OK, dat is waar, dit zei je inderdaad niet (maar vele gelovigen wel).Goverman schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:57:
hoho... Wacht even, dat is NIET wat ik gezegd heb!! Ik heb alleen gezegd dat de kans op AIDS aanzienlijk lager is als je niet aan seks doet! Wanneer je wel aan seks doet dan loop je het risico op AIDS. Gelukkig zijn daar preventieve middelen tegen... (Denk aan condooms). Maar goed, op verzoek van Gambieter zal ik deze vergelijking niet meer gebruiken, al wilde ik wel even een en ander recht zetten.
Ook mee eens. Volgens mij horen er trouwens helemaal geen hokjes te zijnhoho: de katholieke kerk zegt dat condooms taboe zijn... Op grond van hun leer is dat te zeggen, maar om nu te zeggen dat de katholieke kerk staat gelijk aan het geloof? Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Overigens ben ik geen katholiek, maar een protestant (om maar even in hokjes te blijven denken).
Tja, dat iemand conclusies trekt vanuit de Bijbel over iets dat ie helemaal niet kan begrijpen en zeker niet kan bewijzen, dat hoort volgens mij ook niet in een forum waar wetenschap (& levensbeschouwing) primair staan. Het is gewoon mijn mening dat zo iemand echt eens kritisch over zichzelf moet nadenken en of ie niet alleen maar de mening van een paar kerels in Rome napraat. Ik had dat anders kunnen verwoorden, dat klopt. En eigenlijk is de vraag op zichzelf helemaal niet triviaal. Hoe kun en durf je ooit een mening aan God te koppelen? Jij als gelovige ziet ook het verschil tussen 'Chubbchubb denkt dat Hertog Jan het beste Nederlandse bier is.' en 'God vindt HJ het beste Nederlandse bier.'Zulke taal is niet gewenst op dit topic en ik raad je dus aan om dergelijke aantijgingen niet meer te doen.