Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metalant schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:38:
Heeft iemand de nieuwe ALDI Medion 8820 al gehaald en opengemaakt?
Ik ben benieuwd naar het moederbord dat er in zit.
Kun je daar bijv. een Core2Duo op zetten (S775) en is er plek voor een andere videokaart (AGP of PCIe)?
Ik mocht van "Turkish" geen eigen draadje maken...En moest in dit topic verder gaan... Het wordt in ieder geval niet overzichtelijker als je het over zoveel verschillende systemen in 1 topic hebt....

Mijn vraag was:
Ik zou hem het liefst meteen upgraden naar 3GB intern geheugen.... maar ik heb geen idee in welke categorie het geheugen valt (pc3xxx, pc4xxx etc etc.). Bovendien weet ik niet of dat hij wel 2GB aan extra geheugen aankan.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Ik mocht van "Turkish" geen eigen draadje maken...En moest in dit topic verder gaan... Het wordt in ieder geval niet overzichtelijker als je het over zoveel verschillende systemen in 1 topic hebt....
[u]
Terecht, want jouw topic start was hetzelfde als mijn post in dit draadje. Dus die van jou kon dicht.
Mijn vraag was:[/u] Ik zou hem het liefst meteen upgraden naar 3GB intern geheugen.... maar ik heb geen idee in welke categorie het geheugen valt (pc3xxx, pc4xxx etc etc.). Bovendien weet ik niet of dat hij wel 2GB aan extra geheugen aankan.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/551
Op de Medion website staat :
1024 MB DDR2 SDRAM met 533 MHz 64 Bit ( 1 Slot vrij voor upgrades)

Dus PC4200 geheugen, naar alle waarschijnlijkheid 1 reepje van 1GB.

[ Voor 7% gewijzigd door metalant op 07-02-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Als het hetzelfde moederbord is als in de vorige Pentium D modellen, dan betreft het een MSI MS-7204. De handleiding van dit moederbord kun je hier downloaden. Nogmaals: dit is het moederbord gebruikt in de voorgaande Pentium D PC's van de ALDI; het is niet zeker of dat nu ook gebruikt is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Wel jammer van de videokaart, die 7300SE lijkt me nu niet bepaald sterk om nieuwe games op highquality te spelen...

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:07:
[...]

Erg jammer allemaal. Ik heb een aantal filialen gebeld zonder succes. Echter de website suggereert wel dat er nog notebooks moeten zijn... iemand wel succes??
Ik had vandaag wel succes, eerste naar zwolle geweest, alles winkels uitverkocht, toen nijverdal, beide winkels uitverkocht, toen vroomshoop, daar waren er nog 2 (nu nog 1).
Die gratis webcam komt nog... :9
Is mooie notebook voor de juiste prijs..alleen de software wat ze dr allemaal opzetten.. O-)
Doe mij maar linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:14:
[...]

Ik had vandaag wel succes, eerste naar zwolle geweest, alles winkels uitverkocht, toen nijverdal, beide winkels uitverkocht, toen vroomshoop, daar waren er nog 2 (nu nog 1).
Die gratis webcam komt nog... :9
Is mooie notebook voor de juiste prijs..alleen de software wat ze dr allemaal opzetten.. O-)
Doe mij maar linux ;)
Welke winkel, welke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Over de Medion (ALDI) MD 8820:

Er zit in een moederbord : MS 7255
met een VIA chipset : P4M890

southbridge : VIA VT8237A

Phoenix BIOS 6.00 PG

Memory SAMSUNG 1 bankje van 1 Gb DDR2 PC 2 - 4300 cas 4 266.6 Mhz

Processor Pentuim D 915 2.8 GHZ

De CPU haalt de 60 graden als je de PC wat stresst met SISOFT Sandra.

Harde schijf WesternDigital WDC WD2500JS-00NCB1

Deze wordt ong 44 graden bij stress test. De system temp is 35 graden

Vista werkt verder leuk op deze PC, valt me niet tegen tot nu toe (2 uur in gebruik ).

Hij is wel stil en de harde schijf maakt minder lawaai dan in de MD 8818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Kruidvat, de compaq V6137EU

Ik krijg hem morgen als TPG de fout niet in gaat :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:27:
[...]
Kruidvat, de compaq V6137EU

Ik krijg hem morgen als TPG de fout niet in gaat :)
Yes, die!

Alleen bij mij werken de mediaplayer en mute touchscreen knop niet ;(
Ben ik laptop zeker weer paar weken kwijt voor reparatie.. :X
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
de compaq laptop van de kruitvat is nog te koop in Veenendaal (Corridore). Daar hadden ze er vanmorgen nog een aantal...

Heb de laptop net in huis gehaald en bevalt heel goed (wel veel "interssante" software) en het koste mij 3 dvd's om met PC herstel alles te backupen...

Veel sterkte met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook die vraag: of die medion pc bij de aldi iets is?

md8820

Heb hier een voorganger, al een ouder model van toen 2.6ghz.. best fijne dingen voor een lage prijs.. jammer van de video kaart etc..

mar dan nog enkele vragen:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_06/OFF02.HTM
betreft het tft scherm..

• helderheid 300 cd/m²
• maximale resolutie
1280 x 1024
• twee ingebouwde luidsprekers
• stralingsarm overeenkomstig
TCO 03-norm
• VGA en DVI in DVI-D aansluiting
met automatische signaalherkenning
• reactietijd 5 ms
• contrast 800:1

Reactie tijd is die niet laag?? meestal is dit toch 8ms
en contrast? ik zie in krantje's soms 700:1 etc.. wat is beter?
hoger of lager.. (ik zou zegen hoger..?)

of is dit schermpje niet echt aan te raden om erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
De contrast ratio is een maatstaf voor de puurheid van de kleuren in een afbeelding. Een hogere contrast ratio betekent dat het scherm mooiere kleuren kan weergeven waardoor een rijker en dieper beeld ontstaat.
Dus 800:1 is beter dan 300:1.
5ms is laag genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door metalant op 07-02-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
marchanekamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:29:
de compaq laptop van de kruitvat is nog te koop in Veenendaal (Corridore). Daar hadden ze er vanmorgen nog een aantal...

Heb de laptop net in huis gehaald en bevalt heel goed (wel veel "interssante" software) en het koste mij 3 dvd's om met PC herstel alles te backupen...

Veel sterkte met zoeken!
Kun je nu kiezen of je een NL of een UK OS geinstaleerd wilt hebben?

zou wel mooi zijn om een engels OS er op te hebben.

Bij Vista kun je meen ik de taal switchen heb ik gehoord. Helemaal mooi als je dat per account kan doen. (Of is dat weer een Vista Ultimate only?)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
metalant schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:21:
De contrast ratio is een maatstaf voor de puurheid van de kleuren in een afbeelding. Een hogere contrast ratio betekent dat het scherm mooiere kleuren kan weergeven waardoor een rijker en dieper beeld ontstaat.
Dus 800:1 is beter dan 300:1.
5ms is laag genoeg.
Euhm?

De contarstratio geeft het verschil tussen wit en zwart weer. Wit is in dit geval 800 keer lichter dan zwart. Een hoge contrastratio geeft een mooi diep zwart. Met kleuren heeft het absoluut niets te maken. 800:1 is in principe genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
basset schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
[...]

Kun je nu kiezen of je een NL of een UK OS geinstaleerd wilt hebben?

zou wel mooi zijn om een engels OS er op te hebben.

Bij Vista kun je meen ik de taal switchen heb ik gehoord. Helemaal mooi als je dat per account kan doen. (Of is dat weer een Vista Ultimate only?)
Nope, gisteren scratch install geprobeerd. Is een OEM, en alleen NL mogelijk.
Je kunt wachten op een LIP, en dan kun je NL installeren. Echter das niet hetzelfde als een MUI die alles NL maakt, MUI's zijn alleen voor Enterprise en Ultimate. Balen dus... :(
Ik krijg overigens het analoge gedeelte van de TV-kaart niet aan de gang in Mediacenter. Vanavond als ik thuis kom verder stoeien. Verder lijkt het er op (nog niet open gemaakt), dat er 3 banks voor memory zijn, waarvan er 2 zijn bezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

in de md8820 zit maar 1 extra bank, heb er gisteren 1GB ram in geprakt van crossair. Ding draait als zonnetje vind ik persoonlijk. Het is geen highend maar dat heb ik ook niet nodig op het moment. Die mediacenter kaart ga ik er waarschijnlijk nog uitpleuren weer pci slot vrij voor meer interesanter spul dan mediacenter. Wat mij vooral tegenviel was dat de 7.1 geluidsellende op het mobo analoog is en niet digitaal dus maar een ouwe audigy2 kaart erin geprakt en weer geluid \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
UltraSub schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:59:
[...]
Nope, gisteren scratch install geprobeerd. Is een OEM, en alleen NL mogelijk.
Je kunt wachten op een LIP, en dan kun je NL installeren. Echter das niet hetzelfde als een MUI die alles NL maakt, MUI's zijn alleen voor Enterprise en Ultimate. Balen dus... :(
Ik krijg overigens het analoge gedeelte van de TV-kaart niet aan de gang in Mediacenter. Vanavond als ik thuis kom verder stoeien. Verder lijkt het er op (nog niet open gemaakt), dat er 3 banks voor memory zijn, waarvan er 2 zijn bezet!
Heb jij het niet over die Aldi laptop? Ik had het over de kruidvat laptop ;)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
Zoutvat schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:00:
[...]
Euhm?

De contrastratio geeft het verschil tussen wit en zwart weer. Wit is in dit geval 800 keer lichter dan zwart. Een hoge contrastratio geeft een mooi diep zwart. Met kleuren heeft het absoluut niets te maken. 800:1 is in principe genoeg.
Een hoge contrastratio is niet alleen van invloed op de zwart/wit.
De meting wordt gedaan met zwart en wit omdat daar het grootste verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:16:
[...]

Heb jij het niet over die Aldi laptop? Ik had het over de kruidvat laptop ;)
Um nee, over de Aldi PC :)
Maar reken er maar op dat als er een OEM NL bij zit, dat mijn verhaal hierboven klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
metalant schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:18:
[...]

Een hoge contrastratio is niet alleen van invloed op de zwart/wit.
De meting wordt gedaan met zwart en wit omdat daar het grootste verschil tussen zit.
Nee, tuurlijk, het verschil tussen groen en zwart wordt ook groter, maar om contrastratio nu ook meteen te linken aan goede kleuren... Een zwartwitmonitor kan ook een heel hoge contrastratio hebben, en om te stellen dat die ook mooie kleuren kan weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Nou,

Hij staat hier op mn buro....

Je kunt kiezen uit 2 talen. Engels en Nederlands dus dat is goed :)

Hij ziet er netjes uit. Jammer dat de cardreader geen CF aan kan en dat het 1 slot is voor SD/MMC/MS/XD maar goed, 1 is beter dan helemaal niks :)

Er staat een folder op c die SWsetup heet. dik 1GB. Als dat alleen maar sw is die er al op staat gaat ie er denk ik af.

Scherm valt niet tegen. Mooi scherp. Ik was bang dat de resolutie tegen zou vallen, maar dat valt reuze mee. Het glimmende is ook niet erg merk ik.
Toetsenbord is niet slecht, maar niet zo goed als die van een dell Latitude d820

Met Acronis ga ik images maken, dus niet met de HP tooling.

Hij loopt wel een berg windows updates achter.

Of ik games ga proberen weet ik nog niet, maar als ik dat doe worden het denk ik wel wat oudere games zoals far cry of zo.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Bizar :(

Webcam niet meegeleverd, wordt ook niet meer nageleverd. Ze gaan er ook verder niets mee doen.

Beetje tegenvallend. Het enige van hun uit is: "helaas"

Vind ik wel tegenvallen, zonder verder enig bericht.

Meer mensen die hem niet gekregen hebben?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:55:

Webcam niet meegeleverd, wordt ook niet meer nageleverd. Ze gaan er ook verder niets mee doen.

Beetje tegenvallend. Het enige van hun uit is: "helaas"

Vind ik wel tegenvallen, zonder verder enig bericht.

Ik heb de webcam er ook niet bij gekregen, dus terug gegaan, en nu word ik gebeld als de webcam er is.

Niet dat ook zo graag een webcam wil, maja, je bent nederlander of niet! ;)
Mar ik heb nogsteeds het probleem dat mijn touchscreen knopjes van mute en mediaplayer niet werken. meer mensen met dit probleem?
En accu gaat maar dik 1 uur mee, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Bij mij werken die knoppen.

Die webcam boeit me niet zo, maar de wijze waarop ze het op willen lossen: Niet. Bevalt me niet.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:08:
Je kunt kiezen uit 2 talen. Engels en Nederlands dus dat is goed :)
Damn.. Is dat een OEM dan?
Waarom kan ik dan alleen maar Nederlands kiezen (Aldi 8820).
Is het eigenlijk mogelijk om een engelstalige OEM te downloaden, en dan de NL key te gebruiken, en zo toch een legale installatie te verkrijgen?

Bij de weg, wat ik hierboven schreef over het niet aan de gang kunnen krijgen van de tv-tuner (analoog dan) in MediaCenter, als ik de factory install gebruik, werkt het. Maar dan staat ook de Cyberlink Soft Encoder geinstalleerd. Installeer ik van scratch, en probeer diezelfde software te installeren (staat op recovery cd), krijg ik een fatal error. Geen idee hoe ik dat opgelost krijg, ben inmiddels weer van scratch aan het installeren, om het straks nog eens te gaan proberen. Gek word ik er van :P
Wat me ook zeer verraste, geen gpedit dus in Home Premium. Leuk, maar eens gaan uitzoeken hoe ik hem dan ga laten updaten van mijn WSUS... :(

/edit
Heb tuner aan de gang gekregen :)
Scratch install, alle drivers geinstalleerd, reboot, medion home cinema geinstalleerd, reboot, en go...
De truc was UAC. Zet dit eerst uit, voor je begint met de Medion Home Cinema install, anders gaat MCE Soft encoder van Cyberlink de mist in....

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 08-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
marchanekamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:29:

Veel sterkte met zoeken!
Bedankt voor je tip! Op dit moment tik het bericht met mijn nieuwe compaq ;) .... ik had de allerlaatste van de winkel :-P! Ze zei dat er veel mensen hadden gebeld / waren langs geweest. Prima ding voor het geld!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04-2016
basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:55:

Ik heb hem wel gekregen, maar heb wel online besteld, webcam nog niet getest, het lijkt me wel een prulding maarja is dan ook gratis.

Batterij nog niet erin gehad, ik dacht eerst een backup te maken met acronis trueimage (v10 dacht ik) naar mijn usb disk maar dat wil maar niet lukken.
Als ik kies voor het maken van een image gaat hij in eerste instantie wel van start (nog geen blokje op de statusbalk) even een beetje hd actie en dan 20 seconden later muisje vast en zo blijft de boel stilstaan, alleen met de knop lang ingedrukt uit te zetten.
Het maakt ook niet uit of ik alle partities kies of alleen c altijd na een aantal seconden geen beweging meer in te krijgen.

Heeft iemand anders dat probleem ook ? het maken van de recovery disks gaat wel feilloos en een diskcontrole levert niets op.

groeten,
Ab

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
sheriff schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:57:
[...]

Ik heb hem wel gekregen, maar heb wel online besteld, webcam nog niet getest, het lijkt me wel een prulding maarja is dan ook gratis.

Batterij nog niet erin gehad, ik dacht eerst een backup te maken met acronis trueimage (v10 dacht ik) naar mijn usb disk maar dat wil maar niet lukken.
Als ik kies voor het maken van een image gaat hij in eerste instantie wel van start (nog geen blokje op de statusbalk) even een beetje hd actie en dan 20 seconden later muisje vast en zo blijft de boel stilstaan, alleen met de knop lang ingedrukt uit te zetten.
Het maakt ook niet uit of ik alle partities kies of alleen c altijd na een aantal seconden geen beweging meer in te krijgen.

Heeft iemand anders dat probleem ook ? het maken van de recovery disks gaat wel feilloos en een diskcontrole levert niets op.

groeten,
Ab
Heb je acronis geinstalleerd, of gebruik je een acronis boot cd?

Die laatste zou zeker moeten werken.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:14:
[...]

Heb je acronis geinstalleerd, of gebruik je een acronis boot cd?

Die laatste zou zeker moeten werken.
Ik gebruik de bootcd van 2 verschillende versies en met beide gaat het op hetzelfde punt mis, ook al een andere usbdisk getest, zelfde probleem, heb jij wel met acronis een backup gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
sheriff schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik de bootcd van 2 verschillende versies en met beide gaat het op hetzelfde punt mis, ook al een andere usbdisk getest, zelfde probleem, heb jij wel met acronis een backup gemaakt ?
Nee, nog niet, staat voor morgen op het programma

Zou die HP recovery tool misschien roet in het eten gooien?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
basset schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:23:
[...]
Nee, nog niet, staat voor morgen op het programma

Zou die HP recovery tool misschien roet in het eten gooien?
Mogelijk, ik zou het niet weten, maar ik ben erg benieuwd of jij het zelfde probleem tegenkomt, dan ligt het in ieder geval niet aan mijn laptop.
Heb jij de (bijna) gratis upgrade naar windows Vista ook al besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
sheriff schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:40:
[...]

Mogelijk, ik zou het niet weten, maar ik ben erg benieuwd of jij het zelfde probleem tegenkomt, dan ligt het in ieder geval niet aan mijn laptop.
Heb jij de (bijna) gratis upgrade naar windows Vista ook al besteld ?
Ja, alleen heb ik geen factuur gekregen. Ik heb maar het bevestigingsmailtje doorgemaild. Hopelijk pakken ze die ook.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
=bericht over de kruidvatlaptop=

Ik lees dat jullie (een bijna gratis) Vista cd hebben besteld via Microsoft. Hoe hebben jullie dat precies gedaan? Via HP?

Groeten,

marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
marchanekamp schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:21:

Ik lees dat jullie (een bijna gratis) Vista cd hebben besteld via Microsoft. Hoe hebben jullie dat precies gedaan? Via HP?

Groeten,

marc
Ja,

Het enige dat vreemd is, is dat het een 6137EU model is. Op de laptop zelf staat v6000. En als je moet kiezen welk model je hebt, dan kun je weer kiezen uit v6100 en v6000....Ik heb maar v6000 gekozen omdat dat op de laptop stond. Maar op de site spreken ze weer van v6100 serie. Aarch.

Je kan even bij moduslink kijken, die doen de upgrade voor HP/Compaq

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
marchanekamp schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:21:

Groeten,

marc
Toen de laptop nog op de kruidvat site stond stond daar ook een link bij waar je de upgrade aan kunt vragen via HP.

http://h20219.www2.hp.com...e/416458-0-0-152-472.html

Daar kun je het allemaal lezen en bestellen, je hebt wel het serienummer en COA nummer nodig van de sticker onderop je notebook. (kijk even op de voorbeelden welk nummer je nodig hebt)
Een officiele rekening heb ik ook niet ontvangen, alleen de pakbon en een email van de bestelling, daarom heb ik gisteren nog een email gestuurd naar kruidvat of er mogelijk nog een aankoopbewijs nagestuurd wordt, maar daar heb ik nog niets op gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Over die MD 8820 PC van de Aldi.
Daar zit dus een Vista versie bij, zit daar ook een Media Center programma op zoals XP Media Center ?
Ben er toch erg aan gewend geraakt, maar pc is tijd voor update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista Home Premium is inclusief Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Vet, dan ga ik maar eens even kijken bij de Aldi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
En als je hier nog een hauppage 150MCE kaart bij stopt, zou je dan ook en kunnen kijken en kunnen opnemen tegelijkertijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:18:
En als je hier nog een hauppage 150MCE kaart bij stopt, zou je dan ook en kunnen kijken en kunnen opnemen tegelijkertijd ?
Zit dacht ik een enkele tuner in. Dus tegelijk TV kijken en een andere TV zender opnemen zal dan niet gaan. Maar als je wat van TV opneemt dan kan je bijvoorbeeld wel gewoon een divx film die op je PC staat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
basset schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:18:
[...]

Ja, alleen heb ik geen factuur gekregen. Ik heb maar het bevestigingsmailtje doorgemaild. Hopelijk pakken ze die ook.
Ik heb nog een reactie van kruidvat gehad op mijn vraag over een aankoopbon en de reactie erop was dat de orderbevestiging direkt ook de rekening is en het garantiebewijs.

Inmiddels ook de upgrade naar vista besteld en de orderbevestigingsemail meegestuurd, en nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
macmouse schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:02:
Vet, dan ga ik maar eens even kijken bij de Aldi...
Ik denk niet dat er nog veel zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:50:
[...]

Zit dacht ik een enkele tuner in. Dus tegelijk TV kijken en een andere TV zender opnemen zal dan niet gaan. Maar als je wat van TV opneemt dan kan je bijvoorbeeld wel gewoon een divx film die op je PC staat bekijken.
Daarom vraag ik ook wat er gebeurd als je er een extra tuner kaart bij zet :)
Maar ik heb hem toch maar niet gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als je er een extra tuner bij zet kun je gewoon meerdere tuners gebruiken.
Ik ben op het moment niet zo kapot van de kwaliteit van de tuner die er nu in zit, maar het zou de kabel kunnen zijn, moet dat nog nakijken. Wat ik raar vind is dat ik op verschillende plaatsen lees dat deze tuner twee kanalen tegelijkertijd moet kunnen gebruiken. Bij mij werkt het iig niet. Denk dat als ik alles aan de gang heb zoals ik het wil, mss ook ga kijken voor een andere tuner, een dubbele iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:42:
[...]

Daarom vraag ik ook wat er gebeurd als je er een extra tuner kaart bij zet :)
Maar ik heb hem toch maar niet gekocht....
Oeps foutje van mijn kant, ik wist niet dat er al eentje in zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
basset schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:44:
[...]
Het enige dat vreemd is, is dat het een 6137EU model is. Op de laptop zelf staat v6000. En als je moet kiezen welk model je hebt, dan kun je weer kiezen uit v6100 en v6000....Ik heb maar v6000 gekozen omdat dat op de laptop stond. Maar op de site spreken ze weer van v6100 serie. Aarch.

Je kan even bij moduslink kijken, die doen de upgrade voor HP/Compaq
Ik heb 2 Laptops gekocht bij de Kruidvat. De V6137EU natuurlijk. Ik had 1 x de Vista upgrade besteld voor de v6000 series. Op de orderbevestiging staan dan 2 regels. 1x vista upgrade. 1x hp driver dvd. Voor de bestelling voor de 2de laptop heb ik naar HP support gebeld en daar zeiden ze dat ik toch voor de c6100 series zou moeten kiezen. Dat heb ik voor bestelling 2 dus ook gedaan. Daarna een mailtje naar moduslink of ze bestelling 1 willen aanpassen.

Maaaaar ik denk dat je je geenzorgen hoeft te maken. Ik denk dat er alleen originele vista oem cd's bestaan die gewoon algemeen zijn en niet speciaal op hp zijn gericht en er dus een losse driver dvd bijgeleverd zal worden.

BTW: er is dan straks ook de mogelijkheid om Vista (je moet dan wel vista 2x installeren!) te installaren ZONDER eerst xp te hoeven installeren en te verifieren. Zoek maar eens bij google O-) Krijg je een lekkere schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:48
ppfff lastig hoor al die verhalen(systemen) door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Heb een Medion MD 8820 gekocht. 1e keer aanzetten en installeren werkt perfect. Dag 2 laadde hij alleen nog maar bij koude start het laadbalkje van Vista daarna beeld zwart en numlock uit. Ik gebeld, belt een monteur maandag om een afspraak te maken. Kreeg hem vandaag aan de telefoon moeten onderdlen worden besteld is een structureel probleem. Ik had de pc gisteravond van 15.30 tot 20.30 constant 3dMark 2001 SE laten draaien en de brandlucht is weg uit de voeding die ik had en vanmorgen en vanmiddag startte de pc normaal op. Vage zooi die Medion dingen 8)7 .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

M'n vader had die 8820 ook gekocht, ik heb die dus verder netjes geïnstalleerd, maar ik kreeg op geen enkele manier die afstandsbediening werkend... :? Volgens de handleiding zou die zo moeten werken, lampje op de afstandsbediening brandt wel, lampje op de ontvanger ook, maar verder gebeurt er niet..

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Ergens in de handleiding staat vermeld hoe je het kanaal opnieuw in kan stellen. Hopen dat het daar mee werkt voor je ;)

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Mijn dochter zit op Curaccao voor stage en heeft de nieuwe ALDI laptop (gekocht in sept 2006) mee . Volgens mij is het een medion 97600 .

Ze heeft een klein probleempje: Op de laptop zit een 4 tal kleine knopjes rechts boven. 1 van deze knopjes is voor het inschakelen en uitschakelen van draadloos internet.

Maar nu komt het: ze krijgt op 1 of andere manier de laptop niet meer op draadloos. het lijkt volgens haar of het knopje zelf niet meer schakelt. Wie weet hoe ik haar duidelijk zou kunnen maken hoe ze dit software matig op kan lossen.
de vraag is sowieso of je dit ook volledig softwarematig ahw kunt fixen. Ze wil graag weer draadloos bij een internet cafe buiten kunnen zitten werken.

Ze is zelf geen computerspecialist en wil graag aanwijzingen hoe ze dit kan checken en ook hoe het eventueel te fixen is. Immers er is op Curacao geen ALDI of Medion service plek.

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Dat soort toetsen werkt vaak met een software oplossing. Bij een aantal Medion laptops heet dat programma "Launch Manager".

Er zijn een aantal dingen die je kan doen en dat hangt ook een beetje samen met wanneer het probleem is ontstaan.

* Als de laptop draaid onder windows xp zou je terug kunnen gaan naar een herstelpunt dat ligt voordat er problemen waren.

* Op de HD van een medion laptop staat vaak een recovery patitie, misschien staat daar ook een map driver oid en staat daar wel de Launch Manager. Als je hiervan de setup start wordt vaak eerst een keus gepresenteerd voor reparatie / verwijderen. Verwijder hem dan en na eventuele herstart opnieuw installeren.

* (Eerst een goede backup maken!) Je kan ook een complete recovery uitvoeren waardoor de software op de hd terug wordt gezet zoals deze bij aankoop was. (Let op alle toegevoegde software en foto's etc. etc. etc. ben je dan kwijt!!!)

Heb even op medion gekeken en het is volgens mij de Launch Manager.
http://www1.medion.de/sit...port/treiber_~u~_updates/
(bij md/lt nummer "97600" invullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Aldi in belgie heeft volgende week opnieuw een laptop.

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_09/OFF01.HTM
[b] Multimedia-notebook
mobiele flatscreen-televisie - dvd-speler -digitale videorecorder

DVB-T: tv-tuner om overal televisie te kunnen kijken

799

* Intel® Pentium® Dual-Core processor T2060
* 1.60 GHz - 533 MHz FSB - 1 MB L2 cache
* Harde schijf van 120 GB
* 1024 MB DDR2 SDRAM (beide geheugenlocaties bezet)
* 15,4" LCD WXGA breedbeeldscherm in bioscoopformaat 16:10
* 1280 x 800 pixels
* Intel® Graphics Media Accelerator 950 PCI-Express-technologie
* 8x multi-standaard dvd-/cd-brander met dvd-ram- en dual layer-ondersteuning: beschrijft dual layer (tot 8,54 GB ) en single layer DVD's (4,7 GB)
* 4 in 1 multikaartlezer (SD/MMC/MS & MS Pro)
* 2 multimedia luidsprekers
* 6-kanaals audio-uitgang (analoog + S/P-DIF) voor de digitale thuisbioscoopervaring met optimaal geluid (enkel in combinatie met een geschikt luidsprekersysteem - niet inbegrepen)
* Draadloze netwerktoegang Wireless LAN 802.11b/g tot 54Mbit/s
* Fast ethernet 10/100 Mbit/s on board
* V.90 modem incl. modemaansluitkabel
* Toebehoren: draadloze afstandsbediening, comfortabele draagtas, USB scroll-muis, telescoopantenne, externe netadapter met VDE/GS-keurmerk, Li-Ion high performance-accu

Softwarepakket
(OEM versies voorgeïnstalleerd en/of op recovery dvd-rom)

* Windows® Vista™ Home Premium
* Microsoft® Works® 8.5
* MEDION Home Cinema: bevat professionele programma's voor video- en audiotoepassingen
* Essentials: branden van audio-cd's vanaf MP3-data, bewerken en creëren van VCD's, S-VCD's, DVD's en diashows**, ondersteuning van overburn en beheersing van gecompliceerde kopieeropdrachten**

Aansluitingen:

3x USB 2.0, 1x FireWire IEEE 1394, 1x VGA out, 1x TV Out, 1x netwerk (RJ45), 1x Express Card Slot 54, 1x modem (RJ11), 1x microfoon*, 1x Line In*, 1x Line Out*, 6-kanaals audio out (analoog + S/P-DIF)*

* deze aansluitingen zijn bruikbaar indien via software geactiveerd

** Het is alleen toegestaan kopieën te maken van materiaal waarvan u het copyright bezit resp. waarvan u van de bezitter van het copyright toestemming hebt een kopie te maken. Als u niet de bezitter bent van het copyright respectievelijk als u geen toestemming hebt van de eigenaar van het copyright om kopieën te maken, handelt u mogelijk in strijd met het copyright en kan de schade op u verhaald worden.

3 jaar garantie,
incl. 0,30 EUR Recupel
Is dit een aanrader of gewoon een van de zovele laptops??

Groeten,
Jame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:47:
Hallo,

[...]

Groeten,
Jame
Wel een mooi dingetje! Die processor is wat ouder, maar ach... vergelijk dit eens:

- pricewatch: Asus A8JN-4P006M (Core 2 Duo T5600; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; WXP MC) (maar deze heeft nog een oude XP MCE)
- pricewatch: Sony Vaio N21E/W (Core Duo T2250; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)
- pricewatch: Sony Vaio FE41E (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Vista HP)

Dan is die van de ALDI toch erg leuk geprijsd + 3 jaar garantie is natuurlijk zeer interessant!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vista couponnetje erbij? Mijn vriendin heeft die van november en die heeft soort gelijke specs, dezelfde prijs, maar wel met een vista bonnetje erbij.

Mocht die notebook ook bij de aldi Nederland verschijnen dan ga ik er ook eentje halen. Voor dat geld heb je niet gauw dezelfde en al zeker niet met 3 jaar garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:26:
Geen vista couponnetje erbij? Mijn vriendin heeft die van november en die heeft soort gelijke specs, dezelfde prijs, maar wel met een vista bonnetje erbij.

Mocht die notebook ook bij de aldi Nederland verschijnen dan ga ik er ook eentje halen. Voor dat geld heb je niet gauw dezelfde en al zeker niet met 3 jaar garantie!
Nee, geen geklooi met Vista coupons maar gewoon meteen al Vista erop. Dat staat er tenminste...

Is het scherm van die ALDI laptop helder en scherp?
(Want ik had eerst een Inspiron 9400 maar dat scherm was zo flets en korrelig dat ik dat ding binnen 1 week heb verkocht... dat wil ik liever niet meer meemaken, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Nee, geen geklooi met Vista coupons maar gewoon meteen al Vista erop. Dat staat er tenminste...

Is het scherm van die ALDI laptop helder en scherp?
(Want ik had eerst een Inspiron 9400 maar dat scherm was zo flets en korrelig dat ik dat ding binnen 1 week heb verkocht... dat wil ik liever niet meer meemaken, vandaar)
O ja dat had ik niet eens gelezen zo snel! _/-\o_
Nu maar hopen dat hij volgende week woensdag ook in Nederland te halen is!

O ja ik vind het scherm van een laptop sowieso drie keer bagger, want ik ben nog gewoon 19 inch CRT's gewend. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Hallo,

[...]

Groeten,
Jame
hebben ze in belgie niet toevallig een andere toetsenbord indeling? azerty als ik het me goed herinner. Voor de rest wel een top prijs. zeker icm de garantie van 3 jaar.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:
[...]

O ja dat had ik niet eens gelezen zo snel! _/-\o_
Nu maar hopen dat hij volgende week woensdag ook in Nederland te halen is!

O ja ik vind het scherm van een laptop sowieso drie keer bagger, want ik ben nog gewoon 19 inch CRT's gewend. :|
Hehe :) Nou, ik kan wel redelijk meegaan in die bewering. Niet qua CRT maar wel qua LCD. Zo strak als mijn 19" IIyama LCD i.c.m. DVI heb ik ze nog niet gezien die laptopschermen. Maar ik heb wel gezien dat de ene laptop vergeleken met de andere laptop een wereld van verschil kan maken qua scherm.

Heb trouwens ook mijn 20" Intel iMac verkocht omdat ik het scherm niet mooi vond (veels te korrelig), toen ging iedereen zeuren dat ik niet moest zeiken, terwijl je echt een wereld van verschil zag in de schermen... Leek net of er een laag stof over et iMac scherm heen lag, ging een beetje de kant op van het Dell Inspiron 9400 scherm. Maar goed ik zal ophouden hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant, deze Sony http://www.obcs.nl/redir....20VGN-N21E/W&ref=tweakers is ook mooi maar kost maar 100 euro meer. De processor van de Vaio is iets beter. En de Vaio is mooier.

Maar dan de hamvraag: het is 3 jaar garantie tegen 1 jaar garantie. Maar zal de Medion niet sneller kapot gaan? Want het is natuurlijk niet leuk, ook al heb je 3 jaar garantie, dat je dan elk half jaar trammelant hebt terwijl de Vaio het misschien wel 5 jaar uithoud? Keuze's, keuze's keuze's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:34:
[...]

Aan de andere kant, deze Sony http://www.obcs.nl/redir....20VGN-N21E/W&ref=tweakers is ook mooi maar kost maar 100 euro meer. De processor van de Vaio is iets beter. En de Vaio is mooier.

Maar dan de hamvraag: het is 3 jaar garantie tegen 1 jaar garantie. Maar zal de Medion niet sneller kapot gaan? Want het is natuurlijk niet leuk, ook al heb je 3 jaar garantie, dat je dan elk half jaar trammelant hebt terwijl de Vaio het misschien wel 5 jaar uithoud? Keuze's, keuze's keuze's...
Van die problemen die je suggereert is in het verleden nooit gebleken met een Medion. Wat heeft Medion er aan om het ding 6x in 3 jaar terug te krijgen, als ze het maar max een half jaar uithouden? Wat mij betreft zou de keuze al gemaakt zijn...... Medion en dan juist puur vanwege die garantie. Als Medion er 3 jaar garantie op durft te geven, hebben ze vertrouwen in het product.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Rudi Vader schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:14:
[...]

Van die problemen die je suggereert is in het verleden nooit gebleken met een Medion. Wat heeft Medion er aan om het ding 6x in 3 jaar terug te krijgen, als ze het maar max een half jaar uithouden? Wat mij betreft zou de keuze al gemaakt zijn...... Medion en dan juist puur vanwege die garantie. Als Medion er 3 jaar garantie op durft te geven, hebben ze vertrouwen in het product.
Ja, dat zou je wel denken ja. Maar ik heb in dit topic toch al veel gelezen over Medion's die terug moeten.

Verwijderd

Hebben jullie deze gezien !! http://www.1dayfly.nl

FujitsuSiemens Notebook voor 629 euri, komt er net op.

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:34:
[...]

Ja, dat zou je wel denken ja. Maar ik heb in dit topic toch al veel gelezen over Medion's die terug moeten.
Tuurlijk zijn er altijd exemplaren die terug moeten maar dat heb je met elk merk. Ik heb er maar enkele gezien, niet veel. Er zijn een paar personen die meerdere keren over hun exemplaar klagen. Maar dan gaat het nog over enkele laptops.
En aangezien dit een topic is met deze budget laptops, zal je hier niet lezen dat een Toshiba niet bevalt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all_by_myself schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:10:
Even een opmerking over Kruidvat Cybermaxx

Mijn batterij lootp nu al een stuk sneller leeg dan in het begin,. iets meer dan een uurtje en het is voorbij. Zelfs als ik met Notebookcontrol de processor op 600Mhz @ 0,78 volt draai...

Iemand een idee ?
ik had daar met mn eigen laptop (niet kruidvat, maar fujitsu-siemens) ook last van. NHC verwijderd, en de accu deed weer normaal mee
Ik heb ook last van die batterij,.. hij deed het nog maar een half uurtje max op minimale instellingen.

Ook ik betaalde maar 500 euro voor die laptop dus ik dacht ' dat kun je verwachten', maar toch de stoute schoenen aangedaan en gebeld met de helpdesk.

Het was allemaal geen probleem en kon de batterij opsturen (gratis) en zou dan een andere ontvangen binnen 10 werkdagen. Nou, nog geen 6 dagen later een nieuwe batterij binnengekregen. Mooie aan dit verhaal is dat ik een gewone batterij opstuurde en een [b]highcapacity[/b terug kreeg. En deze batterij doet het 3,5 uur,... kijk, dat is nog eens service.

Bedankt Cybermaxx (=Medion)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Misschien dat hij hier niet thuis hoort, maar de (aktie-)prijs bij ComputerPirates is verrassend.

pricewatch: Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546 (Core 2 Duo T5600; 1GB; 240GB; DVD+/-RW; 17"TFT; MCE)

Mooie CPU
Twee schijven (ideaal voor RAID1 safety)
1"7 inch
Win XP mce, (dus Vista upgrade ?)
Afstandsbediening
Vrij memory slot

Wat vinden jullie ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 13:19
5400RPM.

upgrade lijkt op het eerste gezicht niet aanwezig te zijn.

verder, zoek m maar ff op op hun site, en zo goedkoop wordt ie niet helemaal geloof ik...

maargoed, blijft een mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

ik snap niet waar ze die 300 euro eraf kunne halen , andere bedrijven in het buitenalnd zoals duiitsland hebben geen actie lopen dus van FS komt het precies niet, dode pixels anyone ?

Op het werk hebben we van deze laptops en ik was wel impressed. Maar hou niet van zo to good to be true acties :(

[ Voor 24% gewijzigd door Pesticide op 23-02-2007 15:56 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Pesticide schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:56:
ik snap niet waar ze die 300 euro eraf kunne halen , andere bedrijven in het buitenalnd zoals duiitsland hebben geen actie lopen dus van FS komt het precies niet, dode pixels anyone ?

Op het werk hebben we van deze laptops en ik was wel impressed. Maar hou niet van zo to good to be true acties :(
Dode pixels? De machines zullen toch wel in een gesealde verpakking zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de aanbieding van Belgie zo te zien niet (in dezelfde week) te verkrijgen is in Nederland. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
die aldi laptop is best aardig, maaere die videokaart is echt 3x niks als ik dat lees
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1821811,00.asp

Volgens deze benchmark kan i niet eens hl2 of painkiller draaien, lijkt me wel heeel beroerd dat kon mijn geforce 4 mx 440 zelfs.

of heb ik nu echt de verkeerde benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Nee je hebt niet de verkeerde benchmark gevonden. Dit is gewoon geen game videokaart. Het gaat hier om een Intel 945 Integrated dit zijn gewoon crap dingen omdat deze op het moederbord zelf zitten. Als je echt wil gaan gamen moet je op zoek gaan naar één met een Geforce 7600 of Ati X1600 erin ;) (Of meer natuurlijk :P)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
'k Ben ook van plan om notebook (in Aldi) te kopen...
Maar 'k heb hier al heel wat negatieve commentaar gelezen over videokaart.
'k Hoop dat jullie me toch kunnen overtuigen.
Ik ben gamer, maar geen game nerd, ik zou op enkel games spelen zoals:
CoD
CS:S
Wolfenstein: Enemy Territory
Guild Wars
En misschien later WoW...
Zouden jullien denken dat videokaart deze games zonder problemen zou kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
Zijn hier meer personen die de compaq van het kruidvat (v6137eu) gekocht hebben, zouden die eens willen kijken in apparaat beheer, IDE controllers, Primair IDE kanaal.
Mijn harddisk geeft bij DMA mode "Multi-word dma mode 2" aan en dat lijkt mij niet de juiste instelling.

Ik kan dat ook niet aanpassen, en verwijderen (deinstalleren) van het primaire IDE en dan rebooten helpt ook niet, hij wordt dan direct weer als "multi-word dma mode 2" aangemaakt.
Ik weet niet hoelang dit al het geval is, hij is niet echt traag te noemen, ik heb vorige week wel een bios upgrade gedaan naar versie f.27 omdat die volgens de hp site een beter support heeft voor Vista.
Nu staat er nog gewoon de standaard Media centre edition XP erop.

In de bios (f10 bij booten) kan ik niets terugvinden waarmee ik iets kan zien over de harddisk instellingen e.d is daar een verborgen menu soms ?

Ik ben dus benieuwd welke DMA mode daar hoort te staan bij deze laptop en of iemand soms weet hoe je in de BIOS meer opties kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 08:00

-tom-562

Oliesjeik

Hermarcel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:26:
Misschien dat hij hier niet thuis hoort, maar de (aktie-)prijs bij ComputerPirates is verrassend.

pricewatch: Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546 (Core 2 Duo T5600; 1GB; 240GB; DVD+/-RW; 17"TFT; MCE)

Mooie CPU
Twee schijven (ideaal voor RAID1 safety)
1"7 inch
Win XP mce, (dus Vista upgrade ?)
Afstandsbediening
Vrij memory slot

Wat vinden jullie ervan
Op de site staat 'ie gewoon voor €1299,- excl. BTW :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Gewoon op de homepage, aan de rechterkant paginahoog! € 1.188,81 incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheriff
-tom-562 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Niet goed gekeken volgens mij, op de homepage helemaal rechts de aanbieding van de week.

O sorry nou kijk ik niet goed 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door sheriff op 25-02-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraag die hier eigenlijk niet thuishoort (meer roddel en achterklap) maar zou hem toch graag beantwoord zien.

Mijn zus heeft vorige week van haar vriend een Aldi laptop gekregen. Volgens haar ging het om een model wat overgebleven is uit een vorige aanbieding, hij zou afgeprijsd zijn naar 500 euro. Ik twijfel hieraan en vermoed dat ze gewoon de laptop van januari '07 gekregen heeft (en ja, in beide gevallen ben ik jaloers). Of zou ze de waarheid spreken ? (heb geen mogelijkheid om de laptop te bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:47:
Hoi, ik heb een vraag die hier eigenlijk niet thuishoort (meer roddel en achterklap) maar zou hem toch graag beantwoord zien.

Mijn zus heeft vorige week van haar vriend een Aldi laptop gekregen. Volgens haar ging het om een model wat overgebleven is uit een vorige aanbieding, hij zou afgeprijsd zijn naar 500 euro. Ik twijfel hieraan en vermoed dat ze gewoon de laptop van januari '07 gekregen heeft (en ja, in beide gevallen ben ik jaloers). Of zou ze de waarheid spreken ? (heb geen mogelijkheid om de laptop te bekijken)
En hoe zouden wij hier die vraag kunnen beantwoorden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, is het mogelijk dat er zo'n korting gegeven wordt (weet de prijs niet van de vorige aanbieding maar was waarschijnlijk ook 999 euro ?) en komt het uberhaubt wel eens voor dat er laptops overblijven tot de volgende aanbieding ? Misschien dat er mensen zijn die dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zal vast en zeker wel eens wat geritseld worden. Het kruidvat heeft ook partijen van geretourneerde spullen die goedkoper worden weggedaan.

het is jouw familie, jij moet uitzoeken of je het vertrouwt. Zelfs als iemand hier zegt dat het niet kan, wat ga je dan doen? Om eerlijk te zijn is je vraag wat onzinnig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik er ook bij gezegd dat die vraag hier niet echt thuis hoort, en ik ben het nu toch aan het uitzoeken ;) ?. Mijn zus is iemand die enigzins teert op de zakken van een ander (ook op die van mijn ouders) vandaar mijn wantrouwen, maar dat doet er verder niet toe.

Bij Lidl is het zo dat aanbiedingen die in de ene regio niet goed verkocht worden doorgesluisd worden naar een andere regio, misschien heeft de Aldi ook zo'n systeem ?. Vaak lees je dat bij sommige filialen mensen in de rij staan om een artikel (laptop in dit geval) te bemachtigen, terwijl bij een ander filiaal/regio ze nog dagenlang te verkrijgen zijn. Kan me voorstellen dat ze de artikelen dan zo snel mogelijk verplaatsen naar daar waar meer vraag is en ze op die manier al snel door hun voorraad heenraken (zeker van belang als het op pc's enzo gaat). Verder meen ik eens gelezen te hebben dat sommige artikelen die bij de Aldi overblijven overgedaan worden aan de Trekpleister, maar misschien is dat niet meer zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Laatst online: 15-09 20:18
Wat ik me afvraag, de aanbiedingen van Aldi, kun je ook rechtstreeks kopen by medion.

Wordt ie nog thuis afgeleverd ook.
Ik zie in de prijs niet echt verschillen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Salvatore.NL schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:21:
Wat ik me afvraag, de aanbiedingen van Aldi, kun je ook rechtstreeks kopen by medion.

Wordt ie nog thuis afgeleverd ook.
Ik zie in de prijs niet echt verschillen.
Wel in de uitvoering. Bij Aldi krijg je meestal alles erop en eraan, bij Medion best wel kaal, qua software en accesoires (en volgens mij de garantie ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 maart: Aldi notebook aanbieding T2060 voor 799 euro.
Volgens mij niet echt bijzonder, op die drie jaar garantie na. Hoewel je ook twee jaar extra garantie kan kopen bij een Fujitsu van 669 euro: dan zit je ook op 799 euro.
Ook een 22 inch monitor voor 349.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:03:
7 maart: Aldi notebook aanbieding T2060 voor 799 euro.
Volgens mij niet echt bijzonder, op die drie jaar garantie na. Hoewel je ook twee jaar extra garantie kan kopen bij een Fujitsu van 669 euro: dan zit je ook op 799 euro.
Ook een 22 inch monitor voor 349.
In Belgie was de md98200, (wat deze in NL ook zou zijn) vanaf 28.03 te koop bij Aldi met tv tuner.Ingeb. videorecorder.In NL niet? In de belgische folder stond LCD WXGA breedbeelddisplay en ik zie bij NL TFT WXGA ?? Hoeveel verschilt trouwens een beeld als deze met bv een beeld zoals bij de Toshiba P100 met TruBrite scherm ?

Nu heb ik draadloze verbinding met m'n Acer via de adapter DLink 650+. De ingebouwde is te zwak.
Is zo'n ingebouwde netwerkkaart in de Aldi notebook als deze ruim voldoende zonder een externe adapter nodig te hebben? Mijn Acer notebook is Mobile Inter P4 2.2 ghz. Deze dualcore processor 1.6 ghz is langzamer?
Het enigste struikelblok voor mij is dat ik er een hekel aan heb m'n notebook bij problemen op te sturen. Er staan nogal wat data op de HD hetgeen ik niet vind dat een ander daar inzage hoeft te hebben. Jammer dat ze geen onsite herstellingen aanbieden voor evt. een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudi Vader schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:58:
[...]

Wel in de uitvoering. Bij Aldi krijg je meestal alles erop en eraan, bij Medion best wel kaal, qua software en accesoires (en volgens mij de garantie ook)
Aldi = 36 maanden garantie, maar je kan deze enkel claimen met een aankoopsbewijs, reparatiebewijs of bankafschrift als het een aankoop boven de 500,- euro betreft.

Medionshop = 24 maanden garantie, maar geen aankoopsbewijs nodig om deze te claimen, aangezien deze bij worden gehouden door Medion.

Qua software worden de Aldi PC's inderdaad beter uitgerust, omdat ze doelgroep een compleet syteem willen aanbieden, d.w.z., een tekstverwerker, software voor de brander, PDF reader, virusscanner, noem het maar op.

De systemen die Medion zelf verkoopt zijn meer baseline, je krijgt je OEM software en wat freeware, maar daar houd het op. De meeste personen die via de online winkel kopen zijn toch niet geintereseerd in een MS Works pakketje en een leuke screensaver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Een vraag over de Aldi-laptops in het algemeen: hebben deze een Trubrite/Glare/etc glanzend scherm? Of hebben ze gewoon een mat scherm, zoals "ouderwetse" laptops? In het bijzonder de laptop van aankomende woensdag.
Ik heb namelijk een hekel aan die glanzende dingen. Van andere merken zijn niet-glanzende schermen bijna niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mr.Chinchilla schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:04:
Een vraag over de Aldi-laptops in het algemeen: hebben deze een Trubrite/Glare/etc glanzend scherm? Of hebben ze gewoon een mat scherm, zoals "ouderwetse" laptops? In het bijzonder de laptop van aankomende woensdag.
Ik heb namelijk een hekel aan die glanzende dingen. Van andere merken zijn niet-glanzende schermen bijna niet meer te koop.
Dat klopt niet helemaal hoor. Als je naar de laptop's van o.a. Dell, Toshiba en HP kijkt zijn het over grote deel nog gewoon met de "normale" schermen uitgerust. Het zijn al een specifieke series die met zo'n glansend scherm zijn uitgerust. Deze series worden voornamelijk bij winkels als Dixons verkocht heb ik het idee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Ah, dan heb ik bij de verkeerde winkels zitten kijken (Office Centre, BCC, Dynabyte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vanaf 7 maart bij de ALDI:

http://www.medion.de/md98200/nl/flash.html

edit:
Oww al gemeld in het topic zie ik....

[ Voor 66% gewijzigd door Razer op 04-03-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er geen prijs bijstaan, maar 799 vind ik niet echt een goede prijs. In de MediaMarkt Den Haag hebben ze een vergelijkbare Toshiba met trubrite scherm voor 699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:41:
[...]In Belgie was de md98200, (wat deze in NL ook zou zijn) vanaf 28.03 te koop bij Aldi met tv tuner.Ingeb. videorecorder.In NL niet? In de belgische folder stond LCD WXGA breedbeelddisplay en ik zie bij NL TFT WXGA ?? Hoeveel verschilt trouwens een beeld als deze met bv een beeld zoals bij de Toshiba P100 met TruBrite scherm ?
In Nederland is het ook de md98200, maar deze wordt inderdaad ZONDER TV-tuner verkocht die wel bij de Belgische versie zat. Op de site van de (Nederlandse) Aldi staat wel:
Multimedia Notebook
DVD speler - Videorecorder in één!
8 maart is ie ook te koop in Duitsland met TV-tuner! (Aldi Sud althans)
Waarom ze dat ding in Nederland er niet meer bij doen vraag ik me dan toch af.

Ik heb echter geen idee het dan precies zit met de Nederlandse TV/Video functies van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 01:56:
[...]

In Nederland is het ook de md98200, maar deze wordt inderdaad ZONDER TV-tuner verkocht die wel bij de Belgische versie zat. Op de site van de (Nederlandse) Aldi staat wel:

[...]

8 maart is ie ook te koop in Duitsland met TV-tuner! (Aldi Sud althans)
Waarom ze dat ding in Nederland er niet meer bij doen vraag ik me dan toch af.

Ik heb echter geen idee het dan precies zit met de Nederlandse TV/Video functies van dat ding.
in nederland heb je nauwelijks digitale TV via de ether, itt tot duitsland. verder zijn duitse toetsenborden erg irritant (qwertz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inmiddels is Nederland 1, 2, 3 en de lokale omroep via DVB-T te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heeft iemand meer info over deze monitor? Op medion(shop).de kan ik alleen de 20" versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:24:
Vanaf 7 maart bij de ALDI:

http://www.medion.de/md98200/nl/flash.html

edit:
Oww al gemeld in het topic zie ik....
Zijn er nog mensen, die van deze aanbieding gebruik gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:17:
[...]

Ik niet, vind hem te duur i.v.m. alternatieven met dezelfde of snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:17:
[...]

Ik denk het van wel, mijn vriendin heeft in november de voorloper gekocht en die bevalt goed. Die laptop heeft 3 jaar garantie en dat heb je op geen enkele andere budget laptop of je moet er speciaal voor bij betalen. Daarnaast heeft het Vista Home premium dus dan ben ik gelijk van alle onkosten af. Ik beschouw medion als een vrij degelijk merk en dat heb ik liever dan een goedkopere laptop met betere specs met een beperkte garantie. Nu alleen maar hopen dat ik er eentje kan bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:26:
[...]

Ik niet, vind hem te duur i.v.m. alternatieven met dezelfde of snellere processor.
Lekker onderbouwd. Kom maar met specs, prijzen en winkels die hem aanbieden. Er is simpelweg geen aanbieding die er in de buurt komt. Zeg dan dat je liever een Toshiba wil ipv Medion.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.