“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Begin eerst maar eens zelf met lezen, want het meeste wat er gezegt wordt hier negeer je gewoon volledog! Ik zei al dat je niet de standaard winISD moet gebruiken omdat de modellen verouders/te simpel zijn. Maar als je het allemaal zo goed weet, waarom open je dan ueberhaupt een topic?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:59:beter lezen ihmo heb ze vergeleken. Ik ga zometeen even langs een audio zaak voor advies.
Ben benieuwd wat de prutsers van de audio zaak je gaan aanraden. Durf al bijna te wedden dat het onzin zal zijn

* voodooless heeft altijd erg "goot" vertouwen in de competenties van de lokale audio zaken
Laatste tip van Barry is een heel goeie

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 13:07 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Een woofertje vinden voor een freq bereik van 35 hz tot 220 hz lijkt me niet zo'n groot probleem. Alles boven de 220 hz verander ik NIETS aan.deepspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:05:
[...]
Begin eerst maar eens zelf met lezen, want het meeste wat er gezegt wordt hier negeer je gewoon volledog! Ik zei al dat je niet de standaard winISD moet gebruiken omdat de modellen verouders/te simpel zijn. Maar als je het allemaal zo goed weet, waarom open je dan ueberhaupt een topic?
Ben benieuwd wat de prutsers van de audio zaak je gaan aanraden. Durf al bijna te wedden dat het onzin zal zijn
/me heeft altijd erg "goot" vertouwen in de competenties van de lokale audio zaken
Like I said.. als jij het allemaal zo goed weet... Ga je gang, be my guest, eat your heart out.. enz... maar kom de volgende keer niet vragen!Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:08:
Een woofertje vinden voor een freq bereik van 35 hz tot 220 hz lijkt me niet zo'n groot probleem. Alles boven de 220 hz verander ik NIETS aan.
Volgens mij denk jij dat een speakertje ontwerpen ''ook niet zo'n groot probleem is''. Jij kijkt alleen naar de curve, niet naar de rest. Niet alle woofers zijn geschikt die jouw frequentiegaten vullen, punten als group delay zijn minstens zo belangrijk!Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:08:
[...]
Een woofertje vinden voor een freq bereik van 35 hz tot 220 hz lijkt me niet zo'n groot probleem. Alles boven de 220 hz verander ik NIETS aan.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik kan het bijna niet geloven, dus ik vraag het toch maar: Sarcasme?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:10:
Jullie hebben helemaal gelijk alles gaat vandaag nog op marktplaats
Dit soort topics zijn goed voor je postcount's
[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 12-09-2006 13:14 ]
Nouja, je bent iig flexibel...Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:10:
Jullie hebben helemaal gelijk alles gaat vandaag nog op marktplaats

En bovenal impedantie en curve!Barry|IA schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:11:
Volgens mij denk jij dat een speakertje ontwerpen ''ook niet zo'n groot probleem is''. Jij kijkt alleen naar de curve, niet naar de rest. Niet alle woofers zijn geschikt die jouw frequentiegaten vullen, punten als group delay zijn minstens zo belangrijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 13:33 ]
Verwijderd
dacht je nu echt dat hij dat meende ofzoVerwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:16:
Yeah, want je hoort ook echt boven de 20 KHz. Heel nodig ook.
[...]
Hoor jij echt boven de 20khz? Kan je dat even verklaren?

hoe slim kunnen mensen wel niet zijn

Maareh, wil je nu toch die speakers opknappen? Make up your mind!
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 12-09-2006 13:43 ]
Ga eerst maar voor jezelf na wat je wilt, lees je in (er is al veel geschreven over speakers bouwen) en als je specfieke vragen hebt, kan je die hier wel stellen, maar niet van die losse schoten zoals je hier nu doet, dat schiet niet op. Zeker niet als je niet op advies van anderen inagat...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.