[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
offtopic:
Dat vind ik persoonlijk niet handig klinken. Zou het ook niet gebruiken. Ik denk trouwens dat er nog maar weinig spelers zijn met die feature. Misschien is het bij jou wel gewoon een kwestie van wennen, aangezien je ontzettend lang de Nomad al gebruikt hebt. Ik weet het verder niet hoor, maar ik zou je toch willen aanraden om de ZVM, danwel een andere speler, een kans te geven. Wie weet valt het na een tijdje mee. Bij het bedienen van een speler zit toch altijd een periode van gewenning. Misschien heb ik het wel helemaal fout, en is de "huidige" manier van bedienen niks voor jou, maar je zult toch in de toekomst meer spelers zien die volgepakt zitten met features en die toch een strak uiterlijk zullen moeten behouden, met weinig knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de toekomst worden het vast en zeker meer van dit soort touch-pad's. Daar ligt ook het probleem niet, de NOAMD heeft ook up, down en selecteren in één toets voor je duim. Het is de manier waarop je dan door de menu's gaat en daar heb ik Creative altijd goed in gevonden, zo ook bij de Zen. Het probleem is nu dat er zo veel functies in de speler zitten waardoor de toetsen zo veel functies kunnen hebben dat het onduidelijk is/word.
Kijk naar telefoons, bij SMS'en heb je 5 tekens per toets. Zonder T9 word het traag, en dan bedoel ik dat het langer duurt totdat je bij de letter bent die je wilt. De Zen heeft dit soms ook, maar dan krijg je de functie die je zoekt helemaal niet door er meerdere keren op te drukken. Soms heb je die snelheid gewoon nodig.
De Zen krijgt zeker een kans, het is een geweldig ding maar die 3 puntjes blijven jammer. Lijn uit vond ik ook belangrijk maar dat heeft hij natuurlijk al met de tv-out kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Bergie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:27:
[...]

De firmware is de software van de speler zelf. Deze zit dus in het geheugen van de speler. Wanneer je nu bijvoorbeeld deze gaat updaten en halverwege valt de speler uit (door een rotte accu of wat dan ook) dan zit je dus met een speler die het helemaal niet meer doet (vergelijk het met een windows installatie die halverwege afgebroken wordt) Het kan dan mogelijk heel erg moeilijk worden om deze firmware dan weer in orde te krijgen.
Oke maar als je de zen naar je toegezonden krijgt zit de software toch al op de mp3 speler?
Of moet je die er nog opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmehhh schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:16:Oke maar als je de zen naar je toegezonden krijgt zit de software toch al op de mp3 speler?
Of moet je die er nog opzetten?
Staat er al op, doen ze in de fabriek al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Maar zodra Creative dus een upgrade uitbrengt kun je deze zelf updaten. Lees ook eens de handleiding door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:24
Ik heb enkele dagen geleden eveneens een Vision:M gekocht (voor 239€ :) ), en ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over (geweldige geluidskwaliteit).
Nu had ik wel een vraagje: mijn speler maakt soms een klik-geluidje als er bijvoorbeeld naar een nieuwe song gesprongen wordt. Is dit normaal, of is dit teken dat de harde schijf misschien enige gebreken vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Normaal gesproken zou een nummer ook uit de buffer geladen moeten worden... dus dan zou je geen geklak van de hdd moeten horen. Is dit vaak zo, of sporadisch?
Sowieso is het niet goed als je hdd klakt trouwens... weet je zeker dat het de hdd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:24
Denk wel dat het de harde schijf is, of het klinkt toch in ieder geval zo... (een nogal mechanische tik)

Tijdens het afspelen van nummers of video's heb ik er totaal geen last van, het is alleen bij 'plotse' veranderingen (zelf naar een volgend nummer springen bijvoorbeeld) dat het geluid soms te horen is, of als ik de speler af zet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga denk toch maar eens m'n Vision M opsturen. Dat ding loopt om de haverklap vast! Best frusterend, want dat rebuilding kost veel tijd. Loop zelfs rond met een veiligheidsspeld in m'n portemonne voor het geval ik 'm weer nodig heb. Zijn er meer mensen waar de Vision meerdere malen per week vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BlueArchon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:03:
Denk wel dat het de harde schijf is, of het klinkt toch in ieder geval zo... (een nogal mechanische tik)

Tijdens het afspelen van nummers of video's heb ik er totaal geen last van, het is alleen bij 'plotse' veranderingen (zelf naar een volgend nummer springen bijvoorbeeld) dat het geluid soms te horen is, of als ik de speler af zet bijvoorbeeld.
Doorgaans is dat een teken dat de hdd stervende is. Echt klakken hoort een schijf niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

BlueArchon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:03:

Als je de achterkant van de speler even tegen je oor houd dan hoor je waarschijnlijk wel of het de harde schijf is of niet.
XeNoBiTe schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:45:
Ga denk toch maar eens m'n Vision M opsturen. Dat ding loopt om de haverklap vast! Best frusterend, want dat rebuilding kost veel tijd. Loop zelfs rond met een veiligheidsspeld in m'n portemonne voor het geval ik 'm weer nodig heb. Zijn er meer mensen waar de Vision meerdere malen per week vastloopt?
Ik heb die van mij nu zo'n een half jaar en in die tijd is hij 2x vastgelopen. Het in principe niet mogen gebeuren vind ik maar foutloze software bestaat nou eenmaal niet dus ik vind het acceptabel. Een paar keer per week zou ik ook zeker niet accepteren. Heb je al eens een firmware update geprobeerd? Misschien werk je nog met een oude (buggy?) firmware.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergie op 06-01-2007 16:36 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: gebruiken jullie ook je equalizer en zo ja welke stand? Of stellen jullie hem handmatig in en welke instellingen gebruiken jullie dan?
Ben wel benieuwd wat het beste klinkt. Na een beetje proberen ben ik er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Laatste firmware heb ik er netjes opgezet, hoopte ook dat het daarmee afgelopen zou zijn. Helaas blijft hij geregeld vastlopen. Ach, garantie is van Creative altijd erg netjes dus zal ze eens een email sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan altijd bij hetzelfde nummer? Die van mij loopt altijd vast bij hetzelfde filmpje bij dezelfde tijd, en reset is de enige optie dan. Kan dus ook aan je bestanden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 09:22
Zijn er al mensen die de vision met vista hebben werken?
Als ik de vision m software installeer, dan kan ik niet via de media explorer bestanden op de schijf zetten. Windows ziet de vision nu als een losse schijf. Ik kan er zo bestanden op zetten.

Normaal zet ik er divx films op, ik kom er dan tijdens het overzetten achter of het audio gedeelte wel of niet word geaccepteerd. Dat had ik nu dus niet. Vanochtend een film via knippen/plakken erop gezet. Audio niet herkend. Speler liep vast. Resetten dus.

Ik kan nergens vista drivers vinden

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me dat Creative eerst uit moet komen met Vistasoftware. Dat je het UMS-gedeelte nog wel kunt gebruiken lijkt me logisch. Echter zo pakt je speler zelf de bestanden dus niet.
Afwachten, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 09:22
Ik heb er bestanden naar toe gesleept, en die kan ik gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Via MTP of UMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat de 30gb geen usb-host functie heeft en de 60gb wel? (dwz foto's van je camera overzetten zonder tussenkomst pc)

alleen op de 60 gb dus ja. Is er iemand die weet of deze gewoon de hele inhoud van de kaart kopieert of alleen .jpg? Want zou ook graag de RAW formaten backuppen.

En er is zeker (nog) geen mogelijkheid om subtitles mee te laten lopen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat het prima mogelijk is om alle data via USB Host over te zetten. Zou niet weten waarom het beperkt zou zijn tot .jpg.
En nee, er is geen mogelijkheid om subtitles te gebruiken, of je moet ze al in de videofile inbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom kan de 30GB niet hosten, het lijkt mij alleen een vinkje ergens in de firmware die Creative aanvinkt. Wat gebeurd er als je 60GB firmware op een 30GB speler zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:26:
Maar waarom kan de 30GB niet hosten, het lijkt mij alleen een vinkje ergens in de firmware die Creative aanvinkt. Wat gebeurd er als je 60GB firmware op een 30GB speler zet?
Wat dacht je van het missen van een fysieke USB Host poort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
De 60 Gig gebruikt een kabeltje die je in de usb poort van de adapter steekt, dus die vlieger gaat niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Da Union schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:51:
De 60 Gig gebruikt een kabeltje die je in de usb poort van de adapter steekt, dus die vlieger gaat niet op :+
Huh? USB-poort van de adapter? Verder lijkt het me geen softwarematig iets. Volgens mij moet je wel degelijk een hardwarecomponent hebben om USB Host functie te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Da Union zegt klopt volgens mij wel hoor, het apparaat is hetzelfde. het zou dus mogelijk moeten zijn om die host erop te krijgen, op de 30GB. Ik denk niet dat m'n vriendin het leuk vind als ik het probeer en ik verneuk de boel :+ Ik ga eerst even foto's kijken nu van de twee Zen's.

Edit:
Heb net dit gevonden, maar het is geen rechtstreekse verbinding zo te zien:

vraag: Kan je vanuit een digitaal fototoestel rechtstreeks foto's overzetten op de creative Vision: M?. Dus zonder tussenkomst van een computer.

antwoord: JA! dat kan met een zogenoemde USB-Bridge. Dat is een portable kastje (meestal met 3AAA-batterijen) dat twee USB-aansluitingen heeft, zodat je tussen twee USB-'slaves' zonder tussenkomst van een PC, files kunt overzetten. Uiteraard is dan vaak alleen simpelweg 'alles overpompen' mogelijk, maar dat is vaak prima natuurlijk (bijv op vakantie foto's van camera naar Zen Vision M). Enige (grote?) nadeel is dat dit op een gescheiden deel van de harde schijf van de ZVM terecht komt. Dit heeft te maken met het gebruikte protocol van overzetten (UMS USB Mass Storage) tussen 'standaard' USB-slaves zoals camera's, mp3players etc. Daardoor kan de ZVM er niet zelf meteen iets van begrijpen zegmaar en dus plaatst hij ze gewoon 1 op 1 als files. Echter niet op het formaat van ZVM zelf en daardoor kun je er vanaf de player zelf NIET bij (!). Dus eerst overhalen naar de PC en daarna is alles weer mogelijk natuurlijk ... (zoals ook de files weer op de ZVM zetten , zodat je ze daar kunt gebruiken etc.)

Hier wordt meer uitlegd en worden ook 3 USB-bridges genoemd.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/194958

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28
Hey mensen,

Ik heb eind december een Zen Vision:M gekregen, ben er zeer tevreden, behalve dan het leven van de batterij. Ik heb het gevoel dat die niet helemaal goed werkt. Als ik hem oplaad en ik hem vervolgens ontkoppel en een tijd niet gebruik (speler staat uit), bijv een nacht, dan lijkt het wel of hij toch leger raakt. Ik heb het nu zo getest:

- Speler een nacht aan de usb gehangen
- 11:00am speler er af gehaald en uit gezet, batterij was vol volgens de Zen
- 19:30pm speler aangezet toen ik boodschappen ging doen, speler was nog vol volgens het metertje
- 19:50pm speler weer uitgezet, heeft dus 20min alleen muziek gespeeld, het metertje gaf niet meer vol aan, 1 streepje minder
- Die avond nog een beetje mee gespeeld voor een paar minuten, paar keer aan en uit gezet om te kijken hoe het met de batterij stond, hij bleef op 1 streepje onder vol staan.
- Vannochtend opnieuw gekeken, nu is de batterij al voor half leeg zegt ie... en dat na 20min spelen en een paar keer aan en uit zetten.

Iemand adviezen, of kan ik gewoon maar gelijk terug gaan naar de mp3shop (en me speler dan waarschijnlijk een tijd kwijt zijn ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar keer laden en ontladen, en dan kijken of hij nog steeds zo over de accu denkt. Maar wel wachten tot de accu ECHT LEEG is, dan weer helemaal opladen. Dat moet je een keer of 3,4 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28
Oke dan zetten we Pulp fiction wel een paar keer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hou er ook rekening mee dat het apparaat niet direct helemaal uitschakelt wanneer je hem uitzet. Dat is bijvoorbeeld te merken als je mp3'tjes speelt, hem uitzet en binnen bepaalde tijd weer aanzet. Dan is 'ie nog bezig op te starten, maar speelt je mp3 al verder. Als je langer wacht moet 'ie de volledige boot weer doorlopen, wat er dus op lijkt te duiden dat 'ie een bepaalde "actieve standby" o.i.d. aanhoudt en na verloop van tijd pas echt uitschakelt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Zo mensen, heb net een ZVM 30Gb black gekocht en ben hem nu aan het opladen. Hij ziet er prachtig uit, voelt zeer degelijk en de bediening is heel makkelijk :) Ik heb em net aan de usb-poort gehangen zodat de batterij opgeladen kan worden. Weet iemand toevallig hoelang dat gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

5-6 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:09:
Wat Da Union zegt klopt volgens mij wel hoor, het apparaat is hetzelfde. het zou dus mogelijk moeten zijn om die host erop te krijgen, op de 30GB. Ik denk niet dat m'n vriendin het leuk vind als ik het probeer en ik verneuk de boel :+ Ik ga eerst even foto's kijken nu van de twee Zen's.

Edit:

vraag: Kan je vanuit een digitaal fototoestel rechtstreeks foto's overzetten op de creative Vision: M?. Dus zonder tussenkomst van een computer.

antwoord: JA! dat kan met een zogenoemde USB-Bridge. Dat is een portable kastje (meestal met 3AAA-batterijen) dat twee USB-aansluitingen heeft, zodat je tussen twee USB-'slaves' zonder tussenkomst van een PC, files kunt overzetten. Uiteraard is dan vaak alleen simpelweg 'alles overpompen' mogelijk, maar dat is vaak prima natuurlijk (bijv op vakantie foto's van camera naar Zen Vision M). Enige (grote?) nadeel is dat dit op een gescheiden deel van de harde schijf van de ZVM terecht komt. Dit heeft te maken met het gebruikte protocol van overzetten (UMS USB Mass Storage) tussen 'standaard' USB-slaves zoals camera's, mp3players etc. Daardoor kan de ZVM er niet zelf meteen iets van begrijpen zegmaar en dus plaatst hij ze gewoon 1 op 1 als files. Echter niet op het formaat van ZVM zelf en daardoor kun je er vanaf de player zelf NIET bij (!). Dus eerst overhalen naar de PC en daarna is alles weer mogelijk natuurlijk ... (zoals ook de files weer op de ZVM zetten , zodat je ze daar kunt gebruiken etc.)

Betekent dat dat de 60gb variant alleen kan dienen als imagetank met tussenkomst van zo'n adapter? Lees nergens dat dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat ik bedoelde met 'adapter' is dat witte ding wat je onder je zen klikt om hem te kunnen opladen ed. wat safrane beschrijft lijkt me meer een apparaat die de USB-host functie op zich neemt.
De 60 gig versie (en mischien de 30 mits er idd geen hardware matig verschil in zit) heeft eigelijk alleen een kabel nodig die van miniusb naar female usb gaat (als dat de goede benamingen zijn) en regelt alles voor de rest zelf.

Je hebt dus niet zo'n adapter nodig, alleen het kabeltje wat bij de zen geleverd word.
wat misschien wel zou kunnen is dat je camera niet ondersteund word door de ZEN, daarover is meer te vinden op de site van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een creative vision gekocht: nu vroeg ik me af als al iemand heeft uitgedokterd of we hier in Belgie ook dat dockingsystem kunnen krijgen via die actie??? Ik had in het begin problemen om hem op te laden, na een half uur deed ie nog niets, nu laad hij plots wel op... Moet ik me zorgen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:09:

Edit:

Maf, nooit geweten dat dit zomaar mogelijk is. Goed om te weten in ieder geval. :)
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:00:
Ik heb gisteren een creative vision gekocht: nu vroeg ik me af als al iemand heeft uitgedokterd of we hier in Belgie ook dat dockingsystem kunnen krijgen via die actie??? Ik had in het begin problemen om hem op te laden, na een half uur deed ie nog niets, nu laad hij plots wel op... Moet ik me zorgen maken??
Of je je zorgen moet maken? Het klinkt niet helemaal ok. Maar kijk maar gewoon of je speler goed werkt of niet. Dat valt zo natuurlijk niet te zeggen.
En je kunt voor België ook een dockingstation krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je kunt voor België ook een dockingstation krijgen.
Waar vind ik het formulier voor België? Of stuur ik gewoon dat van Nederland op?
Ik hou mijn vision goed in de gaten, als er nog iets niet klopt doe ik hem terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik wil ook zo graag gebruik maken van de mooie aanbieding die er nu is (gratis docking station), echter ben ik zowat heel rotterdam afgereden (media markt / kijkshop) en nergens is de zen vision M 60 gig te vinden.

Gisteren maar snel besteld (via tweakers gevonden) bij Icomputers. Mooi die zitten in Vlaardingen (mijn woonplaats). Nu zouden er in eerste instantie twee dagen overheen gaan, krijg ik een berichtje dathet nog wel wat langer kan gaan duren.

Om een lang verhaal kort te maken (volgens mij te laat :P):

Ik wil a.s. zaterdag 13-01 de zen kopen, wie weet een winkel (liefst regio Rotterdam) die de zen op voorraad heeft? Bijna alle winkels die via de link zijn aangegeven werken met een extern magazijn. Hierdoor gaan er minstens drie dagen overheen.

Hoop dat jullie tips of ideeen of misschien wel kennisen hebben die mij kunnen helpen.

Ik heb trouwens nog een vraag. Is € 305 nou de beste prijs momenteel (volgens de pricewatch link wel)

Mvg,

Partysnipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangaande de USB host functie op de 60GB versie kwam ik dit tegen op een review op amazon:
The USB Host feature works well with my camera, slow, but usable transfers for how I use it. For those of you interested in this feature, I can copy about 400 JPG images of about 4.5MB per file in about 1 hour - this is not fast by any stretch but a useful storage option at the end of a day of shooting.
1 uur voor 2 gb :? Erg traag dus, dus niet echt een alternatief voor een imagetank. Mijn huidige vosonic doet 1GB in 4 minuten, en zelfs dat is nog relatief traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde hem ook voor die datum hebben, en kon hem ook nergens vinden in de winkels. Heb hem nu bij laptopplein.nl besteld, dan zou ik hem binnen 24 uur in huis hebben. Zij hebben er zat op vooraad ieg. Heb tevens een AV kabeltje en een screenprotector besteld bij Boxwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:19:
aangaande de USB host functie op de 60GB versie kwam ik dit tegen op een review op amazon:

[...]

1 uur voor 2 gb :? Erg traag dus, dus niet echt een alternatief voor een imagetank. Mijn huidige vosonic doet 1GB in 4 minuten, en zelfs dat is nog relatief traag.
1 uur voor 2GB dus, wel even consequent zijn met de hoofdletters ;)
Het is trouwens 1800MB. Delen door een uur maakt 0,5MB/s. = 4mbps. Dat zijn nog geeneens USB 1.1 snelheden. Dat valt dus wel een beetje tegen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:28:
[...]
Ik wilde hem ook voor die datum hebben, en kon hem ook nergens vinden in de winkels. Heb hem nu bij laptopplein.nl besteld, dan zou ik hem binnen 24 uur in huis hebben. Zij hebben er zat op vooraad ieg. Heb tevens een AV kabeltje en een screenprotector besteld bij Boxwave.
Dan ga ik maar even kijken of ze hem ook op zaterdag leveren...pfff..lastig hoor! Ik zit alles zo door te lezen en net als een klein kind WIL IK HEM NU!!!! :)

Haha geduld is een schone zaak....

Hopen maar dat ik hem op tijd heb

Zijn er misschien mensen die "toevallig" weten waar ik hem anders in een winkel kan kopen?

P.S. ik heb een mail gestuurd naar laptopplein...hopen dt ze reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:53:
[...]
Dan ga ik maar even kijken of ze hem ook op zaterdag leveren...pfff..lastig hoor! Ik zit alles zo door te lezen en net als een klein kind WIL IK HEM NU!!!! :)

Zijn er misschien mensen die "toevallig" weten waar ik hem anders in een winkel kan kopen?

Hehe ik kan het me voorstellen, het is een prachtig apparaat en de actie is ook erg leuk ;) Ik hoop dat je het op tijd kan krijgen. Ik ga Creative vragen of ik ipv een docking station (waar ik persoonlijk niks aan heb) een afstandsbediening kan krijgen, want die krijg je als je de Creative Zen V koopt ipv de Vision M. Ik hoop dat ze ermee akkoord gaan :)

Zijn er trouwens mensen hier die een bestskin nog hebben liggen, of mensen die er een willen? Ik moet er namelijk eentje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik moet er nog steeds een hebben, dus als je er een gaat bestellen dan wil ik wel mee doen!

[ Voor 18% gewijzigd door TheTMC op 11-01-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
TheTMC schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:29:
Ik moet er nog steeds een hebben, dus als je er een gaat bestellen dan mag je er voor mij ook wel een bestellen :9
Ok, nog 1 persoon erbij en dan kan ik het bestellen :)

-Oguz286
-TheTMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:53:
[...]

snel zijn we wel. Gisteren om 3 uur besteld, vandaag om 10 uur 's ochtends al thuis bezorgd door DHL. Yummie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Oguz286 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Ok, nog 1 persoon erbij en dan kan ik het bestellen :)

-Oguz286
-TheTMC
-XeNoBiTe
Zet mij er ook maar bij! Had 'm niet echt netjes erop geplakt, dus een nieuwe kan geen kwaad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Hehe, heel subtiel ;) :P

Ok, maar houd er wel even rekening mee dat ik nog geld op mijn paypal moet storten, dus moet ik eerst daar 3 dagen oid op wachten. Stuur me maar een mail met jullie adresgegevens, dan weet ik waar ik het naartoe moet sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Oguz286 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:56:
[...]
Zijn er trouwens mensen hier die een bestskin nog hebben liggen, of mensen die er een willen? Ik moet er namelijk eentje hebben :)
Past die ook over de 60Gb versie? die schijnt namelijk wat dikker te zijn..
Waar bestel je hem? is het mogelijk door te sturen naar de UK?
Zo ja dan heb ik eventueel wel interesse.. (ben aan het wachten tot mijn CZVM60Gb uit de US komt)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij past ook op de PSP lader..handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Heeft er iemand reactie (email bevestiging) gekregen op het ingestuurde formulier voor de gratis accessoire actie? Op het formulier staat namelijk dat email nodig is zodat ze een bevestiging kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een tip:

Als je speler zeer traag is door de vele content, kan je een cleanup doen:
(het enige wat je kwijt raakt zijn je instellingen!)

1. Zet je speler uit
2. Houd de schuifknop bovenaan naar links, terwijl je met een naald oid. de reset knop in drukt
3. Je komt nu in het service menu, je kan de schuifknop weer los laten
4. Selecteer Clean Up en de ZVM gooit z'n database leeg en herstructureert alles.
5. Als Clean Up klaar is kies je Reboot en laat je je ZVM nog even lekker verder pruttelen.
6. Alles is nu klaar, je speler is een stuk sneller!!

En nog een tip:
Als je geen album art krijgt omdat je WinVista gebruikt moet je de update installeren die normaal voor XP is. Zet de compatibiliteitsmodus op WinXP SP2 tijdens het installeren van de update en alles werkt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:33:
[...]

Past die ook over de 60Gb versie? die schijnt namelijk wat dikker te zijn..
Waar bestel je hem? is het mogelijk door te sturen naar de UK?
Zo ja dan heb ik eventueel wel interesse.. (ben aan het wachten tot mijn CZVM60Gb uit de US komt)
Dat weet ik zo niet, maar daar ga ik wel van uit. Je plakt em geloof ik op de boven en de onderkant, en niet aan de zijkanten, vandaar dat de dikte in principe niet uitmaakt. Ik bestel em via de link die in de TS staat. Stuur me anders een mailtje, dan kan ik er 1 extra bestellen als je dat wil. :)

EDIT: Ik moet beter leren lezen: naar de UK, ja ik weet niet hoe groot het is en hoe je het verstuurd wil hebben. Als het klein genoeg is kan ik het in een envelop doen en je opsturen. Kan ook verzekerd enz, maar dat kost meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Oguz286 op 12-01-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Oguz286 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:04:
[...]

Dat weet ik zo niet, maar daar ga ik wel van uit. Je plakt em geloof ik op de boven en de onderkant, en niet aan de zijkanten, vandaar dat de dikte in principe niet uitmaakt. Ik bestel em via de link die in de TS staat. Stuur me anders een mailtje, dan kan ik er 1 extra bestellen als je dat wil. :)
accepteer je paypal als betaling?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:09:
[...]
accepteer je paypal als betaling?
Ja hoor geen probleem. Stuur me maar een mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:11:
[...]
snel zijn we wel. Gisteren om 3 uur besteld, vandaag om 10 uur 's ochtends al thuis bezorgd door DHL. Yummie :9
Psss....Lucky You, had ik hem daar maar besteld....dan had ik hem ook op tijd binnen. Op de site van icomputers stond 3 werkdagen, na mijn telefoontje hebben ze het maar snel veranderd in 10 werkdagen...AAAHHH

Heb serieus zitten overwegen om naar venlo te rijden (2 uur rit) maar daar gaat het ook weer via een externe leverancier (dus ook niet in huis)...Jammer ben er al een week mee bezig :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb hier een oplader liggen waar een usb uitgang op zit. Het gaat dus echt om een stekker met usb poort. Nu vraag ik me af of ik die kan gebruiken op me Zen (Die ik nog steeds niet heb...GRRR)

ik heb hier gekeken >>>Hillie in "[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic" <<< maar daar kan ik het niet vinden.

Het enige dat erop staat is: MP3 charger / mode AN-5120 / input:110-240 VAC 50-60HZ / output: 5.0 V_200 mA.

Ik heb geen idee wat dit inhoud en of ik hem dan kan gebruiken voor mijn Zen.

Jullie misschien wel?

En sorry dat ik het blijf vragen maar eh.....niemand een idee waar ik (WAAR DAN OOK) morgen een Zen kan kopen?

Alvast en nogmaals bedankt!

Partysnipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ziet er naar uit dat de ZVM 60GB niet compatible is met mijn EOS350D. Vreemd, want volgens creative is de device getest met een 20D en volgens mij kan dat nooit veel verschillen. Hij detecteert het apparaat in elk geval niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:40:
het ziet er naar uit dat de ZVM 60GB niet compatible is met mijn EOS350D. Vreemd, want volgens creative is de device getest met een 20D en volgens mij kan dat nooit veel verschillen. Hij detecteert het apparaat in elk geval niet :(
hmmm...zal ik hem overkopen van je :P

Ik ga ook even op die lijst kijken of ie werkt mmet mijn sony dsc-w1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als hier behoefte aan is kan ik wel een lijst met compatible en niet compatible camera's maken voor in de TS. (naast de lijst die al op de site van Creative te vinden is) Er moet dan wel voldoende input zijn.
Doe even een DM en dan zal ik zien wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:47:
Als hier behoefte aan is kan ik wel een lijst met compatible en niet compatible camera's maken voor in de TS. (naast de lijst die al op de site van Creative te vinden is) Er moet dan wel voldoende input zijn.
Doe even een DM en dan zal ik zien wat ik kan doen.
Ik moet je eerlijk bekenen (noob |:( ) dat ik niet weet wat een dm is....

EDIT: En RoD je bent echt heel goed bezig met dit forum! Dank je wel

EDIT2: Hij staat er niet bij:

Tested with Canon EOS 30D, Canon Powershot A430, Canon Powershot S80, Canon Powershot SD700/IXUS 800 IS, Casio Exilim EX-Z1000, Creative PC-CAM Slim 950, Fuji Finepix F30, Fuji Finepix E900 Zoom, Fuji Finepix A600, Kodak Easyshare P850, Kodak Easyshare V610, Kodak Easyshare C663, Kodak Easyshare Z650, Nikon Coolpix P3, Nikon D200, Olympus FE-150, Panasonic DMC-FZ7, Panasonic DMC-FX01, Pentax Optio A10, Sony Cybershot DSC-S600, Sony Cybershot DSC-H2, Sony Cybershot DSC-T30, Belkin Hi-Speed USB 2.0 8-in-1 Media Reader (F5U248), Dazzle CompactFlash Reader (DM-8000), Transcend Portable Multi-Card Reader (TS-RD13), SanDisk ImageMate- 12-in-1 Reader/Writer, SanDisk MobileMate- SD- Plus 5-in-1 Reader. Camera with Dual Mode Feature (PTP & MSC) may require user to select either one of the mode to work. For other types of media, refer to manufacturer's website for compatibility. Check your Camera or Card Reader's Package Contents for Standard USB Cable availability (not supplied Mini-B cable) for connectivity with ZEN Vision:M USB Host Adapter cable.

Maar ik zal wel een berichtje sturen als ie werkt op mijn Sony (zodra ik heb binnen heb 8)7 )

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correctie. Hij werkt wèl met de EOS350D. Op de camera moet "connectie" worden gezet op print/ptp (is default PC)
Vervolgens komen je afbeeldingen bij imported files binnen en daar kun je ze ook bekijken. Snel is het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Ik moet je eerlijk bekenen (noob |:( ) dat ik niet weet wat een dm is....
offtopic:
Een DM staat voor Direct Message, ook wel private message geheten op andere fora. Ga naar je voorkeuren en onder het kopje privacy om het aan te zetten :)
EDIT: En RoD je bent echt heel goed bezig met dit forum! Dank je wel
Bedankt voor het compliment :)
Maar ik zal wel een berichtje sturen als ie werkt op mijn Sony (zodra ik heb binnen heb 8)7 )
Zeker doen. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:03:
correctie. Hij werkt wèl met de EOS350D. Op de camera moet "connectie" worden gezet op print/ptp (is default PC)
Vervolgens komen je afbeeldingen bij imported files binnen en daar kun je ze ook bekijken. Snel is het helaas niet.
*noted*
Ik zet het voorlopig even onder het FAQ-gedeelte. Mocht er veel informatie binnenkomen over werkende camera's, maak ik er een dedicated lijstje van :)

Update
Het staat in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig is dat hij ook met mijn Vosonic imagetank kan communiceren, dwz hij ziet de naam en de omvang, maar verbreekt dan de connectie omdat hij niet voldoende spanning aan het apparaat kan leveren. Vreemd want de vosonic draait zelf op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan DM's ontvangen...

Ps enig idee over die stekker met usb poort:Het enige dat erop staat is: MP3 charger / mode AN-5120 / input:110-240 VAC 50-60HZ / output: 5.0 V_200 mA.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:19:
Ik kan DM's ontvangen...

Ps enig idee over die stekker met usb poort:Het enige dat erop staat is: MP3 charger / mode AN-5120 / input:110-240 VAC 50-60HZ / output: 5.0 V_200 mA.??
Heb je op de USB plug zelf gekeken naar de polariteit? Dus niet naar het plastic gevalletje. Verder vind ik het vaag dat de output maar 200mA is... Volgens mij hoort USB standaard 500mA te geven. Nouja, werken gaat het wel, mits de polariteit in orde is. Probeer dat dus nog even te checken op het USB plugje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Update
Het staat in de TS :)
netjes, maar het moet zijn;

zet in het menu connectie op "print/ptp" in plaats van PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:22:
[...]

Heb je op de USB plug zelf gekeken naar de polariteit? Dus niet naar het plastic gevalletje. Verder vind ik het vaag dat de output maar 200mA is... Volgens mij hoort USB standaard 500mA te geven. Nouja, werken gaat het wel, mits de polariteit in orde is. Probeer dat dus nog even te checken op het USB plugje zelf.
Kom ik weer als noob zijnde (ships valt nu wel op he?)...maar in die poort staat niks over de polariteit. Het is ook moeilijk uit te leggen.

Het is dus een blokje met de twee pinnen om hem in het stopcontact te stoppen en in dat blokje zit gewoon een usb poort...kanhet kwaad om het gewoonte proberen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:46:
[...]

Kom ik weer als noob zijnde (ships valt nu wel op he?)...maar in die poort staat niks over de polariteit. Het is ook moeilijk uit te leggen.

Het is dus een blokje met de twee pinnen om hem in het stopcontact te stoppen en in dat blokje zit gewoon een usb poort...kanhet kwaad om het gewoonte proberen...?
Ja, dat heet een USB-adapter :P
Maare, je kan het gewoon proberen. In het ergste geval loopt de batterij van je speler leeg, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:19:
Beste allen,

Ik heb hier een oplader liggen waar een usb uitgang op zit. Het gaat dus echt om een stekker met usb poort. Nu vraag ik me af of ik die kan gebruiken op me Zen (Die ik nog steeds niet heb...GRRR)

ik heb hier gekeken >>>Hillie in "[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic" <<< maar daar kan ik het niet vinden.

Het enige dat erop staat is: MP3 charger / mode AN-5120 / input:110-240 VAC 50-60HZ / output: 5.0 V_200 mA.

Ik heb geen idee wat dit inhoud en of ik hem dan kan gebruiken voor mijn Zen.

Jullie misschien wel?

En sorry dat ik het blijf vragen maar eh.....niemand een idee waar ik (WAAR DAN OOK) morgen een Zen kan kopen?

Alvast en nogmaals bedankt!

Partysnipes
Ik heb em hier vandaan:
http://www.online-systems...m&id=1133&action=prodinfo

Is wel in Enschede, maar ze kunnen het in 1 dag bestellen (voor half vijf bestellen, volgende dag rond 12.00 binnen). Is wel 30Gb versie, ik weet niet of je die wil, maar kijk maar even :)
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:01:
[...]
Ja, dat heet een USB-adapter :P
Maare, je kan het gewoon proberen. In het ergste geval loopt de batterij van je speler leeg, afaik.
Ik ga ervan uit dat die dingen standaard zijn, aangezien usbpinnen altijd een vaste functie hebben (als in +, -, data enz), maar ik zou dat niet gaan proberen met dat ding. Hij zegt dat dat ding 200mA levert terwijl een standaard usb-poort 500mA kan leveren. Als de Zen ook 500mA trekt, dan blaast hij de usb-oplader op en misschien beschadigd hij daarbij ook zijn Zen. Zou toch wel erg zonde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oguz286 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:17:

Ik ga ervan uit dat die dingen standaard zijn, aangezien usbpinnen altijd een vaste functie hebben (als in +, -, data enz), maar ik zou dat niet gaan proberen met dat ding. Hij zegt dat dat ding 200mA levert terwijl een standaard usb-poort 500mA kan leveren. Als de Zen ook 500mA trekt, dan blaast hij de usb-oplader op en misschien beschadigd hij daarbij ook zijn Zen. Zou toch wel erg zonde zijn ;)
Nee de speler gebruikt gewoon wat hij kan. Als het voltage maar goed is :) + en - is verder trouwens niet altijd standaard. Net als de connector van een jack-plug. Bij Apple is dat anders dan bij Creative. Dus de ground/video/audio ed. Hoe het precies zit weet ik niet. Maar het is echter wel zo dat niet alle USB opladers werken.
Dat komt er van als men zich niet aan standaards wil houden... heeft er natuurlijk ook mee te maken dat men voor de oplader kiest die het desbetreffende merk zelf gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Nee de speler gebruikt gewoon wat hij kan. Als het voltage maar goed is :) + en - is verder trouwens niet altijd standaard. Net als de connector van een jack-plug. Bij Apple is dat anders dan bij Creative. Dus de ground/video/audio ed. Hoe het precies zit weet ik niet. Maar het is echter wel zo dat niet alle USB opladers werken.
Dat komt er van als men zich niet aan standaards wil houden... heeft er natuurlijk ook mee te maken dat men voor de oplader kiest die het desbetreffende merk zelf gemaakt heeft.
Nou mijn electronicakennis zegt mij dat een apparaat een bepaalde hoeveelheid stroom trekt en dan een ander apparaat het levert. Zodra er niet genoeg geleverd wordt, wordt de stroomleveraar opgeblazen :P Tenzij er in de Zen een stuk electronica zit die kan 'meten' hoeveel stroom de adapter kan leveren (nooit gezien btw), dan is er geen probleem.

En over de polariteit, je zei net dat je dan de accu leeg trekt als je het verkeerd om plaatst... nou ik zou het niet doen, want hij doet wel meer dan alleen de accu leegtrekken :P Maar je hebt idd gelijk over de standaarden, ik had er niet aan gedacht dat merken zich niet aan de standaarden houden zodat je goedkope dingen veel te overpriced bij ze moet kopen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oguz286 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:26:
[...]

Nou mijn electronicakennis zegt mij dat een apparaat een bepaalde hoeveelheid stroom trekt en dan een ander apparaat het levert. Zodra er niet genoeg geleverd wordt, wordt de stroomleveraar opgeblazen :P Tenzij er in de Zen een stuk electronica zit die kan 'meten' hoeveel stroom de adapter kan leveren (nooit gezien btw), dan is er geen probleem.
Nouja. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb mensen (niet persé deze speler) adapters met verschillende amperages zonder problemen zien gebruiken.
En over de polariteit, je zei net dat je dan de accu leeg trekt als je het verkeerd om plaatst... nou ik zou het niet doen, want hij doet wel meer dan alleen de accu leegtrekken :P Maar je hebt idd gelijk over de standaarden, ik had er niet aan gedacht dat merken zich niet aan de standaarden houden zodat je goedkope dingen veel te overpriced bij ze moet kopen :( :P
Hmm, lijkt me niet dat het schade toe kan brengen toch? :?

Nu ik er eigenlijk zo over nadenk. Dit soort dingen komen constant terug. Ik zou wel eens ergens een betrouwbare informatiebron over dit soort dingen willen hebben. Helaas heb ik dit nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Hmm, lijkt me niet dat het schade toe kan brengen toch? :?

Nu ik er eigenlijk zo over nadenk. Dit soort dingen komen constant terug. Ik zou wel eens ergens een betrouwbare informatiebron over dit soort dingen willen hebben. Helaas heb ik dit nog niet kunnen vinden.
Grote kans dat je de Zen opblaast :) Maar ik ben dan ook electronicus :P
Ik had ergens een hele mooie link naar een site waar basis electronica wordt uitgelegd, heel handig om dingen op te zoeken, maar ik kan em zo niet vinden. Ik zal het wel posten als ik het heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het lijkt me toch maf... Stel je pakt een verkeerde USB lader en BOEM doet je speler. Zou daar niet een soort beveiliging voor zijn? Ik kan me dit niet voorstellen. Vooral niet als je met opzet de polariteit veranderd om je eigen lader aan de man te brengen (áls dat zo is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Er zal vast wel beveiliging in zitten, maar ik zou mijn Zen toch niet op het spel zetten om het even te proberen. Je moet altijd uitkijken, ik heb vaak genoeg gezien dat apparaten kapot gingen omdat de verkeerde adapter was gebruikt. Ik bouw mijn adapters altijd zelf, is een stuk goedkoper en kwalitatief een heel stuk beter :) Deze plaats ik dan altijd bij het apparaat waar die bij hoort, anders kunnen er problemen ontstaan :X

Trouwens die beveiliging is heel makkelijk te maken met een diode, maar nogmaals, ik zou het er niet op wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oguz286 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:49:
Er zal vast wel beveiliging in zitten, maar ik zou mijn Zen toch niet op het spel zetten om het even te proberen. Je moet altijd uitkijken, ik heb vaak genoeg gezien dat apparaten kapot gingen omdat de verkeerde adapter was gebruikt. Ik bouw mijn adapters altijd zelf, is een stuk goedkoper en kwalitatief een heel stuk beter :) Deze plaats ik dan altijd bij het apparaat waar die bij hoort, anders kunnen er problemen ontstaan :X

Trouwens die beveiliging is heel makkelijk te maken met een diode, maar nogmaals, ik zou het er niet op wagen :)
Nee, voorkomen is beter dan genezen natuurlijk. Ik snap dat zoiets sowieso geen goed doet voor je speler. Echter, mocht het dus inderdaad misgaan bij de verkeerde adapter zou ik dit wel erg opmerkelijk vinden, aangezien je zelf moedwillig de polariteit omdraait, wetende dat dit schade kan veroorzaken aan het product dat je maakt. Dan bouw je daarvoor een beveiliging in lijkt me. Maargoed, laten we het inderdaad maar niet uitproberen :)
Al zou ik wel benieuwd zijn naar resultaten met verschillende adapters. Misschien iemand die Kapotte ZVM heeft die nog wel wil opladen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Laatst online: 13-09 08:12
De ZEN is redelijk goed beveiligd tegen verkeerde spanningen ben ik pasgeleden achter gekomen. In de auto gebruik ik een universele adaptor. Met een schuifschakelaartje kan je de spanning instellen van 3 tot maximaal 12 Volt.

Op een gegeven moment viel het me op dat de ZEN op z'n accu's liep terwijl hij wel extern gevoed werd. (Geen bliksemsymbooltje en ook geen stekker symbooltje). Toen bleek die adaptor op 12V te staan. Nadat ik hem weer op 4,5 Volt had ingesteld, verscheen het stekkersymbooltje weer.

Wat betreft als je ZEN meer stroom vraagt dan de voeding kan leveren: dat veroorzaakt inderdaad overbelasting op je voeding. Indien deze daar niet tegen is beveiligd dan kan deze daardoor beschadigd raken of stuk gaan, afhankelijk van in hoeverre deze wordt overbelast.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien al gepost, maar een makkelijke manier om AC3 films snel om te zetten is met PocketDivxEncoder. Deze kan alleen het geluid converteren en laat de film zoals ie is. In ca. 10 minuten gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jeroen O schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:01:
De ZEN is redelijk goed beveiligd tegen verkeerde spanningen ben ik pasgeleden achter gekomen. In de auto gebruik ik een universele adaptor. Met een schuifschakelaartje kan je de spanning instellen van 3 tot maximaal 12 Volt.

Op een gegeven moment viel het me op dat de ZEN op z'n accu's liep terwijl hij wel extern gevoed werd. (Geen bliksemsymbooltje en ook geen stekker symbooltje). Toen bleek die adaptor op 12V te staan. Nadat ik hem weer op 4,5 Volt had ingesteld, verscheen het stekkersymbooltje weer.

Wat betreft als je ZEN meer stroom vraagt dan de voeding kan leveren: dat veroorzaakt inderdaad overbelasting op je voeding. Indien deze daar niet tegen is beveiligd dan kan deze daardoor beschadigd raken of stuk gaan, afhankelijk van in hoeverre deze wordt overbelast.
Tenzij de Zen daar ook tegen beveiligd is :P Ik denk wel dat dat zo is.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:39:
misschien al gepost, maar een makkelijke manier om AC3 films snel om te zetten is met PocketDivxEncoder. Deze kan alleen het geluid converteren en laat de film zoals ie is. In ca. 10 minuten gebeurd.
VirtualDub kan dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:48:
[...]

Tenzij de Zen daar ook tegen beveiligd is :P Ik denk wel dat dat zo is.

[...]

VirtualDub kan dit ook :)
weet je toevallig of dat dan ook tegelijk met het inbakken van subs kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:17:
[...]

weet je toevallig of dat dan ook tegelijk met het inbakken van subs kan?
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Alstublieft :P
En ja, dat kan tegelijk, echter, als er subs ingebakken moeten worden moet de video dus ook mee gecodeert worden. Codec kan gelijk blijven, maar er moeten wel subs op de video gebakken worden, dus dan is het niet meer puur audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oguz286 : Thnx maar wil toch de 60 Gb versie. Heb inderdaad even gekeken en die hebben ze niet...jammer voor mij maar de aanbieding (gratis docking station red ik niet meer). Ik ga het overigens wel proberen hoor! Ik schrijf gewoon eenbrief waarin ik aangeef hoe lang ik al bezig ben...(met mijn mailtjes als bewijs). Waarschijnlijk annuleer ik mijn bestelling bij icomputers en besteld ikhem bij laptopplein....

@ de rest: bedankt voor de info over die usb adapter (o zo heet zo'n ding....;o)...Bedankt. Ik ga het niet zomaar proberen...Straks doet ie kaboem...GEEN ZIN IN...

Ik neem het forum nog even door voor de alternatieven voor adapters want ik wil er niet zo veel geld voor neerleggen. Ik hoop dat deze adapters wel bij degewonen winkels te koop zijn (handyman ofzo?) ik ga wel eerst ff checken voordat ik julle lastig val....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
nvm

Om deze post toch maar even nut te geven... Ik keek eens rond op Youtube en zag dat daar een boel leuke filmpjes van de ZVM.
Een greep uit de vele filmpjes:
ZVM in actie:
Klik
Klik
Klik
What's in the box:
Klik

En een ietwat komedieus filmpje over de ZVM vs. iPod:
Klik
Hij is niet helemaal juist, maar ik moest er toch aardig om lachen :P

[ Voor 197% gewijzigd door RoD op 13-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:51:
nvm

Om deze post toch maar even nut te geven... Ik keek eens rond op Youtube en zag dat daar een boel leuke filmpjes van de ZVM.
Een greep uit de vele filmpjes:
ZVM in actie:
Klik
Klik
Klik
What's in the box:
Klik

En een ietwat komedieus filmpje over de ZVM vs. iPod:
Klik
Hij is niet helemaal juist, maar ik moest er toch aardig om lachen :P
Ik moet minder op dit forum komen mey al die goede reviews en filmpjes...in elk geval tot ik demijn heb :*) Haha leuk! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even gekeken. Als ik het goed begrijk krijg je dus zo'n blokje bij je Zen waar je een netstroom adapter zelf bij moet kopen...Dat zijn die universele dingen. Dan moet ik alleen nog letten op het kabeltje dat dus in dat blokje stop? (buitenkant- binnenkant +) Die universele netstroomadapters kan je overal kopen dus dat is mooi! (volgens mij heb ik die nog wel liggen ergens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet gewoon een USB adapter met buitenkant - en binnenkant + hebben ja. Als je daar op let zou het gewoon moeten werken. En die adapters zijn universeel inderdaad, en niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is tenminste iets dat makkelijk leverbaar is....dat is wel ennadeelvan Creative hoor! Ik hadhet erover met 1 van de vele winkels waar ik vandaag geweest ben, hij gaf ook aan dat het altijd (qua leveringen) lastig is met de distribiteurs....

In elk geval scheelt dat weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!
Ik heb een probleem met mijn speler.
Als ik hem wil aanzetten doet hij helemaal niets meer, er gaat geen lampje branden en het scherm gaat ook niet aan.
Als ik hem oplaadt gaat er wel een blauw lampje knipperen maar verder gebeurd er helemaal niets.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?
Dit probleempje komt overigens uit het niets, heb verder nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
In het boekje staat dat als je hem voor het eerst oplaad, dat de blauwe lamp dan gaat knipperen en dat het een tijdje kan duren voordat de accu vol genoeg is zodat de scherm aangaat. Ik zou zeggen, laat hem eens aan de lader hangen. Anders vermoed ik dat je accu gaar is.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:03:
In het boekje staat dat als je hem voor het eerst oplaad, dat de blauwe lamp dan gaat knipperen en dat het een tijdje kan duren voordat de accu vol genoeg is zodat de scherm aangaat. Ik zou zeggen, laat hem eens aan de lader hangen. Anders vermoed ik dat je accu gaar is.

Succes! :)
Ik heb mijn zen al meer dan een half jaar dus het is niet de eerste keer dat ik hem oplaad.
De mogelijkheid bestaat overigens zeker dat ik een gare accu heb. Andere mensen op dit forum hebben hier ook al last van gehad. Een veel voorkomend probleem volgens mij.
Ik wacht het nog wel effe af. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Ik heb mijn zen al meer dan een half jaar dus het is niet de eerste keer dat ik hem oplaad.
De mogelijkheid bestaat overigens zeker dat ik een gare accu heb. Andere mensen op dit forum hebben hier ook al last van gehad. Een veel voorkomend probleem volgens mij.
Ik wacht het nog wel effe af. Bedankt voor je reactie.
Ik zie trouwens dat ze bij Apple een bepaalde service hebben dat ze professioneel de accu vervangen. Kan dat ook bij de Zen? Misschien zou je daar meegeholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Je kan een accu ook bestellen bij de fabrikant (als dat voor particulieren mogelijk is), want het typenummer is bekend. Maar als jij je ZVM nu 6 maanden hebt, heb je garantie dus gewoon terugsturen. Kijk ik wil mijn ZVM wel langer dan een jaar gebruiken en het is fijn om te weten dat je de hdd en accu van dat ding kan vervangen, maar dan wel buiten de garantieperiode natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het buiten de garantieperiode als "service" vervangen moet worden zal de prijs ook wel niet mals zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker nog niemand ervaringen mee wat dat dan zou kosten?

FF iets anders, icomputers heeft hem no steeds niet in huis, bij laptopplein zondag besteld en betaald en hij staat helaas nog steeds op 1 (bestelling geplaatst) en nu krijg ik een mailtje van mp3shop dat ie in huis is...GRRR wat een mazzel heb ik toch weer...

Ging dat bij jullie ook zo makkelijk (al langer dan 1,5 week bezig dat ding te bestellen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Mediamarkt heeft em ook liggen (althans, in Groningen), dus daar zou je ook kunnen kijken. Al weet ik niet of de prijs daar wel zo gunstig is. Maar wellicht dat je er wat vanaf kunt lullen, ze willen nog wel ns wat van de prijs afdoen als jij zegt dat je em online (veel) goedkoper kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weet je wat ik ga doen; ik ga hem gewoon bij mp3shop bestellen dan heb ik hem morgen en mijn bestelling annuleer ik gewoonbij laptopplein. Ik was trouwens naar de mediamarkt gegaan (rotterdam) maar daar hadden ze hem niet. En daar gaven ze ook aan dat ze die waarschijnlijk nergens hadden...

Dus nog 1 nachtje slapen en dan: YIHAAAA!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik hoop dat ze jouw inzending accepteren. Je bent dan al een hele tijd bezig, maar regels zijn regels. Hopelijk doen ze niet moeilijk en krijg jij alsnog een docking station ;) Ik heb trouwens nog steeds geen bevestiging gehad, blijkbaar is het druk daar :P Ik hoop dat ze mijn brief lezen en me een afstandsbediening sturen. We kunnen beide wel wat geluk gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik heb afgelopen weekend dus ook een Vision:M gekocht via een webshop, gisteren is het ding opgestuurd en vandaag zou hij aankomen. Ik lees nu pas van die actie betreft dat gratis docking station. Ik vraag me af wat nu mijn aakoopdatum zou zijn: 14 (besteldatum), 15 (verzenddatum) of 16 (ontvangstdatum) januari, iemand enig idee :p? (niet dat ik erg veel meerwaarde hecht aan dat dockingstation, maar het zou altijd leuk zijn om er een te krijgen ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Toolskyn op 16-01-2007 11:09 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de aanvraag van de docking station nu, ik denk, 3 weken geleden de deur uit gedaan. Er is nog steeds geen antwoord, heeft iemand anders hem gekregen met deze actie? Zo ja, hoe lang duurde dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Toolskyn schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:07:
Ik heb afgelopen weekend dus ook een Vision:M gekocht via een webshop, gisteren is het ding opgestuurd en vandaag zou hij aankomen. Ik lees nu pas van die actie betreft dat gratis docking station. Ik vraag me af wat nu mijn aakoopdatum zou zijn: 14 (besteldatum), 15 (verzenddatum) of 16 (ontvangstdatum) januari, iemand enig idee :p? (niet dat ik erg veel meerwaarde hecht aan dat dockingstation, maar het zou altijd leuk zijn om er een te krijgen ;))
Er moet op de stempel van de brief max. 15 januari staan en hij moet uiterlijk 31 januari bij Creative aankomen. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast