[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.993 views sinds 30-01-2008

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dat ziet er inderdaad wel handig uit :) Makkelijke manier om je speler op te laden. Lijkt me het proberen waard om aan te schaffen.

Verwijderd

ZVM External Battery Charger review

You might recall seeing a review of this same external battery pack in the past, but one of our members named Jenn has expanded on these tests. She's given us an in-depth analysis on battery life from a multitude of different parameters.

With a full charged Zen Vision:M she was able to get these numbers for Audio and Video:

Video: 17.5 hours
Audio: 30.5 hours

Those are really excellent numbers! The battery pack is a great buy for anyone needing to use their player on a trip. You can get one off ebay (seach vision:M battery pack) for about $12.00.

See the full review HERE

Thanks Jenn!

comment: 8 | Monday, August 07 (2006) 10:26PM | Posted by: ssjmichael
Heb even www.epizenter.net gequot, anders moet je zo zoeken waar het artikel staat...
Ziet er leuk uit :)
Van de week misschien zo'n apparaatje kopen, hoe lang duurt een busrit naar Parijs :9~ ???

Verwijderd

ok, ik wordt helemaal gek hier, net de Zen gekocht, programmas geinstalleerd, deed het perfect. Maar nu herkent mn pc de zen opeens niet meer :| Hij heeft het gedaan. Ik heb windows xp sp2 perfect geupdate. Weet iemand waar dit probleem ligt??? Ik heb ook al paar keer de programma's + driver opnieuw geinstalleerd! Help! Ik heb de zen vison M versie: 1.40.02e

• Ste Colombe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-02-2007
Heb ik na de Amerikaanse firmware te hebben geïnstalleerd nog de Nederlandse taal in het menu?

• Ste Colombe
@ ezc neoghost

Als je Beta 11 van Windows Mediaplayer hebt, dan moet je in de TS eens kijken in de link van "Volume cap verwijderen". Helemaal onderaan staat daar iets over.

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ste Colombe schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:01:
Heb ik na de Amerikaanse firmware te hebben geïnstalleerd nog de Nederlandse taal in het menu?
Jah, de firmware is percies het zelfde, alleen zonder de volume beperking.
Je kan nog steeds gewoon de Nederlandse taal selecteren

Verwijderd

Ste Colombe schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:09:
@ ezc neoghost

Als je Beta 11 van Windows Mediaplayer hebt, dan moet je in de TS eens kijken in de link van "Volume cap verwijderen". Helemaal onderaan staat daar iets over.
Ik heb windows Media Player 10

Dit krijg ik te zien wanneer ik de zen aansluit.

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k251/neoghost1/Overig/naamloos.jpg

Als ik dan op de middelste druk start hij de zen media explorer op en zegt dat ik hem aan moet sluiten. Als ik synchroniseren doe met Win media player vraagt win media player of ik hem aan wil sluiten. ( hij laad de speler alleen op )

Als ik naar configuratie scherm ga in windows en ik ga naar Portable Media Devices ziet hij hem ook niet.

Verwijderd

Ik heb serieus GEEN idee wat ik gedaan heb ( behalve win media player opnieuw geinstalleerd maar dat maakt weinig uit denk ik ), maar het ziet er naar uit dat 'Windoos' mn zen weer herkent. Ik zal posten wanneer hij er weer mee ophoud.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het zal dan wel aan WMP hebben gelegen. Zal niet de eerste keer zijn dat er iets fout gaat met WMP.

Verwijderd

ja misschien wel, maar heb je dan PERSE windows media player nodig? Je kan toch gewoon bestanden op je speler zetten en dan afspelen, of zie ik dit verkeerd? :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zeg, ik maak die topicstart niet voor niks.

• Ste Colombe
OK dan ga ik het maar proberen, want als ik nu buiten zit, hoor ik de snelweg nog boven de muziek uit. Tja Randstad he.
Bedankt voor de reactie.

*edit* Het is gelukt en het is inderdaad zo makkelijk als het er staat. En het scheelt echt stukken. Wow.

[ Voor 27% gewijzigd door Ste Colombe op 16-09-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn probleem met het niet opladen is verholpen.
Het was gewoon ff de frimware updaten en nu laadt die wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Er staat nieuwe US firmware op de creative site (1.41.01).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Zet dan ook ff het changelog erbij ;)
Added Features or Enhancements:

* Supports the playback of Audible Type 2 and 4 tracks.
Important: to transfer Audible content, you must have AudibleManager® version 5 or later installed. AudibleManager allows you to download, burn, organize, transfer and hear Audible audio content. Download AudibleManager from www.audible.com/software.

Fixes:

* Ensures proper playback of picture and audio files during a slideshow.
* Ensures that subscription and purchased audio files can resume playing when you turn your player on after a prolonged period of time.
* Ensures accurate time display when you turn your player on after a prolonged period of time.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Audible Type 2 en 4 kon ie toch al afspelen? :? Verder geen spannende veranderingen, maargoed, het is beter dan niks. Zal hem even in de TS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het US is, wordt bij deze versie ook de volume beperking weggehaald? En kan je gewoon de speler aansluiten en de firmware 'runnen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:38:
Zeg, ik maak die topicstart niet voor niks.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast, ben je nou zo eigenwijs? Dit is toch een nieuwe firmware of ben ik nou achterlijk? Ik heb net in de starttopic gekeken maar over een nieuwe zie ik niks staan...

Sorrie als ik blind ben maar ik heb als nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik citeer:
Volume cap verwijderen:
Op de Europese versie zit een cap op het volume, die je met de Amerikaanse firmware kunt verwijderen. Hoe je dit precies moet doen kun je hier lezen.
Dus ja, ik ben eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week een vision:m gekocht alleen hij skipt veel te veel. soms staat ie helemaal vast uit het niets, bij muziek, video en alles (dus ook in het menu!) als ik dan licht op het frontje of op de bovenkant druk begint ie weer vloeiend te spelen maar zodra ik het ding loslaat bevriest het ding weer... heeft iemand enig idee wat dit is en waarom? Ik ga ervan uit dat het één of ander los kontakt is ofzo en ben van plan van de week naar de winkel te gaan voor een nieuwe. Maar mocht iemand een idee hebben om het snel en makkelijk op te lossen dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer de firmware eens te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuzes kristus wat een rappe reply! Bedankt voor de snelheid! Ik ga het even proberen, ik heb al een nieuwe firmware erop gezet maar zal nu nog even proberen andere shit uit te halen, misschien dat dat iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat hielp dus niet? Als je het softwarematig niet op kunt lossen, ga dan geen gekke dingen doen met de speler, maar breng hem gewoon terug. Het kan zijn dat er gewoon iets brak is aan de speler, dus kun je em gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep! het hielp niet, net even ook de amerikanischer firmware erop gezet en hij leek het fantastisch te doen alleen ik ben er nu ook achter dat het bevriezen is op te roepen als ik een film aanzet, m op lock zet, en dan op twee knopjes tegelijk druk (of 1 knopje en touchpad)... dan loopt ie vast en als ik dan licht op een hoek van het scherm of een knopje druk (zonder helemaal in te drukken, dus geen *klik*) gaat ie weer vloeiend door alsof er niks is gebeurd, tot ik weer loslaat... dan bevriest ie weer... Ik ga er gewoon van de week even mee terug naar de winkel en zeuren om een nieuwe. Bedankt!

edit:Zou ik trouwens m kunnen terugbrengen met de amerikaanse firmware erop? of moet ik m weer even terugzetten naar de EU versie?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:21:

edit:Zou ik trouwens m kunnen terugbrengen met de amerikaanse firmware erop? of moet ik m weer even terugzetten naar de EU versie?
Om eventueel gezeik te voorkomen zou ik hem indien mogelijk weer terug proberen te flashen naar de orginele versie.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde zojuist bestanden van rond de 800 mb over te zetten van de zen naar een andere externe schijf maar hij stopte na een poos met het bericht dat hij het apparaat niet meer kon vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je een instabiele USB poort? Test eens een andere, of probeer een andere pc. Wellicht was het eenmalig? Of is het al vaker voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inderdaad op verscheidene pc's getest en het was op een vrij nieuwe pc de eerste keer voorgekomen, dus laten we hopen dat het eenmalig was. En ik weet vrij zeker dat het geen instabiele usb-poort was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Sinds een aantal dagen ben ik ook een trotse bezitter van deze mp3 speler. Hij werkt echt super en het beeld is (voor zo'n klein schermpje) supergoed. Dit allemaal boven verwachting.

Het enige wat ik mezelf afvraag, kan je het achtergrond plaatje veranderen (Ik weet dat dit met thema's en dergelijke kan) maar kan je ook eigen plaatjes instellen?

Alvast bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Greenfielt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:32:
Sinds een aantal dagen ben ik ook een trotse bezitter van deze mp3 speler. Hij werkt echt super en het beeld is (voor zo'n klein schermpje) supergoed. Dit allemaal boven verwachting.

Het enige wat ik mezelf afvraag, kan je het achtergrond plaatje veranderen (Ik weet dat dit met thema's en dergelijke kan) maar kan je ook eigen plaatjes instellen?

Alvast bedankt! :>
Tuurlijk kan dit. Je gaat naar de afbeelding die je als achtergrond wilt instellen. Je klikt op de knop om het menu op te roepen, en je kiest de optie: "Als Achtergrond" Zo simpel is het, dat had je zelf ook wel kunnen ontdekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
TheTMC schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:46:
[...]

Tuurlijk kan dit. Je gaat naar de afbeelding die je als achtergrond wilt instellen. Je klikt op de knop om het menu op te roepen, en je kiest de optie: "Als Achtergrond" Zo simpel is het, dat had je zelf ook wel kunnen ontdekken ;)
Inderdaad, dat was wel heel makkelijk....... 8)7 Toch bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Greenfielt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:11:
[...]

Inderdaad, dat was wel heel makkelijk....... 8)7 Toch bedankt!!
Geen Probleem hoor :P

Hebben jullie er trouwens ook last van dat bij de meegeleverde oortjes dat donkergrijze 'schuimrubber' (ik zou niet weten hoe het anders heet :P ) makkelijk lostgaat. Ik heb het nu van 1 oortje kwijt, en de ander gaat erg makkelijk van het oortje af.
Of gebruiken jullie allemaal andere oortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
TheTMC schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:16:
[...]

Geen Probleem hoor :P

Hebben jullie er trouwens ook last van dat bij de meegeleverde oortjes dat donkergrijze 'schuimrubber' (ik zou niet weten hoe het anders heet :P ) makkelijk lostgaat. Ik heb het nu van 1 oortje kwijt, en de ander gaat erg makkelijk van het oortje af.
Of gebruiken jullie allemaal andere oortjes?
Als ik jou was zou ik gelijk de creative EP-630 in ears halen, wat een verbetering ;)

En dan zou ik dus ook gelijk het accesoires pakket halen, daar zitten ze bij! een must have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
TheHammer schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:15:
[...]

Als ik jou was zou ik gelijk de creative EP-630 in ears halen, wat een verbetering ;)

En dan zou ik dus ook gelijk het accesoires pakket halen, daar zitten ze bij! een must have
Heeft voor mij niet zo heel veel zin, want ik heb de speler al even, en heb er nog gewoon een AC-adapter bij gehad, en heb zelf al een AV-Kabel erbij gekocht. Dus dat is het een beetje nutteloos om het hele accessoires pakket te halen.
Ik ga wel ff rondzoeken in dat topic over al die oordopjes (dat was toch ook hier ergens?)
Gevonden: Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

[ Voor 8% gewijzigd door TheTMC op 19-09-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
TheTMC schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:25:
[...]

Heeft voor mij niet zo heel veel zin, want ik heb de speler al even, en heb er nog gewoon een AC-adapter bij gehad, en heb zelf al een AV-Kabel erbij gekocht. Dus dat is het een beetje nutteloos om het hele accessoires pakket te halen.
Ik ga wel ff rondzoeken in dat topic over al die oordopjes (dat was toch ook hier ergens?)
Over het oordopjestopic: klikkerdeklik

En zelf gebruik ik ook andere oordopjes, die van Creative liggen nog netjes verpakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Greenfielt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:28:
[...]

Over het oordopjestopic: klikkerdeklik

En zelf gebruik ik ook andere oordopjes, die van Creative liggen nog netjes verpakt :P
Grr je was me net voor :P
Ik vond die oordopjes van Creative op zich wel goed genoeg, alleen heel irritant dat dat 'schuimrubber' er zo makkelijk af gaat.
Maja nu maar meteen op zoek naar toch een wat beter setje.

• Greenfielt
Ja oordopjes zijn wel belangrijk. Ik heb niet van die ear plugs, wel is gebruikt. Ik vond het wel goed klinken, maar het zat super k*t. Maargoed dat is misschien eigen keuze.

Verwijderd

Ik heb mijn Creative dopjes al opgeblazen ofzo ( heb hem net een week ), want 1 doet het niet meer. Dus even Creative gemaild en je krijgt zonder gezeur een nieuw setje thuis gestuurd ;) Prima service dus.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Epizenter meldt dat Creative zn prijzen verlaagd voor de ZVM. Laten we hopen dat we er hier ook wat van gaan merken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RoD schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:10:
Epizenter meldt dat Creative zn prijzen verlaagd voor de ZVM. Laten we hopen dat we er hier ook wat van gaan merken.
Ik heb hem net besteld voor 269,-. Geen idee of dat een goeie prijs is :)

Ik ga hem eigenlijk alleen gebruiken om hem in mijn auto aan te sluiten.

• Greenfielt
PWM schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:57:
[...]

Ik heb hem net besteld voor 269,-. Geen idee of dat een goeie prijs is :)

Ik ga hem eigenlijk alleen gebruiken om hem in mijn auto aan te sluiten.
Ik had hem bij Bol nog voor 279,- dus opzich 10 euro eraf is nooit slecht. Het enige wat ik me afvraag, waarom koop je niet een mp3 speler voor in de auto, gewoon een aantal cdtjes branden (waar er 120 á 140 opgaan) en dan ben je klaar. Is naar mijn mening voor in de auto goedkoper in vergelijking met een ZVM.

Gr.

• PWM
  • Niet online

PWM

Greenfielt schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:08:
[...]

Ik had hem bij Bol nog voor 279,- dus opzich 10 euro eraf is nooit slecht. Het enige wat ik me afvraag, waarom koop je niet een mp3 speler voor in de auto, gewoon een aantal cdtjes branden (waar er 120 á 140 opgaan) en dan ben je klaar. Is naar mijn mening voor in de auto goedkoper in vergelijking met een ZVM.

Gr.
True, maar ik heb er een mooi aansluiting voor :)

Verder is het wat handiger met Playlists, en eens in de week even de speler updaten.

Verwijderd

Hij was voorheen ook al 269 euro bij mp3shop.nl dus er is nog geen prijsdaling te zien.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb hem binnen. Helaas geen Netstroom adapter inderdaad.

Gelukkig past mijn autolader vor mijn telefoon er ook in, dus wat dat betreft geen probleem :)

Nu eerst even 5 uur opladen :(

• Greenfielt
PWM schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:23:
Ik heb hem binnen. Helaas geen Netstroom adapter inderdaad.

Gelukkig past mijn autolader vor mijn telefoon er ook in, dus wat dat betreft geen probleem :)

Nu eerst even 5 uur opladen :(
Ach 5 uur laden en dan weer 14+ uur muziek luisteren. Het duurt even maar dan heb je ook iets ;)
En succes met de ZVM in de auto ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

RoD schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:10:
http://www.amazon.com/gp/...-4360608?%5Fencoding=UTF8

$229,- nu bij Amazon en andere online winkels.

EDIT:

Wie kan mij helpen? Ik heb hier een laptop zonder CD-rom, en kan dus de software niet installeren. Op de Creative site staat alleen een update voor de software.

Staat de software ook ergens online?

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 23-09-2006 12:29 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja, die staat ook online. Is al eens gevraagd hier. Kun je op de Creative site ergens downloaden.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb nu 15 albums op mijn speler gezet.

Allemaal netjes in mapjes, op de juiste locatie. Als ik echter op de speler kijk, zie ik maar 4 van de 15 albums. Deze 4 staan er op precies dezelfde manier in, als die andere 15.

Kijk ik bij artiesten, dan staan de andere nummers er wel bij.

Iemand een idee?

/EDIT

Ik draai de laatste firmware

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 23-09-2006 19:10 ]

• Ste Colombe
Ik heb er nu 140 cd's op staan en het gaat gewoon van een leien dakje.
Kijk eens met de Media Source Organiser op je speler.
Bij mij zet hij alles op mijn harde schijf door mappen te maken met namen van de albums. Op de speler echter zijn ze georganiseerd in mappen die de naam van de artiest hebben.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ste Colombe schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:00:
Ik heb er nu 140 cd's op staan en het gaat gewoon van een leien dakje.
Kijk eens met de Media Source Organiser op je speler.
Bij mij zet hij alles op mijn harde schijf door mappen te maken met namen van de albums. Op de speler echter zijn ze georganiseerd in mappen die de naam van de artiest hebben.
Ik moet dan maar even wachten tot ik ergens een externe CD drive ergens vandaan kan halen.

De aangehaalde download van de "Media Source Organiser" hier eerder in het topic werkt niet, ik krijg dan een melding dat er geen geschikte speler is gevonden.

• TheTMC
PWM schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:14:
[...]

Ik moet dan maar even wachten tot ik ergens een externe CD drive ergens vandaan kan halen.

De aangehaalde download van de "Media Source Organiser" hier eerder in het topic werkt niet, ik krijg dan een melding dat er geen geschikte speler is gevonden.
Misschien een heel gek idee, maar als je een andere pc hebt met wel een CD-Rom speler, kan je tog gewoon de hele CD naar je Vision:M kopieren. Dan kan je hem gewoon vanaf je Vision:M installeren. (Desnoods doe je dat met de Verwisselbare Schijf optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheTMC schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:35:
[...]

Misschien een heel gek idee, maar als je een andere pc hebt met wel een CD-Rom speler, kan je tog gewoon de hele CD naar je Vision:M kopieren. Dan kan je hem gewoon vanaf je Vision:M installeren. (Desnoods doe je dat met de Verwisselbare Schijf optie)
Normaal wel :)

Ik heb alleen een Toshiba M200 Tablet pc zonder ingebouwde DVD en een Hp laptop met Vitsa er op. Op 1 of andere manier willen die maar niet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:22:
Hij was voorheen ook al 269 euro bij mp3shop.nl dus er is nog geen prijsdaling te zien.
Kost nu 249, helaas geen 229 zoals bij Amazon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EDIT

Fixed

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 24-09-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.

Als ik ondertitels in films wil, dan 'brand' ik deze erin met behulp van Virtualdub, met de divx codec 5.1. Helaas word de film dan nooit helemaal scherp, af en toe zijn er stukjes waarbij hij even onscherp en pixelachtig wordt.

Ik vroeg me af hoe jullie, als jullie ondertitels in een film branden, deze erin branden? Ook met behulp van Virtualdub, of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Irriverter doet ook titels in de film branden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo allen!

Nu weet ik niet of ik de enige ben en ik heb meerdere malen de zoekfunctie gebruikt, en helaas niks kunnen vinden.

Het klinkt misschien raar maar ik kan helaas geen muziek afspelen van mijn creative zen:m op mijn pc via mediamonkey of winamp. Dit kan alleen met de zen explorer welke pretty basic is.

Weten jullie hier een tweak/mod/truukje voor waarmee je dit eventueel kan omzeilen?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je Zen:M kan dit niet. Bestanden kun je erop en af halen met de Zen Explorer.

Als je wilt spelen moet dat dus vanaf jouw PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gekeken tevens in topic 1. Hierin staat voornamelijk dat je meer de tags kan veranderen en een cover kan toevoegen.
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:11:
Je Zen:M kan dit niet. Bestanden kun je erop en af halen met de Zen Explorer.

Als je wilt spelen moet dat dus vanaf jouw PC.
Dus afspelen van MP3 via de pc via mediamonkey bij anderen of thuis zit er niet in neem ik aan?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Een vraag over iets wat ik na 2 weken nog steeds niet gevonden heb: Kan ik op de Vision ook meer dan één muziekbibliotheken maken, zodat ik bijvoorbeeld jazz, populair en klassiek helemaal gescheiden houd? Op mijn pc kan dat wel, maar op de speler heb ik die mogelijkheid niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kan geen meerdere muziekbibliotheken maken, maar je kan wel op genre sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Ja okee, maar ik vindt het niet zo geweldig als Louis Armstrong, Iron Butterfly en Franz Schubert door elkaar heen staan. Bedankt voor de reactie in ieder geval. Ik weet nou dat ik miet verder hoef te zoeken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:44:
Irriverter doet ook titels in de film branden....
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
iriverter kan alleen ondertitelingen uit dvd's halen, dus niet met Divx/Xvid files oid. Als je trouwens wilt weten wat je met iriverter kan kun je gewoon met Google de manual vinden.

Verwijderd

Ste Colombe schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:41:
Een vraag over iets wat ik na 2 weken nog steeds niet gevonden heb: Kan ik op de Vision ook meer dan één muziekbibliotheken maken, zodat ik bijvoorbeeld jazz, populair en klassiek helemaal gescheiden houd? Op mijn pc kan dat wel, maar op de speler heb ik die mogelijkheid niet gezien.
Ik heb gewoon allerlei verschillende afspeellijsten aangemaakt.

Dus ik heb bijv:

Hardstyle
Nederlandstalig
Reggae
Rock

En dergelijke.

Werkt perfect ;)

• S1W

S1W

Ste Colombe schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:41:
Genre tags aanpassen van je MP3's kan natuurlijk ook, en dan sorteren op genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Ja, het zijn allemaal goede ideeën, maar het is toch niet wat ik wil, want dan komen in de albums toch mijn popcd's tussen mijn klassieke cd's en mijn jazz lp's te staan en dat vind ik geen gezicht eerlijk gezegd.
Als de prijs nog verder daalt koop ik gewoon voor alle drie de soorten muziek een aparte Zen <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Van de mijne lijkt de harddisk gecrashed, ding hield ermee op tijdens vlucht terug uit de VS (dus weinig toffe muziek om naar te luisteren) en maakte vreemde geluiden. Straks eens even nakijken en dan zien we weer verder. Anders gaat 'ie weer terug naar de mp3shop.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hillie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:04:
Van de mijne lijkt de harddisk gecrashed, ding hield ermee op tijdens vlucht terug uit de VS (dus weinig toffe muziek om naar te luisteren) en maakte vreemde geluiden. Straks eens even nakijken en dan zien we weer verder. Anders gaat 'ie weer terug naar de mp3shop.
Een tikkende hdd komt wel vaker voor ja... betekent vaak het einde van de speler. Sowieso zou ik em terugbrengen, want je hebt ook de kans dat hij in de toekomst nog eens er mee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Zo af en toe tikken deed 'ie in het begin al, nu tikt 'ie als een malloot en maakt 'ie nog veel meer indrukwekkende geluiden. ;) Ik zal mp3shop even contacten.

Verwijderd

Er is nieuwe amerikaanse firmware gereleased:
http://us.creative.com/su...10&drivertype=0&x=19&y=23

v1.50.02
Added Features or Enhancements:

* Adds language support for Czech, Hungarian, Polish and Turkish.
* Adds the Volume Restriction feature, which allows you to restrict your player's maximum playback volume.
* Adds the Highly Rated and Yet To Be Rated options to your player's DJ.
* Improves DRM-protected file transfer latency.
* Provides the Zoom To Full option to crop a video and play back the video in full screen and while maintaining the aspect ratio.
* Supports Creative ZEN Vision:M Docking Station and Creative PlayDock® Z500/Cambridge Soundworks® PlayDock ZEN.

Fixes:

* Ensures proper video aspect ratio when playing back video files using the Video Out jack.
* Improves the battery's charging functionality.

Verwijderd

Jammer dat je Fm-record functie er wel vanaf gaat :( Dit vanwege een zeurender RIAA... Die wil ook die muziek beschermen }:O
Ik wacht nog ff met updaten... maar je bent gewaarschuwd iig...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 01:01:
[...]

Jammer dat je Fm-record functie er wel vanaf gaat :( Dit vanwege een zeurender RIAA... Die wil ook die muziek beschermen }:O
Ik wacht nog ff met updaten... maar je bent gewaarschuwd iig...
Jezus wat een onzin weer van de RIAA. Ik heb 'm al geupgrade. Merk tot nu toe niet veel nieuwe dingen, maar de sterren-dj feature vind ik wel een goede verbetering

• TheTMC
Houdt dit in dat er nu ook op de amerikaanse firmware een volume beperking zit?
Dat zou wel erg jammer zijn.
en wat moet ik me hierbij voorstellen?
Supports Creative ZEN Vision:M Docking Station and Creative PlayDock® Z500/Cambridge Soundworks® PlayDock ZEN.

• Ste Colombe
Het lijkt me een typische firmware om over te slaan zo op het eerste gezicht.

Weet iemand wat de functie Bladwijzers inhoud? In de hele handleiding komt het woord "bladwijzers"niet eens voor!

Verwijderd

TheTMC schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 06:21:
[...]

Houdt dit in dat er nu ook op de amerikaanse firmware een volume beperking zit?
Dat zou wel erg jammer zijn.
en wat moet ik me hierbij voorstellen?

[...]
Die valume-cap kan je nu zelf instellen ;)

Verwijderd

Ste Colombe schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 08:56:
Het lijkt me een typische firmware om over te slaan zo op het eerste gezicht.

Weet iemand wat de functie Bladwijzers inhoud? In de hele handleiding komt het woord "bladwijzers"niet eens voor!
Met een bladwijzer kun je snel naar een gedeelte in een nummer springen. Dus stel je vind in nummer x pas mooi vanaf 1:30, dan stel je daar een bladwijzer in en kan je via de muziekbieb -> bladwijzers daarheen spingen

• Ste Colombe
Okee, dank je voor deze supersnelle reactie. Jammer dat het niet op video's werkt. Daar zou het pas echt handig zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 01:07:
[...]

Jezus wat een onzin weer van de RIAA. Ik heb 'm al geupgrade. Merk tot nu toe niet veel nieuwe dingen, maar de sterren-dj feature vind ik wel een goede verbetering
En gebruiktje jij veel de fm-recorder? Want die ben je nu wel kwijt... Denk niet dat deze firmware de moeite waard zal zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:12:
[...]

En gebruiktje jij veel de fm-recorder? Want die ben je nu wel kwijt... Denk niet dat deze firmware de moeite waard zal zijn...
Ik heb die FM-Recorder mischien 1x gebruikt... luister niet zoveel radio :9

Verwijderd

Hillie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:04:
Ik heb eerder al zoiets geschreven. Mijn Zen hielt het ook voor gezien, tijdens een vlucht. Ik denk dat ze de hoogte ??? of druk ofzo niet aankunnen. Mijne maakte ook herrie. Ik heb hem niet terug gebracht naar de winkel en hij doet het nog steeds goed. Maar vliegen lijkt met die van mij niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewaar je je zen dan in het laadruim? In de cabine hoor je als het goed is geen last te hebben van de druk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik zit met een probleem.

Mijn Zen wil niet meer opstarten, als ik het knopje naar 'on' schuif, brandt het lichtje heel even, maar er gebeurt niets. Mijn pc herkent hem ook niet, het lichtje brandt gewoon telkens aan en uit als ik hem koppel. Heel raar, maar vooral frustrerend. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd en heb al meermaals een reset geprobeerd, maar dat maakte niets uit.

Kan iemand mij helpen? 't Is redelijk dringend...

Bedankt bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Batterij leeg? Andere pc geprobeerd? Anders vrees ik dat je speler stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen dat de batterij leeg is, maar dan zou hij toch gewoon moeten beginnen opladen als ik hem koppel aan de pc? En dat doet hij dus niet. Heel raar, ik heb er nochtans heel goed zorg voor gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:54:
Het zou kunnen dat de batterij leeg is, maar dan zou hij toch gewoon moeten beginnen opladen als ik hem koppel aan de pc? En dat doet hij dus niet. Heel raar, ik heb er nochtans heel goed zorg voor gedragen.
Dan is de batterij zo leeg dat zelfs ook niet meer mogelijk is, heb ik ook een keer gehad. Laat hem eens een half uurtje eraan hangen mocht er dan nog niets gebeurd zijn...

Dan weet ik het ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan moet je hem gewoon voor garantie terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Ik heb nog een vraagje. Waarschijnlijk is de oplossing simpel en zie ik iets over het hoofd, maar de handleiding ken ik onderhand uit mijn hoofd, maar het staat er gewoon niet in: Hoe kan ik een video weer terug bij het begin krijgen, zonder hem helemaal af te laten spelen of de blaren op mijn duim te wrijven over het touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Stop. Start?
Gokje hoor, heb de speler zelf niet, maar lijkt me dat het zo moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Nee RoD, dan gaat hij weer verder waar hij gebleven was..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
De speler onthoudt alleen van het laatst afgespeelde videobestand de positie. Als je weer bij het begin wilt beginnen start dan een ander videobestand en vervolgens weer het videobestand waar je bij het begin wilt beginnen met afspelen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:14:
Stop. Start?
Gokje hoor, heb de speler zelf niet, maar lijkt me dat het zo moet werken.
Tja, je kon het proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is dus geen "echte" stopfunctie? :? Raar, dat lijkt me toch een basisfunctie voor een speler. Een resume functie snap ik, maar je moet em toch écht kunnen stoppen?
Nouja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste Colombe
Bedankt Jeroen, het is een beetje wonderlijk, maar ja, het werkt.
Inderdaad RoD, eigenlijk vind ik het wel humor hebben dat ze zoiets vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:09:
Er is dus geen "echte" stopfunctie? :? Raar, dat lijkt me toch een basisfunctie voor een speler. Een resume functie snap ik, maar je moet em toch écht kunnen stoppen?
Nouja...
Het kan wel... indirect. Als je halverwege een film bent en je wil hem helemaal opnieuw bekijken zonder terug te spoelen, start je eerst even een ander filmpje op. Dan start je het ene filmpje dat je vanaf het begin wilde bekijken en voilà.

EDIT: Dat wat Jeroen zegt bedoel ik ook ... Had de reactie van Jeroen over het hoofd gezien :z , sorry!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik snap nog steeds niet helemaal wanneer de ZVM een que point in een nummer onthoudt en wanneer niet. Ik heb vaak lange stukken muziek (livesets) erop staan. Die wil ik dan halverwege stoppen en later weer verder luisteren. Soms doet ie dat wel, en soms niet en moet ik van voor af aan beginnen.
Daar zijn die bookmarks wel erg handig voor. Maar raar dat ie dat niet automatisch altijd doet.

Verder ben ik er ook nog niet echt achter wat de snelste manier is om lange stukken muziek of film door te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Dat is mij ook opgevallen. Het staat in verband met de tijd dat je speler uit heeft gestaan. Wanneer je speler voor langere tijd uit staat (de exacte tijd weet ik niet, in ieder geval minder dan 8 uur), dan begint ie weer opnieuw met het nummer waar je gebleven was. Het duurt dan ook langer voordat je Zen is 'opgestart'.

Acties zoals met je computer verbinding maken met je speler zorgen er ook voor dat ie weer opnieuw begint.

Wat me trouwens ook opvalt: Als de speler op willekeurige afspeelmodus staat ingesteld, onthoud ie ook niet welke nummers die al gehad heeft nadat je hem hebt uitgezet.

De snelste manier om lange stukken film of muziek door te spoelen is door vorige / volgende toets ingedrukt te houden. Hoe langer ingedrukt, hoe sneller die doorspoelt.
Met de optie 'Zoeken naar' gaat het langzamer maar wel nauwkeuriger. Dan kan je op de seconde nauwkeurig doorspoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroen O op 02-10-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:16:
Ik heb eerder al zoiets geschreven. Mijn Zen hielt het ook voor gezien, tijdens een vlucht. Ik denk dat ze de hoogte ??? of druk ofzo niet aankunnen. Mijne maakte ook herrie. Ik heb hem niet terug gebracht naar de winkel en hij doet het nog steeds goed. Maar vliegen lijkt met die van mij niet te werken.
De mijne deed het bij testen thuis ook niet goed meer. Ik probeer het straks thuis nog en anders moet 'ie maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Inmiddels is er ook nieuwe Europese firmware. Versie 1.50.02e

http://nl.europe.creative...=10&drivertype=4&x=22&y=9

Wat precies de verschillen zijn met de Amerikaanse firmware is mij niet duidelijk aangezien beide een volume-restrictie functie hebben. De mogelijkheid om van de radio op te nemen is, als ik de readme mag geloven, ook uit de Europese firmware verwijderd.

De oude firmware wordt ook nog ter download aangeboden. Wellicht is het verstandig om deze ook ergens op te slaan. Voor het geval je in de toekomst toch nog wat wil kunnen opnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen O op 03-10-2006 21:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast