maar met RC2 dus andersom. Nu arbeit es guht man!
Ook de Audigy drivers werken hier nu hikloos !
De Promise fastrak 378 moet je nog steeds handmatig installeren, en de driver signing uitzetten
[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 08-10-2006 17:02 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Dankje!anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:20:
[...]
Wat ik heb gedaan is mounten in D-Tools in RC1, en setup.exe (ofzo) draaien. Dan kiezen voor upgrade. Heel erg makkelijk
(ik denk niet dat het problemen geeft met je dualboot systeem).
Overigens moet je wel 8Gb vrijhebben om te upgraden(welke uiteindelijk nauwelijks gebruikt worden, heb nu 7,57Gb over
)
Ben benieuwd!
Verwijderd
Ik heb recent ook de vista RC1 geïnstalleerd, en ik ben er super optimistisch over 
Het oogt allemaal heel mooi, vlot, is zeker niet traag te noemen. (heb passieve 7600gt) Alles wat ik vroeger had lijkt nu ook gewoon te werken. Ik kan niet wachten tot de final release uit is. Je kan mij omschrijven als een gemiddeld pc gebruiker. (of iets erboven).
Ik heb even een mac gehad, en het is een ware verademing om te zien dat vista ook steeds mooier ingekleed wordt. (en nee, ik ben geen anti-eyecandy nerd) Het oog wil immers ook wat. Mijn hardware kan het aan, dus waarom niet. Het is veel aangenamer om in te vertoeven. En wie beweert dat dit 'productiviteit zou schaden' is gewoon maar weer anti ms aan het bashen. Alles zit op dezelfde plaats en werkt op dezelfde manier, het is enkel maar mooier. Face it, je rijdt nu toch ook niet meer rond in een '70 peugeot of zo. Waarom zou je in een OS, waar je elke dag in werkt, geconfronteerd moeten worden met een windows '95 look. Be my guest, maar ik ben blij dat we daar vanaf zijn.
(bij apple-mac wordt iedereen half lyrisch over de eye candy, bij ms is het prut, overbodig, prestatieverhinderend, bla bla
)
Mijn systeem haalt een rating van 4.5 (de score van de ram:DDR2 533) Vind ik een mooi systeem trouwens. Geeft goede indicaties en is voor iedere leek begrijpbaar.
Verder nog een hele hoop nifty features waar ik ook positief over kan zijn.
De standaard waarschuwingen bij iets installeren of veranderen van het systeem storen mij ook niet. Hoeveel keer installeer je nu iets. Bij een verse installatie, en dan sporadisch nog wat software. En ik heb liever dat windows veranderingen standaard blokkeert, dan dat alles mogelijk zou zijn. En wat is nou een extra klik...
boeiend (typisch iets nerdy-tweakerisch om daarover te vallen)
De gadgets zijn de widgets van osx, en die kon ik daar ten zeerste appreciëren. Alleen stonden die daar in een aparte overlay en hier op een gereserveerde ruimte van het bureablad. En ik heb het liever op de Vista manier. Zo staan ze tenminste altijd op een plaats waar je ze rechtstreeks kan zien. Na het gebruiken van mac wou ik zeker niet terug naar iets wat er zo primitief uitziet als xp. Vista is dan ook de ideale oplossing. Met een moderne, sleeke look. Over de 'internals' kan ik niets kwijt, ik ben geen programmeur of wat dan ook. Ik GEBRUIK een computer, en bekijk dit ook alleen uit het standpunt van een gebruiker.
Windows media center vind ik ook enorm geslaagd. Uitgebreider dan front row (osx) ook omdat je tv kan kijken en recorden. Reageert ook een stuk sneller dan front row. (voelt minder log)
Verder gebruik ik ten allen tijde bij gewoon computeren en wat software gebruik NOOIT meer dan 47-50% van m'n geheugen (ik heb 1024Mb). Dit vind ik dus prima, zo heb ik nog altijd een ruime marge. En als geheugen het enige probleem is, is dat ook gemakkelijk opgelost, gewoon bijplaatsen. Andere upgrades zijn dus niet noodzakelijk.
Al bij al voelt vista een stuk sneller en minder zwaar dan bvb osx op gelijkaardige hardware. Veel minder geheugen-hugger. Dus al bij al heb je de visuele aantrekkelijkheid van bvb osx en alle goede dingen (voor mij dan) van het windows kamp. (interoperabiliteit, compatabiliteit, eigen hardware keuze, games, snelheid, software)... Vista is dus voor mij het ideale compromis.
Ik ga er nog effe mee stoeien, maar zoals gezegd, ik ben uitermate positief.
Alleen een vraagje: ik heb bij installatie geen product key ingevoerd. Kan ik dan toch nog met de RC1 doorwerken tot in januari/februari? (release vista). Of indien niet, welke key moet ik daar dan invullen.
Eén enkel gigantisch probleem: Trackmania nations wil niet opstarten onder vista
Hopelijk komt daar nog een fix voor (één van mijn favo games of all time)
Edit: ik heb geen beelddriver problemen. Refreshrate, resolutie, alles blijft zoals het hoort, ook na rebooten. Ik heb gewoon de voorlopige vista drivers van de nvidia site gehaald, en alles gaat gewoon goed.
btw: 'sleep' gaat ook veel vlotter dan bij xp en is meer op de mac manier (ja ik val in herhaling, maar wat betreft 'sleep' is dat een goed ding
)
Het oogt allemaal heel mooi, vlot, is zeker niet traag te noemen. (heb passieve 7600gt) Alles wat ik vroeger had lijkt nu ook gewoon te werken. Ik kan niet wachten tot de final release uit is. Je kan mij omschrijven als een gemiddeld pc gebruiker. (of iets erboven).
Ik heb even een mac gehad, en het is een ware verademing om te zien dat vista ook steeds mooier ingekleed wordt. (en nee, ik ben geen anti-eyecandy nerd) Het oog wil immers ook wat. Mijn hardware kan het aan, dus waarom niet. Het is veel aangenamer om in te vertoeven. En wie beweert dat dit 'productiviteit zou schaden' is gewoon maar weer anti ms aan het bashen. Alles zit op dezelfde plaats en werkt op dezelfde manier, het is enkel maar mooier. Face it, je rijdt nu toch ook niet meer rond in een '70 peugeot of zo. Waarom zou je in een OS, waar je elke dag in werkt, geconfronteerd moeten worden met een windows '95 look. Be my guest, maar ik ben blij dat we daar vanaf zijn.
(bij apple-mac wordt iedereen half lyrisch over de eye candy, bij ms is het prut, overbodig, prestatieverhinderend, bla bla

Mijn systeem haalt een rating van 4.5 (de score van de ram:DDR2 533) Vind ik een mooi systeem trouwens. Geeft goede indicaties en is voor iedere leek begrijpbaar.
Verder nog een hele hoop nifty features waar ik ook positief over kan zijn.
De standaard waarschuwingen bij iets installeren of veranderen van het systeem storen mij ook niet. Hoeveel keer installeer je nu iets. Bij een verse installatie, en dan sporadisch nog wat software. En ik heb liever dat windows veranderingen standaard blokkeert, dan dat alles mogelijk zou zijn. En wat is nou een extra klik...

De gadgets zijn de widgets van osx, en die kon ik daar ten zeerste appreciëren. Alleen stonden die daar in een aparte overlay en hier op een gereserveerde ruimte van het bureablad. En ik heb het liever op de Vista manier. Zo staan ze tenminste altijd op een plaats waar je ze rechtstreeks kan zien. Na het gebruiken van mac wou ik zeker niet terug naar iets wat er zo primitief uitziet als xp. Vista is dan ook de ideale oplossing. Met een moderne, sleeke look. Over de 'internals' kan ik niets kwijt, ik ben geen programmeur of wat dan ook. Ik GEBRUIK een computer, en bekijk dit ook alleen uit het standpunt van een gebruiker.
Windows media center vind ik ook enorm geslaagd. Uitgebreider dan front row (osx) ook omdat je tv kan kijken en recorden. Reageert ook een stuk sneller dan front row. (voelt minder log)
Verder gebruik ik ten allen tijde bij gewoon computeren en wat software gebruik NOOIT meer dan 47-50% van m'n geheugen (ik heb 1024Mb). Dit vind ik dus prima, zo heb ik nog altijd een ruime marge. En als geheugen het enige probleem is, is dat ook gemakkelijk opgelost, gewoon bijplaatsen. Andere upgrades zijn dus niet noodzakelijk.
Al bij al voelt vista een stuk sneller en minder zwaar dan bvb osx op gelijkaardige hardware. Veel minder geheugen-hugger. Dus al bij al heb je de visuele aantrekkelijkheid van bvb osx en alle goede dingen (voor mij dan) van het windows kamp. (interoperabiliteit, compatabiliteit, eigen hardware keuze, games, snelheid, software)... Vista is dus voor mij het ideale compromis.
Ik ga er nog effe mee stoeien, maar zoals gezegd, ik ben uitermate positief.
Alleen een vraagje: ik heb bij installatie geen product key ingevoerd. Kan ik dan toch nog met de RC1 doorwerken tot in januari/februari? (release vista). Of indien niet, welke key moet ik daar dan invullen.
Eén enkel gigantisch probleem: Trackmania nations wil niet opstarten onder vista
Edit: ik heb geen beelddriver problemen. Refreshrate, resolutie, alles blijft zoals het hoort, ook na rebooten. Ik heb gewoon de voorlopige vista drivers van de nvidia site gehaald, en alles gaat gewoon goed.
btw: 'sleep' gaat ook veel vlotter dan bij xp en is meer op de mac manier (ja ik val in herhaling, maar wat betreft 'sleep' is dat een goed ding
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 16:34 ]
Mijn eerder genoemde build 5738 bug met DFS mapped drives was blijkbaar al eerder gemeld, want in RC2 wordt een mapped DFS share zonder netwerkverbinding nu wel als verbroken netwerkdrive gezien.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Sinds gisteren build 5744, 64 bits geinstalleerd, en waarempel hij draait als een gek.
Eerdere 64 bits uitvoeringen gingen steevast over in vastlopers of, een haperende raid config.
Het enigste wat zich nu voordoet, is dat de virusscanner van Ez trust die in alle voorgaande 32 bits versies prima funktioneerde, geen realtime protectie meer wil doen, of te wel de virus scanner doet het niet meer.
Iemand hiermee ervaring, en mischien tips voor een virusscanner die het wel op de 64b vista doet.
Verder is deze versie merkbaar sneller, ( kan ook komen doordat dit de 64b versie is ).
Eerdere 64 bits uitvoeringen gingen steevast over in vastlopers of, een haperende raid config.
Het enigste wat zich nu voordoet, is dat de virusscanner van Ez trust die in alle voorgaande 32 bits versies prima funktioneerde, geen realtime protectie meer wil doen, of te wel de virus scanner doet het niet meer.

Iemand hiermee ervaring, en mischien tips voor een virusscanner die het wel op de 64b vista doet.
Verder is deze versie merkbaar sneller, ( kan ook komen doordat dit de 64b versie is ).
Voor de mensen die beta 3 van Windows Mobile Device Center willen testen op rc2, het is hier te downloaden:
x86: http://www.microsoft.com/...ce2fefbada&DisplayLang=en
x64: http://www.microsoft.com/...9c22225d28&DisplayLang=en
x86: http://www.microsoft.com/...ce2fefbada&DisplayLang=en
x64: http://www.microsoft.com/...9c22225d28&DisplayLang=en
De installatie is grafisch helemaal niet zo'n hoogstandje hoor, en als je Windows voor het eerst opstart, neemt mijn CPU de meeste grafische taken soepeltjes over. (Op Aero na dan natuurlijk.)bartgrefte schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:16:
[...]
is de installatie dan wel vooruit te branden met zon oud kaartje?
heeft xp trouwens zelfde euvel?
XP heeft hiervan geen last nee, anders had ik wel een ander topic geopend, of zou de 7950GX2 door niemand gekocht worden.
Dat is gewoon waar ik tegenaanloop, het zou betekenen dat je met de op het moment snelste high-end videokaart geen Vista kan installeren op een fatsoenlijke manier, period.
En dat bevestigd dus dat er ergens in het boot-up process gewoon iets gruwelijk heel fout gaat op het moment.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:07:
96.77 is de in-box driver van Vista RC2
Tesla Model Y RWD (2024)
Je kan proberen in XP-compatibiliteitsmodus te draaien?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:29:
Eén enkel gigantisch probleem: Trackmania nations wil niet opstarten onder vista![]()
Hopelijk komt daar nog een fix voor (één van mijn favo games of all time)
(rechtermuisklik op het bestand, properties en dan vinkje zetten bij compatibiliteitsmodus)
Verwijderd
Werkte niet, had ik ook geprobeerd. Volgende zou misschien wel moeten werken, straks proberen: http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?t=3664&highlight=anandus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:15:
[...]
Je kan proberen in XP-compatibiliteitsmodus te draaien?
Ook ik heb RC-2 geïnstalleerd, 64 bits. De installatie ging goed (geen blue-screen tegen het einde van de installatie zoals bij Beta2).
Wat wel raar is: Vista RC-2 lukt het niet op een IP adres via DHCP te krijgen. Pas na het handmatig instellen van een vast IP adres komt het netwerkdeel op gang. Vreemd, dat gaat straks nog een probleem geven met die miljoenen thuisgebruikers die niet weten hoe TCP/IP werkt.
Verder valt het op dat het echt supertraag is. Ongeveer zoals XP op een Pentium III. Hier draait RC-2 nu op een Athlon 64 3000+ met 512 MB geheugen. Toegegeven, dat is niet de meest ruime configuratie, maar XP draait er vlot op.
Eén bug die al sinds Windows NT4 / Win95 er in zat in nu *eindelijk* opgelost: bij Taskmanager de geheugengrootte in het venstertje rechtsonder staat bij Window 95 t/m Windows 2003 "Page File" of "PF Usage" (of "Wisselbestand"), nu staat er "Memory", wat juist is want in dit venstertje wordt helemaal niet de wisselbestandgrootte aangegeven. Een fout die er gewoon 11 jaar in heeft gezeten!
Voor het overige ziet het er gelikt uit. Netwerkshares zijn ook veel sneller te vinden dan onder XP.
Wat wel raar is: Vista RC-2 lukt het niet op een IP adres via DHCP te krijgen. Pas na het handmatig instellen van een vast IP adres komt het netwerkdeel op gang. Vreemd, dat gaat straks nog een probleem geven met die miljoenen thuisgebruikers die niet weten hoe TCP/IP werkt.
Verder valt het op dat het echt supertraag is. Ongeveer zoals XP op een Pentium III. Hier draait RC-2 nu op een Athlon 64 3000+ met 512 MB geheugen. Toegegeven, dat is niet de meest ruime configuratie, maar XP draait er vlot op.
Eén bug die al sinds Windows NT4 / Win95 er in zat in nu *eindelijk* opgelost: bij Taskmanager de geheugengrootte in het venstertje rechtsonder staat bij Window 95 t/m Windows 2003 "Page File" of "PF Usage" (of "Wisselbestand"), nu staat er "Memory", wat juist is want in dit venstertje wordt helemaal niet de wisselbestandgrootte aangegeven. Een fout die er gewoon 11 jaar in heeft gezeten!
Voor het overige ziet het er gelikt uit. Netwerkshares zijn ook veel sneller te vinden dan onder XP.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Pas na het handmatig instellen van een vast IP adres komt het netwerkdeel op gang. Vreemd, dat gaat straks nog een probleem geven met die miljoenen thuisgebruikers die niet weten hoe TCP/IP werkt
combinatie van factoren die dat probleem veroorzaakt. als het echt bij iedereen voorkwam (wat het niet doet) dan hadden ze dat allang opgelost hoor
combinatie van factoren die dat probleem veroorzaakt. als het echt bij iedereen voorkwam (wat het niet doet) dan hadden ze dat allang opgelost hoor
A wise man's life is based around fuck you
Iemand enig idee of RC2 eindelijk vanwege nieuwere 96.x SLI ondersteund?
[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 08-10-2006 18:09 ]
Ja, inderdaad. Maar ze werken toch niet echt gezamelijk bij Vista, in RC2 zit misschien wel maanden oud spul omdat de groep programmers hun code nog niet af had. Kan best zijn dat die het volgende week wel af hebben, maar zo gaat het meestal @ Microsoft, dus zal allemaal best wel goed komen hoor
SLI wordt nog niet ondersteund, dit ligt bij NVIDIA en niet bij Microsoft. Maar zoals al eerder gemeld, NVIDIA komt als het goed is volgende week met nieuwere drivers, misschien dat daarin SLI gefixed is, maar zeker weten doet niemand het, want het is en blijft natuurlijk Beta code bij NVIDIA. Reken maar dat SLI werkt als RTM op de markt komt, ze zullen bij NVIDIA wel niet stil hebben gezeten met de driver ontwikkeling voor VistaCarel schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:08:
Iemand enig idee of RC2 eindelijk vanwege nieuwere 96.x SLI ondersteund?
Waarschuwing!!
Inkball is verslavend!
Inkball is verslavend!

Ik kon het niet vinden eigenlijk, maar is het mogelijk om te upgraden van 5472 naar 5744?
Als ik de installatie draai vanuit 5472, is de upgrade optie niet mogelijk omdat ik geen Windows XP SP2 of Vista draai.
Nou doe ik dit vanuit Vista met D-Tools, dus ik draai wel degelijk Vista
Vanuit XP SP2 overigens hetzelfde, de upgrade is grijs...is 5472 te oud om te upgraden?
Als ik de installatie draai vanuit 5472, is de upgrade optie niet mogelijk omdat ik geen Windows XP SP2 of Vista draai.
Vanuit XP SP2 overigens hetzelfde, de upgrade is grijs...is 5472 te oud om te upgraden?
Ja.Soeski schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:04:
Ik kon het niet vinden eigenlijk, maar is het mogelijk om te upgraden van 5472 naar 5744?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag