Nikon D200 dSLR deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Mja, ik had last ervan met de 18-70 van m'n D70 kit op m'n D200 geschroeft. Dus ik het ding teruggestuurd naar Nikon, zeggen ze daar dat het aan de D70 lag, en waarschijnlijk ook aan m'n D200.... Terwijl de rest van m'n lenzenarsenaal er geen last van heeft. Dan weet ik het ook niet meer :(

Ben benieuwd als ie terug is wat er precies gefixed is.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 27-03-2007 10:55 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Laatst had ik wat zitten klussen aan de custom functions. Bleek dat één van de andere profielen niet dusdanig was ingesteld dat de bestandsnamen van de foto's opeenvolgend waren, maar alleen maar per geheugen kaart opeenvolgend. Nadat ik die setting weer terug had veranderd, was ik ontzettend blij om te zien dat hij weer verder ging waar hij had moeten zijn met z'n nummering. Wellicht een klein detail voor sommigen, maar als je foto's kwa bestandsnamen door elkaar gaan lopen is dat echt geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:17

botoo

💀 too old to die young

Vorige week ben ik mijn afdekdopje voor de flitser verloren en toen ik bij K-E een nieuwe ging halen bleek dat dat dopje veel vaker verloren raakte.

M.a.w. een tipje voor de D200 bezitters om het dopje even goed aan te draaien en regelmatig te controleren, een nieuwe kost toch weer tijd en geld om te halen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Zijn er hier al mensen met het "Dead Battery Syndrome" geconfronteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vertel?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Afgelopen maandag een record gehaald, 1061 pics op 1 accu.

Specs; 1/4e gedeelte RAW+jpg, 3/4e v/d foto's in JPG L fine, in totaal + 4 GB aan shots iig. Waarvan ik er ook een deel bij het reviewen verwijderd had. Schermpje stond op 0 kwa helderheid omdat het overdag in de volle zon anders nauwelijks zichtbaar is. Normaal heb ik het op -2 staan.

Kwa energie verbruik houd de D200 bij lange na de D70 niet bij, maar dit vond ik toch wel een nette prestatie. Meestal blijf ik steken bij 300-350 shots...
botoo schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:14:
Vorige week ben ik mijn afdekdopje voor de flitser verloren en toen ik bij K-E een nieuwe ging halen bleek dat dat dopje veel vaker verloren raakte.

M.a.w. een tipje voor de D200 bezitters om het dopje even goed aan te draaien en regelmatig te controleren, een nieuwe kost toch weer tijd en geld om te halen.
Ik was het dopje van de aansluiting van de AB al binnen een week gebruik kwijt :X. Ergens bij het uit m'n tas halen waarschijnlijk verloren in Spanje :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er mensen die ervaring hebben met het laten "servicen" van hun D200? Ik ben net terug van 5 weken New Zealand en de camera heeft goed zijn best gedaan, maar ook aardig op zijn donder gekregen... veel zand, zout water en meer ellende. Het wieltje onder mijn duim draait nu een stuk minder soepel, het rubber begint op verschillende plaatsen los te laten en de sensor is vuil. Ik zou hem dus eigenlijk graag weg willen brengen voor een grote beurt, maar geen idee waar en of dit kan.. iemand ervaring? Hetzelfde voor mijn lenzen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

misschien eventjes een belletje naar het Nikon servicepunt doen?

Nikon Service Point

Nikon Service Point Nederland
De Jong en Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW Beverwijk
Nederland

Telefoon: 0251-274737
Fax: 0251-272564
E-mail: info@nikonservice.nl
Interenet: www.nikonservice.nl

:+

Die kunnen je vast verder helpen... Ik denk dat je wel aardig wat gaat kosten... maar daar kunnen zij je meer over vertellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pat-Skim schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:40:
misschien eventjes een belletje naar het Nikon servicepunt doen?

Nikon Service Point

Nikon Service Point Nederland
De Jong en Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW Beverwijk
Nederland

Telefoon: 0251-274737
Fax: 0251-272564
E-mail: info@nikonservice.nl
Interenet: www.nikonservice.nl

:+

Die kunnen je vast verder helpen... Ik denk dat je wel aardig wat gaat kosten... maar daar kunnen zij je meer over vertellen denk ik.
thanks, maar ik ben met name geinteresseerd in ervaringen van anderen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb in google verschillende programma's gevonden waarmee de shutter count van de D200 bekeken kan worden, maar ik heb nergens kunnen vinden of je dit ook op de camera zelf kan bekijken.. iemand die weet hoe dit moet?

Daarnaast ben ik nog steeds opzoek naar mensen die ervaring hebben in het laten repareren van slecht lopende "duim wieltjes"..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Alleen Nikon en z'n service centers zullen dit via software direct uit kunnen lezen: via de menu's van de D200 kan dit niet helaas :)

Over de duimwieltjes: komt dit doordat het rubber ertegenaan is gekropen, of doordat er mogelijk vuil/zand tussen zit?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Remy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:13:
Alleen Nikon en z'n service centers zullen dit via software direct uit kunnen lezen: via de menu's van de D200 kan dit niet helaas :)

Over de duimwieltjes: komt dit doordat het rubber ertegenaan is gekropen, of doordat er mogelijk vuil/zand tussen zit?
hmm das jammer, er is trouwens ook software voor de leek beschikbaar om het uit te lezen: http://drchung.new21.net/previewextractor/

Het duimwieltje doet het eigenlijk al een langere tijd, mijn gevoel zegt dat het eerder door het rubber dan door vuil zou moeten komen, alhoewel het rubber en niet overduidelijk tegenaan zit, Het wijsvinger wieltje begint nu ook problematischer te worden en dat komt wel degelijk doordat het rubber los begint te raken... het lijkt een beetje "uitgelubberd" en ik ben dan ook bang dat ze dat niet kunnen verhelpen met een servicebeurt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Na bijna 1,5 jaar gebruik begon dit weekend opeens het rubber veel meer los te laten dan voorheen. Ook gaat opeens het Nikon eigen glas erg stroef op de mount. Met name mijn 10.5 fish en de 18-70. De Tamron 17-50 en de Tokina 12-24 hebben hier geen last van. Mijn D70 heeft er overigens ook geen problemen mee. Moet hem maar vlotjes laten servicen, al kan ik hem geen week missen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

jules schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:51:
Moet hem maar vlotjes laten servicen, al kan ik hem geen week missen :X.
Als we er 2 aanbieden, zouden we dan kwantum korting krijgen? :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Een Ai kunnen we het niet noemen, een As dan maar? Wellicht kunnen we er meerderen voor warm krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

jules schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:50:
Een Ai kunnen we het niet noemen, een As dan maar? Wellicht kunnen we er meerderen voor warm krijgen ;)
Hallo, hier heeft u 10 D200's... wanneer zijn ze klaar? :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Nog maar eens een kleine bump om te vragen of er meer D200 bezitters zijn van wie de scrollwieltjes zwaarder zijn gaan draaien. Als ik zoek op Google vind ik wel een aantal voorvallen, maar ik zou graag zeker weten dat het een veelvoorkomend probleem is zodat ik wellicht wat coulance kan/mag verwachten van Nikon. Ik wil hem volgende week laten servicen, de rubbers laten nu echt overal los..
Remy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:13:
Het duimwieltje zit niet gevangen tussen rubber dus dat kan het niet zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Mijn D200 had dat 'issue' ook, scrolde inderdaad iets zwaarder na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na kleine twee jaar en ca 30.000+ clicks hier geenlast van. Wel van losrakende rubbers bij duim en lens release knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Duimwiel van mijn D200 is ook merkbaar stroef geworden. Ik zal er ook eens achteraan bij Nikon Nederland want echt prettig is zo'n vreselijk stroef ding niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 12:50
heb ik al eerder laten doen toendertijd, tis een known issue, het rubber kruipt omhoog.
nieuw rubber kost je een tientje volgens mij, en bij mij werd het gedaan onder service.

Was dus alleen maar 10 of 12 euro kwijt aan een nieuw rubber.
Staat ook op hun site bij de onderdelen voor de d200 :)

was in een uurtje gepiept overigens.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Pagina: 1 2 3 Laatste