when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Verwijderd
We website van Price Attack bestaat ca 4 maanden, te kort om er wat zinnigs over te zeggen.Trinsec schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:12:
Heb je price attack ook al gevonden.Zit hier heeeeeeel erg te twijfelen.
Aan de ene kant, handig voor 'bij'. Gamen moet dat ding absoluut niet hoeven te kunnen... daarvoor heb ik al dit nieuwe PC. Internet, coden, misschien filmpje kijken voor't geval, etc. Hoe betrouwbaar is price attack eigenlijk hierin? En hoe goed is de accu?
Verwijderd
Klinkt leuk inderdaad...woutor schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:48:
[...]
D!ablo noemt het de beste deal maar kijk hier eens
Compaq C300EA voor €499,-![]()
Ik zou wel snel zijn, spullen op die site zijn vaak snel uitverkocht!
Wel een jong bedrijf?
Verwijderd
Even op 'wie zijn wij' drukken is te veel werk zeker?Artikel 3 - Prijzen en betalingen
3.A De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's, inclusief BTW en handelingkosten en exclusief verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Hier bieden ze 'm anders ook aan: http://www.siscomshop.eu/Gallus schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:43:
Zeker heel erg goedkoop. Een beetje té goedkoop als je het mij vraagt. Kan me niet voorstellen dat priceattack.nl winst kan maken op deze laptop... Of is het een liefdadigheidsinstelling?
Is dat een aanbieding? Heb je een linkje?D!ablo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:28:
kijk een paar honderd pixels boven je bericht voor m'n korte reviewIs op dit moment beste deal.
Voor 800 euro kun je een asus (A6) laptop kopen met soortgelijke specs + geforce 7300 videokaart
Verwijderd
Yuco, voor 300,- meer dan de compaq 300-nog-wat ga je dan een A6 kopen alleen voor de graf.kaart?

Verwijderd
Ja vanochtend stonden er nog 9m dus het is snel gegaan ja.sphere schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:24:
Bij priceattack is hij al weer weg voor die prijs? Ik zie ook geen wireless bij de specs op die siscomshop, maar is hij er nog wel.
Bel anders de siscom shop, dan weet je het snel genoeg.
Dell werkt momenteel ook met AMD en heeft een een AMD laptop in de aanbieding voor 529 euro incl BTW:

AMD Sempron 3500+
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800 (Geen true-life, als je dit wilt 23 euro extra)
512 MB 533 MHz Single Channel DDR2 SDRAM (1 x 512)
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB
Harde schijf van 80 GB (5.400 rpm)
8x DVD/24x CD-RW-combinatiestation
6-cel lithium-ion hoofdbatterij
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart
90 dagen pick up & return Garantie.
[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 03-11-2006 20:20 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Verwijderd
Op Siscomshop staat inmiddels de wireless in de specs opgenomen. Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om met deze WLAN draadloos te kunnen internetten via de Orange Livebox (of moet dit toch met een andere kaart, zoals elders op dit forum is besproken?)sphere schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:24:
Bij priceattack is hij al weer weg voor die prijs? Ik zie ook geen wireless bij de specs op die siscomshop, maar is hij er nog wel.
Beide zie ik b.v. niet in de Shopsurvey staan.
Lees voor de gein die topic eens door
goedkoopste laptop van nederland, en goede koop?
en lees ook even dit topic door
http://www.internetoplich...?num=1138123196;start=all
Leuke quote van dat forum
Even voor de goede orde, misschien is er helemaal niets aan de hand met deze bedrijven,Noem me achterdochtig zittend op de stoel van de duivel, maar als ik al die internetoplichters eens naast elkaar zet dan gaat het altijd om relatief kleine bedragen, zijn er altijd minimaal 10-30 gedupeerden (als ze dat allemaal zijn, want er zullen er zat zijn die deze site niet vinden of zichzelf hier niet op willen melden uit schaamte) en wordt er alleen aan de hardste schreeuwers uiteindelijk schoorvoetend terugbetaald.
Ze zorgen op deze manier dat ze voor justitie te klein zijn (we praten over tientjeswerk) en dat er indien het wel wordt opgepakt en vervolgd wordt goede wil van terugbetaling is getoond (je kent het wel:"slechte jeugd gehad, nooit een driewieler enz..."), maar ondertussen als ik gewoon eens ervan uitga dat slechts 10% uiteindelijk zijn recht haalt dat er dan 90% slachtoffers (met bijbehorende gelden) overblijft als winst.
maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!!
Verwijderd
Klik hier voor de officiële specs van de laptop
edit: net gebeld, staat al klaar na 1 dag, dus misschien zijn er toch nog genoeg
edit2: de compaq is in feite de HP dv6103ea
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 14:11 ]
Verwijderd
Zie hier.Ab Mittwoch, den 29.11.2006 bei Aldi-Nord und Aldi-Süd
Medion Titanium MD 8888, die Zukunft ist da !!!
Design PC mit hochglänzender Front
Medion Data-Bay und Multifunktions-Display
Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz)
2048 MB DDR2 Ram
Nividia Geforce 7800 XL mit 256 MB High End Grafikkarte
Samsung 400 GB HDD
Sony DVD-Rom
Sony 16 x DualLayer, DVD-CD Brenner
TV-Karte mit 2 x DVB-S, 2 x DVB-T, 2 x Analog-TV / Kabel-TV
W-LAN
dazu wie immer reichlich Software
+ einen Gutschein für ein kostenloses Upgrade auf Windows Vista.
Preis 999,00 Euro !!!!!
't Is uiteraard nog niet meer dan een gerucht, maar allicht leuk om alvast eens over te bomen. Wat denken jullie. Is 't wat?
Verwijderd
Klinkt goed!Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:45:
Het is weer die tijd van het jaar: in November komt vaak de nieuwe Medion PC in de Aldi. Ik heb een link gevonden van een gerucht van de komende Aldi PC in Duitsland.
[...]
Zie hier.
't Is uiteraard nog niet meer dan een gerucht, maar allicht leuk om alvast eens over te bomen. Wat denken jullie. Is 't wat?
Ze hebben daar in ieder geval de komende week een notebook in de aanbieding:Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:45:
Het is weer die tijd van het jaar: in November komt vaak de nieuwe Medion PC in de Aldi. Ik heb een link gevonden van een gerucht van de komende Aldi PC in Duitsland.
http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/OFFER_46/OFF001.HTM
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
COMPUTERSET PC, monitor én printer voor 799 euro
Desktop ULTRA AMD Sempron 3400+
TARGA ULTRA AMD Sempron 3400+ AM
512MB DDRII Memory
160 GB HDD SATA, 7.200 p/min., 2 MB Cache
nVidia 6150, 128 MB (onboard ?)
Aansluitingen: o.a. 4x SATA, 5x USB 2.0, 1x FireWire, 6-in-1 CardReader, 1x DVI-D, 1x RJ11, 1x RJ45 (Gigabit LAN), 1x Audio (6-kanaals), 1x PS/2, 1x parallel, 1x VGA
Incl. toetsenbord & muis
Gigantisch OEM-Software-Pakket: (op cd meegeleverd) o.a. Windows XP Home Edition, MS Works, eTrust Antivirus, NERO 7 Essentials, Cyberlink PowerCinema, WP Office X3, CorelDRAW essentials2, Corel PhotoAlbum 6, Marco Polo EuroRoute, DivX Codec, etc.
Mainboard: ASUS mATX MB M2NPV-VM AM2 Sockel
mATX PCI/PCI-E-Board met nVidia Chipset 6150 CPU/430 MCP
SAMSUNG® COMBI DVD±RW: (16x) Dual Layer (8,4 GB)
6-Channel Sound: ADI AD 1986A HD 6-Kanaals Sound
17” LCD Monitor
Hoge lichtkracht, briljante kleuren,
onvergelijkbare kleurdiepte en een
absoluut flikkeringvrije beeldkwaliteit
• Beeldschermdiagonaal: ca. 43,2 cm.
• 16,2 Miljoen kleuren • Responstijd: 8 ms.
• Contrast: 500:1 • Helderheid: 300 cd/m2
• Resolutie: 1280 x 1024 • Plug & Play
• Gezichtshoek: 140° horizontaal, 130° verticaal
• 2 Geïntegreerde luidsprekers (2 x 1 watt)
• Zeer gering stroomverbruik (voldoet aan de TCO 99 richtlijn)
HP Deskjet D2360
Incl. zwarte en kleuren cartridges
• Hoge printkwaliteit: tot 4.800 x 1.200 Dpi
• Foto’s afdrukken zonder rand (ook panoramafoto’s)
• Printsnelheid: kleur: 14 pag’s p/min; zwart/wit: 20 pag’s p/min.
• Printsnelheid foto’s: 44 sec. (formaat: 10 x 15 cm.)
• Ondersteunt Windows® 98 SE, Me, 2000 Professional, XP, Mac OS X 10.2, 10.3 of hoger
• Photosmart Express: snel en eenvoudig afdrukken en bewerken van uw foto’s
• Incl. compleet HP software pakket
• 100 Vel papierinvoer
Als ik de goedkoopste spullen in de pricewatch kies kom ik zonder toetsenbord en muis en software op 500 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door metalant op 14-11-2006 09:32 ]
Maar dan vergeet je de software waarschijnlijk en die moet je bij een eerlijke prijsvergelijking wel meenemen.metalant schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:41:
Nieuwe LIDL aanbieding:
COMPUTERSET PC, monitor én printer voor 799 euro
Desktop ULTRA AMD Sempron 3400+
TARGA ULTRA AMD Sempron 3400+ AM
512MB DDRII Memory
160 GB HDD SATA, 7.200 p/min., 2 MB Cache
nVidia 6150, 128 MB (onboard ?)
Aansluitingen: o.a. 4x SATA, 5x USB 2.0, 1x FireWire, 6-in-1 CardReader, 1x DVI-D, 1x RJ11, 1x RJ45 (Gigabit LAN), 1x Audio (6-kanaals), 1x PS/2, 1x parallel, 1x VGA
Incl. toetsenbord & muis
Gigantisch OEM-Software-Pakket: (op cd meegeleverd) o.a. Windows XP Home Edition, MS Works, eTrust Antivirus, NERO 7 Essentials, Cyberlink PowerCinema, WP Office X3, CorelDRAW essentials2, Corel PhotoAlbum 6, Marco Polo EuroRoute, DivX Codec, etc.
Mainboard: ASUS mATX MB M2NPV-VM AM2 Sockel
mATX PCI/PCI-E-Board met nVidia Chipset 6150 CPU/430 MCP
SAMSUNG® COMBI DVD±RW: (16x) Dual Layer (8,4 GB)
6-Channel Sound: ADI AD 1986A HD 6-Kanaals Sound
17” LCD Monitor
Hoge lichtkracht, briljante kleuren,
onvergelijkbare kleurdiepte en een
absoluut flikkeringvrije beeldkwaliteit
• Beeldschermdiagonaal: ca. 43,2 cm.
• 16,2 Miljoen kleuren • Responstijd: 8 ms.
• Contrast: 500:1 • Helderheid: 300 cd/m2
• Resolutie: 1280 x 1024 • Plug & Play
• Gezichtshoek: 140° horizontaal, 130° verticaal
• 2 Geïntegreerde luidsprekers (2 x 1 watt)
• Zeer gering stroomverbruik (voldoet aan de TCO 99 richtlijn)
HP Deskjet D2360
Incl. zwarte en kleuren cartridges
• Hoge printkwaliteit: tot 4.800 x 1.200 Dpi
• Foto’s afdrukken zonder rand (ook panoramafoto’s)
• Printsnelheid: kleur: 14 pag’s p/min; zwart/wit: 20 pag’s p/min.
• Printsnelheid foto’s: 44 sec. (formaat: 10 x 15 cm.)
• Ondersteunt Windows® 98 SE, Me, 2000 Professional, XP, Mac OS X 10.2, 10.3 of hoger
• Photosmart Express: snel en eenvoudig afdrukken en bewerken van uw foto’s
• Incl. compleet HP software pakket
• 100 Vel papierinvoer
Als ik de goedkoopste spullen in de pricewatch kies kom ik zonder toetsenbord en muis en software op 500 euro.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
Dit is ook zeker een nette aanbieding. Maar hier komt dan nog 50 euro verzending bij zeker?Possible schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:19:
Mischien niet echt een Aldi/Lidl aanbieding maar toch:
Dell werkt momenteel ook met AMD en heeft een een AMD laptop in de aanbieding voor 529 euro incl BTW:
[afbeelding]
AMD Sempron 3500+
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800 (Geen true-life, als je dit wilt 23 euro extra)
512 MB 533 MHz Single Channel DDR2 SDRAM (1 x 512)
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB
Harde schijf van 80 GB (5.400 rpm)
8x DVD/24x CD-RW-combinatiestation
6-cel lithium-ion hoofdbatterij
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart
90 dagen pick up & return Garantie.
Verwijderd
Als deze voor die prijs hier in NL komt, sta ik als 1e bij onze lidl. Goede processor en veel geheugen en goede HDD. De videokaart zit aan de mid end. Leuk systeem voor zeer nette prijs.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:45:
[...]
Zie hier.
Dan sta je bij de verkeerde winkel, want het is een Aldi aanbieding. ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:03:
[...]
Als deze voor die prijs hier in NL komt, sta ik als 1e bij onze lidl. Goede processor en veel geheugen en goede HDD. De videokaart zit aan de mid end. Leuk systeem voor zeer nette prijs.
Verwijderd
Dat bedoel ik joh haha...metalant schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:27:
[...]
Dan sta je bij de verkeerde winkel, want het is een Aldi aanbieding. ;-)
Volgens mij waren de verzendkosten deze maand gratis maar dat weet ik helaas niet zekerjap85 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:02:
[...]
Dit is ook zeker een nette aanbieding. Maar hier komt dan nog 50 euro verzending bij zeker?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Op dat Duitse forum waren ze niet zeker welke videokaart die XL precies was. Ik kan er ook niet veel over vinden. Misschien custom made, of (zoals ze daar in Duitsland filosofeerden) een PCIe versie van een chippie (b.v. de GS) die eigenlijk voor AGP was geproduceerd.Als deze voor die prijs hier in NL komt, sta ik als 1e bij onze lidl. Goede processor en veel geheugen en goede HDD. De videokaart zit aan de mid end. Leuk systeem voor zeer nette prijs.
Weet iemand hier iets meer over deze videokaart, en waar je 'm zou plaatsen in de NVidia line-up (7600GS, 7600GT, 7800GS, 7800GT, etc.).
Ben in m'n pauze bezig geweest een vergelijkbaar systeem in elkaar te prutsen met de pricewatch, maar dan ben je al gauw over die 999,- euro heen...
Wat voor moederbord zou Medion erin zetten? En gaat er noname geheugen in? Wat heeft Medion in het verleden in hun systemen gestopt?
Heeft iemand toevallig meer informatie over / ervaringen met die webshop? Shop op een ander forum ook al naar boven, maar ik heb er zelf wat bedenkingen bij (vooral een 0909 nummer van 80ct / minuut).Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:23:
[...]
Hier bieden ze 'm anders ook aan: http://www.siscomshop.eu/
Verwijderd
Uitgaand van vroegere modellen een tussen motor. Dus tussen de GS en GT in. Vandaar dat ik ook zei mid end.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:20:
[...]
Op dat Duitse forum waren ze niet zeker welke videokaart die XL precies was. Ik kan er ook niet veel over vinden. Misschien custom made, of (zoals ze daar in Duitsland filosofeerden) een PCIe versie van een chippie (b.v. de GS) die eigenlijk voor AGP was geproduceerd.
Weet iemand hier iets meer over deze videokaart, en waar je 'm zou plaatsen in de NVidia line-up (7600GS, 7600GT, 7800GS, 7800GT, etc.).
Ben in m'n pauze bezig geweest een vergelijkbaar systeem in elkaar te prutsen met de pricewatch, maar dan ben je al gauw over die 999,- euro heen...
Wat voor moederbord zou Medion erin zetten? En gaat er noname geheugen in? Wat heeft Medion in het verleden in hun systemen gestopt?
Je komt inderdaad een stuk boven het bedrag van de Medion uit, zat al op 1000 zonder videokaart, licentie en software.
Daarnaast lijkt me dit een beetje beter systeem te worden dan een multimedia.... Enige wat je moet veranderen om er een high end van te maken is de videokaart... Nu maar hopen dat het formaat van de case niet al te klein is, waardoor er geen dx10 kaart in kan.
Verwijderd
Trouwens, hoe staat Medion tegenover het zelf in de kast rommelen? Als je de videokaart verandert, of er een HD bij in steekt voor RAID, of iets dergelijks, ben je dan je garantie kwijt? Of moet ik me sowieso niet te veel voorstellen van de Aldi garantie?
Verwijderd
Nee dan ben je garantie niet kwijt. En de Aldi garantie is meen ik opbellen en dan komt er iemand langs meen ik. Of je daar veel bij moet voorstellen weet ik niet, want ik heb geen aldi pc dus ik heb er nooit mee te maken gehad. Ach, het is in ieder geval wel goedkoop en dat met 3 jaar garantie. Bij dell betaal je je al blauw voor alleen 3 jaar garantie...Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:04:
Ah, helder. Bedankt.
Trouwens, hoe staat Medion tegenover het zelf in de kast rommelen? Als je de videokaart verandert, of er een HD bij in steekt voor RAID, of iets dergelijks, ben je dan je garantie kwijt? Of moet ik me sowieso niet te veel voorstellen van de Aldi garantie?
Verwijderd
Een buurman van mij had een Medion pc bij de Aldi gekocht, waarvan de cd-brander kapot was. Toen hij met Medion gebeld had werd hem gezegt dat hij zelf de cd-brander eruit moest halen zodat niet heel de pc terug moest, dus neem aan dat ze niet zo moeilijk doen, of de regels moeten verandert zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:16:
[...]
Nee dan ben je garantie niet kwijt. En de Aldi garantie is meen ik opbellen en dan komt er iemand langs meen ik. Of je daar veel bij moet voorstellen weet ik niet, want ik heb geen aldi pc dus ik heb er nooit mee te maken gehad. Ach, het is in ieder geval wel goedkoop en dat met 3 jaar garantie. Bij dell betaal je je al blauw voor alleen 3 jaar garantie...
Heeft iemand toevallig foto's van de vorige medion pc? dus van binnen en buiten?
Als de specs namelijk zo zijn als wat er gemeld wordt lijkt dit me een leuke pc voor mijn vader
Verwijderd
er is ook een medionshop op internet! medion.nl daar staan de vorige aanbiedingen van de Aldi. Houdt er wel rekening mee dat de produkten van die shop hoger liggen dan die van de Aldi aanbiedingen en dat je op Aldi produkten 3 jaar garantie hebt en via die shop 2 jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:34:
[...]
Een buurman van mij had een Medion pc bij de Aldi gekocht, waarvan de cd-brander kapot was. Toen hij met Medion gebeld had werd hem gezegt dat hij zelf de cd-brander eruit moest halen zodat niet heel de pc terug moest, dus neem aan dat ze niet zo moeilijk doen, of de regels moeten verandert zijn.
Heeft iemand toevallig foto's van de vorige medion pc? dus van binnen en buiten?
Als de specs namelijk zo zijn als wat er gemeld wordt lijkt dit me een leuke pc voor mijn vader
Verwijderd
http://www.discountfan.de...vom-16-November-2005.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:58:
Ik doelde meer op iemand die de kast al had of hij wat of hij wat foto's kon maken, of dat iemand gewoon foto's had. Ook voor de mensen die hierboven misschien de mogelijkheid willen hebben tot uitbreiding.
[ Voor 17% gewijzigd door Conroe op 14-11-2006 23:24 ]
Verwijderd
Nu vraag ik me af of de MD-8888 nog steeds een BTX case zal hebben.
Ik dacht gelezen te hebben dat BTX "dood" is (dwz. niet meer gepusht door Intel)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 12:19 . Reden: typo ]
Verwijderd
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_47/OFF01.HTM
-Intel graphics media accelerator 950 PCI-Express technologie met tot 128mb shared memory
-1024 mb DDR2 SDRAM geheugen
-80 GB HD
-8x multi-standaard DVD-/CD brander
-intel pro/wireless 3945 wireless LAN
-4in1 multikaartlezer
-intel core solo T1300 1.66 GHz 667 MHz FSB cpu 2MB L2 Cache
-15,4 inch extra groot widescreen
voor 799 euris.
Is deze wat als je af en toe wat gamed en prog's draait,is meer voor m'n ma.
Zeg maar je gedacht en als je een beter koopje weet ergens in belgië vb een betere laptop met betere graphics kaart in voor ongeveer dezelfde prijs moet je maar iets replyen.
Alvast bedankt voor jullie mening
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:14 ]
Voor zover ik weet moet je oppassen met deze gfx-card die erin zit met games.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:57:
Op 22 november verkopen ze een multimedia notebook van Medion in aldi België met de volgende specs:
-Intel graphics media accelerator 950 PCI-Express technologie met tot 128mb shared memory
Ik weet niet zeker of hij wel 3d games ondersteund (bijv. Pirates ot Caribbian om maar iets te noemen)
Verwijderd
Waar heb je het over? Je kunt toch op zijn minst een link erbij posten.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:04:
inmiddels al veel gelezen over COMPAQ C300EA NOTEBOOK en overweeg sterk deze ook aan te schaffen. Heb echter nog wel 1 vraagje over de processor: hoe wordt die erg warm of valt dat alles mee? Hoe bevalt hij inmiddels bij de mensen die hem al in hun bezit hebben?
Daarna pak je de naam en ga je daar op google-en. Dan heb je al best veel info voordat iemand hier ook maar gereageerd heeft.
PSN: djmurcielago
Verwijderd
http://www.block.nl/pls/e...EE&xi_order=MERK&xi_van=1
COMPAQ C300EA NOTEBOOK
Artikelnummer: 54821
Intel Celeron M-420, 1,6 GHz processor
80 Gigabyte, S-ATA 5400 rpm harddisk
1024 MB DDR2 intern geheugen
Intern geheugen uitbreidbaar tot 2 Gig.
Super Multi DVD writer +/-R(W)
Video; Intel Graphics Media Accelerator
128 MB shared videogeheugen
15,4 Inch BrightView breedbeeld scherm
Ethernet 10/100 BT netwerkinterface
3D SoundBlaster Pro compatibel
Geintegreerde Altec Lansing speakers
TouchPad met aan/uit en scrollfunctie
2x USB 2.0 / S-Video aansluiting
1 Jaar Pick Up & Return
prijs: €599
Ik mis nog een zeer belangrijke aanbieding die niet genoemd is in dit verhaal, nl de gratis licentie upgrade naar Windows Vista Home. Dit is denk ik in deze tussen periode wel een argument om een laptop wel of niet te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:57:
Op 22 november verkopen ze een multimedia notebook van Medion in aldi België met de volgende specs:
-1024 mb DDR2 SDRAM geheugen
-80 GB HD
-8x multi-standaard DVD-/CD brander
-intel pro/wireless 3945 wireless LAN
-4in1 multikaartlezer
-intel core solo T1300 1.66 GHz 667 MHz FSB cpu 2MB L2 Cache
-15,4 inch extra groot widescreen
voor 799 euris.
Is deze wat als je af en toe wat gamed en prog's draait,is meer voor m'n ma.
Zeg maar je gedacht en als je een beter koopje weet ergens in belgië vb een betere laptop met betere graphics kaart in voor ongeveer dezelfde prijs moet je maar iets replyen.
Alvast bedankt voor jullie mening![]()
Verwijderd
Die zit er bij jaexplorer007 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:26:
[...]
Ik mis nog een zeer belangrijke aanbieding die niet genoemd is in dit verhaal, nl de gratis licentie upgrade naar Windows Vista Home. Dit is denk ik in deze tussen periode wel een argument om een laptop wel of niet te kopen.
[ Voor 21% gewijzigd door Conroe op 16-11-2006 23:33 ]
Verwijderd
Hij wordt niet erg warm hoor, en hij maakt (ook daarom) weinig geluid vind ik.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:04:
inmiddels al veel gelezen over COMPAQ C300EA NOTEBOOK en overweeg sterk deze ook aan te schaffen. Heb echter nog wel 1 vraagje over de processor: hoe wordt die erg warm of valt dat alles mee? Hoe bevalt hij inmiddels bij de mensen die hem al in hun bezit hebben?
Voor mij is het de ideale laptop. Ik gebruik veel programma's naast elkaar (programmeren, photoshop e.d.) dus die 1024 geheugen is belangrijk, alswel breedbeeld. De videokaart boeit me totaal niet omdat ik er niet op game. Er zit een celeron M in, waarvan het enige veschil met een pentium M is dat van de laatste de batterij iets langer meegaat (zie oa artikel tomshardware).
Er ging wel wat tijd in mijn nieuwe installatie zitten omdat deze nergens beschreven staat. Hierbij:
-compaq rescue partition weggooien
-sata native mode in bios uitzetten
-windows xp pro erop ipv een door compaq gecustomize-de home editie
-alle drivers van de intel site erop (video/sata/chipset)
-paar drivers compaq site voor sneltoetsen/wireless
-sata native mode weer aan
-klaar
Lappy voor mijn vader : Hp Pavillion DV6109EA http://www.hypercarrefour.../nl/NL_20061103_30626.pdf
Het ding ziet er proper uit, maar weinig details weet er iemand meer van en hoe het zit met garantie?
Lijkt me qua videokaart te duur, leuk afstandbediening en TV tuner,
Maar een Intel accelrated G950 (prut)
kan je beter kijkshop aan doen daar staat een Acer Aspire 5100 voor 649 EUR
met X1100 video kaart
http://www.kijkshop-ict.nl/
Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet
Verwijderd
behalve dan dat die van de aldi dan 3 jaar garantie heeft in plaats van 1, het dubbele aan geheugen heeft en een betere processor heeft. Het is maar net waar je centjes aan wil besteden.killer_mac schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:03:
Lijkt me qua videokaart te duur, leuk afstandbediening en TV tuner,
Maar een Intel accelrated G950 (prut)
kan je beter kijkshop aan doen daar staat een Acer Aspire 5100 voor 649 EUR
met X1100 video kaart
http://www.kijkshop-ict.nl/
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF01.HTM
Voordelen
- 1024mb ram
- DVB-T TV-Tuner
- Muis + Tas
- 3 Jaar garantie
Nadelen
- 128mb shared videogeheugen
- Intel T1300 ?
- Intel 950 ? (heeft iig wel aero support)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Ja net wat hiervoor al gezegd is die videokaart is niet echt geschikt om te gamen, maar ja als je gewoon een filmpje en een documentje wil typen is het voldoende.Jimbolino schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:10:
22 november heeft de aldi in nederland hem ook:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF01.HTM
Voordelen
- 1024mb ram
- DVB-T TV-Tuner
- Muis + Tas
- 3 Jaar garantie
Nadelen
- 128mb shared videogeheugen
- Intel T1300 ?
- Intel 950 ? (heeft iig wel aero support)
Die processor daar weet ik niet zoveel vanaf.. Ik weet niet of dit een koopje is. Misschien dat iemand die er meer vanaf weet even oordelen of dit een koopje is of een kat in de zak.
Die 3 jaar garantie vind ik wel een aanbeveling want dat kost bij dell al de nodige dukaten.
Verwijderd
Ik ben er inmiddels achter dat de laptop een 4400 mAh accu heeft, en een s-ata (7200 rpm) HD.
http://www.medion.de/md97900/be_n/
Ik denk dat het wel een goede laptop is, alleen twijfel ik nog aan de processor. Het touchpad is trouwens wel mooi gemaakt
Nou.. ik kan je uit eigen ervaring mededelen: Die touchpad is NIET fijn als je die extra functies niet wil gebruiken.powerguy schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:02:
Ik denk dat het wel een goede laptop is, alleen twijfel ik nog aan de processor. Het touchpad is trouwens wel mooi gemaakt
Ik heb regelmatig dat de blauwe lampjes (dus extra functies) oplichten terwijl ik gewoon aan 't muizen ben. (vooral bij afsluiten van programma's, omdat je dan vaak rechts boven in de hoek klikt)..
Nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat ik nog niet serieus heb gekeken om die functies uit te (kunnen) schakelen, toch maar eens doen
[ Voor 5% gewijzigd door Sahi_NL op 20-11-2006 09:14 . Reden: Verkeerde quoting.. ]
Sahi_NL schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:09:
[...]
Nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat ik nog niet serieus heb gekeken om die functies uit te (kunnen) schakelen, toch maar eens doen
2 minuten werk en je bespaart jezelf een hoop irritatie in de toekomst. Je kunt het vrij eenvoudig aanpassen bij de touchpad-instellingen
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
http://www.medion.de/md97900/sued/ausstattung.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Jimbolino op 20-11-2006 13:45 ]
Verwijderd
Tja, daar was ik ook achter. In de duits sprekende landen zit er dus een ander moederbord + proc in dan in de niet duits sprekende landen. Wat daar de bedoeling van is weet ik ook niet.Jimbolino schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:43:
vreemd, in Duitsland wordt de MD97900 verkocht met een AMD Turion en GeForce Go 6150 erin:
http://www.medion.de/md97900/sued/ausstattung.htm
Verwijderd
Verwijderd
ik zoek een tijdje een laptop en dit lijkt mij een goede met uitzondering van de processor maar het heeft verder alles. het lijkt een goed systeem maar is het ook een goed systeem? graag advies
Oja .. ik wil er geen spelletjes mee spelen dus een grafische kaart is voor mij niet belangrijk. vista daarentegen.. het lijkt mij wel leuk om het te proberen maar volgens de specs is het windows vista premium ready
Arm1
first post: Voor goed advies moet je toch hier zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 14:26 ]
Verwijderd
Mijn idee! De processor mag dan wel niet de beste zijn die er is, voor dat geld is het in ieder geval wel een van de betere die er te krijgen is en daarnaast zijn de specificaties voor zo'n prijs ook niet verkeerd. Ik snap wel dat er betere laptops te krijgen zijn, maar daar zit vaak wel of een duurder prijskaartje aan of geen 3 jaar garantie. Toch zou ik wel graag even het advies horen van iemand die ECHT verstand van zaken heeft!Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:13:
Ik ben bijna zeker overtuigd om dit systeem te kopen. ik lees dat het een goed systeem is maar..... processor is twijfelachtig.
ik zoek een tijdje een laptop en dit lijkt mij een goede met uitzondering van de processor maar het heeft verder alles. het lijkt een goed systeem maar is het ook een goed systeem? graag advies
Oja .. ik wil er geen spelletjes mee spelen dus een grafische kaart is voor mij niet belangrijk. vista daarentegen.. het lijkt mij wel leuk om het te proberen maar volgens de specs is het windows vista premium ready
Arm1
first post: Voor goed advies moet je toch hier zijn
Verwijderd
Daarnaast ben ik nog niet helemaal zeker of dit systeem aan mijn eisen wat betreft prestaties zal voldoen. Ik heb namelijk laatst een Dell Inspiron 6400 met 1,66 Ghz. Core 2 Duo processor (1024 MB geheugen, 80 Gb. 5.400 rpm. HD, 15" scherm, 9 cell accu) voor mijn collega besteld en ik moet zeggen dat dat apparaatje super functioneerd, ondanks alle "troep" die Dell er standaard op heeft gezet.
Ik weet niet of dit systeem een "teleurstelling" zal zijn t.o.v. de Dell. Denk dat het geheugen en de HD wel oké zijn, maar die processor ken ik niet. Ik gebruik het systeem vooral zakelijk (Word, Excel, Internet, Outlook) en af en toe wat Photoshop en Indesign werkzaamheden (bijv. foldertje opmaken).
Iemand enig idee of hij dit gaat trekken?
En wat betreft de accu, wat zal de gemiddelde gebruiksduur zijn bij normale belasting?
Bedankt voor jullie hulp, als ik besluit hem te kopen vandaag laat ik mijn ervaringen uiteraard weten!
http://www.medion.com/vistagetready/nl/
Bij de systemen zit Windows MCE dus is deze Vista-actie van toepassing op deze systemen.
Verwijderd
The Medion MD 8818 with high gloss front design is the ultimate high-performance TV, Audio, Video, Games, Office and Internet PC. Top class entertainment with cutting-edge technology…
Intel® Core™ 2 Duo Processor E6300 1.86 GHz, 2MB L2 Cache with 1066 MHz FSB
High performance dual core technology with incredibly low power consumption. Improved heat management thanks to BTX casing technology, combined with heat pipe cooler technology and extremely quiet fans.
What is Dual Core?
Two processor cores work within the same processor to increase the performance of your PC. Dual core technology means that several demanding applications can be run at the same time, allowing your computer to think as fast as you can multi-task.
Huge 1024MB DDR2 memory
Speed rating 533MHz and 64 bit technology
Gigantic S-ATA 320GB Hard Disk
8MB cache, super-fast 7200rpm
The latest NVIDIA® GeForce™ 7650 GS graphics card with HDMI connection for enhanced quality, High Definition video entertainment
Passively cool and silent for full-on HD gaming power and high quality PC video performance. 256MB DDRII, HDMI interface and DVI output.
A world of television
3-in-1 TV Tuner, DVB-T, DVB-S and analogue TV
Dual Layer DVD+/-RW burner with LightScribe™ technology
16 × dual layer multi-standard DVD/CD burner
DVD-ROM Drive
16 × DVD-ROM
Integrated Wireless LAN 54MBit/s
The ideal introduction to wireless networking technology at home or in the office. IEEE802 – 11 b/g compatible
8 Channel High Definition Audio
Enjoy amazing digital ‘home cinema’ surround sound. Use in conjunction with a suitable speaker set
Fast Ethernet on board 10/100Mbit/s (DSL Ready). USB 2.0 memory card reader included (reads and writes most standard memory cards).
Dit alles voor 799,-
edit:
- Is zo'n BTX moederbord wel te vervangen wanneer er iets stuk gaat? Ik ken die standaard helemaal niet. Welke MoBo fabrikanten maken BTX?
- Zou die 1024MB DDR wel Dual Channel zijn, of hebben ze er gewoon één reepje in gestopt?
- Ik lees niets over firewire aansluitingen. Die zijn ook best handig om te hebben...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 14:36 . Reden: vraagjes ]
Kan je idd heel eenvoudig uitschakelen. Je kan zelfs het programma deinstalleren (iets van mediatouchpad ofzo).HaaZ schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:23:
[...]
offtopic:
2 minuten werk en je bespaart jezelf een hoop irritatie in de toekomst. Je kunt het vrij eenvoudig aanpassen bij de touchpad-instellingen
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Interessante PC. Mijn huisgenoot wil binnenkort namelijk een nieuwe kopen. Maar hij vindt het ook wel rlx als spellen nog een klein beetje fatsoenlijk draaien. Hoe goed is deze videokaart? Want dit zal wel weer zo'n exotische versie zijn, zoals wel vaker bij Medion pc's.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:04:
Het lijkt erop dat de desktop PC niet de MD8888 wordt zoals in Duitsland. Op supermarktpc.net wordt gemeld dat het zal gaan om een MD8818. Op zich ook best goede specs, én 200 euro goedkoper!
...
The latest NVIDIA® GeForce™ 7650 GS graphics card with HDMI connection for enhanced quality, High Definition video entertainment
Passively cool and silent for full-on HD gaming power and high quality PC video performance. 256MB DDRII, HDMI interface and DVI output.
...
Dit alles voor 799,-
Dat is eigenlijk niet bijzonder. Normaal heb je al 1 jaar winkelgarantie en 2 jaar fabrieksgarantie. En bij de meeste onderdelen van een computer mag je als consument ervan uitgaan dat ze bij normaal gebruik langer dan 2 jaar meegaan, dus in feite heb je na 2 jaar nog steeds een beperkte vorm van garantie.Gallus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:12:
Het meest bijzondere is toch wel de garantie van 3 jaar, zonder dat je daarvoor moet bijbetalen.
De extra garantie die je er normaal bij kan kopen, is eigenlijk meer service als daadwerkelijke garantie.
Zo zou het moeten zijn, maar in de praktijk krijg je na de gegeven garantieperiode toch nul op rekest. Ik noem het zelf daarom altijd "geen-gezeik-garantie". Die wettelijke bepalingen over non-conformiteit zijn voor consumenten in 99% van de gevallen toch niet afdwingbaar.Klaus_1250 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:08:
De extra garantie die je er normaal bij kan kopen, is eigenlijk meer service als daadwerkelijke garantie.
Precies. Als je na een jaar problemen krijgt moet je je in allerlei bochten wringen om je gelijk te krijgen. Daarom is het wel bijzonder dat je bij Medion zonder extra kosten 3 jaar "geen-gezeik-garantie" krijgt.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:13:
[...]
Zo zou het moeten zijn, maar in de praktijk krijg je na de gegeven garantieperiode toch nul op rekest. Ik noem het zelf daarom altijd "geen-gezeik-garantie". Die wettelijke bepalingen over non-conformiteit zijn voor consumenten in 99% van de gevallen toch niet afdwingbaar.
[ Voor 98% gewijzigd door jochie79 op 22-11-2006 20:39 . Reden: toch niet ]
Verwijderd
Ik heb ook even de windows Vista upgrade advisor (of iets dergelijk) gedaan het systeem was Windows Vista premium ready en dat valt me niet tegen voor die prijs.
Verwijderd
Is het allemaal een beetje duidelijk hoe je tegen die tijd aan Vista kunt komen? Zag op de Medion site staan dat hier wel kosten aan verbonden kunnen zijnVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:05:
Ik heb ook even de windows Vista upgrade advisor (of iets dergelijk) gedaan het systeem was Windows Vista premium ready en dat valt me niet tegen voor die prijs.
Misschien niet een optimale vergelijking, maar toch;
Mijn desktop thuis is een AMD Athlon 2600+ @ 2.08 Ghz met 512 MB DDR 333 Mhz, 60 GB Maxtor 7.200 RPM IDE HD en een GeForce Ti4200 VGA kaart. Nu bevalt mij deze PC goed daar ik hem toch niet volledig belast. Mijn vraag is nu of de Aldi laptop een beetje vergelijkbaar is met deze PC qua snelheid. Ik weet namelijk niet of de Intel Core Solo CPU 1,66 Ghz over het algemeen sneller / trager is dan mijn AMD.
Kan iemand (uit ervaring?) vertellen of het scherm goed leesbaar is en hoelang de accu het gemiddeld uit zal houden?
Hoop dat jullie mijn vragen spoedig kunnen beantwoorden daar ik voor morgenochtend 09:00 (werk) een besluit moet hebben genomen en hem evt. gehaald moet hebben. Zullen er na 18:00 uur wel niet meer zijn verwacht ik...
Verwijderd
Aangezien ik dus de enige ben die hem nu heeft en hier post zal ik mijn bevindigen hier even posten. Ik heb ook een desktop met een pentium 2.8 Ghz, 1024 mb ram, ati 9800se. Deze laptop voelt iets sneller aan. Hoewel de videokaart dus wel degelijk slechter zou moeten zijn doet ie het toch wel redelijk goed. Ik zit nu achter mijn laptop te werken achter twee beeldschernen en op de een net even een filmpje gekeken en wat mp3s op de achtergrond gedraaid en dat draait toch wel behoorlijk hoor (alleen de resolutie blijft natuurlijk behelpen). De laptop wordt ietwat warm onder mn linkerhand maar niet echt heet.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:02:
[...]
Is het allemaal een beetje duidelijk hoe je tegen die tijd aan Vista kunt komen? Zag op de Medion site staan dat hier wel kosten aan verbonden kunnen zijnIemand een idee hoeveel en waarvoor precies? (verzendkosten ofzo?)
Misschien niet een optimale vergelijking, maar toch;
Mijn desktop thuis is een AMD Athlon 2600+ @ 2.08 Ghz met 512 MB DDR 333 Mhz, 60 GB Maxtor 7.200 RPM IDE HD en een GeForce Ti4200 VGA kaart. Nu bevalt mij deze PC goed daar ik hem toch niet volledig belast. Mijn vraag is nu of de Aldi laptop een beetje vergelijkbaar is met deze PC qua snelheid. Ik weet namelijk niet of de Intel Core Solo CPU 1,66 Ghz over het algemeen sneller / trager is dan mijn AMD.
Kan iemand (uit ervaring?) vertellen of het scherm goed leesbaar is en hoelang de accu het gemiddeld uit zal houden?
Hoop dat jullie mijn vragen spoedig kunnen beantwoorden daar ik voor morgenochtend 09:00 (werk) een besluit moet hebben genomen en hem evt. gehaald moet hebben. Zullen er na 18:00 uur wel niet meer zijn verwacht ik...
Het scherm glanst wel erg maar is nog steeds wel te lezen hoor. Ik ben van die crts gewend dus dan is dat sowieso wennen en ik heb geen idee of deze nou meer of minder glanst dan de anderen.
de accu staat nu op 37% en zou nog een uur moeten meegaan. Hij staat ook nie echt economisch te draaien maar gewoon twee schermen eraan, mp3tjes draaien etc. Minstens 2 uur moet de accu dus wel meegaan.
Hst is mij tot nu toe reuze meegevallen. Ik had niet verwacht dat een dergelijk systeem zo goed uit de verf zou komen vergeleken mijn andere pc.
De tv tuner vind ik nou niet echt geweldig maar ja die beschouw ik dus maar als bonus. De afstandbieding werkt prima en de muis die erbij zit voelt een beetje goedkopie aan maar deze doet zn ding.
Over dat vista. Ik denk dat je gewoon tzt een Vista MEDION oem kan bestellen via de website. Er zat wel een briefje over bij maar die heb ik nog niet gelezen.
Voor dat geld
Volgens de handleiding moet je de batterij 3x volledig op en ontladen (dus ook de laatste 5% eruithalen door te zorgen dat ie niet automatisch op standby gaat)
Dit zag ik ook vandaag:
meuktracker: Windows XP SP2 Laptop Battery Drain patch 4
Ik denk wel dat het iets scheelt, of het kan gewoon zijn omdat ik hem nu een keer volledig al heb ontladen.
glanzend scherm? Weet je zeker dat je het bescherm plasticje eraf hebt gehaald? Mijn scherm is zo dof als elke andere TFT.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:42:
[...]
Het scherm glanst wel erg maar is nog steeds wel te lezen hoor. Ik ben van die crts gewend dus dan is dat sowieso wennen en ik heb geen idee of deze nou meer of minder glanst dan de anderen.
Over de TV-Tuner:
Grappig ding, na een minuutje scannen kwam hij met 1 zender namelijk: ZDF
Wel vreemd want ik woon toch niet echt dicht bij de duitse grens: Tilburg
Boven op zolder kon ik Ned1 en Ned2 ook nog ontvangen, dus hopelijk als ze per 10 dec overschakelen naar DVB-T, dat het een beetje werkt...
Dat Media Center is maar een lastig programma, ik heb nog niet echt gezocht naar alternatieven om tv mee te bekijken (Dscaler werkte iig niet)
Verwijderd
Ja die is eraf! maar ik ben gewoon crt's gewend en dat is toch net even wat anders. Ik heb dan ook de ballen verstand van hoe zon scherm eruit moet zien.Jimbolino schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:09:
[...]
glanzend scherm? Weet je zeker dat je het bescherm plasticje eraf hebt gehaald? Mijn scherm is zo dof als elke andere TFT.
Over de TV-Tuner:
Grappig ding, na een minuutje scannen kwam hij met 1 zender namelijk: ZDF
Wel vreemd want ik woon toch niet echt dicht bij de duitse grens: Tilburg
Boven op zolder kon ik Ned1 en Ned2 ook nog ontvangen, dus hopelijk als ze per 10 dec overschakelen naar DVB-T, dat het een beetje werkt...
Dat Media Center is maar een lastig programma, ik heb nog niet echt gezocht naar alternatieven om tv mee te bekijken (Dscaler werkte iig niet)
Verder kwam ik met de tv-tuner via dat media center en dan zoeken via de kabel op een automatische gids uit plus alle kanalen. Het werkt wel (ook met de afstandsbediening) maar het beeld was wel een beetje ruisig.
Zie Vista coupons bij laptopsVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:02:
[...]
Is het allemaal een beetje duidelijk hoe je tegen die tijd aan Vista kunt komen? Zag op de Medion site staan dat hier wel kosten aan verbonden kunnen zijnIemand een idee hoeveel en waarvoor precies? (verzendkosten ofzo?)
Met celerons onder de 600 euro wordt je de laatste tijd helemaal doodgegooid.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:42:
aardige instaplaptop bij mycom voor 599:
http://www.mycom.nl/Produ...L30134__CM410/128944.aspx
Verwijderd
true, maar het is een toshiba én bij mycom. ik heb liever een toshiba dan een acer. bovendien géén provisiejagers(BCC, media markt) of drogist.jochie79 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:05:
[...]
Met celerons onder de 600 euro wordt je de laatste tijd helemaal doodgegooid.
Persoonlijk heb ik liever garantie via fabriek/reparatie bedrijf dan via een winkel, dan duurt het vaak nog langer. En die laptops zijn niet alleen acers, maar ook compaq, hp, asus, medion, etc..Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:33:
[...]
true, maar het is een toshiba én bij mycom. ik heb liever een toshiba dan een acer. bovendien géén provisiejagers(BCC, media markt) of drogist.

Notebook 17” Turion AMD 64 mt34
AMD Turion 64 MT34 - 1,8GHz
Processor met Hyper TransportTM Technologie
MSI mainbord met ATI chipset
ATI Mobility Radeon X200 ,128 MB
Krachtige 4800 mAh accu! AMD Power Now!TM technologie voor langere gebruiksduur
TOSHIBA® 100 GB SATA HD, 5.400 tpm.
Wireless LAN en Bluetooth
* Geïntegreerd via de mini PCI-card
1.024 MB werkgeheugen, DDR 333
Incl. o.a. muis, headset (voor o.a. VoIP), diverse adapters, etc.
LG Double Layer DVD±RW brander, 8x
Wireless compatibiliteit:
* Met alle moderne draadloze verbindingen
* U kunt overal verbinding maken!
Aansluitingen:
* o.a. 4 x USB, 1x FireWire,
* PCI-express, Gigabit-LAN,
* Wireless-LAN, Bluetooth®, 5-in-1
* Kaartlezer, 5.1-surroundsound
* (speakers in notebook), 1x S-Video, etc.
Verwijderd
Ik vind het maar een matige aanbieding eigenlijk. Er zit niet echt de laatste snufjes aan componenten in. De processor, videokaart laten wel te wensen over. Ik vraag me af of dat ding dan ook Vista premium ready is, of Vista capable..mpx200_05 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:46:
Vandaag een nw Lidl aanbieding in mijn mailbox:
[afbeelding]
Notebook 17” Turion AMD 64 mt34
AMD Turion 64 MT34 - 1,8GHz
Processor met Hyper TransportTM Technologie
MSI mainbord met ATI chipset
ATI Mobility Radeon X200 ,128 MB
Krachtige 4800 mAh accu! AMD Power Now!TM technologie voor langere gebruiksduur
TOSHIBA® 100 GB SATA HD, 5.400 tpm.
Wireless LAN en Bluetooth
* Geïntegreerd via de mini PCI-card
1.024 MB werkgeheugen, DDR 333
Incl. o.a. muis, headset (voor o.a. VoIP), diverse adapters, etc.
LG Double Layer DVD±RW brander, 8x
Wireless compatibiliteit:
* Met alle moderne draadloze verbindingen
* U kunt overal verbinding maken!
Aansluitingen:
* o.a. 4 x USB, 1x FireWire,
* PCI-express, Gigabit-LAN,
* Wireless-LAN, Bluetooth®, 5-in-1
* Kaartlezer, 5.1-surroundsound
* (speakers in notebook), 1x S-Video, etc.
Zeer matig.Voor minder geld koop je een 17" Asus met betere specs.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:11:
Ik vind het maar een matige aanbieding eigenlijk. Er zit niet echt de laatste snufjes aan componenten in. De processor, videokaart laten wel te wensen over. Ik vraag me af of dat ding dan ook Vista premium ready is, of Vista capable..
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Verwijderd
Ja zover had ik nog niet gekeken want ik ben eerlijk dat ik geen interesses heb in laptops met een 15 inch + formaat dan heb je van die hybride gevallen wat net geen laptop is en net geen desktop.mvdklip schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:01:
[...]
Zeer matig.Voor minder geld koop je een 17" Asus met betere specs.
Ligt het trouwens aan mij of zijn alle lidl laptops de laatste tijd niet allemaal voorzien van een AMD?
Verwijderd

Helaas was dit het laatste exemplaar in dit filiaal en had ik géén tijd om nog een ander filiaal op te zoeken daar ik vol met afspraken zat vandaag.
Ik dus na 5-en naar een andere Aldi gegaan en je raad het al; op. En volgens de verkoopster ook in andere filialen in de regio.
Dus morgenochtend maar weer heel vroeg op en in Haarlem / Hoofddorp kijken.
Ik weet dat dit deels mijn eigen schuld is, want de meeste aanbiedingen bij de Aldi / Lidl zijn vaak zo weg. Maar ik was nog niet geheel overtuigd en na een hoop getwijvel en hulp van jullie had ik toch besloten er één te halen en dan is dit toch een teleurstellend resultaat
Mochten ze nergens meer zijn, zijn er dan een beetje aantrekkelijke alternatieven voor om en nabij dezelfde prijs?
MD 8818 entertainment-pc
met Intel® CoreTM 2 Duo E6300 processor
€ 799.-
Edit: het was wel al gemeld hier dus:
Verwijderd in "Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH..."
DVB-T zit er in bij Aldi NL niet in trouwens.
[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 25-11-2006 12:42 ]
Verwijderd
Ben benieuwd hoeveel geheugen slots het heeft en of het dual channel ondersteund.
Is het geheugen 1x 1024 of 2x 512
Ik zit er aan te denken om later de videokaart (over jaar of zo) in te wisselen voor een zwaardere kaart. Zijn er dan nog problemen waar ik mee te maken kan krijgen?
Lijkt me een goede prijs/prestatie verhouding
Alle info is welkom
Verwijderd
ik heb nu een amd 1700+, 512mb intern en ati 9800SE
neem aan dat Aldi PC zowiezo een grote vooruitgang is
wil nog wel eens een spel spelen en kreeg laatst bij de demo van de laatste Splinter Cell de melding dat mijn videokaart dat niet aankon. Neem aan dat dit niet een probleem is met de Aldi PC (de 8818 die op 29-11 in de winkel staat)
Verwijderd
Alleen kloppen de opgegeven specs voor geen meter.
Geleverd Home Edition XP ipv MCE
Geleverd Harde Schijf van Samsung 100 GB ipv 80 GB
Geleverd Nvidia 7300 GO 256 MB ipv Intel Graphics Media Acc. tot 128 MB
Geleverd Intel Core Solo 1.8 GHz ipv 1.66 Ghz
Verder geen vista bon erbij voor de gratis update.
Is toch wel een behoorlijk verschil met de folder.
Al met al is hij dus wel een stukje beter dan hoe hij gepresenteerd werd in de folder....Oja ...en voor in de vrije uurtjes zit er ook nog Flightsimulator 2004 bij...

http://www.internetvoorde...book_type_V_EU-17988.html
Specificaties:
- Windows Vista-compatibele PC
- AMD Turion™ 64 X2 TL-50
- 1024 MB DDR2 667-MHz
- Geheugenlayout: 2 x 512 MB
- 120 GB SATA vaste schijf 5400-rpm
- Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
- High speed 56K modem
- 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
- Altec Lansing® luidsprekers
- 3 USB 2.0 poorten
- 1 RJ-11 modemconnector
- 1 RJ-45 Ethernet-connector
- S-video tv-uitgang
- 1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang
- Kabel voor dockingconnector
- 15.4 Inch scherm
- Gewicht 2,99 kilo
Software:
- Microsoft® Works 8.0
- Microsoft® Internet Explorer 6.0
- Microsoft® Outlook® Express
- Adobe® Reader 7.0
- Sonic™ Digital MediaPlus: Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™Express Labeler
- Microsoft® Windows® Media Player, Microsoft® MovieMaker
- HP Photosmart Premier
- DVD-speler (van Cyberlink)
- Symantec™ Norton Internet Security™2006 (60 dagen live update) hulp en ondersteuning.
[ Voor 12% gewijzigd door anthonycd op 26-11-2006 17:57 ]
Op het 'forum' van discountfan.de lees ik:Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:06:
heeft iemand al meer info over het gebruikte moederbord zoals merk, type
Dit bord is op de MSI site (zoals verwacht) niet te vinden. Weer een custom board dus, zoals eigenlijk steeds bij de Medion PC's. Overigens blijkt uit de specs van de chipset dat die geen dual channel ondersteunt.Das Mainboard hat die Bezeichnung MSI MS-7318. Chipsatz lautet VIA PT890.
[ Voor 44% gewijzigd door Henk007 op 26-11-2006 18:16 ]
Verwijderd
als dit bord geen dual channel ondersteunt... dit klinkt als nadeel!
wat merk ik daar evt. van en is het dan desalniettemin een prima koop, of is er dan reden om te twijfelen?
zijn er nog andere redenen om niet voor dit systeem te kiezen?
ik overweeg verder een dell 24'' aan te schaffen. is dat een goede combinatie met deze PC (met NVIDIA GeForce 7650 GS)? DVI aansluitbaar?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 19:21 ]
Dit topic is gesloten.