Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Verder kan ik alleen nog maar deze firmware vinden: Creative ZEN Vision:M 30GB Firmware 1.60.01
Met andere woorden klopt die tutorial niet meer en vraag ik me dus af als ik deze erop zet of het ook werkt?
Want jah ik ben wel iemand die graag zeer luid muziek luistert
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:20:Want jah ik ben wel iemand die graag zeer luid muziek luistert
Tggggg jonge, dan hoort de rest van de bus hem toch niet meeeeerHillie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:06:Neem dan fatsoenlijke dopjes. Ik heb Sennheiser CX 300 dopjes en ook voor loeihard heb je geen hoge instelling nodig.

Voor jullie allebei: Gewoon voor 59 euro het uitbreidingspakket meebestellen. Daar zitten oordoppen in waarvan je minder snel doof word (alleen verstandige mensen zoals Hillie ook al zegt) en een screenprotector.jpboere schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:59:Ik ben van plan bescherming voor de ZVM te bestellen maar ik weet niet welke. De Invisble Shield of de Best Skin Ever? Heeft iemand misschien ervaring met beide? Of kan je me je ervaringen vertellen over degene die jij hebt?
Edit: Je kan ook het plastic op je scherm laten zitten zo lang het goed blijft plakken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 15:10 ]
Hmmm, ik las toch echt "graag luide muziek luister" in plaats van "graag andere mensen stoor".Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:09:
Tggggg jonge, dan hoort de rest van de bus hem toch niet meeeeer![]()
![]()
LOL LOL DOM DOM
Ik hoef geen andere oordoppen meer, dus mijn vraag blijft nog steeds:Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:09:
[...]
Voor jullie allebei: Gewoon voor 59 euro het uitbreidingspakket meebestellen. Daar zitten oordoppen in waarvan je minder snel doof word (alleen verstandige mensen zoals Hillie ook al zegt) en een screenprotector.
Edit: Je kan ook het plastic op je scherm laten zitten zo lang het goed blijft plakken
Moet ik de de Invisble Shield of de Best Skin Ever bestellen (dus kopen)? Graag motivatie
Je had gelijkRoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:28:
Lees even de startpost door en zoek even in het vorige deel naar ervaringen, is al een paar keer voorbij gekomen.

Ik heb een A/V kabel en het beeld bij het afspelen van video goed. Bij stilstaande beelden zoals in het menu of bij foto's wil het soms een klein beetje trillen. Maar dat kan ook aan mijn televisie liggen.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:20:
Maar ik ga dus denk ik voor de zvm, alleen heb ik nog 2 vraagjes:
1. Alleen zou ik graag willen weten of als je de zen vision m op tv aansluit of je dan goed beeld hebt. Want ik las in topic deel 1 geloof ik dat de video die je erop zet verkleint moet worden maar is het beeld dan wel goed op tv?
2. Kun je de zvm ook gebruiken om gewone bestanden op te slaan dus dat ik niet altijd mij usb harde schijf mee hoef te nemen als ik bestanden groter als mijn stick op moet slaan?
De ZVM kan je ook als externe harde schijf gebruiken. Een deel van de opslagcapaciteit wordt daar dan voor gereserveerd (minimaal 512 MB, maximaal 16 GB). Deze ruimte is dan niet meer toegankelijk voor de speler zelf. Dus die ruimte kan je dan niet gebruiken om muziek of films op te zetten.
De ZVM heeft ook nog een zoom functie met behoud van je aspect ratio. Hierdoor kan je een breedbeeld film zo inzoomen dat ie beeldvullend wordt, met wat verlies aan de zijkanten en waarbij je zelf kan aangeven hoeveel van welke zijkant wordt weggehaald.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 02:09:
Is er fatsoenlijk film te kijken op de ZVM?? Of is het scherm daar echt wel te klein voor.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Een iets andere vraag: maakt het wat uit als de achterkant bekrast wordt? Daar zie je immers niks van als je de speler gewoon gebruikt. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening.jpboere schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:50:
[...]
Je had gelijk. Ik had ook even in deel 1 moeten kijken. Daar heb ik wel wat gelezen. Ik ga voor de Best Skin Ever. Maar dan heb ik nog keuze uit twee modellen: De Skin of de Total Body Skin . Daar heb ik niks over kunnen vinden. Krast de achterkant van de speler net zo snel als de voorkant? Want dan kan ik beter de Total Body Skin kopen. Anders neem ik de gewone Skin
En ik dacht nog wel dat het nog niet hier gepost wasJeroen O schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:46:
[...]
En die firmware is dus al uit, zie een paar berichten hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 22-11-2006 19:27 ]
Verwijderd
Dus hier nog een keer de echte vraag:
Nou lees ik hier ook iets over een volume cap die je kan weg halen door de amerikaanse firmware erop te zetten. Ik heb een beetje lopen zoeken hiero maar kan niks vinden of dat nou iemand echt concreet kan zeggen ik heb het gedaan en het werkt idd goed want ik heb nu duidelijk merkbaar meer geluid wat er uit komt.
Verder kan ik alleen nog maar deze firmware vinden: Creative ZEN Vision:M 30GB Firmware 1.60.01
Met andere woorden klopt die tutorial niet meer en vraag ik me dus af als ik deze erop zet of het ook werkt?
- Hier heb ik denk ik al het antwoord op. Het blijft het zelfde zolang er maar geen "e" achter zit.
En gelijk nog een nieuwe vraag: Wat is dat nu precies met die tag´s? Als ik het een beetje begrijp zou het kunnen dat als ik mijn muziek collectie erop zet hij niet alles herkent en ik dan dingen moet gaan veranderen? Of zit ik dus helemaal fout?
Alvast bedankt
Als het de Amerikaanse firmware is, dan is het goed. Of 1.60.01 ook in de Amerikaanse versie te krijgen is weet ik niet, ik zie op de US site een hele andere firmware en schijnbaar bedoeld voor de 60GB versie.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:44:
Heel leuk maar dat is dus nog geen antwoord op mijn vraag. Want het kan wel zijn dat de oordopjes beter zijn maar als ik dan nog in de bus het geluid van mijn buurman moet aan horen schiet niet echt op!
Dus hier nog een keer de echte vraag:
Nou lees ik hier ook iets over een volume cap die je kan weg halen door de amerikaanse firmware erop te zetten. Ik heb een beetje lopen zoeken hiero maar kan niks vinden of dat nou iemand echt concreet kan zeggen ik heb het gedaan en het werkt idd goed want ik heb nu duidelijk merkbaar meer geluid wat er uit komt.
- Hier heb ik denk ik al het antwoord op. Het blijft het zelfde zolang er maar geen "e" achter zit.
Dat soort basic vraagjes kun je zelf best even zoeken met Google, dan vind je bijvoorbeeld ditEn gelijk nog een nieuwe vraag: Wat is dat nu precies met die tag´s? Als ik het een beetje begrijp zou het kunnen dat als ik mijn muziek collectie erop zet hij niet alles herkent en ik dan dingen moet gaan veranderen? Of zit ik dus helemaal fout?
Alvast bedankt
Verwijderd
Omdat je vragen kan stellen. want waarom op google gaan surfen en vele site´s afzoeken terwijl iemand hier met een paar zinnen precies kan zeggen wat ik zoek. Omdat die het al weet.
Maar begrijp dat JIJ daar niet echt veel zin in hebt........
Dit topic gaat niet over ID3 tags?

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 23-11-2006 18:08 ]
Verwijderd
Het is me duidelijk..... Ik lees wel als ik iets wil weten en het hier toevallig staat. Vragen heeft geen zin.RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:08:
offtopic:
Dit topic gaat niet over ID3 tags?Verder is het hier echt geen helpdesk hoor. Vraagjes die je zo even kan Googlen mag je best zelf op zoeken, beetje inzet is nog nooit iemand aan overleden
MVG
Verwijderd
deze heeft en widescreen schermpje, dat wat groter is dan dat van de zen vision & vision:m
Maar die heeft hier blijkbaar nog geen eigen topic...
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:22:
Heeft er iemand de Zen Vision:W al getest ?
deze heeft en widescreen schermpje, dat wat groter is dan dat van de zen vision & vision:m
Maar die heeft hier blijkbaar nog geen eigen topic...
Dat kom waarschijnlijk omdat deze speler niet erg populair is, vooral niet nadat Archos z'n Gen. 4 spelers heeft gelanceerd. Maar je kunt natuurlijk altijd een topic aanmaken
Volgens mij is het de opvolger van de Creative Zen Vision dus daar zou je ook eens kunnen kijken, al zijn de reacties schaars.
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 23-11-2006 18:28 ]
Verwijderd
Download de nieuwste firmware via de AMERIKAANSE web-site van Creative.
Dan heb je automatisch de Amerikaanse firmware.
Zorg dat je deze dus op je computer hebt staan.
Daarna start je de speler op door het reset pinnetje ingedrukt te houden en de speler intussen aan te zetten.
Zodra je het Creative logo ziet moet je de reset knop loslaten.
Dan kom je in het boot-menu.
Kies daar RELOAD FIRMWARE en zodra de Zen het meld sluit je em aan op je computer.
Dubbelklik dan gewoon op het gedownloade firmware bestand en hij zal upgraden in de Amerikaanse editie zonder volume-cap.
Helaas nog niet zo heel veel er mee kunnen spelen. Maar het volgende is me opgevallen
positief:
1: scherm: WOW
2: geluid kwaliteit, ik had hiervoor een een flash spelertje van packard bell (via posbank) en er gaat echt een wereld voor me open.
Negatief:
1: het is iets persoonlijks, maar ik vind de bijgeleverde headphones niet lekker zitten. Gebruik nu mijn oude philips oordopjes (model onbekend, maar ze zijn el cheapo), in de planning, betere oordopjes kopen (ga ik het goed topic voor gebruiken bij eventuele vragen)
2. geluid: ik vond het zacht, en dankzij dit topic weet ik waarom. Wellicht op te lossen dmv bovengenoemde betere oordopjes, anders maar is een flash poging doen
3. Overdracht snelheid van kopieeren, maar goed, dit zit dus in de sw van creative, en natuurlijk ook mijn eigen schuld vanwege non usb 2 poorten (kep wel een uitbreidingskaart maar die geeft niet genoeg power)
4: Een album van mp3 songs word verspreid over meerdere albums
Tot zover geen probleem.
Maar hier dus wat vragen:
5. theater show van theomaas was te groot en kon dus niet gekopieerd worden.....zit er idd een max imale grote van bestanden op de zen ?
6. Gemak van de software.....knippen en plakken is er niet bij! Erg vervelend dat dit via omwegen moet. Dit is echt een stap achteruit ten opzicht van mijn flash spelertje (die eigenlijk gewoon een memorystick was die mp3 kon afspelen). Misschien moet ik gewoon nog even met de speler om leren gaan, maar tot nu toe valt dat tegen. Voor tips houdt ik me aanbevolen
heh, ik zie dat mijn negatieve punten nogal overheersend zijn, maar ik ben echt heel blij met het apparaatje, en hoop (met eventueel wat hulp) mijn open vragen ook te kunnen oplossen.
* Sagat gaat het topic alvast ff doorspitten.
10 second ninja DONE
Ergens op het forum van creative staat een topic met daarin de specificaties van wat voor bestanden die wel en niet kan afspelen.

Maar buiten het type en bitrate gebeuren is er niet een size limit toch? Als ik bij wijze van een 4gig avi heb moet dat ook lukken?
10 second ninja DONE
[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 23-11-2006 23:12 ]
Verwijderd
THX!!Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:39:
@JPstyle,
Zorg dat je deze dus op je computer hebt staan.
Daarna start je de speler op door het reset pinnetje ingedrukt te houden en de speler intussen aan te zetten.
Zodra je het Creative logo ziet moet je de reset knop loslaten.
Dan kom je in het boot-menu.
Kies daar RELOAD FIRMWARE en zodra de Zen het meld sluit je em aan op je computer.
Dubbelklik dan gewoon op het gedownloade firmware bestand en hij zal upgraden in de Amerikaanse editie zonder volume-cap.
Was er ondertussen al achter maar gaat om het idee. Gewoon een reactie waar ik echt wat aan heb!
Die heeft een ander versienummer, en er staat bij dat ie voor 60GB is (voor 30GB staat er niet bij). Weet je zeker dat het de goeie is? Het lijkt me wel, kan me niet voorstellen dat de Amerikanen andere firmware hebben, maar waarom dan niet hetzelfde versienummer?Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:39:
@JPstyle,
Oh, en Sagat, mocht je nog problemen hebben met video converteren, kijk dan even naar mijn videocoderingstutorial
Mijn theather showtje gisteren dus omgezet met irriter (sp?) maar daarbij loopt dus het geluid niet synchroon (ook niet na een stukje spoelen).
Het lijkt me iig dat buiten de fat32 limitaties je bestand gewoon net zo groot mag zijn als je wilt.
Want vinden jullie trouwens de fijnste software voor (om eigenlijk de pc samen te laten werken met) de zen?
* creative
* winamp
* wmp (maar liever niet 11 als ik dit topic mag geloven
* media monkey
* overig?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Creative heeft zijn eigen bestands indeling. Gebruiken ze al jaren, zet je schijf maar eens in je computer met een verloopje, dan zul je zien dat hij er niets mee kan.RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:12:Ik weet niet wat het bestandssysteem is waar de ZVM op zit. Ik gok FAT32. Die heeft een max. file limiet van zo'n 4GB geloof ik. Dus wel een size limit. Maar een 4GB .avi is wel erg groot, dan kun je er beter wat compressie overheen gooien.
M'n vriendin heeft ondertussen de Zen een paar dagen. Ik heb hem ook wat uurtjes vastgehouden en het enigste wat ik er echt GEWELDIG aan vind is de geluidskwaliteit. Helaas heb ik nog niet kunnen testen met m'n UE10 PRO maar alleen met EP-630. Op mijn NOMAD klinken ze redelijk, maar op de Zen klinken ze echt stukken mooier. Nou is de NOMAD van 2002, en de Zen van 2006 dus dat was te verwachten.
De rest van de speler is bagger. De vorm is wel mooie en het scherm ook, maar voor mij totaal overbodig. Ik koop een muziek speler, dus dit ding is ook niets voor mij, hoewel hij wel erg mooi is.
Het menu is al helemaal dik slecht, weinig opties. Ik mis gewoon een heleboel. De NOMAD is duidelijk, als ik die aan mijn oma geef is ze er na 5 minuten uit hoe hij werkt, met de Zen vraag ik me af of ze wel eens door het menu komt. Afspeellijsten afspelen gaat goed, maar als je dan een nummer wilt die daar niet in staat en wel in de muziekbibliotheek, gooit hij de rest gewoon weg

IK vind het een slechter product dan de NOMAD 3, en zo lang er geen betere speler komt dan die NOMAD hoef ik nog steeds geen andere. Zo zie je maar weer dat hoe vaak je een product ook vernieuwd, een 4 jaar oudere speler maakt er nog altijd gehakt van
Wat ik nog wel even kwijt wil: Ze heeft dat uitbreidingspakket erbij genomen waar ook de netstroom adapter bij zit. Dat is gewoon hetzelfde ding als de adapter van mijn NOAMD, waar ik 3 van heb, en één daarvan bij haar thuis. Die drukte ik erin, want allebei 5 volt output, en dat werkt gewoon. In het blokje waar je de USB en TV kabel in stopt, past die oplader ook gewoon.
Dus mensen die een oplader willen: neem gewoon een 2,4A 5V lader. Meende ook steeds te lezen dat er een USB host of simulatie nodig is, maar niets is minder waar.
Ik zal morgen proberen om de Zen, indien nodig met wat patches en andere verneukerij, op PlayCenter 3 werkend te krijgen. Daar kan je namelijk alle tags tot in de gruwelijkste details aanpassen. Ik snap niet daar zo moeilijk over gedaan kan worden, dat moet toch heel makkelijk zijn?Sagat schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:47:Wat vinden jullie trouwens de fijnste software voor (om eigenlijk de pc samen te laten werken met) de zen?
* creative
* winamp
* wmp (maar liever niet 11 als ik dit topic mag geloven)
* media monkey
* overig?
Winamp doe ik niet weer, want die heeft al een keer in m'n NOMAD een aantal tags omgezet naar vreemde Chinese tekens
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 10:11 ]
Een 4 jaar oudere speler maakt er niet gehakt van, dat is slechts jou meningVerwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:08:
De rest van de speler is bagger. De vorm is wel mooie en het scherm ook, maar voor mij totaal overbodig. Ik koop een muziek speler, dus dit ding is ook niets voor mij, hoewel hij wel erg mooi is.
Het menu is al helemaal dik slecht, weinig opties. Ik mis gewoon een heleboel. De NOMAD is duidelijk, als ik die aan mijn oma geef is ze er na 5 minuten uit hoe hij werkt, met de Zen vraag ik me af of ze wel eens door het menu komt. Afspeellijsten afspelen gaat goed, maar als je dan een nummer wilt die daar niet in staat en wel in de muziekbibliotheek, gooit hij de rest gewoon wegZet hem dan gewoon achteraan in de lijst en speel hem af, maar laat die afspeellijst gewoon staan.
IK vind het een slechter product dan de NOMAD 3, en zo lang er geen betere speler komt dan die NOMAD hoef ik nog steeds geen andere. Zo zie je maar weer dat hoe vaak je een product ook vernieuwd, een 4 jaar oudere speler maakt er nog altijd gehakt van
Er zijn handige 3th party programma'tjes die ook tags voor je kunnen bewerken. Tag&Rename bijvoorbeeld.Ik zal morgen proberen om de Zen, indien nodig met wat patches en andere verneukerij, op PlayCenter 3 werkend te krijgen. Daar kan je namelijk alle tags tot in de gruwelijkste details aanpassen. Ik snap niet daar zo moeilijk over gedaan kan worden, dat moet toch heel makkelijk zijn?
Winamp doe ik niet weer, want die heeft al een keer in m'n NOMAD een aantal tags omgezet naar vreemde Chinese tekens
Verwijderd
Klopt, maar eerder in dit topic zei ik dat ik de Zen zou gebruiken om te kijken of het iets voor mij is, omdat ik al jaren met het zelfde apparaat rond loop. Nu ik hem heb gebruikt die paar dagen ben ik er dus achter gekomen dat het geluid werkelijk geweldig is, maar de bedieing is gewoon bagger vergeleken bij de NOMAD.RoD schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:46:Een 4 jaar oudere speler maakt er niet gehakt van, dat is slechts jou meningAls iedereen het met je eens was, dan werd die speler nog wel verkocht. Maargoed, voor jou eisen is de ZVM ook een verkeerde speler
En dat is niet alleen mijn mening hoor. Er zijn zat mensen die niet willen dat één toets 5 functies heeft of kan hebben. Je zou op zo'n apparaat niet moeten zeiken over het uiterlijk. Er zijn mensen met grote en kleine handen, en sowieso is het lekker om voor elke functie een aparte toets te hebben die altijd werkt.
Dat is het grootste minpunt van de Zen Vision:M.
Aha.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:20:
[...]
Klopt, maar eerder in dit topic zei ik dat ik de Zen zou gebruiken om te kijken of het iets voor mij is, omdat ik al jaren met het zelfde apparaat rond loop. Nu ik hem heb gebruikt die paar dagen ben ik er dus achter gekomen dat het geluid werkelijk geweldig is, maar de bedieing is gewoon bagger vergeleken bij de NOMAD.
Tuurlijk zijn er meer mensen die dezelfde mening delen. Ik bedoelde slechts te zeggen dat je niet feitelijk kunt stellen dat hij verslagen wordt door een oudere speler.En dat is niet alleen mijn mening hoor. Er zijn zat mensen die niet willen dat één toets 5 functies heeft of kan hebben. Je zou op zo'n apparaat niet moeten zeiken over het uiterlijk. Er zijn mensen met grote en kleine handen, en sowieso is het lekker om voor elke functie een aparte toets te hebben die altijd werkt.
Dat is het grootste minpunt van de Zen Vision:M.
Ik heb hem net weer terug van reparatie, en gebruik playlists vrijwel nooit, maar ik meen me te herinneren dat je onder het popupmenuknopje dan een optie hebt om het geselecteerde nummer aan de lijst toe te voegen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:08:
Afspeellijsten afspelen gaat goed, maar als je dan een nummer wilt die daar niet in staat en wel in de muziekbibliotheek, gooit hij de rest gewoon wegZet hem dan gewoon achteraan in de lijst en speel hem af, maar laat die afspeellijst gewoon staan.
Bediening is inderdaad niet altijd even intuitief, maar ik ben er aardig aan gewend. Ik speel over het algemeen gewoon hele albums en heb weinig problemen met de werking van het ding.
Maar goed, ik had hem een paar weken terug opgestuurd met een kapotte HD, en hij is weer terug. Vervangen door een nieuwe, en alles lijkt OK te werken. Hij hangt nu thuis aan de lader, dus vanavond maar eens een paar gig erop knallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Hillie op 24-11-2006 13:34 ]
Verwijderd
Klopt, zie het net staan.Hillie schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:33:Ik heb hem net weer terug van reparatie, en gebruik playlists vrijwel nooit, maar ik meen me te herinneren dat je onder het popupmenuknopje dan een optie hebt om het geselecteerde nummer aan de lijst toe te voegen.
@ RoD: Ze hebben waarschijnlijk zo veel functies erin gedaan om mensen de Zen te laten kopen ipv de iPod. Het blijft toch gewoon jammer dat er mensen zijn die de iPod kopen omdat je er dan bij hoort, nog steeds...
Overigens vind ik het prima, erg leuke spelers, ik hou van veel features, dus ik vind de ZVM een geschikte speler
Veel mensen kopen ook de iPod omdat het design over het algemeen mooier wordt gevonden, en de bediening makkelijker. En de iPod is natuurlijk een stuk dunner, wat ook wel als een voordeel gezien kan wordenVerwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:11:
[...]
@ RoD: Ze hebben waarschijnlijk zo veel functies erin gedaan om mensen de Zen te laten kopen ipv de iPod. Het blijft toch gewoon jammer dat er mensen zijn die de iPod kopen omdat je er dan bij hoort, nog steeds...
Verwijderd
Moet je of onder PMP kijken bij downloads of onder MP3-Players.RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:15:
[...]
Die heeft een ander versienummer, en er staat bij dat ie voor 60GB is (voor 30GB staat er niet bij). Weet je zeker dat het de goeie is? Het lijkt me wel, kan me niet voorstellen dat de Amerikanen andere firmware hebben, maar waarom dan niet hetzelfde versienummer?
Oh, en Sagat, mocht je nog problemen hebben met video converteren, kijk dan even naar mijn videocoderingstutorial
Creative Zen Vision:M 30GB
Deze heeft een andere firmware dan die van 60GB omdat die van 60GB ook een USB-host functie heeft.
De laatste firmware is 1.60.01 (zonder "e" dus)
Verwijderd
Hoe maak je playlists, zonder computer dus on-the-go? Ik heb er al wat mee lopen stoeien maar het probleem is dan dat ik in plaats van dat ene nummer voor in de playlist, alle tracks van dat album naar mijn playlist komt...
Ik doe het op de volgende manier:
- Ik kies een nummer voor mijn playlist
- sla die op als lijst
- geef die playlist een naam
- kijk of het gelukt is, dus ga naar die playlist
- en vervolgens zie ik dat de zvm alle nummers heeft meegenomen van dat album, wat toch echt niet de bedoeling was....
Weet iemand hier iets op?
Heb ff verder gezocht, maar ik vind dit wel een nadeel van de zvm: playlists maken...
Het antwoord
Als ik de baas van Creative was, dan zou dit als eerste veranderen aan de spelers: dit vind ik nogal omslachtig, maar het is mogelijk...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 19:56 ]
Verwijderd
Maak van je snelkoppeling toets de functie "Add To Selected" en je hebt je sneltoets om playlists te makenVerwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:21:
Heb ff verder gezocht, maar ik vind dit wel een nadeel van de zvm: playlists maken...
Het antwoord
Als ik de baas van Creative was, dan zou dit als eerste veranderen aan de spelers: dit vind ik nogal omslachtig, maar het is mogelijk...
Verwijderd
Verwijderd
of zegge jullie je MOET andere oordopjes of iets dergelijks erbij kopen, de docking station zit er nu even bij met die aanbieding en ik ga ervan uit dat ik um ofwel zeer binnekort ga kopen of niet dus die hoef je niet te vermelden
Verwijderd
Als je hem niet veel gebruikt en geen last hebt van die standaard dopjes, tjah dan hoef je er niet per se anderen bij te kopen. Ga je ze langer gebruiken, dan heb je kans dat je er hoofdpijn van kan krijgen omdat het gewoon nergens naar klikt wat er uit komt.
Docking station krijg je er gratis bij ja, willen ze alleen wat dingetjes van je weten.
Verwijderd
Hoe krijg ik die Docking Station erbij dan.. heb zelf em niet erbij gekregen?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:33:
Uitbreidingspakket erbij nemen misschien? Daar zitten de EP-630 dopjes in van Creative, screenprotector, hoesje, en de netstroom adapter. Die adapter kan trouwens ook een 5V 2,4A voeding zijn.
Als je hem niet veel gebruikt en geen last hebt van die standaard dopjes, tjah dan hoef je er niet per se anderen bij te kopen. Ga je ze langer gebruiken, dan heb je kans dat je er hoofdpijn van kan krijgen omdat het gewoon nergens naar klikt wat er uit komt.
Docking station krijg je er gratis bij ja, willen ze alleen wat dingetjes van je weten.
Edit: maar aan je postgeschiedenis in dit topic te zien heb je em vóór 15 november gekocht, en kun je dus niet meedoen.
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 27-11-2006 14:16 ]
Verwijderd
Edit: Te laat, mischien niet onder het typen 10 andere dingen doen alvorens te posten voortaan
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 14:18 ]
Verwijderd
Maar het is niet makkelijk vanwege de nogal aparte babelfish vertaling, en als je op pagina 2 klikt is gewoon in het frans. Misschien moeten we maar is op zoek naar een ander stukkie tekst?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Gwoon proberen zou ik zegge7 nov besteld in Amerika.15 nov is ie daar ontvangen door iemand en ik krijg 'm volgende week. Hoop dat de leveringsdatum geldt maar ik denk dat ik dan iets te positief denk.
Oh? Bij mij is het gewoon in het "Engels". Iig, ik kan er best wat van maken. Ideaal is het niet, maargoed, uit alle andere reviews moet je ook zat informatie kunnen halenSagat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:20:
Net even gekeken naar de ipod/zen vergelijking uit de ts (je moet wat als wannabe zen fanboy)
Maar het is niet makkelijk vanwege de nogal aparte babelfish vertaling, en als je op pagina 2 klikt is gewoon in het frans. Misschien moeten we maar is op zoek naar een ander stukkie tekst?
Ook net even wat gespeeld met media monkey en met covert art. Het is mijn bevinding dat men heel erg uitgaat van op de pc alles al in orde maken, en de content daarna overzetten op de Zen.
Het was juist mijn idee om alles op de Zen te kwakken en het dan later netjes te maken.
Het toevoegen van album art is uiteindelijk gelukt op de 'drag n drop' methode (zie TS, album art). Maar dit kan ik niet toepassen op niet van cd geripte mp3tjes. Die staan in een hoofdirectory , en niet in een aparte subfolder waardoor je dus niet voor view kunt kiezen.
(bij geripte cd's heb ik artiest en daaronder een map met de album naam, en bij mijn mp3 cd alleen een map album naam)
Even een subdirectory zelf aanmaken en de mp3's een niveau lager verplaatsen kan niet. Althans ik weet niet hoe dat kan via mm/creative software.
Ik kan er echt niet bij dat ze drag en drop disabled hebben. En vraag me toch af of dit bij Apple niet handiger geregeld is.
10 second ninja DONE
[ Voor 9% gewijzigd door Hillie op 28-11-2006 20:20 ]
10 second ninja DONE
Nee, daar moet je ook mbv sync-software de boel op je speler zetten. Ongeveer hetzelfde dus.Sagat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:14:
En vraag me toch af of dit bij Apple niet handiger geregeld is.
En ja, je vindt nu weinig vergelijkingen meer met de iPod omdat er tegenwoordig wel weer andere meuk is om met de ZVM te vergelijken. Op dit moment bijvoorbeeld de Zune. Maar waarom persé een vergelijking met de iPod? De iPod is echt niet zoveel bijzonders, zet gewoon de specs eens naast elkaar dan zie je het wel
Nee, ik kan me niet voorstellen dat er technische obstakels zijn. UMS is helemaal niet moeilijk te implementeren. Waarom DAP-bakkers vaak kiezen voor hun eigen irritante software is mij een raadsel. UMS is voor mij een vereiste bij een speler. Verplicht software gebruiken is gewoon vervelend. Ik wil zelf mijn speler in kunnen delen. Bovendien werkt het lekker snel dmv knippen en plakken. Maargoed, dat kan dus niet... waarom.. tsjaSagat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:46:
Ik snap wat je zegt..andere vraag, zouden technische obstakels de reden zijn dat creative heeft bedacht dat je niet rechtstreeks op de Zen, je mp3-tjes mag knippen & plakken?

Verwijderd
groetjes, Jesse
Maar goed, net maar ff 'zoals het hoort' een mp3 album ingeladen, tags laten checken, bonus track gewoon in het mapje van de andere songs plaatsen, album art eraan en versturen naar de Zen.
Ik moet toegeven dat die dan alles wel goed doet. Je hebt dan gewoon geen reden meer om handmatig te willen prutsen.
Maar toch ben ik het idd met je (RoD) eens dat het raar is dat we de keus niet krijgen om het zelf te kunnen.
Oh en waarom vergelijken met apple...
Heel simpel, de grootste concurrent, en gewoon onwettendheid van mij over hoe 'zij' deze problematiek aanpakken. Maar als dat hetzelfde is, is dat iig geen reden om over te stappen.
Trouwens nog even een positief geluidje over de Zen na mijn rant over het (gebrek aan) controlesysteem.
Filmpjes kijken op de zen heeft me positief verrast. Het schermpie is echt goed en treinreizen was nog nooit zo leuk. Nadeel hierbij...ik krijg mijn gekochte games magazine niet uitgelezen omdat ik lekker 'tv' loop te kijken
En natuurlijk gaat creative mij ook gratis een docking opsturen, dat maakt ook een hoop ergernis goed
10 second ninja DONE
Verwijderd
Heb gisteren een album gekocht, niet via internet maar gewoon in de winkel. Thuis heb ik met audiograbber de cd ingelezen en de tags heeft hij van internet gehaald. Ik heb hier en daar wat namen aangepast dus de tags zijn echt goed, en ik wil ook niet dat een apparaat daar zelf nog aan komt want dan sla ik ze, blijf bezig zeker.....
Maar goed, omdat de Zen van mijn vriendin is, en ze de driver cd nog nooit heeft meegenomen naar mij toe heb ik geen Zen drivers op mijn computer. Als ik hem aan sluit op de USB, dan ziet hij een externe harde schijf die uit twee delen bestaat op één of andere manier. Eén kant is de externe schijf, de andere heet "media" waar de mappen muziek, video, tv, zencast ed in staan. De map die audiograbber heeft aangemaakt met artiest>album>tracknummer>titel, zet hij zo in de map muziek op de zen.
Zen loshalen en gaat alles bijwerken, daarna ziet hij de nummers gewoon staan en speelt ze natuurlijk ook.
Uiteraard heb ik het weer helemaal mis en vertel ik iets heel anders dan nu bedoeld werd... Of niet?
Wat je dus niet kunt doen is browsen zoals je op de pc gewend bent. Dus met mappen ed. De ZVM kan dit niet. Wat de ZVM doet is de tags pakken uit de files die jij er op zet met de software en zo de boel te sorteren in een muziekbibliotheek. Als je dit doet dmv het externe hdd gedeelte, zal de ZVM niet de tags gaan pakken en in de muziekbibliotheek plaatsen.
Het externe hdd gedeelte is gewoon voor data die je verslepen moet oid. Je kunt er wel muziek in zetten maar het wordt niet gepakt door de software op de ZVM.
Ik hoop dat ik zo je vraag beantwoord heb.
Da's het nadeel wat bij die MTP-ofhoehetookheet oplossing hoort die gekozen is. Voordeel is wel dat je een 3rd party progje als MediaMonkey kunt gebruiken om je media te sync'en, dat scheelt weer een hoop.Sagat schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:46:
Ik snap wat je zegt..andere vraag, zouden technische obstakels de reden zijn dat creative heeft bedacht dat je niet rechtstreeks op de Zen, je mp3-tjes mag knippen & plakken?
Mwa, ik zou dat niet willen zien als voordeel. Veel apparaten die als UMS device werken kun je ook gewoon syncen met 3rd party progs zoals Mediamonkey of Winamp. Het scheelt inderdaad wel dat het kan jaHillie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:04:
[...]
Da's het nadeel wat bij die MTP-ofhoehetookheet oplossing hoort die gekozen is. Voordeel is wel dat je een 3rd party progje als MediaMonkey kunt gebruiken om je media te sync'en, dat scheelt weer een hoop.
Verwijderd
Media Transfer Protocol, het is een protocol ontwikkeld door Microsoft, wat nog het meeste wegheeft van PTP (Picture Transfer Protocol).Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:30:
waar staat MTP voor?
[ Voor 0% gewijzigd door Tony Vroon op 29-11-2006 15:14 . Reden: Er ontbrak een woord. ]
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Vroeg ik me ook al af ja...Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:30:Waarschijnlijk een noob vraag maar waar staat MTP voor?
Maar nee RoD, voor zo ver ik weet niet, toch? Ik heb wel Creative drivers op m'n computer maar die zijn van de NOMAD 3, dus verder kent hij de Zen niet. De cd is geript en daarna naar de Zen gestuurd, die gezien word als externe harde schijf. Daar krijg ik dan 2 delen, iets met gegevens, en media. In de map media staan 8 mappen met video, tv, music, zencast en nog een paar, pictures of zo? Daar in gezet en de Zen speelt het album gewoon af hoor.
Als je de meuk er op zet dmv de externe hdd modus (dus UMS, en niet MTP) dan herkent ie de mp3's die je er op zet niet.
Ik gok dat jij MTP verwart met UMS. Kijk eens of je zelf mappen kan maken ed
Edit: Voor de mensen die het niet duidelijk is, in de FAQ staat een stukje over data-overdracht.
Creative heeft trouwens 2 nieuwe speakersets voor deze speler aangekondigd: klik
Zien er erg tof uit, prijs wat minder.
[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 30-11-2006 00:34 ]
Verwijderd
Dit kan wel degelijk met een omweggetje. Je maakt een lege map met artiest naam aan. Kopieer je naar je zen music folder en sleep de verscheidene albums van de artiest er maar inRoD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:53:
Verder kun je geen mappen maken op je Zen. Stel je voor dat je al je artiesten een map wilt geven op je Zen, dan kan dat dus niet.
Verwijderd
je haalt me de woorden uit de mondVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:01:Dit kan wel degelijk met een omweggetje. Je maakt een lege map met artiest naam aan. Kopieer je naar je zen music folder en sleep de verscheidene albums van de artiest er maar in
Verwijderd
Sluit je Zen aan op de pc NIET in hardeschijf modus, maar in de modus zodat je je muziek kan vinden.
En sleep de lege map bij alle albums. En gooi in die lege map de albums van de des betreffende artiest.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 13:23 ]

Verwijderd
Ook ben ik op zoek naar foto's voor op de achtergrond van mijn vision m.
Bedankt
Wat voor software? Software om em met de pc te verbinden? In de TS staan een aantal programma's die werken met de ZVM. Eventjes intikken op Google moet voldoende zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:52:
Kan iemand aub wat links plaatsen van sites waar software voor de vision m op staan? Ik kan zelf namelijk weinig vinden.
Ook ben ik op zoek naar foto's voor op de achtergrond van mijn vision m.
Bedankt
Of ben je naar andere software op zoek?
Verwijderd
Ik let nog niet zo heel lang op de zvm dus ik weet nie of in het verleden de prijs hier ook zakte als die in amerika omlaag ging
En zit die netstroom adapter en nou gwoon weer bij?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 14:43 ]
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 01-12-2006 17:02 ]
Verwijderd
Als ik er nou nie heel erg langs zit te kijke snap ik er geen reet meer van. (als ik er wel heel erg langs kijk snap ik er nog steeds geen reet van maar dan weet ik tenminste waar het aan ligt)
Maar de vision is toch ook gwoon op bol.com enzo te koop
ik ging er toch vanuit dat die hier ook gwoon in de winkels lag
Ik zou niet te lang wachten met het aanschaffen, want dan kan je blijven wachten. Er zullen steeds weer prijsverlagingen zijn en als hij uiteindelijk nóg veel goedkoper is is er voor jouw al weer een andere speler in aanmerking gekomen.

vv nee hoor, gewoon een foutje
[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 01-12-2006 17:31 ]
Je prefereert de Zune nu al boven de ZVM?RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:02:
Sorry, ik waande me hier in het topic over de Zune![]()
Excuses!
Downloadpagina: http://nl.europe.creative...10&drivertype=0&x=31&y=12
Net getest en het werkt.Filename: ZNVM_PCPatch_LA.exe
This update resolves compatibility issues between Creative Media Explorer or Creative MediaSource™ Player/Organizer, and Windows Media® Player 11 (WMP11). For more details, read the rest of this web release note.
You must already have ZEN™ Vision:M Media Explorer version 5.20.12 or later, or ZEN Vision:M Series Media Explorer version 5.21.04 or later installed on your computer to perform this update successfully. To check your current version of this application, see Notes below.
This update may not fully support pre-release versions of WMP11.
Fixes:
Transfers album art correctly to your player.
Requirements:
Microsoft® Windows® XP Professional x64 Edition, Windows XP (Service Pack 1 or higher) or Windows XP Media Center Edition 2005
ZEN Vision:M Media Explorer version 5.20.12 or later, or ZEN Vision:M Series Media Explorer version 5.21.04 or later installed.
Notes:
To check your application's version number,
Double-click the ZEN Vision:M Media Explorer or ZEN Vision:M Series Media Explorer icon on the desktop.
On the Menu bar, click Help and select About ZEN Vision:M Media Explorer or About ZEN Vision:M Series Media Explorer. The version number is displayed in the dialog box that appears.
Click the OK button to close the dialog box.
To install this software package,
Download the ZNVM_PCPatch_LA.exe file into your local hard disk.
Double-click the downloaded file and follow the instructions on the screen.
Wat opvalt is dat de .alb bestandjes (die onder andere het album art bevatten) nu op de ZVM in een aparte map genaamd "Albums" worden bewaard, in plaats van in dezelfde map waar de muziekbestanden staan. Dit is dus hetzelfde als wat Windows Media Player 11 ook doet.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 02-12-2006 21:37 ]
Verwijderd
Nu stopt hij na elke video. Ik heb namelijk alle video's van Pixar erop staan en wil deze achter elkaar kijken ipv elke keer opstaan om de volgende aan te klikken.
Een playlist met alleen video kon ik niet maken. en mijn handleidingen zijn niet in het engels of nederlands (geen idee hoe dat kan)
Verwijderd
Ja nog wel... Misschien dat wanneer je hem gaat opladen en tegelijk een film kijkt waarbij hij echt hard aan het werk moet dat hij het dan wel eens zwaar kan krijgen hoor.Hillie schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:18:Ik heb een niet-originele gekregen, en die levert minder, maar werkt gewoon goed.
Ik heb de oplader van m'n NOMAD er aan hangen, 2,4A en 5V. Ik snap niet waarom Creative er geen oplader bij leverd, wat kost dat nou extra
Heb trouwens zonet ff Skyradio opgenomen en dat ging goed met 1.61.06e. Heb hem een dagje mee, m'n vriendin had hem niet nodig vandaag
Misschien wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ding niet fijn vast vind houden met dat syncblokje en een plug ingestoken, dus daar zal ik hem wel nooit aan blootstellen. Ding wat ik erbij heb gekregen levert 1A max, nog geen problemen mee gehad.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:45:
Ja nog wel... Misschien dat wanneer je hem gaat opladen en tegelijk een film kijkt waarbij hij echt hard aan het werk moet dat hij het dan wel eens zwaar kan krijgen hoor.
Tja, accessoires leveren de hoofdprijs op bij dat soort speeltjes, dat zal het wel zijn.Ik heb de oplader van m'n NOMAD er aan hangen, 2,4A en 5V. Ik snap niet waarom Creative er geen oplader bij leverd, wat kost dat nou extraTis dat ik 4 van die opladers heb maar anders...
Welke doppen heb je geprobeerd? De bijgeleverde doppen vond ik niet zoveel aan, ik heb ze aan een collega gegeven, die er blij mee was. Misschien blaas ik m'n oren er niet uit, maar ik vind de uitgang ook op hogere volumes clean zat.Heb trouwens zonet ff Skyradio opgenomen en dat ging goed met 1.61.06e. Heb hem een dagje mee, m'n vriendin had hem niet nodig vandaagHet geluid is erg mooi maar ik vind het nogal wat vervormen als het volume omhoog gaat en nou hoop ik voor dat ding dat het door de oordopjes komt. Als ik straks met de UE10 PRO hetzelfde hoor weet ik zeker dat ik geen Zen Vision:M neem
Heb vanaf het begin al getwijfeld aan het lage vermogen van de uitgang
[ Voor 3% gewijzigd door Hillie op 04-12-2006 22:58 ]
Verwijderd
Klopt, had ik nog niet aan gedacht. Met de tv-out kan het natuurlijk weer welHillie schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:58:Misschien wel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ding niet fijn vast vind houden met dat syncblokje en een plug ingestoken, dus daar zal ik hem wel nooit aan blootstellen. Ding wat ik erbij heb gekregen levert 1A max, nog geen problemen mee gehad.
Verwijderd
Maar is het niet zo dat de Zen dan (5 x 2,4=) 12Watt opneemt? Dan is het alsnog erg weinig of niet, voor een kleurenscherm, harde schijf, versterker, de nodige berekeningen....
Dit topic is gesloten.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast