[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.549 views sinds 30-01-2008

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Ik heb een vraag t.a.v. de muisinstellingen, ik heb een Logitech mx700 en na enige ge-google ben ik erachter gekomen dat Logitech geen drivers voor Vista heeft. Onder XP gebruikte ik de wielmuis altijd voor dubbelklik (als ik de wheel indrukte dus). Ik mis dit wel onder Vista mede omdat ik dat nergens kan aangeven, dus mijn vraag is of het iemand al gelukt is met dit type muis of een ander soortgelijke muis. Ook heb ik ergens wat gelezen over single click i.p.v. double click en dat je het ergens moest instellen alleen kan ik binnen Vista daarvoor niets vinden.

Als iemand een tip heeft dan graag.

Voor de rest moet ik zeggen dat het systeem stabiel werkt, ik heb nog geen echte foutmeldingen gehad, het systeem werkt snel en soepel.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Je kan toch in het bestandsbeheer van Vista (explorer.exe) gewoon instellen dat je met één muisklik een map/bestand opent? Dan komt er een handje en dan ben je met één linker muis knop klik klaar.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, Vista RC1 krijg ik nog altijd niet aan de gang om mijn PC, ik heb dezelfde DVD al wel succesvol weten te installeren op m'n laptop. Dus met de DVD is niets mis.

Ik kom er alleen achter dat m'n Geforce 7950GX2 wel eens het probleem kan zijn door de SLI. Blijkbaar werkt SLI en een verse Windows Vista installatie niet zo fris. Wel vreemd dat het geheel dan crasht op disk.sys, maargoed, RAMeijer meldde al dat zijn systeem ook crashte op disk.sys maar dan door z'n X-Fi geluidskaart. 8)7

Tesla Model Y RWD (2024)

• Retir
  • Laatst online: 01-09 17:08
Shaggy_NL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:19:
Je kan toch in het bestandsbeheer van Vista (explorer.exe) gewoon instellen dat je met één muisklik een map/bestand opent? Dan komt er een handje en dan ben je met één linker muis knop klik klaar.
Bedankt voor de tip maar, en ik zal vast wel weer iets over het hoofd zien, waar is dat dan in te stellen bij de explorer. Ik heb daar al meerdere schermen voorbij zien komen maar nog niet een scherm waar ik dat kan aangeven. Het zal er vast wel zijn maar waar precies?

Verwijderd

wat is eigenlijk het nut van die dialogbox die steeds toestemming wil om iets te installeren/veranderen/etc?

binnen no time heeft iedere zichzelfrespecterende malware schrijver daar een oplossing voor...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:38:
wat is eigenlijk het nut van die dialogbox die steeds toestemming wil om iets te installeren/veranderen/etc?

binnen no time heeft iedere zichzelfrespecterende malware schrijver daar een oplossing voor...
om ervoor te zorgen dat er geen rommel meer 'zomaar' wordt geinstalleerd.

vista=secure by default.

en in windows kan je het ook uitzetten hoor (gpedit.msc) ;)

en malware die dat gaat omzeilen krijg je niet zomaar meer geinstalleerd :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ah, dankje :P

en nee, niet zomaar. je moet ff jaklikken. waar kennen we dat van :X

• Okasha
  • Niet online
heb na de tip van mede tweaker voor een key RC1 weer geinstalleerd en inderdaad in snelheid een hele verbetering tot de eerdere beta's die ik geprobeerd heb (heb er in totaal 3 getest). Heb een complete herinstallatie van mijn pc gedaan en ik moet zeggen dat ik de installatie met de automatische installatie van drivers erg knap vind.

Maar ok, nu 24 uur later toch weer vanachter een schone XP installatie, op een windows CD die ik zelf mooi met Nlite gemaakt heb. Dat blijft toch ideaal. Voornaamste reden was toch het feit dat de spellen op Vista niet bijster lekker lopen.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
thecompany schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:58:
[...]

Ikzelf gebruik ook FFdshow maar ik heb nog geen problemen gehad met de codec.. De nieuwste series van stargate sg1 heb ik net even gekeken.. Geen enkel probleem.
ik had het dus ivm een 'incomplete' avi && terwijl media player classic && zo een mini preview (als je er zo over staat)
heb je al deze voorwaarde voldaan?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:58:
ah, dankje :P

en nee, niet zomaar. je moet ff jaklikken. waar kennen we dat van :X
dan verander je de policysettings dat je elke keer het admin password moet in kloppen.

weinig spyware (geen) die dat kan omzeilen ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat "Ja" klikken kan ook spyware niet omzeilen zolang je computer nog niet geinfecteerd is, in het vorige topic hebben we het hier over gehad in combinatie met de secure desktop en dergelijke :)

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03
Zwelgje schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:14:
[...]

Vista heeft een eigen firewall welke nu ook uitgaand verkeer kan blocken :)

wat moet je dan nog met norton meuk :X
Virusscan? Plus dat norton vast beter werkt van een beta van Vista :X

• Zwelgje
VeeGee schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:48:
[...]

Virusscan? Plus dat norton vast beter werkt van een beta van Vista :X
norton firewall beter :?
:D

ga jij eerst maar uitvogelen hoe fijn die nieuwe windows firewall is, dan praten we verder :)

• Zwelgje
voor de vmware workstation 5.5.2 gebruikers

vista werkt dan ook :) (build 5600)

wel even je .vmx aanpassen met de volgende regel:
code:
1
2
svga.maxWidth = "640" 
svga.maxHeight = "480"

dan blijft hij niet meer hangen bij 'windows is loading files'

na het installen van de vmware tools de regel verwijderen uiteraard of je moet 640x480 echt lekker vinden werken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 16-09-2006 17:18 ]

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
bedankt voor de tip, ga het gelijk maandag proberen op mn werklaptop :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Staat ook al een aantal posts hoger dus ik hoop dat je niet te veel hebt zitten zoeken :P

Ik had nog wel problemen nadat ik die regels weer had weg gehaald. Bij het opstarten kreeg ik allemaal lijnen op beeld en dit heb ik opgelost door als max 1024x768 in te vullen. Misschien komt dat door mijn breedbeeld monitor ? (vmw 5.5.1).

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:27:
Staat ook al een aantal posts hoger dus ik hoop dat je niet te veel hebt zitten zoeken :P

Ik had nog wel problemen nadat ik die regels weer had weg gehaald. Bij het opstarten kreeg ik allemaal lijnen op beeld en dit heb ik opgelost door als max 1024x768 in te vullen. Misschien komt dat door mijn breedbeeld monitor ? (vmw 5.5.1).
je hebt gelijk ik scroll net naar boven en zie het nu pas 8)7

btw: met workstation 5.5.2 en build5600 heb je die strepen ook... alleen bij het booten, in windows zelf is het prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 16-09-2006 17:53 ]

Verwijderd

Vista en @home als ISP-er. Niet zo'n beste combinatie.

Voor wie er last van heeft dat het lang duurt voordat je op internet kan heb ik ee machtige truuk uitgevonden:

Als de computer uit staat haal je de netwerkkabel uit je PC. Pas als Vista weer helemaal geladen is en je weer wilt gaan internetten plug je de stekker erin. Dat gaat stukke vlugger !

Het hoort wel niet zo, maar als @home klant wie al 19 maanden problemen heeft met DHCP is dit de beste oplossing.

Vista herkent bijvoorbeeld geen IP-leases van @home of het moet aan @home liggen uiteraart >:)

Verwijderd

Het lijkt mij sterk dat @home (modems/servers) niet compatible zijn met de standaarden.

Maar kan het fout hebben.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:08:
Vista en @home als ISP-er. Niet zo'n beste combinatie.

Voor wie er last van heeft dat het lang duurt voordat je op internet kan heb ik ee machtige truuk uitgevonden:

Als de computer uit staat haal je de netwerkkabel uit je PC. Pas als Vista weer helemaal geladen is en je weer wilt gaan internetten plug je de stekker erin. Dat gaat stukke vlugger !

Het hoort wel niet zo, maar als @home klant wie al 19 maanden problemen heeft met DHCP is dit de beste oplossing.

Vista herkent bijvoorbeeld geen IP-leases van @home of het moet aan @home liggen uiteraart >:)
Ik weet niet of het aan @home ligt maar ook ik hem soms wat problemen. Soms valt de internet verbinding gewoon weg. dan probeer je dat automatisch oplossen in vista en dan komt het wel weer terug. Ook soms bij het starten van vista duurt het ff voordat er verbinding is!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zwelgje schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:17:
voor de vmware workstation 5.5.2 gebruikers

vista werkt dan ook :) (build 5600)

wel even je .vmx aanpassen met de volgende regel:
code:
1
2
svga.maxWidth = "640" 
svga.maxHeight = "480"

dan blijft hij niet meer hangen bij 'windows is loading files'

na het installen van de vmware tools de regel verwijderen uiteraard of je moet 640x480 echt lekker vinden werken :P
_/-\o_ Hulde _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
ik draai nu vista ongeveer een week en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben, vooral met de superfetcher. het enige wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat wmp 11 bij het synchroniseren van een apparaat zowat compleet niet meer reageert op gebruikersinvoer (schokken bij schuiven van speellijst etc)

heeft iemand anders daar ook last van?

Everything's got a meaning

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Vorige week rc1 op mijn pc geinstalleerd. Draait een stuk beter en sneller dan beta2. Nog weinig prblemen gehad.
Vandaag eens op mijn notebook geprobeerd. Bij alle vorige versies begon de setup niet eens. Het alom bekende BSOD met de melding over een not fully acpi compliant bios.
Maar wat blijkt: rc1 installeert gewoon. Ik zit nu dit bericht te typen op mijn asus m6ne notebook.
Alles lijkt out of the box te werken. Aero doet het. geluid werkt wireless netwerken worden gedetecteerd Krijg alleen nog geen verbinding met mijn access point, wel die van de overbuurman. Moet ik even verder naar kijken.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Hoop wel dat creative is wat sneller met nieuwe beta drivers komt voor mijn X-Fi zodat ik in fear is geluid krijg door al mijn boxen en niet alleen door de center box.

Maar verder na veel problemen met de install van vista was dus mijn videokaart ben ik erg te vreden over hoe het draait nog geen problemen gehad..

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Retir schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:14:
Ik heb een vraag t.a.v. de muisinstellingen, ik heb een Logitech mx700 en na enige ge-google ben ik erachter gekomen dat Logitech geen drivers voor Vista heeft. Onder XP gebruikte ik de wielmuis altijd voor dubbelklik (als ik de wheel indrukte dus). Ik mis dit wel onder Vista mede omdat ik dat nergens kan aangeven, dus mijn vraag is of het iemand al gelukt is met dit type muis of een ander soortgelijke muis. Ook heb ik ergens wat gelezen over single click i.p.v. double click en dat je het ergens moest instellen alleen kan ik binnen Vista daarvoor niets vinden.

Als iemand een tip heeft dan graag.

Voor de rest moet ik zeggen dat het systeem stabiel werkt, ik heb nog geen echte foutmeldingen gehad, het systeem werkt snel en soepel.
Je kan gewoon deze drivers installeren van logitech voor de mx700 werken zonder probleem heb ze er ook opstaan.

http://www.logitech.com/i...,CRID=1796,contentid=9696

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15
Ben nu ook bezig met Vista ziet er allemaal weer mooier en gelikt uit.

Kan alleen 1 driver niet vinden en dus mijn wifi pci kaart van zweex niet aan de praat krijgen.
Het gaat om een Ralink rt2500 of sweex 700050.

Doe het nu met een Linksys wifi kaartje die herkent vista meteen alleen heeft deze minder bereik.

Voor de rest 1 bug tegen gekomen nadat me computer uit stand-by kwam ston me resolutie op max 1920*1440 @ 60hz (ATI X800XT met vista drivers)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:38:
Ben nu ook bezig met Vista ziet er allemaal weer mooier en gelikt uit.

Kan alleen 1 driver niet vinden en dus mijn wifi pci kaart van zweex niet aan de praat krijgen.
Het gaat om een Ralink rt2500 of sweex 700050.

Doe het nu met een Linksys wifi kaartje die herkent vista meteen alleen heeft deze minder bereik.
De Ralink RT 2500 driver voor XP (juli 2005) doet het bij mij gewoon, maar dan voor een E-Tech wireless kaartje.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Hoe verwijder ik nvidia vista x64 versie 93.33 weer van me comp. want vista flipt er een beetje van.
maar ik zie em niet tussen software uninstall staan.

edit. ik heb trouwens een system restore gedaan naar een punt voordat ik die driver ging installeren.
nu doet me vista het wel weer. en ik kan ook niet echt ergens vinden dat ie die driver nog draait. maar die hele map staat er nog wel steeds.
kan ik ergens zien of die die driver draait? bij display settings en dan advanced etc staat er nix bij iig.

[ Voor 53% gewijzigd door _MB_ op 17-09-2006 14:16 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
_MB_ schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:22:
Hoe verwijder ik nvidia vista x64 versie 93.33 weer van me comp. want vista flipt er een beetje van.
maar ik zie em niet tussen software uninstall staan.

edit. ik heb trouwens een system restore gedaan naar een punt voordat ik die driver ging installeren.
nu doet me vista het wel weer. en ik kan ook niet echt ergens vinden dat ie die driver nog draait. maar die hele map staat er nog wel steeds.
kan ik ergens zien of die die driver draait? bij display settings en dan advanced etc staat er nix bij iig.
De device manager al geprobeerd? Daar kan je wel zien welke driver geladen is voor je grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
daar staat deze versie: 6.14.10.9564

maar dat ziet er anders uit dan de normale nummering. en het zal denk niet versie 95.64 zijn. is wat hoog denk.

[ Voor 61% gewijzigd door _MB_ op 17-09-2006 16:38 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 11-09 08:07
De versie die je post is de built in drivers van Vista, er is dus iets niet lekker gegaan met je install :) Ik zou ze nog eens installeren en dan ook gewoon geforceerd run as administrator te gebruiken. Vergeet uiteraard ook niet de "unsigned" driver toch te installeren anders werkt het natuurlijk ook niet :)

De Nvidia drivers (+Control Panel) werken verder perfect en er is ook goed mee te gamen uiteindelijk :) Ik had meer moeite met mijn Creative X-Fi werkend te krijgen dan enig iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ow ok als hij de 93.33 niet meer gebruikt is het voorlopig wel ff goed. met de vista driver werkt alles prima namelijk, en gamen doe ik toch bijna niet. dus dan kan ik die nvidia map weggooien.

tegen de tijd dat de final uit is probeer ik het nog wel een keer :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week ook de RC1 geïnstaleerd en ik moet zeggen dat het microsoft aardig is geluk, veel mogelijkheden, visueel ook nog eens mooi.

Máár ze zijn vergeten een uninstall mee te leveren :X .
Ik heb de partitie geformateerd waar Vista op stond, maar elke keer dat ik XP opstart krijg ik da lijstje van besturingsystemen, Vista en Earlier Windows. Hoe moet ik die Vista uit de lijst halen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/4113/empirekh2.jpg

Vista op mijn andere computer:

1024 MB Corsair TwinX (2x512 CL2)
ATi X850XTPE AGP
Asus A8V (dezelfde als in mijn hoofdsysteem)
120 GB HDD WD1200JB IDE
CRT 800x600@32-bit@120Hz (bedoeld voor insane gamen)

Als we de sidebar uitsluiten van opstarten en we gaan even diep het services programma in dan kan het dus ook zo. Dat betekend dat mensen bij wie het 800MB kost (superfetche staat in cache die de vrije ruimte vult) er iets mis is.

Op deze machine loopt Vista beter dan XP.

Ook met Vista valt het een en ander uit te halen zonder iets aan de veiligheid te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asperientje
kan iemand mij vertellen of vista nu ook gewoon fatsoenlijk draait op een laptop met 512mb ram? ik wil um namelijk draaien op een laptop met ingebouwde slechte videokaart (lees sis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 08:43

flanger

That Guy

Ik heb zojuist Vista RC1 gedownload met geldige key en heb problemen met de installatie ervan. Ik heb reeds proberen te upgraden van zowel Windows XP SP2 en Vista Beta 2 en ook een clean install (booten vanaf CD), maar geen van beiden werken. Telkens kom ik op het "groene" venster van de installatieprocedure met pijl in het midden, maar er komt geen dialoogvenster nadien. Heb sterk een vermoeden dat het 1 of andere hardware problemen geeft. Iemand raad?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asperientje schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:38:
kan iemand mij vertellen of vista nu ook gewoon fatsoenlijk draait op een laptop met 512mb ram? ik wil um namelijk draaien op een laptop met ingebouwde slechte videokaart (lees sis)
aangezien ik niets te doen heb en de beroerdste ook niet ben heb ik dat even geprobeerd:
gaat prima, met: P4 2.6, intel 865, geforce 866800LE :)

//oh wacht, beroerde vga chip :P
ff rebooten met zo'n s3 geval...
///nai, da's niet te doen. naja, ik zou zeggen: gewoon zelf uitproberen :P
zou freud dan toch gelijk hebben gehad? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asperientje schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:38:
Dat zou dus betekenen dat je in jouw geval 512-320=168 Mb vrij voor andere applicaties voordat het systeem bruut zal gaan swappen. Aero zul je sowieso niet kunnen draaien om 2 redenen:
1. te weinig RAM (minumum is 1 GB)
2. Videokaart met te weinig geheugen

Of het veel voordeel oplevert voor je weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:23
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:25:
[...]

Aero zul je sowieso niet kunnen draaien om 2 redenen:

Ik heb een videokaart met 64 MB geheugen en 512 MB RAM. Aero draait hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:25:
[...]

Dat zou dus betekenen dat je in jouw geval 512-320=168 Mb vrij voor andere applicaties voordat het systeem bruut zal gaan swappen. Aero zul je sowieso niet kunnen draaien om 2 redenen:

Ook hier draait Aero gewoon (512 MB ram, 128 MB videogeheugen). Geheugengebruik ligt idd vrij hoog, maar desalniettemin heeft m'n systeem nog verbazingwekkend weinig moeite met Photoshop / Audition / Premiere, gamen heb ik nog niet geprobeerd. Natuurlijk gaat het niet helemaal vlekkeloos, maar ik zeg niet dat het niet kan.

Denk alleen dat die SiS-chip het niet echt leuk gaat vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:07:
[...]

aangezien ik niets te doen heb en de beroerdste ook niet ben heb ik dat even geprobeerd:
gaat prima, met: P4 2.6, intel 865, geforce 8600LE :)

//oh wacht, beroerde vga chip :P
ff rebooten met zo'n s3 geval...
///nai, da's niet te doen. naja, ik zou zeggen: gewoon zelf uitproberen :P
je hebt een 6800LE :+

OT: heb em ook maar even geinstalleerd nadat mijn computer flipte (vorige week tijdens een defrag een spontane reboot, en hij deed het niet echt 100% meer) en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. voor de meeste dingen wel drivers kunnen vinden en hij doet het nu prima.

en het ziet er nog gelikt uit ook :D

ohja:
p4 3.0
4x 512mb ram
Asus p4p800-e Deluxe (865PE)
7800GS

morgen meer testen en functies bekijken, toch weinig colleges. :+

oh jah, hulde aan microsoft voor de installatieprocedure _/-\o_ (op het lange laden na waar hij lijkt dat je pc niets meer doet, maar ik gok dat dat in latere versies verholpen word) helderder, duidelijker, makkelijker en sneller dan bij xp. (voor mijn gevoel iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb nog steeds last van dat vista RC1 crasht zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8916/vistacrashiy6.th.jpg
Dit gebeurd na dat ik een spel opstart of een video draai dus dan neem ik aan dat het aan mijn videodrivers legt heb de laatste ForceWare 96.33 Windows Vista x86 RC1 , verscillende locaties gedownload en geinstalleerd maar niets helpt.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asperientje
haha, bedankt voor het testen enzo, maar ik was sowieso niet van plan aereo te gaan draaien ;)

het was mij eerder om gewoon vista te testen op mijn laptop, en omdat er bepaalde fijne dingen/eigenschappen inzitten die al eerder in het topic genoemd zijn >:)

ik zal het komende week ergens dan maar even een poging geven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:49:
[...]

Wow dom dom mijn iq zal wel verlaagdtdt zijn door de warmte hier..
Onder de advanced power settings (nog nooit eerder naar gekeken) zit een item voor de harddisk
spindown. Stond op 20 minuten, nu dus maar op 120 gezet.

Op de 2 raids staat vista + zijn cache file en op de seagate staan films/backups en die worden niet zo vaak gebruikt. Vandaar. Thx voor de hint :)
En mensen denken echt dat die harddisk ooit 20 minuten rust zal krijgen in Vista :o
Dit heb ik bij elke beta gehad en nu nog. Normaal gedrag denk ik omdat games hier prima lopen. Bij mij is het een ruispatroon als de videokaart geïnitialiseert wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ik heb gisteren ook een poging ondernomen om Vista RC1 te instaleren, en dat ging niet helemaal vlekken loos.
Ik heb 4 HDD's in mijn PC 2xRaptor 74 en 2x300Gb D.Max 10. de raptors zaten aangesloten op de 2 Intel SATA poortjes, in raid. en de Maxtors op de Promise SATA poorten JBUD. voor allebij de IO aparaten heb je een aparte driver nodig. En Vista wilde niet instaleren met die drivers. Dus heb ik de Intel Raid uitgeschakeld, de Maxtors op de nu Master 3 en Master 4 Poorten aangesloten. En de Raptors zijn naar de Promise gegaan.
Instalatie ging nu Zonder enig probleem op de Maxtor HDD. Waar ik Windows XP nu ook op heb staan.
Ook de Promise Raid driver doet het In vista zelf.

Voordeel, Mijn RAID is nu niet meer gepartitioneerd. Nadeel, Windows maakt geen gebruik meer van de hogere snelheid ( al mogen die Maxtors er ook zijn ( krijgt in de Win Ex index een 5,5 voor Disk Data transfer Rate )

Mijn volledige Computer:
Asus P4P800-E DLX
Pentium M 760 @ 2,6 GHz
2x Corsair 4000PL 512MB
Saphire Radeon X800 XT PE ( AGP )
Saphire THEATER 550 PRO
Creative Audigi 2 ZX ( werkt tot nu toe probleemloos, :+ al 1 dag )
Veel Harde Schijf ruimte

ATI Vista Driver, Af en toe Wat corruptie te merken, in games en Media Center mode.
Bezig met testen of Combined-Community-Codec-Pack ( CCCP ) een beetje wil werken. ( ik kijk veel Anime ) Edit: CCCP werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 11-09 08:07
CCCP is een van de weinige packs die echt goed werkt :) en goed compleet ook imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:06:En mensen denken echt dat die harddisk ooit 20 minuten rust zal krijgen in Vista :o.
Natuurlijk wel, ik heb er 3 inhangen 2stuks voor raid en nummer 3 voor backups. Nummer 3 heeft dus met regelmaat geen access voor langer dan 20 minuten, en ja dan gaat hij uit. Daarbij zetten veel mensen hier de index service uit, dus niet altijd van je eigen situatie uitgaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik ben nu thuis ook Vista aan het downloaden, zowel 32bit als 64 bit, dus wil vanavond bij thuiskomst even lekker het spul installeren.

Ik zit alleen te twijfelen tussen 32 en 64 bit. Bij windows xp 64-bit staat me bij dat ik wel eens troubles heb gehad met drivers en spul maar ik vraag me af of het niet beter is dat ik in Vista gewoon lekker op 64 bit begin.

Mijn config:
Asus M2N-E
1024 MB DDR2 memory (Dual Channel)
Athlon 64 X2 4600+ (DualCore)
Soundblaster X-Fi Platinum
Hauppauge Nexus-s DVB-s (Sateliet)
Highpoint RocketRaid 2310 raidcontroller (Drivers??? er is wel een winxp x64 driver)
Standaard 3 poorts firewire controllertje (XP herkert 'm gewoon)
2x WD Raptor 73GB (Raid0)
2x MX DM10 300GB (Raid0)
Plextor PX-716A brander en Asus DVD reader.

Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is de Highpoint controller.

Zou dit het proberen waard zijn of toch maar 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fairy schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:34:
Ik ben nu thuis ook Vista aan het downloaden, zowel 32bit als 64 bit, dus wil vanavond bij thuiskomst even lekker het spul installeren.

Ik zit alleen te twijfelen tussen 32 en 64 bit. Bij windows xp 64-bit staat me bij dat ik wel eens troubles heb gehad met drivers en spul maar ik vraag me af of het niet beter is dat ik in Vista gewoon lekker op 64 bit begin.

Mijn config:
Asus M2N-E
1024 MB DDR2 memory (Dual Channel)
Athlon 64 X2 4600+ (DualCore)
Soundblaster X-Fi Platinum
Hauppauge Nexus-s DVB-s (Sateliet)
Highpoint RocketRaid 2310 raidcontroller (Drivers??? er is wel een winxp x64 driver)
Standaard 3 poorts firewire controllertje (XP herkert 'm gewoon)
2x WD Raptor 73GB (Raid0)
2x MX DM10 300GB (Raid0)
Plextor PX-716A brander en Asus DVD reader.

Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is de Highpoint controller.

Zou dit het proberen waard zijn of toch maar 32 bit?
Ik heb ze allebei draaien, en het werkt allemaal prima.

Enige is, en dat is eerder al gemeld, dat de 64bit Vista enkel en alleen Signed drivers accepteert.

Op nZone had ik een set drivers binnengehaald voor Vista RC1, maar de audio pikt Vista 64bit dus echt niet, niet ondertekend.

Verder krijg ik m'n Netgear WPN111 niet aan de gang in 64bit. Ik had, beetje tegen beter weten in, toch de CD met de XP 32bits drivers geïnstalleerd. Alhoewel er geen foutmelding kwam, wil het ding toch niet werken. Driver updated in device-manager vindt geen driver, zowel in de geïnstalleerde map als op de CD zelf.

Onder Vista 32bits werkt ie wel.

Verder ben ik enorm te spreken over de installatie, een krappe 20 minuten en het is KLAAR.

Alleen staan er, en dat is al sinds build 5308, in device manager 2 unknown devices en een mass storage controller zonder drivers en ik weet niet wat ik daarvoor moet installeren.

De nForce drivers van nZone helpen me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ackermans1973 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:46:
...
Verder ben ik enorm te spreken over de installatie, een krappe 20 minuten en het is KLAAR.
Sjemig, ben ik nou echt de enige waar het ruim een uur heeft geduurd? Verder verliep de installatie goed overigens.

Wel apart dat ie de Broadcom netwerk adapter chip op mijn Asus P4PE mobo niet herkende, maar na installatie van de nieuwste XP drivers liep dat gelukkig ook goed. Verder nog de RC1 beta drivers voor mijn geluidskaart (X-Fi) en videokaart (6600GT) moeten installeren, maar nu loopt bijna alles weer als vanouds. Heb alleen pech met mijn scanner, maar misschien werken de XP drivers daarvoor ook wel.

Vind het wel een beetje dubieus dat je onder een gloednieuw OS drivers van een oud OS kunt gebruiken ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weakling schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:33:
[...]
Vind het wel een beetje dubieus dat je onder een gloednieuw OS drivers van een oud OS kunt gebruiken ...
Gloednieuw is een beetje overdreven, als ze ieder OS compleet zouden herschrijven zouden we nu nog met Windows 3.1 opgescheept zitten (ofzoiets :P). Vista is gewoon gebaseerd op XP, dus de kans is aanwezig dat de oude drivers nog gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Weakling schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:33:
[...]

Wel apart dat ie de Broadcom netwerk adapter chip op mijn Asus P4PE mobo niet herkende, maar na installatie van de nieuwste XP drivers liep dat gelukkig ook goed. Verder nog de RC1 beta drivers voor mijn geluidskaart (X-Fi) en videokaart (6600GT) moeten installeren, maar nu loopt bijna alles weer als vanouds. Heb alleen pech met mijn scanner, maar misschien werken de XP drivers daarvoor ook wel.

bij mij installeerd het goed ook een mb van asus P4PE zelfde netwerkkaart ,ik heb wel de 1007 firmware op mijn MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:27:
[afbeelding]

Vista op mijn andere computer:

1024 MB Corsair TwinX (2x512 CL2)
ATi X850XTPE AGP
Asus A8V (dezelfde als in mijn hoofdsysteem)
120 GB HDD WD1200JB IDE
CRT 800x600@32-bit@120Hz (bedoeld voor insane gamen)

Als we de sidebar uitsluiten van opstarten en we gaan even diep het services programma in dan kan het dus ook zo. Dat betekend dat mensen bij wie het 800MB kost (superfetche staat in cache die de vrije ruimte vult) er iets mis is.

Op deze machine loopt Vista beter dan XP.

Ook met Vista valt het een en ander uit te halen zonder iets aan de veiligheid te veranderen.
welke services heb je uitstaan dan? ik kom niet onder de 580mb, en dan doe ik nog weinig. page file van 950MB
total: 1022
cached: 538
free: 45, met alle services op standaard zelfs maar 1

ik heb superfetch en seach al uitgezet. maar dat helpt niet heel veel.ongeveer 50 MB.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Wow, QuickTime 7 is Zo niet Comptabiel met Aero. Elke keer als ik het start flikkert mijn scherm een paar seconden en krijg ik in de taakbalk de popup, programma niet comptabiel met Aero te zien.

:P Gamen Gaat hier prima. Creative Audigi driver wil geen EAX3 gebruiken. Maar naast dat Gaat spelletjes spelen ( COD2 , LOTR BFM II , en B&W2 ) prima. ( ATI R X800 XT PE ( RC1 driver ).)

Geheugen gebruik van mijn 1GB, 638 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:22:
Op de site van ATi is getest of mijn GeForce 6600 GT Vista Ready is.

ATi zo flauw geweest om mijn kaart te 'failen' voor de 'recommended requirements'.

[afbeelding]

Snapt u waarom?
ja omdat je vertex en pixelshader 3.0 moet hebben en dat heeft jou kaart niet ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Enige tijd had geleden had ik hier gepost dat office 2007 beta bij mij werkte met vista RC1.
Nou ik heb dit dus nogmaals geprobeerd, gewoon schone install van vista en dan office installeren en het werkt gewoon. Dus ik snap eigenlijk niet waarom microsoft een technology review nodig heeft of zo :S

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sir Guinhill schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:13:
Wow, QuickTime 7 is Zo niet Comptabiel met Aero. Elke keer als ik het start flikkert mijn scherm een paar seconden en krijg ik in de taakbalk de popup, programma niet comptabiel met Aero te zien.
Dat heb ik wel vaker gehad, ik geloof dat Media Player Classic of FFDshow ofzo ook zoiets deden. Niet echt een probleem, als je klaart bent springt-ie weer terug. Zal wel iets met de DirectX-overlay te maken hebben ofzo? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:48
Hubert schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:40:
[...]

ja omdat je vertex en pixelshader 3.0 moet hebben en dat heeft jou kaart niet ;)
Grapjas... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

hey mensen.

sinds gister heb ik vista RC1 op mn pc staan na een complete format (staat dus eigenlijk niets anders op)

en nu is het zo dat om de zoveel tijd mijn netwerk verbinding van een wereldbolletje naar een geel driehoekje met uitroepteken gaat. wat zoveel betekend als eigenlijk geen toegang tot internet.

nu wilde ik de nieuwste vista drivers voor mijn netwerkkaart isntalleren, maar als ik ze probeer te installeren doet de pc gewoon een tijd niets (behalve een bewegend groen balkje laten zien) en na x tijd kapt ie ermeer en geeft ie een timeout.

ik heb een Marvell Yukon Gigabit Ethernet kaart (onboard op mn Asus P4P800-e Deluxe).

volgens het microsoft forum: http://forums.microsoft.c...x?PostID=716672&SiteID=17
is er een conflict met de Marvell Yukon kaarten. en na zoeken op google heb ik er niet veel meer over kunnen vinden.

Is er al een workaround bekend voor dit probleem? of ben ik verdoemd tot steeds he eruit trekken 1 min wachten en er weer inpluggen van de internet kabel, om het 5-10 minuten later weer te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een hele berg nicjes liggen. kom eens langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 21:21
Ik heb hem nu ook hier draaien. Jammer dat hij mijn videokaart genadeloos afstraft met een 1, maarja, dat had ik ook wel verwacht. Speel geen games, dus de geforce 4 ti 4280 (ofzo ;) ) zit er nog steeds naar volle tevredenheid in.

Een puntje alleen, iemand ook last met windows live messenger, deze krijg ik niet draaiende, in de zin van connectie maken. Terwijl alle verbindingen wel gewoon goed staan.Iemand enig idee, want ik kom er echt niet uit, foutmelding 80070005

verder ziet het er anders uit, ben nog niet zo weg van die sidebar.. en het is soms zoeken naar de instellingen!

[ Voor 8% gewijzigd door koentjuh op 19-09-2006 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:33:
[...]

welke services heb je uitstaan dan? ik kom niet onder de 580mb, en dan doe ik nog weinig. page file van 950MB
total: 1022
cached: 538
free: 45, met alle services op standaard zelfs maar 1

ik heb superfetch en seach al uitgezet. maar dat helpt niet heel veel.ongeveer 50 MB.
SSDP dicovery service mag uit
TCP/IP NetBIOS helper mag uit
Windows sidebar (tweevoudig disablen)
Remote registry kan vaak uit
Puur op WDM drivers lopen (geen extra drivers)(scheeld zeer veel)
Aero op 800x600 (scheeld aanzienlijk)

Dit is dan ook een gamebak waar prestaties boven kwaliteit staan.

Searchindexer en superfetch staan hier gewoon aan hoor :)

De cached waarde wil veel zeggen over hoeveel je vrij hebt. Een grote cache is alleen maar gunstig voor je prestaties (is in XP ook zo)

PS: Jouw cache is 538 MB. Dat betekend dat Vista 538-16=522 MB fysiek geheugen kan vrijmaken door de cache te flushen. Helemaal niet slecht ;)

@Koentjuh: Welkom in de Vista wereld. Even doorbijten en je loopt ermee weg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een Asus 138g PCI WLAN adapter aan de praat gekregen? Ik heb het geprobeerd met de XP 32bit en XP 64bit driver (en me rot gezocht naar een Vista (beta) driver), maar Vista RC1 blijft zeggen dat het netwerk niet compatible is met de netwerkkaart.. Heel vreemd, want in Beta2 werkte het allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 07:32:
[...]

@Koentjuh: Welkom in de Vista wereld. Even doorbijten en je loopt ermee weg :)
Haha,het begint al te wennen, alleen irritant dat die overal toestemming om vraagt (ook wel weer veilig natuurlijk) en dat ik nu noodgedwongen met MSN Webmessenger moet werken, omdat ik live niet ana de praat krijg.. maar dat is dus een bekend probleem?

EDit:

Ik heb er nu al een hekel aan, lelijke 80070005 melding, en google is niet mijn vriend dit keer... :(

[ Voor 11% gewijzigd door koentjuh op 19-09-2006 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
anandus schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:30:
[...]
Dat heb ik wel vaker gehad, ik geloof dat Media Player Classic of FFDshow ofzo ook zoiets deden. Niet echt een probleem, als je klaart bent springt-ie weer terug. Zal wel iets met de DirectX-overlay te maken hebben ofzo? :?
Van het verleden kan ik niet veel zeggen :/ , maar Media Player Classic en FFDshow hebben hier op dit moment geen last van.

Ben gisteren avond ook mijn 2e geval van beeld coruptie ( ATI RC1 driver ) tegen gekomen. 1e x was met Media Center en tv kijken ( het ontvangst lijkt slechter dan XP en PowerCinema 4 ) hier is in video beeld niets te zien, maar in alle menu's en de knopjes zitten artifacts.
2e x was met COD2. Al even aan het spelen, en tijdens een Map wissel begon het, eerst wat artifacts, maar binnen de kortste keren was er geen fatsoenlijk stukje spel beeld meer te zien.
Heb gewoon op de Power knop gedrukt en de PC sloot alles af en schakelde uit, geen vastloper dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Sir Guinhill op 19-09-2006 09:23 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik had dit weekend een mailtje van MS met de mededeling dat RC1 te downloaden was, dus zondag avond direct gedownlaod... ging toen erg snel 700-850 kb/s ! dus had hem in een uurtje binnen.

Zal hem vanavond installeren... hopelijk draaid hij beter dan de laatste Beta die ik geprobeerd heb... die draaide bij mij zo ruk dat ik volledig gestopt ben met het gebruiken van vista.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
koentjuh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 07:46:
[...]

Haha,het begint al te wennen, alleen irritant dat die overal toestemming om vraagt (ook wel weer veilig natuurlijk) en dat ik nu noodgedwongen met MSN Webmessenger moet werken, omdat ik live niet ana de praat krijg.. maar dat is dus een bekend probleem?

EDit:

Ik heb er nu al een hekel aan, lelijke 80070005 melding, en google is niet mijn vriend dit keer... :(
Hmm..hier doet Live Mesenger het gewoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
TheVMaster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:49:
[...]

Hmm..hier doet Live Mesenger het gewoon hoor ;)
Hoe heb jij je internetinstellingen (LAN?) voor elkaar dan, ik denk namelijk dat daar het probleem ligt, aangezien LIVE direct na het connect knopje begint te zeuren!

EDIT:
Ik kan dus wel gewoon op live messenger onder het 2de account wat ik heb aangemaakt, maar niet onder het hoofdaccount. Iemand enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door koentjuh op 19-09-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

EDit:

Yep, ik ken hem. Ik kreeg hem bij Windows Update toen ik een nieuwe driver voor mijn videokaart kreeg aangeboden. Downloaden prima, maar installeren? écht niet.

Je hebt een optie in dit geval. De drivers die bij RC1 zitten zijn niet slecht. Ik schat dat ik wel 4 maandjes vooriut kan met deze drivers omdat alles naar behoren werkt hier. Zeker met mijn 'bijna defecte' grafische kaart die ik binnenkort ga vervangen werkt Vista zelfs beter als XP.

XP crashte op 1280x1024@32-bit omdat de videokaart dan op zijn gat gaat. In Vista schakeld hij de resolutie gewoon terug (terwijl de UT2004 installer gewoon door bleef gaan).

Deze melding heeft te maken dat Vista een andere indeling had verwacht van de drivers. Je zou ze als admin kunnen uitvoeren, maar als Vista al je hardware ondersteund, blijf er dan asjeblieft vanaf.

Vista is een beta OS en dat wil zeggen dat het goed zal lopen, maar er kunnen oneffenheden inzitten. Niet geschikt voor productieomgevingen, maar goed genoeg voor mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha#1 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:51:
[...]

Niemand die er antwoord op weet?? :X .
Die vraag is:

1. Ten eerste al eerder voorbij gekomen
2. Staat er een uitvoerig antwoord in de help van Vista
3. Recovery console van XP: FIXMBR en FIXBOOT uitvoeren. Well 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Nouja, msn draait hier uiteindelijk. Oplossing: Vriendin's account admin gemaakt, mijn account gedelete, nieuw account aangemaakt en klaar was koen..

Wel slecht, dat ik het niet gewoon kon oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
koentjuh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:08:
Nouja, msn draait hier uiteindelijk. Oplossing: Vriendin's account admin gemaakt, mijn account gedelete, nieuw account aangemaakt en klaar was koen..

Wel slecht, dat ik het niet gewoon kon oplossen...
Maar waarom kon je MSN dan niet installeren? Dat is mij nog niet duidelijk. Omdat je een beperkte account hebt aangemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

EDit:

Kan het ook komen dat je met een "niet" hotmail/msn adres aanmeld op MSN ?
Bijvoorbeeld met een @Home adres zoals ik.

Ik kon toen niet inloggen, alleen met mn oude hotmail.com adres.
De Beta van MSN-Live gedownload, en die doet het 100%

Ik probeer trouwens helemaal over te gaan naar Vista.
Vista werkt perfect hier, maar laat XP wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier ging het prima, WLM gedowload en geïnstalleerd, geen foutmelding en een gmail adres.
Misschien "run as administrator" moeten doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WLM draait (connect) onder mijn eigen account wel (Administrator) maar bij m'n vriendin niet (User). Het lijkt er dus op dat je admin moet zijn 8)7 Zal nog wel een bugje zijn. Ga het vanavond even testen door dat account ook admin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
anandus schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:15:
[...]
Maar waarom kon je MSN dan niet installeren? Dat is mij nog niet duidelijk. Omdat je een beperkte account hebt aangemaakt ofzo?
Geen idee.. Ik had WLM geinstalleerd onder mijn account (admin) alleen kon daar niet inloggen, bij mijn vriendin's account (gewone user) kon ik wel gewoon inloggen. Heb mijn account verwijdert en opnieuw aangemaakt (wederom als Admin) en nu werkt het wel gewoon. Lijkt er dus op dat iets het blokkeerde, maar ik kon er niet achterkomen wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
Is het iemand al gelukt om NOD32 aan de praat te krijgen? Of welke anti virus pakket draait wel onder VISTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Heb hier gisteravond noodgedwongen ook Vista geinstalleerd. Ziet er allemaal erg mooi uit enzo, maar heb zoals vele anderen ook problemen met de ehternet (Marvell) drivers. Ik denk dat ik er straks wel uitkom met de (hopelijk) goede drivers, maar nou vroeg ik mij af of het niet handig is om een lijstje met nu al beschikbare Vista drivers in de TS te zetten. Zo kom je misschien ook nog drivers tegen die Vista niet automatisch downloadt en installeert.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
drpeer_holland schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:48:
Is het iemand al gelukt om NOD32 aan de praat te krijgen? Of welke anti virus pakket draait wel onder VISTA?
goed punt. Ik krijg ook geen antivirus-progje aan de praat. AVG...loopt vast (soms draait ie dan wel) maar meestal krijg ik de melding dat het niet opgestart kan worden. Dan Avast geprobeerd..loopt helemaal niet.... dus even zonder momenteel.... 8)7
Voor de rest werkt Vista perfect bij mij op een XP2600+ met 1.5Gb & Radeon9800pro. Zelfs Aero (als da Aero is, doorzichtige balken en mooie effecten bij open en sluiten van vensters) Het enige dat niet lukt, is een aantal schermen schuin afbeelden (zoals bij Apple)... moet dat ergens ingesteld worden, of is dit automatisch naargelang je systeem (ik krijg 3.5 punten van Vista)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:23
Blackminister schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:11:
[...]

Het enige dat niet lukt, is een aantal schermen schuin afbeelden (zoals bij Apple)... moet dat ergens ingesteld worden, of is dit automatisch naargelang je systeem (ik krijg 3.5 punten van Vista)
Bedoel je Windows key + tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

drpeer_holland schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:48:
Zet AMON en IMON uit. Dan rebooten, en dan moet het werken.
Zelf niet geprobeerd trouwens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
[...]

goed punt. Ik krijg ook geen antivirus-progje aan de praat. AVG...loopt vast (soms draait ie dan wel) maar meestal krijg ik de melding dat het niet opgestart kan worden. Dan Avast geprobeerd..loopt helemaal niet.... dus even zonder momenteel.... 8)7
Voor de rest werkt Vista perfect bij mij op een XP2600+ met 1.5Gb & Radeon9800pro. Zelfs Aero (als da Aero is, doorzichtige balken en mooie effecten bij open en sluiten van vensters) Het enige dat niet lukt, is een aantal schermen schuin afbeelden (zoals bij Apple)... moet dat ergens ingesteld worden, of is dit automatisch naargelang je systeem (ik krijg 3.5 punten van Vista)
AVG Free edition werkt hier prima, samen met Vista. Heb zelf ook een XP2600+, alleen 1 gb geheugen, dus zou gewoon moeten werken. Aero werkt hier niet, maar dat komt door mijn videokaart (geforce 4 TI 4200). Speel praktisch nooit spelletjes, dus ga deze ook niet vervangen, ondanks de 1 die de kaart van Vista kreeg :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

kenles schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:03:
bij mij installeerd het goed ook een mb van asus P4PE zelfde netwerkkaart ,ik heb wel de 1007 firmware op mijn MB
Da's apart. Die BIOS gebruik ik ook. Nou ja, door installatie van de XP drivers werkt ie nu bij mij ook en daar gaat het uiteindelijk maar om :)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
RC1 draait hier prima, op één enkel ding na: wireless op de Universiteit :(

Ze hebben verschillende mogelijkheden, open wireless netwerk + vpn (ms chap, werkt niet onder Vista, PPTP connection terminated).

Closed wireless, WPA-Enterprise+TKIP of WPA2-Enterprise+AES en dan een PEAP MS Chapv2 authenticatie op basis van je uni login/pass. Hij komt tot het laatste punt, dan vraagt hij om login/pass en vervolgens blijft hij daarom vragen. (Enter credentials scherm blijft terugkomen).
Deze manier, WPA-Enterprise+TKIP met PEAP MS Chap V2 + login/pass werkt perfect onder Windows XP SP2 :?

Andere optie is via SecureW2, maar deze werkt ook niet met Vista :(

[ Voor 27% gewijzigd door elevator op 19-09-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik draait Vista 64 bit. Eerste indruk is zeer positief, echter heb ik net wel ontdekt dat Capture One (Raw workflow) niet goed werkt. Elke keer als je hem opstart draait ie als nieuw en moet je de tempdir opgeven en zijn al je settings weg.

Wel grappig is dat de installatie eerst niet lukt, C1 doet een versiecheck, windows herkent dat en draait de setup opnieuw en vertelt C1 dat ie onder XP draait. Helaas werkt het spul nog niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
alles werkt hier in principe, maar ik had wel wat problemen met mn soundblaster live! 5.1

Creative geeft op haar site al aan geen drivers daarvoor meer te ontwikkelen, maar ik maak veelvuldig gebruik van ventrilo en ik krijg mn microfoon niet aan de praat. (verder geluid etc werkt allemaal).

Ook werken bij mij videostreams niet (voor windows media player).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

RC1 zojuist geinstalleerd, durf nu al te zeggen dat het de beste versie is tot nu toe (duh) en dat ik erg veel verschil merk met de laatste Beta die ik geprobeerd heb.

ten eerst wordt al.... maar dan ook echt al mijn hardware bij de installatie al herkend. Alle onderdleen van de nforce 2 chipset zijn dit keer geisntalleerd en werken ook fatsoenlijk.

op 1 ding na de geluidschip (soundstorm) van mijn nforce2 mobo is wel geherkend en geinstalleerd maar ik heb alleen stereo geluid... ik kan in vista bij de instellingen geen surround/5 speakers selecteren en dit is best wel irritant.

iemand hier die wel 5.1 gluid uit zijn soundstorm krijgt onder vista? heb mijn speakers overigens via de digitale uitgang aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Chaoss schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:02:
iemand hier die wel 5.1 gluid uit zijn soundstorm krijgt onder vista? heb mijn speakers overigens via de digitale uitgang aangesloten.
voor zover ik weet ondersteunt vista nog geen 5.1 geluid. mijn AC'97 onboard chip levert het iig niet onder vista (zelfs met de realtek vista drivers).

[ Voor 42% gewijzigd door Silentuz op 19-09-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:07
ben ook zeer onder de indruk van vista. het begint al een stuk meer richting de kwaliteit van mac osx te gaan, ze zijn er nog niet, maargoed dat niveau is voor apple makkelijker te behalen dmv minder verschillende hardware configuraties.

enige wat me tegenviel was de nvidia driver, control panel werkt voor geen meter, en kan echt vrijwel niets aan me tv-out instellen. zelfs sli kan ik niet aanzetten

nu zit ik in dubio wat te doen. kheb een dual boot van xp en vista, maar ga ze denk ik omdraaien van partitie, dus vista op C: als main platform. al mn programmas heb ik toch op een losse partitie staan dus dat is geen punt.

hoop alleen wel dat nvidia snel met een fatsoenlijke driver uitkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
[...]

Heb hier zonder problemen avg free edition (versie 7.1.405) draaien onder RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Twister schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:45:
RC1 draait hier prima, op één enkel ding na: wireless op de Universiteit :(
Wat voor netwerk apdapter heb je? In mijn notebook zit een intel pro wireless 2200BG adapter.
De drivers die vista hiervoor standaard installeerde zijn bagger. Kreeg alleen verbinding met open netwerken. Kreeg geen toegang tot een beveiligd acces point.
Na het installeren van de xp drivers werkte alles zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 10:06
Mijn ervaring met Vista: morgen staat XP er weer op, helaas, maar wat een bende.
Veel van de benodigde programma's vertonen al problemen, Vista Media Center bevalt me niet, overschakelen gaat gepaard met 4x 'scherminstellingen refresh', alles komt veelste onrustig over, geen 5.1 drivers voor me geluidskaart, .. (the list goes on)...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
doctormetal schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:36:
[...]

Wat voor netwerk apdapter heb je? In mijn notebook zit een intel pro wireless 2200BG adapter.
De drivers die vista hiervoor standaard installeerde zijn bagger. Kreeg alleen verbinding met open netwerken. Kreeg geen toegang tot een beveiligd acces point.
Na het installeren van de xp drivers werkte alles zonder problemen.
Meen je dat nou? Ik zet net XP er weer op :X. Volgende keer dat ik het ga proberen maak ik eerst een image, want nu moet ik Vista installeren, naar de Uni fietsen, testen en na een uur prutsen maar weer XP erop omdat ik die verbinding echt nodig heb daar.

2200BG hier ook trouwens. Universiteit van Tilburg. Wat voor beveiligd netwerk verbind je precies mee? Want daar ben ik dan wel even benieuwd naar.

Beveiligde netwerken zelf was het probleem niet, ik kom wel gewoon op wlan hier thuis met WPA-PSK en WPA2-PSK. Het gaat echter fout zodra ik 802.x authenticatie wil gebruiken ism WPA-Enterprise. Ook met SecureW2 ;(

Maar ook de VPN wilt niet..

Volgens mij heeft het meer de manier van authenticatie te maken helaas en niet zozeer de driver :{
Dus dat Vista de logingegevens nét iets anders naar de radius-server stuurt dan XP dat doet. Ik dacht alleen dat de bedoeling van een protocol was dat zulke dingen volgens vaste procedures gingen, maarja.

Hier staat hetzelfde probleem beschreven. Ook daar is nog geen oplossing geboden die werkt voor een non-domain connectie met eigen login/pass en zonder client-certificaat. Voorderest heb ik niets kunnen vinden in de Vista nieuwsgroepen.

[ Voor 61% gewijzigd door the_tWiStEr op 19-09-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik heb een heel handig programmaatje gevonden dat alle multibootproblemen oplost:
vistabootpro. hiermee had ik in een paar stappen mijn XP installatie (die om onbekende redenen niet in de bootloader stond) toegevoegd. voor zover ik weet is er nog geen fatsoenlijke manier om dit te doen in vista zelf, dus het programma is een uitkomst.

werkt toch niet zoals gedacht: [Vista] geen multiboot?

[ Voor 12% gewijzigd door Byte_Me op 20-09-2006 01:18 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Silentuz schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:06:
[...]

voor zover ik weet ondersteunt vista nog geen 5.1 geluid. mijn AC'97 onboard chip levert het iig niet onder vista (zelfs met de realtek vista drivers).
wtf 8)7 XP ondersteund toch ook 5.1 geluid?

dus als ik een dvd wil afspelen onder vista heb ik alleen stereo geluid? en met games hetzelfde? goh dat lijkt me toch een sprong terug naar het stenen tijdperk :/

• hellboy123
  • Laatst online: 17:19
Chaoss schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:08:
[...]

wtf 8)7 XP ondersteund toch ook 5.1 geluid?

dus als ik een dvd wil afspelen onder vista heb ik alleen stereo geluid? en met games hetzelfde? goh dat lijkt me toch een sprong terug naar het stenen tijdperk :/
het is nog steeds geen final versie he. Ik neem aan dat dat nog komt, anders worden ze wel erg dom/lui bij MS

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zou verwachten dat een RC1 toch al wel 5.1 ondersteuning zou hebben :?

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Chaoss schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:17:
ik zou verwachten dat een RC1 toch al wel 5.1 ondersteuning zou hebben :?
'k heb het nog niet gechecked. Heeft niemand het ff gechecked dan? ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

TheVMaster schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:10:
[...]

'k heb het nog niet gechecked. Heeft niemand het ff gechecked dan? ;)
heb snel even wat gegoogled... er zijn ii g veel mensen die idd alleen maar stereo geluid hebben.. dit omdat alle standaard vista drivers alleen maar stereo bieden. Bij sommige geluidskaarten zijn er Beta drivers of heel soms oude drivers die wel 5.1 geluid werkend krijgen in vista.

Jammer genoeg heeft nvidia nog steeds geen beta drivers voor de Nforce 2 chipset (wel voor nforce 3 en andere nieuwere).

• Chillmeister
  • Laatst online: 06-09 12:05
Gisteren RC1 geinstalleerd en het ziet er mooi uit. Denk alleen dat ik spijt heb om de upgrade uit te voeren ipv een verse installatie.

Ik merk alleen dat de HD activiteit vele malen groter is. HD lampje blijft vaak flikkeren en de harde schijf maakt veel meer herrie! Misschien de C schijf fdisken en opnieuw een installatie doen?

Maar hij is alleen niet goed te ontwaken! Als ik op de powerknop druk gaat de PC wel aan, maar blijft het lampje van de HD constant branden (zonder HD activiteit).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.