[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.992 views sinds 30-01-2008

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
JunkieXP schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 04:05:
Is het zinvol om over te stappen op deze speler wanneer je van een Creative Zen Xtra af komt. Natuurlijk zeg je dan.

Maar wat ik me dus afvraag het (inmiddels wel beruchte) Audio-Ingang (Jack Plug) probleem van voorgaande Zen Devices, speelt dat nog steeds op of is het inmiddels verbeterd.

Even ter Info, dit is wanneer er zoveel Speling is ontstaan in de opening dat het geluid continu (met veel gekraak) wegvalt op 1 oor omdat hij dan geen contact meer maakt met sommige pole's (Ik heb Devices van bijvoorbeeld Philips gezien die ook veel speling hebben maar geen problemen geven)...

Ik hoop dat iemand het apparaat al zo'n jaartje intensief in gebruik heeft en kan bevestigen dat dit probleem verleden tijd is, want heb mijn Zen Xtra 2jaar intensief gebruikt en tot 2 keer toe (na ongeveer een jaar) is hij stukgegaan en opgestuurd, nu durf ik hem niet meer in mijn zak te vervoeren omdat ik nu definitief geen garantie meer heb en vorige keer eigenlijk al €150,- moest lappen om dit "geintje" te laten repareren.
Ze hebben het verbeterd sinds de nieuwe versie van de Zen Micro uitkwam. Ik kan me niet voorstellen dat er dan nu nog spelers zijn die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mp3shop.nl/pro...-vision%3Am-av-cable.html

Ik heb dus deze AV-kabel gekocht, alleen ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan, zou iemand mij een korte uitleg kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet in de handleiding van de kabel of speler te vinden is.

Maargoed. Wit in de Zen en de andere kleurtjes (geel = video, wit en rood zijn beide audiokanalen) in de corresponderende aansluitingen op je TV (de kleurtjes komen overeen). Als je de aansluitingen niet hebt, kun je daarvoor een SCART-blokje kopen met de aansluitingen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
MPmad schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:28:
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet in de handleiding van de kabel of speler te vinden is.

Maargoed. Wit in de Zen en de andere kleurtjes (geel = video, wit en rood zijn beide audiokanalen) in de corresponderende aansluitingen op je TV (de kleurtjes komen overeen). Als je de aansluitingen niet hebt, kun je daarvoor een SCART-blokje kopen met de aansluitingen erop.
En de kabel niet in de koptelefoon uitgang van de speler doen, maar in de utigang op het sync. blokje, anders werkt ie volgens mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik allemaal gedaan, geen beeld op het av-kanaal, moet ik ook iets instellen op de tv?

de zen geeft iig aan dat ie automatisch op de av-mode gaat, dus dat zal wel goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet je tv ook op het AV kanaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
:D
Bij mij werkt het met een gewone av kabel perfect... In het begin was het beeld wat uitgerokken maar dat hebk opgelost door de setting op PAL te zetten ipv NTSC.
Mooi dat het menu enzo dan ook op de televisie komt.. Als ik me niet vergis is dat bij de Ipod niet het geval... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik ga op de fiets (atb) naar mijn werk en neem de vision m mee in het topvak van mijn rugzak. Om de speler doe ik een klein plastic zakje met zo`n sluitstripje. Terwijl ik vanmiddag 3 kwartier door de stromende regende fietste hoopte ik maar dat hij niet vochtig werd. Ik had geluk.

Zijn er mensen die ook fietsen en hier tips voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, zorg ervoor dat je hem droog houdt :P Als je zeker weet dat je plastic zakje waterdicht is, kan er niks gebeuren. Volgens mij zijn neopreen hoesjes geschikt om regen buiten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em ook in mijn (broek)zak gehad toen het regende, en met mijn jas erover werd ie niet nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar keer het probleem gehad dat het geluid achterloopt op het beeld wanneer ik een filmpje kijk. Heb ik een verkeerde instelling of is dit een vaak voorkomend probleem?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:24:
Ik heb nu een paar keer het probleem gehad dat het geluid achterloopt op het beeld wanneer ik een filmpje kijk. Heb ik een verkeerde instelling of is dit een vaak voorkomend probleem?

Tnx
Dit probleem heb ik ook gehad, maar ik kwam erachter dat als je hem (ookal is het maar 1 seconde) terug of vooruitspoelde het geluid gewoon weer gelijk liep met de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik ben ook van plan om de Zen M aan te schaffen. Maar is het de moeite waar om te wachten op de 60 gig versie. Of is dit een maar een gerucht.
Verder zag ik al een mooi accesoire pakket te koop is met protector en net stroom adapter (vind ik een must voor een mp3 speler, en vind het raar dat er geen adapter standaard bij geleverd wordt.)
Verder nog iemand een goede tip wat betreft webwinkel. PC-Snel is de goedkoopste, maar zag al dat aantal mensen em terug hebben moeten brengen vanwege technische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is eigenlijk wel zeker dat er een 60GB versie aan zit te komen. Nog niet officieel bevestigd, maar de aanwijzingen zijn er zeker. Webwinkel maakt niet uit als je het over de speler zelf hebt, hij gaat niet eerder stuk omdat je een slechtere webwinkel gekozen hebt ;) Voor ervaringen met shops is er de Shop Survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
RoD schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:24:
Het is eigenlijk wel zeker dat er een 60GB versie aan zit te komen. Nog niet officieel bevestigd, maar de aanwijzingen zijn er zeker. Webwinkel maakt niet uit als je het over de speler zelf hebt, hij gaat niet eerder stuk omdat je een slechtere webwinkel gekozen hebt ;) Voor ervaringen met shops is er de Shop Survey.
Ja ik heb ze gelezen. PC-Snel is de goedkoopste en hoop goede reply's daar van tevreden klanten. Ik ga zo even een bestel form invullen daar. :)
De 60 gig versie is leuk, maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@ Noxa: Waar zag jij dat pakket? Op Ebay oid?

Zojuist ook de Zen M besteld! Buurman heeft de iPod en die is tof, maar lees overal dat de Zen gewoon beter is. Nog een paar dagen en dan weet ik het zeker!
Nog even een goede skin uitzoeken, dus als dat pakket van Noxa iets is dan ga ik daar ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een vision M aan te schaffen.

Kan iemand mij vertellen of het erop zetten van films een beetje makkelijk gaat? Ik lees overal dat de vision M divx enzo ondersteund, dan lijkt me dat je divx films niet naar een ander formaat hoeft om te zetten, moet je divx films wel omzetten naar de grote van het beeldscherm formaat van de vision M? En zo ja hoe lang duurt dat ongeveer?

Gaat de accu van de vision M echt 4 uur mee bij het bekijken van filmpjes?

Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ClarkNova schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:51:
:D
Bij mij werkt het met een gewone av kabel perfect... In het begin was het beeld wat uitgerokken maar dat hebk opgelost door de setting op PAL te zetten ipv NTSC.
Mooi dat het menu enzo dan ook op de televisie komt.. Als ik me niet vergis is dat bij de Ipod niet het geval... (?)
Bij mij is dat juist bij PAL dat het beeld, in mijn geval niet uitgerokken maar, uitgerekt is. Dan is het menu in breedbeeld. Ik heb nog een 4:3 tv, dus zie ik dan balken. Bij NTSC krijg ik wel 4:3 beeld, maar zwart wit.
Gelukking zijn films wel gewoon 4:3 als ze dat moeten zijn.
Iemand die dit ook heeft? Oplossing gevonden?

@ballie69,
Lees even de specs, die staan vast wel in de opening post.

En ja, hij houdt het wel 4 uur uit met filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:35:
Ik overweeg om een vision M aan te schaffen.

Kan iemand mij vertellen of het erop zetten van films een beetje makkelijk gaat? Ik lees overal dat de vision M divx enzo ondersteund, dan lijkt me dat je divx films niet naar een ander formaat hoeft om te zetten, moet je divx films wel omzetten naar de grote van het beeldscherm formaat van de vision M? En zo ja hoe lang duurt dat ongeveer?

Gaat de accu van de vision M echt 4 uur mee bij het bekijken van filmpjes?

Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen ;)
Dat is allemaal al lang besproken in dit topic. Zoek even voordat je een vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je films met ondertiteling wilt hebben, moet je die erin 'maken' dit duurt zo'n 1 uur. maar wil je dat niet hebben, dan kun je 99.99% direct op je zvm gooien.

en de batterij gaat makkelijk 4 uur mee, vooral als je de helderheid op 10% zet (bij mij ging ie 5 uur mee!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
TheTMC schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:59:
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd, maar ik heb deze week niet zoveel tijd om dit verder te regelen (introductie week universiteit Leiden).
Heb je toevallig de BSE's al besteld? Anders ben ik ook wel geinteresseerd..

BTB: Op eBay is de remote control voor 11 euro te koop in de UK. Nog vijf pond verzendkosten en hij is binnen een paar dagen in je bezit. Voor iets minder dan 19 euro een remote. Scheelt toch ruim 13 euro met de goedkoopste webshop!

[ Voor 26% gewijzigd door XeNoBiTe op 29-08-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:20:
[...]

Heb je toevallig de BSE's al besteld? Anders ben ik ook wel geinteresseerd..

BTB: Op eBay is de remote control voor 11 euro te koop in de UK. Nog vijf pond verzendkosten en hij is binnen een paar dagen in je bezit. Voor iets minder dan 19 euro een remote. Scheelt toch ruim 13 euro met de goedkoopste webshop!
Xenobite, ik heb nog 1 BSE over (had er twee besteld) als je geinteresseerd bent kunnen we mailen en ik heb net via de creative.com site een remote besteld voor 19 euro (incl verzend) dus dat lijkt me misschien wel een betere optie dan Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:
[...]

Xenobite, ik heb nog 1 BSE over (had er twee besteld) als je geinteresseerd bent kunnen we mailen en ik heb net via de creative.com site een remote besteld voor 19 euro (incl verzend) dus dat lijkt me misschien wel een betere optie dan Ebay.
Geregeld....

[ Voor 7% gewijzigd door XeNoBiTe op 29-08-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
XeNoBiTe schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:22:
@ Noxa: Waar zag jij dat pakket? Op Ebay oid?

Zojuist ook de Zen M besteld! Buurman heeft de iPod en die is tof, maar lees overal dat de Zen gewoon beter is. Nog een paar dagen en dan weet ik het zeker!
Nog even een goede skin uitzoeken, dus als dat pakket van Noxa iets is dan ga ik daar ook voor.
http://www.mp3shop.nl/pro...emium-accessory-pack.html Deze link is paar posts eerder gedropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als vrij frisse Vision M gebruiker twee vraagjes:

- Hoe kun je je lijst met alle nummers refreshen wanneer je er nieuwe muziek op hebt gezet? Als ik onder systeeminfo kijk staan er een mp3 of 40 meer op als dat in het afspeelscherm getoond wordt.. Heb het idee dat de laatste paar keer muziek erop zetten niet 'meegenomen' wordt.. Bij opnieuw erop zetten meldingen dat muziek er toch al opstaat..

- Ik heb foute album-art bij veel mp3's, het lijkt alsof er ergens één bepaald hoesje is ingeslopen wat nu bij driekwart van de mp3's getoond wordt.. Ik heb de album-art guide wel gelezen maar wat is nou een simpele manier om bij tig honderd nummers dit plaatje weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:

- Hoe kun je je lijst met alle nummers refreshen wanneer je er nieuwe muziek op hebt gezet? Als ik onder systeeminfo kijk staan er een mp3 of 40 meer op als dat in het afspeelscherm getoond wordt.. Heb het idee dat de laatste paar keer muziek erop zetten niet 'meegenomen' wordt.. Bij opnieuw erop zetten meldingen dat muziek er toch al opstaat..
Vaag, zodra je de usb kabel loshaalt gaat de speler de boel opnieuw indexeren of opbouwen, geen idee hoe hij dat noemt. Dan zou het toch goed moeten zijn lijkt me. Het enige wat ik anders kan bedenken is dat de mp3's misschien een rare bitrate oid hebben waardoor de speler ze niet ondersteund maar dat zou tijdens het overzetten al gemeld moeten worden lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:48:
[...]

Vaag, zodra je de usb kabel loshaalt gaat de speler de boel opnieuw indexeren of opbouwen, geen idee hoe hij dat noemt. Dan zou het toch goed moeten zijn lijkt me. Het enige wat ik anders kan bedenken is dat de mp3's misschien een rare bitrate oid hebben waardoor de speler ze niet ondersteund maar dat zou tijdens het overzetten al gemeld moeten worden lijkt me.
Wat jij bedoelt is het rebuilden (herindexeren in Nederlands?) van de bibliotheek denk ik. Dat doet hij ook, althans laat scherm zien. Gisteravond heel veel mee zitten wriemelen en nu is hij wel helemaal bijgewerkt, aantal bestanden kloppen nu wel ineens ?! Weet ik alleen niet meer wanneer ik nou het goede heb gedaan en wat dat nou was.. Aan de bitrate ligt het niet, alles op 192 dus dat kan het probleem niet zijn. Dus onbedoeld per ongeluk al 1 van mijn 2 vraagjes opgelost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu sinds vandaag ook de trotse bezitter van dit mooie apparaatje. Ik heb alleen een vraagje over het converteren van video's. Heb gister alle seizoenen van Family Guy gedownload dus ik dacht die zet ik er ff op maar dan zegt hij dat de video niet ondersteund word. Als ik de video dan wil converteren met het programma dan zegt hij dat de video indeling wel word ondesteund en dat converteren een optie is. Hier snap ik dus niets van want hoe kan de speler zeggen dat het niet mogelijk is en het programma zegt van wel??? ook heb ik nog een probleem want als ik dan de video wil converteren dan lukt me dat nooit omdat het programma vastloopt elke keer. Nu gebruik is dus iriverter maar zou toch graag het orginele converteer programma gebruiken van creative want volgens mij is die sneller of heb ik dat verkeerd? wie kan me helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
De post boer is aan mijn deur geweest. Maar ik was er niet, nogal wiedes met den werkende mensch. Maar morgen komt die dude weer (ben ik er weer niet) kan ik em dus ophalen bij post kantoor. Hardly cant wait!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:28:
ben nu sinds vandaag ook de trotse bezitter van dit mooie apparaatje. Ik heb alleen een vraagje over het converteren van video's. Heb gister alle seizoenen van Family Guy gedownload dus ik dacht die zet ik er ff op maar dan zegt hij dat de video niet ondersteund word. Als ik de video dan wil converteren met het programma dan zegt hij dat de video indeling wel word ondesteund en dat converteren een optie is. Hier snap ik dus niets van want hoe kan de speler zeggen dat het niet mogelijk is en het programma zegt van wel??? ook heb ik nog een probleem want als ik dan de video wil converteren dan lukt me dat nooit omdat het programma vastloopt elke keer. Nu gebruik is dus iriverter maar zou toch graag het orginele converteer programma gebruiken van creative want volgens mij is die sneller of heb ik dat verkeerd? wie kan me helpen??
Ik weet er niet zo super veel van af, maar misschien zijn de afmetingen te groot (max = 640x480) maar ik zou de creative converter niet gebruiken want die is rete sloom! je kunt virtualdub proberen of Radvideo Converter.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:

je moet eerst de muziek selecteren om af te spelen. Als ik mijn playlist verander en dan laat synchroniseren, dan moet ik, wil ik de goede playlist hebben, de playlist weer selecteren zegmaar. De now selected, die worden niet meegeupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gewoon iriverter gebruiken. Het hangt gewoon van je cpu af hoe snel het gaat. iriverter is een erg simpel programma, dus als dat werkt, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik iriverter nu wel ja. Werkt lekker simpel maar ja vind dat converteren toch nog wel wat aan de trage kant, 130mb van avi naar avi in 7 minuten of langer. Of is dit wel aardig normaal? Wat ik me ook afvraag, wat is nou de beste instellingen voor video dus resolutie met bitrate etc etc? voor de rest super mooi beeld heeft deze speler echt tevreden mee!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dat er een 60GB aankwam, wisten we allang, maar die blijkt als leuke extra ook nog een USB-host-functie te hebben. Wellicht dat de 30GB die later ook nog krijgt.

http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3572

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

je moet eerst de muziek selecteren om af te spelen. Als ik mijn playlist verander en dan laat synchroniseren, dan moet ik, wil ik de goede playlist hebben, de playlist weer selecteren zegmaar. De now selected, die worden niet meegeupdate.
Gebruik geen playlists, dus dat kan 'm niet zijn. Zet muziek over met de Creative software. Iemand nog een mogelijke oplossing voor mijn albumart probleem?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:23:
ik gebruik iriverter nu wel ja. Werkt lekker simpel maar ja vind dat converteren toch nog wel wat aan de trage kant, 130mb van avi naar avi in 7 minuten of langer. Of is dit wel aardig normaal? Wat ik me ook afvraag, wat is nou de beste instellingen voor video dus resolutie met bitrate etc etc? voor de rest super mooi beeld heeft deze speler echt tevreden mee!
Hangt van je systeem af. Valt dus niks over te zeggen.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Mweh me nieuwe zen heeft nu al krassen op het schermpje :/. Ik dacht dat dat stukje doorzichtig plastic er nog op zat. Die bleek er ineens af te zijn en nu zitten er een paar krasjes op. Tijdens de vakantie had ik niet even een alternatief voor bescherming, los van boterhamzakjes. Wegpoetsen met koperpoets dan maar :P.

specs

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Weet je zeker dat je het scherm daarmee niet beschadigd?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:25:
[...]

Gebruik geen playlists, dus dat kan 'm niet zijn. Zet muziek over met de Creative software. Iemand nog een mogelijke oplossing voor mijn albumart probleem?
Als je in een bepaalde map op je MP3 speler één nummer hebt staan met album art, dan wordt deze bij alle nummers in diezelfde map weergegeven. Ook al hebben deze nummers zelf geen album art.

De oplossing is dus je MP3tjes over verschillende mappen verdelen of het album art uit de ID3-tag verwijderen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Beste mensen,

Ik snap geen reet van mijn Vision M. Ik heb al een stuk of 20 verschillende soorten films (avi, divx, mpeg ) geprobeert maar iedere keer klopt de indeling niet. Ben ik iets vergeten te installeren? Dat firmware haalt volgens mij niet zoveel uit. Ik ben in ieder geval geen enkele film tegenkomen die hij in 1 keer pakt. Is dit normaal??

Verwijderd

Jeroen17 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:47:
[...]

Als je in een bepaalde map op je MP3 speler één nummer hebt staan met album art, dan wordt deze bij alle nummers in diezelfde map weergegeven. Ook al hebben deze nummers zelf geen album art.

De oplossing is dus je MP3tjes over verschillende mappen verdelen of het album art uit de ID3-tag verwijderen.
Ik ben al helemaal afgestapt van de creative software, om muziek te sync'n enzovoorts gebruik ik nu windows media player 11, werkt goed!

• Jeroen O
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:14:
Beste mensen,

Ik snap geen reet van mijn Vision M. Ik heb al een stuk of 20 verschillende soorten films (avi, divx, mpeg ) geprobeert maar iedere keer klopt de indeling niet. Ben ik iets vergeten te installeren? Dat firmware haalt volgens mij niet zoveel uit. Ik ben in ieder geval geen enkele film tegenkomen die hij in 1 keer pakt. Is dit normaal??
Kijk eens een keer hier naar: http://forums.creative.co...d.id=pmc&message.id=16405

Daar staat een link naar een artikel waarin wat gegevens staan over wat de Vision M maximaal aan kan op videogebied. (Bitrate, codec, fps, enz.). Best mogelijk dat jouw films buiten deze specificaties vallen.

Verwijderd

Jeroen17 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:47:
[...]

Dit zou goed de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn. Is dit een tekortkoming van de Creative software of van de speler zelf? Heb alle mp3's over een map of 10 verdeeld en heb wel een idee in welke map het fout kan zijn gegaan. Nadeel is dat daar een paar 100 nummers instaan, betekent dit nu dat ik deze allemaal handmatig moet zuiveren van de album art?
Misschien toch eens op zoek gaan naar andere software, zoals beschreven op Epizenter..

• Jeroen O
Je hoeft alleen de MP3tjes te zuiveren die van album art zijn voorzien. Met een programma als ID3-TagIT kan je dat snel en simpel doen.

ID3-TagIT kan je downloaden op http://www.id3-tagit.de/
Met dat programma ga je naar de map (op je PC) waar je MP3tjes staan, alles selecteren en vervolgens met CTRL+N kan je de tags bewerken danwel verwijderen.

Vervolgens verwijder je desbetreffende map van je MP3 speler en plaats je de map opnieuw. Als alles goed gegaan is ben je nu van je album art af.

Wellicht is het ook op andere manieren of met andere software mogelijk maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zie het overigens niet als een tekortkoming. Voor een album hoef je nu maar één nummer van album art te voorzien en die wordt dan bij alle nummers weergegeven. Scheelt een hoop werk en ook harde schijf ruimte op je speler.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op Epizenter zijn een paar pics verschenen van het Creative Traveldock: Klik
Je moet je wel registreren om de pics te kunnen zien.

Als je je niet wil registreren is hier nog een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/traveldock_z500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan een mens toch blij worden als iets lukt, hè. Sinds een paar dagen in het bezit van de Zen Vision:M, eerst ruzie met die touchpad, met jullie tip op "laag" afgesteld en veel geoefend en zowaar, we krijgen hem onder controle. Maar wat nog leuker is...jullie tip over die iriverter heb ik gebruikt om een filmpje van mijn digi te converteren en zowaar, 't is supersimpel en ik kan die filmpjes nu bekijken op mijn Zen!!! Geweldig!!! Aan jullie heb ik wat, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nog even wat checken hoor. Stond al eerder een psot over universele netstroom-naar-USB adapters. Ik heb nog een Creative bluetooth headset waar zo'n adapter bij zit van 5Volt. Voordat ik volgende week gelijk m'n gloednieuwe Vision M opblaas, even de vraag aan jullie of ik deze gewoon kan gaan gebruiken? Zou wel even een goedkope oplossing tijdelijk. Het docking station wil ik later ook wel aanschaffen, misschien als hij een keer betaalbaar is bij bijvoorbeeld de Mediamarkt (iemand een idee het dockingstation daar kost?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wanneer die 60 gb versie uitkomt, en hoe duur die ongeveer gaat worden?

En als hij er is, wordt de 30 gb versie dan ook goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat moet je toch echt aan Creative zelf vragen, hoe moeten wij dit weten?

Over de 60GB: dit is de informatie die Creative verstrekt heeft:
Creative ZEN Vision:M 60GB
Creative also today announced a 60GB model of the award-winning Creative ZEN Vision:M MP3, photo and video player. The new 60GB model can hold up to 15,000 songs, up to 240 hours of video or tens of thousands of photos. It also enables users to transfer photos from a digital camera directly to the player with the included USB Host Adapter cable. The Creative ZEN Vision:M (60GB) will be available for pre-order at COMEX 2006 on 31 August 2006 for just S$599.00. It will be available in Singapore at all Creative Stores island-wide and online at sg.store.creative.com, as well as other retail stores in end September 2006.
For more information, visit www.asia.creative.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot probleem!

Mijn computer herkent de vision m niet meer, wat ik ook doe hij zegt dat hij steeds niet is aangesloten. Als ik hem heb aangesloten kan ik ook gewoon mijn vision m bedienen wat dus niet klopt. Dit is gekomen nadat ik een gehackte versie van windows media player 11 had geinstalleerd. Ik heb hem eraf gehaald maar dit hielp niets. Vervolgens heb ik m'n computer geformateerd, hij voldoet dik aan de systeemeisen, draait onder xp pro sp2 maar heb het probleem nog steeds? Biertje voor degene die dit probleem voor me kan verhelpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat heb ik vaker gehoord ja, dat dit gebeurde na het installeren van WMP11. Ik heb er nog geen oplossing voor gezien. Al eens een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

XeNoBiTe schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:30:
Nog even wat checken hoor. Stond al eerder een psot over universele netstroom-naar-USB adapters. Ik heb nog een Creative bluetooth headset waar zo'n adapter bij zit van 5Volt. Voordat ik volgende week gelijk m'n gloednieuwe Vision M opblaas, even de vraag aan jullie of ik deze gewoon kan gaan gebruiken? Zou wel even een goedkope oplossing tijdelijk. Het docking station wil ik later ook wel aanschaffen, misschien als hij een keer betaalbaar is bij bijvoorbeeld de Mediamarkt (iemand een idee het dockingstation daar kost?).
Correctie, er staan al meerdere posts over universele adapters (is het niet in dit topic dan wel in het vorige deel ;))
5V is prima, maar bij gelijkspanning komt er nog iets meer kijken namelijk polariteit. Die moet wel gelijk zijn. De buitenkant van het plugje is de min, de binnenkant de plus.

Dat wordt doorgaans aangegeven met zo'n plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.defotopagina.nl/batt-univers/polariteit.jpg

@RoD: zou je misschien iets over universele adapters in de startpost kunnen opnemen anders? Want de vragen blijven terugkomen over dit onderwerp en dat zal nu de adapter niet meer standaard bijgeleverd wordt ook wel zo blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergie op 01-09-2006 20:15 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Werkt de creative ook met een Mac? Is er eventueel een plugin voor itunes voor de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, je moet XP hebben: Klik

@Bergie: Ik was het al van plan ja :) Ik zal eens kijken of ik er een leuk stukje over kan schrijven.
Edit: stukje erbij gezet. Commentaar is uiteraard welkom.

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 01-09-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:56:
Dat heb ik vaker gehoord ja, dat dit gebeurde na het installeren van WMP11. Ik heb er nog geen oplossing voor gezien. Al eens een andere pc geprobeerd?
Heel raar, zelfs na het formateren heb ik het probleem nog steeds, op andere pc's doet hij het wel gewoon. Ik ga maar even flink rond surfen. Als iemand er iets over heeft gevonden of de oplossing weet laat het me alsjeblieft weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:04:
Groot probleem!

Mijn computer herkent de vision m niet meer, wat ik ook doe hij zegt dat hij steeds niet is aangesloten. Als ik hem heb aangesloten kan ik ook gewoon mijn vision m bedienen wat dus niet klopt. Dit is gekomen nadat ik een gehackte versie van windows media player 11 had geinstalleerd. Ik heb hem eraf gehaald maar dit hielp niets. Vervolgens heb ik m'n computer geformateerd, hij voldoet dik aan de systeemeisen, draait onder xp pro sp2 maar heb het probleem nog steeds? Biertje voor degene die dit probleem voor me kan verhelpen!!!
Ik heb de oplossing gevonden, handig voor jullie als je er in de toekomst zelf mee te maken krijgt want het schijnt zoals Rod als zei vaker voor te komen. Wat je moet doen is;

Naar configuratiescherm gaan, apparaatbeheer, daarin je ZvM uninstallen, los koppelen, zen driver cd in je pc doen, je ZvM inpluggen en hij installeert hem weer automatisch. Het is soms zo simpel dat je er niet aan denkt O-)

En ter informatie, dat biertje gaat naar mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik ben sinds gisteren ook trotse bezitter van een Vision:M. Maar hij heeft nu al kuren. Heb em gisteren aan het net-stroom gelegd om de accu op te laden. Als ie aan het net stroom ligt kan ik em gewoon aan en uit zetten. Maar als zodra ik em er af haal doet ie niks meer!?
Op zijn minst bijzonder. Zie ik iets heel stoms over het hoofd of is er wat mis met mijn mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Noxa schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:35:
Ik ben sinds gisteren ook trotse bezitter van een Vision:M. Maar hij heeft nu al kuren. Heb em gisteren aan het net-stroom gelegd om de accu op te laden. Als ie aan het net stroom ligt kan ik em gewoon aan en uit zetten. Maar als zodra ik em er af haal doet ie niks meer!?
Op zijn minst bijzonder. Zie ik iets heel stoms over het hoofd of is er wat mis met mijn mp3 speler.
Kan zijn dat de batterij rot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
RoD schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:51:
[...]

Kan zijn dat de batterij rot is.
Mja dat denk ik dus ook. Das mooi klote. Zal de leverancier zo even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Goed ZVM is terug gestuurd naar PCSNEL. Goed balen dit, koop bewust een Creative en geen apple omdat ik van batterij gezeur af wil zijn. Tref je meteen een verrote versie aan waarvan de accu dienst weigert. Ben benieuwd hoe de service van PCSNEL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:25:
Goed ZVM is terug gestuurd naar PCSNEL. Goed balen dit, koop bewust een Creative en geen apple omdat ik van batterij gezeur af wil zijn. Tref je meteen een verrote versie aan waarvan de accu dienst weigert. Ben benieuwd hoe de service van PCSNEL is.
Had ik ook last van een slechte accu... Ik had hem op internet besteld. De webshop kon er zelf niets mee doen, aangezien de garantie via Creative liep. Dus ik een tijdlang met creative gemailt... 3 weken geleden bij mij afgehaald en vanochtend een mailtje gekregen dat er een vervangend product onderweg is :o binnen 2 weken ben ik weer helemaal het heertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat er bij pcsnel heel veel problemen zijn met de ZvM die zij leveren. Naar het schijnt verkopen ze geïmporteerde versies wat de reden waardoor ze de ZvM zo goedkoop kunnen aanbieden, tip: koop er één bij mp3shop.nl!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 23:04

UMD

You don't say

mensen,

een vriendein van me heeft pas een creative zen vision:m gekocht... en t ding irriteert dr mateloos.. hij blijft steeds hangen, de pc herkent hem niet, en hij hangt bij alles wat ze doet.. kortom.. t ding functioneert voor geen meter. heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn?

ik hoopt want ze heeft alles geprobeerd en t ding blijft maar hangen..

ik heb mijn PSP van voor naar achteren en terug gehackt, gecrackt en uit elkaar gesloopt.

en dat ding is in dat hele jaar nog nooit zoo vak blijven hangen als dat ding.

hulp wordt heeeeel erg gewardeerd.
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je omzeilt de beveiliging, dus nee. Je doet er verstandig aan het even te editten.
UMD schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:30:
mensen,

een vriendein van me heeft pas een creative zen vision:m gekocht... en t ding irriteert dr mateloos.. hij blijft steeds hangen, de pc herkent hem niet, en hij hangt bij alles wat ze doet.. kortom.. t ding functioneert voor geen meter. heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn?

ik hoopt want ze heeft alles geprobeerd en t ding blijft maar hangen..

ik heb mijn PSP van voor naar achteren en terug gehackt, gecrackt en uit elkaar gesloopt.

en dat ding is in dat hele jaar nog nooit zoo vak blijven hangen als dat ding.

hulp wordt heeeeel erg gewardeerd.
thx!
Firmware opnieuw installeren? Als dat niet werkt zou ik em gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:22
Hallo daar.

Ik heb in januari mijn ZV:M gekocht, maar ben er achter gekomen dat ik hem te weinig gebruik.
Nu wil ik hem verkopen maar vraag me af of het 'not done' is om dat hier schaamteloos te adverteren.
Vandaar even de vraag en indien het niet toegestaan is, waar dan wel?
Dit is namelijk wel het topic om geinteresseerden te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Greg.Focker schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:05:
Hallo daar.

Ik heb in januari mijn ZV:M gekocht, maar ben er achter gekomen dat ik hem te weinig gebruik.
Nu wil ik hem verkopen maar vraag me af of het 'not done' is om dat hier schaamteloos te adverteren.
Vandaar even de vraag en indien het niet toegestaan is, waar dan wel?
Dit is namelijk wel het topic om geinteresseerden te vinden ;)
Dat is idd not-done hier ;) Daarvoor heb je de tweakers.net Vraag&Aanbod

[ Voor 3% gewijzigd door Bergie op 03-09-2006 14:25 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
Hee dankjewel.
Voor de geinteresseerden... Hij staat in de vraag en aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:04:
Groot probleem!

Ik heb een Soortgelijk probleem gehad met mijn Zen, echter lach dit dus wel aan WMP11. Deze laat namelijk rotzooi achter waardoor de MTP drivers van Microsoft er geen zin meer in hebben. Onderstaande Link legt uit wat je moet doen om WMP11 Definitief te verwijderen.

http://www.microsoft.com/...reviousversionofthePlayer

Overige vragen over dit probleem kan je in het algemene WMP11 Ft. MTP topic vragen.
[WMP11] MTP Drivers Werken nietmeer.

[ Voor 33% gewijzigd door JunkieXP op 03-09-2006 16:27 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Heeft een van jullie al perfect een screenprotector aangebracht zonder bubbeltjes?

Ik heb het nu gedaan volgens de manier die in de ts staat maar volgens mij heb ik het niet helemaal correct gedaan.

Ik heb dus een mok gebruikt en daarin 'n beetje zeep uit zo'n pompje om je handen te wassen.Vervolgens de screenprotector erin gedompeld, uit laten druppelen en erop aangebracht. Toen de enkele bubbeltjes eenvoudig eruit gehaalt en vervolgens zitten wachten. Er zitten geen bubbeltjes meer onder maar het ziet er allemaal heel vaag uit. De ene plek is lichter dan de ander, terwijl er echt geen lucht meer onder zit. Ik vrees dat dit komt door de zeep of hoeveelheid zeep maar ik weet het niet zeker, aangezien de meesten op dat forum een dag of twee wachten voordat het resultaat te zien is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb namelijk al 2 screenprotectortjes verpest :'(
Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheHammer schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:07:
Heeft een van jullie al perfect een screenprotector aangebracht zonder bubbeltjes?

Ik heb het nu gedaan volgens de manier die in de ts staat maar volgens mij heb ik het niet helemaal correct gedaan.

Ik heb dus een mok gebruikt en daarin 'n beetje zeep uit zo'n pompje om je handen te wassen.Vervolgens de screenprotector erin gedompeld, uit laten druppelen en erop aangebracht. Toen de enkele bubbeltjes eenvoudig eruit gehaalt en vervolgens zitten wachten. Er zitten geen bubbeltjes meer onder maar het ziet er allemaal heel vaag uit. De ene plek is lichter dan de ander, terwijl er echt geen lucht meer onder zit. Ik vrees dat dit komt door de zeep of hoeveelheid zeep maar ik weet het niet zeker, aangezien de meesten op dat forum een dag of twee wachten voordat het resultaat te zien is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb namelijk al 2 screenprotectortjes verpest :'(
Graag jullie hulp!
Volgens mij moet je heel weinig zeep gebruiken. Ik heb zelf water met 2 druppeltjes zeep gedaan en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
Ik heb het met lauw water en een beetje afwas gedaan. Alleen heb ik niet de hele protector bevochtigd, maar alleen de kant die contact maakt met de zen vision.
Verder heb ik niet te zuinig gedaan met het mengseltje aanbrengen. Als het goed vochtig is, leg je voorzichtig de protector op de speler. Begin aan één kant en laat hem langzaam 'vallen' over de rest van het oppervlak. Je ziet dan dat door het vocht de lucht eronder vandaan wordt geduwd.
Als de protector niet helemaal recht zit, maakt dat niet uit. Door het vocht dat eronder zit, kan je hem nog perfect op z'n plaats schuiven. Zit ie eenmaal goed, dan afblijven en wachten. Bij de mijne stond er dat ik hem een dag zo moest laten, maar of dat echt nodig is, weet ik niet.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
oke bedankt voor de reply's moet 'm er even afhalen en opnieuw doen met minder zeep denk ik. Nu nog eraf halen zonder dat ik zo'n hoekje verpest met het eraf pulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat je ook kan doen is na het aanbrengen met je pinpas oid het zeepsop en de luchtbellen eronder weg drukken. Op die manier was ik binnen een kwartiertje klaar en zat hij na even drogen perfect op zijn plek.

Ik zou zowieso gewoon afwasmiddel gebruiken en niet van die handzeep, daar zit nog allerlei andere meuk doorheen die misschien storend werkt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:37:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden, handig voor jullie als je er in de toekomst zelf mee te maken krijgt want het schijnt zoals Rod als zei vaker voor te komen. Wat je moet doen is;

Naar configuratiescherm gaan, apparaatbeheer, daarin je ZvM uninstallen, los koppelen, zen driver cd in je pc doen, je ZvM inpluggen en hij installeert hem weer automatisch. Het is soms zo simpel dat je er niet aan denkt O-)

En ter informatie, dat biertje gaat naar mij :D
Nou ik heb dit dus geprobeert want mijn laptop ziet mijn ZEN nu helemaal niet meer. Als ik hem aansluit hoor ik 3 geluidjes snel achter elkaar. Dat is het geluid van de USB die hem niet herkent. Er word me ook niet gevraagt of ik het wil installeren of dat er staat nieuwe hardware gevonden. Ik heb de Software al 10x opnieuw geinstalleerd maar nog vind ie hem niet. Wie kan mij helpen want ik wil graag muziek en films op mijn ZEN kunnen zetten??? oja en hij laad ook niet op als ik hem op de laptop aansluit, hoe kan dit toch allemaal want gister deed hij het nog perfect! BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heb je WMP 11 gehad?

En heb je t dan al op mijn manier geprobeerd, want dat met die geluidjes hadk precies zo

JunkieXP in "\[HDD/PMP] Het Creative Zen Vision:M topi..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 01:34
Ik ben sinds kort ook een zeer gelukkige bezitter van een Zen Vision:M. _/-\o_

De batterijduur is geweldig, twee serie afleveringen (elk 43 minuten) en een film van een kleine twee uur (DVDRip), en dan nog een paar uur muziek kunnen luisteren. Sowieso heb ik bijna geen problemen gehad met het uploaden van films en series naar m'n Zen. De A/V output werkt prima op mijn TV, wel eerst op PAL zetten, uiteraard.

Ik heb wel een vraagje... kon het niet zo snel vinden de twee topic-delen. Ik verplaats dus folders met met mp3's naar de media map op m'n Zen. Is er ook een mogelijkheid om die hele directorystructuur terug te vinden? Ik heb namelijk een map "Bandcovernummers" waarin dus allemaal mp3-tjes staan, maar 't probleem is dat ik dus die nummers alleen maar kan terug vinden als losse nummers. En om bij al die nummers het id3-albumtag te veranderen, vind ik ook weer zo iets.

Bij videomateriaal werkt 't dus wel zoals ik 't verwacht. Gewoon kunnen browsen door verschillende folders. Mis ik iets of is 't gewoon anders geregeld voor audiomateriaal?

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:58:
Ik ben sinds kort ook een zeer gelukkige bezitter van een Zen Vision:M. _/-\o_

De batterijduur is geweldig, twee serie afleveringen (elk 43 minuten) en een film van een kleine twee uur (DVDRip), en dan nog een paar uur muziek kunnen luisteren. Sowieso heb ik bijna geen problemen gehad met het uploaden van films en series naar m'n Zen. De A/V output werkt prima op mijn TV, wel eerst op PAL zetten, uiteraard.
Vraagje, wat was het formaat van die dvdrips? fps, bitrate, mb grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:43:
[...]

Vraagje, wat was het formaat van die dvdrips? fps, bitrate, mb grootte?
Eigenschappen van de gebruikte DVDRips (560x304), (720x480):

compressie: XVID,XVID
framerate: 23 , 25 fps
audio bit rate: 111 , 112 kbps
video data rate: 125 , 105 kbps
video sample size: 12 , 24 bit
grootte: 696 , 709 MB

Eigenschappen van de series(624x352):

compressie: XVID
framerate: 23 fps
audio bit rate: 131 kbps
video data rate: 138 kbps
video sample size: 12 bit
grootte: 349 MB

Hopelijk heb je er iets aan. Sowieso werkt AC3 niet, dat moet eerst geconverteerd worden... maar dat is al bekend

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:58:

Ik heb wel een vraagje... kon het niet zo snel vinden de twee topic-delen. Ik verplaats dus folders met met mp3's naar de media map op m'n Zen. Is er ook een mogelijkheid om die hele directorystructuur terug te vinden? Ik heb namelijk een map "Bandcovernummers" waarin dus allemaal mp3-tjes staan, maar 't probleem is dat ik dus die nummers alleen maar kan terug vinden als losse nummers. En om bij al die nummers het id3-albumtag te veranderen, vind ik ook weer zo iets.
Je kan niet dezelfde directory structuur kopieren... De Zen leest audio enkel via de tags...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nou net even gechecked of mijn ZVM aangekomen was bij PCSNEL. Had em terug gestuurd omdat hij niet draaide zonder net stroom! Blijkt dus een vaker voorkomend probleem te zijn met de nieuwe oplage. Maar na paar keer aan en uit zetten zou hij het moeten doen. Best vaag, maar hij is weer onderweg naar mij. En hoop dat ie het nu wel weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:18:
[...]

Eigenschappen van de gebruikte DVDRips (560x304), (720x480):

compressie: XVID,XVID
framerate: 23 , 25 fps
audio bit rate: 111 , 112 kbps
video data rate: 125 , 105 kbps
video sample size: 12 , 24 bit
grootte: 696 , 709 MB

Eigenschappen van de series(624x352):

compressie: XVID
framerate: 23 fps
audio bit rate: 131 kbps
video data rate: 138 kbps
video sample size: 12 bit
grootte: 349 MB

Hopelijk heb je er iets aan. Sowieso werkt AC3 niet, dat moet eerst geconverteerd worden... maar dat is al bekend
Het is bij mij bekend dat AC3 niet werkt, maar bijna alle films die ik heb gedownload die divx xvid of mpeg waren draaiden onder AC3. Hoe kun je zien aan een film voordat je hem download dat het geen AC3 is? Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:
[...]
Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?
Laten we het daar maar niet over gaan hebben he ;)

Verder kan je wel enigzins afleiden of een film AC3 geluid heeft aan de grootte. Een 1cd divx/xvid zal zelden met AC3 geluid komen, meestal wordt daar gewoon mp3 voor gekozen aangezien er anders te weinig ruimte overblijft voor een fatsoenlijke videokwaliteit. Bij een 2cd rip zal wel daarom wat vaker voor AC3 gekozen worden; tenzij het een extreem lange film is natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Bergie op 06-09-2006 15:41 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:
[...]

Het is bij mij bekend dat AC3 niet werkt, maar bijna alle films die ik heb gedownload die divx xvid of mpeg waren draaiden onder AC3. Hoe kun je zien aan een film voordat je hem download dat het geen AC3 is? Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?
Gelieve even je offtopic vragen elders te stellen, anders verzand het straks weer in een codecbespreektopic. Bovendien mogen zaken zoals Torrents hier niet besproken worden ;)

Ik weet dat je via illegale manieren vrijwel altijd films met AC3 krijgt. Dus je zult eigenlijk bijna alles moeten hercoderen. Echter, als je alleen de audio hercodeert duurt het allemaal veel minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry >:)

• XeNoBiTe
  • Niet online
Sinds twee dagen de witte Vision M in bezit. Prachtig apparaat, vooral in het wit vind ik 'm toch wel erg mooi.
Jammergenoeg is het plaatsen van de BSE (zal wel de enige zijn die het niet voor elkaar krijgt) mislukt. Hij zat niet helemaal recht, dus toen dacht ik 'm met grof geweld weer even recht te trekken. Daarbij zijn kleine haarscheurtjes ontstaan in de BSE op het scherm. Hij is nu wel beschermd, maar binnenkort toch maar een nieuwe BSE bestellen. Kan het sowieso aanraden, want hij is echt goed beschermd met een BSE.

Muziek is wel een groter probleem, want ik stam nog uit de tijd dat je apart elk nummertje ging zoeken via Kazaa. Downloaden duurde met een 33k6 modem eeuwen, dus niet alles was van goede kwaliteit. Maar die muziek wil ik wel allemaal behouden, alleen zorgt het voor een erg onoverzichtelijk geheel op de Zen.
De bijgeleverde autotag software werkt op zich wel aardig, maar kent natuurlijk lang niet alle nummer. Bovendien loopt hij geregeld vast, of kan hij geen contact maken met de server.
Maar goed, dat is niet echt Vision gerelateerd.

Momenteel staat er alweer 20GB muziek op en de nieuwste aflevering van de Fantastic Four en Eureka uit de States. Ohja en niet te vergeten A Tribute to Steve Irwin uit Aussieland. Video is echt top! Scherp beeld en het converteren van een gemiddelde film duurt met een redelijk snelle pc is zo gepiept.

In de auto heb ik de Vision M via een jack-to-jack kabel in de radio zitten. De Vision lekker op shuffle all zetten en ik heb een (willekeurige, zonder herhalingen) afspeellijst van zo'n 5000 nummers!

Top, gelaagde aankoop en aanrader voor een ieder die een iPod te duur, niet goed of niet mooi vindt.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik heb mijn Zen Vision:M nu een maand of vier, met de optionele afstandsbediening, en Sony EX71SL oordopjes, fijne combinatie!

Ik heb er de Brando screenprotector opgeplakt, ik had eerst die van Creative maar die heb ik onder tevredenheidsgarantie retourgezonden, wat een onding zeg. Niet eens op maar!
De Brando is wel perfect op maat en heel makkelijk aan te brengen.

(hier te koop trouwens: http://www.mp3shop.nl/pro...ative-zen-vision%3Am.html)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• XeNoBiTe
  • Niet online
A-Tray schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:31:
Ik heb mijn Zen Vision:M nu een maand of vier, met de optionele afstandsbediening, en Sony EX71SL oordopjes, fijne combinatie!

Ik heb er de Brando screenprotector opgeplakt, ik had eerst die van Creative maar die heb ik onder tevredenheidsgarantie retourgezonden, wat een onding zeg. Niet eens op maar!
De Brando is wel perfect op maat en heel makkelijk aan te brengen.

(hier te koop trouwens: http://www.mp3shop.nl/pro...ative-zen-vision%3Am.html)
Joh, nog een screenprotector. En deze bovendien te koop in NL.
Kan je een plaatje maken hoe de BRando eruit ziet op je Vision ?

Verwijderd

[quote]XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:29:
Sinds twee dagen de witte Vision M in bezit. Prachtig apparaat, vooral in het wit vind ik 'm toch wel erg mooi.
Jammergenoeg is het plaatsen van de BSE (zal wel de enige zijn die het niet voor elkaar krijgt) mislukt. Hij zat niet helemaal recht, dus toen dacht ik 'm met grof geweld weer even recht te trekken. Daarbij zijn kleine haarscheurtjes ontstaan in de BSE op het scherm. Hij is nu wel beschermd, maar binnenkort toch maar een nieuwe BSE bestellen. Kan het sowieso aanraden, want hij is echt goed beschermd met een BSE.
quote]

Ogh Xeno, wat spijtig dat "mijn" :P BSE mislukt is. Had je de handleiding wel goed gelezen? Je kon hem volgens mij namelijk nog verplaatsen nadat je hem erop had gedaan (niet te lang erna natuurlijk).

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ja, excuses Thomas.....zal nooit meer gebeuren! Hij zat niet mooi gecentreerd, dus ik wilde 'm weer lostrekken, maar toen zat hij al te goed vast. Met twee duimen probeerde ik 'm toen te schuiven en daardoor zitten er nu soort van ribbels/scheuren in. Het is geen ramp want hij is in ieder geval goed beschermd. Maar het moet zeker weten nog een keer gebeuren. Handleiding was perfect, uitvoering wat minder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:53:
Ja, excuses Thomas.....zal nooit meer gebeuren! Hij zat niet mooi gecentreerd, dus ik wilde 'm weer lostrekken, maar toen zat hij al te goed vast. Met twee duimen probeerde ik 'm toen te schuiven en daardoor zitten er nu soort van ribbels/scheuren in. Het is geen ramp want hij is in ieder geval goed beschermd. Maar het moet zeker weten nog een keer gebeuren. Handleiding was perfect, uitvoering wat minder :D
Houdt dit in dat je nog een BSE gaat bestellen.
Want ik heb er nog steeds geen, dus misschien als je er dan 2 besteld (ivm verzendkosten) dan wil ik er wel een van je overnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hoe vinden jullie de oordopjes die bij de ZenM geleverd wordt? Ik vind ze echt enorm groot. Maar misschien heb ik dan wel bescheiden oortjes.
Ik zit er over te denken om dit pakket te bestellen. http://www.mp3shop.nl/pro...emium-accessory-pack.html

Iemand ervaring met die oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn ep-639's. Ik heb ze van de week via een inkoopactie gekocht, en ze klinken na een uurtje of 20 inspelen prima!!! Veel beter dan mijn oude, veel te schel klinkende Philipsjes..!! Aanrader!!!

[edit] ik bedoel natuurlijk de ep-630 ik zie het nu pas :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
Ik kan 't hier alleen maar mee eens zijn... ik heb ze anderhalve dag in laten spelen. En ze klinken voortreffelijk! Mooie bas en ik hoor zoveel meer van de muziek dan met normale speakers of de iPod dopjes of de dopjes die er standaard bijgeleverd worden.

Ze isoleren ook erg goed, ik heb er een hele treinreis van Rotterdam naar Groningen mee afgelegd. Geen treinlawaai, geen irritante gesprekken via de GSM en geen huilende schreeuwende kinderen gehoord met die doppen in. >:)

Gelijk trouwens ook de reden, waarom ik de standaard dopjes wel op de fiets gebruik. Ik wil die auto's nog wel kunnen horen..

[ Voor 11% gewijzigd door Double__D op 11-09-2006 01:39 ]

• JunkieXP

JunkieXP

XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:12:
[...]

Joh, nog een screenprotector. En deze bovendien te koop in NL.
Kan je een plaatje maken hoe de BRando eruit ziet op je Vision ?
Misschien is het handig om in het "Brand Nieuwe" Screen Protector Topic te Posten wat je van jou/jullie Screen Protectors vind, op deze manier krijg je een algemeen beeld over de kwaliteit van de screen protectors, natuurlijk met verschillende apparaten maar de kwaliteit van de Protector zal nauwelijks veranderen denk ik.

Het zou dus fijn zijn als degene met een Screen Protector hun mening in onderstaand topic zouden Posten _/-\o_

Het Algemene Screen-Protectors Topic

• Noxa
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:10:
Dat zijn ep-639's. Ik heb ze van de week via een inkoopactie gekocht, en ze klinken na een uurtje of 20 inspelen prima!!! Veel beter dan mijn oude, veel te schel klinkende Philipsjes..!! Aanrader!!!
Mooi. Dat zijn erg positieve reacties! Die ga ik maar eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje betreft de Firmware. Waar kan ik de nieuwste firmware van de creative zen vision M vinden?

Is het goed voor je zen om hem up te graden door middel van firmware of kan dit kwaad? Ik heb namelijk nog nooit firmware op welke andere apparaat geinstalleerd. En zou je dit ook weer ongedaan kunnen maken om wat voor reden dan ook?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

De nieuwste Firmware vind je gewoon op [url=http://nl.europe.creative.com/support/downloads/]De Site van Creative.

De FirmWare bij grote bedrijven word vaak getest en alleen gereleased als deze daadwerkelijk beter is als de vorige. Zolang er dus geen Beta in de Firmwarenaam staat zal het wel goed zitten.

PS. Misschien dat je ook moet kijken of er wel of geen E in de Firmware naam zit, vroeger was de Versie met E namelijk een Stuk zachter dan zonder, dit omdat de Richtlijn van Volume in Europa strenger is dan in Amerika oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de site helaas geen firmware kunnen vinden, alleen 2 kleine updates voor programmas vancreative op de pc.

Ik heb nu versie 1.40.02e op m'n zen vision M.

Maar bedankt voor de reactie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:56:
Nou ik heb hem gister ook aangeschaft ;)
netjes 2 uur in de oplader gezet, en daarna niks :'(

Nogmaals 2 uurtjes in de oplader, weer niks ...
Ik kan er dus alleen mee werken als hij in de oplader zit, en het apparaat geeft vervolgens aan dat de batterij volledig opgeladen is (stekker icoontje rechts boven in het scherm) maar zodra ik de spanning eraf haal, gaat ie uit en kan ik hem ook niet meer opstarten.

Dus ik dacht misschien ff nieuwe firmware erop zetten, maar dan geeft ie weer aan dat de batterij leeg is :?

Ik denk dat ik er vandaag maar eens ff mee terug ga ...

Wat me wel opviel is dat de touchpad niet echt lekker reageert, als je er bv maar 1 naar beneden wil, klikt ie eigenlijk al direct door naar het volgende menu. Is dat normaal of ligt ook dit gewoon aan het toestel :| anders ga ik denk toch maar voor de ipod 30 gb :'(
Arggh ik heb dus hetzelfde probleem alleen ik heb hem gekocht in het buitenland :| En dat net op de dag dat ik weer terugging naar NL.
Dus nu kan ik niet ff terug naar de store ;(
Heeft er iemand advies?
BVD

Verwijderd

Ik zag laatst op epiZenter.net iets handigs voor je zvm: een batteryextender! Lijkt me zeer handig voor gebruik tijdens vakantie oid. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit echt zo handig?

Hier kun je een exemplaar kopen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast