[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00
Heb nu build 5600 (64 bit) draaien, werkt als een zonnetje :) Krijg helaas mijn HP 2400 scanner niet aan de praat, iemand al drivers gevonden die wel werken?

AMD 3000+
1 GB geheugen 3200.
200 GIG Maxtor schijf
ATI Xpress 200 videokaart
Sound and LAN onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De setup van RC1 ziet er gelikt uit, maar installeren lukt nog niet Nforce4 Raid is waardeloos.

Of de array wordt niet herkent bij de drivers of ik krijg een BSOD bij de verschillende drivers :(

Gelukkig werkt XP nog zonder probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hem nu een kleine maand op men laptop.

Heel leuk dat aero gedoe, je ziet heel veel dingen die ze van hun Apple vriendjes hebben overgenomen maar dat vind ik niet erg (steel time machine!). Aangezien ik 10x zo traag werk op Mac en dit het OS waar ik het best mee kan werken wat aantrekkelijker maakt. Nothing wrong with that ey!

Heel wat nuttige features toegevoegd ook imo. Netwerken zijn fel verbeterd en shared mappen doorbladeren en configureren gaat echt een pak sneller in vista. Mappenstructuur is verbeterd, zoekindex is geweldig en de nieuwe minesweeper is tha bomb. :+

EDIT: Owjah en er zijn heel wat leuke systeem diagnose tools vind ik. Dat tijdlijntje met type errors is fantastisch.

Ik vind hem erg stabiel en erg vlot (op een mid-end systeem), de meeste software lijkt me te werken al heb ik men Adobe en Macromedia software nog niet getest omdat die een reïnstall vragen. Games klagen er dan weer over dat ik geen Directx 9 heb geïnstalleerd terwijl er Directx 10 op staat.

Had er niet veel van verwacht toen ik hem installeerde maar het is een meevaller. Mag ook wel na al die jaren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:23:

Ik vind hem erg stabiel en erg vlot (op een mid-end systeem), de meeste software lijkt me te werken al heb ik men Adobe en Macromedia software nog niet getest omdat die een reïnstall vragen. Games klagen er dan weer over dat ik geen Directx 9 heb geïnstalleerd terwijl er Directx 10 op staat.
Ik werk hie rmet Adobe Photoshop CS2 & Illustrator CS2 beide werken allebei zonder problemen BEHALVE de updater omdat die niet de juiste rechten heeft.. maar photoshop & illustrator werken opzich prima.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Hier werkt Newsleecher onder Vista RC-1 perfect hoor. Net als de meeste games en programma's. Ik heb Newsleecher in XP mode draaien, dan draait het vele malen beter. CS:S draaide ik in Vista 60 fps ofzo, in XP mode draai ik 120 fps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
jw_b schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:17:
Hier werkt Newsleecher onder Vista RC-1 perfect hoor. Net als de meeste games en programma's. Ik heb Newsleecher in XP mode draaien, dan draait het vele malen beter. CS:S draaide ik in Vista 60 fps ofzo, in XP mode draai ik 120 fps..
hoe doe je dat newsleecher in xp mode?

edit. heb het gevonden. alleen werkt xp mode voor mij niet. maar als ik em run al administrator dan is de error wel weg. ik moet alleen steeds op allow drukken als ik em start, maarja dan kan ik wel gewoon weer downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door _MB_ op 02-10-2006 18:35 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb gewoon een upgrade gedaan van 5600 naar 5728 het duurde iets langer maar al mijn intellingen en drivers zijn behouden. Ik raad het je echt aan het is best een behoorlijk verschil vergeleken met 5600 ...

Hoe doe je dat upgrade kan hier niet, disabeld alleen van uit xp-sp2 uit.Ook niet vanuit de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 08:05

Wirehub

Blaat

drpeer_holland schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:49:
Heb nu build 5600 (64 bit) draaien, werkt als een zonnetje :) Krijg helaas mijn HP 2400 scanner niet aan de praat, iemand al drivers gevonden die wel werken?

AMD 3000+
1 GB geheugen 3200.
200 GIG Maxtor schijf
ATI Xpress 200 videokaart
Sound and LAN onboard.
Ik heb hier een Canon Canoscan Lide30 draaien onder Vista RC1 64 bit.
Driver die ik gebruikt heb (tesamen met vuescan) http://www.hamrick.com/

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:22:
Hoe doe je dat upgrade kan hier niet, disabeld alleen van uit xp-sp2 uit.Ook niet vanuit de boot.
Ik heb deze gedownload vanaf de microsoft vista site dit is een officiele uitgave can Windows Vista RC1 beta2 build 5728

Daarna gebrand en vanuit Vista geupgrade naar 5728.... Je kan kiezen tussen een schone install of een upgrade heb dus voor die laatste gekozen.

Vandaag uitvoerig met de 5728 build gewerkt ik merk zeer duidelijk het verschil. Hij is razend snel vergeleken met die 5600..

greetz Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gedownload vanaf de microsoft vista site dit is een officiele uitgave can Windows Vista RC1 beta2 build 5728

Daarna gebrand en vanuit Vista geupgrade naar 5728.... Je kan kiezen tussen een schone install of een upgrade heb dus voor die laatste gekozen.

Ja dat heb ik ook, maar geen update gaat echt niet.heb de 5552 er nu op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mag ik de mensen hier nog even op de topic warning wijzen? Vragen zijn nog steeds niet toegestaan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Vista b5728 geinstalleerd, de install ging vlekkeloos tot het inloggen :(
na een tiental harde resets weet ik nu dat Vista na +/- 3min crasht op mijn pc (de eerste keer inloggen duurde ongeveer zo lang, dus zal wel hetzelfde probleem zijn)

ik ben nu wat dingen aan het proberen aan wat het zou kunnen liggen (de safe mode draait alvast perfect stabiel)
ik heb een SB Live!, maar dat hebben wel meerdere dus zie ik dit niet als een probleem
voor de rest heb ik zoveel mogelijk hardware uitgeschakeld in de device manager
het lijkt mij aan de videokaart te liggen (GF7600GS AGP), soms krijgt de monitor geen signaal meer na een crash of heb ik wat display corruption
de drivers van nvidia zelf 96.33 brachten geen oplossing, iemand met een vergelijkbaar probleem?

ik heb nu de GF7600GS volledig disabled (Windows emuleert dan zo'n standaard videokaart) en tot nu toe is het stabiel, dus het moet wel aan de videokaartdriver liggen

[ Voor 15% gewijzigd door catfish op 02-10-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Build 5728 wil nog altijd niet werken met m'n 7950GX2 videokaart. Ik moet persé een PCI-videokaart gebruiken om het hele systeem te installeren, om vervolgens handmatig de NVIDIA drivers te installeren, waarna ik de 7950GX2 weer terug in m'n systeem kan duwen. Dan werkt het ja...
Hoop toch echt wel dat ze deze bug er voor de final uithalen, ik heb hem in ieder geval wel gemeld.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:23:
EDIT: Owjah en er zijn heel wat leuke systeem diagnose tools vind ik. Dat tijdlijntje met type errors is fantastisch.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
catfish schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:54:ik heb nu de GF7600GS volledig disabled (Windows emuleert dan zo'n standaard videokaart) en tot nu toe is het stabiel, dus het moet wel aan de videokaartdriver liggen
Nee, want ik heb hier, en dat zullen er meerdere zijn, ook 96.33 drivers draaien, en het draait gewoon goed.

Dus het ligt NIET aan de videokaart driver.

Maar ik zit nog steeds met die @#$%%*$^!@# Mass Storage Controller zonder driver. Wat is dat ding, en welke driver moet ik ervoor gebruiken? Geen een nForce 4 Intel SLI driver pikt ie ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

--MeAngry-- schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:27:
Build 5728 wil nog altijd niet werken met m'n 7950GX2 videokaart. Ik moet persé een PCI-videokaart gebruiken om het hele systeem te installeren, om vervolgens handmatig de NVIDIA drivers te installeren, waarna ik de 7950GX2 weer terug in m'n systeem kan duwen. Dan werkt het ja...
Hoop toch echt wel dat ze deze bug er voor de final uithalen, ik heb hem in ieder geval wel gemeld.
Toch zou die wel gewoon moeten werken hoor. Aangezien bij 5728 de drivers zijn meegelevert.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik heb gister dat speech recognition in vista ff getest, en dat werkt best wel erg goed. kan zogoed als alles bedienen in me windows en in word typen. alleen nu nog in het engels,maarja werkt wel erg goed.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Hmmm mijn ervaringen met 5728 zijn niet best. ik had 5600 zeer stabiel draaien (32bit). Geen enkel probleem met stabiliteit en/of snelheid. Had idd wel het idee dat eea wat sneller kon (xp64 liep gevoelsmatig beter) maar al met al geen probleem tot dusver.

Desondanks de upgrade naar 5728 gedaan, maar niets dan ellende: iedere 2 seconde een piek van 100% cpu (niet te ondekken waardoor met Taskmanager en/of Porcessexplorer van sysinternals). Volgens het event log heeft eea wat te maken met ATI drivers, maar dat zijn keurig de laatste vista drivers van ATI; lijkt me geen probleem. Uninstallen lukt ook niet, vreemd genoeg.

Mensen met betere ervaringen met de ATI RC1 drivers? Ik overweeg een clean herinstallatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 02:55:update 2

Net even Halflive episode 2 gespeeld op de hoogste resolutie 1680/1050 alles hoog

Lijkt net of ik in XP aan het spelen ben!!!
Wat zijn jouw specs? Ik heb HL2 Ep-1 ook op 5728 gespeeld, en die had last van lange laadtijden en ook hangmomenten.

Mijn specs:
P IV 640
Asus P5ND2 SLI Deluxe
1 GB DDR2 (2x 512)
Sparkle GF 7600GT @ stock
Onboard sound
Deskstar 80GB
Forceware 96.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
EraZor schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:19:
Hmmm mijn ervaringen met 5728 zijn niet best. ik had 5600 zeer stabiel draaien (32bit). Geen enkel probleem met stabiliteit en/of snelheid. Had idd wel het idee dat eea wat sneller kon (xp64 liep gevoelsmatig beter) maar al met al geen probleem tot dusver.

Desondanks de upgrade naar 5728 gedaan, maar niets dan ellende: iedere 2 seconde een piek van 100% cpu (niet te ondekken waardoor met Taskmanager en/of Porcessexplorer van sysinternals). Volgens het event log heeft eea wat te maken met ATI drivers, maar dat zijn keurig de laatste vista drivers van ATI; lijkt me geen probleem. Uninstallen lukt ook niet, vreemd genoeg.

Mensen met betere ervaringen met de ATI RC1 drivers? Ik overweeg een clean herinstallatie...
Voordat je dat doet meld je probleem dan even bij microsoft/ATI. Zolang zij geen informatie krijgen kunnen ze jou probleem niet oplossen, immers daarvoor is een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:27:
[...]

Wat zijn jouw specs? Ik heb HL2 Ep-1 ook op 5728 gespeeld, en die had last van lange laadtijden en ook hangmomenten.

Mijn specs:
P IV 640
Asus P5ND2 SLI Deluxe
1 GB DDR2 (2x 512)
Sparkle GF 7600GT @ stock
Onboard sound
Deskstar 80GB
Forceware 96.33
Staat bij mn post waar je mijn quote vandaan hebt.

AmD athlon 3800
1024 mb corsair
200 GB Maxtor (8mb cache)
asrock 939dual
XFX 7600GT ik draai de standaard drivers van vista dus geen forceware geintalleerd van nvidia
AC97 onboard sound

Tot zover nog geen problemen gehad met deze build, games draaien nu ook goed en inderdaad halflife episode 2 draait vlekkeloos hier.

greetz,
Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Miki schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Voordat je dat doet meld je probleem dan even bij microsoft/ATI. Zolang zij geen informatie krijgen kunnen ze jou probleem niet oplossen, immers daarvoor is een beta.
Uiteraard al gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
vrijdag komt RC2 meldt neowin (die het weer van Thurrot heeft, die het weer van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Goodboy! Ik merk de laatste tijd dat de term "beta" niet of nauwelijks door dringt bij een grote groep mensen. Meteen moet het nieuwste van het nieuwste worden gedownload. Zodra er iets niet goed werkt wordt het er maar meteen afgegooid en wordt de ontwikkelaar voor rotte vis uit gemaakt.
Dit terwijl het om een "beta" product gaat waarbij feedback wordt verwacht van de user. Daarbij kan het goed mogelijk zijn dat in een volgende versie iets wat werkte niet meer werkt. Dit komt doordat een bepaalde fix voor een bug ergens anders weer iets kan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

ik had 2 dagen geleden vista installeerd, 5728 was dat volgens mij. (32bit)
Heb er even mee gespeed, ziet er allemaal netjes uit, alleen had ik het gevoel dat het wel wat meer vraagd van je pc dan xp. Ik had iig meteen al een probleem, ik heb een Asus K8V Deluxe Mobo, deze heeft een 3com Gbit lan onboard (3C940), en deze kende vista niet en 3com zelf blijkbaar ook niet. Kan het iig niet op hun site vinden. Ik heb iig nog een 2de netwerk kaart in m'n pc zitten, een standaard intel 100 mbit kaarjte. XP installed deze automatisch, vista niet....

Ik had dus geen internet, en ben er toen ook niet mee verder gegaan. Gelukkig had ik een ghost image gemaakt van m'n XP install, en die draai ik nu weer.

Ik had Vista ook ff op m'n laptop gedraaid, deze liep echter vast in windows (reden onbekend)

Al met al denk ik dat ik nog even wacht tot na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, raar probleem. Ik heb Beta 2 zonder problemen naar RC1 kunnen upgraden. Nu wilde ik RC1 naar 5728 upgraden en krijg tijdens de installatie een hele lijst met devices in mijn systeem die niet (volledig) ondersteund werden waardoor er geen upgrade plaats kon vinden.

Is dit bekend? hebben ze de upgraden eisen/install strenger gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
CaDje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:48:
ik had 2 dagen geleden vista installeerd, 5728 was dat volgens mij. (32bit)
Heb er even mee gespeed, ziet er allemaal netjes uit, alleen had ik het gevoel dat het wel wat meer vraagd van je pc dan xp. Ik had iig meteen al een probleem, ik heb een Asus K8V Deluxe Mobo, deze heeft een 3com Gbit lan onboard (3C940), en deze kende vista niet en 3com zelf blijkbaar ook niet. Kan het iig niet op hun site vinden. Ik heb iig nog een 2de netwerk kaart in m'n pc zitten, een standaard intel 100 mbit kaarjte. XP installed deze automatisch, vista niet....

Ik had dus geen internet, en ben er toen ook niet mee verder gegaan. Gelukkig had ik een ghost image gemaakt van m'n XP install, en die draai ik nu weer.

Ik had Vista ook ff op m'n laptop gedraaid, deze liep echter vast in windows (reden onbekend)

Al met al denk ik dat ik nog even wacht tot na de release.
Je drivers voor die 3com 3C940 kun je hier vinden:link. Beetje googlen en verder kijken kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Ik zie al uit naar vrijdag! Ik hoop dat rc2 een stuk beter is dan rc1 omdat deze nog wat kuurtjes had..
Ik kon na een week de start-balk niet meer gebruiken.. Programmas uit de startbalk starten niet op maar worden wel in het geheugen gezet.. Ik hoop dat er een torrentje voor rc2 komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat 3COM zelf helemaal niets aan driverontwikkeling doet voor de 3C905- en 3CSOHO-reeks. Dat zijn geweldige netwerkkaarten, zeker met een 100 MBit-Surfnetaansluiting waarbij cpu offload een hoop kan schelen. In mijn server zitten twee 3C905-kaarten waar ik na een OS-upgrade niets meer aan heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:44:
Jammer dat 3COM zelf helemaal niets aan driverontwikkeling doet voor de 3C905- en 3CSOHO-reeks. Dat zijn geweldige netwerkkaarten, zeker met een 100 MBit-Surfnetaansluiting waarbij cpu offload een hoop kan schelen. In mijn server zitten twee 3C905-kaarten waar ik na een OS-upgrade niets meer aan heb. :(
NOG niets aan hebt..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker zeg! :(
Ben ik net klaar met het downloaden van versie 5728, verschijnt opeens op alle websites dat RC2 er over 3 dagen is!

Ik heb bij een vriend gezien dat 5728 een flinke verbetering is vergeleken met 5600 (RC1). Als RC2 nog zo'n stap maakt en de huidige problemen met niet-werkende hardware oplost, kan bijna iedereen RC2 als een vaste OS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Miki schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Je drivers voor die 3com 3C940 kun je hier vinden:link. Beetje googlen en verder kijken kom je een heel eind.
dat zal best, maar het feit blijft dat je ze niet op 3COM kunt vinden (niet eens de xp drivers).
En volgens mij zijn dit 64 bit drivers, zullen wel niet werken voor de 32 bit versie van vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb nu vista al een week of twee draaien, en ik denk dat dat het mij wel bevalt :) Alles is stabiel (bij overclocken en hij is instabiel en 'loopt vast' krijg je een dumpprep of zo, wel grappig.. :+), en het werkt als een trein. Alleen zit ik met één klein probleempje, mijn geluid.

Ik heb gewoon onboard geluid van de P5W DH Deluxe, front panel van mijn sonata werkt sowieso niet, maar het geluidsniveau overall is gewoon.. zacht :| Is er niet iets waarmee je dit nog een extra boost kan geven in Vista, lekkere muziek moet hard klinken :)

offtopic:
waarom had ik geen post reply button, maar wel een new topic button :| ik kan wel gewoon klikken op de lege ruimte waar hij normaal staat, maar er is geen plaatje :+

[ Voor 14% gewijzigd door dj_tjerk op 03-10-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_tjerk schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:29:
Ik heb nu vista al een week of twee draaien, en ik denk dat dat het mij wel bevalt :) Alles is stabiel (bij overclocken en hij is instabiel en 'loopt vast' krijg je een dumpprep of zo, wel grappig.. :+), en het werkt als een trein. Alleen zit ik met één klein probleempje, mijn geluid.

Ik heb gewoon onboard geluid van de P5W DH Deluxe, front panel van mijn sonata werkt sowieso niet, maar het geluidsniveau overall is gewoon.. zacht :| Is er niet iets waarmee je dit nog een extra boost kan geven in Vista, lekkere muziek moet hard klinken :)

offtopic:
waarom had ik geen post reply button, maar wel een new topic button :| ik kan wel gewoon klikken op de lege ruimte waar hij normaal staat, maar er is geen plaatje :+
Vreemd, Vista ging zachter als XP met volume, maar ik draai hem nog niet op max. Mijn volume in XP staat op 40% en in Vista op 60% voor hetzelfde volume. Het geluid van XP is helderder, voller van klank en biedt geen geplop.

Ik ben voorlopig afgestapt van Vista totdat ik een oplossinge heb voor mijn internetprobleem. Tot dan werk ik met een op het bot gestripte bloedsnelle XP.

Het grootste smerige nadeel van veiligehid is dat jij onder je eigen XP account geen inzage kan doen in users/documents van de Vista partitie. Je bloedeigen documenten. Je zult ze maar willen redden na een Vista crash. Ik was dat dus voor om de Vista partitie terug te converteren naar FAT32. De dood voor Vista, maar de redding van in dit geval mijn savegames en gametunings waar ik mee bezig was onder Vista.

Als ik later de RTM koop gaan mijn documenten, savegames en modificaties op een FAT32 partitie staan want ik moet daar ten alle tijden bij kunnen. Ook als de PC ooit kapot gaat en ik mijn schijf mee moet nemen naar het werk. Daar sta je dan met een bek vol tanden omdat jij je documenten niet meer kunt inzien, auw!
Ik ben nog steeds afhankelijk van een Windows 2000 advanced server (en voorlopig blijft ie want hij werkt ronduit zalig) op ons werk waar ik mijn back-up op bewaar (quota van 10 GB). Ik moet ten alle tijden bij mijn data kunnen met dat OS en ik denk dat het stiekem voor veel mensen/bedrijven geldt.

Ik snap uit kader van veiligheid dat ze het zo hebben verkozen, maar vraag het de gebruiker eerst voordat je zo'n actie doet. Een gebruiker moet zelf kunnen beslissen hoe en wat en je kunt het wel aanpassen, maar 99% van de toekomstige Vista gebruikers gaat dat niet weten..

Do I need to say more ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Waarom kan ik dan wel gewoon bij mn documenten? net getest.. niet dat er iets instaat.. maar ik kan op mijn D; schijf (waar Vista op draait) gewoon bij het mapje users/chrisjon/documenten oid..

Maarja.. ik heb standaard al mijn documenten op een andere partitie

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Over dat 'je kan niet meer bij je bestanden' kan ik alleen maar zeggen - lees voor de grap de Windows Clients FAQ eens, er gaat een wereld voor je open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

elevator schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:13:
Over dat 'je kan niet meer bij je bestanden' kan ik alleen maar zeggen - lees voor de grap de Windows Clients FAQ eens, er gaat een wereld voor je open :P
Link dan hier Windows Clients - FAQ naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechten recht zetten dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Qck

Bazinga

Gister op mijn nieuwe PC Windows Vista 64-bit proberen te installeren, maar dit lukte niet.
Vista ging tijdens de setup vragen om een CD/DVD-driver (heb een nec 2500a btw), maar die kon ik niet vinden en stonden ook niet op de harddisk. Dus maar weer terug naar XP.

Hopelijk is dit gefixed bij de volgende build/release (RC2 ?).

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Gennis schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:57:
Gister op mijn nieuwe PC Windows Vista 64-bit proberen te installeren, maar dit lukte niet.
Vista ging tijdens de setup vragen om een CD/DVD-driver (heb een nec 2500a btw), maar die kon ik niet vinden en stonden ook niet op de harddisk. Dus maar weer terug naar XP.

Ik heb hier ook last van gehad, een update van de firmware van mijn nec speler heeft het opgelost.

Wat echter ook werkt is de update vanuit een bestaande XP installatie starten. Dan krijg je die melding niet. Ik kreeg hem alleen als ik met de Vista CD boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:26:
Lekker zeg! :(
Ben ik net klaar met het downloaden van versie 5728, verschijnt opeens op alle websites dat RC2 er over 3 dagen is!

Ik heb bij een vriend gezien dat 5728 een flinke verbetering is vergeleken met 5600 (RC1). Als RC2 nog zo'n stap maakt en de huidige problemen met niet-werkende hardware oplost, kan bijna iedereen RC2 als een vaste OS gebruiken.
Ik heb vista rc1 sinds kort..maar ik krijg mijn usr wirless kaart niet geinstalleerd. drivers werken niet krijg een fout.. zou dit probleem opgelost zijn in rc2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:32:
[...]

Ik heb vista rc1 sinds kort..maar ik krijg mijn usr wirless kaart niet geinstalleerd. drivers werken niet krijg een fout.. zou dit probleem opgelost zijn in rc2?
Heb je de Windows XP drivers al geprobeerd ?
Dit heb ik namelijk ook gedaan met mijn Linksys kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Mediacj schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad, een update van de firmware van mijn nec speler heeft het opgelost.

Wat echter ook werkt is de update vanuit een bestaande XP installatie starten. Dan krijg je die melding niet. Ik kreeg hem alleen als ik met de Vista CD boot.
Dan ga ik eens mijn firmware updated, bedankt.

Vanuit WinXP werkt niet, want hij wil niet vanuit 32-bit een 64-bit versie installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

dj_tjerk schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:29:

offtopic:
Op http://wiki.pw5dh.de/ staat een nieuw beta BIOS (1407) welke ondersteuning voor Vista aan de HD audio chip toevoegt, dit moet je wel even instellen in het BIOS.
Daarnaast moet je de front panel connector op AC97 zetten in het BIOS, anders gaat deze niet werken met het frontpaneel van je behuizing nee. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Mijn ervaring met Vista: ziet er gaaf uit, gebruiksvriendelijk, kan zelf alle drivers installeren (heb de driver-CD niet hoeven pakken).

Nadelen: met alt+tab teveel ''drukte'' met de vensters die verkleind zijn, ik vond het idee in Windows XP beter met het logo + boventitels van de schermen beter. Switchen tussen schermen (de snelknop bij ''snel starten'' vind ik ook teveel grafische drukte. Ik hou meer van het wat rustigere zoals het dus bij Win XP is. Zoveel grafische toepassing is leuk maar het maakt de systeemeisen hoger, het besturingssysteem gebruikt meer werkgeheugen, de processor wordt meer belast, etc. etc. gelukkig zijn er ook versies zonder aero, voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik gebruik nu een aantal weken de RC1 x64 en ben gematig positief. Het ziet er best gelikt uit, maar van echt testen komt het niet omdat de helft van de hardware niet ondersteunt wordt of er geen drivers voor zijn.

Een flink aantal software pakketten heb ik al op mijn lijst staan die niet werken. Ik ben daarom blij dat ik hem dual boot heb geinstalleerd.

Wat ik me wel steeds afvraag: zou er niet zo'n gelikt docking bar in komen a la Mac? Dat zou ik nu wel geinig vinden, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vista RC2 zal build 5744 zijn, en niet 5743 zoals eerder werd aangenomen. Heb net de RC2.pdf file gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
FnF schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:09:
Vista RC2 zal build 5744 zijn, en niet 5743 zoals eerder werd aangenomen. Heb net de RC2.pdf file gekregen :)
Ik hoop dat nu eindelijk eens die stoteringen om de zoveel tijd eruit zijn. Daarnaast hoop ik ook dat nu mijn Audigy 2 eens meteen door Vista wordt herkend of dat Creative fatsoenlijke X64 bit drivers uitbrengt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Gennis schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:57:

Inmiddels aan de praat gekregen, even een DVD-speler geleend van een vriend en die werkte wel.

Verder draait 'ie als een zonnetje, drivers meteen gevonden en verder geen problemen.
* Qck is happy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
sjaakhaar schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:21:
Mijn ervaring met Vista: ziet er gaaf uit, gebruiksvriendelijk, kan zelf alle drivers installeren (heb de driver-CD niet hoeven pakken).

Nadelen: met alt+tab teveel ''drukte'' met de vensters die verkleind zijn, ik vond het idee in Windows XP beter met het logo + boventitels van de schermen beter.
De Windows+TAB combo is ideaal, en ziet er erg geinig uit. Kun je erg makkelijk het juiste scherm vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai 5728 32bit. Lijkt stabiel. Wel problemen met mn webcam-drivers.

Maar een ander veel dringender probleem: een aantal games doen het niet. Ik krijg bij deze games meldingen die allemaal (verschillend) met mn videokaart te maken hebben. (Radeon x800 GT)
Nu vermoed ik dat het een probleem is met mn drivers en directx 10. Vermoedelijk zijn de directx 9c bestanden vermixt met directx 10. Ik heb de beta drivers van de ati site geplukt.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Soortgelijke ervaringen? Oplossingen? Welke drivers raden jullie aan voor mn videokaart?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:37:

Nu vermoed ik dat het een probleem is met mn drivers en directx 10. Vermoedelijk zijn de directx 9c bestanden vermixt met directx 10. Ik heb de beta drivers van de ati site geplukt.
Er zit nog geen DirectX 10 in Vista ;) Om welke games gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, my bad... (was er toch van overtuigd)

Het gaat om NHL 07, Prey, flatout 2, battlefield 2 en LOTR Battle for Middle Earth II.
Ik heb directx 9c nog eens geprobeerd te installeren, maar zonder succes.

Dat zijn de games die ik heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:20:
Haha, my bad... (was er toch van overtuigd)

Het gaat om NHL 07, Prey, flatout 2, battlefield 2 en LOTR Battle for Middle Earth II.
Ik heb directx 9c nog eens geprobeerd te installeren, maar zonder succes.

Dat zijn de games die ik heb geprobeerd.
Al die games werken hier prima op Vista hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, welke drivers gebruik je voor je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:08:
[...]

Er zit nog geen DirectX 10 in Vista ;) Om welke games gaat het?
Wat krijg jij dan te zien als je in Vista op WIN+R drukt, "dxdiag" intypt en daar de DirectX Version afleest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:36:
[...]

Wat krijg jij dan te zien als je in Vista op WIN+R drukt, "dxdiag" intypt en daar de DirectX Version afleest? :P
Ik heb Vista momenteel niet meer geïnstalleerd dus ik weet het niet :P Maar hij zegt dus DX10? Ik dacht dat ze deze nog niet geïmplementeerd hadden omdat hij nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook vista 5728 x64 draaien

Staat geinstalleerd op een 250 maxtor sata op sil 3112 ide
Tevens heb ik 2x 320gb maxtor raid 0 op sil 3132 met wxp 64b de raid driver kon ik gewoon laden tijdens setup.

Alles loopt soepel tot nu toe beter dan de RC1 5600 build

Alleen heb ik nu het probleem met build 5728 dat als ik vista afsluit en weer op wil starten dat de hdd niet meer in bios staat.Pas als ik 2x de bios in ga staat hij er weer.

Dit probleem had ik niet met build RC1 5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Ik krijg de meeste games wel te draaien, maar ik heb het idee alsof het allemaal ontiegelijk wordt tegengehouden door Vista. Haperingen en framedrops heb ik erg vaak.
Ik heb toch niet een al te slechte pc en ik vermoed dat het in vista zit.
Ik heb bv Fifa 2007 erop gezet en het haperd aan alle kanten. Vooral op het middenveld heb ik er last van. Ook reageren de toetsen traag en ziet het er gewoon lelijk uit.
Jullie ook zoiets of draaid het als een zonnetje? Zo ja, wat heb je er dan allemaal aan veranderd?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:31:
Ik krijg de meeste games wel te draaien, maar ik heb het idee alsof het allemaal ontiegelijk wordt tegengehouden door Vista. Haperingen en framedrops heb ik erg vaak.
Jullie ook zoiets of draaid draait :X het als een zonnetje? Zo ja, wat heb je er dan allemaal aan veranderd?
offtopic:
Let op je spelling!

Overigens heb ik hier ook maar matige peformance, zeker vergleken met XP, maar ik weet bijna cker dat het aan de beschikbare drivers ligt. Zo wordt mijn laptop (6800 ultra) trager van de nvidia drivers (de standaard ms drivers zijn sneller?). Dut dat wordt even wachten op betere drivers vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:31:
Ik heb toch niet een al te slechte pc en ik vermoed dat het in vista zit.
Ik heb bv Fifa 2007 erop gezet en het haperd aan alle kanten. Vooral op het middenveld heb ik er last van. Ook reageren de toetsen traag en ziet het er gewoon lelijk uit.
Jullie ook zoiets of draaid het als een zonnetje? Zo ja, wat heb je er dan allemaal aan veranderd?
Ik heb geen problemen met spelen van games.
Ik heb wel de Beta Forceware drivers, deze werken hier voldoende.
Just Cause, GTA:SA, NFS Most Wanted en Halflife Episode One zijn de games die ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Komt vandaag nou RC2 uit?

En gaat het net als RC1? Eerst een select publiek en dan een breder publiek?
Is RC2 gewoon over RC1 te installeren? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:39:
Komt vandaag nou RC2 uit?

En gaat het net als RC1? Eerst een select publiek en dan een breder publiek?
Is RC2 gewoon over RC1 te installeren? :)
Ik denk dat je RC2 gewoon over RC1 heen kan installeren, als in updaten. Toch zou ik gewoon lekker een schone installatie doen.

Enne, zolang je nog steeds je originele key hebt van de oorspronkelijk publieke beta, maakt het niets uit hoe je aan RC2 komt. Het activeren blijft hetzelfde :) Dus vroeg of laat lekt die RC2 gewoon uit (net zoals _elke_ voorgaande release) en je kan er gewoon mee aan de slag.

En ja, vandaag zou RC2 uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:36:
[...]

Idd, dx10.

Ik heb net met opstarten van bf2 mijn eerste bsod gehad. Harde reboot was de enige remedy :(

Er is iig iets behoorlijk mis. Ik hoop maar dat het met rc2 verholpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:57:
[...]

Idd, dx10.

Ik heb net met opstarten van bf2 mijn eerste bsod gehad. Harde reboot was de enige remedy :(

Er is iig iets behoorlijk mis. Ik hoop maar dat het met rc2 verholpen is...
Bij mij staat ook DirectX 10, terwijl het afaik toch echt 9.0c is. Denk dat Vista beetje in de war is?

Maar jouw probleem is volgens mij elders. Wat voor BSOD had je? Zoek de foutmelding daarvan eens op? :)
Misschien dat het herinstalleren van de grafische drivers helpt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sensei schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:09:
waar vind ik die foutmelding in vista?
Dan zal ik hem hier posten...
Lees dit maar door:
Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Denk dat een hoop BSOD-codes overeenkomen in Vista.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-10-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat Microsoft medewerkers die zeggen dat ze RC2 draaien build 5744 gebruiken. Ben benieuwd of we hem vandaag nog krijgen en of er veel veranderd is t.o..v. 5728.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
GrinRoth schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:47:
DNS Server?
Vista is client OS, geen server OS. 8)7

DNS Server zit alleen in Windows 2000 Server en Server 2003.
Ook niet in XP, dus ik verwacht ook niet in Vista.
Internet Information Server 7 zit er anders wel in. Maar goed, ik dacht dat de RC de 'ultimate' versie was en tevens de DNS server bevatte. Maar goed, eigenlijk best logisch (lees jammer) dat die er niet inzit, dan maar een externe server instaleren.

Aangezien het hier over ervaringen gaat:
Moet zeggen dat de 'leaked' builds mij nooit echt bevielen. RC1 daarentegen is een waardige opvolger van XP. Draait lekker, geen crashes en zit kwa beveiliging goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat in de final release straks een soort van "Game Account" mogelijk zal zijn.. Een account waarmee je 100% toegang hebt tot je game files en die verdomde firewall echt uit staat zodat je ook Counter-Strike ed kunt spelen onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:17:
Ik hoop dat in de final release straks een soort van "Game Account" mogelijk zal zijn.. Een account waarmee je 100% toegang hebt tot je game files en die verdomde firewall echt uit staat zodat je ook Counter-Strike ed kunt spelen onder Vista.
[non-serieus]zit je te gamen reboot je computer plotseling omdat je een nieuwsoort blaster worm voor vista hebt opgelopen :> [/non-serieus]

Als je de poortnummers opzoekt van je counterstrike game en deze netjes configureerd met je windowsfirewall dan mag je echt geen problemen ondervinden. Kwestie van je erin verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerken zijn fel verbeterd
Verbetering: netwerken zijn fel verslechterd.

@home met Vista gaat dus niet lekker lopen. Na 5 dagen zegt Vista houdoe en daar zit je zonder internet en er is niets wat dat kan oplossen. Waardeloos. Voor mij dé redenen om het participatieprogramma direct stop te zetten. Het is dat ik mijn Key niet zomaar weg kan geven anders had ik dat mooi gedaan. Je mag hem gratis hebben!

Zonder internet kan ik ook geen foutrapporten sturen en via Windows XP kan het niet omdat bijna alles op de Vista partitie stikt met rechten is geblokkeerd. De beveiliging is Microsoft hoog in de bol geslagen.

Natuurlijk een goede ontwikkeling, maar niet voor datarecovery. Ik zou maar zeer regelmatig back-uppen. Als Vista op zijn gat gaat kun je bijna nergens meer bij tenzij je een brute conversie naar FAT32 forceert met een pakket van derden. Waterdicht is de beveiliging van NTFS absoluut niet en ik vind hem alleen maar lastig in Vista. Ik persoonlijk bepaal wel waar en hoe er rechten komen op mappen en niet Vista.

Wie met zijn gezonde verstand gaat internetten en de browser goed afsteld of een browser van derde gebruikt en zijn computer up to date houdt loopt weinig risico. Met opmerkingen van virussen en malware in een illegale download hoef je bij mij niet aan te komen zetten. Dan ga ik alleen maar heel hard lachen. Voor wie is Vista ontworpen?

Het spijt me, ik was enthousiast over Vista totdat ik zonder internet zat. Er hebben 2 goeroes achter mijn PC gezeten en er is 3 uur in gestoken, maar géén internet. No way!
Onder XP is alles fijn. Geen troubles.
Waarom heeft Vista tijdens het gamen 1783 MB van mijn 2048 MB psychieke RAM nodig terwijl Windows XP genoegen neemt met een totaal load van 1123 MB met dezelfde game in hetzelfde level met dezelfde settings :/

Mijn enthousiasme over Vista is 100% verdwenen en ik twijfel er nog niet aan om het te kopen. Ik oriënteer me nu op Linux en Vista SP2. Ik raak steeds meer geïntresseert in Linux. Ik wil er mijn 2e hobbie van maken, maar daarbij zoek ik hulp want ik heb weinig ervaring met dit prachtige OS.

Ik meng me niet meer verder in dit topic, maar ik heb het in het recente verleden wél met plezier gedaan hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:08:Verbetering: netwerken zijn fel verslechterd.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat netwerken een stuk fijner zijn geworden t.o.v. XP. Met een factor 100 ofzo :P
De beveiliging is Microsoft hoog in de bol geslagen.
Het is ook nooit goed. Of het is te onveilig of het is te veilig :/
Natuurlijk een goede ontwikkeling, maar niet voor datarecovery. Ik zou maar zeer regelmatig back-uppen.
Wat, imho, heel goed is uitgevoerd in Vista.
Als Vista op zijn gat gaat kun je bijna nergens meer bij tenzij je een brute conversie naar FAT32 forceert met een pakket van derden. Waterdicht is de beveiliging van NTFS absoluut niet
Spreek je jezelf hier niet tegen? :?
Ik persoonlijk bepaal wel waar en hoe er rechten komen op mappen en niet Vista.
Als je admin bent dan mag je dat ook bepalen ;)
Volgens mij heb je het idee niet helemaal door.
Je bent gewend geraakt aan iets wat eigenlijk al fout was, je hebt het jezelf verkeerd aangeleerd. Namelijk dat je als gebruiker overal bij kan komen.
Wie met zijn gezonde verstand gaat internetten en de browser goed afsteld of een browser van derde gebruikt en zijn computer up to date houdt loopt weinig risico. Met opmerkingen van virussen en malware in een illegale download hoef je bij mij niet aan te komen zetten. Dan ga ik alleen maar heel hard lachen. Voor wie is Vista ontworpen?
Voor iedereen, maar de security is vooral gericht op de huis-, tuin- en keukengebruiker. En die hebben geen benul van 'een browser goed afstellen' en dergelijke ;)
Het spijt me, ik was enthousiast over Vista totdat ik zonder internet zat. Er hebben 2 goeroes achter mijn PC gezeten en er is 3 uur in gestoken, maar géén internet. No way!
Onder XP is alles fijn. Geen troubles.
Maar wat was nou het probleem dan?
Per ongeluk IPv6 aangezet? :+
Waarom heeft Vista tijdens het gamen 1783 MB van mijn 2048 MB psychieke RAM nodig terwijl Windows XP genoegen neemt met een totaal load van 1123 MB met dezelfde game in hetzelfde level met dezelfde settings :/
Omdat het geen final is?
Ik meng me niet meer verder in dit topic, maar ik heb het in het recente verleden wél met plezier gedaan hoor :)
Je bent ten alle tijden welkom ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:27:

Exuimtum schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:08:

[...]
Maar wat was nou het probleem dan?
Per ongeluk IPv6 aangezet? :+
Het zal waarschijnlijk een driverprobleem zijn; de drivers van veel fabrikanten verkeren immers nog in een beta-stadium. Kwestie van geduld hebben tot er goede drivers beschikbaar zijn (of Windows XP drivers proberen). Dat @Home niet met Vista compatible is lijkt me wel heel erg sterk. Geen problemen hierzo.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:08:
[...]
Dat van dat hoge geheugengebruik komt vast en zeker door de superfetcher die alles alvast klaarzet. 'Minder geheugengebruik = beter' is iets dat voor Vista niet opgaat.

[ Voor 44% gewijzigd door TommyCP op 06-10-2006 13:51 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat toch waar is :(

Ik lach me dood als heel de kwestie lag aan het simpelweg uitzetten van IPv6. Ik ga het weer proberen zometeen. Partition manager opstarten, partities aanpassen en Vista erop.
Echter blijft XP wel aanwezig :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC2 is verkrijgbaar! De geselecteerde gebruikers van Connect zijn al begonnen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:49:
RC2 is verkrijgbaar! De geselecteerde gebruikers van Connect zijn al begonnen met downloaden.
'keee ik ga gelijk ff inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Ik had hier ook wat problemen met mijn netwerk maar nadat ik enkele dingen had uitgezet van de netwerkkaart (met alleen Client, File sharing, IP4, Linklayer IO en Linklayer Responder gaat het prima)

Overigens valt inderdaad de snelheid me enorm tegen, maar ik weet niet precies hoe ik hem wat sneller kan maken... Iemand nog wat tweakguides gevonden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

djmantri schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:03:
Ik had hier ook wat problemen met mijn netwerk maar nadat ik enkele dingen had uitgezet van de netwerkkaart (met alleen Client, File sharing, IP4, Linklayer IO en Linklayer Responder gaat het prima)

Overigens valt inderdaad de snelheid me enorm tegen, maar ik weet niet precies hoe ik hem wat sneller kan maken... Iemand nog wat tweakguides gevonden?
De snelheid van wat? Van Vista of van je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:51:
[...]

'keee ik ga gelijk ff inloggen ;)
Raar dat hij nog niet beschikbaar is voor de Technet users...tenminste ik zie hem nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ach, morgenavond is die toch met gemak te krijgen via de torrents/nieuwsgroepen...
Maar als er nog steeds geen nieuwe sounds/opstartscreen inzitten laat ik 'm lekker lopen. Final is ook niet meer zo ver weg tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:50:
Ach, morgenavond is die toch met gemak te krijgen via de torrents/nieuwsgroepen...
Maar als er nog steeds geen nieuwe sounds/opstartscreen inzitten laat ik 'm lekker lopen. Final is ook niet meer zo ver weg tenslotte.
Ik denk eigenlijk dat je de sounds en opstartscherm kan vergeten, zulke dingen worden eigenlijk nooit in Beta's en RC's gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:08:
Zonder internet kan ik ook geen foutrapporten sturen en via Windows XP kan het niet omdat bijna alles op de Vista partitie stikt met rechten is geblokkeerd. De beveiliging is Microsoft hoog in de bol geslagen.
Wat een rare opmerking? De rechten van een standaard Vista wat betreft profile folders zijn niet anders dan die van een XP waarbij het profiel "prive" gemaakt is?

In de Windows Clients FAQ staat overigens ook gewoon uitgelegd hoe je weer toegang kan krijgen tot de bestanden :)
Natuurlijk een goede ontwikkeling, maar niet voor datarecovery. Ik zou maar zeer regelmatig back-uppen. Als Vista op zijn gat gaat kun je bijna nergens meer bij tenzij je een brute conversie naar FAT32 forceert met een pakket van derden. Waterdicht is de beveiliging van NTFS absoluut niet en ik vind hem alleen maar lastig in Vista. Ik persoonlijk bepaal wel waar en hoe er rechten komen op mappen en niet Vista.
Ehm - Windows bepaalt al sinds NT 3.51 welke rechten waar op je FS komen bij installatie, dat is niet meer dan normaal en een zeer belangrijk onderdeel van elke OS installatie?

Verder - NTFS is wel degelijk waterdicht tot nu toe, er is in de 10+ jaar dat WindowsNT bestaat nog nooit een enkel lek geweest in de NTFS implementatie van Windows wat betreft ACLs dus snap ik echt niet wat je daar nou mee bedoelt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:17:
Nooit problemen mee gehad, bij build 5728 deed hij het prima :?
Waarschijnlijk hetzelfde probleem hier gehad. nForce4 moederbord right? ;)
Ik begrijp ook niet echt waarom dat nog niet opgelost was in RC1. In ieder geval bij 5728 kwam het ook weer terug, maar heb ik het toch kunnen oplossen door systeemherstel. Volgens mij moet je geen Root PCI Express Hub oid installeren, wat in de Windows Update van Vista wel voorbij komt? Ik kon er de vorige keren niet echt een touw op trekken, maar de laatste keer werkte het iig goed.
Ik lach me dood als heel de kwestie lag aan het simpelweg uitzetten van IPv6. Ik ga het weer proberen zometeen.
Daar lag het bij mij niet aan, had ik al geprobeerd.

Ik ben bezig met RC2 binnenhalen, ben weer benieuwd of alles al wat beter werkt :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Vandaag build 5728 geïnstalleerd met m'n Beta 2 key die ik nog had liggen van MS als beta tester. Meteen ff online geactiveerd. So far so good :) Nieuwe X2 4000+ met 2x 1GB loopt als een speer :) Wel even wennen aan de nieuwe layout van Vista, maar voor de rest prima :)

Een paar kleine probleempjes:

1. Windows Update werkt niet (Error 8024400A), iemand anders ook dit probleem?
2. Dreamweaver 8.02 update werkt niet :( Iemand een workaround?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Net vista even aan het downloaden met 300kbs.. Zonder account of wat dan ook, ik heb al een rc1 key, daar gaat het vast wel mee lukken.

http://download.windowsvista.com/preview/rc2/en/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 01:14:
Net vista even aan het downloaden met 300kbs.. Zonder account of wat dan ook, ik heb al een rc1 key, daar gaat het vast wel mee lukken.

http://download.windowsvista.com/preview/rc2/en/download.htm
Hartstikke bedankt!! Ben hem nu aan het downloaden met 170kbs morgen gelijk uittesten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Ook aan het downloaden 800KBs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Damn hier ook met ruim 500KB/s (Casema multi). Waarom is deze link nergens te vinden behalve hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 12:35
Kan iemand bevestigen of ik RC2 kan installeren met de RC1 code ???

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error code 8024400A bij update
Hiero precies hetzelfde :?
Gisteren geinstalleerd: build 5728.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 07:54 . Reden: Probleem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Timocos schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 06:23:
Kan iemand bevestigen of ik RC2 kan installeren met de RC1 code ???
Is al tig keer voorbijgekomen, maar ja, je kan alles installeren met je Beta 2 code (Of RC1 als je laat was).

[ Voor 100% gewijzigd door Phyxion op 07-10-2006 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30
Kan iemand mij vertellen of er nu eindelijk creative audigy 2 drivers zitten ingebakken in de nieuwe vista? IK wil graag X64 gaan proberen maar daar heb ik nog steeds geen drivers voor mijn creative audigy 2 !! Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bart1983 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 08:05:
Kan iemand mij vertellen of er nu eindelijk creative audigy 2 drivers zitten ingebakken in de nieuwe vista? IK wil graag X64 gaan proberen maar daar heb ik nog steeds geen drivers voor mijn creative audigy 2 !! Weet iemand hier een oplossing voor?
De Audigy 2 drivers die Creative heeft uitgegeven werken perfect op x86, of er ook een versie voor x64 beschikbaar is weet ik niet. Hoeveel mensen draaien x64 eigenlijk? Ik zie namelijk nog steeds het grootste gedeelte x86 draaien.

Ik wil daarom deze poll, die ik in het vorige draadje pas aan het einde heb gepost, weer naar voren halen :)

Poll: Welke versie van Windows Vista ga jij draaien?
x86
x64
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=144410&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ga zelf eerst zeker voor de x86 editie ivm compatabiliteit. Mocht het nou zijn dat de ondersteuning van x64 precies gelijk is aan x86, dan kijk ik nog wel eens, mocht de x64 versie sneller uitvallen dan de x86, want ik heb de laatste tijd wel vaker eens gehoord dat x86 op sommige vlakken nog sneller is.

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 07-10-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ben rc2 nu ook met 800KB aan het downen. het niet verwacht dat dat zomaar voor iedereen kon, maarja wel relaxed. ben benieuwd of er nog weer wat veranderd is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_MB_ schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:26:
het niet verwacht dat dat zomaar voor iedereen kon, maarja wel relaxed. ben benieuwd of er nog weer wat veranderd is.
Iedereen die meedoet met het "Beta customer Program" (of hoe het ook heet), kan de RC2 downloaden en uitproberen. Mits je een key hebt, dus :)
offtopic:
En wil men even ophouden om te zeggen "w00t ik download met xxxk/s", beetje vermoeiend en het voegt weinig toe ;)

Even een ander vraagje:
De 32-bits en de 64-bits versie zitten allebei op dezelfde DVD, toch?
Je koopt een licentie voor Vista, en mag zelf bepalen welke van die 2 versies je neemt? Of moet je een 32-bits licentie of 64-bits licentie kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Momenteel ben ik erg enthousiast over Vista. Dat Vista wat meer eisen stelt aan de hardware, vind ik niet echt een probleem. Heb alvast mijn systeem geupgrade zodat hij volledig Vista-ready is.

Ik ervaar de overstap van XP naar Vista hetzelfde als van 98 naar XP. Een wereld vol veranderen en verbeteringen. Microsoft zet m.i. een grote stap met Windows Vista.

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 07-10-2006 11:14 ]

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Doe eens niet de hele tijd download snelheden posten, wat boeit ons dat nou :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:39:
[...]

Iedereen die meedoet met het "Beta customer Program" (of hoe het ook heet), kan de RC2 downloaden en uitproberen. Mits je een key hebt, dus :)
offtopic:
En wil men even ophouden om te zeggen "w00t ik download met xxxk/s", beetje vermoeiend en het voegt weinig toe ;)

Even een ander vraagje:
De 32-bits en de 64-bits versie zitten allebei op dezelfde DVD, toch?
Je koopt een licentie voor Vista, en mag zelf bepalen welke van die 2 versies je neemt? Of moet je een 32-bits licentie of 64-bits licentie kopen? :)
On February 26, 2006, Microsoft announced that Windows Vista will ship in six editions.[45] All versions will be available in both 32-bit (x86) and 64-bit (x86-64) architectures, except Windows Vista Starter which will only be available for 32-bit architectures

Wordt er niet echt duidelijker van. Ik denk eigenlijk dat ze niet op 1 DVD komen, omdat Microsoft de versies nu ook apart uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 12:37
Als ik onder Vista een film afspeel, maakt niet uit of het xvid,divx of een dvd is dan krijg ik af en toe strepen in het video beeld het zijn strepen over de hele breedte, net alsof niet het hele beeld in 1x veranderd naar de volgende frame. Iemand anders die dit ook heeft. Het is aanwezig in mp11 en media center die natuurlijk daar op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
Heeft er al iemand de tijd gehad om wat uitgebreider de performance verschillen tussen de x86 en de x64 versie te checken? ga van het weekend met RC2 aan de slag, maar twijfel toch nog over de te installeren versie :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.