speake bouwpakket van de conrad.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Briljant :+ , maar sinds waneer maat Berhringer highend spul O-)
Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:23:lijkt het net of de zanger voor me staat, ipv. dat-ie in in de speaker zit!
Tja, je kunt zeggen wat je wil, maar het loskomen van geluids van de speakers heb ik daadwerkelijk kunnen ervaren toen ik enkele amps getest heb. Erg bizar. Had nooit verwacht dat het mogelijk zou zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:23:Ik hoor dingen clipping die ik nog nooit eerder heb gehoord!
_/-\o_

SpeaKa staat voor Speakers en Kabels, om de breezer-naam te verklaren. ;)
Zelf zou ik met dat budget ook zéker tweeweg gaan. Drieweg kost zoveel meer, je krijgt meer units, meer filteronderdelen en de filteronderdelen worden ook nog eens gigantisch duurder. Als je dat in hetzelfde budget wilt proppen, dan snap je wel wat er gebeurt. ;)
De Vifa Impuls is vind ik een erg mooie speaker voor het geld. Ik weet niet of je nog aspiraties hebt om zelf wat te gaan ontwerpen? De nieuwe Peerless woofers zijn erg mooi qua specs en prijs.
In het andere geval zou ik sites van Tony Gee, www.humblehomemadehifi.com en van deze man goed doorkijken. Ook natuurlijk van sites als Speaker en Co, of zij een ontwerp hebben, en het zelfbouwaudio-forum natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:23:
[...]

Ja man, ik ben een audiofiel dewd! met Silktech kabels, een Arcam CD-speler met van medevoort modificatie en een Behringer transistor als eindamp voor twee Linn Kardon speakers met Bi-flex Quad tweeters die tot 133.7KHz weergeven. Die Behringer is -echt- goed. Oh, wat een sprankelend hoog. Op de Californication CD van Red Hot Chili Peppers lijkt het net of de zanger voor me staat, ipv. dat-ie in in de speaker zit! De bass is ook enorm goed uitgesproken door gevoelige woofers in de speaker. Dan heb ik het niet over de gitaar. Manmanman, wat klinkt dat goed zeg. Je hoort gewoon echt dat het uit die geweldige Marshalls komt en dat het met veel liefde is ingespeeld. De sprankelende hi-hats van drummer Chad komen echt geweldig tot hun recht. Daarna probeer ik de CD van Audioslave. Wat een geweldige mix. De instrumenten hebben echt ruimte tussen elkaar, de drums zijn -zo- sprankelend en de zanger heeft zo'n geweldige stem. Ik hoor dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord! Daarna stop ik de laatste CD van Slipknot in m'n speler. Meteen hoor ik al dat m'n nieuwe speakers het geld waard zijn. De 3 percussie-sessies komen prima tot hun recht, de gedowntunede gitaren scheuren lekker met veel dynamiek en de bassgitarist speelt meer noten dan ooit tevoren. De stem is echt recht voor me, en niet weggedrukt door de instrumenten! De geweldig heldere prachtige schreeuw en grunts zorgen voor de nodige kippevel. Ik hoor dingen clipping die ik nog nooit eerder heb gehoord! Wat een geweldige set. Echt, ik had die speakers meteen moeten aanschaffen. Dit overtreft echt alles wat ik gehoord heb, en dat is veel. Ik heb onder andere Sweex, Trust en Lenco geprobeerd, maar niets is zo gigantisch goed als dit. de Trust set is nog het meest vergelijkbaar. De versterkers van Marantz en Vincent zijn totale bagger, dit ís het gewoon! Manmanman. Dan heb ik het nog niet gehad over de bi-wiring op m'n speakers. Het werkt echt. Met losse draden voor de highs (uiteraard Vd Hul, want dat geeft echt oorstrelende hi-hats zonder het 'scherpe') merk ik meteen dat de geluidskwaliteit nog beter is! op bijvoorbeeld de CD van Carcass klinken de hogere regionen die er zijn -nog- helderder!
Nooit gehoord van de beperkingen van het MENSELIJKE GEHOOR, ongeacht welke superieure apparatuur je ook mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:39:
Nooit gehoord van de beperkingen van het MENSELIJKE GEHOOR, ongeacht welke superieure apparatuur je ook mag gebruiken?
Damn zeg... Ik begin eerder te twijfelen aan de capaciteiten van je hersenen dan aan het menselijke gehoor :+ Kom op zeg.. het ligt er echt heeeeeeeel erg dik op nu -O-

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 06-09-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

het mag totaal obvious zijn dat ik expres extreem slechte gemasterde cd's heb gekozen in m'n verhaaltje. natuurlijk hoor je niet boven de ~20KHz en veel personen horen dit niet eens meer al. Ik doelde er juist op dat de TS klaagde dat de drivers niet boven de 20KHz komen waar ik uiteraard als volprezen audiofiel op moest reageren.

@deepspace: dan zou de lol er helemaal af zijn. Vandaar de edit, het moet niet -te- lullig worden ;)

[ Voor 208% gewijzigd door BHQ op 06-09-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Yapser gaat ons straks vast ook nog vertellen dat die 60 Khz tonen ook op een gewone audio CD te vinden zijn :+

Edit: you sneak :P Het had nog zo leuk kunnen worden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 06-09-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:41:
[...]

Damn zeg... Ik begin eerder te twijfelen aan de capaciteiten van je hersenen dan aan het menselijke gehoor :+ Kom op zeg.. het ligt er echt heeeeeeeel erg dik op nu -O-
Het is je goed recht om te twijfelen aan mijn hersencapaciteit, maar ga dan even naar www.hmbgroep.nl/woordenlijst_geluid.htm en dan onder 'G'>gehoorgrens....
Als dat niet overtuigend is, wil ik de komende dagen nog wel enige bronnen opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

I give up -O- (en je link ook met een 404 ;) )

Linkje voor jou: http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm

[ Voor 93% gewijzigd door voodooless op 06-09-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik geloof je niet hoor. Ik hoor echt de crashes rond 60.000Hz. Geweldig mild voor de oren, met wat sambal op de tweeter zodat het -net- iets scherper is. Maar nogsteeds erg goed gedefineerd en dynamisch. Moet je ook eens proberen.

het is leuk geweest ;) al is het écht zo!
Barry: ik gok dat-ie toch echt serieus is :X
teh pwn kabelVooDoo (TM) kabels.. LMAO! _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door BHQ op 06-09-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik denk dat Jempvis je loopt te fokken, hij is nu zelf sarcastisch bezig...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:23:
[...]

Ja man, ik ben een audiofiel dewd! met Silktech kabels, een Arcam CD-speler met van medevoort modificatie en een Behringer transistor als eindamp voor twee Linn Kardon speakers met Bi-flex Quad tweeters die tot 133.7KHz weergeven. Die Behringer is -echt- goed. Oh, wat een sprankelend hoog. Op de Californication CD van Red Hot Chili Peppers lijkt het net of de zanger voor me staat, ipv. dat-ie in in de speaker zit! De bass is ook enorm goed uitgesproken door gevoelige woofers in de speaker. Dan heb ik het niet over de gitaar. Manmanman, wat klinkt dat goed zeg. Je hoort gewoon echt dat het uit die geweldige Marshalls komt en dat het met veel liefde is ingespeeld. De sprankelende hi-hats van drummer Chad komen echt geweldig tot hun recht. Daarna probeer ik de CD van Audioslave. Wat een geweldige mix. De instrumenten hebben echt ruimte tussen elkaar, de drums zijn -zo- sprankelend en de zanger heeft zo'n geweldige stem. Ik hoor dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord! Daarna stop ik de laatste CD van Slipknot in m'n speler. Meteen hoor ik al dat m'n nieuwe speakers het geld waard zijn. De 3 percussie-sessies komen prima tot hun recht, de gedowntunede gitaren scheuren lekker met veel dynamiek en de bassgitarist speelt zoveel meer verschillende noten dan ooit tevoren. De stem is echt recht voor me, en niet weggedrukt door de instrumenten! De geweldig heldere prachtige schreeuw en grunts zorgen voor de nodige kippevel. Ik hoor dingen clipping die ik nog nooit eerder heb gehoord! Wat een geweldige set. Echt, ik had die speakers meteen moeten aanschaffen. Dit overtreft echt alles wat ik gehoord heb, en dat is veel. Ik heb onder andere Sweex, Trust en Lenco geprobeerd, maar niets is zo gigantisch goed als dit. de Trust set is nog het meest vergelijkbaar. De versterkers van Marantz en Vincent zijn totale bagger, dit ís het gewoon! Manmanman. Dan heb ik het nog niet gehad over de bi-wiring op m'n speakers. Het werkt echt. Met losse draden voor de highs (uiteraard Vd Hul, want dat geeft echt oorstrelende hi-hats zonder het 'scherpe') merk ik meteen dat de geluidskwaliteit nog beter is! op bijvoorbeeld de CD van Carcass klinken de hogere regionen die er zijn -nog- helderder! Helaas is het wel te merken dat op deze CD te weinig compressie is gebruikt. Zo klinkt Californication -veel- beter omdat het smeüiger is gemaakt door de prachtig en subtiel gebruikte compressie. Vooral tijdens solo's merk ik dat de producer echt heel goed alle schuifjes in z'n macht heeft. Wat een geweldige opname die voor de nodige pijn aan je oren kippevel zorgt.
8) Ik weet precies waat je het over hebt, dit ervaar ik ook dagelijks met mijn set.

Zou je het verhaal misschien nog langer kunnen maken? Kunnen we het geheel op htforum planten :P

@TS:

Koop via MP of Ebay een stel B&W DM560's voor ongeveer 70 EUR. Dit waren mijn eerste serieuze speakers en daar heb ik erg veel plezier aan gehad. Wil je zelf bouwen? Ros een nieuwe kast in elkaar voor de B&W's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 06-09-2006 22:35 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen weer terug ontopic (en weer weg van de "ik-ben-een-audiofiel met teh pwn kabelVooDoo (TM) kabels etc. etc".)

Voor TS:
Ik zie deze set op die site die deepspace opgaf --> http://www.lautsprechersh....htm?/hifi/bk108ff_en.htm

Niet te duur, en vlgs mij he-le-maal niet zo slecht. En het mooiste is dat er bij staat dat het ideaal geschikt is voor zelfbouw (alhoewel ik het niet kan checken omdat ik geen bouwtekening kan vinden ;) )

Maar het is een erg leuke speaker voor 127 / 157 per stuk (ex. hout enzo).

KabelVooDoo --> (TM) van deepspace G_M_C dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:45:
[sub]Ik doelde er juist op dat de TS klaagde dat de drivers niet boven de 20KHz komen waar ik uiteraard als volprezen audiofiel op moest reageren.
Lees die klacht van TS nog 's?
Z'n klacht was een gebrek aan mid, en een filter dat al vanaf 1800Hz het estafettestokje aan een tweeter begint over te geven, terwijl die tweeter pas vanaf 5KHz begint te "rennen".
M.i. geen onterechte klacht!

Al was jouw rant wel hilarisch om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Nog heel even volledig offtopic:
Yapser, MEESTERLIJK! :'( :D :'(
Ookal heeft Afterlife wel gelijk en heb je vrees ik zelf ook'n beetje verkeert geïnterpreteerd :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Oh snap. :X :+ Door m'n eigen verkeerde interpretatie heb ik een hele rant geschreven, LOL :D

Het moest er toch een keer van komen, er zitten -echt- vage mensen op het htforum / hifi.nl en andere 'audiofiele' sites. Ik stel voor dat we vanaf nu weer met de orginele thread doorgaan :+

[ Voor 73% gewijzigd door BHQ op 06-09-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die is leuk, maar je moet er natuurlijk wel van houden. Het zal een flinke overstap zijn. In ieder geval heb je geen gigantische amp nodig met 95 dB efficientie ;)

Heb er ff het tijdschrift bij gepakt. Ziet er inderdaad best leuk uit. Beetje hobbeling, maar op zich erg vlak. Off axis response is ook nog eens erg goed, en vervorming redelijk laag.
KabelVooDoo --> (TM) van deepspace ;)
Voodooless (TM) is het ;)

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 06-09-2006 23:13 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien is dit wel iets leuks: http://www.zaphaudio.com/audio-speaker17.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:57:

--- Start van dit topic, met een idee voor het zelf bouwen van een stel boxen ---
En ?

Heb je een keus kunnen maken, of erover kunnen nadenken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ben me momenteel aan het focussen op visaton's w200s woofer. Ik heb het idee dat die een prima basis kunnen vormen voor mijn boxen.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:44:
Ben me momenteel aan het focussen op visaton's w200s woofer. Ik heb het idee dat die een prima basis kunnen vormen voor mijn boxen.
En waarom heb je dat idee? De conus begint het uniforme afstraalgedrag al ergens bij 1700 Hz te verliezen door de grote conus. Dan moet je dus echt een tweeter hebben die laaag gecrosst kan worden. Dan denk ik aan Morel tweets, maar vooral in jouw geval aan de Seas H1212, nogal een klassiekertje. :+

Maar geeft eens aan waarom je dat zo'n goede vindt..

Edit2: Waarom wil je zelf graag filteren enniewee? Heb je meetapparatuur? Als je per sé zelf wilt filteren moet je sowieso geen harde materialen nemen, maar polyprop of papier, waarbij polypropyleen wat makkelijker is omdat 'ie - eh - een beetje het signaal verdoezeld.
Maar als ik jou was zou ik echt een ander pakketje nabouwen.
En anders een Seas H1212 met HDS180 bij elkaar, dat kan voor dat budget.

[ Voor 25% gewijzigd door Seers op 07-09-2006 18:09 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:44:
Dan zou ik zeggen dat je een bouwpakket neemt met die woofer erin zoals de vox light of de starlet.
Zelf alles bij elkaar zoeken, zelf je filter ontwerpen is, als je "begint" in diy audio, een beetje teveel van het goede.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:54:
[...]

Dan zou ik zeggen dat je een bouwpakket neemt met die woofer erin zoals de vox light of de starlet.
Zelf alles bij elkaar zoeken, zelf je filter ontwerpen is, als je "begint" in diy audio, een beetje teveel van het goede.
hele mooie site, dankje wel teacher. Denk dat ik voor de tweeters en midtoner voor visaton ga. Morgen maar eens lang de lokale electro boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben voor !!! :P

Zeker de tweeter (you know why :P )
Altijd mooi spul Seas en klink ook nog goed + heeft een goeie look.

ik zelf ben niet zo fan meer van Visaton. Het is zeker niet slecht, daar in tegen, maar ik vind dat je voor een klein beetje meer veel meer kwaliteit hebt.

Sja het blijft moeilijk in het begin. Neem wat je zelf denkt wat leuk is, en ga daar mee aan de slag, je kan wellicht altijd nog upgraden oid.

Als je voor Vistaton wil gaan, moet je sowieso voor Alto 2 of hoger gaan, anders mis je toch echt wel veel "body".

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels wat units op het oog, het budget is inmiddels iets gestegen. Jullie zullen zeker niet telleurgesteld zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja maakt het wel spannend zeg... Kom op, wat is het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En ga je nu zelf "from scratch" een 3weg bouwen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:20:
Heb inmiddels wat units op het oog, het budget is inmiddels iets gestegen. Jullie zullen zeker niet telleurgesteld zijn. :)
Bouw gewoon de VIB 170 AL van Visaton. Ben je voor ongeveer 300 EUR klaar, maar dan heb je tenminste wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:15:
En ga je nu zelf "from scratch" een 3weg bouwen??? :?
waarom 3 weg als een 4 weg ook mogelijk is ;)

dit heb ik gekocht alles 2 maal en van visaton

tweeter - DSM 25 FFL
midrange - DSM 50 FFL
mid- / lowrange - WS 17F
woofer - TIW 360
Filter wordt nog gemaakt

:9~

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom 4-weg als 3-weg of 2-weg vaak beter klinkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:15:
[...]

waarom 3 weg als een 4 weg ook mogelijk is ;)

dit heb ik gekocht alles 2 maal en van visaton

tweeter - DSM 25 FFL
midrange - DSM 50 FFL
mid- / lowrange - WS 17F
woofer - TIW 360
Filter wordt nog gemaakt

:9~
Hoezo "ietsje meer budget" ?

Klink als een aangepaste Atlas Compact MK III. Zal dan ook een best redelijk duur filter"tje" worden ;)

Zie hier en hier voor de bouwtekeningen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En hoe denk je dat te gaan doen :? iK Vrees dat dit kansloos gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Kijk anders eens bij Visaton

Edit: En ik loop weer eens achter de feiten aan :9

[ Voor 24% gewijzigd door UgotHeinzzd op 11-09-2006 00:23 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:28:
[...]

is gewoon een standaard bouwpakket welke je zo na kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:28:
[...]

Wrom denk jij dat ?

Er staat: "Wordt nog gemaakt", wellicht is TS naar een zaak als Speaker&Co geweest oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:36:
Er staat: "Wordt nog gemaakt", wellicht is TS naar een zaak als Speaker&Co geweest oid.
Could be. Dan is het budget wel heel erg ruim geworden. Denk ook niet dat ze deze units zouden aanraden. Daarnaast vind ik de driverkeuze behoorlijk dubieus, vooral de WS 17. Dat is echt een brak budget woofertje.

Maar misschien heeft de TS nog een geheimpje achter de hand...

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 10-09-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:38:
[...]

Could be. Dan is het budget wel heel erg ruim geworden. Denk ook niet dat ze deze units zouden aanraden. Daarnaast vind ik de driverkeuze behoorlijk dubieus, vooral de WS 17. Dat is echt een brak budget woofertje.

In de Atlas compact is de low-mid driver niet erg belangrijk. Hij doet maar een "klein beetje mee". Hoewel in het "officiele" ontwerp idd de AL170 wordt gebruikt, die is idd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:43:In de Atlas compact is de low-mid driver niet erg belangrijk. Hij doet maar een "klein beetje mee". Hoewel in het "officiele" ontwerp idd de AL170 wordt gebruikt, die is idd beter.
300 tot 1200 Hz vind ik nu niet echt een beetje... Is een behoorlijk belangrijk stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:38:
[...]

ja heb ik, alle drivers liggen naast me. En de filter is eigenlijk al af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:47:
ja heb ik, alle drivers liggen naast me. En de filter is eigenlijk al af ;)
Waar heb je dan vandaan dan? En hoe ben je tot de unit keuze gekomen?

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 10-09-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:43:
[...]

In de Atlas compact is de low-mid driver niet erg belangrijk. Hij doet maar een "klein beetje mee". Hoewel in het "officiele" ontwerp idd de AL170 wordt gebruikt, die is idd beter.
Zoals deepspace al opmerkte, 300 tot 1200Hz niet belangrijk?! Naar mijn mening is dat hét belangrijkste gebied, stemmen, zang en veel instrumenten zitten in deze range. Het is echt niet zomaar dat Visaton in dit gebied een van hun allerbeste midwoofers ingezet heeft in de Atlas Compact MKIII.

Verder vraag ik mij af hoe de TS de lage gevoeligheid van de midwoofer gaat aanpakken... De 8 ohm versie van de WS 17 E haalt maar iets van 82dB, de 4 ohm zo'n 88dB. De woofer heeft 90dB! Lijkt mij niet erg zinvol om de woofer te gaan verzwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subsonik schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:06:
[...]

Zoals deepspace al opmerkte, 300 tot 1200Hz niet belangrijk?! Naar mijn mening is dat hét belangrijkste gebied, stemmen, zang en veel instrumenten zitten in deze range. Het is echt niet zomaar dat Visaton in dit gebied een van hun allerbeste midwoofers ingezet heeft in de Atlas Compact MKIII.
[...]
OK ... OK, twas niet mijn keus hè ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Volgens mij heeft deze speaker wisselende kritieken. Een speaker die er erg op lijkt is de DD8mkII van Tony Gee.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De huidige netto inhoud voor de woofer kast is 100 liter. Ik vind dat veels te veel en ben bang dat ik dan enorme boxen op mijn kamer krijg. Daarop wil ik het ontwerp dus ook aanpassen. Ik wil de woofer aan de zijkant plaatsen en de gehele kast iets smaller maken.

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1856/w360fp9.jpg

Ik denk dat ik hem aanpas op 60 liter.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zie een piek, én een hangbuik...
beetje werk dus nog, en vergeet de invloed van je filter niet.

Overigens,

heb je nou gewoon "on the fly" een paar drivers meegenomen, zonder eerst je kast te simuleren, zonder je filter te simuleren? ¿que?

[ Voor 43% gewijzigd door teacher op 11-09-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:46:
De huidige netto inhoud voor de woofer kast is 100 liter. Ik vind dat veels te veel en ben bang dat ik dan enorme boxen op mijn kamer krijg. Daarop wil ik het ontwerp dus ook aanpassen. Ik wil de woofer aan de zijkant plaatsen en de gehele kast iets smaller maken.

[afbeelding]

Ik denk dat ik hem aanpas op 60 liter.
Ik meen het serieus: Maak de Atlas Compact MKIII gewoon exact volgens specs na. Kan je altijd nog een AL170 erin zetten ipv de WS17E. De Atlas Compact heeft niet voor niets hele goede reviews gehad toen die net uit kwam !

En de bouw ervan lijkt me nog best mee te vallen als ik het zo zie. Je krijgt idd best grote kasten, maar kans bestaat dat je de eerst komende jaren en jaren niets nieuws meer nodig gaat hebben ... omdat het gewoonweg niet beter klinkt.

Enne, om nog eventjes terug te komen op de filters:

Je hebt toch geen standaard 4-weg filter gekocht hè ? Want elk filter wordt specifiek op elke kast afgestemd. En als je dus een filter hebt gekocht wat bij een bepaald ontwerp past, moet je dus helemaal niets wijzigen aan het ontwerp. Want dan moet je ook je filter dus weer aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:24:
Ik meen het serieus: Maak de Atlas Compact MKIII gewoon exact volgens specs na. Kan je altijd nog een AL170 erin zetten ipv de WS17E. De Atlas Compact heeft niet voor niets hele goede reviews gehad toen die net uit kwam !
Als je dat doet, doe het meteen, of maakt helemaal niks. De WS17 is gewoon niet geschikt in deze set. We weten nog steeds niet waar het filter vandaan komt en hoe de units uitgkozen zijn. Antwoord zou wel belangrijk zijn!

Wat betreft de 60 liter: niet doen. Als je hem zo maakt wordt het een veselijk vermoeiende boombox :r

Waar heb je de woofer eigenlijk vandaan, want bij mijn weten is die niet meer te koop.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 11-09-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2ehands van iemand 2 Atlas Compact MKIII gekocht. Deze boxen zijn echter enorm groot. En kan ik amper op mijn kamer kwijt. Ik vind ze gewoon lelijk. Vandaar dat ik al die onderdelen al heb. Maar gaat het echt zo klote klinken als de woofer inhoud wat kleiner maak? Ik kan de baspijp toch een stuk langer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:40:
Ik heb 2ehands van iemand 2 Atlas Compact MKIII gekocht. Deze boxen zijn echter enorm groot. En kan ik amper op mijn kamer kwijt. Ik vind ze gewoon lelijk. Vandaar dat ik al die onderdelen al heb. Maar gaat het echt zo klote klinken als de woofer inhoud wat kleiner maak? Ik kan de baspijp toch een stuk langer maken?
Dan had je ze net zo goed niet kunnen kopen :o. Verander er niets aan ajb

edit:
Sorry, ik overschatte mezelf enigszins ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ze wel verven of bekleden met vinyl ben die klote aldi speakertjes echt zat. Hier kan een slotje op, bedankt voor jullie advies. Foto's komen soon wel in het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, we verzinnen er wel wat op :) Misschien een gesloten kist met GHP ofzo... Ik zal straks wel ff kijken wat er mee te doen valt... Er valt altijd wel wat te regelen :) Over lage midbass zou ik me echter meer zorgen maken. Daar hoort toch echt wat anders...

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 11-09-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry dat ik wat eigenwijs ben. Heb nu 1 speaker naar me kamer getilt en die gaat er zo snel mogelijk weer weg. De kasten zet ik te koop en met de drivers maak ik een nieuw kleinere boxen. Ze hoeven wat mij betreft niet heel erg laag te komen want daarvoor heb ik een axx1212 in een 80 liter kast. groetjes, De kasten zijn erg mooi afgewerkt en wegen circa 50 kg. Indien iemand intresse heeft geef maar een gil. Ik hoef er weinig voor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb de woofer effe bekeken :) Als ik het zo zie, dan gaat dat wel lukken op de een of andere manier. In 50 liter en getuned op 46 Hz komt er nog een best acceptabele curve uit. Echter wel met 93 dB efficientie. Om daar de rest op op aan te sluiten wordt lastig hoor.

Ik weet niet wat voor een amp je nu op je axx12 hebt.. maar je zou kunnen overwegen om die sub weg te doen, en daar je twee TIW360's voor in de plaats te zetten in een gesloten kast van zo'n 60 liter. Met wat boost van je amp kom je dan lekker diep, en veel vermogen heb je niet nodig. Is ook nog eens veel strakker dan je AXX :) Met een andere midbass en de mid dome en tweeter kun je dan misschien nog wel wat leuks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel maar de subwoofer laat ik even zoals hij is, die werkt goed en komt erg laag. (zit een versterker van conrad in ala 150 euro, waarschijnlijk weet je nu wel welke ik bedoel).

De boxen worden 105 x 40 x 20 cm (hoogte x diepte x breedte) :P Hierin is 8 liter gereserveerd voor de mid en high speakers. (net zoals in het vorige ontwerp). 52 liter heb ik voor de woofer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Idd, gooi die axx1212 de deur uit. Een (compound?!) kist met 2x de tiw360 is echt iets heel anders.
En dan 2 mooie satjes maken met die dsm25 tweeter en bijvoorbeeld de w130s.

Opzich is het zonde om die atlas speakers te slopen. Dat zijn/waren serieus leuke/goede speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De sub laat ik zoals hij is. Morgen haal ik hout voor nieuwe kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet eerst ff rustig bekijken wat je nu eigenlijk precies gaat maken voordat je hout gaat halen. Doe ff rusig aan man ;) Hoeft niet gisteren af ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:58:
De sub laat ik zoals hij is. Morgen haal ik hout voor nieuwe kasten
ok, whatever.... :/

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 11-09-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, zonde dus. Geld voor niets uitgegeven, en met deze haastige spoed wordt het denk ik helemaal niets.

Ik vindt het vooral erg zonde van de MKIII's. Dan kan je ze beter verkopen aan iemand die wel een stel goede speakers wil hebben, echt zonde als je ze zo sloopt. En dan denken dat je met hetzelfde filtertje aankan om ffies iets ervan te maken is imo ... naja ... stompzinnig. Wordt helemaal niets zo.

Wat heb je betaald voor die MKIII's eigenlijk ? Wellicht weet ik iemand die ze zo van je overneemt. Heb jij je geld terug, en kan je "opnieuw" een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling was om nieuwe kasten te ontwerpen die goed klinken op mijn kamer. Ik had dus een bepaald budget aan drivers. ik heb deze boxen voor 175 euro kunnen kopen. ALs ik ze verkoop en weer nieuwe speakers moet kopen ben ik weer meer geld kwijt. NU kan ik makkelijk goed klinkende speakers maken.
Dus dat geld voor niets uitgeven vind ik niet opgaan.

@ teacher.

de sub klinkt goed, dus daar ga ik niet WEER een nieuwe kast voor bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:19:NU kan ik makkelijk goed klinkende speakers maken.
We weten nog steeds niet hoe je dat gaat klaarspelen.... Je heb geen passende units, geen filter, geen goed kastontwerp...

Ik zou eerst maar eens zorgen dat het orginele ontwerp in orde komt, dus die WS 17 vervangen door een AL170. Dan kun je ook het filter behouden. En kun je kijken voor een kleinere kast. Baffle moet je in ieder geval niks aan doen. Als je breedte gaat aanpassen klopt het filter niet meer.

Als je 175 euro hebt betaald voor het geheel, is dat echt een koopje. De orginele speakers kosten makkelijk het 10 voudige daarvan. Alleen al een van die woofer kost meer (als je ze nog zou kunnen krijgen).

[ Voor 61% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
NOFI, maar waarom open je hier eigenlijk een topic? Om ons te irriteren met je keer op keer foute en ondoordachte keuzes, en alle raad keihard in de wind te slaan?

Die Atlas kasten leeg verkopen is totaal onzinnig. Het enige dat een potentiële koper ermee zou kunnen doen, is er opnieuw een Atlas van maken, maar de benodigde drivers zijn niet allemaal meer te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic is geopend omdat ik jullie advies nodig had ivm het 'SpeaKa' bouwpakket. De atlas boxen waren niet in goede staat. Een midtoner ontbreekt het plastic kapje en de dome is lichtelijk gedeukt. En 1 woofer moeten nieuwe koperdraadjes aan gesoldeerd worden, tevens is de rand volledig ingesmeerd met siliconenkit omdat er iets tegen aan is gevallen tijdens een verhuizing. De jongen die deze speakers heeft gemaakt, heeft de WS17 gebruikt in zijn ontwerp en hierop het filter afgestemd. Een aantal waardes van het filter komen ook niet overheen met het originele ontwerp.

Mijn enige vraag is of de WT 360 ook goed presteerd bij een netto volume van 50 liter. Die atlas kasten zijn erg mooi gebouwd en super afgewerkt. Bijna alle onderdelen zijn nog leverbaar behalve de woofer en daar is echt wel een vervanging voor te regelen (22 - 300 hz). Dus beetje onzin wat je zegt. Als ik ze helemaal origineel en goed zou willen maken moeten er zowiezo 2 nieuwe woofers in en 1 nieuwe midtoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:16:
Topic is geopend omdat ik jullie advies nodig had ivm het 'SpeaKa' bouwpakket. De atlas boxen waren niet in goede staat. Een midtoner ontbreekt het plastic kapje en de dome is lichtelijk gedeukt. En 1 woofer moeten nieuwe koperdraadjes aan gesoldeerd worden, tevens is de rand volledig ingesmeerd met siliconenkit omdat er iets tegen aan is gevallen tijdens een verhuizing. De jongen die deze speakers heeft gemaakt, heeft de WS17 gebruikt in zijn ontwerp en hierop het filter afgestemd. Een aantal waardes van het filter komen ook niet overheen met het originele ontwerp.

Mijn enige vraag is of de WT 360 ook goed presteerd bij een netto volume van 50 liter. Die atlas kasten zijn erg mooi gebouwd en super afgewerkt. Bijna alle onderdelen zijn nog leverbaar behalve de woofer en daar is echt wel een vervanging voor te regelen (22 - 300 hz). Dus beetje onzin wat je zegt. Als ik ze helemaal origineel en goed zou willen maken moeten er zowiezo 2 nieuwe woofers in en 1 nieuwe midtoner.
Joh, waat je wat: Ik bied 250 euro voor die complete speakers (zonder dat je er maar iets aan hebt gedaan, in zo goed mogelijke staat dus). En dan mag je de WS17E's gewoon houden. Dan heb jij winst, en kan je rustig een nieuw setje maken/uitzoeken.

Ik maak die MKIII's dan wel weer in oorspronkelijke staat, en knap ze op met bv. Plaklaminaat oid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En voor 250 euro kan ik 2 goede tweeter, 2 goede midtoners, 2 woofers en een filter kopen :? Zijn trouwens WS17F geen WS17E. Je mag de lege kasten wel komen ophalen voor een prikkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:41:
En voor 250 euro kan ik 2 goede tweeter, 2 goede midtoners, 2 woofers en een filter kopen :? Zijn trouwens WS17F geen WS17E. Je mag de lege kasten wel komen ophalen voor een prikkie?
Die kast bouw ik zelf wel na. Zoals ze zijn, of niet. Want ik doe het omdat ik het eigenlijk zonde vindt om een stel erg goede speakers voor niets uit elkaar te laten halen ...

Kan jij met die 250 euro weer nieuwe 2e hands speakers zoeken, een stel wat wèl aan je eisen voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KLopt voor 250 euro zijn vast goede speakers te vinden, maar die zullen niet kunnen tippen aan de zuiverheid van deze set. En ik wil niet weer terug vallen in de aldi catagorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:47:
KLopt voor 250 euro zijn vast goede speakers te vinden, maar die zullen niet kunnen tippen aan de zuiverheid van deze set. En ik wil niet weer terug vallen in de aldi catagorie
Ik heb als het goed is ook nog 2 middentoners, 2 tweeters en een zelfs een paar 400 Watt Auto-woofers liggen. en die dingen doe ik op dit moment helemaal niets mee.

Ik bedoel, we kunnen best wel tot een goede vergelijk qua prijs + ruilen onderdelen komen. Mists die MKIII's, op de WS17's na, helemaal in orde zijn dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een woofer is momenteel defect en 1 midtoner is niet in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:53:
een woofer is momenteel defect en 1 midtoner is niet in goede staat.
Da's een ander verhaal.

Jammer, want die 360's zijn niet meer (fatsoenlijk) te vinden. Ik weet zelfs niet eens of die nog 2e hands ergens te vinden zijn. Zo heb ik er idd niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KLopt die woofer ga ik maken, zolang hij voor mij maar voldoende presteert. Maar ik houd jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:16:
Topic is geopend omdat ik jullie advies nodig had ivm het 'SpeaKa' bouwpakket. De atlas boxen waren niet in goede staat. Een midtoner ontbreekt het plastic kapje en de dome is lichtelijk gedeukt. En 1 woofer moeten nieuwe koperdraadjes aan gesoldeerd worden, tevens is de rand volledig ingesmeerd met siliconenkit omdat er iets tegen aan is gevallen tijdens een verhuizing.
Waarom heb je ze ueberhaupt gekocht :?
De jongen die deze speakers heeft gemaakt, heeft de WS17 gebruikt in zijn ontwerp en hierop het filter afgestemd. Een aantal waardes van het filter komen ook niet overheen met het originele ontwerp.
Ik lees net dat het de W 17F is... Na lang zoeken heb ik daar wat over gevonden. Ding is behoorlijk oud zo te zien ;) Die heeft inderdaad een wat hoger rendement. Als het filter er op is aangepast zou het dus kunnen werken.
Mijn enige vraag is of de WT 360 ook goed presteerd bij een netto volume van 50 liter.
Goed is anders, maar als je tuned op zo'n 46 Hz is het redelijk bruikbaar.
Als ik ze helemaal origineel en goed zou willen maken moeten er zowiezo 2 nieuwe woofers in en 1 nieuwe midtoner.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je je aldi speakers voor half defecte goede speakers zou willen wisselen...

Hoe ben je ueberhaupt van plan die woofer te gaan repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:17:
[...]
Hoe ben je ueberhaupt van plan die woofer te gaan repareren?
Naja eventjes rekenen hè deep ;)

Hij heeft 2 MKIII's, en van één ervan is de woofer stuk. Dus heeft hij nog 1 goede TIW360 over ;)
Er hoeft dus niets te worden gerepareerd, om een subwoofer te maken, dacht ik zo.

Overigens, daarmee kan je een bizar goede subwoofer maken -->
TL-Sub, freq.resp. ~18Hz tot 75Hz @ 90 dB. Maximaal opgegeven "shalldruck" ~121 dB @ 30Hz en zo'n 114dB @ 20 Hz :o ... althans dat zeggen ze ;)

Maar dan moet ie wel "eventjes" wat groter (zo'n metertje of 2 hoog :P)... en da's niet de bedoeling ;) Oh ja, en dan heb je ook nog een TIW 300 nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:27:
Naja eventjes rekenen hè deep ;)

Hij heeft 2 MKIII's, en van één ervan is de woofer stuk. Dus heeft hij nog 1 goede TIW360 over ;)
Er hoeft dus niets te worden gerepareerd, om een subwoofer te maken, dacht ik zo.
Waar staat dat ie een subwoofer gaat maken? Hij wil toch juist de AXX houden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crap die ene woofer moet gereconed worden. Daarom gaat die goede Tiw 360 denk ik in me subwoofer. Ik had de draadbreuk weer netjes gesoldeerd maar hij kraakt. Heel erg jammer dus. Ik ga denk ik bij conrad alsnog een setje woofers bestellen. Welke woofer zou geschikt zijn? De weerstandjes van de woofer kan ik op de filters wel aanpassen. Zodat het uiteindelijke volume alsnog goed blijft. Ik vind die woofers met alluminium conus wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:52:
Crap die ene woofer moet gereconed worden. Daarom gaat die goede Tiw 360 denk ik in me subwoofer.
Nu opeens wel een subwoofer :? Ik begrijp het allemaal niet meer :'(
Ik had de draadbreuk weer netjes gesoldeerd maar hij kraakt. Heel erg jammer dus.
Dan gaat reconen ook niet meer helpen. Spreekspoel is aan gort. Reparatie zal dan duur zijn.
Ik ga denk ik bij conrad alsnog een setje woofers bestellen. Welke woofer zou geschikt zijn? De weerstandjes van de woofer kan ik op de filters wel aanpassen. Zodat het uiteindelijke volume alsnog goed blijft. Ik vind die woofers met alluminium conus wel erg mooi.
Geschikt voor wat? In de filters zul je heel wat meer dan wat weerstandjes moeten aanpassen als je andere woofers gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij tip aan TS: Koop eerst een boek over speakerbouw.

Het is mij geheel duidelijk dat jij eigenlihjk niet weet wat je doet. En ik krijg niet de indruk dat je bereid bent iets te leren of maar iets aan te nemen van de mensen die er dus wèl wat vanaf weten.

Het zou beter zijn als je een stuk minder ongeduldig was, en gewoonweg eens iets zou leren/uitzoeken/berekenen/oefenen en evt. rustig zou bedenken of vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zie je het verkeerd :) Ik zie het als volgt. De woofer wil ik vervangen voor een andere. 30 ~ 300 hz is haar bereik. Als ik daar een andere speaker in stamp en hij klinkt te zacht of juist te hard kan ik de weerstand op het filter toch aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/6350/conradmd0.th.jpg

De Tiw 360 heeft 1 db meer opbrengst bij een volume van 50 liter.

Wat ik ook kan doen is een Raveland AXX1212 erbij kopen en die speakers gebruiken voor in me front speakers.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/9815/conradto0.th.jpg

En is zelfs goed te tunen op 35 hz

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:07: Als ik daar een andere speaker in stamp en hij klinkt te zacht of juist te hard kan ik de weerstand op het filter toch aanpassen?
Idd tijd voor een boek! Zo werkt dat helaas niet. Daarnaast is WinISD leuk voor alles <100 Hz, maar daarboven is het totaal waardeloos. Dan zit je nog met de impedantie, die de filterwerking bepaald, en de curve van de woofer zelf met de eventueele nare resonanties.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:19:
[afbeelding]

De Tiw 360 heeft 1 db meer opbrengst bij een volume van 50 liter.
Gebruik eerst eens WinISD pro, want dit zijn niet echt actueele rekenmodellen en zijn dus niet echt practisch toepasbaar. De pro versie is een stuk beter.

Welke driver heb je hier uitgezocht? Bestelnummer?

Ik zou sowiso twee nieuwe woofers kopen (wat ik echt zou doen is de hele zooi verkopen en wat zinvols maken...). Een combo van 12 en 15 lijkt me al helemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:47:
Denk je dat? Mijn project heeft ook ongeveer 250 EUR gekost.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifisound.de/oxid/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/VIS-3000442.jpg

Ik heb zomaar het voorgevoel dat de mijne beter gaat klinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De axx1212 lijken me niet geschikt voor woofer in de front boxen. Mijn idee was om 2 D120i speakers te kopen. 300MM ALUMINIUM ALLOY CONE WOO
Bestnr.: 369071 - 89

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3600/3690/3690/369071_RB_00_FB.EPS.jpg

Ik zoek dus alleen iets te vervanging voor de woofers. De inhoud voor de mid speakers blijft ik af, want ze klonken erg helder.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:45:
De axx1212 lijken me niet geschikt voor woofer in de front boxen. Mijn idee was om 2 D120i speakers te kopen. 300MM ALUMINIUM ALLOY CONE WOO
Bestnr.: 369071 - 89

[afbeelding]

Ik zoek dus alleen iets te vervanging voor de woofers. De inhoud voor de mid speakers blijft ik af, want ze klonken erg helder.
Nu weer een andere woofer :?

Ik vind het sowieso niet erg slim om zelf een bestaand ontwerp helemaal te veranderen, terwijl je er geen verstand van hebt. Ik neem niet eens de moeite om bovenstaande woofer te vergelijken met de AXX1212, want morgen wil je toch weer iets anders.

Mijn advies: Verkoop die speakers die je nu gekocht heb en verkoop je Aldi zuiltjes. Met dit geld kun je best een mooie, bestaande 2-weg bouwen. Maar volgens mij heeft het niet zoveel zin wat ik nu zeg, want er zijn al talloze mensen die dit advies eerder gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Da's ook aldi spul :'( kan in een redelijk kleine kist (30 Liter), maar komt dan niet erg diep. Ik zou zeggen: afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beter lezen ihmo heb ze vergeleken. Ik ga zometeen even langs een audio zaak voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:
[...]

beter lezen ihmo heb ze vergeleken.
Waar heb je het nu over? :X
Ik ga zometeen even langs een audio zaak voor advies.
Zorg dat je geen geld meeneemt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Barry|IA op 12-09-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:beter lezen ihmo heb ze vergeleken. Ik ga zometeen even langs een audio zaak voor advies.
Begin eerst maar eens zelf met lezen, want het meeste wat er gezegt wordt hier negeer je gewoon volledog! Ik zei al dat je niet de standaard winISD moet gebruiken omdat de modellen verouders/te simpel zijn. Maar als je het allemaal zo goed weet, waarom open je dan ueberhaupt een topic?

Ben benieuwd wat de prutsers van de audio zaak je gaan aanraden. Durf al bijna te wedden dat het onzin zal zijn :O

* voodooless heeft altijd erg "goot" vertouwen in de competenties van de lokale audio zaken ;)

Laatste tip van Barry is een heel goeie *O*

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:05:
[...]

Begin eerst maar eens zelf met lezen, want het meeste wat er gezegt wordt hier negeer je gewoon volledog! Ik zei al dat je niet de standaard winISD moet gebruiken omdat de modellen verouders/te simpel zijn. Maar als je het allemaal zo goed weet, waarom open je dan ueberhaupt een topic?

Ben benieuwd wat de prutsers van de audio zaak je gaan aanraden. Durf al bijna te wedden dat het onzin zal zijn :O

/me heeft altijd erg "goot" vertouwen in de competenties van de lokale audio zaken ;)
Een woofertje vinden voor een freq bereik van 35 hz tot 220 hz lijkt me niet zo'n groot probleem. Alles boven de 220 hz verander ik NIETS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:08:
Een woofertje vinden voor een freq bereik van 35 hz tot 220 hz lijkt me niet zo'n groot probleem. Alles boven de 220 hz verander ik NIETS aan.
Like I said.. als jij het allemaal zo goed weet... Ga je gang, be my guest, eat your heart out.. enz... maar kom de volgende keer niet vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk alles gaat vandaag nog op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:08:
[...]

Volgens mij denk jij dat een speakertje ontwerpen ''ook niet zo'n groot probleem is''. Jij kijkt alleen naar de curve, niet naar de rest. Niet alle woofers zijn geschikt die jouw frequentiegaten vullen, punten als group delay zijn minstens zo belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:10:
Ik kan het bijna niet geloven, dus ik vraag het toch maar: Sarcasme?

Dit soort topics zijn goed voor je postcount's :P

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 12-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:10:
Nouja, je bent iig flexibel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:11:
Volgens mij denk jij dat een speakertje ontwerpen ''ook niet zo'n groot probleem is''. Jij kijkt alleen naar de curve, niet naar de rest. Niet alle woofers zijn geschikt die jouw frequentiegaten vullen, punten als group delay zijn minstens zo belangrijk!
En bovenal impedantie en curve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt group delay precies? In WinIsd hebben ze het ook over SPL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Group delay is de vertraging bij een bepaalde frequentie. Deze moet niet te hoog worden (maar hoe lager de frequentie, des te meer is acceptabel), en het liefst gelijkmating verlopen over de frequenties en geen vreemde pieken. WinISD Pro heeft daar gewoon een net tabje voor. In de help staat ook een heleboel hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De versie die ik gebruik zitten die tabelletjes wel bij in. Ook een Phase plot. Ik kan bij die audio zaak 2 visaton w300S, 8 ohm , krijgen voor 206 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:16:
Yeah, want je hoort ook echt boven de 20 KHz. Heel nodig ook.

[...]

Hoor jij echt boven de 20khz? Kan je dat even verklaren?
dacht je nu echt dat hij dat meende ofzo |:(

hoe slim kunnen mensen wel niet zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, online ben je voor 170,- euro klaar ;)

Maareh, wil je nu toch die speakers opknappen? Make up your mind!

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze in principe opknappen maar ik denk niet dat ik dan voor de W300S ga. Liever voor de D120i omdat die een wat mooiere curve vertonen met Win ISD Groep delay is wat minder maar SPL ziet er een stuk beter uit. En waar moet ik ze online bestellen? Budget is 170 euro voor 2 woofers, dat betaal ik bij conrad ook voor de 2 D120i incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, vieux: Nu gebruik je dit gewoon als "allemaal vragen stellen" topic. Veel kan je gewoon uitzoeken.

Ga eerst maar voor jezelf na wat je wilt, lees je in (er is al veel geschreven over speakers bouwen) en als je specfieke vragen hebt, kan je die hier wel stellen, maar niet van die losse schoten zoals je hier nu doet, dat schiet niet op. Zeker niet als je niet op advies van anderen inagat...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.