[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Volgens mij is dat een fabrieks fout.
Het lijkt mij dat het gewoon parallel moet lopen aan de rand iig.
Bel anders philips even op en vraag even of het hoort oo niet.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tuurlijk hoort dat niet. Als het met de instellingen niet te fixen is, dan moet het wel een fabrieksfout zijn. Zo'n beeld hoort gewoon niet, ik zou het in ieder geval niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:33:
[...]
Ooit van interpolatie gehoord (Dithering) ;)
Wat een onzin. Dan zou een 4-bit scherm dus ook 16.2 miljoen kleuren kunnen hebben? Elke vorm van interpolatie is natuurlijk ondergeschikt aan the real thing. Zo kán een 6-bit scherm ook helemaal geen 16.2 miljoen kleuren wéérgeven, deze kan het slechts simuleren. Een 6-bit scherm IS dan ook gewoon een 262K kleuren scherm, niets meer en niets minder. Als een fabrikant zo'n scherm etaleert als *zijnde* een 16.2 miljoen kleuren scherm zou ik er met een grote boog omheen lopen.

Een huis tuin en keukenprinter IS ook geen 16.7 miljoen kleuren printer. Dat deze het weet te simuleren uit 3/4/6/7/8/whatever kleurtjes is niet van belang.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
terug met je scherm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik vrees het ook. Ik kan schijnbaar nooit iets kopen wat in 1 keer goed is. Aan 1 kant heb ik daarom geen zin hem terug te brengen, maar aan de andere kant is het wel een schermpie van bijna 400 euro's en dan moet het natuurlijk wel perfect zijn.

Heb trouwens daarnaast ook 1 dode pixel. Die blijft rood. Op zich weer een reden nummer 2 om hem terug te sturen. :-) Alhoewel dat niet onder de garantie valt. Pas bij 3 of meer dode pixels.

Maar zodoende kan ik wel een scherm krijgen zonder dode pixels en die onderin beeld ook goed is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183515

Lekker belangrijk, internet aankopen kan je sowieso binnen 7 dagen terug sturen of niet? Anyways, weer een reden om iets meer te betalen en bij MyCom te kopen bijvoorbeeld. Binnen 8 dagen zonder reden van opgaaf retourneren en 100% pixel garantie voor een maand (gratis, bij velen moet je hier veel extra voor neertikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Anoniem: 183515 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:39:
Anyways, weer een reden om iets meer te betalen en bij MyCom te kopen bijvoorbeeld. Binnen 8 dagen zonder reden van opgaaf retourneren en 100% pixel garantie voor een maand (gratis, bij velen moet je hier veel extra voor neertikken).
Echt? Waar staat dat van die pixelgarantie op de Mycom site?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Lekker belangrijk, internet aankopen kan je sowieso binnen 7 dagen terug sturen of niet? Anyways, weer een reden om iets meer te betalen en bij MyCom te kopen bijvoorbeeld. Binnen 8 dagen zonder reden van opgaaf retourneren en 100% pixel garantie voor een maand (gratis, bij velen moet je hier veel extra voor neertikken).
Die pixelgarantie zie ik niet staan en de keuze van breedbeeld monitoren is ook erg beperkt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38

aex351

I am the one

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het dit:
30 dagen omruilgarantie
Als een product defect raakt binnen 30 dagen wordt het direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of een gelijkwaardig alternatief product. Dit geldt niet voor producten met on-site garantie
Er staat niet bij dat dit ook voor monitoren met pixeldefecten geldt, maar ik heb het al wel meerdere malen in dit topic gelezen dat dit wel het geval was.
Betekent dat dat we deze monitor zeer binnenkort zullen kunnen kopen? :)
Hmm DVI kabel is optioneel? :/

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 22-08-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:18:
[...]

Wat een onzin. Dan zou een 4-bit scherm dus ook 16.2 miljoen kleuren kunnen hebben? Elke vorm van interpolatie is natuurlijk ondergeschikt aan the real thing. Zo kán een 6-bit scherm ook helemaal geen 16.2 miljoen kleuren wéérgeven, deze kan het slechts simuleren. Een 6-bit scherm IS dan ook gewoon een 262K kleuren scherm, niets meer en niets minder. Als een fabrikant zo'n scherm etaleert als *zijnde* een 16.2 miljoen kleuren scherm zou ik er met een grote boog omheen lopen.

Een huis tuin en keukenprinter IS ook geen 16.7 miljoen kleuren printer. Dat deze het weet te simuleren uit 3/4/6/7/8/whatever kleurtjes is niet van belang.
Kijk ik hoef hier ook niets te bewijzen ofzo.
Geef alleen aan dat fabrikanten niet 262k kleuren neerzetten maar 16.2 miljoen.
Dat het nu software matig erbij gerekend wordt kan me geen reet schelen, dat een 6bit scherm eigenlijk maar 262.000 werkelijke kleuren weergeeft snap ik ook. maar dat zet een fabrikant niet op zijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:33:
[...]
Ooit van interpolatie gehoord (Dithering) ;)
6bit levert 64 grijstinten waar de 8bit er 256 uit poept.

6bit = 262.000 kleuren en na interpolatie 16.2 miljoen.
De berekening klopt dus wel alleen had ik dus (voor sommige) iets meer info moeten plaatsen.

Bij deze O-) O-)
Dit klopt niet echt, dithering is totaal wat anders dan interpolatie....

Dithering heeft te maken met het simuleren van bepaalde kleuren buiten het beschikbare kleurenpalet d.m.v. pixels om en om andere kleuren te geven. Bijvoorbeeld wit-zwart-wit-zwart, dan krijg je een soort grijze waas etc.

Interpolatie gebeurt bijvoorbeeld als je 800x600 naar een 1024x768 lcd-paneel stuurt. Dan worden om de zoveel pixels, een pixel "verzonnen" omdat het anders niet beeldvullend gemaakt kan worden. Maar het kan bijvoorbeeld ook bij foto's, als je met paint ofzo een foto oprekt van 800x600 naar 1000x800, dan moet hij er ook pixels tussen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Geef alleen aan dat fabrikanten niet 262k kleuren neerzetten maar 16.2 miljoen.
Dat het nu software matig erbij gerekend wordt kan me geen reet schelen, dat een 6bit scherm eigenlijk maar 262.000 werkelijke kleuren weergeeft snap ik ook. maar dat zet een fabrikant niet op zijn site.
Dat haal ik anders niet uit "Heb nog nooit een TN paneel met 8bit (=24bit =16,7miljoen) kleuren gezien, dacht dat een TN paneel altijd 6bit (=18bit =16,2miljoen) kleuren heeft.".

Daar staat toch gewoon dat 6 bit 16.2 miljoen kleuren IS, en niet kán (d.m.v. dithering/interpolatie/andere trucs) weergeven.

Iemand die er minder verstand van heeft zou kunnen denken dat een 6 bit en een 8 bit scherm dus maar weinig van elkaar schelen, iets dat dus niet zo is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 04-06 22:19
Anoniem: 186401 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:37:
Ik wilde de samsung 205BW kopen maar zie in dit forum dat de 22 inch van samsung 225BW binnenkort er zou moeten zijn. Dat vind ik erg interessant. Weet iemand meer over wanneer deze te kopen is in Nederland. Prijs was ook erg prettig. 399$ staat ergens.
Als het te lang duurt ga ik voor de 205BW maar enkele weken wachten kan ik wel opbrengen.
Kan iemand me meer vertellen
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de levertijd van deze monitor :) (ben van plan een 205BW te kopen..)
eperon schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:53:
hehe die 205 duurt nu al een paar weken. zal me niet verbazen als daar nog een paar bij komt... |:(

zijn er al mensen die hun bestelling gecancelled hebben?
Ik weet bijna zeker dat de leveranciers de 205BW op 25 augustus krijgen. Heb meerdere winkels hierover gebeld, en deze datum heb ik >10 keer gehoord :)
Ik hoorde ook veel over Mycom en hun goede garantie. Ff op hun website gekeken, en er staat idd dat je een produkt binnen 8 dagen mag terugbrengen. Dus ik bel om te vragen of dit ook voor monitoren geldt ivm pixelgarantie. Medewerker: "Eigenlijk niet, we hebben liever niet dat u deze produkten terugbrengt, want een andere klant is niet blij met een gebruikt produkt" :') Na ff doorvragen dus duidelijk gebleken dat je iets wil terug mag brengen als het geopend is, maar ik heb niet verder over pixelgarantie gepraat (logisch gezien heeft je monitor dus 8 dagen pixelgarantie).

Waarom hoor ik dan wel die positieve ervaringen met Mycom. Ik denk dat ik gewoon een debiele nerd aan de lijn had :P Ik ga hem dus iig niet bij Mycom Den Haag kopen; ga hiervoor wel liever naar Leiden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09

CerandoX.nl

Vides

Tuurlijk mag je hem gewoon terug brengen, mij samsung 710N is ook een paar keer omgewisseld totdat ik een goede had.

Mijn Samsung 205BW is verstuurd :)

Alleen 1 vraagje, zit er een DVI kabel bij geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 18:51
CerandoX.nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:53:
Ik heb de Samsung 205BW in bestelling staan bij PCMegastore en van hen heb ik vernomen dat er een DVI kabel bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Mooi, thnx :)

[ Voor 36% gewijzigd door CerandoX.nl op 23-08-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Kan iemand mij iets vertellen over de lengte van de DVI-kabel die (bij de 205BW) geleverd wordt? Hoe lang is die kabel ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Bhai schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 02:19:
Ik weet bijna zeker dat de leveranciers de 205BW op 25 augustus krijgen. Heb meerdere winkels hierover gebeld, en deze datum heb ik >10 keer gehoord :)
Die datum kreeg ik ook te horen, hopelijk is hij er dan ook daadwerkelijk. Ik heb hem in ieder geval ook maar besteld, ben het vergelijken en researchen ondertussen aardig beu :r en de rest van mijn systeem (enkel het geheugen ontbreekt nog steeds |:( ) is volgende week hopelijk ook klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Bhai schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:38:
Kan iemand mij iets vertellen over de lengte van de DVI-kabel die (bij de 205BW) geleverd wordt? Hoe lang is die kabel ongeveer?
Volgens de engelse handleiding, 2.0m :)

[ Voor 15% gewijzigd door ambi op 23-08-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Ik ga vanavond de LG M203WA halen! met TV Tuner, HD Ready etc...
20" Widescreen LCD TV
HD TV Ready
Scart Connection
Teletext
Remote Control
Built-in Speakers
8msec Response Rate
300cd/m2 Brightness
600:1 Contrast Ratio
1680 x 1050 WXGA Monitor Resolution

Het is bedoeld voor gamen, films kijken, internet, office... etc

Moet ik het wél doen? iemand ervaring ermee? of toch maar voor een andere monitor te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Samsung 205BW :+

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

ambi schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:00:
[...]

Die datum kreeg ik ook te horen, hopelijk is hij er dan ook daadwerkelijk. Ik heb hem in ieder geval ook maar besteld, ben het vergelijken en researchen ondertussen aardig beu :r en de rest van mijn systeem (enkel het geheugen ontbreekt nog steeds |:( ) is volgende week hopelijk ook klaar :+
Bij was ie verstuurd stond er, en bij TPG/TNT is ie bij het distributiecenter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:19
CerandoX.nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:53:
Tuurlijk mag je hem gewoon terug brengen, mij samsung 710N is ook een paar keer omgewisseld totdat ik een goede had.

Mijn Samsung 205BW is verstuurd :)

waar heb je hem besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Alternate, heb hem net binnen gehad :D Maar eens ff uittesten :)

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 23-08-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

CerandoX.nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:35:
[...]

Bij was ie verstuurd stond er, en bij TPG/TNT is ie bij het distributiecenter nu.
Als hij op de distributieocactie is dan wordt hij die dag bezorgd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 36691 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:22:
Ik ga vanavond de LG M203WA halen! met TV Tuner, HD Ready etc...
20" Widescreen LCD TV
HD TV Ready
Scart Connection
Teletext
Remote Control
Built-in Speakers
8msec Response Rate
300cd/m2 Brightness
600:1 Contrast Ratio

Het is bedoeld voor gamen, films kijken, internet, office... etc

Moet ik het wél doen? iemand ervaring ermee? of toch maar voor een andere monitor te kiezen?
Dit scherm mag volgens mij absoluut niet HD Ready worden genoemd.
Er MOET dan namelijk OF component OF tenminste 1 HDMI aansluiting opzitten. Dit scherm heeft geen van beide,
Echt zwaar belachelijk dat niemand daar is over gaan zeiken ik zie dit zo enorm vaak bij De Block en dergelijke prut zaken. Schandalig we worden gewoon belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Dart schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:41:
[...]

Er MOET dan namelijk OF component OF tenminste 1 HDMI aansluiting opzitten. Dit scherm heeft geen van beide,
Echt zwaar belachelijk dat niemand daar is over gaan zeiken ik zie dit zo enorm vaak bij De Block en dergelijke prut zaken. Schandalig we worden gewoon belazerd.
Euhm! niet doen dus?

en deze dan, is ook van LG:
20" Widescreen LCD Monitor
8msec Response Rate
300cd/m2 Brightness
1400:1 Contrast Ratio
0.258 mm Dot Pitch
16.8M Colours
398 mm Height
495.8 mm Width
241.4 mm Depth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171960

wat is er mis met de LG 20" L204WT-SF uit de best buy guide ? kijk daar is naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De opvolger :? van de M203WA (M203WX) heeft volgens de site van LG

15pin D-sub, DVI, CVBS, S-Video,
Component, Scart, Audio In/Out

Genoeg aansluiting toch dacht ik zo, maar een contrastratio van 600:1. Wat is de prijs hiervan trouwens? Ik neem aan dat de m203wa nagenoeg gelijk zal zijn aan deze, of misschien gewoon een andere naam voor hetzelfde product hier in NL.

Hier alle specs trouwens:

- High Brightness: 300cd/m2
- Wide Viewing Angle : H:178°, V:178°
(S-IPS Technology)
(By adapting S-IPS technology, FLATRON LCD
M203WX enables a rich actual pitcure performance
including the world's widest viewing angle, high
and stable contrast ratio, as well as faster
response time)
- Resolution: 1680 x 1050 (WSXGA+)
- Fast Response Time: 16ms
- High Contrast Ratio: 600:1
(The higher the ratio the better an image will
appear against a darker background. This helps
the LCD product a clearer, crisper Image)
- Video Signal Input Connector:
15pin D-sub, DVI, CVBS, S-Video,
Component, Scart, Audio In/Out
20.1" WIDE MULTI FUNCTION MONITOR_ALL IN ONE SOLUTION
• Wide Screen in WSXGA+_
Its 16:10 aspect ratio gives you the best
conditions for viewing TV & DVD movies
and playing video games.
• Various AV/TV Functions with
Remote Control (Optional TV Tuner
pack), Multimedia Speaker
(Detachable, Stereo 5W x 5W)_
User can enjoy easy and convenient
access to AV devices such as a DVD
player, Video game console, Camcorder,
VCR and more. (HDTV Ready)
• Multitude of Features for
Multimedia User_
Media Manager(Multimedia Memory Card
Reader), PIP, POP, PBP, PSM, SRS WOW,
SSM

[ Voor 5% gewijzigd door StephaN900 op 23-08-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

The_Dart schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:41:
Je kan toch gewoon je HD-bron via de DVI-interface aansluiten (afhankelijk van je bron-interface al dan niet met HDMI-DVI kabel)?! Dat is toch evengoed HD ready:
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StephaN schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:17:

Genoeg aansluiting toch dacht ik zo, maar een contrastratio van 600:1. Wat is de prijs hiervan trouwens? Ik neem aan dat de m203wa nagenoeg gelijk zal zijn aan deze, of misschien gewoon een andere naam voor hetzelfde product hier in NL.
De LG M203WA kost : £349.99 en de 203WT kost £279.99 staan op http://www.pcworld.co.uk/

offtopic:
Omdat ik in UK woon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183515

Anoniem: 171960 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:16:
wat is er mis met de LG 20" L204WT-SF uit de best buy guide ? kijk daar is naar
Best buy guide? Waar heb je het over...

Edit Typo :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 183515 op 23-08-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

reviews: Tweakers.net Lcd Best Buy Guide: editie augustus 2006

Echter ik vind het nogal een slechte guide. Niet echt "reviewachtig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:29:
[...]

Alternate, heb hem net binnen gehad :D Maar eens ff uittesten :)
sjit, bij euromaxi komen ze eind deze week, begin volgende week....en nu komt die LG L204WT beter uit de test en nog goedkoper ook.

[ Voor 10% gewijzigd door indexample op 23-08-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

eperon schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:39:
sjit, bij euromaxi komen ze eind deze week, begin volgende week....en nu komt die LG L204WT beter uit de test en nog goedkoper ook.
Welke test :? Je hebt het toch niet over de best buy guide? Die betekent helemaal niets, daar is niets in getest 8)7 En zoals reeds gezegd is, als je rekening houdt met het feit dat de LG zonder DVI-kabel komt en met een minder goede voet, heeft dat prijsverschil met de 205BW niets te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:19
Ik zit nu echt te twijfelen welk beeldscherm ik ga kopen, zit te twijfelen tussen de volgende beeldschermen:

LG 20" L204WT binnenkort leverbaar voor zo'n 290 euro

Samsung 205BW Kost rond de 310 euro

Dell 2007WFP Kost op ebay 450 euro

Het verschil tussen de LG en Samsung is klein, de LG heeft net iets betere spec's maar verschilt er weinig.
Ik zit dus vooral te twijfelen of die Dell wel 150 euro meer waard is, want de spec's zijn bijna het zelfde als de andere beeldschermen. Kwa uiterlijk vindt ik ze allemaal wel mooi, natuurlijk de Dell is net iets mooier, maar op daar nu 150 euro voor neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Zelf zit ik ook naar een nieuwe monitor te kijken en is m'n oog ook gevallen op 20" breedbeeld monitoren. In eerste instantie dacht ik aan de Samsung 205BW (omdat ik verder geen andere goede monitoren in die prijsklasse wist), maar nu vind ik de LG L204WT toch wel interessanter.
Ik heb er onder andere meer positieve ervaringen over gelezen dan over die van Samsung en de specs zijn net wat beter. Het enige minpuntje eraan momenteel is de leverbaarheid.

Meer dan €150 meer (in de pricewatch zelfs €200) vind ik de Dell niet waard, dus wanneer de LG beter leverbaar is zal ik waarschijnlijk daarvoor gaan :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde "probleem" als jullie, maar ik wacht nog even op 1 van de 22" schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
StephaN schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:
Ik zit met hetzelfde "probleem" als jullie, maar ik wacht nog even op 1 van de 22" schermen :)
ik zelf zit ook met dit probleem. LG, Samsung, Dell en vele andere...vrij lastig. Maargoed, ik denk dat ik zoiezo niet voor een 22inch ga, dit om de volgende, simpele reden (die voor mij geldt).
Ik heb nu een 17" op 1280*1024, ik vind een 19" op 1280*1024 niet prettig werken.
Als ik nu een 22" neem met een resolutie van 1680*1050 zal dit hetzelfde effect hebben als een 19" op 1280*1024.
daarom zal ik toch liever voor een 20" gaan...alleen welke dan he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
mad_dog schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:42:
[...]

ik zelf zit ook met dit probleem. LG, Samsung, Dell en vele andere...vrij lastig. Maargoed, ik denk dat ik zoiezo niet voor een 22inch ga, dit om de volgende, simpele reden (die voor mij geldt).
Ik heb nu een 17" op 1280*1024, ik vind een 19" op 1280*1024 niet prettig werken.
Als ik nu een 22" neem met een resolutie van 1680*1050 zal dit hetzelfde effect hebben als een 19" op 1280*1024.
daarom zal ik toch liever voor een 20" gaan...alleen welke dan he 8)7
Ik vat je niet helemaal, 22" en 20" hebben toch dezelfde resolutie :?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
appel22 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

Ik vat je niet helemaal, 22" en 20" hebben toch dezelfde resolutie :?
dat is toch juist wat ik zeg:

- een 17" heeft dezelfde resolutie als een 19".
- een 20" heeft dezelfde resolutie als een 22"
- een 19" werkt niet prettig voor mij vanwege groot scherm met relatief lage resolutie
-----------------------------> een 22" zal dus waarschijnlijk voor mij dezelfde nadelen hebben als een 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48

Haan

dotnetter

Ik heb gister de Samsung 203B gehaald bij Computerland, en ik ben er zeer tevreden mee _O_
Geen dode pixels, niet duur en echt een verbetering op alle punten tov mijn stokoude Philips 200B crt scherm..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
ambi schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:00:
[...]

Let op: volgens de bronnen krijgen de leveranciers deze monitor op 25 augustus. Dat betekent de dag erop (zaterdag) of maandag leverbaar bij de winkel.
Dat zal voor mij waarschijnlijk net te klein zijn. Die DVI-kabels zijn wel prijzig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
Haan schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:31:
Ik heb gister de Samsung 203B gehaald bij Computerland, en ik ben er zeer tevreden mee _O_
Geen dode pixels, niet duur en echt een verbetering op alle punten tov mijn stokoude Philips 200B crt scherm..
Heb je al spellen gespeeld op het scherm? Zo ja, wat is je indruk? Zo nee, waarom niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

eperon schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:39:
[...]

De 205bw valt me eerlijk gezegt tegen, weet niet of het een fout in mijn beeldscherm is, maar als ik hem vergelijk met me oude 710N lijkt het net of er nog een folie laag opzit..... :/

Moeilijk uit te leggen, maar als ik naar het scherm in windows kijkt lijkt er een reflectie op te zitten waardoor het korrelig oogt......hebben meer mensen dit gehad, en zo ja, wat is het?

Ik draai gewoon 1680x1050 ofzo, maar heb dit alleen in windows, en bij mijn bios schermp, in games valt het niet op, mischien is het ook iets waar ik aan moet wennen omdat dit scherm een andere oppervlakte laag heeft dan mijn 710N, maar goed vind het in het begin toch wel irritand, nu wordt het iig minder omdat ik er aan begin te wennen.

[ Voor 14% gewijzigd door CerandoX.nl op 23-08-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

CerandoX.nl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:57:
De 205bw valt me eerlijk gezegt tegen, weet niet of het een fout in mijn beeldscherm is, maar als ik hem vergelijk met me oude 710N lijkt het net of er nog een folie laag opzit.....

Moeilijk uit te leggen, maar als ik naar het scherm in windows kijkt lijkt er een reflectie op te zitten waardoor het korrelig oogt......hebben meer mensen dit gehad, en zo ja, wat is het?
Dat klinkt haast net zoals de anti-reflecterende laag van de ViewSonic Vx2025wm. Sommigen zijn er meer gevoelig voor dan anderen, maar de meesten wennen er wel aan. Ik heb ook gehoord dat het effect (bij de Vx2025wm) afhankelijk is van de verlichting in de kamer. Bij schermen met een reflecterende coating (zoals de Nec) is omgevingslicht storend, maar bij schermen met een anti-reflecterende laag lijkt eerder het tegendeel waar (omgevingslicht helpt).

Welke spellen heb je geprobeerd? Vallen 'donkere' games mee (blijft er genoeg detail zichtbaar)?

[ Voor 5% gewijzigd door ambi op 23-08-2006 21:39 ]

StephaN schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:
Dan ga ik ook wel wachten op de 21"of 22"

• Zeroxy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2007
Heeft iemand al ervaring/reviews gelezen over de Eizo S2000? Ik overweeg deze 20" als gaming/all-round monitor en vraag me af of dit een goede keuze is ...

Alle hulp/info is welkom :P

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb mijn bestelling voor de LG 204WT geannuleerd, de verwachte leverdatum is pas over 2 weken en dat duurt mij echt te lang...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Bhai
edit:

Alternate heeft als enige winkel die ik gebeld heb (en ik geloof best een van de enige in Nederland) deze monitor RUIM op voorraad. Een medewerker vertelde mij dat ze ~35 stuks op voorraad hebben. Ik denk dat ik deze dus morgen ga halen :9~

Slecht nieuws voor degene die de 205BW willen kopen: het lijkt erop dat de levertijd weer verschoven is :(

Ff een aantal winkels gebeld of op de site gekeken, en dit zijn verwachte levertijden. Het viel me op dat ze nogal twijfelachtig waren over hun levertijd; ik denk omdat de meeste winkels deze week nog een levering zouden krijgen, maar die is blijkbaar geannuleerd ;(

Paradigit: 9 september
PC One: 28 augustus
Powerline: 25 augustus (was helemaal niet zeker van..)
Euromaxi: Levering van deze week geannuleerd. Weet niet wanneer het komt, maar als ze binnenkomen, zou ik deze toch niet als eerst krijgen, omdat ze allemaal al gereserveerd staan :|
4launch: eind volgende week moet zeker kunnen
Micro-Mail Zeewolde: minimaal 1 week
Mycom R'dam/A'dam: datum van morgen verschoven; eind volgende week. Mycom zei nl eerder dat ze deze 25 augustus op voorraad zouden hebben.
Informatique: leverancier heeft het produkt niet op voorraad; onbekende levertijd.

Dus het lijkt erop dat de levering hiervan toch vertraging heeft :(

[ Voor 14% gewijzigd door Bhai op 24-08-2006 17:55 ]

Anoniem: 23891

Haan schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:31:
Kun je wat nuttigs zeggen over de resolutie. Ik ben van plan ook dit scherm te kopen ter vervanging van mijn Iiyama CRT die destijds de koerier heeft laten pleuren. Ik draai op deze 19" Vision Master Pro 451 nu een resolutie van 1400x1050 om alvast te wennen. Alleen is de Samsung een inch groter en is mijn 19" CRT vergelijkbaar met een 18" LCD. Dus dat scheelt 2 inch.
Verder ben ik een 17" LCD gewend met 1280x1024 en een 14" laptop met 1024x768.
En heeft de 203B altijd een pivot mogelijkheid? Dit omdat ik dit niet altijd duidelijk zie terugkomen in de reviews.

• Haan

Haan

dotnetter

walterg schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:42:
[...]

Heb je al spellen gespeeld op het scherm? Zo ja, wat is je indruk? Zo nee, waarom niet? :p
Ik heb even kort Oblivion gespeeld, mijn videokaart is alleen niet snel genoeg om de game op 1400x1050 te draaien, maar op 1280x1024 is het ook heel fraai, andere games bieden vaak überhaupt niet de mogelijkheid voor die resolutie.
Ik speel verder geen shooters, dus kan niet goed checken op ghosting, maar in Oblivion snel ronddraaien blijft gewoon goed voorzover ik kan zien.

Wat ik hier volgens mij ook eerder al las, is dat standaard de contrast en brightness veel te hoog staan, dus die heb ik een stuk teruggeschroefd, zodat ook de lichtste grijstinten zichtbaar werden :P

Voor de rest vind ik het een topscherm voor die prijs en ook heel netjes dat er standaard een DVI-kabel zit bijgeleverd :)

Ik heb alleen de rotatie software nog niet aan de praat, hij wil alleen 180 graden roteren, niet 90 (270 ook niet) wat je juist nodig hebt als je het scherm een kwartslag draait..
Anoniem: 23891 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:10:
[...]

Kun je wat nuttigs zeggen over de resolutie. Ik ben van plan ook dit scherm te kopen ter vervanging van mijn Iiyama CRT die destijds de koerier heeft laten pleuren. Ik draai op deze 19" Vision Master Pro 451 nu een resolutie van 1400x1050 om alvast te wennen. Alleen is de Samsung een inch groter en is mijn 19" CRT vergelijkbaar met een 18" LCD. Dus dat scheelt 2 inch.
Verder ben ik een 17" LCD gewend met 1280x1024 en een 14" laptop met 1024x768.
En heeft de 203B altijd een pivot mogelijkheid? Dit omdat ik dit niet altijd duidelijk zie terugkomen in de reviews.
Ik ben nu zelf van 1280x1024 op een 20 inch CRT naar 1400x1050 op de Samsung 203B gegaan, en dat komt qua grootte redelijk overeen volgens mij. Je hebt wel een hoop extra ruimte erbij op het bureaublad door de hogere resolutie, dus dat is lekker. Vergeleken bij m'n 15,4 inch laptop is het in ieder geval een stuk prettiger die extra grootte.
En volgens mij kan iedere 203 in hoogte versteld en geroteerd worden hoor :) Raar genoeg kan ik het scherm alleen niet terug vinden op de Samsung site :/

[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 24-08-2006 19:48 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Als je op 1280x1024 speelt dan krijg je dus gewoon 2 zwarte balken aan de zijkanten? Of moet je dat eerst zelf instellen of iets dergelijks?

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 24-08-2006 19:42 ]

The devil is in the details.

• Haan

Haan

dotnetter

Hahn schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:41:
Als je op 1280x1024 speelt dan krijg je dus gewoon 2 zwarte balken aan de zijkanten? Of moet je dat eerst zelf instellen of iets dergelijks?
Eh, nu je het zegt besef ik pas dat 1280x1024 een andere verhouding is dan 1400x1050.. Maar ik heb geen zwarte balken gezien, dus dan zal het beeld wel ietwat vervormd zijn geweest (kan nu niet checken omdat ik niet thuis ben).
Het zou inderdaad wel handig zijn om dan zwarte balken te krijgen zodat in ieder geval de verhouding wel klopt.

• aex351

aex351

I am the one

Bhai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:37:
edit:

Alternate heeft als enige winkel die ik gebeld heb (en ik geloof best een van de enige in Nederland) deze monitor RUIM op voorraad. Een medewerker vertelde mij dat ze ~35 stuks op voorraad hebben. Ik denk dat ik deze dus morgen ga halen :9~

(
Alleen jammer van de prijs :9~ je zit toch al gauw weer op 340 euro inc verzend.

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 22:25

XXlerator

Old time gamer

aex351 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:00:
[...]

Alleen jammer van de prijs :9~ je zit toch al gauw weer op 340 euro inc verzend.
Ik heb bijna 2 maanden moeten wachten op mijn 205BW bij Alternate, maar ik kan bevestigen dat ze hem inmiddels op voorraad hebben. Gisteren heb ik hem opgehaald en ik zit er nu naar te kijken. Het is wel even wat anders dan mijn oude 17" tftje (Hercules Prophetview 920pro dvi)... qua grootte dan in elk geval. Gebruikservaring heb ik natuurlijk nog niet echt veel.

De monitor heeft mij 329 (+39 1 jaar pixelgarantie) gekost, maar is het tot nu toe zeker waard. Als het WOW :9~ effect een beetje voorbij is en ik heb er wat meer ervaring mee zal ik wel een review posten.

• Bhai
Voor mij is Alternate niet zo ver, en verzendkosten zijn ook best wel hoog, vandaar dat ik deze ga ophalen :)

En zij hebben hem echt 100%. Ik wilde er 1tje laten reserveren, maar de medewerker vertelde me dat ze er ~35 hadden en dat echt niet nodig is.

@XXlerator: kun je mij meer vertellen over de pixelgarantie die je hebt. Want je zegt nu dat je 1 jaar pixelgarantie hebt, maar voor zover ik weet zijn pixel (bijna) altijd fabrieks"fouten". Dat betekent dat de kans erg klein is dat je er nog een dode pixel bijkrijgt als je deze gebruikt. Heb je 1 jaar pixelgarantie genomen omdat dit het minumum is wat ze bieden? En wat gebeurt er als je in 1 jaar een dode pixel krijgt; mag je deze dan terugbrengen/ruilen tegen een nieuwe?

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 17:53
Heb afgelopen vrijdag ook de 205BW besteld bij alternate , scherm is gister netjes binnengekomen.

De eerste indrukken van het scherm zijn erg goed.
Veel ruimte, en fear combat speelt super.

• Bhai
Kunnen degene die een Samsung (205BW) monitor hebben iets vertellen over dode pixels?

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is gewoon een kwestie van geluk of pech.

• Bhai
Dat is idd zo, maar is het niet zo dat er tussen verschillende fabrikanten een verschil is? Ik heb bijv. gehoord dat Acer bij zijn goedkope schermen best wel veel dode pixels heeft...

Trouwens, wat ik ook belangrijk vind als ik morgen mijn 205BW haal: welke kleur is deze nou :? Ik zie nl een zwarte en zilveren versie hiervan :/

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 14:22
Bhai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:34:
Dat is idd zo, maar is het niet zo dat er tussen verschillende fabrikanten een verschil is? Ik heb bijv. gehoord dat Acer bij zijn goedkope schermen best wel veel dode pixels heeft...

Trouwens, wat ik ook belangrijk vind als ik morgen mijn 205BW haal: welke kleur is deze nou :? Ik zie nl een zwarte en zilveren versie hiervan :/
Je krijgt dus een zilveren versie, de zwarte versie wordt naar mijn weten in Nederland niet geleverd.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb sinds een paar dagen de Acer AL2051W (na flink wat lezen in dit forum, gekozen voor deze) en heb er geen spijt van. Het beeld is echt zoveel mooier :9~ dan mn 'oude' 730BF :P .

Nu heb ik alleen een paar probleempjes ermee,:
1. Er zit een dode subpixel op, denk dat het sub is, want hij wordt alleen blauw bij een zwart venster, dus zo irri is dat ook weer niet... maar als dat in garantie valt?

2. Er komt een pieptoon uit mn scherm, en uit de voeding, dit probleem had ik ook al bij mn 730BF, toen na lang gedoe omgeruild voor een nieuwe via samsung..
Ik heb mn scherm bij Dynabyte gekocht, kan ik nu daar gewoon binnenlopen, met scherm ingepakt in doos(compleet), en zeggen dat die niet optimaal werkt en dat ik dan een nieuwe wil.. tis nog binnen 8 dagen... of zal ik er eerst over moeten bellen? Het piepen is ook niet continue, over het algemeen, wanneer die net in standby of uit gaat, als die naar standby gaat blijft de piep lang aanhouden, als je hem uitzet is die na paar seconden weg.. bij heldere beelden piept die ook... wat kan dat zijn?

3. Hoe krijg ik het voor mekaar dat 1280x1024 (ed reso's) wordt geschaald zodat ik zwarte balken heb? in de ATI drivers heb ik het al op centreren gezet, maar dan pakt die alleen de reso's die die niet standaard ondersteund, zoals 1152x864, en dan heb je een kadertje om het hele beeld :(.. ik wil alleen balken links/rechts zodat het niet vervormd is..

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 24-08-2006 23:29 ]

Gallery V&A

• RoD
  • Niet online

RoD

Die 8 dagen geldt alleen bij koop op afstand hè? Als je het scherm bij de webwinkel hebt gekocht zou ik een RMA aanvragen. Als je het scherm in de "echte" winkel hebt gekocht, heb je geen recht op het retourneren van je scherm. Tenzij die pieptoon komt door een mankement van het scherm, dan heb je gewoon garantie.

• BiG-GuY

BiG-GuY

RoD schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:28:
Die 8 dagen geldt alleen bij koop op afstand hè? Als je het scherm bij de webwinkel hebt gekocht zou ik een RMA aanvragen. Als je het scherm in de "echte" winkel hebt gekocht, heb je geen recht op het retourneren van je scherm. Tenzij die pieptoon komt door een mankement van het scherm, dan heb je gewoon garantie.
Heeft dynabyte niet zo een zelfde regeling als Mycom dan? 8 dagen 'ruil-garantie' , ik dacht namelijk dat elke pc winkel dat hanteerde? :?.. Ik bel morgen wel erover.. tenzij iemand in dit forum het bekend voorkomt?

Settings:
Contrast: 61
Brigtness: 80

Color:
Red: 95
Green: 100
Blue: 75

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Haan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:37:
[...]

Ik heb even kort Oblivion gespeeld, mijn videokaart is alleen niet snel genoeg om de game op 1400x1050 te draaien, maar op 1280x1024 is het ook heel fraai, andere games bieden vaak überhaupt niet de mogelijkheid voor die resolutie.
Ik speel verder geen shooters, dus kan niet goed checken op ghosting, maar in Oblivion snel ronddraaien blijft gewoon goed voorzover ik kan zien.

Wat ik hier volgens mij ook eerder al las, is dat standaard de contrast en brightness veel te hoog staan, dus die heb ik een stuk teruggeschroefd, zodat ook de lichtste grijstinten zichtbaar werden :P

Voor de rest vind ik het een topscherm voor die prijs en ook heel netjes dat er standaard een DVI-kabel zit bijgeleverd :)

Ik heb alleen de rotatie software nog niet aan de praat, hij wil alleen 180 graden roteren, niet 90 (270 ook niet) wat je juist nodig hebt als je het scherm een kwartslag draait..

[...]

Ik ben nu zelf van 1280x1024 op een 20 inch CRT naar 1400x1050 op de Samsung 203B gegaan, en dat komt qua grootte redelijk overeen volgens mij. Je hebt wel een hoop extra ruimte erbij op het bureaublad door de hogere resolutie, dus dat is lekker. Vergeleken bij m'n 15,4 inch laptop is het in ieder geval een stuk prettiger die extra grootte.
En volgens mij kan iedere 203 in hoogte versteld en geroteerd worden hoor :) Raar genoeg kan ik het scherm alleen niet terug vinden op de Samsung site :/
Bedankt voor de korte review :)

Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit... mischien dat ik zelfs wel een kleiner scherm neem... *shock* *horror* :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

Remi

Moo!

Vandaag is m'n ViewSonic VX2025WM binnen gekomen! :)

Zodra ik het scherm optimaal heb ingesteld en wat meer gebruikerservaring heb opgedaan zal ik wat foto's en een review plaatsen als daar interesse voor is. :)

De eerste indrukken zij helemaal top, geen dooie pixels en het beeld is veel groter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BiG-GuY schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:36:
[...]

Heeft dynabyte niet zo een zelfde regeling als Mycom dan? 8 dagen 'ruil-garantie' , ik dacht namelijk dat elke pc winkel dat hanteerde? :?.. Ik bel morgen wel erover.. tenzij iemand in dit forum het bekend voorkomt?
Oh, had jij het daar over. Ik dacht dat je de wet koop op afstand bedoelde waarbij je binnen een week mag ruilen zonder opgaaf van reden. Áls de winkel een soort ruilgarantie heeft, dan kan het inderdaad gewoon. Dat zou dan wel op de site te vinden moeten zijn. Het is echter niet zo dat dit standaard het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroxy
Zeroxy schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:09:
Heeft iemand al ervaring/reviews gelezen over de Eizo S2000? Ik overweeg deze 20" als gaming/all-round monitor en vraag me af of dit een goede keuze is ...

Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Ik vrees dat je hier niet veel antwoord krijgt omdat de Eizo Flexscan S2000 in een prijsklasse zit die de meesten (wsl. terecht?) links laten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

ambi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:20:
[...]

Ik vrees dat je hier niet veel antwoord krijgt omdat de Eizo Flexscan S2000 in een prijsklasse zit die de meesten (wsl. terecht?) links laten liggen :P
Dan moet er idd eerst een boot met geld aan komen varen.

In het bedrijf waar ik werk, is EIZO een populair scherm voor de CAD tekenaars.
Er staan hier zelfs nog EIZO scherm (CRT dan he) vn 12 jaar oud.

Voor games weet ik niet of deze geschikt zijn, lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 20:31
Haan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:37:
(...)
Da's appart, als ik naar de foto van de voet kijk in deze review, lijkt het dat dat allemaal niet kan. Uit de conclusie:
• No swivel base or vertical adjustment
En in een andere review lees ik helemaal niks over verstelbaarheid, pivot, oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
doeternietoe schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:39:
[...]

Da's appart, als ik naar de foto van de voet kijk in deze review, lijkt het dat dat allemaal niet kan. Uit de conclusie:

[...]

En in een andere review lees ik helemaal niks over verstelbaarheid, pivot, oid :?
Dat komt omdat de Europese versie verschilt van de Amerikaanse. De Europese hebben wel pivot en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroxy
Anoniem: 110847 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:31:
[...]

Dan moet er idd eerst een boot met geld aan komen varen.

In het bedrijf waar ik werk, is EIZO een populair scherm voor de CAD tekenaars.
Er staan hier zelfs nog EIZO scherm (CRT dan he) vn 12 jaar oud.

Voor games weet ik niet of deze geschikt zijn, lijkt me wel
Mja hij is wel prijzig, maar als ik er jaren mee vooruit kan ...

Iemand ervaring met de Eizo S1931 (19", 1280x1024) anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

19" in het 20"+ topic? :? Hier moet je niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ik zit erover te denken de LG L204WT, eerst nog wat reviews afwachten.

Op de site van LG staat ook de LG L203WT, deze heeft iets mindere eigenschappen (8ms ipv 5ms) maar bij deze tft staat aangegeven dat deze nieuw is, bij de LG L204WT niet. Bovendien is de LG L203WT in pricewatch 30-40 euro duurder.

Weet iemand hoe deze schermen zich tot elkaar verhouden en heeft iemand al reviews gezien van de LG L204WT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op Hardforum staan ervaringen van de L204WT. Er staan wel links in dit topic. Het is wel de opvolger van de L203WT, maar veel ontgaan ze elkaar niet.

Ik was eerst van plan voor de L204WT te gaan, vooral door de prijs, maar ik wacht nu op de 22" schermen.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 25-08-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Bhai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:25:

@XXlerator: kun je mij meer vertellen over de pixelgarantie die je hebt. Want je zegt nu dat je 1 jaar pixelgarantie hebt, maar voor zover ik weet zijn pixel (bijna) altijd fabrieks"fouten". Dat betekent dat de kans erg klein is dat je er nog een dode pixel bijkrijgt als je deze gebruikt. Heb je 1 jaar pixelgarantie genomen omdat dit het minumum is wat ze bieden? En wat gebeurt er als je in 1 jaar een dode pixel krijgt; mag je deze dan terugbrengen/ruilen tegen een nieuwe?
Klopt. De standaard pixelgarantie bij de meeste webwinkels is 3 dagen of 7 dagen waarbij dus alleen de "fabrieksfouten" geconstateerd zullen worden, waarna je dan je beeldscherm in kunt ruilen. Dit soort garanties is vaak al te ondervangen door gebruik te maken van de Wet koop op afstand.

De 1-jaarsgarantie van Alternate ziet juist op de periode daarna, waarin er kennelijk ook nog (sub)pixels defect kunnen raken die je in het begin niet ziet. Alternate (of in hun geval de verzekeringsmaatschappij waar ze mee werken) garandeert dat je dan een nieuw dode-pixel-vrij scherm krijgt.

Tot nu toe heb ik bij mijn scherm nog geen een dode (sub)pixel kunnen ontdekken en iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik ben voor 39 euro in elk geval verzekerd van een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

RoD schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:46:
Op Hardforum staan ervaringen van de L204WT. Er staan wel links in dit topic. Het is wel de opvolger van de L203WT, maar veel ontgaan ze elkaar niet.

Ik was eerst van plan voor de L204WT te gaan, vooral door de prijs, maar ik wacht nu op de 22" schermen.
Waarom staat op de LG site dan "nieuw" bij de LG203 en niet bij de LG204?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34
Beetje jammer dat de 205BW van samsing nu bij alternate ineens 20 euri duurder is geworden :(. Ze weten waarschijnlijk dat ze de enige zijn die hem nu hebben. Ik heb hem gelukkig nog voor 329 bij alternate, ik kan niet wachten tot ik thuis ben en hem kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Oldie_ schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:47:
[...]

Waarom staat op de LG site dan "nieuw" bij de LG203 en niet bij de LG204?
Geen flauw idee. Foutje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
jibo87 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:46:
Beetje jammer dat de 205BW van samsing nu bij alternate ineens 20 euri duurder is geworden :(. Ze weten waarschijnlijk dat ze de enige zijn die hem nu hebben. Ik heb hem gelukkig nog voor 329 bij alternate, ik kan niet wachten tot ik thuis ben en hem kan testen
Dat is wel lelijk, ik heb hem vannacht besteld bij de Mycom, 329,-
Ik heb hem bij Mycom besteld in de hoop hem misschien 15 september om te kunnen ruilen voor een l204WT (verwachte leverdatum mycom), maar dat is alleen als de Samsung mij achteraf toch een beetje tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

jibo87 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:46:
Inderdaad 350 euro, voor dat geld is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180101

aex351 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:08:
[...]

Inderdaad 350 euro, voor dat geld is het niet waard.
vinde je niet? ;( heb hem vanmiddag bestelt bij alternate voor 402 euro incl. verzendkosten en pixelgarantie (1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Anoniem: 180101 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

vinde je niet? ;( heb hem vanmiddag bestelt bij alternate voor 402 euro incl. verzendkosten en pixelgarantie (1 jaar).
Ach het gaat er uiteindelijk om of je tevreden bent met je monitor of niet? Je had hem ook ergens anders kunnen bestellen, nog X weken kunnen wachten, om dan een paar tientjes goedkoper uit te zijn. Dat is hetzelfde verhaal als met het bestellen van andere hardware.

Als je iets wilt hebben en jij bent bereid er wat meer voor te betalen, prima toch! Ik zit overdag voor een 17" crt en als ik 's avonds weer voor mijn eigen 20" 205BWtje kan zitten geniet ik weer met volle teugen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108469

Denk dat je beter een paar dagen had kunnen wachten
ben namelijk vanmiddag bij Mycom geweest ze vertelden me dat ze vandaag 100 schermen binnen kregen op het hoofdkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Zo, de nieuwe Philips 200W6CS staat klaar om afgehaald te worden en de oude is retour afzender gegaan. Helaas kon ik hem vandaag niet meer ophalen, dus dat wordt maandag. Ik kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

Nou de 2407WFP is besteld.
Het is de snelste beslissing van 800 euro die ik ooit genomen heb.
Afwachten hoe snel 4launch is

Weet iemand waarom 4launch zoveel goedkoper is dan Dell zelf?
Maakt mij niet uit, maar vind het opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Anoniem: 108469 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:22:
ben namelijk vanmiddag bij Mycom geweest ze vertelden me dat ze vandaag 100 schermen binnen kregen op het hoofdkantoor
Mij vertelden >3 Mycom winkels dat ze dit scherm zeker niet binnen een week verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 180101 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

Had je beter een dell 2007wfp kunnen halen voor 425 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

hmm, heb de 204b besteld, bij salland omdat zij de enige waren met fatsoenlijke levertijd. nu is het uitgesteld tot nader bericht :(

Bij andere winkels waaronder azerty is hij al uit het assortiment gehaald, dus we mogen denkik rekenen op een nieuw model binnenkort. Ik hoop iig dat ik mn scherm nog krijg. een nieuwe is wss weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hoe meer ik lees over verschillende modellen en lcd schermen in het algemeen hoe meer ik door de war raak.

Mijn shortlist op het moment:
Samsung 203b
Samsung 205bw
LG L204wt

De 203 heeft als voordeel dat ik hem in principe morgen al kan ophalen. Widescreen is me de laatste dagen steeds meer aan aan het staan maar die zijn iets duurder en dan moet ik kiezen tussen de Samsung en de LG. Niemand hier heeft nog een LG gezien en over de Samsungs zijn de meningen verdeeld...

Help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Om maar even mezelf te quoten :P :
BiG-GuY schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:26:
Ik heb sinds een paar dagen de Acer AL2051W (na flink wat lezen in dit forum, gekozen voor deze) en heb er geen spijt van. Het beeld is echt zoveel mooier :9~ dan mn 'oude' 730BF :P .

Nu heb ik alleen een paar probleempjes ermee,:
1. Er zit een dode subpixel op, denk dat het sub is, want hij wordt alleen blauw bij een zwart venster, dus zo irri is dat ook weer niet... maar als dat in garantie valt?
2. Er komt een pieptoon uit mn scherm, en uit de voeding, dit probleem had ik ook al bij mn 730BF, toen na lang gedoe omgeruild voor een nieuwe via samsung..
Ik heb mn scherm bij Dynabyte gekocht, kan ik nu daar gewoon binnenlopen, met scherm ingepakt in doos(compleet), en zeggen dat die niet optimaal werkt en dat ik dan een nieuwe wil.. tis nog binnen 8 dagen... of zal ik er eerst over moeten bellen? Het piepen is ook niet continue, over het algemeen, wanneer die net in standby of uit gaat, als die naar standby gaat blijft de piep lang aanhouden, als je hem uitzet is die na paar seconden weg.. bij heldere beelden piept die ook... wat kan dat zijn?

3. Hoe krijg ik het voor mekaar dat 1280x1024 (ed reso's) wordt geschaald zodat ik zwarte balken heb? in de ATI drivers heb ik het al op centreren gezet, maar dan pakt die alleen de reso's die die niet standaard ondersteund, zoals 1152x864, en dan heb je een kadertje om het hele beeld :(.. ik wil alleen balken links/rechts zodat het niet vervormd is..
Ik ben vandaag bij de Dynabyte langsgeweest en het was geen probleem, ik kon mijn scherm + voeding gewoon omruilen :), dit exemplaar heeft niet meer die kwalen :P.

Iemand nog een oplossing voor mijn 3e vraag?

Binnekort volgt er een review :).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Ik ben nu wel aan het twijfelen tussen de NEC 20WGx en de DELL 2407WFP. Aangezien de prijs van de 2407 redelijk laag is bij 4launch en je krijgt deze maand gratis pixelgarantie...

kan iemand me zeggen of de 2407 de NEC kan bijhouden wat betreft beeldkwaliteit?
En heeft deze DELL last van input lag?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

BiG-GuY schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:46:
Iemand nog een oplossing voor mijn 3e vraag?
Bij mijn laptop kan ik in de ATI applicatie onder "Displays" "Panel" aanklikken en dan "Scale image to panel size" aan- of uitvinken. Misschien kan je hetzelfde onder "Monitor"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:47
Zeroxy schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:09:

Als je het geld ervoor over hebt kan je niet missen in je keuze.
Heb zelf de Eizo S2100 gehad en het is veruit de beste LCD die ik gezien heb, feilloos, maar wel duur.
Maar je krijgt dan ook 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 17:53
Bhai schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:30:
Kunnen degene die een Samsung (205BW) monitor hebben iets vertellen over dode pixels?
Kan je vertellen dat ik er nog geen 1 heb gezien , 4 dagen in bezit nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180101

Anoniem: 108469 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:22:
maar bij alternate heb ik wel 1 jaar(!) pixelgarantie.
gelukkig krijg ik deze als cadeau voor een goed rapport 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Anoniem: 180101 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:08:
gelukkig krijg ik deze als cadeau voor een goed rapport 8)7
offtopic:
Ik krijg al jááren geen rapport en geen aanverwante cadeaus meer :'(