Problemen met de Asus P5W-DH Deluxe + E6600 combinatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.841 views sinds 30-01-2008

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 21:11

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:01:
Nou, ik geloof niet dat dat zo hoort... Tijdens de installatie zie je rechtsonder ook van die vierkante blokjes bewegen om aan te geven dat de installatie nog steeds bezig is. Deze waren bij mij gestopt en ook de harddisk was niet meer aan het werk. Lijkt me toch niet normaal. Maarja dat maakt allemaal niet uit, m'n systeem draait nog steeds voor geen meter.. Het bordje gaat gewoon terug.

[...]
Bij mij exact hetzelfde kan gewoon niet normaal zijn heb ook nog een andere hdd geprobeert een Hitachi ook hetzelfde.

1 vraagje nog wat voor voeding gebruik jij ik een Antec Neo HE mischien dat dat iets doet.

Verwijderd

Ja, die heb ik ook.. hmm, zou dat iets kunnen zijn dan??
Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

Bij mij exact hetzelfde kan gewoon niet normaal zijn heb ook nog een andere hdd geprobeert een Hitachi ook hetzelfde.

1 vraagje nog way voor voeding gebruik jij ik een Antec Neo HE mischien dat dat iets doet.

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:17:

[...]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat er wat probleempjes waren Asus icm Neo 430 maar die zouden opgelost zijn mijn voeding is ook open gemaakt door Antec zegel is verbroken voeding zit in een nieuwe P150 kast heb er twee hier beide zegels verbroken.
Op eentje draait mn DFI/AMD combi zonder problemen.

Heb hier nog een nieuwe Smartpower 350 liggen wil vanavond nog 1 poging doen met die voeding en dan kap ik er echt mee.

Verwijderd

Ik lees net op de Antec site dat er wat problemen zijn met deze combinatie. zie link:
http://www.antec.com/ec/s...AQ.php?Qnumber=1&FAQno=22

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:28:
Ik lees net op de Antec site dat er wat problemen zijn met deze combinatie. zie link:
Zit die voeding ook in Antec-kasten (en dan specifiek deze kast)? Uit de specs kan ik dat niet opmaken namelijk (word geen type genoemt, alleen een Wattage).

Of word deze voeding alleen los verkocht?

Ik heb namelijk die kast besteld met eveneens het mobo en cpu uit dit topic, en hoop toch niet dat ik dit soort problemen ga tegenkomen.

Virussen? Scan ze hier!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

wildhagen schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:32:
[...]

Zit die voeding ook in Antec-kasten (en dan specifiek deze kast)? Uit de specs kan ik dat niet opmaken namelijk (word geen type genoemt, alleen een Wattage).

Of word deze voeding alleen los verkocht?

Ik heb namelijk die kast besteld met eveneens het mobo en cpu uit dit topic, en hoop toch niet dat ik dit soort problemen ga tegenkomen.
Nee daar zit hij niet in:

SP-500 PSU includes Advanced Cable Management, use only the cables you need

Ben nu spulletjes aan het aansluiten met die Smartpower 350 effe verloopje zoeken voor mn 7900.

Verwijderd

Ik zit hier met een moederbord waarvan de 2 gigabit controllers geen MAC adres krijgen :S

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:17:

[...]
Nou Erik we kunnen met Antec gaan bellen, met de smartpower start tie zo in een keer op zonder problemen in windows met de zelfde instal als met de Neo.

Zal nu even de drivers gaan installeren, maar voor mij is het duidelijk.

Verwijderd

Oke dat is mooi, althans mooi, ik ben iig blij dat ik nu weet waar aan het ligt! Morgen inderdaad dan met Antec bellen. Ik hoop dat we die voeding snel om kunnen ruilen...
Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Nou Erik we kunnen met Antec gaan bellen, met de smartpower start tie zo in een keer op zonder problemen in windows met de zelfde instal als met de Neo.

Zal nu even de drivers gaan installeren, maar voor mij is het duidelijk.

Verwijderd

Hoi,

Ook hier problemen met de P5W DH + E6600. Ik heb er Kingston KHX6000D2K2/2G memory bij (2 x 1Gb PC6000/DDR750 CL4, 1,8 volt).

Ik krijg tijdens booten 1 long, 3 short beeps. Na 10 seconden nog 1 OF 2 short beeps. Ik krijg geen beeld. Volgens bioscentral.com hebben deze beepcodes iets met geheugen te maken.

-Bios versie: 0701
-Voeding: Seasonic 430HB, 24pin + 4 pin connectors
-Nieuwe videokaart is nog niet binnen, dus getest met een oude PCI video kaart kaart (ook getest in mijn vorige systeem, videokaart werkt)

-Getest met beide memory modules tegelijk, en los van elkaar, in diverse memory slots.
-Getest met/zonder video kaart, met/zonder keyboard, met/zonder floppy. Geen HD's aangesloten geweest
-CMOS clear uitgevoerd
-Als ik na de beeps het systeem een tijdje (10 minuten) aan laat staan, en ik zet hem uit en aan, krijg ik soms GEEN beeps. Na een CMOS reset krijg ik dan soms weer beeps. Dit is een beetje onvoorspelbaar.

Bios flashen nog niet geprobeerd, want ik dacht dat je ook voor EZflash beeld minimaal moet hebben? Floppy doet iig niks.

Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen?

Beide komen bij Alternate vandaan. Ik heb ze ook een mail gestuurd met deze vragen. Maar op shop-survey lees ik wisselende verhalen over de support, dus misschien stuur ik het zaakje liever terug. Doen ze daar moeilijk over?

Verwijderd

hier draait hij nu als een zonnetje (nou ja bij een vriend van me want het is niet mijn PC)

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Zo na alle problemen met de combinatie P5W-DH / E6600 van gisteren nu eindelijk goed nieuws, de problemen werden dus veroorzaakt door de voeding Antec Neo HE430 nu gebruik ik een Antec Smartpower 350 watt en loopt als een trein al vind ik het posten wel heel lang duren maar dat lees je in veel forums als klacht.

Maarja ik heb hem nu op 3200mhz lopen op default V-core niet echt bijzonder maar ben tevree. :*)

Morgen maar is gaan bellen met Antec kijken wat ze voor oplossing hebben voor de Neo

Verwijderd

Bacosjaco schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:50:
Zo na alle problemen met de combinatie P5W-DH / E6600 van gisteren nu eindelijk goed nieuws, de problemen werden dus veroorzaakt door de voeding Antec Neo HE430 nu gebruik ik een Antec Smartpower 350 watt en loopt als een trein al vind ik het posten wel heel lang duren maar dat lees je in veel forums als klacht.

Maarja ik heb hem nu op 3200mhz lopen op default V-core niet echt bijzonder maar ben tevree. :*)

Morgen maar is gaan bellen met Antec kijken wat ze voor oplossing hebben voor de Neo
wat voor een koeler?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Ik gebruik de Scythe ninja erg groot gevaarte heb alleen nog niet gekeken wat de temps zijn stressed wat is daar eigenlijk het beste proggie voor op die Asus of gewoon met everest.

Trouwens op 1.325 volt lijkt tie ook prime stabiel loopt nu een uurtje

[ Voor 10% gewijzigd door Bacosjaco op 13-08-2006 21:59 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Voor Conroes kan je beter "CoreTemp" gebruiken, die leest de temperatuur rechtstreeks uit van de diode op de CPU, en niet die op het moederbord onder de socket ... Verschiet niet van de temperaturen eh :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo,

Ik zaterdat een systeempje aangeschaft

Mobo = P5w dh deluxe
Proc = E6600
Geheugen = ocz ddr2 800
video = saphire x 1900xt
voeding en kast van coolermaster
prc cooler = antec freezer

Ik heb ook het probleem van dat de bios scherm blijft hangen zo n 10 sec inderdaad ik heb alle onboard dingen uit gezet en alle usb apparatuur geunpluged maar toch het zelfde probleem. Ik denk dat het aan het mobo ligt.

Verwijderd

zet je fancy post schermpje uit, disable alle pata poorten die je niet gebruikt.
Goeie bios erop (0901 of 1101).
Zet eventuel usb legacy uit, en zorg dat hyperpath ed allemaal disabled zijn.
Mijn board boot razendsnel.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hier in ieder geval iemand die totaal geen problemen heeft met het bord. :) Ik heb net als shaidar AS5 onder de heatsinks gesmeerd, die kapjes eraf gesloopt, en de temps van m'n moederbord zweven nu ergens onder de 40 graden met een OC van de FSB naar 333MHz (E6600 op 3.0GHz, werkelijk superstabiel op de standaard Vcore :| )
Dus ik heb niets te klagen! :) Ik meld het even om potentiele kopers niet direct te laten afschrikken door enkele slechte ervaringen.

Voor de probleemhebbers, jullie zeggen dat er rare dingen omtrend de firewire in het apparaatbeheer te zien is, deze controller al eens uitgeschakeld in het BIOS? Of niet per ongeluk een stekkertje de interne IEEE1394 poort verkeerd aangesloten?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mainuser X
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:10:
zet je fancy post schermpje uit, disable alle pata poorten die je niet gebruikt.
Goeie bios erop (0901 of 1101).
Zet eventuel usb legacy uit, en zorg dat hyperpath ed allemaal disabled zijn.
Mijn board boot razendsnel.
Ik heb al bij asus gekeken maar de laatste bios versie is 08 01hoe kom je aan de nieuwe versies en zijn deze wel van asus ?

Verwijderd

Ik heb al bij asus gekeken maar de laatste bios versie is 08 01hoe kom je aan de nieuwe versies en zijn deze wel van asus ?
1101 staat inmiddels op de officiele Asus support site. Rechtstreekse download:

ftp://dlsvr02.asus.com/pu...DH%20Deluxe/P5WDH1101.zip

• Mainuser X
ok thx ga ik proberen

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

--MeAngry-- schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:13:
Hier in ieder geval iemand die totaal geen problemen heeft met het bord. :) Ik heb net als shaidar AS5 onder de heatsinks gesmeerd, die kapjes eraf gesloopt, en de temps van m'n moederbord zweven nu ergens onder de 40 graden met een OC van de FSB naar 333MHz (E6600 op 3.0GHz, werkelijk superstabiel op de standaard Vcore :| )
Dus ik heb niets te klagen! :) Ik meld het even om potentiele kopers niet direct te laten afschrikken door enkele slechte ervaringen.

Voor de probleemhebbers, jullie zeggen dat er rare dingen omtrend de firewire in het apparaatbeheer te zien is, deze controller al eens uitgeschakeld in het BIOS? Of niet per ongeluk een stekkertje de interne IEEE1394 poort verkeerd aangesloten?
Mijn problemen die te zien waren in apparaatbeheer (ook na disabelen in de bios)zijn opgelost door het verwisselen van de voeding het bekende probleem Antec Neo HE met asus bordjes het zou opgelost zijn volgens Antec door een modificatie mijn voeding is ook open geweest. (zegel verbroken) maar met de P5W steekt het toch weer de kop op.

Hier een voorbeeldje van wat je te zien kreeg in Apparaatbeheer zie gebruiker BigDisk:

http://www.xtremesystems....hread.php?t=110193&page=8

En ja ook hij gebruikt de Antec Neo HE .

Nu een AntecSmartpower 350watt 1x12 volts lijn van 16 A el cheapo voedinkje eraan gehangen en werkt als een trein apparaatbeheer is ook uitroeptekenvrij O-) .

Draai nu FSB 356 dus 3200MHZ op 1.325 volt 10 uur primestabiel .

De onhebbelijkheden met het booten zijn inderdaad allemaal bios gerelateerd en zijn op te lossen, dus ja nu kan ik ook aan de slag met het optimalisen van de koeling op het bordje en ga ik denk ik veel plezier van het bordje krijgen >:)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:56:
Ik zit hier met een moederbord waarvan de 2 gigabit controllers geen MAC adres krijgen :S
MAC adres hebben ze altijd omdat dit gekoppeld is aan de controller en ook uniek is. Wat jij bedoeld waarschijnlijk is dat ze geen IP krijgen toegewezen via DHCP (van je router/server oid).

Dit heb ik ook en is bij mij niet opgelost met driverupdates ofzo. Heb gewoon een vast IP gegeven en toen werkte het prima. Tis niet optimaal, maar ik had geen zin om er verder op in te gaan omdat eigenlijk mijn kabel ook niet klopt (schijnbaar twee aders op twee meter afstand kapot). Iig zou je eerst eens moeten kijken naar IP vastzetten en daarna andere kabels proberen. Als het niet aan de kabels ligt ga ik ook verder kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 14-08-2006 10:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:28:
Kijk eens naar de review van de Antec Neo HE 430 op www.silentpcreviews.com

Er zijn inderdaad bekende problemen met de Neo HE 430 voeding en een aantal moederborden, met name Asus moederborden. De problemen zouden niet meer voor moeten komen met nieuwere versies van de voeding (vanaf revisie A4, die sinds ongeveer maart 2006 geleverd wordt).

Ik heb dit weekend een Conroe PC in elkaar gezet met E6600 en Asus P5B Deluxe/WiFi-AP in een Antec P150 kast (met de Neo HE 430 voeding). Ik merkte dat de winkel waar ik die kast heb gekocht me helaas een oude versie heeft gegeven (serienummer van de voeding begint met S0511... wat betekent dat 'ie van november 2005 is).

Tot nu toe werkt de computer zonder problemen, maar ik heb nog geen zware belasting op de processor gezet. Sommige mensen melden dat de problemen (computer gaat spontaan uit e.d.) pas optreden nadat de CPU een tijd lang hard heeft staan te werken. Ik ga 'm binnenkort eens goed testen.

• Mainuser X
Trouwens zijn er mensen die last hebben dat het geheugen te laag word herkent. Ik heb ocz geheugen ddr 800 maar hij ziet geen pc 6400 maar 4300.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:27:
Ook hier problemen met de P5W DH + E6600. Ik heb er Kingston KHX6000D2K2/2G memory bij (2 x 1Gb PC6000/DDR750 CL4, 1,8 volt).

Ik krijg tijdens booten 1 long, 3 short beeps. Na 10 seconden nog 1 OF 2 short beeps. Ik krijg geen beeld. Volgens bioscentral.com hebben deze beepcodes iets met geheugen te maken.

-Bios versie: 0701
-Voeding: Seasonic 430HB, 24pin + 4 pin connectors
-Nieuwe videokaart is nog niet binnen, dus getest met een oude PCI video kaart kaart (ook getest in mijn vorige systeem, videokaart werkt)

-Getest met beide memory modules tegelijk, en los van elkaar, in diverse memory slots.
-Getest met/zonder video kaart, met/zonder keyboard, met/zonder floppy. Geen HD's aangesloten geweest
-CMOS clear uitgevoerd
-Als ik na de beeps het systeem een tijdje (10 minuten) aan laat staan, en ik zet hem uit en aan, krijg ik soms GEEN beeps. Na een CMOS reset krijg ik dan soms weer beeps. Dit is een beetje onvoorspelbaar.

Bios flashen nog niet geprobeerd, want ik dacht dat je ook voor EZflash beeld minimaal moet hebben? Floppy doet iig niks.
/me heeft ook last van 1lang/3kort-beeps.. :|
Opvallend is dat het systeem het vaak wel doet...
Ik verweet het tot zo ver de vga-kaart.. omdat deze tevens plakkerig uit de doos kwam (bah) heb ik deze DOA gemeld bij de leverancier.. hopenlijk krijg ik deze week een nieuwe binnen...

Ben benieuwd of de vga danwel het bios gaat schelen ...

Blijf in ieder geval dit topic volgen en zal mijn ervaringen posten..

(soms is het helemaal niet leuk het nieuwste van het nieuwste te hebben ;( )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 14:34 ]

Verwijderd

Vanaf s/n S0511... zijn goede voedingen, dus jij hebt geluk! Anders had je waarschijnlijk ook al lang iets gemerkt. De mijne was van die maand ervoor helaas. Maar ik heb contact gehad met Antec en als het goed is heb ik binnen een paar dagen een nieuwe voeding. :)
jdj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:09:
[...]

Kijk eens naar de review van de Antec Neo HE 430 op www.silentpcreviews.com

Er zijn inderdaad bekende problemen met de Neo HE 430 voeding en een aantal moederborden, met name Asus moederborden. De problemen zouden niet meer voor moeten komen met nieuwere versies van de voeding (vanaf revisie A4, die sinds ongeveer maart 2006 geleverd wordt).

Ik heb dit weekend een Conroe PC in elkaar gezet met E6600 en Asus P5B Deluxe/WiFi-AP in een Antec P150 kast (met de Neo HE 430 voeding). Ik merkte dat de winkel waar ik die kast heb gekocht me helaas een oude versie heeft gegeven (serienummer van de voeding begint met S0511... wat betekent dat 'ie van november 2005 is).

Tot nu toe werkt de computer zonder problemen, maar ik heb nog geen zware belasting op de processor gezet. Sommige mensen melden dat de problemen (computer gaat spontaan uit e.d.) pas optreden nadat de CPU een tijd lang hard heeft staan te werken. Ik ga 'm binnenkort eens goed testen.

• Dukey

Dukey

Mainuser X schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:34:
Trouwens zijn er mensen die last hebben dat het geheugen te laag word herkent. Ik heb ocz geheugen ddr 800 maar hij ziet geen pc 6400 maar 4300.
Te laag herkend? Kwestie van dat je moederbord er voor kiest om je processor 1:1 te laten lopen met het geheugen. De SPD van je geheugen heeft een waarde voor PC4300 en vervolgens weet het moederbord hoe hij het geheugen moet instellen.

M.a.w. je moet het zelf instellen als ddr 800...

Als je niet weet hoe, zie manual.

Als ik alle vragen zie die langskomen in nieuwe topics en in deze thread dan vraag ik me toch waar mensen mee bezig zijn (en meestal weten ze ook niet het echte "probleem" te achterhalen laat staan te vertalen naar iets waarmee andere mensen mee kunnen helpen). Veel is allang bekend, standaard gedrag van een pc of verkeerd gebruik. Lees die handleidingen eens door aub, voordat je dingen gaat bestempelen als PROBLEEM....

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 14-08-2006 11:53 ]

Verwijderd

Welke BIOS is nu het beste voor stabiliteit, snel opstarten en overklokken? De 0903 waarvan velen al hebben gezegd dat die goed is, of de recentere 1101 van Asus zelf, of nog een andere?

Verwijderd

So far the 1101 is very stable for me, no issues.
The fact that Asus put it on their supported BIOS list is a great sign.

Only my 6400 OCZ memory is recognised only as 5300, but I must have missed something in the Bios.

Ralph
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:36:
Welke BIOS is nu het beste voor stabiliteit, snel opstarten en overklokken? De 0903 waarvan velen al hebben gezegd dat die goed is, of de recentere 1101 van Asus zelf, of nog een andere?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 12:57 ]

Verwijderd

1101 is een hele mooie bios, ik draaide 0903 maar da's een beta.
ik moet wel bekennen dat ik geen verschil zie tussen 1101 en 0903 maar mijn overklok mogelijkheden worden beperkt door m'n tijdelijke cpu en niet door de bios of het board.

De p5w dh bios is naar mijn idee volwassen (al deed mijn board het met 0701 uit de doos het al perfect).
Overklokken is een eitje, mooie features en lekker stabiel.

Ik had deze tijdelijk om te kunnen switchen naar nvidia 590 als dat wat blijkt te zijn maar ondertussen zo gecharmeerd van dit board dat ie mag blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 13:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik draai nu een weekje ofzo met de 0901 en heb er op 1 ding na geen problemen mee. Het enige is dat de PC ff uit gaat als ik in windows zeg dat ik wil rebooten en als ik iets save in de BIOS.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee. CPU loopt op 3.1GHz ipv 2.4 en is 100% stabiel.

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:09:
Ik draai nu een weekje ofzo met de 0901 en heb er op 1 ding na geen problemen mee. Het enige is dat de PC ff uit gaat als ik in windows zeg dat ik wil rebooten en als ik iets save in de BIOS.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee. CPU loopt op 3.1GHz ipv 2.4 en is 100% stabiel.
effe uit als in uit, en dan na 2 seconden weer aan?
Da's een veiligheids feature van asus, daarmee vangen ze het probleem op dat als je te ver overklokt en je pc boot niet meer dat je niet meer in de bios komt zonder cmos reset
Ik kom met een d820 op 3.6 ipv 2.8 standaard. Maar weet niet of ie 100% stabiel is, prime, pifast en bf2 doet ie wel, een crash in bf2 gebeurt wel eens maar de mensen waarmee ik speel hebben dat ook :)

• PilatuS
  • Niet online
Hij gaat ff een seconde of 3 uit en dan weer aan. Ik had al gelezen dat het idd hoorde maar als ik op stock draai doet ie het niet. Dat ie nadat ik iets in de BIOS verander ff uit gaat dat snap ik nog wel. Maar dat als ik in windows reboot dat ie dan ook uit gaat slaat nergens op.
Gelukkig is het nu ik klaar ben met oc'en gewoon 1x de PC aan en aan het eind van de dag de PC weer uit dus heb ik er geen last van.

• jj71
Mainuser X schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:34:
Zie dit topic. Heeft mijn nieuwe Conroe PC ook - ik moet in het BIOS de snelheid van het geheugen met de hand op 800 MHz zetten.

• jj71
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:43:
Vanaf s/n S0511... zijn goede voedingen, dus jij hebt geluk! Anders had je waarschijnlijk ook al lang iets gemerkt. De mijne was van die maand ervoor helaas. Maar ik heb contact gehad met Antec en als het goed is heb ik binnen een paar dagen een nieuwe voeding. :)
[...]
Dat zou mooi zijn, maar mijn voeding heeft geen revisie-aanduiding ("A3", "A4" o.i.d. op de sticker met de barcode die op de voeding zit) dus ik weet niet helemaal zeker of het inderdaad een nieuwe, verbeterde voeding is. Vanavond de processor maar eens een paar uurtjes flink laten zweten en kijken of 'ie het goed blijft doen.... *fingers crossed*

De problemen schijnen trouwens een combinatie van de voeding en het moederbord / BIOS versie te zijn. Ik heb de nieuwste BIOS voor dit moederbord meteen na installatie gedownload en geflashed (hij herkende de Conroe niet eens met de oorspronkelijke BIOS versie (ondanks de "Core 2 Duo" aanduiding op de doos van het moederbord) - "Intel CPU uCode loading error" bij booten).

[ Voor 3% gewijzigd door jj71 op 14-08-2006 13:44 ]

Verwijderd

jdj schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:41:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar mijn voeding heeft geen revisie-aanduiding ("A3", "A4" o.i.d. op de sticker met de barcode die op de voeding zit) dus ik weet niet helemaal zeker of het inderdaad een nieuwe, verbeterde voeding is. Vanavond de processor maar eens een paar uurtjes flink laten zweten en kijken of 'ie het goed blijft doen.... *fingers crossed*

De problemen schijnen trouwens een combinatie van de voeding en het moederbord / BIOS versie te zijn. Ik heb de nieuwste BIOS voor dit moederbord meteen na installatie gedownload en geflashed (hij herkende de Conroe niet eens met de oorspronkelijke BIOS versie (ondanks de "Core 2 Duo" aanduiding op de doos van het moederbord) - "Intel CPU uCode loading error" bij booten).
Is het ook mogelijk om je BIOS te flashen wanneer je Conroe nog niet herkent wordt door je oorspronkelijke BIOS?

Verwijderd

Ik ben van plan een 40mm fan op men northbridge te zetten, om hem wat af te koelen.
Maar euh... moet die fan normaal blazen of zuigen? :)
(Koude lucht op de heatsink blazen of warme lucht wegblazen van heatsink)

• killer2
  • Laatst online: 24-05 22:10
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:05:
1101 is een hele mooie bios, ik draaide 0903 maar da's een beta.
ik moet wel bekennen dat ik geen verschil zie tussen 1101 en 0903 maar mijn overklok mogelijkheden worden beperkt door m'n tijdelijke cpu en niet door de bios of het board.

De p5w dh bios is naar mijn idee volwassen (al deed mijn board het met 0701 uit de doos het al perfect).
Overklokken is een eitje, mooie features en lekker stabiel.

Ik had deze tijdelijk om te kunnen switchen naar nvidia 590 als dat wat blijkt te zijn maar ondertussen zo gecharmeerd van dit board dat ie mag blijven.
werkt bij jouw dan ook de OC tool in de bios ?
bij mij roept hij steeds iets over het pad

• Shaidar

Shaidar

Dat deze P5W DH Deluxe met een BIOS versie onder de 401 (of was het nu 501) Conroe's niet correct detecteren, is omdat de microcode van retail Core 2 Duo's nog niet in die BIOS zat, enkel de engeering samples ...

En over die temperaturen van de chipset, jullie weten toch dat die temperatuurdiode in de southbridge zit, en niet in de northbridge? Die northbridge wordt ook een héél pak minder warm bij mij dan m'n southbridge.

En voor de gein moet je dan maar eens véél kopieren van en naar schijven die op he ICH7r hangen, dan verbrand je je vingers bijna aan die southbridge!

• Shaidar

Shaidar

Zo zien m'n Northbridge en southbridge heatsink eruit ... scheelt toch een 5-tal graden hoor...

(klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9909-2/DSC02656.JPG Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9912-2/DSC02657.JPG

Alle fotos hier (achteraan) : http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 12:48
shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:
Zo zien m'n Northbridge en southbridge heatsink eruit ... scheelt toch een 5-tal graden hoor...

(klik voor groot)

[afbeelding] [afbeelding]

Alle fotos hier (achteraan) : http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe
fix je pics svp (access denied)

Systeem Specs

• Shaidar

Shaidar

Occy74 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:04:
[...]
fix je pics svp (access denied)
Zou in orde moeten zijn ... moet dat script dat hackpogingen op m'n wordpress ziet en het IP van de "hacker" automagisch in de .htaccess deny list zet nog eens onder handen nemen ...

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:08
[quote]shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:

Knap werk!
Ik heb ook een P5W DH de luxe aangeschaft met een E6600. Vraag me alleen af of ik nu met mijn MB aan het werk moet of deze terug zal brengen. Je koopt toch geen MB voor meer dan 200 Euro die in een standaard Antec kast en onbelast al oververhit (47 tot 52 graden) raakt?
Dit lijkt mij toch een zaak voor ASUS om met een oplossing te komen.

• Shaidar

Shaidar

Het probleem is dat 'wij' helemaal niet weten hoe warm die northbridge of southbridge mogen worden. Heb even vluchtig rondgezocht op de website van Intel, maar zo direct niets gezien ... Als de limiet van die chipset op 70°C ligt, dan maakt het allemaal niet uit hé ... :)

• humme
shaidar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:14:
Het probleem is dat 'wij' helemaal niet weten hoe warm die northbridge of southbridge mogen worden. Heb even vluchtig rondgezocht op de website van Intel, maar zo direct niets gezien ... Als de limiet van die chipset op 70°C ligt, dan maakt het allemaal niet uit hé ... :)
Als PC Probe II meegeleverd wordt met de vooringestelde waarde van max 45 graden dan neem ik aan dit de limiet is... Als het anders was zou er in de handleiding iets over te vinden moeten zijn.
Wel vreemd dat veel mensen met dit alarm van Probe II in de maag zitten en er geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb ASUS en mij leverancier hierover gemaild en wacht nog maar even met slopen tot eea duidelijk is.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ben benieuwd naar de reactie, want het irriteert me ook een beetje. Heb er bewust Probe afgepleurd, word ik er niet de hele tijd aan herinnert ;)

• Dukey

Dukey

wat betreft de chipset temperatuur. Deze was eerst bij mij rond de 50 graden toen ik nog een Intel 830 draaide. Nu met een E6400 wordt ie niet warmer dan 40 graden. Ik kan me voorstellen dat de temperatuur van de processor ermee te maken had en zo de chipset verwarmde (mijn koeler is een Zalman 7700CU).

Misschien iets om naar te kijken bij jullie. Trouwens PC probe kun je aanpassen zodat de limieten hoger liggen, dan komt ie tenminste niet met dat alarm steeds. Overigens word PC Probe op verschillende moederborden gebruikt, dus de gebruikte limieten willen niet zeggen dat dit ook voor de Asus P5W DH Deluxe gelden.

• Shaidar

Shaidar

We zouden iemand moeten vinden met een ander moederbord dan deze P5W DH, maar wél een intel chipset en ook van Asus, en dan die waardes van Asus Probe vergelijken.

Trouwens, bah Asus Probe, lang leve Speedfan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:43:
[...]

/me heeft ook last van 1lang/3kort-beeps.. :|
Opvallend is dat het systeem het vaak wel doet...
Ik verweet het tot zo ver de vga-kaart.. omdat deze tevens plakkerig uit de doos kwam (bah) heb ik deze DOA gemeld bij de leverancier.. hopenlijk krijg ik deze week een nieuwe binnen...

Ben benieuwd of de vga danwel het bios gaat schelen ...

Blijf in ieder geval dit topic volgen en zal mijn ervaringen posten..

(soms is het helemaal niet leuk het nieuwste van het nieuwste te hebben ;( )
1 lang/3 korte beep zou iets met het memory moeten zijn. Als jouw machine het meestal wel doet zou je je memory eens kunnen testen (www.memtest86.com).

Ik heb nu een reepje generiek PC4200 geleend, dat helpt niks, nog steeds die beepjes. Andere voeding of proc om te testen heb ik helaas niet, dus morgen ga ik met het spul terug naar Alternate.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:41:
de laatste op de asus site is 901, als je op de ftp kijtk tenminste.
903 is een beta, ik draai 903 en kan nu pas behoorlijk overklokken (voorlopig met een d820).

Als je last hebt van traag opstarten:
- disable legacy usb (als je het niet nodig hebt, waarschijnlijk niet)
- disable de pata drives/poorten die je niet gebruikt
- disable de 2e sata controller als je die niet gebruikt (is die zwarte poort bij de backplate en de externe sata poort)
- disable firewire als je die niet gebruikt.
- splash screen uit, maar die had je zelf al gevonden

Sinds 903 boot ie bij mij in enkele seconden, en ik heb er 2 usb devices aan hangen (muis en joystick), 3 sata drives en aangepaste timings voor mem.
Ik heb ook een p5w dh deluxe in bestelling staan en wil alvast de nieuwste drivers / bios downloaden. Kan je me misschien de links geven van die ftp waar je naar refereerd? :) Alvast bedankt!

Beroeps brabander

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:37:
Ik ben van plan een 40mm fan op men northbridge te zetten, om hem wat af te koelen.
Maar euh... moet die fan normaal blazen of zuigen? :)
(Koude lucht op de heatsink blazen of warme lucht wegblazen van heatsink)
Iemand? :)

• Mainuser X
Ik heb nog steeds de zelfde problemen met het bios Alle opties uitgezet echt alles. alle usb apparatuur gedisconect en ps/2 muis en toetsenboard maar het probleem blijft. Mijn bios is 1101.

Ben ik de enige nog met dit probleem.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Afaik blazen de meeste Northbridge koelers :)

• jj71
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:35:
[...]
Is het ook mogelijk om je BIOS te flashen wanneer je Conroe nog niet herkent wordt door je oorspronkelijke BIOS?
De computer werkte voor de update wel gewoon ondanks de melding "Intel CPU uCode loading error". Ik hoefde er dus geen andere processor op te zetten of andere truken uit te halen om de BIOS te updaten.

In de BIOS zit een flash update utility (EZ Flash 2). Je kunt de BIOS update op een floppy of USB stick zetten en vanuit deze utility de BIOS updaten.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:30:
[...]

1101 staat inmiddels op de officiele Asus support site. Rechtstreekse download:

ftp://dlsvr02.asus.com/pu...DH%20Deluxe/P5WDH1101.zip
Hèhè eindelijk gevonden :D

Beroeps brabander

• humme
humme schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:48:
[...]

Als PC Probe II meegeleverd wordt met de vooringestelde waarde van max 45 graden dan neem ik aan dit de limiet is... Als het anders was zou er in de handleiding iets over te vinden moeten zijn.
Wel vreemd dat veel mensen met dit alarm van Probe II in de maag zitten en er geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb ASUS en mij leverancier hierover gemaild en wacht nog maar even met slopen tot eea duidelijk is.
Antwoord van ASUS op mijn vraag wat te doen met mb temp van 47-52 graden.

Geachte heer,

Deze temperaturen zijn normaal. U zou eventueel de BIOS nog kunnen updaten voor het regelmatig draaien van de fan.

Met vriendelijke groet,
Asus Support Team

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Oke dan, dus dan zijn dat de normale temperaturen. Dus ik hoef niet mn moederbord te slopen. Ben wel benieuwd. Stack cool verlaagt de temp toch met plus minus 20 graden, dan zou het bord nu dus 70 moeten zijn haha. Maar ja als dit dan goed is, zal het wel. Ik heb vorig week ook een mail gestuurd naar asus met deze vraag.

• jj71
47-52 graden? Vergeleken bij die van mij is dat erg heet.

Mijn E6600 wordt in idle toestand niet warmer dan 30-32 graden, en zelfs na drie kwartier volle belasting op beide cores (met een CPU burn programmaatje) is 'ie niet warmer dan 42 graden. De "motherboard temperature" (volgens Asus PC Probe II) komt ook niet boven een graad of 38.

Ik gebruik de standaard Intel koeler in een Antec P150 kast (met de fan van de kast op de laagste stand). Ik clock 'm niet over.

[ Voor 13% gewijzigd door jj71 op 15-08-2006 16:41 . Reden: (opmerking niet overclocken) ]

• Shaidar

Shaidar

jdj schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38:

Mijn E6600 wordt in idle toestand niet warmer dan 30-32 graden, en zelfs na drie kwartier volle belasting op beide cores (met een CPU burn programmaatje) is 'ie niet warmer dan 42 graden. De "motherboard temperature" (volgens Asus PC Probe II) komt ook niet boven een graad of 38.

Ik gebruik de standaard Intel koeler in een Antec P150 kast (met de fan van de kast op de laagste stand). Ik clock 'm niet over.
Heb jij het nu over de temperatuur van je CPU of over de temperatuur van je chipset/moederbord?

Want 30°C idle voor een Core 2 Duo E6600 is mijn inziens véél ... ik zit idle aan 20/22°C, en stressed iets van een 35°C.

• Donski
Als jou moederbord temp niet boven de 38 komt, ben je een van de weinige. Op foras overal klaagt men over de temperaturen van het mobo, tussen 47 en 52 graden. Het antwoord van asus daarentegen is wel duidelijk. Mijn 6600 word ongeveer 34 als ik hm echt laat werken.

• Donski
Op anandtech staan er ook al forums over de temp van de p5w btw.

• Shaidar

Shaidar

Donski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:50:
Als jou moederbord temp niet boven de 38 komt, ben je een van de weinige. Op foras overal klaagt men over de temperaturen van het mobo, tussen 47 en 52 graden. Het antwoord van asus daarentegen is wel duidelijk. Mijn 6600 word ongeveer 34 als ik hm echt laat werken.
Je moet anders maar eens m'n posts in deze thread nalezen, en mijn foto's bekijken, dan snap je onmiddellijk waarom ik zo'n lagere temperaturen heb :)

• Donski
Ik lette niet op je naam. Ik heb eergister nog met je lopen mailen. Daar heb ik de fotos heel goed bekeken hahaha. Zal voortaan eerst naar naam kijken, dan pas reageren! Trouwens als 47 normaal is voor deze borden volgens asus, moet je maar uitkijken dat je niet een onderkoelde mobo krijgt straks haha.

[ Voor 28% gewijzigd door Donski op 15-08-2006 17:16 ]

• Shaidar

Shaidar

Donski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:13:
Ik lette niet op je naam. Ik heb eergister nog met je lopen mailen. Daar heb ik de fotos heel goed bekeken hahaha. Zal voortaan eerst naar naam kijken, dan pas reageren!
;)

Misschien maak ik er wel een thread over, dat iedereen zijn P5W zo kan modden - alhoewel er al zo'n thread is op Xtremesystems...

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36

WTM

In november wil ik ook nieuwe PC samenstellen. Ik volg al enige tijd diverse topics over C2D geschikte mobo's. Zoals ik er nu tegenoversta moet het een Asus P5W-DH Deluxe worden, mooi mobo lijkt me.

Wat ik eerder in dit topic las, is dat de temperaturen (m.i.) redelijk hoog worden maar dat een e-mail van Asus meld dat dit geen zorgen moet baren. Toch lijkt het me niet gek om 'm dusdanig te modden (zoals meer mensen gedaan hebben) dat hij wat koeler gaat lopen. Mijn huidige mobo (Asus P5GD1 Pro) zit rond de 38 graden, aardige temp. dacht ik zo.

Hoe zit het nu met garantie op je mobo, als je koelpasta weghaalt en die Asus stickers etc. ben je die dan kwijt?

p.s. @shaidar
De guide op het Engelstalige forum ziet er goed uit maar een andere in het NL word ook zeker gewaardeerd. (Zal namelijk de eerste keer zijn dat ik dergelijke dingen ga modden aan een mobo)

• TheNephilim
  • Laatst online: 20-05 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

Ooooh, ik sta ook te trappelen om m'n PC in elkaar te kunnen zetten.

Maarnee, alle onderdelen zijn binnen behalve het geheugen waar ik dus nog 2 weken op kan wachten.. |:( :'(

Echt jammer is dat (op)...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Bernardo schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:21:

Maarnee, alle onderdelen zijn binnen behalve het geheugen waar ik dus nog 2 weken op kan wachten.. |:( :'(

Van alle bestelde onderdelen heb ik het mem al ;) (die had ik al namelijk)

http://wiki.p5wdh.de/doku.php?id=downloads:bios staat 1101, iemand al draaien?

• Shaidar

Shaidar

Gman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:04:
[...]

Van alle bestelde onderdelen heb ik het mem al ;) (die had ik al namelijk)

http://wiki.p5wdh.de/doku.php?id=downloads:bios staat 1101, iemand al draaien?
Natuurlijk, niets bijzonders, alleen wat meer controle over vDimm, én die overclock profiles zijn erbij gekomen ...

• Stalkert

Voor mij ligt nog geheugen klaar bij Zercom, ik hoef het niet meer, volgens mij kun je het zo ophalen.
Is wel Kingston 2gb Pc2-5300 667mhz Ddr2 Non-ecc Cl5 Dimm (kit Of 2x1gb)

• TheNephilim
  • Laatst online: 20-05 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

Nee bedankt, ik wil eigenlijk wel persé dat geheugen erbij hebben. Nouja misschien dat het eerder is. Je weet het maar nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:27:
Hoi,

Vandaag het bord + memory + proc laten testen bij Alternate. Het kwam daar (met andere graka en voeding) wel door de POST. Hier thuis weer dezelfde piepjes 8)7 Morgen komt m'n nieuwe graka, dan dus verder testen.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik wacht al sinds 25 juli op mijn pc :p
Krijg em 24 augustus pas binnen....
(sorry voor offtopic)

Beroeps brabander

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

shaidar schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Heb jij het nu over de temperatuur van je CPU of over de temperatuur van je chipset/moederbord?

Want 30°C idle voor een Core 2 Duo E6600 is mijn inziens véél ... ik zit idle aan 20/22°C, en stressed iets van een 35°C.
Dat ligt er natuurlijk wel aan hoe hoog de temperatuur is in de kamer waar je je pc('s) hebt staan. Het wordt een beetje lastig om bij een kamertemperatuur van 26C een idle CPU temp van 20-22C te halen.

Mijn idle temp is zo'n 27C met CPU fan op 2900rpm bij een kamertemperatuur van 25-26C. Als bij jdj z'n kamertemperatuur nog een aantal graadjes warmer is dan is een idle temp van 30-32C helemaal niet zo vreemd toch. Zeker niet als hij de stock CPU cooler gebruikt.

Ik vind overigens het verschil bij jou tussen idle en stressed best hoog. Het temp verschil is het dubbele van wat het bij mij is. 27C idle en zo'n 34C stressed.
Donski schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:50:
Mijn mobo temp schommelt zo tussen de 35C en 38C. Ik heb 2 x 120mm fan (@1200rpm) in mijn Antec Sonata II blazen/zuigen. Ik vond het al aan de hoge kant maar mag blijkbaar nog niet klagen.

[ Voor 22% gewijzigd door XXlerator op 16-08-2006 09:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:57:
[...]

Vandaag het bord + memory + proc laten testen bij Alternate. Het kwam daar (met andere graka en voeding) wel door de POST. Hier thuis weer dezelfde piepjes 8)7 Morgen komt m'n nieuwe graka, dan dus verder testen.
/me volgt gretig uw vorderingen...

mijn Graka ligt inmiddels bij de leverancier..
ik hoop deze week nog een vervanger te krijgen
* vingers kruist *

• jj71
XXlerator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:39:
[...]Mijn idle temp is zo'n 27C met CPU fan op 2900rpm bij een kamertemperatuur van 25-26C. Als bij jdj z'n kamertemperatuur nog een aantal graadjes warmer is dan is een idle temp van 30-32C helemaal niet zo vreemd toch. Zeker niet als hij de stock CPU cooler gebruikt.
Even nog wat details dan: Conroe E6600 op 2,4 GHz (niet overclocked), de standaard Intel koeler, Antec P150 kast zonder extra fan aan de voorkant (alleen de 120mm fan aan de achterkant), CPU fan draait standaard op ongeveer 1700 toeren. Ik weet niet wat de kamertemp. bij mij is, ik denk nu een graad of 25. Met deze setup dus de CPU op 30-32 graden idle, tot 42 graden bij volle belasting. Moederbord rond de 38 graden bij volle belasting (ik heb een P5B Deluxe, geen P5W).

Ik heb nu in de BIOS de Q-Fan control aangezet, dan draait de CPU fan langzamer (rond de 800-850 toeren) en dan wordt de CPU iets warmer, bij volle belasting ongeveer 48 graden. De fan blijft dan nog steeds langzaam draaien, dus blijkbaar is het nog niet zo heet dat het BIOS een reden ziet om de CPU wat harder te koelen.

Verwijderd

Voila, mijn p5w en e6600 ook binnengekregen vandaag.
Ben hem nu aan't installeren maar heb nog een vraagje:

Ik heb een powerconnector van men voeding met stickertjes "motherboard" aan 1 kan en "psu unit aan de andere". Wel, vanzelfsprekend zou je zeggen! Niet dus. :-)
Het zijn allebei connectoren van 4 breed en 2 hoog, terwijl ik op men mobo maar 2x2 heb.
Is het de bedoeling dat ik hem gewoon insteek zodat maar de helft van de connector in het mobo steekt?

Voeding is kwestie is een Thermaltake Toughpower 700 Watt Cable Management overigens.

• Shaidar

Shaidar

Heb je geen 2x2 kabeltje of verloopstekkertje erbij gekregen? Ik - persoonlijk - zou dat niet zomaar riskeren van stekkers op elkaar aan te sluiten die niet helemaal 100% passen ...

Verwijderd

Ok, gevonden. :-)
Die 4x2 was blijkbaar uiteen te halen in 2x 2x2 stekkertjes.

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 12:26
Ik heb vorige week mijn nieuwe spullen binnen gekregen:

Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4
Zalman CPU Koeler CNPS9500 AT Koper
Asus VGA Radeon EAX1900XTX 512 MB
Tagan Voeding TG530-U15 EASYCON 530 Watt Active PFC

Na alles in elkaar gezet te hebben, viel het me op dat mijn pc erg langzaam opstartte. Ik had gelezen dat het updaten naar de nieuwste ASUS bios (1101), dit probleem zou oplossen. Ik heb de bios gedownload van support.asus.com en deze op een lege diskette gezet. Daarna ben ik in de Bios naar de ASUS EZ Flash 2 utility gegaan. Met deze tool heb ik de diskette geselecteerd met de rom file.

Na het bevestigingsbericht werd mijn Bios geflahed. Maar wat gebeurde er nou 2 seconde voordat hij klaar was: IO Disk error. Het flashen mislukte dus. Ik kon daarna niets meer terugdraaien, aangezien de Bios al verwijderd was. Nu als ik mijn pc aanzet krijg ik helemaal geen enkel beeld meer te zien op mijn monitors. Het beeld blijft helemaal zwart. Het moederboord geeft geen gekke geluiden of lampjes die gaan knipperen. Alles lijkt zonder problemen te lopen. Behalve dat ik geen enkel beeld heb.

Ik heb van alles geprobeerd wat in de User Guide van het moederboord staat, zoals Clear RTC RAM met de jumper en het onboard batterij verwijderd. Maar zonder resultaat. Ik weet dat de P5W DH Deluxe een ASUS CrashFree BIOS 3 utility heeft, maar deze moet wel een BIOS ROM checksum error geven. Maar ik krijg helemaal geen enkel beeld.

Is dit omdat de P5W DH Deluxe met de fabrieksinstellingen niet met een Core 2 Duo kan booten? Iemand een idee wat ik nu het best kan doen.

specs

• rdfeij
  • Laatst online: 24-05 15:28
Stalkert schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:06:
Even een update, een aantal probleempjes zijn reeds 'opgelost', andere nog niet.

[...]

HDD-led werkt nog steeds niet, ik las dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ook iemand met een oplossing? Heeft het misschien met de sata of raid aansluiting te maken?
Heb je stiekum al eens geprobeerd om het stekkertje om te draaien op je mobo?
Misschien hebben ze de + aanduiding verkeerd gezet. (dit kan geen kwaad)
[...]

Waarschijnlijk door nieuw geheugen en bios update(?) is mijn board nu een stuk cooler. Idlen komt mijn CPU niet boven de 40 graden (in bois gemeten) en stressed slechts een paar graadjes hoger :P Misschien nog aan de hoge kant maar ben tevreden nu.
Veel bios updates bevatten dan ook updates voor powermanagement.
Ook vwordt er de laatste tijd veel geupdate i.v.m. Q-Fan (moet je wel aanzetten in Bios)
Met Q-fan gaat je cpu cooler maar zo snel draaien als nodig om de basis temperatuur van je cpu te halen, je hebt tgeenwoordig zelfs kans dat je fan zelfs stopt met draaien, en na een tijdje weer begint (als cpu weer warmer wordt dan ingesteld)
En bovendien 40 graden is NIET warm voor een intel processor. Ik installeer ze dagenlijk, en behalve celerons (30-37 graden) en pentium M's etc, komt er geen processor (p4, xeon, Pentium D, Core2 duo) onder de 37 a 40 graden idle.

Bovendien is de idle temperatuur in je bios nooit nauwkeurig omdat in je bios je powermanagement nog niet werkt, en je processor dus op volle kracht staat te nixen, en dat levert ook warmte op.
In Windows idle zou hij koeler moeten zijn..,.
[...]

Dit werkt nu ook, het probleem was dat windows mijn USB aansluiten ook als drive detecteerde, dwz. dat mijn schijf later aan de beurt kwam, vandaar die H-schijf. Dit heb ik opgelost door de USB-controllers voor installeren even uit te zetten. Vind het nog steeds een beetje vreemd dat mijn USB-device voorrang krijgt op mijn schijven.
Waarschijnlijk is dit in de bios te regelen. Denk dat er wel iets staat van boot disk priority.

Wat betreft je afstandsbediening, fans gaan denk ik pas uit als dat ook kan qua temperaturen.
Check eens in de manual hoe dit precies werkt

[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 17-08-2006 21:49 . Reden: foutieve info verbeterd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:55:
[...]

/me volgt gretig uw vorderingen...

mijn Graka ligt inmiddels bij de leverancier..
ik hoop deze week nog een vervanger te krijgen
* vingers kruist *
Mijn 7900GT is eindelijk binnen. Het bord doet een stuk meer dan met die oude PCI kaart, kennelijk zag het bord die videokaart helemaal niet. Op google kwam ik toch wat forums tegen waarop mensen 1 lange, 3 korte beep melden bij geen videokaart, maar dat was voor Award biossen. De P5W DH heeft een AMI bios :?

Anyway, snel even wat uitgeprobeerd. Ik kwam zo even snel tot post + memtest86 op 375 FSB / 3.38 Ghz, daarboven geen post, alle bios settings default (ook vcore).

Na bios flash naar 1101 had ik wel het probleem dat het bord af en toe niet wilde starten. Na een te hoge overclock en/of een "load setup defaults" zijn diverse bios resets nodig om een post te krijgen. Dit is mijn eerste moderne bord, misschien doe ik nog iets fout.

Vanavond verder!

Verwijderd

kiwiplukker schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:33:
Is dit omdat de P5W DH Deluxe met de fabrieksinstellingen niet met een Core 2 Duo kan booten? Iemand een idee wat ik nu het best kan doen.
Geen ervaring hiermee, maargoed. Een p5w dh kan met 0701 bios wel een Core 2 duo booten. Bedoel je dat, met een eenmaal corrupt bios, het crashfree deel misschien niet werkt met een core 2 duo? Als dat zo is kan je alleen nog hotflashen of je chip opsturen naar www.flashbios.org

Ik las ergens (moederbord manual?) dat als er nog diskette aktiviteit is, het bios nog geflashed kan worden. Het kan na een alt-F2 een paar minuten duren voor de diskette wordt aangesproken, omdat ook de USB poorten gescanned worden op een flashdrive met een bios, dit merkte ik vanmorgen.

• rdfeij
  • Laatst online: 24-05 15:28
jdj schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38:

Excuses, ik had de Core 2 Duo daar ook niet bij moeten zetten, deze valt inderdaad weer in de groep "niet gratis kamerverwarming"

Deze is een stuk koeler idd.

• Stalkert
Even een vraagje, lijkt me wel in m'n topic te passen.

Ik zoek me een bult naar de juiste chipset drivers (de nieuwste).
Iemand een linkje voor me met waar ik de laatste kan vinden. Asus is hier niet vooruit te branden.

Of moet ik ze van intel.com halen?

Ik heb namelijk het intel chipset inf update programa gebruikt die op de cd staat maar deze lijkt niets te doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Stalkert op 19-08-2006 15:39 ]

Verwijderd

Stalkert schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:32:
Even een vraagje, lijkt me wel in m'n topic te passen.

Ik zoek me een bult naar de juiste chipset drivers (de nieuwste).
Iemand een linkje voor me met waar ik de laatste kan vinden. Asus is hier niet vooruit te branden.

Of moet ik ze van intel.com halen?

Ik heb namelijk het intel chipset inf update programa gebruikt die op de cd staat maar deze lijkt niets te doen?
Volgens mij kun je deze gewoon downloaden van de Intel site inderdaad:

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-021728.htm

• Shaidar

Shaidar

Ik heb ook niet de indruk dat die ook maar de minste file kopieert ... maar ik heb wel die Intel Matrix storage driver geinstalleerd, misschien zit de rest daar ook bij?

Verwijderd

shaidar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:42:
Ik heb ook niet de indruk dat die ook maar de minste file kopieert ... maar ik heb wel die Intel Matrix storage driver geinstalleerd, misschien zit de rest daar ook bij?
De Intel® Chipset Software Installation Utility installeert waarschijnlijk heel erg weinig en het zijn hele kleine bestandjes. Waarschijnlijk merk je 't niet eens met je snelle Conroe dat er uberhaupt een taak wordt uitvoert bij de installatie... :P Check gewoon je inf-files of via apparaatbeheer of de nieuwe versie is geïnstalleerd... (ik weet ook niet precies waar je de huidige versie draaiende chipsetdriver versie kunt opzoeken)

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10-2025
Over temperaturen gesproken, ik heb ook een p5w-dh deluxe met een e6600 en volgens asusprobe is mn cpu idle zo rond de 37 graden en stressed 45 graden (met een zalman 9500).
Nu maak ik me daar weinig zorgen over maar mijn moederbord is idle rond de 47 graden en stressed zit ie op de 55 graden (gelukkig nog niet over de 55 gezien).

Ik heb nog geen problemen qua crashes gehad of wat dan ook, alles werkt naar behoren maar toch baar ik me een beetje zorgen om de 55 graden ivm levensduur?

Verwijderd

Asus heeft bevestigd dat dit normaal is

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:29:
Asus heeft bevestigd dat dit normaal is
Dan is dat mooi, want bij mij zijn de temps idle:
CPU - 34 C
MB - 48 C

Ik gebruik de Artic Freezer 7 Pro als CPU koeler in een Antec Lifestyle Sonata II kast met een rear case 120mm fan op middle speed en die air guide duct die ik gemod heb om boven mijn CPU koeler te kunnen passen. De laatste heeft overigens nochtans weinig effect op de temps. Boxed Intel CPU koeler blaast verticaal onhoog en rear case fan zuigt die lucht vervolgens onder 90 graden de kast uit. Deze hete lucht wordt dan door de air guide duct van de Sonata II direct uit de kast geleid en kan de rear case in feite dan de rest van de lucht in de kast naar buiten blazen. Echter, Artic Freezer 7 Pro zelf staat 90 graden op de CPU en blaast ipv. naar boven, direct naar de rear case fan. Air guide duct kan dan weinig van deze hete lucht wegvangen. Mijn temps zijn dan ook dezelfde met of zonder deze air guide duct.

Zijn er misschien meer mensen die deze kast hebben en hoe gebruiken jullie die kast-onderdelen?

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

Mijn temps op stock speed:

Cpu: 28-32°
Mobo: 38-40°

Ik merk nog niet echt verschil, idle of stressed (stressed door 3dmark06, geen idee of dat goed genoeg is. :) )

Bios 1101 overigens.
Mobo kwam gelukkig met 0701, dus ik kon booten, maar direct maar geupgraded naar 1101.

• Stalkert
Helpt het misschien wanneer je de optionele fan die bij het moederbord geleverd wordt installeert. In de handleiding staat dan wel dat het de luchtafvoer kan verstoren, maar misschien helpt het om de temp. van de chipset te verlagen. Ik heb het ding niet geinstalleerd maar denk er aan ..

• Eldee
  • Laatst online: 26-03 18:31
Stalkert schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:12:
Helpt het misschien wanneer je de optionele fan die bij het moederbord geleverd wordt installeert. In de handleiding staat dan wel dat het de luchtafvoer kan verstoren, maar misschien helpt het om de temp. van de chipset te verlagen. Ik heb het ding niet geinstalleerd maar denk er aan ..
Sorry, Stalkert maar dat is géén goed advies.
Ten eerste wordt de mobo temp gemeten op southbridge. Om de mobo temp omlaag te krijgen moet je zorgen voor goede airflow over de southbridge, ofwel door de airflow in de kast, ofwel door er simpelweg een klein fannetje op te plaatsen. Verder de opmerking dat volgens ASUS een mobo temp van rond de 45 graden heel normaal is.

Tweede is die extra fan alleen bedoeld voor gebruik bij passieve koeling, waarbij er geen airflow over de componenten rond de CPU is. Als je die erop zet terwijl je de stock (Air) koeler erop hebt zitten, wordt de temp van de northbridge alleen maar hoger, en het vervelende is dat je die nergens kunt zien. (Ik meet deze temp overigens met een digitale thermometer)

[ Voor 4% gewijzigd door Eldee op 19-08-2006 23:44 ]

• Shaidar

Shaidar

Eldee schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:42:... met een digitale thermometer)
Hoe warm wordt die Northbridge dan?

• Eldee
shaidar schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:06:
[...]

Hoe warm wordt die Northbridge dan?
Zo tussen 32 - 42 graden, afhankelijk van de gebruikte koeler en overclock...

Verwijderd

De southbridge wordt niet warmer bij oc'en zeker, ofwel?
Ik vraag me overigens ook wel af hoe warm men northbridge is. Heb een 40mm coolertje er op gedaan, dus hoop dat ik wat speling heb voor wanneer ik ga oc'en. :)
Heb overigens een Zalman CNPS9500 op men cpu, en 2 80mm casefans vlak erachter die de lucht buiten de case brengen, dus daar zit ik wel goed gok ik.

• Eldee
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:13:
De southbridge wordt niet warmer bij oc'en zeker, ofwel?
Ik vraag me overigens ook wel af hoe warm men northbridge is. Heb een 40mm coolertje er op gedaan, dus hoop dat ik wat speling heb voor wanneer ik ga oc'en. :)
Heb overigens een Zalman CNPS9500 op men cpu, en 2 80mm casefans vlak erachter die de lucht buiten de case brengen, dus daar zit ik wel goed gok ik.
Dat kan je beter in het topic [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic aan de orde brengen, daar post ik ook mijn bevindingen...

• Stalkert
Eldee schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:42:
[...]

Sorry, Stalkert maar dat is géén goed advies.
Ten eerste wordt de mobo temp gemeten op southbridge. Om de mobo temp omlaag te krijgen moet je zorgen voor goede airflow over de southbridge, ofwel door de airflow in de kast, ofwel door er simpelweg een klein fannetje op te plaatsen. Verder de opmerking dat volgens ASUS een mobo temp van rond de 45 graden heel normaal is.

Tweede is die extra fan alleen bedoeld voor gebruik bij passieve koeling, waarbij er geen airflow over de componenten rond de CPU is. Als je die erop zet terwijl je de stock (Air) koeler erop hebt zitten, wordt de temp van de northbridge alleen maar hoger, en het vervelende is dat je die nergens kunt zien. (Ik meet deze temp overigens met een digitale thermometer)
bedankt voor deze duidelijke uitleg, ik ben van stanpunt gewijzigd :)

[ Voor 81% gewijzigd door Stalkert op 20-08-2006 13:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic begint een rommeltje te worden. Iedereen post er op zichzelf staande problemen in en er worden offtopic vragen gesteld. Moederbord-specifieke ervaringentopics kunnen prima mee door, maar in ieder geval niet op deze manier. Zie ook BalusC in "[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherbo..."
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.