Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Inside info. Maar over de 8900 heb ik verder niks gehoord. Wel dat iemand al de 8600 in zijn handen heeft gehad. In Nederland zelfs._Brake_ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:42:
Hoe kom je aan die info dan?
Weet je ook of het studiemodel 8900 in productie gaat?
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 17-05-2007 23:55 ]
Verwijderd
ben er erg blij mee!
waarom kan je het niet begrijpen btw? voor exclusiviteit betaal je gewoon!
exclusiviteit vind ik meer passen bij een vettere camera en het uitgebreidere interface
waarom iets duurders kopen als je iets beters voor minder hebt
Daar gaat het bij de gehele 8xxx serie van nokia toch om? exclusiviteit... qua specificaties loopt deze serie toch altijd achter (2mpix, geen uitbreidbaar geheugen, zeer korte batterijduur); voor hetzelfde geld kan je een N95 kopen of 2x een 6300/6233/6234 met allen betere specificaties!deTuinman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:13:
sorry maar de enige meerwaarde dat ie een goudlaagje heeft vind ik onzin
exclusiviteit vind ik meer passen bij een vettere camera en het uitgebreidere interface
waarom iets duurders kopen als je iets beters voor minder hebt
een gouden telefoon is echter ook exclusief, de sirocco überhaupt, want je ziet er weinig mensen mee rondlopen
dus als je een exclusiviteit wilt op basis van eigenschappen kan je beter zoeken naar de N serie of de HTC modellen... meer eigenschappen, minder geld... maar design mis je (en dat is zeker ook exclusief)

Als ik dat zo lees ga ik er wel vanuit dat "smoked glass" echt glas is, anders is het wel een beetje jammer. En op een andere forum speculeerde iemand dat het in de advertentie niet noemen van uitbreidbaar geheugen dan ook wel zou betekenen dat het geheugen niet uitbreidbaar is, maar dat weten we natuurlijk niet zeker. Maar dat zou wel erg jammer zijn, de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is omdat anders echt iedereen deze telefoon wil en de exclusiviteit in gevaar zou komen.
[ Voor 46% gewijzigd door Genoil op 23-05-2007 09:25 ]
Naast SonyEricsson heeft Nokia nu ook zijn aansluiting aan de zijkant van het toestel gemaakt. Erg vreemd, maar zal wel een goede reden hebben
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
De reden die ik vaak genoeg van SE heb gehoord was dat het dan makkelijker was om de headphone aan te sluiten en stukje gebruiksgemak als hij in je zak zit.Ginz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:03:
100% zeker weten dat er geen mogelijkheid is voor het uitbreiden van het geheugen... helaas...
Naast SonyEricsson heeft Nokia nu ook zijn aansluiting aan de zijkant van het toestel gemaakt. Erg vreemd, maar zal wel een goede reden hebben

Mooi. Anders zou ie me te mainstream worden. 3G zou wel handig geweest zijn als "laptop-modem", maar dat zit er vast ook niet in he?Ginz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:03:
100% zeker weten dat er geen mogelijkheid is voor het uitbreiden van het geheugen... helaas...
Voor zover mij bekend is niet, maar wel quadband ondersteuningGenoil schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:12:
[...]
Mooi. Anders zou ie me te mainstream worden. 3G zou wel handig geweest zijn als "laptop-modem", maar dat zit er vast ook niet in he?
-
Ik heb namelijk de aankoopbon niet meer en dus weet niet of het toestel al 2 jaar is. Ik denk het wel.
NOSIG
NOSIG
hij is al binnen en mag hem woensdag gaan hale:p
Maar volgens die kerel van de NSP was de gsm nog onder garantie. Heeft het via IMEI gecheckt denk ik?
maar als ik moet betalen zal het niet meer dan 20eur zijn zeker?
http://www.youtube.com/watch?v=I1eQMROt1Ms
Wil em wel in het echt zien, zit er toch aan te denken om de 8800 weg te doen
Het is volgens het filmpie anders wel RVS.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:40:
Jammer van die rubberachtige 6233 achterkant. Die had ook wel mooi glad mogen zijn!
edit: accu zit erin....merk wel dat de 8800 sneller reageerd. Dat is al een pluspunt.
Verder is mij het aanbod gedaan om m'n 8800 om te bouwen tot een sirocco voor 165 euro.
keuze uit zwart/zilver en zelf D&G covers....
iemand op GoT zoiets al gedaan?
[ Voor 37% gewijzigd door silitek op 31-05-2007 13:59 ]
Tubes....It's what make music music!
We zijn nu 2 weken verderDaannO schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:09:
[...]
Dit klopt. Binnenkort (volgende week) zal mijn site online komen en dan zullen de full specs erop staan.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik heb wat beters voor je:_Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:19:
[...]
We zijn nu 2 weken verderHeb je een URL voor ons?
http://www.nokia8600luna.com/
Officieel gereleased. Zie ook engadgetmobile.com
Morgen pas, maar de specs zijn dus al bekend._Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:19:
[...]
We zijn nu 2 weken verderHeb je een URL voor ons?
http://www.nokia.com/NOKI..._8600_Luna_data_sheet.pdf
Edit. net te laat .....
[ Voor 9% gewijzigd door alex75 op 31-05-2007 19:29 ]
http://www.nokia6500series.com/
staat nu de 4.17 op, dus de nieuwste??
was overigens gratis hehehe.
Maar veel verschil merk ik niet op. Wat kleine veranderingen. klok blijft nog altijd staan op dezelfde plaats, dacht dat dit slecht was voor het scherm(inbranden)???
Waarom is dit niet geupdatet dan?
Lekker handig dat ze een 6500 classic en een 6500 slide nemen, geef ze dan verschillende typenummers... Zowieso zijn het totaal andere toestellen met andere specs en afmetingenGenoil schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:25:
Zo lang wachten op een officiele aankondiging van de 8600 en dan komen ze ineens ook nog met de nieuwe 6500! 9mm dik, S40, 3G, 1GB intern, ik denk dat ik die 8600 maar laat voor wat het is
http://www.nokia6500series.com/
verklaar eens " kleine veranderingen" precies!!...vraag me af wat het nut van 4.17 is. Draai 3.60 heden. Als het weinig tot niks uitmaak spaar ik mijzelf de gang naar Nokia point-centerM3 SMGII schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:28:
ik heb vandaag mijn gsm terug na een update!
staat nu de 4.17 op, dus de nieuwste??
was overigens gratis hehehe.
Maar veel verschil merk ik niet op. Wat kleine veranderingen. klok blijft nog altijd staan op dezelfde plaats, dacht dat dit slecht was voor het scherm(inbranden)???
Waarom is dit niet geupdatet dan?
Ik heb het idee dat ze bij nokia een beetje van de 4 cijfers af willen. Ze zijn ook zo'n beetje op, willen ze niet al te ingewikkeld worden.Sick Nick schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:45:
[...]
Lekker handig dat ze een 6500 classic en een 6500 slide nemen, geef ze dan verschillende typenummers... Zowieso zijn het totaal andere toestellen met andere specs en afmetingen
wel als je geen problemen hebt, zou ik hem ook niet updaten.silitek schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:47:
[...]
verklaar eens " kleine veranderingen" precies!!...vraag me af wat het nut van 4.17 is. Draai 3.60 heden. Als het weinig tot niks uitmaak spaar ik mijzelf de gang naar Nokia point-center
Ik had toen 3.28 dus dacht ik, tijd voor nieuwe firmware.
kleine veranderingen: als ik toeschuif,dan vraagt die niet meer "blokkeren ja-nee", maar nu staat op de linkse toets blkrn en rechts annuleren.
vroeger was dat links ja en rechts nee.
Verder heb ik nog niets opgemerkt, heb hem dan ook mar 1 dag terug
Thnx..dat blokknr en annuleren heb ik nu ook. Dus geen ja en nee verhaal...M3 SMGII schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:11:
[...]
wel als je geen problemen hebt, zou ik hem ook niet updaten.
Ik had toen 3.28 dus dacht ik, tijd voor nieuwe firmware.
kleine veranderingen: als ik toeschuif,dan vraagt die niet meer "blokkeren ja-nee", maar nu staat op de linkse toets blkrn en rechts annuleren.
vroeger was dat links ja en rechts nee.
Verder heb ik nog niets opgemerkt, heb hem dan ook mar 1 dag terug
De eerste keer heb ik de batterij 2 dagen kunne gebruiken. Maar na 1x volledig te laten leeglopen en terug volledig op te laden ging de batterij 4 dagen mee! heb elke dag 4 minuten gebeld
Nu nog eens volledig leeg en op laden, hopelijk nu 4-5dagen:-)
Batterij valt ook niet opeens uit, batterijmeter werkt ook perfect.
batterij kostte 10eur incl verzend
Nu staat die gewoon 4 dagen continu aan zonder op te laden.
Als een batterij 4-5 dagen meegaat, is dat normaal voor mij en daar ben ik blij mee.
Maar een batterij die maar 1 dag meegaat, dat vind ik niet kunnen ;-)
Ik heb even gekeken naar de specs, maar die zijn niet zoveel geld waard neem ik aan? Wat is aan de SE versie zo speciaal?
En je begrijp natuurlijk wel dat de reparateurs ook betaald moeten worden
-
Jij bent echt groot fan van de 8800 series heGinz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:44:
Omdat dit toestel waarschijnlijk vaak kapot gaat..
En je begrijp natuurlijk wel dat de reparateurs ook betaald moeten worden
Verwijderd
Wel ideaal! Vind deze namelijk mooier dan de Sirocco bureaulader!!
Ik had mijn 8800 gun grey verzekerd tegen diefstal en verlies, hij is uit mijn zak gerold, en ziedaar, naar enig briefgeschrijf heen en weer naar life-line (hun in-house verzekeringsmaatschappij) een spliksplinternieuwe telefoon voor mij.
Helaas toen ik in de phonehouse winkel was kon ik kiezen uit een LG shine en nog 2 andere telefoons. Ik heb hard volgehouden dat ik alleen maar een 8800 wilde. Maar mijn toestel was niet meer te leveren en nergens meer op voorraad.
De man in de winkel belde met het vrouwtje van life-line. Die legde uit dat meneer (ik dus) alleen maar een 8800 wilde. Je moet het zo zien zei hij: "meneer koopt een mercedes, hij wil dan alleen maar een mercedes, en geen Sang-Yong, ook al zit daar een mercedes blok in. Meneer heeft veel voor dit toestel betaald, en ik vind het dan ook niet meer dan redelijk dat meneer een 8800 terug krijgt.
Eind goed al goed, ik loop nu met een scirocco black! (met BT headset erbij). Het mocht eigenlijk niet, omdat het een upgrade zou zijn voor mijn toestel, maar met enig doorzeuren toch gekregen!
En terrecht ze moeten je ook een (prijs-technisch) zelfde waardig toestel leveren en geen (kut)Shine!Sebazztiaan schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:19:
Hulde aan the phone house!
Ik had mijn 8800 gun grey verzekerd tegen diefstal en verlies, hij is uit mijn zak gerold, en ziedaar, naar enig briefgeschrijf heen en weer naar life-line (hun in-house verzekeringsmaatschappij) een spliksplinternieuwe telefoon voor mij.
Helaas toen ik in de phonehouse winkel was kon ik kiezen uit een LG shine en nog 2 andere telefoons. Ik heb hard volgehouden dat ik alleen maar een 8800 wilde. Maar mijn toestel was niet meer te leveren en nergens meer op voorraad.
De man in de winkel belde met het vrouwtje van life-line. Die legde uit dat meneer (ik dus) alleen maar een 8800 wilde. Je moet het zo zien zei hij: "meneer koopt een mercedes, hij wil dan alleen maar een mercedes, en geen Sang-Yong, ook al zit daar een mercedes blok in. Meneer heeft veel voor dit toestel betaald, en ik vind het dan ook niet meer dan redelijk dat meneer een 8800 terug krijgt.
Eind goed al goed, ik loop nu met een scirocco black! (met BT headset erbij). Het mocht eigenlijk niet, omdat het een upgrade zou zijn voor mijn toestel, maar met enig doorzeuren toch gekregen!
Een N95 was qua prijs verhouding beter geweest maar vind aardig van ze dat ze je gewoon een scirocco hebben gegeven!
En ik ben het met het mercedes verhaal dus eens
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Dat ze een Shine durven aan te biedenUnderworld schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:24:
[...]
En terrecht ze moeten je ook een (prijs-technisch) zelfde waardig toestel leveren en geen (kut)Shine!
Een N95 was qua prijs verhouding beter geweest maar vind aardig van ze dat ze je gewoon een scirocco hebben gegeven!
En ik ben het met het mercedes verhaal dus eens

Wie weet wanneer we de 8600 in nederland kunnen verwachten?donaldo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:23:
[...]
Ik heb wat beters voor je:
http://www.nokia8600luna.com/
Officieel gereleased. Zie ook engadgetmobile.com
39
Zitten daar ook de talen op die je wil hebben?
Nog nieuws over de S710a ?
-
Verwijderd
Hij hangt nu in de oplader en ben benieuwd hoelang deze meegaat in accu duur. Heb heel de 8800 lijn gehad tot aan de sirocco en alle standby tijden waren gewoon ruk. Software die op deze Luna zit is: V 3.52
Het is echt een mooi ding. Vooral dat glas
Ik hou jullie op de hoogte over de accu duur.
edit: het is nu 23.50 en de accu is vol.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 23:50 ]
Verwijderd
wat zat er bij jou allemaal in de doos aan accesoires?ococ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:42:
Ik heb de nokia 8600 sinds gister binnen en 1 dag in gebruik super en de batterij gaat nog steeds mee.
Ik zag dat een 8800 sirocco dark ook nog maar 673 euro kost... dat maakt het wel weer moeilijk, daar dat ook een erg mooi toestel is met ongeveer gelijke specs. alleen de batterij, die kan mss de doorslag gevenVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:45:
Ik heb vandaag ook de Luna gekocht bij een gsm webshop voor slechts 679 euro inclusief btw. Wel import toestel maar wel met nl menu. Alleen de oplader heeft een engelse stekker maar er werd een omvormer bij geleverd vanuit de webshop. Heb het toestel zelf afgehaald. Voor geinteresseerden: www.gsm-eindhoven.nl
Verwijderd
Ik heb die sirocco al voor goedkoper gezien dan 673 in de winkels hier in Eindhoven. De goedkoopste was 600.jpvk007 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:49:
[...]
Ik zag dat een 8800 sirocco dark ook nog maar 673 euro kost... dat maakt het wel weer moeilijk, daar dat ook een erg mooi toestel is met ongeveer gelijke specs. alleen de batterij, die kan mss de doorslag geven
De Luna heeft wel een veel betere schuifsysteem en veel groter en mooier scherm. Vooral de knopjes vind ik fijner dan de Sirocco. Sirocco heeft kleine piel knopjes net als de gewone 8800. Eigenlijk kan je de Luna niet vergelijken met de Sirocco. Als je ze naast elkaar legt dan hebben ze ieder hun eigen karakter qua looks.
De accu is nu nog steeds vol en ik heb sinds gister avond tot nu al 20 minuten gebeld en iets van 10 smsjes heen en terug. Dus naar mijn mening erg goed maar wordt vervolgd...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 18:38 ]
Nu twijfel ik erg of ik er een 8600luna naast moet kopen.
aangezien nokia hem onder de 8800d plaatst.
maar wat is er nou minder aan het toestel (buiten dat er iets meer plastic is gebruikt)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Er is juist minder plastic gebruikt. De achterkant heeft nu een rubber coating gekregen tegen krassen. Voor de rest is gewoon alles rvs en de voorkant is van glas. De afwerking is echt super van dit toestel. Echt alles sluit super mooi aan. Beter dan de 8800 lijn. Het nadeel van dit toestel is wel als je het laat vallen dat je geen deuk hebt maar dus dat het glas breekt en dat je dus compleet nieuwe voorkant moet laten zetten... Dus nog voorzichtiger omgaan dan met de 8800 lijn.Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:00:
Ik heb nu een nokia 8800d Chrome en heb deze al vanaf het begin, is dus best bekrast etc
Nu twijfel ik erg of ik er een 8600luna naast moet kopen.
aangezien nokia hem onder de 8800d plaatst.
maar wat is er nou minder aan het toestel (buiten dat er iets meer plastic is gebruikt)
op foto;s komt dat zo plastic over, oke het mag dan ruber achtig zijn, maar RVS is het toch zoizo niet ? (zoals het bij de 8800/8800d wel is)
http://www.mobileburn.com...okia+8600+Luna%22+pos2%3E
Verwijderd
Het is gewoon rvs. Als je de accu klep eraf haalt staat er ook stainles steel ingedrukt aan de binnenkant. Ze hebben alleen op de buitenkant een rubberlaagje opgebracht tegen krassen. Bij de 8800 hebben ze er niks aan gedaan en alleen gebrusht. Bij de Sirocco hebben ze het gepolijst en bij de Luna een rubberlaagje erop. Is wel ideaal tegen krassen.Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:15:
Maar hoe zit dat met de achterkant dan?
op foto;s komt dat zo plastic over, oke het mag dan ruber achtig zijn, maar RVS is het toch zoizo niet ? (zoals het bij de 8800/8800d wel is)
http://www.mobileburn.com...okia+8600+Luna%22+pos2%3E

Verwijderd
In het echt valt het mee. Door de vorm enzo ziet het er erg strak uit. Plus het is nu wel 1 geheel. Bij de 8800 gewoon en sirocco heb je bovenste gedeelte van plastic nog (antenne gedeelte) en bij de luna is het 1 geheel. Dus achterkant volledig rubber coating. Ziet er misschien minder speciaal uit maar oogt nog steeds wel erg chique en strak. Bij plastic oogt het al gauw goedkoop en bij de Luna helemaal niet. Je moet hem gewoon eens in het echt zien. Weet niet waar je woont want anders had je de mijne wel even kunnen zien... Want de sirocco heb ik ook nog. Is echt een groot verschil vind ik als je ze naast elkaar ziet.Donstil schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:45:
is wel handig tegen krassen idd, maar ziet er wel een stuk minder speciaal uit (athans op foto's)
Verwijderd
Stukje exclusiviteit door bepaald materiaal gebruik, lage oplage, en vormgeving. Voor de rest is het gewoon een simpele nokia van binnen. De buitenkant maakt het duur...
Verwijderd
Hier staat een best goede review over de Luna. Achterkant is trouwens volgens hun iets van een poederlaag. En nu heb ik het extra goed bekeken en gevoeld en het is geen rubberlaagje. Op het eerste gezicht ziet het er zo wel uit en voelt ook zo aan maar als je goed voelt dan voel je toch rvs maar dan beetje ruwig. Lijkt naar mijn mening op iets rubberachtig.
Oftewel mensen die deze foon kopen hebben geld teveel?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:58:
[...]
Stukje exclusiviteit door bepaald materiaal gebruik, lage oplage, en vormgeving. Voor de rest is het gewoon een simpele nokia van binnen. De buitenkant maakt het duur...
Ik bedoel ik vind hem erg mooi, maar wil er niet het dubbele van een N73 voor neerleggen, die ook nog betere specs heeft(van binnen dus).
Bij een nokia uit de 8serie (op 8210en8310 na) voel je gewoon dat je kwaliteit hebt gekocht,
De behuizing en styling van de phone zijn het belangrijkst,
een N73 kan je hier totaal niet mee vergelijken, dit is een goedkoop massa "gratis bij een abbo" toestel, daar moeten specs in omdat mensen in die prijsklasse anders naar een SE stappen.
Je kunt het vergelijken met een bentley.
Een bentley is klasse/styl/en heeft de naam.
maar een BMW met een 3de van de prijs is betrouwbaarder en zelfs beter, maarja dan heb je iets wat iedereen heeft. Zoals een N73 bv
je ziet bijna nooit iemand met een sirocco in de metro of trein, maar een N73 (of willekeurige SE) zie je overal
Edit: Mijn sirocco chrome die ik heb sinds het begin is echt niet mooi meer kwa krassen enzo, na het lezen vand ie review ga ik ook voor een 8600 denk, nou athans tot het nieuwe top model er is
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 08-07-2007 01:52 ]
Verwijderd
Voeg ik me bij toe, goede vergelijking ook al vind ik dat de bentley wel beter is dan een bwm. Heb zelf in een continental gt (6.0 V12 biturbo) geredenDonstil schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:23:
Dit is een beetje onzin.
Bij een nokia uit de 8serie (op 8210en8310 na) voel je gewoon dat je kwaliteit hebt gekocht,
een N73 kan je hier totaal niet mee vergelijken, dit is een goedkoop massa "gratis bij een abbo" toestel, daar moeten specs in omdat mensen in die prijsklasse anders naar een SE stappen.
maar een BMW met een 3de van de prijs is betrouwbaarder en zelfs beter, maarja dan heb je iets wat iedereen heeft. Zoals een N73 bv
je ziet bijna nooit iemand met een sirocco in de metro of trein, maar een N73 (of willekeurige SE) zie je overal
Edit: Mijn sirocco chrome die ik heb sinds het begin is echt niet mooi meer kwa krassen enzo, na het lezen vand ie review ga ik ook voor een 8600 denk, nou athans tot het nieuwe top model er is
Je zou het misschien ook kunnen vergelijken met dure vulpennen of dure sieraden.Donstil schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:23:
Dit is een beetje onzin.
Ik heb zelf ook een Sirocco gehad, maar ik miste toch de specs. Daar kom je pas achter als je er een tijdje mee loopt. Gelukkig heb ik em op tijd kunnen verkopen voor €400.
Ik loop nu zelf ook gewoon met een N73
NOSIG
Dat kwam inderdaad ook weleens bij mij op. Ik mis vooral dingen als umts en de uitgebreidere menu's van de 6233. De betere camera of het grotere geheugen mis ik niet._Christiaan_ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:57:
Ik heb zelf ook een Sirocco gehad, maar ik miste toch de specs. Daar kom je pas achter als je er een tijdje mee loopt. Gelukkig heb ik em op tijd kunnen verkopen voor €400.
Ik loop nu zelf ook gewoon met een N73Maar hij maakt mooie foto's en daar ben ik blij mee.
Maar ik weet zeker dat ik er veel spijt van ga krijgen als ik m'n 8800 Sirocco zou verkopen. Daarom heb ik het opgelost door een telefoon erbij te kopen die wel alle specificaties en functies heeft.
Een telefoon uit de 8-serie wilde ik al jaren, dus nu ik die eindelijk heb, ga ik hem ook houden.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Heb sinds 2 dagen in mijn bezit, en wou gewoon ooit eens zo'n telefoon hebben.
De telefoon heb ik geleverd gekregen met een 1000 mah accu, maar de uptime is om te betreuren. Ongeveer 1 dag met een paar gesprekken en even bluetooth aan gehad te hebben. Maar nu komt de vraag:.Hoe presteert de nokia 8800 sirocco in combinatie met de standaard bl-6x accu?
Ik weet uit mijn vorige post dat een nokia 8800 (eerste editie) met een bl-6x accu super goed schijnt te werken. Geld dit ook voor de sirocco versie?
[ Voor 6% gewijzigd door Moffin op 11-07-2007 19:24 ]
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Verwijderd
origineel is altijd wel beter. Mijn sirocco gaat toch wel altijd twee dagen mee.Moffin schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:21:
Even een vraag nog over de sirocco.
Heb sinds 2 dagen in mijn bezit, en wou gewoon ooit eens zo'n telefoon hebben.
De telefoon heb ik geleverd gekregen met een 1000 mah accu, maar de uptime is om te betreuren. Ongeveer 1 dag met een paar gesprekken en even bluetooth aan gehad te hebben. Maar nu komt de vraag:.Hoe presteert de nokia 8800 sirocco in combinatie met de standaard bl-6x accu?
Ik weet uit mijn vorige post dat een nokia 8800 (eerste editie) met een bl-6x accu super goed schijnt te werken. Geld dit ook voor de sirocco versie?
Hebben jullie trouwens problemen met het afspelen van aac bestanden? Zet wat mp3tjes om door middel van nokia pc suite 6.82.26.0 (laatste versie) maar kan ze vervolgens niet afspelen op mijn nokia. Wel als ik ze als mp3 over zet. Verder staat in de specificaties dat aac ondersteund is.
Mijn firmware versie is nog 3.51 (monteur van nokia service point heeft vakantie
[ Voor 21% gewijzigd door Moffin op 12-07-2007 11:38 ]
Verwijderd
Ik heb dezelfde versie en geen problemen met de batterij indicator met originele accu. Dat probleem die jij omschrijft had ik wel bij de gewone 8800. Dus terwijl die nog vol is ineens uitvallen bij bellen en bij aan zetten nog 2 strepen aangeven ofzo. Die was te verhelpen met de nieuwste software erop te zetten of sirocco accu gebruiken.Moffin schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:29:
Ja ik zit nog te twijfelen, misschien dat de batterij duur zo kort is doordat ik er nu nog veel mee zit te spelen. Hoe zit het eigenlijk met de batterij meter van de originele accu? Bij mij valt hij soms als hij vol is ineens uit na een dag. Als ik hem dan restart is het batterij niveau nog maar 3 streepjes. Als dit bij de BL-6X geen problemen geeft moet ik toch maar zo een accu halen![]()
Hebben jullie trouwens problemen met het afspelen van aac bestanden? Zet wat mp3tjes om door middel van nokia pc suite 6.82.26.0 (laatste versie) maar kan ze vervolgens niet afspelen op mijn nokia. Wel als ik ze als mp3 over zet. Verder staat in de specificaties dat aac ondersteund is.
Mijn firmware versie is nog 3.51 (monteur van nokia service point heeft vakantie)
Bij de sirocco zou het moeten verholpen zijn als je de originele accu erin doet. Kost je wel weer paar tientjes...
Verwijderd
Ik verbind mijn 8800 net als mijn N73 met PC suite van Nokia. Met de N73 kon ik dan ook op mijn pc mijn berichten inlezen en versturen. Kan dit met de 8800 niet?
Is er een manier om de beltoon en het geluid tijdens een gesprek luider te krijgen dan standaard max?
Ik heb toen een paar van die dingen weggezwierd en zou die graag nu terughebben. MAar met de fabrieksinstellingen blijven die weg, enkel sms enzo zijn gewist,meer niet.
Of is de enige oplossing naar een service point gaan voor software update?
Heb niet eens een leen toestel meegekregen. Kan de voorwaarden niet op de site van nokia vinden.
Kan iemand mij opheldering geven?
Verwijderd
Ik ben van plan om een Scirocco 8800 Gold te kopen, maar nu heb ik daar een vraag over. Als je met google images zoekt op 8800 gold, komen er naar het lijkt 2 verschillende versies te voorschijn.

Deze, die er niet echt uit ziet als een glimmende gouden, maar meer als een goudkleurige.

En deze. Zo zag ik hem ook bij de Phoneshop staan, en ziet hij er ook echt goud uit en niet goudkleurig.
Klopt het dat er 2 verschillende soorten zijn? Of ligt het aan de manier van fotograferen? Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
De onderste is geen siroccoreuzekind schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:15:
Even een kleine kick.
Ik ben van plan om een Scirocco 8800 Gold te kopen, maar nu heb ik daar een vraag over. Als je met google images zoekt op 8800 gold, komen er naar het lijkt 2 verschillende versies te voorschijn.
[afbeelding]
Deze, die er niet echt uit ziet als een glimmende gouden, maar meer als een goudkleurige.
[afbeelding]
En deze. Zo zag ik hem ook bij de Phoneshop staan, en ziet hij er ook echt goud uit en niet goudkleurig.
Klopt het dat er 2 verschillende soorten zijn? Of ligt het aan de manier van fotograferen? Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?
Ik vind em wel gaaf, maar ben je echt bereid zoveel geld neer te leggen voor een simpele telefoon?
NOSIG
Klopt, dit worden Russische modellen genoemd. Ze zijn door een juwelier dan verguld, in dubai gebeurt dit ook wel. In Nederland heeft alleen BelCompany hem als ik me niet vergis.reuzekind schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:35:
Ok, ik zie inderdaad het verschil in model. De bovenste is dus de Scirocco en de onderste een normale 8800. De Sirocco zie ik op de site van Nokia ook in een gouden uitvoering staan, van de normale 8800 niet. Is deze nooit in het goud uitgebracht door Nokia, en zal je dus altijd een third party dan wel neppe kopen?
Verwijderd
zit er op de nokia 8800 gun grey nou een 0,5 of 2 megapixel camera?
zie op internet steeds verschillende antwoorden
Op de 8800 Sirocco zit een 2 megapixel, maar de gun grey is volgens mij sowieso een standaard 8800 (dus geen sirocco). Deze had gewoon een VGA cameraatje meen ik.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:14:
effe een vraagje......
zit er op de nokia 8800 gun grey nou een 0,5 of 2 megapixel camera?
zie op internet steeds verschillende antwoorden
NOSIG
Ik had eerst een Sirocco Dark, maar die heb ik verkocht voor €400 omdat ik een goede camera miste. Ik heb nu een N73.
Misschien koop ik een Sirocco Light voor erbij. Het blijft toch een classy telefoontje. Alleen jammer van de software en de features. Vandaar een 8800SE naast een N73.
NOSIG
Als ik zeg dat het ding er afgeleefd uit ziet, is dat een understatement. Glas gebarsten, voor en achter deuken en butsen, en met bovenkant is een bierflesje geopend, dus er mist nogal wat kunststof.
De hamvraag, of eigenlijk 2:
1. Kan ik alle onderdelen los krijgen tegen een leuk prijsje, zag op eBay.de achterkant, voorkant, en glas (maar dus niet het kapotte kunststof), voor 70 euro, ex verzending.
2. Loont het nog de moeite? Wordt een toestel voor er bij.
Sta serieus in dubio. Iemand met het zetje in de juiste richting?
Verwijderd
Je zal anders even moeten zoeken hoeveel dat kappotte kunststof zou kosten. Ik zou het persoonlijk zelf niet voor een oude 8800 over hebben.UltraSub schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:48:
Heb gisteren van een vriend van me zijn oude 8800 gekregen.
Als ik zeg dat het ding er afgeleefd uit ziet, is dat een understatement. Glas gebarsten, voor en achter deuken en butsen, en met bovenkant is een bierflesje geopend, dus er mist nogal wat kunststof.
De hamvraag, of eigenlijk 2:
1. Kan ik alle onderdelen los krijgen tegen een leuk prijsje, zag op eBay.de achterkant, voorkant, en glas (maar dus niet het kapotte kunststof), voor 70 euro, ex verzending.
2. Loont het nog de moeite? Wordt een toestel voor er bij.
Sta serieus in dubio. Iemand met het zetje in de juiste richting?
[
Je kan speciale gold versie bij goldstriker halen http://www.goldstriker.co.uk/personal.html (let op prijzen zijn in pond niet in euro's)reuzekind schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:15:
Even een kleine kick.
[afbeelding]
[afbeelding]
De prijzen vallen opzich wel mee had ze een stukje hoger verwacht. Maar vind ze persoonlijk echt lelijk
Verwijderd
8800 arte

8800 sapphire arte

Als het goed is wordt de 8800 arte op 20 dec gereleased http://www.expansys.nl/p.aspx?i=159952
De sapphire word later dit jaar (begin volgend jaar) gereleased. Ik vind de sapphire meer voor vrouwen dus ga voor de normale arte. Vind het alleen jammer dat de camera niet meer verborgen is.
Ik heb nu zelf de 8800, 8800 sirocco dark en de 8600 luna. Voor de gene die een luna willen niet doen
Gelukkig is de 8800 arte weer een 8800 model dus hoop ook dat deze zo sterk is
Als ik zo naar de foto's kijk, vind ik dat de Arte niet die X-factor heeft die de Sirocco wel heeft. Bij de Sirocco kloppen alle dimensies gewoon beter. Vooral de hoogteverhouding tussen het scherm en het toetsenbord. Ook vind ik het jammer dat Nokia weer van de trapvormige toetsjes is afgestapt. En het is jammer dat ze zijn afgestapt van de volledig metalen body. De Arte zal weliswaar minder krasgevoelig zijn, maar ik vind het minder mooi en minder exclusief ogen.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:43:
Waarom staat er niks over de 8800 arte en de 8800 sapphire arte in dit topic?
8800 arte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
8800 sapphire arte
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het goed is wordt de 8800 arte op 20 dec gereleased http://www.expansys.nl/p.aspx?i=159952
De sapphire word later dit jaar (begin volgend jaar) gereleased. Ik vind de sapphire meer voor vrouwen dus ga voor de normale arte. Vind het alleen jammer dat de camera niet meer verborgen is.
Ik heb nu zelf de 8800, 8800 sirocco dark en de 8600 luna. Voor de gene die een luna willen niet doen, heb hem 1x laten vallen (op tapijt) en de achterkant is al weer gammel. Terwijl ik mijn 8800 sirocco dark van 1 hoog heb laten vallen op een harde vloer(iemand stootte tegen me aan in een club)
Gelukkig is de 8800 arte weer een 8800 model dus hoop ook dat deze zo sterk is
Stiekem hoop ik dat met de komst van de Arte, de Sirocco iets goedkoper wordt
NOSIG
Verwijderd
Dan moet ik je helaas teleur stellen. De sirocco gaat niet meer in prijs dalen. De oude 8800 was ook niet meer in prijs gedaald toen de sirocco uitkwam. Ze willen de 8800 altijd zo exclusief mogelijk houden en daarom de prijs zo hoog mogelijk houden._Christiaan_ schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:57:
[...]
Als ik zo naar de foto's kijk, vind ik dat de Arte niet die X-factor heeft die de Sirocco wel heeft. Bij de Sirocco kloppen alle dimensies gewoon beter. Vooral de hoogteverhouding tussen het scherm en het toetsenbord. Ook vind ik het jammer dat Nokia weer van de trapvormige toetsjes is afgestapt. En het is jammer dat ze zijn afgestapt van de volledig metalen body. De Arte zal weliswaar minder krasgevoelig zijn, maar ik vind het minder mooi en minder exclusief ogen.
Stiekem hoop ik dat met de komst van de Arte, de Sirocco iets goedkoper wordt
De sirocco (normaal) is nu 850-900 euro in de telefoonzaken(ik bedoel geen online winkels)
Voordat hij de 800 euro prijs bereikt gaat hij eruitgehaald worden
Mja, zag al een complete set voor een 145 euro ex verzending. En kwam er vandaag achter dat er dan ook nog een nieuwe accu in moet, want het ding houdt het nog geen dag vol. Ook al zegt de accustatus dattie nog vol is, vaak wordt het scherm heel zwak, en dan kun je nog net lezen "Batterij leeg".Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:14:
[...]
Je zal anders even moeten zoeken hoeveel dat kappotte kunststof zou kosten. Ik zou het persoonlijk zelf niet voor een oude 8800 over hebben.
Ik denk dat het een enkeltje kliko wordt, helaas. Of er moet nog goed geld voor een goede worden gegeven op MP, dan lap ik hem wellicht op, en verpats hem door. Daar maar eens kijken.
+1 behulpzaamococ schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:59:
2call heeft de arte op voorraad.
Thnx, nu beetje inzicht in de prijzen, valt me allerzinds qua prijzen nog mee.
Veel plaatjes 8800 Arte @ mobile review: (translaten met babelfish)
http://www.mobile-review.com/articles/2007/arte.shtml
Hands-on-review (italiaans, maar goed overzicht)
http://justamp.blogspot.c...-arte-hands-on-video.html
8800 Arte Inspiration movie:
http://www.youtube.com/watch?v=eKtEWifMnzw
8800 Nokia Press Site:
http://www.nokia.com/press/Nokia8800Arte
Misschien een idee om een nieuw topic voor dit toestel te maken?
[ Voor 51% gewijzigd door Underworld op 30-12-2007 19:59 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Ik wacht op de Sapphire Arte. Erg mooi design, erg mooie kleur.
Ik weet dat je de Sirocco gewoon in z'n dock kan zetten en je hoeft em niet aan te drukken oid. Misschien moet je ff de contactpuntjes schuren of de puntjes van de dock omhoog trekken (voorzichtig).
edit: na een tijd zonder Sirocco Dark gezeten te hebben, begint het toch weer een beetje te kriebelen (ook nadat dit topic weer op pagina 1 van m'n posthistory kwam...). Dit keer zit ik te denken aan een Sirocco Light.
Ik kwam de Light hier voor een redelijk bereikbare prijs tegen, namelijk rond de €200 i.c.m. abonnement. Mijn abo loopt eind dit jaar af dus dan ben ik eindelijk van Orange af.
En dan houd ik gewoon m'n N73 voor erbij.
[ Voor 53% gewijzigd door _Christiaan_ op 04-02-2008 15:37 ]
NOSIG
Verwijderd
verder ben ik er erg tevreden mee en zeker aan te raden voor mensen die hem willen kopen