[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik heb zojuist een stroomadapter gekocht die als output een mini-usb heeft. Ik wou hem gebruiken om mijn Vision M op te laden... Als ik hem erop aansluit springt hij vanzelf aan maar komt er geen bliksemicoontje op mijn batterij te staan, dus ik veronderstel dat hij ook niet begint te laden dan?...
Had beter toch de Creative adapter gekocht dan (die was wel 15euro duurder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En als je hem weer uitzet? Dan zou 'ie een zwart scherm met alleen zo'n oplaadicoontje moeten laten zien.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Firmware: 1.61.01e
Album art probleem, waar sommigen problemen mee hadden is gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMcFly
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 10:03
Hey bedankt!
En hij werkt weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje mijn ZVM en ik ben nu aan het proberen wat filmpjes mét ondertitels erop te zetten. Hierbij gebruik ik PocketdivXEncoder, omdat dit handig en snel is. Nu speelt hij de filmpjes wel perfect af met redelijke kwaliteit, alleen de ondertitels zijn zo groot. Van mij mogen ze kleiner, en misschien ook nog wel in de zwarte balk eronder (film is breedbeeld). Als ik de subtitles (*srt) kleiner (dus minder grote letters) maak met Subtitle Workshop en 'm vervolgens codeer en 'm daarna op mijn Zen zet, blijven de ondertitels even groot. Weet iemand een oplossing?

De concrete vragen:

- Hoe kan ik de ondertiteling kleiner maken?

- Kun je de ondetitels ook in de zwarte balk zetten als je een breedbeeld film hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:57:
Nieuwe Firmware: 1.61.01e
Album art probleem, waar sommigen problemen mee hadden is gefixt :)
Die was er al een paar maanden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:17:
[...]
Die was er al een paar maanden toch?
Volgens mij heeft die firmware dezelfde versienummer, maar is het wel andere firmware. Echter maar met één fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Hillie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:10:
En als je hem weer uitzet? Dan zou 'ie een zwart scherm met alleen zo'n oplaadicoontje moeten laten zien.
Nope, geen icoontje.... :'(
Hij laadt dus niet op met andere woorden....
20 euro weggegooid geld! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Zal wel meevallen. Steek het ding eens in het stopcontact en check eens of er spanning tussen de polen van de connector staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
jpboere schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:15:
De concrete vragen:

- Hoe kan ik de ondertiteling kleiner maken?

- Kun je de ondetitels ook in de zwarte balk zetten als je een breedbeeld film hebt?
Met hulp van iemand anders is het gelukt de ondertiteling kleiner te maken. Maar na 3 en een half uur geprobeerd te hebben het ook naar onderen te in de zwarte balk te krijgen is nog niet gelukt. Ik weet dat dit wel mogelijk is als je het gewoon op de computer wilt afspelen (hoewel ik ook niet weet hoe dat moet) dus dan zou het denk ik ook op de ZVM moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Heb zojuist de firmware van mijn Vision: M van 1.51 naar 1.61 geupgrade en ben enorm aangenaam verrast: de album art plaatjes worden tijdens het browsen op album art nu bijna in realtime geladen - een grote verbetering tov mijn vorige firmware, waar de harde schijf eerst 6 album arts moest laden, en als je naar beneden scrolde voor de volgende albums moest de schijf eerst opnieuw gaan 'spinnen' alvorens hij verder kon laden. Great! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMcFly
ClarkNova schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:00:
[...]

Nope, geen icoontje.... :'(
Hij laadt dus niet op met andere woorden....
20 euro weggegooid geld! :(
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik sluit de kabel aan op mijn Zen en deze start automatisch op, maar geen oplaadicoontje. Getest met een USB oplader via het stopcontact (zo'n stekker met USB poort), USB oplader in de auto én met een Mini-USB adapter (een officiele van Creative).

Ook ik dacht goedkoop uit te zijn... :'(
Niet dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Ik heb vanavond bij de mediamarkt een Zen Vision M gekocht (groene!). Ik kreeg er nu wel een adapter bij :) 2,5 uur aan de adapter gehangen en ondertussen af en toe mee gespeeld. Het viel me op dat er in de rechterbovenhoek een stekkertje stond maar niets over dat ie oplaadde. Dat vond ik al raar. Na 2,5 uur wou ik hem proberen en trok de stekker eruit en meteen ging het apparaat uit :(

Het lijkt erop dat de accu kapot is ofzo. Je moet toch wel een oplaad icoontje zien? Ik krijg hem echt niet aan zonder de adapter eraan, ook niet met usb kabel. Ik ga morgen maar weer terug naar de mediamarkt :(

EDIT: Oh ja ik moet wel heel erg wennen aan dat touchpad, als ik door die menu's scroll worden heel vaak dingen geselecteerd terwijl ik nauwelijks klik, nog meer mensen die daar moeite mee hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door dietmertan.com op 13-12-2006 23:22 ]

http://dietmertan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt de gevoeligheid instellen hè? En verder is het natuurlijk even wennen :) Persoonlijk vind ik het lekkerder werken dan zo'n scrollwheel van Apple.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 13-12-2006 23:35 ]

Verwijderd

GMcFly schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:44:
[...]

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik sluit de kabel aan op mijn Zen en deze start automatisch op, maar geen oplaadicoontje. Getest met een USB oplader via het stopcontact (zo'n stekker met USB poort), USB oplader in de auto én met een Mini-USB adapter (een officiele van Creative).

Ook ik dacht goedkoop uit te zijn... :'(
Niet dus!
Wat is nou toch altijd het probleem met dat opladen? Je hebt toch ook zo'n blokje gekregen die je onder je Zen plakt, en waar dan de TV-out, usb, en voeding in gaan? Daar kan gewoon zo'n beetje elke 5V lader in :? Ook geen gedoe met "usb opladers".

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
De ZV:M 60GB is leverbaar bij mp3shop.nl voor €359,-

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:09:
De ZV:M 60GB is leverbaar bij mp3shop.nl voor €359,-
De duurste shop uit de Pricewatch, waarom is dit interessant?

Verwijderd

Teddie_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:20:
Ik heb vanavond bij de mediamarkt een Zen Vision M gekocht (groene!). Ik kreeg er nu wel een adapter bij :) 2,5 uur aan de adapter gehangen en ondertussen af en toe mee gespeeld. Het viel me op dat er in de rechterbovenhoek een stekkertje stond maar niets over dat ie oplaadde. Dat vond ik al raar. Na 2,5 uur wou ik hem proberen en trok de stekker eruit en meteen ging het apparaat uit :(

Het lijkt erop dat de accu kapot is ofzo. Je moet toch wel een oplaad icoontje zien? Ik krijg hem echt niet aan zonder de adapter eraan, ook niet met usb kabel. Ik ga morgen maar weer terug naar de mediamarkt :(

EDIT: Oh ja ik moet wel heel erg wennen aan dat touchpad, als ik door die menu's scroll worden heel vaak dingen geselecteerd terwijl ik nauwelijks klik, nog meer mensen die daar moeite mee hebben?
Bij mij zat er een plastic flapje tussen batterij en deksel (stak een beetje uit). Pas toen ik dat eruit getrokken had wilde m'n Zen opladen. Ik heb wel de Creative Zen Vision (zonder M), maar ik denk, ik meld het ff!

Ik had 'm ook al twee dagen aan de lader hangen namelijk :+

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een vriend van mij heeft 2 maanden geleden een Creative Zen Vision M gekocht!
Helemaal leuk, ondersteund veel codecs! Niks meer dan top top top, totdat hij erop ging zitten ;(

Nu is z'n display dus stuk/ beschadigt. Aan de rechterkant van het scherm zit een barst (in 't scherm zelf en niet in de coating over 't scherm heen) en soms heef die nog 'geluk' en doet z'n display 't aan de linker kant een beetje. Dit is dan +/- 1/4 deel van het scherm... Ook kan hij geen instellingen meer wijzigen :?

Nu zit hij dus in 'n dilemma wat te doen:
-MP3shop geeft niks en verwees 'm door naar Creative
-Creative kan 'n nieuwe aanbieden voor 148,- (omdat 't eigen gebruiksfout is)
-Hij zou 'm eventueel kunnen verkopen op MarktPlaats? Is daar 'n markt voor? Kapotte Creatives?
-Hij kan 'm blijven gebruiken (alleen audio dan, video is not done) maarja das eigenlijk ook niks
-Hij kan 'm wegkeilen en 'n hele nieuwe kopen (mja zo lomp is die ook weer niet)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 14-12-2006 16:20 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sommige mensen kopen kapotte mp3spelers ja. Maar verwacht geen superprijzen. Misschien dat ie er nog maximaal 20 euro voor kan vangen. En tsja, wat ie er verder mee gaat doen moet ie zelf weten :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja inderdaad dat verwachte ik al!

Zijn er ook geen Creative repair-centers ofzo die 't eventueel kunnen maken?
148,- voor 'n nieuwe is natuurlijk wel weer 'n beetje duur :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het scherm is stuk. Dat kost vaak bakken met geld. Ik denk dat je puur voor de reparatie evenduur of wellicht zelfs duurder uit bent. 150 euro voor een kapot scherm is geen uitzondering.

• TheTMC
RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:11:
[...]

De duurste shop uit de Pricewatch, waarom is dit interessant?
hmm ik had hem nog nergens leverbaar gezien, dus ik dacht misschien interessant, maar nu zie ik dat hij al veel goedkoper leverbaar is bij zat andere winkels 8)7 :X

• Hillie

Hillie

CLB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:04:
Ja inderdaad dat verwachte ik al!

Zijn er ook geen Creative repair-centers ofzo die 't eventueel kunnen maken?
148,- voor 'n nieuwe is natuurlijk wel weer 'n beetje duur :|
Tja, misschien is 'ie verzekerd voor dit soort stommiteiten? Anders kan 'ie het bedrag beschouwen als aankoop van een nieuw schermpje en meteen als leergeld.

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Nou ik heb m'n kapotte vandaag teruggebracht. Ik kreeg een nieuwe maar bij thuiskomst zag ik meteen alweer hetzelfde probleem. Hij gaat wel aan maar geen oplaad icoontje te zien. Toch 2 uur aan de lader gehangen. Het was gelukkig koopavond dus ik kon weer terug. Dit keer vroeg ik of ze hem wilde testen in de winkel. Dat deed die vent dus maar ook die bleek niet op te laden. Dat was tevens de laatste die ze hadden dus ik heb m'n geld teruggekregen.

Nu heb ik dus geen mediaspeler en weinig vertrouwen in de accu's van creative :(
Jammer want deze speler leek me fijner dan een zune of ipod.

http://dietmertan.com/

• Hillie

Hillie

Interessant, met m'n ouwe en nieuwe geen last van gehad (nieuwe toegestuurd gekregen bij garantiegevalletje met de HD).

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Heb deze nu ook en is een erg hip dingetje. Ook zit de oplader er gewoon weer bij. Alleen even een vraagje. Video playback is erg goed maar is het normaal dat video afspelen niet geheel 100% vloeiend gaat als op een computer? Video geeft hele kleine schokjes soms, merkbaar bij camera bewegingen. (laatste firmware)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Toevallig files met een hoge resolutie en bitrate? Wellicht dat de processor het slecht kan verwerken. Maar het klinkt niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Ghanso schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:52:
Heb deze nu ook en is een erg hip dingetje. Ook zit de oplader er gewoon weer bij. Alleen even een vraagje. Video playback is erg goed maar is het normaal dat video afspelen niet geheel 100% vloeiend gaat als op een computer? Video geeft hele kleine schokjes soms, merkbaar bij camera bewegingen. (laatste firmware)
Speel je het af op een digitale televisie? Schokken tijdens camerabeweging ontstaan wanneer de video interlaced is, en de schokken merk je dan vooral op een digitale tv of monitor. Dat ligt in dat geval niet aan de Zen maar dus aan de video zelf...

Een andere verklaring kan zijn dat je video in bv NTSC is, en de video uitgang van de Zen op PAL staat (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Nope alle soorten filmpjes doen dat op verschillende bitrates en gebruik geen tv-out. Het is bijna vloeiend maar net niet helemaal. In een simpsons aflevering valt het niet op. Maar ik kan niet geloven dat het een hardware iets kan zijn, versnelt afspelen gaat wel super vloeiend dus aan kracht ligt het denk ik niet. Kan goed zijn dat ik aant 'mierenneuken' ben :).

edit: Op computer gaat wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghanso op 15-12-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien is er bij het hercoderen wat misgegaan? Doen de filmpjes op de computer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:10:
[...]

hmm ik had hem nog nergens leverbaar gezien, dus ik dacht misschien interessant, maar nu zie ik dat hij al veel goedkoper leverbaar is bij zat andere winkels 8)7 :X
ik heb hem net besteld bij mp3shop.nl voor 305 euro, prijs is blijkbaar verlaagd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2011
Heb mezelf ook zo'n mooi speelgoedje aangekocht.

Zwarte ZVM + premium accesory pack via mp3shop en de AB via Creative zelf. Alles mooi aan huis geleverd voor de knappe som van 310 euro.

Heb er nog niet echt mee kunnen spelen omwille van tijdsgebrek en het accesory pack dat in cadeauverpakking onder de kerstboom bij de oma van m'n vrouw ligt te wachten 8)7

Anyway, ik woon in België. Ivm dat "gratis" docking station dat je momenteel kan krijgen : onderaan dat op te sturen papier staat in zeer miniscule lettertjes dat dit enkel voor inwoners van Nederland is. Nu zou ik uiteraard graag ook zo'n docking hebben om me het leven wat aangenamer te maken. Heeft er iemand reeds ervaring mee of Creative "soepel" omspringt met dit soort uitzonderingen of hoef ik het zelfs niet te proberen ?

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Chuck Q schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:31:
Anyway, ik woon in België. Ivm dat "gratis" docking station dat je momenteel kan krijgen : onderaan dat op te sturen papier staat in zeer miniscule lettertjes dat dit enkel voor inwoners van Nederland is. Nu zou ik uiteraard graag ook zo'n docking hebben om me het leven wat aangenamer te maken. Heeft er iemand reeds ervaring mee of Creative "soepel" omspringt met dit soort uitzonderingen of hoef ik het zelfs niet te proberen ?
Kijk hier eens:

http://www.promo-creative.eu/

Actie geldt voor heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
Juntjen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:34:
[...]

Kijk hier eens:

http://www.promo-creative.eu/

Actie geldt voor heel Europa.
Ik zie er helaas nergens een vlagje van België tussenstaan maar ik geloof je maar al te graag, dat spreekt voor zich.

Proberen gaat mee, ik zal het wel zien. ;)

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Chuck Q schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:35:
[...]

Ik zie er helaas nergens een vlagje van België tussenstaan maar ik geloof je maar al te graag, dat spreekt voor zich.
Er staat een Europese vlag bij, ik zou het via die link proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zen begint ineens hele rare kuren te vertonen:

Ik heb hem nu enkele maanden, maar heb hem nog vrij weinig gebruikt, gewoon niet nodig omdat ik vaak alleen korte reisjes moest maken e.d. Ik heb de accu volgens mij nog geen 2x keer leeggekregen.

Nu zat er nadat ik hem ontvangen had al snel barstje in de bovenkant van mijn Zen Vison:M waar dat vandaan zou kunnen komen, geen idee heb dat ding nooit laten vallen laat staan veel gebruikt. Ik dacht geen probleem hij doet het toch prima. Nu anderhalve maand later heb ik ineens uit het niets de raarste kuren. Het ene moment deed die het nog, en nu sluit die zomaar spontaan af, blijft die maar doorspoelen naar andere nummers. Ofwel ik heb er helemaal niks meer aan. Iemand enig idee of dit te verhelpen is, of ik dit zelf kan verhelpen of op moet sturen?

Ik had hem overigens aangeschaft bij MP3shop.nl, is hier sprake van goede service?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ga er niet zelf aan zitten prutsen als er hardwarematig iets stuk is. Gewoon terugsturen. Over ervaringen met desbetreffende shop kun je in de Shop Survey lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ik ben denk ik achter de 'framedropjes' die ik zie/zag, het heeft te maken met de ZVM die materiaal van < 30 of 25 fps opschaalt naar 25 of 30 Dus een xvidje van 23.976 wordt door de ZVM op 30 of 25 fps afgespeelt (weet niet welke van de 2 snelheden), dit brengt de schokjes mee. Getest met een filmpje die standaard op 23.976 loopt met virtualdub te laten encoden naar 30 en 25. Dit geeft nu op de computer hetzelfde schokjes afspeelresultaat als op de ZVM. De standaard filmpjes van creative lopen al op 25 standaard en daar is het niet te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Feitelijk gezien gaat elke filmpje van 23,98fps dus schokken vertonen? Dat vind ik een beetje slecht eerlijk gezegd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Hmm zojuist een 23.98 speedup naar 25 gedaan, computer gaat het filmpje dan vloeiend, maar op de ZVM toch niet helemaal. Dus mijn eerdere theorietje gaat toch niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Ik heb ook net een vision m gekocht. Klopt het dat de achtergrond verlichting altijd aan blijft? Ik heb backlight time op 10 sec. Na 10 seconden gaat de toets verlichting wel uit, en het scherm wordt ook iets donkerder, maar ik heb wel het idee dat dit toch redelijk batterijen vreet...

Alleen als ik hem op hold zet gaat het schermpje helemaal uit.

Ik gebruik de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Dat klopt zo, zo werkt dat, backlight alleen uit op hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:59:
Ga er niet zelf aan zitten prutsen als er hardwarematig iets stuk is. Gewoon terugsturen. Over ervaringen met desbetreffende shop kun je in de Shop Survey lezen.
Dat was ik ook niet van plan. Maar ik stuur hem inderdaad terug en ga er vanuit dat alles weer goed komt, vooral handig omdat ik over paar maandjes ga reizen en dan muziek wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Sorry ben helemaal nieuw in dit wereldje maar ik heb een vraag?
Zit er eigelijk spellentjes op en zo nee kan je daar wel iets van een spellentje opzetten?

alvast bedankt voor een reactie,

Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
De ZVM ondersteunt geen spelletjes. Die zitten er niet op en die zijn er ook niet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen bedankt voor je antwoord dan weet ik iets meer.

Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik nog wel een vraag upgraden is het verstandig of niet en welke versie moet ik dan nemen.
Want ik wil dat het wel nederlands blijft. En wat heeft de upgrade meer waarde.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of je wilt upgraden moet je zelf weten. Er staat bij de upgrade bij wat voor voordelen het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Als je wilt upgraden en Nederlands wilt behouden (ik neem aan dat je een firmwareupgrade bedoelt?), dan moet je gewoon de Europese versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik heb anders de VS versie, en de speler kan nog steeds gewoon in het Nederlands. Dat maakt allemaal niks uit. Je kan nog steeds dezelfde talen selecteren in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
Leuk, leuk, leuk !

Eén minpuntje echter : soms krijg ik een soort gekraak op een nummer. Net of de bassen veel te zwaar zijn of er een scheurtje in de luidspreker zou zitten, je kent dat wel. Als ik het nummer dan gewoon herstart is het gekraak gewoon weg.

Herkent iemand dit fenomeen ?

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ligt het aan je oordopjes? Koptelefoonaansluiting misschien vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Ja dat fenomeen ken ik. Het klinkt net alsof je een CD draait die al half aan CD-rot is vergaan. Bij een herstart van het nummer is het weer weg.

Niet dat ik er erg veel last van heb. Ik heb mijn speler nu een half jaar, ik gebruik hem iedere dag en het is misschien iets van drie of vier keer voorgekomen sinds de aanschaf.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Chuck Q
RoD schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:13:
Ligt het aan je oordopjes? Koptelefoonaansluiting misschien vies?
Zou kunnen natuurlijk al lijkt het me raar dat dan niet elk nummer dit heeft. Heb ze best een tijdje niet meer gebruikt gehad maar hebben wel steeds warm en veilig weggelegen dus ik ga ervan uit dat ze niet stuk zijn. Volgende week krijg ik nieuwe dopjes :P , dan weten we waarschijnlijk meer.
Jeroen O schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:23:
Ja dat fenomeen ken ik. Het klinkt net alsof je een CD draait die al half aan CD-rot is vergaan. Bij een herstart van het nummer is het weer weg.

Niet dat ik er erg veel last van heb. Ik heb mijn speler nu een half jaar, ik gebruik hem iedere dag en het is misschien iets van drie of vier keer voorgekomen sinds de aanschaf.
Dit is dan weer minder leuk nieuws. Heb de speler nog maar enkele malen gebruikt, in totaal iets van een dertig nummers of zo, en bij 4 nummers had ik dit... Hopelijk moet ik dit niet te veel meer meemaken. Heb wel gemerkt dat je een optie kunt aanvinken bij het rippen die de nummers zou "cleanen", zou daar eventueel een oplossing in kunnen zitten ? :?

Greetz...

Verwijderd

Ik ken het verschijnsel maar dat is bij mijn NOMAD 3, en niet bij de Zen. Ligt aan de snelheid, de NOMAD is te traag voor nummers die langer zijn dan zoveel minuten, of hoger dan zoveel kbps.
Maar aangezien de Zen ook video speelt lijkt het me niet dat deze te traag zou zijn.

Zeg eens hoe lang die nummers duren en wat voor bitrate ze hebben, zou kunnen dat ze overeen komen met andere krakende nummers.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chuck Q schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:40:
[...]

Zou kunnen natuurlijk al lijkt het me raar dat dan niet elk nummer dit heeft. Heb ze best een tijdje niet meer gebruikt gehad maar hebben wel steeds warm en veilig weggelegen dus ik ga ervan uit dat ze niet stuk zijn. Volgende week krijg ik nieuwe dopjes :P , dan weten we waarschijnlijk meer.
Hmm. Hebben alleen enkele nummers dit, of is het willekeurig? Dus, kan elk liedje gewoon raar beginnen te klinken, of zijn het altijd dezelfde?

Verwijderd

Deed mijn Zen Vision het ineens weer, nu sluit die automatisch af zodra ik mijn oordopjes erin plug :D Is dit een bekend probleem, of toch maar opsturen voor reparatie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:25:
Deed mijn Zen Vision het ineens weer, nu sluit die automatisch af zodra ik mijn oordopjes erin plug :D Is dit een bekend probleem, of toch maar opsturen voor reparatie.
Nog niet voorbij zien komen eigenlijk. Wel een erg vaag probleem 8)7 . Je zou de firmware eens opnieuw in kunnen laden, maar ik gok dat het iets hardwarematigs is.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:26:
[...]

Nog niet voorbij zien komen eigenlijk. Wel een erg vaag probleem 8)7 . Je zou de firmware eens opnieuw in kunnen laden, maar ik gok dat het iets hardwarematigs is.
Haha, hardwarematig.. zou lullig zijn als het schakelaartje van de uitgang net de schakelaar aantikt van de aan/uit knop.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:31:
[...]
Haha, hardwarematig.. zou lullig zijn als het schakelaartje van de uitgang net de schakelaar aantikt van de aan/uit knop.
Mja zoiets :P Of dat er iets binnenin niet goed van elkaar geïsoleerd is. Veel weet ik er niet van, maar lijkt me wel een hardwarematig iets.

Verwijderd

Nee ik weet verder ook niets van de binnenkant van de Zen. Ik maak mijn NOMAD regelmatig open om stof eruit te blazen en de connectoren te controleren op breuken, maar ik ben nog nooit iets tegen gekomen in Creative spelers wat sluiting zou kunnen veroorzaken.
Nou maak ik hem altijd open voor de hoofdtelefoon connector, maar ik kan me niet herinneren dat de stekker daar binnenin iets kan aantikken waardoor hij uit gaat.

Hoe gaat de speler uit dan? Is het direct over en uit, of sluit hij zichzelf wel netjes af zoals normaal? Als dat het geval is kan je die firmware update nog eens proberen, of in het rescue menu firmware opnieuw laden.
Als hij direct uit gaat lijkt het me duidelijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
RoD schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:22:
[...]

Hmm. Hebben alleen enkele nummers dit, of is het willekeurig? Dus, kan elk liedje gewoon raar beginnen te klinken, of zijn het altijd dezelfde?
Heb het nog niet ten gronde getest maar voorlopig moet ik zeggen : louter willekeurig.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:42:
[...]

Zeg eens hoe lang die nummers duren en wat voor bitrate ze hebben, zou kunnen dat ze overeen komen met andere krakende nummers.
Het zijn wmv files, 128 kbps. Duur is variabel. Nogmaals het lijkt me allemaal louter willekeurig maar ik zal me er dit eekend eens mee bezig houden om het uit te snorren :)

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke nieuwe actie van Creative:
Als je je Zen tussen 15 november en 15 januari gekocht heb/ koopt dan kan je door middel van een brief met de bon een gratis docking station krijgen. Helaas is mijne voor 15 november gekocht, dus ik val niet in de prijzen. Maar ik vond het wel zo sociaal om dit kerstcadeautje met jullie te delen, doe er je voordeel mee.
De website voor meer info over de actie:
http://www.promo-creative.eu/du/produit.php

Veel plezier ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Chuck Q schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:14:
[...]

Heb het nog niet ten gronde getest maar voorlopig moet ik zeggen : louter willekeurig.

[...]

Het zijn wmv files, 128 kbps. Duur is variabel. Nogmaals het lijkt me allemaal louter willekeurig maar ik zal me er dit eekend eens mee bezig houden om het uit te snorren :)
Probeer eens een aantal mp3files.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:22:
Leuke nieuwe actie van Creative:
Als je je Zen tussen 15 november en 15 januari gekocht heb/ koopt dan kan je door middel van een brief met de bon een gratis docking station krijgen. Helaas is mijne voor 15 november gekocht, dus ik val niet in de prijzen. Maar ik vond het wel zo sociaal om dit kerstcadeautje met jullie te delen, doe er je voordeel mee.
De website voor meer info over de actie:
http://www.promo-creative.eu/du/produit.php

Veel plezier ermee !
Allang bekend hier. Maar wel goed dat je het meldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allang bekend hier. Maar wel goed dat je het meldt :)
Oh oke, foutje bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2022

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

RoD schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:22:
[...]

Ik heb mijn speler nu een 3-tal maanden, en ik heb er ca. 5000 nummers opstaan.
Het probleem dat jij hier schrijft heb ik tot nu toe 2x meegemaakt.
De eerste keer dat het zich voordeed dacht ik dat het idd aan mijn oortjes leg (ik gebruik er verschillende, naargelang ik onderweg of thuis zit).
De tweede maal dat dit gebeurde had ik echter mijn goede hoofdtelefoon aagesloten,
dus kon het onmogelijk hier aan liggen. Het was echter wel hetzelfde liedje als bij de eerste waarbij dit gekraak zich voodeed. Dit liedje luister ik echter wel vaker, dus er is niets mis met de MP3 zelf (voor zover ik weet :) )

edit: Wat info over het MP3-tje
http://lumumba.uhasselt.be/~sander/encspot.jpg

Wel opmerkelijk: encspot heeft een knop "copy info", wanneer ik deze gebruik bij het betreffende mp3'tje crasht encspot, heb het net met een andere mp3 geprobeerd en daarbij werkt de knop wel zonder problemen. Zou misschien toch iets afwijkends kunnen zijn aan de MP3...

[ Voor 16% gewijzigd door e-boy op 23-12-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
e-boy schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:12:
[...]

Ik heb mijn speler nu een 3-tal maanden, en ik heb er ca. 5000 nummers opstaan.
Het probleem dat jij hier schrijft heb ik tot nu toe 2x meegemaakt.
De eerste keer dat het zich voordeed dacht ik dat het idd aan mijn oortjes leg (ik gebruik er verschillende, naargelang ik onderweg of thuis zit).
De tweede maal dat dit gebeurde had ik echter mijn goede hoofdtelefoon aagesloten,
dus kon het onmogelijk hier aan liggen. Het was echter wel hetzelfde liedje als bij de eerste waarbij dit gekraak zich voodeed. Dit liedje luister ik echter wel vaker, dus er is niets mis met de MP3 zelf (voor zover ik weet :) )

edit: Wat info over het MP3-tje
http://lumumba.uhasselt.be/~sander/encspot.jpg

Wel opmerkelijk: encspot heeft een knop "copy info", wanneer ik deze gebruik bij het betreffende mp3'tje crasht encspot, heb het net met een andere mp3 geprobeerd en daarbij werkt de knop wel zonder problemen. Zou misschien toch iets afwijkends kunnen zijn aan de MP3...
Het was niet mijn probleem, Chuck Q heeft dit probleem :) Bij jou is het dus een enkel mp3'tje, bij Chuck Q lijkt het erop dat het niet zo is... Dus dan zou je de mp3speler verdenken.
Probeer het mp3'tje eens te recoden naar 128kbps oid en kijk of het dan nog gebeurd. Kijk ook eens of je dat mp3'tje op een andere mp3speler kunt proberen.

Al met al lijkt het me in beide gevallen de mp3speler zelf, hebben er nog meer mensen last van gekraak ed bij audiofiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Wie zou mij even willen helpen? Het volgende video fragmentje even op je ZVM zetten en afspelen. Tijdens het kijken moet je even heel goed opletten, vooral bij het stukje waar het beeld de man (van serie Scrubs) van rechts naar links voor het ziekenhuis volgt. Geeft het dan ook kleine schokjes/stopjes op jouw ZVM, iig niet helemaal vloeiend?

Het Filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Ghanso schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:27:
Wie zou mij even willen helpen? Het volgende video fragmentje even op je ZVM zetten en afspelen. Tijdens het kijken moet je even heel goed opletten, vooral bij het stukje waar het beeld de man (van serie Scrubs) van rechts naar links voor het ziekenhuis volgt. Geeft het dan ook kleine schokjes/stopjes op jouw ZVM, iig niet helemaal vloeiend?

Het Filmpje!
Nee, sorry, geen schokken. Compleet probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje de ZVM en ik heb net wat opgemerkt wat volgens mij niet hoort. Daar waar de connector van de oplader ingaat en ook de resetknop zit, daar zit een soort van rand om heen (rechts en links rond) en de rechterkant van het vlak zit volgens mij een beetje los. Als ik er met mijn vinger op tik hoor je dat ook. Hieronder even aangegeven op een afbeelding waar ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2962/creativejv8.jpg

Ik hoop niet dat dit in de toekomst meer problemen gaat geven. Heeft iemand dit ook (of gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Heb ik ook alleen dan aan de kant van het reset knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de kerstman :) de oordopjes EP-635 gekregen. Nu kom ik er achter (lees ik op de verpakking) dat die met een koord zijn en dat ze uitermate geschikt zijn voor kleine en lichte mp3-spelers. Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met deze oordopjes in combinatie met de Vision M. Hij lijkt me nogal zwaar om aan je nek te hangen.

Wel heb ik er ook al een afstandbediening bij waardoor de lengte van het draadje naar de mp3-speler korter hoeft te zijn.

Ik wil dus graag weten kan ik de Vision M in combinatie met de EP-635 en de afstandbediening gewoon in mn zak doen of moet ik hem laten hangen.

Ik maak hem nog niet open totdat ik iets van jullie hoor, dan kan ik hem desnoods nog ruilen ;).

TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou zo'n apparaat absoluut niet om mijn nek gaan hangen. Dat lijkt me verschrikkelijk irritant zitten. Ik hou mijn speler altijd gewoon in mn broekzak. Afstandsbediening is wel handig, hoef je de speler niet uit je zak te halen om em te bedienen.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, maar die afstandbediening bungelt dan maar een beetje tegen je jas aan. Hij zou wat makkelijker vast te maken moeten zijn aan je jas.

Verwijderd

Daar zit toch zeker wel één of ander bevestigins ding aan, zo'n clip ofzo? Ik had de mijne altijd aan de bovenkant van m'n shirt, één snoer naar de speler, ander snoer naar de doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Wie kan mij helpen zit met een probleem heb dus deze Zen ook maar krijg het totaal niet geinstalleerd op de PC heb Windows XP Media Center Edition versie 2002 SP2. Dus wat is er nu mis krijg het wel geinstalleerd op de computer van de kinderen maar wil het op mijn eigen PC hebben. Wie o wie kan mij hiermee helpen a.u.b.

Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:22:
Daar zit toch zeker wel één of ander bevestigins ding aan, zo'n clip ofzo? Ik had de mijne altijd aan de bovenkant van m'n shirt, één snoer naar de speler, ander snoer naar de doppen.
Er zit inderdaad gewoon een soort knijper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kun je met de Zen ook audio opnemen van bijv. een mengpaneel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
sander817 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:25:
kun je met de Zen ook audio opnemen van bijv. een mengpaneel oid?
Ik neem aan dat je dat zou moeten doen dmv een line-in. En dit heeft de ZVM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
Met de nieuwe dopjes heb ik het gekraak tot op heden nog niet gehad dus we gaan er maar van uit dat het aan de vorige lag. OEF ! ;)

Voor de mensen die wat ideetjes aandroegen : thx. Binnenkort ga ik wat spelen met software (mediamonkey, filmpjes, etc...) en alle toebehoren (tv-kabel, silicon case, etc...), ik hou jullie op de hoogte van m'n bevindingen.

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:22:
Ja, maar die knijper is nou niet echt waanzinnig groot, bij mijn jas past hij alleen aan m'n ritssluiting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Groot is 'ie niet nee, je moet hem inderdaad strategisch plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom zou je de afstandsbedieing er ook bij nemen? Kijk bij mij was het iets anders, ik heb geen Zen maar een NOMAD en die AB had FM erin. De Zen van m'n vriendin heb ik 1 dag meegehad en nooit weer omdat ik de bedieing niets vind, maar ik kon hem wel bedienen terwijl ik hem in mijn broekzak had. Gewoon je afspeellijst laden en je hebt niet meer nodig dan play/pause, vorige, volgende. Volume aanpassen was wel een probleem, maar Creative kon altijd het volume constant houden met EAX/smart volume. Voor mij dus geen AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind persoonlijk een AB toch wel handig. De speler vanuit je broekzak bedienen vind ik toch een stuk minder makkelijk dan bijvoorbeeld een AB op een handige plaats hangen zodat je makkelijk op een knopje kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMcFly
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:41:
Maar waarom zou je de afstandsbedieing er ook bij nemen? .....
De afstandsbediening is alleen al handig omdat je niet steeds je Zen van de blokkering af hoeft te halen als je een volgend nummertje wil of het volume wilt aanpassen. Scheelt nogal in het batterijverbruik volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:41:
Maar waarom zou je de afstandsbedieing er ook bij nemen? Kijk bij mij was het iets anders, ik heb geen Zen maar een NOMAD en die AB had FM erin. De Zen van m'n vriendin heb ik 1 dag meegehad en nooit weer omdat ik de bedieing niets vind, maar ik kon hem wel bedienen terwijl ik hem in mijn broekzak had. Gewoon je afspeellijst laden en je hebt niet meer nodig dan play/pause, vorige, volgende. Volume aanpassen was wel een probleem, maar Creative kon altijd het volume constant houden met EAX/smart volume. Voor mij dus geen AB.
Kijk eens naar de AB: Slechts 6 knopjes! ;) Play/pause, verder, terug, harder, zachter en mode (om te schakelen naar de radio, die ik 1 keertje een halve minuut geprobeerd heb ofzo ;)).

Hij is heel basic, en ik zou eigenlijk alleen de clip verbeterd willen zien, maar het is op zich niet al te slecht. Maar goed, ik denk dat we bij jou toch nutteloos reageren, aangezien je al zo uitgespreken tegen alles bent wat met dit ding te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

GMcFly schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:25:
[...]

De afstandsbediening is alleen al handig omdat je niet steeds je Zen van de blokkering af hoeft te halen als je een volgend nummertje wil of het volume wilt aanpassen. Scheelt nogal in het batterijverbruik volgens mij.
idd, en voor mij is hij gewoon erg handig omdat ik de Zen nog altijd in dat bijgeleverde 'tasje' heb zitten om hem te beschermen tegen alle andere troep in mijn jaszakken. Door de afstandsbediening kan de speler mooi blijven zitten :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:42:Kijk eens naar de AB: Slechts 6 knopjes! ;) Play/pause, verder, terug, harder, zachter en mode (om te schakelen naar de radio, die ik 1 keertje een halve minuut geprobeerd heb ofzo ;)).

Hij is heel basic, en ik zou eigenlijk alleen de clip verbeterd willen zien, maar het is op zich niet al te slecht. Maar goed, ik denk dat we bij jou toch nutteloos reageren, aangezien je al zo uitgespreken tegen alles bent wat met dit ding te maken heeft.
Niet alles, het geluid wat er uit komt is erg goed, en dat is alles wat ik nodig heb. Ik ben hier terecht gekomen omdat m'n vriendin er één heeft, en omdat ik zelf al jaren die NOMAD heb waardoor ik die Zen ook tot het diepste puntje in elk menu wil leren kennen. En daarbij kom ik gewoon een heleboel tegen wat me nogal tegenvalt van Creative maar ik zeik het ding niet af, het blijft een geweldig apparaat!
Als bepaalde dingen verbeterd zouden worden koop ik zelf ook een Zen Vision M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Wat zou je dan verbeterd willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bediening, een echte bladwijzer fucntie zoals vroeger, en EAX zoals Creative dat op de NOMAD spelers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo mensen,

Ik heb sinds vandaag ook een creative vision:M bij mp3shop.nl, maar ik krijg het ding helemaal niet aan de praat :/
Eerst wat software op pc geinstalleerd, maar pc herkent de zen nu helemaal niet als die aangesloten is. En wanneer ik hem wel aanzetten door de aan/uit knop te schuiven gaat die niet aan.
Ik heb wel 1x gezien dat het beeld het deed, dit was toen die aan de computer was aangesloten aan het opladen, hij reageerde toen echter op geen enkele knop.

Weet iemand wat ik moet doen en waar het aan ligt? Alvast bedankt.

Groeten Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me een brakke speler, als je em niet eens normaal aan kunt krijgen. Weet je zeker dat de batterij goed opgeladen is? Probeer als het kan eens een reset oid. Als dat niet mogelijk is gok ik toch dat je batterij stuk is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
RoD schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:22:
Lijkt me een brakke speler, als je em niet eens normaal aan kunt krijgen. Weet je zeker dat de batterij goed opgeladen is? Probeer als het kan eens een reset oid. Als dat niet mogelijk is gok ik toch dat je batterij stuk is oid.
Reset geprobeerd, en hij heeft zo'n 6 uur aan de pc gelegen. Morgen maar eens firmware opnieuw installeren of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Timmehhh schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:05:
[...]

Reset geprobeerd, en hij heeft zo'n 6 uur aan de pc gelegen. Morgen maar eens firmware opnieuw installeren of zo
Ga nou aub niet proberen een firmware te flashen op een speler waarvan het probleem de accu lijkt te zijn ;)
Als je de speler aan de usb poort hang, zie je dan ook dat hij gaat opladen? Er komt dan een batterij icoontje rechtsbovenin het scherm als het goed is. Als je een adapter erbij hebt gebruik die dan, via de USB poort duurt het veel langer om hem op te laden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:28:
De bediening, een echte bladwijzer fucntie zoals vroeger, en EAX zoals Creative dat op de NOMAD spelers had.
Het bedieningsaspect is denk ik iets persoonlijks, ik heb weinig problemen met de hele UI (dus zowel schermpjes als het touchstripje en de knoppen). Hoe zie je die bladwijzerfunctie? Ik ken de oude spelers eigenlijk niet. Ik selecteer meestal een album wat ik dan afluister, meer functies gebruik ik eigenlijk niet, naast zo af en toe een videootje kijken. De composietuitgang vind ik daarvoor trouwens heel aardig, beeld ziet er aardig strak uit op de TV. Kijk overigens over het algemeen tekenfilms op het ding.

Het geluid is inderdaad heel goed en ik ben geen fan van EQ en andere bewerkingen, dus dat is voor mij eigenlijk ook overbodig. Ik kan me wel goed voorstellen dat de EQ en andere zaken (zoals je EAX) beslissend kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
Bergie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:18:
[...]

Ga nou aub niet proberen een firmware te flashen op een speler waarvan het probleem de accu lijkt te zijn ;)
Als je de speler aan de usb poort hang, zie je dan ook dat hij gaat opladen? Er komt dan een batterij icoontje rechtsbovenin het scherm als het goed is. Als je een adapter erbij hebt gebruik die dan, via de USB poort duurt het veel langer om hem op te laden.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept en wist dus niet precies wat firmware was behalve dat het iets softwarematig op mp3 speler of pc was. Maar iig zal ik de software effe opnieuw installeren.

Ik heb de zen in het begin meteen opgeladen via de usb poort, er ging toen zo'n blauw lampje flikkeren bij de aan/uit knop. Het scherm deed het de hele tijd niet. Tot dat ik op een gegeven moment terugkwam, en de zen een tijdje had opgeladen en er een helder blauw opstartscherm verscheen. De zen reageerde echter op geen enkele knop, en toen ik hem ontkoppelde verdween het scherm weer om nooit meer terug te komen.

Het scherm is dus de hele tijd zwart nu en geeft helemaal niets weer, enigste teken van leven is bij het opladen het blauwe ledlichtje bij het aan/uit knopje.

IN het weekend, als ik wat meer tijd heb zal ik er eens uitgebreid na kijken. Ik denk dat ik hem maar terugstuur naar MP3 shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien dat de connectie tussen de hardware van de speler en de batterij rot is. In ieder geval lijkt het erop dat dit niet iets is waarmee je zelf moet gaan prutsen. Gewoon terugsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Timmehhh schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:34:
[...]
Ik heb me er nog niet echt in verdiept en wist dus niet precies wat firmware was behalve dat het iets softwarematig op mp3 speler of pc was. Maar iig zal ik de software effe opnieuw installeren.
De firmware is de software van de speler zelf. Deze zit dus in het geheugen van de speler. Wanneer je nu bijvoorbeeld deze gaat updaten en halverwege valt de speler uit (door een rotte accu of wat dan ook) dan zit je dus met een speler die het helemaal niet meer doet (vergelijk het met een windows installatie die halverwege afgebroken wordt) Het kan dan mogelijk heel erg moeilijk worden om deze firmware dan weer in orde te krijgen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:21:Het bedieningsaspect is denk ik iets persoonlijks, ik heb weinig problemen met de hele UI (dus zowel schermpjes als het touchstripje en de knoppen). Hoe zie je die bladwijzerfunctie? Ik ken de oude spelers eigenlijk niet. Ik selecteer meestal een album wat ik dan afluister, meer functies gebruik ik eigenlijk niet, naast zo af en toe een videootje kijken. De composietuitgang vind ik daarvoor trouwens heel aardig, beeld ziet er aardig strak uit op de TV. Kijk overigens over het algemeen tekenfilms op het ding.

Het geluid is inderdaad heel goed en ik ben geen fan van EQ en andere bewerkingen, dus dat is voor mij eigenlijk ook overbodig. Ik kan me wel goed voorstellen dat de EQ en andere zaken (zoals je EAX) beslissend kunnen zijn.
EAX op de NOMAD spelers doet meer dan EQ, dat zit er wel bij in maar die gebruik ik niet. EAX gebruik ik vooral om het volume gelijk te houden. Er staan zo veel nummers op dat ding, en die nummers verschillen nog wel eens van volume. Dan zet je de speler bijvoorbeeld op volume 5, wat ik meestal heb, en dan klinkt het volgende nummer ineens alsof hij op 3, of 8 staat. veel harder of zachter dus. De EAX houdt het volume constant waardoor je niet steeds harder en zachter hoeft te drukken.

De bediening: het is een speler voor zowel video, foto's en audio, maar met steeds minder knoppen. Dat betekend dat elke toets een andere functie krijgt in bepaalde menu's, slechts 4 toetsen houden altijd hun functie, maar 3 daarvan heb je niets aan en play/pauze wel. Volgende/vorige werkt niet voor audio als je in menu's zit, volume regeling moet je eerst met "mijn snelkoppeling/ menu>volume" selecteren. Dat soort dingetjes erger ik me aan.

Bladwijzer: heb de NOMAD hier liggen, er staat: set bookmark, go to bookmark, clear bookmark.
Set bookmark: bladwijzer instellen bij een tijd in het nummer, bijvoorbeeld u2 - With or Without You heb ik hier, bladwijzer staat op 3:55.
Go to bookmark: ik druk erop en hij gaat naar 3.55.
Clear bookmark is duidelijk.

Bij de Zen werkt dit niet, en als het al werkt wil ik wel eens weten hoe. Hij zet de bladwijzer in één of andere lijst waar er wel 10!! in kunnen, vreemd hoor. Het was juist zo handig bij lange nummers, anders blijf je aan het doorspoelen.

Ik blijf echt twijfelen hoor, de Zen geeft mooier geluid dan de NOMAD maar hij werkt minder lekker, alleen daarom wil ik hem nog niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast