XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Er staat wel OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation en dat is goed, alleen wordt er ook server glx vendor string: SGI vermeld, en dat vind wel vreemd, aangezien je gewoon FX 5200 hebt.
Heb je iets in je xorg.conf vermeld mbt de composite extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik snap er helemaal geen fluit meer van. Ik had handmatig gdm uitgezet, in de console nvidia-glx verwijderd en vervolges opnieuw geinstalleerd en jawel, glxinfo gaf direct rendering: yes en ook server glx vendor string: Nvidia Corporation. Joechei. Opnieuw opgestart: alles is weer terug bij het oude :S. Dus ik kan weer van voren af aan beginnen en zodra ik reboot is alles weg. De tering het blijft toch nog steeds moeilijk voor die jongens om grafische kaartinstellingen makkelijk te configureren... wat dat betreft heb ik een heeeeel hard hoofd in linux.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weer een stapje verder; het ligt op de een of andere manier aan GDM. eerst zet ik gdm handmatig uit met
code:
1
sudo /etc/init.d/gdm stop

als ik hem daarna op wil starten via
code:
1
gdm start

krijg ik de foutmelding
code:
1
Glib-CRITICAL **: g_hash_table_lookup: assertion 'hash_table !=NULL' failed

ik kan alleen in de grafische schil komen met behulp van
code:
1
startx

Daarna staat ook weer keurig in glxinfo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
client glx version string: 1.4
client glx extensions:

Iemand een idee wat er nu fout zit? Rare bijkomstigheid is ook nog dat als ik de boel op deze manier op start, ik het systeem niet kan uitschakelen. Enige mogelijkheid is om uit te loggen (of gebruiker wisselen/scherm blokkeren)of de pc in slaapstand te zetten.

Het lijkt op de een of andere manier wel alsof ik twee verschillende drivers heb geinstalleerd staan :S, ook omdat de GLX versie een aantal keer 1.3 of 1.4 is in plaats van 1.2. Wie o wie weet het magische antwoord?

[ Voor 54% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2006 14:15 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
^^ na het gekloot met mn drivers voor glx heb ik precies hetzelfde probleem

naja, maar ff reinstall anders ... heb tot nu toe nog maar weinig op ubuntu gedaan omdat ik t nog moet leren, kan er niet egt mee zitten, alleen iedere keer die updates binnen halen he ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://ie.releases.ubuntu.com/ubuntu-releases/6.06/

Even de 6.06.1 image downen dan :) zitten al een hoop updates ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist de OP gevolgd en een xgl sessie aangemaakt e.d. Werkt perfect, prachtig! _/-\o_

Maaar, als ik terug ga naar de Gnome sessie staan ineens al mijn vensters in de linker bovenhoek, zonder randen e.d. Heb ik nou alsnog iets fout gedaan?

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Drgn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:13:
Ik heb zojuist de OP gevolgd en een xgl sessie aangemaakt e.d. Werkt perfect, prachtig! _/-\o_

Maaar, als ik terug ga naar de Gnome sessie staan ineens al mijn vensters in de linker bovenhoek, zonder randen e.d. Heb ik nou alsnog iets fout gedaan?
Het lijkt alsof op de een of ander manier "gnome-window-decorator" niet wordt gestart als je een Gnome sessie laad. Dit pakket zorgt voor de randen van je vensters.

Kijk even na of gnome-window-decorator nog geinstalleerd is (apt-get install gnome-window-decorator)
en voeg hem toe aan je sessie. (Preferences -> Session en dan in het laatste tabblad op "add" klikken en het pakket toevoegen.)

Hopelijk is het nu opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nou het is eindelijk gelukt allemaal :). Ik heb gewoon ff een verse ubuntu installatie gedaan, waarschijnlijk zijn de fouten veroorzaakt doordat ik alles met scriptjes had geinstalleerd ipv met apt-get. Dat heb ik nu beter gedaan... ;)

Ook XGL heb ik nu aan de praat gekregen... enige vreemde is dat ik in mijn systeem -> afsluiten de computer uitzetten niet meer kan selecteren. Ik kan hem in de slaapstand zetten, afmelden, gebruiker wisselen of het scherm blokkeren, andere opties niet. Dit is echt specifiek alleen als ik met XGL inlog.

Iemand een idee?

En vraag twee: hoe disable ik die vervelende toetscombinatie Shift-Delete (waardoor X afsluit). Dat is echt godschruwelijk vervelend... :)

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-08-2006 01:11 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
@HetWonder: heb ik precies hetzelfde, was mijn volgende vraag geweest.

@Jk_W:

Heel vreemd; apt kan het package gnome-window-decorator niet vinden, maar het staat wel in de startup lijst van de session manager.

Als ik 'locate gnome-window-decorator' doe, vindt ie 'm gewoon in /usr/bin/..

Als ik 'gnome-window-decorator' geef, krijg ik de melding dat er al een window-decorator draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ik had last van shift-backspace kills :(

Echter: http://ubuntuforums.org/s...hp?p=855445&postcount=189 to the rescue :) (handig voor TS? Net als -fforce-addr trouwens :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm die Xmodmap tip mag in de OP van mij. Zeer handig ;)

Ik heb nog een vraagje: hoe kan het dat ik gset-compiz niet in mijn repositories kan vinden? ik heb wel de beerkoid & xgl repositories in mijn sources.list staan namelijk... beetje vreemd...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HetWonder schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:10:
Ook XGL heb ik nu aan de praat gekregen... enige vreemde is dat ik in mijn systeem -> afsluiten de computer uitzetten niet meer kan selecteren. Ik kan hem in de slaapstand zetten, afmelden, gebruiker wisselen of het scherm blokkeren, andere opties niet. Dit is echt specifiek alleen als ik met XGL inlog.

Iemand een idee?
Dat klopt. Het is een bug (feature? :p) waar veel mensen last van hebben. Bij mij gaat het zelfs zover dat als ik op switch user klik, een andere user kan selecteren, maar nooit zal kunnen switchen. Hij gaat automatisch terug naar mijn lock-scherm. Ik zal dus onder XGL mn user moeten afmelden alvorens een ander kan aanmelden :|
En vraag twee: hoe disable ik die vervelende toetscombinatie Shift-DeleteHet is toch backspace? (waardoor X afsluit). Dat is echt godschruwelijk vervelend... :)
GX schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:00:
Ik had last van shift-backspace kills :(

Echter: http://ubuntuforums.org/s...hp?p=855445&postcount=189 to the rescue :) (handig voor TS? Net als -fforce-addr trouwens :P)
Volgens mij kan je beter deze methode gebruiken: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=182007 daarin heb ik al gemeld dat het verdwijnt met
code:
1
xmodmap -e "keycode  22 = BackSpace"

Ga niet een nieuwe xmodmappen, want dan krijg je vaak nog problemen met landcode en keyboard entry's
Drgn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:15:
Als ik 'locate gnome-window-decorator' doe, vindt ie 'm gewoon in /usr/bin/..

Als ik 'gnome-window-decorator' geef, krijg ik de melding dat er al een window-decorator draait.
Je moet dan gebruiken:
code:
1
gnome-window-decorator --replace &

--replace voor het feit dat er al een draait, en & zodat je verder kan in je terminal, en niet, als je je terminal afsluit, ook het programma afsluit (werkt dus ook bij andere dingen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Er is nu ook een OpenGL accelerator voor X, genaamd Glucose. Dit is geen X server zoals XGL, maar een module voor X die zorgt voor OpenGL acceleratie. Deze kan nu geloof ik in combinatie met AIGLX werken. Beide zijn dat modules die draaien op de huidige X.ORG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
eghie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:57:
Er is nu ook een OpenGL accelerator voor X, genaamd Glucose. Dit is geen X server zoals XGL, maar een module voor X die zorgt voor OpenGL acceleratie. Deze kan nu geloof ik in combinatie met AIGLX werken. Beide zijn dat modules die draaien op de huidige X.ORG.
In principe moet Glucose dan toch ook naast XGL kunnen draaien, aangezien AIGLX en XGL ongeveer gelijk zijn? Daarnaast: het was het plan (of het er ooit komt is een tweede) dat direct openGL rendering geimplementeerd werd in XGL. Is Glucose nu de vervanger voor deze implementatie (zodat ook onder XGL games en films afgespeeld kunnen worden), of is dit een ander project om de late openGL rendering uit XGL op te vangen?

En verder: is er meer informatie? Het is rondgestuurd op 15 augustus, ik weet het, maar voor de rest is er geen website te vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
gnome-window-decorator --replace &
Dit veranderd niets. Ik geef het commando in een terminal en herstart vervolgens X, maar nog steeds onverplaatsbare, borderloze windows in m'n gnome sessie. :(

Ik heb gisteren wel al wat gezocht naar vergelijkbare problemen, maar dan vind ik oplossingen als 'compiz moet met cgwd draaien'.

Even redeneren; gnome.desktop start gnome-session start compiz
xgl.desktop start startxgl.sh start cgwd en gnome-session waarna compiz wordt gestart.

Dus als ik in gnome.desktop 'exec /usr/bin/gnome-session' vervang met 'exec /usr/bin/startxgl.sh' werkt dat (zoals verwacht) perfect, maar dit is niet wat in de OP bedoelt wordt, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Drgn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:01:
[...]

Dit veranderd niets. Ik geef het commando in een terminal en herstart vervolgens X, maar nog steeds onverplaatsbare, borderloze windows in m'n gnome sessie. :(

Ik heb gisteren wel al wat gezocht naar vergelijkbare problemen, maar dan vind ik oplossingen als 'compiz moet met cgwd draaien'.

Even redeneren; gnome.desktop start gnome-session start compiz
xgl.desktop start startxgl.sh start cgwd en gnome-session waarna compiz wordt gestart.

Dus als ik in gnome.desktop 'exec /usr/bin/gnome-session' vervang met 'exec /usr/bin/startxgl.sh' werkt dat (zoals verwacht) perfect, maar dit is niet wat in de OP bedoelt wordt, of wel?
Volgens mij redeneer je verkeerd ;) Ik neem aan dat je switch tussen Compiz en metacity door in GDM je sessie te kiezen? Dan hoefde je helemaal niet aan je gnome sessie te komen ;) Die blijft namelijk gewoon staan, en heeft metacity als window manager. Compiz moet dan helemaal niet gestart worden. Je kan in gnome je borders terughalen door metacity opnieuw op te starten met het volgende commando:
metacity --replace&
Verder, als je dus een XGL sessie hebt, moet compiz wel gestart worden. Het makkelijkste is daarvoor een scriptje te gebruiken die je aan je sessie toevoegt. Deze kijkt of XGL draait, zo ja, start hij compiz, zo niet, gaat het normale opstarten door en wordt metacity opgestart.
Kijk voor een howto hier maar eens. Je moet voordat je de howto doorloopt alleen je nvidia/ati driver geinstalleerd hebben en je xorg.conf hebben aangepast. De rest van XGL en Compiz wordt volledig in de (zeer duidelijke!) howto beschreven.

Tot slot, de commando's 'gnome-window-decorator' en 'metacity' moet je in een opgestarte desktop draaien. Dus inloggen -> terminal openen (apps->hulpmiddelen->terminal) en het intypen. Vervolgens krijg je je window manager terug. Dus moet je juist geen X opnieuw opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Yezz, en ik heb weer vensters!
Dankjewel voor de uitgebreide en zeer duidelijke uitleg. Ik duik nog even in die howto..

<edit>
Toch ging het nog niet helemaal goed. Het scriptje in /usr/bin/startcompiz:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/bash
if ps -A | grep -e "Xgl" > /dev/null; then
     killall cgwd
     cgwd &
     compiz --replace gconf&
fi

werkt idd, maar als je vanuit xgl naar gnome gaat, dan vindt ie het dus niet logisch op metacity weer op te starten. Het volgende is denk ik beter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if ps -A | grep -e "Xgl" > /dev/null;
then
     cgwd --replace &
     compiz --replace gconf&
else
     metacity --replace &
fi;

Misschien iets voor de OP?
</edit>

Nog een ander dingetje (eentje tegelijk ;) );
Gisteren heb ik behoorlijk zitten klooien om die vensters terug te krijgen. Ook in de xgl sessie. Nu werkt de cgwd themer niet meer (hij start wel, maar verandert de themes niet meer). Ik krijg gewoon het standaard human theme, waarbij vensters die uit focus zijn wel een transparante omlijsting krijgen. Het viel me ook op dat 'glxinfo | grep rendering' nu 'direct rendering: no' terug geeft. Die houden, neem ik aan, verband met elkaar?
Overigens werken alle plugins verder nog prima hoor, alleen de themer dus niet.

<edit2>
In navolging van het vorige probleem: 'cgwd --replace &' heeft het themer probleem verholpen.
</edit2>

[ Voor 55% gewijzigd door Drgn op 16-08-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik merk wel dat hoe langer ik het heb draaien, hoe langzamer het wordt...

maar verder is het best cool eigenlijk. Enige jammere is die bug dat je niet normaal kan afsluiten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
@HetWonder

Niet toevallig de slow motion plugin via <shift>F10 gestart? Zo gaat ie ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Drgn schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:56:
@HetWonder

Niet toevallig de slow motion plugin via <shift>F10 gestart? Zo gaat ie ook weer uit.
Nee, helaas niet. Het is gewoon mijn pc vrees ik ;). Maja het is niet storend hoor, t loopt alleen vlak na een reboot het vloeiendst.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik op het shutdown knopje van ubuntu klik, word de achtergrond leuk grijs. Dit gebeurd volgensmij niet via xgl/oid en kost dus CPU kracht. Dit soort effectjes zouden natuurlijk allemaal via opengl (en dus de videokaart) gedaan moeten worden.
Stel ik maak een applicatie voor gnome en maak gebruik van gtk. Ik wil in mijn programma leuke effectje met transparantie enzo. Dan kan ik hiervoor geen gebruik maken van XGL/AIGLX/enz. De GTK widgets zouden eigenlijk ook gebruik moeten maken van opengl. Zou XGL/AIGLX/enz.. niet veel meer moeten samenwerken met Gnome/gtk en kde/qt? Dat levert mooiere en snellere applicaties op. Kijk eens voor de grap naar deze filmpjes: http://www.apple.com/macosx/leopard/index.html Dat ziet er toch geweldig uit? Dit dingen kunnen met XGL/AIGLX ook gemaakt worden. Volgensmij moet gnome veel meer gebruik gaan maken van opengl versnelling. Het zou toch geweldig zijn als schermpjes twee kanten hebben? De ene kant gebruik je voor de applicatie en de anderen voor de instellingen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Ik hoopte eigenlijk vandaag eens goed en wel kennis te maken met XGL en eyecandy op de desktop met die Kororaa livecd:
Wednesday, August 16, 2006, 12:33
The Kororaa Xgl Live CD has been taken offline due to GPL violation by distributing the ATI and nVidia drivers with the Linux kernel.
:|
16 augustus, just my luck (je verzint het toch niet??).
Een livecd met ATi en/of nVidia's drivers kunnen we dus op onze buik schrijven, maar zou het bijvoorbeeld legaal zijn om een livecd te verspreiden waar op de desktop een linkje staat naar de installatie van die drivers, en die met een mooi scriptje ofzo geinstalleerd kunnen worden in die sessie (niet op hd, maar op een ramdisk)?
Zo ja: daar wacht ik dan maar op, ik ga mijn installatie iig niet op het spel zetten met XGL voorlopig, laat het eerst maar eens uit alpha-status komen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

HetWonder schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Nee, helaas niet. Het is gewoon mijn pc vrees ik ;). Maja het is niet storend hoor, t loopt alleen vlak na een reboot het vloeiendst.
Je bent niet de enige: http://www.compiz.net/topic-3010-xgl-memory-consumption

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Cyphax schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:27:
Ik hoopte eigenlijk vandaag eens goed en wel kennis te maken met XGL en eyecandy op de desktop met die Kororaa livecd:

[...]

:|
16 augustus, just my luck (je verzint het toch niet??).
Een livecd met ATi en/of nVidia's drivers kunnen we dus op onze buik schrijven, maar zou het bijvoorbeeld legaal zijn om een livecd te verspreiden waar op de desktop een linkje staat naar de installatie van die drivers, en die met een mooi scriptje ofzo geinstalleerd kunnen worden in die sessie (niet op hd, maar op een ramdisk)?
Zo ja: daar wacht ik dan maar op, ik ga mijn installatie iig niet op het spel zetten met XGL voorlopig, laat het eerst maar eens uit alpha-status komen. :)
Anders probeer je http://www.virtual-life.net/meuk/Ra211.tar.bz2 op Ubuntu dapper live-cd. Ik weet niet of je met de live-cd in /etc/ enzo kan schrijven, maar ik vermoed dat dat inmiddels niet zo'n probleem is.

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Eending is mij nog helemaal helder :

Bij gebruik van cgwd zijn er dan nog depedencies op gnome onderdelen ?

• mithras
  • Niet online
Ybox schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:01:
Eending is mij nog helemaal helder :

Bij gebruik van cgwd zijn er dan nog depedencies op gnome onderdelen ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
jurian@jvs:~$ apt-cache depends cgwd
cgwd
  Vereisten: libatk1.0-0
  Vereisten: libc6
  Vereisten: libcairo2
  Vereisten: libdbus-1-2
  Vereisten: libdbus-glib-1-2
  Vereisten: libfontconfig1
 |Vereisten: libgl1-mesa
  Vereisten: <libgl1>
    libgl1-mesa
    libgl1-mesa-glide3
    libgl1-mesa-swrast
  Vereisten: libglib2.0-0
  Vereisten: libgtk2.0-0
  Vereisten: libice6
  Vereisten: libpango1.0-0
  Vereisten: libpng12-0
  Vereisten: libsm6
  Vereisten: libstartup-notification0
  Vereisten: libwnck18
  Vereisten: libx11-6
  Vereisten: libxcomposite1
  Vereisten: libxcursor1
  Vereisten: libxdamage1
  Vereisten: libxext6
  Vereisten: libxfixes3
  Vereisten: libxi6
  Vereisten: libxinerama1
  Vereisten: libxrandr2
  Vereisten: libxrender1
 |Vereisten: compiz
  Vereisten: compiz-vanilla
  Aanbevelingen: cgwd-themes
  Conflicteert met: <gcompizthemer>
  Vervangt: <gcompizthemer>
    cgwd
jurian@jvs:~$
Niet zo moeilijk te vinden ;)

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Mithras86 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:22:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
jurian@jvs:~$ apt-cache depends cgwd
cgwd
  Vereisten: libatk1.0-0
  Vereisten: libc6
  Vereisten: libcairo2
  Vereisten: libdbus-1-2
  Vereisten: libdbus-glib-1-2
  Vereisten: libfontconfig1
 |Vereisten: libgl1-mesa
  Vereisten: <libgl1>
    libgl1-mesa
    libgl1-mesa-glide3
    libgl1-mesa-swrast
  Vereisten: libglib2.0-0
  Vereisten: libgtk2.0-0
  Vereisten: libice6
  Vereisten: libpango1.0-0
  Vereisten: libpng12-0
  Vereisten: libsm6
  Vereisten: libstartup-notification0
  Vereisten: libwnck18
  Vereisten: libx11-6
  Vereisten: libxcomposite1
  Vereisten: libxcursor1
  Vereisten: libxdamage1
  Vereisten: libxext6
  Vereisten: libxfixes3
  Vereisten: libxi6
  Vereisten: libxinerama1
  Vereisten: libxrandr2
  Vereisten: libxrender1
 |Vereisten: compiz
  Vereisten: compiz-vanilla
  Aanbevelingen: cgwd-themes
  Conflicteert met: <gcompizthemer>
  Vervangt: <gcompizthemer>
    cgwd
jurian@jvs:~$
Niet zo moeilijk te vinden ;)
Ja owke maar als het nu dus goed begrijp heb je dus geen gnome base meer nodig om xgl te draaien ? wat vroeger wel het geval was.

• Cyphax
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
eghie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:58:
[...]

Anders probeer je http://www.virtual-life.net/meuk/Ra211.tar.bz2 op Ubuntu dapper live-cd. Ik weet niet of je met de live-cd in /etc/ enzo kan schrijven, maar ik vermoed dat dat inmiddels niet zo'n probleem is.
Dat zal ik ook eens erbij proberen, mocht dat lukken, dan is dat wellicht een leuke voor in de startpost?
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die XGL in eerste instantie wel willen proberen zonder het risico te lopen dat hun installatie een beetje vergald wordt. Ik had dat namelijk bij een eerdere installatie van Ubuntu 6.06 (ik weet niet meer of dat de final wel was), ik kreeg XGL niet aan de praat, en je krijgt het ook niet even makkelijk weer in orde dan.

Saved by the buoyancy of citrus

• mithras
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:28:
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die XGL in eerste instantie wel willen proberen zonder het risico te lopen dat hun installatie een beetje vergald wordt. Ik had dat namelijk bij een eerdere installatie van Ubuntu 6.06 (ik weet niet meer of dat de final wel was), ik kreeg XGL niet aan de praat, en je krijgt het ook niet even makkelijk weer in orde dan.
Waarom? In principe is XGL niet meer doen dan de volgende stappen ondernemen:
[list=1]• nvidia/ati driver installeren (maar dat zou ik ook doen als ik geen xgl gebruikte, dus eigenlijk "overbodig")
• xorg.conf backup'pen en aanpassen zodat xgl kan draaien (zodat het altijd terug kan)
• een paar dingen apt-get'ten (die kan je dus ook altijd weer verwijderen)
• 2 nieuwe bestanden aanmaken
• een extra item in je sessie opnemen
En als je een van die 2 bestanden verwijderd (namelijk het opnemen van een xgl sessie in gdm) en je sessieitem weggooit, ben je van het gezeur af: die extra pakketten doen er dan niet al te veel toe en je X draait ook nog met getweakte config.

Dus ik zie het probleem niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
Opgelet! In de compiz repositories zit een update die de fontrendering aanpast om echte transparante fonts te krijgen in de terminal. Deze nieuwe fontrendering is echter een stuk minder prettig om te lezen (lelijk opgeblazen vette fonts). Op de compiz fora loopt hier een topic over: http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26539 en er wordt een oplossing aangeboden om terug te gaan naar de oude (mooie) fontrendering : http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26539#p26539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zojuist mijn nieuwe videokaart eringezet en een herinstallatie gedaan (native 64bit nu :9 (gentoo/amd64) ). Dat is wel even wat beter dan mijn vorige kaart. Zeker die cube is handig omdat je direct een overzicht hebt. Vooralsnog geen rare crashes gehad en alles gaat vrij vloeiend. Sneller iig dan zonder Xgl (behalve resizen van windows...).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mandroid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:08:
Opgelet! In de compiz repositories zit een update die de fontrendering aanpast om echte transparante fonts te krijgen in de terminal. Deze nieuwe fontrendering is echter een stuk minder prettig om te lezen (lelijk opgeblazen vette fonts). Op de compiz fora loopt hier een topic over: http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26539 en er wordt een oplossing aangeboden om terug te gaan naar de oude (mooie) fontrendering : http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26539#p26539
Ik heb die updates geïnstalleerd, maar dat veranderde helemaal niets :( . Ik heb vervolgens de non-dev-packages uit http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26530#p26530 geïnstalleerd en nu ziet het er weer helemaal goed uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Harm schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:40:
[...]

Ik heb die updates geïnstalleerd, maar dat veranderde helemaal niets :( . Ik heb vervolgens de non-dev-packages uit http://www.compiz.net/viewtopic.php?pid=26530#p26530 geïnstalleerd en nu ziet het er weer helemaal goed uit :) .
Je hoefde ook niet het dev pakket te installeren, het non-dev was voldoende geweest :) Verder was dit een goede tip! Ik was al een tijd aan het zoeken waarom ineens mn fonts in Firefox er zo brak uitzagen :p

Wat ik wel vervelend vind, is dat ik niet meer kan updaten. Als ik 'installeer' doe, geeft de terminal deze output:
/usr/sbin/synaptic: error while loading shared libraries: libvte.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
Google geeft nog niet heel veel: ik ga nog ff puzzelen :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
code:
1
sudo ln -s /usr/lib/libvte.so.9 /usr/lib/libvte.so.4
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb trouwens een een raar probleem nog kunnen ontdekken. Wanneer ik een Window maximize dan verdwijnt hij uit beeld zodra ik er iets mee wil doen. Hij staat dan vaak een desktop naar links in een heel raar formaat. Ik heb het idee dat het nog een bug is, maar kon niet echt veel vergelijkbare gevallen vinden op de compiz fora, iemand hetzelfde probleem?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik zit hier ook in de knoop-ig met Xgl en Compiz.

Eerst had ik een ATi Radeon 9600 in mn desktop zitten, maar daar ging Xgl over dualscreen nooit mee werken. Derhalve dus een NVidia (asus-branded) Geforce 6200 (128meg) gehaald.

Nu zit ik met het probleem dat ik Xgl wel gestart krijg (ik krijg dus een X-sessie terwijl ik Xgl geselecteerd heb), maar zodra ik cgwd start, sodemietert het hele boeltje in elkaar en restart gdm de x-sessie. Als ik dus het startcompiz script start, of met de hand, etc, gaat het geheel onderuit. 3d-accel etc doet het allemaal prima onder 'gewone' Xorg. En vroegah met mn vorige kaart (ja die is goed gedeinstalleerd) deed Xgl/Compiz tenminste nog wat op één scherm - nu niet meer dus.

Is er hier iemand met wat meer inside vision die weet wat voor probleem ik hier heb, en hoe het op te lossen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 20-08-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Hallo,

Ik heb net een SuSe Linux 10.1 geinstaleerd van een retail CD. Ik moet zeggen dat ik onder indruk ben hoe snel de ontwikkelingen gaan op gebied van Linux. Laatse versie ik ik ooit geinstaleed heb was SUSE 7,3 (denk ik) Ik heb al alle updates gedaan. Maar kan niet de XGL niet inschakkelen. Weet echt niet hoe dat komt. In software management kan ik niet de XGL en compiz installeren. Als ik ze anvink en druk Accept , vinkt de software managment ze uit. Ook als ik de aanvink en dan de optie kies Quit - save Changes.

PS; hoe moet ik testen of mijn VGA goed geinstaaleerd is in SUSE ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
SlowikPL schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:34:
Hallo,

Ik heb net een SuSe Linux 10.1 geinstaleerd van een retail CD. Ik moet zeggen dat ik onder indruk ben hoe snel de ontwikkelingen gaan op gebied van Linux. Laatse versie ik ik ooit geinstaleed heb was SUSE 7,3 (denk ik) Ik heb al alle updates gedaan. Maar kan niet de XGL niet inschakkelen. Weet echt niet hoe dat komt. In software management kan ik niet de XGL en compiz installeren. Als ik ze anvink en druk Accept , vinkt de software managment ze uit. Ook als ik de aanvink en dan de optie kies Quit - save Changes.

PS; hoe moet ik testen of mijn VGA goed geinstaaleerd is in SUSE ?
open een terminal, en typ in:
glxinfo | grep rendering
Als daar direct rendering: no staat, heb je geen werkende 3d acceleratie. Tevens kun je
glxgears
starten vanuit een terminal-raampje, elke 5 secs geeft die een gemiddelde aantal frames. Dat dient >1000 te zijn. :)

Leukere test is trouwens bijv de flurry-screensaver-binary draaien. Draai
locate flurry
in een terminal, dat geeft prolly iets terug in de richting van
/usr/lib/xscreensaver/flurry
wat dan ook direct het commando is om die screensaver te draaien. Als die heel smooth draait, doet je OpenGL enzo het. Zoniet, dan niet :P (vergroot ook even het raampje om de belasting te vergroten, hij hoort dan smooth te blijven).

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 20-08-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
HunterPro schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

open een terminal, en typ in:
glxinfo | grep rendering
Als daar direct rendering: no staat, heb je geen werkende 3d acceleratie. Tevens kun je
glxgears
starten vanuit een terminal-raampje, elke 5 secs geeft die een gemiddelde aantal frames. Dat dient >1000 te zijn. :)

Leukere test is trouwens bijv de flurry-screensaver-binary draaien. Draai
locate flurry
in een terminal, dat geeft prolly iets terug in de richting van
/usr/lib/xscreensaver/flurry
wat dan ook direct het commando is om die screensaver te draaien. Als die heel smooth draait, doet je OpenGL enzo het. Zoniet, dan niet :P (vergroot ook even het raampje om de belasting te vergroten, hij hoort dan smooth te blijven).
Hey , bedankt. Nu weet ik dat ik de drivers niet heb geinstaleerd.

Ik gebruik dit guide http://susewiki.org/index...talling_ATI_Video_Drivers om de drivers te instaleren. Nu loop ik tegen de muur om de .rpm bestanden te maken:

ik tik : sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run –-buildpkg SuSE/SUSE101-AMD64

en krijg dit:

linux-slowikpl:/home/slowikpl # sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run –-buildpkg
SuSE/SUSE101-AMD64
Unrecognized flag : –-buildpkg
Makeself version 2.1.3
1) Getting help or info about ./ati-driver-installer-8.28.8.run :
./ati-driver-installer-8.28.8.run -h|--help Print this mes sage
./ati-driver-installer-8.28.8.run -i|--info Print embedded info : title, default target directory, embedded script
./ati-driver-installer-8.28.8.run -l|--list Print the list of files in the archive
./ati-driver-installer-8.28.8.run -c|--check Checks integri ty of the archive
./ati-driver-installer-8.28.8.run --extract NewDirectory Extract this p ackage to NewDirectory only

2) Running ./ati-driver-installer-8.28.8.run :
./ati-driver-installer-8.28.8.run [options] [additional arguments to embedded script] with following options (in that order)
--keep Do not erase target directory after running t he embedded script
Following arguments will be passed to the embedded script:
--install Install the driver(default)
--listpkg List all the generatable packages
--buildpkg package Build "package" if generatable ("package" as returned by --listpkg)

waar ligt het probleem :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu opeens het probleem dat m'n window-decoraties weg zijn. Dit had ik bij een eerdere Xgl-setup ook al. Ik gebruik Ubuntu en de 'manual' methode uit de TS.

Het gebeurde dit keer terwijl ik in cgwd-themer van thema aan het wisselen was. Opeens waren m'n window-borders weg. Cgwd start nu niet meer op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
remco@pc-remco:~$ sudo cgwd --replace
Password:
cgwd: Connection Error (No reply within specified time)
15000: arguments to dbus_connection_get_data() were incorrect, assertion "connection != NULL" failed in file dbus-connection.c line 4628.
This is normally a bug in some application using the D-BUS library.
15000: arguments to dbus_connection_set_data() were incorrect, assertion "connection != NULL" failed in file dbus-connection.c line 4592.
This is normally a bug in some application using the D-BUS library.

** ERROR **: Not enough memory to set up DBusConnection for use with GLib
aborting...
Aborted
remco@pc-remco:~$

Ik heb geprobeerd d-bus en glib opnieuw te installeren, maar een reboot verder werkte het nog steeds niet. Wat nog wel werkt is gnome-window-decorator, maar die heeft lang niet zulke mooie themes als cgwd. Wat ook wel werkt, ook zonder gnome-window-decorator, is de compiz-effecten (behalve transparency_blur).

Meer mensen hier last van cq. oplossingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet, maar kan je die driver niet gewoon via Yast installeren? Ik meen me te herinneren dat de fglrx driver er gewoon tussen zit. Dan hoef je niet moeilijk te gaan doen met de commandline of packages te compileren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:53:
[...]

Dat weet ik niet, maar kan je die driver niet gewoon via Yast installeren? Ik meen me te herinneren dat de fglrx driver er gewoon tussen zit. Dan hoef je niet moeilijk te gaan doen met de commandline of packages te compileren. ;)
Helaas , die zit er niet bij. Tenminste niet in Software Managment van Yast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
SlowikPL schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:02:
[...]

Hey , bedankt. Nu weet ik dat ik de drivers niet heb geinstaleerd.

Ik gebruik dit guide http://susewiki.org/index...talling_ATI_Video_Drivers om de drivers te instaleren. Nu loop ik tegen de muur om de .rpm bestanden te maken:

ik tik : sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run –-buildpkg SuSE/SUSE101-AMD64

en krijg dit:

linux-slowikpl:/home/slowikpl # sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run –-buildpkg
SuSE/SUSE101-AMD64
Unrecognized flag : –-buildpkg
Makeself version 2.1.3
1) Getting help or info about ./ati-driver-installer-8.28.8.run :
./ati-driver-installer-8.28.8.run -h|--help Print this mes sage
./ati-driver-installer-8.28.8.run -i|--info Print embedded info : title, default target directory, embedded script
./ati-driver-installer-8.28.8.run -l|--list Print the list of files in the archive
./ati-driver-installer-8.28.8.run -c|--check Checks integri ty of the archive
./ati-driver-installer-8.28.8.run --extract NewDirectory Extract this p ackage to NewDirectory only

2) Running ./ati-driver-installer-8.28.8.run :
./ati-driver-installer-8.28.8.run [options] [additional arguments to embedded script] with following options (in that order)
--keep Do not erase target directory after running t he embedded script
Following arguments will be passed to the embedded script:
--install Install the driver(default)
--listpkg List all the generatable packages
--buildpkg package Build "package" if generatable ("package" as returned by --listpkg)

waar ligt het probleem :?
Je hebt een ASCII of UTF-8 karakter stylo - dash gekopieerd die niet helemaal fresh is. Waarschijnlijk gecopy/paste. Als je de eerste - van
--buildpkg
eventjes met backspace verwijdert en met je keyboard opnieuw tikt in een terminal, of het geheel gewoon overtikt, werkt het wel. :) (suf he :P)
of copy-paste dit commando:
sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run --buildpkg SuSE/SUSE101-AMD64
:) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:42:
Ik heb nu opeens het probleem dat m'n window-decoraties weg zijn. Dit had ik bij een eerdere Xgl-setup ook al. Ik gebruik Ubuntu en de 'manual' methode uit de TS.
cgwd had daar gisteren last van, maar al vrij snel is een update beschikbaar gesteld en die doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
HunterPro schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 05:13:
[...]

Je hebt een ASCII of UTF-8 karakter stylo - dash gekopieerd die niet helemaal fresh is. Waarschijnlijk gecopy/paste. Als je de eerste - van
--buildpkg
eventjes met backspace verwijdert en met je keyboard opnieuw tikt in een terminal, of het geheel gewoon overtikt, werkt het wel. :) (suf he :P)
of copy-paste dit commando:
sh ./ati-driver-installer-8.28.8.run --buildpkg SuSE/SUSE101-AMD64
:) succes!
Bedanky, Het werkte nu wel zoals het hoort. Ik heb de ATI driver geinstaleerd , en krij vervolgens dit:

glxinfo | grep rendering : is nu wel YES !!!
maar de glxgears : is het wel veel minder dan 1000FPS , naamelijk +/- 250 FPS ( ik heb ATI X700 256MB )

Heb ook de spel X-Moto geprobeerd , maar helaas alsof er maar 1 FPS word behaald.

In Card and Monitor Properties staat wel 3D aan, maar ik kan nu nog steeds niet de XGL en Compiz aanzetten in YaST. Als ik ze alebei aanvink en dan druk accepteren , sluit de software mngr. af. Ga ik opnieuw kijken of de xgl en compiz aanstaat , dan staan ze nog steeds uit ! Hoe komt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik draai al een tijdje Ubuntu 6.06 LTS met Compiz op mijn laptop naar tevredenheid. Het enige wat mij stoort is dat als ik de muis naar één van de hoeken beweeg, ineens alle schermen klein worden (zoals bij een druk op F10). Dit vind ik redelijk irritant en ik heb nog niet kunnen uitvogelen welke setting dit is. Weet iemand dat toevallig :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
gconf-editor /apps/compiz/plugins/scale/allscreens/options

Daar moet je even alle [TopLeft] [BottomRight] etc. keys verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tnx :*

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wil graag wel even opmerken dat een paar belangrijke effecten inderdaad een stuk trager draaien in Ubuntu 6.06 dan in SuSE 10.1. Met name het whobble effect (vertraagt enorm!) en het draaien van de cube (duurt even voordat je kunt draaien)

Misschien dat de repository in de OP een verouderde versie van Compiz of Xgl gebruikt in vergelijking met die van SuSE.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Mahler schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:36:
Ik wil graag wel even opmerken dat een paar belangrijke effecten inderdaad een stuk trager draaien in Ubuntu 6.06 dan in SuSE 10.1. Met name het whobble effect (vertraagt enorm!) en het draaien van de cube (duurt even voordat je kunt draaien)
Ik heb geen last van trage effecten in Ubuntu, alleen de regen en water plugins kunnen voor veel vertraging zorgen.

Het draaien van de cube duurt even, omdat die eerst uitzoomt. Die uit/inzoomtijden kan je verkorten in gset-compiz.

Momenteel staan er in synaptic de volgende updates klaar: compiz, compiz-core en compiz-gnome.
Als ik die wil updaten wil hij cgwd, cgwd-themes, compiz en gset-compiz verwijderen.

Omdat mij dat geen goed plan lijkt, wacht ik nog maar even met updaten, zeker omdat ik nergens info daarover kan vinden.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mithras86 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:38:
Volgens mij kan je beter deze methode gebruiken: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=182007 daarin heb ik al gemeld dat het verdwijnt met
code:
1
xmodmap -e "keycode  22 = BackSpace"

Ga niet een nieuwe xmodmappen, want dan krijg je vaak nog problemen met landcode en keyboard entry's
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze code automatisch elke keer bij het opstarten wordt geladen? Elke keer opnieuw de shift-backspace combinatie uitzetten na een reboot is verre van ideaal natuurlijk...

youtube.com/@hisrep

• mithras
  • Niet online
^^ dat hoeft toch maar een keer :? Ik heb er iig geen last van, want ik dacht dat Quinn het uit haar compiz pakket had gesloopt omdat er al veel klachten over waren.

• Dr_Hell
Ik heb die lijn in "thefuture" gezet.

Verwijderd

Ik heb er nooit last van gehad iig, vanaf het begin al de packages van Quinn gebruikt (2,5 maand nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

SlowikPL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:51:
[...]

Bedanky, Het werkte nu wel zoals het hoort. Ik heb de ATI driver geinstaleerd , en krij vervolgens dit:

glxinfo | grep rendering : is nu wel YES !!!
maar de glxgears : is het wel veel minder dan 1000FPS , naamelijk +/- 250 FPS ( ik heb ATI X700 256MB )

Heb ook de spel X-Moto geprobeerd , maar helaas alsof er maar 1 FPS word behaald.

In Card and Monitor Properties staat wel 3D aan, maar ik kan nu nog steeds niet de XGL en Compiz aanzetten in YaST. Als ik ze alebei aanvink en dan druk accepteren , sluit de software mngr. af. Ga ik opnieuw kijken of de xgl en compiz aanstaat , dan staan ze nog steeds uit ! Hoe komt dat ?
De nieuwe ATi drivers houden je systeem een beetje voor de gek (iets met limiting gok ik :P) en in glxgears poept ie inderdaad maar 250 fps uit. Dat heb ik ook, maar ik kan bijv. quake 4 wel vloeiend spelen (niet onder XGL trouwens, althans, nog niet geprobeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik heb net compiz op een andere PC gezet. Dat is goed gegaan en als je nu met je muis over een icoon gaat krijg je de info te zien. Die fade in en 'wobbled' als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook als je op het menu klikt en dan bv naar internet gaat. Elk menu "wobblet"
Dit is standaard zo. Op de andere PC gebeurd dit niet. Daar krijg je alleen een fade-in. In de instellingen vind ik geen verschil, waar kan dat aan liggen?

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mithras86 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:58:
^^ dat hoeft toch maar een keer :? Ik heb er iig geen last van, want ik dacht dat Quinn het uit haar compiz pakket had gesloopt omdat er al veel klachten over waren.
Ziedaar... ik heb het niet uit de compiz maar uit de beerkoid reprocities. Wat zijn die van quinn precies?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
black_eye schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:02:
Ik heb net compiz op een andere PC gezet. Dat is goed gegaan en als je nu met je muis over een icoon gaat krijg je de info te zien. Die fade in en 'wobbled' als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook als je op het menu klikt en dan bv naar internet gaat. Elk menu "wobblet"
Dit is standaard zo. Op de andere PC gebeurd dit niet. Daar krijg je alleen een fade-in. In de instellingen vind ik geen verschil, waar kan dat aan liggen?
Wat voor videokaarten zitten er in die pc's? Misschien dat dat verschil maakt als eentje er van een ouder type is oid. :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Mijn tv-kaart geeft geen goede output meer bij XGL/Compiz. Het is Pinnacle PCTV stereo met een saa7134 chip. Met een normale X doet hij het wel (na wat rotzooien met modules). Heeft iemand dt probleem ook?

Ik heb ergens wel iets gelezen over display instellingen, maar daar kan ik voor ubuntu niets over vinden (ivm overlay en transparantie enzo)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Voor de liefhebbers (ik weet dat er ook enkele script-tegenstanders zijn...):

Ik heb, met mijn 6600GT videokaart op een i386-desktop, XGL/Compiz zonder ingewikkelde codes aan de praat gekregen met Automatix Bleeder. Het werkt perfect bij mij! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door DaWit op 29-08-2006 19:02 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb Compiz nu draaien, maar alles gaat ZO vreselijk traag. Alles hapert (vooral het scrollen) en veel icoontjes zijn zwart, net als m'n scrollbalk. En icoontjes op m'n desktop zien eruit alsof hij de refreshrate niet aan kan, allemaal lijnen.

En terwijl ik dit type, zie ik de heletijd smileys in het tekst venster verschijnen. Ook draait hij menu items om.

Ik lees in de meeste tutorials dat na het geven van het commando gnome-xgl-info de volgende regel in beeld komt:
1 kmod-nvidia is installed for the kernel release [versie]

Bij mij staat op de plek van de 1 een 0. Ik weet niet of dit een probleem is. kmod-nvidia is wel geinstalleerd.

Is dit normaal, of staat er iets niet goed geinstalleerd/ingesteld?

Ik heb overigens een GeForce Ti4200.

[update]
De Color Depth aanpassen naar 24 hielp voor het flippen van m'n scherm. Alles ziet er nu goed uit. Alleen kan m'n resolutie nu niet meer op 1280x1024. Wat waarschijnlijk betekend dat hij niet al het geheugen van m'n videokaart gebruikt... En hij is nog bijzonder traag.
[/update]

[ Voor 18% gewijzigd door Fles op 27-08-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Scharnout schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:15:
Mijn tv-kaart geeft geen goede output meer bij XGL/Compiz. Het is Pinnacle PCTV stereo met een saa7134 chip. Met een normale X doet hij het wel (na wat rotzooien met modules). Heeft iemand dt probleem ook?

Ik heb ergens wel iets gelezen over display instellingen, maar daar kan ik voor ubuntu niets over vinden (ivm overlay en transparantie enzo)
jep, heb ik ook. is een bekend probleem met Xvideo-output op tv-kaarten. enige "oplossing" is geen Xvideo te gebruiken voor je video-output (te configuren in je tv-programma), maar dat is best wel traag.
voor mij was dit een van de redenen dat ik het nu niet gebruik, andere is dat ik KDE gebruik, maar compiz niet echt prettig vind.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:25
Mijn vriendin heeft op haar laptop het probleem dat er geen shutdown knoppen meer zijn, dat wil zeggen, er zijn alleen de knoppen log out, lock screen, switch user op de bovenste rij, maar op de onderste rij missen de shutdown en standby knoppen.
Via google wel deze thread gevonden, maarja daar geven ze de oplossing in de vorm van een dooie link :9

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
Visitor.q schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:14:
Mijn vriendin heeft op haar laptop het probleem dat er geen shutdown knoppen meer zijn, dat wil zeggen, er zijn alleen de knoppen log out, lock screen, switch user op de bovenste rij, maar op de onderste rij missen de shutdown en standby knoppen.
Via google wel deze thread gevonden, maarja daar geven ze de oplossing in de vorm van een dooie link :9
ik heb hetzelfde probleem. Achja, uitloggen en dan in GDM shutdown werkt net zo goed :p

• tim_heijt
  • Laatst online: 11-09 18:08
kroeske schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:20:
[...]

ik heb hetzelfde probleem. Achja, uitloggen en dan in GDM shutdown werkt net zo goed :p
Dit kom altijd doordat je een sessie hebt aangemaakt voor het draaien voor XGL/Compiz. Een sessie hoor je in linux eerst te verlaten (logout of natuurlijk user switchen) en daarna kan je shutdown en standby doen zoals je aangeeft. Als je dit niet wilt hebben raad ik je even aan XGL/Compiz anders te configureren. Volg even de volgende howto van het compiz forum, dit is een zeer goede howto die ik ook aan iedereen aan kan raden, hij is gebaseerd voor ati kaarten, maar het sessie of altijd inlog gedeelte onder xgl compiz werkt bij iedereen hetzelfde (ati of nvidia maakt dus niet uit).

-Modify /etc/gdm/gdm.conf-custom
Code:
sudo gedit /etc/gdm/gdm.conf-custom

-look for [servers] and paste this:

Code:
[servers]
# Override display 1 to use Xgl (DISPLAY 1 IMPORTANT FOR ATI FGLRX).
1=Xgl

[server-Xgl]
name=Xgl server
command=/usr/bin/Xgl :1 -fullscreen -ac -accel glx:pbuffer -accel xv:pbuffer
flexible=true

-Modify /etc/gdm/gdm.conf
Code:
sudo gedit /etc/gdm/gdm.conf

-And change

Code:
#0=Standard
1=Standard

-Go to line 198 and change GdmXserverTimeout=10 to (this one is very important!!!)

Code:
GdmXserverTimeout=50

-Make a startup script for compiz
Code:
sudo gedit /usr/bin/startcompiz

Paste:

Code:
#!/bin/sh
killall gnome-window-decorator
wait

gnome-window-decorator &
compiz --replace gconf &

LET OP! Voor de mensen die de compiz themer willen draaien, bovenstaande script in startcompiz dus vervangen door wat hieronder staat!!!!
Code:
sudo apt-get install cgwd cgwd-themes

daarna het onderstaande script in startcompiz zetten
Code: sudo gedit /usr/bin/startcompiz

Code:
#!/bin/sh
killall gnome-window-decorator
wait

cgwd & =>dit niet in script opnemen, maar dus cgwd in plaasts van de gnome-window-decorator
compiz --replace gconf &

-Make the script executable
Code:
sudo chmod 755 /usr/bin/startcompiz

-add "/usr/bin/startcompiz" to gnome session startup programs ( go to system , preferences , sessions and select the startup programs tab.)

Do another dist-upgrade so you are sure you have all the newest packages
Code:
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

-reboot , login and have fun!

Nu zal zelfs voor het inloggen compiz al geladen worden (zwart/witte raster), inloggen en gaan met die spreekwoordelijke banaan (en natuurlijk de gewilde standby en shutdown buttons beschikbaar)

bron http://www.compiz.net/topic-389-compiz-gnome (normal howto!)

• mithras
  • Niet online
tim_heijt schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:12:
[...]

Dit kom altijd doordat je een sessie hebt aangemaakt voor het draaien voor XGL/Compiz. Een sessie hoor je in linux eerst te verlaten (logout of natuurlijk user switchen) en daarna kan je shutdown en standby doen zoals je aangeeft. Als je dit niet wilt hebben raad ik je even aan XGL/Compiz anders te configureren. Volg even de volgende howto van het compiz forum, dit is een zeer goede howto die ik ook aan iedereen aan kan raden, hij is gebaseerd voor ati kaarten, maar het sessie of altijd inlog gedeelte onder xgl compiz werkt bij iedereen hetzelfde (ati of nvidia maakt dus niet uit).

[oplossing]
Het probleem is, is dat XGL nog geen goede openGL ondersteuning biedt, waardoor games en films draaien eigenlijk onmogelijk is. Je kan hiervoor een scriptje gebruiken, zodat je programma's vanuit Compiz wel met openGL ondersteuning kan draaien, maar ik gebruik liever een aparte sessie.

Waar je dan tegen aanloopt, is dat er dus geen oplossing is voor a)een sessiekeuze Xorg/XGL én b)user switchen en shutdown etc.

offtopic:
En ja, dit is dus een verkapte request als iemand wel weet hoe dit opgelost kan worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
ik heb over een periode van 2 maanden al een aantal maal geprobeerd om xgl/compiz draaiend te krijgen op ubuntu 6.06/amd64/ati/Xorg7.0. ik denk dat ik ondertussen wel 15 verschillende howto's heb bekeken die allemaal weer nét een andere insteek hebben maar uiteindelijk toch niet werken (meest voorkomende probleem waar ik tegenaan liep was een [compiz.real: NO GLXFBConfig for default depth, this isn't going to work]). ubuntuforums en compiz.net hebben ook geen soelaas geboden.
.
heeft iemand misschien een link/howto met info hoe het min of meer foolproof zou moeten werken op een dergelijk draaiend 64bit ubuntu-systeem (ik heb het vermoeden dat geupdate libraries door X e.d. de voornaamste boosdoeners zijn telkens)?

ik weet dat het een beetje een long shot is en dat er mogelijk een paar "lees of geef meer info" reacties kunnen komen, maar ik ben echt een beetje at a loss hier. misschien is er wel ergens een super-howto voor 64bit ati-systemen die ik heb gemist. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:45
vandaag een niewe ubuntu install+XGL. installeren ging goed videokaart ook. als ik nu in de gnome sessie "glxinfo" typ in de consule staat er "direct rendering:yes". typ ik datzelfde onder mijn xgl sessie dan geeft hij "direct rendering:no".
XGL werkt dus ook niet.

specs zijn:
AMD3700+
1GB intern
ATI 1800XT 512MB

het enigste verschil met de vorige installaties is dat ik nu de 6.06.1 ipv 6.06 heb geinstalleerd
nevermind ik install hem wel opnieuw :)

[ Voor 5% gewijzigd door Seaborz op 01-09-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
_arjen_: dat klopt, want (zoals eerder aangehaald) is er geen openGL ondersteuning. Bij mij draait XGL+Compiz perfect. Onder Xorg: DirectRendering:Yes, onder XGL:DirectRendering:No.
Vreemd, maar waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
Ja idd nu je het zegt. volgens mij heb ik dat wel ergens gelezen. kheb er intussen weer een verse installatie opstaan, dus hopen dat het nu wel in een keer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

In een van de demofilmpjes van Novell was er toch zeker wel OpenGL ondersteuning, en op hele aardige snelheid ook! weet zeker dat ik een filmpje heb gezien met quake3 op de rand van de kubus.

openGL ondersteuning is niet hetzelfde als Direct Rendering. Volgens mij is het logisch dat er onder XGL geen DR is, maar dat geeft niets, want het is nog steeds accelerated.

in ander nieuws: het ziet er naar uit dat het SoC project voor mono bindings voor compiz geslaagd is! http://www.ndesk.org/CompizSharp. Het kunnen programmeren in een hoge taal betekent wellicht dat het veel makkelijker is om mooie plugins te schrijven. Managed talen hebben vaak als nadeel dat ze iets trager zijn, maar ik denk dat de bottleneck hier nooit bij compiz komt te liggen, altijd bij de GPU.

Nu nog hopen dat compiz (of in ieder geval deze bindings) over wordt genomen voor KDE4 ook.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar.. Hoe krijg ik die icoontjes weer terug voor afsluiten en opnieuw opstarten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:07:
Ik heb het ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar.. Hoe krijg ik die icoontjes weer terug voor afsluiten en opnieuw opstarten etc?
7e post hierboven, volgens mij bedoel je die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

ik heb sinds 2 dagen het volgende lastige probleem: elke keer als ik instellingen doe in gconf bijvoorbeeld de muis in de hoek showdesktop uitzetten, dan veranderd het gewoon goed. Alleen als ik overnieuw aangemeld ben staat het weer op de oude instelling. Ik heb het volgens mij sinds ik gnome compiz preferences had geinstalleerd. maar het helpt ook niet om deze er weer af te halen.
ook helpt het niet om gset-compiz te verwijderen.

weet iemand hier misschien een mooie oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
Opgelet! De nieuwe updates zorgen ervoor dat xgl/compiz bij vele mensen (oa ik) niet meer werken. Er is reeds een thread op de ubuntuforums met een oplossing:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1460844

Alles werkt hier nu terug, wel heb ik mn settings opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

mandroid schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:27:
Opgelet! De nieuwe updates zorgen ervoor dat xgl/compiz bij vele mensen (oa ik) niet meer werken. Er is reeds een thread op de ubuntuforums met een oplossing:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1460844

Alles werkt hier nu terug, wel heb ik mn settings opnieuw moeten instellen.
Bij mij werkt het nu ook weer :) ik kan all1 nog geen skydome instellen...

Heel stom :p ik had wel een plaatje ingesteld maar nog geen vinkje gezet bij skydome

[ Voor 8% gewijzigd door Bio op 04-09-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eindelijk heb ik het aan de praat! Na 2 maanden van laten liggen maar eens geprobeerd. Werkt perfect hier onder Gentoo, Xgl en Compiz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Voor de luie mensen hieronder de terminal code's die je moet uitvoeren om je XGL/Compiz setup weer aan de praat te krijgen na de updates van 04-09-2006.

Code:
compiz-start

then

Code:
chmod 755 ~/.compiz -R

then

Code:
csm
Dit is de nieuwe gconf-editor, even 1 keer opstarten zodat deze een map aanmaakt, kan hierna gewoon meteen weer worden afgesloten.

Configure everything to way it was before, then finally add this line to your "Sessions > Start up programs"

Code:
/usr/bin/compiz-start

Maar nu het probleem! Ik kan niet zomaar meer cgwd via de console opstarten, omdat er een andere window manager zou draaien. Nu vroeg ik mij af of jullie nu na alles al weer aangepast te hebben de CGWD Themer nog kunnen draaien. Hier werkt het in ieder geval NIET meer. In het nieuwe startup script staat ook unhop (ofzoiets) cgwd i.p.v. de gebruikelijke cgwd. Meer mensen last van??? Om het te weten te komen check even het nieuwe compiz-start bestand (en dus niet start-compiz!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
@tim_heijt

Dank je voor je post. Daar heb ik dus wel iets aan gehad.

Bij mij werkt cgwd wel gewoon vanuit X, bij jou? Vanuit de console krijg ik ook een melding dat er al iets draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
tim_heijt schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:54:
Maar nu het probleem! Ik kan niet zomaar meer cgwd via de console opstarten, omdat er een andere window manager zou draaien. Nu vroeg ik mij af of jullie nu na alles al weer aangepast te hebben de CGWD Themer nog kunnen draaien. Hier werkt het in ieder geval NIET meer. In het nieuwe startup script staat ook unhop (ofzoiets) cgwd i.p.v. de gebruikelijke cgwd. Meer mensen last van??? Om het te weten te komen check even het nieuwe compiz-start bestand (en dus niet start-compiz!!!)
Door die nieuwe compiz-start op te starten zou ook cgwd gewoon moeten opstarten.
nohup doet trouwens niets vreemd:
code:
1
nohup - run a command immune to hangups, with output to a non-tty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
mandroid schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:23:
[...]

Door die nieuwe compiz-start op te starten zou ook cgwd gewoon moeten opstarten.
nohup doet trouwens niets vreemd:
code:
1
nohup - run a command immune to hangups, with output to a non-tty
Ik heb iets anders geschreven als wat ik bedoelde denk ik. Als ik nu naar de terminal ga en voer cgwd uit, wordt er gezegd dat er al een andere window manager in gebruik is. Verder loopt XGL en Compiz dus prima. Ook is mijn trueglass theme die ik voor de update heb geselecteerd gewoon in stand, enkel weet ik niet meer hoe ik de themer kan gebruiken! Graag hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
tim_heijt schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:16:
[...]

Ik heb iets anders geschreven als wat ik bedoelde denk ik. Als ik nu naar de terminal ga en voer cgwd uit, wordt er gezegd dat er al een andere window manager in gebruik is. Verder loopt XGL en Compiz dus prima. Ook is mijn trueglass theme die ik voor de update heb geselecteerd gewoon in stand, enkel weet ik niet meer hoe ik de themer kan gebruiken! Graag hulp.
System, Preferences, cgwd themes ?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Hmmm, na week XGL-loos door het leven te zijn gegaan werkt het nu weer, maar niet zoals het voorheen was :X

Ik gebruikte altijd aiglx omdat de performance op mijn laptopje gewoon 10 keer beter was. Framerate onder Xgl is gewoon echt 10 keer lager ...

Nu zit ik met het probleem dat cgwd -> csm word en csm kan ik niet installeren, omdat deze weer afhankelijk is van compiz-core ed ... die weer met Xgl aan de haal gaan :|

Heb ik wat gemist of is er ook een plugin/theme manager speciaal voor aiglx op de markt gekomen :?

edit:
Lekker bijdehand om niet te zeggen wat ik draai :+
Ubuntu 6.06 (Dapper)
HP Pavilion dv5148ea

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-09-2006 11:19 ]

• Dr_Hell
http://www.compiz.net/topic-4041-compiz-aiglx-reintroduced

Als het goed is zijn ze er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
In de compiz repositories zit nu een vervanger voor compiz-gnomer-manager die compiz-manager heet. Om het te installeren ga je als volgt te werk:
code:
1
sudo apt-get install compiz-manager

Daarna verwijder je /usr/bin/compiz-start uit System, Preferences, Settings en zet je /usr/bin/compiz-manager in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
@Mandroid: je bedoelt waarschijnlijk Sessions ipv Settings :)

Overigens krijg ik een foutmelding (programming error) als ik compiz-manager wil starten:
code:
1
2
3
4
5
6
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/deskbar/DeskbarApplet.py", line 97, in on_match_selected
    match.action(text)
  File "/usr/lib/deskbar-applet/handlers/files.py", line 29, in action
    gnome.url_show(self.absname)
GError: There is no default action associated with this location.

[ Voor 78% gewijzigd door Dr_Hell op 09-09-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hier XGL op Kubuntu, en alles werkt (nagenoeg) perfect

echter is het zo dat na een minuut of 15, (weet niet echt wanneer het precies gebeurd), maar na een kleine periode desktop applicaties te hebben gebruikt (IRC, amsn, firefox)

word het 'window' systeem zo traag als bagger, vensters reageren slecht - de min/maximize knoppen op vensters werken slecht -> maar het verplaatsen van vensters gaat wel goed

ideeen?

-edit: probleem opgelost, kdm(of kwin how you wanne name it) kan het niet aan...

kheb gdm geinstalleerd - morgen ff een guide schrijven voor kubuntu, er zit nu zoveel info over xgl op kde in m'n hoofd.. zou niet eerlijk zijn als ik die informatie niet deel (mensen op irc hebben me voornamelijk geholpen, voordat m'n kdm over z'n huig ging *de hele tijd*)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:

Met gdm ging het al iets beter, maar ik kreeg toch weer te kampen met hetzelfde probleem.

Als je (traagheid) problemen ondervind, naarmate je het systeem langer gebruikt,
moet je de 'Minimize effect' plugin uitschakelen, in CSM.
Het is bekend dat deze plugin last van 'memory leaks' heeft. (meer info hier over kan je vinden op compiz.net, kan zo even het topic niet vinden : ( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JK_w

Zou je m'n How To een ietsje aan kunnen passen...

Daar staat namelijk nog in dat je het startcompiz scriptje moet aanmaken, maar dat is niet meer nodig door CSM.

In plaats daarvan moet je bij sessions nu /usr/bin/compiz-start toevoegen.

...

Weet iemand BTW hoe ik er voor kan zorgen dat ik mijn VMware server ook in Xgl fullscreen kan draaien
?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb eindelijk compiz draaien op mijn desktop. Het ziet er allemaal mooi uit maar een ding vind ik ontzettend irritant. Tooltips wapperen als vlaggen de eerste 2 seconden oid en het drop down menu komt ook erg lelijk "hoofdpijn" wapperend in beeld als ik een menu naar beneden trek in gnome. Hoe is dit weer uit te zetten en hoe weet ik welke settings / plugins hier voor gebruikt worden? Als ik een plugin deactiveer in compiz-manager lijkt het geen effect te hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Bor de Wollef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:32:
Ik heb eindelijk compiz draaien op mijn desktop. Het ziet er allemaal mooi uit maar een ding vind ik ontzettend irritant. Tooltips wapperen als vlaggen de eerste 2 seconden oid en het drop down menu komt ook erg lelijk "hoofdpijn" wapperend in beeld als ik een menu naar beneden trek in gnome. Hoe is dit weer uit te zetten en hoe weet ik welke settings / plugins hier voor gebruikt worden? Als ik een plugin deactiveer in compiz-manager lijkt het geen effect te hebben.
Wobbly dien je hiervoor te deactiveren.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je CSM?

Dan moet je onder Wobbly Windows (en dan Numeric Values) het volgende even veranderen:
Map friction: van 0.8 naar 8.0
Map Spring K: van 0.3 naar 3.0

Het zelfde doe ik trouwens met de Maximize settings.

Zo is het effect al stukken minder, maar toch nog 'leuk'. Ik snap ook niet waarom het op zo'n extreme instelling staat als standaard...

Helemaal uitzetten is zo saai, want dan wapperen je Windows ook niet meer als je ze beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Om tooltips en drop-down menu's niet meer te laten wapperen:

In CSM->wobbly windows, bij map window types het vinkje bij unknown weghalen.
Dan wiebelen normale windows nog wel gewoon :)

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 20:56
Ik heb ook even gauw een vraagje,
ik irriteer me soms mateloos aan 1 klein mankementje,
namelijk dat als ik xgl draai m'n werkblad wisselaar (dat je van bureaublad kan switchen) piepklein wordt en in ineens kan kiezen tussen 16 werkbladen wat toch wel iets te veel van het goede is ;)
Maar zonder xgl krijg ik gewoon netjes 4 werkbladen in m'n wisselaar op normaal formaat
Weet iemand waar ik kan instellen dat ik in xgl ook slechts 4 werkbladen krijg?
in het preferences menu van de wisselaar heeft ie er geen zin in (zonder xgl trouwens wel)
Dus weet iemand waar ik het dan wél kan instellen _/-\o_
Ik heb al lopen googlen maar niks kunnen vinden

specs: Ubuntu dapper

(ja ik geef toe het is een heel erg zeikerig probleem :P )

Jeej alweer een Tweaker

• Dr_Hell
Kijk eens in CSM, general options, numeric values.
Volgens mij kan je met horizontal virtual size het aantal werkbladen regelen.

• Bor
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:03:
Heb je CSM?

Dan moet je onder Wobbly Windows (en dan Numeric Values) het volgende even veranderen:
Map friction: van 0.8 naar 8.0
Map Spring K: van 0.3 naar 3.0

Het zelfde doe ik trouwens met de Maximize settings.

Zo is het effect al stukken minder, maar toch nog 'leuk'. Ik snap ook niet waarom het op zo'n extreme instelling staat als standaard...

Helemaal uitzetten is zo saai, want dan wapperen je Windows ook niet meer als je ze beweegt.
Thanks! Het is inderdaad stukken beter met deze settings. De default settings slaan de plank gewoon mis.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al bekend was maar Gentoo heeft Compiz in Portage gezet, wel unmasken, en xorg-server 1.1.1-r2 installeren. Draait een stuk sneller op mijn x300 dan Xgl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Goed even een compiz updateje. De bekende compiz versie van quinnstorm word oficieel geforkt. De nieuwe naam word Beryl. Voor meer informatie moet je hier maar even kijken:
http://www.compiz.net/top...informations-announcement Er bestaat nu dus naast compiz een nieuwe window manager genaamd Beryl.

• Jesse
  • Laatst online: 19:28
Is er ergens al een tutorial voor het installeren van XGL/Compiz voor Ubuntu Edgy Eft? Ik kom er niet echt uit. XGL en Compiz zitten al wel in de standaard reps. maar daar houd het mee op voor zover ik zie. SLED heeft het beter voor elkaar...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
Jesse schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:26:
Is er ergens al een tutorial voor het installeren van XGL/Compiz voor Ubuntu Edgy Eft? Ik kom er niet echt uit. XGL en Compiz zitten al wel in de standaard reps. maar daar houd het mee op voor zover ik zie. SLED heeft het beter voor elkaar...
edgy eft is nog in beta fase afaik... lijkt me niet iets dat je kan vergelijken met een final als SLED
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste