Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Burning heart

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Ben bang dat je iets te veel aan het frikken bent gegaan, ik vond het geen leuk klusje maar het tooltje werkte prima. Ik zette hem er gewoon goed tussen (haakjes ingeduwd) en trok dan de kabel er uit. Succes verder ;). Het begint nu echt wat te worden, ben benieuwd naar het eerste totaal shot.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:37
Ik sleeve mijn ATX connectoren altijd met paperclips. Werkt perfect, en is aanzienlijk goedkoper dan een shitload aan tooltjes. Geduld is het belangrijkste punt bij de ATX connector.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Zo daar was ik weer. PC zit weer in elkaar. :)
Niet helemaal af natuurlijk :P

Kwam er ook achter dat ik m'n 30cm CCFL's nergens kwijt kan :/
Iig, nog niet. Mayb zodra het buitenpaneel er omheen zit...
Denk dat het dan een Single 30CM en een Single 10CM wordt, ivm ruimtegebrek...

Growlithe: Hoe verwijder je een ATX plug pinnetje met paperclips dan? heb hier een doos paperclips staan maar die zijn veel te dik om tussen het plastic en metaal te drukken...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:56

Bravo

Second Best

De makkelijkste paperclips zijn de goedkoopste van 50 voor een euro. Deze zijn lekker buigzaam en ook dun genoeg om binnen de ATX stekker te komen. Als je de paperclips van een betere kwaliteit gebruikt kan ik me idd voorstellen dat ze (veel) te dik zijn.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Verwijderd

Ik gebruik meestal een veiligheidsspeld voor zulke dingen. Lekker dun en zijn goed vast te houden. Heb het ook wel eens gedaan met een gewone speld, kan trouwens ook prima. :)

Verwijderd

Kleinste horlogemakers schroevendraaiertje. Dat zijn van die super kleine schroevendraaiertjes. :P

Ik steek hem er aan de ene kant in (bij het haakje), draai hem 180 graden, aan de andere kant ook erin steken en draaien en het kabeltje kan eruit.

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hey,

Waar heb je dat schermpje gekocht als ik vragen mag? Is dat gewoon een schermpje wat je aansluit op je Seriële poort of niet?

Ik ben zelf ook bezig met een casemod en ik vind het er erg gaaf uit zien!

Ga zo door!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
HomegrownBGP schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:01:
Hey,

Waar heb je dat schermpje gekocht als ik vragen mag? Is dat gewoon een schermpje wat je aansluit op je Seriële poort of niet?

Ik ben zelf ook bezig met een casemod en ik vind het er erg gaaf uit zien!

Ga zo door!
Komt bij world-led.com vandaan.
Kostte iets van 6 euro oid, en een aalsuitkit erbij voor nog eens een euro of 5.
Deze is voor de paralelle poort. Je zou opzich een schakeling kunnen maken om en serieel aan te sturen maar dan moet je er software bij hebben die dat aan kan.
Deze display werkt gewoon met alle software die HD44780 compatible is (LCD Smartie bijvoorbeeld).

Heb alleen het idee dat World Led binnenkort gaat stoppen, gezien de complete uitverkoop daar.
Dus je zal er snel bij moeten zijn.
Ze hebben ook niet zo'n groot assortiment meer.

dankje voor het compliment :)
Heb je ook al een topic voor je mod?

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2006 13:07 ]

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, mijn mod is niet echt iets groots. Wel een Compaq maar alleen de behuizing gespoten en ik ga een aluminium frontje fresen op de freesbank. En dan wou ik er zo`n schermpje in bouwen.

Schermpjes gevonden, alleen de aansluitkit niet..

[ Voor 12% gewijzigd door HomegrownBGP op 09-12-2006 14:42 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:37
McKaamos schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:28:
Growlithe: Hoe verwijder je een ATX plug pinnetje met paperclips dan? heb hier een doos paperclips staan maar die zijn veel te dik om tussen het plastic en metaal te drukken...
Zei ik paperclips? Ik bedoelde nietjes... Gewoon erin steken (tussen het metaal en het plastic van de connector) en dan ronddraaien. Vervolgens dit aan alle kanten doen waar weerhaakjes zitten (zijn er twee meestal) en dan net zo lang tot het loslaat.

* tafkaw moet toch eens wat aan dat slaaptekort doen, nietjes met paperclips confusen is niet grappig :)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
McKaamos schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:05:
[...]

Heb alleen het idee dat World Led binnenkort gaat stoppen, gezien de complete uitverkoop daar.
Dus je zal er snel bij moeten zijn.
Ze hebben ook niet zo'n groot assortiment meer.
Qua gewone ledverkoop gaan ze wel stoppen jah. Over een tijdje zul je wel zien wat er verder gaat gebeuren ;)

Casemod: Cubeleon

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 22:35
*schop*

zijn er nog updates?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
sorry, geen tijd voor gehad... heb wel wat fotos maar wou nog ff wat meer opsparen om een serieuze update te kunnen doen ;)

Verwijderd

Nou, hup kom op! Waar blijft die update? :P Er is veel gebeurd aan je set-up de laatste tijd! ik denk dat iedereen dat nu wel is wil zien! En wanneer ga je verder met dat zij-paneel? daar moet je nog heel wat aan zagen! anyways, veel succes ;)

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
komt er nog een update?

Verwijderd

update..??, klees het nu voor het eerst ziet er egt verdomt goed uit
Ik heb zelf nog een Compaq Deskpro EN6266 staan, ongeveer zelfde behuizing
mjah, succes verder, en kom ff snel met ene update ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
jah sorry jongens. Wegens wat persoonlijke omstandigheden gaat het op het moment niet zo snel met modden.
Heb wel een paar plaatjes, maar nog niet voldoende voor een update.

Het modden gaat gestaag verder, don't worry, maar de updates duren gewoon lang.
Plus, het is te koud om te verven :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Laat ik het topic nog eens ff een schop geven :P
Het wordt weer lekker weer, en ik zit er over te denken om komende week maar weer de schuur in te duiken. :)

Heb ondertussen ook een leuk nieuw onderdeeltje erbij.
Ooit heb ik van m'n stage de controllerbox van een Axis CD-ROM toren mee kunnen rippen.
Die heb ik destijds leeg gesloopt en er een blanko printplaat in gemikt.
Nu zitten er dus alleen een paar ledjes in, maar die zijn blauw.
Het ding heeft de afgelopen tijd bij m'n zusje in de PC gezeten, en bij gebrek aan ruimte in haar nieuwe systeemkast (PC upgrade, andere kast nodig ivm nieuw mobo) heb ik die controllerbox dus weer terug.
Ik zit er over te denken om een deel van de elektronica daar in te gaan plaatsen, en m'n powerleds e.d. ook.
Moet waarschijnlijk wel wat zaagwerk aanhet doosje verrichten ivm CCFL buis die anders in de weg zit. Maargoed, ik kijk wel ff wat ik er mee doe iig.

Ik heb ook een Slimline DVD + slimline DVD in 5.25slot adapter liggen, maar die mist de adapterboard, dus daarmee moet ik nog even terug naar de winkel.
Slimline FDD's zat iig, en een Slimline DVD brander moet ik nog regelen.
Zodra dat adapterbordje erbij is, kan ik dat ook netjes aansluiten :)

Ondertussen ben ik weer vriendinloos trouwens. Dat is ook iets wat de afgelopen tijd heeft mee gespeeld in het niet verder gaan met de mod. Gezien ze zelf heeft meegewerkt en een deel van de ideeen op haar naam heeft staan en nog wat dingen zou doen, had ik er gewoon even geen zin in.
Heb er zelfs over gedacht om de hele mod te ditchen en m'n hardware gewoon in een Antec P180 te proppen ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 06-04-2007 22:03 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Hm dit topic was me nooit opgevallen :P. Anyway, begint er goed uit te zien. Ga zo door.

Ennuh, sterkte ermee, nooit fijn nee

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
TommyGun schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:17:
Hm dit topic was me nooit opgevallen :P. Anyway, begint er goed uit te zien. Ga zo door.

Ennuh, sterkte ermee, nooit fijn nee
Mjah topic heeft ook maanden stil gelegen enzo ;) Dus das niet zo raar :P Thnx :)

Sterkte is niet meer nodig ;) tis ondertussen al lang en breed over. I really don't give a shit. ;)

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Hm ben benieuwd, vind vooral het zaagwerk er goed uit zien ^^

Verwijderd

Mooie mod *bookmarked* ;)

Verwijderd

die vlammen zijn echt mooi _/-\o_ , ik ben bezig een pentium 3 aan het modden er zit ook een mooie vlam in uitgedremeld nl: het blazefire logo B-)
voor de liefhebber: klikje voor het logo'tje http://blazefire.mooglecavern.com/bfp_logo.png
8)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Update 008:

Zoals ik al beloofd had, eindelijk weer een update.
Ivm wat problemen in relationele sfeer en het veel te koude weer heeft het modden een tijdje stil gelegen. Een groot deel van de fotos is trouwens wel van net voor de "winterstop". Daar kan al wel weer wat veranderd zijn, maar dat komt in de volgende update wel weer :P

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/001.jpg
Frame klaar, en wat draden er doorheen gelegd.

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/002.jpg
Moederbord en insteekkaarten ready to go :) Vind zo'n rood PCI slotcover toch veel beter staan dan een zilveren eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/003.jpg
Zo dan, hardware in het frame gepleurt. Heb m'n PC toch nodig, dus dan maar met een half klare kast werken voorlopig :P
Ja ik weet het wel, het is een kabelbende, maar dat los ik later wel op ;)

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/004.jpg
Even voor de looks de CCFL's er bij gemikt. Looks pretty sweet, doesnt it? :)

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/005.jpg
En nog even van opzij. *Even lachen! Kijk eens naar het vogeltje!* :P

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/006.jpg
In verband met de plan veranderingen gaan de HDD's nu lekker in m'n 5.25" bays. Daar heb je natuurlijk wat brackets voor nodig. Deze had ik toevallig nog liggen, maar de kleur stond me niet aan en ze zaten onder de plakrotzooi van stickers enzo. Op dit plaatje zijn ze al schoongemaakt en opgeschuurd. Ze zien er dus niet zo goudkleurig meer uit als eerst.

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/007.jpg
En nu met een prachtig laagje rode lak :) Much better indeed! :)

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/008.jpg
Zo ligt het zaagwerk er nu bij. Gisteren was het heerlijk weer, dus ben daarom ook maar lekker in m'n zwembroek in de tuin gaan zitten. :) En ja, ik weet het, het zagen schiet niet op, maar het is gewoon ronduit kut om te zagen ;) Plus dat je na elk stukje kramp in je hand hebt van hier tot tokio en er dus meteen een rookpauze achteraan gelast wordt :P

Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/cip/upd008/009.jpg
En ja, ik heb het gevonden, een slimline drive bracket. En ja het klopt, deze kan niet in een 5.25" slot. Maar die slots zijn sowieso al bezet door mijn harddisks ;) Ik ga het oude floppydrive bracket van de Deskpro gebruiken om dit geval te kunnen monteren, en dan houd ik nog ruimte over voor extra harddisks ook! :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Zo, maar even melden dat er voortgang is ;)

Heb nu m'n harddisks in 5.25 bays hangen. Mooie zwarte disks, in rode brackets, gemonteerd in een zilveren drivebay, gekoeld door een rode led fan :P
Meteen de CPU fan vervangen voor een rode (HyperTX zit een zwarte op) en de draad van dat ding meteen even gesleeved.

Van de week ook nog even bezig geweest met het sidepanel, dus er zijn weer een paar gaatjes bij gekomen :)
Vandaag ook even het frontpanel bekeken. Ik denk dat ik de LCD ga laten vallen. Ik heb nogsteeds geen betaalbare rode gevonden, en ik zie eveneens ook zo snel niet hoe ik de draad moet wegwerken.
VU Meter wil ik wel mee verder, en ik heb even bekeken hoe ik m'n power en reset knop ga fixen.

edit:
Misschien interessant om de temps van m'n PC te melden :) (idle/load)
CPU: 32/46
GPU: 45/58
En m'n PC is ook nog eens retestil :) Fans draaien nauwelijks (fanbus staat erg laag) en de fans die met QFan bestuurd worden draaien nooit harder dan absoluut minimum :)

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 27-04-2007 23:05 ]

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
foto's? :D

[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 27-04-2007 23:50 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Komen binnenkort als er meer te posten is ;)
Wil niet een mini update doen enzo, dus ja :P

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 20:10
McKaamos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:02:

[afbeelding]
Zo ligt het zaagwerk er nu bij. [...]

Zo dat ziet er nu al erg mooi uit zeg! :D
Ben benieuwd naar de volgende updates!
Pagina: 1 2 Laatste