[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
El-Quedro: de DFP kun je op je PC gebruiken met behulp van de Logitech G25 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Boktor schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 08:39:
El-Quedro: de DFP kun je op je PC gebruiken met behulp van de Logitech G25 drivers.
Okay, top!
Dan ga ik er snel naar kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er zo slecht is aan het stuurtje:

Trustmaster Ferrari GT 2-in-1 Force Feedback?

Deze is namelijk niet zo heel duur, 60 euro. ik wil er ook eigenlijk niet zoooveel aan uitgeven, en het stuurtje ziet er ook mooi uit ( Ik ben fan van ferrari dus dat verklaard een hoop waarschijnlijk:P )

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Voor een tientje meer heb je de inmiddels welbekende, geliefde, betrouwbare Logitech DFP: pricewatch: Logitech Driving Force Pro

De keus zou voor mij makkelijk zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
ja alleen die 10euro is het niet meer :P want die site verkoopt het product niet meer zoals je kunt zien. Het stuur kost zown 100euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52
Kuhr89 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:59:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er zo slecht is aan het stuurtje:

Trustmaster Ferrari GT 2-in-1 Force Feedback?

Deze is namelijk niet zo heel duur, 60 euro. ik wil er ook eigenlijk niet zoooveel aan uitgeven, en het stuurtje ziet er ook mooi uit ( Ik ben fan van ferrari dus dat verklaard een hoop waarschijnlijk:P )
Okay, ik heb ongeveer dezelfde gehad. Een Thrustmaster Enzo FFB.
In 1,5 jaar tijd:

3 schakelflippers naar de maan, alleen verveangen (zelf gedaan).
Klemsysteem kapot (Binnenin het stuur!!!!) (Alles is plastic), zelf gerepareerd dmv wat rvs enzo..
Draadjes binnenin losgegaan, gevolg was dat knoppen niet meer werkten, zelf gerepareerd natuurlijk.
Er breekt zomaar een stuk casing af.
Veer in het rempedaal geknapt.

Hierna een tweedehands Logitech MOMO Force gekocht in oktober 2006, en het ding staat nu stof te happen. Werkt nog perfect hoor, het enige wat je merkt is dat syukje van de behuizing dat eraf is, en dat het rempedaal nog maar 1 veer heeft ipv 2. De MOMO Force is van 2001 n werkt nog perfect. Alleen beetje spiking op de pedalen.
Genoeg ervaringen? :)

Yorcom verkoopt de DFP nog wel, maar nu het ook een PS3 compatibel stuur is, is de prijs enorm gestegen.
http://www.yorcom.nl/wink...rce_Pro_PS2_%282jr%29.htm

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 26-11-2007 18:40 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb iets van 6jaar geleden een Guillimot Ferrari stuur gekocht. Of hoe dat merk ook heette.
Daarvan waren ook mijn pedalen naar de fielesteinen. en mijn Schakelflippers werkte niet meer. Alleen ik krijg dit stuur niet meer aan het werk op XP :p geen drivers meer. iig geen die werken en het stuur ook echt herkennen ( heeft wel USB)

Edit: errug lullig met die PS3. Net als ik een stuurtje wil kopen, wordt die juist weer duurder :(

[ Voor 13% gewijzigd door Kuhr89 op 26-11-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kuhr89 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:24:
Ik heb iets van 6jaar geleden een Guillimot Ferrari stuur gekocht. Of hoe dat merk ook heette.
Daarvan waren ook mijn pedalen naar de fielesteinen. en mijn Schakelflippers werkte niet meer. Alleen ik krijg dit stuur niet meer aan het werk op XP :p geen drivers meer. iig geen die werken en het stuur ook echt herkennen ( heeft wel USB)

Edit: errug lullig met die PS3. Net als ik een stuurtje wil kopen, wordt die juist weer duurder :(
Thrustmaster en Guillemot zijn samen gegaan. Helaas de kwaliteit van Guillemot overgenomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kuhr89 schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:08:
ja alleen die 10euro is het niet meer :P want die site verkoopt het product niet meer zoals je kunt zien. Het stuur kost zown 100euro.
En dat is hij ook dubbel en dwars waard. Ik heb er destijds 130 voor betaald, geen seconde spijt van gehad. Maar als je hem alleen wilt gebruiken voor af en toe een potje Need for Speed, tjah ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Nouja, ik heb thuis zelf GTR2 liggen, en ik ben nog zeker van plan om Rfactor te kopen, Zeker omdat die demo lekker speelt, maar ook omdat daar nog F1 mods voor zijn, omdat er geen andere F1 games op de PC zijn, door SONY:(.Ik ben al op marktplaats aant kijken of ie daar wat goedkoper staat. Ik heb al paar mensen contact op genomen..

Wat is trouwens het verschil tussen het MOMO en DFP? Alleen dat bij MOMO de flippers beter zijn doorgedacht

[ Voor 33% gewijzigd door Kuhr89 op 27-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kuhr89 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:14:
Nouja, ik heb thuis zelf GTR2 liggen, en ik ben nog zeker van plan om Rfactor te kopen, Zeker omdat die demo lekker speelt, maar ook omdat daar nog F1 mods voor zijn, omdat er geen andere F1 games op de PC zijn, door SONY:(.Ik ben al op marktplaats aant kijken of ie daar wat goedkoper staat. Ik heb al paar mensen contact op genomen..

Wat is trouwens het verschil tussen het MOMO en DFP? Alleen dat bij MOMO de flippers beter zijn doorgedacht
DFP 900graden draaien.
MOMO Racing ik geloof 240graden, waar de oude momo force 270graden deed.
verder is kwaliteit van het stuur gewoon beter. niet voor niets gebruikten stuurmodders voorheen de DFP ipv de G25, de MOMO Racing was niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Koop een G25 dan krijg je rFactor er gratis bij :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
haha nou ik heb op marktplaats een Driving Force Pro stuurtje gekocht :) voor 45euro, dus niet duur lijkt mij zo :)
Het enige nadeel is dat ie uit amerika komt, en dat ik een omvormer nodig heb voor de stekker ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Simracing meets transformers :9~ Vergeet alles wat je ooit gezien hebt, deze cockpit is echt de bom _/-\o_ http://www.youtube.com/watch?v=RqZsW-uU5B4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

aph3x schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:36:
Simracing meets transformers :9~ Vergeet alles wat je ooit gezien hebt, deze cockpit is echt de bom _/-\o_ http://www.youtube.com/watch?v=RqZsW-uU5B4
Inderdaad een erg grote flinke :9~ waard :D

Maar wat ik me afvroeg : Die vent gebruikt Freetrack i.c.m. een webcam of niet ?? Werkt dat een beetje :? Ik zou het dan i.c.m. een Logitech Zoom! webcam gebruiken die stof zit te happen en GTR2 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
aph3x schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:36:
Ik krijg wel een enorm patser gevoel als ik dat filmpje bekijk, nog net geen gouden pedalen of diamantjes in het stuur.
Ach wieweet heb ik het wel helemaal mis maar het zou me niks verbazen als hij het zelf niet gebouwd heeft maar laten bouwen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nero355 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:06:
[...]

Maar wat ik me afvroeg : Die vent gebruikt Freetrack i.c.m. een webcam of niet ?? Werkt dat een beetje :? Ik zou het dan i.c.m. een Logitech Zoom! webcam gebruiken die stof zit te happen en GTR2 :)
http://www.free-track.org...ack/comment-ca-marche.php
The vast majority of webcams are appropriate for Freetrack use.

The main advantage of this system, is his low cost (less than about ten euros), assuming you already own a webcam. In the other case, you'll have to count a webcam's price in the Grand total.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hey

Ik weet niet of ik dit op de juiste plaats post, maar ik probeer het toch maar

Ik ben op zoek naar een racestuurtje. Gewoon een vrij simpele zodat ik de basics een beetje onder controle krijg. Aangezien ik nog nooit een stuur heb gehad. Budget is 100 euro.

Dus enige tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor antwoord!

D.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 02-12-2007 19:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las Vegas schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:06:
Hey

Ik weet niet of ik dit op de juiste plaats post, maar ik probeer het toch maar

Ik ben op zoek naar een racestuurtje. Gewoon een vrij simpele zodat ik de basics een beetje onder controle krijg. Aangezien ik nog nooit een stuur heb gehad. Budget is 100 euro.

Dus enige tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor antwoord!

D.
Als je dit topic beetje had doorgelezen kwam je tot de conclusie dat je voor 100 euro momenteel het beste een DFP van Logitech kan halen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:38:
[...]

Als je dit topic beetje had doorgelezen kwam je tot de conclusie dat je voor 100 euro momenteel het beste een DFP van Logitech kan halen :O
Daar ben ik nu inderdaad ook achter gekomen. Thanks :*)

Nu nog een zaak vinden die dit stuur ook daadwerkelijk verkoopt EN op voorraad heeft..

[ Voor 12% gewijzigd door London op 02-12-2007 20:46 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zit met een probleempje. Mijn bureau bestaan namelijk uit een bureaublad waar m'n tft, speakers etc op staan. Dan zit er ongeveer 6 cm onder het bureaublad een uitschuifbaar blad waar m'n tobo en muis op staan.

Kan ik de Momo of de DFP dan wel aan het bovenste blad bevestigen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Las Vegas schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:22:
Ik zit met een probleempje. Mijn bureau bestaan namelijk uit een bureaublad waar m'n tft, speakers etc op staan. Dan zit er ongeveer 6 cm onder het bureaublad een uitschuifbaar blad waar m'n tobo en muis op staan.

Kan ik de Momo of de DFP dan wel aan het bovenste blad bevestigen?
Nope, gaat niet lukken.

Bevestig 'm aan je tobo plankje met je tobo erboven voor je scherm. Ik heb zo ook m'n opstelling maar dan met een G25. (Met de MOMO had ik het ook zo)
Bureaustoel in de laagste stand en gaan...
Tijdens het rijden trek je je stuur toch niet naar achteren...iig ik niet. Andere oplossing is een ander meubel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 16:41
Handel op GoT is niet toegestaan. Voor de verkoop van hardware kan je bij Vraag & Aanbod terecht

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De DFP gaat wel lukken hoor tenzij ik zijn opstelling verkeerd begrijp.
2cm ruimte aan de onderkant is het minimale wat je nodig hebt voor de klemmen dus 6cm, in zijn geval, is meer dan voldoende.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
LoneRanger schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:45:
[...]

2cm ruimte aan de onderkant is het minimale wat je nodig hebt voor de klemmen dus 6cm, in zijn geval, is meer dan voldoende.
Met de DFP zou je gelijk kunnen hebben. Gezien deze foto moet dat misschien toch wel lukken:
Afbeeldingslocatie: http://www.review-it.nl/reviews/0/logitech-driving-force-pro/images/dfp_3.jpg
Even te voorbarig gereageerd ook aangezien ik geen ervaring heb met dit stuurtje. :z

Doorsparen voor een G25 zou ik trouwens doen. Die pedalen zijn zo lekker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

LoneRanger schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:45:
[...]

Hier ff vlug een gsm picca. Beetje te zien wat ik dus bedoel. Heb trouwens de MOMO besteld.

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/6351/img015ea4.jpg

En ik moet m'n bureau is opruimen :P

[ Voor 3% gewijzigd door London op 03-12-2007 17:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Waarom een MOMO stuur?
DFP is veel beter. Het enige goede aan het MOMO stuur is dat die flippers erachter beter zijn.
maar geen 900graden draai enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kuhr89 schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:20:
Waarom een MOMO stuur?
DFP is veel beter. Het enige goede aan het MOMO stuur is dat die flippers erachter beter zijn.
maar geen 900graden draai enzo
Gezeik met stuurcalibratie. Als je te snel stuurt dat ineens de force feedback verkeerd zit.. Ik zou ook niet zo snel een MOMO Racing willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mja, DFP was vrij lastig te krijgen over het algemeen. En het maakt mij verder niet veel uit.
Ben toch een beginneling, en het MOMO stuurtje leek mij een goeie keuze _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, dat is het dus niet echt ;)
Veel plezier ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb stuurtje nu (Y)

Bevalt prima! Alleen draait ie nogal zwaar. Is dit omdat ie nog nieuw is?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
hmz. Ik wacht nog steeds op mijn stuurtje
Via marktplaats gekocht, 45euro voor mun DFP. ik wacht er al sinds zaterdag op. Hij had geen tracking nummer gekregen ofzo:S
Naja afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Las Vegas schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:25:
Heb stuurtje nu (Y)

Bevalt prima! Alleen draait ie nogal zwaar. Is dit omdat ie nog nieuw is?
Kan je instellen bij de opties, force feedback kracht. Ik zelf bij mijn MOMO Force (rode, niet te verwarren met de jouwe!) in Windows 100%, in-game meestal 65-80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

waarom zet je je force feedback lager, krijg je spierpijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Shva schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:15:
waarom zet je je force feedback lager, krijg je spierpijn? :+
Op de langere races is een hoge force feedback niet echt fijn. Daarnaast vind ik de auto's vaak beter aanvoelen op 80 dan op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Vraagej over de DFP, heeft deze ook drukknoppen achterop? Die je dan bv in kan stellen om te schakelen (ipv flippers).
Ik heb nu een el cheapo aldi stuurtje, die heeft dat wel, en ik zweer daar nu echt bij, zo'n debiele schakelpook vind ik niks.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

-tom-562 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:13:
Vraagej over de DFP, heeft deze ook drukknoppen achterop? Die je dan bv in kan stellen om te schakelen (ipv flippers).
Ik heb nu een el cheapo aldi stuurtje, die heeft dat wel, en ik zweer daar nu echt bij, zo'n debiele schakelpook vind ik niks.
ja, heeft ie :) schakelpook vind ik btw ideaal :P voor de handrem :D
Nadeel van die flippers is wel dat je vaak in de knoop komt, en dat je dan dus niet meer lukt om te schakelen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Ok top!
Jammer dat die krengen alleen zo duur zijn geworden, voor een paar weken geleden waren ze er voor 60/70 euro, en nu zijn ze allemaal duurder geworden 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Beste tweakers!

Ik heb sinds vandaag een Driving force Pro in het bezit

Deze komt uit amerika. Dus moest ik een nieuwe adapter kopen

Nou staat er op de echte adapter:

Input: AC-100-120V ~ 0.4 A
output: 24V _-_- 0.75A 50~60 Hz

Ik heb het goede inzet stukje al op mijn adapter
maar wat moet ik kiezen, Ik kan van 1.5V tot 12V gaan, waar moet ik hem op zetten?

Nog een vraagje, Bij mijn stuur blijft het linker lampje knipperen, Windows ziet hem wel, maar als ik stuur beweeg bij calibratie, doet hij niks
Als ik hem aansluit via USB, dan gaat mijn rechterled lampje gewoon branden, XP vind hem ook meteen
Maar mijn linker led lampje gaat knipperen :S
hij vindt het stuur in elk spel, maar zodra ik wil gaan sturen, Of calibreren, doet hij niks :S

[ Voor 19% gewijzigd door Kuhr89 op 07-12-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Nou, de oorspronkelijke adapter leverde 24v output. De inputkant heb je zo te lezen al gefixed, je moet dus als output 24v leveren. En dan ook nog gelijk- danwel wisselstroom.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Dit is de adapter die mensen krijgen in de EU van logitech:

Logitech
AC adapter
Model: ADP-18LB C
Input: AC 200-240v 0.4A
Output: 24V 0.75A

Degene die in Amerika wonen krijgen deze adapter :
Model: ADP-18LB B
Input AC -100-120V ~ 0.4A

Als ik nu een Universele adapter koop die 24V heeft, denk je dat het probleem dan is opgelost met het calibreren? dat dat dan nu wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nou jongens ik ben dus met FreeTrack aan de gang gegaan, petje gebouwd alles prima, maar wat blijkt : Logitech Webcam en G25 vinden elkaar niet lief :'(
Als ik de G25 inplug dan kill ik de Webcam en ik heb op de Logitech fora nog iemand gevonden die er last van heeft.
Toevallig hier iemand ervaring mee ?? Als ik FreeTrack zonder stuur met de webcam gebruik werkt het wel trouwens in GTR2 :)

Ik moet nog vanalles finetunen, maar als mijn webcam en G25 elkaar in de weg zitten heeft het niet zoveel nut ... hopelijk vind ik een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:01:
hmz. Ik wacht nog steeds op mijn stuurtje
Via marktplaats gekocht, 45euro voor mun DFP. ik wacht er al sinds zaterdag op. Hij had geen tracking nummer gekregen ofzo:S
Naja afwachten maar
at is knap aangezien het volgens mij tegenwoordig onmogelijk is om iets te versturen ZONDER tracking nummer? Tenminste dat maken ze mij wijs op het postkantoor, ik krijg ook altijd zo'n ding als ik pakjes verstuur zelfs al hoef ik hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Kuhr89 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:48:
Als ik nu een Universele adapter koop die 24V heeft, denk je dat het probleem dan is opgelost met het calibreren? dat dat dan nu wel lukt?
Het enige dat telt is dat de adapter 24V gelijkspanning levert bij minimaal 0.75A (meer mag dus ook). Dat is totaal onafhankelijk van het merk, dus elke adapter die aan die voorwaarden voldoet werkt - in de veronderstelling dat er verder niets stuk is aan je stuurtje natuurlijk.

Update: Dat van die gelijkspanning weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb mijn stuur hier niet bij de hand, dus het kan eigenlijk net zo goed wisselspanning zijn. Ik kan straks wel even voor je kijken.

Update 2: Het is wel degelijk gelijkspanning.

[ Voor 19% gewijzigd door satcp op 07-12-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Kuhr89 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:48:
Dit is de adapter die mensen krijgen in de EU van logitech:

Logitech
AC adapter
Model: ADP-18LB C

Degene die in Amerika wonen krijgen deze adapter :
Model: ADP-18LB B
Input AC -100-120V ~ 0.4A

Als je Logitech belt/mailt krijg je waarschijnlijk gratis een EU adapter opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
goed, Ik ben even naar een electronica zaakje gegaan.

Daar heb ik een omvormer gekocht van US naar EU

Dit staat er op de adapter:

AC-AC Convertor:
Model: PSD45
Input: 230V ~50hz
Output: AC 110V 45W peak

Is dit goed, want de normale adapter van EU is:

op het doosje staat:

45W spanningsomvormer 220VAC naar 110VAC

-omzettingsspanning:
200-240V naar 100-120V
-Belasting max.45W

Ik kan hier dus mijn US adapter indoen, begrijp ik eruit, en dan levert hij de gewone normale spanning.
Of heb ik het nou fout?
Het is toch niet zo dat als ik strx hem aansluit dat hij dan teveel Watt krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Kuhr89 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:57:
Ik kan hier dus mijn US adapter indoen, begrijp ik eruit, en dan levert hij de gewone normale spanning.
Of heb ik het nou fout?
Je bent correct. De adapter die je hebt gekocht zet de Europese 230V netspanning om naar 110V zoals op het Amerikaanse elektriciteitsnet. De frequentie zal wel 50Hz blijven (ipv 60Hz zoals in Amerika), maar dat is voor deze toepassing van geen belang.

De transformator geeft een maximaal uitgangsvermogen van 45 Watt bij 110V. Je stuur heeft (naar de specificaties op de adapter) een maximale vermogensopname van 18 Watt (24V * 0.75A). Zelfs rekening houdende met wat verlies in de Logitech adapter is je transformator nog ruimschoots dubbel zo zwaar als nodig. Perfect dus.
Het is toch niet zo dat als ik strx hem aansluit dat hij dan teveel Watt krijgt?
De voeding duwt geen vermogen in het toestel. Het toestel vraagt vermogen aan de voeding. Het stuur gaat dus nooit meer verbruiken dan het nodig heeft (tenzij er iets mis in gaat zoals een kortsluiting). Dus hoeveel meer vermogen je voeding levert is van geen belang, zolang het maar gelijk of meer is dan het minimum vereiste vermogen van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Bedankt. Hij begon meteen te draaien enzo toen ik het erin deed. Ik heb Logitech profiler gedownload 5.0.1 ofzoiets, de nieuwste

Nu gaan alleen mun linker EN mun rechter led lampjes branden. maar niet branden, maar Knipperen

Ik snap niet wat er mee bedoelt word, ik heb namelijk geen handleiding.

Ook als ik wil calibreren ofzo, dan gaat dat stuurtje niet bewegen, en ik zie ook geen metertje van de pedalen omhoog gaan als ik ze indruk, wat is er fout?

Ik heb hem net op de PS2 aangesloten, En ook hier doet ie als ie op het Stroom zit, gaan de lampjes branden, gaat ie Ronddraaien het stuur, en als ie daarmee klaar is, dan gaan die 2 led lampjes gewoon knipperen, en meer doet ie niet, hij doet ook helemaal niks:S

Dit vind ik heel irritant, en ik kan nergens op internet vinden wat het betekend :( :(

[ Voor 30% gewijzigd door Kuhr89 op 07-12-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ik heb mijn DFP niet meer (die is 'verwerkt' in mijn Logitech G25 "Pro" mod), maar naar ik me meen te herinneren betekenden 2 knipperende LEDs dat de initialisatie mislukt is. Bij het aansluiten op de USB-poort (met aangesloten adapter) voert het stuurwiel een initialisatiecyclus uit. Hierbij worden de uiterste bereiken en de middenzone bepaald. Als dat om een of andere reden faalt (bijvoorbeeld omdat je het stuur hebt tegengehouden), dan komt het stuur in een foutmode waarbij geen verder gebruik mogelijk is - de LEDs knipperen. Waarom dat in uw geval zo is kan ik niet meteen zeggen.

Best bovenstaande verhaal even laten bevestigen door andere DFP-gebruikers. Het is meer dan een jaar geleden dat ik nog met een DFP heb gewerkt, dus er kan wat roest op m'n herinneringen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Weetje wat ik een beetje vreemd vind?
Hij gaat wel helemaal naar rechts, dan hoor je een soort van klik
maar hij gaat niet helemaaaaal naar links:S hij maakt de draai niet helemaal af:S
Waar kan dat aan liggen? want dat zal het waarschijnlijk zijn

http://www.youtube.com/watch?v=N_LBnei_weU

in dit filmpje zie je Links hoe die de eerste draai maakt van het Calibreren, Dat doet hij bij mij ook. maar daarna doet hij 200graden naar links en naar rechts. terwijl die bij mij de eerste test gewoon herhaald :S
Wat is er mis met dit stuurtje :(

[ Voor 37% gewijzigd door Kuhr89 op 08-12-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Okeej, Ik heb het stuurtje opengemaakt. En alle draadjes zitten gewoon vast enzo
Nu heb ik tijdens het calibreren een schuifje naar het wiel gezet waardoor die dus maar die 200graden kan, en Voila hij doet het. het enige minpunt, mun FF doet het niet, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor dat schuifje niet erin ging. want als ik die Crash dingen doe, gebeurt er niks. Ik ga nog even nalopen alles :) Ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Kun je eens exact zeggen wat je stuur precies doet want je spreekt jezelf tegen. De juiste cyclus is:

- Zet het stuur ongeveer in het midden (niet nodig, maar anders klopt onderstaande instructie niet). Steek de voeding in het stopcontact en steek de USB-stekker in je pc.
- 450° met de klok mee om het uiterste bereik rechts te bepalen.
- 900° tegen de klok in om het uiterste bereik links te bepalen.
- 450° rechts om terug naar de middenzone te gaan.
- Nu moet er een duidelijke klik uit het stuur komen. Dat is de 200° lock die in positie schuift.
- 100° met de klok mee.
- 200° tegen de klok in.
- 100° met de klok mee om terug naar de middenzone te keren.
- Als je in de Logitech Profiler software niet 200° hebt ingesteld hoor je nu weer een klik uit het stuur. De 200° lock schuift weer weg.

Waar gaat het mis en wat gebeurt er dan precies?

Update: Ik had je nieuwer bericht nog niet gezien. Als het stuur nu wel bovenstaande cyclus correct uitvoert en je toch geen forcefeedback hebt in games, dan is er niets mis met het stuur, maar zijn het puur de instellingen van het spel of de Logitech software.

[ Voor 13% gewijzigd door satcp op 08-12-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
nee kijk.

Dit gaat allemaal goed.

maar die klik die komt niet, die klik komt niet omdat het tandwieltje van dat motortje niet gaat draaien. waardoor dat schuifje, die die 200graden lock erop zet, niet wordt uitgezet.
Als ik na:

handmatig, HEEEL snel dat schuifje met een schroevendraaier uitzet, dan gaat dat lampje uit van 900graden draaien, ( dus 200) dan voert ie het wel uit. dan gaat het ook goed.

Mijn instellingen doen het gewoon zo dat die FF het moet doen. Dit heb ik ook ingestelt op die drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou eventueel toch aan je adapter kunnen liggen. Een 60Hz apparaat werkt probleemloos op 50Hz, maar andersom werkt voorzover ik weet niet. (Dit is zo met powertools, dus hoeft niet direct toepasbaar te zijn op adapaters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Force feedback werkt al mensen, alleen het motortje van dat schuifje voor 200graden niet. misschien kan ik iets maken waardoor ik dat handmatig kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:29:
Het zou eventueel toch aan je adapter kunnen liggen. Een 60Hz apparaat werkt probleemloos op 50Hz, maar andersom werkt voorzover ik weet niet. (Dit is zo met powertools, dus hoeft niet direct toepasbaar te zijn op adapaters)
60Hz apparaten werken perfect op 50Hz en andersom net zo goed. Het gaat alleen mis als de apparaten gebruik maken van de frequentie als kloksignaal (bijvoorbeeld een goedkope klok). Dan zal het toestel natuurlijk verkeerd werken omdat het gebouwd is voor één bepaalde frequentie. Maar dat is hier van geen belang aangezien de DFP op gelijkspanning werkt.
Kuhr89 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:51:
Force feedback werkt al mensen, alleen het motortje van dat schuifje voor 200graden niet. misschien kan ik iets maken waardoor ik dat handmatig kan doen.
Je zou eens kunnen experimenteren met het compleet verwijderen van de 200° lock (het schuivende plastic stuk eruit nemen). Het is dan van belang om de elektronica van het stuur te doen denken dat het in de 200° mode staat. Plak een stuk plakband ofzo over de microswitch die de 200° mode aangeeft zodat deze steeds ingedrukt is. Dat is de switch die op het kleine losse printje staat. Niet die op de hoofdprint zelf - die is voor de 900° mode. Deze mag niet ingedrukt zijn.

Uit eigen ervaring weet ik dat de elektronica van de DFP ook overweg kan met stuurtjes zonder zo'n lock. De initialisatie wordt met de verwijderde lock en fictieve 200° beperking nog steeds correct doorlopen (ik gebruik dat in mijn G25 "Pro" mod). Ik weet alleen niet of je dan meer dan 200° kunt instellen in de software (en effectief gebruiken). Dat is van geen belang voor mijn G25 "Pro" mod, dus daar heb ik nooit naar gekeken. Dat moet je dus zelf eens proberen. Als je op die manier nog steeds elke willekeurige draaihoek boven 200° kunt instellen en gebruiken ben je meteen van al je problemen af. Je verliest dan wel de 200° harde lock, maar dat is een te negeren verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Waar ik nu mee bezig ben is een sleufje maken in de bovenkap van het stuur. Boven het schuifje zit een ijzeren plaatje, wat eigenlijk nergens voordient. Deze heb ik er al uit gehaald. Wat ik nu heb is een klein gleufje. Deze ga ik wat groter maken, en een soort van schuifknopje van maken, zodat ik die hardlock handmatig kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/200/foto8bo1.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Kuhr89 op 10-12-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
kan iemand mij nu vertellen of dat ijzeren plaatje ( plaatje wat hierboven is afgebeeld ) of dat kwaad kan als het eraf wordt gehaald?
Het neemt namelijk geen schokken op ofzo.

Kan iemand mij ook het verschil uitleggen tussen de Logitech Drivers en de Wingman drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Het stuur zal perfect werken zonder dat plaatje, maar het is wel een verstevigingsplaat. Die zit er niet zonder reden. De tandwielkast (waarop het stuur zit) is met 4 schroefjes in de plastic bodemplaat verankerd. Al deze schroefjes zitten praktisch op één lijn. Met redelijk weinig kracht te zetten op het stuur (vooruit en achteruit over de lengterichting van de stuuras) kun je die punten al fors belasten. Zo zou je in het heetst van de strijd wel eens het stuur en tandwielkast kunnen afbreken van de plastic bodem! Door dat plaatje ontstaat een driehoekconstructie waardoor de krachten veel beter verdeeld worden over de hele bodemplaat. Een heel simpele constructie, maar de stevigheid stijgt spectaculair.

Dus, persoonlijk zou ik dat plaatje zeker niet uit het stuur laten. Maar je kunt er natuurlijk wel een gat in maken.

En anders moet je toch echt eens proberen zonder 200°-lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik krijg wss volgende week een stuur binnen wiens naam begint met een P en eindigt op 911.
Ik zal wel een klein reviewtje hier plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 03:09:
Ik krijg wss volgende week een stuur binnen wiens naam begint met een P en eindigt op 911.
Ik zal wel een klein reviewtje hier plaatsen :)
Oke leuk, al denk ik dat je er niet teveel van moet verwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dutch3men schreef op zondag 27 januari 2008 @ 03:23:
[...]

Oke leuk, al denk ik dat je er niet teveel van moet verwachten :(
Ik weet niet, ik neem aan dat Porsche hun naam niet wil bezoedelen, en nog steeds als 'Duits' bekend wil blijven staan, en niet zoals ferrari met hun Thrustmaster zooi.

Maargoed, ik krijg een review/test exemplaar, en mag daarna besluiten of ik hem wil houden :)

Enige wat me tot nu toe qua specs tegenvalt is dat het stuur nog steeds een potmeter heeft in tegenstelliong tot de G25, en deze zelfs minder precies is dan mn bejaarde rode MOMO Force..

2560waarden voor 900graden, 1024 per 360graden.. terwijl mn MOMO 1024 per 270graden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb hem nu een tijdje en hij bevalt erg goed moet ik zeggen. Vergeleken de G25 is in ieder geval de shifter 10x beter, imho zelfs beter dan een ACT Labs GPL Shifter. pedalen iets minder, ivm plastic, maar voelt wel duurzaam aan.

Flippers moet ik nog aan wennen, maar voelen goed aan.

De hoeveelheid plastic valt erg mee imho.

Stuurwiel is geheel van leer, lekker dik, Het hart van het stuur is wel van kunststof dat aanvoelt als rubber, net als de flippers. Het voelt in ieder geval erg duurzaam. Logo is van een metaal.
Behuizingen voelen erg solide aan, geen kraakje te horen bij indrukken proberen te verschuiven of wat dan ook.
De shifter heeft goede weerstand en duidelijk verandering van versnelling. Knopjes voelen verder goed aan. Hij heeft erg veel knoppen trouwens.
10 normale knoppen voorop het stuur
2 als flippers erachter
en nog een pov dingetje voorop.

Force feedback is vreselijk sterk, maar gelukkig hardwarematig in te stellen. En natuurlijk ook in-game.

Pedalen merk ik geen lag.

Kortom, ik ben positief verrast na slechte commentaren die ik elders heb gelezen, en waarschijnlijk waren dat dan prototypes die nog niet geheel okay waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ik heb ook nog een oude rode momo, de porsche zal toch niet beter zijn dan dat stuur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Shva schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:28:
ik heb ook nog een oude rode momo, de porsche zal toch niet beter zijn dan dat stuur? :P
Dat is ie wel, zeker weten. ;) Heb zelf namelijk ook een rode MOMO.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 08-02-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ik was zelf ook een g25 aan het plannen maar nu die porsche er aan komt twijfel ik wel een beetje, ik wacht nog even op een expert review, (sim racers) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Shva schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:15:
ik was zelf ook een g25 aan het plannen maar nu die porsche er aan komt twijfel ik wel een beetje, ik wacht nog even op een expert review, (sim racers) :P
Hmm. na deze avond weet ik t zo nog niet

Ik kom me ineens klote problemen tegen.. :(
Zoals een gaspedaal die gewoon tsja werk weigert onder een ijzeren bureau. Soms even verbinding, dan weer niet :/ , met draadje geen probleem, dus draadloos probleem.
Stuurtje voelt nog steeds goed aan, alleen heb een grote naad aan de linkerzijde gevonden tussen eht zilverkleurige gedeele en het zwarte basisgedeelte.
Rechterzijde loopt wel goed.

Centreringsproblemen, er zou een calibratietool in de driver zitten die ik nog niet gevonden heb, mogelijk zat hij in de gecancelde beta drivers (die niet eens wilden installeren).

Grote driverproblemen dus..

Positief: Shifter, feel van het stuur, foce feedback

Negatief: Afwerkingl linkerzijde, (mogelijk omdat het een beta product is), centeringsproblemen, driverproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GAIAjohan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:01:
[...]

Dat is ie wel, zeker weten. ;) Heb zelf namelijk ook een rode MOMO.
Volgens mij zaten er hardwarematig geen verschillen tussen de rode MOMO en de standaard MOMO, behalve twee extra knopjes? :?

Edit: hier met de scooterhelm van m'n vader vind ik het toch niet zo lekker sjeezen, het is toch best zwaar zo'n onding op je hoofd. Nog afgezien van het feit dat er iets mis is met de wangstukken die half los zitten (wat wil je als je pa zijn scooter dubbelvouwt aan een lantaarnpaal), denk ik dat ik die er maar uit ga trekken want dit schiet niet op :(

[ Voor 36% gewijzigd door Jejking op 09-02-2008 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jejking schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:53:
[...]

Volgens mij zaten er hardwarematig geen verschillen tussen de rode MOMO en de standaard MOMO, behalve twee extra knopjes? :?

Edit: hier met de scooterhelm van m'n vader vind ik het toch niet zo lekker sjeezen, het is toch best zwaar zo'n onding op je hoofd. Nog afgezien van het feit dat er iets mis is met de wangstukken die half los zitten (wat wil je als je pa zijn scooter dubbelvouwt aan een lantaarnpaal), denk ik dat ik die er maar uit ga trekken want dit schiet niet op :(
zwarte momo doet 240graden rotatie, rode momo doet 270graden, das al een groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nieuwe beta drivers zijn uit, en ik heb de calibratietool gevonden, en ik moet zeggen dat het nu best lekker werkt :)

LFS op 900deg is een genot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ik las op de site dat het wiel eind februari verkrijgbaar is, maar zijn ze dan niet een beetje laat met hun drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Shva schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:04:
ik las op de site dat het wiel eind februari verkrijgbaar is, maar zijn ze dan niet een beetje laat met hun drivers?
Jup, mijns inziens zeker, het hele stuur heeft trouwens ook al twee maanden vertraging opgelopen.
Em ikl heb het idee dat ze nog wat moeten leren qua drivers.

Het enige wat ik mis is nog een profiler zoals logitech die heeft :)
GTL heeft nml een probleem bij meer dan 16knoppen op een controller. Hierdoor vallen belangrijke knoppen weg :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Ik ben een trotse bezitter van een Logitech Driving Force Pro en ben er erg blij mee :)

Alleen zit ik met een klein probleem wat alleen in Live For Speed plaatsvindt.
Bij Project Torque en andere racespellen ben ik dit probleem niet tegengekomen.

Wanneer ik het stuur loslaat terwijl de auto stilstaat, dan gaat het stuur uit zich zelf heen en weer. Ik merk ook dat er een soort 'speling' voor de FFB zit bij het middenpunt van het stuur. Daar tussen wordt het stuur zeg maar heen en weer geslagen door de FFB. Bij hoge snelheden rijden merk ik dit ook, ik moet het stuur dan krampachtig vast houden om gewoon rechtdoor te kunnen rijden zonder dat mijn auto uit balans raakt.

Ik ben al wezen zoeken, heb alle mogelijke instellingen (volgens mij) wel gehad in Logitech Profiler. Dus misschien kan iemand mij vertellen waar ik verder moet gaan zoeken? Moet ik het zoeken bij mijn drivers? of is dit meer een Live For Speed probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een tijd geleden kreeg ik problemen met mijn momo, paar schroefjes zaten niet vast of zaten er niet eens in. Ik ga dus deze week wat schroefjes halen om dit te fixen, maar vandaag teste ik met dxtweak mijn potmeters en nu zag ik dat mijn gas op 252 staat (moet 255 zijn) dus in feite geef ik altijd "3" gas?
toch ook maar wat contactspray halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MuSeLive schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:38:
Een tijd geleden kreeg ik problemen met mijn momo, paar schroefjes zaten niet vast of zaten er niet eens in. Ik ga dus deze week wat schroefjes halen om dit te fixen, maar vandaag teste ik met dxtweak mijn potmeters en nu zag ik dat mijn gas op 252 staat (moet 255 zijn) dus in feite geef ik altijd "3" gas?
toch ook maar wat contactspray halen?
Zeker doen, helpt bij mij altijd goed.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

El_Quedro schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:41:
...
Wanneer ik het stuur loslaat terwijl de auto stilstaat, dan gaat het stuur uit zich zelf heen en weer. Ik merk ook dat er een soort 'speling' voor de FFB zit bij het middenpunt van het stuur. Daar tussen wordt het stuur zeg maar heen en weer geslagen door de FFB. Bij hoge snelheden rijden merk ik dit ook, ik moet het stuur dan krampachtig vast houden om gewoon rechtdoor te kunnen rijden zonder dat mijn auto uit balans raakt.
...
Nou, na een tijd zoeken ben ik er zelf achter gekomen..
Nu was het probleem echt stom :O , op een 1 of andere manier wilde Logitech Profiler niet meer automatisch wisselen van profielen, waardoor hij voor LFS zijn standaard profiel pakte (met Centering spring e.d. enabled), en dat veroorzaakte het probleem..

Ik vindt persoonlijk LFS een erg leuke simracer maar met de komst van Simworld hier in mijn woonplaats ( http://www.simworld.nl/ ) waar ze hoofdzakelijk rFactor als game gebruiken heb ik dit spel ook geprobeerd..
Alleen bij rFactor krijg ik het maar niet voor elkaar om de prettige instellingen te vinden :( , 900 graden wordt volgens mij niet ondersteund in rfactor (je stuurt je dan echt wezenloos :+ ) en ook de Force Feedback lukt mij niet prettig te laten werken, bij de ene mod moet de ffb positief worden ingesteld, de andere weer negatief :/

Is er iemand met een DFP die zijn settings zou willen delen of weet er iemand een site waarbij dit soort instellingen allemaal verzameld worden?

• GAIAjohan
Knal je steering lock in car settings eens omhoog.
Bv als je voorheen met 15deg lock speelde, en 270graden rotatie. |Je wil nu naar 900deg
.

(900/270) * 15 = 50deg lock. Dat zou hetzelfde aan moeten voelen.

Of als je de max lock weet die je kan krijgen doe je:

(max lock / 15) * 270

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

GAIAjohan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:31:
Knal je steering lock in car settings eens omhoog.
Bv als je voorheen met 15deg lock speelde, en 270graden rotatie. |Je wil nu naar 900deg
.

(900/270) * 15 = 50deg lock. Dat zou hetzelfde aan moeten voelen.

Of als je de max lock weet die je kan krijgen doe je:

(max lock / 15) * 270
Okay.. dus dat is de manier..

Maar dat betekent dus wel dat je voor iedere mod+auto een andere instelling en wingman profile heb? poe, hele klus :P
Haast jammer dat de games niet aan het stuur kunnen doorgeven op hoeveel graden hij moet staan..

[ Voor 8% gewijzigd door El_Quedro op 21-02-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
Ik volg zo nu en dan het PS3 topic en zit ook met smart op GT5P te wachten. Nu zag ik een redelijk 'handige' seat voor bank/stoel link. Ten eerste is hij niet echt duur en kan je hem makkelijk aan de kant zetten. De andere dingen in dit topic zijn te groot te lomp en te duur voor mij ;).

Maar wat ik me nu af vroeg is het wel wat? Kantelt dat ding niet snel als je even heftig moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kRyPtO schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:55:
Ik volg zo nu en dan het PS3 topic en zit ook met smart op GT5P te wachten. Nu zag ik een redelijk 'handige' seat voor bank/stoel link. Ten eerste is hij niet echt duur en kan je hem makkelijk aan de kant zetten. De andere dingen in dit topic zijn te groot te lomp en te duur voor mij ;).

Maar wat ik me nu af vroeg is het wel wat? Kantelt dat ding niet snel als je even heftig moet sturen?
Ik heb het idee dat het al wiebelt als je er naar kijkt.
Lijkt mij persoonlijk dus helemaal niks. Dan kan je zelf beter een tafeltje maken met scharnieren ofzo, zodat je het weer op kunt bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
Zamorano schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:18:
[...]

Ik heb het idee dat het al wiebelt als je er naar kijkt.
Lijkt mij persoonlijk dus helemaal niks. Dan kan je zelf beter een tafeltje maken met scharnieren ofzo, zodat je het weer op kunt bergen.
Yep dat dacht ik dus ook al maar hoopte op positieve reacties :P maar even verder zoeken naar een leuke oplossing dan :(.

Verwijderd

hallo

ik heb deze week mijn DFP binnengekreegen en dat is tog wel een heerlijk stuurtje als je van een ms ff wheel komt.
maar nu mijn vraag ik kan hem supper voor mijn computer scherm gebruiken maar nu zou ik hem ook wel voor mijn tv willen gebruiken.
hebben julie miss ideen om het stuurte dan vast te maaken.
ik heb zelf al gekeeken naar een playseat maar dat is mij wat te duur.
zijn er nog andere oplosingen?
zelfmaaken is geen optie 2 hans daar integen wel.

-edit-
ik zie net een hans systeem http://www.hanssystem.nl/.
heeft iemand hier ervaring mee ?
lijkt me niet zo stevig.
of wel gewoon de lap attachment?
lijkt me ook niks
ik ben zeer benieuwd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 15:07 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:
-edit-
lijkt me niet zo stevig.
lijkt me ook niks
ik ben zeer benieuwd
Zamorano in "[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2"

Gaat over hetzelfde :), het ziet er inderdaad een beetje instabiel uit (hoog en smal).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

klopt ik had het al geleezen.
maar er heeft niemand echt ervaring mee teminste daar niet.
misschien was dat nu verandert.
zijn der nog andere oplossingen voor het tv racen?

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:45:
klopt ik had het al geleezen.
maar er heeft niemand echt ervaring mee teminste daar niet.
misschien was dat nu verandert.
zijn der nog andere oplossingen voor het tv racen?
Goedkoop (< €100) alleen zelfbouw. Als dat geen optie is zul je concessies moeten doen.
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is nu eenmaal vrij lastig.

• kRyPtO
Zamorano schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Goedkoop (< €100) alleen zelfbouw. Als dat geen optie is zul je concessies moeten doen.
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is nu eenmaal vrij lastig.
Hehe lijkt het wel op inderdaad, heb is op playseat.nl zitten rond neuzen en zag daar deze Playseat Monaco Blue staan. Maar aangezien ik G25 ga kopen en dus de Gearshift Holder ook moet hebben leek het misschien beter/makkelijker om de Playseat Evolution te kopen, of is de instalatie bijna het zelfde, volgens site kan het wel ofzo maar in de handleiding kon ik er weinig op vinden die ook op de site te vinden was.

En ik zat ook zo is te kijken je kan opzich dat voetstuk helemaal tegen de stoel aanschuiven en de stoel dubbel klappen dan is het waarschijnlijk ook niet zon sta in de weg ding meer.

Iemand hier ervaringen mee met het instaleren van die holder op de monaco? Of uberhaupt ervaringen met deze setups? En natuurlijk het opruimen er van? :D Hij komt op me slaapkamer dus super veel ruimte is er niet echt helaas. Of misschien heel ander alternatief rond dezelfde prijs klasse/groten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kRyPtO op 28-02-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

kRyPtO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:58:
[...]

Hehe lijkt het wel op inderdaad, heb is op playseat.nl zitten rond neuzen en zag daar deze Playseat Monaco Blue staan. Maar aangezien ik G25 ga kopen en dus de Gearshift Holder ook moet hebben leek het misschien beter/makkelijker om de Playseat Evolution te kopen, of is de instalatie bijna het zelfde, volgens site kan het wel ofzo maar in de handleiding kon ik er weinig op vinden die ook op de site te vinden was.

En ik zat ook zo is te kijken je kan opzich dat voetstuk helemaal tegen de stoel aanschuiven en de stoel dubbel klappen dan is het waarschijnlijk ook niet zon sta in de weg ding meer.

Iemand hier ervaringen mee met het instaleren van die holder op de monaco? Of uberhaupt ervaringen met deze setups? En natuurlijk het opruimen er van? :D Hij komt op me slaapkamer dus super veel ruimte is er niet echt helaas. Of misschien heel ander alternatief rond dezelfde prijs klasse/groten ;)
Hier zou ik ook heel graag antwoord op weten. Past de G25 op de Playseat Monaco Blue? Passen de pedalen er op, past het stuur er op? Is het mogelijk om er bijvoorbeeld een gearbox holder zelf aan te lassen?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb een vraagje over mijn Logitech Driving Force Pro.

Bij de pedalen blijft met enige regelmaat het gas of de rem hangen.
Nu heb ik hem al eens open gemaakt en compleet schoongemaakt en waar vet aan zat een beetje nieuw vet aan gesmeerd.

Dit lost het probleem echter niet op.

Is dat ding nou gewoon naar zn grootje, of kan ik er een nieuw onderdeeltje inzetten?
Let wel, de pedalen zelf veren wel gewoon keurig terug, dus alleen binnenin zegmaar lijkt hij te blijven hangen, hoewel daat ook alles soepel gesmeerd loopt en neits blijft hangen.

Gewoon een nieuwe set kopen? Of een nieuw onderdeeltje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:50:
Ik heb een vraagje over mijn Logitech Driving Force Pro.

Bij de pedalen blijft met enige regelmaat het gas of de rem hangen.
Nu heb ik hem al eens open gemaakt en compleet schoongemaakt en waar vet aan zat een beetje nieuw vet aan gesmeerd.

Dit lost het probleem echter niet op.

Is dat ding nou gewoon naar zn grootje, of kan ik er een nieuw onderdeeltje inzetten?
Let wel, de pedalen zelf veren wel gewoon keurig terug, dus alleen binnenin zegmaar lijkt hij te blijven hangen, hoewel daat ook alles soepel gesmeerd loopt en neits blijft hangen.

Gewoon een nieuwe set kopen? Of een nieuw onderdeeltje? :?
Een beetje contactspray op de potmeters doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Hmmz, daar zal ik eens naar kijken.
Overigens heb ik ook een probleem met het knopje voor terugschakelen.
Die hangt soms en schakelt in een keer 4 versnellingen terug. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met de 'Logitech Formula Force EX' en de 'Saitek R440 Force Feedback Wheel'? Ik ben op zoek naar een stuurtje voor GTR2 en heb een budget van ongeveer €60 euro. Zijn er nog betere alternatieven omstreeks dit budget?

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Laatst online: 02-06 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:
hallo

ik heb deze week mijn DFP binnengekreegen en dat is tog wel een heerlijk stuurtje als je van een ms ff wheel komt.
maar nu mijn vraag ik kan hem supper voor mijn computer scherm gebruiken maar nu zou ik hem ook wel voor mijn tv willen gebruiken.
hebben julie miss ideen om het stuurte dan vast te maaken.
ik heb zelf al gekeeken naar een playseat maar dat is mij wat te duur.
zijn er nog andere oplosingen?
zelfmaaken is geen optie 2 hans daar integen wel.

-edit-
lijkt me niet zo stevig.
lijkt me ook niks
ik ben zeer benieuwd
Ik zit met hetzelfde probleem en ben op zoek naar iets waar ik mijn DFP op kan bevestigen.
Misschien klinkt het stom maar ik denk dat ik als voorlopige oplossing dit ga kopen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70089065
een stevig ding, ik heb zoiets vergelijkbaars voor mijn pc en dat bevalt erg goed. Je kunt het stuur op de uitschuifbare plank schroeven. Ik heb een soort kuipstoel waar ik in zit en heb zo een ideale racepositie. Wel een lomp ding als je hem ergens op moet bergen. Maar het kost in ieder geval geen drol...

[ Voor 32% gewijzigd door Jeroenit op 26-03-2008 01:47 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:32:
Wat zijn jullie ervaringen met de 'Logitech Formula Force EX' en de 'Saitek R440 Force Feedback Wheel'? Ik ben op zoek naar een stuurtje voor GTR2 en heb een budget van ongeveer €60 euro. Zijn er nog betere alternatieven omstreeks dit budget?

Alvast bedankt :).
60 euro kan je wel een 2ehands momo force of driving force pro krijgen.
Of je legt 25 euro bij en je koopt de driving force pro nieuw. Dit stuurtje word toch wel gezien als hét stuur voor als je hebt budget voor een logitech g25 niet hebt (180 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
De DFP stuurtjes zijn op dit moment heel erg gewild in verband met de PS3 compatibiliteit en omdat de DF:GT nog niet uit is. Dus ze zijn vrij lastig te krijgen voor rond de 60 euro.

Ik heb hier een Vibration Feedback dinges staan en ik moet dat helemaal afraden! Deze wil zelfs niet eens in de middenstand staan, maar heeft een afwijking van ongeveer 2 graden, echt vreselijke miskoop geweest :(.

Daarnaast ben ik ook zoals Noud__ opzoek naar een stuurtje, om wat leuk mee te racen, ook op de PS2 met GT4, echter krijg ik ook erg weinig gevonden voor 60 euro. Vooral de DF:EX wordt veel aangeboden, maar ik denk zelf dat deze van slechte kwaliteit is (iemand ervaring?). Daarnaast is er ook nog Fanatec (Speedster 3/Pure), alleen deze blijkt een soort van digitale gas en rempedalen te hebben (hier ook ervaring?).

Dus misschien iemand hier nog suggesties voor rond de 60 euro? De DFP is jammer genoeg namelijk heel erg duur geworden de laatste paar weken :(. Dus misschien ook nog wachten tot de DF:GT uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Alex3305 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:46:
De DFP stuurtjes zijn op dit moment heel erg gewild in verband met de PS3 compatibiliteit en omdat de DF:GT nog niet uit is. Dus ze zijn vrij lastig te krijgen voor rond de 60 euro.

Ik heb hier een Vibration Feedback dinges staan en ik moet dat helemaal afraden! Deze wil zelfs niet eens in de middenstand staan, maar heeft een afwijking van ongeveer 2 graden, echt vreselijke miskoop geweest :(.

Daarnaast ben ik ook zoals Noud__ opzoek naar een stuurtje, om wat leuk mee te racen, ook op de PS2 met GT4, echter krijg ik ook erg weinig gevonden voor 60 euro. Vooral de DF:EX wordt veel aangeboden, maar ik denk zelf dat deze van slechte kwaliteit is (iemand ervaring?). Daarnaast is er ook nog Fanatec (Speedster 3/Pure), alleen deze blijkt een soort van digitale gas en rempedalen te hebben (hier ook ervaring?).

Dus misschien iemand hier nog suggesties voor rond de 60 euro? De DFP is jammer genoeg namelijk heel erg duur geworden de laatste paar weken :(. Dus misschien ook nog wachten tot de DF:GT uitkomt?
Is die GT wat?, die gaat toch duurder worden dan de DFP?
DFP is iig voor 85 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

kRyPtO schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:58:
[...]

Ik heb mijn G25 nu op de Playseat Monaco Blue zitten. De pedalen heb ik met 3 bouten aan de plaat vastgemaakt. Zit vast als een huis.

Ik ben alleen nog op zoek naar een mooie oplossing voor de gearshift holder. Dus voor tips hou ik me aanbevolen.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
MuSeLive schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:34:
[...]

Is die GT wat?, die gaat toch duurder worden dan de DFP?
DFP is iig voor 85 euro te krijgen.
Maar misschien wachten totdat deze uitkomen (GT), omdat dan misschien de prijs van de DFP gaat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Alex3305 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:21:
[...]

Maar misschien wachten totdat deze uitkomen (GT), omdat dan misschien de prijs van de DFP gaat zakken?
Mja, dat is opzich niet eens zo'n slecht idee. de GT komt waarschijnlijk over een paar dagen al uit. de DFP is - kijkend naar de pricewatch - zelfs verhoogd in prijs. Dus hoop dat deze dan (snel) gaat dalen als de GT uitkomt.

BTW Iemand interesse in een momo force stuurtje waarvan een kabeltje doormidden is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:26:
[...]

Mja, dat is opzich niet eens zo'n slecht idee. de GT komt waarschijnlijk over een paar dagen al uit.
hmm lees nu dat hij pas in mei uitkomt. Nu twijfel ik toch wel ernstig wat ik moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
kabeltje doormidden? Wat heb je gedaan? :>

Ik zou voor de G25 gaan. Die doet het prima, ook met GT5. Is tenminste staal onder je voeten :D
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste