Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 13

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.316 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Heey mensjes,

Ik heb me Vario nu net 10 minuten overgeclockt met omapclockplus 0.4 en op gelijk op 186 mhz gezet, kan ik hem nu al op 240 mhz zetten of krijg ik dan een crash ofzo ?

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:30:
Heey mensjes,

Ik heb me Vario nu net 10 minuten overgeclockt met omapclockplus 0.4 en op gelijk op 186 mhz gezet, kan ik hem nu al op 240 mhz zetten of krijg ik dan een crash ofzo ?
Ik zet hem altijd gelijk op 240Mhz als ik een divx ga kijke.. dan loopt alles lekker soepel. boven de 240Mhz loopt hij bij mij bijna altijd vast

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Beste mensen van GoT:
(ben nieuw op het forum, maar heb reeds wat onderzoek gedaan om mij in het wel en wee van de Vario te plaatsen)

Mijn verhaal:
Ik heb mij een duitse t-mobile mda vario aangeschaft. Om de taal in nl of eng te zetten heb ik via een usb-connectie tss activesync 4.2 en de originele Duitse T-mobile rom op de Vario(bij deze rom werkte de usb-aansluiting nog) er een nieuwe rom van mr clean opgezet. Door deze nieuwe rom erop te plaatsen reageert de usb aansluiting van de vario niet meer met de laptop's usb. Heb reeds USB killer gedownd en op serial te geplaatst, geen vooruitgang.
Aan de laptop is niets veranderd sinds hij het signaal opving van de originele Duitse ROM, hetzelfde geldt voor ActiveSync 4.2. Aan deze 2 factoren zou het dus niet liggen normalerwijs.

De Mr Clean T-Mobile UK ROM (AKU 2.3):
ipl: 1.06
spl: 1.06

Ook opmerkelijk is dat tov de originele Duitse T-Mobile ROM, er bij de Mr Clean T-mobile ROM in het communications manager scherm nog 2 extra iconen staan: een pda met pijlen in tegengestelde richting (iets met usb te maken?) en een brief met een pijl(pushmail zeker...), allesinds: deze iconen zijn vanaf de install van de Mr Clean ROM disabled (grijs) en kan ze niet enablen.

Ik zou dus graag er een andere rom op plaatsen maar dit zou nu enkel via mijn miniSD-card reader in laptop gaan.(Heb spijtig genoeg geen BT/IR receiver in laptop). Ik zou dus ergens een ENG/NL ROM moeten vinden die in een.exe/.cab-file zit EN via de miniSD card via de Vario uitgevoerd kan worden.
Of een wonderbaarlijke fix(niet usb killer) voor terug de usbconnectie in gang te schieten...

Weet iemand raad? Ik heb reeds vele malen gezocht naar een oplossing, waaronder ook in de meeste delen van deze topic bekeken maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden.

Verwijderd

Qris schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:01:
ff vraagje.. als ik een cab (bijvoorbeeld Default_CAB-shortcut-CDL-08Sep05.CAB ) uit mijn extended rom verwijder en dan mijn vario uit zet (5sec. power knopje drukken) en vervolgens weer aanzet.. wordt cute pdf dan niet meer op mijn vario geinstalled? of staat hij er toch nog steeds op en moet ik dus mijn vario opnieuw setuppen? of kan ik op een andere manier heel simpel die overbodige programma's verwijderen zonder een complete reset van mijn device te moeten doen?
.Cab bestanden zijn gewone installatieprogrammatjes die worden geïnstalleerd na de screen alignment en copy/paste tutorial als je een ROM update of een hard reset uitvoert. In de Extended ROM staat ergens aangegeven dat deze installaties 'locked' zijn, zodat ze niet op de lijst van geïnstalleerde programma's te zien zijn (en dus niet te verwijderen zijn).
Voor zover ik weet is de enige mogelijkheid dus inderdaad om het .cab-je uit de Ext ROM te halen en een hard reset te doen.
But don't quote me on that.;)

Verwijderd

Qris schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:33:
[...]

Ik zet hem altijd gelijk op 240Mhz als ik een divx ga kijke.. dan loopt alles lekker soepel. boven de 240Mhz loopt hij bij mij bijna altijd vast
Waarom laat je hem niet altijd op 240 mhz staan dan ? :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:17:
[...]

Geen idee, ik hoop het ;). Alleen weet ik niet waar ik die kan vinden.
Niet bij Settings -> System -> Regional settings (slechts voor datum, tijd, currency en getalsysteem), en ook niet in mijn contactpersonenlijst en dan Menu -> Options (daar kan ik op alfabet laten sorteren, enkel namen weer laten geven, en standaard netnummer instellen).
Ondertussen heb ik het gevonden. Ik dacht, omdat er bij Regional settings niets over telefoonnummers staat, dat dit niets met elkaar te maken heeft. Heeft het dus wel ;). Toch bedankt!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:57:

Ook opmerkelijk is dat tov de originele Duitse T-Mobile ROM, er bij de Mr Clean T-mobile ROM in het communications manager scherm nog 2 extra iconen staan: een pda met pijlen in tegengestelde richting (iets met usb te maken?) en een brief met een pijl(pushmail zeker...), allesinds: deze iconen zijn vanaf de install van de Mr Clean ROM disabled (grijs) en kan ze niet enablen.
Die nieuwe icoontjes zitten inderdaad niet in de standaard T-Mobile Roms, maar zijn pas in latere rom versies ingebouwd. Het klopt dat deze grijs zijn. Om de push email te enablen dien je eerst de gegevens van je exchange account (bijv gratis account van mail2web.com) in te vullen in AS op je Wizard ( bij serverbron toevoegen). Als je vervolgens een GPRS verbinding hebt kun je die push email functionaliteit aan en uit zetten dmv het icoontje in de Comm Manager.

Het andere icoontje is het gprs icoon. Je kunt met dat icoon geen GPRS verbinding opzetten (ik weet het, niet echt over nagedacht door MS) maar als je een GPRS verbinding hebt zul je zien dat het icoontje groen wordt en kun je zo wel handmatig de verbinding verbreken met dat icoontje.

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:03:
[...]

Waarom laat je hem niet altijd op 240 mhz staan dan ? :9
Omtot ie dan stuk sneller leeg is en bovendien warm wordt ;)

Deze ruimte is te huur

• GVR
  • Nu online

GVR

cryonic90 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:55:
[...]

De eerste vraag weet ik wel, daarvoor moet je even de nieuwste total commander downloaden van www.ghisler.com, daar kan het namelijk wel mee ;)
VOlgens mij had ik die al geinstalleerd, maar toch nog even kijken. De pocketpc versie of de handheld versie (CE) ?

*edit* heb de public beta voor pocket pc genomen, bluetooth staat er nu wel bij, tnx!

[ Voor 10% gewijzigd door GVR op 29-09-2006 18:57 ]

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:30:
Heey mensjes,

Ik heb hem stabiel lopen op 260 mhz en dat werkt super. batterij gaat sneller leeg.
maar dat maakt niet uit lader thuis op kantoor en in de auto de carkit, dus laadt tijd zat!
En een rete snelle Wizard!

P.s. warmte ontwilkkeling is geen echt probleem, tenzij je hem in de broekzak steekt!

[ Voor 8% gewijzigd door martijnd op 29-09-2006 20:48 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• GVR
  • Nu online

GVR

Kan het kloppen dat met magicbutton de dialer telkens blijft staan? die kan ik niet afsluiten (behalve via programma's beeindigen)

[ Voor 181% gewijzigd door GVR op 29-09-2006 21:48 ]

Verwijderd

Oke, ik heb hem op 240 mhz gezet en dacht dat ie werkte maar krijg dit :

Kopie van me aangemaakte topic :

"Ik heb OmapclockPlus 0.4 op me Qtek 9100 gezet, na wat gekloot deed ie het dacht ik .

Maar nu heb ik bij Omapclock Console hem geclockt naar 240 en ook bij het .exe bestand Omapclockplus

Maar nu als ik mijn apparaat in standy zet en weer aan zet zegt die :"

"Meldingsfout

Kan \windows\opstarten\omapclock.lnk niet uitvoeren"

Als ik dan weer naar Omapclock console ga staat die weer op 132 mhz en bij Omapclockplus nog op 240 mhz .... Wel staat bij Omapclock Console : "Current Clock 180mhz""

Help! What to do ?"

• GVR
  • Nu online

GVR

staat de snelkoppeling wel in je opstarten map? En vergeet niet die snelkoppeling te editen, waarschijnlijk staat er nu 'program files' in, en moet dat 'programmabestanden' worden

Verwijderd

RMY schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:16:
Ja! Mijn dank is groots! Wel ff soft resetten daarna.

[...]
gelukt! dacht eerst dat het bij mij niet werkte, maar na alle berichten verwijderd te hebben, opnieuw opstarten met aan/uit knop, progje runnen, weer aan uit werkte het wel!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 17:01 ]

Verwijderd

Ik heb al geod gezocht, maar kan het antwoord op mn vraag nergens vinden.

Hoe verstuur ik vanaf mn Vario een bestand (foto) via Bluetooth nar bv. mn pc. Ik kan een bestand sturen via mail en via IR, maar ik nergens de optie versturen via BT vinden. Dit kon ik op mn oude Dell Axim wel. En ik kan ook vanaf mn MacBook naar mn Vario sturen.

Hoe verstuur ik het dan van mn Vario naar mn MacBook, via Bluetooth?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Met de nieuwste total commander voor pocket pc, te halen van www.ghisler.com

Verwijderd

@ Douwe - Of dit ook specifiek van toepassing is op het versturen naar pc's ofzo weet ik niet zeker, maar het versturen via bluetooth zit heel logisch *kuch* ondergebracht onder het versturen via IR. Dus via start -> instellingen -> verbindingen -> daar je bluetooth aanzetten, en dan bij je bestand tap-and-hold, en dan via infrarood gaan versturen. Dan verschijnt er een regeltje over infrarood, en daaronder gaat ie bluetooth apparaten zoeken. Zo werkt het iig met bestanden versturen naar andere telefoons.

Edit: als je het via Total Commander doet, wel opletten dat je de nieuwe Public Beta download :)

Vraagje terug, voor degene die het weet. Ik heb Wifi aan de praat gekregen in combinatie met de KPN Experia box (door de beveiliging van WPA-PSK naar WEP te zetten). M'n apparaat zegt 'connected' te zijn met het netwerk bij Settings -> Connections -> Network Cards, en 'associated to network' bij Settings -> Connections -> Wireless LAN. Lijkt me allemaal goed dus.
Echter, als ik in Pocket Internet Explorer een URL intype, blijft ie hangen op 'locating...', en na een tijdje geeft ie het op met de melding 'This page can not be displayed or downloaded because the connection was lost. Check the connection and try again'.
Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 19:13 ]

Verwijderd

Thanks! Werkt eindelijk!

Verwijderd

is het ook mogelijk om de extended rom te formateren.bestanden zijn corrupt en wil ik opnieuw erop zetten.

• Qris

Qris

Captain Obvious

toch nog even terug naar mijn vorige vraag.. Ik wil graag de msn meldingen uit zetten. Nu stelde iemand voor om gewoon msn niet meer te gebruiken en te gaan voor een alternatief, maar ik gebruik toch liever msn. Is er misschien een andere oplossing om die irritante "contact online" melding weg te krijgen?

btw. het geluidsbestand \windows\MsgBox.wav is het geluidje dat je hoort als iemand zich aanmeldt. dit bestand kan ik helaas niet verwijderen (in gebruik/beveiligd?)

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Uiteraard! Staat in de Start Post.
ff Ctrl + F doen op pagina 1 van het topic,
"Wanneer iemand op MSN Messenger online komt" daarin plakken (zonder quotes) en op enter drukken. Kom je meteen bij de registry edit uit.

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:14:
Uiteraard! Staat in de Start Post.
ff Ctrl + F doen op pagina 1 van het topic,
"Wanneer iemand op MSN Messenger online komt" daarin plakken (zonder quotes) en op enter drukken. Kom je meteen bij de registry edit uit.
Ja dat had ik inderdaad al geprobeerd. maar dit werkt bij mij dus niet. Ik krijg wel in het instellingen -> Sound menu de twee opties msn online en msn bericht te zien, maar wat ik ook instel voor melding (bv. geen geluid, geen popup) het werkt allemaal niet. ik krijg ALTIJD een popup en hoor ook altijd dat nerd "poeng" geluidje (Msgbox.wav)

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:07:
staat de snelkoppeling wel in je opstarten map? En vergeet niet die snelkoppeling te editen, waarschijnlijk staat er nu 'program files' in, en moet dat 'programmabestanden' worden
Ik heb alle bestanden van OmapClock verwijderd en de .cab file erweer opgezet en geprobeerd omapclock opnieuw te instaleren .

Hij zegt nu elke keer : Instalatie is Mislukt .
Die gast op xda developers zegt in zijn topic dat dat kan liggen dat er nog bestanden of snelkoppelingen van omapclock op de pda staan . Ik heb met de zoekfunctie gezocht, niks gevonden met de zoeknaam "omap" .

Zou je trouwens wat jij zei (zie quote) iets beter kunnen uitleggen ?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar wil het graag werkend zien .

Mvg, Sam

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

Ik heb alle bestanden van OmapClock verwijderd en de .cab file erweer opgezet en geprobeerd omapclock opnieuw te instaleren .

Hij zegt nu elke keer : Instalatie is Mislukt .
Had ik net ook.. heb de cab gerenamed naar omap.cab en toen werkte het wel.. raar, maar waar!

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Qris schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:03:
[...]
Had ik net ook.. heb de cab gerenamed naar omap.cab en toen werkte het wel.. raar, maar waar!
Heb hetzelfde even snel geprobeerd, werkt helaas niet .

• GVR
  • Nu online

GVR

in de map windows\opstarten wordt een bestand neergezet dat Omapclock.lnk heet.

Aangezien de installatie uitgaat van een engels OS staat in dat bestand \programfiles\, en dat moet \programmabestanden\ zijn.

Maargoed als de installatie al niet lukt zal je deze info nog even opzij moeten leggen

Verwijderd

Ik vind dit echt heel vaag, ik heb alles wat ik van Omapclock hebben kunnen vinden van mijn apparaat verwijderd en hij blijft zeggen : Kan \Windows\Opstarten\Omapclock.lnk niet uitvoeren .

Ik kan nergens meer ook maar iets met omap erin vinden

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:06:
Ik vind dit echt heel vaag, ik heb alles wat ik van Omapclock hebben kunnen vinden van mijn apparaat verwijderd en hij blijft zeggen : Kan \Windows\Opstarten\Omapclock.lnk niet uitvoeren .

Als je alles verwijderd hebt is het ook niet gek dat die .lnk niet uitgevoerd kan worden :z
Heb je al soft-reset geprobeerd? Daarna nieuwe poging doen.

• GVR
  • Nu online

GVR

dat heb ik ook gehad volgens mij. Dan staat er nog een notification van omapclock, die je inderdaad met zoeken niet kan vinden. Je kan ook een removaltool voor omapclock downloaden, link is wel te vinden op de XDA site, daarmee is omapclock wel volledig te verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door GVR op 01-10-2006 20:27 ]

Verwijderd

Hij blijft na een soft reset het nog steeds zeggen . In de map \Windows\Opstarten staan helemaal geen bestand Omapclock.lnk . :S:S

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:30:
Hij blijft na een soft reset het nog steeds zeggen . In de map \Windows\Opstarten staan helemaal geen bestand Omapclock.lnk . :S:S
En heb je het register al doorzocht op Omapclock?
Misschien kun je handmatig de bestanden op de Vario zetten, eerst de .cab uitpakken op de pc en vervolgens naar de vario kopieren. Zelf even een mapje maken in \programmabestanden en even kijken of de shortcut locatie klopt.

• GVR
  • Nu online

GVR

ook in het register is die notification niet te vinden ;)

Als je de juiste cab hebt dan gewoon vanuit de cab installeren, en dan de shortcut aanpassen zoals ik hierboven beschreven heb.

De laatste versie is hier te vinden: http://forum.xda-develope...71012&highlight=omapclock (wel even registreren om de downloadlink te zien)

[ Voor 30% gewijzigd door GVR op 01-10-2006 21:20 ]

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Maar blijkbaar lukt het installeren nu niet meer. Je kunt bij XDA inderdaad een removal tool vinden. Zoek op omapclockremover.
En daarna opnieuw installeren en het path van de link aanpassen.

• GVR
  • Nu online

GVR

bonetone schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:30:
Maar blijkbaar lukt het installeren nu niet meer. Je kunt bij XDA inderdaad een removal tool vinden. Zoek op omapclockremover.
En daarna opnieuw installeren en het path van de link aanpassen.
dat zeg ik ;)

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-10 19:27
Hey iedereen,

Ik ben vandaag tegen klein probleempje aangelopen. Ik heb mijn wizardje geprobeerd te reflashen, leuk en aardig, flash klaar, ding reset, alles goed, maar nu heb ik hem net eventjes de 'harde manier' gereset, batterij eruit, minuutje wachten, batterij erin, en starten die hap. Kwam ik toch van een koude kermis thuis, want ik kreeg in zn geheel geen respons van het apparaat. Geen opstartscherm, geen ledjes, geen geluiden, helemaal niets. Lijkt net alsof hij vast loopt nog voor de bootloader start ofzo.

Ik heb ook geen vreemde errors gezien tijdens het flashen, ging voor zo ver ik weet helemaal zoals het hoort. Mis ik nu iets of moet ik maar naar mn garantiebewijs gaan graaien?

Edit : Ook de camera knop ingedrukt houden om in de bootloader te komen terwijl ik em aan zet werkt niet :/

[ Voor 7% gewijzigd door crashmatrix op 02-10-2006 00:47 ]

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 06:01
Waar kan ik het beste MDA vario kopen? bij tmobile of smartphonestunts?

• GVR
  • Nu online

GVR

waar ie het goedkoopste is? Bij tmobelis issie al goedkoop hoor...

2 crash: het is toch het comm. manager knopje en het spreekknopje?

[ Voor 5% gewijzigd door GVR op 02-10-2006 07:27 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Chiii schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 05:14:
Waar kan ik het beste MDA vario kopen? bij tmobile of smartphonestunts?
Als je zelf de prijzen ff vergeleken had kon je zien dat smartphonestunts goedkoper is.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• crashmatrix
2 crash: het is toch het comm. manager knopje en het spreekknopje?
Bij mij werkte de camera knop altijd, maar ook de comm knopje geeft geen resultaat

• crashmatrix
Laat maar zitten, het is definitief een brick, ik kon gebruik maken van een nieuwe flash tool waardoor G4 toestellen ook geflashed konden worden, maar daarvoor is het noodzakelijk om geen IPL/SPL te upgraden, wat ik dus deed door er MrClean heen te flashen. Zeer spijtig, nu heb ik twee stenen voor de prijs van een. Ik hoop dat t-mobile even verbaasd is als ik, en dat ze hem kunnen vervangen :( anders wordt het wederom verlengen met een jaar en 60 euro bijleggen

• Qris

Qris

Captain Obvious

is er een manier om de gesprekken van msn op te slaan? een soort van gespreksgeschiedenis zeg maar..

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Crashmatrix, houd even dit topic in de gaten: Dead WIZARD? Never! Let's REVIVE!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31
Qris schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:44:
is er een manier om de gesprekken van msn op te slaan? een soort van gespreksgeschiedenis zeg maar..
Ja....Agile Messenger gebruiken. Ook ik ben weer een Agile promoter O-) . Ik kan zelf geen reden bedenken waarom je de standaard messenger zou willen blijven gebruiken. Met Agile kan je zelfs foto's versturen :) .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• crashmatrix
Tnx, ik zag hem gistern voorbij flitsen, maar was hem daarna kwijt en niet meer aan gedacht :) there may be hope just yet, en anders was ik zelf aan de slag gegaan met een soldeerbout en een uC'tje op het geheugen :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om te upgraden van een originele T-Mobile Rom waar de sim-lock vanaf is dmv Lokiwiz03a met de volgende versies:

ROM: 2.21.2.5 NLD
IPL: 2.21.0001
SPL: 2.21.0001
Radio: 2.19.11

Naar de/een versie van Molski: RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD.exe met als versie:

ROM: 2.26.10.2
IPL: 2.26
SPL: 2.26
Radio: 2.25.11

Of moeten er dan nog speciale stappen ondernomen worden?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• crashmatrix
Speedfight schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:35:
Weet iemand of het mogelijk is om te upgraden van een originele T-Mobile Rom waar de sim-lock vanaf is dmv Lokiwiz03a met de volgende versies:

ROM: 2.21.2.5 NLD
Radio: 2.19.11

Naar de/een versie van Molski: RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD.exe met als versie:

ROM: 2.26.10.2
IPL: 2.26
SPL: 2.26
Radio: 2.25.11

Of moeten er dan nog speciale stappen ondernomen worden?
Ik zou dat niet doen als ik jou was, als ik het goed heb is een bootloader die eindigd op 0001 van de G4 generatie, het type waarvan je de bootloader zelf absoluut niet mag flashen (IPL/SPL gedeelte), wat ik gistern avond gedaan heb. Daar heb ik een leuke brick aan overgehouden, er zijn wel roms die geen bootloader flashen, bijvoorbeelde AKU3.2 van xda-developers forum bijvoorbeeld, maar daar kwam ik zelf te laat achter :(

• Speedfight
  • Niet online
crashmatrix schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:29:
[...]

Ik zou dat niet doen als ik jou was, als ik het goed heb is een bootloader die eindigd op 0001 van de G4 generatie, het type waarvan je de bootloader zelf absoluut niet mag flashen (IPL/SPL gedeelte), wat ik gistern avond gedaan heb. Daar heb ik een leuke brick aan overgehouden, er zijn wel roms die geen bootloader flashen, bijvoorbeelde AKU3.2 van xda-developers forum bijvoorbeeld, maar daar kwam ik zelf te laat achter :(
Hmm dat is inderdaad klote, las al wel zoiets maar wilde het toch even zeker weten...
Die AKU3.2 versie, weet iemand of die aan te bevelen is?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Verwijderd

is er een manier om de extended rom te formateren?
mij bestanden op de extended rom zijn corrupt en ik krijg ze er niet meer vanaf.ook niet meer te lezen.
Ik heb nog wel een reservekopie die ik er nu op wil zetten,maar dan moet ik denk ik de extended rom formateren.

Hans _/-\o_

• Speedfight
  • Niet online
Kan de volgende versie wel op een G4 met de .001 IPL/SPL?
RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_G4_WWE (G4 Device, IPL/SPL like 2.xx.001)

Verwijderd

ik had een vraagje, in mijn documenten staat een besstandje : T-Mobile ( plaatje )
Is dit plaatje ergens voor ? is dit belangrijk, want ik wil deze anders wel vervangen als het bv een startschermplaatje vervangt, heeft iemand een idee hoe je het opstartscherm van windows mobil kunt vervangen door ander plaatje, bedankt

btw die links naar smarterphones doen het ook niet meer, iemand een mirror ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 21:23 ]

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:40:
heeft iemand een idee hoe je het opstartscherm van windows mobil kunt vervangen door ander plaatje, bedankt
Start -> Instellingen -> Vandaag -> daar een foto selecteren en vinkje bij deze afbeelding als achtergrond gebruiken

[edit]
.. of bedoel je dat witte scherm met die zwarte blokjes? want dat is die foto waar je het over hebt. tmobile.jpg in de My Documents directory. die zou je wellicht kunnen vervangen door een eigen foto met dezelfde naam

[ Voor 25% gewijzigd door Qris op 02-10-2006 22:32 ]

Deze ruimte is te huur

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:06:

Even de snelkoppeling aanpassen in \windows\opstarten voor de wm5 nl gebruikers. De snelkoppeling verwijst nu naar \program files\

en sjah dat werkt niet ;)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• GVR
  • Nu online

GVR

WTF! ineens is mn backlight niet meer aan te krijgen. Alleen in het tmobile startscherm is het even aan, daarna springt het uit :s Iemand meer die dit gehad heeft?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:26:
WTF! ineens is mn backlight niet meer aan te krijgen. Alleen in het tmobile startscherm is het even aan, daarna springt het uit :s Iemand meer die dit gehad heeft?
Heb je toevallig Spb Pocket Plus geïnstalleerd ? Is nl. een bekende bug in Spb Pocket Plus

• Speedfight
  • Niet online
crashmatrix schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:29:
[...]

Het is mij gelukt om de Moslki release op een G4 generatie met CID-lock te installeren, heb de stappen uit een topic op xda-developers gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=271043

edit: De truuc is om de rom te vervangen en niet de SPL/IPL doormiddel van de rom opnieuw te bouwen...

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfight op 03-10-2006 09:38 ]

• GVR
  • Nu online

GVR

Cobra_Lup schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:35:
[...]

Heb je toevallig Spb Pocket Plus geïnstalleerd ? Is nl. een bekende bug in Spb Pocket Plus
Ja!

Ben met mn goede ogen toch nog bij de verlichtingsinstellingen gekomen, bleek dat die helemaal naar links stond. Gelukkig dat het dit was :P

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb zelf gemerkt dat als je de brightness icoon uit Spb weg haalt dat deze bug niet meer optreedt. Misschien dat het bij jou ook helpt.

Verwijderd

Dag mensen..

Ik heb een nogal groot probleem.
Mijn Wizard is laatst een rondje gaan zwemmen.
Na hem helemaal uit elkaar gehaald te hebben, bleek de LCD beschadigd (kleuren helemaal in de war, en rare waas over scherm).
Die heb ik inmiddels nieuw besteld om weer erin te monteren.
De wizard functioneerde verder perfect, tot gisteren.
Toen hielden een aantal toetsen van mijn toetsenbord, en de verlichting van het toetsenbord er ineens mee op.
Na vanochtend het appraat uit elkaar te hebben gehaald(wederom) en het de leds onder spanning te hebben gezet, bleken deze het nog wel te doen. Het is dan ook mijn vermoeden dat er vocht tussen de toetsenunit is gekomen, of dat er een breuk in de flat cable zit.
Dit kan ik zelf helaas niet herstellen.
Is er misschien iemand die weet waar ik zoon toetsenbordunit kan krijgen, of is er iemand die zijn kapotte wizard voor een zacht prijsje van de hand wil doen zodat ik de toetsenbord unit daaruit kan overzetten?

Ben nogal dol op mijn appraatje, en zou het zonde vinden als ik 250 euro moet neertellen voor een andere terwijl ik hem zelf ook kan repareren, mits ik de onderdelen kan vinden.

Kan iemand mij misschien helpen daarbij?
Is er iemand die een kapot apparaat ergens in de hoek heeft gesmeten en deze aan mij wil schenken/verkopen?
Kom hem graag ophalen dan..

Helphelphelp!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 11:03 ]

Verwijderd

Als je de startschermen wilt vervangen, moet je het bestandje; Welcomehead.96.png vervangen door een ander plaatje, ook even hernoemen naar welcomehead.96.png ( maak back-up ) (Plaatsen in de Windows map. )

Dit is voor de Windows Mobile plaatje ( 2e startup )

Nu is echt nog mijn vraag hoe ik het 1e startup kan veranderen, die van T-Mobile ?

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:56

Matjan

:D

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:01:
Dag mensen..

Ik heb een nogal groot probleem.
Mijn Wizard is laatst een rondje gaan zwemmen.
Na hem helemaal uit elkaar gehaald te hebben, bleek de LCD beschadigd (kleuren helemaal in de war, en rare waas over scherm).
Die heb ik inmiddels nieuw besteld om weer erin te monteren.
De wizard functioneerde verder perfect, tot gisteren.
Toen hielden een aantal toetsen van mijn toetsenbord, en de verlichting van het toetsenbord er ineens mee op.
Na vanochtend het appraat uit elkaar te hebben gehaald(wederom) en het de leds onder spanning te hebben gezet, bleken deze het nog wel te doen. Het is dan ook mijn vermoeden dat er vocht tussen de toetsenunit is gekomen, of dat er een breuk in de flat cable zit.
Dit kan ik zelf helaas niet herstellen.
Is er misschien iemand die weet waar ik zoon toetsenbordunit kan krijgen, of is er iemand die zijn kapotte wizard voor een zacht prijsje van de hand wil doen zodat ik de toetsenbord unit daaruit kan overzetten?

Ben nogal dol op mijn appraatje, en zou het zonde vinden als ik 250 euro moet neertellen voor een andere terwijl ik hem zelf ook kan repareren, mits ik de onderdelen kan vinden.

Kan iemand mij misschien helpen daarbij?
Is er iemand die een kapot apparaat ergens in de hoek heeft gesmeten en deze aan mij wil schenken/verkopen?
Kom hem graag ophalen dan..

Helphelphelp!!!!
Kzie dat je dr aardig verstand van hebt, het repareren van wizards....
Ben je niet bang dat je printplaat vd wizard door het contact met water gaat oxideren?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Verwijderd

Matjan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:11:
[...]

Kzie dat je dr aardig verstand van hebt, het repareren van wizards....
Ben je niet bang dat je printplaat vd wizard door het contact met water gaat oxideren?
Ik heb het apparaat direct uit elkaar gehaald, en netjes laten opdrogen op een warmtebron toentertijd...
Daarna printplaat nog even goed nagekeken, en schoongemaakt, geen problemen daar...
Als je het apparaat in elkaar laat zitten, kan het vocht er moeilijk uit, en krijgt het idd kans om de print te oxideren.
De toetsenbordunit is echter een gesloten deel, en kon ik daarom niet verder uit elkaar halen.
Vandaar dat de LCD het ook heeft begeven uitendelijk, vast deel wat je erg moeilijk uit elkaar krijgt...

Maar heb jij toevallig een toetsenbordje liggen???

Groetjes!!!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik heb al mijn contactpersonen op mijn telefoon staan. Ik kan hier via ActiveSync wel een kopie van maken, maar ik wil voor de zekerheid de nummers toch ook op mn SIM hebben.

Daarom vroeg ik me twee dingen af :

1. Kan ik de contactpersonen terug kopieren naar mn SIM ?
Via de simmanager kan ik enkel van SIM naar contactpersonen

2. Kun je ook een "actief geheugen" selecteren bij contactpersonen, dat je kunt kiezen of hij de nummers van telefoon of van SIM leest ?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• Qris

Qris

Captain Obvious

sinds ik agile messenger erop heb staan (ergggg cool programma btw) is mijn vario al twee keer blijven "hangen". het scherm staat uit en alleen de groene telefoon led knippert. geen enkele knop doet nog iets. het enigste wat ik kan doen is de batterij eruit halen want zelfs de standby knop ingedrukt houden werkt niet. is dit een bug van agile messenger of ligt het ergens anders aan?
ik heb tegelijk met agile messenger ook omap erop staan.. wie o wie weet hier raad mee?

Deze ruimte is te huur

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Kan je vraag niet volledig beantwoorden, maar wel een bevinding geven. Op een SIM wordt het niet ondersteund om meerdere nummers aan 1 naam te koppelen, daarom worden tegenwoordig alle namen en nummers op de telefoon opgeslagen. Als je alles naar SIM kopieerd zal je bijv. Jan 1 / Jan 2 / Jan 3 krijgen.

Heb ik ook een vraagje, op 1 of andere manier kan ik geen vCards ontvangen die via SMS worden verstuurd, deze vCards heb ik ook vanaf een Nokia getest en komt niet aan. Zal dit aan mijn telefoon of aan mijn netwerk.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Qris schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:55:
sinds ik agile messenger erop heb staan (ergggg cool programma btw) is mijn vario al twee keer blijven "hangen". het scherm staat uit en alleen de groene telefoon led knippert. geen enkele knop doet nog iets. het enigste wat ik kan doen is de batterij eruit halen want zelfs de standby knop ingedrukt houden werkt niet. is dit een bug van agile messenger of ligt het ergens anders aan?
ik heb tegelijk met agile messenger ook omap erop staan.. wie o wie weet hier raad mee?
Hier kwam ik ook achter. Ik had agile eerst op mn storage card, heb hem nu op mn interne memory geinstalleerd, eens kijken of dat helpt.

Verwijderd

Misschien iemand enig idee waarom ik bij het afsluiten van tomtom 6, al mijn opgeslagen favorieten kwijt ben?

• Qris

Qris

Captain Obvious

ik lees in dit forum wel dat het kan, maar hoe je het instelt vind ik nergens terug dus:
hoe stel ik in dat mijn email iedere x minuten gechecked wordt?

Deze ruimte is te huur

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:59
Zo, Gotten met de MDA lukt ook aardig.

Een vraag: ik zou graag vanaf m'n MDA op m'n pc willen kijken. Nu kan je, als je dit vanaf een andere pc probeerd, dit middels VPN regelen. Is er een manier om dit met je MDA te doen?

• koksie
Qris schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:10:
ik lees in dit forum wel dat het kan, maar hoe je het instelt vind ik nergens terug dus:
hoe stel ik in dat mijn email iedere x minuten gechecked wordt?
Active Sync (op je Wizard) -opties-schedule

• Qris

Qris

Captain Obvious

koksie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:37:
[...]

Active Sync (op je Wizard) -opties-schedule
kan ik dit ook gebruiken met een hotmail adres? ik moet namelijk eerst een exchange server toevoegen om überhaupt de optie schedule te krijgen. wat moet ik dan allemaal invullen bij die exchange server ?

[edit]
het enigste wat ik wil is dat elke 10 minuten het knopje "Verzenden/Ontvangen" in "Berichten" ingedrukt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Qris op 04-10-2006 14:20 ]

Deze ruimte is te huur

• DeOS
Qris schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:17:
[...]
kan ik dit ook gebruiken met een hotmail adres? ik moet namelijk eerst een exchange server toevoegen om überhaupt de optie schedule te krijgen. wat moet ik dan allemaal invullen bij die exchange server ?

[edit]
het enigste wat ik wil is dat elke 10 minuten het knopje "Verzenden/Ontvangen" in "Berichten" ingedrukt wordt.
Ik weet niet of dit ook bij hotmail werkt (zoniet weer een reden erbij om geen hotmail te gebruiken :X ). Onder messaging op je PDA: Menu --> Tools -->Options . Dan je account selecteren. [Next] tot het 4e scherm (E-mail setup). Dan [options] en dan "Connect and check messages every XX minutes" aanvinken en invullen.

Bovenstaande werkt dus niet bij hotmail (zie reactie hieronder). Ander alternatief is natuurlijk ook nog gmail met pop3.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 04-10-2006 14:56 ]

• koksie
Het kan niet met de standaard hotmail, daarop is namelijk al een paar jaar de pop3 functionaliteit uitgeschakeld. Alleen betalende klanten van Hotmail Plus kunnen pop3 gebruiken en dus hotmail op die manier onvangen.

voor de schedule in AS heb je inderdaad een Exchange account nodig, bijv het gratis account van mail2web.com. De andere manier is beschreven in de post hierboven.

Verwijderd

Heb gisteravond een Music dock bij gpsplaza.nl besteld, net 10 minuten geleden een bevesteging gekrege"n : "Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling bij GPSPlaza.NL vandaag per TPG aan u is verzonden." Dankjewel :D

Komt hier trouwens een beetje acceptabel geluid uit? Hoop namelijk van wel :)

Verwijderd

------------

Een vraag: ik zou graag vanaf m'n MDA op m'n pc willen kijken. Nu kan je, als je dit vanaf een andere pc probeerd, dit middels VPN regelen. Is er een manier om dit met je MDA te doen?
-----------

Via logmein.com gaat het perfect! Goede ervaringen mee. Niet echt vlot maar je kunt met een beetje goede wil zaken regelen.

Succes!

Verwijderd

"[Een aantal camera samples]"

Ik heb wat samples gemaakt voor de review, sorry voor de grote foto's, ik wil jullie het orgineel laten zien, ik heb het geprobeerd met thumbnails van imageshack maar dan krijg je van die lelijke linken :

Alle foto's zijn gemaakt met de Ambience 'Daglicht'

Gamaakt met Macro Functie (Geen zoomfunctie en 2.1MP ) :

1) In me achtertuin gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/3ypkakz.jpg

2) Me zusje stoeiend met haar vriendinnetje
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4gslda8.jpg

3) Busje dat langs kwam rijden, genomen door het raam heen
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4bnqeq0.jpg

4) Me poes, kwam rustig aankruipen wou net foto maken en hij draaide zich om in een fractie van een seconde en rende weg
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2j10duc.jpg

5) Lichtinval in de woonkeuken
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2h3360y.jpg

De Macrofunctie ook echt gebruikt :

1) Veroeste olielamp
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/48hscvq.jpg

2) Snoep papiertje zonder vergrootglas voor de lens
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/498gtpd.jpg

3) Snoep papiertje met vergrootles voor de lens
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2wggk14.jpg

2.1 MP en 1.3 MP verschil :

1) 2.1 MP
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2wf0dj7.jpg

2) 1.3 MP
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4bt1a3c.jpg

3) 1.3 MP
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/42n63cy.jpg

Tot zover mijn foto's, Sam J

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 22:35

neevedr

Dat was ik niet!

Niek_ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:34:

Start -> Programma's -> Terminal Servicesclient. Ip-adres invullen, 'grootte serverblad aanpassen aan scherm' niet aanvinken. Verbinden. En ziedaar, een bureaublad.

• GVR
  • Nu online

GVR

koksie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:51:
Het kan niet met de standaard hotmail, daarop is namelijk al een paar jaar de pop3 functionaliteit uitgeschakeld. Alleen betalende klanten van Hotmail Plus kunnen pop3 gebruiken en dus hotmail op die manier onvangen.
Niet helemaal waar, want ik haal mn hotmail nog steeds via outlook express binnen, en kan ze ook zo op mijn vario ontvangen

• DeOS
Freaky Gabbur schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:05:
[...]
Niet helemaal waar, want ik haal mn hotmail nog steeds via outlook express binnen, en kan ze ook zo op mijn vario ontvangen
Vind het knap als je dat via POP3 doet dan (zonder te betalen). Volgens mij gaat dat toch echt via HTTPmail hoor. En volgens mij heb je voor dat laatste zelfs nu ook al MSN Hotmail Plus nodig. :r

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 05-10-2006 07:32 ]

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
in outlook kan je inderdaad een hotmail account aanmaken -> die werkt niet echt via pop en de instellingen gaan dan automatisch.

Hoe maak je 2.1 megapixel foto's met en 1.3 megapixel camera? :?

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:49
golem schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:05:
in outlook kan je inderdaad een hotmail account aanmaken -> die werkt niet echt via pop en de instellingen gaan dan automatisch.

Hoe maak je 2.1 megapixel foto's met en 1.3 megapixel camera? :?
Bij mijn weten is Outlook support al een tijdje disabled in Hotmail vanwege Spamissues, dus is het niet meer mogelijk om een nieuwe hotmail account in Outlook aan te maken.

Jezus saves and takes half damage.

• koksie
Dat had ik ook vernomen inderdaad. Bovendien is dit niet echte pop3 mail maar idd http mail, dus automatisch elke xx minuten nieuwe mail ophalen is volgens mij niet mogelijk. Nu moet ik bekennen dat ik het zelf niet doe, dus wellicht is er een mogelijkheid. Ik heb wellicht idd voor mijn beurt gesproken door te beweren dat het niet kan, excuses daarvoor, maar het lijkt me niet dat het werkt. Als iemand me corrigeert en toont dat het wel kan, graag!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:56:
"[Een aantal camera samples]"

Ik heb wat samples gemaakt voor de review, sorry voor de grote foto's, ik wil jullie het orgineel laten zien, ik heb het geprobeerd met thumbnails van imageshack maar dan krijg je van die lelijke linken :

Alle foto's zijn gemaakt met de Ambience 'Daglicht'

Gamaakt met Macro Functie (Geen zoomfunctie en 2.1MP ) :

Tot zover mijn foto's, Sam J
Begrijp ik het goed?
Maak jij 2.1MP foto's met je wizard/qtek9100/mda ???

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Beste Wizards,

Sinds een week ben ook ik trotse eigenaar van een Wizard (MDA Vario). Echt een superapparaat, ben er heel blij mee. Geïnstalleerde proggies: Total Commander, WiFiFoFum, Magic Button, Omap Clock, TCPMP en Bejeweled (trial). Maar het mag allemaal nog wel wat sneller en die roze meuk mag er ook wel af. Ik heb de afgelopen weken al heel wat gelezen over tweaken en ROM-upgrades maar voordat ik mijn Wiz ga flashen wil ik hier even verifiëren of ik het allemaal goed heb begrepen.

Dit zijn de gegevens van mijn Vario:
ROM versie: 2.21.2.5 NLD
ExtROM: 2.21.2.108

De IPL/SPL .0001 leert ons dat het een G4 is en dat ik dus niet kan doen wat hier niet besproken mag worden. Als ik het goed heb begrepen betekent dit dat ik na het upgraden naar bijv. 2.26 niet meer terugkan en ik waarschijnlijk mijn garantie kwijt ben. Aangezien ik hem net een week heb ben ik hier wel een beetje huiverig voor maar ik ben natuurlijk wel een tweaker. Mijn oog is gevallen op molski's 2.26, ik zie dat meer mensen hier deze gebruiken en zeer positief zijn over o.a. de snelheid. Nou heb ik zoals ik het zie twee opties:

Optie 1: harde reset en installatie extended rom overslaan

Voordeel:
• geen verlies van garantie
Nadelen:
• geen AKU 2.3
• na elke harde reset handmatig of dmv molski’s cabs reg tweaks invoeren
• t-mobile settings opnieuw invoeren, smart dialer etc.
• misschien niet zo snel als molski.biz 2.26?

Optie 2: Molski.biz 2.26 flashen

Voordelen:
• AKU 2.3 (o.a. A2DP)
• Standaard tweaks, ook na harde reset, minder ruimte kwijt in opslag
• Sneller
Nadelen:
• Geen garantie meer
• Niet meer downgraden
• Kan natuurlijk fout gaan

Op de xda-dev ftp-server staat ook van molski een dutch_ext_rom, weet iemand of die geschikt is om na het flashen van G4_WWE te installeren zodat ik weer nederlands heb? (als ik dat zou willen)

Mijn vraag is dus: heb ik het allemaal goed begrepen, zodat ik mijn afwegingen maak op basis van de juiste vooronderstellingen. Eventuele extra puntjes (voor-/nadelen) zijn natuurlijk van harte welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door timin8r op 05-10-2006 12:06 . Reden: typo's en toevoegingen ]

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• Qris

Qris

Captain Obvious

ZakHooi schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:31:
[...]

Begrijp ik het goed?
tja als je de camera opstart kun je dat inderdaad kiezen.. maar als je het mij vraagt komt dat acuut niet in de buurt van een 2,1MP foto. dus ga er maar vanuit dat het gewoon 1.3MP is (misschien dat de software er 2.1 van maakt)

Deze ruimte is te huur

• Qris

Qris

Captain Obvious

timin8r schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:47:
Optie 1: harde reset en installatie extended rom overslaan

Voordeel:
• geen verlies van garantie
Nadelen:
• geen AKU 2.3
• na elke harde reset handmatig of dmv molski’s cabs reg tweaks invoeren
• t-mobile settings opnieuw invoeren, smart dialer etc.
• misschien niet zo snel als molski.biz 2.26?
Ik weet het zozeker niet hoor. als jij dingen uit je extended rom gaat zitten editten of je dan wel nog garantie hebt. ik heb gewoon de laatste nieuwe update van t-mobile gedownload en geinstalleerd en ik klaag nergens over. die domme t-mobile dingen kijk je wel overheen na een paar weken gebruik gemaakt te hebben van je mda. ik zou je aanraden dus gewoon voor een standaard romupdate van t-mobile te gaan (ik zie dat je 2.21.2.5.NLD al erop hebt staan en dit is de laatste update)

kortom, waarom zou je na zo een korte tijd al iets aan je rom willen veranderen? a waste if you aks me

Deze ruimte is te huur

Verwijderd

Ik heb ook Molski's Rom, maar wel de G3. Bevalt inderdaad super, al hoop ik wel dat ik geen gebruik zal hoeven maken van garantie ofzo. Geen idee hoe moeilijk ze daar over doen bij Orange (SPV M3000). Ik heb al een paar keer zitten zweten toen ik dacht dat iets fout ging (eigen Rom gekookt, Molski's Splash screen veranderd), maar uiteindelijk is het élke keer goed gegaan/gekomen.

Magoed. Je kunt met total commander door in de root folder \extended_rom te typen in je extended rom komen. Als je vervolgens alle .cab bestandjes hieruit kopieert naar je memory card (of in mijn documenten zet zodat ie ze automatisch synchroniseert) kan je misschien aan de hand van de bestandsnamen zien welk bestandje de internetinstellingen op je Vario zet.
Daardoor blijven ze ook gewoon in je ext_rom zitten, en bij een harde reset (van déze ROM) worden ze er gewoon weer op gezet aangezien je er niets uithaalt.
Misschien eerst optie 1 proberen en kijken hoe dat bevalt?
Als je de .cab bestandjes hebt kan je zelf weten of je de customization m.b.t. de Today theme enzo weglaat en de internetinstellingen wel installeert (mits je ontdekt welk .cab bestandje wat doet ;)).

• GVR
  • Nu online

GVR

Maupertus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:28:
[...]

Bij mijn weten is Outlook support al een tijdje disabled in Hotmail vanwege Spamissues, dus is het niet meer mogelijk om een nieuwe hotmail account in Outlook aan te maken.
Met mijn hotmailadres kan ik nog steeds een account aanmaken in outlook exprepss. Geluksvogel denk ik...

Verwijderd

Als ik het me goed herinner hebben ze op een gegeven moment gezegd "Accounts die vanaf nu aangemaakt worden kunnen het niet meer". Heb je een account van voor die tijd, dan zit je goed.
(Tenzij ze daar de afgelopen maanden iets aan veranderd hebben)

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:34
er is destijds (+/-3 jaar terug?) gezegd, alle bestaande hotmail accounts die tot nu toe outlook gebruiken kunnen dat blijven doen, de rest niet meer. Ikzelf ben dus altijd outlook blijven gebruiken, fijn natuurlijk, omdat dan ook gelijk je mda gesynchroniseerd word. Tot ik vorige week een foutmelding kreeg: 'alleen betaalde hotmail accounts kunnen nog synchroniseren met outlook en oulook express'. Alles geprobeerd, maar krijg het niet meer aan de praat :(

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11 08:17
Ik heb ook een klote probleem met me K-jam.
Ik heb eens een emailtje proberen te versturen terwijl mijn smtp server verkeerd ingesteld stond.
Allemaal heisa, maar kan niet in me outbox komen (weet iemand hoe, kan ik hem weghalen).

Wat is nu het gevolg, als ik op ontvangen en verzenden druk krijgt hij problemen bij het ophalen van me email en kom ik op een inlog scherm terecht wara ik gebruikersnaam en ww moet invoeren.
En uit eindeljik de fout melding:
"messages cannot be downloaded to your mobile device .. ... bla bla settings and try again."

Hiervoor werkte het perfect, ik heb dit een keer eerder gehad toen moest ik hem hardresetten daar heb ik natuurlijk geen zin in.
Account verwijderen en opnieuw instellen heeft geen zin.

Ik weet zeker dat het door het versturen van dat stomme ding komt.
Iemand ooit meegemaakt en weet hij een oplossing?

Verwijderd

ZakHooi schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:31:
[...]

Begrijp ik het goed?
Ik weet het niet zeker, maar qtek.nl -> Qtek 9100 -> Specificaties vermeld dat er een 2.1 MP macrofunctie is ...

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ey people een vraagje,

Aangezien mijn huidig abbonementje binnen 3 maanden afloopt kan ik dus vanaf morgen de T-Mobile Vario ophalen, ik moet dan wel tot januari nog met mijn huidige abbonement doen (Hi). Nu wist die verkoper van T for Telecom mij te vertellen dat ik dan tot januari gebruik kan maken van mijn Hi kaartje in combinatie met de vario. Maar dat ding is toch hardstikke ge-sim-locked, of halen ze die er voor je af? Heeft iemand dat al eens meegemaakt?

En is er hier toevallig iemand die gebruik maakt van dit apparaatje in combinatie met OS X van Apple? Wat zijn hier de ervaringen mee?

[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 05-10-2006 17:16 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• GVR
  • Nu online

GVR

die is gelocked, en op een legale manier kan je je Hi kaartje dus niet gebruiken. De garantie van je telefoon gaat in op het moment dat je hem binnen hebt.

Ik zou gewoon pas na die 3 maanden opzeggen, en dan je vario halen, dan zit je tenminste korter met een gsm die je niet kan gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:30:
Ik heb ook Molski's Rom, maar wel de G3. Bevalt inderdaad super, al hoop ik wel dat ik geen gebruik zal hoeven maken van garantie ofzo. Geen idee hoe moeilijk ze daar over doen bij Orange (SPV M3000). Ik heb al een paar keer zitten zweten toen ik dacht dat iets fout ging (eigen Rom gekookt, Molski's Splash screen veranderd), maar uiteindelijk is het élke keer goed gegaan/gekomen.

Magoed. Je kunt met total commander door in de root folder \extended_rom te typen in je extended rom komen. Als je vervolgens alle .cab bestandjes hieruit kopieert naar je memory card (of in mijn documenten zet zodat ie ze automatisch synchroniseert) kan je misschien aan de hand van de bestandsnamen zien welk bestandje de internetinstellingen op je Vario zet.
Daardoor blijven ze ook gewoon in je ext_rom zitten, en bij een harde reset (van déze ROM) worden ze er gewoon weer op gezet aangezien je er niets uithaalt.
Als je de .cab bestandjes hebt kan je zelf weten of je de customization m.b.t. de Today theme enzo weglaat en de internetinstellingen wel installeert (mits je ontdekt welk .cab bestandje wat doet ;)).
Ik heb ook de M3000 en de laatste Orange-rom. Zijn er voordelen aan de Molski-rom t.o.v. de laatste Orange Rom? Zo ja welke? En wat betekent dat dan voor je garantie?

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Qris schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:26:
[...]
Ik weet het zozeker niet hoor. als jij dingen uit je extended rom gaat zitten editten of je dan wel nog garantie hebt. ik heb gewoon de laatste nieuwe update van t-mobile gedownload en geinstalleerd en ik klaag nergens over. die domme t-mobile dingen kijk je wel overheen na een paar weken gebruik gemaakt te hebben van je mda. ik zou je aanraden dus gewoon voor een standaard romupdate van t-mobile te gaan (ik zie dat je 2.21.2.5.NLD al erop hebt staan en dit is de laatste update)

kortom, waarom zou je na zo een korte tijd al iets aan je rom willen veranderen? a waste if you aks me
Je hoeft geen dingen uit je ext_rom te editten hoor, je slaat gewoon de installatie over na een harde reset, er gebeurt dus verder niks mee. Ik kijk ook wel door de t-mobile dingen heen, maar ze nemen ook geheugen in en maken je wizard langzamer en molski's rom schijnt echt een behoorlijke speedboost op te leveren. Daarnaast wordt in de huidige roms A2DP (hifi stereo over bluetooth dus) niet ondersteund en aangezien ik binnenkort wel een headset wil kopen die dit heeft lijkt me dat wel een reden om te upgraden.
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:30:

De G4 is hetzelfde als de G3, alleen de bootloader wordt niet geflasht. Ik weet al aardig welke bestanden wel belangrijk zijn dus lijkt me niet zo'n probleem om die achteraf nog te installeren. Denk dat ik het inderdaad eerst eens ff probeer met een kale installatie van deze ROM.
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:31:
[...]

Ik heb ook de M3000 en de laatste Orange-rom. Zijn er voordelen aan de Molski-rom t.o.v. de laatste Orange Rom? Zo ja welke? En wat betekent dat dan voor je garantie?
De ROM van molski.biz (en andere cleane custom roms) leveren o.a. snelheidswinst op door zo weinig mogelijk te installeren en dus minder geheugen te gebruiken. Ook heb je geen (soms behoorlijk overbodige) extra's van je provider meer op je telefoon zitten. Je provider/verkoper zal snel geneigd zijn om geen garantie meer te geven als je zelf hebt lopen kl*ten. Er zitten ook nog wel wat andere haken en ogen aan. Als je erover denkt om zoiets te proberen zou ik je aanraden om eerst veel, heel veel, te lezen. Een goede start is het Wizard-forum op xda-developers.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar qtek.nl -> Qtek 9100 -> Specificaties vermeld dat er een 2.1 MP macrofunctie is ...
Volgens mij is dat gewoon 1.3MP-stretched. Je wordt weer een oor aan genaaid waar je bij staat :)
Maar je hebt er dus niks voor hoeven 'ombouwen', dat vroeg ik me af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:31:
[...]
Eigenlijk niet zo veel toe te voegen aan wat hierboven staat. Al die Orange meuk er niet op, ik heb ook Molski's tweaks eraf gehaald zodat ie goed leeg was. Daarna alleen het MMS programma teruggezet (van Molski's site ook), en 3 .cab's uit de extended ROM van Orange voor instellingen. En toen alsnog vanaf Molski's site eigenhandig de regisry tweaks uitgevoerd die ik wilde :p. Dus een hoop meer ruimte, en hij is sneller. Daar ging het me eigenlijk om.
Ook fijn dat ik nu van dat batterij-icoontje bovenin af ben en weer gewoon de klok daar kan hebben.
Plus dat je push mail zou moeten kunnen gebruiken, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.

Garantie weet ik niet, ik hoop daar niet mee te maken te krijgen. Niet héél handig, I know.
Anderzijds hoop ik ook dat Orange gewoon een eigen ROM update plaatst met hetzelfde nummer zodat die er gewoon overheen kan.

• koksie
Ok, ik loop nu ook tegen het bekende stylus probleem aan, namelijk dat ie er spontaan uitvalt als ik de telefoon pak of aan mijn oor houd. Eerst ging ie er gewoon steeds makkelijker uit, maar nu valt ie vanzelf als ik bijv aan het bellen ben. Gelukkig ben ik er redelijk op bedacht, dus ik haal hem er meestal eerst uit voor ik een telefoontje aanneem, maar ik erger me er wel vreselijk aan. Ik zie het al aankomen dat ik zo mijn stulys binnenkort verlies als ik er even niet aan denk. Zijn er mensen die met suc6 dit hebben laten repareren bij T-Mobile onder garantie?

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 21:17
koksie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:11:
Ok, ik loop nu ook tegen het bekende stylus probleem aan, namelijk dat ie er spontaan uitvalt als ik de telefoon pak of aan mijn oor houd. Eerst ging ie er gewoon steeds makkelijker uit, maar nu valt ie vanzelf als ik bijv aan het bellen ben. Gelukkig ben ik er redelijk op bedacht, dus ik haal hem er meestal eerst uit voor ik een telefoontje aanneem, maar ik erger me er wel vreselijk aan. Ik zie het al aankomen dat ik zo mijn stulys binnenkort verlies als ik er even niet aan denk. Zijn er mensen die met suc6 dit hebben laten repareren bij T-Mobile onder garantie?
Zelf nog niet de moeite genomen om'm naar t-mobile te sturen, maar een plakbandje om de stylus heen, zodat deze wat dikker is, lost dit probleem voor mij al maanden op.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• crashmatrix
Ben laatst op de harde manier er achter gekomen dat waterschade daadwerkelijk een moordend dure grap is, dus zit nu met twee wizard's, eentje die half in de goot licht, en de andere gebruik ik nog. Nu kan ik nog wel wat leuke dingetjes met de oude wizard doen, maar daarvoor moet ik hem alleen nog open krijgen :) weet iemand een winkel waar ik die schroevedraaiers kan krijgen? alles wat ik hier in huis heb is te groot, en meerdere electronica zaken in de buurt konden mij ook niet verder helpen.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.