![]() |
| Inleiding: |
| Jaja, eindelijk, ik begin eens aan een mod Na al jaren met vele ideeen, af en toe wat rondvragen en dan uiteindelijk toch het idee te laten varen ivm geld/tijd/zin/haalbaarheidsgebrek, zijn de eerste stappen gezet. Sinds een paar maand heb ik verkering met mijn huidige vriendin (nicknamed: Dying_Rose) en zij kan mooi tekenen uit de losse hand. Nadat ik een oude PC kreeg van mijn oom, begonnen de ideeen weer te stromen. Ooit ben ik namelijk al van plan geweest om zo'n zelfde kast te modden. Ik heb haar daarom maar gevraagd of ze voor mij een tekening wil maken om te gebruiken als window in de kast. Dat was afgelopen week, en ze had hem afgelopen vrijdag meegenomen. |
| De Plannen: |
Het slachtoffer voor deze mod is een Compaq Deskpro EP. Ja, inderdaad, zo'n geval van 1998, Pentium2, en lelijk als de pest. ![]() Voordeel is wel dat het ding heerlijk modulair werkt. De hele buitenkant kan er af zonder dat de hardware zelf uit elkaar moet. Ook heeftie heerlijke koelmogelijkheden, waardoor overclocken makkelijker wordt. Deze lelijke eend is dus zwaar de pineut Plannen in a nutshell:
|
| Hardwarespecs: |
Origineel: Intel Celeron 333Mhz geen RAM Matrox G200+ 8MB video geen HDD 3Com 100Mbps LAN Huidig: AMD Duron 800Mhz Aopen AK73 Pro (A) mobo 256MB SDRAM 6GB HDD CD Spelertje + brandertje Matrox G400DH 32MB Toekomst: AMD AthlonXP 1700+ Tbred-B (week 34-2003 iirc) @ 2083Mhz (12.5x 166Mhz, 2600+) Asus A7N8X Deluxe 2x 256MB DDR333 RAM DualChannel XFX GeForce4 Ti4200 128MB AGP Maxtor Diamondmax 9 160GB HDD Maxtor Diamondmax 8 80GB HDD LG 52X CDROM BenQ DualLayer DVD brander 16x Fortron Source 350Watt PSU Nieuwe toekomstige setup ivm crash oude "toekomstige" systeem: AMD Athlon64 X2 3800+ AM2 Energy Efficient Asus M2N-E nForce 570 AM2 moederbord 2x 512MB OCZ Gold DDR2-800 RAM Sapphire ATI Radeon X1600 Pro Ultimate 256MB PCI-e Creative Soundblaster Live 5.1 (update) 2x Samsung Spinpoint 160GB SATAII in RAID0 BenQ DualLayer DVD Brander 16x Coolermaster Extreme Power 380Watt PSU Accesiores: 2 USB harddisk casings van _Digiconnect. 1 gevuld met een Maxtor 80GB en 1 gevuld met een Maxtor 160GB (goh waar komen die disks toch vandaan Sinds kort ook een Canon S800 printer en een HP Scanjet 4470 flatbed scanner. Hopelijk ooit nog een derde Spinpoint schijf erbij voor RAID5 en nog 2 strips geheugen erbij. Op het moment ben ik hard op zoek naar een mogelijkheid om een SlotIn DVD writer te vinden. |
| Eerste Foto's: |
Dying_Rose aan het overtrekken. |
Ik sta gaatjes te boren om later de zaag door te steken om de kleine vlakjes uit te zagen. |
Aan het figuurzagen. Zoals te zien een enorm priegelwerk vanwege de vele kleine vlakjes. Als ik goed geteld heb zijn het over de 70 stuks, lekker puntig en dan weer golvend zodat het lekker lastig zagen is |
Het frame van de kast waar de hardware in hangt. De bekapping kan helemaal los gehaald worden, zonder dat de hardware uit elkaar valt (zoals ik al eerder vermeldde) |
Dying_Rose verwijdert hardware uit het frame. Ja ze kan er mee overweg |
Dying_Rose aan het schuren. |
Dying_Rose zet een laag primer aan op een deel van de bekapping. Verven komt morgen/overmorgen. |
| Powered By: |
-M'n 'din (Dying_Rose) -Stuntcorner in Emmer Compascuum (lekker goedkoop verf en supplies halen -Olympus E300 dSLR camera van me pa |
| Updates: |
Update 002 Update 003 Update 004 Update 005 Update 006 Update 007 |
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 03-12-2006 22:53 ]