[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MarcoM schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:16:
kabeltje doormidden? Wat heb je gedaan? :>

Ik zou voor de G25 gaan. Die doet het prima, ook met GT5. Is tenminste staal onder je voeten :D
Stuurde niet helemaal lekker. Blijkbaar maakte ik hem iets te wild open.. kan het ook niet meer solderen aangezien ik een deel van het kabeltje kwijt ben (waar een weerstandje op zit) :X
Budget is ongeveer 80 euro. DFP zit daar momenteel iets boven, de DFGT gaat daar waarschijnlijk een euro of 50 boven zitten en de G25 kost dik 2x zoveel ;)

btw, er zijn 2 versies van de dfp; de "oude" met gt logo en de nieuwe met logitech logo. Wat is het verschil tussen die 2?

Is er iemand die een Momo force en een dfp (gehad) heeft? Welke is de betere? Geen zin om er op achteruit te gaan (van force naar dfp) Maar opnieuw een 2ehandse momo kopen vind ik ook niet
ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door MuSeLive op 01-04-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Als 80 je budget is, zou ik voor een nieuwe DFP gaan.

Het enige verschil is dat die versie met dat Logitech schildje gemarket wordt als zijnde een PC stuur. Die is onderhuids gelijk aan de DFP met GT4 logo.

Momo force= niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
MarcoM schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:47:

Het enige verschil is dat die versie met dat Logitech schildje gemarket wordt als zijnde een PC stuur. Die is onderhuids gelijk aan de DFP met GT4 logo.

Momo force= niet doen.
Helaas heb ik nog steeds geen DFP kunnen vinden voor 80 euro incl verzendkosten. Het prijspeil ligt nu zo rond de 90 - 100 euro incl verzendkosten :( Iemand die deze wel heet kunnen vinden voor rond de 80 euro (en met een fatsoenlijke levertijd :P)?

EDIT: 85 euro incl verzendkosten bij Dell op dit moment :) Gratis bezorging en 15% korting!
EDIT2: Voor 81 euro kunnen bestellen met nog eens 5% kortingsbon :) Zie ook het Dell coupontopic in CSL :)

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 02-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MarcoM schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:47:

Momo force= niet doen.
Wat vind jij dan dat er mis is met een Momo Force als ik vragen mag? Zelfs nu is het nog een van de beste stuurtjes die Logitech ooit gemaakt heeft.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Yup de MOMO force is een geweldig ding, in tegenstelling tot de MOMO racing.
Alleen de potmeters van de pedalen zijn niet zo geweldig.

Ik ga zelf binnenkort mijn Porsche bèta stuur uit elkaar halen en er iets compleet niewus van maken, en dat ik dan ook alle knoppen kan rangschiokken zoals ik het wil. En een lekker MOMO of Sparco stuur als stuur gebruiken. :>

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb mijn Force nu redelijk gefixed, maar ik heb nog steeds een probleem. Als ik in dxtweak2 kijk dan zie ik dat als ik naar links stuur dat ik een paar cm "speling" heb. zeg maar een "deadzone" hoe los ik dit nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
^ zie de post hierboven om te weten waarom ik de Momo Force toch niet zo goed vindt. De conventionele potmeter in het stuur. Die gaat na verloop van tijd het loodje leggen.

DFP en G25 zijn optisch. In het stuur tenminste. Ik wacht nog steeds op het moment dat Logitech eens de optisch opnemers ook in pedalen gaat leveren. Dan wel die metalen van de G25 he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dus gister mijn DFP binnen gehad, is het gat van de klem gewoon twee á drie millimeter tekort voor mijn bureau! Argh, de onderkant van mijn bureau is daarnaast ook nog eens van metaal.. :( Iemand suggesties/ideeën/oplossingen hiervoor? Kun je bijvoorbeelde de klem eruit halen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even voor alle duidelijkheid: Je hebt de plastic hulpstukken voor dunne bureau's toch al van de klemmen afgehaald? Standaard staan die erop. De maximum klemopening dient zonder de hulpstukken ongeveer 5cm te zijn. Dikkere bureabladen zijn niet mogelijk.

Als je de behuizing van het stuur opent en de spanschroeven uit de klemmen draait, dan kun je de klemmen verwijderen. Maar hoe ga je het stuur dan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja tuurlijk :P Dat is natuurlijk wel logisch. Njah je hebt daar wel een punt, maar het erge is dat ik gewoon 2 - 3 mm tekort kom oid.. Dat is gewoon.. :P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Een stuk van de bovenkant van je bureau afvijlen/schuren is geen optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Toch maar mijn bureau omgewisseld met een ander hier in huis :D Nou kan'k weer lekker racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:08
Je hebt de DFP maar snel in huis Alex! Hoop dat Dell ook zo snel met mijn bestelling is. Heb overigens ook een waardebon uit het GoT topic gebruikt. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Voorzichtig kickje.

Ik ben op zoek naar een manier om handig stuurje op de bank te gebruiken. Ik wil geen playseat ofzo omdat dat te veel ruimte inneemt en niet echt snel op te bergen is.

Ik zag paar pagina's terug het hanssystem. maar dat vind ik er ook redelijk groot uit zien.

Ik heb na een hoop gegoogle etc.. het volgende gevonden wat me echt precies lijkt wat ik zoek. Klein, makelijk op te bergen etc.. http://wheelstandpro.com/index.html
Alleen ziet het er een beetje wankel uit (niet in de video's die er bij staan moet ik toegeven.) Maar ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met dit systeem? Ik heb echt totaal niks over kunnen vinden via google.

[edit] toch niet goed gezocht, voor de mensen die het intressant vinden zie hier een review

[ Voor 12% gewijzigd door Rusty op 18-06-2008 14:38 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorikin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-01-2024
Dag heren en ?dames?

Het is mn eerste post volgens mij op dit wereld forum. Top topic en heeft mij erg geholpen.
Ik ben zelf 24 en nu pas realiseer ik mij dat ik echt niet langer met een muis kan sturen in LFS. Ben al 3 jaar de demo aant spelen :X . Ik wist altijd wel dat ik S2 ging kopen maar alleen als ik een wieltje had. Nou eindelijk heb ik mezelf overgehaald om eentje te halen( nooit een gehad 8)7 ). Wat voor mij vooral van belang was is een clutch pedal, omdat ik eigenlijk alleen maar drift in LFS(x).Heel soms race ik maar. En ik wou nog geen G25 halen omdat ik nog student ben en wou ffe wachten tot ik een baan heb(zon jaartje). Als ik geld heb voor g25 heb ik meteen een reserve wieltje voor maties O-) . Dus heb ik ffe gezocht en vond ik een thrustmaster(eng) rgt clutch ffb voor 80 euris(net gekocht in mei). Dus hopelijk heb ik hem zo binnen. Maar nou zit ik te piekeren of ik niet beter de DFP kon halen omdat ik vooral aant driften ben en wil natuurlijk zoveel mogelijk realisme, dus 900 lock is echt een must(maar clutch ook). Dus heb ik dus op lock bespaard maar wel clutch gekregen.

Ik vind het jammer dat er niet echt genoeg duidelijke mods te vinden zijn voor alle stuurtjes eigenlijk. ja de logis momos en g25 vooral hebben veel mods en tutorials maar de rest kan ik niet vinden. Veel sites van goede projecten zijn verroudert en bestaan niet meer... :'( Ik zou vooral meer info willen vinden over diy pedalen van CST en h shifters van el cheapo controllers. Maar ook hoe je bijv pedalen van een stuur op de andere kunt kopelen. Ik zou ooit een DFP voor weinig geld kunnen scoren, zou ik die dan met mijn RGT clutch pedalen gebruiken? of diy pedalen met andere stuur... Zijn er nou alleen 2 keuzes voor zon 200 euri budget voor 900 lock wieltjes? DFP en G25 of heb ik nog een tegenstander gemist?!

Vinden jullie dat ik een goede keuze heb gemaakt?
Driften + LFS = ? RGT clutch ? en mods in de toekomst( hShifter en 900wiel )
of zou ik de RGT niet halen( kan nog afzeggen denk ik )

[ Voor 4% gewijzigd door dorikin op 19-07-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
dorikin schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:29:
Dag heren en ?dames?

Het is mn eerste post volgens mij op dit wereld forum. Top topic en heeft mij erg geholpen.
Ik ben zelf 24 en nu pas realiseer ik mij dat ik echt niet langer met een muis kan sturen in LFS. Ben al 3 jaar de demo aant spelen :X . Ik wist altijd wel dat ik S2 ging kopen maar alleen als ik een wieltje had. Nou eindelijk heb ik mezelf overgehaald om eentje te halen( nooit een gehad 8)7 ). Wat voor mij vooral van belang was is een clutch pedal, omdat ik eigenlijk alleen maar drift in LFS(x).Heel soms race ik maar. En ik wou nog geen G25 halen omdat ik nog student ben en wou ffe wachten tot ik een baan heb(zon jaartje). Als ik geld heb voor g25 heb ik meteen een reserve wieltje voor maties O-) . Dus heb ik ffe gezocht en vond ik een thrustmaster(eng) rgt clutch ffb voor 80 euris(net gekocht in mei). Dus hopelijk heb ik hem zo binnen. Maar nou zit ik te piekeren of ik niet beter de DFP kon halen omdat ik vooral aant driften ben en wil natuurlijk zoveel mogelijk realisme, dus 900 lock is echt een must(maar clutch ook). Dus heb ik dus op lock bespaard maar wel clutch gekregen.

Ik vind het jammer dat er niet echt genoeg duidelijke mods te vinden zijn voor alle stuurtjes eigenlijk. ja de logis momos en g25 vooral hebben veel mods en tutorials maar de rest kan ik niet vinden. Veel sites van goede projecten zijn verroudert en bestaan niet meer... :'( Ik zou vooral meer info willen vinden over diy pedalen van CST en h shifters van el cheapo controllers. Maar ook hoe je bijv pedalen van een stuur op de andere kunt kopelen. Ik zou ooit een DFP voor weinig geld kunnen scoren, zou ik die dan met mijn RGT clutch pedalen gebruiken? of diy pedalen met andere stuur... Zijn er nou alleen 2 keuzes voor zon 200 euri budget voor 900 lock wieltjes? DFP en G25 of heb ik nog een tegenstander gemist?!

Vinden jullie dat ik een goede keuze heb gemaakt?
Driften + LFS = ? RGT clutch ? en mods in de toekomst( hShifter en 900wiel )
of zou ik de RGT niet halen( kan nog afzeggen denk ik )
RGT zuigt, gaat snel kapot.
Je kan beter DFP halen en dan moisschien zelfs eens een koppelingspedaal inmekaar flansen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorikin
Ik wist wel dat ie snel kapot ging, maar er zit 2 jaar fabrieks garantie op, dus ik verwacht dat als er iets kapot gaat ik gewoon een nieuwe krijg. Ik las wel veel vakker dat de pedalen van RGT veel beter zijn dan die van DFP. En hoe zou ik een clutch pedal zou kunnen maken? Heb veel projecten gezien maar ik ben geen electricien. Ik ben ontwerper, k ben niet bang om iets nieuws te leren maar moet wel de electronica eerst begrijpen.En de meeste projecten zijn niet voor beginners. Kan iemand goede links delen met diy pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik je kan aanraden is het volgende:
Koop een DFP + een 2ehands stuur met goede pedalen voor een prikkie.
Zaag van je 2e handsje het pedalen setje doormidden (wel ff controleren waar dradel lopen of printplaten en deze eventueel loskoppelen). Rous je 2e hands stuur uitelkaar en bewaar alleen de electronica. De electronica stop je in een doosje zodat je je 2e pedaalset aan kan sluiten.
Nu heb je 2 controllers aangesloten.
1 volledige DFP
1 pedaal met doosje met elektronica die je nu vrij kan toewijzen aan de clutch.
Nu moet je alleen ff met een plankje de pedalen mooi naast elkaar zetten en eventueel verhogen als er hoogte verschil is tussen beide sets.

Het is even knutselen maar voor een leek als jou en mij keurig te doen. Ik ervaar het als een 4 dimensie in het racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorikin
Net die jonge het nieuws laten weten dat ie een nieuwe koper moet vinden. Vindt ie niet leuk denk ik.
Deze week ga Hier even langs. Tenzij iemand DFP goedkoper weet te vinden. En bedankt voor een leuke oplossing. Ik ga zeker dat voorlopig doen voor paar tientjes. Was ook naar de rem gevoelige pedalenset van Niels_at_home van RSC aan't kijken. Iemand al hier zoiets gebouwd?! Lijkt mij echt een leuke uitdaging. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorikin
Ok, ik heb hem eindelijk. DFP is echt wow voor mij. Ts wel mijn eerste maar ik rijd wel auto, dus ik weet wel iets van sturen. Ik kan dus niet rijden in LFS. Al laat staan het driften. Ik heb t stuurtje op 720 ingesteld zoals in LFS t stuur werkt. Waarom is het maar 720 in LFS trouwens? het moet toch 900 zijn of heb ik het verkeerd? Die FF heeft mij echt banggemaakt de eerste keer. Nu heb ik het maar op 10% staan. Moet met instellingen veel spelen voordat ik iets prettigs tegenkom. Ik moet wel zeggen dat ik echt super super veel koppeling mis en handrem voor noodsituaties(nu dat ik 3 jaar heb gedrift met muis). Iemand nog advies met instellingen voor DFP?

EN HEEFT IEMAND NOG EEN GOEDKOOPE PEDALEN/stuurtje voor koppeling donatie?
(provincie Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats is meestal your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe speeltje uit namelijk de: FrexGP SimWHEEL Force Feedback.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dQbiBp1rruM]

Ziet er wel erg gaaf uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

Hehe en die handschoenen zorgen ook voor een extra realistische ervaring? :+

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Christiano007 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:41:
Hehe en die handschoenen zorgen ook voor een extra realistische ervaring? :+
Die heeft die aan omdat je anders blaren krijgt, omdat de Force Feedback namelijk zo sterk is.
Op de site van de makers staat niet voor niks dit:
Warning:
The Force Feedback is very strong and it turns very fast if it is to be compared to ordinary gaming wheel devices on the shelves, So we recommend you to start with 25% Force Feedback strength which you can set up in the menu. The best force feedback strength is dependent on the diameter of the wheel you have attached and the type of car you are driving.
Do not let children play with force feedback ON. Please keep children at a safe distance when you are using this wheel, as it could hurt them.
We do not accept or imply responsibility for any personal injury or damage caused by this device, use it at your own risk.

[ Voor 54% gewijzigd door FabiandJ op 15-08-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dutch3men schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:14:
Er is een nieuwe speeltje uit namelijk de: FrexGP SimWHEEL Force Feedback.

[video]

Ziet er wel erg gaaf uit :9~
Dat ding ziet er wel rap stoer uit! Al verkrijgbaar in Nederland? Hij zal niet goedkoop zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jejking schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:05:
[...]

Dat ding ziet er wel rap stoer uit! Al verkrijgbaar in Nederland? Hij zal niet goedkoop zijn denk ik :P
Frex producten zijn altijd alleen direct uit Japan te bestellen (tenzij er recentelijk iets veranderd is).
Verzendkosten zijn niet mis, maar dan heb je wel wat (ik spreek uit ervaring). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Zamorano schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:07:
[...]

Frex producten zijn altijd alleen direct uit Japan te bestellen (tenzij er recentelijk iets veranderd is).
Verzendkosten zijn niet mis, maar dan heb je wel wat (ik spreek uit ervaring). :)
Jammer dat ze geen upgrades hebben voor de G25 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:05:
[...]

Ja ben ook benieuwd naar de prijs , ff gegoocheld maar nog niet gevonden , wat een super stuur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
OMFG dit is echt bizar. T ombouwsetje 1060 euro :| daar komt dan je stuurtje nog bij. Zelfs opties voor pedalen die op vloeistof werken :| im so freaking stunned :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De basisset is zo'n 1100 euro, daar komen nog het stuurtje zelf bij en de verbindingsplaat voor het stuur naar keuze. Ex verzendkosten uiteraard, dus reken zeker op 1500-1600 €. Niet voor de casual racer dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:| echt bizar :| niet betaalbaar in mijn geval,maar OMG ik wil dat ding :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zamorano schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:20:
De basisset is zo'n 1100 euro, daar komen nog het stuurtje zelf bij en de verbindingsplaat voor het stuur naar keuze. Ex verzendkosten uiteraard, dus reken zeker op 1500-1600 €. Niet voor de casual racer dus. :P
Inclusief of exclusief handsch... ach, laat ook maar. Bit out of my league I guess (student) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:| ik vind die remmen die werken op vloeistof toch echt wel HET snufje van dat hele ding. Hoe krijg je t in je hoofd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het mee zit(hoop ik) wordt zo,n stuur ooit standaard verkocht wordt, net als Logitech en betaalbaar , kan wel inzien als je veel over hebt voor meer simulatie dan is dit erg intressant .

(gewoon kopen als je ff het geld hebt)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Och, remmen op vloeistof of een load-cell worden al steeds meer gebruikt bij de high-end fabricanten.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat zoiets ooit standaard verkocht gaat worden. 95% van de mensen die een stuurtje koopt heeft dat high-end spul helemaal niet nodig en heeft er dus ook niet zoveel geld voorover. Je kunt de kosten maar tot op zekere hoogte drukken als je dit in massaproductie neemt met behoud van de hoge kwaliteit en mate van afstelbaarheid.
Daarom verwacht ik niet dat een grote fabrikant dat risico gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De specs en mogelijkheden ervan zijn echt ultiem, stel je voor dat je een bak geld heb, graag spellen speel, dan zet je toch een auto in de garage, grote beamer op de muur en bouw je dit in het dashboard zodat het echt aanvoelt en alles?
Als je het doet, doe het dan goed. :+

Mja, beetje heel erg out of reach, ben al blij met mijn logitech rumblepad 2 wat erg fijn rijd. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:54:
Mja, beetje heel erg out of reach, ben al blij met mijn logitech rumblepad 2 wat erg fijn rijd. :Y)
Wat doe jij hier met dat ding? Dat is vloeken in de kerk!

Ik ga binnenkort een tweedehands Momo halen voor 40 euro die weinig gebruikt is. Hier is m'n setje pedalen ''went fubar'', onder het motto 80%-bug. Of zal ik toch voor een DFP gaan? Wie overtuigt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:16:
[...]

Ik kan racen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:54:
De specs en mogelijkheden ervan zijn echt ultiem, stel je voor dat je een bak geld heb, graag spellen speel, dan zet je toch een auto in de garage, grote beamer op de muur en bouw je dit in het dashboard zodat het echt aanvoelt en alles?
Als je het doet, doe het dan goed. :+

Dit bedoel je dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bedoel je dus :p
[video]
[/quote]

Mwah dit slaat weer door , wel erg leuk hoor maar kom op je gaat toch niet een hel auto neer zetten , kan wel begripen dat je een cockpit wil nabootsen , maar niet een hele auto , teveel van het goede maar ja errug cool om te zien .

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:16:
[...]

Ik ga binnenkort een tweedehands Momo halen voor 40 euro die weinig gebruikt is. Hier is m'n setje pedalen ''went fubar'', onder het motto 80%-bug. Of zal ik toch voor een DFP gaan? Wie overtuigt me?
De rode of zwarte? :)
Maar ik zou gaan voor DFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:37:
Mwah dit slaat weer door, wel erg leuk hoor maar kom op je gaat toch niet een hel auto neer zetten , kan wel begripen dat je een cockpit wil nabootsen , maar niet een hele auto , teveel van het goede maar ja errug cool om te zien .
Die wagen zelf hebben is natuurlijk veel leuker >:)
Maar goed back on topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ohja, nog even ter informatie. Het Porsche stuur werkt ook op de PS2. Heb laatst een PS2 aangesachaft puur voor GT4 en GTA LC Stories en GTA VC Stories :') !

Maar in ieder geval, ik dacht, laat ik eens de USB-dongle in de PS2 doen. Aangezien de PS2 officieel niet wordt ondersteund kon het alleen maar beter worden toch? En warempel het werkte. :)

Natuurlijk geven GTR2, GTL, LFS en Race07 veel meer voldoening en je leert er veel meer van, maar soms en dan eens GT4 is ook wel grappig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goed, mijn vraag was dus een uit 'den ouden doosch', excuus :P

Dan een andere vraag omdat ik met mijn MOMO FF van Logitech last heb van de 80%-bug, wie weet hoe je dat pokkeding goed openkrijgt? Ik heb de schroefjes eruit gehaald maar hij zit goed vast. Op welk punt zal ik beginnen en wat moet ik ervoor gebruiken? Een platte screwdriver hielp echt niét :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:14:
Goed, mijn vraag was dus een uit 'den ouden doosch', excuus :P

Dan een andere vraag omdat ik met mijn MOMO FF van Logitech last heb van de 80%-bug, wie weet hoe je dat pokkeding goed openkrijgt? Ik heb de schroefjes eruit gehaald maar hij zit goed vast. Op welk punt zal ik beginnen en wat moet ik ervoor gebruiken? Een platte screwdriver hielp echt niét :/
Jij hebt de rode Momo Force?
Dan is het gewoon dat ding openen, ik heb er vroeger nooit problemen mee gehad. Weet je zeker dat je álle schroefjes eruit hebt gehaald? Ook al onder de rubbertjes gekeken? Het dichtmaken is moeilijker.
Gewoon een beetje geweld toepassen, contactspray in de potmeters en dichtmaken (erg lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee, ik heb de zwarte. Ik zal eens kijken, van rubbertjes weet ik weinig. Keep ya posted, ik hoop dat ik het niet sloop. Ach, het ding is toch al 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:05:
Nee, ik heb de zwarte. Ik zal eens kijken, van rubbertjes weet ik weinig. Keep ya posted, ik hoop dat ik het niet sloop. Ach, het ding is toch al 3 jaar oud.
Mijn rode Momo was 7 jaar oud :9

Maargoed gewoon rubbertjes eraf roppen en die kan je er later wel weer opzetten met lijm oid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GAIAjohan schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:15:
[...]

Mijn rode Momo was 7 jaar oud :9

Maargoed gewoon rubbertjes eraf roppen en die kan je er later wel weer opzetten met lijm oid ;).
Ja klopt, die krengen kwamen net uit toen F1 2001 in de schappen lag. Good ol' times. Ik zie nog 2 rubberen langwerpige dopjes aan de onderkant naast dat pennetjesmechanisme voor op tapijt, en 2 aan het andere eind van de pedalenset. Die bedoel je zeker? Voor de rest tel ik 8 schroefjes.

Okee: all is lose, nu heb ik een paar losse onderdelen. En toen? Als iemand me kan toevoegen op msn, bitte sehr. Hoop niet dat ik de boel gesloopt heb hehe.

[ Voor 12% gewijzigd door Jejking op 18-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer dit filmpje bekeken maar vind met het geluid hoor je op de achtergrond toch een vervelend piep als je aan het racen op beeld ziet , dacht eerst dat is de zogenaamde windgeluid (of wel misschien) maar twijfel en denk dat het heeft te maken met het racestuur of wat dan ook er aan zit ? http://nl.youtube.com/wat...om/gp/ffbwheel/index.html

Vind het erg irritant toch klinken .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het klinkt alsof dat van de (pneumatische?) bewegingsapperatuur komt, kijk maar naar het eind van het filmpje waar hij in de pitstraat staat :)

Maargoed, dacht je dat een racewagen vrij was van irritante geluiden? :P

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 18-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euuh nee , volgens mij ben je niet al te gevrijwaard van veel irritante geluiden in een racewagen als in het eggie , maar liever die niet genabootst in de namaak ;) . Ziet er gewoon super lekker uit en ga wel eens nadenken ( bedoel -lees misschien sparen ) voor een wat extra cools , ipv de zwarte momo die ik heb maar al half uit elkaar ligt en er de g25 ook erg veel meer aan extra fun zal geven . Heb je een prijs verschil van pakweg 1300 euro (hoop ik) en dat is best veel maar ook als aan het racen bent erg veel leuker .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er ook maar de ruimte voor hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:05:
Net weer dit filmpje bekeken maar vind met het geluid hoor je op de achtergrond toch een vervelend piep als je aan het racen op beeld ziet , dacht eerst dat is de zogenaamde windgeluid (of wel misschien) maar twijfel en denk dat het heeft te maken met het racestuur of wat dan ook er aan zit ? http://nl.youtube.com/wat...om/gp/ffbwheel/index.html

Vind het erg irritant toch klinken .
Valt wel mee met de geluiden check deze review maar is:

http://www.youtube.com/watch?v=tcqOE-FSnFI

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ik las wat verder in de comments. En de poster van het filmpje reageerde op een andere comment en daarin stond dit:
The sounds come from hi-speed actuators of G-force motion unit. Hi-tone means evidence of quick response. The sound feel not so large when you drive, the video's sounds seems larger than real sound because camera is very close to the actuators when shooting the video. The steering wheel unit is very quiet..
Daardoor komt het dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 04:55
rCk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:02:
Ik las wat verder in de comments. En de poster van het filmpje reageerde op een andere comment en daarin stond dit:

[...]

Daardoor komt het dus. ;)
Ja ik weet, heb ook zo'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Fanatec komt ook met nieuwe pedalen.

Geheel van metaal, kwaliteit moet zeer goed zijn, maar de prijs laag. Dus ik verwacht tussen 100 en 150euro..
http://www.youtube.com/watch?v=aowDlOWF1yE

Dit is vermoed ik nog wel het beta model.

[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 19-09-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36
Verkeerd plaatje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sorry ja, aangepast :')

En nieuwe toevoeging voor LCD op het Porsche wheel. Werkt voorlopig alleen in rFactor.
http://www.youtube.com/watch?v=YErE-dMdWy4

Tevens nieuwe functies voor vibratiemotoren

LED

Speed: Shows speed
Gear: Shows selected gear
Fuel: Shows remaining fuel
Place: Shows current position

Vibration

Gas pedal: Connected to throttle position (current default function)
Shifting indicator: Sends a vibration signal when it is time to change gears
Engine revs: Connected to the actual revs of the engine
ABS indicator: Send vibration signal when the wheel blocks

Ik ga het progseltje vanavond ofzo maar eens proberen. :) Aangezien dat LCD nu alleen dienst doet voor opties van het stuur, en als indicator dat de batterijen in de pedalen leeg zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door GAIAjohan op 19-09-2008 17:25 ]

Verwijderd

Iemand misschien een tip voor me , heb de MOMO racing en de pedalenset werkt niet goed meer , voorbeeld: ik moet bij de pedalset aan snoer draaien en trekken (rommelen) om elke keer in de game als RACE07 , GTR , of DIRT enz om deze set van gas geven en remmen te laten werken , kan ik de boel open maken en de draad dan misschien goed weer te solderen of wat dan ook of is dit dan waarschijnlijk stuk en niet meer te redden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:14:
Iemand misschien een tip voor me , heb de MOMO racing en de pedalenset werkt niet goed meer , voorbeeld: ik moet bij de pedalset aan snoer draaien en trekken (rommelen) om elke keer in de game als RACE07 , GTR , of DIRT enz om deze set van gas geven en remmen te laten werken , kan ik de boel open maken en de draad dan misschien goed weer te solderen of wat dan ook of is dit dan waarschijnlijk stuk en niet meer te redden ?
Open maken kan sowieso geen kwaad denk ik. Dan kun je zien of je het kunt repareren, want het klinkt als een irritant maar 'solvable' probleem. Misschien kabelbreukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Heb sinds kort het Logitech G25 stuurtje waar een kopelingspedaal bijzit, maar nu zat ik me af te vragen wanneer je de koppeling nou eigenlijk moet gebruiken :? :P (heb ook geen rijbewijs, dus tot zover mijn achtergrond..)

Games die ik speel zijn voornamelijk rFactor, GTR2 etc, maar het enige nut voor de koppeling dat ik in al die jaren heb kunnen vinden, is om te voorkomen dat je wagen afslaat (wat weer net zo makkelijk te voorkomen is door de wagen in zijn neutraal te gooien).

Eerder vandaag in GTR Evolution met een wtcc wagen gereden met de H-shifter en toen merkte ik wel meteen dat de wagen het volgens mij niet fijn vind als je constant gaat schakelen terwijl je vol gas geeft, omdat de toeren dan omhoog schieten wanneer de bak steeds in neutraal staat. Dan denk ik dat de koppeling daar misschien voor bedoeld is, maar door constant ff te liften bij het schakelen is het probleem ook opgelost.

Dus ja, wanneer gebruik je die koppeling dus? :P Of is het eigenlijk niet fatsoenlijk geimplementeerd in racegames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Benotti schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:18:
Heb sinds kort het Logitech G25 stuurtje waar een kopelingspedaal bijzit, maar nu zat ik me af te vragen wanneer je de koppeling nou eigenlijk moet gebruiken :? :P (heb ook geen rijbewijs, dus tot zover mijn achtergrond..)

Games die ik speel zijn voornamelijk rFactor, GTR2 etc, maar het enige nut voor de koppeling dat ik in al die jaren heb kunnen vinden, is om te voorkomen dat je wagen afslaat (wat weer net zo makkelijk te voorkomen is door de wagen in zijn neutraal te gooien).

Eerder vandaag in GTR Evolution met een wtcc wagen gereden met de H-shifter en toen merkte ik wel meteen dat de wagen het volgens mij niet fijn vind als je constant gaat schakelen terwijl je vol gas geeft, omdat de toeren dan omhoog schieten wanneer de bak steeds in neutraal staat. Dan denk ik dat de koppeling daar misschien voor bedoeld is, maar door constant ff te liften bij het schakelen is het probleem ook opgelost.

Dus ja, wanneer gebruik je die koppeling dus? :P Of is het eigenlijk niet fatsoenlijk geimplementeerd in racegames?
Niet echt fatsoenlijk in ISI games. Beter in TDU en Live for speed. Met name in LFS is het goed geïmplementeerd, en krijg je ook schade als je het fout doet.

Waar de koppeling voor dient:
Contact maken van de motor met de aandrijving.
Ontkoppelen (dus intrappen), zorgt ervoor dat de aandrijflijn niet meer met de motor verbonden is.
Dan kan je schakelen zonder problemen, hierna zorg je ervoor dat de motor weer verbinding maakt met de aandrijving door de koppeling omhoog te laten. In LFS en real life moet je dit met beleid doen, door de koppeling bv een seconde op het aangrijppunt te houden. Hoe hoger de versnelling, hoe korter het hoeft.

Daarnaast moet je met de koppeling wegrijden.
Dat doe je zo:
Tikje gas, bv naar 2500rpm, koppeling naar aangrijppunt -> hij begint te rijden, hou de koppeling voor 2 secs op aangrijppunt, dan omhoog et voilá je rijdt.

Dan gas geven, lets say, bij 4000rpm wil je schakelen
1. Koppeling intrappen
2. Gas los (vrijwel direct na 1)
3. Pook naar de 2
4. Tikkeltje gas bij (zodat aandrijflijn en motor op zelfde snelheid draaien
5. Koppeling naar aangrijppunt
6. Koppeling loslaten

en zo ga je door naar hogere versnellingen.

terugschakelen voor een bocht:
1. Gas los
2. Remmen
3. Koppeling in
4. Pook naar juiste verzet brengen
5. Probeer tijdens het remmen (wat je met je rechtervoet doet), je gaspedaal aan te tikken met je hiel
6. Laat koppeling opkomen naar aangrijppunt
7. Koppeling los
8. Rem los
9. gas geven

(met real life rijden hoef je gewoonlijk het gaspedaal niet aan te tikken bija fremmen, aangezien je in real life niet vaak hoog in de toeren zit bij terugschakelen, en volstaat koppeling omhoog voldoende.) waarna je weer gas kan geven. je moet in real life er wel voor zorgen dat je niet te snel rijdt vergeleken de versnelling waar je op stationair toerental vaak inkomt. Aangezien je dan een hevige afremreactie van de motor krijgt.

tevens schakelen en koppeling los VOOR de bocht, als je dat in een bocht doet kan je auto een stap opzij doen. En als je het na de bocht doet ben je gewoon veel snelheid kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
GAIAjohan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 03:11:
[...]

Dan kan je schakelen zonder problemen
Welke problemen krijg je anders? Dat je de koppeling/versnellingsbak sloopt?
Daarnaast moet je met de koppeling wegrijden.
Dat doe je zo:
Tikje gas, bv naar 2500rpm, koppeling naar aangrijppunt -> hij begint te rijden, hou de koppeling voor 2 secs op aangrijppunt, dan omhoog et voilá je rijdt.
Wat is het aangrijppunt? Is dat het koppelingspedaal vol intrappen? Of gebruik je de koppeling niet als aan/uit, maar met beleid en speel je ermee zoals gas en rem?

En waarom moet je met koppeling wegrijden? Voorheen gaf ik altijd gas tot een goed toerental terwijl de wagen nog in neutraal stond, om vervolgens de eerste versnelling te kiezen wanneer de lichten uit gaan. Is het beter/sneller om de koppeling (geheel?) in te drukken, de eerste versnelling te kiezen, gas te geven tot een goed toerental en daarna de koppeling los te laten?
Dan gas geven, lets say, bij 4000rpm wil je schakelen
1. Koppeling intrappen
2. Gas los (vrijwel direct na 1)
3. Pook naar de 2
4. Tikkeltje gas bij (zodat aandrijflijn en motor op zelfde snelheid draaien
5. Koppeling naar aangrijppunt
6. Koppeling loslaten
Hoe ik dus schakelde in de bmw wtcc wagen met h-shift, is dus gewoon gas los, hogere versnelling en daarna weer vol gas. Dit levert verder geen problemen op voor zover ik weet ingame, maar zoals je zelf al aangaf is de koppeling in ISI games niet goed gemodeleerd. Wat zou er gebeuren als het wel goed was gemodeleerd? Zou het enige verschil zijn dat ik dan uiteindelijk iets sloop, of zou het gebruik van de koppeling ook een prestatiewinst opleveren?
terugschakelen voor een bocht:
1. Gas los
2. Remmen
3. Koppeling in
4. Pook naar juiste verzet brengen
5. Probeer tijdens het remmen (wat je met je rechtervoet doet), je gaspedaal aan te tikken met je hiel
6. Laat koppeling opkomen naar aangrijppunt
7. Koppeling los
8. Rem los
9. gas geven
Remmen met de rechtervoet? Amai, das ook nie flex :P Wordt nog wat wanneer ik ooit rijlessen ga nemen, kijken hoe snel zoiets went :+

Gebruiken F1-coureurs trouwens een koppeling tijdens het rijden? Zo nee, waarom niet? En GT wagens zoals in GTR2 (Ferrari 550, Lamborghini Murcielago etc) of WTCC wagens zoals in Race07?
Wil namelijk realistisch rijden, maar dan moet ik wel weten wat realistisch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Benotti schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

Welke problemen krijg je anders? Dat je de koppeling/versnellingsbak sloopt?
Je aandrijflijn gaat eraan
[...]

Wat is het aangrijppunt? Is dat het koppelingspedaal vol intrappen? Of gebruik je de koppeling niet als aan/uit, maar met beleid en speel je ermee zoals gas en rem?
Het moment dat de motor en aandrijflijn weer met elkaar in verbinding komen. Dit is dus een bepaalde punt tussen het geheel intrappen en geheel loslaten. En ja, je kan zeker een beetje met een koppeling spelen.
En waarom moet je met koppeling wegrijden? Voorheen gaf ik altijd gas tot een goed toerental terwijl de wagen nog in neutraal stond, om vervolgens de eerste versnelling te kiezen wanneer de lichten uit gaan. Is het beter/sneller om de koppeling (geheel?) in te drukken, de eerste versnelling te kiezen, gas te geven tot een goed toerental en daarna de koppeling los te laten?
De aandrijflijn moet eerst rustig verbinding maken met de motor. Als je dat in 1 klap doet slaat hij onherroepelijk af.
[...]

Hoe ik dus schakelde in de bmw wtcc wagen met h-shift, is dus gewoon gas los, hogere versnelling en daarna weer vol gas. Dit levert verder geen problemen op voor zover ik weet ingame, maar zoals je zelf al aangaf is de koppeling in ISI games niet goed gemodeleerd. Wat zou er gebeuren als het wel goed was gemodeleerd? Zou het enige verschil zijn dat ik dan uiteindelijk iets sloop, of zou het gebruik van de koppeling ook een prestatiewinst opleveren?
Zonder koppeling opschakelen is in de racerij vrij normaal. Echter in een straatauto, zou er enorm veel druk op de tandwielen van de versnellingbak staan, dat ze gaan knarsen. Het kán wel, alleen dan moet motortoerental en aandrijflijn snelheid allebei op de juiste snelheid draaien, waardoor alles net perfect inelkaar pastr. Racewagens hebben vaak ook rechte vertandingen in de versnellingsbak, waar straatauto's schuine vertandingen hebben. Schuine vertandingen zijn stiller, maar minder robuust.
[...]

Remmen met de rechtervoet? Amai, das ook nie flex :P Wordt nog wat wanneer ik ooit rijlessen ga nemen, kijken hoe snel zoiets went :+
Ik vond dat snel wennen. Heb tussen 1999 en 2008 alleen pedaalsetje met 2 ;pedalen gehad en deed dus ook linkervoet remmen, rechtervoet gas. Maar in een echte auto heb ik er nooit problemen mee gehad. Heb in 2005 zonder problemen mijn rijbewijs gehaald.
Gebruiken F1-coureurs trouwens een koppeling tijdens het rijden? Zo nee, waarom niet? En GT wagens zoals in GTR2 (Ferrari 550, Lamborghini Murcielago etc) of WTCC wagens zoals in Race07?
Wil namelijk realistisch rijden, maar dan moet ik wel weten wat realistisch is :P
Erm in de racewagens in GTR2 en race07 hangt het er een beetje vanaf. Opschakelen doen ze meestal flat of even gas los. Terug schakelen doen ze wel met koppeling ten behoeve van stabiliteit.

F1 wagen heeft geen koppelingspedaal, omdat deze een automatische koppeling heeft. Hij heeft een koppelings hendel/knop oid aan het stuur die alleen wordt gebruikt bij het uit de pits rijden, starten, startopstelling. Verder niet.

In de WTCC heeft alleen de BMW een H-shift, de anderen een sequential. In Race07 hebben deze auto's een Hshift - BMW, Caterhams. Verder volgens mij niks.., In GTR Evo hebben wel meer een H-shift..N Staat allemaal wel bij garageinfo. Alkleen de Straat-Viper is fout, dat is gewoon een H-shift. Niet seq.

Hier een voetcamera bij V8 Supercars. (Een Asutralische raceserie.)
http://www.youtube.com/watch?v=qdWSyrqEnE4
Deze man gebruikt de koppeling wel.

Terwijl deze man in dezelfde raceklasse zowel op als terugschakelt zonder koppeling, en met de linkervoet remt. Hij zorgt er met zijn rechter voet voor dat het motortoerental steeds goed is.:
http://www.youtube.com/wa...pqTZ6WeJk&feature=related

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 14-10-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Goed ik kan melden dat de rFactor plugin voor de Fanatec Porsche stuur best leuk is. Het werkt allemaal uitstekend, en het is toch een snufje dat andere stuurtjes niet hebben in die prijsklasse.

Maar verde rheb ik nog een vraag.

Ik kan die ene Franse site niet vinden waar je zelf een soort van trackIR inelkaar kan bouwen. Vanmiddag 4 ledjes, en 4 weerstandjes gekocht, deze wil ik koppelen aan twee batterijen. En dan mijn webcam nog verneuken, waarna ik mijn eigen trackIR heb. Zou iemand zo lief kunnen zijn die Franse website link te heben.

//edit
gevonden :P
http://www.free-track.net/english/

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-10-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[b][message=30933011,noline]Ik kan die ene Franse site niet vinden waar je zelf een soort van trackIR inelkaar kan bouwen. Vanmiddag 4 ledjes, en 4 weerstandjes gekocht, deze wil ik koppelen aan twee batterijen. En dan mijn webcam nog verneuken, waarna ik mijn eigen trackIR heb. Zou iemand zo lief kunnen zijn die Franse website link te heben.

//edit
gevonden :P
http://www.free-track.net/english/
Wat vind je er van? Ik kan er niet aan wennen en heb de kijkas maar aan mijn stuurtje gebonden. Als ik naar links stuur kijk ik een beetje links en als ik naar rechts stuur kijk ik een beetje rechts.

Met freetrack kijk ik continu na hele vreemde plaatsen, misschien beweeg ik te veel :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:41:
[...]

Wat vind je er van? Ik kan er niet aan wennen en heb de kijkas maar aan mijn stuurtje gebonden. Als ik naar links stuur kijk ik een beetje links en als ik naar rechts stuur kijk ik een beetje rechts.

Met freetrack kijk ik continu na hele vreemde plaatsen, misschien beweeg ik te veel :)
Ik moet er nog aan beginnen. Maar moet denk ik eerst maar een nieuwe pc bouwen. HDD van dit ding doet het niet meer goed. Max read snelheid van 2,4MB/s :'). SInds eergister deugt ie niet..

Naja goede reden voor een nieuwe pc :). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zoek een stuur waarbij mijn enige eis is een goede bevestiging. Volgens mij is zo'n bankschroef-achtige bevestiging prima.
Mijn budget is 50 - 70 euro.

Ik heb nu een Logitech Formula Vibration Feedback. Deze wordt met zuignappen bevestigd, maar dat is echt niks. Constant schieten die zuignappen los.

Ik zat zelf te denken aan een Logitech Formula Force EX. Wie heeft met dit stuur ervaring?

Of wie kan mij een ander stuur aanraden voor 50 - 70 euro met een fatsoenlijke bevestiging?

[ Voor 14% gewijzigd door van.der.schulting op 15-12-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
van.der.schulting schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:42:
Ik zoek een stuur waarbij mijn enige eis is een goede bevestiging. Volgens mij is zo'n bankschroef-achtige bevestiging prima.
Mijn budget is 50 - 70 euro.

Ik heb nu een Logitech Formula Vibration Feedback. Deze wordt met zuignappen bevestigd, maar dat is echt niks. Constant schieten die zuignappen los.

Ik zat zelf te denken aan een Logitech Formula Force EX. Wie heeft met dit stuur ervaring?

Of wie kan mij een ander stuur aanraden voor 50 - 70 euro met een fatsoenlijke bevestiging?
Voor iets meer (rond de 80 euro) kun je een Momo Racing krijgen. Dat is echt een stuk beter, en heeft een vrij behoorlijk bevestigingssysteem met (ik dacht) drie klemmen.

Overigens is de Driving Force GT misschien ook nog wel de moeite waard om naar te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 15-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Zamorano schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:55:
[...]

Voor iets meer (rond de 80 euro) kun je een Momo Racing krijgen. Dat is echt een stuk beter, en heeft een vrij behoorlijk bevestigingssysteem met (ik dacht) drie klemmen.

Overigens is de Driving Force GT misschien ook nog wel de moeite waard om naar te kijken.
Waarom vind jij die twee sturen veel beter dan de formula EX? Alleen omdat ze een schakelpook hebben of zijn er nog meer redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
van.der.schulting schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:38:
[...]

Waarom vind jij die twee sturen veel beter dan de formula EX? Alleen omdat ze een schakelpook hebben of zijn er nog meer redenen?
Force feedback is beter, grotere draaihoek, EX heeft 180graden, MOMO heeft 240 en DFP heeft 900graden. Betere pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
GAIAjohan schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:39:
[...]

Force feedback is beter, grotere draaihoek, EX heeft 180graden, MOMO heeft 240 en DFP heeft 900graden. Betere pedalen.
Maar hoe zit het met de bevestiging aan tafel tussen de EX, MOMO en de Driving Force GT?
Daar gaat het mij het meest om. Dat is ook de reden dat ik de formula vibration feedback heb teruggebracht; de bevestiging aan tafel liet te wensen over. De formula vibration schoot elke keer los.

Ik heb begrepen dat de EX een hele fatsoenlijke bevestiging heeft -> een soort bankschroef constructie. Klopt dat?
En hoe zit dat met de MOMO en Driving Force GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
van.der.schulting schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:14:
[...]

Maar hoe zit het met de bevestiging aan tafel tussen de EX, MOMO en de Driving Force GT?
Daar gaat het mij het meest om. Dat is ook de reden dat ik de formula vibration feedback heb teruggebracht; de bevestiging aan tafel liet te wensen over. De formula vibration schoot elke keer los.

Ik heb begrepen dat de EX een hele fatsoenlijke bevestiging heeft -> een soort bankschroef constructie. Klopt dat?
En hoe zit dat met de MOMO en Driving Force GT?
Zover ik weet hebben ze allemaal dezelfde soort bevestiging. Maar kan de MOMO ook met een grote schroef geheel vast worden gezet. (Kon iig met de rode MOMO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
GAIAjohan schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:56:
[...]

Zover ik weet hebben ze allemaal dezelfde soort bevestiging. Maar kan de MOMO ook met een grote schroef geheel vast worden gezet. (Kon iig met de rode MOMO)
Heb je ervaring met de bevestiging van de EX / MOMO?
Raakt de bevestiging makkelijk los als ik intensief aan het racen ben, zoals dat bij de vibration feedback het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
van.der.schulting schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:23:
[...]

Heb je ervaring met de bevestiging van de EX / MOMO?
Raakt de bevestiging makkelijk los als ik intensief aan het racen ben, zoals dat bij de vibration feedback het geval is?
Helaas niet. Ik heb na de rode MOMO geen Logitech meer gehad. Maar zover ik het begrepen had was het aandraaien. En als je m los wilde hebben moest je de schroeven indrukken.

Dat was hoe het werkte volgens mij, en het schijnt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een Driving Force Pro,

Ik heb als probleem dat het stuur tijdens het rechtrijden heen en weer gaat.

Soort van Wobble zeg maar. Als ik op een rechtstuk zit doet hij dat. Is dit een soort van instellings fout ofzo?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kuhr89 schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:40:
Ik heb een Driving Force Pro,

Ik heb als probleem dat het stuur tijdens het rechtrijden heen en weer gaat.

Soort van Wobble zeg maar. Als ik op een rechtstuk zit doet hij dat. Is dit een soort van instellings fout ofzo?
Dan moet je de forcefeedback omdraaien. Zit ergens in de opties van de driver of van je spel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
ja klopt. maar dat is niet wat ik bedoel. Dat had ik al uitgevogeld.

Het is meer dat ie een beetje shaked. hij blijft op een rechtstuk niet netjes stil in het midden. Als je het stuur los laat, gaat het van link naar rechts. en steeds erger. Op internet krijg ik het ook nergens echt gevonden. Wel dat mensen daarover zeggen dat het een soort van realisme is, maar dat betwijfel ik een beetje.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat ligt aan bepaalde FFB settings in de .plr file + bepaalde stuurtjes, en dus moet je even iets minder gevoelig zetten in de .plr :). Mijn Thrustmaster Enzo had er ook altijd last van. Maar rode MOMO en huidige Porsche stuur hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Is er al iets bekend over een opvolger van de g25?
Ik heb nu een rode Momo force, maar deze werkt niet met Playstation.
Ik ga denk ik maar eens kijken of ik een g25 voor een leuke prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk zelf dat dit een erg interessant stuur is voor zijn prijs.

Gewoon een tip :)

Is nog niet uit, maar komt wel :9
Slechts 129euro zonder die specifieke paddles _O_.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 27-01-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Interesant wiel voor die prijs inderdaad. Ik ben benieuwd naar de reviews.

De duurdere Porsche 911 Turbo wordt veel vergeleken met de G25 (en is waarschijnlijk tot op zekere hoogte een G25 omdat de drivers uitwisselbaar zijn en hij ook op de PS3 werkt). Aangezien de Porsche 911 Carrera ook PS3 compatible is zal dit ook wel een G25 zijn die is opgebouwd met goedkopere onderdelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:
Interesant wiel voor die prijs inderdaad. Ik ben benieuwd naar de reviews.

De duurdere Porsche 911 Turbo wordt veel vergeleken met de G25 (en is waarschijnlijk tot op zekere hoogte een G25 omdat de drivers uitwisselbaar zijn en hij ook op de PS3 werkt). Aangezien de Porsche 911 Carrera ook PS3 compatible is zal dit ook wel een G25 zijn die is opgebouwd met goedkopere onderdelen.
Dat ding heeft gewoon dezelfde FFB motor, maar geen leren maar rubberen greep.
Geen vibratiemotoren (Die geen nut hadden totdat er mooie mods kwamen voor rFactor). (Zoals beginnen te trillen als je wielen blokkeren bij het remmen)

Verder volgens mij weinig verschil.

En ten opzichte van de G25 wordt de G25 zeker geowned met de versnellingsbak, de pedalen zijn wat minder, en mijns inziens is de FFB van die Mabuchi motor veel smoother dan dat van de twee motoren van de G25.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 27-01-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:50:
Ik denk zelf dat dit een erg interessant stuur is voor zijn prijs.

Gewoon een tip :)

Is nog niet uit, maar komt wel :9
Slechts 129euro zonder die specifieke paddles _O_.
Oeh, deze ga ik zeker in de gaten te houden. Alhoewel je een g25 2ehands ook wel voor die prijs hebt.
Reviews maar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier staan ze op een rijtje
http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
Hier mijn halve € 19,- "playseat" van Ikea :P (hij was in de aanbieding)

Ik vond een echte playseat gewoon te duur voor hetgene wat je krijgt. Ik had de evolution nodig + adapter om het stuur echt stevig te kunnen bevestigen. Daarvoor moet je € 380,- aftikken 8)7

Daarom heb ik bij ikea een "terminal" tafel gekocht en deze iets aangepast.

1. rubber matten aan de onderkant geplaatst tegen het schuiven. (geen wieltjes gemonteerd)
2. Audio setje erin (had ik nog liggen)
3. Stopcontact.
4. Plank voor toetsenbord onderin gemonteerd omdat er anders een gat zat.
5. De rails voor de toetsenbordplank misbruikt zodat ik de pedaal set kan klemmen.
6. Klitteband om de kabels netjes weg te werken.

Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/public-images/playseat/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/public-images/playseat/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/public-images/playseat/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/public-images/playseat/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/public-images/playseat/5.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door TAMW op 09-02-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ghehheh, heerlijk! Het is niet zo exotisch als sommige andere racesims hier, maar je creativiteit verdient een 10 :p En nog best netjes afgewerkt zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Review van de nieuwe Fanatec Carrera wheel van €130 door SRT.

http://www.youtube.com/watch?v=CPwGMCflpVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze zijn er wel heel enthousiast over, moet een prima stuurtje zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:13:
Ze zijn er wel heel enthousiast over, moet een prima stuurtje zijn :)
Naja de prijs is ook gewoon laag gezien de features. Alleen jammer van die tandwielen bionnenin die erg veel lawaai maken. Ben wel blij dat ik het 911 Turbo wheel heb die met riemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:34:
[...]

Naja de prijs is ook gewoon laag gezien de features. Alleen jammer van die tandwielen bionnenin die erg veel lawaai maken. Ben wel blij dat ik het 911 Turbo wheel heb die met riemen werkt.
Vergeleken met de Driving Force GT en het feraristuur is het dus gewoon een superstuur. Ik denk dat het voor mij toch deze wordt, het geluid is inderdaad jammer maar ze gaven ook aan dat dit misschien wat erger was in hun exemplaar. Van de andere kant, ik heb nu een goedkoop Formula EX stuurtje en dat maakt hetzelfde geluid als ik snel stuur. Ik heb me er nog nooit aan gestoord.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
De fanatec carrera lijkt mij ook een geweldig stuurtje met een zeer sterke prijs-kwaliteit verhouding.
Jammergenoeg duurt het nog een maand of 2/3 voordat die goed leverbaar word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De G25 is nu €180 bij Komplett. Misschien dat ik dan toch daar maar voor ga want dat scheelt ook niet meer heel veel met het Porsche stuurtje dat nog even op zich laat wachten wat vast ook wat mindere afwerking heeft. De laatste keer dat ik keek was de goedkoopste G25 nog 40 euro duurder (excl afleverkosten, bij Complett kan ik het ophalen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Laatst online: 08-08 17:58
zijn er hier op GoT mensen die zelf een H-shifter gemaakt hebben met behulp van een game pad?
zo iets als deze http://www.youtube.com/wa...9Uwf9mWTw&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Ik heb een vraagje, ik zoek een stuur die niet 900 graden kan draaien zoals de g25 en DFP (en die zitten boven mijn budget), ik zat zelf te denken aan de MOMO maar de reacties hier over (vergeleken met de eerder genoemde modellen) zijn niet super goed, wat zou je mij aanraden? (ik wil niet meer dan 65euro er aan uit geven)

ik wil een lekker stuur waarmee ik rfactor enzo kan doen

[ Voor 4% gewijzigd door Nowad op 07-04-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

zoek een 2de hands unit van de momo force:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00005QZVC.01.LZZZZZZZ.jpg

heb ik ook gehad, is na de g25 het beste stuurtje van logitech.

[ Voor 21% gewijzigd door Shva op 07-04-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wel oppassen met de pedalen. Die potmeters kunnen geheel versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Nowad schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:27:
Ik heb een vraagje, ik zoek een stuur die niet 900 graden kan draaien zoals de g25 en DFP (en die zitten boven mijn budget), ik zat zelf te denken aan de MOMO maar de reacties hier over (vergeleken met de eerder genoemde modellen) zijn niet super goed, wat zou je mij aanraden? (ik wil niet meer dan 65euro er aan uit geven)

ik wil een lekker stuur waarmee ik rfactor enzo kan doen
900 graden voor een racesim is leuk, maar geen must. 540 graden is meer dan genoeg, ook veel realistischer. Zelf draai ik ook 'maar' 540 graden op m'n G25

[ Voor 3% gewijzigd door Tomfish op 07-04-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Shva schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:31:
zoek een 2de hands unit van de momo force:

[afbeelding]

heb ik ook gehad, is na de g25 het beste stuurtje van logitech.
het probleem is dat die waarschijnlijk versleten zijn want die werden zo'n 8jaar geleden gemaakt, heb geen zin om eerst geld uit te geven en er maar even van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nowad schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:29:
[...]

het probleem is dat die waarschijnlijk versleten zijn want die werden zo'n 8jaar geleden gemaakt, heb geen zin om eerst geld uit te geven en er maar even van te genieten.
Mwah het stuur versleten valt wel mee. Alleen die pedalen zijn terrible

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste