Problemen met de Asus P5W-DH Deluxe + E6600 combinatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.841 views sinds 30-01-2008

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Opzich redelijk tevreden met mijn nieuwe systeempje P5W DH Deluxe en E6600 + sonata II case + 2x SATA HDD (250 gb). Echter zijn er een aantal probleempjes waar ik niet zo veel raad mee weten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

- Wanneer ik mijn computer boot blijft hij best lang (misschien wel 10 seconden) op het splashscreen van asus staan. Als ik in dit scherm meerdere keren op de DEL toest druk om in de bios te komen dan boot hij meteen opnieuw en krijg ik weer het splashscherm. Als ik 1 keer druk dan kom ik later wel in de bios. Dit is volgens mij niet helemaal normaal? de bios versie die ik draai is v801

- Mijn HDD-led werkt niet, deze is toch goed aangesloten op het moederbord. Is dit iets wat ik de bios moet instellen.

- Ik vraag me af hoe warm jullie conroe's worden met boxed cooler. Na een hele nacht idlen gestaan te hebben was mijn CPU 40 graden, dit vind ik aan de hoge kant. Deze temperatuur heb ik in de bios bekeken. In windows is hij nog iets hoger, ook staat er in asus probe bij geheugen soms 57 graden (in warning-status). De koeler voelt niet echt heel heet aan, ik kan mijn vinger best een minuut op de box houden (bovenkant). in de handleiding kon ik ook niet echt thuisbrengen hoe hij precies gedraait moest worden voor te installeren. Hij zit nu bij mij zo dat wanneer de kast rechtop staat. de intel logo van links naar rechts loopt (dus gewoon recht).

- Ik heb mijn 2 SATA schijven zoals in de handleiding staat geinstalleerd op poort SATA1 en de 2e schijf op SATA3. Aan de jumpers heb ik niks aangepast. Wanneer ik een RAID1 aanmaak in de setup (CTRL-I) en ik installeer windows XP dan zet hij deze standaard op de H-schijf. Doe ik misschien iets verkeerd (bios instelling). Mijn cdrom zit op Intel ICH7R IDE connector.

- De afstandsbediening werkt goed op één ding na, en dat is de noise off functie. Ik merk hier helemaal geen verschil. De bedoeling is toch dat de FAN aan de achterkant uit gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Stalkert op 08-08-2006 10:39 ]

Verwijderd

Ik heb en P5B Deluxe, splashscreen bleef bij mij ook hangen. Door op tab te drukken kun je wanneer hij weer doorgaat zien waar hij op aan het wachten was. Bij mij veroorzaakte een USB dock het probleem.

Verder werkt bij mij de HDD led ook niet, geen idee waarom.

De E6600 zit in Idle mode bij mij op 30 graden, tijdens games op +/- 42 graden.

De oriëntatie van de boxed koeler maakt volgens mij niets uit, je moet alleen het geheel goed aandrukken.

• Stalkert
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:40:

De E6600 zit in Idle mode bij mij op 30 graden, tijdens games op +/- 42 graden.
Ik heb wel een beetje zitten pielen met het monteren, heb hem er ook een aantal keren vanaf moeten halen omdat ik moeite had om de klikjes te krijgen bij monteren. Koelpasta zat er nog wel op, maar misschien heeft deze schade geleden? zal toch niet?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Stalkert schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:45:
[...]

Ik heb wel een beetje zitten pielen met het monteren, heb hem er ook een aantal keren vanaf moeten halen omdat ik moeite had om de klikjes te krijgen bij monteren. Koelpasta zat er nog wel op, maar misschien heeft deze schade geleden? zal toch niet?
Als je nog koelpasta hebt zou ik als ik jou was de oude eraf halen, en nieuwe erop doen, en de koeler heel strak erop zetten. ;)

• Stalkert
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:40:
Ik heb en P5B Deluxe, splashscreen bleef bij mij ook hangen. Door op tab te drukken kun je wanneer hij weer doorgaat zien waar hij op aan het wachten was. Bij mij veroorzaakte een USB dock het probleem.
Dit probleem heb ik verholpen door in de bios het splashscreen te disablen, lijkt nu dat het veel sneller gaat.

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 01:45

ZeroCode

Woopie

Stalkert schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:25:
[...]

Dit probleem heb ik verholpen door in de bios het splashscreen te disablen, lijkt nu dat het veel sneller gaat.
Bios 0903 werkt ook beter bij de asus :) Zie xtremesystems.com daar hebben meerdere mensen de 0903 al draaien.

Verwijderd

Ik heb daar wel een vraag over, die verschillende BIOS versies. Waarom is het zo dat die versie die jij noemt, versie 0903, niet op de Asus site staat? Is dat door fanatiekelingen geprogrammeerd oid? Of is het gewoon een versie die nog niet uitgebracht is, doordat het nog in een testfase zit?

• Stalkert
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:23:
Ik heb daar wel een vraag over, die verschillende BIOS versies. Waarom is het zo dat die versie die jij noemt, versie 0903, niet op de Asus site staat? Is dat door fanatiekelingen geprogrammeerd oid? Of is het gewoon een versie die nog niet uitgebracht is, doordat het nog in een testfase zit?
Bij mijn weten is het gewoon een gehackte bios. Wat is de laatste final 0901? Ik kan namelijk niet op nl.asus.com. Wellicht heeft die webserver hetzelfde mobo als ons ;)

Verwijderd

De laatste op Asus is 0801. Die heb ik daarnet nog gedownload omdat ik vrijdag m'n moederbord binnen moet krijgen. <3

Verwijderd

de laatste op de asus site is 901, als je op de ftp kijtk tenminste.
903 is een beta, ik draai 903 en kan nu pas behoorlijk overklokken (voorlopig met een d820).

Als je last hebt van traag opstarten:
- disable legacy usb (als je het niet nodig hebt, waarschijnlijk niet)
- disable de pata drives/poorten die je niet gebruikt
- disable de 2e sata controller als je die niet gebruikt (is die zwarte poort bij de backplate en de externe sata poort)
- disable firewire als je die niet gebruikt.
- splash screen uit, maar die had je zelf al gevonden

Sinds 903 boot ie bij mij in enkele seconden, en ik heb er 2 usb devices aan hangen (muis en joystick), 3 sata drives en aangepaste timings voor mem.

• mrprodent
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 08:41
Wat betreft de temperatuur klopt het dat deze op 40 graden staat aangezien dat de normale temperatuur van de processor is in idle mode. Als je de processor's datasheet bekijkt van Intel: http://download.intel.com...sor/datashts/31327801.pdf op pagina 79 staat een tabel met een overzicht van de temperaturen en belastingen.

Verwijderd

waar kan je de 903 bios downloaden zoek op google maar kan hem niet vinden...

• Stalkert
Even een update, een aantal probleempjes zijn reeds 'opgelost', andere nog niet.
- Wanneer ik mijn computer boot blijft hij best lang (misschien wel 10 seconden) op het splashscreen van asus staan. Als ik in dit scherm meerdere keren op de DEL toest druk om in de bios te komen dan boot hij meteen opnieuw en krijg ik weer het splashscherm. Als ik 1 keer druk dan kom ik later wel in de bios. Dit is volgens mij niet helemaal normaal? de bios versie die ik draai is v801
Is dus opgelost door de bios versie 0903 te installeren. Momenteel duurt het bios deel ongeveer even lang, maar lijkt wel wat stabieler door te lopen. Tabben en dellen gaat nu ook goed.
- Mijn HDD-led werkt niet, deze is toch goed aangesloten op het moederbord. Is dit iets wat ik de bios moet instellen.
HDD-led werkt nog steeds niet, ik las dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ook iemand met een oplossing? Heeft het misschien met de sata of raid aansluiting te maken?
- Ik vraag me af hoe warm jullie conroe's worden met boxed cooler. Na een hele nacht idlen gestaan te hebben was mijn CPU 40 graden, dit vind ik aan de hoge kant. Deze temperatuur heb ik in de bios bekeken. In windows is hij nog iets hoger, ook staat er in asus probe bij geheugen soms 57 graden (in warning-status). De koeler voelt niet echt heel heet aan, ik kan mijn vinger best een minuut op de box houden (bovenkant). in de handleiding kon ik ook niet echt thuisbrengen hoe hij precies gedraait moest worden voor te installeren. Hij zit nu bij mij zo dat wanneer de kast rechtop staat. de intel logo van links naar rechts loopt (dus gewoon recht).
Waarschijnlijk door nieuw geheugen en bios update(?) is mijn board nu een stuk cooler. Idlen komt mijn CPU niet boven de 40 graden (in bois gemeten) en stressed slechts een paar graadjes hoger :P Misschien nog aan de hoge kant maar ben tevreden nu.
- Ik heb mijn 2 SATA schijven zoals in de handleiding staat geinstalleerd op poort SATA1 en de 2e schijf op SATA3. Aan de jumpers heb ik niks aangepast. Wanneer ik een RAID1 aanmaak in de setup (CTRL-I) en ik installeer windows XP dan zet hij deze standaard op de H-schijf. Doe ik misschien iets verkeerd (bios instelling). Mijn cdrom zit op Intel ICH7R IDE connector.
Dit werkt nu ook, het probleem was dat windows mijn USB aansluiten ook als drive detecteerde, dwz. dat mijn schijf later aan de beurt kwam, vandaar die H-schijf. Dit heb ik opgelost door de USB-controllers voor installeren even uit te zetten. Vind het nog steeds een beetje vreemd dat mijn USB-device voorrang krijgt op mijn schijven.
- De afstandsbediening werkt goed op één ding na, en dat is de noise off functie. Ik merk hier helemaal geen verschil. De bedoeling is toch dat de FAN aan de achterkant uit gaat?
Dit werkt nog steeds niet.

Verwijderd

waar is die 903 bios te downloaden???/

• Stalkert
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:00:
waar is die 903 bios te downloaden???/
Sorry, Joram ff eroverheen gelezen. Op de asus site vind je inderdaad alleen 0901.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die temps lijken mij te hoog, ik draai weliswaar een E6400 maar die wordt niet warmer dan 28 graden, idle blijft ie 25 graden. Koeler is een Zalman 7700CU en natuurlijk een Asus P5W DH Deluxe. De chipset is juist warmer bi mij dan de cpu, deze blijft rond de 40 graden hangen.

Boot langzaam bij bios ligt idd aan aangesloten USB apparaten ed.

HDD Led doet het niet? Gewoon omdraaien dan.....

Dat met die sata aansluitingen moet je je even zelf in verdiepen want er is veel gaande op de P5W qua raid controllers.

Noise off wilt alleen maar zeggen dat alles op Q-fan silent gaat, maar als je dat al hebt ingesteld gaat ie niet veel lager nee :+.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Stalkert schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:19:
- Wanneer ik mijn computer boot blijft hij best lang (misschien wel 10 seconden) op het splashscreen van asus staan....
Probeer eens die Q-fan uit te zetten in je BIOS, alles wat je daarvan vind op disable te zetten.
Fanspeeds kan je dan eventueel regelen via Speedfan.

Probeer ook eens alle IDE kanalen die je niet gebruikt op disable te zetten, dat zou de boot time ook moeten verminderen ...
Probeer eens met het ledje van je power? Als dat wél brand, dan is je HDD ledje defect.
- Ik vraag me af hoe warm jullie conroe's worden met boxed cooler. Na een hele nacht idlen gestaan te hebben was mijn CPU 40 graden, dit vind ik aan de hoge kant....
Ik heb m'n E6600 onder een Zalman 7700 zitten, en die wordt idle iets van een 22°C en stressed niet boven de 35°C uit. Stressed heb ik wel nog niet héél goed getest ... (wat benchmarks en wat games, maar geen héle nacht laten lopen op 100%)
Dat is raar, want ik heb dezelfde setup van m'n HDDs als jou, en bij mij werkt het wél goed...
Die casefans achteraan hangen aan je voeding, en niet aan je moederbord? Dan zullen die altijd blijven draaien ook al staat je moederbord in "standby" ...

[ Voor 3% gewijzigd door Shaidar op 11-08-2006 12:10 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Stalkert
Ik denk dat ik me ook maar eens zo'n Zallman Cooler ga halen. Al is het maar alleen voor het gevoel :)

HDD's werken momenteel.

Casefan hangt inderdaad aan mijn voeding. Is toch ook niet mogelijk om via moederboard te connecten of wel?

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:10
iemand al ervaringen met bios 1101 :?
en /of 7950GX2 met dit board?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier en ik heb gelijk een vraag...

Ik heb met de gegeven combinatie ook grote problemen. Ik heb het volgende systeem:

- Antec P150
- Asus P5W DH Deluxe
- Core 2 Duo e6600
- Kingston DDR2 PC2-5300 2.0gb CL5 (inmiddels 1 reepje eruit gehaald)
- Seagate barracuda 7200.9 80gb
- Seagtate barracuda 7200.10 320 gb
- Club3d x1300pro
- M-audio delta 1010lt soundcard (inmiddel eruit)
- UAD-1 DSP audio card (inmiddels eruit)

Mijn probleem is dat het systeem erg onstabiel is. De BIOS loopt regelmatig vast en als ik Win XP probeer te installeren loopt hij steeds op ongeveer hetzelfde moment vast tijdens de installatie. Als ik vervolgens mijn PC opnieuw opstart, komt hij niet verder dan het BIOS-scherm en start automatisch
weer opnieuw op. Dit gaat eindeloos door. Als ik de PC 5 minuten uit laat staan dan komt hij weer wel voorbij het BIOS-scherm.

Ik heb al vanalles geprobeerd; Bios gereset + geflasht (draai nu 1101), onnodige hardware verwijderd maar niets lijkt te helpen.

Is het gewoon een brakke BIOS of heb ik wellicht fout geheugen (staat niet in de QVL van asus)?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast hartelijk dank!

Groeten Erik.

• Stalkert
Ik heb hetzelfde geheugen als jouw. Werkt bij mij goed (ook bios 1101)

Verwijderd

Stalkert schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:16:
Ik heb hetzelfde geheugen als jouw. Werkt bij mij goed (ook bios 1101)
Oke dan is dat iig uitgesloten.
Ik snap er alleen nu echt niks meer van. Ik heb echt vanalles geprobeerd maar hij blijft vastlopen.
Maar iig bedankt voor je reactie!

• Stalkert
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:50:

Mijn probleem is dat het systeem erg onstabiel is. De BIOS loopt regelmatig vast en als ik Win XP probeer te installeren loopt hij steeds op ongeveer hetzelfde moment vast tijdens de installatie. Als ik vervolgens mijn PC opnieuw opstart, komt hij niet verder dan het BIOS-scherm en start automatisch
weer opnieuw op. Dit gaat eindeloos door. Als ik de PC 5 minuten uit laat staan dan komt hij weer wel voorbij het BIOS-scherm.

Ik heb al vanalles geprobeerd; Bios gereset + geflasht (draai nu 1101), onnodige hardware verwijderd maar niets lijkt te helpen.

Is het gewoon een brakke BIOS of heb ik wellicht fout geheugen (staat niet in de QVL van asus)?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast hartelijk dank!

Groeten Erik.
Ik ben geen expert maar heb misschien nog een aantal tips:
- Heb je de USB-devices al eens ge-unplugged, kan best zijn dat de bios daar door ergens blijft hangen.
- Probeer daarna Windows XP (met sp2) te installeren. Als je een oude Windows XP gebruikt kan het zijn dat je bluescreens krijgt ivm. met je sata schijven.
- Zet in de bios het bootlogo eens op ' disable' .
- Staat je bootsequence goed?

Verwijderd

Op dit moment blijft hij meestal tijdens het opstarten van Windows hangen (bij het windows logo) maar gaat dan na ongeveer 10 minuten weer verder. Soms start hij gewoon goed op en dan draait windows gewoon soepel. Het komt alleen heel regelmatig voor dat hij gewoon in Windows blijft hangen; ik open een programma en alles zit ineens muurvast.

Bedankt voor je tips! Ik zal er eens naar kijken. Maar aangezien hij niet alleen bij de Bios blijft hangen denk ik dat dit niet zal helpen. Ik heb trouwens sp2 geïnstalleerd.

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:08
[quote]Stalkert schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:06:
HDD-led werkt nog steeds niet, ik las dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ook iemand met een oplossing? Heeft het misschien met de sata of raid aansluiting te maken?

Stekkertje omdraaien.

Verwijderd

ik heb een HUGE probleem met dit bord ook in combinatie met een 6600 conroe.
zo groot dat we niet eens windows kunnen installeren :(

probleem die ik heb is dat ik de bios (na mijn inzicht) goed heb ingesteld

IDE config op RAID gezet
en boot ROM op enabled
BIOS 1101 (nieuwste versie)
2 identieke MAXTOR schijven in de oranje EZ RAID SATA aanluitingen.

jumpers op het mainboard heb ik alsvolgt 1 jumper aan de linkerkant van de sata config. dit zou RAID0 moeten zijn. volgens het boekje moet die dan nadat ik de BIOS save en verlaat dat config scherm komen en dat gebeurd dus niet. CTRL+L werkt ook niet :'(

doe ik iets fout of klopt er iets anders niet :?

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:21:
2 identieke MAXTOR schijven in de oranje EZ RAID SATA aanluitingen.
Steek die dan maar ik poort 1 en 3 als je RAID op je ICH7r wil ...

Verwijderd

shaidar schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:17:
[...]

Steek die dan maar ik poort 1 en 3 als je RAID op je ICH7r wil ...
in het boekje staat dat ze allebei in de oranje poort moeten voor raid 0 :?

• Shaidar

Shaidar

Alsje zo'n soortig automatisch raid gedoe wil op die "EZ Raid" ding gedoe ...

Wil je RAID0 of RAID1 op je ICH7r (en dus configureren via die ctrl+i) dan zal je ze in SATA1 (de rode stekker) en SATA3 (de zwarte rechts daarvan) moeten steken ...

Ik kan het weten want ...

... zo steken ze bij mij :p

Verwijderd

shaidar schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:26:
Alsje zo'n soortig automatisch raid gedoe wil op die "EZ Raid" ding gedoe ...

Wil je RAID0 of RAID1 op je ICH7r (en dus configureren via die ctrl+i) dan zal je ze in SATA1 (de rode stekker) en SATA3 (de zwarte rechts daarvan) moeten steken ...

Ik kan het weten want ...

... zo steken ze bij mij :p
ok dan thnx

Verwijderd

@shaidar

ik zie in je ondertitel SLI op P5W DH

heb jij 2 nVidia kaarten in SLI ? want ik ben benieuwd of dat ook werkt zie namelijk alleen dingen staan over ATI crossfire?

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 21:11

Bacosjaco

Under constuction

Ook hier de nodige problemen met het "bordje".

Devolgende setup:

- P5W-DH bios 07
- E6600
- Team Xtreem DDR2 667 (micron chips)
- 1 x seagate 7200.10 320G op sata 1
- 7900GT

Ik krijg het niet voorelkaar om windows geinstaleerd te krijgen de installatie stopt met nog 34 minuten te gaan "apparaten installeren" soms slaat tie geheel vast soms niet maar hij loopt niet verder.

Wat al gedaan:

Geheugen gecontroleerd met memtest is oke...
Andere HDD niets..

Heb het nu effe gehad met het spulletje ga slapen :z

dit is mn eerste Intel setup in 10 jaar, Altijd AMD gedraaid zonder problemen..

Mischien zie ik wat over het hoofd...

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:43:
@shaidar

ik zie in je ondertitel SLI op P5W DH

heb jij 2 nVidia kaarten in SLI ? want ik ben benieuwd of dat ook werkt zie namelijk alleen dingen staan over ATI crossfire?
Had m'n beste, had ... heb nu nog maar 1 7900GT, maar als nVidia met officiele drivers uitkomt, dan koop ik me er terug een 2de ...

Lees de rest hier maar: 7900GT in SLI op Asus P5WD2-E (Intel 975X chipset)

• Stalkert
Stekkertje omdraaien.
Dit werkt inderdaad.. de handleiding zegt iets anders
bedankt!

Volgens mij draait alles nu 100%. Ik denk dat ik van geluk mag spreken als ik andere zo hoor O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Stalkert op 13-08-2006 01:55 ]

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Hoi iedereen,

Bij mij draait alles super, althans. Ik heb een P5W DH Deluxe en een E6600. Maar mijn mobo temp ligt na het spelen van spellen rond de 48 graden. Nu 45. Met mn p4 zat een ander asus mobo op 34. Indezelfde chaintech bigtower, en 3 luchtkoelers. Weet iemand hier wat tegen. Ik stelde deze vraag ook ergens anders, en ze zeiden, sloop je heatpipe eraf, en zet er een betere op. Maar dit bord kostte me al 224 euro, en ik heb geen zin om hm eraf te slopen. Iemand een idee?? HDD ledje werkte bij mij ook niet, maar na het omdraaien wel!!

Groetjes en bedankt alvast voor de moeite.

• Shaidar

Shaidar

Donski schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 02:18:
Hoi iedereen,

Bij mij draait alles super, althans. Ik heb een P5W DH Deluxe en een E6600. Maar mijn mobo temp ligt na het spelen van spellen rond de 48 graden. Nu 45. Met mn p4 zat een ander asus mobo op 34. Indezelfde chaintech bigtower, en 3 luchtkoelers. Weet iemand hier wat tegen. Ik stelde deze vraag ook ergens anders, en ze zeiden, sloop je heatpipe eraf, en zet er een betere op. Maar dit bord kostte me al 224 euro, en ik heb geen zin om hm eraf te slopen. Iemand een idee?? HDD ledje werkte bij mij ook niet, maar na het omdraaien wel!!

Groetjes en bedankt alvast voor de moeite.
Wat moet je eigelijk over die temperaturen geloven ... ze zitten er toch altijd een paar graden naast, en iedereen die dit bord heeft, heeft zo'n temperaturen. Als het écht zo slecht was, dan had Asus er wel een actieve cooling op gezet ofzo ...

Ik had in het begin ook hoge temperaturen, maar dan heb ik de standaard koelpasta vervangen door AS5, en al die versierinkjes eraf gesloopt - ik zie nu de gouden koelvinnen van de 2 coolers op de NB en SB. Uit m'n kast haalde ik dan iets van een 40°C, en nu dat m'n machine eindelijk "in" mijn kast zit, haal ik nog iets van een 34°C ...

Maar zoals ik al zei, wat moet je er van geloven :p

[ Voor 17% gewijzigd door Shaidar op 13-08-2006 02:42 ]

• Donski
Dat is wel een schitterende temperatuur. Zal ik dan maar morgen een koevoet uit de kast pakken:P.... idd het is wat je zegt. Ook op de asus site, dit bord maakt gebruik van een nieuw soort koelings techniek enz enz. Ik irriteer me er alleen een beetje aan als je dan de temps bekijkt via die asus probe en dan in het rood die 48 soms ziet staan en zo'n irri geluidje haha. Mn proc word nog niet warmer dan 34 dus das wel oke. Maar bedankt voor je reply!!!!

• Donski
Trouwens wat is dan echt een gevaarlijke temp voor dit mobo??

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:48:
Ook hier de nodige problemen met het "bordje".

Devolgende setup:

- P5W-DH bios 07
- E6600
- Team Xtreem DDR2 667 (micron chips)
- 1 x seagate 7200.10 320G op sata 1
- 7900GT

Ik krijg het niet voorelkaar om windows geinstaleerd te krijgen de installatie stopt met nog 34 minuten te gaan "apparaten installeren" soms slaat tie geheel vast soms niet maar hij loopt niet verder.

Wat al gedaan:

Geheugen gecontroleerd met memtest is oke...
Andere HDD niets..

Heb het nu effe gehad met het spulletje ga slapen :z

dit is mn eerste Intel setup in 10 jaar, Altijd AMD gedraaid zonder problemen..

Mischien zie ik wat over het hoofd...
Ik snap er werkelijk geen hout van krijg het niet voor elkaar.

het is me 1 keer gelukt om windows geinstaleerd te krijgen,ben toen naar systeemeigenschappen gegaan en zag daar naast de gebruikelijke uitroeptekens (zonder drivers) ongeveer 20 regels voor de IEE1394 staan heel vreemd.

drivers proberen te installeren maar na opstart blijft het op startscherm van windows doorlopen , en start dus niet meer voledig op.

Wist ik maar wat er niet goed is, ik twijfel toch steeds meer aan mem / moederbord.

Iemand mischien suggesties

• Shaidar

Shaidar

Niet echt ... probeer Windows nog eens te installeren nadat je alle integrated devices uitgezet heb in je BIOS?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

shaidar schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:20:
Niet echt ... probeer Windows nog eens te installeren nadat je alle integrated devices uitgezet heb in je BIOS?
Heb ik ook al een keer gedaan met niet het gewenste resultaat.

Net weer een keer gelukt om windows te installeren en daarna gelijk even memtest (windows omgeving) gedraaid hier geen fouten.

Dan na de eerste reboot kom ik echt niet meer in windows 8)7

Ga nu de bios flashen naar 0901 / 1101 en gaan we het nog een keer proberen.

• Stalkert
Wanneer je niet in windows komt blijft hij dan gewoon hangen, foutmelding of krijg je een reboot?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Stalkert schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:38:
Wanneer je niet in windows komt blijft hij dan gewoon hangen, foutmelding of krijg je een reboot?
De puntjes van het windows scherm blijven lopen en windows loopt dus niet door.

Dus geen blauwe schermen of reboots echt vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bacosjaco op 13-08-2006 11:41 ]

Verwijderd

Hey,

Ik heb exact dezelfde problemen als jou...
Bij mij bleef Windows bij de installatie ook op hetzelfde punt hangen als bij jou. De derde keer installeren is het gelukt. Heb ook die hele rits uitroeptekens bij IEEE1394. Heb nou windows redelijk draaien maar hij loopt nog steeds regelmatig vast. Soms is het niet echt vastlopen maar hangen, na 10 minuten gaat hij dan gewoon verder... Maar ook blijft hij soms net zo als bij jou eindeloos doorlopen...Heel vreemd allemaal!

Dat het aan het geheugen ligt is voor mij al uitgesloten. Ik heb ook een memtest gedaan en dat was allemaal oke. Volgens mij kan het bijna niet anders dan dat dit aan het moederbord ligt.
Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 08:19:
[...]

Ik snap er werkelijk geen hout van krijg het niet voor elkaar.

het is me 1 keer gelukt om windows geinstaleerd te krijgen,ben toen naar systeemeigenschappen gegaan en zag daar naast de gebruikelijke uitroeptekens (zonder drivers) ongeveer 20 regels voor de IEE1394 staan heel vreemd.

drivers proberen te installeren maar na opstart blijft het op sartscherm van windows doorlopen , en sart dus niet meer voledig op.

Wist ik maar wat er niet goed is, ik twijfel toch steeds meer aan mem / moederbord.

Iemand mischien suggesties

• Shaidar

Shaidar

Ik denk toch niet dat dat ergens een instelling of configuratie is die verkeerd staat ... mijn idee is dat je bordje gaar is ...

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:48:
Hey,

Ik heb exact dezelfde problemen als jou...
Bij mij bleef Windows bij de installatie ook op hetzelfde punt hangen als bij jou. De derde keer installeren is het gelukt. Heb ook die hele rits uitroeptekens bij IEEE1394. Heb nou windows redelijk draaien maar hij loopt nog steeds regelmatig vast. Soms is het niet echt vastlopen maar hangen, na 10 minuten gaat hij dan gewoon verder... Maar ook blijft hij soms net zo als bij jou eindeloos doorlopen...Heel vreemd allemaal!

Dat het aan het geheugen ligt is voor mij al uitgesloten. Ik heb ook een memtest gedaan en dat was allemaal oke. Volgens mij kan het bijna niet anders dan dat dit aan het moederbord ligt.

[...]
Erik bij het installeren blijft die bij mij bij nog 34 minuten te gaan ontzettend lang hangen om dan uiteindelijk door te lopen, hoe was dat bij jou.

Ben het bordje zat gaat retour naar Alternate. :(

Verwijderd

Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:54:
[...]

Erik bij het installeren blijft die bij mij bij nog 34 minuten te gaan ontzettend lang hangen om dan uiteindelijk door te lopen, hoe was dat bij jou.

Ben het bordje zat gaat retour naar Alternate. :(
Hey Bacosjaco,

ja dat was bij mij ook zo. Alleen toen heb ik hem een keer daar gewoon op laten staan en na een uurtje ben ik weer gaan kijken en toen is hij toch doorgelopen...

Verwijderd

Ik heb trouwens een mailtje naar Asus gestuurd, dat wil ik nog even afwachten maar als dat niks oplevert dan gaat hij hier ook terug naar Alternate...

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:15:
Ik heb trouwens een mailtje naar Asus gestuurd, dat wil ik nog even afwachten maar als dat niks oplevert dan gaat hij hier ook terug naar Alternate...
Oke ook bij Alternate vandaan, nou bij mij gaat tie morgen retour .

Ben blij dat ik mn AMD setupje niet weg heb gedaan DFI NF4 ultra wat een heerlijk bordje >:)

ik hoor graag het antwoord van Asus op je mailtje.

trouwens welke bios draai jij op het moment

[ Voor 10% gewijzigd door Bacosjaco op 13-08-2006 12:24 ]

Verwijderd

Als ik een reactie terug heb zal ik dat wel even laten weten..
Ik draai nu 1101

• Stalkert
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:09:
[...]

Hey Bacosjaco,

ja dat was bij mij ook zo. Alleen toen heb ik hem een keer daar gewoon op laten staan en na een uurtje ben ik weer gaan kijken en toen is hij toch doorgelopen...
Ik had precies hetzelfde bij de installatie, ook bij 34 minuten. Ik vond het zowieso erg lang duren. Blijkbaar hoort het wel zo want de installatie was verder goed afgerond.

Verwijderd

Nou, ik geloof niet dat dat zo hoort... Tijdens de installatie zie je rechtsonder ook van die vierkante blokjes bewegen om aan te geven dat de installatie nog steeds bezig is. Deze waren bij mij gestopt en ook de harddisk was niet meer aan het werk. Lijkt me toch niet normaal. Maarja dat maakt allemaal niet uit, m'n systeem draait nog steeds voor geen meter.. Het bordje gaat gewoon terug.
Stalkert schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:35:
[...]

Ik had precies hetzelfde bij de installatie, ook bij 34 minuten. Ik vond het zowieso erg lang duren. Blijkbaar hoort het wel zo want de installatie was verder goed afgerond.

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:01:
Nou, ik geloof niet dat dat zo hoort... Tijdens de installatie zie je rechtsonder ook van die vierkante blokjes bewegen om aan te geven dat de installatie nog steeds bezig is. Deze waren bij mij gestopt en ook de harddisk was niet meer aan het werk. Lijkt me toch niet normaal. Maarja dat maakt allemaal niet uit, m'n systeem draait nog steeds voor geen meter.. Het bordje gaat gewoon terug.

[...]
Bij mij exact hetzelfde kan gewoon niet normaal zijn heb ook nog een andere hdd geprobeert een Hitachi ook hetzelfde.

1 vraagje nog wat voor voeding gebruik jij ik een Antec Neo HE mischien dat dat iets doet.

Verwijderd

Ja, die heb ik ook.. hmm, zou dat iets kunnen zijn dan??
Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

Bij mij exact hetzelfde kan gewoon niet normaal zijn heb ook nog een andere hdd geprobeert een Hitachi ook hetzelfde.

1 vraagje nog way voor voeding gebruik jij ik een Antec Neo HE mischien dat dat iets doet.

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:17:

[...]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat er wat probleempjes waren Asus icm Neo 430 maar die zouden opgelost zijn mijn voeding is ook open gemaakt door Antec zegel is verbroken voeding zit in een nieuwe P150 kast heb er twee hier beide zegels verbroken.
Op eentje draait mn DFI/AMD combi zonder problemen.

Heb hier nog een nieuwe Smartpower 350 liggen wil vanavond nog 1 poging doen met die voeding en dan kap ik er echt mee.

Verwijderd

Ik lees net op de Antec site dat er wat problemen zijn met deze combinatie. zie link:
http://www.antec.com/ec/s...AQ.php?Qnumber=1&FAQno=22

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:28:
Ik lees net op de Antec site dat er wat problemen zijn met deze combinatie. zie link:
Zit die voeding ook in Antec-kasten (en dan specifiek deze kast)? Uit de specs kan ik dat niet opmaken namelijk (word geen type genoemt, alleen een Wattage).

Of word deze voeding alleen los verkocht?

Ik heb namelijk die kast besteld met eveneens het mobo en cpu uit dit topic, en hoop toch niet dat ik dit soort problemen ga tegenkomen.

Virussen? Scan ze hier!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

wildhagen schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:32:
[...]

Zit die voeding ook in Antec-kasten (en dan specifiek deze kast)? Uit de specs kan ik dat niet opmaken namelijk (word geen type genoemt, alleen een Wattage).

Of word deze voeding alleen los verkocht?

Ik heb namelijk die kast besteld met eveneens het mobo en cpu uit dit topic, en hoop toch niet dat ik dit soort problemen ga tegenkomen.
Nee daar zit hij niet in:

SP-500 PSU includes Advanced Cable Management, use only the cables you need

Ben nu spulletjes aan het aansluiten met die Smartpower 350 effe verloopje zoeken voor mn 7900.

Verwijderd

Ik zit hier met een moederbord waarvan de 2 gigabit controllers geen MAC adres krijgen :S

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:17:

[...]
Nou Erik we kunnen met Antec gaan bellen, met de smartpower start tie zo in een keer op zonder problemen in windows met de zelfde instal als met de Neo.

Zal nu even de drivers gaan installeren, maar voor mij is het duidelijk.

Verwijderd

Oke dat is mooi, althans mooi, ik ben iig blij dat ik nu weet waar aan het ligt! Morgen inderdaad dan met Antec bellen. Ik hoop dat we die voeding snel om kunnen ruilen...
Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Nou Erik we kunnen met Antec gaan bellen, met de smartpower start tie zo in een keer op zonder problemen in windows met de zelfde instal als met de Neo.

Zal nu even de drivers gaan installeren, maar voor mij is het duidelijk.

Verwijderd

Hoi,

Ook hier problemen met de P5W DH + E6600. Ik heb er Kingston KHX6000D2K2/2G memory bij (2 x 1Gb PC6000/DDR750 CL4, 1,8 volt).

Ik krijg tijdens booten 1 long, 3 short beeps. Na 10 seconden nog 1 OF 2 short beeps. Ik krijg geen beeld. Volgens bioscentral.com hebben deze beepcodes iets met geheugen te maken.

-Bios versie: 0701
-Voeding: Seasonic 430HB, 24pin + 4 pin connectors
-Nieuwe videokaart is nog niet binnen, dus getest met een oude PCI video kaart kaart (ook getest in mijn vorige systeem, videokaart werkt)

-Getest met beide memory modules tegelijk, en los van elkaar, in diverse memory slots.
-Getest met/zonder video kaart, met/zonder keyboard, met/zonder floppy. Geen HD's aangesloten geweest
-CMOS clear uitgevoerd
-Als ik na de beeps het systeem een tijdje (10 minuten) aan laat staan, en ik zet hem uit en aan, krijg ik soms GEEN beeps. Na een CMOS reset krijg ik dan soms weer beeps. Dit is een beetje onvoorspelbaar.

Bios flashen nog niet geprobeerd, want ik dacht dat je ook voor EZflash beeld minimaal moet hebben? Floppy doet iig niks.

Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen?

Beide komen bij Alternate vandaan. Ik heb ze ook een mail gestuurd met deze vragen. Maar op shop-survey lees ik wisselende verhalen over de support, dus misschien stuur ik het zaakje liever terug. Doen ze daar moeilijk over?

Verwijderd

hier draait hij nu als een zonnetje (nou ja bij een vriend van me want het is niet mijn PC)

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Zo na alle problemen met de combinatie P5W-DH / E6600 van gisteren nu eindelijk goed nieuws, de problemen werden dus veroorzaakt door de voeding Antec Neo HE430 nu gebruik ik een Antec Smartpower 350 watt en loopt als een trein al vind ik het posten wel heel lang duren maar dat lees je in veel forums als klacht.

Maarja ik heb hem nu op 3200mhz lopen op default V-core niet echt bijzonder maar ben tevree. :*)

Morgen maar is gaan bellen met Antec kijken wat ze voor oplossing hebben voor de Neo

Verwijderd

Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:50:
Zo na alle problemen met de combinatie P5W-DH / E6600 van gisteren nu eindelijk goed nieuws, de problemen werden dus veroorzaakt door de voeding Antec Neo HE430 nu gebruik ik een Antec Smartpower 350 watt en loopt als een trein al vind ik het posten wel heel lang duren maar dat lees je in veel forums als klacht.

Maarja ik heb hem nu op 3200mhz lopen op default V-core niet echt bijzonder maar ben tevree. :*)

Morgen maar is gaan bellen met Antec kijken wat ze voor oplossing hebben voor de Neo
wat voor een koeler?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Ik gebruik de Scythe ninja erg groot gevaarte heb alleen nog niet gekeken wat de temps zijn stressed wat is daar eigenlijk het beste proggie voor op die Asus of gewoon met everest.

Trouwens op 1.325 volt lijkt tie ook prime stabiel loopt nu een uurtje

[ Voor 10% gewijzigd door Bacosjaco op 13-08-2006 21:59 ]

• Shaidar

Shaidar

Voor Conroes kan je beter "CoreTemp" gebruiken, die leest de temperatuur rechtstreeks uit van de diode op de CPU, en niet die op het moederbord onder de socket ... Verschiet niet van de temperaturen eh :)

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo,

Ik zaterdat een systeempje aangeschaft

Mobo = P5w dh deluxe
Proc = E6600
Geheugen = ocz ddr2 800
video = saphire x 1900xt
voeding en kast van coolermaster
prc cooler = antec freezer

Ik heb ook het probleem van dat de bios scherm blijft hangen zo n 10 sec inderdaad ik heb alle onboard dingen uit gezet en alle usb apparatuur geunpluged maar toch het zelfde probleem. Ik denk dat het aan het mobo ligt.

Verwijderd

zet je fancy post schermpje uit, disable alle pata poorten die je niet gebruikt.
Goeie bios erop (0901 of 1101).
Zet eventuel usb legacy uit, en zorg dat hyperpath ed allemaal disabled zijn.
Mijn board boot razendsnel.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hier in ieder geval iemand die totaal geen problemen heeft met het bord. :) Ik heb net als shaidar AS5 onder de heatsinks gesmeerd, die kapjes eraf gesloopt, en de temps van m'n moederbord zweven nu ergens onder de 40 graden met een OC van de FSB naar 333MHz (E6600 op 3.0GHz, werkelijk superstabiel op de standaard Vcore :| )
Dus ik heb niets te klagen! :) Ik meld het even om potentiele kopers niet direct te laten afschrikken door enkele slechte ervaringen.

Voor de probleemhebbers, jullie zeggen dat er rare dingen omtrend de firewire in het apparaatbeheer te zien is, deze controller al eens uitgeschakeld in het BIOS? Of niet per ongeluk een stekkertje de interne IEEE1394 poort verkeerd aangesloten?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mainuser X
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:10:
zet je fancy post schermpje uit, disable alle pata poorten die je niet gebruikt.
Goeie bios erop (0901 of 1101).
Zet eventuel usb legacy uit, en zorg dat hyperpath ed allemaal disabled zijn.
Mijn board boot razendsnel.
Ik heb al bij asus gekeken maar de laatste bios versie is 08 01hoe kom je aan de nieuwe versies en zijn deze wel van asus ?

Verwijderd

Ik heb al bij asus gekeken maar de laatste bios versie is 08 01hoe kom je aan de nieuwe versies en zijn deze wel van asus ?
1101 staat inmiddels op de officiele Asus support site. Rechtstreekse download:

ftp://dlsvr02.asus.com/pu...DH%20Deluxe/P5WDH1101.zip

• Mainuser X
ok thx ga ik proberen

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

--MeAngry-- schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:13:
Hier in ieder geval iemand die totaal geen problemen heeft met het bord. :) Ik heb net als shaidar AS5 onder de heatsinks gesmeerd, die kapjes eraf gesloopt, en de temps van m'n moederbord zweven nu ergens onder de 40 graden met een OC van de FSB naar 333MHz (E6600 op 3.0GHz, werkelijk superstabiel op de standaard Vcore :| )
Dus ik heb niets te klagen! :) Ik meld het even om potentiele kopers niet direct te laten afschrikken door enkele slechte ervaringen.

Voor de probleemhebbers, jullie zeggen dat er rare dingen omtrend de firewire in het apparaatbeheer te zien is, deze controller al eens uitgeschakeld in het BIOS? Of niet per ongeluk een stekkertje de interne IEEE1394 poort verkeerd aangesloten?
Mijn problemen die te zien waren in apparaatbeheer (ook na disabelen in de bios)zijn opgelost door het verwisselen van de voeding het bekende probleem Antec Neo HE met asus bordjes het zou opgelost zijn volgens Antec door een modificatie mijn voeding is ook open geweest. (zegel verbroken) maar met de P5W steekt het toch weer de kop op.

Hier een voorbeeldje van wat je te zien kreeg in Apparaatbeheer zie gebruiker BigDisk:

http://www.xtremesystems....hread.php?t=110193&page=8

En ja ook hij gebruikt de Antec Neo HE .

Nu een AntecSmartpower 350watt 1x12 volts lijn van 16 A el cheapo voedinkje eraan gehangen en werkt als een trein apparaatbeheer is ook uitroeptekenvrij O-) .

Draai nu FSB 356 dus 3200MHZ op 1.325 volt 10 uur primestabiel .

De onhebbelijkheden met het booten zijn inderdaad allemaal bios gerelateerd en zijn op te lossen, dus ja nu kan ik ook aan de slag met het optimalisen van de koeling op het bordje en ga ik denk ik veel plezier van het bordje krijgen >:)

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:56:
Ik zit hier met een moederbord waarvan de 2 gigabit controllers geen MAC adres krijgen :S
MAC adres hebben ze altijd omdat dit gekoppeld is aan de controller en ook uniek is. Wat jij bedoeld waarschijnlijk is dat ze geen IP krijgen toegewezen via DHCP (van je router/server oid).

Dit heb ik ook en is bij mij niet opgelost met driverupdates ofzo. Heb gewoon een vast IP gegeven en toen werkte het prima. Tis niet optimaal, maar ik had geen zin om er verder op in te gaan omdat eigenlijk mijn kabel ook niet klopt (schijnbaar twee aders op twee meter afstand kapot). Iig zou je eerst eens moeten kijken naar IP vastzetten en daarna andere kabels proberen. Als het niet aan de kabels ligt ga ik ook verder kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 14-08-2006 10:07 ]

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:28:
Kijk eens naar de review van de Antec Neo HE 430 op www.silentpcreviews.com

Er zijn inderdaad bekende problemen met de Neo HE 430 voeding en een aantal moederborden, met name Asus moederborden. De problemen zouden niet meer voor moeten komen met nieuwere versies van de voeding (vanaf revisie A4, die sinds ongeveer maart 2006 geleverd wordt).

Ik heb dit weekend een Conroe PC in elkaar gezet met E6600 en Asus P5B Deluxe/WiFi-AP in een Antec P150 kast (met de Neo HE 430 voeding). Ik merkte dat de winkel waar ik die kast heb gekocht me helaas een oude versie heeft gegeven (serienummer van de voeding begint met S0511... wat betekent dat 'ie van november 2005 is).

Tot nu toe werkt de computer zonder problemen, maar ik heb nog geen zware belasting op de processor gezet. Sommige mensen melden dat de problemen (computer gaat spontaan uit e.d.) pas optreden nadat de CPU een tijd lang hard heeft staan te werken. Ik ga 'm binnenkort eens goed testen.

• Mainuser X
Trouwens zijn er mensen die last hebben dat het geheugen te laag word herkent. Ik heb ocz geheugen ddr 800 maar hij ziet geen pc 6400 maar 4300.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:27:
Ook hier problemen met de P5W DH + E6600. Ik heb er Kingston KHX6000D2K2/2G memory bij (2 x 1Gb PC6000/DDR750 CL4, 1,8 volt).

Ik krijg tijdens booten 1 long, 3 short beeps. Na 10 seconden nog 1 OF 2 short beeps. Ik krijg geen beeld. Volgens bioscentral.com hebben deze beepcodes iets met geheugen te maken.

-Bios versie: 0701
-Voeding: Seasonic 430HB, 24pin + 4 pin connectors
-Nieuwe videokaart is nog niet binnen, dus getest met een oude PCI video kaart kaart (ook getest in mijn vorige systeem, videokaart werkt)

-Getest met beide memory modules tegelijk, en los van elkaar, in diverse memory slots.
-Getest met/zonder video kaart, met/zonder keyboard, met/zonder floppy. Geen HD's aangesloten geweest
-CMOS clear uitgevoerd
-Als ik na de beeps het systeem een tijdje (10 minuten) aan laat staan, en ik zet hem uit en aan, krijg ik soms GEEN beeps. Na een CMOS reset krijg ik dan soms weer beeps. Dit is een beetje onvoorspelbaar.

Bios flashen nog niet geprobeerd, want ik dacht dat je ook voor EZflash beeld minimaal moet hebben? Floppy doet iig niks.
/me heeft ook last van 1lang/3kort-beeps.. :|
Opvallend is dat het systeem het vaak wel doet...
Ik verweet het tot zo ver de vga-kaart.. omdat deze tevens plakkerig uit de doos kwam (bah) heb ik deze DOA gemeld bij de leverancier.. hopenlijk krijg ik deze week een nieuwe binnen...

Ben benieuwd of de vga danwel het bios gaat schelen ...

Blijf in ieder geval dit topic volgen en zal mijn ervaringen posten..

(soms is het helemaal niet leuk het nieuwste van het nieuwste te hebben ;( )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 14:34 ]

Verwijderd

Vanaf s/n S0511... zijn goede voedingen, dus jij hebt geluk! Anders had je waarschijnlijk ook al lang iets gemerkt. De mijne was van die maand ervoor helaas. Maar ik heb contact gehad met Antec en als het goed is heb ik binnen een paar dagen een nieuwe voeding. :)
jdj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:09:
[...]

Kijk eens naar de review van de Antec Neo HE 430 op www.silentpcreviews.com

Er zijn inderdaad bekende problemen met de Neo HE 430 voeding en een aantal moederborden, met name Asus moederborden. De problemen zouden niet meer voor moeten komen met nieuwere versies van de voeding (vanaf revisie A4, die sinds ongeveer maart 2006 geleverd wordt).

Ik heb dit weekend een Conroe PC in elkaar gezet met E6600 en Asus P5B Deluxe/WiFi-AP in een Antec P150 kast (met de Neo HE 430 voeding). Ik merkte dat de winkel waar ik die kast heb gekocht me helaas een oude versie heeft gegeven (serienummer van de voeding begint met S0511... wat betekent dat 'ie van november 2005 is).

Tot nu toe werkt de computer zonder problemen, maar ik heb nog geen zware belasting op de processor gezet. Sommige mensen melden dat de problemen (computer gaat spontaan uit e.d.) pas optreden nadat de CPU een tijd lang hard heeft staan te werken. Ik ga 'm binnenkort eens goed testen.

• Dukey

Dukey

Mainuser X schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:34:
Trouwens zijn er mensen die last hebben dat het geheugen te laag word herkent. Ik heb ocz geheugen ddr 800 maar hij ziet geen pc 6400 maar 4300.
Te laag herkend? Kwestie van dat je moederbord er voor kiest om je processor 1:1 te laten lopen met het geheugen. De SPD van je geheugen heeft een waarde voor PC4300 en vervolgens weet het moederbord hoe hij het geheugen moet instellen.

M.a.w. je moet het zelf instellen als ddr 800...

Als je niet weet hoe, zie manual.

Als ik alle vragen zie die langskomen in nieuwe topics en in deze thread dan vraag ik me toch waar mensen mee bezig zijn (en meestal weten ze ook niet het echte "probleem" te achterhalen laat staan te vertalen naar iets waarmee andere mensen mee kunnen helpen). Veel is allang bekend, standaard gedrag van een pc of verkeerd gebruik. Lees die handleidingen eens door aub, voordat je dingen gaat bestempelen als PROBLEEM....

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 14-08-2006 11:53 ]

Verwijderd

Welke BIOS is nu het beste voor stabiliteit, snel opstarten en overklokken? De 0903 waarvan velen al hebben gezegd dat die goed is, of de recentere 1101 van Asus zelf, of nog een andere?

Verwijderd

So far the 1101 is very stable for me, no issues.
The fact that Asus put it on their supported BIOS list is a great sign.

Only my 6400 OCZ memory is recognised only as 5300, but I must have missed something in the Bios.

Ralph
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:36:
Welke BIOS is nu het beste voor stabiliteit, snel opstarten en overklokken? De 0903 waarvan velen al hebben gezegd dat die goed is, of de recentere 1101 van Asus zelf, of nog een andere?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 12:57 ]

Verwijderd

1101 is een hele mooie bios, ik draaide 0903 maar da's een beta.
ik moet wel bekennen dat ik geen verschil zie tussen 1101 en 0903 maar mijn overklok mogelijkheden worden beperkt door m'n tijdelijke cpu en niet door de bios of het board.

De p5w dh bios is naar mijn idee volwassen (al deed mijn board het met 0701 uit de doos het al perfect).
Overklokken is een eitje, mooie features en lekker stabiel.

Ik had deze tijdelijk om te kunnen switchen naar nvidia 590 als dat wat blijkt te zijn maar ondertussen zo gecharmeerd van dit board dat ie mag blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 13:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik draai nu een weekje ofzo met de 0901 en heb er op 1 ding na geen problemen mee. Het enige is dat de PC ff uit gaat als ik in windows zeg dat ik wil rebooten en als ik iets save in de BIOS.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee. CPU loopt op 3.1GHz ipv 2.4 en is 100% stabiel.

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:09:
Ik draai nu een weekje ofzo met de 0901 en heb er op 1 ding na geen problemen mee. Het enige is dat de PC ff uit gaat als ik in windows zeg dat ik wil rebooten en als ik iets save in de BIOS.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee. CPU loopt op 3.1GHz ipv 2.4 en is 100% stabiel.
effe uit als in uit, en dan na 2 seconden weer aan?
Da's een veiligheids feature van asus, daarmee vangen ze het probleem op dat als je te ver overklokt en je pc boot niet meer dat je niet meer in de bios komt zonder cmos reset
Ik kom met een d820 op 3.6 ipv 2.8 standaard. Maar weet niet of ie 100% stabiel is, prime, pifast en bf2 doet ie wel, een crash in bf2 gebeurt wel eens maar de mensen waarmee ik speel hebben dat ook :)

• PilatuS
  • Niet online
Hij gaat ff een seconde of 3 uit en dan weer aan. Ik had al gelezen dat het idd hoorde maar als ik op stock draai doet ie het niet. Dat ie nadat ik iets in de BIOS verander ff uit gaat dat snap ik nog wel. Maar dat als ik in windows reboot dat ie dan ook uit gaat slaat nergens op.
Gelukkig is het nu ik klaar ben met oc'en gewoon 1x de PC aan en aan het eind van de dag de PC weer uit dus heb ik er geen last van.

• jj71
Mainuser X schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:34:
Zie dit topic. Heeft mijn nieuwe Conroe PC ook - ik moet in het BIOS de snelheid van het geheugen met de hand op 800 MHz zetten.

• jj71
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:43:
Vanaf s/n S0511... zijn goede voedingen, dus jij hebt geluk! Anders had je waarschijnlijk ook al lang iets gemerkt. De mijne was van die maand ervoor helaas. Maar ik heb contact gehad met Antec en als het goed is heb ik binnen een paar dagen een nieuwe voeding. :)
[...]
Dat zou mooi zijn, maar mijn voeding heeft geen revisie-aanduiding ("A3", "A4" o.i.d. op de sticker met de barcode die op de voeding zit) dus ik weet niet helemaal zeker of het inderdaad een nieuwe, verbeterde voeding is. Vanavond de processor maar eens een paar uurtjes flink laten zweten en kijken of 'ie het goed blijft doen.... *fingers crossed*

De problemen schijnen trouwens een combinatie van de voeding en het moederbord / BIOS versie te zijn. Ik heb de nieuwste BIOS voor dit moederbord meteen na installatie gedownload en geflashed (hij herkende de Conroe niet eens met de oorspronkelijke BIOS versie (ondanks de "Core 2 Duo" aanduiding op de doos van het moederbord) - "Intel CPU uCode loading error" bij booten).

[ Voor 3% gewijzigd door jj71 op 14-08-2006 13:44 ]

Verwijderd

jdj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar mijn voeding heeft geen revisie-aanduiding ("A3", "A4" o.i.d. op de sticker met de barcode die op de voeding zit) dus ik weet niet helemaal zeker of het inderdaad een nieuwe, verbeterde voeding is. Vanavond de processor maar eens een paar uurtjes flink laten zweten en kijken of 'ie het goed blijft doen.... *fingers crossed*

De problemen schijnen trouwens een combinatie van de voeding en het moederbord / BIOS versie te zijn. Ik heb de nieuwste BIOS voor dit moederbord meteen na installatie gedownload en geflashed (hij herkende de Conroe niet eens met de oorspronkelijke BIOS versie (ondanks de "Core 2 Duo" aanduiding op de doos van het moederbord) - "Intel CPU uCode loading error" bij booten).
Is het ook mogelijk om je BIOS te flashen wanneer je Conroe nog niet herkent wordt door je oorspronkelijke BIOS?

Verwijderd

Ik ben van plan een 40mm fan op men northbridge te zetten, om hem wat af te koelen.
Maar euh... moet die fan normaal blazen of zuigen? :)
(Koude lucht op de heatsink blazen of warme lucht wegblazen van heatsink)

• killer2
  • Laatst online: 24-05 22:10
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:05:
1101 is een hele mooie bios, ik draaide 0903 maar da's een beta.
ik moet wel bekennen dat ik geen verschil zie tussen 1101 en 0903 maar mijn overklok mogelijkheden worden beperkt door m'n tijdelijke cpu en niet door de bios of het board.

De p5w dh bios is naar mijn idee volwassen (al deed mijn board het met 0701 uit de doos het al perfect).
Overklokken is een eitje, mooie features en lekker stabiel.

Ik had deze tijdelijk om te kunnen switchen naar nvidia 590 als dat wat blijkt te zijn maar ondertussen zo gecharmeerd van dit board dat ie mag blijven.
werkt bij jouw dan ook de OC tool in de bios ?
bij mij roept hij steeds iets over het pad

• Shaidar

Shaidar

Dat deze P5W DH Deluxe met een BIOS versie onder de 401 (of was het nu 501) Conroe's niet correct detecteren, is omdat de microcode van retail Core 2 Duo's nog niet in die BIOS zat, enkel de engeering samples ...

En over die temperaturen van de chipset, jullie weten toch dat die temperatuurdiode in de southbridge zit, en niet in de northbridge? Die northbridge wordt ook een héél pak minder warm bij mij dan m'n southbridge.

En voor de gein moet je dan maar eens véél kopieren van en naar schijven die op he ICH7r hangen, dan verbrand je je vingers bijna aan die southbridge!

• Shaidar

Shaidar

Zo zien m'n Northbridge en southbridge heatsink eruit ... scheelt toch een 5-tal graden hoor...

(klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9909-2/DSC02656.JPG Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9912-2/DSC02657.JPG

Alle fotos hier (achteraan) : http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 12:48
shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:
Zo zien m'n Northbridge en southbridge heatsink eruit ... scheelt toch een 5-tal graden hoor...

(klik voor groot)

[afbeelding] [afbeelding]

Alle fotos hier (achteraan) : http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe
fix je pics svp (access denied)

Systeem Specs

• Shaidar

Shaidar

Occy74 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:04:
[...]
fix je pics svp (access denied)
Zou in orde moeten zijn ... moet dat script dat hackpogingen op m'n wordpress ziet en het IP van de "hacker" automagisch in de .htaccess deny list zet nog eens onder handen nemen ...

• humme
[quote]shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:

Knap werk!
Ik heb ook een P5W DH de luxe aangeschaft met een E6600. Vraag me alleen af of ik nu met mijn MB aan het werk moet of deze terug zal brengen. Je koopt toch geen MB voor meer dan 200 Euro die in een standaard Antec kast en onbelast al oververhit (47 tot 52 graden) raakt?
Dit lijkt mij toch een zaak voor ASUS om met een oplossing te komen.

• Shaidar

Shaidar

Het probleem is dat 'wij' helemaal niet weten hoe warm die northbridge of southbridge mogen worden. Heb even vluchtig rondgezocht op de website van Intel, maar zo direct niets gezien ... Als de limiet van die chipset op 70°C ligt, dan maakt het allemaal niet uit hé ... :)

• humme
shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:14:
Het probleem is dat 'wij' helemaal niet weten hoe warm die northbridge of southbridge mogen worden. Heb even vluchtig rondgezocht op de website van Intel, maar zo direct niets gezien ... Als de limiet van die chipset op 70°C ligt, dan maakt het allemaal niet uit hé ... :)
Als PC Probe II meegeleverd wordt met de vooringestelde waarde van max 45 graden dan neem ik aan dit de limiet is... Als het anders was zou er in de handleiding iets over te vinden moeten zijn.
Wel vreemd dat veel mensen met dit alarm van Probe II in de maag zitten en er geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb ASUS en mij leverancier hierover gemaild en wacht nog maar even met slopen tot eea duidelijk is.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.