Als er een God bestaat, waarom laat hij dan lijden toe?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Goverman schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:57:
hoho... Wacht even, dat is NIET wat ik gezegd heb!! Ik heb alleen gezegd dat de kans op AIDS aanzienlijk lager is als je niet aan seks doet! Wanneer je wel aan seks doet dan loop je het risico op AIDS. Gelukkig zijn daar preventieve middelen tegen... (Denk aan condooms). Maar goed, op verzoek van Gambieter zal ik deze vergelijking niet meer gebruiken, al wilde ik wel even een en ander recht zetten.
OK, dat is waar, dit zei je inderdaad niet (maar vele gelovigen wel).
hoho: de katholieke kerk zegt dat condooms taboe zijn... Op grond van hun leer is dat te zeggen, maar om nu te zeggen dat de katholieke kerk staat gelijk aan het geloof? Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Overigens ben ik geen katholiek, maar een protestant (om maar even in hokjes te blijven denken).
Ook mee eens. Volgens mij horen er trouwens helemaal geen hokjes te zijn ;) . Maar wie creëert die hokjes en wil er het grootste hokje hebben?
Zulke taal is niet gewenst op dit topic en ik raad je dus aan om dergelijke aantijgingen niet meer te doen.
Tja, dat iemand conclusies trekt vanuit de Bijbel over iets dat ie helemaal niet kan begrijpen en zeker niet kan bewijzen, dat hoort volgens mij ook niet in een forum waar wetenschap (& levensbeschouwing) primair staan. Het is gewoon mijn mening dat zo iemand echt eens kritisch over zichzelf moet nadenken en of ie niet alleen maar de mening van een paar kerels in Rome napraat. Ik had dat anders kunnen verwoorden, dat klopt. En eigenlijk is de vraag op zichzelf helemaal niet triviaal. Hoe kun en durf je ooit een mening aan God te koppelen? Jij als gelovige ziet ook het verschil tussen 'Chubbchubb denkt dat Hertog Jan het beste Nederlandse bier is.' en 'God vindt HJ het beste Nederlandse bier.'

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:05:
Voelen wij ons niet al jaren boven god verheven? We werken allang niet meer met de middelen die Hij ons vermoedelijk gegeven zou hebben. We zijn gaan uitvinden, gaan ontdekken. Wij maken de aarde kapot die ooit veilig genoeg was voor ons allemaal om op te leven. En toch zijn we nog zo eigenwijs om te denken dat er ook wel weer een manier komt om de klimaat, milieu, etc. problemen op te lossen. En we blijven, omdat we geloven in ons eigen voortbestaan, onszelf ook gewoon voortplanten.
Mijn insteek was niet om nu gelijk te stellen dat we ons boven God verheven voelen.
Dat wij zijn gaan uitvinden en ontdekken zal best wel de bedoeling zijn geweest.
Als de mens iets nieuws ontdekt dan blijkt dat die ontdekking vaak ook op een minder prettige manier kan worden gebruikt.
God heeft als middel o.a. onze handen gegeven. Daar kunnen we iemand een hand mee geven of z'n strot dichtknijpen. Zijn die gegeven middel van God dan wel zo goed?
Het gaat dus niet om de middelen maar wat we er mee doen.
Dat geldt ook voor wat we uitvinden en ontdekken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

De voornaamste reden hier op aarde voor de mens (ziel) is om te leren (Of het nou een hoge(re) 'God'smacht is die dit regelt of niet). Ik denk dat idereen hier op aarde een bepaald leven krijgt om het niveau van zijn ziel te kunnen verbeteren/verhogen. Dus de dingen die je meemaakt hier op aarde is vooral afhankelijk van jezelf en hoe je omgaat met alle situaties (die je krijgt toegespeelt, ook wel 'het lot' genoemd).

Ik zal het proberen nog wat duidelijker uit te leggen:
Ik denk dat een ziel heel oud kan zijn, de meeste zielen hebben al vele levens achter de rug.
Vanaf het ontstaan van de ziel heeft de ziel moeten leren, door te leven op een planeet (in ons geval dus de aarde). Deze planeet is zo ontwikkeld dat de mens (die uiteindelijk ongeveer van de aap afstamt), nog altijd dierlijke trekjes heeft behouden, waardoor nog steeds de trekjes als: jaloezie, haat, negativiteit en vele anderen behouden zijn gebleven. De zielen die dus in een lichaam worden gelaten (vanaf geboorte natuurlijk), krijgen op hun beurt het soort leven waardoor zij een kans krijgen om hun zielen te ontwikkelen. Dus iedereen krijgt soorten van problemen op zijn/haar pad, op basis van de balans en niveau van de ziel. Dus kortgezegd, hoe beter je deze missie als mens op aarde volbrengt, hoe beter ontwikkeld en beter in balans je ziel zal komen.
Dan zijn er nog weer verschillen in daderlevens en slachtofferlevens, maar daar kan ik ook nog wel een A4tje over schrijven.

De Bron is vooral het al omvattende boek over een regressietherapeut die zijn cliënten in een diepe trance naar de zielenwereld begeleid, op basis van wat deze cliënten hebben meegemaakt in de trips die ze hebben gemaakt in de zielenwereld na en voor hun levens. Het boek heet 'Reis der Zielen', in het Engels: 'Journey of the Souls', geschreven door 'Michael Newton'. Je kan overal veel dingen lezen over dit soort spirituele dingen, vaak net iets te vaag om te kunnen geloven, maar dit boek slaat echt alles, een must om te lezen.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Pagina: 1 2 3 Laatste