Toon posts:

Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.034 views sinds 30-01-2008

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-03 15:21
knights16 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:25:
http://hetyo-wiz.mydns.jp...p/file/up2407WFP_0044.png

Kun je kijken.. het gaat om de kleur overgangen.. maar als je sowieso niets opvalt.. niet naar gaan zoeken...
..dat heb ik nu ook; ik bekijk de screenshots tussen A02 en A03 en vergelijk dit met de png maar bij mij zie je die trapsgewijze overgangen niet terwijl ik wel een A02 (over gestickerde A01) heb. Het valt me niet op en alles ziet er goed uit dus ik ga er ook niet meer naar zoeken ;)

Flickr PSN

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:58

Kun je kijken.. het gaat om de kleur overgangen.. maar als je sowieso niets opvalt.. niet naar gaan zoeken...

Op dode pixels te testen: http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm

welke revisie heb je ? (stond op de doos)
A02 en dit DTP heb ik getest en heb nog geen dode pixels gevonden tot op heden. Maar goed sub dode pixels kunnen ook pas na een aantal dagen komen.

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58
gefeliciteerd met een mooi scherm dan :)

Ik hoor verhalen dat ik via DVI 1080P of 1080I resoluties niet oversteund worden door de 2407 ?
ik begrijp niet hoe dit dan werkt, want als je een resolutie kunt draaien kunje die content toch ook 'laten zien' ?

Klopt dit, of kunnen mensen dit eens proberen, op de website van apple zijn hires trailers te vinden!

PVoutput

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
falconxp schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:38:
Vandaag mijn 2007WFP terug gestuurt naar Supradictus voor omruiling ivm 4 permanente stuck pixels.
Wat doet ie met al die kapotte pixel tft's dan? Zijn muur behangen ? :P

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 21:19
Heren even een vraagje ik wil ook een dell 2407 kopen maar de prijs is nu 1086 euro. Was dat een actie voor 886 euro ? Als dat een actie was komt dat nog terug ? Anders denk ik dat ik voor de acer 2423ws ga.

Alvast bedankt.

Anoniem: 181739

Mainuser X schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:38:
Heren even een vraagje ik wil ook een dell 2407 kopen maar de prijs is nu 1086 euro. Was dat een actie voor 886 euro ? Als dat een actie was komt dat nog terug ? Anders denk ik dat ik voor de acer 2423ws ga.

Alvast bedankt.
Mainuser X,

dit was inderdaad een actie van Dell en het is maar de vraag wanneer deze actie weer eens van start gaat (als dat al zou gebeuren). Ikzelf ben vanaf vandaag de trotse eigenaar van een 2407 en deze gekocht voor 799,- euro bij Supradictus (te vinden op E-bay)

In principe zeer tevreden over het scherm maar moet wel zeggen dat het breedbeeld-formaat enorm wennen is als je het niet gewend bent. Als het beeldscherm op de native resolutie staat wordt een en ander toch wel lastig lezen op tweakers. Ben er zelf nog niet helemaal uit welke resolutie het zal gaan worden bij bijvoorbeeld office/internet werk. Bij games uiteraard zo hoog mogelijk maar wellicht bij normaler office werk dat ik kies voor een lagere resolutie.
Wat zijn de voorkeuren qua resolutie van andere 2407 bezitters???

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
1900 x 1200, ik moet zeggen dat tweakers super te lezen is. Totaal geen problemen mee.

Systeem | Garmin Connect

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-03 17:07
knights16 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:58:
gefeliciteerd met een mooi scherm dan :)

Ik hoor verhalen dat ik via DVI 1080P of 1080I resoluties niet oversteund worden door de 2407 ?
ik begrijp niet hoe dit dan werkt, want als je een resolutie kunt draaien kunje die content toch ook 'laten zien' ?

Klopt dit, of kunnen mensen dit eens proberen, op de website van apple zijn hires trailers te vinden!
Kan iemand die het scherm thuis heeft hier antwoord op geven? Ik sta ook op het punt om voor de 2407 te gaan, maar zou wel willen weten of dit ondersteund wordt.

• Mainuser X
[b][message=26427727,noline]

Mainuser X,

dit was inderdaad een actie van Dell en het is maar de vraag wanneer deze actie weer eens van start gaat (als dat al zou gebeuren). Ikzelf ben vanaf vandaag de trotse eigenaar van een 2407 en deze gekocht voor 799,- euro bij Supradictus (te vinden op E-bay)
Welke ao revisie versie heb je. Ik heb ze al een mailtje gestuurd ik hoop dat het wat wordt.

bedankt voor de info

Main

Anoniem: 118537

Ik kan je nog geen antwoord geven, Knights16. Zit nog zonder scherm, ik verwacht echter wel de rev A02 te krijgen. Nog even afwachten wanneer hij binnenkomt, maar dan ga ik met component bezig.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 12:01
Brakkie schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:29:
1900 x 1200, ik moet zeggen dat tweakers super te lezen is. Totaal geen problemen mee.
idd, het is werkelijk een shitterend scherm,zeer helder en scherp, ik game ermee in 1900x1200 call of duty 2 met mijn X850XT en heb nog steeds dezelfde fps (125) als met mijn Iyama E511S 20"

Natuurlijk is er altijd wat te zeggen van een product, maar ik vindt (net als nog een paar hier) dat het mierengeneuk gehalte soms te erg aanwezig is.

Het is echt een prachtig scherm, het is elke dag een genot om naar te kijken 8)

Specs

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik zie weldegelijk banding, maar alleen horizontaal ; d.w.z. horizontale balken bij kleurovergangen van boven naar beneden. Kleurovergangen van links naar rechts (dus horizontaal) laten geen banding zien (dus geen vertikale balken).

Dit heb ik getest met DPT.exe. Verder geen dode pixels.
Maar, als ik het goed begrijp, hebben een aantal bezitters van onderstaand scherm van banding TOTAAL geen last??? Waarom ik dan wel?

Ik heb een 2407 A02 uit China; geen A02 sticker over A01 geplakt. Scherm is via Supradictus gekocht. Aangestuurd door 7900GTX (zie sig.)

Specs: GamePC HTPC Server

• Mainuser X
[b][message=26429573,noline]

. Scherm is via Supradictus
Is dit een betrouwbare ebay handelaar ? Ik wil hem daar gaan bestellen. Hoe zit het met de garantie moet hij terug naar superadictus of naar dell ?

Groetjes,

main

PS : sry for offtopic

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mainuser X schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:03:
[...]
Is dit een betrouwbare ebay handelaar ? Ik wil hem daar gaan bestellen. Hoe zit het met de garantie moet hij terug naar superadictus of naar dell ?

Groetjes,tweakers doen elkaar permanent de groeten..niet nodig dus..

main

Lees het topic eens... :X

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• knights16
sl1200 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:50:
Ik zie weldegelijk banding, maar alleen horizontaal ; d.w.z. horizontale balken bij kleurovergangen van boven naar beneden. Kleurovergangen van links naar rechts (dus horizontaal) laten geen banding zien (dus geen vertikale balken).

Dit heb ik getest met DPT.exe. Verder geen dode pixels.
Maar, als ik het goed begrijp, hebben een aantal bezitters van onderstaand scherm van banding TOTAAL geen last??? Waarom ik dan wel?

Ik heb een 2407 A02 uit China; geen A02 sticker over A01 geplakt. Scherm is via Supradictus gekocht. Aangestuurd door 7900GTX (zie sig.)
ik denk dat, deze gebruikers banding niet ziet.. ga er maar vanuit dat A02 banding heeft.. over A03 is men in discussie, deze pas volgende maand verkrijgbaar in .europe

PVoutput

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb zojuist mijn xbox 360 getest met een VGA kabel op de 2407. Dit is 100% beter dan via component. Het is alleen jammer dat de 360 niet hoger gaan dan 1360x768, plus punt is wel dat hij daar altijd op blijft staan, ook bij dvd's.
Echter 1 probleem, ik heb bij veranderen beelden (vooral licht gerelateerd denk ik) last van een verschuiving/lijn in het midden van het beeld (horizontaal). Het lijkt op een lijn maar ook alsof het hele onderste deel een klein stukje naar links schuift. Hebben meer mensen die ervaring met VGA op deze schermen?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 07:21

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

bizar :S ... op de Dell site in de USA kost de UltraSharp 2007WFP $ 373,15 dat is omgerekend € 291. Dat vind ik toch een behoorlijk prijsverschil tov de prijs hier in NL.

http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-4688

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 14:01
Bartjuh schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:30:
[...]

Wat doet ie met al die kapotte pixel tft's dan? Zijn muur behangen ? :P
Hij stuurt gewoon nieuwe pixels op in een envelop.. Waarom omruilen ?!
Brakkie schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:29:
Mijn voorkeur is toch 1920x1200, anders word het zo ingekrompen.
reclamedoos schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:54:
[...]
Kan iemand die het scherm thuis heeft hier antwoord op geven? Ik sta ook op het punt om voor de 2407 te gaan, maar zou wel willen weten of dit ondersteund wordt.
Ik heb HD trailers bekeken van de hoogste resolutie, die werken gewoon prima..
Mainuser X schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:03:
[...]

Groetjes,

main

Zeer betrouwbaar!

[Voor 72% gewijzigd door Sluuut op 05-09-2006 14:09]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Anoniem: 173181

A03 schijnt toch alleen extra talen te hebben toegevoegd in het menu?

Wat is dat nou weer voor schrale actie van Dell, daar breng je toch niet een hele nieuwe revisie voor uit?!?!?! :|

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sluuut schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:05:
Mijn voorkeur is toch 1920x1200, anders word het zo ingekrompen.
jajajaja, detail, detail :P

Systeem | Garmin Connect

• knights16
[...]

Ik heb HD trailers bekeken van de hoogste resolutie, die werken gewoon prima..

[...]

De resolutie werd niet stiekem terug geschaald naar iets anders dan 1920x1080 en dit was progressive ? 1080p ?

klinkt goed : )

PVoutput

Anoniem: 187319

Master_Egg schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:04:
bizar :S ... op de Dell site in de USA kost de UltraSharp 2007WFP $ 373,15 dat is omgerekend € 291. Dat vind ik toch een behoorlijk prijsverschil tov de prijs hier in NL.

Misschien belastingen ofzow??? In iedergeval wel raar ja....

Tim

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En de 2407FPW kost maar 583.16 EUR omgerekend.... ;(

Anoniem: 188267

Na lezen van de review op tweakers net (appel schermen vs dell 24 inch W.S) was ik helemaal warm gelopen voor het Dell scherm. Ik heb mn diezelfde avond nog besteld en t geld overgemaakt.

Woensdag kwam ik terug uit mn werk en zag dat UPS langs was geweest. Ik was niet thuis dus de volgende dag zouden ze rond dezelfde tijd (14:00) weer langs komen. Mooi, ik nam donderdag middag vrij....

Om 1600 uur nog niemand geweest. Ik bellen met UPS, ja ze kunnen tot 1730 komen.

17:00, niemand te zien, toch nog even een keertje bellen. Wat is uw infonotice nr. meneer. Ik geef het nummer. O sorry meneer, we hebben gister een foutje gemaakt, 1 van de drie pakketjes (garantiebewijs) is op een ander adres bezorgt... Nou had ik toevallig drie dagen eerder een Feedback cursus gehad, maar die was ik spontaan even vergeten. Die man aan de telefoon heeft de volle laag gekregen en z'n cheffin ook. Wat is dit nu, ze hebben mn 06 nummer maar denkt u dat ze je bellen.....

Denkt u dat ze zelf t pakketje gaan ophalen...., neen beste mensen. Denkt u dat ze Dell hierover informeren..... Wederom neen!, u moet contact opnemen met Dell omdat UPS een fout gemaakt heeft!!

Kosten dus ver:
1 halve dag vrijgenomen
2 telefoontjes a 10 minuten

Goed, de dag erna bel ik met Dell. Excuses en geslijm van meneer de Klerk, zoveel dat ik 5 minuten na t verbreken der verbinding nog altijd de telefoon niet van mn oor vandaan krijg. Weet u waar dat garantie bewijs is afgeleverd? Ja, dat wist ik van Ups. Kunt u t zelf halen, en ons daarna even bellen als t gelukt is? Ja, t was niet heel ver (15 minuten met de auto) dus ik heb t opgehaald met de auto, zodat Dell de rest kon laten bezorgen.

Ik bel met meneer de Klerk van Dell met de mededeling dat ik t pakketje heb opgehaald. Het was inmiddels al open gerukt door een over enthousiaste ontvanger, maar goed. We bellen u vanochtend nog terug en dan krijgt u te horen of de spullen of s'middags of s'avonds met een spoed zending worden afgeleverd. Denkt u dat ze terug bellen…..

Om 14:00 vrijdag middag bel ik wederom met Dell, ik leg uit dat ik terug gebeld zou worden. Excuses, meneer de Klerk die u vanochtend aan de telefoon had zit niet op z’n plek, maar ik stuur hem een mailtje.

16:00 uur. Nog niet terug gebeld. Ik bel weer en krijg mw van Beer aan de lijn. Wederom excuses. Meneer de Klerk heeft s'middags vrij en die spoed zending zoals belooft lukt niet meer.
Dit accepteer ik niet en mw van Beer gaat overleggen met haar chef.

20 Minuten later word ik terug gebeld, chef vond dat er beloften zijn gemaakt die niet zijn nagekomen en bied ter compensatie wat boxen voor onder t scherm aan ter waarde van 50 euro. Dat scherm wordt dan maandag afgeleverd, moest nog wat praat werk verrichten omdat s’avonds te laten gebeuren (zodat t me niet nog een vrije dag kost) maar het zou geregeld worden. Mw van Beer zou alles persoonlijk regelen en als er problemen waren mij hierover bellen.

Kosten tot dus ver:
1 halve vrije dag
6 telefoontje a 10 minuten.
1 auto rit a 15 minuten

Baten:
Boxjes a 50 euro

Maandag avond. U raad het al, niemand aan de deur geweest….
Dinsdag ochtend gebeld. Ik zou terug gebeld worden, denkt u dat mw van Beer terug durft te bellen….
Dinsdag middag weer gebeld. Mw van Beer heeft een spoed vracht geregeld, maar ik krijg haar niet aan de lijn. Ik heb Dell gezegd dat ik mn geld terug wil. Dat scherm kunnen ze opeten van mijn part. Nu hopen dat dat wel een beetje vlot kan!
Totaal Kosten:
1,5 vrije dag
8 telefoontjes a 10 minuten
1 autorit a 15 minuten

Baten:
1 wijze les, koop niet bij Dell

• wheeler
Tsja, sneue hap... Ik heb een soorgelijk verhaal met een andere webwinkel maar meestal ligt het eerder aan de vervoerder dan aan de winkel. Zeker het feit dat Dell je wel wil compenseren en jij verre en uitpakkende buren hebt maakt het eigenlijk tot de klassieke bezorghorror.

Jammer dat het zo gelopen is; ga je nog wel een Dell 2407 kopen?

Flickr PSN

Anoniem: 109061

Ga je dit nu overal op internet neerzetten, bij trosradar zag ik hem ook al staan.
Ik denk dat je de schult eerder bij UPS moet leggen dan bij Dell. Ik denk dat het overgrote deel enorm tevreden is over de 20" of 24" tft van Dell en haar service. Je conclusie vind ik dan ook enorm generaliserend.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 109061 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:27:
[...]

Ga je dit nu overal op internet neerzetten, bij trosradar zag ik hem ook al staan.
Ik denk dat je de schult eerder bij UPS moet leggen dan bij Dell. Ik denk dat het overgrote deel enorm tevreden is over de 20" of 24" tft van Dell en haar service. Je conclusie vind ik dan ook enorm generaliserend.
Als je weet hoeveel monitoren Dell per dag verscheept...dan kan het wel eens een keertje fout gaan..helemaal als je het uit handen geeft (lees: UPS).
Ik hoor juist alleen maar positieve ervaringen met Dell.

[Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-09-2006 16:37]

• knights16
X een factor 1.19 en wat invoerrechten ?

is inderdaad wel een sutk minder dan hier in de .eu..

PVoutput

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sjah, kun je niet gewoon daar bestellen en naar Nederland laten versturen als "gift" ofzo :P

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb een 2407 A02 (bij Dell gekocht), en ik zie vreemd genoeg wel banding bij de 4 verticale banen, en niet bij de horizontale banen

Hier komt iets hips te staan

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Zie mijn post van de vorige pagina...idem dito bij mij! :(

Specs: GamePC HTPC Server

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

HyperMan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:45:
[...]

Ik heb een 2407 A02 (bij Dell gekocht), en ik zie vreemd genoeg wel banding bij de 4 verticale banen, en niet bij de horizontale banen
Hier helemaal nix, echter een 2007 A02. Heb je em desktopmode staan? DVI of VGA? Native resolutie?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Mainuser X schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:32:
[...]

Welke ao revisie versie heb je. Ik heb ze al een mailtje gestuurd ik hoop dat het wat wordt.

bedankt voor de info

Main
Ik heb ao revisie 02 van Supradictus gekocht. Deze persoon zelf zei dat 03 pas in Oktober zou komen. Maar even voor de duidelijkheid. Met het gewone oog, en ik zelfs met een oog dat wat beter kijkt zie je echt helemaal niets aan gekke dingen aan het scherm. Alles is gewoon helemaal prima en mooi.
Enige minpuntje (als ik dit een minpuntje mag noemen) is dat als ik op de native resolutie draai 1920*1200, een en ander wel erg klein wordt om lange tijd tegenaan te kijken. Alles is wel goed leesbaar maar de ogen moeten wel meer inspannen om alles goed te lezen. Nu hebben een hoop anderen hier er geen last van... Moet toch eens naar mn ogen laten kijken concudeer ik hieruit :)

Wat is bij andere 2407 bezitters de afstand tussen het oog en het scherm??? En hebben jullie het scherm ook in windows zelf en bij office werk ed op de native resolutie staan?

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

YellowNeck schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:28:
[...]

Hier helemaal nix, echter een 2007 A02. Heb je em desktopmode staan? DVI of VGA? Native resolutie?
Ohja vergeten te zeggen, desktopmode DVI en natuurlijk native res.
Maar die 2007 heeft een heel anders soort paneel, dus das is niet echt vergelijkingsmateriaal ben ik bang

@andre23: afstand oog-scherm is iets minder dan een uitgestoken arm, maar ik heb mijn toetsenbord altijd zovermogelijk van me afliggen, en het scherm staat zo ver naar achter als kan met mijn 85 of 90cm diepe buro. En wederom: ja hij staat natuurlijk op de native res, ik heb oa dit scherm gekocht om veel te kunnen zien in Office (59 rijen en hij gaat tot kolom AC _/-\o_ in Excel)

Ik was aan het begin ook bang dat het te klein zou zijn (aangezien ik 1600x1200 toch minder fijn vond dan 1280x1024 op mn 19" Flat CRT, maar ik vind het heerlijk, maar komt ook doordat het beeld veel scherper is dan mn CRT.

Weet iemand trouwens of je in Word ook 2 pagina's van het zelfde document naast elkaar kan krijgen, zoals dat bij Acrobat wel kan?

[Voor 18% gewijzigd door HyperMan op 05-09-2006 23:54]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even een vraagje aan andere mensen die het scherm bij Supradictus hebben gekocht. Zat er bij jullie ook een US stroomsnoer bij? Bij mijn 2007 wel in ieder geval, niet vervelend, want ik had nog wel een EU snoer liggen en geniet nu al een tijdje van dit geweldige scherm. Maar ik kan me nu dus wel voorstellen hoe Mr. zo goedkoop aan die schermpies komt. :P

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:22
HyperMan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:51:
[...]

Weet iemand trouwens of je in Word ook 2 pagina's van het zelfde document naast elkaar kan krijgen, zoals dat bij Acrobat wel kan?
in word (Beeld -> Afdrukweergave)
hiermee krijg ik twee pagina's naast elkaar te zien..

paginanummers:
code:
1
2
3
4
5
1 2
3 4
5 6
7 8
9 etc

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 32GB DDR4-3200 | RTX 2070 | 1TB + 512GB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• Arutha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Paar weken terug de Dell 2007WFP (revisie A02) gekocht. Over de kwaliteit van het scherm ben ik heel tevreden (mooie kleuren en contrast, nagenoeg geen ghosting,...) maar ik heb opgemerkt dat het beeld lichtjes is kromgetrokken. Verticale en horizontale lijnen zijn niet helemaal 'recht'.

Ik heb dit probleem al proberen op te lossen door in het menu onder de tab "Menu settings" de optie "Reset all display settings" te gebruiken, maar dit heeft geen effect gehad. Verder vind ik ook geen calibratie-opties waarmee ik manueel de vorm van het scherm kan aanpassen.

Bestaat er een manier om zo'n (lichtjes) kromgetrokken beeld bij een 2007WFP bij te regelen, of ga ik hier gewoon mee moeten leven ?

Alvast bedankt voor reacties,
Arutha

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40
--MeAngry-- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:55:
Even een vraagje aan andere mensen die het scherm bij Supradictus hebben gekocht. Zat er bij jullie ook een US stroomsnoer bij? Bij mijn 2007 wel in ieder geval, niet vervelend, want ik had nog wel een EU snoer liggen en geniet nu al een tijdje van dit geweldige scherm. Maar ik kan me nu dus wel voorstellen hoe Mr. zo goedkoop aan die schermpies komt. :P
Yep, ik had ook zo'n stekker met een derde pootje. Toch genoeg kabels liggen dus dat was geen probleem. Heb alleen nu een kapotte subpixel ontdekt, dus deze ga ik omruilen. Maar toch een zeer goed scherm.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Verticale banding lijkt inderdaad een probleem te zijn met de a02 revisie van de 2407. Maar op zich vind ik het niet echt storend. Hoe vaak zit je nu werkelijk heel geconcentreerd te turen naar een verticaal kleurverloop. De enige doelgroep die hier last van zouden kunnen hebben zijn de grafische mensen, maar die kopen toch niet zo snel een monitor van een budget merk

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• knights16
Voor de liefhebbers; er is vandaag contact tussen een dell vertegenwoordiger en de Benq afdeling waar de schermen worden gemaakt.. alle issues zoals, banding, brakke component in, het niet ondersteunen van 1080p,i in DVI modus.

1080p,i word gescaled naar 720i,p!

PVoutput

• Anoniem: 128143
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer de 2407's weer in aanbieding zijn bij Dell ?

• knights16
Niet voor het einde van de maand in ieder geval, wellicht de maand daarop volgend ;d

PVoutput

De mijne is ook binnen, de 24"er, goeiendag zeg, wat een ding! Ik had hiervoor een BenQ 20" wide, maar dit is toch even iets anders. Heel mooi!!!
Dan alles aansluiten, checken, met de dingen en vragen die zich in deze topic boven komen en voor mezelf vragen opwierpen.
Ik maak er absoluut geen technische afhandeling van en ook geen vergelijk, maar puur hoe ik en m'n ogen dit scherm bezien.
Keurig en stevig vepakt afgeleverd door de Ebayer Supradictus, na de verhalen hier, ervoer ik dat als vertrouwd en door zijn vlotte mailtjes daar besteld vanwege de prijs. Voor € 800,00 is er in dit formaat scherm geen concurentie die ook geleverd wordt met zoveel aansluitingen.
Waar ik al een beetje op voorbereid was stond al op de buitenzijde van de doos; de rev A02!
Wenkbrauwen iets omhoog en afvragen wat ik ga zien.
Paar puntjes alvast, wel een eurostekker, stevige voet die met 1 klik vastzit en WEL traploos op-
en neer te bewegen ( gelukkig). Scherm kiept ook niet naar 1 kant.
Alle kabels in de doos aanwezig, keurig. Het aansluiten wijst zich vanzelf.
Gelijk de component erbij aan geknoopt voor het DVD gebeuren.
Starten met de dvi kabel, resolutie op 1920.x 1200, digtale driver installeren en... genieten en de longen langzaam leegblazen.
Mooi beeld, heeel mooi beeld, gelijk een achtergrondje van Vista RC1 afgepakt en echt mooi.

Scherm op zwart, 1 dood subpixeltje? Keiner dan een puntje van een wespenangel zie ik een piepklein groen stipje. Met het gewone scherm achtergrond zie ik hem niet, al weet ik waar die zit en met m'n neus er boven op, laat maar. Daar erger ik me niet aan.
Banding is met die testplaatjes iets aanwezig, maar niet echt van, bah, nee, valt mij 100% mee.

De DVD speler erbij en aangesloten en.... jawel, strak, helder en schitterend beeld, alleen ik merk dat ik iets verder dan ik normaal gewend ben te werken, een metertje meer afstand moet nemen, dan is het prachtig. Komen daarom er klachten over het belabberde beeld? Je zit toch ook niet op de knieen voor de tv? Ik weet genoeg.
Wanneer je dit scherm koopt voor de prijs zoals op Ebay aangeboden heb je echt iets moois in huis en krijg ik in elk geval geen spijt.
Met de huidige prijs van Dell zelf, ja, dan heb je in die prijskasse meer concurentie en meer keus. Ieder voor zich.
Mijn keus is bepaald, dik en dik tevreden en totaal geen spijt.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 22:41
Heeft iemand deze week nog contact gehad met Supradictus ? Heb mijn scherm maandag verstuurd maar nog geen reply op mijn e-mails gekregen. Is hij al beter ?

• Mainuser X
falconxp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:08:
Heeft iemand deze week nog contact gehad met Supradictus ? Heb mijn scherm maandag verstuurd maar nog geen reply op mijn e-mails gekregen. Is hij al beter ?
Wat was er mis met het scherm dan ?

• falconxp
4 permante stuck subpixels (3 blauw, 1 rood) en een paar knipperende (rood en blauw)

Wat dat betreft was het jackpot met dit scherm.

• D-Ray
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-03 14:04
falconxp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:08:
Ik heb hem gistermiddag een e-mail gestuurd, en nog dezelfde avond een mailtje terug gehad.

Er zat bij mij geen USB-kabel in de doos, en ik dacht 2 dode pixels te hebben gevonden. Bij nader inzien was dat gewoon vuiligheid, maar ik heb nu wel een andere ongewillige pixel gevonden midden op het scherm.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)

• falconxp
gewoon naar zijn gmail account of een ander e-mail adres?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 00:58

Tachyon

pop the glock

Arutha schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:42:
Paar weken terug de Dell 2007WFP (revisie A02) gekocht. Over de kwaliteit van het scherm ben ik heel tevreden (mooie kleuren en contrast, nagenoeg geen ghosting,...) maar ik heb opgemerkt dat het beeld lichtjes is kromgetrokken. Verticale en horizontale lijnen zijn niet helemaal 'recht'.

Ik heb dit probleem al proberen op te lossen door in het menu onder de tab "Menu settings" de optie "Reset all display settings" te gebruiken, maar dit heeft geen effect gehad. Verder vind ik ook geen calibratie-opties waarmee ik manueel de vorm van het scherm kan aanpassen.

Bestaat er een manier om zo'n (lichtjes) kromgetrokken beeld bij een 2007WFP bij te regelen, of ga ik hier gewoon mee moeten leven ?

Alvast bedankt voor reacties,
Arutha
Het lijkt me sterk dat op een TFT-scherm verticale en horizontale lijnen 'krom' trekken :? Elke pixel wordt apart aangestuurd en die pixels liggen echt kaarsrecht naast elkaar en onder elkaar. Geometriefouten zoals op een CRT komen dan ook gewoon niet voor op een TFT, dat is ook de reden dat je het niet kunt instellen.

Kom je toevallig net van een CRT vandaan? Dan LIJKT het misschien krom op je TFT, maar dat komt omdat het juist krom (bol) was op je oude CRT en je hersenen dat gecompenseerd hebben... ;)

Dat of je hebt echt een scherm met een forse productiefout...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• D-Ray
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-03 14:04
falconxp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:36:
gewoon naar zijn gmail account of een ander e-mail adres?
gmail

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." (Albert Einstein)

• Anoniem: 128143
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
nIghtorius schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:14:
[...]

in word (Beeld -> Afdrukweergave)
hiermee krijg ik twee pagina's naast elkaar te zien..
Waarom in afdrukweergave ? Bij mij laat ie standaard 2 naast elkaar zien hoor:

http://tweakers.net/ext/f/32ce3aa4424b46e4431f685528880bd1/thumb.jpg
(Klikbaar)

• falconxp
Het gaat beter met Supradictus. Voor mij goed nieuws, morgen stuurt hij mijn vervangende 2007WFP op. _/-\o_

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
kan je met de 20 inch ook 2 word documenten naast elkaar zien?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

GUZA schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:24:
kan je met de 20 inch ook 2 word documenten naast elkaar zien?
Yup, werkt perfect :), passen ook precies 2x GoT reply pagina's naast elkaar :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 15:22
Anoniem: 128143 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:06:
[...]

Waarom in afdrukweergave ? Bij mij laat ie standaard 2 naast elkaar zien hoor:

[afbeelding]
(Klikbaar)
zucht..

kijk eens onder het menu Beeld (welke modus is actief, wedden dat het Afdrukweergave is).
want jouw screenshot ziet eruit precies als het bij mij in de afdrukweergave zit.

je kunt in deze weergave ook gewoon tekstverwerken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 32GB DDR4-3200 | RTX 2070 | 1TB + 512GB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Is er al iemand die zn decoder van digitale tv via bv kabel al heeft aangesloten? En zo ja, hoe heb je em aangesloten en hoe bevalt het? Ik zit er namelijk over te denken om voor een euro of honderd zo'n decoder + smartcard te kopen en dan ook lekker tv op mn 2407 te kijken.

Dan nog iets wat me opvalt: huidtinten met schaduw/donkergrijze vlakken met een gradient hebben vaak een groene zweem. Dit valt me vooral op bij films bij schaduwen in een gezicht. Heb al met brightness/contrast en met de hoeveel groen bij Color Settings van het OSD lopen spelen, maar geen succes

[Voor 35% gewijzigd door HyperMan op 07-09-2006 00:38]

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-03 14:38

Knight16 ik heb ff dat png. plaatje gezien op mijn 2407 ik schrok me rot man!
De horizontale grijze balk daar zit een soort van ruis in die beweegt. (Geen idee hoe je dit noemt)
Maar de groene balk is gewoon niet normaal! Als je er ongeveer +/- 30 cm vanaf gaat zitten zie gewoon dat het heel onrustig is en je ziet het groen echt bewegen.
En als je de gamemode gebruikt is het nog 10x erger! Dan ziet dhet plaatje er zoiezo uitzichzelf niet meer uit maar dat is normaal (wat je maar normaal kan noemen :'( ) als ik dit forum mag geloven.

Ik heb hem met een vga kabel aangesloten. Mijn comp. is toch ouder dan ik dacht :S
HyperMan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:45:
[...]

Ik heb mijn del 2407 a02 even bij iemand anders aan de comp. mogen hangen en nu met dvi kabel desktop mode.Het gebeuren met de bewegende pixels in de groene balk is zo goed als weg (nog een heel klein beetje). Maar nu is er weer banding bij de 4 veticale banen zoals hyperman al gemeld heeft!

@Hyper heb je dit gemeld aan Dell of waar je het scherm ook gekocht hebt en mag je het omruilen?
Of word er wat aangedaan?

[Voor 24% gewijzigd door dreamwalker op 07-09-2006 11:13]

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Volgens mij moet dit wel op te lossen zijn, het kan ook aan de crappy xvid gelegen hebben. Eerst nog maar es goed vergelijkingsmateriaal zoeken, en dan zien we wel verder. Misschien moet ik em gewoon calibreren oid.

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 14:26

BEVEL

s9.BeVeL

Vraagje...

Heeft iemand de Dell 24"al geprobeerd met een xbox 360?
Ik ben benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn.
Ik wil namelijk de 24"gebruiken met mijn Xbox 360.
De Xbox 360 heeft een component aansluiting (groen-blauw-rood-wit-blauw aansluiting).

De Dell 24"heeft toch ook een component aansluiting?

en weet iemand wat het verschil is tussen component en composiet?

BF2stats

• knights16
het verschil tussen composiet en component is op wikipedia te vinden.. dat is erg simpel te vinden.

Een xbox 360 word met de component ingang (high definition signaal gaat hierover) op een 2407 NIET lekker weergegeven, ik heb goede verhalen/foto's gezien op internet over de VGA aansluiting.

Op de component ingang word tekort geschoten bij de Dell, ik meen dat iemand van Dell bezig is met de fabrikant van de Dell schermen (BenQ) om te informeren naar deze problemen.

Dit is voor mij reden om de aankoop uit te stellen (heel moeilijk voor me :) )

PVoutput

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

ik denk dat ik jouw voorbeeld volg, en op een betere versie van de 24"van Dell wacht.

BF2stats

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 11:12

G3kko0

Why so serious???

Hoe zijn de ervaringen met een 360 op de 2007WFP dan? De 2407 is voor mij iets te duur maar durf nog niet echt een knop door te hakken ook omdat ik gelezen heb over de banding problemen....is dit nu echt zo zichtbaar bij de 2007 of is dat alleen bij de 2407 zo erg...mij lijkt de 2007WFP echt nice maar twijfel nog steeds...

• BEVEL

BEVEL

s9.BeVeL

De 2007 heeft weer geen component aansluiting.
Maar als ie het op de vga aansluiting prima doet is dat ook goed.
Ik heb via ebay uit hong kong destijds een vga snoertje voor de 360 gekocht

BF2stats

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Hoe is je beeld dan? Haalt het een beetje hd kwaliteit of is het gewoon hetzelfde als op je normale tv....En hoe zit het nu met de banding problemen bij de 2007...is het nu gewoon mierenneukerij of is het echt zo duidelijk zichtbaar...

• knights16
Duidelijk zichtbaar, dat is voor iedereen anders.. De "20 heeft ook wat banding.. maar of het storend is.. ik denk dat het mee valt, maar vooral als je er naar gaat zoeken telkens word het storend (lijkt mij) .. de 360 kun je prima aansluiten via vga.. alleen de 2007 heeft geen component in, dus ik weet niet of deze via de DVI is aan te sluiten?

PVoutput

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

DVI en HDMI kabels moeten nog komen voor de 360 dus voorlopig is dat er nog niet....

Heb nu sinds 1 week de 2407 in mijn bezit. Voorlopig (tot begin volgende maand) met een VGA aansluiting. Mijn huidige Nvidia MX460 graka kan geen DVI aansluiting hebben.

Als ik op native resolutie zit, vind ik het beeld toch allemaal wat wazig overkomen. Een beetje blokachtig zou ik het haast willen noemen. Ik vraag me af hoe dit komt?
Komt dit door:
1) Slechte graka (7950 is op komst en dan dus hopelijk over)
2) De VGA aansluiting. Is de kwalitiet bij DVI aansluiting beter?
3) Heb ik nu gewoon heel veel pech en een matig beeldscherm aangetroffen van de 2407?

Ben er toch niet geheel gerust op....

Hopelijk spoedig antwoord van jullie!

• knights16
hang hem maar eens aan een dvi aansluiting, je hebt een 'redelijk' oude videokaart, dvi is velen malen beter op die resolutie.

PVoutput

Helemaal met knight16 eens, ik stuur de mijne via een ( wel dvi ) switch twee pc's aan met een oudere Ati kaart en eentje met een Nvidia 9600GT, beide dvi en dan zie je het verschil al duidelijk, ook met component.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118537 op 07-09-2006 21:09]

• buck_rogers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03 13:17
Heb zojuist een nieuwe 2407 van Dell ontvangen ivm een beschadiging aan vorig exemplaar.

Ik begin echter sterke twijfels te krijgen aan de kwaliteits controle afdeling van Dell....
Dit exemplaar (a02) is namelijk ook niet vrij van gebreken:

Het paneel lijkt er niet helemaal recht in te zitten, de linkerboven hoek zit zo'n 3mm lager tov de rechterbovenhoek, die wel strak tegen de zwarte omlijsting aanzit. Het kan ook zijn dat de omlijsting scheef staat. Hoedanook, onacceptabel.
Verder heb ik ook het probleem dat de monitor in zijn geheel wat naar rechts hangt.
Tot slot heb ik nog een aantal gradient tests gedaan, ongelofelijk, dit is echt bizar slecht!

Voor een monitor in deze prijsklasse verwacht ik een degelijke kwaliteits controle op de produkten, in iedergeval twee van bovenstaande gebreken komen veelvoudig voor. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je je aanschaf moet laten afhangen van 'geluk'.

De monitor gaat weer terug naar Dell, en eis mijn geld terug.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 16:31
Anoniem: 181739 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:11:
Heb nu sinds 1 week de 2407 in mijn bezit. Voorlopig (tot begin volgende maand) met een VGA aansluiting. Mijn huidige Nvidia MX460 graka kan geen DVI aansluiting hebben.

Als ik op native resolutie zit, vind ik het beeld toch allemaal wat wazig overkomen. Een beetje blokachtig zou ik het haast willen noemen. Ik vraag me af hoe dit komt?
Komt dit door:
1) Slechte graka (7950 is op komst en dan dus hopelijk over)
2) De VGA aansluiting. Is de kwalitiet bij DVI aansluiting beter?
3) Heb ik nu gewoon heel veel pech en een matig beeldscherm aangetroffen van de 2407?

Ben er toch niet geheel gerust op....

Hopelijk spoedig antwoord van jullie!
Zal heus wel aan je vga aansluiting liggen ;) Je kan het best eens testen op een pc met dvi aansluiting zodanig je zeker bent.

• knights16
buck_rogers schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:07:
Heb zojuist een nieuwe 2407 van Dell ontvangen ivm een beschadiging aan vorig exemplaar.

Ik begin echter sterke twijfels te krijgen aan de kwaliteits controle afdeling van Dell....
Dit exemplaar (a02) is namelijk ook niet vrij van gebreken:

Het paneel lijkt er niet helemaal recht in te zitten, de linkerboven hoek zit zo'n 3mm lager tov de rechterbovenhoek, die wel strak tegen de zwarte omlijsting aanzit. Het kan ook zijn dat de omlijsting scheef staat. Hoedanook, onacceptabel.
Verder heb ik ook het probleem dat de monitor in zijn geheel wat naar rechts hangt.
Tot slot heb ik nog een aantal gradient tests gedaan, ongelofelijk, dit is echt bizar slecht!

Voor een monitor in deze prijsklasse verwacht ik een degelijke kwaliteits controle op de produkten, in iedergeval twee van bovenstaande gebreken komen veelvoudig voor. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je je aanschaf moet laten afhangen van 'geluk'.

De monitor gaat weer terug naar Dell, en eis mijn geld terug.
dat is echt zuur, kun je eens laten weten wat Dell Nederland hier op reageert??
heb je de dell bij dell.com zelf besteld, ja toch;d

PVoutput

• orange.x
  • Laatst online: 23-02 16:28
Ik heb ook een soort bestelling gedaan.

Morgen ga ik hem ophalen, en dan ga ik eens flink er op los testen :)

een 2007WFP wordt het voor mij. Wel relaxed dat ik dan weer in Amersfoort op school zit wheheheh :)

Zit er trouwens standaard een DVI kabeltje bij?

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:15
orange.x schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:30:
Ik heb ook een soort bestelling gedaan.

Morgen ga ik hem ophalen, en dan ga ik eens flink er op los testen :)

een 2007WFP wordt het voor mij. Wel relaxed dat ik dan weer in Amersfoort op school zit wheheheh :)

Zit er trouwens standaard een DVI kabeltje bij?
Jep :)

Ik ben trouwens mijn dode pixel kwijt :S

Ik zag hem opeens niet meer zitten vandaag, dus ik heb ff gemeten waar hij eerst zat, maar daar is niks meer te zien :D

Ik snap er echt niks van hoe het kan, maar ik ben er wel blij mee *O*

Specs

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb er juist gisteren eentje bijgekregen. Heb er nu alweer 2 |:(

PSN: Shiver23

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 14:05
iemand die me is kan zeggen hoe goed die sounbar as501 werkt?

knights16 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:41:
[...]

dat is echt zuur, kun je eens laten weten wat Dell Nederland hier op reageert??
heb je de dell bij dell.com zelf besteld, ja toch;d
Ik heb het scherm besteld bij Supradictus dus helaas niet direct via dell... Het scheelde ruim 300 euro nu dus die keuze was voor mij snel gemaakt...
Nu zeggen toch veel tweakers dat het ligt aan de combinatie brakke videokaart (nvidia mx460) en VGA aansluiting dus hier klamp ik me maar even aan vast. Begin volgende maand komt de rest van mijn nieuwe systeem en dan hoop ik dat het scherm toch wat beters laat zien!

Shiver23 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:10:
Sorry dat ik het vraag hoor, ik heb er niet bijster veel verstand van... Maar dode pixels kunnen toch niet op het ene of andere moment komen? Zonder het beeldscherm aan te raken bedoel ik dan?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 00:58

Tachyon

pop the glock

Anoniem: 181739 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:24:
[...]

Sorry dat ik het vraag hoor, ik heb er niet bijster veel verstand van... Maar dode pixels kunnen toch niet op het ene of andere moment komen? Zonder het beeldscherm aan te raken bedoel ik dan?
Dat kan wel degelijk, helaas :(
Zelf had ik een pixelperfect scherm (een 2001fp) dat pas na zo'n 2 maanden een dode pixel had. Dan heb je dus ook niks aan pixelgarantie, die meestal korter is (8 dagen ofzo). Het is wel zo dat het niet zo heel vaak voorkomt, *meestal* zullen de dode pixels toch bij aankoop al aanwezig zijn. Bij mij is het bij ééntje gebleven.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• wheeler
dafz0r schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:45:
iemand die me is kan zeggen hoe goed die sounbar as501 werkt?
Ik heb er eentje op mijn werk en hij is goed genoeg voor kantoortoepassingen. Weet niet waar je 'm voor wil gebruiken?

Flickr PSN

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19
De verkoper van de Mediamarkt hier zei daarover: Ach meneer, u moet het zo zien... zo'n pixel is gewoon een gloeilampje, ooit gaat hij stuk, je weet alleen niet wanneer.

• buck_rogers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03 13:17
Anoniem: 181739 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:22:
[...]

Ik heb het scherm besteld bij Supradictus dus helaas niet direct via dell... Het scheelde ruim 300 euro nu dus die keuze was voor mij snel gemaakt...
Nu zeggen toch veel tweakers dat het ligt aan de combinatie brakke videokaart (nvidia mx460) en VGA aansluiting dus hier klamp ik me maar even aan vast. Begin volgende maand komt de rest van mijn nieuwe systeem en dan hoop ik dat het scherm toch wat beters laat zien!
Nou, ik heb 'm aangesloten op een Geforce6800 met DVI, het lijkt erop dat het toch echt het paneel is die de afwijking vertoont.
Wellicht dat de a3 revisie oplossing biedt.

• knights16
Laat even weten hoe supradictus dit afhandeld, ik denk dat je een brakke A02 te pakken hebt.. wellicht een nieuwe A02 vragen ?

PVoutput

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]
Ik dacht hetzelfde. Maar blijkbaar dus wel. Had het zelf ook nog nooit meegemaakt.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

grun schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:26:
[...]

De verkoper van de Mediamarkt hier zei daarover: Ach meneer, u moet het zo zien... zo'n pixel is gewoon een gloeilampje, ooit gaat hij stuk, je weet alleen niet wanneer.
Haha, wat een sukkel. Net of een pixel zelf lichtgeeft. 8)7

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 17:47
Shiver23 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:10:
Ik dacht eerst dat je gisteren je tweede scherm (ipv dode pixel) had gekregen, en snapte niet dat je
' |:( ' gebruikte! 7(8)7

Anoniem: 123686

grun schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:26:
[...]

MAHAHAHAHAHA _O- Wat een geweldige vent!! _/-\o_
Hoe kom je erop??
MediaMarkt vind ik toch al zwaar ondeskundig personeel hebben dus had ook niet anders van ze verwacht!

• falconxp
Nieuw scherm (2007WFP) van Supradictus _/-\o_ binnen gekregen ter vervanging van mijn defecte scherm. Geen defecte (sub) pixels ziet er perfect uit. Is waarschijnlijk uit een andere batch dan mijn eerste scherm. Gefabriceerd in Czech, europese voedingskabel en een andere vervoersbescherming op het scherm. Bij mijn eerste zat een plastic sheet ter bescherming vastgeplakt op het scherm, bij deze een bescherming van hetzelfde matriaal als wat er om het complete scherm zit. 8)

knights16 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:49:
Laat even weten hoe supradictus dit afhandeld, ik denk dat je een brakke A02 te pakken hebt.. wellicht een nieuwe A02 vragen ?
Tja ik heb een mail naar supradictus gestuurd met de mededeling. Hij zegt in zijn antwoord dat hij het scherm getest heeft met een 7950 en geen problemen ondervond.

Ikzelf begin ook te twijfelen. Zojuist een spel gespeeld (age of wonders 2 SM), vrij eenvoudige graphics maar daar was het wazige een stuk minder tot vrijwel geheel weg. Mn videokaart had wat moeite met de native resolutie maar was verder wel scherp. Alleen op het bureaublad zijn de achtergronden erg vaag. Kan het te maken hebben met het feit dat deze standaard bureaubladachtergronden gebaseerd zijn/bedoeld zijn voor normale 4:3 schermformaten?? Wellicht dat de foto's bij breedbeeldformaat gaan vervormen?? Iemand enig idee?

Anoniem: 159529

Anoniem: 181739 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:37:
[...]

Tja ik heb een mail naar supradictus gestuurd met de mededeling. Hij zegt in zijn antwoord dat hij het scherm getest heeft met een 7950 en geen problemen ondervond.

Ikzelf begin ook te twijfelen. Zojuist een spel gespeeld (age of wonders 2 SM), vrij eenvoudige graphics maar daar was het wazige een stuk minder tot vrijwel geheel weg. Mn videokaart had wat moeite met de native resolutie maar was verder wel scherp. Alleen op het bureaublad zijn de achtergronden erg vaag. Kan het te maken hebben met het feit dat deze standaard bureaubladachtergronden gebaseerd zijn/bedoeld zijn voor normale 4:3 schermformaten?? Wellicht dat de foto's bij breedbeeldformaat gaan vervormen?? Iemand enig idee?
Je geeft zelf het antwoord al, de standaard bureaubladachtergronden hebben een resolutie van 800x600 en worden dus gestretched én 'opgeblazen'. Geen wonder dat de scherpte ver te zoeken is ;)

Voor de mensen die een draaibare wandbevestiging willen hebben/ maken, bij de Aldi zag ik een universele beugel voor tv's. Aanbieding deze week. Voor, let wel tien euro. Dat is even een anderr bedrag dan de tweehonderd die de officiele bij Dell kosten.
Ik hen er eentje gehaald, goed bekeken en met beetje handigheid, is deze wandsteun heel gemakkelijk voor de Dell monitor te maken.
Het enige wat nagemaakt moet worden is een stukje van de staande stalen strip van het origineel, de voetsteun. Hoeft niet die dikte, wil ook met een moer aan de achterkant.
Het zwarte afdekkapje is er af te wippen, de monitor klikbevestiging eraf en dan dat kale staal namaken op een lengte van 23cm en de laatste 5cm haaks ombuigen, gat boren, spuiten in de kleur en afmonteren op de Aldisteun, waarvan je de cirkel bevestiging vlakslijpt en klaar!!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
@macabre666: In hoeveel richtingen kan je je monitor dan verplaatsen? Want met die arm die dell voor €200 verkoopt, kan je je monitor in alle mogelijke richtingen verplaatsen, iets wat denk'k niet mogelijk is met je €10 kostende aldi-beugel ;)

Dus wel, alleen niet zover. Maar hij is echt naar je toe te trekken en doordat je het originele scharnier gebruikt kun je alle bewegingen maken als met de voet.

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
http://computer.listings....61QQsocmdZListingItemList

Hier staan er ook een aantal die flink goedkoper zijn ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Anoniem: 45535

Weet iemand hoe je de aspect ratio van je scherm kan veranderen voor spellen die geen widescreen ondersteuren ? Ik heb dus liever twee balken links en recht dan een uitgerekt beeld.

In het OSD zit wel een optie "wide mode" die je op 4:3 kunt instellen, maar deze optie is altijd 'greyed out' ?

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 45535 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:49:
Weet iemand hoe je de aspect ratio van je scherm kan veranderen voor spellen die geen widescreen ondersteuren ? Ik heb dus liever twee balken links en recht dan een uitgerekt beeld.

In het OSD zit wel een optie "wide mode" die je op 4:3 kunt instellen, maar deze optie is altijd 'greyed out' ?
Neem een kijkje op deze site: http://www.widescreengamingforum.com/forum/index.php

Voor veel spellen is reeds een oplossing :)

*EDIT* Welk scherm trouwens ?

[Voor 12% gewijzigd door mir4dor op 09-09-2006 15:55]

Daily driver; MB R171 SLK280

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 45535 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:49:

Ja, in Windows is die Greyed out, maar ga maar eens een game in, dan komt die optie ineens beschikbaar, samen met wat andere opties die normaal greyed out zijn

Anoniem: 45535

YellowNeck schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:28:
[...]

Ja, in Windows is die Greyed out, maar ga maar eens een game in, dan komt die optie ineens beschikbaar, samen met wat andere opties die normaal greyed out zijn
aha :)

Het ging dus om het spelletje 'carom3d' :p op de resolutie die ik het speelde (1280*960) was de optie nog steeds greyed out. Toen ik de resolutie van het spel op 1024*768 instelde was de optie inderdaad opeens beschikbaar ! bedankt!

Het ging over de 2407WFP trouwens mir4dor :P

*EDIT* kan je die instelling ook saven ? :> bij dat spel schakel je nogal vaak om naar de desktop ;)
Op www.widescreengamingforum.com is ook niks te vinden over carom, maarja dat was te verwachten van zo'n stom oldskool spelletje :p

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 45535 op 09-09-2006 17:26]

• knights16
iemand die 1600x1200 kan draaien, dus niet grayed out. ?

PVoutput

• 143029
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Wat is wijsheid...

Ik wil een Ultrasharp 2407WFP halen maar ik lees nu over banding en andere problemen. Dit zou met de A03 revisie verholpen zijn, en deze zou in oktober ( dat is volgende maand! ) allen verholpen ( moeten? ) zijn.

Is het nu slim om te wachtten een maandje?

Verder is mij verteld ( ik ben nl nieuw bij het hele TFT gebeuren ) dat er boven de 20inch eigenlijk nooit dooie pixels optreden ( de schermen zouden van een dusdanige kwaliteit zijn). Ik heb bad-pixel-karma ( lees: psp's, portable dvdspelers en psones met brakke en dooie pixels :X ) en ben echt bang voor een a 2 WERKENDE pixels als ik zon scherm bestel :+

Wie heeft er meer info. Ik denk dat ik hem anders bij de ia ga halen.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee