Hillie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:21:Het bedieningsaspect is denk ik iets persoonlijks, ik heb weinig problemen met de hele UI (dus zowel schermpjes als het touchstripje en de knoppen). Hoe zie je die bladwijzerfunctie? Ik ken de oude spelers eigenlijk niet. Ik selecteer meestal een album wat ik dan afluister, meer functies gebruik ik eigenlijk niet, naast zo af en toe een videootje kijken. De composietuitgang vind ik daarvoor trouwens heel aardig, beeld ziet er aardig strak uit op de TV. Kijk overigens over het algemeen tekenfilms op het ding.
Het geluid is inderdaad heel goed en ik ben geen fan van EQ en andere bewerkingen, dus dat is voor mij eigenlijk ook overbodig. Ik kan me wel goed voorstellen dat de EQ en andere zaken (zoals je EAX) beslissend kunnen zijn.
EAX op de NOMAD spelers doet meer dan EQ, dat zit er wel bij in maar die gebruik ik niet. EAX gebruik ik vooral om het volume gelijk te houden. Er staan zo veel nummers op dat ding, en die nummers verschillen nog wel eens van volume. Dan zet je de speler bijvoorbeeld op volume 5, wat ik meestal heb, en dan klinkt het volgende nummer ineens alsof hij op 3, of 8 staat. veel harder of zachter dus. De EAX houdt het volume constant waardoor je niet steeds harder en zachter hoeft te drukken.
De bediening: het is een speler voor zowel video, foto's en audio, maar met steeds minder knoppen. Dat betekend dat elke toets een andere functie krijgt in bepaalde menu's, slechts 4 toetsen houden altijd hun functie, maar 3 daarvan heb je niets aan en play/pauze wel. Volgende/vorige werkt niet voor audio als je in menu's zit, volume regeling moet je eerst met "mijn snelkoppeling/ menu>volume" selecteren. Dat soort dingetjes erger ik me aan.
Bladwijzer: heb de NOMAD hier liggen, er staat: set bookmark, go to bookmark, clear bookmark.
Set bookmark: bladwijzer instellen bij een tijd in het nummer, bijvoorbeeld u2 - With or Without You heb ik hier, bladwijzer staat op 3:55.
Go to bookmark: ik druk erop en hij gaat naar 3.55.
Clear bookmark is duidelijk.
Bij de Zen werkt dit niet, en als het al werkt wil ik wel eens weten hoe. Hij zet de bladwijzer in één of andere lijst waar er wel 10!! in kunnen, vreemd hoor. Het was juist zo handig bij lange nummers, anders blijf je aan het doorspoelen.
Ik blijf echt twijfelen hoor, de Zen geeft mooier geluid dan de NOMAD maar hij werkt minder lekker, alleen daarom wil ik hem nog niet.