Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Kheb eindelijk me DS-Xtreme binnen , ben er nu een beetje mee aan het testen maar merk wel dat ik al een aardig lijstje heb van games die niet werken.
b.v. half life 2 , sponge bob , sims 2 pets , brain training , en zo nog een paar.
Ik heb begrepen op het forum van DS-Xtreme dat er wel regelmatig nieuwe firmware updates gaan uitkomen.
Kheb net firmware versie 1.02 erop geknald maar dit heeft niet veel geholpen mbt het opstarten van eerder genoemde games.
Maar er blijven natuurlijk nog genoeg games over die het wel doen :-)

Ik ben wel erg blij met dit kaartje , hij doet verder alles wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

brain training werkt perfect hier, met vorige firmware en de nieuwe, zal die andere games ook eens testen de komende dagen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Half life 2????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
pven schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:12:
Heb je al een andere PC geprobeerd?
Werkt hij ook niet in je NDS?
In mn DSL werkt ie prima gelukkig. Straks op mn werk even testen of ie t daar wel doet.

update: op mn werk doet de G6 het wel prima. Dan ligt het aan mn pc dus :{

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 07-11-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
Apache schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:04:
brain training werkt perfect hier, met vorige firmware en de nieuwe, zal die andere games ook eens testen de komende dagen.
Dan heb ik zeker een andere versie brain training hier , wel raar dat het op de ene DS-X wel werkt en op de andere niet ?? :? enige suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Woekerprijs? voor de DS-Xtreme of valt dat mee?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik heb nu al redelijk wat dingen doorgelezen, maar zoek nog een beetje bevestiging:
het gaat om 2 dssen, een lite en een normale.

ik ben vanplan een MK4-Mini Key te kopen (voor zover ik begrijp is deze beter dan de normale MK4 met opslaan vanuit een spel)

en voor de Lite dan een Ezflash IV Lite deluxe en voor de normale DS een Ezflash IV (de normale) beide met een 1GB SD card, deze zijn buiten de behuizing geloof ik indentiek.

Download play gaat niet meer werken wanneer je zo een setje gebruikt, maar is het wel mogelijk om tegen mekaar te spelen wanneer beide dssen zijn uitgrust met een Ezflash+MK4 ?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Veel te duur, ik heb hem voor 109,- euro per stuk besteld inclusief verzendekosten uit duitsland.
Ik moet hem nog wel binnen krijgen, maar ik zie dat psxshop geeneens een datum kan geven. Dus ook zij hebben hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

SuBurP schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:47:
[...]

Dan heb ik zeker een andere versie brain training hier , wel raar dat het op de ene DS-X wel werkt en op de andere niet ?? :? enige suggesties ?
brain training, Spongebob Squarepants - The Yellow Avenger, Spongebob Squarepants and Friends Unite! werken hier alle 3 perfect, half life 2 is er niet voor nintendo ds ... zeker dat je geen pc games op je ds-x aan het plaatsen bent? :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
Uhhm , half life 2 was een foutje 8)7

Maar met de rest van dat rijtje krijg ik toch echt steeds een wit scherm.
Als ik bv brain training opstart , wit scherm en dan kan ik verder nix meer doen en ben genoodzaakt om de DS opnieuw op te starten.

Ik snap er nix van , misschien doe ik iets fout , ben nog nieuw in de DS wereld.
Met de gedownloade spellen hoef je toch verder nix meer te doen neem ik aan ??
Gewoon downloaden ,op de DS-X kaart knallen en spelen ??
Misschien kan iemand mij op weg helpen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Misschien zijn de downloads corrupt. Ff rgens anders vandaan plukken.

Zou iemand nog even een antwoordje kunnen geven op mijn vraag 2 postings van mij terug?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
De bestanden zijn niet corrupt , ik heb dezelfde bestanden van 3 verschillende plaatsten uitgeprobeerd.
Ik heb nu ondertussen ook een flink aantal andere spellen geprobeerd ,maar op het moment zijn er meer spellen die het niet doen als spellen die het wel doen.
Heel veel witte schermen dus. :'(

Ik ben er ondertussen ook achter dat ik de bestanden niet hoef te patchen.
Als ik een spel vanuit het DS-X menu wil starten blijft ook het groene lampje op de DS knipperen en blijft ook knipperen tijdens de witte schermen.

Ik werk met Clean dumps dit zou toch goed moeten zijn??

Zal het misschien aan de DS-X kaart zelf liggen ??

Wie kan me hiermee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
SuBurP schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:18:
De bestanden zijn niet corrupt , ik heb dezelfde bestanden van 3 verschillende plaatsten uitgeprobeerd.
Ik heb nu ondertussen ook een flink aantal andere spellen geprobeerd ,maar op het moment zijn er meer spellen die het niet doen als spellen die het wel doen.

Als ik een spel vanuit het DS-X menu wil starten blijft ook het groene lampje op de DS knipperen en blijft ook knipperen tijdens de witte schermen.

Het zou inderdaad gewoon sleur en pleur moeten zijn.
Ik zie dat mensen die de firmware geupdate hebben eigenlijk alle games nu werken.
Ook de games die save problemen hadden werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17

Ik kan het probleem niet oplossen, slechts mijn ervaring met je delen. Ik heb 1x meegemaakt dat ik bij een spel een wit scherm kreeg. Ik zet de DS uit, wacht 5 seconden, zet em aan en toen deed ie het wel... erg wazig maar gelukkig maar 1x voorgekomen bij 1 spel... geen idee wat het kan zijn.. overigens begin ik nu vaker last te krijgen dat de DS de Xtreme kaart niet ziet :(

Een paar keer eruit, erin stoppen helpt wel... Het 'extra' plastic is ondertussen al verdwenen van de contactjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
Ik zat te denken , misschien komt het omdat ik de DS Lite versie heb ??
Zijn er misschien nog andere hier die een DS lite hebben met de problemen die ik omschreven heb een paar posts eerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
SuBurP schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:13:
Zijn er misschien nog andere hier die een DS lite hebben met de problemen die ik omschreven heb een paar posts eerder ?
Ik heb zelf 2 DS-Xtreme's besteld, en ik heb ook 2 DS-Lite's zodra ik ze binnen heb laat ik het je weten.
Is niet te hopen trouwens dat ik die problemen ook allemaal krijg want ik heb ze uit Duitsland besteld, iemand enig idee hoe dat met garantie gaat?
Word gewoon opsturen naar duitsland denk ik en hun regelen het verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag het eens op het DS-Xtreme forum misschien kunnen zij analyseren wat er aan de hand is.
Voor de rest doet mij DS-X het prima en met de nieuwe firmware is de bug in de mp3 crash bij mij ook verholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17
SuBurP schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:13:
Ik heb een lite, en verder werkt de kaart perfect hoor. In het DS-X forum staan wel meer mensen die het probleem hebben dat de kaart niet goed wordt gedetecteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:30:
[...]

Ik heb een lite, en verder werkt de kaart perfect hoor. In het DS-X forum staan wel meer mensen die het probleem hebben dat de kaart niet goed wordt gedetecteerd..
Ik heb ook een Lite alles werkt goed en ik heb idd ook iets gelezen over plasticjes verwijderen of een stukje papier erbij doen oid, maar de support op de ds-x forums is erg goed dus ik zou het daar gewoon even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Mijn sample werkt ook netjes met de lite, dus dat op zich mag het probleem niet zijn. Het eerste waar ik aan denk is dat je inderdaad een slechte mold hebt gehad en er te veel plastic zit. Zou je kunnen weg snijden evt..

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBurP
Ik heb de plastic behuizing eraf gehaald , het chipie in de DS gestopt maar zonder positief resultaat.
Ben nog ff naar me buren gelopen , die hebben ook een DS lite , maar hetzelfde probleem.
Ik denk toch dat het niet aan de kaart zelf ligt maar aan de software die erop staat , dit omdat er toch spellen zijn die het wel doen.
Als de hardware op het kaartje defect zou zijn dan zal geeneen spel het doen lijkt mij.
Misschien is er een mogelijkheid om het besturingssysteem op het kaartje opnieuw te installeren.

Ik ga vanavond wel even een topic openen op het DS-Xtreme forum , ik laat jullie nog weten hoe dit verder afloopt.

In ieder geval bedankt voor de reacties die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey,

Hoi ik ben soussi en ben deze forum tegengekomen terwijl ik op zoek was naar comments op de ds-xtreme.

Ik heb een bestelling geplaatst bij mod-ship.com voor een ds-xtreme voor de shipping van 7 november maar is uitegsteld tot 14november dus afwachte tot ik hem heb.

En Suburp ik denk dat zolang je kaartje wel andere games perfect afspeelt het niet zou liggen aan dat kaartje maar eerder aan dat spel dat je erop speelt. misschien is het en geoatchte versie voor een bepaalde flasher ofzow... kzou zeggen probeer een andere versie van de game ...japanse versie ofzow...

Groetjes en hoop snel een ds kaartje in de bus te krijgen :)

EDIT: naar het schijnt hebben er nog dat probleem suburp...het ziet ernaar uit dat je een nieuwe unit moet krijgen...Hardware malfunction is de oorzaak lees ik op ds-xxtreme forum...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de Supercard Lite.
Ik heb de 3 delen van dit topic al doorgelezen, maar kan de oplossing niet vinden.

Ik heb een DS lite gekocht, en een Supercard Lite, met Superkey 4, firmware 1.70. Ik heb een backup van een aantal ROMS (Big Brain, Brain Academy en Mario Kart), die in de Supercard software geladen en vervolgens naar mijn SD kaart gekopieerd. Wanneer ik bijvoorbeeld Big Brain start, moet ik kiezen welke taal ik wil gebruiken, bijv. Nederlands. Vervolgens start de game opnieuw op, maar krijg ik weer de talenkeuze.

Als Brain Academy start, en een profiel aanmaak en wat levels doe, zijn die verdwenen nadat de DS uit is geweest.

Ik heb binnen de Supercard software de properties van de games bekeken en Real Time Save aangevinkt. Als ik tijdens Big Brain L+R+S+Select kies, krijg ik geen save mogelijkheid.

Als ik de DS start, heb je een menu list, waar de games staan, en een menu saver. Hier staan ook de games vermeld, met daarin 4 game save mogelijkheden. Als ik op 1 van die opties klik, wordt me gevraagd of ik op SD heb opgeslagen. Als ik dat aanklik, gebeurt er nog niets.

Kan iemand me helpen de save functie aan de gang te krijgen ? De games werken op zich wel, behalve Big Brain dan, maar ik zou natuurlijk graag de DS uit kunnen zetten en later verder kunnen spelen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
De save functie moet wel aangeroepen worden natuurlijk (bij BBA weet ik niet wanneer dat gebeurd). Probeer een Phoenix Wright of zo (daar kun je door op start te drukken op bijna elk moment saven). Wat betreft RTS (real time save) die is volgens mij alleen voor GBA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:
[...]

Veel te duur, ik heb hem voor 109,- euro per stuk besteld inclusief verzendekosten uit duitsland.
Ik moet hem nog wel binnen krijgen, maar ik zie dat psxshop geeneens een datum kan geven. Dus ook zij hebben hem niet.
ik zelfs voor 85 met een inkoopactie O_o alles boven de 105/110 is pure oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
.. En heb je hem al binnen dan? ;)
Het zal waarschijnlijk de samenkopen.net bliksemactie zijn waar je aan mee hebt gedaan, en eerlijk gezegd vertrouw ik dat allemaal niet zo. Het lijkt er zelfs op dat er nog helemaal niets besteld is na 3 weken.
95-100 euro voor de chip is normaal (als iemand een goedkopere aanbieder weet.. ;) ).
PSX shop is altijd al een tent geweest die veels te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DinoPK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:53:
Het zal waarschijnlijk de samenkopen.net bliksemactie zijn waar je aan mee hebt gedaan, en eerlijk gezegd vertrouw ik dat allemaal niet zo. Het lijkt er zelfs op dat er nog helemaal niets besteld is na 3 weken.
95-100 euro voor de chip is normaal (als iemand een goedkopere aanbieder weet.. ;) ).
Inderdaad, die inkoop actie had ik ook gezien, maar ik had toendertijd te weinig vertrouwen in het product aangezien er weinig bekend was.
Ik vraag me ook af of ze al geleverd zijn, ik wacht nog steeds op mijn bestelling van divineo.de .
Ze wisten mij afgelopen maandag wel te melden dat mijn 2 DS-X binnen 10 dagen werd verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

DinoPK schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:53:
[offtopic]
Ik heb al ontzettend veel besteld via samenkopen.net. Er zijn allerlei keuringen door de mensen die voor de site vrijwilligen. Je kan niet zo maar een inkoopactie starten en als er iets misgaat gaan ze er keihard achteraan. Ben er ontzettend tevreden over en bestel er zonder dat ik bang ben dat ik opgelicht wordt.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar hij heeft hem nog niet binnen misschien dat ie pas over een maandje komt bij SamenKopen.net, en idd ik heb de actie ook gezien maar vond het niet vertrouwd, veel spellingsfouten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mischien wel geinteresseerd in een Ds-extreme, kan iemand mij een winkel aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Ik heb een paar vragen... Hoogst waarschijnlijk zijn de antwoorden te vinden op het forum maar ik heb al een tijdje lopen stressen en heb nu niet de hartslagen om nu ook nog eens op een forum te speuren :'( |:(

Tech specs: Gameboy Advance Micro - EZ-Flash IV met een 1 GB Kingston Mini SD.

1) Ik zou graag willen weten hoe je effecient een ROM flasht op een mini SD kaart en die dan werkend krijgt op de Gameboy omdat ik alleen elke keer een zwart scherm krijg

2) Ik zou graag tips willen welke shells stabiel zijn en goedwerken (ikzelf heb zitten prutsen met "PogoShell2.0Beta4" maar wanneer ik de "flashme.gba" flash naar mijn SD krijg ik alleen een zwart scherm te zien

3) Welke flash client is het beste (heb nu EZ4_client)

Ik hoop genoeg info gegeven te hebben gegeven... Mijn grootste vraag is eigenlijk waarom krijg ik een zwart scherm als ik er wel ROM's op heb zitten en hoe los ik dit op

mvg,
Kees de Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Pewwy schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:48:
Ben benieuwd wat we van de Ninjapass X9 kunnen verwachten, ziet er retegoed uit voor het bedrag dat ervoor gevaagd wordt.
Ik krijg er als het goed is (net mailtje ontvangen van Ninjapass) eentje opgestuurd. Ze zouden hem de 15de November de deur uit doen. Mocht je nog vragen hebben erover kan ik die als ik hem krijg misschien wel beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Scorpei schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:05:
[...]

Ik krijg er als het goed is (net mailtje ontvangen van Ninjapass) eentje opgestuurd. Ze zouden hem de 15de November de deur uit doen. Mocht je nog vragen hebben erover kan ik die als ik hem krijg misschien wel beantwoorden.
Ja... wat kost dat? En waar heb je hem besteld? Heb erg veel interesse in die Ninjapass :)

[ Voor 8% gewijzigd door S1W op 11-11-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mij kost het niks (een sample om te reviewen; zie m'n site --> signature). Ik geloof dat hij bij winsunx 80 USD kost (maar ik ben geen fan van die toko).

[ Voor 15% gewijzigd door Scorpei op 12-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Scorpei schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:53:
Mij kost het niks (een sample om te reviewen; zie m'n site --> signature). Ik geloof dat hij bij winsunx 80 USD kost (maar ik ben geen fan van die toko).
Nope... kost bij Winsux 50 dollar (ex 5% korting). Is niet duur volgens mij...
Waarom ben je geen fan van die toko dan?

Offtopic: ga jij die dingen ook verkopen?
Ow, en WinSux moet natuurlijk WinSunx zijn :P

[ Voor 14% gewijzigd door S1W op 12-11-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
S1W schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:04:
[...]

Nope... kost bij Winsux 50 dollar (ex 5% korting). Is niet duur volgens mij...
Op zich niet veel, is ongeveer 40 euro. Als je kijkt naar de alternatieven;
DS-link; 36 euro
DS-Xtreme; 100 euro (en voor het voorkomen van een flame war ook 85 euro)
AceKard; geen ID zal wel rond de 40 zitten, maar ik heb nog geen verkoop punt gezien van die kaart.
Waarom ben je geen fan van die toko dan?
Nou, ik heb ze ooit een mailtje gestuurd, en daar heb ik nooit meer iets op terug gehad. Dat vind ik niet netjes. Op z'n minst een mailtje dat ze geen intresse hebben of zo zou ik zeggen.
Offtopic: ga jij die dingen ook verkopen?
Denk het niet, ik ben op zich niet van plan reseller te worden of zo. Dat is me allemaal te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Scorpei schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:12:
[...]

Op zich niet veel, is ongeveer 40 euro. Als je kijkt naar de alternatieven;
DS-link; 36 euro
DS-Xtreme; 100 euro (en voor het voorkomen van een flame war ook 85 euro)
AceKard; geen ID zal wel rond de 40 zitten, maar ik heb nog geen verkoop punt gezien van die kaart.
Nee, is idd niet zo duur, alleen de verzendkosten, phew 26 dollar :(
[...]

Nou, ik heb ze ooit een mailtje gestuurd, en daar heb ik nooit meer iets op terug gehad. Dat vind ik niet netjes. Op z'n minst een mailtje dat ze geen intresse hebben of zo zou ik zeggen.
Heb ze ook een mailtje gestuurd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
S1W schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:53:
[...]

Nee, is idd niet zo duur, alleen de verzendkosten, phew 26 dollar :(
Hoppa!
S1W schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:53:
[...]
Heb ze ook een mailtje gestuurd, ben benieuwd.
Ik hoor graag of je nog iets van ze hoort, dan kan ik er ook nog eens een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieler schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:29:
Ik heb een paar vragen... Hoogst waarschijnlijk zijn de antwoorden te vinden op het forum maar ik heb al een tijdje lopen stressen en heb nu niet de hartslagen om nu ook nog eens op een forum te speuren :'( |:(

Tech specs: Gameboy Advance Micro - EZ-Flash IV met een 1 GB Kingston Mini SD.

1) Ik zou graag willen weten hoe je effecient een ROM flasht op een mini SD kaart en die dan werkend krijgt op de Gameboy omdat ik alleen elke keer een zwart scherm krijg

2) Ik zou graag tips willen welke shells stabiel zijn en goedwerken (ikzelf heb zitten prutsen met "PogoShell2.0Beta4" maar wanneer ik de "flashme.gba" flash naar mijn SD krijg ik alleen een zwart scherm te zien

3) Welke flash client is het beste (heb nu EZ4_client)

Ik hoop genoeg info gegeven te hebben gegeven... Mijn grootste vraag is eigenlijk waarom krijg ik een zwart scherm als ik er wel ROM's op heb zitten en hoe los ik dit op

mvg,
Kees de Jong
Volgens mij ben je er al uit? Zie http://www.sosuke.com/ezflash/about2875.html of is dat een andere Kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
@ snoeki

Ja zekers ik ben eruit gekomen... Er bleek wat troep te zitten bij een soldeerpunt dichtbij de leescontacten :X

Alles werkt nu prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Scorpei schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:15:
[...]

Ik hoor graag of je nog iets van ze hoort, dan kan ik er ook nog eens een mailtje aan wagen.
Binnen 24 uur een mail terug, valt wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
S1W schreef op maandag 13 november 2006 @ 07:14:
[...]

Binnen 24 uur een mail terug, valt wel mee dus.
Hmm, misschien maar weer eens een mailtje aan wagen dan ;). Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mijn bestelling bij divineo.de weer eens uitgesteld voor de 3de keer geven ze aan binnen 10 werkdagen de 2 DS-Xtreme's naar me toe te sturen.
Ik heb al betaald, kan iemand me gerust stellen dat ze echt een keer verstuurd gaan worden of... ben ik genaaid? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan vraag je of ze je geld terugsturen?
heb ik laatst bij play-asia ook gedaan omdat ik al 3 maanden zat te wachten op een hoesje voor mn DSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50
Heb hier een EZFlas IV kaartje samen met een MK4-Key.
Nu wil ik hier graag beup op draaien.
Maar krijg het niet voor elkaar.
Hij kan niet connecten met me Wifi stick.
Iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Hoe heb je de wifi stick ingesteld staan? Werkt er verder wel iets mee (van homebrew, officiele games zullen het vast doen daar twijfel ik niet aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerminalNL schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:44:
Heb hier een EZFlas IV kaartje samen met een MK4-Key.
Nu wil ik hier graag beup op draaien.
Maar krijg het niet voor elkaar.
Hij kan niet connecten met me Wifi stick.
Iemand hier misschien een oplossing voor?
ik heb beup draaiende gehad op mijn ez4 kaart, werkte redelijk goed. Maar ik heb een draadloos netwerkje hier en geen stick, ik kan je dus niet de instellingen geven. Het ligt dus niet aan je EZ4 kaartje, daarop werkt het.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Het makkelijkst is dan om die stick als AP te laten draaien denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier yoshi's island werkend met een supercard(lite)? het lijkt er echt op dat je de laatste tijd voor zo'n beetje alles een update van die software nodig hebt want zo'n beetje elke nieuwe game komt er niet goed door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:02:
Heeft iemand hier yoshi's island werkend met een supercard(lite)? het lijkt er echt op dat je de laatste tijd voor zo'n beetje alles een update van die software nodig hebt want zo'n beetje elke nieuwe game komt er niet goed door :(
Working great on Supercard (Lite/microSD) v2.57 using these settings:

Restart: Y / Trim: Y / Faster Game Play: Y / Enable "Patch Cartridge Access" Compatibility: High / Enable DMA Mode: Y

DMA is probably unnecessary since I'm using a Lite, but I enabled it anyway to see smile.gif
Veel plezier :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50
Alles werkt er gewoon op.
Moonshell en zo wel.
En heb gewoon de Nintendo Wifi stick :), daar kun je volgens mij niks mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt al, schijnbaar moet je minimaal 500meg vrij hebben op je windows schijf.

Maar waar dient dma voor?

Edit: weet je misschien of er een save functie in de game zit? kan ik nergens vinden (komt zeker pas bij zo'n kasteeltje?). Wat ook wel grappig is is dat het museum helemaal geen uitgang heeft. Tenminste, niet eentje die je snel kan vinden, tis te merken dat artoon eraan heeft gezeten. Heb je 3 levels gespeeld, check je ff daarzo, kan je weer fucking overnieuw beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:59:
[...]

Het werkt al, schijnbaar moet je minimaal 500meg vrij hebben op je windows schijf.

Maar waar dient dma voor?

Edit: weet je misschien of er een save functie in de game zit? kan ik nergens vinden (komt zeker pas bij zo'n kasteeltje?). Wat ook wel grappig is is dat het museum helemaal geen uitgang heeft. Tenminste, niet eentje die je snel kan vinden, tis te merken dat artoon eraan heeft gezeten. Heb je 3 levels gespeeld, check je ff daarzo, kan je weer fucking overnieuw beginnen.
Ik heb geen idee waar DMA voor dient.

Het saven wordt automatisch gedaan na elk level. Je moet aan het begin een slot kiezen en daarmee wordt alles opgeslagen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? nou bij mij word er echt niet gesaved. Ik kan levels uitspelen wat ik wil maar zodra ik mijn DS uitzet, uit het map menu ga of wat dan ook mag ik fijn weer overnieuw beginnen inclusief dat lamlendige lulverhaal aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:02:
? nou bij mij word er echt niet gesaved. Ik kan levels uitspelen wat ik wil maar zodra ik mijn DS uitzet, uit het map menu ga of wat dan ook mag ik fijn weer overnieuw beginnen inclusief dat lamlendige lulverhaal aan het begin.
Hmmm, dan is er toch iets mis met de Supercard. Ik heb zelf een G6-Lite dus ik weet niet wat er mis is.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een firmware update werkt het wel. Maar nu heb ik iets anders. Games lijken veel sneller te gaan dan de bedoeling is. Contact loopt bv duidelijk sneller dan eerst (ik ben er alleen niet uit of die eerst nou traag liep, of nu juist sneller) en ook yoshi lijkt sneller te lopen dan de bedoeling is tenzij de game van zichzelf al vrij snel loopt. Maar ik heb ook met mariokart gekeken met mijn andere DS erbij maar daar zat weer geen verschil in.

Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben gemerkt met een scl en firmware 1,7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
TerminalNL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:40:
Alles werkt er gewoon op.
Moonshell en zo wel.
En heb gewoon de Nintendo Wifi stick :), daar kun je volgens mij niks mee instellen.
Niet met de officiele software nee. Maar die is ook best wel triest. Je moet hem of in softAP mode gaan draaien of via Linux als echt acces point laten werken. De wifi stick wordt namelijk niet ondersteund door homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Voor de geinteresseerden: iBood van vandaag
Een 512Mb MicroSD met adapter voor 14,95...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Coole avatar ;)

Ik wil wat SNES games op m'n M3 gaan draaien. Ik zie dat daar een aantal emulators voor zijn en ergens in dit topic had ik gelezen dat SnezziDS de beste zou zijn, klopt dit?

Klopt het nu dat met de M3 Game Manager geen SNES games geconverteerd kunnen worden? Het staat wel op de M3 site, maar met de M3 Game Manager lukt het me niet...

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Jerry schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:53:
[...]
Ik heb geen idee waar DMA voor dient...
DMA is Direct Memory Acces, het komt erop neer dat hij rechtstreeks het geheugen aanspreekt (lees: gelijk van de sd/cf kaart leest) met een bepaalde snelheid, meestal x en x bij DS en GBA flash catridges.
Het komt erop neer dat spellen niet eerst een tijdje in hoeven te laden en gelijk op een goede snelheid spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eey,

Die NinjaPass X9 kan die ook gba spellen afspelen? want dan is dit wel iets voor mij, anders ben ik voor bv een ds-X of m3lite micro sd veel meer kwijt.

En met films... welke formaten hebben ze het hier dan over? en muziek neem ik mp3 aan?

Iemand hier info over?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:05:
Eey,

Die NinjaPass X9 kan die ook gba spellen afspelen? want dan is dit wel iets voor mij, anders ben ik voor bv een ds-X of m3lite micro sd veel meer kwijt.

En met films... welke formaten hebben ze het hier dan over? en muziek neem ik mp3 aan?

Iemand hier info over?
Geen GBA support. Dit is alleen mogelijk met een emulator die er waarschijnlijk nooit gaat komen. De snelheid van Slot-2 is veel groter dan Slot-1, dat is de beperking (or so I've read).

Met films wordt .dpg (nDs mPeG) bedoeld; MPEG1 met MP3 audio in een .dpg bestand. De kwaliteit is vrij aardig. Je kan al wat encodes proberen met BatchDPG en afspelen met DPGPlay (zoek even in dit topic). Er waren dacht ik ook nog andere formaten, maar het hoe en wat hiervan weet ik niet. DPG's kun je afspelen met MoonShell.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info,

Dus ik denk dat ik maar voor de m3 lite ga (die wel gba ondersteuning heeft) of de supercard versie.

Ik snap alleen niet welke nou beter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Op www.samenkopen.net wordt de EZ4 Deluxe + EZ Pass 3 aangeboden voor 60 euro. Dit is toch een mooie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vvas eerst ook vastbesloten een M3 lite te nemen, tot ik zag dat de G6 lite een veel mooier (beter) game menu heeft. Nu wil ik dus een G6 lite, maar die is haast niet leverbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ez spullen lijkt me niet zo super (paar reviews op gbatemp gelezen)

G6 heeft 512mb....veel teweinig ..ik wil ook van de andere functies gebruik kunnen maken, dus wil op school de nieuwste aflevering van lost kunnen zien (zelfs als de qualiteit niet zo super is!!) en mp3's kunnen luisteren.

Dus zit vastgepint op een microSD device...van min 2 gb.

Voordelen m3lite
Voordelen Supercard

Nadelen M3lite
Nadelen Supercard

Kan iemand dat aanvullen, bij mijn weten is Supercard iets slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet speelt de supercardlite alles perfect af (heb er zelf 1) alleen gba support is niet helemaal geweldig. Games waarbij je veel sprites hebt (yoshi island) die lopen traag. Wat betreft DS en homebrew support doe je aan de scl geen miskoop. Weet niet of de m3 beter is want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:52:
Voor zover ik weet speelt de supercardlite alles perfect af (heb er zelf 1) alleen gba support is niet helemaal geweldig. Games waarbij je veel sprites hebt (yoshi island) die lopen traag. Wat betreft DS en homebrew support doe je aan de scl geen miskoop. Weet niet of de m3 beter is want die heb ik niet.
Yoshi's Island is geen goede benchmark; het orignele spel loopt ook traag bij veel sprites; het is dus de CPU die de bottleneck is.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:29:
Ik vvas eerst ook vastbesloten een M3 lite te nemen, tot ik zag dat de G6 lite een veel mooier (beter) game menu heeft. Nu wil ik dus een G6 lite, maar die is haast niet leverbaar ;(
De M3 heeft net een nieuwe update gekregen waardoor je ook daar de icoontjes ziet (jeeej). Verder moet je bij de M3 en G6lite niet op looks gaan selecteren. Je moet denken aan de prijs en de grootte van het opslag medium (M3 = SD kaartje, G6 = vast).

[ Voor 0% gewijzigd door Scorpei op 18-11-2006 16:18 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 07:32:
<knip>
Kan iemand me helpen de save functie aan de gang te krijgen ? De games werken op zich wel, behalve Big Brain dan, maar ik zou natuurlijk graag de DS uit kunnen zetten en later verder kunnen spelen.

Alvast bedankt
Ik had hier hetzelfde probleem, maar pas nadat ik de nieuwste versie van de supercard software had geinstalleerd. De save functionaliteit is in v2.57 brak ofzo. Nadat ik v2.56 weer geinstalleerd had, en de spellen opnieuw geconverteerd werkte alles weer prima.
Hope this helps!

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:16:
De M3 heeft net een nieuwe update gekregen waardoor je ook daar de icoontjes ziet (jeeej).
Dat zou fantastisch zijn, want dan ga ik zeker weer voor de M3. Weet iemand misschien een site waar je wat screenshots van de nieuwe update kan zien? Of ziet de game menu er nu precies zo uit als bij de G6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:59:
[...]

Dat zou fantastisch zijn, want dan ga ik zeker weer voor de M3. Weet iemand misschien een site waar je wat screenshots van de nieuwe update kan zien? Of ziet de game menu er nu precies zo uit als bij de G6?
Eum, niet helemaal precies, maar neem het menu wat de M3 had en stel je het dan à la windows voor. Dan voor elk spel een icoontje en voor mappen een mappen icoontje. Dan heb je het wel zo'n beetje ;). Dus het is ongeveer hetzelfde als van de G6 maar wel met de oude (lelijke) skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je een skin gebruikt, ziet het game menu er dan nog steeds zo "lelijk" uit? Hoe zit het trouwens met de GBA menu bug die de G6 heeft? Hebben de GBA games op de M3 ook allemaal dezelfde naam? Kan je geen screenshot op je M3 review pagina zetten? Ik ben wel heel erg benieuwd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al dat de skins niet meer werken... Er moeten nieuwe skis komen. De icons zien er wel aardig uit zo, maar inderdaad nog steeds erg rommelig. Maar we gaan de goede kant op.
Afbeeldingslocatie: http://www.ds-scene.net/images/news/m3_new.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem met mijn G6L;

wanneer ik via mijn passcard3 mijn G6L "inga" wordt de lijst met games niet weergegeven, ook de tekst "please wait... processing data" doet zich niet voor. Wanneer ik naar de media-speler doe krijg ik de tekst "Warning can not find Card. Please shut down and insert a Secure digital Card". Soms doet ie het na 2x booten opeens wel, de andere keer na 15x booten nog steeds niet. Heb al dingen geprobeerd als; G6L openschroeven en goed leggen, stof wegblazen, formateren van de G6L, in een andere DS proberen. Dit alles helpt echter niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Mickman schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:26:
Op www.samenkopen.net wordt de EZ4 Deluxe + EZ Pass 3 aangeboden voor 60 euro. Dit is toch een mooie deal?
Jep, tweakerrrr hanteert altijd mooie prijzen. Ik ga echer wachten op de NINJAPASS X9TF. Eerst kijken hoe hij het doet, maar klinkt wat mij betreft het meest interessant van alle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Goed, ik heb besloten om voor de EZ4 Deluxe te gaan. Een Nederlandse tussenpersoon vind ik toch wel handig :P

Nu moet ik nog geheugen aanschaffen. Ik kan echter niet bepalen welke ik moet nemen.

Er zijn een aantal keuzes voor 1 GB:
- DaneElec, 36 euro
- Kingston, 36 euro
- SanDisk, 35 euro
- SanDisk Ultra II, 42 euro
- MediaMarkt, welk merk is dat? 39 euro

Ik heb op internet gezocht naar performance en compatibility verschillen, maar ik vind veel tegenstrijdige verhalen. Welk merk hebben jullie en welk merk wordt bij de MediaMarkt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:14:
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem met mijn G6L;

wanneer ik via mijn passcard3 mijn G6L "inga" wordt de lijst met games niet weergegeven, ook de tekst "please wait... processing data" doet zich niet voor. Wanneer ik naar de media-speler doe krijg ik de tekst "Warning can not find Card. Please shut down and insert a Secure digital Card". Soms doet ie het na 2x booten opeens wel, de andere keer na 15x booten nog steeds niet. Heb al dingen geprobeerd als; G6L openschroeven en goed leggen, stof wegblazen, formateren van de G6L, in een andere DS proberen. Dit alles helpt echter niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe is op te lossen?
Klinkt als vieze contactjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Zitten er nog nadelen aan die EZ4 Deluxe? Die passcard namelijk, ben ik nog steeds benieuwd naar, of die programmable is.

Ik zie letterlijk even door alle bomen het bos niet meer ;) Wat is volgens jullie momenteel de beste kaart (vooral voor pokemon games)?

[ Voor 36% gewijzigd door prototype op 19-11-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:39:
[...]

Klinkt als vieze contactjes?
misschien een hele domme vraag maar hoe kan ik dit verhelpen? Oftewel waarmee schoon te maken, als dit uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wij hebben twee ds-xtreme kaarten besteld en gaan ze volgende week ophalen.
Nu lees ik over firmware die je moet updaten zodat bepaalde spellen het wel doen.
Nu zijn wij beginners wat dit betreft en wij vragen ons af waar dit moet doen en hoe.
Waarschijnlijk met de usb kabel die bij de ds-xtreme kaart zit.
We hebben veelberichten gelezen maar dit to nu toe niet kunnen vinden.
De website van Scorpei hebben we ook gevonden maar is er inmiddels niet een nederlandstalige website waar het allemaal uitgelegd wordt?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:40:
Die Ez spullen lijkt me niet zo super (paar reviews op gbatemp gelezen)

G6 heeft 512mb....veel teweinig ..ik wil ook van de andere functies gebruik kunnen maken, dus wil op school de nieuwste aflevering van lost kunnen zien (zelfs als de qualiteit niet zo super is!!) en mp3's kunnen luisteren.

Dus zit vastgepint op een microSD device...van min 2 gb.

Voordelen m3lite
Voordelen Supercard

Nadelen M3lite
Nadelen Supercard

Kan iemand dat aanvullen, bij mijn weten is Supercard iets slechter.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk, te meer omdat een supercard lite + superkey al voor €60 te koop zijn op ebay en een m3 lite al gauw €100 moet opbrengen in de Neerlandsche webshops. Is het prijsverschil van €40 dan te billijken?
Dan nog iets anders: bij de m3 zit de geheugenkart van "binnen" en bij de supercard van "buiten"... valt dat kleine ding er niet makkelijk uit bij de supercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, kaartje blijft goed zitten. Het kost best wel wat moeite om de sd kaart eruit te krijgen. Niet dat ie ubervast zit maar hij zal er niet zomaar uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het schoongemaakt met contactspray, nog steeds hetzelfde probleem. Wat ik echter raar vind is dat nadat ik m heb geformateerd en ik 'm direct in mn DSL doe hij al gelijk versie 4.6c draait... terwijl ie net vers is geformateerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ben eigenlijk op zoek naar een NDS-emulator voor op de pc, waarmee ik ook wifi applicaties kan testen... Zijn er dergelijke emulatoren die dit ondersteunen?

Ik heb de "top 5" (DeSmuME/iDeaS/Ensata/DualiS/DSemu) geprobeerd, maar ik denk niet dat ik met een van deze uit de voeten kan... Zijn er nog andere die het proberen waard zijn, of moet ik het maar gewoon op de DS zelf uitzoeken? (of nog een poosje wachten totdat er wel een emulator is die ik gebruiken kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

LaborGardens schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:13:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk, te meer omdat een supercard lite + superkey al voor €60 te koop zijn op ebay en een m3 lite al gauw €100 moet opbrengen in de Neerlandsche webshops. Is het prijsverschil van €40 dan te billijken?
Dan nog iets anders: bij de m3 zit de geheugenkart van "binnen" en bij de supercard van "buiten"... valt dat kleine ding er niet makkelijk uit bij de supercard?
Het prijsverschil is het volgens wat ik her en der gelezen heb qua ervaringen niet waard. De M3 heeft betere GBA support, maar de DS mogelijkheden zijn volgens mij vrijwel identiek. Ipv eBay of een Nederlandse importeur is het vaak voordeliger om direct bij een webshop als HopeBuy of PSXBox te kopen met PayPal. Ik heb zelf goede ervaringen met beide sites :) (anderen ook als je zoekt in dit en vorige topic)
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:29:
Wat ik echter raar vind is dat nadat ik m heb geformateerd en ik 'm direct in mn DSL doe hij al gelijk versie 4.6c draait... terwijl ie net vers is geformateerd :?
De Loader staat niet op de chip die je kunt formatteren en waar je zelf zooi op kunt zetten, maar op een aparte chip van een paar Mbit (heb het ergens ooit gelezen).
Ejorne schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:09:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een NDS-emulator voor op de pc, waarmee ik ook wifi applicaties kan testen... Zijn er dergelijke emulatoren die dit ondersteunen?

Ik heb de "top 5" (DeSmuME/iDeaS/Ensata/DualiS/DSemu) geprobeerd, maar ik denk niet dat ik met een van deze uit de voeten kan... Zijn er nog andere die het proberen waard zijn, of moet ik het maar gewoon op de DS zelf uitzoeken? (of nog een poosje wachten totdat er wel een emulator is die ik gebruiken kan?)
Huidige DS emulators zijn nog niet zo vergevorderd dat je er echt goed mee kunt spelen, laat staan dat WiFi werkt. Proberen op 'the real thing' dus ;)

Heeft iemand al een fotootje van de nieuwe 4.6C Loader voor de G6 Lite? Ik heb de mijne (helaas) niet meer, maar ben altijd benieuwd naar ontwikkelingen op GUI gebied :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 20-11-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

jelbo schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:44:

Huidige DS emulators zijn nog niet zo vergevorderd dat je er echt goed mee kunt spelen, laat staan dat WiFi werkt. Proberen op 'the real thing' dus ;)
Okay thanks... nog maar ff wachten dus en intussen de ds maar telkens ter hand nemen...
Nuja, het echte testen kan toch alleen maar op "the real thing" natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:10:
Hallo,

Wij hebben twee ds-xtreme kaarten besteld en gaan ze volgende week ophalen.
Nu lees ik over firmware die je moet updaten zodat bepaalde spellen het wel doen.
Nu zijn wij beginners wat dit betreft en wij vragen ons af waar dit moet doen en hoe.
Waarschijnlijk met de usb kabel die bij de ds-xtreme kaart zit.
We hebben veelberichten gelezen maar dit to nu toe niet kunnen vinden.
De website van Scorpei hebben we ook gevonden maar is er inmiddels niet een nederlandstalige website waar het allemaal uitgelegd wordt?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_
Nou, ik ben gewoon lui en ga niet alles twee keer typen ;). Wat betreft het flashen, das best wel simpel.

1. Stop de usb kabel in de DS-X, 2. Hang het hele geval aan de PC, 3. start de flasher op je PC, 4. Klaar (meen ik, maar het staat vrij duidelijk op de website geloof ik).

Mocht je nog vragen hebben zou ik zeggen ask away (@ m'n blog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
no@gba is wel goed tegenwoordig (tot voor kort geen geluid maar nu wel geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:29:
Heb het schoongemaakt met contactspray, nog steeds hetzelfde probleem. Wat ik echter raar vind is dat nadat ik m heb geformateerd en ik 'm direct in mn DSL doe hij al gelijk versie 4.6c draait... terwijl ie net vers is geformateerd :?
Dat wat je formateerd is het geheugen, niet de chip met de FW (is maar goed ook ;)). Misschien, ik gok maar wat, is dit probleem pas sinds je hebt geupdate? Dan zou je eens een nieuwe (of oudere) update moeten draaien en kijken of dit je probleem verhelpt (misschien eerst met iets waarvan je weet dat het ooit werkte, versie 4.4 of zo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:23:
[...]

Dat wat je formateerd is het geheugen, niet de chip met de FW (is maar goed ook ;)). Misschien, ik gok maar wat, is dit probleem pas sinds je hebt geupdate? Dan zou je eens een nieuwe (of oudere) update moeten draaien en kijken of dit je probleem verhelpt (misschien eerst met iets waarvan je weet dat het ooit werkte, versie 4.4 of zo?).
4.6c heeft gewoon gewerkt, ik kan ook niet meer updaten trouwens, krijg de melding dat ik moet formatten en dan files in de root moet zetten, ook wanneer ik deze procedure heb doorlopen. Heb al een tijd de lijst met games niet meer gezien, lijkt erop dat dat ook niet meer gaat gebeuren...

Zal nog één keer het gehele probleem tot nu toe neerzetten in de hoop dat iemand een oplossing weet;

Als ik boot via passcard3 krijg ik niet de tekst "processing data... please wait". Eerst kon ik dit nog verhelpen door meerdere malen te booten, dit helpt nu helaas ook niet meer. Krijg de hele lijst met games dus niet meer te zien. Wanneer ik naar "media" ga krijg ik de melding "Warning can not find Carrd. Please shut down and insert a secure digital card"

De volgende dingen heb ik geprobeerd om het te verhelpen

- Andere DSL
- Blazen in DSL, G6L schoonmaken (blazen, contactspray)
- Formateren
- Cardridge openen en de G6L herplaatsen
- Met L+R+START+SELECT het geheugen gewist, geformateerd en proberen te updaten (wat dus
niet lukt)

Na mijn laatste update kan ik dus ook niet meer updaten via het GAMEBOY gedeelte. Noch door middel van naar het update pictogrammetje te gaan, noch door A+B+START+SELECT in te drukken. Wanneer ik dat doe en op YES druk krijg ik een 7 en een 1 in het beeld en voor de rest gebeurt er niets...

Heb al gemaild naar winsunx die zeggen dat ik t naar ze kan opsturen, maar dat kost behoorlijk wat. Zit er wel aan te denken want ben ten einde raad... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Aangezien die supercard site niet echt duidelijk is met die manuals, stel ik m'n vraag even hier:
hoe kan ik saven?

Ik heb een DS Lite + SuperCard + Key voor DSLite met microSD kaartje.
Maar de aangegeven toetsencombinaties werken niet.
Ik kom met L+R+start+select niet in het menu, RTS doet ook niets en gewone saves saven met L+R+A+select lijkt ook niets te doen.
Erg vaag imo :(

Edit: Ik heb hem zover dat ie saved, nouja, als ik dat ingame aangeef.
Real Time Save en andere toetsencombo's lukken nog altijd niet.

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 20-11-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Omg, zie ik hier goed dat de ninjapass X9TF al uit is en meteen uitverkocht ?!

http://www.winsunx.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Is er toevallig een amiga emulator voor de DS?

Ik weet niet precies welke amiga (edit: de 500), ik weet alleen dat het spel dat ik op de amiga heb gespeeld Nrth and South heet.

En man, wat was dat lachen. Zo eenvoudig. Toch kon je er echt goed in worden.

Lijkt me fantastisch deze game op de DS te spelen.

edit: en het gaat om deze game

http://www.classicgaming.nl/reviews/northandsouth.html

[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 21-11-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Erkandude schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:43:
Omg, zie ik hier goed dat de ninjapass X9TF al uit is en meteen uitverkocht ?!

http://www.winsunx.com/index.php
That's what it says ;). Ik heb er binnenkort misschien twee waarvan ik er een kan doorverkopen maar dat weet ik niet zeker, dat kan ik pas over een dag of 10 zeker zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 07:29:
[...]

That's what it says ;). Ik heb er binnenkort misschien twee waarvan ik er een kan doorverkopen maar dat weet ik niet zeker, dat kan ik pas over een dag of 10 zeker zeggen.
Heb je er al een 4gb :o
kaartje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Je bedoelt microSD? Nope. Maar op het moment heb ik er ook nog geen hier liggen, dat komt allemaal nog (is wel al verstuurd, nu moet ik het alleen nog ontvangen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Scorpei schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 07:29:
[...]

Oh cool, laat het me even weten dan als het zover is, Post ook je review hier zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 25-11-2006 15:12 ]

• Scorpei
Een Nederlandse release van de M3 firmware.
Laat me even weten als er iets niet klopt ;). Ik heb die firmware (het taal stuk) gemaakt dus ik hoor graag als er fouten in zitten. Dan kan ik die doorgeven aan M3/G6.

Verwijderd

Ik heb begin van de week 3x(M3Lite+Passcard3+1GB) besteld bij hopebuy.com. Ik heb ze nog niet binnen, maar ik hoop snel mee te kunnen praten over de M3 (on)gemakken.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.