Stalkert schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:06:
Even een update, een aantal probleempjes zijn reeds 'opgelost', andere nog niet.
[...]
HDD-led werkt nog steeds niet, ik las dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ook iemand met een oplossing? Heeft het misschien met de sata of raid aansluiting te maken?
Heb je stiekum al eens geprobeerd om het stekkertje om te draaien op je mobo?
Misschien hebben ze de + aanduiding verkeerd gezet. (dit kan geen kwaad)
[...]
Waarschijnlijk door nieuw geheugen en bios update(?) is mijn board nu een stuk cooler. Idlen komt mijn CPU niet boven de 40 graden (in bois gemeten) en stressed slechts een paar graadjes hoger

Misschien nog aan de hoge kant maar ben tevreden nu.
Veel bios updates bevatten dan ook updates voor powermanagement.
Ook vwordt er de laatste tijd veel geupdate i.v.m. Q-Fan (moet je wel aanzetten in Bios)
Met Q-fan gaat je cpu cooler maar zo snel draaien als nodig om de basis temperatuur van je cpu te halen, je hebt tgeenwoordig zelfs kans dat je fan zelfs stopt met draaien, en na een tijdje weer begint (als cpu weer warmer wordt dan ingesteld)
En bovendien 40 graden is NIET warm voor een intel processor. Ik installeer ze dagenlijk, en behalve celerons (30-37 graden) en pentium M's etc, komt er geen processor (p4, xeon, Pentium D,
Core2 duo) onder de 37 a 40 graden idle.
Bovendien is de idle temperatuur in je bios nooit nauwkeurig omdat in je bios je powermanagement nog niet werkt, en je processor dus op volle kracht staat te nixen, en dat levert ook warmte op.
In Windows idle zou hij koeler moeten zijn..,.
[...]
Dit werkt nu ook, het probleem was dat windows mijn USB aansluiten ook als drive detecteerde, dwz. dat mijn schijf later aan de beurt kwam, vandaar die H-schijf. Dit heb ik opgelost door de USB-controllers voor installeren even uit te zetten. Vind het nog steeds een beetje vreemd dat mijn USB-device voorrang krijgt op mijn schijven.
Waarschijnlijk is dit in de bios te regelen. Denk dat er wel iets staat van boot disk priority.
Wat betreft je afstandsbediening, fans gaan denk ik pas uit als dat ook kan qua temperaturen.
Check eens in de manual hoe dit precies werkt
[
Voor 0% gewijzigd door
rdfeij op 17-08-2006 21:49
. Reden: foutieve info verbeterd ]