Beste computer vrienden/vriendinnen,
In het verleden heb ik altijd zelf system laten samenstellen. Helaas heb ik hier een negatieve ervaring mee. Er waren problemen die niet acherhaald konden worden (spontane rebooten etc). Toen is ongeveer het halve systeem vervangen en het probleem nog niet opgelost. Misschien push ik de pc meer tot the limit dan de meeste mensen maar iig was zelfbouw tot 2 maal een dramatische ervaring. Om een lang verhaal kort te maken; ik zoek een nieuw systeem.
Dit systeem zal stil, krachtig (foto en audiobewerking) en rond de 1000 euro (zonder monitor) moeten gaan liggen. Nu twijfel ik zwaar tussen zelfbouw en een merk pc. De zelfbouw is natuurlijk goedkoper en je hebt een systeem op maat. Maar ik ben bang dat de componenten weer slecht met elkaar samen zullenw erken dus ik neig naar een merk pc. Het nadeel hiervan is weer dat dat je natuurlijk geen systeem op maat hebt en een stuk dieper in de buidel moet tasten.
Mijn oog is gevallen op het HP Pavilion m7580 model met de volgende specs:
Merk HP
Type Pavilion m7580 | (Intel Viiv Technologie)
Processor Intel Pentium D 945 | 64-bit, Dual Core
Besturingssysteem Microsoft Windows Media Center Edition 2005
Service Pack Microsoft Service Pack 2
Taal NL (Nederlands)
Kloksnelheid 3,4 GHz
Cache (L1) 32 KB
Cache (L2) 4 MB Bytes
Front Side Bus 800 MHz
Type geheugen DDR 2 (PC-4200) | Single Channel
Geheugen 1 GB
Harde schijf 250 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 | (SATA-2)
Optische drive 16-speed DVD+/-ReWriter Double Layer | Lightscribe
2e optische drive 16-speed DVD-Rom speler
Geheugenkaartlezer 9-in-1
Diskettestation Nee
Grafische kaart nVidia GeForce 7500LE Turbocache | (Max. 512MB Gedeeld Geheugen)
TV-out Composiet
Geluidsweergave 8-kanaals
LAN 100 Mbps
Wireless LAN 54 Mbps
Wireless LAN protocol 802.11 b/g
D-Sub 1x
DVI 1x
PS/2 2x
USB 2.0 6x
Firewire (1394a) 2x
Parallel 1x
Toetsenbord Ja
Muis Ja
Afstandbediening Ja
Office software Microsoft Works Suite 2006
DVD-software Sonic MyDVD
Brand-software Sonic Record Now
Anti-virussoftware Symantec Norton Internet Security 2006 (60 dagen)
Overige software Software voor het maken van recovery-CD/DVD
Kan ik voor dit geld duidelijk beter krijgen of is dit best een solide aanschaf. De prijs is btw 1119 euro. Nu is mijn vraag, doet goede zelfbouw onder voor een merk pc? Ik heb helaas niet de tijd om weken reviews te lezen, dus kan iemand mij aub wat tips geven zodat ik eindelijk (werk nu al een half jaar op een oude laptop die photoshop eigenlijk niet trekt) tot aanschaf van een systeem over kan gaan. Alvast zeer bedankt!
In het verleden heb ik altijd zelf system laten samenstellen. Helaas heb ik hier een negatieve ervaring mee. Er waren problemen die niet acherhaald konden worden (spontane rebooten etc). Toen is ongeveer het halve systeem vervangen en het probleem nog niet opgelost. Misschien push ik de pc meer tot the limit dan de meeste mensen maar iig was zelfbouw tot 2 maal een dramatische ervaring. Om een lang verhaal kort te maken; ik zoek een nieuw systeem.
Dit systeem zal stil, krachtig (foto en audiobewerking) en rond de 1000 euro (zonder monitor) moeten gaan liggen. Nu twijfel ik zwaar tussen zelfbouw en een merk pc. De zelfbouw is natuurlijk goedkoper en je hebt een systeem op maat. Maar ik ben bang dat de componenten weer slecht met elkaar samen zullenw erken dus ik neig naar een merk pc. Het nadeel hiervan is weer dat dat je natuurlijk geen systeem op maat hebt en een stuk dieper in de buidel moet tasten.
Mijn oog is gevallen op het HP Pavilion m7580 model met de volgende specs:
Merk HP
Type Pavilion m7580 | (Intel Viiv Technologie)
Processor Intel Pentium D 945 | 64-bit, Dual Core
Besturingssysteem Microsoft Windows Media Center Edition 2005
Service Pack Microsoft Service Pack 2
Taal NL (Nederlands)
Kloksnelheid 3,4 GHz
Cache (L1) 32 KB
Cache (L2) 4 MB Bytes
Front Side Bus 800 MHz
Type geheugen DDR 2 (PC-4200) | Single Channel
Geheugen 1 GB
Harde schijf 250 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Interface (harde schijf) Serial ATA-300 | (SATA-2)
Optische drive 16-speed DVD+/-ReWriter Double Layer | Lightscribe
2e optische drive 16-speed DVD-Rom speler
Geheugenkaartlezer 9-in-1
Diskettestation Nee
Grafische kaart nVidia GeForce 7500LE Turbocache | (Max. 512MB Gedeeld Geheugen)
TV-out Composiet
Geluidsweergave 8-kanaals
LAN 100 Mbps
Wireless LAN 54 Mbps
Wireless LAN protocol 802.11 b/g
D-Sub 1x
DVI 1x
PS/2 2x
USB 2.0 6x
Firewire (1394a) 2x
Parallel 1x
Toetsenbord Ja
Muis Ja
Afstandbediening Ja
Office software Microsoft Works Suite 2006
DVD-software Sonic MyDVD
Brand-software Sonic Record Now
Anti-virussoftware Symantec Norton Internet Security 2006 (60 dagen)
Overige software Software voor het maken van recovery-CD/DVD
Kan ik voor dit geld duidelijk beter krijgen of is dit best een solide aanschaf. De prijs is btw 1119 euro. Nu is mijn vraag, doet goede zelfbouw onder voor een merk pc? Ik heb helaas niet de tijd om weken reviews te lezen, dus kan iemand mij aub wat tips geven zodat ik eindelijk (werk nu al een half jaar op een oude laptop die photoshop eigenlijk niet trekt) tot aanschaf van een systeem over kan gaan. Alvast zeer bedankt!