Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Robin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:10:
Vanmiddag een VGA HD-kabel gekocht, en wat is dat een verademing als je games speelt op je tft-scherm in plaats van je lowres televisie. Eveneens moet ik zeggen dat Dead Rising ongelofelijk stoer is, ook al vind ik het horrorgenre het saaiste wat er is, maar dat spel is is echt pure pwnage _O_.
Die kabel heb ik ook net een dag. Van een 55cm TV naar 19" widescreen tft. Het is dan wel kleiner maar zoveel mooier _/-\o_ Ook het breedbeeld voegt zoveel toe, vooral met Oblivion kan je gewoon echt meer zien.

Echt een aanrader, je 360 via VGA op wat dan ook aansluiten, zoveel beter dan RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Hoe doen jullie dat dan?
Elke keer als de PC aanstaat die erin, wil je Xbox'en die erin?
Of de luxe van multiple monitoren ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 16:19

njh

SH4D3H schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:51:
Das jammer.
Saints Row kan wel met z'n tweeën right?
Maarja, om dat ( 18+ ) te spelen met m'n broertje van 5 :+
nee je kan niet splitscreen gamen met Saints Row.
Wel systemlink en via live.

donderdag met een maat van me systemlink is ff uitgeprobeert met oa saints row, echt grappig, zeker coop op vliegveld was vermakelijk, moet je ontsnappen, en veels te veel agenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SH4D3H schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:16:
Hoe doen jullie dat dan?
DVI voor PC, en VGA voor 360 + een handig knopje genaamd 'Switch input mode' et voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bij mij loopt steeds me xbox vast bij test drive als ik mee wil doen met een online race :s

meer daar last van?

[ Voor 10% gewijzigd door nnndoh op 09-09-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
Vandaag een Xbox 360 Saints Row pakket gekocht. Heel erg tevreden, alleen maakt de console meer geluid dan ik verwachtte. Maar goed, voor de rest een en al lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SH4D3H schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:16:
Hoe doen jullie dat dan?
Als je een goed uitgeruste monitor hebt, dan heeft -ie zowel een VGA- als een DVI-ingang en een of ander knopje waarmee je tussen de twee inputs kunt schakelen. Erg handig moet ik zeggen en die VGA HD-kabel bespaart je paar honderd euro op een hdtv-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 19:19
Hey mensen. Voorlopig ben ik tevreden met Saint's Row echt een lekkere game. (21% inmiddels) Maar ik zou Dead Rising ook graag aanschaffen. Alleen klaagt iedereen steen en been over het save systeem en dat de game nogal wat skills vereist. Ik ben een casual gamer. Wil de game wel graag tot het einde voltooien ;) De game krijgt op review sites een +/- een 8.5 als het save systeem echt zo'n ramp is betekent het dat het spel minimaal een 9.5 waard is. Maar kan een niet hardcore gamer dan wel plezier aan die game beleven? En staat er misschien een update in de planning om het save systeem aan te passen?

En waar vind ik die XBOX games compatibility update? Heb LIVE silver. Of installeert hij die automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:09
Robin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:00:
[...]

Als je een goed uitgeruste monitor hebt, dan heeft -ie zowel een VGA- als een DVI-ingang en een of ander knopje waarmee je tussen de twee inputs kunt schakelen. Erg handig moet ik zeggen en die VGA HD-kabel bespaart je paar honderd euro op een hdtv-scherm.
ik heb nu sinds een tijdje deze KVM switch: Belkin en ik moet zeggen dat het prima werkt. VGA kabels aansluiten, usbstekkers in xbox en pc doen en het werkt gewoon prima!
Kan ik eventueel nog toetsenbord gebruiken als die functionaliteit ergens gebruikt (gaat) word(en)!

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2006 20:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
et36s schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:06:
En waar vind ik die XBOX games compatibility update? Heb LIVE silver. Of installeert hij die automatisch.
Xbox.com | Ondersteuning voor originele Xbox games op Xbox 360

Maar het makkelijkst is het om gewoon je Classic Xbox spel in je Xbox 360 te plaatsen.
Deze zal dan melden dat er een update nodig is, en zal deze na toestemming downloaden.
En als ie compatible is zal die opstarten...

That's it :)

[ Voor 13% gewijzigd door ironx op 09-09-2006 20:13 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 10-10 19:19
bedankt ironx dat wist ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:34

Flipm0de

geen

ik heb een philips hdtv met alleen een dvi aansluiting. Ik heb bij deze tv een vga>component kabel gekregen. Deze sluit ik aan op de comp. die je van MS krijgt en zo kan ik toch HD gamen.

Is het ook mogelijk deze kabel zo op mijn lcdmonitor aan te sluiten? Ik heb alleen een vga aansl. Heb het eens geprobeerd maar gebeurde niks, misschien doe iik het fout??

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
djmantri schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:08:
[...]

ik heb nu sinds een tijdje deze KVM switch: Belkin en ik moet zeggen dat het prima werkt. VGA kabels aansluiten, usbstekkers in xbox en pc doen en het werkt gewoon prima!
Kan ik eventueel nog toetsenbord gebruiken als die functionaliteit ergens gebruikt (gaat) word(en)!
Ik heb hetzelfde, alleen dan de ps/2 versie. Probleem is alleen dat de ps/2 kabels aangesloten MOETEN zijn, anders denkt de switch dat de "computer uit is" computer is in dit geval de xbox, welke geen ps/2 heeft :P
magoed, ps/2 in mijn router-pc gestopt, en vga op xbox, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen. Voorlopig ben ik tevreden met Saint's Row echt een lekkere game. (21% inmiddels) Maar ik zou Dead Rising ook graag aanschaffen. Alleen klaagt iedereen steen en been over het save systeem en dat de game nogal wat skills vereist. Ik ben een casual gamer. Wil de game wel graag tot het einde voltooien ;) De game krijgt op review sites een +/- een 8.5 als het save systeem echt zo'n ramp is betekent het dat het spel minimaal een 9.5 waard is. Maar kan een niet hardcore gamer dan wel plezier aan die game beleven? En staat er misschien een update in de planning om het save systeem aan te passen?

hij is wel lastig, je zal sommige stukken meerdere keren over moeten doen. Maar als je naar de gehele game kijkt denk ik dat je dat er zeker voor over hebt. Die game heeft gewoon een bepaalde fun factor, waardoor je telkens weer de neiging hebt om het opnieuw te proberen. Dat ik heb ik al een tijdje niet gehad bij games.

Het verhaal en de plotwendingen vind ik persoonlijk ook erg goed. Het savesystem is idd klote. Je moet eerst een plek zoeken waar je kan saven. Soms is dat dichtbij en soms is dat een pittig stukje lopen. Een ander nadeel vind ik de AI van de mensen die je moet redden. Ten eerste weet ik niet wat ik met ze moet doen. Moeten ze nou achter me aan blijven lopen tot het eind of hoe zit dat. IIg vind ik ze strond vervelend, want het enige wat ze goed kunnen is dood gaan. Voor de rest is het een prachtig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vannacht met test drive eilandje rond gereden,top snelheid rond de 150 mph zo dicht mogelijk langs de kust

toch nog ruim 1,5 uur over gedaan , echt cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me niet dat je het save-probleem kunt oplossen met een update.
Dit aangezien er geen bug in het save-systeem zit...

Ze hadden gewoon meer savepoints moeten maken in het spel, dat los je met een update echt niet op.
Ik overwoog het spel in eerste instantie ook, maar na het lezen van zoveel kritiek op het save-systeem laat ik het aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 10:47

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:54:
[...]

Het lijkt me niet dat je het save-probleem kunt oplossen met een update.
Dit aangezien er geen bug in het save-systeem zit...

Ze hadden gewoon meer savepoints moeten maken in het spel, dat los je met een update echt niet op.
Ik overwoog het spel in eerste instantie ook, maar na het lezen van zoveel kritiek op het save-systeem laat ik het aan me voorbij gaan.
De kritiek op het save-systeem slaat echt helemaal nergens op.

Ja je moet soms een pokke-end lopen om te kunnen saven, maar dat zorgt er alleen maar voor dat je goed oplet en niet een beetje laks door groepen zombies gaat lopen.

Vind dat er echt overdreven wordt gedaan over het save-systeem, het is sowieso al de bedoeling dat je de game meerdere keren moet spelen.

En in welk ander spel kun je in een paarse jurk met een lego-man masker op en een golfclub in je hand balletjes slaan in groepen zombies ? 8)

Ik hou normaal ook niet van hele moeilijke games, maar bij deze speel ik met plezier hele stukken opnieuw.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
nou het is op zich wel te doen maar ik heb gemerkt dat je soms gewoon ff helemaal moet gaan flippen en alles om je heen ff killen waarna je daarna opgelucht weer verder kunt gaan. Ik heb al diverse keren iets overnieuw moeten doen en als je op een gegeven moment weet hoe je iets moet doen dan is het niet echt lastig. Je moet alleen zorgen dat je genoeg wapens hebt om ze te killen. Zo is de kettingzaag een goede, maar een mes ook wel. De honkbalknuppel vind je op veel plekken en zorgt ook voor veel kills. Het is meer oefenen in het begin denk ik, maar als het je eenmaal gelukt is dan gaat het best. De savepoints liggen vaak wel ver weg maar dr staan niet altijd veel zombies in de buurt.

Je moet trouwens niet als je in die grote hal bent (de main entrance) naar boven gaan en dan naar die savepoint die daar zit want dan ga je namelijk naar die deur die dichtgelast zit.

Ik heb trouwens ook gemerkt dat de grasmaaier, het winkelkarretje en de parasol ervoor zorgen dat je echt sneller verder kunt lopen. Ook het skateboard en de fiets zijn handig om toch geen last te hebben van zombies.
Het is verstandig om altijd wat te eten bij je te hebben zodat je in geval van nood altijd weer iets kunt healen. Anders ga je namelijk wel snel dood.

Als je het niet erg vind om je eventueel wat voorzichtiger op te stellen om zo het verhaal te spelen is het goed mogelijk om het spel uit te spelen. Maar sta niet raar te kijken als je een bepaald stuk 4x moet doen voordat je verder kunt. Op een gegeven moment heb je de Maintainance key en dan is het een stuk makkelijker om weg te komen.

Verders vind ik het spel gewoon erg tof en is het een leuke afwisseling voor Saints Row en Test Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das erg duidelijk allemaal! :)
Ik neem toch aandat mensen die probs onder vinden m.b.t. het saven wat aan al deze tips moeten hebben!

Iemand ervaring met deze shop: KLIK! ?

*Edit:

Ik ben er inmiddels achter dat de site onbetrouwbaar is.
Aangezien ze niet leveren waar ze mee adverteren... :(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 07-10 20:57
probeer www.divineo.com eens (zelfde soort stuff), bestel ik altijd (meestal bij de .cn of .es versie, goedkoper 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voor de mensen die zich afvragen waar in Dead Rising de Maintainance key is: http://www.youtube.com/watch?v=e6Dro8KWuJg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap nu eindelijk hoe ik kan praten in BF:MC gewoon X indrukke :/ khep tijden zitte prate zonder dat knopje :/

maar BF2:MC is trouwes erug fet ben er nog wel ff druk meej..

me volgende spel word waarscheinlijk saintsrow maar nu had ik een vraagie: bij de demo van saints row schokte het nog wel is als je bijv. op een lange weg reed waarbij je ver vooruit kon kijken ging het nogal schokkering.. is dat nou de demo of is dat ook in het volledige spel?

en is er nou nergens een BF2:MC topic? best zonde zou fet zijn met een got clan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:43:
ik snap nu eindelijk hoe ik kan praten in BF:MC gewoon X indrukke :/ khep tijden zitte prate zonder dat knopje :/

maar BF2:MC is trouwes erug fet ben er nog wel ff druk meej..

me volgende spel word waarscheinlijk saintsrow maar nu had ik een vraagie: bij de demo van saints row schokte het nog wel is als je bijv. op een lange weg reed waarbij je ver vooruit kon kijken ging het nogal schokkering.. is dat nou de demo of is dat ook in het volledige spel?

en is er nou nergens een BF2:MC topic? best zonde zou fet zijn met een got clan..
Er is geen 360 BF2:MC topic geloof ik. Het hele clangebeuren 'leeft' een stuk minder onder de consolegamers. De performance van Saints Row is in de full versie een stuk beter, maar af en toe is het er nog wel op momenten dat je het echt te gek maakt :p

offtopic:
Zou je misschien een beetje kunnen letten op spelfouten en woorden als 'meej' ? Het leest nu vrij moeilijk imo.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Collaborator schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:00:
[...]

Er is geen 360 BF2:MC topic geloof ik. Het hele clangebeuren 'leeft' een stuk minder onder de consolegamers. De performance van Saints Row is in de full versie een stuk minder, maar af en toe is het er nog wel op momenten dat je het echt te gek maakt :p
Clangebeuren leeft een stuk minder onder consolegamers? Dan weet ik niet waar jij gezeten hebt, maar dit is extreem groot en uitgebreid. Ik weet dit uit eigen ervaring, aangezien ik een zeer lange tijd in diverse clans op de xbox en 360 heb gezeten en dit is zeer populair. Natuurlijk is het op de pc wat meer maar nog een groot aantal mensen heeft Xbox Live nog niet geprobeerd en weet waar het toe in staat is.
Waar vergelijk jij Saints Row full versie mee? Met de demo? Met een klein stadje? Dat is natuurlijk geen vergelijken.
En ik heb zelf SR ook, en heb eigenlijk nooit tot bijna geen last van framedrops....

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er bij een vga kabel een gender changer bijgeleverd word.
vb deze kabel : http://www.consoleshop.be...-360-vga-hd-av-cable.html

of de officiële (wel een stuk duurder)

http://www.consoleshop.be...-360-vga-hd-av-kabel.html

Want op http://wiki.xboxic.com/Xbox_360_VGA_Cable zeggen ze wel dat er een bijgeleverd word maar ik zie dit toch nergens op de doos. En ook op de site van microsoft staat hier niks over.

microsoft: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

Aangezien mijn kabel vastzit aan mijn monitor heb ik deze changer dus wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

master_viper schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:15:
[...]

Clangebeuren leeft een stuk minder onder consolegamers? Dan weet ik niet waar jij gezeten hebt, maar dit is extreem groot en uitgebreid. Ik weet dit uit eigen ervaring, aangezien ik een zeer lange tijd in diverse clans op de xbox en 360 heb gezeten en dit is zeer populair. Natuurlijk is het op de pc wat meer maar nog een groot aantal mensen heeft Xbox Live nog niet geprobeerd en weet waar het toe in staat is.
Waar vergelijk jij Saints Row full versie mee? Met de demo? Met een klein stadje? Dat is natuurlijk geen vergelijken.
En ik heb zelf SR ook, en heb eigenlijk nooit tot bijna geen last van framedrops....
Foute zinsopbouw sorry. veel beter bedoelde ik natuurlijk :)
Er zijn wel clans op voor 360 games, maar de schaal is zo veel kleiner.. het is niet te vergelijken met clans op de pc, zoals bij Counterstrike en Battlefield.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:50:

Want op http://wiki.xboxic.com/Xbox_360_VGA_Cable zeggen ze wel dat er een bijgeleverd word maar ik zie dit toch nergens op de doos. En ook op de site van microsoft staat hier niks over.

Aangezien mijn kabel vastzit aan mijn monitor heb ik deze changer dus wel nodig.
Ik weet niet of ie erbijzit, maar die kan je overal wel voor een paar Euro los kopen lijkt me. Ik wil deze kabel ook wel bestellen. 22 inc is toch een stuk goedkoper dan de bijna 40E van MS zelf. Twijfel alleen over dat ie op een normale 17" wordt aangesloten, of dit wel zoveel meerwaarde heeft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om hem op een gewone 17" crt aan te sluiten. Enerzijds omdat de xbox dan in mijn bureau staat, waar ik hem gemakkelijker kan aansluiten op mijn router. Anderzijds omdat ik toch wel overal positieve commentaar zie over de beeldkwaliteit. Het zou allesinds een stuk beter moeten zijn dan op de standaard tv met scart aansl.
edit: handig zou ook een switchbox zijn waar je gewoon 2 ingangen op hebt, zo zou ik zelfs mijn monitor niet moeten afkoppelen van mijn pc. Maar naar het schijnt kosten deze redelijk veel en ik weet ook niet waar je deze kan krijgen (in belgië dan)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:35:
[...]
Twijfel alleen over dat ie op een normale 17" wordt aangesloten, of dit wel zoveel meerwaarde heeft dan.
Over dat punt twijfel ik ook samen met het feit dat je aan 60 hz vastzit volgens mij. Na 15 minuten op die refresh rate op m'n pc werken heb ik in ieder geval al koppijn. Is er ook een manier om toch op een monitor te spelen zonder dat je aan die lage refresh rate vastzit?
Een HD tv vind ik nog iets te prijzig en de moeite nog niet waard, dus dit zou een mooie oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Collaborator schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:07:
[...]

Foute zinsopbouw sorry. veel beter bedoelde ik natuurlijk :)
Er zijn wel clans op voor 360 games, maar de schaal is zo veel kleiner.. het is niet te vergelijken met clans op de pc, zoals bij Counterstrike en Battlefield.
Dat is natuurlijk ook waarheid, alleen kan je moeilijk de xbox en de pc op deze vlakken gaan vergelijken. Pc online gaming is vaak gratis, en er zijn toch wat meer pc's dan xboxjes verkocht.
Ook heb je bij sommige spellen op de pc, geen legale versie nodig om online te kunnen spelen.
Maar in 1 ding komen de clans wel overeen; in hun gedrevenheid. In de spellen die ik veel gespeelt heb, word echt op heel erg hoog niveau tegen elkaar gespeeld en het gaat er zeer professioneel aan toe.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij de VGA HD Cable van Microsoft zelf zit een gender changer d'rbij, evenals een verloopstekker om de twee tulpaansluitingen van het geluid om te zetten naar een standaard jackaansluiting, zoals die gebruikt wordt bij oordoppen:
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7618/img00057cu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:52:
Bij de VGA HD Cable van Microsoft zelf zit een gender changer d'rbij, evenals een verloopstekker om de twee tulpaansluitingen van het geluid om te zetten naar een standaard jackaansluiting, zoals die gebruikt wordt bij oordoppen:

[...]
Bedankt Robin ik denk dat ik dan maar de kabel van microsoft koop.
btw interessant forumpje (bookmarked :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:44:

Over dat punt twijfel ik ook samen met het feit dat je aan 60 hz vastzit volgens mij. Na 15 minuten op die refresh rate op m'n pc werken heb ik in ieder geval al koppijn. Is er ook een manier om toch op een monitor te spelen zonder dat je aan die lage refresh rate vastzit?
Een HD tv vind ik nog iets te prijzig en de moeite nog niet waard, dus dit zou een mooie oplossing kunnen zijn.
[...]
mja je hebt wel gelijk 60hz is niet zo aangenaam (werk zelf op 85 atm) maar als je op je xbox speelt zit je sowieso een eindje verder dan dat je normaal voor je pc zit en dat valt wel beter mee @ 60 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:56:
[...]

Bedankt Robin ik denk dat ik dan maar de kabel van microsoft koop.
btw interessant forumpje (bookmarked :X )
waarom wil je +- een 10tje meer betalen voor de kabel van MS? Is er nog een verschil met de kabel die je eerder postte? Die Dragon VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:06:

waarom wil je +- een 10tje meer betalen voor de kabel van MS? Is er nog een verschil met de kabel die je eerder postte? Die Dragon VGA?
[...]
Omdat ik dan zeker ben dat die gender changer erbij zit want anders weet ik niet waar ik die appart moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Robin schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:52:

[...]
dan snap ik niet waarom je een male-plug krijgt, terwijl je eigenlijk een female nodig bent (voor de meeste box setjes/hoofdtelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:44:
[...]
Ik heb mijn xbox ook op mijn monitor aangesloten. Ik draai resolutie 1280x1024 en ik heb als ik in windows zit ook altijd snel koppijn, maar bij de 360 heb ik dat raar genoeg niet. Zelf werk ik altijd op 75Hz maar blijkbaar heb je er met een console minder last van. Lijkt me ook logisch aangezien je anders met hoofdpijn bij een tv zou zitten en daar heb je er ook geen last van.
Verders is een monitor scherper dan een gewoon tvbeeldscherm (nonHD) en merk je dus echt wel het verschil. Ik kan het idereen aanraden die niet wil investeren in een nieuwe tv maar wel gewoon een pc beeldscherm heeft. Enig nadeel is, dat je er niet met 10 man naar kunt kijken, en dat je redelijk dicht bij de monitor moet zitten (4 meter is max imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:50:

Die zit er gewoon bij dus (althans bij de officiele kabel ;) )

djmantri schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:09:
[...]

Ik heb mijn xbox ook op mijn monitor aangesloten. Ik draai resolutie 1280x1024 en ik heb als ik in windows zit ook altijd snel koppijn, maar bij de 360 heb ik dat raar genoeg niet. Zelf werk ik altijd op 75Hz maar blijkbaar heb je er met een console minder last van. Lijkt me ook logisch aangezien je anders met hoofdpijn bij een tv zou zitten en daar heb je er ook geen last van.
Verders is een monitor scherper dan een gewoon tvbeeldscherm (nonHD) en merk je dus echt wel het verschil. Ik kan het idereen aanraden die niet wil investeren in een nieuwe tv maar wel gewoon een pc beeldscherm heeft. Enig nadeel is, dat je er niet met 10 man naar kunt kijken, en dat je redelijk dicht bij de monitor moet zitten (4 meter is max imo)
Hoe is de verhouding btw op een 4:3 CRT scherm? 'k heb hem namelijk in het verleden al eens aangesloten en had toen PGR3 in een heel vreemde verhouding (zonder zwarte balken, maar met misvormde auto's)...

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 11-09-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[..dubbelpost..]

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 11-09-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
TheVMaster schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:15:
[...]
Die zit er gewoon bij dus (althans bij de officiele kabel ;) )

[...]
Hoe is de verhouding btw op een 4:3 CRT scherm? 'k heb hem namelijk in het verleden al eens aangesloten en had toen PGR3 in een heel vreemde verhouding (zonder zwarte balken, maar met misvormde auto's)...
Ja dat klopt, PGR is dan ook de enigste waarbij dat zo is, de rest is het wel allemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
djmantri schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:17:
[...]

Ja dat klopt, PGR is dan ook de enigste waarbij dat zo is, de rest is het wel allemaal perfect :)
Hmm..ik ga mijn 360 vanavond gelijk aan m'n 19" CRT hangen :9~ Lekker ff op stevige resolutie gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

meer mensen met ervaringen op een 17"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Flipm0de schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:28:
meer mensen met ervaringen op een 17"?
* Angeloonie meldt

Wat wou je weten? :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Angeloonie schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:00:
[...]

* Angeloonie meldt

Wat wou je weten? :+
Speelt het een beetje lekker? Is het niet net iets te klein? Heb je trouwens een breedbeeld of een gewone?
Ik ben nl. van plan ook een vga hd kabel te kopen voor een gewone 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag zal wel vaak gesteld zijn, maar zal die xbox nu alles naar de juiste resolutie scalen? Dus een 20" breedbeeld op 1650x1050, hoeft het scherm dus niet te interpoleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 10:29
djmantri schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:17:
[...]

Vergeet Oblivion niet, daar heb je ook dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Flipm0de schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:14:
[...]

Speelt het een beetje lekker? Is het niet net iets te klein? Heb je trouwens een breedbeeld of een gewone?
Ik ben nl. van plan ook een vga hd kabel te kopen voor een gewone 17"
Ik zit gewoon achter mijn bureau, net als normaal achter de PC, en ik vind het niet te klein. Het ziet er echt superstrak uit, vergelijk het maar met een DVD kijken op je PC en op een TV (heel vreemd, de TV versie is vele malen mooier dan de PC weergave).

Maar van grotere afstand is het wel wat lastiger de kleine texten te lezen soms. Zo ga ik in Saints Row niet missies oid doen vanaf m'n bed (3 meter ongeveer) omdat ik niet kan lezen wat ik moet doen :+ Maar voor de rest gaat het spelen prima :D

Heb een gewone 17" op 1280x1024.

Hou er trouwens wel rekening mee dat je zwarte balken krijgt. En eigenlijk is dat niet eens zo erg, zo krijg je een "bioscoop" idee eigenlijk :). Volledig scherm KAN wel, maar ziet er niet uit (auto's omhoog uitgerekt e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

ok bedankt, ik denk dat ik voor deze kabel ga http://www.consoleshop.nl...-360-vga-hd-av-cable.html.
Of zit er echt heel veel kwaliteitsverschil tussen deze en de officiele van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Angeloonie schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:29:
[...]

Ik zit gewoon achter mijn bureau, net als normaal achter de PC, en ik vind het niet te klein. Het ziet er echt superstrak uit, vergelijk het maar met een DVD kijken op je PC en op een TV (heel vreemd, de TV versie is vele malen mooier dan de PC weergave).

Maar van grotere afstand is het wel wat lastiger de kleine texten te lezen soms. Zo ga ik in Saints Row niet missies oid doen vanaf m'n bed (3 meter ongeveer) omdat ik niet kan lezen wat ik moet doen :+ Maar voor de rest gaat het spelen prima :D

Hou er trouwens wel rekening mee dat je zwarte balken krijgt. En eigenlijk is dat niet eens zo erg, zo krijg je een "bioscoop" idee eigenlijk :). Volledig scherm KAN wel, maar ziet er niet uit (auto's omhoog uitgerekt e.d.)
pff...'k baal wel een beetje dat ik vanavond laat thuis ben :( Moet eerst nog ff op visite....

Hmm..ach...daarna gewoon de hele avond scheuren (TDU) achter m'n 19" Monitor ipv op m'n 32" BB TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Flipm0de schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:48:
ok bedankt, ik denk dat ik voor deze kabel ga http://www.consoleshop.nl...-360-vga-hd-av-cable.html.
Of zit er echt heel veel kwaliteitsverschil tussen deze en de officiele van MS?
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Je kan beter een duurdere nemen, omdat er toch ergens op bezuinigd moet zijn bij de andere merken :)
TheVMaster schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:04:
[...]

pff...'k baal wel een beetje dat ik vanavond laat thuis ben :( Moet eerst nog ff op visite....

Hmm..ach...daarna gewoon de hele avond scheuren (TDU) achter m'n 19" Monitor ipv op m'n 32" BB TV :)
19" zou perfect zijn, maarja, dan moet je wel budget hebben :+ (iemand mijn 17" overkopen? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Angeloonie schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:17:
[...]

Ik denk het eerlijk gezegd wel. Je kan beter een duurdere nemen, omdat er toch ergens op bezuinigd moet zijn bij de andere merken :)

[...]

19" zou perfect zijn, maarja, dan moet je wel budget hebben :+ (iemand mijn 17" overkopen? :+)
Ach..wat kost zo'n 19" nu 2ehands?? :) De mijne maar 50 euri..en dan nog wel ff een IIyama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TheVMaster schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:36:
[...]

Ach..wat kost zo'n 19" nu 2ehands?? :) De mijne maar 50 euri..en dan nog wel ff een IIyama :)
TFT heb ik het over he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
Bij de Mediamarkt in Rotterdam centrum is het Premium Paket 369 en het Saints Row pakket 379. Ik weet het zeker want zaterdag had ik in de MM te Rijswijk nog 429 betaald. Gelukkig hebben ze nog die laagste prijs garantie...

[ Voor 41% gewijzigd door Theebag op 11-09-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb een kleine maar duidelijke vraag over de beeldkwaliteit op oude (non-HD) tv's. Eerst even een korte uitleg. We (m'n broertje en ik) zijn van plan om een xbox 360 te kopen. We hebben beneden in de woonkamer een sony bravia staan, dus gamen op HD resolutie!! Tenminste dat dachtten we, we hebbe nte horen gekregen dat de xbox niet beneden mocht staan. Ik heb boven op m'n kamer een vrij nieuwe philips breedbeeld tv staan. Ik heb gehoord (en gezien) dat HD helemaal de shit is en ik dat dus niet kan spelen. Is het dan nog waard om een xbox 360 te kopen? Zijn er nog meer verschillen met de ( grote ) HD-schermen t.o.v. de normale breedbeeld schermen dan: groter beeld en scherper? Ziet het er echt veel minder uit?

Alvast bedankt he ;)

Het zal trouwens wel eens eerder zijn gevraagd, maar ik heb geen zin om alle 20 delen door te neuzen, en er staat ook een klein stukje in de start post maaar dat is nogal..ja, klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
SjorsVN schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:09:
Ik heb een kleine maar duidelijke vraag over de beeldkwaliteit op oude (non-HD) tv's. Eerst even een korte uitleg. We (m'n broertje en ik) zijn van plan om een xbox 360 te kopen. We hebben beneden in de woonkamer een sony bravia staan, dus gamen op HD resolutie!! Tenminste dat dachtten we, we hebbe nte horen gekregen dat de xbox niet beneden mocht staan. Ik heb boven op m'n kamer een vrij nieuwe philips breedbeeld tv staan. Ik heb gehoord (en gezien) dat HD helemaal de shit is en ik dat dus niet kan spelen. Is het dan nog waard om een xbox 360 te kopen? Zijn er nog meer verschillen met de ( grote ) HD-schermen t.o.v. de normale breedbeeld schermen dan: groter beeld en scherper? Ziet het er echt veel minder uit?

Alvast bedankt he ;)

Het zal trouwens wel eens eerder zijn gevraagd, maar ik heb geen zin om alle 20 delen door te neuzen, en er staat ook een klein stukje in de start post maaar dat is nogal..ja, klein.
Is het zeker wel waard, maar HD is gewoon veel gedetailleerder. Je kunt natuurlijk ook altijd een pc monitor gebruiken (met kvm, of een dedicated monitor natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:29:
[...]

Thx voor de reactie.. Als ik ergens een goeie deal zie weet ik niet zeker of ik de verleiding kan weerstaan. Dat Saints Row pakket is wel heel aanlokkelijk.

Was die aanbieding bij MM rotterdam eenmalig of is die er nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hoe hebben jullie de Xbox360 opgesteld ? Ik heb de voeding apart liggen, maar merk dat mijn xbox met de volgende opstelling echt goed heet wordt (de achterkant van deze kast is, op een klein kabel doorvoer gat na, praktisch gesloten):

Edit: die zwarte rand is een 'losse' hangende sierrand.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nijkampm/xbox360/xbox360.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door StarWolfer op 11-09-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Laatst online: 04-09 20:38
geen verstandige plek denk, zet of leg hem naast je kast of tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

StarWolf schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:33:
Hoe hebben jullie de Xbox360 opgesteld ? Ik heb de voeding apart liggen, maar merk dat mijn xbox met de volgende opstelling echt goed heet wordt (de achterkant van deze kast is, op een klein kabel doorvoer gat na, praktisch gesloten):

[afbeelding]
Ik heb hem al 9 maand in een soortgelijke opstelling liggen, wel iets meer ruimte erboven en ernaast, maar ik game soms ook gewoon met de glazen deur ervoor dicht. Werkt prima, t wordt alleen wel wat warm ja, maar niet overdreven :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
de mijne staat recht op de casettespeler op mijn bureau, genoeg koeling, kan ook nog de raam open zetten die er slechts 20cm van verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb het op deze manier opgesteld. De achterkant van de kast is volledig verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/5372/360nz8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/4bf3f94d40960235959d1a527bae0355IMG_2622.jpg

Ik heb hem zo staan :) Vanmiddag was hij behoorlijk heet (achter gevoeld) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Angeloonie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:13:
[afbeelding]

moet je de xbox ff plat leggen, kan ie beter frisse lucjt van de onderkant (zoals je hem nu dus hebt) weghalen en blijft in in het algemeen koeler,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Angeloonie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:13:
[afbeelding]

Ik mis ergens de bank, Fatboy of andere gelegenheid tot comfortabel gamen 8)7

Anyway, alle 360's worden fikkend heet na enige tijd draaien. Ook bij mij, horizontaal staand op vrij hangende glasplaten met meters ventilatie aan alle kanten. Kunnen ze tegen ;)

@ SjorsVN: ik game al een jaar met de 360 op een breedbeeld SDTV, en gaat perfect hoor. Die paar pixels resolutie maken natuurlijk wel verschil, maar "next-gen graphics" zit 'm toch meer in de shaders, layered textures en draw distances hoor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 12-09-2006 09:11 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:32
Nog steeds geen Fifa demo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nouja op grove pixels ziet het er natuurlijk wel minder gelikt uit dan met kleine monitor pixeltjes.

iig heb je geen last van ghosting :) (of heb je een standaard LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Gisteren ook maar het Saint row pakket gehaald (zie nu dat ie bij MM centrum wel goedkoper is, maar is nu te laat) samen met Dead Rising en Table Tennis en ik ben er blij mee. Heb 'm nog niet aan m'n LCD gehangen, maar gewoon op m'n TV ziet het er al prima uit. Gelijk Xbox Live ingesteld en al een beetje gespeeld (dat soort moment is het vervelend als je afspraken hebt staan). Vanavond weer verder. Saint's row is leuk, dead rising was ik echt grafisch van onder de indruk en table tennis heeft diepgang. Daarna ook nog de Test Drive Unlimited demo gedownload (dat rondcruisen is rustgevend) en mijn eerste ervaring met via Xbox Live gamen (hiervoor op m'n Xbox via tunneling software) in die demo was precies wat ik al gehoord had. Ik had de koptelefoon op en microfoon uit en ik racede tegen een amerikaan die eerst zei dat hij makkelijk zou winnen en vervolgens boos werd dat m'n auto sneller was, dat ik niets terugzei en het eindigde met wat vloeken richting mij...het was grappig om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
toch vind ik het vreemd dat "we" het steeds over "next-gen" hebben, maar voor mij is het niet echt next-gen. ja als je alleen Xbox1 en PS2 graphics gewend bent, is het natuurlijk wel DIK next-gen, maar ik als PC-gamer, vind het toch niet zo next-gen als de naam het doet geloven. Ok het ziet er mooi uit, maar zo "van de toekomst" is het ook weer niet.

en trouwens zitten we dus op dit moment al in het "next-gen" tijdperk, dus waarom heet het nogsteeds NEXT-gen? het is gewoon NU, en de oude xbox, gamecube en PS2 zijn gewoon previous-gen. ik vraag me af over 5 jaar van nu, of iedereen het nogsteeds over next-gen heeft als men over de 360 en PS3 praat, en word de XBOX ]|[ en de PS4 next-next-gen genoemd? of word dat danpas next-gen genoemd, en zijn de 360 en PS3 ineens current-gen geworden....

voor mij is next-gen gewoon wat te releasen staat en nieuw is ten opzichte van wat er heden is.

zoiets als DirectX-10 wat volgend jaar gaat komen, dàt is pas next-gen. ik hoop (weet zeker) dat de xbox3 een DX10 based machine gaat worden. (en waarschijnlijk gaat die al wel over 1 a 2 jaar van nu in development)

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 12-09-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Next-gen is toch de juiste term t.o.v. de vorige Xbox :? Dat hoeft volgens mij niet alleen perse betere graphics te betekenen. De 360 is t.o.v. de Xbox een next generation apparaat. Die benoeming zal wel steeds minder worden natuurlijk als de 360 gemeengoed is en de oude Xbox uit de meeste huishoudens is verdwenen of vervangen voor een 360. De PS3 en Wii sluiten dan aan bij de 360 in terms of next-gen. Ook dat zijn de logische opvolgers van respectievelijk de PS2 en Gamecube.

Of zwets ik nou uit m'n nek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja klopt, het is en blijft de next-generatie console van de xbox, en daarom is "next-gen" nog steeds de juiste benaming.

@WSaeNoTSoCK
Vertaal het eens en neem het lettelijk. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 12-09-2006 11:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nee de next-gen xbox is er NU, dus de 360 is niet meer next-gen, maar gewoon current-gen.
als hij aangekondigd is als opvolger, dan is dat next-gen. maar omdat hij al gereleased is en ingebrugerd. valt het voor mij niet meer onder next-gen. het betekend ook volgende-generatie, dat vind ik niet van toepassing op iets wat al reeds in omloop is..

maarja zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:08:
toch vind ik het vreemd dat "we" het steeds over "next-gen" hebben, maar voor mij is het niet echt next-gen. ja als je alleen Xbox1 en PS2 graphics gewend bent, is het natuurlijk wel DIK next-gen, maar ik als PC-gamer, vind het toch niet zo next-gen als de naam het doet geloven. Ok het ziet er mooi uit, maar zo "van de toekomst" is het ook weer niet.
Wat had je dan verwacht, dat er ineens vanuit het niets een grafische chip zou ontstaan die 5 keer sneller was dan de snelste PC-GPU, en dat die dan pas na 3 jaar door PC-GPU's ingehaald zou worden? :?

Sorry to burst the bubble, maar het is allemaal dezelfde hardware, en in beginsel is de 360 GPU al 1.5 jaar oud (net als de PS3 GPU overigens) en daarmee dus al flink verouderd tov de huidige topmodellen op PC. Da's per definitie zo natuurlijk. Voordeel van een 360 is daarentegen wel dat ie verschrikkelijk veel architecturele voordelen heeft, zoals de memcontroller op de GPU en daarbij behorende unified memory architecture, plus de per definitie lagere max resolutie, waardoor er qua games nog steeds in kwaliteit gestreden wordt met de duurste PC's van het moment.... en hier en daar fiks gewonnen door de consoles.
en trouwens zitten we dus op dit moment al in het "next-gen" tijdperk, dus waarom heet het nogsteeds NEXT-gen?
Zijn PS3 en Wii al op de markt dan?
zoiets als DirectX-10 wat volgend jaar gaat komen, dàt is pas next-gen. ik hoop (weet zeker) dat de xbox3 een DX10 based machine gaat worden. (en waarschijnlijk gaat die al wel over 1 a 2 jaar van nu in development)
DirectX is niets anders dan een API, en daaraan is weinig next-gen. Het zijn de grafische kaarten die nieuwe features moeten krijgen, en de API die ze aan de software beschikbaar moet maken. Plus dat ik mag hopen dat de Xbox 720 of hoe die ook gaat heten toch echt niet maar 1 generatietje meeloopt qua GPU powerupgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:54:
nee de next-gen xbox is er NU, dus de 360 is niet meer next-gen, maar gewoon current-gen.
als hij aangekondigd is als opvolger, dan is dat next-gen. maar omdat hij al gereleased is en ingebrugerd. valt het voor mij niet meer onder next-gen. het betekend ook volgende-generatie, dat vind ik niet van toepassing op iets wat al reeds in omloop is..

maarja zal wel aan mij liggen.
De 360 is toch de volgende generatie van de xbox, dus het klopt nog altijd als je over de next-gen heb. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
sorry maar ik vind toch wel echt dat DX10 een complete verandering is t.o.v DX9, DX9 was al een hele vernieuwing, en wat nu dus allemaal onder HD en next-gen valt, waar we allemaal van kunnen genieten, is toch echt allemaal DX9 techniek. en dat is allemaal pas in het laatste jaar echt naar boven gekomen.

natuurlijk is het zo dat, de grafische kaarten het werk moeten doen, maar als de api niet standaard gebruikt word in games, dan heb je weinig aan je grafische kaart. DX10 verhoogd de level waarop bepaalde shaders en technieken gebruikt gaan worden.

dus voor mij valt dat toch echt wel onder next-gen (ookal is het maar de next-gen van de DX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWolf schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:33:

Edit: die zwarte rand is een 'losse' hangende sierrand.

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/1757/0909061900mi7.th.jpg

Zo dus... nergens last van verders, voeding ligt naast de witte kastjes tegen de muur...

edit: zie net dat dit niet het meest duidelijke fotootje is wat je kunt bedenken :s

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33
Het zijn natuurlijk ook niet alleen de graphics waar je over praat bij Next-gen, maar het hele plaatje. Als je het verschil ziet in online game/dashboard/mogelijkheden in games dan is de 360 een hele vooruitgang.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dat dashboard is inderdaad goed gedaan, ik was onder de indruk dat je gewoon kan gamen terwijl je een demo aan het downloaden bent en netjes tijdens het spelen een popup krijgt als dat klaar is. Heel erg netjes.
Next gen geld natuurlijk voornamelijk voor consoles, omdat daar gewoon een groot verschil is tussen de vorige generatie en de nieuwe. Bij PC gaan die ontwikkelingen constant door en is er niet echt sprake van een grote stap, wat bij consoles wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb mijn xbox zo achter een deurtje weggewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-volutionmedia.nl/temp/xboxkast.jpg

De controllers werken prima door het deurtje heen alleen wordt de xbox dan veeeeel te heet en loopt ie te loeien.. ik moet het deurtje dus openzetten wanneer ik de xbox gebruik helaas..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nogal huiverig voor om mijn Xbox 360 in een gesloten kastje te zetten en ik heb hem zelf dan ook verticaal naast m'n tv-kastje staan. Om hem z'n warmte te kunnen laten kwijtraken lijkt het me heel verstandig om hem zodanig neer te zetten dat je aan de achterkant voldoende ruimte heb om de warmte te kunnen 'dumpen'. Het is sowieso geen lelijk ding om te zien dus ik heb er geen moeite mee om hem prominent in het zicht neer te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Saint Row ook maar eens aangeschaft, tis genieten, maar ik ga nu langzaam een trend zien die me niet zo bevalt. :(
Grafisch vind ik SR niet verkeerd, maar het wordt gewoon een beetje verknald door gebrek aan V-sync. Het ziet er allemaal gewoon vet uit, maar die strepen die je bij sommige camera standpunnten heb ( vooral met sommige filpmjes dus) halen je toch ff uit de sfeer. Op me HDTV is dat erg opvallend omdat je met een hogere (zuiverder beeld dus) reso te maken heb.

Al die verhalen over High Def, AA enz. is leuk maar nu hebben we hier nog last van...

Wat vinden julie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:18:
Ik heb Saint Row ook maar eens aangeschaft, tis genieten, maar ik ga nu langzaam een trend zien die me niet zo bevalt. :(
Grafisch vind ik SR niet verkeerd, maar het wordt gewoon een beetje verknald door gebrek aan V-sync. Het ziet er allemaal gewoon vet uit, maar die strepen die je bij sommige camera standpunnten heb ( vooral met sommige filpmjes dus) halen je toch ff uit de sfeer. Op me HDTV is dat erg opvallend omdat je met een hogere (zuiverder beeld dus) reso te maken heb.

Al die verhalen over High Def, AA enz. is leuk maar nu hebben we hier nog last van...

Wat vinden julie hiervan?
Ik ben dit probleem nooit tegengekomen, ik heb dan wel geen echte hdtv maar een hd-ready en ik draai op 720p. Het enige probleem met saints-row dat ik tegen ben gekomen is dat af en toe het wegdek "verdwijnt".

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dadj schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:23:
ik heb mijn xbox zo achter een deurtje weggewerkt:
[afbeelding]

De controllers werken prima door het deurtje heen alleen wordt de xbox dan veeeeel te heet en loopt ie te loeien.. ik moet het deurtje dus openzetten wanneer ik de xbox gebruik helaas..
het zou een heel stuk schelen als je de achterplaat eruit haalt van dat gedeelte van het kastje waar je de xbox in hebt staan.

edit:
heb jij gewoon de dvd's een beetje los op je xbox liggen? herinner mij nooit 1 van jou te ruilen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 12-09-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48

nexhil

BAM!

Magic schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:18:
[...]

Ik ben dit probleem nooit tegengekomen, ik heb dan wel geen echte hdtv maar een hd-ready en ik draai op 720p. Het enige probleem met saints-row dat ik tegen ben gekomen is dat af en toe het wegdek "verdwijnt".
720p is gewoon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 23-10 11:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

[...]

Om een bepaalde reden denken sommige mensen dat HD-Ready geen HDTV is. Een HD-Ready TV is gewoon een echte HDTV, het HD-Ready logo is bedoeld om aan te geven dat een TV volledig aan de Europese HDTV standaard voldoet en dus een HDTV is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je dus bijv in een gebouw zit en snel omdraait, zie jij niet soort ververs lijnen (hoe dan ook te noemen.... ;) ) in beeld? Van die horizontale, is exact hetzelfde effect als ik geen V-sync gebruik bij bijv. HL2 op me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
nope, het is nog niet de volledige schermgrootte aangezien HD volgens mij toch echt 1024p is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p is True HD. 1024 bedoel je waarschijnelijk de resolutie grootte mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
djmantri schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:08:
nope, het is nog niet de volledige schermgrootte aangezien HD volgens mij toch echt 1024p is :o
eh...je bedoelt 1080p denk ik? :)

Te laat...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 12-09-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

de 360 is nog steeds next-gen omdat er nog steeds current -gen consoles worden verkocht en gemaakt ps2/xbox. Pas als dat afsterft waarschijnlijk als de wii/ps3 zijn intrede doen dan zijn het allemaal current-gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 23-10 11:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

djmantri schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:08:
Nee hoor. Er zijn twee HD resoluties 1280x720 en 1920x1080, de eerst kan alleen progressive zijn de tweede kan zowel progressive als interlaced zijn. Dat 720p geen HD zou zijn is een fabeltje. Bovendien is 1024p zelfs helemaal geen HD-formaat.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 12-09-2006 17:21 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:06:
[...]

Als je dus bijv in een gebouw zit en snel omdraait, zie jij niet soort ververs lijnen (hoe dan ook te noemen.... ;) ) in beeld? Van die horizontale, is exact hetzelfde effect als ik geen V-sync gebruik bij bijv. HL2 op me pc.
Dat heet 'tearing' en is idd aanwezig in Saints Row.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 10:12

S2S

1080i == 1080p zelfde beeld informatie, immers even veel beeldlijnen. Het maakt dan ook neit uit of je een 1080p tv een 1080i of 1080p signaal input. Beide worden zonder verlies weergegeven. Daarom zie ik het nut niet in van 1080p.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
vsync is gewoon een optie die in de controlpanel van de videokaarten kan worden ingesteld. en aangezien de 360 een ATI kaart heeft. moet het ook kunnen.

als gebruiker kun je er natuurlijk niets aan veranderen, maar ik denk dat ze met een xbox dashboard update, de vsync op van application preffered op always on kunnen zetten. nog mooier zou zijn, dat er een "expert options" tab bij zou komen. Waar je zulk soort dingen naar gelieve in kan stellen AA AF en V-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ik bedoelde inderdaad 1080, foutje van mij, ken 1024 van resoluties en had het ff verward met hd
anyways, ik vind het op mijn monitor er anders prima uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
S2S schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:57:
1080i == 1080p zelfde beeld informatie, immers even veel beeldlijnen. Het maakt dan ook neit uit of je een 1080p tv een 1080i of 1080p signaal input. Beide worden zonder verlies weergegeven. Daarom zie ik het nut niet in van 1080p.
1080i is heel wat anders als 1080p, want i is interlaced en dat betekend dat er om de beeldlijn 1 weg gelaten word. dus eigenlijk maar 540p zoiets.

1080p = 1920 x 1080
720p = 1280 x 720

en anders lees dit maar

correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:05:
[...]

1080i is heel wat anders als 1080p, want i is interlaced en dat betekend dat er om de beeldlijn 1 weg gelaten word. dus eigenlijk maar 540p zoiets.

1080p = 1920 x 1080
720p = 1280 x 720

en anders lees dit maar

correct me if im wrong
1080i is echt 1080 pixels hoog, maar eerst worden de even lijnen gestuurt en de volgende keer de oneven lijnen. Je TV werkt ook zo trouwens ;)
hierdoor hoeft dus maar de helft van de informatie verstuurt te worden iedere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
defusion schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:31:
[...]

1080i is echt 1080 pixels hoog, maar eerst worden de even lijnen gestuurt en de volgende keer de oneven lijnen. Je TV werkt ook zo trouwens ;)
hierdoor hoeft dus maar de helft van de informatie verstuurt te worden iedere keer
dus je hebt een knipperend beeld, LCD scheremen gaan het nog de-interlacen, maar toch is de hz lager.

1080i is volgensmij bedoeld voor HDTV CRT beeldschermen die werken met interlacing. maar dan nog is een HDCRT gewoon een grote monitor.

[ Voor 13% gewijzigd door Bulls op 12-09-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Laatst online: 26-10 11:11

Graveheart

Say what?

Even een (mogelijke) tip voor de 360 bezitters onder ons.
www.frs.nl / www.vanleest.nl heeft de 360 game Gears of War voor €29,95 staan, ipv de gebruikelijke €59,95 of hoger.

Hij ligt nog niet in de winkels, duh, maar hij valt al wel te bestellen.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 10:12

S2S

WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:05:
[...]

1080p = 1920 x 1080
720p = 1280 x 720

en anders lees dit maar

correct me if im wrong
Beeldlijnen zijn hetzelfde, de 1080p TV deinterlaced het 1080i signaal en maakt er een 1080p signaal van indentiek aan een 1080p signaal zonder verlies. Of je laat de speler het deinterlacen. 1080i == 1080p

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zijn er nou al ingame filmpjes van Gears of War? Ik kan alleen trailers vinden, dus dan weet je nog niet wat je kan verwachten.. :/

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.