Maar daarmee verander je je diafragma, en dus bv je scherptediepteOf is er iets wat mij totaal ontgaat?
Dan komt bracketing in beeld, die de EV dus aanpast per x aantal shots, terwijl je sluitertijd èn diafragma gelijk blijven
Maar daarmee verander je je diafragma, en dus bv je scherptediepteOf is er iets wat mij totaal ontgaat?
https://fgheysels.github.io/
pas je alleen de sluitertijd aan.Remy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:03:
[...]
Maar daarmee verander je je diafragma, en dus bv je scherptediepteEn dat wil je niet als je meerdere foto's maakt voor HDR.
Dan komt bracketing in beeld, die de EV dus aanpast per x aantal shots, terwijl je sluitertijd èn diafragma gelijk blijven
[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 16-10-2006 12:35 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
ja, natuurlijk. zou wel grappig zijn wanneer je een andere EV krijgt zonder ISO, sluitertijd of diafragma aan te passenwhoami schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:25:
Is belichtingscompensatie gewoon niet 'under the hood' de F of S aanpassen ?
Zowiezo heb je op M geen 'belichtingscompensatie', aangezien je daar gewoon alles zelf doet. Wil je een stop overbelichten, dan kan je op M gewoon je diafragma een stop meer openzetten, of je sluitertijd een stop verlengen.Remy
die de EV dus aanpast per x aantal shots, terwijl je sluitertijd èn diafragma gelijk blijven
[ Voor 94% gewijzigd door whoami op 16-10-2006 12:48 ]
Je kan dus een preset doen, al dan niet met bepaalde volgorde.# Manual mode bracketing (Flash/shutter speed, flash/shutter speed/aperture, flash/aperture, flash only)
# Auto bracket order (MTR>Under>Over, Under>MTR>Over)
# Auto bracket selection (Manual value select, preset value select)
bij mijn e-330 die ik voor me heb liggen niet, daar past ie met bracketen in M alleen de sluitertijd aan. hoe dat met andere camera's zit, weet ik niet.whoami schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:48:
Ik weet nu wel niet hoe bracketing werkt op M; kan je daar aangeven dat je je diafragma of je sluitertijd wilt aanpassen ?
Anoniem: 176826
Dat kan ja, dat is de EV compensation knopAnoniem: 176826 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:07:
[afbeelding]
Linksboven zie je nog net het +/- knopje zitten, daarmee kan je toch gewoon een foto over of onderbelichten?
Dat is dus ook een optie: auto-bracketing is wat makkelijker met 2 of meer shots achter elkaar dan steeds handmatig te plussen-minnen hèDie optie zit zelfs op een D50, daar heb je overigens ook de mogelijkheid om een bracketing laddertje te schieten, maar alleen in de door Remy beschreven 3F modus, dus +x, 0, -X (waarbij je met je +/- knop dan je nulpunt kan verschuiven dacht ik.)
het moge duidelijk zijn...het kan. Op tig verschillende manieren.klaasopurk schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:20:
hallo,
is het mogelijk of de sluitertijd, diafragma en de belichtingscompensatie handmatig in te stellen. Ik heb dit nodig ivm HDR fotografie. Ik kan het online bij nikon niet vinden. Wel dat de sluitertijd en diafragma handmatig te bedienen zijn. Echter dan gaat de exposure nog automatisch en krijg ik nog geen onderbelichte overbelichte en normale foto om een HDR samen te stellen.
Ik ga de D200 kopen maar wil er zeker van zijn dat dit mogelijk is. Ik koop hem niet alleen hiervoor!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
inderdaad, maar je EV aanpassen terwijl sluitertijd én diafragma (en ook ISO) gelijk blijven kan natuurlijk nietYellowCube schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:26:
het moge duidelijk zijn...het kan. Op tig verschillende manieren.
Ja, maar dat was de vraag niet.Anoniem: 176826 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:07:
[afbeelding]
Linksboven zie je nog net het +/- knopje zitten, daarmee kan je toch gewoon een foto over of onderbelichten? Die optie zit zelfs op een D50, daar heb je overigens ook de mogelijkheid om een bracketing laddertje te schieten, maar alleen in de door Remy beschreven 3F modus, dus +x, 0, -X (waarbij je met je +/- knop dan je nulpunt kan verschuiven dacht ik.)
Verwijderd
Hmm, als je dit moet vragen, begrijp ik niet wat je met een D200 wilt? Dat is een semi-pro camera met vreselijk veel settings en instelmogelijkheden. Dat kan voor een nog niet zo gevordere fotograaf nogal overwhelming zijn.klaasopurk schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:20:
hallo,
is het mogelijk of de sluitertijd, diafragma en de belichtingscompensatie handmatig in te stellen. Ik heb dit nodig ivm HDR fotografie. Ik kan het online bij nikon niet vinden. Wel dat de sluitertijd en diafragma handmatig te bedienen zijn. Echter dan gaat de exposure nog automatisch en krijg ik nog geen onderbelichte overbelichte en normale foto om een HDR samen te stellen.
Ik ga de D200 kopen maar wil er zeker van zijn dat dit mogelijk is. Ik koop hem niet alleen hiervoor!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 13:52 ]
Wel ik vind het mooi dat dit allemaal kan. Bedankt voor de vele reacties.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:48:
[...]
Hmm, als je dit moet vragen, begrijp ik niet wat je met een D200 wilt? Dat is een semi-pro camera met vreselijk veel settings en instelmogelijkheden. Dat kan voor een nog niet zo gevordere fotograaf nogal overwhelming zijn.
Elke* SLR kan dit, op 1 of meerdere manieren zoals hierboven al aangegeven is. Waarom heb je besloten dat je echt een D200 nodig hebt?
Wellicht eerst een D50 en dan van het resterende geld een boek, een 35mm lens en een cursus aanschaffen oid?
* er zijn uiteraard een paar instapSLR's geweest waarbij dit niet of wat lastiger was maar in zijn algemeenheid ....
Klaas
Vergeet dan een cursus. Een meerjarige opleiding lijkt me eerder gewenst. En als je professioneel wil bezig zijn kan je naar mijn mening beter inversteren in echt goed glas dan als beginner met een dure body beginnen. Lenzen kunnen makkelijk 20 jaar mee en blijven veel waard een body wordt vaak na een jaar of 3 wel vervangen, of is dan al vervangen. Dus voordat jij er echt geld mee kan verdienen ben je in iedergeval aan je 2e body bezig.klaasopurk schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:15:
- Ik wil prof bezig gaan en ook met boek en cursus idd. Die komen er nog bij.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Mee eens, zeker omdat FPS júist een argument kan zijn. Als je nu al weet dat je sport-fotografie gaat doen, zal je toch wel heel gek zijn om nu een D80 te kopen en over een jaar alsnog een D200 oid te kopen?YellowCube schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:41:
niet om het een of ander, maar als klaasopurk een D200 wil kopen dan is dat toch zijn eigen keuze?
waarom is het feit dat iemand een 'beginner' zou zijn een argument om te gaan roepen dat hij die camera beter niet kan kopen?
absoluut nofi, maar ik vind 'adviezen' die op deze manier gegeven worden een beetje belerend overkomen.
Tja, wie zegt dat hij dit niet gaat doen ?En als je professioneel wil bezig zijn kan je naar mijn mening beter inversteren in echt goed glas
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klaas
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Haha hier moet ik wel even om gniffelen...je moet nog met een boek aan de gang en je zegt nu al dat je professioneel wilt gaan fotograferen? Fotografie is net als schilderen: je kunt het leren maar talent zit in de genen of niet. Zelf heb ik bijvoorbeeld niet echt aanleg maar het wordt door veel oefenen wel beter. Maar een topfotograaf zal ik nooit worden!klaasopurk schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:15:
[...]
Wel ik vind het mooi dat dit allemaal kan. Bedankt voor de vele reacties.
Het besluit voor D200 is op basis van een aantal dingen:
- Ik wil prof bezig gaan en ook met boek en cursus idd. Die komen er nog bij.
Er zijn er nog wel meer maar heb ik niet zo bijdehand. Waarom nou D200 tov D50 ligt thuis en niet hier.
Op de fiets vervuil je niets!
Ik ben benieuwd wat je daarvan om te gniffelen vind, je moet toch ergens beginnen? Jij denkt dat klaasopurk gelijk met opdrachten, bruiloften, reportages of portretten aan de gang gaat?je moet nog met een boek aan de gang en je zegt nu al dat je professioneel wilt gaan fotograferen?
Misschien dat klaasopurk dat wel wil (en kan) worden: hij toont iig al enthousiasme en dat is al best belangrijkZelf heb ik bijvoorbeeld niet echt aanleg maar het wordt door veel oefenen wel beter. Maar een topfotograaf zal ik nooit worden!
Ik heb dit 1 keer gehad toen het FS van het kaartje schijnbaar verneukt was, doe anders eens een volledige format van de kaart en probeer het nog eens. Dit is trouwens gelijk de reden waarom ik niet meer dan 200 foto's op 1 kaart kwijt wil, je zult een dag op 1 zo'n kaart schieten en je moet je opdrachtgever vertellen dat alles weg isCatscratch schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:05:
Dit weekend m'n eerste probleempje gehad met de D200. Tijdens het schieten op de Nürburgring, wou ik m'n laatste 5-6 foto's reviewen op scherpte, en ik vond de foto's gewoon niet? Nog eens een foto schieten, reviewen ... niet opgeslagen. Camera af- en terug opgezet en alles was terug in orde. Misschien probleem met het kaartje (Sandisk Extreme III 8Gb)? Het heeft zich maar één maal voorgedaan ... gelukkig ... je zou zo bakken foto's schieten, je komt thuis ... waar zijn die foto's nou??
Er is een hele goede reden dat Canon qua ruis vaak geprefereerd wordt en dat is niet omdat ze er zo'n agressieve NR overheen zetten:Voor de rest na circa 8000 foto's ben ik heel tevreden van de D200. Al moet ik eerlijk toegeven dat ruis een teer puntje voor de camera is. Of misschien valt het meer op wanneer je een 10MP foto bekijkt bij 100%. Prints (20x30) laten ook soms wel wat ruis zien. Gelukkig heeft Neatimage schitterende D200 profielen online staan. En wanneer je het profiel "2 * gebruikte ISO waarde" gebruikt krijg je net zo'n softe foto's die net met een Canon zijn genomen .... is dat nou het geheim?![]()
Verwijderd
Dit probleem ook één keer gehad met mijn D200. Het viel al op dat het save lampje niet ging branden na het maken van de foto. Toen ik het kaartje wilde formateren bleek dit ook niet te gaan. Een simpele reset van de camera (op de twee groene knopjes) bood ook al geen uitkomst. Het enige wat werkte was batterij er uit halen, geheugenkaart er uit en een paar minuten wachten. Alles er weer in en het werkte weer perfect.Catscratch schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:05:
Dit weekend m'n eerste probleempje gehad met de D200. Tijdens het schieten op de Nürburgring, wou ik m'n laatste 5-6 foto's reviewen op scherpte, en ik vond de foto's gewoon niet? Nog eens een foto schieten, reviewen ... niet opgeslagen. Camera af- en terug opgezet en alles was terug in orde. Misschien probleem met het kaartje (Sandisk Extreme III 8Gb)? Het heeft zich maar één maal voorgedaan ... gelukkig ... je zou zo bakken foto's schieten, je komt thuis ... waar zijn die foto's nou??
Verwijderd
Met m'n D1h heb ik het zelfde 'probleem', niet echt iets nieuws duswhoami schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:35:
Wat me nu al geruime tijd irriteert aan m'n D200 (al van in het begin eigenlijk), is het 'plakkerige' gevoel van het rubber, vooral aan de rechter kant van de body.
Nog mensen die daar last van hebben ?
Verwijderd
Ik heb dit ook gehad en kreeg daar als extra probleem bij dat mijn voorste instelwiel niet meer lekker wilde draaien omdat hij tegen het opgestroopte rubber aan liep. Wijlen Inca B.V. heeft dit gratis verholpen omdat het een bekend probleem betreft. De redenatie die gegeven werd is dat de lijmsoort die gebruikt is voor het verlijmen van het rubber tegen de body is getest op aziatische handen en dat hier in europa de zuurgraad van onze handen anders is waardoor het lijm wordt aangetast.whoami schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:35:
Wat me nu al geruime tijd irriteert aan m'n D200 (al van in het begin eigenlijk), is het 'plakkerige' gevoel van het rubber, vooral aan de rechter kant van de body.
Nog mensen die daar last van hebben ?
Grappig.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:17:
[...]
De redenatie die gegeven werd is dat de lijmsoort die gebruikt is voor het verlijmen van het rubber tegen de body is getest op aziatische handen en dat hier in europa de zuurgraad van onze handen anders is waardoor het lijm wordt aangetast.
Verwijderd
Opzich wel apart. Komt dat omdat ze daar meer bami en nasi eten?Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:17:
[...]
De redenatie die gegeven werd is dat de lijmsoort die gebruikt is voor het verlijmen van het rubber tegen de body is getest op aziatische handen en dat hier in europa de zuurgraad van onze handen anders is waardoor het lijm wordt aangetast.
[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 14-11-2006 15:24 ]
Nou, als je er toch bent en het niet teveel moeite is, graag.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:17:
[...]
Ik heb dit ook gehad en kreeg daar als extra probleem bij dat mijn voorste instelwiel niet meer lekker wilde draaien omdat hij tegen het opgestroopte rubber aan liep. Wijlen Inca B.V. heeft dit gratis verholpen omdat het een bekend probleem betreft. De redenatie die gegeven werd is dat de lijmsoort die gebruikt is voor het verlijmen van het rubber tegen de body is getest op aziatische handen en dat hier in europa de zuurgraad van onze handen anders is waardoor het lijm wordt aangetast.
Ik heb geen idee of Nikonservice dezelfde regels hanteerd, maar dat kan ik woensdag voor je navragen als ik er toevallig toch ben.
Bij mij gaat ie steeds zwaarder. Het rubber kruipt omhoog. Dat is òf terugsturen òf een scherp scheermesje zoeken...YellowCube schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:25:
dat voorste instelwiel loopt idd een beetje zwaar. Het is door het jaar heen wel wat losser geworden, maar niet veel.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.
Het is dan wel een standaard D200 'probleem'. Ik heb een aantal keer met een D200 uit de verhuur gewerkt omdat mijn camera gerepareerd werd, en die hadden allemaal ook last van een stroef instelwiel. Ik dacht dat het exemplarisch was (omdat huurcamera's meestal niet erg voorzichtig behandeld wordenYellowCube schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:25:
dat voorste instelwiel loopt idd een beetje zwaar. Het is door het jaar heen wel wat losser geworden, maar niet veel.
het is dus niet standaard en het gevolg van het omhoogkruipende rubber op de handgreep. Dat heeft bij mij vanaf het begin al tegen het wieltje aangezet. En het viel me dit weekend op dat het weer erger geworden was want het rubber van de greep zit nu zodanig hoog dat het van de body af begint te komen.Zoefff schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:23:
[...]
Het is dan wel een standaard D200 'probleem'. Ik heb een aantal keer met een D200 uit de verhuur gewerkt omdat mijn camera gerepareerd werd, en die hadden allemaal ook last van een stroef instelwiel. Ik dacht dat het exemplarisch was (omdat huurcamera's meestal niet erg voorzichtig behandeld worden), maar het lijkt er op dat het gewoon standaard is. Ik vond het soms best storend eigenlijk.
Verwijderd
Dit heb ik ook op mijn F5 trouwens: en die is uit 1997. Na 9 jaar heeft Nikon het dus nog niet voor mekaar in modellen als de D200 met betrekking tot instelwieltjes en kruipend rubberYellowCube schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:25:
en zo is het voorspeld!
Hmmm, ik kom niet verder dan een dikke 200 pics per accu en kom dus op 400 pics voordat ik m'n MB-200 leeg heb. Wat bedoel je met "120%" batterij? Ik heb mijn beide accu's nu 3 of 4 keer geladen. Naar ik heb begrepen moet de levensduur iets toenemen na een aantal malen de nieuwe accus te hebben geladen. Ik zou al heel erg blij zijn als ik 500 pics per accu haal!Catscratch schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:05:
Levensduur van de batterijen blijft m'n verbeelding tarten ... 750 foto's met intensief reviewen, inzoomen op scherpte met 120% batterij
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
400-500 haal ik wel op één accu. (na 5 keer laden zit je wel op max) Het lcd schermpje achterop maakt niet eens zoveel uit. Het lijkt erop dat de lichtmeter veel stroom kost. Dus die heb ik op het kortste interval gezet.Leeuwarden schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:41:
[...]
Hmmm, ik kom niet verder dan een dikke 200 pics per accu en kom dus op 400 pics voordat ik m'n MB-200 leeg heb. Wat bedoel je met "120%" batterij? Ik heb mijn beide accu's nu 3 of 4 keer geladen. Naar ik heb begrepen moet de levensduur iets toenemen na een aantal malen de nieuwe accus te hebben geladen. Ik zou al heel erg blij zijn als ik 500 pics per accu haal!
[ Voor 12% gewijzigd door jules op 27-11-2006 10:57 ]
Maar dat is dan wel (deels) met batterij-vretende VR-lens?YellowCube schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:43:
500 pics per batterij bij normaal gebruik kun je denk ik schudden.
Ik haal nu bij normaal gebruik maximaal 350-375 foto's per lading (JPG en dan staat m'n scherm op -2 helderheid). Als ik het echt zuinig aan doe kan het allicht meer.
Verwijderd
Anoniem: 200468
weet niet of ik er blij om moet zijn, maar het probleem is bij deze wel gereproduceerd.YellowCube schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:48:
Tweede en meer vervelende probleem is dat de camera van tijd tot tijd een fractie van een seconde uit valt. Sinds een week vertoont ie het probleem en ik heb een donkerbruin vermoeden dat het de grip is (en dan met name de speling die erop zit) die het probleem veroorzaakt.
Ook als de camera uitstaat kan ie soms opeens heel kort activiteit vertonen (het CF ledje knippert dan).
Het probleem is extra vervelende omdat het nogal random lijkt en niet makkelijk te reproduceren is.
Verwijderd
Misschien dat je deze vraag even in het D70 topic moet posten?Anoniem: 200468 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:46:
Toch nog een vraag. Met mijn D70, wanneer ik vanuit Adobe Bridge naar de directory ging waar de RAW-bestanden stonden, dan zag ik ook een miniatuurweergave van de RAW-bestanden.
Ik heb de update vanaf de Adobe.com-site gedownload, en kan de bestanden nu wel met CS2 openen. Maar om de een of andere vage reden lukt de miniatuurweergave van de DNG-bestanden niet?
Komt dit iemand bekend voor?
Melkwit? Op mijn D70 zat een melkwitte bescherming (die ik er dan ook nooit op had) maar de LCD bescherming op m'n D200 is volledig kleurloos. Ik heb 'm er altijd op zitten, zit ook steviger vast dan op de D70 vind ik. Heeft Nikon dan dat ding veranderd misschien?Anoniem: 200468 schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:16:
Meteen een vraag... het melkwitte beschermkapje op het LCD-schermpje, laat iedereen dat erop zitten? Het beschermt wel, maar de display is zonder dat kapje wel veel helderder...?
volgens mij kan dat geen kwaad als het goed word de accu eerst ontladenwhoami schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:26:
Kan het eigenlijk kwaad om je batterij op te laden, ook als die nog niet volledig leeg is ? (Kwaad als in : zorgt dit ervoor dat de batterij het op termijn minder lang zal uithouden)?
Morgen heb ik m'n D200 nodig, en m'n batterij is nu nog 35% vol. Om te voorkomen dat ik morgen zonder power val, zou ik nu m'n batterij opladen. Ik vraag me af of ik dit wel zou doen. ('t Is niet dat dit de eerste keer is, ik denk dat ik 'm nu al een keer of 4 na elkaar heb opgeladen terwijl hij nog 20 a 30% 'vol' was.
li-ion batterijen moet je gewoon op elk moment op kunnen laden. Leeg of niet.whoami schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:26:
Kan het eigenlijk kwaad om je batterij op te laden, ook als die nog niet volledig leeg is ? (Kwaad als in : zorgt dit ervoor dat de batterij het op termijn minder lang zal uithouden)?
Morgen heb ik m'n D200 nodig, en m'n batterij is nu nog 35% vol. Om te voorkomen dat ik morgen zonder power val, zou ik nu m'n batterij opladen. Ik vraag me af of ik dit wel zou doen. ('t Is niet dat dit de eerste keer is, ik denk dat ik 'm nu al een keer of 4 na elkaar heb opgeladen terwijl hij nog 20 a 30% 'vol' was.
[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 13-12-2006 20:46 ]
Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |
Gewoon doenwhoami schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:26:
Morgen heb ik m'n D200 nodig, en m'n batterij is nu nog 35% vol. Om te voorkomen dat ik morgen zonder power val, zou ik nu m'n batterij opladen. Ik vraag me af of ik dit wel zou doen.
Verwijderd
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Verwijderd
Ik gebruik zelf een D200 en heb een weekje mogen spelen met een D80. Ik vind de D80 een zeer volwaardige camera waar practisch alles mee kan wat ik ook met mijn D200 kan, zelfs het draadloze flitsen zit er in. Als de camera niet je primaire camera is, maar een back-up body, zou ik zeker voor een D80 gaan.litebyte schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:00:
Heeft iemand die de D200 gebruikt, ervaringen met het gebruik van de D80?
Ben je dat dan zo zeker, dat die komt (in 2007) ?toch maar wachten op een eerste FF body (2007)
Ik heb nu net een halve dag de D200, wat een machtig beest is het! Lekkere grote zoeker, stelt goed scherp (beter dan de D70), lekker groot scherm, snellere feel in de besturing, degelijker etc. Maar om er nu een spijker mee in de muur te slaan? Nee, de behuizing is volgens mij nog steeds van kunststof, net als de D70. Ik zou er wel iemand een klap mee durven verkopen, dat gevoel had ik al bij mijn D70, maar een spijker sloop je definitief je body mee.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:12:
Het nadeel van de D80 t.o.v. de D200 is met name de kwaliteit van de behuizing. Waar de D200 ook gebruikt kan worden om een spijker in de muur te slaan zou ik met de D80 toch iets voorzichtiger zijn, maar ook die is niet slecht. De body is vooral kleiner dan de D200. De snelheid is ook even iets minder maar de kwaliteit van de foto's is perect, net als bij de D200.
Als hij niet komt, dan iig een aankondiging in 2007, delivery 2008whoami schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:19:
[...]
Ben je dat dan zo zeker, dat die komt (in 2007) ?
Yeps, voor wat je er nu voor betaalt is de D200 een fantastische bodyjules schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 04:58:
[...]
Ik heb nu net een halve dag de D200, wat een machtig beest is het! Lekkere grote zoeker, stelt goed scherp (beter dan de D70), lekker groot scherm, snellere feel in de besturing, degelijker etc.
De behuizing is 2-ledig - buitenkant en het chassis. Het grote verschil met een body als de D70 is dat de D200 een chassis van magnesium alloy heeft, net als de D2-serie: behoorlijk stevig dus. De buitenkant is wel net als de D70 van plastic, maar als je het hebt over een spijker in de muur slaan zal de D200 het er minder moeilijk mee hebben dan de D70: vooral door het stevigere chassisMaar om er nu een spijker mee in de muur te slaan? Nee, de behuizing is volgens mij nog steeds van kunststof, net als de D70. Ik zou er wel iemand een klap mee durven verkopen, dat gevoel had ik al bij mijn D70, maar een spijker sloop je definitief je body mee.
Sommige delen zijn inderdaad van kunststof, dat valt vooral op bij de behuizing van de flitser. Verder is veel van de behuizing bedekt met rubber. Maar hij is grotendeels toch echt van metaal:jules schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 04:58:
[...]
Nee, de behuizing is volgens mij nog steeds van kunststof, net als de D70. Ik zou er wel iemand een klap mee durven verkopen, dat gevoel had ik al bij mijn D70, maar een spijker sloop je definitief je body mee.
Verwijderd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
en zo is het voorspeld!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
en zo is het voorspeld!
tov een D70 vond ik het al een ontzettend groot verschil. Daar waar de D70 al eigenlijk veel meer camera is dan een D50. Op een D50 zou ik al een hoop gemiste hebben iig. Als ik af en toe weer eens teruggrijp naar mijn D70, pfoe, dan mis ik toch wel weer aardig watRes-q schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:08:
Woei, ik heb m sinds vrijdag ook, en wát een mooi apparaat. De zoeker, autofocus, grip, knopjes, nice nice nice
. Het verschil met de D50 is toch wel heel erg duidelijk hoor, gewoon al qua gevoel wat je er bij hebt, t is een stuk meer camera. Ook erg handig dat je de functies van sommige knoppen kunt veranderen
.
Zowel op mijn F65, D70 als D200 is het idd een takke geluid. Het verschil tussen een echte opname (waarbij de spiegel ook nog eens meegaat) en de DOF-preview is voor veel geportretteerden niet hoorbaar, waardoor men denkt dat er een foto gemaakt word.Wel heb ik een vraagje over de DOF-preview. Als ik dit knopje indruk hoor ik eerst het diafragma sluiten, en als ik het knopje loslaat komt er een soort 'kgg' geluidje? Lijkt me niet helemaal goed, maar geen idee of dit normaal is voor de D200 DOF-preview. Kan iemand dit bevestigen?.
en zo is het voorspeld!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
Consistentie is niet bepaald Nikon's sterkste punt, maar die discussie is hier al vaker gevoerd.Res-q schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:32:
Wat me trouwens wel opvalt is dat de aan/uit knop van de grip precies tegenovergesteld aan die van de body gaat. T went wel, maar toch apart.
en zo is het voorspeld!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq