i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
| Update 005: |
Zo, het heeft even geduurd, maar er is weer een nieuwe update. Helaas wat vertraging gehad dus, door wat sociale verplichtingen en ben afgelopen weekend ook nog ff bij m'n lieve 'dinnetje geweest |
VU Meter printje in progress. Kon er niet aan verder werken ivm gebrek aan ledjes en nog geen gaatjes in het frontpaneel. |
Yay! Nieuwe goodies! 2 aluminium 92mm fans van Titan, een 80mm Aerocool Centaurus, een NV Silencer 4 rev2 en een paar stekkertjes. Helaas past de NVSilencer niet op mijn videokaart (ik let weer eens niet op |
Nog meer goodies! Een stapel leds, een 16x2 Char LCD en een LCD aansluitkitje. |
Ik aan het dremelen. Foto (c)2006 - Pa |
En dat is wat ik uitgedremeld heb. Ruimte voor de voeding. |
In de voorkant van de kast heb ik een setje potmeters gemaakt voor de LM317 fanbus. Was even martelen omdat er achter geen mooi dicht plaatstaal zit, maar ik heb het voor elkaar |
Na wat wikken en wegen toch maar besloten om de slotplaatjes rood te verven |
Niemand op- en aanmerkingen? (afkraken of opbouwende kritiek mag ook
Naja kzal maar vertellen dat ik nogsteeds op een gestaag tempo aan het modden ben.
Op dit moment zit ik weer te solderen. Ik probeer nu alles zo ver mogelijk af te maken om in de kast te stoppen.
Helaas is het met sommige dingen niet mogelijk om alles al aan te sluiten ivm uitmeten in het frame.
Ik wil natuurlijk geen complete dradenbundels hebben bungelen
Komende week krijg ik als het goed is nog wat nieuwe onderdelen binnen.
Nu een passende NV Silencer (als iemand interesse heeft in de NV Silencer 4 rev2, contact me. Ding past op FX5800/FX5900/FX5950 (ultra en non ultra). ) en een fan met rode leds, evenals nog wat andere mod-gear.
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 03-09-2006 20:40 ]
Verwijderd
Het gaat er steeds beter uit zien ondanks dat je steeds meer alleen moet doen
Wegens dinnetjes geen zin zinnetjes
Ga zo door kerel :d
*kussss*
Feel the love at GoTVerwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:40:
Lief je doet het fantastisch.
Het gaat er steeds beter uit zien ondanks dat je steeds meer alleen moet doen.
Wegens dinnetjes geen zin zinnetjes.
Ga zo door kerel :d
*kussss*
Had je al via MSN verteld dat ik het zou volgen, maar nu weet ook de rest van GoTtend Nederland het
Ben erg benieuwd naar je eindresultaat!
Past die silencer ook op m'n Radeon 9800PRO? Nee heh?
Btw Dying_Rose, hoe gaat het met het trainen van je hond?
[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 03-09-2006 23:26 ]
Nee daar moet je een ATI Silencer voor hebben.sOid schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:25:
[...]
Feel the love at GoT![]()
Had je al via MSN verteld dat ik het zou volgen, maar nu weet ook de rest van GoTtend Nederland het
Zelfde merk, dat wel, maar andere koeler. Het ding is puur voor de top range van de GeForce FX kaarten.
Daar kan jij je nog wel lelijk in vergissen.
Ik als Metalhead wordt ook vaak uitgescholden voor Gothic omdat ik bijv. een bandshirt van Metallica aan heb oid.
Kan er echt schijtziek van worden dat mensen over iets beginnen waar ze de ballen verstand niet van hebben...
Joejoe!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik kom daarbij horen. Ik word ook altijd uitgemaakt voor gothic. Vraag dan altijd van waarom he. Zij zeggen omdat jij altijd zwarte kleding aan heb. Ik dan terug van Ik heb niet eens een zwarte of donkere broek. En vandaag heb ik een rood T shirt aan. Voor de rest heb ik alleen zwarte T-shirts. Hoe kan ik dan Gothic zijn. Heerlijk als je die mensen ziet afdruipenDonMetal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:33:
[...]
Daar kan jij je nog wel lelijk in vergissen.
Ik als Metalhead wordt ook vaak uitgescholden voor Gothic omdat ik bijv. een bandshirt van Metallica aan heb oid.
Kan er echt schijtziek van worden dat mensen over iets beginnen waar ze de ballen verstand niet van hebben...
Maar mooie mod. Ik zat zelf ook aan te denken om zon soort kast aan te pakken. Maar het is er nooit van gekomen en de kasten plus mobo's staan nu bij het grofvuil. Ik ga wel nog een P4 tower proberen te modden. Maar die ziet er niet zo uit.
Bookmarked
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nu weer ontopic?
Just to clarify, het maakt me geen donder uit hoe je me noemt
Als je vind dat ik gothic ben of juist metalhead, I really don't care.
Denk dat m'n schatje daar net zo over denkt trouwens
Hoe ver ben je er inmiddels mee ?
Rood is helemaal mijn kleur en metalheads ook
http://mckaamos.nl/cip/upd004/005.JPG <- Welke axe is dit links op de foto ?
Vandaar ook even geen updates daar over.
die Axe is Axe Voodoo
Verwijderd
Met het trainen van de hond gaat het redelijk.sOid schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:25:
[...]
Feel the love at GoT![]()
Ze doet het nog net zo sleht als eerst
De gouden medaille zal ze alleen niet winnen denk ik.Al ziet ze er wel goed uit
ps srry dat ik pas zo laat reageer.
Verwijderd
Dat heb je goed gezecht. Ze mogen mij ook noemen zoals ze willen als ze maar weten dat ik net zo goed in roze, rood of blauw rond loopt. ( zwart staat me gewoon beter)McKaamos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:33:
Goh, gezelligbezoek in m'n topic
Just to clarify, het maakt me geen donder uit hoe je me noemt
Als je vind dat ik gothic ben of juist metalhead, I really don't care.
Denk dat m'n schatje daar net zo over denkt trouwens
En ja toevallig is het meeste in mijn kast zwart.
als ik me er maar fijn bij voel.
Reclame maken werkt wel goed hier of niet???
Verwijderd
speel zelf in een blackmetal band, richting ouwe immortal\m/
keep rocking
Gaat me PC naar de klote
Not sure wat nou het probleem is. Dacht eerst de HDD(s), maar volgens Powermax zijn die OK.
Still, veel BSOD's...
Nu zelfs met POST komtie nagenoeg nooit door, en alssie dat wel doet, krijg ik een BSOD bij het booten van Windows.
Ik ga dus maar ff een testbedje opzetten. ff mobotray met essentiele onderdelen er aan, en dan eens zien wattie doet...
edit: en toen ik wou posten ging internet weer eens dood...
Just my luck...
Anyway, testbedje staat, en met Memtest86 blijken mijn strookjes RAM brak te zijn.
Gelukkig al een nieuw setje kunnen regelen.
Meteen DDR400, 2x 512MB (met dank aan Andre aka Silverfox)
Nu maar hopen dat het dat ook echt is, en niet het moederbord...
[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 08-09-2006 00:14 ]
ik denk dat de PC het nu idd wel doet ja.. is namelijk een typisch geheugenprobleem... (helaasch)McKaamos schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:12:
#@$@*&$(@*#&$*#@&$!!!!!
Gaat me PC naar de klote
Not sure wat nou het probleem is. Dacht eerst de HDD(s), maar volgens Powermax zijn die OK.
Still, veel BSOD's...
Nu zelfs met POST komtie nagenoeg nooit door, en alssie dat wel doet, krijg ik een BSOD bij het booten van Windows.
Ik ga dus maar ff een testbedje opzetten. ff mobotray met essentiele onderdelen er aan, en dan eens zien wattie doet...
edit: en toen ik wou posten ging internet weer eens dood...
Just my luck...
Anyway, testbedje staat, en met Memtest86 blijken mijn strookjes RAM brak te zijn.
Gelukkig al een nieuw setje kunnen regelen.
Meteen DDR400, 2x 512MB (met dank aan Andre aka Silverfox)
Nu maar hopen dat het dat ook echt is, en niet het moederbord...
leipe mod tot nu toe
* InjecTioN kijkt aan de linker kant van zijn bureau op kantoor, en ziet ook zo'n kast staan
zijn zeer makkelijke leipe kastjes, kan je denk ik best veel mee (zo te zien gebeurt dat ook
k vin t trouwens wel leip dat je dinnetje mee helpt met t modden
* InjecTioN gaat z'n dinnetje ook ff leren casemodderen
suc6 met de mod, ennuhhh... *bookmarked*
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
In deze regio zijn er ook wel zo veel mensen die niet eens weten wat het überhaubt inhoudt een Goth (Gothic kan zoiezo niet eens, zie:touchdomex schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:45:
[...]
Ik kom daarbij horen. Ik word ook altijd uitgemaakt voor gothic. Vraag dan altijd van waarom he. Zij zeggen omdat jij altijd zwarte kleding aan heb. Ik dan terug van Ik heb niet eens een zwarte of donkere broek. En vandaag heb ik een rood T shirt aan. Voor de rest heb ik alleen zwarte T-shirts. Hoe kan ik dan Gothic zijn. Heerlijk als je die mensen ziet afdruipen![]()
Maar mooie mod. Ik zat zelf ook aan te denken om zon soort kast aan te pakken. Maar het is er nooit van gekomen en de kasten plus mobo's staan nu bij het grofvuil. Ik ga wel nog een P4 tower proberen te modden. Maar die ziet er niet zo uit.
Bookmarked
)Aanhangers van deze subcultuur worden Goths (Goten) genoemd. De taalkundig foutieve benaming Gothics (Gotischen) komt ook vaak voor. Er bestaan veel meningsverschillen over het gebruik van de woorden Gothic en Goth. In Nederland wordt met name Gothic veelvuldig foutief gebruikt voor welke betekenis dan ook. Ook Engelstaligen schijnen het niet eens te kunnen worden, hoewel in hun taal het woord Goth (Goot) een zelfstandig naamwoord is en Gothic (Gotisch) het bijwoord behorende bij dat zelfstandig naamwoord. Het gebruik van een hoofdletter is niet verplicht maar wordt vaak gebruikt om de subcultuur van de overige betekenissen te onderscheiden.
of Metalhead te zijn
Omdat ik toevallig door een ongeluk met een ruit, ook nog eens een litteken op mn pols heb is het voor mij al helemaal kut, want toen ik eens bij de school arts kwam was het gelijk: Met mij kun je veilig praten hoor, alles blijft tussen deze 4 muren. Waarom heb je geprobeerd zelfmoord te plegen?
Dan heb ik zoiets van: DoH??
Maargoed, genoeg off-topic gelult, laat het hier iig voor alle GoTers duidelijk zijn.
Joejoe!
Helaasch, het ligt niet aan het RAM. Videokaart wisselen heeft ook geen effect gehad.InjecTioN schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:26:
[...]
ik denk dat de PC het nu idd wel doet ja.. is namelijk een typisch geheugenprobleem... (helaasch)
leipe mod tot nu toewat ga je trouwens met de powerknop doen??? gewoon dichtplamuren, en iets nieuws maken, of gewoon mee-spuiten, en weer terug zetten??
* InjecTioN kijkt aan de linker kant van zijn bureau op kantoor, en ziet ook zo'n kast staan
zijn zeer makkelijke leipe kastjes, kan je denk ik best veel mee (zo te zien gebeurt dat ook)
k vin t trouwens wel leip dat je dinnetje mee helpt met t modden(well done Black_Rose!!
)
Ik gok nu dat het probleem ergens in het moederbord zit. Ik denk de Memory Controller.
Gelukkig heb ik een reserve mobo hier om mee te testen.
Wat ik met de powerknop doe weet ik nog niet helemaal zeker...
Opzich zou ik em wel willen dichtplamuren, maar heb geen idee wat ik dan voor anders daar neer moet zetten.
Dus op het moment is het makkelijkste idee gewoon verven, tenzij ik een briliant idee krijg.
tis trouwens "Dying_Rose"
editje:
Op het moment gaat het modden trouwens niet bijster hard... Afgelopen week weer begonnen met school, en op het moment ben ik ziek.
Daarnaast zal toch eerst mijn hardware weer moeten gaan werken voor ik weer verder mod. Heb de PC zelf ietsjes te hard nodig ivm school.
[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 11-09-2006 12:58 ]
voor knoppen kan je op elektronicasites rond kijkenMcKaamos schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:52:
[...]
Helaasch, het ligt niet aan het RAM. Videokaart wisselen heeft ook geen effect gehad.
Ik gok nu dat het probleem ergens in het moederbord zit. Ik denk de Memory Controller.
Gelukkig heb ik een reserve mobo hier om mee te testen.
Wat ik met de powerknop doe weet ik nog niet helemaal zeker...
Opzich zou ik em wel willen dichtplamuren, maar heb geen idee wat ik dan voor anders daar neer moet zetten.
Dus op het moment is het makkelijkste idee gewoon verven, tenzij ik een briliant idee krijg.
tis trouwens "Dying_Rose"
editje:
Op het moment gaat het modden trouwens niet bijster hard... Afgelopen week weer begonnen met school, en op het moment ben ik ziek.
Daarnaast zal toch eerst mijn hardware weer moeten gaan werken voor ik weer verder mod. Heb de PC zelf ietsjes te hard nodig ivm school.
enne...
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Leest je huidige vriendin dit topic ook? Ik voel een bosje bloemen aan komen!enne...black_rose was mijn ex dinnetje
daarom denk ik dat ik mij daarin vergist had
Jezus injection, wtf moet jij nou weer hier?InjecTioN schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:21:
[...]
voor knoppen kan je op elektronicasites rond kijken
enne...black_rose was mijn ex dinnetje
daarom denk ik dat ik mij daarin vergist had
* Mint gaat deze CiP in de gaten houden, k ben benieuwd
Ohja, volgensmij is dit een casemod-topic, geen discussie over het verschil tussen gothic-metalhead (boeit mij vrij weinig, maar ik denk niet dat de modjes het leuk vinden
De personen die een beetje mijn posts volgen hebben wel gezien dat ik een aantal topics heb geopend ivm defecte PC, dan weer over wat nieuwe onderdelen en dan weer iets over aanloop problemen ivm windows update:P
Ondertussen is alles gefixt en staat mijn PC open en bloot te draaien. Mobo en insteekkaarten zitten in het oude tray van m'n oude kast. Voeding ligt er los naast, net als de harddisks en m'n DVD brander
Ondertussen ook weer aan school begonnen dus veel tijd heb ik niet.
Er staat wel fotos in de wacht voor het showen, maar ik wou nog even wat uitbreiden. Met een beetje geluk zet ik vandaag weer wat dingen in de lak.
Anyway, ik zit ook nogsteeds te wachten op wat casemod stuff die ik besteld en betaald heb bij Blackdog-PCs... had eigenlijk even moeten opletten en de shopsurvey moeten lezen
Dus ik zit nu al een maand ofzo te wachten
Stelletje lijers
Verwijderd
En inderdaad mensen snappen niet waar ze het over hebben. Ik luister best veel naar mister satan muziek en draag zwarte kleding en wordt regelmatig voor vieze gothic uitgemaakt. Maarja ik luister ook tuPac enzo
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 10:55 ]
Verwijderd
Well bedankt maar op moment ben ik eerder degene die hem tegen houd.* schopt zichzelf*InjecTioN schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:26:
[...]
ik denk dat de PC het nu idd wel doet ja.. is namelijk een typisch geheugenprobleem... (helaasch)
leipe mod tot nu toewat ga je trouwens met de powerknop doen??? gewoon dichtplamuren, en iets nieuws maken, of gewoon mee-spuiten, en weer terug zetten??
zijn zeer makkelijke leipe kastjes, kan je denk ik best veel mee (zo te zien gebeurt dat ook)
k vin t trouwens wel leip dat je dinnetje mee helpt met t modden(well done BlackDying_Rose!!
)
Ik zelf heb er nml wel genoeg van gehad. Ben helemaal niet zo een computerfan
Maar ik doe iig me best om als ik zin heb ene beetje te helpen
Paar keer gemail zonder reactie, zonet foonnummer gevonden en dan krijg je doodleuk de voicemail
Ondertussen staat het frame in de grondlak. Zal binnenkort ff fotos maken en posten.
edit: trouwens, zijn er nog meer mensen met slechte ervaringen met die tent?
[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 29-09-2006 15:40 ]
Verwijderd
*bookmarked*
YAY !
(sorry ben beetje hyper)
waarom schelden mensen Emo's voor vieze gothics uit
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:13:
offtopic:
waarom schelden mensen Emo's voor vieze gothics uit, ik ga toch ook een hiphopper geen wannabee gangster noemen of wel soms
hoezo duw je uberhaupt mensen in een hokje....
emo's? gothics? hiphoppers? gangsters?
whut teh f00k?
misschien is het mogelijk om het blaten over die onderwerpen nou even achterwege te laten?
dank u voor uw medewerking
Op het moment zit ik nogal krap bij kas ivm gestorven notebook die vervangen moest worden en nogsteeds geen onderdelen binnen van BlackDog PC's.
Heb het nogal druk verder met andere zaken die wat meer dringend zijn.
Ondertussen heb ik al wel een nieuw idee voor de power en reset button.
Ik denk dat ik de huidige gaten daar voor maar dichtplamuur.
Ik heb nl 2 schakelaars uit een oude printer geript. Het zijn een beetje "vreemde" schakelaars, maar het idee is om ze achter het paneeltje onderaan de kast te monteren.
Dat paneeltje zaag ik doormidden en haal de puntjes er af waarmee het aan het frontpaneel zit.
Dan maak ik aan de bovenste rand een scharniertje en dan kan je de powerbutton schakelen door op het paneeltje te drukken.
Daarnaast zit ik er over te denken om dan een paar leds er achter te monteren voor power en HDD activity.
Maargoed, het kan nog wel even duren voordat het zover is.
edit: btw, about the krap bij kas part... ik heb wat spullen te koop staan...
Ik weet het, het is een beetje spammen, maar wie iets koopt helpt me in feite voort met mijn casemod
dus bij dezen maar: http://www.marktplaats.nl...search.php%3Fui%3D5907224
Mocht het alsnog ongewenst zijn, dan haal ik de link wel weg...
[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 08-11-2006 19:54 ]
| Update 006: |
Zo, het heeft even geduurd, maar er is weer een nieuwe update. In verband met dode PC en laptop heb ik nu net maar even poging gedaan om de fotos te salvagen die nog op de HDD van mijn lappie stonden. Had nl wel fotos voor een nieuwe update. Het zijn dus eigenlijk oude fotos en het werk is al wel verder dan dit. Hopelijk na het weekend weer een nieuwe update. |
![]() VU Meter printje (links) en LM317 Fanbus printje (rechts). Hier zijn er net gaatjes gemaakt voor de draden en de koelribben van de LM317's. |
![]() Stroom verdeler voor de schakelingen die ik heb gemaakt. Maakt gebruik van wat compactere connectors |
![]() Fanbus printje praktisch klaar. Moeten alleen nog 3 pin fan connectors aan gezet worden. |
![]() Fototje van het plasticje waar de power en HDD leds in zitten, en ook de powerknop. Na wat brainstorm werk ben ik van plan om dit ding lekker aan de kant te smijten en een eigen systeem voor knoppen en leds te maken. |
![]() Fan bracket die voor in de kast gaat. netjes rood geverfd. |
![]() En last, but not least, het LCD display, 16x2 Char display. Op de foto nog aan mijn oude notebook, die ondertussen dood is. Mijn nieuwe mobo heeft een connector op het mobo voor de paralelle poort, dus die ga ik mooi misbruiken om de kabel voor het LCD weg te werken Tekst die je voorbij ziet komen: Marilyn Manson - Lest We Forget (The Best Of) - Lunchbox |
Achteraf nog een klein vraagje... Weet iemand waar je een Slot In DVD writer kan halen (moet minstens net zo goed zijn als mijn BenQ DW1640
Als die er niet zijn, wil ik voor een laptop model gaan, maar dan moet ik er een bracket bij hebben voor 5.25 bays. Heb ze eerder gezien op BitTech.net, maar kan ze hier in NL niet vinden.
Iemand enig idee?

of andersom:

Maar verder helemaal top, vooral de window is erg mooi!
Moet toegeven dat blauw wel uit de toon gaat vallen, maja... Misschien dat er een optie is om dit display rood te maken?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
maar wat is dat? zie ik daar nagellak /nagellakverwijderaar staan?
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
gewoon nagellakSir_Markus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:34:
mooi weer een update.
maar wat is dat? zie ik daar nagellak /nagellakverwijderaar staan?
Zwarte nagellak past wel goed bij mijn cybergoth outfit
[ Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 29-11-2006 16:45 ]
Ik ook niet nu. Zal wel weer terugkomen straks....Ruud... schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:45:
Ik zie allemaal 404tjes .. ligt dat aan mij of aan jou ?
Maar het is een veelbelovende mod als ik hem zo eens helemaal doorlees
[ Voor 21% gewijzigd door Megaflix op 29-11-2006 16:56 ]
kon zelfs via FTP niet bij de laatste map met update fotos. heel raar.
ff ge-delete en opnieuw ge-upload, en nu werkt het weer
edit:
Owjah, vergeten te melden, maar ik heb de spullen die ik nooit van BlackDogPC's heb ontvangen maar her besteld bij een andere (betrouwbare) winkel.
92mm AC Ryan MeshX Fangrill silver
Sharkoon DualCCFL rood
Revoltec 80mm Led Fan rood.
AC Ryan ConnectX Black kitje (molex pluggen om de witte te verangen die aan m'n PSU zitten)
nog wat losse zwarte connectortjes.
Met opzet heb ik geen rounded IDE kabel en floppykabel gekocht.
Die zijn alleen maar lastig weg te werken, en als je een beetje over weg kan met een scherp mes kan je heel goed een normale 80pin IDE kabel in delen splitsen om em zelf te rounden.
Daarnaast zijn mijn huidige kabels sowieso al zwart en dat past goed in het thema.
[ Voor 70% gewijzigd door McKaamos op 29-11-2006 17:51 ]
Het modden is weer een stukkie verder gekomen iig
Wel geinig, m'n 'din had gewoonweg aanmerkingen op wat ik deed
Heb haar maar de eer gegeven om nog wat te lakken
We zaten ook nog wat ideeen te bespreken. Komt zij met ideeen waar ik nog niet eens op gekomen ben
Ben ondertussen ook op zoek naar een slot-in DVD brander en een Imation LS120 superdrive ter vervanging van de floppydrive en huidige (tray loading) DVD brander.
Waarschijnlijk morgenavond of maandag komen er nieuwe fotos
| Update 007: |
Zoals beloofd, de update. Deze keer een beetje groter dan anders. Heb iets langer gewacht dan anders met posten. |
![]() Frame afgeplakt, drive bay klaar om in de zilver lak gezet te worden. |
![]() En hier in de zilverlak gezet. Lijkt niet veel veranderd, maar het glimt meer, zeker als je er dichtbij kijkt. Het is ook wat lastig te zien op de foto omdat de grondlak sowieso al grijs is. |
![]() Dying_Rose brengt hier de transparante lak aan. Daar is ze ondertussen behoorlijk bedreven in |
![]() Slotplaatjes van de extra USB poorten, soundkaart en videokaart in de rode lak. |
![]() Plastic onderdelen in de rode lak. Lookin' good |
![]() Ik aan het zagen. Eindelijk weer eens een stukje verder daar mee. Heb het de afgelopen tijd wat laten liggen omdat ik het belangrijker vindt dat het frame klaar is zodat ik mijn PC er eindelijk in kan bouwen. Nu ligt alles nog half over de vloer |
![]() Beetje close up. Kunnen jullie zien hoe ver het nu ongeveer is. |
![]() Dying_Rose wou ook ff zagen. Heb haar maar even sneaky op de foto gezet |
![]() Jaja, het frame staat nu op mijn kamer en de fanbus is geplaatst |
![]() Meteen even wat dingen gesleeved. Looks good, right? Moet alleen nog ff zorgen dat de plastic connectorhuizen netjes geverfd worden. |
![]() Whoopsie, aansteker verkloot met het sleeven |
Verwijderd
Klein slecht puntje: al dat gedremel en gelak STINKT :XD
EDIT: Oh jeej, mijn BBS emoticons doen het niet. Ben teveel gewend aan posten op www.gaiaonline.com :xp:
ga zo door
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
En een rood display ziet er volgens mij toch een stuk beter uit... Moet je anders eens kijken of het niet gewoon een blauw filtertje is.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Verwijderd
Was me wachtwoord kwijt dus kon helaas niets posten.
Maar ja zoals jullie al lazen ik begin kritiek te krijgen.
( Hoewel ik zelf helemaal nog niet veel met computers doe).
Ik ben iig ook bezig met een ontwerp voor me eigen pc en eerlijk gezecht gaat dat een gewaagd staaltje techniek worden
Ach jullie merken het vanzelf.
Heb ook zin om jouw mod te zien
Hoe lang ben je dat paneel al aan het zagen
nee, ik heb weinig tijd om aan de mod te werken, en ik vond het zijpaneel wat minder belangrijk om af te maken.
Dat is omdat de hardware al draait, maar grotendeels open en bloot hier in mijn kamer ligt
Er moet dus zo snel mogelijk een frame omheen
Ik wacht trouwens ook nog even op een post van je moeder of oma, dan hebben we zo'n beetje de hele familie wel compleet
Denk niet dat die gaan posten
Dus verwacht maar niet dat ze hier gaan posten
Ik zit er trouwens over te denken om het idee van sleeven met krimpsok te laten varen
De volgende bestel ronde gaat wss wat sleeve bevatten iig
Als iemand er nog een over heeft, let me know
Zoals dat bij de Wii in het blauw is: http://regmedia.co.uk/2006/07/13/nintendo_wii_1.jpg
Als dat niet te moeilijk is
de Plextor PX716AL is op het moment de enige nog verkrijgbare Slot In 5.25" drive met een prijskaartje van 110 euro. Ik zou voor een goedkoper slimline model kunnen gaan maar daar moet dan een bracket bij, en die zijn weer nergens te vinden. Procase maakt ze wel, maar kan nergens vinden waar de verkrijgbaar zijn
LS120 drives zijn al een hele tijd uit de roulatie, dus dat wordt wss een 2dehansje als ik er een neem... Nu nog ergens vinden waar ze te krijgen zijn... De enige die ik kon vinden was een Multibay model van Compaq... Misschien dat ik die uit z'n hoesje kan slopen, maar het is maar de vraag of ik die dan ook in een PC kan verwerken... ik denk dat daar een adapterkaartje aan te pas gaat komen.
En nu ik er over nadenk, een lampje inbouwen zal niet eens zo moeilijk zijn... gewoon (mis)bruik maken van alle kiertjes in zo'n ding... één LED-lampje in de achter/bovenkant en al het licht komt naar buiten... maar misschien is het wel niet zo prettig voor de laser
En pioneer had (meen ik) ook een slot-in speler?
Ik zoek trouwens een writer, geen speler
Ik wil het nl bij slechts 1 optical houden in mijn PC. Daarmee houd ik ruimte vrij om later nog een extra harddisk te kopen en voor RAID5 te gaan.
edit: voor 110 euro krijg je idd wat, maar ik ga ook direct mijn garantie naar de knoppen helpen...
Geen zin om een risico van 110 euro te lopen eigenlijk... liever 50 euro en 10/15 euro voor een bracket met adapterboard... Scheelt weer wat tientjes... Zeker als de drive stuk gaat... garantie heb ik niet meer nadat ik er mee bezig ben geweest, dus dan moet ik een nieuwe aanschaffen. Een plextor vervangen is dan een kostbare aangelegenheid
[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 05-12-2006 14:16 ]
Verwijderd
geen spam plzVerwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:10:
Hoi hoi, het lieve kleine zusje van Kaamos hier~ Gek genoeg zag ik nooit goed wat de lijntjes moesten voostellen, maar nu dat het onderste gedeelte is uitgezaagd en gefotografeerd is het een stuk duidelijker~ (Ik loop er elke dag langs :sweat: )
Klein slecht puntje: al dat gedremel en gelak STINKT :XD
EDIT: Oh jeej, mijn BBS emoticons doen het niet. Ben teveel gewend aan posten op www.gaiaonline.com :xp:
Ze meld alleen maar dat haar smilies niet werken
(Vieux wat een gezeik man.)
[ Voor 103% gewijzigd door DoomSayerSantos op 05-12-2006 18:38 ]
maar denk dat jij zoiets ook wel kan hoor. Kwestie van de tijd nemen, goed inlezen in de materie over het bewerken van materialen en creatief zijn
Zet gewoon een keer een dremel op een stuk metaal of plexi ofzo, en probeer eens wat leuks uit te zagen. Het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Ik zat ook ff te huiveren voordat ik mijn gereedschap in deze case ging zetten... Ging toch allemaal wat makkelijker dan gedacht.
Maja, the hardest bit is yet to come
Kben benieuwd naar het eindresultaat.
Ben je al klaar met het zaagwerk??
Duurt echt vreselijk lang om dat gedaan te krijgen en ik geef de voorrang aan wat andere dingen zodat ik iig mij hardware van de vloer kan rapen en ergens in kan bouwen
Nog 1 kabeltje af maken en dan kan ik mijn hardware in het frame monteren
Ben op et moment bezig om m'n hardware over te bouwen.
Dus ik denk slim te zijn en even de 20+4 ATX plug te vervangen vooor een zwarte 24pin ATX plug...
Ik eens met m'n ACRyan atx tool aan de pruts... Met veel moeite de eerste 3 draadjes los gekregen en ingeprikt, breekt de tool af
Dus op een of andere manier moest ik die 3 draadjes weer los krijgen..
Ik die tool naar de schuur gebracht en ff met m'n dremel bewerkt.
Niet netjes, maar het werkte weer even. Totdattie bij het eerstvolgende draadje weer brak
Heb mijn mooie zwarte stekker maar helemaal los geknipt om de laatste 2 draden te bevrijden en weer terug te plaatsen in hun oude huisje...
Denk dat ik een handje vol van die tools nodig ga hebben voor die ATX stekker...
Naja bij de volgende bestelling maar..
Update komt komende week weer.
Verwijderd
Mijn tooltjes werken prima.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 21:10 ]
eitherway, niet cool
PC zit ondertussen wel bijna helemaal in elkaar. Voeding is still a mess... moet nog wat aan gedaan worden. (sleeve, kabel reroute, etc)
Nu ff snel koffie en dan m'n PC weer op z'n plek zetten
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Niet helemaal af natuurlijk
Kwam er ook achter dat ik m'n 30cm CCFL's nergens kwijt kan
Iig, nog niet. Mayb zodra het buitenpaneel er omheen zit...
Denk dat het dan een Single 30CM en een Single 10CM wordt, ivm ruimtegebrek...
Growlithe: Hoe verwijder je een ATX plug pinnetje met paperclips dan? heb hier een doos paperclips staan maar die zijn veel te dik om tussen het plastic en metaal te drukken...
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Verwijderd
Verwijderd
Ik steek hem er aan de ene kant in (bij het haakje), draai hem 180 graden, aan de andere kant ook erin steken en draaien en het kabeltje kan eruit.
Waar heb je dat schermpje gekocht als ik vragen mag? Is dat gewoon een schermpje wat je aansluit op je Seriële poort of niet?
Ik ben zelf ook bezig met een casemod en ik vind het er erg gaaf uit zien!
Ga zo door!
Komt bij world-led.com vandaan.HomegrownBGP schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:01:
Hey,
Waar heb je dat schermpje gekocht als ik vragen mag? Is dat gewoon een schermpje wat je aansluit op je Seriële poort of niet?
Ik ben zelf ook bezig met een casemod en ik vind het er erg gaaf uit zien!
Ga zo door!
Kostte iets van 6 euro oid, en een aalsuitkit erbij voor nog eens een euro of 5.
Deze is voor de paralelle poort. Je zou opzich een schakeling kunnen maken om en serieel aan te sturen maar dan moet je er software bij hebben die dat aan kan.
Deze display werkt gewoon met alle software die HD44780 compatible is (LCD Smartie bijvoorbeeld).
Heb alleen het idee dat World Led binnenkort gaat stoppen, gezien de complete uitverkoop daar.
Dus je zal er snel bij moeten zijn.
Ze hebben ook niet zo'n groot assortiment meer.
dankje voor het compliment
Heb je ook al een topic voor je mod?
[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2006 13:07 ]
Schermpjes gevonden, alleen de aansluitkit niet..
[ Voor 12% gewijzigd door HomegrownBGP op 09-12-2006 14:42 ]
Zei ik paperclips? Ik bedoelde nietjes... Gewoon erin steken (tussen het metaal en het plastic van de connector) en dan ronddraaien. Vervolgens dit aan alle kanten doen waar weerhaakjes zitten (zijn er twee meestal) en dan net zo lang tot het loslaat.McKaamos schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:28:
Growlithe: Hoe verwijder je een ATX plug pinnetje met paperclips dan? heb hier een doos paperclips staan maar die zijn veel te dik om tussen het plastic en metaal te drukken...
* tafkaw moet toch eens wat aan dat slaaptekort doen, nietjes met paperclips confusen is niet grappig
Qua gewone ledverkoop gaan ze wel stoppen jah. Over een tijdje zul je wel zien wat er verder gaat gebeurenMcKaamos schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:05:
[...]
Heb alleen het idee dat World Led binnenkort gaat stoppen, gezien de complete uitverkoop daar.
Dus je zal er snel bij moeten zijn.
Ze hebben ook niet zo'n groot assortiment meer.
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf nog een Compaq Deskpro EN6266 staan, ongeveer zelfde behuizing
mjah, succes verder, en kom ff snel met ene update
Heb wel een paar plaatjes, maar nog niet voldoende voor een update.
Het modden gaat gestaag verder, don't worry, maar de updates duren gewoon lang.
Plus, het is te koud om te verven
Het wordt weer lekker weer, en ik zit er over te denken om komende week maar weer de schuur in te duiken.
Heb ondertussen ook een leuk nieuw onderdeeltje erbij.
Ooit heb ik van m'n stage de controllerbox van een Axis CD-ROM toren mee kunnen rippen.
Die heb ik destijds leeg gesloopt en er een blanko printplaat in gemikt.
Nu zitten er dus alleen een paar ledjes in, maar die zijn blauw.
Het ding heeft de afgelopen tijd bij m'n zusje in de PC gezeten, en bij gebrek aan ruimte in haar nieuwe systeemkast (PC upgrade, andere kast nodig ivm nieuw mobo) heb ik die controllerbox dus weer terug.
Ik zit er over te denken om een deel van de elektronica daar in te gaan plaatsen, en m'n powerleds e.d. ook.
Moet waarschijnlijk wel wat zaagwerk aanhet doosje verrichten ivm CCFL buis die anders in de weg zit. Maargoed, ik kijk wel ff wat ik er mee doe iig.
Ik heb ook een Slimline DVD + slimline DVD in 5.25slot adapter liggen, maar die mist de adapterboard, dus daarmee moet ik nog even terug naar de winkel.
Slimline FDD's zat iig, en een Slimline DVD brander moet ik nog regelen.
Zodra dat adapterbordje erbij is, kan ik dat ook netjes aansluiten
Ondertussen ben ik weer vriendinloos trouwens. Dat is ook iets wat de afgelopen tijd heeft mee gespeeld in het niet verder gaan met de mod. Gezien ze zelf heeft meegewerkt en een deel van de ideeen op haar naam heeft staan en nog wat dingen zou doen, had ik er gewoon even geen zin in.
Heb er zelfs over gedacht om de hele mod te ditchen en m'n hardware gewoon in een Antec P180 te proppen ofzo...
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 06-04-2007 22:03 ]
Ennuh, sterkte ermee, nooit fijn nee
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mjah topic heeft ook maanden stil gelegen enzoTommyGun schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:17:
Hm dit topic was me nooit opgevallen. Anyway, begint er goed uit te zien. Ga zo door.
Ennuh, sterkte ermee, nooit fijn nee
Sterkte is niet meer nodig
Verwijderd
voor de liefhebber: klikje voor het logo'tje http://blazefire.mooglecavern.com/bfp_logo.png
| Update 008: |
Zoals ik al beloofd had, eindelijk weer een update. Ivm wat problemen in relationele sfeer en het veel te koude weer heeft het modden een tijdje stil gelegen. Een groot deel van de fotos is trouwens wel van net voor de "winterstop". Daar kan al wel weer wat veranderd zijn, maar dat komt in de volgende update wel weer |
![]() Frame klaar, en wat draden er doorheen gelegd. |
![]() Moederbord en insteekkaarten ready to go |
![]() Zo dan, hardware in het frame gepleurt. Heb m'n PC toch nodig, dus dan maar met een half klare kast werken voorlopig Ja ik weet het wel, het is een kabelbende, maar dat los ik later wel op |
![]() Even voor de looks de CCFL's er bij gemikt. Looks pretty sweet, doesnt it? |
![]() En nog even van opzij. *Even lachen! Kijk eens naar het vogeltje!* |
![]() In verband met de plan veranderingen gaan de HDD's nu lekker in m'n 5.25" bays. Daar heb je natuurlijk wat brackets voor nodig. Deze had ik toevallig nog liggen, maar de kleur stond me niet aan en ze zaten onder de plakrotzooi van stickers enzo. Op dit plaatje zijn ze al schoongemaakt en opgeschuurd. Ze zien er dus niet zo goudkleurig meer uit als eerst. |
![]() En nu met een prachtig laagje rode lak |
![]() Zo ligt het zaagwerk er nu bij. Gisteren was het heerlijk weer, dus ben daarom ook maar lekker in m'n zwembroek in de tuin gaan zitten. |
![]() En ja, ik heb het gevonden, een slimline drive bracket. En ja het klopt, deze kan niet in een 5.25" slot. Maar die slots zijn sowieso al bezet door mijn harddisks |
Heb nu m'n harddisks in 5.25 bays hangen. Mooie zwarte disks, in rode brackets, gemonteerd in een zilveren drivebay, gekoeld door een rode led fan
Meteen de CPU fan vervangen voor een rode (HyperTX zit een zwarte op) en de draad van dat ding meteen even gesleeved.
Van de week ook nog even bezig geweest met het sidepanel, dus er zijn weer een paar gaatjes bij gekomen
Vandaag ook even het frontpanel bekeken. Ik denk dat ik de LCD ga laten vallen. Ik heb nogsteeds geen betaalbare rode gevonden, en ik zie eveneens ook zo snel niet hoe ik de draad moet wegwerken.
VU Meter wil ik wel mee verder, en ik heb even bekeken hoe ik m'n power en reset knop ga fixen.
edit:
Misschien interessant om de temps van m'n PC te melden
CPU: 32/46
GPU: 45/58
En m'n PC is ook nog eens retestil
[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 27-04-2007 23:05 ]
[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 27-04-2007 23:50 ]
Wil niet een mini update doen enzo, dus ja
Zo dat ziet er nu al erg mooi uit zeg!McKaamos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:02:
[afbeelding]
Zo ligt het zaagwerk er nu bij. [...]
Ben benieuwd naar de volgende updates!