Voor altijd?matiasjansen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:54:
Onderwijskorting vervalt voor alle iPods...
Verwijderd
nog meer mensen met het afspelen van de video van het event (op de site van apple)?? Is bij mij erg traag en happert als een gek terwijl ik toch een vrij snelle verbinding heb.....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 12:44 ]
Verwijderd
Terecht, het slaat namelijk als een tang op een varken om een entertainment apparaat te koppelen aan het onderwijs. Ik zie graag meer korting op daadwerkelijk productieve producten, zoals bijvoorbeeld office pakketten.matiasjansen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:54:
Waar kan ik dat vinden ?matiasjansen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:54:
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
@ Abydox:
Ik heb waar ik nu zit, wireless in Arnhem, geen enkel probleem en dat terwijl het niet eens een ADSL lijn is. Ik denk dat je even je beschikbare geheugen,QT update e.d. moet checken want inprincipe moet je gewoon probleemloos kunnen kijken zeker als je weet dat de V.S nog slaapt en de verbinding dus vrij leeg nog is.
Ik heb waar ik nu zit, wireless in Arnhem, geen enkel probleem en dat terwijl het niet eens een ADSL lijn is. Ik denk dat je even je beschikbare geheugen,QT update e.d. moet checken want inprincipe moet je gewoon probleemloos kunnen kijken zeker als je weet dat de V.S nog slaapt en de verbinding dus vrij leeg nog is.
Iemand apple al gebeld met de vraag of de back2school actie ook geld voor de nieuwe ipods? zoja, wanneer wordt de site geupdate zodat ik die kan bestellen?
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ik zeg toch dat ik geen iMac wil? Ik heb een schitterend los scherm en bovendien wil ik het systeem kunnen uitbreiden. Een harddisk erbij of een nieuwe videokaart, dat soort dingen. Met een alles-in-1 iMac zonder upgradable videokaart ben je veel teveel beperkt vind ik. En ik hoef niet meteen de overkill van een Mac Pro.Gabliboeba schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:36:
Als de Mac Pro overkill is, dan is een iMac C2D 20'' (misschien 24'') toch de ideale oplossing voor jouw?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Van de iMac 24" kun je de videokaart upgradenExirion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:32:
[...]
Ik zeg toch dat ik geen iMac wil? Ik heb een schitterend los scherm en bovendien wil ik het systeem kunnen uitbreiden. Een harddisk erbij of een nieuwe videokaart, dat soort dingen. Met een alles-in-1 iMac zonder upgradable videokaart ben je veel teveel beperkt vind ik. En ik hoef niet meteen de overkill van een Mac Pro.
Dat er een MXM dinges in zit wil niet per sé zeggen dat je de videokaart kunt upgraden. Voor hetzelfde geld kun je praktisch niet bij die module komen, of komen er geen andere videokaarten voor op de markt.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:39:
[...]
Van de iMac 24" kun je de videokaart upgraden
Verwijderd
als je wil upgraden, waarom koop je dan niet een volledig op maat samengestelde pc? bijv door alle onderdelen los te kopen? Apple computers zijn geen alternatief voor zelfbouw-pc's, maar voor Dell of HP kant- en klaar bakken.
In de educatie store slimmerik.
Neuh, das niet helemaal waar. De videochip die in de iMac 24" zit is er 1 die op een MXM socket zit, maar dat houdt niet in dat je m kan upgraden, daar er geen losse MXM chips verkocht worden.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:39:
[...]
Van de iMac 24" kun je de videokaart upgraden
Het begrip "videokaart" moet je niet te letterlijk nemen, afgezien van de Mac Pro/PowerMac heeft geen enkele mac al in hele lange tijd een daadwerkelijke videokaart gehad.
Verwijderd
iemand in nederland die mij een ipod wil bestellen?
is 10 euro goedkoper bij jullie
dan in belgie
is 10 euro goedkoper bij jullie
En dan moet je verzendkosten betalen om hem bij jou te krijgenVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:55:
iemand in nederland die mij een ipod wil bestellen?
is 10 euro goedkoper bij julliedan in belgie
Verwijderd
nja, maar het is toch nie eerlijk allemaal he
het kost apple evenveel om het product naar nederland te krijgen dan naar Belgie he...
het kost apple evenveel om het product naar nederland te krijgen dan naar Belgie he...
Tja, is ook raar. Maar je constructie gaat niet werken denk ik... Denk dat als je als nederlander een shipping address in belgië opgeeft, dat je gewoon bij de Belgische shop mag gaan bestellen.. Doe je niks an.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:14:
nja, maar het is toch nie eerlijk allemaal he
die domme belgen toch... (gelukkig ben ik een slimme belg die de regel bevestigd *kuch*)R4NCOR schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:57:
[...]
En dan moet je verzendkosten betalen om hem bij jou te krijgen
Hmm al mensen die de nieuwe Nano hebben ontvangen? Ik heb hem nog niet besteld, maar er staat dat je 'm binnen 24 uur zou moeten ontvangen via internet. Ik was net bij de Apple shop en daar vertelden ze mij de nieuwe Nano pas vrijdag of zaterdag binnen te krijgen, en ze zeiden dat je 'm via internet ook niet eerder kon verwachten... klopt dit??
Verwijderd
ze zijn nog geen 24 uur geleden aangekondigd, dus lijkt me sterk dat mensen hem al hebben. Ik geloof dat de eerste bestellingen wel redelijk snel komen, maar dat de wachttijden al snel oplopen naarmate je later bestelt (allemaal van horen zeggen, geen eigen ervaring).
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:02 . Reden: typos ]
Ik heb hem gister besteld. Verwachte datum om te verzenden is de 13e.. vandaag dus. En verwachte aankomst 15 sept. Hij is trouwens nog niet verzonden!
*edit hij is verzonden:P
*edit hij is verzonden:P
[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 13-09-2006 16:34 ]
Verwijderd
ik heb hem gisteren een uur na de release besteld maar ze belden net op dat ze hem (/haar
) niet op voorraad hadden 
ps: de zwarte... (zegt genoeg)
edit: op apple.nl staat dat hij op 15 september verwacht wordt... dat word dus duimen
ps: de zwarte... (zegt genoeg)
edit: op apple.nl staat dat hij op 15 september verwacht wordt... dat word dus duimen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 17:03 ]
Verwijderd
hoe bedoel je? hoe doe jij het dan?.jef schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:18:
[...]
die domme belgen toch... (gelukkig ben ik een slimme belg die de regel bevestigd *kuch*)
kost de nano even duur.matiasjansen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:49:
[...]
In de educatie store slimmerik.
[...]
.
zo gek is het niet hoor, er wordt steeds meer onderwijs via pod/vodcasting verzorgd. zie bv http://www.webwereld.nl/articles/42759/Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:48:
[...]
Terecht, het slaat namelijk als een tang op een varken om een entertainment apparaat te koppelen aan het onderwijs. Ik zie graag meer korting op daadwerkelijk productieve producten, zoals bijvoorbeeld office pakketten.
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Dat is geen valide argument: Je kunt ze immers ook op je computer bekijken. Dus ja, het is wel behoorlijk gek dat een iPod onder studenten korting zal valt.freddifish schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:11:
zo gek is het niet hoor, er wordt steeds meer onderwijs via pod/vodcasting verzorgd. zie bv http://www.webwereld.nl/articles/42759/
Oh, omdat ik iets wil kunnen upgraden ben ik geen echte Apple-gebruiker? Dit is weer typisch een reactie van een Apple hardlinerVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:42:
als je wil upgraden, waarom koop je dan niet een volledig op maat samengestelde pc? bijv door alle onderdelen los te kopen? Apple computers zijn geen alternatief voor zelfbouw-pc's, maar voor Dell of HP kant- en klaar bakken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
die oude vond ik eigenlijk mooier.
Verwijderd
De zilveren en de zwarte vind ik mooier dan de oude Nano. Die kleurtjes hoeven van mij niet.
Verwijderd
ik vind de oude ook veel mooier, ik vond de mini zowieso altijd al lelijk, dit is meer een gepimpte mini
ja inderdaad een mini in nano formaat.
Verwijderd
zijn de onder en bovenkant van de zwarte versie nu wit?, of hebben ze ook zwart/donker grijs, zou wel een heel erg
factor hebben vind ik...
en het feit dat je het niet mooi vind omdat hij niet nieuw is (oid) is compleet de schuld van de mensen die liepen te miepen dat de vorige zo snel kraste.
ik vind de zwarte hiervan wel vernieuwend, maarja smaken verschillen.
en het feit dat je het niet mooi vind omdat hij niet nieuw is (oid) is compleet de schuld van de mensen die liepen te miepen dat de vorige zo snel kraste.
ik vind de zwarte hiervan wel vernieuwend, maarja smaken verschillen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:26 ]
Ik vind ze allemaal geil.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:25:
hoe kunnen jullie die zwarte nu niet mooi vinden?
Een zilveren 4gb wordt mijn volgende gadget, for sure.
nu nog een zilveren dock ..
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
zit nu in NYC in de Apple store, die dingen gaan als broodjes over de toonbank. Alle modellen op voorraad. Zal er eentje meenemen, ik ga voor de zilveren.
Verwijderd
Ga je gangVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:24:
is het niet zo'n beetje tijd een speciaal iPod gen2 topic te openen?
Over de nieuwe Nano:
Ik vind hem ook niet bepaald mooier, maar het eerste model was erg krasgevoelig, dus denk dat ze daarom besloten hebben m zo te maken.
Wat me een beetje tegen valt is dat Apple doet alsof die dingen "Wauw! Nieuw! Nog nooit gezien!" zijn, terwijl het dus inderdaad Nano + Mini is. Niet dat ik die combinatie vervelend vind, maar je moet niet doen alsof je heel vernieuwend bezig bent.
Overigens was ik vroeger helemaal verliefd op de rose mini, dus dat die nu "terug" is, daar kan ik alleen maar blij om zijn
Overigens was ik vroeger helemaal verliefd op de rose mini, dus dat die nu "terug" is, daar kan ik alleen maar blij om zijn
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
het is de ouwe iPod Mini maar dan een stuk dunner
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 20:30 ]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar heeft er verder niemand problemen met het kopen van muziek in iTMS. Ik krijg steeds de melding : "The iTunes Store is temporarily unavailable. Please try again later."
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Gaat perfect hier, ITMS
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wat jij beschrijft is de befaamde xMac waar Apple fans al jaren om roepen. Toen de Mini uitkwam waren we al een heel eind, maar we waren er nog niet helemaal.Exirion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:32:
[...]
Ik zeg toch dat ik geen iMac wil? Ik heb een schitterend los scherm en bovendien wil ik het systeem kunnen uitbreiden. Een harddisk erbij of een nieuwe videokaart, dat soort dingen. Met een alles-in-1 iMac zonder upgradable videokaart ben je veel teveel beperkt vind ik. En ik hoef niet meteen de overkill van een Mac Pro.
Om dikke discussies over de xMac te lezen, moet je de Ars Technica fora maar eens door spitten met die term.
"X" overigens ivm het ongrijpbare karakter van de xMac. Velen willen'm, maar zullen 'm waarschijnlijk nooit krijgen :3
Liege, liege, liegebeest!
Mini design suck so much *ss. Vind de oude echt mooier. Jammer dat ze geen 8 gig maken van oude design.
Raar. Ik had een cd in pre-order staan. Als ik deze nu aanklik om te kopen geeft ie aan dat ik hem al in mijn bezit zou hebbenBallebek schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:42:
Gaat perfect hier, ITMS
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:03:
Aaah waarom hebben ze niet het oude Nano design behouden. Ik wou er een kopen 2/4gb in het zwart wat blijkt hebben ze die niet. Daarna wou ik een witte ook niet.
Niet slim als je het mij vraagt, ze verliezen nu veel sales.
en die gapless playback is dat ook op de nieuwe nanao?
Niet met 24uur batterij, en aluminium behuizingdisjfa schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:09:
[...]
Als je nieuwe versies hebt die minimaal 50 euro minder kosten, waarom zou je dan de oude zooi nog verkopen?
Verder zijn er nog zat winkels die de oude versies nog verkopen hoorDus wees gerust.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 22:07 ]
Die iTV lijkt trouwens, qua functionaliteit, verdacht veel op de EyeHome van Elgato, die overigens niet meer te vinden is op de website van Elgato.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1Daedalus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:03:
Die iTV lijkt trouwens, qua functionaliteit, verdacht veel op de EyeHome van Elgato, die overigens niet meer te vinden is op de website van Elgato.
/edit:
((1 gigabyte) / (192 kilobit)) / 3 600 = 12.1362963
Grappig, 12-hour battery life en plek voor 12-uur MP3-muziek
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 22:59 ]
Vanmiddag ben ik even langs de MediaMarkt geweest met het verhaal dat ik deze graag om zou ruilen voor een nieuwe versie en zonder vragen namen ze inderdaad de iPod terug. Waarschijnlijk omdat ik het over omruilen had heb ik nu een creditnota gekregen, maar aangezien ze toch al uitverkocht zijn bij de Apple Store maakt dat ook niet zoveel meer uit.michiel10 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:38:
[...]
Klopt, en mijn ervaring is dat ze daar bij Mediamarkt ook heel soepel mee om gaan, zolang het product maar niet beschadigd is en je de verpakking nog hebt. Je hebt zelfs niet alleen omruilgarantie, maar kan binnen 2 weken ook nog gewoon het aankoopbedrag terugkrijgen, zonder vragen.
Verder wist de mevrouw bij de informatiebalie me te vertellen dat de nieuwe iPods waarschijnlijk binnen nu en twee weken binnen komen.
MediaMarkt service.
Verwijderd
Yeah, ze zijn er inderdaad altijd wel vriendelijkM-ThijZ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:36:
[...]
Vanmiddag ben ik even langs de MediaMarkt geweest met het verhaal dat ik deze graag om zou ruilen voor een nieuwe versie en zonder vragen namen ze inderdaad de iPod terug. Waarschijnlijk omdat ik het over omruilen had heb ik nu een creditnota gekregen, maar aangezien ze toch al uitverkocht zijn bij de Apple Store maakt dat ook niet zoveel meer uit.
Verder wist de mevrouw bij de informatiebalie me te vertellen dat de nieuwe iPods waarschijnlijk binnen nu en twee weken binnen komen.
MediaMarkt service.
ps. Roots van de MediaMarkt
waarom gooien ze btw geen dvd drive in die itv?? Dan heb je helemaal geen dvd speler meer nodig...
omdat je ook de dvd in je imac, Macpro, macmini, etc.. kan stoppenEswip schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:05:
waarom gooien ze btw geen dvd drive in die itv?? Dan heb je helemaal geen dvd speler meer nodig...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ik heb m'n nieuwe nano binnen, had m gereserveerd bij de Apple shop hier, die 'm zojuist geleverd kregen. Ik heb de zilveren, en hij is nog veeeel vetter dan op de plaatjes
Maak eens wat foto's ervan. Ik heb trouwens nog nooit een Apple shop gezien, ik wist zelfs tot op een dag geleden dat ze Apple shops in Nederland haddenmichiel10 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:30:
Ik heb m'n nieuwe nano binnen, had m gereserveerd bij de Apple shop hier, die 'm zojuist geleverd kregen. Ik heb de zilveren, en hij is nog veeeel vetter dan op de plaatjes

Foto's uploaden lukt niet..
De verpakking is idd echt wel heeel klein
hoefde geen tasje, kon zo in m'n broekzak.
Ze zeiden dat ik de 2e in het systeem was die er 1 had in Nederland, net te laat dus
De verpakking is idd echt wel heeel klein
Ze zeiden dat ik de 2e in het systeem was die er 1 had in Nederland, net te laat dus
[ Voor 89% gewijzigd door michiel10 op 14-09-2006 20:18 ]
Maar dat is dan toch weer lastig als je in je woonkamer een dvd wil kijken? Moet je eerst weer naar je mac lopen om er een dvd in te gooien...Eastman schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:52:
[...]
omdat je ook de dvd in je imac, Macpro, macmini, etc.. kan stoppen
Er zijn ook geen echte apple stores in nederland, alleen maar resellers.Maak eens wat foto's ervan. Ik heb trouwens nog nooit een Apple shop gezien, ik wist zelfs tot op een dag geleden dat ze Apple shops in Nederland hadden
[ Voor 26% gewijzigd door Eswip op 14-09-2006 20:37 ]
Heeft er al iemand zijn Ipod laten graveren ? en zoja wat staat erop !
Special Editionaex351 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:32:
- vG - (mijn nickname)
Je zou je nickname maar veranderenmichiel10 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:38:
[...]
Special Edition
- vG - (mijn nickname)
ipod nano 1GB 1e gen kost nu 109 euro dus de 2GB 1e gen kost dus evenveel als de 2e GEN 2GB
Heb ik ja, maar ik heb de 'oude' G5 iPod, ik heb er iScott op staan.aex351 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:32:
Erg jammer trouwens dat advanced searching alleen beschikbaar is op de enhanced versie..
En dan heb je ook geen Mac meer nodig... een 'sales argument' minder dus!Eswip schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:05:
Een pc kan met itv werken... dus dat zal echt de reden niet zijn... + dat een mac niet alleen maar voor dvd's kijken is, maar veel meer...Bashrat schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:34:
[...]
En dan heb je ook geen Mac meer nodig... een 'sales argument' minder dus!
het gaat natuurlijkom de content...
Alles digitaal via de store aanschaffen naar je iTV en kijken op je tv.
Alles digitaal via de store aanschaffen naar je iTV en kijken op je tv.
Verwijderd
Offtopic enzo, maar hoe moet dit een deftig forum zijn als zelfs de mods van die overdreven dt-fouten maken?leon1e schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:32:
[modbreak]En zullen we vanaf nu gewoon stoppen met de reacties "ik vondt de oude mooier" "die zilveren is mooiere dan de rode", dit voegt echt 0,0 toe aan de discussie.[/modbreak]
PreciesVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:54:
[...]
Offtopic enzo, maar hoe moet dit een deftig forum zijn als zelfs de mods van die overdreven dt-fouten maken?

Verwijderd
You're kidding? Zo'n beetje elke stad van enig formaat heeft er wel 1. Alleen al bij ons in de stad zitten er al zo'n 3 en dan nog wat andere winkels (bv RAF) die zo veel Apple spul verkopen dat ze meer hebben staan dan de kleine 'echte' Apple shops.aex351 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:36:
[...]
Maak eens wat foto's ervan. Ik heb trouwens nog nooit een Apple shop gezien, ik wist zelfs tot op een dag geleden niet dat ze Apple shops in Nederland hadden.
Ik gok zo dat dit expres is. 'Mooiere'Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:54:
[...]
Offtopic enzo, maar hoe moet dit een deftig forum zijn als zelfs de mods van die overdreven dt-fouten maken?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Er zijn geen 'echte' Apple shops in Nederland. Helaas niet. Ik zou graag een Apple Store zien.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:01:
[...]
You're kidding? Zo'n beetje elke stad van enig formaat heeft er wel 1. Alleen al bij ons in de stad zitten er al zo'n 3 en dan nog wat andere winkels (bv RAF) die zo veel Apple spul verkopen dat ze meer hebben staan dan de kleine 'echte' Apple shops.
En Apple resellers, dat valt ook wel mee. Vooral in de Randstad, daarbuiten is het in veel regio's toch echt zoeken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Let op: