Mijn huidige zuil luidsprekers van de aldi voldoen niet. Ik erger me de laatste tijd aan het gebrek van mid-geluid. Ook wel logisch want het filter is gecrossed op 350 hz en 1800 hz Het kleine dome tweetertje heeft maar een bereik van 5 Khz tot 20 Khz.
Ik heb de laatste tijd kriebels om mijn eigen front speakers te maken. Bij Conrad verkopen ze bouwpakketten genaamd 'SpeaKa', beetje breezer naam ihmo. Ik heb echter geen idee wat ik het huis binnen haal als ik zo'n setje koop.
Mijn oog was gevallen op SpeaKa Bouwpakket 2

Bouwpakket onderdelen:
3-weg basreflex
Chassisuitvoering 1x SpeaKa 120 / 140, 1x SpeaKa 75 / 90, 1x SpeaKa HT 60 / 80. Geadviseerde behuizing 50 l.
Technische specificaties:
Sinus- en muziekvermogen 120 / 140 W
Impedantie 8 Ω
Geluidsniveau 87 dB.
Toebehoren:
50 mm-basreflexbuis.
SpeaKa Bouwpakket 3 ziet er ook goed uit, alleen 2 x 25 cm woofers is een beetje overdreven.

De eerste keus voor zelfbouw!
Met wat tijd, handigheid en een SpeaKa-bouwpakket wordt u uw eigen luidsprekerfabrikant. Dit is niet alleen erg leuk, bovendien bespaart het ook veel geld. De afzonderlijke onderdelen zijn goed op elkaar en op de luidsprekers afgestemd.
Ook iets wat goed is, kan verbeterd worden. De klank wordt beduidend beter als u de boxen met een passieve inbouwversterker uitbreidt. Door de kortere luidsprekerkabel verbetert het geluid aanzienlijk.
Het kan gebeuren dat uw luidspreker kapot gaat door overbelasting of slijtage. Conrad biedt u veel verschillende chassis om uw boxen nieuw leven in te blazen.
Zelf bouwen
Uitbreiden
Repareren
Watt een geluid!
Incl. SpeaKa-chassis (Ø 30,4 cm)
De twee 30 cm-subwoofers zorgen voor een overweldigende basskick en zijn een lust voor het oog. Daarnaast maken een middentoner en tweeter deel uit van dit bouwpakket. Aanbevolen wordt een behuizing van 50 - 80 liter.
Uitvoering:
3-weg basreflex
Chassisuitvoering 2x SpeaKa 180/200, 1x SpeaKa 75/90, 1x SpeaKa HT 60/80.
Sinus- en muziekvermogen 200 / 250 W
Impedantie 4 Ω
Geluidsniveau 89 dB.
Meegeleverde toebehoren:
Scheidingsfilter
Kabel
70 mm-basreflexbuis
Terminal
Schroeven
Dempingsmateriaal.
Het klinkt allemaal heel verleidelijk zeker voor die prijs. Bouwpakket 2 voor circa 30 euro en bouwpakket 3 respectievelijk 60 euro! Is het crap en kan ik t beter laten liggen of is het resultaat beter dat wat ik nu heb staan?
Ik heb de laatste tijd kriebels om mijn eigen front speakers te maken. Bij Conrad verkopen ze bouwpakketten genaamd 'SpeaKa', beetje breezer naam ihmo. Ik heb echter geen idee wat ik het huis binnen haal als ik zo'n setje koop.
Mijn oog was gevallen op SpeaKa Bouwpakket 2

Bouwpakket onderdelen:
3-weg basreflex
Chassisuitvoering 1x SpeaKa 120 / 140, 1x SpeaKa 75 / 90, 1x SpeaKa HT 60 / 80. Geadviseerde behuizing 50 l.
Sinus- en muziekvermogen 120 / 140 W
Impedantie 8 Ω
Geluidsniveau 87 dB.
Toebehoren:
50 mm-basreflexbuis.
SpeaKa Bouwpakket 3 ziet er ook goed uit, alleen 2 x 25 cm woofers is een beetje overdreven.

De eerste keus voor zelfbouw!
Met wat tijd, handigheid en een SpeaKa-bouwpakket wordt u uw eigen luidsprekerfabrikant. Dit is niet alleen erg leuk, bovendien bespaart het ook veel geld. De afzonderlijke onderdelen zijn goed op elkaar en op de luidsprekers afgestemd.
Ook iets wat goed is, kan verbeterd worden. De klank wordt beduidend beter als u de boxen met een passieve inbouwversterker uitbreidt. Door de kortere luidsprekerkabel verbetert het geluid aanzienlijk.
Het kan gebeuren dat uw luidspreker kapot gaat door overbelasting of slijtage. Conrad biedt u veel verschillende chassis om uw boxen nieuw leven in te blazen.
Zelf bouwen
Uitbreiden
Repareren
Watt een geluid!
Incl. SpeaKa-chassis (Ø 30,4 cm)
De twee 30 cm-subwoofers zorgen voor een overweldigende basskick en zijn een lust voor het oog. Daarnaast maken een middentoner en tweeter deel uit van dit bouwpakket. Aanbevolen wordt een behuizing van 50 - 80 liter.
Uitvoering:
3-weg basreflex
Chassisuitvoering 2x SpeaKa 180/200, 1x SpeaKa 75/90, 1x SpeaKa HT 60/80.
Sinus- en muziekvermogen 200 / 250 W
Impedantie 4 Ω
Geluidsniveau 89 dB.
Meegeleverde toebehoren:
Scheidingsfilter
Kabel
70 mm-basreflexbuis
Terminal
Schroeven
Dempingsmateriaal.
Het klinkt allemaal heel verleidelijk zeker voor die prijs. Bouwpakket 2 voor circa 30 euro en bouwpakket 3 respectievelijk 60 euro! Is het crap en kan ik t beter laten liggen of is het resultaat beter dat wat ik nu heb staan?