Ik heb hem al een tijdje de 8800 arte. Heb jij in het schuifmechanisme speling? Als ik op mijn rechterknop druk bij namen dan hoor ik gepiep.
Ik vind het een erg mooi toestel, ik heb hem zelf al helemaal mogen bewonderen 
Alleen een aantal vragen:
Zit er nou wel of niet een "motion sense" op het toestel die er voor zorgt dat als je het toestel pakt je gelijk opneemt?
Laat maar, Ik heb het al gevonden: http://www.gsmarena.com/nokia_8800_arte-review-213p3.php
En hoe werkt het tick-to-time gebeuren?
Ook gevonden:
http://www.gsmarena.com/nokia_8800_arte-review-213p6.php
heel vet overigens!
Jammer trouwens dat wij deze box niet hebben :S:
http://www.mobile-review....ia/8800-arte/pic/pic5.jpg
Waarom moeten ze nou weer voor de Russiche markt veel mooiere dingen hebben?
Alleen een aantal vragen:
Zit er nou wel of niet een "motion sense" op het toestel die er voor zorgt dat als je het toestel pakt je gelijk opneemt?
Laat maar, Ik heb het al gevonden: http://www.gsmarena.com/nokia_8800_arte-review-213p3.php
En hoe werkt het tick-to-time gebeuren?
Ook gevonden:
http://www.gsmarena.com/nokia_8800_arte-review-213p6.php
heel vet overigens!
Jammer trouwens dat wij deze box niet hebben :S:
http://www.mobile-review....ia/8800-arte/pic/pic5.jpg
Waarom moeten ze nou weer voor de Russiche markt veel mooiere dingen hebben?
[ Voor 58% gewijzigd door Underworld op 18-02-2008 19:22 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Misschien dat iemand dit weet, ik ben op zoek naar een vervangende accu voor de 8800, de eerste dus...
Ik ben eigenlijk 3 soorten accu's tegengekomen die volgens mij het meest in aanmerking komen en vroeg me af welke het beste zou werken:
En ik heb ook al de search gebruikt maar kon niet echt uitsluitsel vinden.
Alvast bedankt
Ik ben eigenlijk 3 soorten accu's tegengekomen die volgens mij het meest in aanmerking komen en vroeg me af welke het beste zou werken:
- Een 1000 mAh namaak
- Een 2300 mAh namaak (beiden van mp)
- De bp-6x origineel
Alvast bedankt
Verwijderd
Veel mensen gebruiken de Sirocco accu 700 mAh (BP-6X). Het is er eigenlijk niet voor bedoeld dus het is op eigen risico.
Ik heb zojuist mijn nokia 8800 classic binnen gehad. Weet iemand hoe ik kan zien of dit een echte of een nagemaakte nokia 800 classic is??
Ik heb zelf geen idee namelijk en kan nergens op internet het verschil vinden.
De 8800...classic..ik vind het een beetje vage naam... classic, maar ik denk dat je de gene bedoelt die als eerst op de markt kwam samen met de GunGrey versie en zwarte in Rusland.prantiC schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:52:
Ik heb zojuist mijn nokia 8800 classic binnen gehad. Weet iemand hoe ik kan zien of dit een echte of een nagemaakte nokia 800 classic is??
In dat geval.... die van mij is Made in Germany, ik weet niet of dat met allemaal is, verder moet er een IMEI sticker in zitten.
Namaak is altijd eigen risico, hoewel ik genoeg mensen ken die met een namaak batterij geen problemen hadden.liemjordi schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41:
Misschien dat iemand dit weet, ik ben op zoek naar een vervangende accu voor de 8800, de eerste dus...
Ik ben eigenlijk 3 soorten accu's tegengekomen die volgens mij het meest in aanmerking komen en vroeg me af welke het beste zou werken:Wat bevelen jullie aan, of hebben jullie andere opties? Ik hoorde dat firmware updaten ook helpt...
- Een 1000 mAh namaak
- Een 2300 mAh namaak (beiden van mp)
- De bp-6x origineel
Alvast bedankt
Sirocco batterij maakt geen reed uit overigens...
Is het bij jullie trouwens ook dat wanneer je je batterij verwisseld dat je opnieuw de tijd en datum moet ingeven bij de Nokia 8800?? Erg vervelend vind ik!
Ja dat had ik met de 8800 ook. Eigenlijk met elke telefoon die ik heb gehad.
Maar je hoeft niet te klagen. Bij m'n N73 is het zelfs zo erg dat ik tijd en datum opnieuw moet invoeren als ik de telefoon gewoon uitzet en weer aanzet!
Maar je hoeft niet te klagen. Bij m'n N73 is het zelfs zo erg dat ik tijd en datum opnieuw moet invoeren als ik de telefoon gewoon uitzet en weer aanzet!
NOSIG
Verwijderd
Ik heb nu de 8600 Luna. Vind het een erg mooi toestel. Hier en daar wat speling, maar niet noemenswaardig vervelend. Denk nu aan de 8800 Arte. Ben alleen wel bang dat er niet zo veel verschil zit met de Luna. En dat er veel vingerafdrukken opkomen.
Iemand die van een Luna is overgestapt op de Arte? (of ernaast heeft) die kan vertellen of het gevoel bij de Arte goed is (camera vind ik niet belangrijk). Ik vind namelijk ook de toetsen een beetje klein.
O ja, en of de batterij net zo lang mee gaat (of hopelijk langer) als bij de Luna
Iemand die van een Luna is overgestapt op de Arte? (of ernaast heeft) die kan vertellen of het gevoel bij de Arte goed is (camera vind ik niet belangrijk). Ik vind namelijk ook de toetsen een beetje klein.
O ja, en of de batterij net zo lang mee gaat (of hopelijk langer) als bij de Luna
Verwijderd
Heb sinds een paar dagen ook een Arte. Toetsel zit er gelikt uit, en werkt naar behoren. Echter maakt het schuifmechanisme een raar ijzer-op-ijzer geluid als ik hem openschuif. Ik weet niet of dit bij jullie mede-gebruikers ook is?
Ik hoor graag jullie reacties.
PS. Waar kan ik trouwens thema's voor de Arte downloaden (het liefst gratisch).
Mvg Pim
Ik hoor graag jullie reacties.
PS. Waar kan ik trouwens thema's voor de Arte downloaden (het liefst gratisch).
Mvg Pim
had ik in het begin en het geluid kwam ook als ik op de knoppen drukte. Nu is alleen speling over gebleven.
Ik wil ook die arte halen pim.
Zijn de foto's een beetje aardig en krast die niet?
Zijn de foto's een beetje aardig en krast die niet?
Verwijderd
Ik ben overgestapt van de Nokia 8600 Luna, had daarvoor de normale Nokia 8800. Van 8800 naar 8600 was een hele verbetering, vooral de batterijduur. De Nokia 8800 Arte ben ik voornamelijk op over gestapt omdat ik de telefoon gewoonweg nog mooier vind, als de 8600. Maar zoals je zei, zit er inderdaad weinig verschil in. Paar kleine dingetjes, zoals de camera, tick-to-clock, flightmode en 1 grote verandering de aanwezigheid van UMTS. Toch wel erg fijn als je wat meer gebruik maakt van het internet op je telefoon. Verder koop je een telefoon uit de 8 serie toch voornamelijk om het design denk ik. De 8600 was een toptoestel en de Nokia 8800 Arte is een even zo fijn toestel.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:51:
Ik heb nu de 8600 Luna. Vind het een erg mooi toestel. Hier en daar wat speling, maar niet noemenswaardig vervelend. Denk nu aan de 8800 Arte. Ben alleen wel bang dat er niet zo veel verschil zit met de Luna. En dat er veel vingerafdrukken opkomen.
Wat betreft de vingerafdrukken, ja daar doe je vrij weinig aan. Dat blijf je houden, het is immers glas he. Het is echt een aanrader en ziet er gewoonweg weer adembenemend uit. Batterij gaat minimaal zo lang mee, ik bel nogal veel, dus durf niet te zeggen of het ook echt veel langer is.
De 8600 heeft ook een flightmode?? Ben blij te lezen dat de accu even lang meegaat, ben nog steeds de 8800 Arte aan het overwegen als m'n Hi contract in juni te verlengen is.
Wat bedoel je met de camera als 'klein dingetje'? Die is iets minder kut dan bij de 8600 bedoel je?
Wat bedoel je met de camera als 'klein dingetje'? Die is iets minder kut dan bij de 8600 bedoel je?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Ik bedoel dat op de Nokia 8600 een 2 megapixel camera zat en nu op de 8800 arte een 3,2 megapixel. De kwaliteit is wel beter, maar goed in het donker zie je natuurlijk nog steeds niets. laten we zeggen dat ik deze telefoon ook niet gekocht heb om foto's mee te maken.
Bij daglicht zijn de foto's wel gewoon goed, vind ik zelf. Flight mode had ik op 8600 niet ontdekt. 
Hieronder een foto, gemaakt met de 8800 op de hoogste kwaliteit. niet echt verbluffend, zoals je wel kunt zien. Maar voldoende, als je het mij vraagt.
Hieronder een foto, gemaakt met de 8800 op de hoogste kwaliteit. niet echt verbluffend, zoals je wel kunt zien. Maar voldoende, als je het mij vraagt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 16:20 ]
Ik heb ook maar een 8800 arte besteld. Komt als het goed is ergens deze week nog binnen, ik ben benieuwd! Ik was iedergeval altijd erg te spreken over het eerste type 8800. Batterij gaat idd niet lang mee, maar de reserve batterij die je er bij kreeg lag gewoon standaard in de auto
Vervolgens in het dokking station de telefoon en losse batterij tegelijkertijd opladen. Laatst begon de telefoon wel kuren te krijgen, random uitvallen etc. Nu heb ik 2 nieuwere type nokia batterijen gekocht en werkt die perfect en gaat hij vervolgens een week lang mee
Verwijderd
@dawz dank voor je reply. Vind je de toetsen fijner op de Luna dan op de Arte of andersom? Met name voor sms.
Verwijderd
Geen dank, de toetsen zijn wel een beetje wennen, ze voelen iets anders aan, als de 8600, komt ook omdat de toetsen in de arte iets anders zijn vormgegeven. Maar daar ben je na enkele dagen wel aan gewend, althans ik.
Ik was ook erg te spreken over de 8800, behalve die batterij duur, maar dat is met deze toestellen gelukkig helemaal verholpen. Maar ik denk voor mensen die zitten te twijfelen tussen de 8600 en de 8800 arte en dan vooral twijfelen vanwege het prijskaartje, heb je met de 8600 ook zeker een goede keus en een mooi toestel.
Ik was ook erg te spreken over de 8800, behalve die batterij duur, maar dat is met deze toestellen gelukkig helemaal verholpen. Maar ik denk voor mensen die zitten te twijfelen tussen de 8600 en de 8800 arte en dan vooral twijfelen vanwege het prijskaartje, heb je met de 8600 ook zeker een goede keus en een mooi toestel.
Krijg ik een 8600 Luna binnen! fucking vodafone gvd

Verwijderd
That's gotta suck, wanneer je een 8800 Arte hebt besteld.KappeNou schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:39:
Krijg ik een 8600 Luna binnen! fucking vodafone gvd

Zeker weten ik flipte wel een beetje
ligt er ineens een el-cheapo 8600 op de tafel als je vrijdag avond thuis komt na een week hard werken.
Mooi dat ze hem lekker zelf komen ophalen, zo niet beëindig ik de automatische incasso meteen en kunnen ze fluiten naar hun klant en geld
Mooi dat ze hem lekker zelf komen ophalen, zo niet beëindig ik de automatische incasso meteen en kunnen ze fluiten naar hun klant en geld
Nee de Luna heb ik nog steeds. Ik ga vanmiddag bellen of ze hem komen ophalen. Zodra ik de Arte heb post ik het wel even
Pff ik heb de laatste tijd wel "veel" software problemen met mijn Arte
Als ik een oproep gemist heb en tegelijkertijd ook een sms gehad heb, krijg ik hem niet meer van vrijgeven af
(dus moet de batterij eraf halen, alvorens hij het weer normaal doet).
Hebben meerdere Arte bezitters dit zelfde probleem?
Soms na het missen van een oproep of ontvangst van sms dan is het normaal dat je knoppen gaan faden, maar als ik het berichtje/oproep gelezen heb blijft hij dit de hele tijd doen
(overigens op mobile-review forum zijn mensen met dit zelfde probleem).
Ook zit er bij mij stof tussen de toetsen en het glas wat ik erg lelijk en slecht van Nokia vind.
Voor de rest nog erg blij mee...
Als ik een oproep gemist heb en tegelijkertijd ook een sms gehad heb, krijg ik hem niet meer van vrijgeven af

Soms na het missen van een oproep of ontvangst van sms dan is het normaal dat je knoppen gaan faden, maar als ik het berichtje/oproep gelezen heb blijft hij dit de hele tijd doen
Ook zit er bij mij stof tussen de toetsen en het glas wat ik erg lelijk en slecht van Nokia vind.
Voor de rest nog erg blij mee...
Verwijderd
@KappeNou
ik sta nl op het punt bij vodafone de arte te bestellen... nog tips?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 13:15 . Reden: onduidelijke opemrking/vraag ]
Verwijderd
Ja ik heb dat probleem ook. Ik hoop dat het verholpen is bij een volgende firmware upgrade ofzo.Underworld schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:41:
Pff ik heb de laatste tijd wel "veel" software problemen met mijn Arte![]()
Als ik een oproep gemist heb en tegelijkertijd ook een sms gehad heb, krijg ik hem niet meer van vrijgeven af(dus moet de batterij eraf halen, alvorens hij het weer normaal doet).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 22:08 ]
Niet echt.. Ga je hem los of met abbo bestellen?Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:13:
@KappeNou
Verwijderd
Met Vodafone In business 2 jaar verlenging.... best te doen. 400,- bijbetalen (ahumm)KappeNou schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:09:
[...]
Niet echt.. Ga je hem los of met abbo bestellen?
ik heb hem net binnen. Mooi telefoontje
Ik heb 'm ook net. Super mooi toestel zeg maar qua inhoud en bedieningsgemak gewoon de 6500 classic.
weet iemand hier misschien hoe precies die touch voorkant werkt? Ik wacht totdat het scherm zwart word en ik tab erop, maar ik krijg het klokje niet in beeld. Bij opties staat sensor aan, maar dat al wel voor het scherm zijn
harder tikken dan. Als je het zonde vind om op het glasgedeelte te tikken dan kan je ook tikken op het onderste gedeelte.
Ik heb het al door 
weet iemand misschien ook of ik kan instellen als ik de telefoon dicht schuif dat hij dan meteen ophangt?
weet iemand misschien ook of ik kan instellen als ik de telefoon dicht schuif dat hij dan meteen ophangt?
[ Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 01-04-2008 20:25 ]
Verwijderd
Doet die dat niet al automatisch? Hier wel in ieder geval.KappeNou schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:08:
Nee.. bij de 8800 en sirocco wel. Maar bij mijn arte niet.
weet iemand trouwens waar je thema's kan downloaden voor de arte?
Verwijderd
kheb de Sapphire Arte gekocht. Leuk dingetje zeg. Werkt leuk geen rare poes pas erop. Bellen en sms that's it.
Ik heb Sapphire thema's ik heb alleen geen idee of ik die mag posten, gezien ze van de telefoon zelf komen... doe voorlopig maar via DMKappeNou schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:49:
Zoals in de DM besproken, posts ze maar. Dit kan niet veel kwaad.Underworld schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:59:
[...]
Ik heb Sapphire thema's ik heb alleen geen idee of ik die mag posten, gezien ze van de telefoon zelf komen... doe voorlopig maar via DM
offtopic:
Maar, als er iets niet besproken mag worden, moet je ook niet via het forum meldingen van "doen we wel via DM", "Check je DM" of "Ik mail je wel" sturen.
Maar, als er iets niet besproken mag worden, moet je ook niet via het forum meldingen van "doen we wel via DM", "Check je DM" of "Ik mail je wel" sturen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Nja, ik had zoiets van als het niet op het forum mag staan maar wel via andere wegen verstuurd worden is het geen probleem maar okeGinz schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:11:
[...]
Zoals in de DM besproken, posts ze maar. Dit kan niet veel kwaad.
offtopic:

Totaal niet, zo word ie wel door veel mensen geprofileerd en door veel reviewers als voorbeeld: "Er is een mannelijke versie van de 8800 Arte en een meer vrouwelijke versie, met een duurzame leren behuizing uit India, wat door vakmanschap is gemaakt. Verder een sapphire steen als function button om het af te maken."Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:39:
[...]
is die 8800 sapphire een wijven toestel dan?
Maar er is naar mijn idee niets vrouwelijks aan, de verwachting is alleen, dat door die steen en het leer, meer vrouwen de Sapphire mooier zullen vinden dan de 'normale' zwarte versie.
Btw. twijfel ik, net als mobile-review, over de echtheid van die steen maar das een ander punt.
Anyway:
http://rapidshare.com/files/104856573/sapphire.zip.html <---Sapphire Thema's (5 andere dan die op de Arte staan!).
En mocht er nog vraag zijn naar de Arte thema's, door Sapphire bezitters dan hoor ik het wel.
Trouwens ze werken ook op de (nieuwe) 6500 serie en (nieuwe) 7900 serie. (S40 5th ed.)
jazekerVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:39:
[...]
is die 8800 sapphire een wijven toestel dan?
Ik heb al symbian S40 thema's erop gezet.Underworld schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:59:
[...]
Ik heb Sapphire thema's ik heb alleen geen idee of ik die mag posten, gezien ze van de telefoon zelf komen... doe voorlopig maar via DM
[ Voor 42% gewijzigd door KappeNou op 05-04-2008 23:51 ]
Verwijderd
Helaas niet op de 8600 lunaUnderworld schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:17:
[...]
Nja, ik had zoiets van als het niet op het forum mag staan maar wel via andere wegen verstuurd worden is het geen probleem maar okeik snap hem
[...]
Totaal niet, zo word ie wel door veel mensen geprofileerd en door veel reviewers als voorbeeld: "Er is een mannelijke versie van de 8800 Arte en een meer vrouwelijke versie, met een duurzame leren behuizing uit India, wat door vakmanschap is gemaakt. Verder een sapphire steen als function button om het af te maken."
Maar er is naar mijn idee niets vrouwelijks aan, de verwachting is alleen, dat door die steen en het leer, meer vrouwen de Sapphire mooier zullen vinden dan de 'normale' zwarte versie.
Btw. twijfel ik, net als mobile-review, over de echtheid van die steen maar das een ander punt.
Anyway:
http://rapidshare.com/files/104856573/sapphire.zip.html <---Sapphire Thema's (5 andere dan die op de Arte staan!).
En mocht er nog vraag zijn naar de Arte thema's, door Sapphire bezitters dan hoor ik het wel.
Trouwens ze werken ook op de (nieuwe) 6500 serie en (nieuwe) 7900 serie. (S40 5th ed.)

Hoe werkt de video ringtone bij jullie? Bij mij hapert hij wel heel erg. Met pijn en moeite perst hij het geluid uit gevolgd door wat vertraagde beelde.
Het afspelen zelf op de mediaplayer is geen probleem. Is er een optie als ik bij de mediaplayer exit ga dat ik hem ook echt sluit? Nu speelt hij gewoon vrolijk verder. Dus moet ik hem eerst op pauze zetten en dan exit drukken.
Het afspelen zelf op de mediaplayer is geen probleem. Is er een optie als ik bij de mediaplayer exit ga dat ik hem ook echt sluit? Nu speelt hij gewoon vrolijk verder. Dus moet ik hem eerst op pauze zetten en dan exit drukken.
De 8800 arte kan het ook menu ->instellingen -> oproepinstellingen -> oproepen via schuif -> daar aanzettenKappeNou schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:49:
was ik al achter gekomen
Ik kamp nu wel af en toe met problemen van vastlopen. De knoppen reageren dan niet meer, behalve de aan/uit knop
Ik kamp nu wel af en toe met problemen van vastlopen. De knoppen reageren dan niet meer, behalve de aan/uit knop

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2008 21:00 ]
ik heb inmiddels ook de arte..
waanzinnnig toestel alleen vastlopers
tevens wil ik mijn 8800 sirocco nu gaan verkopen, weet iemand hier een richtprijs voor?
tevens wil ik mijn 8800 sirocco nu gaan verkopen, weet iemand hier een richtprijs voor?
Ik heb de mijne voor €400 verkocht. Ik weet niet hoe de staat is van jouw toestel, maar ik denk dat je er nu nog wel €300 voor kan vragen. Als hij nog goed strak is en met alle accesoires en doos er nog bij €400.peterrrr schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:59:
ik heb inmiddels ook de arte..
Wat voor kleur is de jouwe? Want ik wil op zich ook nog wel een Sirocco maar wel de Light (de zilvere dus).
NOSIG
heb een Sirocco light en ben ook van plan hem te verkopen.
Dacht zelf ook aan een prijs van 450eur, ziet er nog strak uit en heb alles nog liggen
Dacht zelf ook aan een prijs van 450eur, ziet er nog strak uit en heb alles nog liggen
Ik snap het idee achter een video ringtone ook niet echt, dat ding zit in me zak en als ik wordt gebeld ga ik niet eerst naar een leuk filmpje kijkenpang schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 05:48:
Hoe werkt de video ringtone bij jullie? Bij mij hapert hij wel heel erg. Met pijn en moeite perst hij het geluid uit gevolgd door wat vertraagde beelde.
ik vond het wel grappig als mijn telefoon op tafel ligt. Vroeger vond men (niet ik)het gaaf als het als een tierelier verschillende kleuren licht gaf. Nu vind ik het best mooi
Thanx voor je tip.
En ja ik begin ook steeds meer te ergeren aan het vastlopen.
Thanx voor je tip.
[ Voor 13% gewijzigd door pang op 18-04-2008 23:47 ]
Ik heb zelf de black.._Christiaan_ schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:09:
[...]
Ik heb de mijne voor €400 verkocht. Ik weet niet hoe de staat is van jouw toestel, maar ik denk dat je er nu nog wel €300 voor kan vragen. Als hij nog goed strak is en met alle accesoires en doos er nog bij €400.
Wat voor kleur is de jouwe? Want ik wil op zich ook nog wel een Sirocco maar wel de Light (de zilvere dus).
Echter geen 2e batterij meer en de headset kwijt.
Wel heb ik een extra leren case bijzitten.
Inmiddels op marktplaats bod gehad van € 265,-.
Zit zelf tussen de 300/350 te denken.
Verwijderd
Hallo, heeft de bureaustandaard van de Nokia 8800 gun grey dezelfde kleur als die van de normale 8800? Alvast bedankt.
ook thnx voor de tip, ergerde ik me namelijk aan...pang schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:46:
ik vond het wel grappig als mijn telefoon op tafel ligt. Vroeger vond men (niet ik)het gaaf als het als een tierelier verschillende kleuren licht gaf. Nu vind ik het best mooi
Thanx voor je tip.
Niet veel vastlopers meer tegenwoordig...
En agree met quote pang, heeft toch wel wat die videoringtone
Nope, hij is wat doffer eigenlijk dezelfde kleur als de gungrey dus, eerste 8800 heeft een andere kleur.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:00:
Hallo, heeft de bureaustandaard van de Nokia 8800 gun grey dezelfde kleur als die van de normale 8800? Alvast bedankt.

BronExclusive Limited Edition with only 250 to be made. Nokia's newest flagship handset has just got better in being struck with platinum.
[ Voor 15% gewijzigd door Underworld op 21-04-2008 16:29 ]
Wordt dat een officiële versie die Nokia gaat voeren of is dat een zelf gemaakte van dat andere bedrijfUnderworld schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:28:
[...]
ook thnx voor de tip, ergerde ik me namelijk aan...
Niet veel vastlopers meer tegenwoordig...
En agree met quote pang, heeft toch wel wat die videoringtone
[...]
Nope, hij is wat doffer eigenlijk dezelfde kleur als de gungrey dus, eerste 8800 heeft een andere kleur.
[afbeelding]
[...]
Bron
Nu heb ik gisteren die Sapphire gehaald, echt een hele gave telefoon! Maar een aantal dingen snap ik nog niet helemaal..
Hoe pas je in godsnaam het belvolume aan?!
Uit wat persberichten lees ik dat je dat kunt doen door het scherm (of de steen in het midden) "aan te raken", er gebeurd echter niets. Ook met het "aanraken" van deze steen (of het scherm?) krijg ik geen digitaal of analoog klokje te zien, wat wel het geval zou moeten zijn volgens mij.
Wat ook vreemd is dat er in het instructieboekje wordt gesproken over "tikinstellingen" in het configuratiescherm. In mijn telefoon is dat vervangen door "sensorinstellingen" en hier kan ik weer nergens informatie over vinden. Iemand enig idee?
Hoe pas je in godsnaam het belvolume aan?!
Wat ook vreemd is dat er in het instructieboekje wordt gesproken over "tikinstellingen" in het configuratiescherm. In mijn telefoon is dat vervangen door "sensorinstellingen" en hier kan ik weer nergens informatie over vinden. Iemand enig idee?
Belvolume heb ik inmiddels gevonden. Blijkt dat je tijdens het bellen de navigatietoets naar boven of beneden moet drukken.. dom domeMiz0r schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:00:
Nu heb ik gisteren die Sapphire gehaald, echt een hele gave telefoon! Maar een aantal dingen snap ik nog niet helemaal..
Hoe pas je in godsnaam het belvolume aan?!Uit wat persberichten lees ik dat je dat kunt doen door het scherm (of de steen in het midden) "aan te raken", er gebeurd echter niets. Ook met het "aanraken" van deze steen (of het scherm?) krijg ik geen digitaal of analoog klokje te zien, wat wel het geval zou moeten zijn volgens mij.
je hoeft je zelf niet te quoten mate
Het analoge klokje (of digitaal, net wat je zelf instelt) laat je zien door "vrij hard" 2x op de telefoon te tikken. Het maakt niet uit waar je dit doet, op het scherm, onder het scherm, de achterkant. Er zit denk ik een trillings sensor in.
Het analoge klokje (of digitaal, net wat je zelf instelt) laat je zien door "vrij hard" 2x op de telefoon te tikken. Het maakt niet uit waar je dit doet, op het scherm, onder het scherm, de achterkant. Er zit denk ik een trillings sensor in.
Haha je hebt gelijk, thanks! Overal hebben ze het over een "zacht" tikje, maar dan gebeurd er dus nietsKappeNou schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:57:
je hoeft je zelf niet te quoten mate![]()
voor mensen die hun toestel willen updaten. Let op dat je het niet in vista doet. Scheelt weer een hartverzakking 
Ik heb versie 5.20 en wilde dat updaten naar v 5.21. Bij het updaten toen ik de verbining niet mocht verbreken kreeg ik een foutmelding van vista. Daarna was update afgesloten en ging mijn gsm niet meer aan.
Gelukkig kan door batterij uithalen en opnieuw indoen de opstartprobleem verhelpen en doet hij het weer vanouds op v 5.20.
Ik heb versie 5.20 en wilde dat updaten naar v 5.21. Bij het updaten toen ik de verbining niet mocht verbreken kreeg ik een foutmelding van vista. Daarna was update afgesloten en ging mijn gsm niet meer aan.
Gelukkig kan door batterij uithalen en opnieuw indoen de opstartprobleem verhelpen en doet hij het weer vanouds op v 5.20.
Verwijderd
Ey hoe kun je met UMTS op het internet komen met die sapphire?
Ik heb opera mini geinstalleerd maar ik zie telkens een G links bovenin staan. G is toch gewoon GPRS, want het is ook niet echt super snel ofzo. Moet ik speciale instellingen hebben ofzo? Kan ze niet vinden voor de arte.

Heeft iemand met een 8800 arte al geprobeerd 'NAV4all te installeren of een ander navigatie prog?
ik ben wat je zegt ook niet echt te spreken over de snelheid van het internet. Op mijn oude SE m600 gaat het browsen een stuk sneller. Ik heb ook het idee dat dit slechts gprs snelheid is.
Daarentegen als ik googlemaps gebruik dan gaat het downloaden van content wel erg snel. Dus ik vermoed dat de internet browser gewoon traag is.
nav4all heb ik ook uitgeprobeerd, maar je moet een externe gps hebben anders is het net als googlemaps. Wat ik vervelend vond, is bij spelfout kan je het niet een letter verwijderen, maar moet je opnieuw zoekfunctie opstarten.
Daarentegen als ik googlemaps gebruik dan gaat het downloaden van content wel erg snel. Dus ik vermoed dat de internet browser gewoon traag is.
nav4all heb ik ook uitgeprobeerd, maar je moet een externe gps hebben anders is het net als googlemaps. Wat ik vervelend vond, is bij spelfout kan je het niet een letter verwijderen, maar moet je opnieuw zoekfunctie opstarten.
[ Voor 25% gewijzigd door pang op 06-06-2008 12:52 ]
Verwijderd
Is er hier iemand die ook problemen heeft met de tril functie van de Arte? Mijn toestel trilt helemaal niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, software updaten maar dat gaat niet omdat reeds 5.21 geïnstalleerd is, fabrieks instellingen terug gezet, sensor aan en uit gezet, batterij en sim verwijderd enz.
Heeft iemand een idee? Groetjes, Roy.
Veel meer kan je lijk mij niet doen. Ik zou gewoon naar een nokia service point gaan.
Verwijderd
Typisch nokia kwaaltje.. Nokia SP gaan en een nieuwe mechanisme laten inzetten.Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:25:
Is er hier iemand die ook problemen heeft met de tril functie van de Arte? Mijn toestel trilt helemaal niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, software updaten maar dat gaat niet omdat reeds 5.21 geïnstalleerd is, fabrieks instellingen terug gezet, sensor aan en uit gezet, batterij en sim verwijderd enz.
Draag je je nokia vaak in je broekzak? Dat is namelijk de nr1 reden waarom dat ding kapot gaat.
Weerstand terwijl tril aanstaat is dodelijk
nog nooit last van gehad met een nokia. Ik heb me telefoon ook nog nooit ergens anders gehad dan in me broekzak.. Weerstand lijkt me ook minimaal. Hij zit niet tussen een bankschroef
Verwijderd
iemand nog leuke applicaties/thema's of dergelijken voor de Arte? kan nix bijzonders vinden via google...
Is er alweer iets van een opvolger bekend?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
opvolger? Als je kijkt hoeveel tijd tussen de 8800 en sirocco zat kan je er van uitgaan nog een tijdje niet.
Ik ben meer benieuwd of de nieuwe 8800 ook nog in andere kleuren zal gaan verschijnen dan de arte en sapphire. Ik zou de nieuwe 8800 heel graag in het zilver/metaal willen hebben zoals de oude 8800. Veel mooier vind ik persoonlijk.
Sinds gisteren laadt mijn Nokia 8800 niet meer op. Als ik de oplader erin doe geeft hij geen kik, en als ik hem opstart met de oplader erin geeft hij een foutmelding: 'toestel laadt niet op'. Vandaag heb ik hem weggebracht naar een gsm winkel hier in de buurt die ook reparatie uitvoeren, maar die konden hem niet fixen. Heeft iemand van jullie een idee of dit een veelvoorkomend euvel is, en hoe dit evt op te lossen valt?
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Verwijderd
Ik heb sinds eergisteren een 8800 Arte. Prachtig toestel ! Ik heb de GSM zonder abbo gekocht bij GSM-world.nl ... netjes in de doos met alle accesoires voor een scherpe prijs van € 650,00. Het enige wat mij dwars zit is dat het schermpje een mm scheef zit ...tenminste het scherm niet maar de display loopt een klein tikkie naar links af ... is er iemand anders die daar last van heeft ? Het is bijna niet zichtbaar maar het stoort mij dat zo'n duur telefoontje niet perfect is. Verder is er niks op het toestel aan te merken en werkt alles gewoon naar behoren.
26/07 - Ben inmiddels bij een Nokia service centre geweest en die zeggen dat het vaker voorkomt. Als ik het wil laten corrigeren moeten ze hem opsturen en dat duurt ca. 2 weken. Ik denk er nog ff over na.
Gr - Iwan
26/07 - Ben inmiddels bij een Nokia service centre geweest en die zeggen dat het vaker voorkomt. Als ik het wil laten corrigeren moeten ze hem opsturen en dat duurt ca. 2 weken. Ik denk er nog ff over na.
Gr - Iwan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 14:36 ]
Verwijderd
Ik heb mijn arte nu een maand of twee. Super mooi toestel, echt weer een stuk mooier dan de sirocco. Wel heb ik last van software problemen. Toestel valt soms uit (scherm wordt wit en hij doet niks meer). Na een paar seconde start hij weer op. Dit is erg vervelend tijdens het bellen en smsen. Software update heeft niet geholpen. Ik laat hem nu opsturen, hoop dat hij snel weer terug is.
Verwijderd
Review van de aankomen Nokia 8800 Carbon Arte.
Ik weet niet wat er staat, maar de foto's spreken voor zich.
Helaas nog steeds geen volwaardige opvolger
Dat koolstofvezel (carbon) hebben ze dus afgekeken van de LG secret ...Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:04:
Review van de aankomen Nokia 8800 Carbon Arte.
Je dacht dat die LG daarmee het eerste was?
Ik kan de bluetooth headset niet werkend krijgen van de sirocco. Ik doe mijn bluetooth aan, telefoon is 'waarneembaar' en dan doe ik 'zoeken naar audiotoebehoren'. En dan vindt hij niets.
Vergeet ik nog wat te doen ?
normaal is alles goed. Maar je moet het aan/uit knopje van de headset is langer indrukken totdat die snel knippert. Dan zoekt hij ook nr bluetooth apparaten(als hij nog niet verbonden was voordien)shorty_ schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:01:
Ik kan de bluetooth headset niet werkend krijgen van de sirocco. Ik doe mijn bluetooth aan, telefoon is 'waarneembaar' en dan doe ik 'zoeken naar audiotoebehoren'. En dan vindt hij niets.
Hee super, hij doet het.. Echt handig zo'n dingM3 SMGII schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:20:
[...]
normaal is alles goed. Maar je moet het aan/uit knopje van de headset is langer indrukken totdat die snel knippert. Dan zoekt hij ook nr bluetooth apparaten(als hij nog niet verbonden was voordien)
Verwijderd
Ik heb bovenstaand bericht al eens geplaatst toen ik problemen had met mijn 8800 arte. Inmiddels heb ik een nieuwe art gekregen. Maar de problemen beginnen weer. Het scherm wordt wit en de verbindingen worden verbroken. Het is nog niet zo erg dat het ook tijdens het bellen of smsen gebeurd maar het gaat wel steeds vaker. Herkend iemand anders dat ook? Ik vind het echt een tegenvaller, wat heb je aan zo duur toestel als je steeds van dit soort problemen hebt.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:15:
Ik heb mijn arte nu een maand of twee. Super mooi toestel, echt weer een stuk mooier dan de sirocco. Wel heb ik last van software problemen. Toestel valt soms uit (scherm wordt wit en hij doet niks meer). Na een paar seconde start hij weer op. Dit is erg vervelend tijdens het bellen en smsen. Software update heeft niet geholpen. Ik laat hem nu opsturen, hoop dat hij snel weer terug is.
Bij mij blijft die wel heel soms in de toetsenblokkering of hangt de software op een rare manier. Maar het valt nu wel mee.
Ik zou hem eens proberen te flashen (updaten naar nieuwe firmware) mocht dat niet lukken dan even naar een nokia service point gaan en hun er even na laten kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:29:
[...]
Ik heb bovenstaand bericht al eens geplaatst toen ik problemen had met mijn 8800 arte. Inmiddels heb ik een nieuwe art gekregen. Maar de problemen beginnen weer. Het scherm wordt wit en de verbindingen worden verbroken. Het is nog niet zo erg dat het ook tijdens het bellen of smsen gebeurd maar het gaat wel steeds vaker. Herkend iemand anders dat ook? Ik vind het echt een tegenvaller, wat heb je aan zo duur toestel als je steeds van dit soort problemen hebt.
There is always a way
Verwijderd
Dank voor jullie reacties.
Ik heb de nieuwste firmware er al opgezet dat hielp niet. Ook is het toestel al weg geweest voor reparatie, het toestel is toen 4 weken weg geweest!!! Echt onbegrijpelijk, hoe kun je nu 4 weken zonder telefoon. Maar ik heb het toestel nu weer ingeleverd ter reparatie. Het uitvallen werd steeds erger, tijdens een gesprek viel de verbinding wel 4 keer per kwartier weg.
Als de reparatie nu weer 4 weken duurt mogen ze het toestel wat mij betreft houden en koop ik toch maar de apple. Als ik weer problemen krijg stuur ik hem ook maar terug.
Ik ben altijd erg blij geweest met de 8800 serie, maar voor mij is de lol er echt af.
Ik heb de nieuwste firmware er al opgezet dat hielp niet. Ook is het toestel al weg geweest voor reparatie, het toestel is toen 4 weken weg geweest!!! Echt onbegrijpelijk, hoe kun je nu 4 weken zonder telefoon. Maar ik heb het toestel nu weer ingeleverd ter reparatie. Het uitvallen werd steeds erger, tijdens een gesprek viel de verbinding wel 4 keer per kwartier weg.
Als de reparatie nu weer 4 weken duurt mogen ze het toestel wat mij betreft houden en koop ik toch maar de apple. Als ik weer problemen krijg stuur ik hem ook maar terug.
Ik ben altijd erg blij geweest met de 8800 serie, maar voor mij is de lol er echt af.
Nokia 8800 Carbon Arte (forum mobile-review)
Gsmarena prototype review met foto's!!!
Ziet er goed uit! Ik zie ook nieuwe thema's dus die knal ik er wel weer terzijde tijd op!
Trouwens:
improved memory: 4 GB of user memory
Carbon fibre and titanium body
Camera zou aangepast (kunnen?) zijn
nog steeds 150g ondanks Carbon

Gsmarena prototype review met foto's!!!
Ziet er goed uit! Ik zie ook nieuwe thema's dus die knal ik er wel weer terzijde tijd op!
Trouwens:
improved memory: 4 GB of user memory
Carbon fibre and titanium body
Camera zou aangepast (kunnen?) zijn
nog steeds 150g ondanks Carbon

[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 19-10-2008 23:05 ]
op zich wel netjes, alleen jammer dat er niet meer carbon in zit. Vooral de achterkant..
idd dat viel mij ook tegen, ze hebben daar wel titanium gebruikt in plaats van "normaal metaal" zoals bij de Arte. En die 4GB vindt ik erg netjes voor een premium phone (die vaak net even iets minder zijn dan de wat uitgebreide, normale Nokia's).KappeNou schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:12:
op zich wel netjes, alleen jammer dat er niet meer carbon in zit. Vooral de achterkant..
Heb zelf een nokia arte van 12 maart gekocht in Duitsland bij een officiele nokia dealer,
Ik woon zelf in Belgie maar omdat hij hier nog niet verkrijgbaar was heb ik die in Duitsland gekocht.
Heb eerst naar nokia Belgie gebeld en dat was geen probleem voor de garantie.
Nu is mijn toestel al voor de 6e keer binnen geweest voor een software probleem altijd hetzelfde probleem,
scherm springt aan en blijft branden nu heb ik gevraagd om een nieuw toestel omdat ik er geen vertrouwen in heb + ik ben altijd een deel van mijn agenda kwijt ik gebruik deze tel voor mijn werk.
Nu beweert Nokia center Antwerpen dat ze mij geen nieuw toestel willen geven omdat deze toestel van Duitsland komt?????
ik dacht dat ik recht heb op een europese garantie, iemand al ervaring mee en wat kan ik doen want voor een toestel van €1100 kan dit toch niet.
graag reacties.
Alvast bedankt E
Ik woon zelf in Belgie maar omdat hij hier nog niet verkrijgbaar was heb ik die in Duitsland gekocht.
Heb eerst naar nokia Belgie gebeld en dat was geen probleem voor de garantie.
Nu is mijn toestel al voor de 6e keer binnen geweest voor een software probleem altijd hetzelfde probleem,
scherm springt aan en blijft branden nu heb ik gevraagd om een nieuw toestel omdat ik er geen vertrouwen in heb + ik ben altijd een deel van mijn agenda kwijt ik gebruik deze tel voor mijn werk.
Nu beweert Nokia center Antwerpen dat ze mij geen nieuw toestel willen geven omdat deze toestel van Duitsland komt?????

graag reacties.
Alvast bedankt E
is het gewoon een nieuw toetsel incl garantie en al bij gsm-world? zag hem namelijk ook op de site dacht dat het of een drukfout was of dat het 2e hands zou zijn.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:51:
Ik heb sinds eergisteren een 8800 Arte. Prachtig toestel ! Ik heb de GSM zonder abbo gekocht bij GSM-world.nl ... netjes in de doos met alle accesoires voor een scherpe prijs van € 650,00. Het enige wat mij dwars zit is dat het schermpje een mm scheef zit ...tenminste het scherm niet maar de display loopt een klein tikkie naar links af ... is er iemand anders die daar last van heeft ? Het is bijna niet zichtbaar maar het stoort mij dat zo'n duur telefoontje niet perfect is. Verder is er niks op het toestel aan te merken en werkt alles gewoon naar behoren.
Gr - Iwan
"If u do something do it with style, or do it at all."
Hallo,
deze vraag zal vast weleens eerder gesteld zijn,
maar ik vroeg me af of de frontjes van deze telefoons
verwisselbaar zijn? En dan heb ik het over de oude
8800.
(http://www.google.nl/imgr...lt&resnum=1&ct=image&cd=1)
deze vraag zal vast weleens eerder gesteld zijn,
maar ik vroeg me af of de frontjes van deze telefoons
verwisselbaar zijn? En dan heb ik het over de oude
8800.
(http://www.google.nl/imgr...lt&resnum=1&ct=image&cd=1)
heeft iemand nog een idee waar de arte black voor een redelijke prijs te krijgen is? Ik kan ze nergens meer vinden.
@superpolm: ze zijn niet verwisselbaar zoals bij een 6210, maar je kan wel losse onderdelen bestellen en die zelf vervangen, heb je alleen de goede schroevendraaier nodig.
@superpolm: ze zijn niet verwisselbaar zoals bij een 6210, maar je kan wel losse onderdelen bestellen en die zelf vervangen, heb je alleen de goede schroevendraaier nodig.
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:
Dank voor jullie reacties.
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met mijn 8600 Luna. Een paar keer per maand 'start de telefoon' uitzichzelf opnieuw op. Scherm wordt wit, verbindingen verbroken, het duurt ongeveer 3 minuten voordat de telefoon weer in orde is. Dit gebeurt een paar x per maand, best vervelend, maar geen ramp. Ik denk dat we moeten wachten tot de nieuwe firmware uit is, wellicht dat daar de fout verholpen is.
Het toestel heb ik in Duitsland gekocht. Het is 1 van de eerste Luna's geweest. Dus misschien ligt het daar wel aan. Want ik heb de meest recente firmware. Nokia kan er zelf niets aan doen, totdat de nieuwste firmware dus beschikbaar is.
Heb je echter een bon met garantie in NL dan denk ik wel dat je recht hebt op een nieuw toestel.
Mocht je in de tussentijd een werkbare oplossing hebben gevonden, dan hoor ik dat natuurlijk graag
Tot nu toe lees ik (in ieder geval hier) nog maar weinig berichten van mensen die de Nokia 8800 Carbon Arte in gebruik hebben. Iemand al ervaringen om te delen? Ik zit er sterk aan te denken om dit toestel aan te schaffen. Hij ziet er gewoon erg goed uit!
Vraag me alleen af hoe de kwaliteit is. Vergelijkbaar met de eerdere 8800 series, of zijn er wat jullie betreft nog verbeteringen?
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Het is gewoon een arte met een ander dekseltje voorop en achterop. Kwaliteit zal dus het zelfde zijn. Alleen vindt ik persoonlijk het carbon niet voldoende geïntegreerd.
Echt kwaliteit hoor, de carbon arte. Ik heb hier nog eentje gloedjenieuw en ongebruikt liggen als je interesse hebtCannondale schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:47:
Tot nu toe lees ik (in ieder geval hier) nog maar weinig berichten van mensen die de Nokia 8800 Carbon Arte in gebruik hebben. Iemand al ervaringen om te delen? Ik zit er sterk aan te denken om dit toestel aan te schaffen. Hij ziet er gewoon erg goed uit!Vraag me alleen af hoe de kwaliteit is. Vergelijkbaar met de eerdere 8800 series, of zijn er wat jullie betreft nog verbeteringen?
Ik zat uit verveling eens even te kijken op sites als marktplaats enzo voor een 8800 carbon arte omdat je in de winkel hier in NL wel echt de hoofdprijs betaald natuurlijk (ik heb al een origineel gekochte 8800 en een 8600...) en ik dacht het moet, zoals met alles via internet, toch goedkoper te vinden zijn...
Nu zie ik ook wel dat er veel replica enz tussen zit maar ik kwam ook bijv dit tegen: http://link.marktplaats.nl/245384126
Nu lijkt me 220eu voor een originele maar import telefoon ook wat weinig dus dit zal ook wel nep zijn maar even als voorbeeld.
Want als een telefoon alleen engels menu heeft maar wel gewoon origineel van nokia is en alles verder hetzelfde is dan vind ik het op zich niet erg, valt goed mee te leven.
(ik heb ook engelstalige Windows op mn pc bijv, werkt prima.)
Dan is het qua prijs misschien best interessant om naar import telefoons te kijken.
Maar goed, wat ik dus graag wil weten (want ik heb niet echt verstand van dat hele GSM wereldje) hoe kun je dus zien of een telefoon nep is of import en wat zijn de verschillen, waar let ik op?
Of is het sowieso geen goed idee om via internet een telefoon te kopen, of überhaupt om import te kopen?
Ik zou hem natuurlijk wel af gaan halen en niet via internet betalen.
Nu zie ik ook wel dat er veel replica enz tussen zit maar ik kwam ook bijv dit tegen: http://link.marktplaats.nl/245384126
Nu lijkt me 220eu voor een originele maar import telefoon ook wat weinig dus dit zal ook wel nep zijn maar even als voorbeeld.
Want als een telefoon alleen engels menu heeft maar wel gewoon origineel van nokia is en alles verder hetzelfde is dan vind ik het op zich niet erg, valt goed mee te leven.
(ik heb ook engelstalige Windows op mn pc bijv, werkt prima.)
Dan is het qua prijs misschien best interessant om naar import telefoons te kijken.
Maar goed, wat ik dus graag wil weten (want ik heb niet echt verstand van dat hele GSM wereldje) hoe kun je dus zien of een telefoon nep is of import en wat zijn de verschillen, waar let ik op?
Of is het sowieso geen goed idee om via internet een telefoon te kopen, of überhaupt om import te kopen?
Ik zou hem natuurlijk wel af gaan halen en niet via internet betalen.
[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 18-04-2009 03:34 ]