[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:38:
Als je op de naam van de monitor klikt, dan zie je wel een lijstje met "test" resultaten.

Maar in ieder geval hier al reacties die ik een beetje verwacht had.
Zelf heb ik namelijk ook zo m'n twijfels over deze site. Heb wel eens vaker reviews gezien over andere producten en ook toen leek het meer op dikke vinger werk.
Ja dat heb ik gezien. Als je het verhaal leest focussen ze op de cijfertjes zoals door de fabrikant gegeven. Contrast, reactietijd e.d. zijn zaken die wel leuk op papier gezet kunnen worden, maar niet altijd hetzelfde betekenen. Ook zijn dit meestal ideale cijfers. Werkelijke ervaringen worden niet genoemd. Daarom ga ik er vanuit dat ze de monitoren zelf ook niet getest hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 13-08-2006 21:51 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
ambi schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Bijzonder zwakke reviews :O Het lijkt haast alsof ze hun beoordelingen louter op de specs gebaseerd hebben. Hebben ze de TFTs daadwerkelijk getest? En zo ja, hoe en waar zijn de testresultaten?
Toptenreviews is volgens mij puur gebaseerd op sponsering ;)

Ik heb deze review niet eens gelezen, maar bij software lijkt dat wel te gelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Samsung 205BW en de LG L204WT, beide schermen zijn bijna gelijk kwa specificaties. Alleen de LG heeft een contrast ratio van 2000:1 waar Samung een contrast ratio heeft van 300:1 !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

T i M schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:42:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Samsung 205BW en de LG L204WT, beide schermen zijn bijna gelijk kwa specificaties. Alleen de LG heeft een contrast ratio van 2000:1 waar Samung een contrast ratio heeft van 300:1 !?
Zoals je in de startpost en de specs op de Samsung website kunt lezen is de contrast ratio van de 205BW 700:1. Ik denk dat je je vergist met die 300, dat is namelijk de lichtsterkte per m2.

Mocht je overigens haast hebben met het bestellen van een scherm dan zou ik voor de LG gaan. De 205BW is zeer slecht leverbaar (ik wacht er zelf al meer dan een maand op).

[ Voor 13% gewijzigd door XXlerator op 14-08-2006 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25
Je hoeft je niet zo te focussen op het Contrast, want iedereen zet hem toch een stuk lager dan 'standaard' anders krijg je na 10min koppijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Welke schermen zou ik het beste kunnen nemen?
Wat ik allemaal ga doen is:
Photoshop
Videobewerking
Films
Games

1.Samsung 205BW
2.LG L203WT
3.Dell 2007WFP
4.Samsung 215TW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

T i M schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:42:
Ik heb deze twee schermen ook in gedachte, maar neig momenteel weer meer naar de Samsung, na op hardforum.com verschillende berichten gelezen te hebben dat de LG een te 'korrelig' beeld zou hebben.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Thanx voor de reactie, de levertijd van de Samsung is niet zon probleem. Omdat ik toch pas eind van deze maand mijn schermen ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
De Samsung 205BW verbruikt wel 75W; dit is veel meer dan andere schermen.

Ooit iemand opgevallen :?

Is dit in de praktijk veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Bhai schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:31:
De Samsung 205BW verbruikt wel 75W; dit is veel meer dan andere schermen.

Ooit iemand opgevallen :?

Is dit in de praktijk veel?
Ik wacht al 2 weken op de samsung 205bw ik hoop dat hij snel weer leverbaar is anders koop ik wel een 2007wfp dell scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
deltananie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:20:
[...]

Ik wacht al 2 weken op de samsung 205bw ik hoop dat hij snel weer leverbaar is anders koop ik wel een 2007wfp dell scherm.
Na ongeveer letterlijk 30 winkels gebeld te hebben, ben ik erachter gekomen dat hij eind volgende week (25/26/27 augustus) weer leverbaar is :)

Ik heb net Plovershop gebeld, en zij vertelden mij dat ze de zouden vragen of het wel echt 2-3 dagen levertijd was en dat ik gebeld zou worden. Ik werd dus 5 min. later gebeld en een medewerker vertelde mij dat het echt 3 dagen levertijd is. Ik vertelde hem nog dat ik dit bij geen een winkel heb gezien.. Hij raadde mij aan om deze toch te bestellen en als het meer dan 3 dagen levertijd is annuleren :)

Ik heb dus nu de 205BW besteld, en voor ophalen gekozen. Het is voor mij wel >1,5 uur rijden, maar op deze manier hoef ik niet van tevoren betalen :) En ik verwacht dat deze toch niet binnen 3 dagen geleverd wordt en ik deze dus toch annuleer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Bhai schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:38:
[...]

Na ongeveer letterlijk 30 winkels gebeld te hebben, ben ik erachter gekomen dat hij eind volgende week (25/26/27 augustus) weer leverbaar is :)

Ik heb net Plovershop gebeld, en zij vertelden mij dat ze de zouden vragen of het wel echt 2-3 dagen levertijd was en dat ik gebeld zou worden. Ik werd dus 5 min. later gebeld en een medewerker vertelde mij dat het echt 3 dagen levertijd is. Ik vertelde hem nog dat ik dit bij geen een winkel heb gezien.. Hij raadde mij aan om deze toch te bestellen en als het meer dan 3 dagen levertijd is annuleren :)

Ik heb dus nu de 205BW besteld, en voor ophalen gekozen. Het is voor mij wel >1,5 uur rijden, maar op deze manier hoef ik niet van tevoren betalen :) En ik verwacht dat deze toch niet binnen 3 dagen geleverd wordt en ik deze dus toch annuleer ;)
Lijkt me sterk dat plovershop.nl de 205bw binnen 3 dagen heeft. Ik heb namelijk ook bijna elke winkel gebeld. Met het antwoord dat de 205bw pas eind augustus leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
deltananie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:52:
[...]

Lijkt me sterk dat plovershop.nl de 205bw binnen 3 dagen heeft. Ik heb namelijk ook bijna elke winkel gebeld. Met het antwoord dat de 205bw pas eind augustus leverbaar is.
Dat denk ik dus ook. Ik durf te wedden dat niemand zoveel winkels heeft gebeld als ik ;)

Maar ze hebben het wel aan "hun" leverancier gevraagd :/ Ik weet dat de kans klein is, maar ik kan het altijd proberen. Mocht ik deze binnen 3 dagen hebben, dan laat het ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn review van de Dell 2007WFP is hier te lezen in de product survey, voor het gemak wou ik het ook even hier neerzetten maar het forum vond mijn post anders te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:49:
Mijn review van de Dell 2007WFP is hier te lezen in de product survey, voor het gemak wou ik het ook even hier neerzetten maar het forum vond mijn post anders te groot.
Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung 205bw en de 2007wfp. Welke scherm is eigenlijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
deltananie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:52:
[...]

Ik ben aan het twijfelen tussen de samsung 205bw en de 2007wfp. Welke scherm is eigenlijk beter?
Vergelijk specs en reviews, dan kom je daar vanzelf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
deltananie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:52:
Ik heb vanochtend naar euromaxi gebeld, daar heb ik mijn bestelling staan en hij vertelde me dat hij vanmiddag zou binnen komen en ik heb dan morgen zou hebben (ik heb namelijk al betaald). Ik zou dan vanavond nog een e-mailtje ontvangen, maar helaas heb ik nog niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Op de website staat binnen 2 tot 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ja, ik heb hem ook 2 weken geleden besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Tsja, twee weken geleden waren ze wel schaars, maar was het volgens mij niet zo'n probleem... Nu kun je ze echt niet krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik vertel alleen maar wat hij aan de telefoon tegen mij vertelde, meer niet. En als ik vanavond geen mail krijg dan ga ik morgen bellen en vragen waarom dat tegen mij wordt gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeKai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 18:25
Ik kreeg deze mail van Euromaxi aangaande de 205BW:

"beste heer/mevrouw,

Het probleem met dit scherm is echter dat deze op het moment erg slecht leverbaar is.
Samsung heeft een voorraad probleem opgelopen en de levertijd is op het moment dan ook onbekend.

Wel kan ik u vertellen dat wanneer de schermen in Nederland weer leverbaar zijn wij als eerste de schermen zullen ontvangen.
Waarschijnlijk zal dit nog 2 tot 3 weken gaan duren.

Ik hoor u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Bij ons in de winkel worden ze ook pas de 25e weer geleverd, rechtstreeks van Samsung. Denk dat ze veel eerder dus niet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Wel leuk dat Plovershop zegt dat ze deze echt binnen 3 dagen kunnen krijgen :P (zelfs leverancier gebeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie dat de 205BW een TN paneel heeft, de 2007FPW heeft een S-IPS of MVA paneel wat beter is. Ook vind ik dat de 2007FPW een veel beter design/vormgeving heeft dan de (lelijke) 205BW. Ik zou dus de 2007FPW kiezen, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
[...]

Het licht er natuurlijk heel sterk aan waarvoor je het gebruikt en of je de extra 100,- het waard vind voor de Dell.
Speel je veel games kies je voor de 205BW
Zoek je meer een allround scherm met een goeie inkijk hoek ga je voor de 2007WFP

* Dubbel Fristie kijkt weer rustig naar zijn 205BW :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Dubbel Fristie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:55:
[...]

Het licht er natuurlijk heel sterk aan waarvoor je het gebruikt en of je de extra 100,- het waard vind voor de Dell.
Speel je veel games kies je voor de 205BW
Zoek je meer een allround scherm met een goeie inkijk hoek ga je voor de 2007WFP

* Dubbel Fristie kijkt weer rustig naar zijn 205BW :9~
Thx ik ga voor de 205bw. Alleen nou nog wachten totdat hij weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arutha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou graag de raad van de (ervaren) tweakers willen vragen om tot een beslissing te kunnen komen welke monitor de beste keuze zou zijn voor mij, want ik geraak er zelf echt niet uit.

Ik ben op zoek naar een goede 20" allrounder die zowel geschikt is voor films, games, photoshop en internet/office. Nogal veeleisend dus

De deelnemers:
1)Nec 20WGX2 (S-IPS) (550 €)
voordelen:
- Snel 6ms paneel, uitstekend geschikt voor games
- Zeer goede zwartwaarde
- Kijkhoek
- Widescreen
nadelen:
- Zeer sterk reflecterend scherm
- Twinkling effect bij films, en dus minder goed geschikt voor video
- Schijnt nogal wat manuele calibratie nodig te hebben

2)Samsung 215TW (S-MVA) (555 €)
voordelen:
- 21" widescreen voor de prijs van een 20.1"
- Goede allrounder volgens verschillende reviews
- HDCP ready
nadelen:
- Trager 8 ms paneel (probleem voor games ?)
- Klein beetje backlight leakage
- Nutteloze en slechte speakers
- (merkbare) Input lag
- Toch wel veel verdeelde meningen op het net, geraak er niet wijs uit

3)ViewSonic VP2030b (P-MVA) (570 €)
voordelen:
- Komt met dode (sub)pixel garantie !
- Beste monitor volgens Behardware round-up (waarin de Nec ook meedeed)
(http://www.behardware.com...3-lcd-20-5-6-8-16-ms.html)
- Mooi design (subjectief)
- Misschien nog wel meer dan de samsung een "allrounder"
nadelen:
- Geen widescreen
- Zoals de samsung een trager 8 ms paneel
- Duur voor een 20.1"
- Zeer weinig reviews gevonden van deze monitor

Alle meningen zijn welkom, want ik geraak er zelf echt niet uit en ben de wanhoop nabij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
deltananie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:19:
[...]

Thx ik ga voor de 205bw. Alleen nou nog wachten totdat hij weer leverbaar is.
Goede keuze ;)

Ik heb um ook 2.5 geleden besteld, ik w8 er nu ook alleen nog steeds op. Ik hoop echt dat ze um volgende week eens achter de deur heen gooie ik kan ni meer wachten. En om nu zoals sommigen te gaan voor een Dell nee hó maar 8)7 . Dan w8 ik liever nog 3 weken met m'n crt schermpie voor me :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
appel22 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:08:
[...]

Goede keuze ;)

Ik heb um ook 2.5 geleden besteld, ik w8 er nu ook alleen nog steeds op. Ik hoop echt dat ze um volgende week eens achter de deur heen gooie ik kan ni meer wachten. En om nu zoals sommigen te gaan voor een Dell nee hó maar 8)7 . Dan w8 ik liever nog 3 weken met m'n crt schermpie voor me :P
Ik wou bijna ook gaan voor een Dell omdat de 205bw nog niet leverbaar is. Maar diverse sites melden al dat hij eind deze week en volgende week verkrijgbaar is. Nou nog afwachten of het wel klopt. Anders 100 euro :( meer betalen voor een dell. En bijvoorbeeld 3 weken wachten op de 205bw gaat ook niet ik heb mijn oude monitor al verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door deltananie op 15-08-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Arutha schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:51:
Ik ben op zoek naar een goede 20" allrounder die zowel geschikt is voor films, games, photoshop en internet/office. Nogal veeleisend dus
Een "allrounder"? Dan zou ik het vlug weten hoor, de ViewSonic Vx2025wm natuurlijk :9
Staat niet in je lijstje, maar is wel een smak goedkoper en alombekend als een goede "allrounder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Arutha schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:51:
Ik zou graag de raad van de (ervaren) tweakers willen vragen om tot een beslissing te kunnen komen welke monitor de beste keuze zou zijn voor mij, want ik geraak er zelf echt niet uit.

De deelnemers:
1)Nec 20WGX2 (S-IPS) (550 €)
voordelen:
- Snel 6ms paneel, uitstekend geschikt voor games
- Zeer goede zwartwaarde
- Kijkhoek
- Widescreen
nadelen:
- Zeer sterk reflecterend scherm
- Twinkling effect bij films, en dus minder goed geschikt voor video
- Schijnt nogal wat manuele calibratie nodig te hebben

2)Samsung 215TW (S-MVA) (555 €)
voordelen:
- 21" widescreen voor de prijs van een 20.1"
- Goede allrounder volgens verschillende reviews
- HDCP ready
nadelen:
- Trager 8 ms paneel (probleem voor games ?)
- Klein beetje backlight leakage
- Nutteloze en slechte speakers
- (merkbare) Input lag
- Toch wel veel verdeelde meningen op het net, geraak er niet wijs uit

3)ViewSonic VP2030b (P-MVA) (570 €)
voordelen:
- Komt met dode (sub)pixel garantie !
- Beste monitor volgens Behardware round-up (waarin de Nec ook meedeed)
(http://www.behardware.com...3-lcd-20-5-6-8-16-ms.html)
- Mooi design (subjectief)
- Misschien nog wel meer dan de samsung een "allrounder"
nadelen:
- Geen widescreen
- Zoals de samsung een trager 8 ms paneel
- Duur voor een 20.1"
- Zeer weinig reviews gevonden van deze monitor

Alle meningen zijn welkom, want ik geraak er zelf echt niet uit en ben de wanhoop nabij :+
Als je het mij vraagt: de samsung valt af, hoog input lag gehalte. Dit is funest voor al je wat snellere applicaties.

Zoals hierboven is vermeld, zou ik de Viewsonic VX2050wm aan het lijstje toevoegen. Vervolgens zou ik verder gaan zoeken via google/starterspost. Je hebt dan iig 2 van de hele goede all rounders in je lijstje staan. Met de 3e, de Viewsonic 2030b ben ik niet bekend.

Laat je trouwens niet voor de gek houden: die twinkelingen (in films) komen in ELK 20 inch scherm voor, niet alleen de NEC. Het gaat erom hoe het scherm het interpoleerd van de lagere resolutie van de dvd naar de hogere resolutie op je scherm. Ikzelf heb de NEC 20wgx2, en ik heb nog echt helemaal niks aan twinkelingen gezien die sterk/erg genoeg waren om je aan te ergeren of zelfs te zien in normale afstand (0,5 meter +). Maar als je met je neus op het scherm gaat hangen kan je het wel zien, net zoals met elk groot scherm. Twinkeling is meer een 'luxe-probleem'! Let er goed op, veel reviews geven nagenoeg geen info erover, en anderen zijn enorm strak in hun bevindingen.

Naar mijn mening, laat het niet de beperkende factor zijn, het is een nogal vaag fenomeen.

Aangezien ik uit ervaring kan spreken: de enige instellingen die ik heb moeten doen voor de kleuren van de NEC kwamen van de Nvidia driver, die de kleuren standaard verslechtert. Het scherm zelf is meer een kwestie van contrast, en of brightness.. De kalibratie die je zou moeten doen (gewoon instellen eigenlijk, tenzij je een extern kalibratie middel tot je beschikking hebt) kan ook alleen op Sub-d. Die DVI is 'meteen goed' (hangt dus vaak af van je drivers.)

Daarnaast, focus je niet echt op die ms, die zijn vaak ook meer show dan fact. Ga meer af op 'input lag', dat kan je dag wel verzieken!

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
wat is is nu? Heb jij dat review geschreven, is dat review gebaseerd op jouw scherm, of gewoon voor de 244t?

Ik zal kijken of hij bij de starterspost staat, en zo niet, zal ik m bijvoegen! Dank je

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
En uiteraard, Euromaxi heeft ze gister niet binnen gekregen en hij zei ook "waarschijnlijk". Ik vindh et niet erg dat ik moet wachten, maar dan moeten ze dat gewoon zeggen en niet "deze week" of "vanmiddag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een reviewtje van een Nec 20WGX2 voor de geïnteresseerde.

De nieuwprijs is wat hoog, maar het is wel het snelste isp scherm. De eerste indruk is erg goed. De standaard is wel wat simpel, maar het staat stevig (je kunt bijna niets instellen). De behuizing ziet er mooi uit met die dunne rand, maar de knopjes voelen niet erg stevig. Vaak zit ik bijv, de aan/uit knop 2 keer in te drukken, wat niet hoeft als je ze stevig indrukt. Het joystickje is wel handig, maar niet erg accuraat. Wil je naar rechts, dan gaat het balkje van het osd vaak naar onderen bijvoorbeeld. Maar daar zul je toch niet hele dagen aanzitten. De verschillende dv-modes heb je niet veel aan. Ik zelf gebruik alleen text en gaming. De ander modes geven een niet zo mooi beeld.

Het spiegelende scherm maakt de kleuren erg levendig en een stuk mooier dan tft’s zonder. Het enige is dat je geen lichtbron achter je moet hebben staan. De spiegeling is wel een stuk meer dan mijn crt. De kijkhoeken zijn echt perfect en het scherm heeft gelukkig totaal geen backlight leakage. De uniformiteit is niet 100%, maar zit er wel dicht bij. De randen zijn net een tikkeltje donkerder (het is heel weinig), maar dat is een stuk minder irriterend.

En dan de snelheid, want daarvoor haal je dit scherm. Er is geen ghosting zichtbaar. Ik speel nogal vaak snelle fps en het is er gewoon niet. Toch is het geheel niet zo snel als een crt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op de een of andere mannier voel je het. Het is ook geen inputlag, maar de frameopbouw voelt toch langzamer. Als je je geld zou moeten verdienen met gamen dan zou ik toch bij een crt blijven. Er zitten ook voordelen aan de Nec. Het contrast tussen verschillende objecten op een map is een stuk duidelijker, voornamelijk in dv-mode gaming.

Het advance dv-mode waarbij de backlight van sterkte veranderd vind ik alleen bruikbaar bij bewegende beelden. Tijdens het internetten word ik gek van de geflikker in lichtsterkte. Tijdens het gamen heb ik het aanstaan en werkt het goed (de advance mode is voor elke verschillende mode aan of uit te zetten).

Zelf ben ik erg blij dat ik ben overgestapt op een tft. Hoewel er algemeen wel nadelen aan zitten. Dat lastige vsync, en als je een niet zo snelle grafische kaart hebt en onder de 60 fps komt, dat gaat het beeld erg stotteren en mis je allerlei frames etc. Of je moet voor tearing kiezen ,wat toch wel goed zichtbaar is. Maar dit heeft elke tft. Toch is het fijn dat die crt bak nu weg is en na een paar uurtjes gamen ben je gewoon aan het scherm gewend.

Hopelijk heeft iemand er wat aan en als er vragen zijn......

Ik heb zelf nog een globaal vraagje over tft's. Hoe snel brand zo'n scherm nu in? Want ik heb de nec niet zolang en wil het beeld zo mooi mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een TFT brand niet in. En qua ervaring (behalve het glimmende beeld) lijkt mijn ervaring met de de Dell 2007WFP gelijk.
Overigens merk ik via DVI geen input lag. Wanneer het beeld via vga aangesloten is wel een beetje.

[ Voor 29% gewijzigd door Shiver23 op 15-08-2006 13:26 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Nog weet over de 205BW, die nergens leverbaar is :P

Ik heb net plovershop gebeld, en zij zeggen dat de levertijd nog steeds 2-3 werkdagen is. Bij elke andere winkel is dit dus meer. De enige fout die hier gemaakt kan worden is dat de leverancier zomaar zegt dat het echt 2-3 dagen duurt.

Ik vraag me af wat (in het algemeen) onder een "leverancier" wordt verstaan. Iem. die mij dit kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Thy King schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:06:
[...]

wat is is nu? Heb jij dat review geschreven, is dat review gebaseerd op jouw scherm, of gewoon voor de 244t?

Ik zal kijken of hij bij de starterspost staat, en zo niet, zal ik m bijvoegen! Dank je
Het is een algemeen review van de 244T, en ik bedoelde dat ik er ook een had.
Maar een goed idee om het in de startpost te doen.
Ik vind nog steeds jammes dat iedereen zo negatief doet over de imput lag, en de monitor nooit in real live gezien te hebben.
Deze review laat zien dat het een lekker scherm is en joh had me een dell 24" gegeven was ik ook heel blij geweest.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:59:

Ik heb net plovershop gebeld, en zij zeggen dat de levertijd nog steeds 2-3 werkdagen is. Bij elke andere winkel is dit dus meer. De enige fout die hier gemaakt kan worden is dat de leverancier zomaar zegt dat het echt 2-3 dagen duurt.

Ik vraag me af wat (in het algemeen) onder een "leverancier" wordt verstaan. Iem. die mij dit kan vertellen? :)
webshops bestellen 9 van de 10 keer hun spullen bij een leverancier. Zie dit als een groothandel.
Deze leverancier haalt z'n spullen bij samsung ofzo.
Er zijn maar weinig winkels die hun spullen rechtstreeks bij een fabrikant bestellen omdat de meeste fabrikanten dit overlaten aan hun distributiekanalen (de leveranciers)

http://www.quote.nl/ is een voorbeeld van een leverancier/distributeur van samsung artikelen waar veel winkels hun artikelen vandaan halen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Een leverancier levert dus producten aan vele winkels. Dus het kan nooit zijn dat plovershop zijn "eigen" leverancier heeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:01:
Een leverancier levert dus producten aan vele winkels. Dus het kan nooit zijn dat plovershop zijn "eigen" leverancier heeft toch?
nope, want geen enkele leverancier is zo dom om alleen aan 1 bepaalde webshop te verkopen. Zou hen veel te weinig opleveren. Of het moet echt een grote zijn, alla mediamarkt ofzo.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:11:
Nog een reviewtje van een Nec 20WGX2 voor de geïnteresseerde.

De nieuwprijs is wat hoog, maar het is wel het snelste isp scherm. De eerste indruk is erg goed. De standaard is wel wat simpel, maar het staat stevig (je kunt bijna niets instellen). De behuizing ziet er mooi uit met die dunne rand, maar de knopjes voelen niet erg stevig. Vaak zit ik bijv, de aan/uit knop 2 keer in te drukken, wat niet hoeft als je ze stevig indrukt. Het joystickje is wel handig, maar niet erg accuraat. Wil je naar rechts, dan gaat het balkje van het osd vaak naar onderen bijvoorbeeld. Maar daar zul je toch niet hele dagen aanzitten. De verschillende dv-modes heb je niet veel aan. Ik zelf gebruik alleen text en gaming. De ander modes geven een niet zo mooi beeld.

Het spiegelende scherm maakt de kleuren erg levendig en een stuk mooier dan tft’s zonder. Het enige is dat je geen lichtbron achter je moet hebben staan. De spiegeling is wel een stuk meer dan mijn crt. De kijkhoeken zijn echt perfect en het scherm heeft gelukkig totaal geen backlight leakage. De uniformiteit is niet 100%, maar zit er wel dicht bij. De randen zijn net een tikkeltje donkerder (het is heel weinig), maar dat is een stuk minder irriterend.

En dan de snelheid, want daarvoor haal je dit scherm. Er is geen ghosting zichtbaar. Ik speel nogal vaak snelle fps en het is er gewoon niet. Toch is het geheel niet zo snel als een crt. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op de een of andere mannier voel je het. Het is ook geen inputlag, maar de frameopbouw voelt toch langzamer. Als je je geld zou moeten verdienen met gamen dan zou ik toch bij een crt blijven. Er zitten ook voordelen aan de Nec. Het contrast tussen verschillende objecten op een map is een stuk duidelijker, voornamelijk in dv-mode gaming.

Het advance dv-mode waarbij de backlight van sterkte veranderd vind ik alleen bruikbaar bij bewegende beelden. Tijdens het internetten word ik gek van de geflikker in lichtsterkte. Tijdens het gamen heb ik het aanstaan en werkt het goed (de advance mode is voor elke verschillende mode aan of uit te zetten).

Zelf ben ik erg blij dat ik ben overgestapt op een tft. Hoewel er algemeen wel nadelen aan zitten. Dat lastige vsync, en als je een niet zo snelle grafische kaart hebt en onder de 60 fps komt, dat gaat het beeld erg stotteren en mis je allerlei frames etc. Of je moet voor tearing kiezen ,wat toch wel goed zichtbaar is. Maar dit heeft elke tft. Toch is het fijn dat die crt bak nu weg is en na een paar uurtjes gamen ben je gewoon aan het scherm gewend.

Hopelijk heeft iemand er wat aan en als er vragen zijn......

Ik heb zelf nog een globaal vraagje over tft's. Hoe snel brand zo'n scherm nu in? Want ik heb de nec niet zolang en wil het beeld zo mooi mogelijk houden.
Kan je ook een tweakers.net review schrijven?? Dan zet ik m er meteen bij in de nec 20wgx2 lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
@ Thy king, omdat je geen e-mail addres heb in je profiel doe ik maar zo :) ik heb pas een nick-change gehad dus klopt de nick: TrIsTaN_TdB15 niet meer bij de userreview van de 205BW. Zou je deze gaarne kunnen veranderen in Dubbel Fristie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
ik begin ineens superveel interresse te krijgen in de goedkope L204WT-SF,

bij mycom voor maar 330 euro 8)7
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=124046&productType=1

Voordeel van mycom dat je een 8 dagen omruil garantie hebt, dus als je dode pixels hebt hem meteen kan terugbrengen voor het hele bedrag :D

Dat terwijl die pixelgarantie's echt aso duur zijn voor 20.1 inch schermen :/

Alleen is er weinig over te vinden, weet iemand of die hdcp heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je mag bij elke webwinkel binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden je monitor terugsturen hoor. Hij heeft trouwens HDCP, ik ben zelf ook geinteresseerd in deze monitor.

Op Hardforum staan wat ervaringen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 15-08-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Wat zijn echte goede 205 BW alternatieven? Ook gelet op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LG L203WT hoor je goeie dingen over. Iemand op Hardforum vergeleek beide en vond ze bijna gelijkwaardig. Nadeel is dat je er geen DVI kabel bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:18:
lees mijn bericht hierboven

de L204WT !
hij is beter voor gamen; namelijk maar 5ms
Veel hoger contrast; 2000:1
Heeft ook hdcp
En is net zo lelijk :P

Ik lees net dat de l204WT, de vervanger is van de L203wt met betere firmware en iets beter panel

Kijk dit forum maar eens door; http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1076405
voor foto's en ervaringen

hier een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://smartlives.net/others/l204wtDesktop.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door J-air op 15-08-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die is hier echter nog nergens op voorraad. Hij is wel goedkoper dan zn voorloper, dus dat is het wachten (wat mij betrefd) wel waard :9
Die 2000:1 is trouwens maar een beetje een marketingpraatje. 700:1 is volgens mij zn "echte" contrast

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 15-08-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
weet iemand btw het verschil tussen de

L204WT

en de

L204WT-SF ?

Ik vind het maar vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:27
Ik heb zojuist de Philips 200W6CS besteld. De opvolger was me te duur en ik hoorde goede recenties over dit scherm. Ik heb ook veel schermen vergeleken, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer en ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Philips schermpjes. Dus is het weer een Philips schermpje geworden ter vervanging van mij 17" Philips LCD. O ja, dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://pic.unan.com.tw/LCD/PHILIPS/200W6CS-2.jpg.gif

Ik kan wel even een review posten als ik hem heb, indien gewenst.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:18:
Ik denk dat ik morgen die LG haal omdat de 205bw nog steeds niet uit is. En ja het is een goed alternatief voor de 205bw. Als hij niet goed is breng ik het gewoon terug dan haal ik de 205bw wel.

Hier is wat meer info over deze monitor te vinden:
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=5862

[ Voor 13% gewijzigd door deltananie op 15-08-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Volgens mij is die idd nog slechter leverbaar dan de 205 BW :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
deltananie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:35:
[...]

Ik denk dat ik morgen die LG haal omdat de 205bw nog steeds niet uit is. En ja het is een goed alternatief voor de 205bw. Als hij niet goed is breng ik het gewoon terug dan haal ik de 205bw wel.

Hier is wat meer info over deze monitor te vinden:
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=5862
Mag ik weten waar je deze wilt halen. En denk je deze dan nog mag teruggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:42:
[...]
Mag ik weten waar je deze wilt halen. En denk je deze dan nog mag teruggeven?
Bij Mycom natuurlijk. Binnen 8 dagen kan je het zonder problemen terug brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door deltananie op 15-08-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
deltananie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

Bij Mycom natuurlijk. Binnen 8 dagen kan je het zonder problemen terug brengen.
Ik denk dat ik ook hetzelfde doe als jij :9

Bij mycom halen en dan na 8 dagen terugbrengen en 205 BW halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:31:
[...]

Ik denk dat ik ook hetzelfde doe als jij :9

Bij mycom halen en dan na 8 dagen terugbrengen en 205 BW halen :)
wat ongelovelijk dom 8)7 , Die lg heeft een beter en sneller scherm in zich :z

Nou ja als je maar een LGtje voor mij overlaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
batman73 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:41:
[...]

wat ongelovelijk dom 8)7 , Die lg heeft een beter en sneller scherm in zich :z

Nou ja als je maar een LGtje voor mij overlaat :9~
LG zegt mij niet zoveel, Samsung wel :)

Alleen, als het scherm mij echt bevalt hou ik deze.

Is het zo dat je produkten binnen 8 dagen mag terugbrengen bij Mycom, ook al heb je deze uit de verpakking gehaald? En geld dat ook voor monitoren (ivm dode pixels...) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@batman

Volgens mij bestaat de L204WT niet echt en
heeft iedereen hier het eigenlijk stiekum over de L204WT-SF.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 15-08-2006 22:58 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:43:
[...]
LG zegt mij niet zoveel, Samsung wel :)

Alleen, als het scherm mij echt bevalt hou ik deze.

Is het zo dat je produkten binnen 8 dagen mag terugbrengen bij Mycom, ook al heb je deze uit de verpakking gehaald? En geld dat ook voor monitoren (ivm dode pixels...) :?
Ik heb liever samsung dan LG de 205bw ziet er mooier uit dan de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
FLATRON 20-inch LCD Monitor (Model L204WT):

Gamers, graphic artists and multimedia enthusiasts alike will gravitate towards the L204WT because of its healthy offering of display features. With a 5ms response time, 2,000:1 contrast ratio, 300cd/m2 brightness and slim design, the L204WToffers a powerful display capable of handling the most graphically intense games, as well as editing the family’s favorite photos. The L204WTis also equipped with LG’s proprietary f¬-ENGINE Plus technology. Available in August at $549 manufacturer’s suggested retail price.
http://us.lge.com/aboutus..._TV|Audio|Video_290.jhtml

En dan te bedenken dat deze voor 320 EUR bij Mycom ligt :/

[ Voor 5% gewijzigd door Bhai op 16-08-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de Belinea 102035W of de Asus PW201??

Ben van plan een 20,1" breedbeeld TFT te kopen (rond de €500,-) maar kan niet echt iets goeds vinden.
Of hebben jullie een goede suggestie voor een MVA/IPS 8 bit monitor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Geen enkele Mycom heeft de LG L204WT(-SF).

Ze komen pas begin augustus :/

Ik vond het al raar dat zo'n nieuwe monitor gelijk op voorraad zou zijn bij een winkel als Mycom. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bhai schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:53:
Geen enkele Mycom heeft de LG L204WT(-SF).

Ze komen pas begin augustus :/

Ik vond het al raar dat zo'n nieuwe monitor gelijk op voorraad zou zijn bij een winkel als Mycom. :|
Begin augustus? Typefout.

Mycom Breda verwacht ze 7 sept. pas, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Fest schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:42:
[...]

Begin augustus? Typefout.

Mycom Breda verwacht ze 7 sept. pas, helaas.
typo idd. Begin september idd. Ik hoorde die datum ook van een aantal Mycoms :)

http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?t=315131
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1076405

Deze twee draadjes gaan over de L204WT(-SF). Ik heb een aantal reacties gelezen en als ik het vergelijk met de 205 BW, dan heeft volgens mij de LG meer pixeldifecten, een erg slecht (ziet er ook zo uit..) "voetje", maar aan de andere kant is het beeldkwaliteit ook wat beter.

Het heeft analoog en DVI, en je kunt makkelijk switchen, maar er wordt geen DVI-kabel meegeleverd; wat prijs betreft zijn ze dus evenduur als je geen DVI-kabel hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door Bhai op 16-08-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

@Bhai:
Inderdaad, ik denk dat de Samsung 205BW en LG L204WT zeer aan elkaar gewaagd zijn en dat prijsverschil valt inderdaad weg als je de ontbrekende DVI-kabel bij de LG en de veel betere voet van de Samsung in acht neemt. Van die ene ms verschil in reaktietijd ga je natuurlijk ook niets merken en van de betere beeldkwaliteit bij de LG ben ik nog niet zo zeker. Er zijn wat meldingen dat bij de LG de individuele pixels nogal kunnen opvallen. Bij de Samsung zou dat 'wat' beter meevallen. Beelkwaliteit is natuurlijk erg subjectief.

[ Voor 8% gewijzigd door ambi op 16-08-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben van plan om de Samsung SyncMaster 203B te gaan bestellen, is dat een goede tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:59:
@Bhai:
Inderdaad, ik denk dat de Samsung 205BW en LG L204WT zeer aan elkaar gewaagd zijn en dat prijsverschil valt inderdaad weg als je de ontbrekende DVI-kabel bij de LG en de veel betere voet van de Samsung in acht neemt. Van die ene ms verschil in reaktietijd ga je natuurlijk ook niets merken en van de betere beeldkwaliteit bij de LG ben ik nog niet zo zeker. Er zijn wat meldingen dat bij de LG de individuele pixels nogal kunnen opvallen. Bij de Samsung zou dat 'wat' beter meevallen. Beelkwaliteit is natuurlijk erg subjectief.
Dat komt omdat de Samsung een pixelpitch heeft (?) van .255mm en de LG van .258mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Fest schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:18:
Dat komt omdat de Samsung een pixelpitch heeft (?) van .255mm en de LG van .258mm.
Nee hoor, volgens Samsung is de pixelpitch .258mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:07:
[...]

Inderdaad. Ik meende me te herinnenren ergens .255 gelezen te hebben. Nu nog wachten tot ze leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 13:11
Is het al eens iemand opgevallen dat de schermhoogte van een Viewsonic VX2025wm precies even hoog is als een 4:3 17" TFT. Nu vraag ik me dus af of iemand hier een dual screen setup draait op die mannier, en wat voor 17" hij daar bij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:29:
Iemand ervaringen met de Belinea 102035W of de Asus PW201??

Ben van plan een 20,1" breedbeeld TFT te kopen (rond de €500,-) maar kan niet echt iets goeds vinden.
Of hebben jullie een goede suggestie voor een MVA/IPS 8 bit monitor??
Ik heb sinds een paar dagen een PW201. Ik heb geen ervaring met andere nieuwe LCD's (op mijn werk heb ik een Dell 1901FP, thuis had ik een CRT), dus kan niet echt vergelijken. Mijn indrukken:
- het uiterlijk: schitterend. Vooropgesteld dat je je niet stoort aan een brede glanzende zwarte rand om het beeldscherm. Foto's van deze monitor op het internet hebben een nadeel: ze zijn niet op ware grootte.
- scherm: het spiegelt niet meer dan een CRT. De rand reflecteert sterker dan het scherm. Kleuren zijn erg intens, als op een CRT.
- inkijkhoek: bij een hoek van 50 of 60 graden komt er een vage rode gloed over het beeld, bij grotere hoeken lijkt er een dun wit film over het scherm te trekken, maar het beeld blijft wat mij betreft erg goed tot je vlak bij de 90 graden zit en alleen nog maar rand ziet. In alle richtingen. Ik denk dat de foto's in het 20" monitor-overzicht op Behardware wel kloppen, maar er geen rekening mee houden dat het menselijk oog vooral reageert op contrast en minder op absolute lichtsterkte.
- speakers: klinken redelijk in midden/hoog terrein (helder, geen blikkerig geluid), maar hebben (te) weinig bas.
- input lag: voor mij niet waarneembaar (getest met DVI voor PC, S-Video voor PS2)
- ghosting: nog niets van gemerkt, maar NOLF2 is misschien niet het optimale spel om dat op te testen (erg kleurrijk).
- afterglow: de donkere eerste scènes van de film Sahara geven een duidelijk naeffect, alsof ieder frame een klein beetje in het beeldscherm wordt gebrand. Dit gaf een wat rommelig effect. Gelukkig speelt de rest van die film zich af in de volle zon in de sahara - adembenemend mooie beelden op dit scherm.
- backlight bleeding: ik heb het idee dat er uiterst links en rechts onderaan iets lichtere plekken op het beeldscherm zitten. Maar zonder vergelijkingsmateriaal kan ik niet zeggen hoe erg dit is. Het stoort me niet.
- resoluties: het lukt me niet om 4:3 resoluties op het scherm in 4:3 gecentreerd te zien (alles wordt gestretcht), behalve 1400x1050 en 1600x1200 (in dit laatste geval valt er een klein stuk van de boven- en onderkant af, dit is voor sommige TV-programma's een voordeel). Dit in combinatie met een X1600XT en recente drivers (zowel van Ati als van Omega geprobeerd). Breedbeeldachtige resoluties als 720x480 en 848x480 worden vreemd genoeg uitgerekt tot de volledige breedte en de halve hoogte. Goed bruikbare (onvervormde) resoluties zijn dus alleen 1280x800, 1400x1050, 1680x1050. Met F.E.A.R. wordt dat behelpen... Misschien kunnen nVidia kaarten hier beter mee omgaan.
- webcam: niet echt nodig wat mij betreft, ik heb geen commentaar over de kwaliteit
- touch sensitive controls: het is inderdaad onhandig dat het bewegen (draaien, stand wijzigen, verplaatsen) van de monitor erg vaak leidt tot het aktiveren van de aan/uit knop. En het kost enige gewenning om de juiste touch te vinden. Bonuspunten omdat deze bijdragen aan het fantastische uiterlijk.
- input en output: wat mij betreft meer dan genoeg opties.

Voor mij zijn de input opties (VGA, DVI, component, S-Video, composiet) en het design de sterke punten van deze monitor. De zero bright dots garantie is natuurlijk ook leuk. Het enige echte minpunt voor mij is de minder dan optimale ondersteuning voor 4:3 beeldresoluties, voor de rest voldoet deze monitor aan mijn eisen/verwachtingen. Of dit voldoende is om een prijsverschil van 100 tot 200 euro met de goedkopere modellen te verantwoorden, moet je zelf uitmaken. Voor mij is het antwoord op die vraag: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag een nieuwsbrief van Dell. 2 stuks.

In de ene nieuwsbrief stond de Dell 2407 WPF voor 727 euro.
De andere die ik paar uur later kreeg, stond 865 euro.

Hoe weird 8)7

Ik denk dat ik voor de samsung 205 ga....nog maar ff erop wachten dan!
Of raden jullie de AL2051Ws aan, als je toch het geld hebt...?

Want 1 van de grootste verschillen is Christal Bryte...Maar weet niet of ik hierop zit te wachten, omdat de monitor vlakbij een raam komt te staan...
Jullie ervaringen met Christal Bryte...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
hallo, ik heb een Dell 2007FPW en ik vroeg me af wat de minimum specs zijn voor je graka en cpu..

Mijn config is het volgende maar ik wil weten wat ik zou moeten doen om bijv Oblivion widescreen te kunnen spelen op hoogste detail zonder een fps te hebben van 7-9...

Config:
Abit AN8 Fatal1ty mobo (kut mobo, koop hem nooit... piece of advice ;) )
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Nvidia 7800 GTX 256mb XFX overgeclockt
2mb Twinmos ddr 3200

rest doet er volgens mij niet echt toe...

ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Bhai schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:59:

Ze krijgen hem pas eind augustus of begin september... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
SilentNL schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:04:
hallo, ik heb een Dell 2007FPW en ik vroeg me af wat de minimum specs zijn voor je graka en cpu..

Mijn config is het volgende maar ik wil weten wat ik zou moeten doen om bijv Oblivion widescreen te kunnen spelen op hoogste detail zonder een fps te hebben van 7-9...

Config:
Abit AN8 Fatal1ty mobo (kut mobo, koop hem nooit... piece of advice ;) )
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Nvidia 7800 GTX 256mb XFX overgeclockt
2mb Twinmos ddr 3200

rest doet er volgens mij niet echt toe...

ik hoor het wel
Meer dan 2mb geheugen erin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Fest schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:18:
[...]

Meer dan 2mb geheugen erin? :P
denk je dat et aant geheugen ligt? ik dacht zelf meer aan graka... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

2MB is niet veel ;) 2GB zul je wel bedoelen. In ieder geval, kijk eens in het Oblivion topic om te kijken waar men zoal op speelt.
Alsem schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:18:
Ik ben van plan om de Samsung SyncMaster 203B te gaan bestellen, is dat een goede tft?
Anders zoek je het topic even door...
kippy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:06:
Is het al eens iemand opgevallen dat de schermhoogte van een Viewsonic VX2025wm precies even hoog is als een 4:3 17" TFT. Nu vraag ik me dus af of iemand hier een dual screen setup draait op die mannier, en wat voor 17" hij daar bij gebruikt.
20" widescreen is inderdaad ongeveer evenhoog als een standaard 17". Als je dual screen ervaringen zoekt moet je in het dual screen topic kijken.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 16-08-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik heb een 204b besteld, hij moet er volgende week zijn, dan zal ik wel wat pics posten :)

Stel nou dat ik dode pixels heb, kan ik hem dan gewoon terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
ambi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:07:
[...]

Die pagina is dus ook in het Engels te vinden :/

Raar genoeg kon ik deze niet in het engels vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jo-hannes schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:16:
Ik heb een 204b besteld, hij moet er volgende week zijn, dan zal ik wel wat pics posten :)

Stel nou dat ik dode pixels heb, kan ik hem dan gewoon terug sturen?
Niet omdat je dode pixels hebt, maar wel volgens de wet koop op afstand waarbij je binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden het product terug mag sturen. Wat overigens ook al bijzonder vaak gemeld is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:

Ik heb sinds een paar dagen een PW201. Ik heb geen ervaring met andere nieuwe LCD's (op mijn werk heb ik een Dell 1901FP, thuis had ik een CRT), dus kan niet echt vergelijken. Mijn indrukken:
- het uiterlijk: schitterend. Vooropgesteld dat je je niet stoort aan een brede glanzende zwarte rand om het beeldscherm. Foto's van deze monitor op het internet hebben een nadeel: ze zijn niet op ware grootte.

[...]

Voor mij zijn de input opties (VGA, DVI, component, S-Video, composiet) en het design de sterke punten van deze monitor. De zero bright dots garantie is natuurlijk ook leuk. Het enige echte minpunt voor mij is de minder dan optimale ondersteuning voor 4:3 beeldresoluties, voor de rest voldoet deze monitor aan mijn eisen/verwachtingen. Of dit voldoende is om een prijsverschil van 100 tot 200 euro met de goedkopere modellen te verantwoorden, moet je zelf uitmaken. Voor mij is het antwoord op die vraag: ja.
Bedankt, het maakt een keuze maken wel iets makkelijker!
Vind het uiterlijk ook erg aantrekkelijk om te zien, kan alleen niet achter het paneel type komen. (TN, MVA of IPS??)

Heb nu een Viewsonic VP912s, een heerlijk beeldscherm, maar ik wil breedbeeld en ga dan mijn huidige beeldscherm op mijn werk neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
mcdos verwacht de 205BW de 18e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:34:
[...]

Bedankt, het maakt een keuze maken wel iets makkelijker!
Vind het uiterlijk ook erg aantrekkelijk om te zien, kan alleen niet achter het paneel type komen. (TN, MVA of IPS??)

Heb nu een Viewsonic VP912s, een heerlijk beeldscherm, maar ik wil breedbeeld en ga dan mijn huidige beeldscherm op mijn werk neerzetten.
Het is een P-MVA; hetzelfde paneel als bijvoorbeeld de Viewsonic VX2025WM. Maar dan glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft die LG...

Ik zie over de L204WT en/of L204WT-SF...

Ben ik nou gek aan het worden en zijn het daadwerkelijk 2 verschillende monitoren, revisies, whatever?

Kan iemand dit opklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
kwam deze post nog tegen op hardware.info

leuk ding van Eizo

EIZO S2000, 20 inch: 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:42:
Betreft die LG...

Ik zie over de L204WT en/of L204WT-SF...

Ben ik nou gek aan het worden en zijn het daadwerkelijk 2 verschillende monitoren, revisies, whatever?

Kan iemand dit opklaren?
Ik weet bijna zeker dat het dezelfde zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Bhai op 16-08-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Hoe duur is deze daar? Zie ik het juist dat ik voor de shop me eerst moet registreren :?

-edit-
De winkel is dus alleen voor bedrijven. Maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in de prijs :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bhai op 16-08-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:31:
Kreeg vandaag een nieuwsbrief van Dell. 2 stuks.

In de ene nieuwsbrief stond de Dell 2407 WPF voor 727 euro.
De andere die ik paar uur later kreeg, stond 865 euro.
727*BTW=865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Bhai schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:12:
[...]
Hoe duur is deze daar? Zie ik het juist dat ik voor de shop me eerst moet registreren :?

-edit-
De winkel is dus alleen voor bedrijven. Maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in de prijs :)
321,30 incl BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Eerst zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
[quote]deltananie schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:39:
[...]

Eerst zien en dan geloven. Op de site van alternate staat al 5 dagen dat de 205bw binnen 3 a 5 werkdagen binnenmoet zijn maar die 5 dagen zijn al voorbij. Heb toen gebeld en mij is verteld dat ze het pas eind augustus op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 17:09
Heb mijn bestelling van de 205BW bij Euromaxi toch maar geannuleerd. Ze hadden em voor een mooie prijs, maar ik had em voor de zekerheid toch maar met pixel garantie genomen (en met zerzendkosten was het 343.90).

Vorig weekend maar eens even bij mijn ex collegas van MyCom gechecked of dit scherm daar ook verkocht gaat worden (dit topic iets te lang niet gevolgd). En jawel, op dit moment staat in het systeem dat ze de 24ste binnenkomen bij het centraal magazijn. Als het goed is krijg ik morgen uit betrouwbare bron te horen of dit ook klopt. :)
Als ik zo de rest van de reacties hier lees zou die datum best wel eens kunnen kloppen.
Als ik het goed gezien heb komen er voor MyCom een stuk of 200 binnen dus dat moet wel kunnen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Dubbel Fristie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:35:
@ Thy king, omdat je geen e-mail addres heb in je profiel doe ik maar zo :) ik heb pas een nick-change gehad dus klopt de nick: TrIsTaN_TdB15 niet meer bij de userreview van de 205BW. Zou je deze gaarne kunnen veranderen in Dubbel Fristie ;)
Done :D, no problem!

Aan iedereen: zijn er nog nieuwe snelle 20 inch of groter schermen (onder de 30 inch) die nog in de starters post moeten worden bijgevoegd?
rimave schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:43:
Ik kan wel even een review posten als ik hem heb, indien gewenst.
Als je er meteen een tweakers review van kan maken, zet ik m er met alle plezier bij!!

[ Voor 19% gewijzigd door Thy King op 16-08-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Dinh schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:51:
Ik heb sinds een paar dagen een Samsung 203B gehaald. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden erover.
Mijn vorige scherm was een CRT Sony 420GS 19". De 203B is een stuk groter en dat is heel erg prettig werken. Meer desktop ruimte, en meer ruimte op je bureau. Persoonlijk vind ik de kleuren van de 203B een stuk mooier dan de Sony 420GS, maar dat is mijn mening.

[knip!]

Ik heb mijn oude Sony 420GS in clone mode gezet met de Samsung 203B kom Input lag te testen, en hierbij het resultaat:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Zwarte en witte achtergrond
[afbeelding] [afbeelding]

3 Hoeken
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

In pivot mode
[afbeelding]

Tot slot van zijkant
[afbeelding]
Allereerst: mooie review! Jammer dat de foto's het niet meer doen. Ik had graag de voet eens goed gezien. Volgens deze pagina van Samsung (iets naar onderen) heeft de monitor een voet met dubbel scharnier, waarmee je 'm naar je toe kan halen en omhoog en omlaag kan bewegen. Ik zie dat op de persfoto's echter nergens terug.

Zo is het dus volgens Samsung, maar dat zie je niet terug?
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/images/monitor_features/204b/swivel-stand.jpg

Zie ik het verkeerd, klopt die informatie niet met dat plaatje of kloppen de persfoto's niet? Anders moet ik weer een losse voet kopen...

[ Voor 4% gewijzigd door roel-online op 16-08-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

met ^^ ik zou die foto's ook nog graag zien, indien je hosting ervoor nodig hebt, stuur me maar een dm of mail.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bhai schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:09:
[...]
Ik weet bijna zeker dat het dezelfde zijn.
Kan iemand dat garanderen? Er zijn veel reviews van de L204WT, maar niet van de SF. En op diverse sites staat ie toch als L204WT-SF...

• Bhai
Kun je ons dan laten weten of deze idd de 18e komt :)

Heb je ze gebeld? Want als je alleen op een indicatie van de website afgaat, denk ik niet dat ze deze de 18e zullen krijgen... :/
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.