[HDD] Creative Zen Vision

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat Creative een portable media player aanbiedt die Creative Zen Vision heet. Dus niet Creative Zen Vision:M.

Ik wil een dergelijk apparaat gaan kopen, maar zag tot mijn verbazing dat er op tweakers.net nog geen ervaringen worden vermeld. Het hele product is hier onbekend.

Kan iemand mij helpen door te vertellen of dit product de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cnet
IGN
InfoSync World
En hier nog een hele lijst met reviews.
Gewoon te vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. De review van CNET had ik idd gelezen en die van IGN nog niet. Mijn vraag was echter niet of iemand mij kan helpen bij het gebruiken van google om reviews te vinden. Dat lukt nog wel. Wellicht zijn er ook personen die tweakers.net gebruiken die toevallig dit apparaat hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote: TS
Kan iemand mij helpen door te vertellen of dit product de moeite waard is?
Daar zijn reviews ideaal voor lijkt me :)
In ieder geval, er is hier iemand die een topic over deze speler heeft gestart, maar daar kwam nauwelijks reactie op, dus ik denk niet dat deze speler erg populair is.
Je zou natuurlijk een "groot" topic over deze speler kunnen starten met plaatjes en informatie, wellicht dat dat wat potentiële Vision bezitters aantrekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het apparaat een paar maanden in gebruik en ben er tevreden over.

Werkt makkelijk en ik vind de video en audio kwaliteit prima. Ik gebruik tevens een camera met CompactFlash kaarten en dan kun je een backup op de Zen zetten, dit is makkelijk.

Voor mij een super apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die een Zen Vision hebben gekocht nu ie nog maar 30 euro duurder is dan de Zen Vision:M?

Ik heb 'm sinds een weekje O+ en ik wil ook een heel topic eraan wijden 8) Posten mensen!

Is het trouwens normaal dat het converteren van een avi (350 MB) 45 minuten duurt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja ik zag het, ik zit namelijk ook te kijken voor een mp3 speler.
En de Creative zen Vision kost nu 279 euro bij de mp3shop, je krijgt daar dan ook nog een adapter bij en een AV kabel en hij heeft volgens mij ook een schermresolutie van 640x480.
Toch maar eens in het echt gaan kijken. :*)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark de man schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:54:
Ja ik zag het, ik zit namelijk ook te kijken voor een mp3 speler.
En de Creative zen Vision kost nu 279 euro bij de mp3shop, je krijgt daar dan ook nog een adapter bij en een AV kabel en hij heeft volgens mij ook een schermresolutie van 640x480.
Toch maar eens in het echt gaan kijken. :*)
Hij is mooi :9 Maar als je 'm puur als mp3-speler gaat gebruiken niet handig, daar issie echt te groot en te lomp voor.

Beeld is haarscherp, alleen had ik eerst problemen met de kijkhoek. Ik heb nl. een lui oog links, dus ik moest echt oefenen met kijken :D Ik heb al een paar avonden in bed Will & Grace gekeken. Alleen het omzetten van video duurt kei lang, ik ga nu een poging doen met ireverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Mja hij is wel groot ja, maar ik ben wel van plan om er filmpjes op te kijken en als ik aan het lopen of fietsen ben heb ik liever geen muziek aanstaan want fietsen alleen is al moeilijk genoeg voor mij.
Maar in de trein, auto of bus lijkt het mij leuk om films erop te kijken.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma heet iRiverter trouwens (ik vond het al raar dat ik geen hits kreeg met een download erin).

Ik heb 'm laatst ook in de trein gebruikt, ging super! Ik was alleen doodsbenauwd dat iemand 'm zou jatten, heb dus eerst goed om me heen gekeken voordat ik de Zen uit mijn tas durfde te halen :+

En vandaag de MSD-functie gebruikt (mass-storage-device). Ging prima, al blijft het jammer dat je niet in de speler kan zien wat je nu op de HD hebt staan.

Verwijderd

Volgens mij is dit een fantastisch apparaat. Het verschil tussen alle spelers is de kwaliteit van film en geluid. Ze hebben bijna allemaal dezelfde functies maar niet van dezelfde kwaliteit. Ik heb gelezen dat het geluid en het build bij de zen vision dikke in orde is. Het enige nadeel van het scherm is dat de inkijkhoek beperkt. Daarnaast staat tegenover dat je nog steeds goed films of foto's kan kijken als het zonnig is. De bediening is erg prettig en ziet er erg mooi uit. Heb hem zelf in mijn hadden gehad. Ook is die qua prijs best wel goed koop naar verhouding. Een andere nadeel van dit apparaat zou zijn dat als je niet handig met pc's bent, het overzetten en gebruiken van data nogal wat zou kunnen opleveren.

Verwijderd

Ben nog steeds erg tevreden met m'n Zennie, heb deze week in bed naar Flushed Away gekeken O+ En ik neem 'm regelmatig mee naar het werk om files over te zetten op het HD gedeelte.

Ik ben alleen aan het wachten tot je er een routeplanner op kunt laten draaien _O- dan was het helemaal een perfect ding :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar zul je toch wel een soort van wifiverbinding voor nodig hebben. Lijkt me niet echt haalbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 11:04
Goedendag,

Ik heb gisteren mijn Creative Zen Vision mogen ontvangen.

Zie: Helemaal als een plaatje niet zoveel aan je verhaal toevoegt, moet je niet een veel te grote gebruiken... :)

Nu ben ik een beetje verbaasd over het feit dat er geen bescherm "plastic" over het scherm zit. Tegenwoordig krijg je dit altijd bij een nieuwe telefoon, digitale camera etc. Helaas zit dit hier niet bij. Ik vroeg mij af of er meer mensen dit apparaat hebben en hier een oplossing voor hebben gevonden?

Daarnaast heeft deze speler ook de mogelijkheid om xvid, divx etc. af te spelen. Normaal gesproken speel ik mijn films af met BSplayer die automatisch de ondertiteling weergeeft. Alleen doet deze speler dat jammer genoeg niet. Heeft ook hier iemand een oplossing voor?

Alvast bedankt..!

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 03-01-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Er is al een Zen Vision topic: Creative Zen Vision

Voor een screenprotector heeft Brando wel een oplossing, MP3shop.nl verkoopt die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn zat screenprotectors te koop. De meeste kun je op maat knippen. Pdashop.nl verkoopt ze ook. Zoek maar eens rond, zat te vinden.

En de meeste mp3spelers geven geen ondertitelingen weer. De oplossing is om deze in de videofile in te bakken, bijvoorbeeld met VirtualDub. Hier is ook genoeg over te vinden.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Iets over de maximale breedte van een plaatje... :X

Met een programma als PocketDivxEncoder kun je de ondertiteling in je AVI bakken.

edit: in virtualdub kan het dus blijkbaar ook zoals RoD zegt.

[ Voor 20% gewijzigd door -DG- op 03-01-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een dvd om zetten naar avi voor me zen. Ik heb toen dus op dvd gedrukt en teon op other devices, als ik dan me mapje aan klik waarin de vob files staan, dan pakt hij hem nie, kan iemand mij uitleggen waarom nie?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je geeft niet aan welk programma je gebruikt, en je geeft niet wat er precies misgaat, dus hier valt echt niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sorry had ik ff niet aan gedacht. Ik gebruik het programma irriverter. Als ik op dvd klik en en ik ga dan naar other devices, dan klik ik mijn mapje aan 'video ts' en dan wil ik die openen maar dan pakt hij hem nie. Een ander probleem wat ik tegen kwam, was dat als ik een film omzet het in gedeeltes gebuert, dus ik krijg allemaal losse stukken film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, ik heb met iriverter alleen nog maar avi's omgezet in iets dat op m'n Zen kan.
Ik zal vanavond thuis eens even kijken.

Ik heb even gegoogled en volgens mij is het knap ingewikkeld om zo'n ding om te zetten :o Ik zie dat je hoofdstukken moet selecteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat selecteren van de hoofdstukken zou wel kunnen verklaren waarom je losse stukken film krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn trouwens ook andere programma's om DVD's te rippen. Zoek er maar eens op. Ik ga er hier verder niet op in omdat het nogal offtopic is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die deze boven de Zen Vision:M hebben verkozen?

Het lijkt me een heel goed toestel, maar ik vraag me af hoe -erg- de minieme inkijkhoek is...

Want als je niet met 2 naar dat schermpje kan kijken, heeft het ook weinig zin om zo'n mooi scherm te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:04:
zijn er nog mensen die deze boven de Zen Vision:M hebben verkozen?

Het lijkt me een heel goed toestel, maar ik vraag me af hoe -erg- de minieme inkijkhoek is...

Want als je niet met 2 naar dat schermpje kan kijken, heeft het ook weinig zin om zo'n mooi scherm te nemen...
Ik heb hem niet boven de M verkozen (heb deze met name om het CF slot gekocht), maar de inkijkhoek is mijn inziens te klein voor 2 personen. Dan zul je richting de Vision W moeten kijken, heb begrepen dat die een wel een beter scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hangt er ook een beetje van de afstand tussen je ogen en het scherm af. Als je beide het scherm op een afstandje houdt is er prima mee te kijken (en dan niet zo ver dat het niet meer te zien is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je hulp RoD.

Ik zou dit toestel toch graag even in m'n handen hebben voor ik hem uiteindelijk aanschaf, maar bitter weinig winkels lijken die te leveren... (in Belgie)

Daarnaast een vraag aan Zen Vision bezitters:
- De wekker van de Zen Vision kan je op je speaker laten spelen veronderstel ik, is die luid genoeg?
- Heeft de ZV ook de playlists als de ZVM (album van de dag, top rated, rarely played, etc.)

Want ik begrijp het nog steeds niet, de spelers komen ongeveer gelijk geprijsd (nu toch), en toch verkoopt de ZVM ongelofelijk veel beter dan de ZV. Alhoewel dat de ZV alles heeft van de ZVM + een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Groter scherm = grotere speler = minder portable. En laat portability nou redelijk belangrijk zijn voor de meeste mensen ;)
Als je primair een audiospeler zoekt die ook iets met video kan dan ben je imo met de ZVM het beste uit. De Vision is toch meer primair een videospeler en daar is de markt veel kleiner voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm is prachtig inderdaad, maar met twee tegelijk kijken kun je vergeten. Dat gaat echt niet.

Ik heb een oogafwijking en kijk wel vaker naar Gilmore Girls ofzo als ik al in bed lig en mijn lenzen uit heb, dan moet ik echt mikken om goed te kunnen zien. Beetje schuin houden en af en toe met 1 oog kijken :P

Verder tevreden over m'n Zennie, maar die inkijkhoek is wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij idd niet echt portable, daar ie te groot en te zwaar voor.
Ik heb ook getwijfeld tussen deze en de Zen Vision:M, maar ik vond de CF-sleuf belangrijk en ik kijk meer video's dan dat ik mp3-tjes luister, plus de adapter enzo zaten er al bij.

En ik kon 'm kopen met gespaarde Bol.com-bonnen, uiteindelijk maar 175 euro betaald :9

Playlists moet je zelf maken, OF je moet je ID3 tags echt heel goed hebben ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:14:
Groter scherm = grotere speler = minder portable. En laat portability nou redelijk belangrijk zijn voor de meeste mensen ;)
Als je primair een audiospeler zoekt die ook iets met video kan dan ben je imo met de ZVM het beste uit. De Vision is toch meer primair een videospeler en daar is de markt veel kleiner voor.
Laatste vraag voor ik een bestelling plaats :p

Doet de Zen Vision onder qua "audiospeler"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Definieer onderdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je snelle reactie :p

Onderdoen: Je zegt dat de ZVM primair beter een audiospeler is.
Dus, als ik de Zen Vision zou nemen, zou ik dan iets "missen" dat de ZVM wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Portability, andere form factor... In welke mate dat interessant is, is puur en alleen aan jou. Vind jij het formaat goed, ga er dan gewoon voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Portability maakt me niets uit, ik had ervoor de Xclef HD500 die nét nog iets groter was ;)

Bedankt voor je hulp RoD, betekent veel voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan lijkt me de Vision een prima keus voor je.

Graag gedaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel Iriverter om films te converteren voor de Creative Zen Vision

Daar kan je kiezen welk formaat je neemt: 320x240 of 512x384 of 640x480 ?

Als ik dan een film convert naar 640 x 480, dan is de geconverteerde film groter dan de originele :p (met minder qualiteit welliswaar wegens convertion)

Welk formaat is het best om te nemen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hangt er vanaf wat de native resolutie is van de speler (weet het zo niet uit mn hoofd). Zorg ervoor dat je dezelfde aspect ratio behoudt en dan zou het qua resolutie niet veel uit moeten maken, zolang het maar niet minder is dan wat het scherm qua resolutie aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Resolutie van de Zen Vision is 640x480, als je die resolutie kiest maak je dus optimaal gebruik van wat het scherm kan.

Nu je hem toch hebt aangeschaft, vind je wel dat je er fatsoenlijk met z'n tweeën naar kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een paar vragen die niet kon vinden op specs pagina of in reviews.

-Speelt ie ook geluid af zonder koptelefoon in te moeten pluggen?

-Als ik een film(pje) wil afspelen moet ik het dus eerst converteren naar een ondersteunde resolutie? (aan het bericht van Chaoske op deze pagina, leid ik dit af) of kan ik em gewoon erop slepen en doet ie dat automatisch het converteren?

-De review op deze site ( http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html ) heeft het over een dockconnector, en dat zonder dat ding opladen en syncen e.d. onmogelijk is. ik mag dus aanemen dat dit ding erbij zit ;p of heb ik daar die accesesoires pack voor nodig. op bol.com staat bij :In de doos: namelijk niks vermeld over een dockconnector.

voor mensen die reviews zoeken op bol.com staan er veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:59:

-Speelt ie ook geluid af zonder koptelefoon in te moeten pluggen?
Ja.
-Als ik een film(pje) wil afspelen moet ik het dus eerst converteren naar een ondersteunde resolutie? (aan het bericht van Chaoske op deze pagina, leid ik dit af) of kan ik em gewoon erop slepen en doet ie dat automatisch het converteren?
Er is zoals altijd een maximaal ondersteunde resolutie. Wat deze precies is weet ik zo niet.
-De review op deze site ( http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html ) heeft het over een dockconnector, en dat zonder dat ding opladen en syncen e.d. onmogelijk is. ik mag dus aanemen dat dit ding erbij zit ;p of heb ik daar die accesesoires pack voor nodig. op bol.com staat bij :In de doos: namelijk niks vermeld over een dockconnector.

voor mensen die reviews zoeken op bol.com staan er veel.
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar als je de speler koopt moet je hem kunnen opladen en syncen. Daar heb je geen accessoirespack voor nodig. Zou belachelijk zijn natuurlijk, als je verplicht accessoires aan moest schaffen om je speler te kunnen gebruiken. Ik denk dat de dockconnector gewoon een blokje is wat je op een eventuele dock kunt plaatsen.

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:59:
Haal je niet twee modellen door elkaar nu. Dit draadje gaat over de Zen Vision (al van de markt inmiddels), niet te verwarren met de zeer populaire Zen Vision:M die hier zijn eigen draadje heeft. Je link verwijst namelijk naar een Zen Vision:M review, en de Bol.com en accesoire pak gaat daar waarschijnlijk ook over.

De Zen Vision kwam inclusief alle benodigde kabels, geen docking station.
Plaatje van de Zen Vision zal het wel meteen duidelijk voor je maken of je deze wel bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=20264&dimensionid=3&shopid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk ik heb in het verkeerde topic gepost. Toch bedankt voor de informatie, dan ga ik nu even het goede topic doorlezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten is niet nodig. Problemen mogen in een nieuw topic, dus Zen Vision als externe harde schijf benaderen? MTP probleem? is voldoende :)

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 19-10-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware upgrade heeft gewerkt om mij zen vision (zonder :M , met Cf lezer) weer aan de praat te krijgen.
nu kan ik alleen de files niet meer lezen...
het lijkt me dat de info er nog opstaat, want ik heb de zen niet geformatteerd.

weet iemand hoe ik dit oplos? oudere firmware (ik kon er nog 1 vinden) lost ook niets op.
bestaat hier software voor?
Pagina: 1