[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.743 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik heb nu een dual-monitor setup met Philips Brilliance monitoren en wegens gebleken kwaliteiten vd Brilliance serie had ik mn oog laten vallen op de Philips 230WP7NS en de Eizo S2410W (gewoon vanwege de ijzersterke 2D reputatie van Eizo).
Maat nu loopt iedereen hier zo weg met die Samsung-schermen. Heeft iemand hier ervaring met hoe deze Samsungs zich verhouden tot de bovenstaande modellen? Het gaat me vooral om pure 2D kwaliteiten, voor het fatsoenlijke kantoorwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 04:12 ]

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Eizo gebruikt Samsung S-PVA panelen voor hun monitoren, dus qua contrast en kijkhoek kan je hetzelfde verwachten.
Het grootste verschil tussen de Eizo's en de Samsungs(met S-PVA) is dat Eizo alle monitoren van de fabriek af al vrij goed kalibreert, en Samsung doet dat wat minder goed.

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Net Komplett gebeld, en zij zeggen dat ze deze monitor vandaag binnenkrijgen. Als dat zo is, zal de voorraadstatus op de website veranderd worden.

Dus wie deze monitor morgen al wil, kan deze bij Komplett bestellen. Of je kunt deze 20 EUR goedkoper krijgen door tot 25 augustus te wachten en deze bij Mycom te bestellen. Of een andere winkel die deze veel goedkoper heeft.

Ik zit zelf te denken wat ik zal doen, want mijn E6600 pc is er al, en ik heb geen monitor :/

Verwijderd

Las op kieskeurig dat de Belinea 102035W alleen maar DVI via een Nvidia kaart wil hebben.
Iemand ervaring hiermee??

De review

Verwijderd

Ik heb toevallig ook zitten kijken naar dit scherm van Samsung
en zag hem staan bij Computerland voor 328
(ik ben alleen nog niet zo bijdehand geweest om er ff voor te bellen)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:46:
Ik heb toevallig ook zitten kijken naar dit scherm van Samsung
en zag hem staan bij Computerland voor 328
(ik ben alleen nog niet zo bijdehand geweest om er ff voor te bellen)
Doe geen moeite, heb ik al gedaan...of ze hebben hem niet of ze verwarren de 205BW met de 203B (zoals mij tot 2x toe is overkomen)

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Verdorie, nu ben ik toch weer aan het twijfelen gegaan door dit bericht op NCIX.com:

"Another thing, if your planning to set footprints in CS:S to be the best of the best. You can forget about it with this montor :D. It's hard to see oponents while they're hiding in the shadows. Because the monitor shows the image in pitch black. Unless you spray n pray until a (blue/red) nametag finally appears to your crosshair and start shooting like heck :D."

...en ik speel nu net graag CS :'(

Dat lijkt ook te kloppen met wat trustedreviews schreef:

"If there’s one criticism it’s that the 205BW has trouble resolving detail in low light scenes – this is a common problem with LCD displays, but I’ve definitely seen better."

En met de tests van de 205BW review op beareyes.

Misschien dan toch terug naar mijn eerste idee: de ViewSonic Vx2025wm :?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Verwijderd

chrisO schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:02:
[...]

Doe geen moeite, heb ik al gedaan...of ze hebben hem niet of ze verwarren de 205BW met de 203B (zoals mij tot 2x toe is overkomen)
oke bedankt voor de info scheelt mij weer een ritje

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:29:
Las op kieskeurig dat de Belinea 102035W alleen maar DVI via een Nvidia kaart wil hebben.
Iemand ervaring hiermee??

De review
onzin :z

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
helaas, bij Mycom komen er volgende week een paar binnen, maar dat zijn allemaal al backorders....

de rest (300) komen de 2e week van september (als het goed is)

Strava

Verwijderd

Op een Engels forum kwam ik een review tegen van de Viewsonic VP2030b.
Deze review heb ik in grote lijnen hieronder vertaald zodat het hier mooi in het topic past.

Review: Viewsonic VP2030B (by deb0)
Originele review

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/VP2030b.th.jpg

Ergonomie:
Het is zonder twijfel een mooi uitziende monitor. Het omringende paneel is dun in mat zwart. De basis is een beetje breed, maar het omvat alleen het gebied dat zich direct onder de monitor bevind, zodat het geen groot probleem is.

De USB poorten zouden op een wat toegankelijkere plaats kunnen zitten.

Viewsonic heeft bij de monitor geen DVI-D kabel geleverd, maar een DVI-A kabel. Deze moet dus evt. apart gekocht worden.

De kijkhoeken zijn goed te noemen.

Kwaliteit beeld:
Tekst en afbeeldingen zijn standaard scherp en kleurvol. Het is ook erg helder waardoor de instellingen in het begin aangepast zullen moeten worden.
Desondanks maakt deze monitor een goede indruk vanaf het eerste moment.

Banding:
Er is een beetje banding op hoge kwaliteits afbeeldingen met overgangen, maar hier moet je dan echt voor naar op zoek gaan.

Backlight bleeding:
In een donkere ruimte en de monitor ingesteld op een zwart scherm, is er enige bleeding zichtbaar in de hoeken. Zo'n 3 inch. Het is volkomen onzichtbaar zonder een zwart scherm.

Menu's:
Eenvoudig te navigeren en in gebruik.
Wanneer je, je in een spel bevind, waar de native resolutie geen 1600x1200 is, dan krijg je een nette waarschuwing/herinnering.

Games:
Afbeeldingen genomen met een oude Sony DSC-S85

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/q41.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/q42.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/q43.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/q44.th.jpg

Kleuren zijn levendig en nauwkeurig. Rise of Legends en Battlefield zagen er prachtig uit. Quake 4 zag er ook schitterend uit, maar wanneer er enkele snelle bewegingen gemaakt werden, viel er een heel klein beetje ghosting op. Desondanks was het verrassend hoe soepel Quake4 er uit zag op een LCD.

Nog enkele foto's genomen in duisternis om de kwaliteit van de foto te maximaliseren.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/lcd1.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/lcd2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/lcd3.th.jpg

Conclusie:
De VP2030B geeft een mooie balans voor grafisch ontwerp en games.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:45 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Heb je ook nog een link naar de originele review?

Verwijderd

nice review

Verwijderd

Originele link toegevoegd. :)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Kan iemand mij vertellen of de 204WT van LG in hoogte verstelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:13

ChUcKiE

Dus........

Die L204WT staat nu zelfs voor 282 euro in de pricewatch. Scheelt maar een euro of 60 met een 19"Widescreen....

Ik denk toch maar dat ik voor een 20Inch ga...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat 4launch ook Dell 2007FWP & de 2407FWP verkoopt.
Iemand enig idee welke revisie dat is??
Heb ze al een email gestuurd maar krijg geen reactie.

Wil namelijk niet een 'miskoop' doen met een rev.00 of een rev.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
woest85 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:14:
met ^^ ik zou die foto's ook nog graag zien, indien je hosting ervoor nodig hebt, stuur me maar een dm of mail.
Me hosting is dus net verhuist waardoor ze een oude backup hebben gebruikt 8)7

Ik zal ze zo opnieuw uploaden. Sorry.

Edit: Ze zijn geupload

[ Voor 3% gewijzigd door Dinh op 18-08-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Het is vandaag de 18e :)

Ik (en vele anderen denk ik) zijn erg benieuwd of je de monitor al hebt :) Kun je het ons laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk of je de voet van de 205BW eraf kan halen, zodat je hem aan de muur kan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
lijkt me wel toch... anders heb je ook nie techt een muurmontage, of je moet um met voet en al aan de muur kitten :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Volgens mij kan dat wel. Ik dacht zelfs dat de voet er apart bij geleverd wordt (je moet deze er zelf opzetten). Is dat niet bij elke TFT zo?

Je krijgt zo'n ding waarme je 'm aan de muur kunt hangen er niet bij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met veel TFT's moet je zelf nog de voet er op zetten ja. Als het ding geschikt is voor montage aan de muur dan is de voet er ook af te halen. Tenminste, dat lijkt mij dan logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ok bedankt voor de reacties. Volgende maand dan maar eens de 205BW kopen, muurbeugel erbij en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Dinh schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:55:
[...]

Me hosting is dus net verhuist waardoor ze een oude backup hebben gebruikt 8)7

Ik zal ze zo opnieuw uploaden. Sorry.

Edit: Ze zijn geupload
dank je, ben er wel bijna zeker van dat ik voor dit scherm ga.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een resolutie vraagje over de Viewsonic VX2025wm

Doet deze monitor ook 1:1 weergave van niet-native resoluties zoals 1280x1024 ?
Kon het iig niet vinden in de specs of de manual...

EDIT:
@Ambi: mooi! :7 Kheb een 6600GT, dus dat moet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door SkoolieDie op 19-08-2006 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

SkoolieDie schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:58:
Ik heb een resolutie vraagje over de Viewsonic VX2025wm
Doet deze monitor ook 1:1 weergave van niet-native resoluties zoals 1280x1024 ?
Kon het iig niet vinden in de specs of de manual...
Nee, hij rekt alles uit naar zijn native resolutie tenzij je in je nvidea/ati driver instelt dat hij de aspect ratio moet behouden. Alleen met nvidea 7900 kaarten zou dat laatste niet zo goed werken (zie vx2025wm thread op hardforum). Met oudere nvidea kaarten en met ati kaarten zou het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Bhai schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:58:
[...]

Het is vandaag de 18e :)

Ik (en vele anderen denk ik) zijn erg benieuwd of je de monitor al hebt :) Kun je het ons laten weten?
Net nog gekeken bij mcDos online.. Volgens de site nog niet op voorraad (wil niet altijd wat zeggen)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 10:09

CerandoX.nl

Vides

Heb de 205BW besteld, me neef ook btw...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Je weet dat je deze pas 25 augustus krijgt?

Trouwens, best wel veel reviews beweren dat de kleurweergave van de 205 veel te wensen overlaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Tegen mij zeiden ze dat ze er maandag 80 binnen krijgen.......dus verwacht dinsdag. ;)

@ Bhai, ik noem dat altijd GoT gezeik, als het maar vaak genoeg wordt gezegt, ga je er op letten en dan vind je zelf de kleurweergave ook niet goed.

Ik bedoel; hier worden heel vaak negatieve punten gepost die normaal niet opvallen en waar je na het lezen van die punten hier op gaat letten, en dus ook irriteren. (GoT gezeik dus)

Terwijl als je hem gewoon koopt op de specifiaties die daar staan, en de reviews ff lekker links laat leggen (of je er gewoon minder door laat beinvloeden) je mischien het niet eens op zal merken.

[ Voor 76% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-08-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CerandoX.nl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:30:
Tegen mij zeiden ze dat ze er maandag 80 binnen krijgen.......dus verwacht dinsdag. ;)

@ Bhai, ik noem dat altijd GoT gezeik, als het maar vaak genoeg wordt gezegt, ga je er op letten en dan vind je zelf de kleurweergave ook niet goed.

Ik bedoel; hier worden heel vaak negatieve punten gepost die normaal niet opvallen en waar je na het lezen van die punten hier op gaat letten, en dus ook irriteren. (GoT gezeik dus)

Terwijl als je hem gewoon koopt op de specifiaties die daar staan, en de reviews ff lekker links laat leggen (of je er gewoon minder door laat beinvloeden) je mischien het niet eens op zal merken.
Of niet zomaar met de hype meegaan en voor jezelf nadenken en beoordelen of iets wel of niet goed/mooi is.....
Als je het GoT gezek vindt, waarom kom je dan hier? Beetje vreemd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Ik laat me er gewoon niet overdreven door beinvloeden, hier vind je wel dingen die handig zijn om te weten, maar dat betekent niet dat ik hier me aankoop op baseer. Hoezo met de hype meegaan, dit is het enige scherm dat te koop was in de winkel, en je in hoogte kon verstellen. Omdat hij nergens in de winkel te krijgen was, heb ik hem alsnog op internet besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CerandoX.nl schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:48:
Ik laat me er gewoon niet overdreven door beinvloeden, hier vind je wel dingen die handig zijn om te weten, maar dat betekent niet dat ik hier me aankoop op baseer. Hoezo met de hype meegaan, dit is het enige scherm dat te koop was in de winkel, en je in hoogte kon verstellen. Omdat hij nergens in de winkel te krijgen was, heb ik hem alsnog op internet besteld...
Met de LCD-hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
CerandoX.nl schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:48:
Ik ben erg geïnteresseerd waar jij dat scherm dinsdag gaat kopen :) En voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

Topicstarter
Done! Bedankt een miljoen! (thanks a milion!)

Nog andere mensen met reviews/nieuwe schermen/op of aanmerkingen over de starterspost, maak ze, voeg ik ze toe (of haal iets weg, mag ook :D)

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25
Ik ben al 2 dagen aan het rondzoeken naar een 20" breedbeeld en de LG l204WT word hem toch echt, maar ik dacht dat hij alleen in het zilver zou komen. Zit ik net te googlen en zie ik daar een zwarte :o

http://article.pchome.net/00/11/71/82/RIMG0201.jpg

Weet iemand of die hier ook uit gaat komen en of de zilveren binnenkort ergens beschikbaar is?

OK, ik ben erachter gekomen dat dit een l194WT is, excuses.

[ Voor 8% gewijzigd door paazei op 19-08-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor een 204WT. De snelheid spreekt me zeer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik zou voor de L204WT gaan maar heb me bedacht!!

Check deze

De nieuwe SamSung een 225BW!!!

http://www.bcchardware.co...sk=view&id=2842&Itemid=40

review met foto's

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6135/225bwbundletj4.jpg

hier een lijste met volgens hun de voor en nadelen

Pros:
-Slim, sleak bezel (See picture in review)
-Price (I just noticed in that review that they said it should release at ~$700, yet I even called Fry's and confirmed they have it for $399)
-5ms response time
-8-bit panel
-Size (Good middle ground between 20" and 24", and after looking at that and then the 20WMGX2, I've decided that 20" is a little too small for my tastes)
-HDCP

So-so:
-1680x1050 resolution (Disapointed that it's not higher, as with the monitor size it makes for a large pixel pitch, but this means you also get higher FPS in games)
-280 cd/m2 brightness (Although even in that bright ass store, playing around with the controls, the brightness setting was at 85 and it still looked bright enough)
-700:1 contrast ratio (Although not bad, it's not that great compared to others)

Cons:
-Non-glossy (Although this is more personal prefrence)

Bron; http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1089334

Samsung persbericht;
http://www.samsung.com/Pr...p?seq=20060814_0000279799

[ Voor 6% gewijzigd door J-air op 20-08-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor 400 euro ga ik ook daar voor ja :). 24" in zijn native res draaien is te zwaar voor mij, maar 20" eigenlijk te klein dit zou perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
StephaN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:56:
Voor 400 euro ga ik ook daar voor ja :). 24" in zijn native res draaien is te zwaar voor mij, maar 20" eigenlijk te klein dit zou perfect zijn!
Idd dat dacht ik dus ook :). Je is een 8-bit panel dus meer kleuren dan de meeste TN panels. Hij is ontzettend goedkoop (399 dollar zal wel 399 euro worden) en Hij is in de hoogte verstelbaar.
Daarnaast goed voor games (5ms), redelijk contrast 700:1, brightness wat laag (maar dat zegt niks want die zet je bij elke lcd lager omdat je anders je ogen dr uit brandt :P), en idd perfecte grote _/-\o_

Oftewel een topper voor weinig geld :)

[ Voor 17% gewijzigd door J-air op 20-08-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja, 400 zou mooi zijn, 500 weer te duur echter, dan nog een paar honderd erbij voor een 2407.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
StephaN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:05:
Ja, 400 zou mooi zijn, 500 weer te duur echter, dan nog een paar honderd erbij voor een 2407.
rare redenering 8)7 dan weer 'een paar hondertjes meer' en je hebt een 30 inch panel

500 euro gaat hij denk ik niet kosten dan komt hij te dicht bij de 215TW met beter panel;

Ik zie het zo voor me;

prijsklasse;
940BW 270 euro
205BW 360 euro
225BW 400 euro
215TW 500 euro

[ Voor 6% gewijzigd door J-air op 20-08-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

En nu maar wachten tot hij hier in Europa leverbaar wordt en de eerste tests en reviews opduiken.. De review @ bcchardware dateert van 27 juli, benieuwd wanneer we hem hier in de winkels tegenkomen..

edit: manual
edit: features

en even een :9~ pic
Afbeeldingslocatie: http://scsi.nimio.info/225bw.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door ScSi op 20-08-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

En er is nog nieuws vanuit 22"-hoek.. Acer heeft gisteren zijn AL2216W aangekondigd in Europa..

* 22" widescreen display size
* 1680×1050 WUXGA native resolution
* Contrast ratio: 700:1
* 300 cd/m² brightness
* 5ms true response time
* 95 pixels per inch (PPI)
* Viewing angle (H/V): 170°/160°
* Inputs: Analogue D-Sub, DVI-D
* Comes in silver or black

prijs: 399 euro

Er zou ook een opvolger komen die wél HDCP-compliant is (wat deze niet zou zijn) enkele maanden na de release van deze.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/57/166664545_4bbc90954b_o.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door ScSi op 20-08-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
ScSi_009 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:30:
En er is nog nieuws vanuit 22"-hoek.. Acer heeft gisteren zijn AL2216W [url=aangekondigd in Europa..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
* 22″ widescreen display size
* 1680×1050 WUXGA native resolution
* Contrast ratio: 700:1
* 300 cd/m² brightness
* 5ms true response time
* 95 pixels per inch (PPI)
* Viewing angle (H/V): 170°/160°
* Inputs: Analogue D-Sub, DVI-D
* Comes in silver or black
Dat hdcp is wel een gemis :(, dat heb je altijd bij de goedkope acer schermen

wel gaaf van de 22 inch ontwikkeling :D

ik zie net dat een 22 inch zelfs even groter is dan een 19 inch in de hoogte, wat ik graag wilde...
Het is dus eigenlijk een 19 inch met zijvlakken, maar dan net wat meer 19 inch :D

[ Voor 8% gewijzigd door J-air op 20-08-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
batman73 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:11:
[...]

rare redenering 8)7 dan weer 'een paar hondertjes meer' en je hebt een 30 inch panel

500 euro gaat hij denk ik niet kosten dan komt hij te dicht bij de 215TW met beter panel;

Ik zie het zo voor me;

prijsklasse;
940BW 270 euro
205BW 360 euro
225BW 400 euro
215TW 500 euro
40 euro verschil is weer te weinig voor 2", maar de 205bw staat op de meeste plaatsen voor rond de 320. Wat ik alleen wil zeggen, is dat een 24" wel aardig wat voordelen heeft t.o.v. een 22" (vooral de hogere res.

Ik hoop alleen dat het beeld niet zo grainy is op een 22", niet zoals de benq fp91, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wow, die Acer 22 inch is interessant. Even afwachten wanneer ie leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

En ook ViewSonic komt met een 22"-er (en dan hebben we de grootste fabrikanten wel gehad me dunkt)

- 1680 x 1050 (WSXGA) Optimum Resolution
- 16.7 Million Colours
- 700:1 Contrast Ratio
- 5ms Response Time
- 300 cd/m2 Brightness
- One Analogue Input
- One DVI Input
- Built-In Rear Speakers
- VESA mounting compatible
- 3 Years Manufacturer On-Site Warranty
- not HDCP

Voorzien pas voor medio oktober

plaatje

Afbeeldingslocatie: http://scsi.nimio.info/st-318680-2.jpg
prijs: +/- 500

[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 20-08-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:12
Leuk scherm voor de mensen die een grote dot-pitch wensen :)

[ Voor 181% gewijzigd door Dubbel Fristie op 20-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
In het persbericht van Samsung staat echter in de specificaties niet hdcp bij de 225bw, in het bericht zelf echter wel?

Key Specification
Model 205BW
Screen Size 20" Wide
Resolution 1680 x 1050 (WSXGA+)
Colors 16.2M
Brightness 300cd/m²
Contrast Ratio 700:1
Viewing Angle 160°/160° (CR>5)
Response Time 6ms
Input Analog RGB,DVI Digital
Standard TCO03
Feature DVI w/ HDCP
MagicBright2
MagicColor
Mechanical Switch
MagicTune w/ asset mgmt.

Key Specification
Model 225BW
Screen Size 22" Wide
Resolution 1680 x 1050
Colors 16.7M
Brightness 280cd/m²
Contrast Ratio 700:1
Viewing Angle 160°/160° (CR>5)
Response Time 5ms
Input Analog RGB,DVI Digital Link
Standard TCO03
Feature MagicBright2
MagicColor
MagicTune w/ asset mgmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Momentje, hoe zit dat nu precies? Hij heeft net dezelfde native resolutie (1680x1050) als 20.1 widescreen inchers, maar is enkel fysisch groter. Dat wil dus zeggen dat de pixel grootte hoger moet liggen, en inderdaad de specs van het paneel melden dat de pixel pitch 0.282mm bedraagt (t.o.v. .255mm voor de 205BW).
Wel, geef mij dan maar een 20.1 incher, want een grotere pixel pitch wilt o.a. zeggen dat individuele (dode) pixels meer opvallen tenzij je verder van het scherm gaat zitten. Dat is net zoals bij een LCD TV, die hebben ook een grote pixel picth en daar moet je dus een zekere kijkafstand bij bewaren wilt het beeld wat fatsoenlijk ogen.
Dus, tenzij ik het volledig mis heb, lijken me die 22 inchers@1680x1050 vooral een marketing trick (in de trend van "groter is beter") :? Een fysische vergroting van het scherm zonder bijhorende verhoging van de native resolutie lijkt me weinig nuttig, tenzij je hoofdzakelijk films wilt kijken (en misschien games spelen, maar zelfs bij games zit ik graag dichtbij mijn scherm). In ieder geval, voor het gebruikelijke desktop werk lijkt het me eerder nadelig.

"The pixel pitch of 0.282mm is a little on the large side and this causes a bit of a "window screen" effect when staring at it for extended periods." - BCCHardware

Kijk, dat bedoel ik dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door ambi op 20-08-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinh schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:51:
Ik heb sinds een paar dagen een Samsung 203B gehaald. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden erover.
Mijn vorige scherm was een CRT Sony 420GS 19". De 203B is een stuk groter en dat is heel erg prettig werken. Meer desktop ruimte, en meer ruimte op je bureau. Persoonlijk vind ik de kleuren van de 203B een stuk mooier dan de Sony 420GS, maar dat is mijn mening.
Ik heb ook interesse in dit scherm aangezien ik veel op internet zit en met audioprogramma's werk dus een breedbeeld van 20inch lijkt me niet echt handig.
Ik zie alleen op sommige foto's een blauwe rand aan de onderkant van het scherm,hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
batman73 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:11:
[...]

Ik zie het zo voor me;

prijsklasse;
940BW 270 euro
205BW 360 euro
225BW 400 euro
215TW 500 euro
De 205BW kun je bij Mycom en vele andere grote winkels voor ~330 EUR krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

ambi schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:37:
[...]

Momentje, hoe zit dat nu precies? Hij heeft net dezelfde native resolutie (1680x1050) als 20.1 widescreen inchers, maar is enkel fysisch groter. Dat wil dus zeggen dat de pixel grootte hoger moet liggen, en inderdaad de specs van het paneel melden dat de pixel pitch 0.282mm bedraagt (t.o.v. .255mm voor de 205BW).
"The pixel pitch of 0.282mm is a little on the large side and this causes a bit of a "window screen" effect when staring at it for extended periods." - BCCHardware

Kijk, dat bedoel ik dus :)
Klopt hoor, zie ook deze quote
The screen offers a 1680 x 1050 resolution which is the same as the 20"WS range. Some users may not be keen on this since the extra 2 inches of screen size might seem a little unnecessary if resolution is staying the same. Dot pitch will also be larger and some may argue that text and images might be too big since the resolution is not matching the screen size. On the reverse side, others who find the text and image on a 20" to be a little too small would benefit from this. However, the extra screen size adds immersion in gaming and also offers a larger screen size for home theatre use. The VX2235WM looks from its pre-release specs to be using a 5ms (G2G) S-MVA panel from Chi Mei Optoelectronics. The panel offers 16.7 million colours, 700:1 contrast ratio and 300 cd/m2 brightness.
tftcentral

Gaat over de ViewSonic, maar ze gebruiken alledrie hetzelfde paneel..

Ik zal zelf oordelen over 22" tov 20.1" als ik ze eens in een test naast elkaar zie (vb 205bw <--> 225bw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25
Weet iemand of de LG l204WT al ergens leverbaar is? Bij alle webshops in de pricewatch staat hij op pre-order en krijg je geen pixel garatie, of je moet 60 euro bijdokken (onzin).
Op de site van mycom staat hij pakweg 50 euro duurder, voor 330 euro, maar daar staat dat niet alle winkels hem in het assortiment hebben, betekend dit dat hij wel al ergens zou kunnen zijn en ik hem dus op de site van mycom zou kunnen bestellen?
Bij de mycom kan ik namelijk zo binnenwandelen met mijn dooie pixel, anders moet ik zelf naar de fabrikant.
Als iemand mij zou kunnen helpen... Als het namelijk meer dan een maand duurt voordat ze beschikbaar komen ga ik voor de samsung 205BW.

Het is trouwens jammer dat alle goedkopere 20" schermen geen auto-adjust hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
paazei schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:01:
Weet iemand of de LG l204WT al ergens leverbaar is? Bij alle webshops in de pricewatch staat hij op pre-order en krijg je geen pixel garatie, of je moet 60 euro bijdokken (onzin).
Op de site van mycom staat hij pakweg 50 euro duurder, voor 330 euro, maar daar staat dat niet alle winkels hem in het assortiment hebben, betekend dit dat hij wel al ergens zou kunnen zijn en ik hem dus op de site van mycom zou kunnen bestellen?
Bij de mycom kan ik namelijk zo binnenwandelen met mijn dooie pixel, anders moet ik zelf naar de fabrikant.
Als iemand mij zou kunnen helpen... Als het namelijk meer dan een maand duurt voordat ze beschikbaar komen ga ik voor de samsung 205BW.

Het is trouwens jammer dat alle goedkopere 20" schermen geen auto-adjust hebben.
Toen ik naar het scherm keek, dacht ik deze neem ik. Toen las ik al dat het scherm net uit is in USA, dus het leek mij al raar dat Mycom dit in hun folder had. Gebeld en het blijkt dus dat ze dit scherm als ik het goed heb ergens eind 1e week van september krijgen. De 205BW krijgen ze (iedereen) al eerder rond 26 augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 22" met zelfde res als de 20" (1680*1050) dus WEL een goede ontwikkeling.
(sommigen lopen hier echter te blaten alsof hun visie de enige correcte zou zijn)

Niet iedereen wil per se hogere resolutie, sommigen willen gewoon grotere schermen. Een groter scherm is veel fijner om op te gamen en films te kijken. En ook voor kantoortoepassingen is dergelijk scherm zeker niet ongeschikt. Dat is gewoon BS.

Het verschil tussen een 1920*1200 en een 1680*1050 scherm, in aantal pixels, is toch vrij groot, gezien vanuit het standpunt van je grafische kaart. Dus nu kan je toch op een groot scherm native gamen, zonder per se 1920*1200 te moeten ondersteunen.

En voor desktop werk maakt het helemaal niet uit, 1680*1050 is al royaal te noemen. Ik werk nu nog op een simpele 17" CRT op 1024*768 en dat bevalt me prima qua leesgrootte en GUI size (osx)
(en vooralsnog is ook windows niet schaalbaar, dus je moet de grootte van je GUI wel bepalen aan de hand van de dotpitch)

Deze 17" CRT heeft een dpi van 80, ofwel eeen dotpitch van 0,310mm. Dat is gewoon prima. Een 19" TFT heeft een dpi van 86 of een dotpitch van 0,294. Dit is ergonomisch gezien ook ideaal om op te werken. Veel oppervlak en toch niet al te kleine letters.

Een dotpitch van 0,282 zoals voor deze 22" inchers is voor velen dan ook spot on.

Daarbij komt dat ik redelijk ver van mij scherm zit, en ik wil niet zitten 'staren' naar mijn scherm. Ik heb een ontspannen houding en mijn bureau is vrij diep.
1920*1200 zou een te grote res zijn op een 22" en dus veel te kleine tekst opleveren (in onze huidige OS'en, die immers heel brak schaalbaar zijn)

Daarbij is 22" bijna gelijk aan 23" (de schermen die aan de demo pods van de xbox360 hangen, dus net een mooie grootte om xbox op aan te sluiten of te gamen. Met het voordeel dat je er ook gewoon computerwerk op kan doen)

En als allerlaatste: 20" schermen zien er eigenlijk klein uit. Ze zijn zo laag dat ze er toch niet echt groot uit zien (de hoogte van een gewone 17" 5:4 tft). Daarom is de aanblik van dergelijke schermen vaak een beetje ontchoogelend. Nu kan je een scherm krijgen die er niet al te klein uitziet, toch breedbeeld is, en dat voor de helft van de prijs van een 24" scherm. Het is immers toch nog altijd minstens 400 euro verschil.

En hier is helemaal geen marketing aan. Ook samsung heeft 24" hd-res schermen in het aanbod. En de resolutie staat er overal netjes bij, dus iedereen kan perfect kiezen wat die het liefste wil. In z'n prijsklasse en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Zijn er meer mensen met een 203B?

Ik heb alle posts in dit topic gelezen die daarover gingen en die spreken elkaar een beetje tegen :)

Wat ik interessant vind om te weten is de gaming performance van het scherm (ghosting en dergelijken) en of het er een beetje uitziet als je op bijvoorbeeld 1024 768 speelt.

Daarnaast zijn algemene ervaringen met het scherm uiteraard ook interessant :)

Wat zijn mogelijke alternatieven op dat scherm? Mijn budget ligt rond de 300 max.

Deze reviews heb ik al gelezen:
http://www.overclockerson...e=articles&num=398&pnum=0
http://www.hardware-revie...ews&file=article&sid=1562

Die laatste vind het scherm erg goed voor games en erg slecht voor films. Kan iemand dat beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lage tijd dit topic bij te houden ben ik ervan overtuigd om een 20 inch widescreen tft aan te schaffen. Ik heb nu een Xerox XA17 beeldscherm. Dit beelscherm staat op een bureau. Als ik vanuit mijn bed, die lager is dan het bureau, een film kijk is dit uitstekend te doen. De kijkhoek van het huidige scherm is dus perfect.

Welk scherm zouden jullie mij aanraden (budget: € 300-400) zodat ik nog lekker vanuit mijn bed films kan kijken zonder dat de beeldweergave vervormd?

Heb zelf de Samsung 205BW, de LG204WT en de Dell2007WFP op het oog.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 15:29 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De Dell heeft veruit de grootste kijkhoek van deze drie schermen. Dus als dat belangrijk voor je is, zou dit het betere scherm voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
roel-online schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:04:
[...]

Allereerst: mooie review! Jammer dat de foto's het niet meer doen. Ik had graag de voet eens goed gezien. Volgens deze pagina van Samsung (iets naar onderen) heeft de monitor een voet met dubbel scharnier, waarmee je 'm naar je toe kan halen en omhoog en omlaag kan bewegen. Ik zie dat op de persfoto's echter nergens terug.

Zo is het dus volgens Samsung, maar dat zie je niet terug?
[afbeelding]

Zie ik het verkeerd, klopt die informatie niet met dat plaatje of kloppen de persfoto's niet? Anders moet ik weer een losse voet kopen...
Ik zal hier nog even op reageren, de nederlandse versie van de 203B is niet hetzelfde als de internationale/amerikaanse versie. De voet is hetzelfde als de 204B, waardoor hij dus kan draaien op de plaats, in hoogte verstelbaar is zonder scharnieren en een pivot stand heeft. Ik ben overigens nog steeds erg tevreden over het scherm, heb bij films ook geen last van ghosting zoals hierboven genoemd wordt. Ik heb alleen nog maar games gespeeld op 1280 x 1024 en ik vond het er goed uitzien (behalve de tekst misschien een beetje), maar dit kan ik niet vergelijken omdat ik van een crt monitor afkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:31:
De Dell heeft veruit de grootste kijkhoek van deze drie schermen. Dus als dat belangrijk voor je is, zou dit het betere scherm voor je zijn.
Ook mijn idee. Maar is er iemand met een Samsung 205BW die na kan gaan in hoeverre de weergave vervormd zodra je je hoofd op kijkafstand, verticaal naar beneden verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:41:
Ook mijn idee. Maar is er iemand met een Samsung 205BW die na kan gaan in hoeverre de weergave vervormd zodra je je hoofd op kijkafstand, verticaal naar beneden verplaatst?
Tsja, TN panels worden snel donker wanneer je ze onder een neerwaartse hoek bekijkt, maar je kan toch eenvoudigweg het scherm wat naar beneden kantelen vooraleer je in bed duikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

@Dubbel Fristie of andere Samsung 205BW bezitters:

Hoe presteert deze monitor in 'donkere games' (b.v. FEAR)? Zijn er genoeg details zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:26:
Na lage tijd dit topic bij te houden ben ik ervan overtuigd om een 20 inch widescreen tft aan te schaffen. Ik heb nu een Xerox XA17 beeldscherm. Dit beelscherm staat op een bureau. Als ik vanuit mijn bed, die lager is dan het bureau, een film kijk is dit uitstekend te doen. De kijkhoek van het huidige scherm is dus perfect.

Welk scherm zouden jullie mij aanraden (budget: € 300-400) zodat ik nog lekker vanuit mijn bed films kan kijken zonder dat de beeldweergave vervormd?

Heb zelf de Samsung 205BW, de LG204WT en de Dell2007WFP op het oog.
Ga voor de dell2007wfp. De 205bw en lg204wt hebben een slechtere in kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

dat is nu onderhand wel duidelijk |:( lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 10-09 11:39
deltananie schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

Maar dat beeldscherm is ook 2x keer zo duur als de 205bw, dus dan mag dat ook wel. Ik ga denk ik zelf voor de LG L204wt, kost iets van 290 euro, dus zeker waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34

aex351

I am the one

Ik heb ook de 205BW op het oog, alleen jammer dat het scherm afgelopen 3 weken nergens te koop was. Nu komt de 225BW eraan, dus misschien is die interessanter.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Beste tweakers,
ik volg al n tijdje dit topic en denk dat ik er nu eindelijk n beetje uit ben qua keuze. (mag ook wel na bijna n jaar :D )
Ik heb namelijk in de tussentijd wat extra weten te sparen en mn eisen bijgesteld naar boven (allemaal jullie schuld; als ik nog langer doorlees wil ik waarschijnlijk alleen nog maar Eizo)
Mn huidige optie is op dit moment de Dell 2407, n fijn en goed getest 24" scherm.

Ik zit alleen met nog 1 vraag, die ik niet zelf op kon lossen met research. Gezien de native resolutie van zo'n 24": hoe up to date moet mn videokaart zijn? Ik wil binnenkort ook n nieuwe PC kopen met n videokaart uit de 250-300 euro range. Maar zal dat genoeg zijn om zo'n beetje alle games te draaien met alle toeters en bellen? En hoe zit dat over n paar maanden? Zal ik dan nog steeds kunnen draaien op die videokaart? Of zal ik altijd de nieuwste van de nieuwste videokaarten moeten hebben om games op de native resolutie va n 24"te kunnen draaien?

Alvast bedankt voor de hulp,

Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:41:
Zijn er meer mensen met een 203B?

Ik heb alle posts in dit topic gelezen die daarover gingen en die spreken elkaar een beetje tegen :)

Wat ik interessant vind om te weten is de gaming performance van het scherm (ghosting en dergelijken) en of het er een beetje uitziet als je op bijvoorbeeld 1024 768 speelt.

Daarnaast zijn algemene ervaringen met het scherm uiteraard ook interessant :)

Wat zijn mogelijke alternatieven op dat scherm? Mijn budget ligt rond de 300 max.

Deze reviews heb ik al gelezen:
http://www.overclockerson...e=articles&num=398&pnum=0
http://www.hardware-revie...ews&file=article&sid=1562

Die laatste vind het scherm erg goed voor games en erg slecht voor films. Kan iemand dat beamen?
Bij MyCom hebben ze er weer een voor je, want ik heb em terug gebracht heh. Source was er goed mee te doen, Battlefield 2 had toch wel zichtbare lag, ik zou hem je niet adviseren voor gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Het was jouw post waardoor ik weer ging twijfelen :)

Ik speel niet zo veel meer de laatste tijd maar er moet wel op te gamen zijn.

Wat voor alternatieven zijn er dan in die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

maestrodesigns schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:18:
Beste tweakers,
ik volg al n tijdje dit topic en denk dat ik er nu eindelijk n beetje uit ben qua keuze. (mag ook wel na bijna n jaar :D )
Ik heb namelijk in de tussentijd wat extra weten te sparen en mn eisen bijgesteld naar boven (allemaal jullie schuld; als ik nog langer doorlees wil ik waarschijnlijk alleen nog maar Eizo)
Mn huidige optie is op dit moment de Dell 2407, n fijn en goed getest 24" scherm.

Ik zit alleen met nog 1 vraag, die ik niet zelf op kon lossen met research. Gezien de native resolutie van zo'n 24": hoe up to date moet mn videokaart zijn? Ik wil binnenkort ook n nieuwe PC kopen met n videokaart uit de 250-300 euro range. Maar zal dat genoeg zijn om zo'n beetje alle games te draaien met alle toeters en bellen? En hoe zit dat over n paar maanden? Zal ik dan nog steeds kunnen draaien op die videokaart? Of zal ik altijd de nieuwste van de nieuwste videokaarten moeten hebben om games op de native resolutie va n 24"te kunnen draaien?

Alvast bedankt voor de hulp,

Jeroen.
Nou Jeroen ik heb nu een 7950GX2 en kan echt wel bijna elk spel aan op 1920x1200 en hiervoor had ik een XFX7800GTX xxx 490/1300 en dat was zeker geen slecht kaartje maar fear en farcry op die hoge rez met alles op en aan werd toch als wat moeilijker speelbaar.

misschien hier nog wat info over je videokaart die het beste bij je hoort

http://www.xbitlabs.com/a.../display/7games-gpus.html

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:36:
Het was jouw post waardoor ik weer ging twijfelen :)

Ik speel niet zo veel meer de laatste tijd maar er moet wel op te gamen zijn.

Wat voor alternatieven zijn er dan in die prijsklasse?
Die LG L204WT (20", 5ms, D-sub/DVI-D). Geen ervaringen mee, is nog redelijk nieuw en onbekend onder de GoT'ers denk ik, niet veel reviews of ze zijn gemaakt op videokaarten van 4 jaar oud... Ik wil hem dan toch zelf zien en heb er 1 gereserveerd bij MyCom, zodra ik die binnen heb maak ik wel een leuk reviewtje in m'n boeren Nederlands ;).

Edit; ben een beetje lysdectisch vandaar m'n edit heh.

pricewatch: LG L204WT (20", 5ms, D-sub/DVI-D)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Maakt voor mij niet uit, mijn videokaart is 4 jaar oud :*)

Contrastverhouding 2000:1? Wat is de echte waarde? Neem aan dat dit weer zo'n chip is...

[ Voor 95% gewijzigd door walterg op 21-08-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ga je er nog 4 jaar mee doen? Contrast boeit me weinig boven de 1000, dus wat ze ook neerzetten ;). Ik wil hem toch proberen, niet goed, krijgen ze hem weer terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

walterg schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:28:
Maakt voor mij niet uit, mijn videokaart is 4 jaar oud :*)

Contrastverhouding 2000:1? Wat is de echte waarde? Neem aan dat dit weer zo'n chip is...
700:1 geloof ik, of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Ik heb een vraagje die ik al wel indirecte heb kunnen vinden, maar nergens met echte zekerheid. Dit lijkt mij de beste plaats om hem te stellen :)

Ik heb net een nieuw systeem besteld met een nVidia 7300LE erin. Ik ga geen games spelen, maar vooral met Photoshop, Videobewerking, Visual Studio, Office-apps, ProTools en Soundforge werken.

1. Is de 20" breedbeeld LG203WT (of 204WT over een weekje of 2) daar een goede keuze voor?
2. En mijn "grootste vraag/angst: kan de 7300LE een resolutie van 1680x1050 aan?
3. En is het dan gewoon zeg maar scherp? (dus niet zo wazig als bv een 17"tft op 800x600 maar zo scherp als een 17" op 1280x1024)

Mijn budget ligt tussen de 300 en 350 (dus die LG en de samsung 205BW zijn de enige die ongeveer in mijn budget liggen)

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't heel moeilijk om een beslissing te nemen!
Weet nogsteeeds niet welke monitor te kopen.

Op dit moment heb ik een Iiyama Vision Master Pro 450 19"

Wil graag 20" of groter gaan kopen

Heb 't oog op één van de volgende monitoren:

Breedbeeld:

LG - 203WT - 20" 1680x1050 WIDESCREEN LCD FLAT PANEL
8msec Response Rate
300cd/m2 Brightness
1400:1 Contrast Ratio
1680 x 1050 WXGA Monitor Resolution
0.258 mm Dot Pitch
16.8M Colours
398 mm Height
495.8 mm Width
241.4 mm Depth

LG - M203WA - 20" 1680x1050 WIDESCREEN HD READY LCD
20" Widescreen LCD TV
HD TV Ready
Scart Connection
Teletext
Remote Control
Built-in Speakers
8msec Response Rate
300cd/m2 Brightness
600:1 Contrast Ratio
1680 x 1050 WXGA Monitor Resolution

20" Asus PW201 8ms Widescreen TFT

20" NEC LCD2070WNX Widescreen LCD Monitor 10ms

20" Viewsonic VX2025WM TFT Monitor widescreen 800:1 8ms

4:3
Viewsonic 20.1" 1600x1200 8ms - Vp2030 1000:1 Tco99 8ms

Het valt niet mee om de juist monitor te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

walterg schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:28:
De LG L204WT gebruikt een Philips LM201WE3-TN paneel. Dat is een 8-bit TN-paneel met een contrastratio van 800:1 en een dynamische contrastratio van 2000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Is dit ook echt veel beter dan een "normaal" 700:1/800:1 scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 22-08-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
@Win2kpro

Wat is je budget? Anders zou je ook nog naar de dell 2407 kunnen kijken, of 1 van die nieuwe 22" schermen die binnenkort in de winkels moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 10-09 11:39
ambi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:13:
[...]

De LG L204WT gebruikt een Philips LM201WE3-TN paneel. Dat is een 8-bit TN-paneel met een contrastratio van 800:1 en een dynamische contrastratio van 2000:1
Ik zit er sterk over te denken om dit beeldscherm te kopen, het enige wat mij doet twijfelen op dit moment is dat je maar 12 maanden garantie krijgt, terwijl de meeste andere beeldschermen 36 maanden krijgen.
Ik neem aan dat de economische levensduur van deze monitor hoger is dan 1 jaar, dus volgens het consumenten recht zou je dus langer recht hebben op garantie.
Wat denken jullie hierover? Want anders ga ik wel voor de 205BW van samsung, want daar krijg je wel 36 maanden garantie op.

Zie nu net dat bij 4launch 3 jaar Carry-in geven, en bij sallant maar 12 maanden, vreemd

[ Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 22-08-2006 09:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, want volgens mij heeft de consument altijd 24 maanden garantie op duurzame artikelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Volgens de specs op de Franse LG site, zou de LG L204WT slechts 16.2 miljoen kleuren aankunnen. Ze hebben er dus een 8-bit paneel inzitten, maar blijkbaar slechts de elektronica voor 16.2 miljoen kleuren :?
Als ik dan moet kiezen tussen de mindere kleuren van de LG en het lagere contrast van de Samsung, zou ik voor de laatste gaan.

edit:
Ja zeg, wat is dat nou? Volgens de Australische site heeft hij 16.7 miljoen kleuren |:( 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door ambi op 22-08-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:04:
@Win2kpro

Wat is je budget? Anders zou je ook nog naar de dell 2407 kunnen kijken, of 1 van die nieuwe 22" schermen die binnenkort in de winkels moeten liggen.
Euhm, budget heb ik niet echt aan gedacht (niet te veel)! Mag tot ca. 700 euro.
Opzich wil ik tussen de 20 en 22 inch en niet groter! Anders wordt het net zo groot als mijn breedbeeld Sony 28" TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:52:
Grappig, want volgens mij heeft de consument altijd 24 maanden garantie op duurzame artikelen...
Dat klopt. Maar probeer dat maar eens af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Ik heb de Philips 200W6CS zojuist binnen gekregen en aangesloten. Er zit standaard al een DVI kabel bij. Da's erg netjes van Philips. M'n eerste indruk is "WOW!!, wat is dat scherm groot". :9~

Ik had hiervoor een 17" TFT en nu dus 20" breedbeeld. Maar het is wel een verademing. Ik zal zo eens wat plaatjes posten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde de samsung 205BW kopen maar zie in dit forum dat de 22 inch van samsung 225BW binnenkort er zou moeten zijn. Dat vind ik erg interessant. Weet iemand meer over wanneer deze te kopen is in Nederland. Prijs was ook erg prettig. 399$ staat ergens.
Als het te lang duurt ga ik voor de 205BW maar enkele weken wachten kan ik wel opbrengen.
Kan iemand me meer vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:33:
Volgens de specs op de Franse LG site, zou de LG L204WT slechts 16.2 miljoen kleuren aankunnen. Ze hebben er dus een 8-bit paneel inzitten, maar blijkbaar slechts de elektronica voor 16.2 miljoen kleuren :?
ambi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:13:
Heb nog nooit een TN paneel met 8bit (=24bit =16,7miljoen) kleuren gezien, dacht dat een TN paneel altijd 6bit (=18bit =16,2miljoen) kleuren heeft.
Volgens mij zijn die er ook niet? (correct me if i'm wrong!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zit wel echt een 8 bit TN paneel in. Volgens mij zijn er ook al meer 8 bit TN panelen. Zag het al eerder voorbijkomen dat dat niet kon, maar het wel zo bleek te zijn :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:37:
Ik wilde de samsung 205BW kopen maar zie in dit forum dat de 22 inch van samsung 225BW binnenkort er zou moeten zijn. Dat vind ik erg interessant. Weet iemand meer over wanneer deze te kopen is in Nederland. Prijs was ook erg prettig. 399$ staat ergens.
Als het te lang duurt ga ik voor de 205BW maar enkele weken wachten kan ik wel opbrengen.
Kan iemand me meer vertellen
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben ook van plan een 22" aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hehe die 205 duurt nu al een paar weken. zal me niet verbazen als daar nog een paar bij komt... |:(

zijn er al mensen die hun bestelling gecancelled hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:53:
hehe die 205 duurt nu al een paar weken. zal me niet verbazen als daar nog een paar bij komt... |:(

zijn er al mensen die hun bestelling gecancelled hebben?
Zeker, ik heb mijn bestelling al gecancelled. Ik denk dat ik wacht op de 225BW. Ik zag overigens dat Alternate de 205bw nu op voorraad heeft. Volgens de site tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:56:
Heb nog nooit een TN paneel met 8bit (=24bit =16,7miljoen) kleuren gezien, dacht dat een TN paneel altijd 6bit (=18bit =16,2miljoen) kleuren heeft.
Volgens mij zijn die er ook niet? (correct me if i'm wrong!)
In elk geval klopt je berekening niet :)
Met 8 bits kun je 2^8 = 256 combinaties maken (in rgb de helderheid), voor 3 kleuren is dat dus 256^3 (ofwel 2^24) = 16 777 216
nu kun je op je klompen aanvoelen dat 18 nooit 16,2 miljoen kan zijn.

En inderdaad: 2^18 = 262 144... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Kite schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:19:
[...]

In elk geval klopt je berekening niet :)
Met 8 bits kun je 2^8 = 256 combinaties maken (in rgb de helderheid), voor 3 kleuren is dat dus 256^3 (ofwel 2^24) = 16 777 216
nu kun je op je klompen aanvoelen dat 18 nooit 16,2 miljoen kan zijn.

En inderdaad: 2^18 = 262 144... :>
Ooit van interpolatie gehoord (Dithering) ;)
6bit levert 64 grijstinten waar de 8bit er 256 uit poept.

6bit = 262.000 kleuren en na interpolatie 16.2 miljoen.
De berekening klopt dus wel alleen had ik dus (voor sommige) iets meer info moeten plaatsen.

Bij deze O-) O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik vraag me even iets af. Bij het scherm wat ik nu heb (Philips 200W6) loopt onderin het beeld iets omhoog. In de beide hoeken. Hoort dit zo of is het een fabrieksfoutje?

Je kunt het hier wel enigzins op zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/liquid-orange/scherm.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kun je dat niet veranderen met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
RoD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:47:
Kun je dat niet veranderen met de instellingen?
Nope, helaas niet.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.