[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil graag zo'n afstandbediening aanschaffen maar waar kan ik dat het beste doen? Volgens mij moet je dan allemaal andere rotzooi erbij kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
jpboere schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:22:
Ik wil graag zo'n afstandbediening aanschaffen maar waar kan ik dat het beste doen? Volgens mij moet je dan allemaal andere rotzooi erbij kopen of niet?
Nee hoor, hoe kom je daarbij? Je kunt em bijvoorbeeld hier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en is zeker aan te raden!!!
Kijk even beter op internet voor goedkopere prijzen (bv bol.com, daar heb ik hem gekocht)

Ideaal voor onderweg en op de fiets.

Nu ik het er toch over heb, als mijn speler uitstaat, en ik trek de remote plug bij de zvm eruit, dan kan hij opeens zichzelf inschakelen, zonder dat ik de schuifknop met 1 vinger heb aangeraakt, anders om kan het ook, ik trek de plug eruit en dan sluit de zvm zichzelf ineens af... :|
Is dit ook bekend bij jullie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oguz286: dat meen je niet...die stempel ga ik dus niet meer redden...

Enniwee: Na 3 webwinkels en waarschijnlijk 10 "reguliere" winkels heb ik hem dan eindelijk binnen!!!
Ziet er gelikt uit...Morgen die brief de deur uit (voor de dockingstation) want volgensmij gaat het om de datum die op de factuur staat.(Goede hoop)

Nu heb ik hem dus binnen, waar moet ik nou mee beginnen?

1 - Opladen (5 uur? - Mag het ook langer? dan laat ik hem vannacht in de oplader staan)
2 - Kan ik ondertussen muziek enzo erop zetten?
3 - Wel of niet upgraden? - ik weet dus niet of ik de muziek hard genoeg vind. Ik weet niet eens welke versie ik heb..hmmm...

Hoe zouden jullie het aanpakken?

Nogmaals...ik ben blij!!!!

Mp3shop.nl: Jullie zijn de beste...berichtje gekregen of ik hem wilde bestellen. Gedaan (20.00 uur|) en vandaag thuis gestuurd! Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1. Dat kan prima ja.
2. Idem. Wel is het aan te raden de batterij een paar keer helemaal op te laden en te ontladen om em op z'n volledige sterkte te laten komen.
3. Upgraden van de firmware? Tsja, waarom niet? Kan sowieso weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:25:
@oguz286: dat meen je niet...die stempel ga ik dus niet meer redden...

Enniwee: Na 3 webwinkels en waarschijnlijk 10 "reguliere" winkels heb ik hem dan eindelijk binnen!!!
Ziet er gelikt uit...Morgen die brief de deur uit (voor de dockingstation) want volgensmij gaat het om de datum die op de factuur staat.(Goede hoop)

Nogmaals...ik ben blij!!!!
Gefeliciteerd kerel! ;) Bij de regels staat toch echt dat de factuurdatum max. 15 januari moet zijn EN op de stempel moet ook max. 15 januari staan. Maargoed, je bent zolang bezig, je zou er toch een brief bijdoen? Heb ik ook gedaan (om andere redenen maargoed ;) ), niet geschoten is altijd mis he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:10:
[...]

Gefeliciteerd kerel! ;) Bij de regels staat toch echt dat de factuurdatum max. 15 januari moet zijn EN op de stempel moet ook max. 15 januari staan. Maargoed, je bent zolang bezig, je zou er toch een brief bijdoen? Heb ik ook gedaan (om andere redenen maargoed ;) ), niet geschoten is altijd mis he :)
Haha zo is het maar net! Niet geschoten is altijd mis...Dank en ik ga eens ff het een en ander uitvogelen. Vandaag gaat het me niet meer luken om hem te testen met mijn sony maar diehouden jullie nog tegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Ik heb mijn ZVM vandaag ook binnen :)

Alleen de oordopje is veel te groot en oncomfortabel.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:44:
Ik heb mijn ZVM vandaag ook binnen :)

Alleen de oordopje is veel te groot en oncomfortabel.
Ik vind het meevallen eerlijk gezegd. Gelukkig smaken verschillen :)
Ik ga trouwens wel nieuwe oordopjes kopen, kwalitatief toch veel beter heb ik mij laten vertellen.

Wel vind ik dat het best lang duurt om mijn muziek over te zetten....Maar ja jullie weten hoe ongeduldig ik ben 8)

Heb de nieuwste driver die ik kon vinden (Amerikaans) erop staan. Dus het geluid zal harder zijn (heb het geluid nog niet gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik vind dat het best snel gaat, dat muziek erop zetten. Gebruik je wel USB2.0? :P
Over de firmware: ik heb gelijk de amerikaanse versie erop gezet. Moest toen wel in service-mode oid om de firmware opnieuw erin te laden, omdat er achter de versie nog steeds een 'e' stond. Maar hij gaat wel hard vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:27:
Ik vind dat het best snel gaat, dat muziek erop zetten. Gebruik je wel USB2.0? :P
Over de firmware: ik heb gelijk de amerikaanse versie erop gezet. Moest toen wel in service-mode oid om de firmware opnieuw erin te laden, omdat er achter de versie nog steeds een 'e' stond. Maar hij gaat wel hard vind ik :D
Ik gebruik de usb poort van mijn computer...volgens mij is dat wel 2.0...maar misschien komt het omdaty er 35 gig aan muziek in 1 kerop moest :9

Ik heb hetzelfde moeten doen vwb de firmware....nu naar werk (met de trein) dus ff testen!

Werkse!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Oguz286 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:10:
[...]

Ik weet niet, maar volgens mij staat er alleen maar dat het voor 31 januari aangekomen moet zijn, en dat ze daarvoor naar de datum van de poststempel kijken... ik kan in de voorwaarden nergens wat vinden over de stempel die ook 15 januari moet zijn. Ik probeer het in ieder geval maar gewoon, misschien lukt het nog...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik ben ook zo'n oen he :X

"Aanvragen voor een Gratis Accessoire dienen
in elk geval niet later dan 31 januari 2007 (datum poststempel) te zijn ontvangen."

Staat in de algemene voorwaarden, dus je hebt nog wel tijd so it seems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja toch? Nou ja we proberen het in elk geval! Geluid is echt super en dan hebik niet eens nieuwe dopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:30:
ja toch? Nou ja we proberen het in elk geval! Geluid is echt super en dan hebik niet eens nieuwe dopjes!
Dan heb je nog niks gehoord :P Als je er goeie doppen bijkoopt dan zul je zeker nog verbeteringen merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik vind het wel een fantastische speler na een kleine 2 dagen spelen! Erg goeie geluidskwaliteit, veel beter dan ik gewend ben en zelfs de FM radio heeft geweldige ontvangst! De weergave van kleuren is ook erg mooi voor zo'n schermpje, had ik niet verwacht dat het er toch nog zo goed uit zou zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Toolskyn op 17-01-2007 21:49 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik zit er ook serieus over te denken om deze speler aan te schaffen!

Heb nu nog de Zen Xtra 30 GB, fijne speler maar wel wat groot tegenwoordig, en vrij onhandige bediening. Ook werkt het knopje menu niet echt goed meer, en raakt de accu snel leeg.

Redelijk excuus voor een nieuwe dus, ben alleen benieuwd of de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de Zen Xtra. Dat was namelijk prima voor elkaar, en ik wil er wat dat betreft echt niet op achteruit gaan. Zijn er hier mensen die zowel de Zen Xtra en de Vision:M hebben geluisterd en kunnen vergelijken?

Verder vraag ik me af welke accessoires ik er het beste bij kan nemen. Dat pakket lijkt vrij interessant, alleen aan die dopjes heb ik niets omdat ik vermoed dat m'n Sony MDR EX71 dopjes beter zijn. Maar een screenprotector en silicon case lijkt me wel handig, hoewel t niet echt duidelijk is welke case nou t beste is en of ie nou echt transparant is of niet.

De netadapter, A/B en AV-out kabel wil ik sowieso erbij. Ik begrijp dat de Docking station actie tot de 15e januari liep en ik daar nu te laat voor ben?

In het kort mijn vragen: is de geluidskwaliteit vergelijkbaar met de Zen Xtra, welke case is aan te raden, en ben ik idd te laat voor die docking station actie?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor die actie ben je te laat, je speler moest voor 15 januari gekocht zijn. Case... tsja, ik zou een invisible shield nemen. Genoeg protectie en je merkt het bijna niet eens dat ie er zit :) Ik heb geen ervaring met de geluidskwaliteit maar ik kan het me niet voorstellen dat Creative er op achteruit is gegaan. Wat ik je kan aanraden is om eens naar een Mediamarkt te gaan waar ze de ZVM hebben liggen, en dan je eigen oordoppen meenemen. Kun je het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chi3F schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:13:
Verder vraag ik me af welke accessoires ik er het beste bij kan nemen. Dat pakket lijkt vrij interessant, Maar een screenprotector en silicon case lijkt me wel handig, hoewel t niet echt duidelijk is welke case nou t beste is en of ie nou echt transparant is of niet.
heb het accesoires pakket net binnen, nu de zen zelf nog...
Die silicon case is transparant maar niet helemaal beetje melkachtig dus..
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=33097&dimensionid=1&shopid=1

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

RoD schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:16:
Voor die actie ben je te laat, je speler moest voor 15 januari gekocht zijn. Case... tsja, ik zou een invisible shield nemen. Genoeg protectie en je merkt het bijna niet eens dat ie er zit :) Ik heb geen ervaring met de geluidskwaliteit maar ik kan het me niet voorstellen dat Creative er op achteruit is gegaan. Wat ik je kan aanraden is om eens naar een Mediamarkt te gaan waar ze de ZVM hebben liggen, en dan je eigen oordoppen meenemen. Kun je het eens testen.
Thx voor de tip, daar ga ik volgende week maar even langs. Moest er sowieso nog ff heen dus dat komt mooi uit :P
ToolkiT schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:20:
[...]

heb het accesoires pakket net binnen, nu de zen zelf nog...
Die silicon case is transparant maar niet helemaal beetje melkachtig dus..
[afbeelding]
Ah oke, ik wil namelijk zoveel mogelijk die zwarte kleur behouden met de case eromheen, anders vind ik t zonde :) Zag ook dat er een zwarte case is, maarja dan zie je de leds weer niet...

Nog een vraagje trouwens, any chance dat de adapter van m'n zen Xtra gaat werken op Vision:M? Het is gewoon zo'n adapter met standaard plugje, gebruikt de Vision die ook of heeft die een aparte?

[ Voor 45% gewijzigd door Chi3F op 18-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Chi3F schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:30:
Nog een vraagje trouwens, any chance dat de adapter van m'n zen Xtra gaat werken op Vision:M? Het is gewoon zo'n adapter met standaard plugje, gebruikt de Vision die ook of heeft die een aparte?
Als hij 5 volt levert met aan de binnenkant de pluspool en de buitenkant de minpool, dan zal hij wel werken :) Trouwens over de geluidskwaliteit... Ik had hiervoor een Creative Muvo 256Mb (zo'n klein oud ding) en de geluidskwaliteit van dat ding is ook super, net zoals de ZVM. Creative heeft altijd wel degelijke producten gemaakt, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat ie slechter zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim 2 jaar met veel plezier een Creative Nomad Zen van 20GB gehad. Laatst heb ik de nieuwe Ipod Video van 80GB gekocht. Nu ben ik erg blij dat ik mijn Creative nog heb, want het grootste probleem ondervind ik met Itunes. Je kunt alleen van PC naar Ipod synchroniseren en dat is voor mij echt een nadeel. De Ipod gaat dus weer in de verkoop en nu kijk ik naar de Zen Vision M van 60GB. Kan de bijbehorende versie van de Media Source Organizer echter nog steeds 2 kanten op synchroniseren? Als mijn pc crasht (zal niet de eerste keer zijn), wil ik wel de inhoud van mijn MP3 speler kunnen terugkopieren naar mijn harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Door MTP te gebruiken kun je ook gewoon je files kopiëren vanuit de verkenner, lekker makkelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RoD schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:12:
Door MTP te gebruiken kun je ook gewoon je files kopiëren vanuit de verkenner, lekker makkelijk dus :)
Maar dat kan toch maar met een beperkt gedeelte van je HD?
En kan je die MP3s etc ook afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ToolkiT schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:15:
[...]

Maar dat kan toch maar met een beperkt gedeelte van je HD?
En kan je die MP3s etc ook afspelen?
Neehoor, dat wat jij bedoelt is UMS mode. Dat kan ook met de ZVM, maar MTP werkt net ietsje anders. Het lijkt er erg op, maar het is niet hetzelfde. Met MTP kun je bijvoorbeeld geen mappen aanmaken, en "knippen en plakken" werkt niet, je mag alleen "kopiëren en plakken". En je hebt WMP10 op je pc nodig (waar je verder niks mee te maken _hoeft_ hebben als je alles via verkenner doet). Je zou kunnen zeggen dat het een manke versie van UMS is.
Met een omweg is het trouwens wel mogelijk mappen aan te maken. Syncen met WMP zorgt ervoor dat WMP voor elke toegevoegde artiest een map aanmaakt. Jij kunt dan die mappen renamen :Y)
Omslachtig, maar ach... het is beter dan iTunes denk ik zo.

Er staat trouwens ook een puntje over in de FAQ van de TS, kijk daar anders ook even naar :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 19-01-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Goh wie zou die topicstarter nou zijn? :P

Maar idd, je kan WMP mappen aan laten maken voor artiesten om ze vervolgens te renamen :) En dat vind ik persoonlijk heel fijn, aangezien ik hou van structuur in mijn data :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RoD schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Neehoor, dat wat jij bedoelt is UMS mode. Dat kan ook met de ZVM, maar MTP werkt net ietsje anders. Het lijkt er erg op, maar het is niet hetzelfde. Met MTP kun je bijvoorbeeld geen mappen aanmaken, en "knippen en plakken" werkt niet, je mag alleen "kopiëren en plakken". En je hebt WMP10 op je pc nodig (waar je verder niks mee te maken _hoeft_ hebben als je alles via verkenner doet). Je zou kunnen zeggen dat het een manke versie van UMS is.
Met een omweg is het trouwens wel mogelijk mappen aan te maken. Syncen met WMP zorgt ervoor dat WMP voor elke toegevoegde artiest een map aanmaakt. Jij kunt dan die mappen renamen :Y)
Omslachtig, maar ach... het is beter dan iTunes denk ik zo.

Er staat trouwens ook een puntje over in de FAQ van de TS, kijk daar anders ook even naar :)
Ik weet van het verschil af, maar wist niet meer welke welke was... bedankt voor de verduidelijking..

btw op het forum van creative zag ik de tip om media monkey te gebruiken, heeft er hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oguz286 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:33:
Ey, ik zit de boel daar niet voor niks te typen hè :(
:+ :P
ToolkiT schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Ik weet van het verschil af, maar wist niet meer welke welke was... bedankt voor de verduidelijking..

btw op het forum van creative zag ik de tip om media monkey te gebruiken, heeft er hier iemand ervaring mee?
Jahoor :Y) Mediamonkey is ook een erg populair programma. Is een soort iTunes, dus om je muziekbibliotheek mee te beheren ed. Kan ook tags ophalen en album arts toevoegen. Erg handig om "erbij" te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg lief hoor jullie reacties, maar is er nou niemand die mijn frustratie deelt? Ik vind Creative Media Source nu eenmaal een geweldig programma en het legt geen restricties op zoals Itunes. Daarnaast is het vele malen beter dan alternatieve software voor Ipods, dus dat is voor mij al de keuze voor Creative (afgezien van de goede specs). Naahh, welke Creative Zen Vison M user gebruikt de software om zijn mp3 speler zowel van links naar rechts te synchroniseren zoals ik dat gewend ben met mijn "oude Jukebox"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik heb een Creative Zen Vision 30 GB (dus geen Vision:M). Maar ik denk dat ze allebei wel ongeveer hetzelfde werken, daarom stel ik de vraag maar hier.
Als ik foto's upload vanaf mijn pc naar de Zen, dan worden alle sub-dir's van foto's op mijn pc hoofd-dir's op de Zen. De directorystructuur wordt dus niet overgenomen vanaf de pc en wordt dus plat op de Zen. Hebben jullie dat ook bij de Vision:M ? En is dit eventueel op te lossen of te omzeilen ?
Ik wil op de Zen ook kunnen browsen in de directories zoals die ook op mijn PC staan.

Voorbeeldje:

Op mijn PC:
Vakantie 2006/Deel 1/
Vakantie 2006/Deel 2/

Wordt op de Zen:
Deel 1
Deel 2

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Subdirectories worden gewoon meegenomen. Maar misschien is het ook wel afhankelijk van welke software je gebruikt.

Bij Creative media explorer wordt alles 1 op 1 overgenomen. Windows Media Player daarentegen gaat alles zelf lopen indelen. (Bij muziek tenminste, ik weet niet hoe WMP met foto's omgaat).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:33:

Maar idd, je kan WMP mappen aan laten maken voor artiesten om ze vervolgens te renamen :) En dat vind ik persoonlijk heel fijn, aangezien ik hou van structuur in mijn data :Y)
Hey Oguz en anderennatuurlijk :)
Ik vind mijn structuur ontzettend tegenvallen omdat hij inderdaad zelf mappen aanmaakt per artiest enzo....zelfs de cd's dieerop staan komen in verscheidene mappen (denk aan mix cd's. Hoe kan je idt verhelpen dan? Moet ik alles eraf gooienen via media explorerzaken opnieuw erop gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit kun je verhelpen door de mappen te renamen en de mp3'tjes op de juiste plek te zetten op je speler. Veel handwerk, maar de enige manier door de beperkingen van MTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:24:
Dit kun je verhelpen door de mappen te renamen en de mp3'tjes op de juiste plek te zetten op je speler. Veel handwerk, maar de enige manier door de beperkingen van MTP.
hmmm...wat ie wel doet is mappen plakken. Dus vanaf deze computer een aantal mappen kopieren en dan plakken in "music" in de Zen...Moet ik dat maar doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij werkt dat juist niet... Dus wat ik zou doen is WMP mappen aan laten maken. Die mappen renamen, en daar dan je mp3'tjes in zetten. Desnoods verwijder je de mp3's die WMP er al in heeft gezet, als het programma er een zootje van gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:28:
Volgens mij werkt dat juist niet... Dus wat ik zou doen is WMP mappen aan laten maken. Die mappen renamen, en daar dan je mp3'tjes in zetten. Desnoods verwijder je de mp3's die WMP er al in heeft gezet, als het programma er een zootje van gemaakt heeft.
Bij mij werkt dat wel :) Dat scheelt weer 8)7

RoD ik heb jou beloofd mijn camera te checken maar ik sinds ik een ingebouwdekaartlezer heb ben ik het kabeltje kwijt :'( Zodra ikhem heb gevonden (waarschijnlijk gekocht) krijg je dat nog van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Bij mij werkt dat wel :) Dat scheelt weer 8)7
Maf. Ik dacht dat dat met MTP niet kon :? Nouja, dat scheelt inderdaad weer :P
RoD ik heb jou beloofd mijn camera te checken maar ik sinds ik een ingebouwdekaartlezer heb ben ik het kabeltje kwijt :'( Zodra ikhem heb gevonden (waarschijnlijk gekocht) krijg je dat nog van mij :P
Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Ik begin het nu zat te worden. :'( Ik ben al uren aan het proberen album art aan m´n albums toe te voegen. Ik heb alle guides doorgenomen en niks werkt. Het verschil is vaak ook dat ik alle muziek al op m´n ZVM heb staan. Ik wil nu de album arts erbij. Ik snap niet wat ik fout doe... Kan iemand mij helpen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien helpt het als je ons verteld wat je dan precies gedaan hebt en wat er fout gaat :P Ik neem aan dat je de link in de TS gevolgd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

In Media Explorer als je in een album bent even rechts klikken -> beeld -> album kiezen. Nu komt er boven in de map een afbeelding met of de albumart afbeelding of een grijs muzieknootje en de albumnaam. Nu kun je een plaatje van je hardeschijf naar dat grijze muzieknootje slepen en voor dat album is albumart geregeld.
Maar het makkelijkste is, zo doe ik het; alles er af gooien van je zvm qua muziek en mappen, op je computer harde schijf in al je albums een folder.jpg maken met het plaatje die je als albumart wilt hebben. En nu alle mappen weer naar je zvm overbrengen, nu wordt albumart automatisch geregeld, maar werkt dus alleen als je een map inclusief folder.jpg overbrengt en niet later een folder.jpg toevoegd.
Er zijn nog andere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
Beste mensen, ik heb het probleem met mijn Zen dat hij leeg loopt terwijl hij uit staat. Ik heb hem eerst op advies van iemand hier een aantal keer geheel leeg laten lopen en weer opgeladen maar dat hielp niet. Ik heb toen het volgende mailtje naar de leverancier gestuurd:

Beste xxxxx
Ik heb onlangs een Creative Zen Vision: M aangeschaft bij jullie, waarvan gebleken is dat de batterij niet naar behoren werkt. Hij laadt wel goed en speelt goed af, alleen als hij uit staat loopt de batterij nog steeds leeg. Als hij volledig opgelagen van de usb-kabel afgehaald wordt en uit ergens neergelegd wordt is hij binnen 36 uur leeg. Als de batterij minder vol is, na bijv een dag spelen, is hij soms na 12 uur al leeg. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb al geprobeerd de batterij een aantal keer volledig leeg te laten lopen en weer helemaal op te laden, maar dit verhelpt het probleem niet. Ik wil dus graag de speler terugbrengen en laten repareren. Kan ik de speler als ik een RMA nummer heb gewoon in de winkel terug brengen?

Met vriendelijke groet,

Wouter Gielen.

Ik heb vervolgens dit antwoord gekregen:

Geachte heer Gielen,

Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Batterij Zen Vision'.

Deze producten kennen ook sluiptstroom vandaar dat uw toestel ,ookal staat het
toestel uit, de accu spanning verminderd.
U geeft aan dat na een dag spelen de speler nog maar ongeveer 12 uur stand by
kan staan.
Deze speler kan ongeveer 14 uur continu spelen ( hoogte van de volume, veel
shuffle'n etc daargelaten) voordat deze opgeladen dient te worden dus hierin zie
ik persoonlijk niets schokkends qua batterijduur.
Echter als u er niet op gerust bent dan start ik voor u de retour procedure op.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt
u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer
(+31) (0)XX XXXXXXX. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres
benaderen.

Met vriendelijke groet,
xxxx

Nu vroeg ik mij af of dit klopt. Is het zo dat als ik de speler handmatig uit zet hij als nog leeg loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me normaal dat er _iets_ verloren gaat aan stroom als hij uitstaat, dat heb je altijd. Maar als de batterij volledig opgeladen binnen 36 uur leeg is, lijkt mij er wat anders aan de hand. Dat is wel erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik kan de speler toch vaak wel een hele werkweek gebruiken zonder op te laden, en dan luister ik bijna iets van 3 uur per dag.
Dus het lijkt me erg sterk als hij volledig opgeladen na 36 uur leeg is. Dit zou betekenen dat je hem hoe dan ook na 3 dagen moet opladen, en daar heb ik met mijn ZV:M echt geen last van :)

Ik heb alleen wel een ander probleem met m'n Vision:M. Ik heb er soms last van dat het touchpad niet goed werkt. Ik kan dan bijv. alleen maar naar beneden scrollen, en niks selecteren. Als ik dan een paar keer hard over het touchpad beweeg, en er tegelijk een beetje op duw is het weer over. Maar het is wel irritant.
Nu heb ik de firmware al geupdate, en het probleem blijft zich voordoen. Is dit dan een hardware matig probleem denken jullie? (omdat hij het probleem alleem maar soms geeft)
En hebben jullie misschien nog ideeën om het op te lossen, of zal ik een RMA moeten doen om van het probleem verlost te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als ik dan een paar keer hard over het touchpad beweeg, en er tegelijk een beetje op duw is het weer over.
Dit doet mij toch vermoeden dat het een hardwarematig probleem is. Ik denk dat het een RMA wordt, maar kijk het even aan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Hij geeft het probleem nu al langer dan een maand, en dan zo eens per week schat ik. Ik denk dat ik maar RMA ga aanvragen. Dan ben ik er hopelijk vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door TheTMC op 22-01-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kan een probleem met je speler zijn, kan ook zijn dat je het ding telkens eventjes aanzet, waardoor 'ie weer via een soort slaapstand echt uit gaat. Het ding blijft relatief lang "slapen", waardoor je, als je hem aanzet, meteen weer muziek te horen krijgt, al tijdens het opstarten. Als je de speler vaak aan en uit zet, dan zal 'ie dus ook meer tijd spenderen in die "slaapstand" en dus je batterij leegsnoepen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Vandaag ook de Zen vision M: 30 GB binnengekregen. Mooi apparaat , video's kon ie direct fatsoenlijk afspelen en de kwaliteit van het scherm verbaasd me. Direct de amerikaanse firmware erop uiteraard. Het touchpad is wel even wennen , maar dat zal wel loslopen.

Ik had vooraf al gekeken naar evt last.fm plugins en Zenses schijnt te werken. (De site ligt er nu afaik uit). Het enige punt is een beetje dat hij nu ook nummers registreert die ik helemaal niet afgespeeld heb. Hoe het komt snap ik wel , ik wil bijv nummer 3 van een album horen , dan pakt ie ook een paar andere nummers mee (die die misschien van te voren in-laad ofzo). Aangezien ik niet na een lange dag in het OV een beetje nummers wil selecteren die ik wel/niet geluisterd heb vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft :)

//edit: meer informatie: http://www.zenses.org/for...=0&postorder=asc&start=30

Denk niet dat ik er hier wel een oplossing voor kan vinden dan :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raku op 24-01-2007 17:38 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simmie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:28:
Vandaag ook de Zen vision M: 30 GB binnengekregen. Mooi apparaat , video's kon ie direct fatsoenlijk afspelen en de kwaliteit van het scherm verbaasd me. Direct de amerikaanse firmware erop uiteraard. Het touchpad is wel even wennen , maar dat zal wel loslopen.

Ik had vooraf al gekeken naar evt last.fm plugins en Zenses schijnt te werken. (De site ligt er nu afaik uit). Het enige punt is een beetje dat hij nu ook nummers registreert die ik helemaal niet afgespeeld heb. Hoe het komt snap ik wel , ik wil bijv nummer 3 van een album horen , dan pakt ie ook een paar andere nummers mee (die die misschien van te voren in-laad ofzo). Aangezien ik niet na een lange dag in het OV een beetje nummers wil selecteren die ik wel/niet geluisterd heb vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft :)

//edit: meer informatie: http://www.zenses.org/for...=0&postorder=asc&start=30

Denk niet dat ik er hier wel een oplossing voor kan vinden dan :+
Ik gebruik Zenses ook, maar het zit nog in een vroege Beta fase. Hij registreerd geloof ik alle nummers van het geselecteerd lijst mee die je afspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Ik gebruik Zenses ook, maar het zit nog in een vroege Beta fase. Hij registreerd geloof ik alle nummers van het geselecteerd lijst mee die je afspeeld.
Hmm volgens het forum van Zenses ligt het aan de firmware van creative , waar ie ieder nummer die hij ook maar even afspeelt aan aantikt als playcount++ :P Het enige wat zenses doet is het vergelijken van playcounts en dus op die manier bekijken hoe vaak een nummer tussen sync periodes is geluisterd. De firmware van creative lijkt nogal losjes om te gaan met het verhogen van playcount waardoor het probleem zich dus voordoet.

Trouwens , hij registreerd niet alle nummers van de lijst , hij pakt wat random nummers lijkt het wel...

Nog even wat toegevoegde informatie: Ik kom zelf van een Phillips HDD0100 (ofzoiets) welke inmiddels 3 jaar oud was. Ik wilde destijds al geen iPod en nu eigenlijk nog steeds niet. Door de jaren heen begon ik me toch telkens meer te ergeren aan de langzame besturing en gebrek aan functies. Ook de capaciteit van de batterij werd er niet beter op. Needless to say ga ik er met de Zen op alle fronten op vooruit :P Ik kan overigens gewoon de adapter van de phillips gebruiken voor de Zen (5 V , 2 A) dus een aparte lichtnetadapter hoef ik nieteens meer te kopen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 24-01-2007 21:18 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vraagje: is er een manier om meerdere zencasts (audio converted to video) achter mekaar af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand hier persoonlijke ervaring met het aansluiten op de tv.
naast dat muziek heel belangrijk is voor mij zou ik hem ook graag aan mijn AV-set willen koppelen. ik neem aan dat het geluid via de versterker geen probleem moet zijn. Maar is de kwaliteit van de video's ( b.v een divxje) acceptabel? of is dit i.v.m. de resolutie niet om aan te zien op een grote breedbeeld tv. b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:56:
heeft er iemand hier persoonlijke ervaring met het aansluiten op de tv.
naast dat muziek heel belangrijk is voor mij zou ik hem ook graag aan mijn AV-set willen koppelen. ik neem aan dat het geluid via de versterker geen probleem moet zijn. Maar is de kwaliteit van de video's ( b.v een divxje) acceptabel? of is dit i.v.m. de resolutie niet om aan te zien op een grote breedbeeld tv. b.v.d
ik heb het laatst even getest met de podcast van editie.nl en het resultaat was zeer acceptabel.
niet perfect digitaal TV beeld maar benaderde zeker analoge TV.

Divx nog niet getest...

Divx getest en het werkt perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 28-01-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ik kijk zo af en toe cartoons via de video out en het valt me alleszins mee. Beeld ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nog een noob vraagje waar ik het antwoord niet van kan vinden:

Als ik een MP3 van mijn PC wis en dan sync met WMP wist hij hem dan ook van de zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMcFly
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 10:03
Wat ik erg jammer vind, en dat is volgens mij niet alleen een probleem op de Zen, is dat bij bijvoorbeeld een live-album de nummers niet vloeiend in elkaar over lopen. Er zit steeds een pauze'tje tussen de nummers. Zo ook bij de 'nieuwe' 8)7 van The Beatles: schitterend album maar op de Zen een stuk minder... :9~

Weet iemand of er misschien een manier is om een CD te rippen zónder dat deze pauzes optreden? :S

Edit:
--- Gapless, inderdaad, dat was het woord dat ik zocht... ---

[ Voor 8% gewijzigd door GMcFly op 07-02-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Volgens mij is de playback van de zen gewoon niet gapless... kan het mishebben hoor (heb zo geen voorbeeld voorhanden om het te testen)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De ZVM ondersteund inderdaad geen gapless playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Hoe bestendig is de Zen tegen schokken? Ik bedoel als ik em in de auto in zo'n klem aan het raam doe, die trilt nogal, kan de Zen daar tegen (meer precies de HD die er in zit ?)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:46:
Hoe bestendig is de Zen tegen schokken? Ik bedoel als ik em in de auto in zo'n klem aan het raam doe, die trilt nogal, kan de Zen daar tegen (meer precies de HD die er in zit ?)
Lijkt me geen probleem. Die trillingen zijn niet zo hevig neem ik aan. Waar de hdd minder tegen kan zijn echte schokken. Maar de hdd draait ook niet altijd, alleen als de buffer leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik heb jullie raad nodig. Ik heb nu een Zen Extra 60gb, maar daar kan je alleen muziek mee beluisteren en bestanden erop zetten.

Ik kom er ff niet uit. ik heb het hele forum door gelezen zowel deel 1 als deel 2. Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Ipod Video 60GB en de Creative Vision M 60GB of de Archos 604 wifi. Ik ben zelf een windows xp gebruiker.

Mijn volgende punten moeten er zeker aan voldoen vooral de eerste :

* Via usb kabel of Sd kaartje m'n foto's van m'n digitale camera rechtstreeks overzetten naar mediaplayer zonder pc zodat ik mijn kaartje weer leeg kan maken. Voornamelijk als ik onderweg ben bijv. op vakantie.
* Muziek
* Video
* Pdf bestanden indien mogelijk.
* Wifi ook indien mogelijk.

Maar de eerste drie zijn het belangrijkste. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik ga deze site in de gaten houden, want ik wil rond de 10 febr. er een kopen omdat ik begin maart op wintersport ga.

Cyberrocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:49:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik heb jullie raad nodig. Ik heb nu een Zen Extra 60gb, maar daar kan je alleen muziek mee beluisteren en bestanden erop zetten.

Ik kom er ff niet uit. ik heb het hele forum door gelezen zowel deel 1 als deel 2. Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Ipod Video 60GB en de Creative Vision M 60GB of de Archos 604 wifi. Ik ben zelf een windows xp gebruiker.

* Via usb kabel of Sd kaartje m'n foto's van m'n digitale camera rechtstreeks overzetten naar mediaplayer zonder pc zodat ik mijn kaartje weer leeg kan maken. Voornamelijk als ik onderweg ben bijv. op vakantie.
* Muziek
* Video

Maar de eerste drie zijn het belangrijkste. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik ga deze site in de gaten houden, want ik wil rond de 10 febr. er een kopen omdat ik begin maart op wintersport ga.

Cyberrocks.
Een laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Gisteren schopte mijn moeder dat ZVM uit mijn handen (was bedoeld als grap :P maar ze schoot uit :X ) en de ZVM werkt nog steeds als een tiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:49:
Hallo allemaal,

* Muziek
* Video

Cyberrocks.
Dit topic gaat toch echt alleen over de ZVM. Als je advies wilt hebben over welke speler te kopen kun je het beste een eigen topic openen. Vooral ook omdat hier alleen ZVM bezitters zitten (raad es welke speler je dan aangeraden wordt :+ )
Voor een vergelijking tussen spelers kun je de DAP.db pakken op Dapreview.net en reviews zijn in de startposts te vinden van elk topic over de desbetreffende spelers.
Als ik trouwens je eisen zo zie, dan is de Archos 604 Wifi de enige logische mogelijkheid. De ZVM en de iPod ondersteunen geen PDF's, en hebben ook geen wifi.
Voor meer informatie:
-dit topic
-[HDD] Het Archos Generation 4 topic
-[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik gebruik mijn ZEN nu een half jaar in mijn auto en hij doet het nog steeds. Bij mij hangt ie ook aan het raam in een universele PDA houder.

Het trillen heb ik wel een beetje weten te dempen door een spons tussen het dashbord en de PDA houder te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

De ZVM is echt niet kapot te krijgen. Ik heb hem nu een half jaar, en ik ga er niet heel netjes mee om ( :> ), de behuizing is al een beetje beschadigd, maar hij werkt nog als een half jaar geleden.

Ook de accu is erg goed, ik laad hem een of twee keer per week op, en luister zeker 15 uur p/w muziek.

Nogsteeds erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Sinds vandaag een trotse eigenaar van een Creative Vision:M (van mijn vader overgenomen die sinds kort Apple fan is en dus is overgestapt op een Ipod waardoor ik mooi zijn Creative Vision:M kan overnomen :) ).
Maar ondanks dat ik even moeite had met het verwijderen van zijn albums nu al geen spijt meer ervan (en ach, hij maakte een mooi vriendenprijsje ervan, €100,- voor een 3 maanden oude speler).
En hij heeft al een dag op mijn werkvloer overleefd dus ik ben dan al tevreden en al lijkt operteur in een bioscoop niet zwaar voor een speler van muziek, hij kwam iig qua volume met de volume beperking al boven de projectoren uit dus ik ben al zeer tevreden (mijn ipod kwam dat namelijk niet).

[ Voor 26% gewijzigd door JorisTheWise op 28-01-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Even een klein vraagje: heeft iemand ervaring met het afspelen van lange muziekbestanden op de Vision:M?

Met mijn Zen Xtra geeft namelijk het zoeken in zo'n lang muziekbestand regelmatig problemen. Ik luister veel livesets van 1 a 2 uur, en als ik dan bijvoorbeeld 20 minuten wil doorspoelen begrijpt hij er helemaal niks meer van, de ene keer gaat ie onderbroken spelen, de andere keer begint ie op een heel verkeerd stuk van het nummer te spelen. Alsof hij de link tussen tijd en deel van het muziekbestand helemaal kwijt is.

Als dit met de Vision:M beter gaat is mijn keuze zo goed als zeker, maar ik wil het dus wel zeker weten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Mijn Zen Vison M maakt slecht USB contact, rara 23 januari 2007 liep mijn garantie af, (1 jaar en 6 dagen heb ik me zen dus:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keuze is ook zo goed als zeker dat ik voor de Creative Vision M 60 Gb, maar ook ik wil weten of het heel makkelijk gaat met muziek over zetten incl. cover erbij en of de Canon Ixus 700 camera goed erop werkt om de foto's over te plaatsen. Want internetten en pdf's lezen wat ik in m'n eerdere berichten hebt geschreven kan ik ook thuis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:37:
Mijn keuze is ook zo goed als zeker dat ik voor de Creative Vision M 60 Gb, maar ook ik wil weten of het heel makkelijk gaat met muziek over zetten incl. cover erbij en of de Canon Ixus 700 camera goed erop werkt om de foto's over te plaatsen. Want internetten en pdf's lezen wat ik in m'n eerdere berichten hebt geschreven kan ik ook thuis doen.
Muziek overzetten is makkelijk, covers weet ik eigenlijk niet, gebruik dat niet zo eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Muziek luisteren en video kijken kun je ook thuisdoen :P Maargoed, lees de TS eens door, daar staat al veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muziek erop zetten gaat super gemakkelijk. En de covers kun je met de windows media player 11 toevoegen aan je muziek bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook graag het volume harder kunnen zetten, maar die amerikaanse firmware wil niet op mijn 30gb. is die niet alleen voor de 60 gb variant?
hoe krijg ik die volume cap eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:47:
[...]

ik wil ook graag het volume harder kunnen zetten, maar die amerikaanse firmware wil niet op mijn 30gb. is die niet alleen voor de 60 gb variant?
hoe krijg ik die volume cap eraf?
de 30Gb heeft ook US firmware hoor.. kijk maar eens op de creative site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maka
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2021
ik heb een beetje hulp nodig... ik ben die kabel van de zen vision m al 1 maand kwijt en heb me gek gezocht... nergens te bekennen... (die usb kabel ofzo die in dat blokje moet) en ik heb ook op internet gezocht naar diezelfde kabel maar kan em niet vinden... weet iemand van jullie waar ik deze kabel relatief goedkoop vandaan kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

makaveli1988 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:52:
ik heb een beetje hulp nodig... ik ben die kabel van de zen vision m al 1 maand kwijt en heb me gek gezocht... nergens te bekennen... (die usb kabel ofzo die in dat blokje moet) en ik heb ook op internet gezocht naar diezelfde kabel maar kan em niet vinden... weet iemand van jullie waar ik deze kabel relatief goedkoop vandaan kan halen
Dat is toch gewoon een normale usb aansluiting?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bergie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:33:
[...]

volgens mij ook ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:45:
nog een noob vraagje waar ik het antwoord niet van kan vinden:

Als ik een MP3 van mijn PC wis en dan sync met WMP wist hij hem dan ook van de zen?
klein kickje voor mijn eigen vraag.. weet iemand het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:30:
[...]

klein kickje voor mijn eigen vraag.. weet iemand het antwoord?
Het antwoord is nee. Dat doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bergie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:33:
[...]

Volgens mij ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.weiyang.com.tw/rimages/281/usb-cable-03-B.jpg

Die toch gewoon? :? Een mini-USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er bijna uit of ik deze koop of toch de Ipod,
bij mijn vorige creative zen micro was de hoofdtelefoon aansluiting het zwakste punt.
na inruiling van mijn eerste model waar deze kapot van was, is mijn vervangend model net buiten de garantie hier ook op defect gegaan.

is bij deze zen deze aansluiting ook zo brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Chi3F schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:26:
Even een klein vraagje: heeft iemand ervaring met het afspelen van lange muziekbestanden op de Vision:M?

Met mijn Zen Xtra geeft namelijk het zoeken in zo'n lang muziekbestand regelmatig problemen. Ik luister veel livesets van 1 a 2 uur, en als ik dan bijvoorbeeld 20 minuten wil doorspoelen begrijpt hij er helemaal niks meer van, de ene keer gaat ie onderbroken spelen, de andere keer begint ie op een heel verkeerd stuk van het nummer te spelen. Alsof hij de link tussen tijd en deel van het muziekbestand helemaal kwijt is.

Als dit met de Vision:M beter gaat is mijn keuze zo goed als zeker, maar ik wil het dus wel zeker weten... :)
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Micro stond een beetje bekend om zn defecte koptelefoonaansluiting. Bij deze speler heb ik zoiets niet gehoord. Je hebt natuurlijk altijd de kans dat het misgaat, maar de kans lijkt mij hier niet bovengemiddeld groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Geen idee, speel nooit lange stukken... wat ik wel weet is dat je bookmarks kan acherlaten waar je direct naar kan springen (ook nog nooit gebruikt, maar het schijnt te kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:54:
[...]

de 30Gb heeft ook US firmware hoor.. kijk maar eens op de creative site..
hmm, ik heb ondertussen die van 30gb ook gedownload, maar hij zegt dat de player niet aan de computer gekoppeld is, terwijl dat wel zo is en alle software wel gewoon functioneert... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

ToolkiT schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:53:
[...]

Geen idee, speel nooit lange stukken... wat ik wel weet is dat je bookmarks kan acherlaten waar je direct naar kan springen (ook nog nooit gebruikt, maar het schijnt te kunnen)
Dat zou mn Zen Xtra ook moeten kunnen, maar vaak gaat dat ook niet helemaal soepel.

Maargoed maakt nu niets meer uit, heb net de Vision:M besteld, dus zal jullie hier binnenkort verblijden met mijn ervaringen, mocht dat nog nodig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chi3F schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:40:
[...]

Dat zou mn Zen Xtra ook moeten kunnen, maar vaak gaat dat ook niet helemaal soepel.

Maargoed maakt nu niets meer uit, heb net de Vision:M besteld, dus zal jullie hier binnenkort verblijden met mijn ervaringen, mocht dat nog nodig zijn! :)
Natuurlijk, ervaringen (en reviews) zijn altijd gewenst. Een product kan niet vanuit genoeg hoeken bekeken worden. Als je een user-review wilt schrijven ben je wmb van harte welkom en zal ik em aan de TS toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb het net even spel geprobeerd met een liveset van Underworld van 1,5 uur. 20 minuten vooruit gespoeld en niks aan het handje, vergeleken met de versie op de pc en er zat geen verschil in. Toen nog een uur vooruitgespoeld en wederom geen enkel probleem en liep nog exact gelijk met de versie op de pc.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Jeroen O schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Ik gebruik mijn ZEN nu een half jaar in mijn auto en hij doet het nog steeds. Bij mij hangt ie ook aan het raam in een universele PDA houder.

Het trillen heb ik wel een beetje weten te dempen door een spons tussen het dashbord en de PDA houder te klemmen.
Mja, de vraag is of dat nu nodig is ? Anders kan ik em beter op de stoel naast me leggen. Maar hij zou er tegen moeten kunnen dus begrijp ik ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:
[...]

Natuurlijk, ervaringen (en reviews) zijn altijd gewenst. Een product kan niet vanuit genoeg hoeken bekeken worden. Als je een user-review wilt schrijven ben je wmb van harte welkom en zal ik em aan de TS toevoegen :)
Will do... :)

Heb er ook het accessoirepakket (met matige levertijd, dus denk dat ik nog even moet wachten op mn spelertje) en de remote control bijbesteld.

Oordopjes uit het accessoirepakket kan ik mooi doorverkopen aan m'n broertje voor 25 euro, aangezien ik zelf al prima Sony MDREX71 dopjes heb. Heb ik in totaal voor 20 euro de videokabel, adapter en siliconen hoesje, mooie deal dacht ik zo :D

Ga nu m'n oude trouwe Zen Xtra maar vertellen dat hij met pensioen mag. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

-SaveMe- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Mja, de vraag is of dat nu nodig is ? Anders kan ik em beter op de stoel naast me leggen. Maar hij zou er tegen moeten kunnen dus begrijp ik ...
Schokken zullen zeker niet bevorderlijk zijn voor de harde schijf (dat geld voor elke harde schijf). Al durf ik niet te zeggen hoe de levensduur hierdoor aangetast wordt.
Hoe meer demping des te beter natuurlijk. Dus als er al iets van een rubber hoesje oid omheen zit zal het al wat schelen.

Maar ik zou hem zelf ook niet graag op de stoel leggen. Bij een keer hard remmen wordt hij gelanceerd en dat lijkt me al helemaal niet bevorderlijk voor de levensduur :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Op de stoel naast me vindt ik niet handig want dan kan ik hem niet bedienen zonder mijn ogen van de weg af te halen. Zonder spons gaat ie erg trillen vanwege de constructie van de PDA houder, dat ding werkt namelijk als een veer.

Maar goed, ik hoor hier en daar ook tegenstrijdige verhalen. Aan de ene kant hoor je dat harde schijven gevoelige apparaten zijn die niks kunnen hebben. Aan de andere kant hoor ik dat dat al lang achterhaald is en dat moderne harde schijven best wel wat g-krachten kunnen doorstaan.

Ik heb zoiets van we zien het wel. Het is een portable media player. Het is dus de bedoeling dat je die ook moet kunnen gebruiken onderweg en dan staat ie al snel bloot aan trillingen, schokken en beweging. Ook als je er mee loopt, fietst of ermee in de bus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een ZVM besteld, vandaag binnen gekregen. Ik helemaal blij, alles uitpakken en installeren, computer opnieuw opstarten, speler aansluiten, en verder gebeurt er niks. :|

De speler laadt niet op met USB, alleen het blauwe lampje van het aan/uit knopje blijft knipperen. Heeft iemand misschien enig idee wat ik moet doen, of dat ik iets fout doe? De handleiding die er bij wordt geleverd en die op de CD-rom staat vermeldt namelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:21:
Gister een ZVM besteld, vandaag binnen gekregen. Ik helemaal blij, alles uitpakken en installeren, computer opnieuw opstarten, speler aansluiten, en verder gebeurt er niks. :|

De speler laadt niet op met USB, alleen het blauwe lampje van het aan/uit knopje blijft knipperen. Heeft iemand misschien enig idee wat ik moet doen, of dat ik iets fout doe? De handleiding die er bij wordt geleverd en die op de CD-rom staat vermeldt namelijk niets.
gebruik je wel een powered usb port en geen usb hub ofzo?
want hij moet natuurlijk wel genoeg stroom krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij laad die gewoon op als het blauwe lampje knippert.
En als je hem aan zet terwijl die aan het laden is kun je zien hoe ver die met laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg begon hij niet met opladen toen hij aan de usb-poort hing, even de adapter gebruikt die ik er (gelukkig) bij had gekocht, en toen er wat prik in de accu zat werd het ding door Windows gedetecteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:49:
Vreemd genoeg begon hij niet met opladen toen hij aan de usb-poort hing, even de adapter gebruikt die ik er (gelukkig) bij had gekocht, en toen er wat prik in de accu zat werd het ding door Windows gedetecteerd. :)
ik vermoed dat je USB poort niet genoeg prik heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poort geeft wel voldoende prik, want het ledje knippert. Dan is de accu blijkbaar zo leeg dat 'ie het scherm gewoon uit laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:55:Ik heb het net even spel geprobeerd met een liveset van Underworld van 1,5 uur. 20 minuten vooruit gespoeld en niks aan het handje, vergeleken met de versie op de pc en er zat geen verschil in. Toen nog een uur vooruitgespoeld en wederom geen enkel probleem en liep nog exact gelijk met de versie op de pc.
Maar dat was bij de Zen Vision M zeker? Hij heeft die oudere, en die maken gebruik van een TI nogwat processor als ik me niet vergis. Mijn NOMAD gebruikt die chip ook, en bij nummers met hoge bitrate of lange tijdsduur gaan de speler stotteren als je maar even doorspoelt of de bladwijzer gebruikt. De ZVM heeft er geen last van gelukkig, maar de bladwijzer werkt dan ook voor geen meter bij de ZVM. Daarmee is de eerder gestelde vraag dan ook weer opgelost, nee de ZVM heeft geen bladwijzer functie.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast