[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.551 views sinds 30-01-2008

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik wordt trouwens helemaal simpel van alle bevestigingen waar ik op moet klikken.
"weet je zeker dat je dit programma wilt openen?" 8)7

kun je dit uitzetten?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:13:
ik wordt trouwens helemaal simpel van alle bevestigingen waar ik op moet klikken.
"weet je zeker dat je dit programma wilt openen?" 8)7

kun je dit uitzetten?
Lees het topic eens door, zoek desnoods op UAC ;)

Dan zie je dat je het uit kan zetten, maar dan lees je ook dat het er met een reden is.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 20-09-2006 13:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben een paar dagen terug weer geswitched naar XP omdat sommige programmas onder Vista niet lekker werkten. En wat me heel erg opvalt is dat XP erg traag aanvoelt :{ Het zal wel met de superfetching van Vista te maken hebben, maar het booten van de PC en laden van programmas is duidelijk slomer in XP. Merk ook veel meer swap activiteit

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Heeft iemand al uitgetest of een microfoon werkt. Ik gebruik ventrilo veelvuldig, en het programma werkt prima, maar ik kan mn microfoon (en spraakherkenning) niet werkend krijgen. Hij zegt wel dat de microfoon werkt, en het ding is geactiveerd, maar werken doet het niet.

• anandus
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:50:
Heeft iemand al uitgetest of een microfoon werkt. Ik gebruik ventrilo veelvuldig, en het programma werkt prima, maar ik kan mn microfoon (en spraakherkenning) niet werkend krijgen. Hij zegt wel dat de microfoon werkt, en het ding is geactiveerd, maar werken doet het niet.
Hier wel, onboard geluidskaart.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
DarkShadow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:50:
Ja, dat moet werkend te krijgen zijn.
Ik heb zelf twee geluidskaarten in mijn PC: een onboard NForce4 dingetje en een Soundblaster Live Platinum. Wonder boven wonder werkt dat nog ook. Voor de SB Live heb ik gewoon de kxDrivers van XP geinstalleerd en ondanks een foutmelding bij opstarten, werken ze wel :)
Microfoon zit in de onboard kaart geprikt. Skype werkt bij mij gewoon, dus ook ventrilo zal het wel doen. Beetje spelen met de instellingen dan krijg je het wel aan de praat.

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Sinds het weekend heb ik Vista RC1 op m'n laptop draaien (HP Compaq nc6120, 512mb, Intel 915GM video)

Ik moet zeggen hij werkt vele malen beter als Beta2 ;) Het enige wat niet werkt is Aero Glass en ingebouwde de cardreader, ben nu al een tijdje opzoek naar een manier om Glass te forceren, maar deze heb ik helaas nog niet gevonden :(

@iMartien

Verwijderd

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=bbc16ebf-4823-4a12-afe1-5b40b2ad3725&DisplayLang=en

Op deze site kun je een Product Guide van Windows Vista (59,1MB) downloaden. Waarom zet ik dat nu hier neer? Er zit daar ook een tabel van maar liefst 5 pagina's bij waar een vergelijking met alle Vistaversies in staat wat betreft de features. Wel handig als je nog niet weet welke versie je wil hebben.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Sleepie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:56:
[...]

Ja, dat moet werkend te krijgen zijn.
Ik heb zelf twee geluidskaarten in mijn PC: een onboard NForce4 dingetje en een Soundblaster Live Platinum. Wonder boven wonder werkt dat nog ook. Voor de SB Live heb ik gewoon de kxDrivers van XP geinstalleerd en ondanks een foutmelding bij opstarten, werken ze wel :)
Microfoon zit in de onboard kaart geprikt. Skype werkt bij mij gewoon, dus ook ventrilo zal het wel doen. Beetje spelen met de instellingen dan krijg je het wel aan de praat.
Bedankt voor jullie snelle reacties. Is het wel verstandig om 2 geluidskaartjes tegelijkertijd te laten werken?

Ik heb in principe namelijk precies hetzelfde als jij. Alleen heb het onboard Nforce geval altijd uitgeschakeld in de bios. Ik moet de xp drivers nog testen, in ieder geval werkt mn mic niet met de vista drivers. Er zijn eigenlijk bar weinig instellingen waar ik iets mee kan doen :P

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Is het mogelijk om wat van die automatisch geinstalleerde 'zooi' van windows te uninstallen? Ik zit nl nogal krap met schijfruimte, en heb geen zin om nieuwe partities aan te maken aangezien ik dan een groot deel van mijn muziek etc kwijtraak (te lui om over te zetten op andere HDD :9 )

Die windows games, mail, dvd maker en media center dingen gebruik ik nl toch nooit. En het scheelt zo weer een GB volgens mij. Scheelt ook weer wat pictrogrammen enz.

Met nLite was die mogelijkheid er om bij het samenstellen van je install cd de spelletjes en andere services weg te laten.

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

DarkShadow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:55:Is het wel verstandig om 2 geluidskaartjes tegelijkertijd te laten werken?
Geen enkel probleem; ik gebruik mijn USB headset voor Skype en gelijktijdig mijn onboard audio voor Winamp.

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Chaoss schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:08:
[...]

wtf 8)7 XP ondersteund toch ook 5.1 geluid?

dus als ik een dvd wil afspelen onder vista heb ik alleen stereo geluid? en met games hetzelfde? goh dat lijkt me toch een sprong terug naar het stenen tijdperk :/
er staat dan ook "NOG geen 5.1 geluid" ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Mijn ervaringen tot nu toe:
Erg positief. Ziet er goed uit, loopt ook als een zonnetje, al had ik dat niet anders verwacht op mijn huidige configuratie:
Athlon64 X2 3800+
4 x 512MB PC3200
2 x Raptor 74GB RAID0
7600GT 256MB

Aero Glass loopt prima, het loopt eigenlijk allemaal gewoon perfect.
Zo even Office 2007 aanzetten, die wordt momenteel binnengehaald. Nog even een brandprogramma installeren, en klaar is /me.

[ Voor 22% gewijzigd door elevator op 20-09-2006 23:28 ]

Systemspecs

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb vanaf gister ook geprobeerd vista te installeren en het is me nu eindelijk gelukt, en ik moet zeggen dat het er allemaal wel mooi uitziet :) Het oogt allemaal wat mooier natuurlijk en wat 'smoother'. Ik vind alleen die pop-ups irritant (zelfs voor nieuwe mappen aanmaken :+), maar misschien is dat gewoon even wennen.

Wel is het jammer dat ik mijn X800XL in deze computer moest douwen, want met een 7950GX2 wil hij niet starten (zowel setup van vista als vista zelf na installatie met andere videokaart). Vorige keer dat ik na installatie de videokaart verwisselde kwam de computer niet eens meer tot het boot scherm :O Misschien later nog maar een keer proberen, of gewoon wachten op een nieuwe publieke beta/RC.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
dj_tjerk schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:06:
Ik heb vanaf gister ook geprobeerd vista te installeren en het is me nu eindelijk gelukt, en ik moet zeggen dat het er allemaal wel mooi uitziet :) Het oogt allemaal wat mooier natuurlijk en wat 'smoother'. Ik vind alleen die pop-ups irritant (zelfs voor nieuwe mappen aanmaken :+), maar misschien is dat gewoon even wennen.

Wel is het jammer dat ik mijn X800XL in deze computer moest douwen, want met een 7950GX2 wil hij niet starten (zowel setup van vista als vista zelf na installatie met andere videokaart). Vorige keer dat ik na installatie de videokaart verwisselde kwam de computer niet eens meer tot het boot scherm :O Misschien later nog maar een keer proberen, of gewoon wachten op een nieuwe publieke beta/RC.
Het probleem van je 7950GX2 is op te lossen door in save mode op te starten en dan de laatste drivers van nvidia te installeren.

En dan zou het moeten werken zo werkte het bij mij wel alleen verwacht niet dat bijde videokaarten worden gebruik want er woord er 1 uit geschakelt door de drivers dus geen sli mogelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door syberjunky op 20-09-2006 19:55 . Reden: typ fout ]

• dj_tjerk
Maar dan moet ik zeker wel eerst mijn 7950GX2 erin douwen, schijnbaar mocht ik geen drivers installeren voor apparaten die er niet in zitten :+

-EDIT
Ik denk dat mijn voeding misschien niet sterk genoeg is, 450W voor een GX2, Conroe en 2HD's. Bij het laden van safe mode komt hij tot dat crc-nogwat.sys, blijft daar ff hangen zoals normaal, maar dan reboot hij ipv vista te laden. :| Morgen maar even met een sterkere voeding proberen

[ Voor 50% gewijzigd door dj_tjerk op 20-09-2006 21:28 ]

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Kwam vandaag nog een klein gebrekje tegen, als je een netwerkshare probeert te openen via run, bijv. \\computer\c$ en je moet daar nog je user / pass voor opgeven, dan staat dat schermpje er bij ALT+TAB wel tussen, maar als je switch naar Flip3D, dan is die verdwenen :+

Verder heb ik het als primair systeem op me laptop staan momenteel en het werkt perfect, op 1 dingetje aan, thuis op het draadloze netwerk (mac beveiliging) gaat perfect, maar op school (mac+web) krijg ik maar geen ip toegewezen, hij krijgt wel connectie trouwens, iemand enig idee?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
Allemaal leuke reacties op Vista. ik krijg hem al niet eens geinstalled. Gelukkig bij een vriend van me al wat dingetjes gezien.

Ben wel zeer benieuwd naar de final.

Ik gooi toch nog ff een vraag in de groep, nadat ik bij de RC1 release de key heb ingetoetst, dan op next druk blijft ie hangen. Ik heb al ff gekeken naar wat er fout zat in de pc, en hij zegt dat de bootmanager corrupt or missing is.

Maybe dat iemand een simpele oplossing heeft :)

Alvast bedankt

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb nog steeds een probleem met de geluid, als ik een tijdje muziek luister met media player, begint na een tijdje het geluid heel erg irritant te kragen (niet alleen wmp maar alles, msn geluidjes, etc.) Ik vraag me af wat hier nu aan de hand is ...

Ik heb me drivers al geupdate maar nog steeds dit probleem.

CPU: Opteron 146
MOBO: DFI LanpartyNF4
MEM: 2x512mb GEIL

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
BredeP schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:55:
Nog even een brandprogramma installeren, en klaar is /me.
Welk brandprogramma wil je gebruiken?

Ik heb gisteren Nero 7 Premium geprobeerd, maar die wil niet installeren. Meerdere keren melding dat Windows Installer is vastgelopen, waarna het installeren wel verder LIJKT te gaan, maar het werkt toch niet.

Er wordt wel de gehele folder aangemaakt en programma's staan erin (burning rom etc.) maar ik krijg het niet aan de gang.

Misschien dat Nero 6 wel werkt, kan dat vanavond proberen.

Ik loop ook tegen een ander probleem aan.

Ik heb IPB en gebruik een Netgear WPN111 voor een draadloze verbinding. Dat is allemaal prima geinstalleerd met de XP driver en maakt ook netjes verbinding.

MAAR!

Als de verbinding wegvalt, en je hebt dat niet in de gaten bijv. bij het downloaden van grote bestanden en je laat de PC gewoon downloaden en gaat zelf iets anders doen bijv. dan heb ik al een paar keer gehad dat Vista echt helemaal vastloopt. Geen error melding, gewoon compleet vast. Alleen een harde reset werkt dan.

Dit is me overkomen met het downloaden van RC1 64bit onder RC1 32bit, zowel met de Akamai downloader als via HTTP downloaden, en ook in Grabit.

Met een bedrade verbinding gebeurt dit niet, dus ik vermoed dat er iets niet lekker zit in de XP driver voor de WPN111 op het moment dat de verbinding wegvalt als je deze onder Vista 32bit gebruikt.

Iemand hier ook ervaring mee, of met andere apparatuur voor draadloze verbindingen?

• TH0R
  • Laatst online: 16:25
Ackermans1973 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:44:
[...]

Welk brandprogramma wil je gebruiken?

Ik heb gisteren Nero 7 Premium geprobeerd, maar die wil niet installeren. Meerdere keren melding dat Windows Installer is vastgelopen, waarna het installeren wel verder LIJKT te gaan, maar het werkt toch niet.

Er wordt wel de gehele folder aangemaakt en programma's staan erin (burning rom etc.) maar ik krijg het niet aan de gang.

Misschien dat Nero 6 wel werkt, kan dat vanavond proberen.
Ik gebruik op mijn laptop (vista draait beter dan xp, wel 1.5GB mem) nero 7.0.5.4
Installer opgestart als administrator, ergens op het eind klapt de installer er uit.

Geen probleem, als je een shortcut van de nero.exe maakt ("C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nero.exe" in mijn geval) werkt nero gewoon goed. Startmenu folder maakt hij niet aan.
nero scout werkt niet goed, maar de dll kun je de-registeren (google maar even)

Trotse vader!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
TH0R schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik op mijn laptop (vista draait beter dan xp, wel 1.5GB mem) nero 7.0.5.4
Installer opgestart als administrator, ergens op het eind klapt de installer er uit.

Geen probleem, als je een shortcut van de nero.exe maakt ("C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nero.exe" in mijn geval) werkt nero gewoon goed. Startmenu folder maakt hij niet aan.
nero scout werkt niet goed, maar de dll kun je de-registeren (google maar even)
Okee, maar ik had 7.5.1.5. geinstalleerd, en ik heb een aantal .EXE's aangeklikt maar kreeg telkens foutmeldingen over incomplete installs of dat er iets mis is met de shell.

Ik kan nog eens controleren met nero.exe of ik die geprobeerd heb.

Ik had trouwens de installer in XP-compatibitity mode gebruikt, kan dat ook een probleemfactor zijn?

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
DarkShadow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties. Is het wel verstandig om 2 geluidskaartjes tegelijkertijd te laten werken?

Ik heb in principe namelijk precies hetzelfde als jij. Alleen heb het onboard Nforce geval altijd uitgeschakeld in de bios. Ik moet de xp drivers nog testen, in ieder geval werkt mn mic niet met de vista drivers. Er zijn eigenlijk bar weinig instellingen waar ik iets mee kan doen :P
Twee geluidskaarten werkt prima hoor. Het is juist super makkelijk.
Mijn speakers hangen aan de SB Live. Geluid van games, winamp, WMP, etc gaat allemaal daarheen.
Mijn headset en microfoon is op de NForce4 onboard aangesloten. In Skype, TeamSpeak etc stel ik dan in dat die gebruikt moet worden. Zo komen de skype gesprekken dus binnen op mijn headset, terwijl de speakers gewoon muziek staan te spelen.
Het is een beetje aanklooien met de settings soms om het werkend te krijgen, maar het werkt perfect zo.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ackermans1973 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:59:
[...]

Okee, maar ik had 7.5.1.5. geinstalleerd, en ik heb een aantal .EXE's aangeklikt maar kreeg telkens foutmeldingen over incomplete installs of dat er iets mis is met de shell.

Ik had trouwens de installer in XP-compatibitity mode gebruikt, kan dat ook een probleemfactor zijn?
Probeer deze eens die werkt bij mij zonder probleem.

http://www.msfn.org/board...x.php?act=ST&f=80&t=69886

• dj_tjerk
Ik heb het nu zo ver gekregen dat ik vista nodig heb om xp weer werkend te krijgen :) XP draait nu voor geen meter meer (ik dacht.. laat ik eerst eens het internet op gaan voordat ik updates ga installen --> binnen een minuut zat ik onder de spyware. Verwijderen leverde veel problemen op :P). Vista draait nu als een zonnetje, nog steeds met andere videokaart, maar wel dual-boot met xp aan de praat gekregen.

Alleen ik snap niet waarom die feed headlines van tweakers.net (feedburner site of zo) niet willen verversen? Hij blijft altijd op de oude staan...

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Ackermans1973 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:59:
[...]

Ashampoo Burning Studio 6.02 NL doet het erg goed onder Vista

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
nadat ik mn hele hdd inclusief de non windows partities aardig naar de kl*te had geholpen heb ik maar besloten helemaal opnieuw te beginnen, hele hdd gewist en nieuwe partitie indeling gemaakt.

wilde eigenlijk liever vista op C: en xp op D: maar het wilde in het begin niet helemaal lukken met xp dus nu maar omgedraaid. was wel een gedoe aangezien ik veel install files op mn hdd had staan die nu natuurlijk pleite waren. maargoed heb nu xp en vista vrij goed geconfigged. beide systemen gebruiken de zelfde programmas op een aparte partitie. ook heb ik de path's van de my documents folders enzow verandert naar een gazemelijke folder zodat ik niet hoef te syncen oid. net zo makkelijk

gebruik vista nu dus als primary systeem, met xp als een soort backup, die ik voorlopig gebruik voor zaken als tv-out enz.

en nu had ik maar gewild dat ik een core duo proc had met virtualisatie ;)
ben niet zon fan van rebooten en hield dat meestal zo lang mogelijk af, maargoed nu moet ik wel vaker rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteravond Vista op mijn laptop geinstalleerd. Een Toshiba Sattelite A100-510 (Celly M1.40, 896Mb RAM en een Ati Radeon XPress 200M) en het loopt behoorlijk vloeiend, ook al vind Vista me grafische kaart onvoldoende. Alleen de geluidskaart crasht constant (Realtek HD Audio ding.. is dat de beruchte AC'97?) en bij het opstarten opent Vista standaard de Display Settings, zie ik het nut ook niet van in.

Verder loopt het heerlijk. Alleen de overlay icoontjes van shortcuts zijn wel heel erg groot zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan je in Vista een complete XP/win2000 klassieke look geven?, ik kan het namenlijk niet vinden, het start menu heb ik al wel in een klassieke stijl alleen de balken ed moeten ook gewoon oud grijs.

O ik heb het net gevonden bij theme's kan je klassiek windows instellen

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-09-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Da's toch exact dezelfde plek als in XP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

koekoek2003nl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:31:
Kan je in Vista een complete XP/win2000 klassieke look geven?, ik kan het namenlijk niet vinden, het start menu heb ik al wel in een klassieke stijl alleen de balken ed moeten ook gewoon oud grijs.

O ik heb het net gevonden bij theme's kan je klassiek windows instellen
Windows Classic theme zit er wel in.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
DizzyWeb schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:52:
Gisteravond Vista op mijn laptop geinstalleerd. Een Toshiba Sattelite A100-510 (Celly M1.40, 896Mb RAM en een Ati Radeon XPress 200M) en het loopt behoorlijk vloeiend, ook al vind Vista me grafische kaart onvoldoende. Alleen de geluidskaart crasht constant (Realtek HD Audio ding.. is dat de beruchte AC'97?) en bij het opstarten opent Vista standaard de Display Settings, zie ik het nut ook niet van in.

Verder loopt het heerlijk. Alleen de overlay icoontjes van shortcuts zijn wel heel erg groot zeg :|
Dan moet ik misschien mijn Vista opnieuw installeren, want de harde schijf blijft maar ratelen en de CPU verbuik is redelijk hoog. Met de onderstaande eisen zou het dus beter moeten lopen

Pentium M 760 @ 2Ghz
1GB DDR2
SATA seagate schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:09:
[...]

Dan moet ik misschien mijn Vista opnieuw installeren, want de harde schijf blijft maar ratelen en de CPU verbuik is redelijk hoog. Met de onderstaande eisen zou het dus beter moeten lopen

Pentium M 760 @ 2Ghz
1GB DDR2
SATA seagate schijf
Ik weet niet of jij gamed, maar ik vind een gigje voor Vista behoorlijk krap. Als je basistaken doet kan het perfect, maar als je wat fanatieker te werk gaat kom je chronisch tekort.
Vorig jaar ben ik al naar 2 gig gegaan en ik kan het je van harte aanbevelen; zalig :)

Mijn pagefile staat op 380 MB vast en staat er eigenlijk voor niets want hij wordt never aangesproken.
Superfetcher zal zijn dank dan kenbaar aan je maken. Vette cache=vette snelheid.

Aan je Pentium D op 2GHz ligt het niet want een Pentium D is een hele goede CPU. Aan je Sata schijf zal het ook niet liggen dus blijft er één ding over wat dezelfde functie heeft als onze grijze massa :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Iemand al build 5728 draaien?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ben ik nou gek, of stel ik gewoon domme vragen.... Heb inmiddels in 2 topics over Vista ervaringen, al 3x gevraagd naar bevindingen over 'fast user switching' in combinatie met domeinen (is het mogelijk), maar ik krijg 0 antwoorden. Vraag ik nou zoiets raars, of vertikt iedereen het gewoon om antwoord te geven? :P

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
UltraSub schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:21:
Ben ik nou gek, of stel ik gewoon domme vragen.... Heb inmiddels in 2 topics over Vista ervaringen, al 3x gevraagd naar bevindingen over 'fast user switching' in combinatie met domeinen (is het mogelijk), maar ik krijg 0 antwoorden. Vraag ik nou zoiets raars, of vertikt iedereen het gewoon om antwoord te geven? :P
Ik denk dat je met domeinen een netwerp domein bedoelt?? Ik denk dat veel mensen Vista gewoon stand alone uitproberen nog niets doen met netwerken.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

:w
Zal hem direct even via connect downloaden, ben benieuwd :)
Weer een groot verschil in versienummer, van 5600 naar 5728, dus er zal aardig wat veranderd zijn :) Ik denk nog steeds dat de RTM makkelijk in de 6000 gaat komen ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik vraag me af wat ReadyBoost voor uiteindelijke snelheidsverbetering gaat brengen. Worden straks alle pc's uitgerust met een usb stick aan de achterkant om de snelheid te verbeteren :) ? Of valt het allemaal wel mee qua prestatiewinst? Of wordt het puur de tweaker die de USB stick er voor gaat gebruiken als het idd behoorlijke prestatiewinst oplevert? Deze review is er wel over te spreken, maar zou zelf wat meer tests willen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 23-09-2006 09:39 ]

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
zal je gewoon van 5600 naar 5728 kunnen upgraden, en werkt dan me gekregen key voor rc1 nog?
ik draai nu de 64 bit versie, zal de 32bit versie minder snel zijn?
het voordeel van 32bit met die drivers enzo lijkt me wel lekker namelijk.

Canon Digital Ixus V2

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

_MB_ schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:45:
zal je gewoon van 5600 naar 5728 kunnen upgraden, en werkt dan me gekregen key voor rc1 nog?
ik draai nu de 64 bit versie, zal de 32bit versie minder snel zijn?
het voordeel van 32bit met die drivers enzo lijkt me wel lekker namelijk.
Je kan niet van x64 naar x86 gaan, dan zal je opnieuw moeten updaten. Maar een x64 is er ook hoor :)

• Chillmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:08:
[...]

Ik weet niet of jij gamed, maar ik vind een gigje voor Vista behoorlijk krap. Als je basistaken doet kan het perfect, maar als je wat fanatieker te werk gaat kom je chronisch tekort.
Vorig jaar ben ik al naar 2 gig gegaan en ik kan het je van harte aanbevelen; zalig :)

Mijn pagefile staat op 380 MB vast en staat er eigenlijk voor niets want hij wordt never aangesproken.
Superfetcher zal zijn dank dan kenbaar aan je maken. Vette cache=vette snelheid.

Aan je Pentium D op 2GHz ligt het niet want een Pentium D is een hele goede CPU. Aan je Sata schijf zal het ook niet liggen dus blijft er één ding over wat dezelfde functie heeft als onze grijze massa :)
ik game op het moment niet (onboard), ik wacht totdat een directx 10 kaart in de markt komt en dan bestel ik er meteen eentje (als ie in mijn shuttle past). Maar ik zat ook momenteel te overwegen om idd mijn RAM te upgraden

Verwijderd

We Are Borg schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:31:
Ik vraag me af wat ReadyBoost voor uiteindelijke snelheidsverbetering gaat brengen. Worden straks alle pc's uitgerust met een usb stick aan de achterkant om de snelheid te verbeteren :) ? Of valt het allemaal wel mee qua prestatiewinst? Of wordt het puur de tweaker die de USB stick er voor gaat gebruiken als het idd behoorlijke prestatiewinst oplevert? Deze review is er wel over te spreken, maar zou zelf wat meer tests willen zien.
184-pins latjes presteren beter als een USB stick, dus liever veel ram dan weinig met USB stick.

Voor machines die niet open kunnen ivm garantie is de USB stick een mooie optie.

Ik zat gisteren even een spelletje te spelen en ik zat op een whopping 76% mem usage tijdens het gamen. Vista en gamen vraagt echt wel om 2 gig en dat had ik gisteren al bijna vol. Wat zegt dat over de toekomstige spelletjes :o

Ik snap het doel van Readyboost, maar ik denk dat je dan beter kunt gaan upgraden dan de performancewond te verzorgen. Heel hem dan meteen goed en plug er wat latjes bij.

PS: De komst van DX10 kaarten duurt nog een paar maanden en dan betaal je het eerste jaar nog gruwelijk veel geld voor zo'n plank, dus als je wilt upgraden (mem, kaart) dan kun je dat nu nog rustig doen. Eind volgend jaar is mijn PC weer aan de beurt en hij heeft net een upgrade gehad. Dan opteer ik wel voor een betaalbare DX10 kaart waar jij het dubbele voor hebt betaald. Zomaar even 250 euro verdient ;)

Mooie graphics zijn uiteraart zalig en mijn games staan ook op hoog, maar als het een tandje lager moet is dat voor mij geen probleem, zolang de gameplay maar goed is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 13:03 ]

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik draai nu 5728. Werkt iets sneller dan 5600.

Weet iemand welke virusscanner ik in 5728 kan gebruiken? AVG Free werkt namelijk niet meer. Windows blokkeert AVG Free vanaf nu. Anders virusscanners die ik heb getest zijn NOD32, en avast. Beide programma's werken ook niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
kdhoe schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:03:
Ik draai nu 5728. Werkt iets sneller dan 5600.

Weet iemand welke virusscanner ik in 5728 kan gebruiken? AVG Free werkt namelijk niet meer. Windows blokkeert AVG Free vanaf nu. Anders virusscanners die ik heb getest zijn NOD32, en avast. Beide programma's werken ook niet.
Computer Associates (gratis voor Vista gebruikers)

http://www3.ca.com/press/PressRelease.aspx?CID=88876
http://home3.ca.com/Microsoft/

symantec heeft er ook een (enterprise versie) is nog wel in beta maar dat is vista ook :P

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 23-09-2006 17:00 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:25:
[...]

184-pins latjes presteren beter als een USB stick, dus liever veel ram dan weinig met USB stick.

Voor machines die niet open kunnen ivm garantie is de USB stick een mooie optie.

Ik zat gisteren even een spelletje te spelen en ik zat op een whopping 76% mem usage tijdens het gamen. Vista en gamen vraagt echt wel om 2 gig en dat had ik gisteren al bijna vol. Wat zegt dat over de toekomstige spelletjes :o

Ik snap het doel van Readyboost, maar ik denk dat je dan beter kunt gaan upgraden dan de performancewond te verzorgen. Heel hem dan meteen goed en plug er wat latjes bij.

PS: De komst van DX10 kaarten duurt nog een paar maanden en dan betaal je het eerste jaar nog gruwelijk veel geld voor zo'n plank, dus als je wilt upgraden (mem, kaart) dan kun je dat nu nog rustig doen. Eind volgend jaar is mijn PC weer aan de beurt en hij heeft net een upgrade gehad. Dan opteer ik wel voor een betaalbare DX10 kaart waar jij het dubbele voor hebt betaald. Zomaar even 250 euro verdient ;)

Mooie graphics zijn uiteraart zalig en mijn games staan ook op hoog, maar als het een tandje lager moet is dat voor mij geen probleem, zolang de gameplay maar goed is.
Het plan van Microsoft was om videokaart geheugen en RAM samen te laten werken tot 1 groot geheugen als je aan het gamen bent. Het kan best zijn dat met de final dit nog beter in elkaar zit, en dat jij genoeg hebt aan 2GB hoor :)

Overigens valt mij op dat dit hier nog steeds niet gepost is:
Thank you for your interest in Windows Vista.

This page includes information to help you download a special test build of Windows Vista. This build (5728) has a number of improvements and updates from RC1, but has not been put through the same internal testing process as RC1 and therefore may be unstable in certain installations. We are making this release available for a limited time only (and only by download) in order to get broad distribution and testing in a variety of PC configurations. Please note: This build may not have the same level of support or servicing via Windows Update, and you may not be able to upgrade to the final version of Windows Vista. To continue, please use the links below to start the download.

Installation notice: Users of Toshiba models M400, M4, and M5 should choose to do a clean install (not upgrade) of this build.
You can read more here or you can start the download now here.

If you do not have a key go to the website and get one.
Enjoy

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Build 5728 hier draaien (clean install).
- geheugengebruik lijkt lager te zijn dan bij RC1. 5728 rond de 400-420 en RC1 rond de 500-520.
- bug bij sound->recording. Hier crasht de applicatie wegens een error in Rundll32. Of het nu een bug in Vista is (was namelijk niet bij RC1) of dat het aan de brakke Creative drivers liggen voor mijn Audigy.
- installatie is iets veranderd (bij de hardware test).
- in het algemeen draait het iets soepeler dan RC1

--

Verwijderd

Ik blijf even bij de 5600 build omdat deze mogelijk te upgraden is zodra ik hem koop (eerste uur koop, desnoods uit de VS, stomme EU).

Ik ben best wel enthousiast over de 5600 build. Explorer glijdt er wel eens onderuit, maar dat is een kwestie van 2 seconden en hij loopt weer. Geen issue voor mij als het maar werkt en dat doet het. :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:25:
[...]

Ik dacht dat juist de USB stick bepaalde dingen sneller kan/kon afhandelen, waardoor het altijd een toevoeging qua performance zou zijn, of het normale geheugen nu 2GB of 4GB zou zijn :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik zie een aantal posts in dit topic waarin mensen Vista hebben geinstalleerd op een Raid0 array met 2 raptors van 73gb. Helaas staat er niet bij op wat voor moederbord/controller..

Ik dacht net eventjes de laatste beta te gaan installeren, build 5728. Maar m'n raid array word "ineens" niet meer herkent.. Had Vista 2x eerder geinstalleerd waarmee het gewoon lukte met de XP drivers. Als ik ze nu laad ziet hij gewoon 1 disk.. En je kan in het begin ook geen F6 meer rammen om het te laden, dat komt later pas?

Op de site van Silicon Image (.com) staat een Vista driver maar daarbij staat "Use this driver with the latest IDE BIOS to access non-RAID hard disk drives", Non-raid dus. :/

Hoe krijg ik dit aan de praat... :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan iemand met Build 5728 even iets voor mij checken?
Bij RC1 was het Windows Mobile Device Center niet helemaal aanwezig en dus kan ik mijn pda niet syncen met outlook. Is dat bij deze build wel weer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
ATCO schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:32:
Kan iemand met Build 5728 even iets voor mij checken?
Bij RC1 was het Windows Mobile Device Center niet helemaal aanwezig en dus kan ik mijn pda niet syncen met outlook. Is dat bij deze build wel weer mogelijk?
Ligt dat niet gewoon aan de serial die je invulde, dat je geen Ultimate editie had geinstalleerd?

Ik heb trouwens tot betrekking met mijn probleem nog niet in de buurt van een oplossing kunnen komen.. wel een topic hier op GoT tegengekomen en een link waarin beschreven word dat het een "standaard" probleem is in Vista met een onboard nForce4 raid controller dat ie niet werkt... :/ :|

Maar niets van dat dat een oplossing bied :'(
Echt heel maf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
newsleecher 3.8 beta 3 werkt trouwens goed in vista, geen errors meer met opstarten en afsluiten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Heeft iemand overigends hier de Protocol uitbreiding voor XP voor LLTD? Ik heb namenlijk wel netjes Vista (RC1 x64) maar kan hem toch niet downloaden. En ik zou graag m'n XP bakkie hier netjes in m'n Network Map krijgen. Da's namenlijk nu maar saai m'n Vista bak, m'n router (Gateway zegt hij, want UPnP ontbreekt) en het Internet bolletje. :P

Misschien heeft iemand anders wel de install kunnen vinden... 't Is niet illegaal in mijn ogen, want ik test gewoon Vista netjes & legaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Gamen in Vista word grandioos denk ik!

Ik kreeg Joint Task Force absoluut niet aan de praat in Windows XP, en je raad het al, in vista 5600 & 5728 loopt het spel als een tierelier. Het opstarten van de games gaan zo supersnel, dat je geen eens de tijd hebt om even om te kijken _/-\o_

Even iets anders, waar ik me aan irriteer is dat als ik de map mijn computer open, hij elke keer weer in een klein venster opent, terwijl ik hem wel zo instel als in XP, die uiteraard wel in volledig scherm opent :/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Grisoft heeft nu ook AVG 7.5 betá uitgebracht, met o.a. verbeterde installatie interface voor Vista 64 bits: http://www.grisoft.com/doc/35776/lng/us/tpl/tpl01

Is er ook een manier, om drivers (die niet digitaal ondertekend zijn) ook automatisch geforceerd in te laden? Ik weet dat het nu kan via F8 in het opstartscherm en er dan handmatig voor kiezen...

[ Voor 40% gewijzigd door NokiaFan op 24-09-2006 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Het is me dan uiteindelijk gelukt om het geinstalleerd te krijgen. Door eerst een nieuwe array in de bios aan te maken met 128kb blocksize, vervolgens te booten vanaf windows xp cd-rom met tools, dan in dos met fdisk de array opnieuw aanmaken, vervolgens formatteren en weer rebooten, dan windows xp installeren en met f6 de drivers voor de raid array laden. Dan na 15 minuutjes als windows erop staat sp2 downloaden en installeren, daarna nog 56 windows xp updates. Inmiddels nog een keer of 5 gereboot beginnen aan de Vista installatie vanuit XP, type Upgrade. Na een uurtje was Vista geinstalleerd... zonder blauwe schermen :P

Nu de rest installeren, andere hdd's terug aankoppelen en finetunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
NokiaFan schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:08:
Grisoft heeft nu ook AVG 7.5 betá uitgebracht, met o.a. verbeterde installatie interface voor Vista 64 bits: http://www.grisoft.com/doc/35776/lng/us/tpl/tpl01

Is er ook een manier, om drivers (die niet digitaal ondertekend zijn) ook automatisch geforceerd in te laden? Ik weet dat het nu kan via F8 in het opstartscherm en er dan handmatig voor kiezen...
je weet dat het straks met de *final* 64bit versie niet meer kan?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Zwelgje schreef op zondag 24 september 2006 @ 08:06:
[...]je weet dat het straks met de *final* 64bit versie niet meer kan?
Welk gedeelte bedoel je, de AVG of de drivers?
In het laatste geval, moet ik hopen op 2 officiële 64-bits drivers:

- 3Com Gigabit LOM (3C940)
- Creative Audigy 2 ZS

Gelukkig zijn bovenstaande items veel gebruikt, dus dat zou wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ervaringen?

Tot op heden positief. Heb 1 keer een vastlopertje gehad en ook een bug gevongen (en gemeld aan microsoft).

Moest wel mijn pc upgraden van 1gb ram naar 2gb ram, maar nu draait het ook helemaal geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sluuut schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:27:
[...]

Ligt dat niet gewoon aan de serial die je invulde, dat je geen Ultimate editie had geinstalleerd?

..
Nee dit ligt niet aan de serial,ik heb de Ultimate editie geinstalleerd, maar het is algemeen bekend dat WMDC niet ingebouwd zit in RC1 en later via windows update beschikbaar komt. Vraag me dus af of iemand met deze nieuwste build wel zijn pda heeft kunnen synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wordt de eerste keer dat ik de 64-bit versie eens onder handen ga nemen.

Mijn vraag is: wordt het een groot probleem om software te vinden als een virusscanner.
Ik gebruik Trend Micro Officescan, deze omdat ik gratis licenties van mn werk heb mogen ontvangen.

Mocht het veel software problemen veroorzaken, dan download ik de 32-bit versie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
ATCO schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:06:
[...]

Nee dit ligt niet aan de serial,ik heb de Ultimate editie geinstalleerd, maar het is algemeen bekend dat WMDC niet ingebouwd zit in RC1 en later via windows update beschikbaar komt. Vraag me dus af of iemand met deze nieuwste build wel zijn pda heeft kunnen synchroniseren
Geen idee, ik heb hem nu wel succesvol geinstalleerd (met de hoop dat de lan verbinding blijft werken, want op de 1 of andere misterieuze manier werkt die na iets installeren/meerdere reboots ineens niet meer, bekend probleem met nforce4 borden..) dus als je mij daarheen kan loodsen wil ik het wel proberen voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn 5600 install vervangen met een verse install van build 5728. Het werk sneller en soepeler dan de 5600 build en er zijn veel kleine (o.a. schoonheids) foutjes opgelost waar ik me aan ergerde.

Wat wel jammer is dat sommige dingen zoals Daemon Tools (3.33) helemaal niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ATCO schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:06:
[...]

Syncing your mobile with Vista RC1 via WMDC :)

Werkt hier bij mij prima, alleen mijn contacts worden nog niet naar Outlook gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even een TIP voor de AMD64 eigenaren onder ons. Ik kwam er achter via de clock tool:

Er zijn 3 power plans: Balanced, Power saver en High performance.

Ik had de PC meteen op high perf gezet, maar dit bleek dus niet zo slim.

De AMD64 X2 reageert er als volgt op:

Power saver: CPU's permanent op 1000MHZ
Balanced: CPU's met variabele frequentie (Voor mij de beste)
High Performance: CPU's constant op 2400MHz

Het is dus raadzaam deze settings even te checken, en even met de AMD Clock tool even te checken of het ook goed werkt.

Aldus een tevreden Vista 64bit gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik snap trouwens niet waarom alt-tab niet verbonden is aan dat 3D overzicht "switch between windows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Byte_Me schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:28:
ik snap trouwens niet waarom alt-tab niet verbonden is aan dat 3D overzicht "switch between windows"
is hier niet zo en ik draai wel aero glass. dus mischien ff in je personal settings neuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik die irri ballon tips kan uitschakelen in Vista?

Verder vind ik Vista wel lekker werken vanochtend geinstalleerd de 32bit versie en ben er erg tevreden over. Alleen gebruikt het enorm veel ram geheugen bij mij 550-650 constant, kan dus wel wat bij gaan halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

UltraSub schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:21:
Een poging om je vraag te beantwoorden: Volgens mij is het "by design" niet mogelijk om én op een domein aan te loggen én fast user switch te doen. Het is dus óf-óf. Dus als thuisgebruiker (zonder domein, zoals in de meeste gevallen) heb je fast user switching en op het bedrijf heb je het aanloggen op domein.

Als iemand anders heeft ondervonden meldt het gerust.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Ik draai sinds kort Vista RC-1 in 32-bits naast mijn XP installatie. Mijn ervaringen tot nu toe:

Algemeen
Het ziet er erg mooi uit maar je merkt echt dat het eigenlijk niet veel meer is dan een fancy look 'n feel over het oude Windows XP. Ok, er zijn hier en daar wat nieuwe services toegevoegd maar als ik naar mijn taskmanager kijk dan denk ik echt: 300MB voor WinXP + 250MB voor Aero Glass. Dit is niet om MS te bashen, maar het valt mij wel op.

Hardware
Qua drivers wordt het meeste wel out-of-the-box herkend. Mijn Promise 378 SATA controller (in ATA mode) werd echter niet herkend. Hier was (helaas) ook geen Vista driver voor te vinden, maar de WinXP drivers functioneren probleemloos.

Mijn Audigy 2 ZS werd ook niet herkend, maar hier is al meer dan genoeg over gezegd. De Vista drivers van Creative (2.10 dacht ik) werken hier overigens probleemloos, ook in 5.1 Surround. De geluidskwaliteit viel af en toe wat tegen, maar het zijn niet voor niets beta drivers.

De grootste misser is echter van Marvell. Hoewel mijn Yukon GBit NIC automatisch werd herkend zijn de drivers erg brak. Het installeren van nieuwe Marvell drivers en andere truuckjes hielp ook niets. Net als bij WinXP x64 heeft wederom de slecht functionerende Yukon mij doen besluiten om voorlopig bij XP te blijven.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
nicetas schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:17:
[...]

Een poging om je vraag te beantwoorden: Volgens mij is het "by design" niet mogelijk om én op een domein aan te loggen én fast user switch te doen. Het is dus óf-óf. Dus als thuisgebruiker (zonder domein, zoals in de meeste gevallen) heb je fast user switching en op het bedrijf heb je het aanloggen op domein.

Als iemand anders heeft ondervonden meldt het gerust.
Ik kan dit bevestigen, bij een domein envoriment kan je niet fast user switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een mislukte upgrade naar 5728 denk ik dat ik deze nieuwe build maar even oversla. Alhoewel de setup-rollback wel erg goed werkte heb ik geen zin om weer 2 uur te moeten wachten op die upgrade zodat ik daarna gezellig tegen een BSOD sta aan te kijken zodra ik 5728 probeer op te starten :P

5600 werkt hier nog erg lekker, ik ben erg benieuwd naar de volgende echte release. Build 6000? RC2? Beta 3? We zullen het zien.. :)

Also, dat UAC is de slechtste nog niet.. Als je alles blijft configureren in de Admin account en netjes voor bijvoorbeeld de Steam map userrechten instelt kan je op een standaard account gewoon lekker overal mee aan de slag zonder dat je daar last van hebt op je adminaccountje.

Dit werkt toch wel errug lekker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
build 5728 loopt stukken beter op mijn PC, de HD is opgehouden met het constant ratelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier trouwens mensen die telkens een checkdisk moeten uitvoeren tijdens het starten van Vista ?
Ik heb dit met build 5600 en 5728 :s

Ik heb een RAID 0 opstelling met 6 partities.
Windows XP en Vista op primaire partities en de rest op extended.

Als ik de checkdisk oversla, dan zijn veel executables corrupt :S
Hij vind ook telkens veel fouten en repareerd deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:35:
Zijn er hier trouwens mensen die telkens een checkdisk moeten uitvoeren tijdens het starten van Vista ?

Als ik de checkdisk oversla, dan zijn veel executables corrupt :S
Klinkt meer als een harde schijf die aan het overlijden is dan Vista die raar doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:13:
[...]

Klinkt meer als een harde schijf die aan het overlijden is dan Vista die raar doet :?
Als ik Windows XP gebruik, heb ik er 0,0 last van, dat is het vreemde eraan.

Windows Vista had na de install ook de gehele desktop vol gegooid met .png files.
In de "quicklaunch" stonden allemaal vb-scripts :S vreemde bedoelingen van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Is het ook mogelijk de 5728 build te installeren (upgraden?) zonder dat ik er een dvdeetje aan verspil? Dus door te mounten ofzo? Bij de 5600 build lukte mij dit niet namelijK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Had ik hem eindelijk aan de praat zonder vastlopers ( Moest mijn Live! er tijdelijk uit halen ), zit ik dus in het setup menu... is hij klaar met alle bestanden kopieren, loopt hij nog steeds vast op het feit dat de 3112A ( Sillicon Image SATA RAID controller ), niet "digital driver signed" is enz... iemand die toevallig wel een goede driver weet?

Dit is als goed is de laatste driver en is 64 Bits, en moet compatible met Vista zijn volgens de site.

Vind het wel jammer, maar zou Vista graag is draaiend willen hebben... hetzelfde probleem heb ik trouwens met alle voorgaande Beta's ook gehad, en nu dus ook met RC1.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
koentjuh schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:02:
Is het ook mogelijk de 5728 build te installeren (upgraden?) zonder dat ik er een dvdeetje aan verspil? Dus door te mounten ofzo? Bij de 5600 build lukte mij dit niet namelijK!
moet te doen zijn denk ik als je xp ernaast draait
ik heb 5600 vanaf een mounted image in xp geinstalleerd omdat ik 3 dvds verneukt heb met het branden van vista :(

maargoed dan moet je dus wel xp ernaast hebben op je pc.

ga vanavond denk ik zelf proberen te upgraden op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als velen met mij ben ik ook benieuwd of de nforce problemen opgelost zijn met build 5728.
Ik wil eigenlijk graag vista gaan draaien als enige besturingssysteem voorlopig...
Maar kan nu alleen een verse install doen vanuit xp64. Dus moet een dualboot blijven vanwege die nforce drivers.

Daarnaast ben ik natuurlijk benieuwd of de upgrade functie bij installatie inmiddels te gebruiken is?!
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:17:
[...]

Als ik Windows XP gebruik, heb ik er 0,0 last van, dat is het vreemde eraan.

Windows Vista had na de install ook de gehele desktop vol gegooid met .png files.
In de "quicklaunch" stonden allemaal vb-scripts :S vreemde bedoelingen van Vista.
Volgens mij is Vista niet het probleem? Of je hebt een heel uniek probleem :P

Wat is nou de clue van 64-bits?
Moet de software daarvoor óók 64-bits zijn? Of alleen de drivers?
Worden 32-bits software native gedraaid of geëmuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:35:

1. Als ik de checkdisk oversla, dan zijn veel executables corrupt :S
Ik heb wel iets anders raars gehad. Toen ik 30gb van backups files terug kopieerde naar mn bootdisk, gaf hij aan alles netjes te hebben gekopieerd maar achteraf misde ALLE executables.

2. Verder heb ik nu in 50% van de gevallen als ik hem opstart een blauw scherm met win32.sys (oid), naja boeiend kan aan mijn overclockte systeem liggen..

3. En verder in Windows Vista zelf soms dat m'n HDDs beginnen te tikken alsof ze ff zonder stroom komen te zitten? Maar Windows zelf hapert op dat moment niet...

4. Nu wil ik Firefox opstarten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/Untitled.jpg
Heb al 8x gereboot.. Maar het blijft hetzelfde... (hij staat niet in de task manager, previous version geprobeerd en ook al firefox opnieuw geinstalleerd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sluuut schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:04:
4. Nu wil ik Firefox opstarten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar:
[afbeelding]
Heb al 8x gereboot.. Maar het blijft hetzelfde... (hij staat niet in de task manager, previous version geprobeerd en ook al firefox opnieuw geinstalleerd!)
Hmm... Kan je FF misschien deïnstalleren, toevallig? En nergens een msiexec te zien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Na een kleine week Vista (build 5600 x64) ga ik toch maar weer terug naar het 'oude vertrouwde' WinXP. Ik heb hier toch nog teveel vastlopers in de mediaplayer. Bij het begin van een film gewoon weer afsluiten enz. En met VLC wordt de skin weer veranderd naar classic wat soms ook tot rare bijwerkingen lijdt.

Het grootste gemis (tenminste in de x64 vesie) is het niet kunnen installeren van daemontools of een dergelijk programma. Zo kan ik de nieuwe office beta en nog wat andere dingen gewoon niet installeren (ja ik weet het, branden kan, maar dan zit ik straks weer met oude cd's en lege HDD ruimte). Verder heb ik vaak nog rare problemen met iTunes (store) en gewoon internet. Vooral als ik terugkom uit standby ligt internet er vaak gewoon uit :S

En als laatste, ik kan gewoon geen andere windows xcomputers zien in mijn netwerk:S Vanalles geprobeerd maar toch....

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Clox schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:50:
Na een kleine week Vista (build 5600 x64) ga ik toch maar weer terug naar het 'oude vertrouwde' WinXP. Ik heb hier toch nog teveel vastlopers in de mediaplayer. Bij het begin van een film gewoon weer afsluiten enz. En met VLC wordt de skin weer veranderd naar classic wat soms ook tot rare bijwerkingen lijdt.

Het grootste gemis (tenminste in de x64 vesie) is het niet kunnen installeren van daemontools of een dergelijk programma. Zo kan ik de nieuwe office beta en nog wat andere dingen gewoon niet installeren (ja ik weet het, branden kan, maar dan zit ik straks weer met oude cd's en lege HDD ruimte). Verder heb ik vaak nog rare problemen met iTunes (store) en gewoon internet. Vooral als ik terugkom uit standby ligt internet er vaak gewoon uit :S

En als laatste, ik kan gewoon geen andere windows xcomputers zien in mijn netwerk:S Vanalles geprobeerd maar toch....
Er is een mountprogramma dat iets in de richting van VistaMount heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een image mount tool weet die onder build 5728 werkt, zou ik dat maar al te graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:10:
Als iemand een image mount tool weet die onder build 5728 werkt, zou ik dat maar al te graag horen!
PowerISO 3.3? Die doet het wel prima op RC1 :)
edit:
Niet mijn favoriete programmaatje, maarja...

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 25-09-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. En verder in Windows Vista zelf soms dat m'n HDDs beginnen te tikken alsof ze ff zonder stroom komen te zitten? Maar Windows zelf hapert op dat moment niet...
Dit heb ik in het verleden ook eens gehad en dat bleek aan de te zwakke voeding te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Hoe zit het nou precies met build 5728?

Er staat dat die 'not the same level of support/servicing heeft'. Is dat in verhouding tot 5600? Wat houdt dat in precies in dan? Geen/minder updates (dan 5600)?

Wordt 5600 nu via windows update helemaal geupdate naar de final?

Heb nu 5600 lopen, en ben daar eigenlijk heel tevreden mee - paar kleine dingetjes nog, maar dat komt wel...toch? (zie vraag hierboven) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
NokiaFan schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:08:
Is er ook een manier, om drivers (die niet digitaal ondertekend zijn) ook automatisch geforceerd in te laden? Ik weet dat het nu kan via F8 in het opstartscherm en er dan handmatig voor kiezen...maar dat vind ik irritant.
schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:04:
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:27:
Dit heb ik in het verleden ook eens gehad en dat bleek aan de te zwakke voeding te liggen.
Ik heb dus ook dat tikken/klakken van mijn harde schijf als ik Vista draai. Ik heb een Shuttle SB81P Barebone met SilentX 350 Watt voeding. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

Om Shuttle te quoten :
"High-Voltage" Computing
The XPC SB81P destroys the myth that bigger PCs are faster. Designed for power-hungry users, this wicked-fast small form factor (SFF) computer delivers tower-crushing performance in one-third the space. Do everything faster, get the XPC SB81P today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:45:
[...]

[...]

Ik heb dus ook dat tikken/klakken van mijn harde schijf als ik Vista draai. Ik heb een Shuttle SB81P Barebone met SilentX 350 Watt voeding. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Hangt er vanaf wat er allemaal in je pc zit en wat het rendement van de voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:22
Heb vanavond de 5728 build binnegehaald, en direkt geinstt. op een schone partitie.
Instt. liep gesmeerd en na een half uurtje werkte alles.
Het enigste min puntje, en dat heb ik met alle builds, is dat wanneer ik de beta drivers van nvidia draai, voor de gr. kaart, het systeem vastloopt.
na een reset installeer ik hem nog een keer, en het loopt weer

Systeem specs

Gigabyte GA965P-DS4
core2@duo 6400
2 GB pc800 A-DATA
2 x seagate 7200.10 320 Gb in raid 0 op de ich8R
XFX 7600 GT 256 mB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier iets grappigs ontdekt. Wanneer je in Vista de parental controls gebruikt en je zet de Web Restrictions op Medium, dan blokkeert IE7 www.tweakers.net voor die gebruiker 8)7
Volgens Vista valt Tweakers dus onder de categorieen: mature content, pornography, drugs, hate speech of weapons. :o
Hoe zou dat komen? Zitten er schunnigheden verstopt in de HTML van T.net ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb op een van mn pcs de nieuwste 5728 build ook eens geinstalleerd. Op t eerste gezicht weinig nieuws, maar toch een grote verbetering gespot; eindelijk hebben ze de harddiskindexer een beetje aangepakt. Met RC1 resulteerde het openen van een map met flink wat grote hdtv-bestanden nog in een uren aanhoudend ratelcircus, nu lijkt dat eindelijk redelijk gefixed.

Verschil met RC1 op t gebied van ondersteuning is meer dat je RC1 wellicht kan upgraden met een aangeschafte versie zodra die beschikbaar is, magoed, of je dat nou echt zo willen... Met de upgrade van RC1 naar 5728 deed de verse install Symantec Antivirus t meteen ook al niet meer dus erg betrouwbaar lijkt me dat toch al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
IceOnFire schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:13:
Ik heb op een van mn pcs de nieuwste 5728 build ook eens geinstalleerd. Op t eerste gezicht weinig nieuws, maar toch een grote verbetering gespot; eindelijk hebben ze de harddiskindexer een beetje aangepakt. Met RC1 resulteerde het openen van een map met flink wat grote hdtv-bestanden nog in een uren aanhoudend ratelcircus, nu lijkt dat eindelijk redelijk gefixed.
Dat was nou precies de reden waarom build 5600 zo langzaam liep bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:51:
Ik heb hier iets grappigs ontdekt. Wanneer je in Vista de parental controls gebruikt en je zet de Web Restrictions op Medium, dan blokkeert IE7 www.tweakers.net voor die gebruiker 8)7
Volgens Vista valt Tweakers dus onder de categorieen: mature content, pornography, drugs, hate speech of weapons. :o
Hoe zou dat komen? Zitten er schunnigheden verstopt in de HTML van T.net ofzo ;)
Kom je daar nu pas achter O-)
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:10:
DAEMON Tools? Laatste versie werkt prima hoor :)

[ Voor 20% gewijzigd door Phyxion op 26-09-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dear Community,

today we release the new V4.0.6 of both, X64 and X86(32bit)
version of DaemonTools. There's also a new SPTD-Driver
included.

Please check out our download-section

Changelog:

- randomizer (partially also drivernames) enhanced
- some AntiBlacklist countermeasures
- bugfixes
- full vista support
Bron: DeamonTools website

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
bolleh schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:56:
[...]

moet te doen zijn denk ik als je xp ernaast draait
ik heb 5600 vanaf een mounted image in xp geinstalleerd omdat ik 3 dvds verneukt heb met het branden van vista :(

maargoed dan moet je dus wel xp ernaast hebben op je pc.

ga vanavond denk ik zelf proberen te upgraden op deze manier
Dat moet goed gaan, ik heb op mijn ene pc ook een image gemount onder XP en dus op die manier Vietstas RC1 geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:19:
[...]

Dat moet goed gaan, ik heb op mijn ene pc ook een image gemount onder XP en dus op die manier Vietstas RC1 geinstalleerd :)
Waarom geen DVD-RW branden ?
Doe ik zelf ook, anders had ik al 10 dvd's weg kunnen donderen.
De builds komen snel achter elkaar, jammer dat er geen update mogelijkheid voor is.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.