De N570 is in ieder geval al uit. Bij Salland kun je hem al bestellen.l1m1t schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:49:
Whahahaha, op de Asus site hebben ze de categorie 'NVIDIA nForce 590 SLI Intel Edition' toegevoegd, maar er staan nog geen mobo's in. Zou dat wat kunnen betekenen?![]()
Ik hoop op een nieuwe P5N32-SLI Deluxe (met Core 2 Duo support en nF590 SLI I.E. natuurlijk) en een moederbord voor Core 2 Duo in de Republic of Gamers-serie (nF590 SLI I.E.?). Zo te zien kan het niet lang meer duren.
Verwijderd
Vandaag om 13:00 kreeg ik mijn bordje P5W DH + E6700 cpu binnen
Het bord outofdebox werkte meteen goed en hoefde niet de standaard de bios te flashen (Er stond namelijk al 0701 op). Dit heb ik wel gedaan en draai nu 1101.
Het bord word alleen VEEL te heet. 49 graden idle. Dit terwijl ik 4 systeemfans in mijn kast heb zitten (2 voor en 2 achter in de kast voor zuigen en blazen van koude en warme lucht)
Ook zit er een crappy wirelesslan chippie op het moederbord, het is een heel gezeur om WPA2 goed aan de gang te krijgen. Dit komt omdat standaard de realtek drivers het overnemen van Windows. Dit is meer een driver probleem.
Ik heb er 4 GB ram op zitten waarvan Windows XP er maar 3 GB herkent en eigenlijk maar 2GB gebruikt. Dit was van te voren verwacht en ik was toch al verplan om de 64bit versie te gebruiken. Op dit moment gebruik ik Windows 2003 die ik nog van mijn werk 2 jaar mag gebruiken
Deze kan wel overweg met 4 GB ram.
De hardwarematige raid controller is echt geweldig
Geen drivers, je hoeft niets in te stellen. Het word gewoon standaard goed voor je ingesteld
Hiermee los ik gelijk de problemen op die ik vroeger altijd had om mijn promise RAID controller onder linux aan de gang te krijgen
Ik hoop dat mensen nog tips hebben om de temp naar beneden te krijgen van mijn chipset want ik vrees voor warme zomerdagen. (Ik heb de plastic laagjes er wel afgetrokken) Misschien dat ik dan toch de optionele fan moet proberen.
EDIT: Dom van mij, ik heb het er bij gezet.
Het bord outofdebox werkte meteen goed en hoefde niet de standaard de bios te flashen (Er stond namelijk al 0701 op). Dit heb ik wel gedaan en draai nu 1101.
Het bord word alleen VEEL te heet. 49 graden idle. Dit terwijl ik 4 systeemfans in mijn kast heb zitten (2 voor en 2 achter in de kast voor zuigen en blazen van koude en warme lucht)
Ook zit er een crappy wirelesslan chippie op het moederbord, het is een heel gezeur om WPA2 goed aan de gang te krijgen. Dit komt omdat standaard de realtek drivers het overnemen van Windows. Dit is meer een driver probleem.
Ik heb er 4 GB ram op zitten waarvan Windows XP er maar 3 GB herkent en eigenlijk maar 2GB gebruikt. Dit was van te voren verwacht en ik was toch al verplan om de 64bit versie te gebruiken. Op dit moment gebruik ik Windows 2003 die ik nog van mijn werk 2 jaar mag gebruiken
De hardwarematige raid controller is echt geweldig
Ik hoop dat mensen nog tips hebben om de temp naar beneden te krijgen van mijn chipset want ik vrees voor warme zomerdagen. (Ik heb de plastic laagjes er wel afgetrokken) Misschien dat ik dan toch de optionele fan moet proberen.
EDIT: Dom van mij, ik heb het er bij gezet.
Ik zal maar eens beginnen schrijven aan een howto danVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:48:Ik hoop dat mensen nog tips hebben om de temp naar beneden te krijgen van mijn chipset want ik vrees voor warme zomerdagen. (Ik heb de plastic laagjes er wel afgetrokken) Misschien dat ik dan toch de optionele fan moet proberen.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Als het om een p5w dh gaat, staat al op XS, geld voor de meeste boarden wel denk ik.shaidar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:09:
[...]
Ik zal maar eens beginnen schrijven aan een howto dan
Verwijderd
XS !?Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:21:
[...]
Als het om een p5w dh gaat, staat al op XS, geld voor de meeste boarden wel denk ik.
Verwijderd
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=59
Een berg intel info aldaar!
specifiek:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106563
specifiek:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106563
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 17:31 ]
Dat is niet veel te heet, maar het is een normale temperatuur, is door Asus al bevestigd. Zie o.a. humme in "Problemen met de Asus P5W-DH Deluxe + E6..."Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:48:
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:30:
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=59

Hmmm .. tis dat mijn P5WDG2-WS Prof. al bijna op de mat ligt .. anders was 4x PCI-e best het overwegen waard. ff andere shit dan die pruts 1x dingetjes ..
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-08-2006 18:24 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hey AtleX,
Toevallig heb ik gister een pc gebouwd voor een vriend van mij met ook een GigaByte 965P-DS3. En al ik hem aanzet gaat hij idd aan dan weer uit en dan gaat hij echt aan ofzo maar mij lijkt het of het zo hoort... ik heb nieuweste bios erop geflashed.. heb jij het kunnen oplossen of is het gewoon geen probleem hehe ?
laters
Toevallig heb ik gister een pc gebouwd voor een vriend van mij met ook een GigaByte 965P-DS3. En al ik hem aanzet gaat hij idd aan dan weer uit en dan gaat hij echt aan ofzo maar mij lijkt het of het zo hoort... ik heb nieuweste bios erop geflashed.. heb jij het kunnen oplossen of is het gewoon geen probleem hehe ?
laters
Nadat ik versie F4 erop had geflashed en het BIOS had gereset was het weg, toen ik het BIOS nog niet had gereset was het probleem er nog. Even een clear CMOS doen dus. 
En voor de mensen met PC5300/CP5400 geheugen, zet het op 266MHz:
Memory op 333MHz:

Memory op 266MHz:
En voor de mensen met PC5300/CP5400 geheugen, zet het op 266MHz:
Memory op 333MHz:

Memory op 266MHz:

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Hardwarematige raid van de Asus P5W DH heeft bij mij een burstrate van 150MB/s. Je kunt duidelijk zien in HDTach dat ik tegen de Sata150 barriere loop. Dit terwijl de schijven allebei sata300 zijn en het moederbord ook.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ?
Heb dat ook voorgehad, ik vermoed dat je beveiligt mbv WPA?Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:37:
D'oh! Had het kunnen denken, gisteren alles geïnstalleerd, vandaag doe ik wat tests en nu zit ik er ook mee: een heel onstabiele draadloze verbinding via de P5W DH Deluxe. Ik had er al over gelezen en (dat heb ik nog zelf hier gepost!) je moet de snelheid beperken, maar natuurlijk zie ik daar nergens een optie voor. Heb dan maar even NetLimiter uit de virtuele kast gehaald maar het baatte niet.
Dit staat op de Asus-forums:
[...]
[...]
Iemand een idee hoe ik dit forceer, al dan niet met externe prog's? Een andere oplossing is natuurlijk ook meer dan welkom.
edit: bij mij gebeurt het dus als ik WiFi gebruik i.p.v. met draad.
Oplossing bij mij was: beveiligen met WEP, verbinding is nu zo stabiel als kan zijn!
Ja dat zit op alle mobo's. En ja je moet het weghalen. Als je het laat zitten maakt het de temps alleen maar hoger. Onder een hoop heatsinks voor CPU's zit ook plastic en ook daar moet het zeker er af.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:56:
Hoi Allemaal,
Zat er bij jullie P5W-DH Deluxe moederborden ook plastic folie over de NB? En o ja, hebben jullie dat laten zitten of weggehaald?
Bedankt!
Koeni
Op welke controller heb je ze aangesloten? De rode en zwarte of de oranje?Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:04:
Hardwarematige raid van de Asus P5W DH heeft bij mij een burstrate van 150MB/s. Je kunt duidelijk zien in HDTach dat ik tegen de Sata150 barriere loop. Dit terwijl de schijven allebei sata300 zijn en het moederbord ook.
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn DS4 binnen gekregen.. i.c.m.
E6300
1x 1024 MB DDR 667 wat volgens mij 1.8v moet zijn
DS4
Tagan 480 watt
Ik heb alle stroomkabels aangesloten maar dan ook echt allemaal, geen succes.
De eerder genoemde problemen blijven zich herhalen, dus aan--> fannetjes gaan draaien na 3sec weer uit, en de hele tijd door blijft zich restarten.
De tips die worden genoemd heb ik geprobeerd, maar dan zonder resultaat.
Wat kan ik nog meer proberen?
Ik heb hem nou gewoon aan laten staan, misschien dat ie wel een keer opstart, hij blijft toch opnieuw proberen
.
E6300
DS4
Tagan 480 watt
De eerder genoemde problemen blijven zich herhalen, dus aan--> fannetjes gaan draaien na 3sec weer uit, en de hele tijd door blijft zich restarten.
Ik heb hem nou gewoon aan laten staan, misschien dat ie wel een keer opstart, hij blijft toch opnieuw proberen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:29 ]
Verwijderd
Het kan zeker niet lang meer duren. Op een andere Asus Site kwam ik dit moederbord tegen. Ziet er naar uit dat het eerste Nvidia nForce 590 SLI Intel Edition gebaseerde bord hiermee de Asus P5N32-SLI Premium gaat heten met o.a. WIFI.l1m1t schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:49:
Whahahaha, op de Asus site hebben ze de categorie 'NVIDIA nForce 590 SLI Intel Edition' toegevoegd, maar er staan nog geen mobo's in. Zou dat wat kunnen betekenen?![]()
Ik hoop op een nieuwe P5N32-SLI Deluxe (met Core 2 Duo support en nF590 SLI I.E. natuurlijk) en een moederbord voor Core 2 Duo in de Republic of Gamers-serie (nF590 SLI I.E.?). Zo te zien kan het niet lang meer duren.
Zie onderstaande link:
http://zeus.asus.com/hq/p...37&model=1325&modelmenu=1

Voor zover ik het goed zie, hebben ze de SATA aansluitingen nu 90 graden gekanteld, zodat deze nu geen mogelijke issue zijn voor SLI gebruik, zoals dit wel het geval was op de op Nforce4 gebaseerde P5N32-SLI SE. Ook heb ik nog geen Molex aansluiting kunnen vinden, maar het ziet er naar uit dat deze in ieder geval van de hinderlijke plaats is weggehaald.
Nu maar wachten tot het moment dat dit bord de nederlandse markt bereikt (of op een R.O.G. editie
bartgrefte schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:25:
na de vakantie komt er een nieuw pctje hier. met de Gigabyte GA-965P-DQ6 en waarschijnlijk (als het financieel meezit) de core 2 6800.
Maar ff een vraag. volges m'n collega zijn de temps van core2 over het algemeen lager dan andere cpu's. Ook als die core 2 geoc'ed wordt?(=al beantwoord) gaat dat overigens lukken op dat bordje, multiplyer aanpassen enzo?
En nog een vraagje. Stel ik wil een zalman 9500led icm dat bordje en cpu, gaat dat wel passen? staat namelijk niks van de gigabyte ga-serie in de compatibilitylist van de zalman 9500...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eigenlijk OT, maar wel handig voor jullie; ik kan zelf het volgende topic openen. Ben vervroegd van vakantie terug gekeert (vader en moeder waren ziek...)
FYI: er komt geen volgend deel. De hype is hier wel vanaf. De gebruikers kunnen vanaf nu het beste problemen en vragen in op zichzelf staande topics zetten. Zie ook het laatste stukje onderaan het PMG Beleid
Verwijderd
Heeft iemand al beschikbare core 2 duo moederborden gesignaleerd die microATX zijn?
Als je ooit zo eentje tegenkomt, laat dan in dit topic iets weten
Verwijderd
P5LD2-VM SE €89Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:32:
Heeft iemand al beschikbare core 2 duo moederborden gesignaleerd die microATX zijn?
Asus P5PE-VM S775 €55
Kijk daar maar eens naar, bijv. Cdromland heeft ze op voorraad.
Niet eens zo duur
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 22:39 ]
Dat is gewoon kwestie van even rondkijken op de websites van de moederbordfabrikantenVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:32:
Bios resettenVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:16:
Ik heb vandaag mijn DS4 binnen gekregen.. i.c.m.
E6300
DS4
Tagan 480 watt
Ik heb hem nou gewoon aan laten staan, misschien dat ie wel een keer opstart, hij blijft toch opnieuw proberen.
Bl44t
Meen je dat nou?BalusC schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:32:
FYI: er komt geen volgend deel. De hype is hier wel vanaf.
Moet mijn mobo nog al binnen krijgen (schijnt morgen bij Salland binnen te komen) en de boel ophalen, opbouwen, testen, tweaken, benchen .... de hype moet voor mij nog beginnen !!

doe wat je niet laten kunt
edit: de E6600 komt pas 23-8 binnen *sigh*

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-08-2006 23:15 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
De oranje ... Welke volgens het boekje gewoon SATA 3GB/s moeten halen.shaidar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:59:
[...]
Op welke controller heb je ze aangesloten? De rode en zwarte of de oranje?
Met HDTach is het heel duidelijk te zien. Je ziet een lijntje hoekerig telkens tegen een onzichtbare muur botsen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 23:34 ]
Heeft iemand al de nieuwe bios van vandaag (1.70) voor de Asrock775 Dual VSTA geprobeerd?
De changelog zegt: "Support new clock gen."
Maar verder niets, dus ik wordt er niet echt wijzer van
De changelog zegt: "Support new clock gen."
Maar verder niets, dus ik wordt er niet echt wijzer van
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 17-08-2006 23:34 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niemand die een Intel bordje heeft??Laagvliegerke schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:47:
Zou iemand met een intel mobo met 965 chipset mij kunnen zeggen of het mogelijk is de Vdimm te verhogen en de timings te wijzigen? Uit een pdf'je die ik bekeken heb, concludeer ik dat de Vdimm (1,8V) niet verhoogd kan worden en timings lager dan 5-5-5 niet mogelijk zijn. Maar ik zou graag weten van iemand of dit echt klopt. Ik heb al gegoogled maar het is moeilijk om daarover iets te vinden.
Verwijderd
yep, ik weet dat ze 'bestaan' maar ik heb ze persoonlijk nog nergens te koop aangeboden gezien. In BE toch zeker niet. Daarom ging ik ervan uit dat wie hier post, een vore 2 duo moederbord heeft. Daarvoor ook naar shops is moeten gaan, en 'onderweg' wel ergens iets heeft opgemerkt ivm het daadwerkelijk verkopen van microATX bordjes.BalusC schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:44:
[...]
Dat is gewoon kwestie van even rondkijken op de websites van de moederbordfabrikantenIn de FAQ van dit subforum kun je een lijstje vinden met alle linkjes naar deze sites.
Die van asus zijn ongeveer wat ik zoek, waarvoor dank aan Tha#1. Goede prijs ook.
Wel chipset 945. Nog een beetje rondkijken dus
dit bvb of [/url=http://www.vr-zone.com/index.php?i=3780] dit[/url]
Ik dacht zelfs ooit een prentje te hebben gezien van een microBTX conroe moederbord van asus. Met de ram sloten dus in de richting van de uitbreidingssloten. Zoiets zou ook handig zijn.
hier is wel een topic over dat bordje. Volgens mij is de max vdimm idd 1.8V en 5-5-5- het laagste wat je in kan stellen.Laagvliegerke schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:47:
[...]
Niemand die een Intel bordje heeft??
Bl44t
Iemand ervaring met OCen op een Asus P5B moederbord. Zijn er nog dingen waar je op moet letten met dit bord?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Verwijderd
jow mensen een tijdje geleden werd er gezegt dat een P965 chipset géén pc6400 geheugen ondersteunt, is dit nog steeds het geval of is het reeds verholpen? want ik ben van plan een Asus P5B deluxe te kopen in combinatie met pc6400 geheugen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling? of iemand nog tips?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
eindelijk! Zet als de bliksem in de TSVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:38:
[...]
Het kan zeker niet lang meer duren. Op een andere Asus Site kwam ik dit moederbord tegen. Ziet er naar uit dat het eerste Nvidia nForce 590 SLI Intel Edition gebaseerde bord hiermee de Asus P5N32-SLI Premium gaat heten met o.a. WIFI.
Zie onderstaande link:
http://zeus.asus.com/hq/p...37&model=1325&modelmenu=1
[afbeelding]
Voor zover ik het goed zie, hebben ze de SATA aansluitingen nu 90 graden gekanteld, zodat deze nu geen mogelijke issue zijn voor SLI gebruik, zoals dit wel het geval was op de op Nforce4 gebaseerde P5N32-SLI SE. Ook heb ik nog geen Molex aansluiting kunnen vinden, maar het ziet er naar uit dat deze in ieder geval van de hinderlijke plaats is weggehaald.
Nu maar wachten tot het moment dat dit bord de nederlandse markt bereikt (of op een R.O.G. editie).
Verwijderd
Sterker nog, in de volgende revisie van de 965 chipset zal Intel PC6400 niet meer ondersteunen, waarschijnlijk vanwege compatibiliteits problemen. Maar wat ik zo gezien heb is het vooral geheugen dat op 2,1 Volt loopt dat problemen geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:23:
jow mensen een tijdje geleden werd er gezegt dat een P965 chipset géén pc6400 geheugen ondersteunt, is dit nog steeds het geval of is het reeds verholpen? want ik ben van plan een Asus P5B deluxe te kopen in combinatie met pc6400 geheugen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling? of iemand nog tips?
Alvast bedankt
Betekend dat dat ik mijn PC6400 OCZ Gold memory dan beter kan RMA'en? Volgens het OCZ forum ligt het vooral aan de BIOS die fouten maakt, niet aan de chipset zelf, en ze zijn in gesprek met moederbord frabikanten om het op te lossen..Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:17:
[...]
Sterker nog, in de volgende revisie van de 965 chipset zal Intel PC6400 niet meer ondersteunen, waarschijnlijk vanwege compatibiliteits problemen. Maar wat ik zo gezien heb is het vooral geheugen dat op 2,1 Volt loopt dat problemen geeft.
Waar heb je dat gelezen over de volgende 965 revisie trouwens, ik dat dat er alleen een revisie van de G965 chipset zou komen.
Asus p5b heeft een afgelopen woensdag volgens mij een nieuwe bios gereleased, dat fixed ook niks?
Al te pre-orderen bij veel websites:Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:32:
Intel DG965OT
Intel DG965SS
Asus P5B-VM
Verwijderd
Hier heb ik dat gelezen. Ik weet niet waarom OCZ geheugen zo belabbert wil werken met moederborden. Maar ik lees hier wel veel problemen met het PC6400 CL4 type.ChessSpider schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:11:
[...]
Betekend dat dat ik mijn PC6400 OCZ Gold memory dan beter kan RMA'en? Volgens het OCZ forum ligt het vooral aan de BIOS die fouten maakt, niet aan de chipset zelf, en ze zijn in gesprek met moederbord frabikanten om het op te lossen..
Waar heb je dat gelezen over de volgende 965 revisie trouwens, ik dat dat er alleen een revisie van de G965 chipset zou komen.
Asus p5b heeft een afgelopen woensdag volgens mij een nieuwe bios gereleased, dat fixed ook niks?
De asrock twins hdtv 2.0 matx is er al , die heb ik nu een weekje draaien en hij werkt tot nu toe perfect. Nou hoeft hij bij mij ook niet heel veel te doen (beetje newsleecheren, torrenten parren rarren en media center extender spelen), maar toch, hij draait alweer een weekje zonder reboot, goed stabiel en veel sneller dan m'n shuttle met p4 2,8.
in mijn antec nsk1300 draait hij nu op 39 graden stabiel met uitloop naar 41 graden onder lange tijd full load. waarschijnlijk kan het nog een stuk koeler, maar de behuizing heeft geen casefan die naar buiten blaast, en ik vind de stilte eigenlijk wel fijn.
in mijn antec nsk1300 draait hij nu op 39 graden stabiel met uitloop naar 41 graden onder lange tijd full load. waarschijnlijk kan het nog een stuk koeler, maar de behuizing heeft geen casefan die naar buiten blaast, en ik vind de stilte eigenlijk wel fijn.
Verwijderd
Ik denk dat balusc gelijk heeft.
Mensen zijn ondertussen meer geholpen met probleem topics en instel / finetune topics per mobo.
Volgens mij stikt het hier van de asus p5w dh gebruikers, wie opent een asus p5w dh topic in tweaking en cooling? Mijn conroe komt samen met mijn mede tweaker boven mij bij salland aan.
Wel ga ik dit weekend 4x raptor raid 0 benchen.
Mensen zijn ondertussen meer geholpen met probleem topics en instel / finetune topics per mobo.
Volgens mij stikt het hier van de asus p5w dh gebruikers, wie opent een asus p5w dh topic in tweaking en cooling? Mijn conroe komt samen met mijn mede tweaker boven mij bij salland aan.
Wel ga ik dit weekend 4x raptor raid 0 benchen.
De hype moet voor mij ook nog steeds te wachten...
Alle onderdelen zijn al gereserveerd bij Azerty voor mij,, bevalve het geheugen.
Corsair 2x 1024 PC6400C4
Alle onderdelen zijn al gereserveerd bij Azerty voor mij,, bevalve het geheugen.
Corsair 2x 1024 PC6400C4
Hmm.. Ach, 8gb geheugen is toch nog wel eventjes overdreven. Zou dit betekenen dat Asus en andere moederbord frabikanten dan misschien de moederborden met oude chipsets gaan terughalen, denk je?Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:19:
[...]
Hier heb ik dat gelezen. Ik weet niet waarom OCZ geheugen zo belabbert wil werken met moederborden. Maar ik lees hier wel veel problemen met het PC6400 CL4 type.
Mijn probleem is namelijk dat OCZ Platinum nog wel wilt werken (booten met 1 stick, snel naar bios gaan en de voltage op 2.1V zetten en handmatig de timings invoeren, saven, proberen te booten met 2 sticks), maar Gold helemaal niet. Ik moet het zelf (vanmiddag) nog even proberen, kijken of ik hem wel werkend krijg. Ik ben echter niet echt hoopvol.
Nu moet ik waarschijnlijk de OCZ geheugen dus RMA'en en zoeken naar vervanging. Ik vind de A-merk series echter zo belachlijk duur; volgens mij iets van bijna 200 euro voor 2x 512 pc6400 geheugen..
Oh trouwens, bij de Asus P5B laatste bios update staat "Enhance overclock capability above FSB 500". Dat betekend toch dat je nu maximaal naar 500FSB kan overclocken, ipv 400FSB zoals het eerst was?
Nouja er staat zelfs: "above FSB 500" dus erboven, maar dat kan ik me niet zo voorstellen.
Maar goed, misschien wel
Maar goed, misschien wel
how about pc8500 geheugen?? Da's 533 MHz 
.. zo exotisch is dat niet want het ligt momenteel voor mij gereserveerd @Salland, 2 Gig Corsair.
.. zo exotisch is dat niet want het ligt momenteel voor mij gereserveerd @Salland, 2 Gig Corsair.
Ja, ik zit er ook al meer dan twee weken op te wachten en de mijne zou ook op 23-8 komen. Het nadeel van Salland is dat ze weinig voorraad hebben, maar wel mooie prijzen. Andere winkels hebben de E6600 al meer dan een week op voorraad, maar voor 50,- prijsverschil wil ik wel even geduld hebben..ing._Buttje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:14:
edit: de E6600 komt pas 23-8 binnen *sigh*
Mijn Gigabyte GA-DS3 heb ik al in huis en de rest van de spullen liggen ook al bij Salland gereserveerd, dus is het nog even geduld hebben voor de proc..
De mijne (E6600) zou vandaag komen. Als ik nu bij orderstatus kijk staat er nog altijd 18-08-2006.
Zal ik geluk hebben?(Ook bij Salland)
Sorry voor de offtopic...
Zal ik geluk hebben?(Ook bij Salland)
Sorry voor de offtopic...
[ Voor 5% gewijzigd door Y3LLoW op 18-08-2006 12:53 ]
Geen flauwekulletjes
Verwijderd
Heb gisteren mijn systeempje in elkaar gezet en ik moet zeggen dat het erg stabiel draait. Mijn specs:
Asus P5W-DH Deluxe (was geleverd met bios 7.01, via USB stick geflashed naar 11.01)
Intel Core 2 Duo E6700 @2.66Ghz
Zalman CPNS9500 AT
512 MB Nanya Elixir PC4200 --> Elcheapo. Maandag komt Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2 binnen!
Sapphire X1600XT --> In afwachting van de X1950XTX!
2 * WD Raptor WD1500ADFD
Plextor 760SA
Coolermaster Stacker 830 met 4 120mm casefans
OCZ GameXStream 700W
De installatie verliep perfect. De Zalman was binnen no-time gemonteerd. In plaats van de bijgeleverde koelprut heb ik AS5 gebruikt. De Plextor sata schrijver werd direct herkend evenals de harde schijven, de daarna volgende installatie van Windows XP Pro verliep zonder enige problemen.
De temperatuur van de CPU is: 20 @ idle, 26 @ load. De temperatuur van het MB blijft continu op zo'n 38-39 graden hangen. De gemeten waarden zijn afkomstig van Asus PC Probe II. Overigens had ik vergeten in het bios A.I. Quiet te 'enablen' waardoor de fan ofwel op ca. 2000rpm draaide of in silent mode op ca. 865rpm.
Asus P5W-DH Deluxe (was geleverd met bios 7.01, via USB stick geflashed naar 11.01)
Intel Core 2 Duo E6700 @2.66Ghz
Zalman CPNS9500 AT
512 MB Nanya Elixir PC4200 --> Elcheapo. Maandag komt Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2 binnen!
Sapphire X1600XT --> In afwachting van de X1950XTX!
2 * WD Raptor WD1500ADFD
Plextor 760SA
Coolermaster Stacker 830 met 4 120mm casefans
OCZ GameXStream 700W
De installatie verliep perfect. De Zalman was binnen no-time gemonteerd. In plaats van de bijgeleverde koelprut heb ik AS5 gebruikt. De Plextor sata schrijver werd direct herkend evenals de harde schijven, de daarna volgende installatie van Windows XP Pro verliep zonder enige problemen.
De temperatuur van de CPU is: 20 @ idle, 26 @ load. De temperatuur van het MB blijft continu op zo'n 38-39 graden hangen. De gemeten waarden zijn afkomstig van Asus PC Probe II. Overigens had ik vergeten in het bios A.I. Quiet te 'enablen' waardoor de fan ofwel op ca. 2000rpm draaide of in silent mode op ca. 865rpm.
20 graden? Dan heb je het aardig koud in huis!...
Verwijderd
Valt reuze mee...maar misschien heb ik het niet zo snel koud....JazzySOB schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:09:
20 graden? Dan heb je het aardig koud in huis!...
Verwijderd
ik had een silverstone fan @ 2400 rpm achterin mijn kast, cpu 17 @ idle en 25 @ load maar dat ding leek wel een straaljager.
heb nu een nexus in @ 900 rpm cpu 30 @ idle en 40 @ load, maar deze hoor je niet.
heb nu een nexus in @ 900 rpm cpu 30 @ idle en 40 @ load, maar deze hoor je niet.
met mijn ds3 heb ik nog wel wat problemen, de tems kloppen denk ik wel, zo rond de 33 graden, (schommelt wel redelijk heen en weer, maar tussen 32 - 34) maar het aantal RPM dat wordt weergegeven springt heen en weer van 700 naar 30000 (ja echt dertigduizend)
Die had ik nog niet gezien, heel erg bedankt! De tweede post doet idd vermoeden dat de max vdimm 1.8V is. Dan blijft het nog even langer wachten op een geschikt mATX bordje...Seagate schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:02:
[...]
hier is wel een topic over dat bordje. Volgens mij is de max vdimm idd 1.8V en 5-5-5- het laagste wat je in kan stellen.
PC6400 zal wel nog ondersteund worden in de volgende revisie! Maar enkel nog tot 4 GB, daarboven zal het geheugen op een tragere snelheid draaien. Die aanpassing heeft volgens mij ook niks te maken met "probleemgeheugen" op 2,1V.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:17:
[...]
Sterker nog, in de volgende revisie van de 965 chipset zal Intel PC6400 niet meer ondersteunen, waarschijnlijk vanwege compatibiliteits problemen. Maar wat ik zo gezien heb is het vooral geheugen dat op 2,1 Volt loopt dat problemen geeft.
Verwijderd
HUH..
nu snap ik het niet helemaal meer.. je kan dus alleen PC6400 512mb geheugen gebruiken in de P5B deluxe, en dan is het maximum 4 GB... Dat betekent dat het bordje 8 geheugensloten heeft? naar mijn weten heeft hij er toch maar 4 ? dus dan is het maximum 2GB?
Verwijderd
Nope.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:07:
HUH..nu snap ik het niet helemaal meer.. je kan dus alleen PC6400 512mb geheugen gebruiken in de P5B deluxe, en dan is het maximum 4 GB... Dat betekent dat het bordje 8 geheugensloten heeft? naar mijn weten heeft hij er toch maar 4 ? dus dan is het maximum 2GB?
Ik gebruik nu zelf PC2-6400 1GB, en alles werkt goed.
Verwijderd
ik heb vandaag mijn nieuwe ASUS P5B deluxe bord binne ^^
ik helemaal blij mijn nieuwe moederbord bezichtigen, blijkt er linksonder bij mijn screwholes een stuk
eraf gebroken te zijn =( is dit ernstig of niet ??
ik helemaal blij mijn nieuwe moederbord bezichtigen, blijkt er linksonder bij mijn screwholes een stuk
Iemand enig idee wanneer de P5N32-SLI Premium/WiFi-AP uitkomt en wat het zou gaan kosten?jaapstobbe schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:32:
[...]
eindelijk! Zet als de bliksem in de TS
Bekabelde WIFI
Ik zou hem gewoon terug sturen! Meld iig de schade direct bij de leverancier... Er kunnen zo een paar printsporen onder lopen, dat weet je nooit met die multilayer borden! Ik zou hem iig terug sturen!Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:37:
ik heb vandaag mijn nieuwe ASUS P5B deluxe bord binne ^^
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Hij bedoeld waarschijnlijk om 20 graden IDLE te bereiken (zonder exotische koeling), je het thuis zeker 15 graden moet hebben mr. FreezeVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:16:
[...]
Valt reuze mee...maar misschien heb ik het niet zo snel koud....
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 18-08-2006 16:55 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Blehhh
Ik zie door het bomen het bos niet meer. Net 35 paginas doorgespit, om te kijken welk Mobo het minste problemen geeft, maar tegen de tijd, dat ik bij pagina 35 aanbeland was, was ik het alweer vergeten. Dus vraag ik het maar.
Weet iemand of:
Een Asus P5W DH Deluxe goed overweg kan met pc6400 geheugen? (Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB in dit geval) Of lopen ze op dat Mobo ook default op 667Mhz o.i.d?
Werkt alles goed met dit mobo na de Biosupdate?
B.v.d.
Ik zie door het bomen het bos niet meer. Net 35 paginas doorgespit, om te kijken welk Mobo het minste problemen geeft, maar tegen de tijd, dat ik bij pagina 35 aanbeland was, was ik het alweer vergeten. Dus vraag ik het maar.
Weet iemand of:
Een Asus P5W DH Deluxe goed overweg kan met pc6400 geheugen? (Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB in dit geval) Of lopen ze op dat Mobo ook default op 667Mhz o.i.d?
B.v.d.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 19:05 ]
De p5w dh deluxe is zo'n ongeveer het populairst op dit moment (dat zegt al iets), dus daar moet genoeg over te vinden zijn. Probeer de quick search bovenaan eens. En op welke snelheid je mem loopt hangt ook af van dividers en die kun je zo ff veranderen, maar dat is ook al meer dan tien keer voorbij gekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:58:
Blehhh
Weet iemand of:
B.v.d.
edit: te langzaam...
Ik wil even melden dat mijn Asus P5b moederbordje zonder problemen mijn OCZ gold pc6400 geheugen accepteerde.
Even een paar cpu-z screentjes:

Zover ik weet ook nog oude versie, omdat ik niet verder dan 400 mhz kan overklokken..
Dit voelt trouwens niet zoveel sneller aan dan mijn athlon 2600+ barton, maar het zal wel aan mij liggen.. Weet iemand waarom iTunes soms lagged bij het afspelen? Heel irritant..
Maarja, ik ben wel blij dat mijn mobo zonder problemen het geheugen accepteerde, na alle doom verhalen over dat pc6400 geheugen van de Gold series niet zou werken etc.. (Platinum was degene waar je heel snel in bios naar 2.1V moet veranderen voordattie crashed, gold zou helemaal niet opstarten).
Najah, ik ga maar ff o/c'en
Even een paar cpu-z screentjes:
Zover ik weet ook nog oude versie, omdat ik niet verder dan 400 mhz kan overklokken..
Dit voelt trouwens niet zoveel sneller aan dan mijn athlon 2600+ barton, maar het zal wel aan mij liggen.. Weet iemand waarom iTunes soms lagged bij het afspelen? Heel irritant..
Maarja, ik ben wel blij dat mijn mobo zonder problemen het geheugen accepteerde, na alle doom verhalen over dat pc6400 geheugen van de Gold series niet zou werken etc.. (Platinum was degene waar je heel snel in bios naar 2.1V moet veranderen voordattie crashed, gold zou helemaal niet opstarten).
Najah, ik ga maar ff o/c'en
Verwijderd
HUH..
nu snap ik het niet helemaal meer.. je kan dus alleen PC6400 512mb geheugen gebruiken in de P5B deluxe, en dan is het maximum 4 GB... Dat betekent dat het bordje 8 geheugensloten heeft? naar mijn weten heeft hij er toch maar 4 ? dus dan is het maximum 2GB??
Waarom herhaal je je vraag nogmaals?? 
Hoe kom je er trouwens bij dat je enkel maar 512Mb PC6400 kan gebruiken?
Die werd al gedeeltelijk beantwoord hoorVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:07:
HUH..nu snap ik het niet helemaal meer.. je kan dus alleen PC6400 512mb geheugen gebruiken in de P5B deluxe, en dan is het maximum 4 GB... Dat betekent dat het bordje 8 geheugensloten heeft? naar mijn weten heeft hij er toch maar 4 ? dus dan is het maximum 2GB?
[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 18-08-2006 23:19 ]
Verwijderd
ik herhaal me vraag nogmaals omdat ik het nog niet helemaal snap, De P5B deluxe ondersteunt toch alleen PC6400 512mb geheugen?? --> http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3675
en als dat het geval is, dan kun je dus maximaal 2 GB in de P5B deluxe duwen? want de P5B deluxe heeft 4 geheugensloten? (4*512= 2000mb = 2GB)
Kan iemand het mij even uitleggen als ik het helemaal mis heb ?
Alvast bedankt
en als dat het geval is, dan kun je dus maximaal 2 GB in de P5B deluxe duwen? want de P5B deluxe heeft 4 geheugensloten? (4*512= 2000mb = 2GB)
Kan iemand het mij even uitleggen als ik het helemaal mis heb ?
Alvast bedankt
In het door jou aangehaalde artikel gebruiken ze wat termen door elkaar.
Het gaat hem eigenlijk over de chips en niet over het volledig reepje geheugen (de DIMM). Een DIMM is opgebouwd uit meerdere RAM chips. De nieuwe revisie van de 965-chipset zal dus geen 1 Gbit chips @ 800 MHz ondersteunen. Een 2 GB DIMM bestaat normaal gezien uit 16 x 1 Gbit chips. Even ter info; 1 Gbit = 128 MB dus 16 x 128 MB = 2048 MB = 2 GB. Dus DIMM's van 2 GB @ DDR2-800 worden niet meer ondersteund wat betekent dat 8 GB (4 x 2 GB) @ DDR2-800 niet meer mogelijk is.
Een DIMM van 1 GB gebruikt normaal gezien 16 x 512 Mbit chips. Deze kleinere capaciteit wordt wel nog ondersteund op de hoogste snelheid wat het maximale totale geheugen op DDR2-800 dus op 4 GB (4 x 1 GB) brengt.
Stel dat men in de toekomst nog 1 GB DIMM's op de markt brent met 8 x 1 Gbit chips dan kan je die dus ook niet gebruiken op DDR2-800. Maar voor zover ik weet zijn deze niet op de markt aangezien 1 Gbit chips veel duurder zijn dan 512 Mbit chips en het voor de geheugenfabrikanten dus niet rendabel is om zo'n modules te maken.
Meer dan 4 GB aan geheugen is nog steeds mogelijk maar dan wel op een lagere snelheid. En zoals al uit benchmarks gebleken is, heeft een lagere geheugensnelheid trouwens geen grote invloed op het Conroe-platform. Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen.
Ik heb het ook enkel malen moeten herlezenIntel's latest July 2006 specification update on the Broadwater family of chipsets reveals some changes to the memory controller. All Broadwater family chipsets including G965, P965, Q965 and Q963 will no longer support 1Gbit DDR2-800 DIMMs. This limits the maximum system memory for DDR2-800 equipped systems to 4GB.
Users seeking over 4GB of system memory or compatibility with 2GB DDR2 modules will have to stick with slower DDR2 533 and 667 MHz modules. This shouldn't be too big of a problem as 2GB (16x1Gbit) DDR2-800 modules are scarce, if available, and carry a hefty premium over 1GB modules. There's no mention of why 1Gbit DDR2-800 support was removed, though stability is a likely culprit.
Het gaat hem eigenlijk over de chips en niet over het volledig reepje geheugen (de DIMM). Een DIMM is opgebouwd uit meerdere RAM chips. De nieuwe revisie van de 965-chipset zal dus geen 1 Gbit chips @ 800 MHz ondersteunen. Een 2 GB DIMM bestaat normaal gezien uit 16 x 1 Gbit chips. Even ter info; 1 Gbit = 128 MB dus 16 x 128 MB = 2048 MB = 2 GB. Dus DIMM's van 2 GB @ DDR2-800 worden niet meer ondersteund wat betekent dat 8 GB (4 x 2 GB) @ DDR2-800 niet meer mogelijk is.
Een DIMM van 1 GB gebruikt normaal gezien 16 x 512 Mbit chips. Deze kleinere capaciteit wordt wel nog ondersteund op de hoogste snelheid wat het maximale totale geheugen op DDR2-800 dus op 4 GB (4 x 1 GB) brengt.
Stel dat men in de toekomst nog 1 GB DIMM's op de markt brent met 8 x 1 Gbit chips dan kan je die dus ook niet gebruiken op DDR2-800. Maar voor zover ik weet zijn deze niet op de markt aangezien 1 Gbit chips veel duurder zijn dan 512 Mbit chips en het voor de geheugenfabrikanten dus niet rendabel is om zo'n modules te maken.
Meer dan 4 GB aan geheugen is nog steeds mogelijk maar dan wel op een lagere snelheid. En zoals al uit benchmarks gebleken is, heeft een lagere geheugensnelheid trouwens geen grote invloed op het Conroe-platform. Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen.
Verwijderd
oke hartstikke bedankt
nu snap ik het een heel eind, alleen je zij dat een lagere snelheid weinig tot geen invloed had op de snelheid van de conroe's. Maar ik wil ook graag wat gaan overklokken tot een maximum van 3.6 Ghz, dat is denk ik niet mogelijk met 667 mhz geheugen ofwel?
Ook hier goed nieuws ter geruststelling van mede-tweakers die binnenkort hun Core2Duo gaan installeren:
Zonder problemen het onderstaand systeem aan de praat gekregen, gelijk out-of-the-box:
-Asus P5W DH Deluxe (BIOS v0701)
-E6600 + Arctic Freezer 7 Pro
-OCZ PC6400 CL4 Platinum 2x1GB
-7900GTX
-2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 in RAID 0 op de oranje SATA van EZ_Backup
-NEC DVD+/-RW 4751
-NEC 1,44 floppy
-Antec Lifestyle Sonata II met bijbehorende 450W voeding en 120mm rear case-fan
Ik heb het systeem in elkaar gezet volgens alle boekjes en met alles op default opgestart. Alle fans gingen aan en ik kon meteen in BIOS. Volgens POST had ik geen HDDs (jumpers van EZ_Backup (oranje SATA aansluitingen) had ik al op RAID 0 gezet. HDD led werkt niet (zal de connector proberen om te draaien straks). OCZ geheugen werd herkend maar op PC4300 en CPU netjes als E6600 op 2.4Ghz count 2.
In BIOS vervolgens slechts het volgende veranderd:
-JMicron controller op disable (deze verzorgt ook evt. RAID)
-EZ_Backup op enable (RAID 0 is met jumpers gekozen)
-boot sequence aangepast naar 1) DVDRW (t.b.v. installatie WinXP vanaf CD), 2) floppy
F10 -> OK
Na automatisch restart PC krijg je een scherm met "Press F1 to resume" (en niet ..."to continue" zoals in het boekje)
Na F1 ging de PC booten vanaf WinXP CD. Eerste XP installatiescherm liet mijn schijf zien met capaciteit 128GB (welbekende limiet van XP zonder SP2), maar in BIOS stond onder 4th IDE master wel goed de capaciteit aangegeven (640.1GB)
XP erop en daarna SP2 -> onder Computerbeheer>Schijfbeheer de rest van de HDD ruimte formateren.
Tijdens dit alles geen 1 keer vastlopen. NETJES!
Nu dat ik de allereerste basis gecontroleerd heb, wil ik verder mijn BIOS flashen naar 1101 maar raak ik dan mijn XP installatie kwijt aangezien RAID 0 via EZ_Backup van mobo loopt?
Zonder problemen het onderstaand systeem aan de praat gekregen, gelijk out-of-the-box:
-Asus P5W DH Deluxe (BIOS v0701)
-E6600 + Arctic Freezer 7 Pro
-OCZ PC6400 CL4 Platinum 2x1GB
-7900GTX
-2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 in RAID 0 op de oranje SATA van EZ_Backup
-NEC DVD+/-RW 4751
-NEC 1,44 floppy
-Antec Lifestyle Sonata II met bijbehorende 450W voeding en 120mm rear case-fan
Ik heb het systeem in elkaar gezet volgens alle boekjes en met alles op default opgestart. Alle fans gingen aan en ik kon meteen in BIOS. Volgens POST had ik geen HDDs (jumpers van EZ_Backup (oranje SATA aansluitingen) had ik al op RAID 0 gezet. HDD led werkt niet (zal de connector proberen om te draaien straks). OCZ geheugen werd herkend maar op PC4300 en CPU netjes als E6600 op 2.4Ghz count 2.
In BIOS vervolgens slechts het volgende veranderd:
-JMicron controller op disable (deze verzorgt ook evt. RAID)
-EZ_Backup op enable (RAID 0 is met jumpers gekozen)
-boot sequence aangepast naar 1) DVDRW (t.b.v. installatie WinXP vanaf CD), 2) floppy
F10 -> OK
Na automatisch restart PC krijg je een scherm met "Press F1 to resume" (en niet ..."to continue" zoals in het boekje)
Na F1 ging de PC booten vanaf WinXP CD. Eerste XP installatiescherm liet mijn schijf zien met capaciteit 128GB (welbekende limiet van XP zonder SP2), maar in BIOS stond onder 4th IDE master wel goed de capaciteit aangegeven (640.1GB)
XP erop en daarna SP2 -> onder Computerbeheer>Schijfbeheer de rest van de HDD ruimte formateren.
Tijdens dit alles geen 1 keer vastlopen. NETJES!
Nu dat ik de allereerste basis gecontroleerd heb, wil ik verder mijn BIOS flashen naar 1101 maar raak ik dan mijn XP installatie kwijt aangezien RAID 0 via EZ_Backup van mobo loopt?
Verwijderd
Nu bij euromaxi:
Asus (MB) S775 (PCI-e) P5W DH Deluxe (2jr) € 199.90
Gaat de goede kant op
Asus (MB) S775 (PCI-e) P5W DH Deluxe (2jr) € 199.90
Gaat de goede kant op
Hoeveel keer heb je deze vraag bij elkaar gesteld in dit en het [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic tesamen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:17:
[...] ik wil ook graag wat gaan overklokken tot een maximum van 3.6 Ghz, dat is denk ik niet mogelijk met 667 mhz geheugen ofwel?
[ Voor 37% gewijzigd door Eldee op 19-08-2006 03:03 ]
Verwijderd
Is dat omdat die oude bios versie er nog op staat, of is dat gewoon handmatig in de BIOS in te stellen. Zal het laatse we zijn he? Wil namelijk ook dit geheugen icm met dat moederbordsl1200 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:22:
OCZ geheugen werd herkend maar op PC4300 en CPU netjes als E6600 op 2.4Ghz count 2.
Invloed van memory speeds en timings op de snelheid van een E6400 op stockspeeds:
333MHz 4-4-4-12 (PC5300):

266MHz 4-4-4-12 (PC4300):

266MHz 3-3-4-12 (PC4300):

Zomaar even 6 seconden sneller zonder de CPU over te clocken en ook het geheugen loopt nog niet buiten de officiele specs.
Als je dus PC5300/PC5400 geheugen neemt is het de moeite waard om wat aan de snelheid en de timings te sleutelen.

Zomaar even 6 seconden sneller zonder de CPU over te clocken en ook het geheugen loopt nog niet buiten de officiele specs.
[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 19-08-2006 10:57 ]
Dude, ik raad je aan om jezelf enige basiskennis te opdoen. Het van A tot Z doornemen van de PMG FAQ levert al heel wat belangrijke basiskennis opVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:50:
HUH..nu snap ik het niet helemaal meer.. je kan dus alleen PC6400 512mb geheugen gebruiken in de P5B deluxe, en dan is het maximum 4 GB... Dat betekent dat het bordje 8 geheugensloten heeft? naar mijn weten heeft hij er toch maar 4 ? dus dan is het maximum 2GB??
SuperPi is inderdaad een synthetische benchmark die zéér gevoelig is aan dat soort dingen ...AtleX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:54:
Invloed van memory speeds en timings op de snelheid van een E6400 op stockspeeds:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zomaar even 6 seconden sneller zonder de CPU over te clocken en ook het geheugen loopt nog niet buiten de officiele specs.Als je dus PC5300/PC5400 geheugen neemt is het de moeite waard om wat aan de snelheid en de timings te sleutelen.
Maar om goed te zijn zou je elke verschillende timingconfiguratie ook eens moeten testen met applicaties die je elke dag gebruikt. En juist in die soort is het verschil tussen strakke timings en lossere ... inderdaad ... nul komma nul
Ik betwijfel inderdaad of je het wel echt merkt, want daar zijn de verschillen in 'echte' applicaties te klein voor. Ik zal nog wel benchen met wat andere CPU intensieve applicaties, bijvoorbeeld LAME.
[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 19-08-2006 11:53 ]
na de vakantie komt er een nieuw pctje hier. met de Gigabyte GA-965P-DQ6 en waarschijnlijk (als het financieel meezit) de core 2 6800.
gaat verklokken lukken op dat bordje, multiplyer aanpassen enzo?
En nog een vraagje. Stel ik wil een zalman 9500led icm dat bordje en cpu, gaat dat wel passen? staat namelijk niks van de gigabyte ga-serie in de compatibilitylist van de zalman 9500...
edit: lees net over dat asus bordje met de nforce 590, zo es ff wat meer over zoeken
gaat verklokken lukken op dat bordje, multiplyer aanpassen enzo?
edit: lees net over dat asus bordje met de nforce 590, zo es ff wat meer over zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 19-08-2006 11:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Op 266 MHz is ie dus sneller dan op 333 MHz ??
logisch 
Hmmm .. op mijn Core 2 Duo E6600 en mijn Asus P5WDG2-WS Professional na, ligt de bestelling voor me klaar @Salland's ... nog ff nadenken of ik nú het zwikje ga halen, of maandag op de gok dat mijn mobo dan binnen is. (zou gisteren 18-8 eigenlijk al binnen zijn)

Hmmm .. op mijn Core 2 Duo E6600 en mijn Asus P5WDG2-WS Professional na, ligt de bestelling voor me klaar @Salland's ... nog ff nadenken of ik nú het zwikje ga halen, of maandag op de gok dat mijn mobo dan binnen is. (zou gisteren 18-8 eigenlijk al binnen zijn)

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-08-2006 11:57 ]
Nogmaals, ik heb NIETS behalve die 3 punten uit mijn vorige post handmatig aangepast. Geheugen snelheid en timings staan bij BIOS v0701 default verborgen. Je moet eerst de optie A.I. Overclock (o.i.d.) op Enable zetten om erbij te kunnen. Toen ik dat deed om effe te checken waarop die default stond ingesteld, was dat de optie Auto. Vervolgens kun je idd handmatig de DDR2 Mhz instellen (en ook de voltage) maar dat heb ik in de eerste instantie niet gedaan. Gewoon alles op Default/Auto laten staan.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:17:
[...]
Is dat omdat die oude bios versie er nog op staat, of is dat gewoon handmatig in de BIOS in te stellen. Zal het laatse we zijn he? Wil namelijk ook dit geheugen icm met dat moederbord
En bij mij werkte het probleemloos!
Jumpers worden daardoor sowieso niet beïnvloed en vaak worden instelling ook wel overgenomen als je geen clear CMOS doet en anders ff je BIOS in en zelf weer veranderen...?! Je HD wordt echt niet ineens gewist lijkt me (niet dat ik weet wat ez_backup allemaal doet).sl1200 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:58:
Ik ben benieuwd of ik dan alle data op mijn RAID 0 HDDs kwijtraak, aangezien RAID via BIOS en jumpers is ingesteld (EZ_Backup van Asus)
Bij Azerty is het andersom: mobo (ds4) en cpu (+big typhoon) liggen klaar, de rest nog niet...Hmmm .. op mijn Core 2 Duo E6600 en mijn Asus P5WDG2-WS Professional na, ligt de bestelling voor me klaar @Salland's

[ Voor 3% gewijzigd door Raynman op 19-08-2006 12:49 ]
Denk dat ik zometeen maar die kant op rij .. kan ik leuk boekjes lezen enzo 
Beetje wegzwijmelen bij mijn 1900tje
Beetje wegzwijmelen bij mijn 1900tje

Wat houdt "WiFi-AP" juist in?
Draadloos internet zoals bij een laptop?
Ja, Wifi Accesspoint. Jouw computer/mobo kan dan als AP functioneren voor andere clients.r00t schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:20:
Wat houdt "WiFi-AP" juist in?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Bij mij staat de E6600 nu nog altijd op 18 Augustus? Is dit bij jouw ook zo?ing._Buttje schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:55:
Op 266 MHz is ie dus sneller dan op 333 MHz ??logisch
Geen flauwekulletjes
Vreemd die van mij doet standaard ook 26 sec, met pc4300 geheugen op 4-4-4-12AtleX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zomaar even 6 seconden sneller zonder de CPU over te clocken en ook het geheugen loopt nog niet buiten de officiele specs.Als je dus PC5300/PC5400 geheugen neemt is het de moeite waard om wat aan de snelheid en de timings te sleutelen.
Vreemdgenoeg doet hij overclocked 21 sec, het gehuegen loopt dan op pc5300 4-4-4-12, ik vind die 530 mhz proc verschil niet zoveel
Maja mijn gehuegen is maar pc4300 (CPU-z zegt dat het gewoon pc5300 5-5-5-15 is , doet gelukkig wel pc5300 4-4-4-12, dus zal in pc4300 ook wel sneller kunnen zijn)
Heef iemand met een AsRock 775-dual VSTA speedstep (of wat voor frequency throtteling er dan ook ondersteunt wordt) aan de gang gekregen op een E6xxx? Ik krijg het niet echt aan de gang; Intel(R) Processor ID Utility zegt dat de CPU nog steeds op 1,86 GHz draait (en de PC loopt te idelen).
Mobo: AsRock 775 Dual VSTA
Mem: 2 x 512 MB DDR 3200
Vid: 6800 LE AGP
Overigens doet quiet fan het wel (draait op 865 RPM en de temp is 42 graden). RMclock werkt niet; Energiebeheer staat op draagbaar/laptop.
En heeft iemand voltage control over de fan-headers werkend gekregen? Speedfan regelt bij mij alleen fan-2 (de CPU fan) via het mobo en niet via de voltages en ik zie ook geen jumper zoals bij andere mobo's om dit af te zetten.
Mobo: AsRock 775 Dual VSTA
Mem: 2 x 512 MB DDR 3200
Vid: 6800 LE AGP
Overigens doet quiet fan het wel (draait op 865 RPM en de temp is 42 graden). RMclock werkt niet; Energiebeheer staat op draagbaar/laptop.
En heeft iemand voltage control over de fan-headers werkend gekregen? Speedfan regelt bij mij alleen fan-2 (de CPU fan) via het mobo en niet via de voltages en ik zie ook geen jumper zoals bij andere mobo's om dit af te zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 19-08-2006 17:12 ]
Verwijderd
In theorie misschien wel logisch ja, de FSB loopt op 266mhz, dus door het geheugen 1:1 met de FSB te laten lopen zal de doorvoersnelheid niet minder worden (de FSB is de bottleneck) maar worden de timings intern in de chipset strakker, en kun je je geheugen ook strakker laten lopen. Minder latency en dezelfde doorvoersnelheid dusing._Buttje schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:55:
In de praktijk kan het anders zijn, omdat de FSB minder overhead zou hebben dan de geheugenbus. Daardoor zou het geheugen iets sneller laten lopen dan de FSB toch wat prestatiewinst kunnen geven
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 17:13 ]
Nope, al geruime tijd 23-8 .. het mobo zou de 18e binnen zijn, maar dat was er nog niet. De rest heb ik nu allemaal opgehaaald. Helaas dus nog geen moboY3LLoW schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:37:
[...]
Bij mij staat de E6600 nu nog altijd op 18 Augustus? Is dit bij jouw ook zo?Ik vind dat het wel erg lang duurt met Salland
edit: mijn god wat een fabriek is zo'n 1900XT !! Kan een 9800tje wel 2x in!
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-08-2006 17:13 ]
Verwijderd
Ik zit zelf erg te twijfelen nu..
ga ik voor een welbekende Asus P5W DH Deluxe (ondanks alle probs met dit mobo icm een C2D schijnt het eigenlijk wel mee te vallen) onder andere omdat m'n lappie hier dan ook lekker wifi kan accessen..
of neem ik een MSI 965 platinum (goedkoper, lekker veel sata aansluitingen - even uitleg, ik heb nu 6 hdd erin, 4 sata) of een MSI 975 platinum powerup, waarbij ik gewoon al m'n IDE spulle kan houden (2 hdd, dvd rw en dvd spelen...
Iemand trouwens al een C2D met een zalman CNPS 8000 (ja, das weer een keer iets anders dan die ronde dingen he) geprobeerd, en zo ja met welk mobo?
(trouwens lekker threadje om te lezen ... als je de tijd hebt
)
ga ik voor een welbekende Asus P5W DH Deluxe (ondanks alle probs met dit mobo icm een C2D schijnt het eigenlijk wel mee te vallen) onder andere omdat m'n lappie hier dan ook lekker wifi kan accessen..
of neem ik een MSI 965 platinum (goedkoper, lekker veel sata aansluitingen - even uitleg, ik heb nu 6 hdd erin, 4 sata) of een MSI 975 platinum powerup, waarbij ik gewoon al m'n IDE spulle kan houden (2 hdd, dvd rw en dvd spelen...
Iemand trouwens al een C2D met een zalman CNPS 8000 (ja, das weer een keer iets anders dan die ronde dingen he) geprobeerd, en zo ja met welk mobo?
(trouwens lekker threadje om te lezen ... als je de tijd hebt
normaal zul je al je ide spullen kunnen houden op P5W DH, onderaan zit er nog een IDE connector van Jmicron waar 2 Ide HD's op kunnen en rechts midden zit er IDE van ic7h voor je 2 optische drives.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:42:
Ik zit zelf erg te twijfelen nu..
(trouwens lekker threadje om te lezen ... als je de tijd hebt)
Ik heb zelf 4sata hd's op p5w dh hangen (2 op zwarte, 1 op rode connector en 1 op oranje connector) en werkt perfect.
Abit AB9 zie ik nergens staan. Deze had ik bijna besteld, totdat ik naar de foto keek en zag dat de P-ATA connector heel stom geplaatst is
Wat ik dan wel weer heel leuk vind staan is dat er optical S/PDIF in+uit op zit.
Daarna zag ik de MSI P965 Neo-F, maar deze heeft helemaal geen S/PDIF (wat voor mij een voorwaarde is). Uiteindelijk heb ik de Asus P5B genomen, die alles heeft wat ik nodig heeft. Nou maar hopen dat ie een beetje wil overclocken

Daarna zag ik de MSI P965 Neo-F, maar deze heeft helemaal geen S/PDIF (wat voor mij een voorwaarde is). Uiteindelijk heb ik de Asus P5B genomen, die alles heeft wat ik nodig heeft. Nou maar hopen dat ie een beetje wil overclocken
End of Transmission
Perfect logisch! Omdat op 266 MHZ het geheugen synchroon draait met de FSB! Dus 333 MHz is niet echt sneller omdat er gebruik moet gemaakt worden van een divider. Bij 400 MHz wordt er ook gebruikt gemaakt van een divider maar aangezien dat al een pak sneller is dan 266 MHz, is er toch een kleine snelheidswinst.ing._Buttje schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:55:
Werkt dat met alle internet providers?YellowNeck schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:24:
[...]
Ja, Wifi Accesspoint. Jouw computer/mobo kan dan als AP functioneren voor andere clients.
Ja, dat heeft namelijk niets met je provider te maken.
Overclocken wil hij wel....Chesta schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:20:Uiteindelijk heb ik de Asus P5B genomen, die alles heeft wat ik nodig heeft. Nou maar hopen dat ie een beetje wil overclocken
Ik heb mijn P5B De Luxe nu stabiel op een FSB van 345 Mhz (icm met een E6600). Ik heb hiervoor het voltage van mijn geheugen (GEIL PC6400) moeten opschroeven naar 2V en het voltage van de CPU naar 1.45V.
Tot een FSB van 320 Mhz kon ik alles op "auto" laten staan. Pas bij een FSB van 333 Mhz moest ik het voltage van de CPU handmatig gaan instellen.
Op dit moment is mijn CPU koeling de remmende factor. Bij een FSB 345 Mhz haal ik nu een idle temperatuur van 44 graden (met een Scythe Ninja). Stressed loopt de temperatuur op tot 57 graden.
[ Voor 27% gewijzigd door RAPWare op 19-08-2006 21:08 ]
Okay, koel, thanks voor de uitleg.Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
Perfect logisch! Omdat op 266 MHZ het geheugen synchroon draait met de FSB! Dus 333 MHz is niet echt sneller omdat er gebruik moet gemaakt worden van een divider. Bij 400 MHz wordt er ook gebruikt gemaakt van een divider maar aangezien dat al een pak sneller is dan 266 MHz, is er toch een kleine snelheidswinst.
Ben heeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd welke trucjes ik allemaal kan uithalen met mijn Asus mobootje, icm. Corsair 1066MHz geheugen en die fat-ass voeding van 700 Watt van Thermaltake. Ik zie geen zwakke punten hierzo, ook fan's plenty, dus ben heel benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
kijk aan volledig overheen gelezen idd .. heb huisgenootje moeten laten kijken naar plaatje en laten aanwijzen (kleuren zwakte, bizar gewoon) maar idd er zit beneden nog een mooie ide aansluiting .. wilde eigenlijk geluids kaart daar zetten maar die kan ook hoger.. lol maak het nog maar weer een keer moeilijker...Soul_ schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:51:
[...]
normaal zul je al je ide spullen kunnen houden op P5W DH, onderaan zit er nog een IDE connector van Jmicron waar 2 Ide HD's op kunnen en rechts midden zit er IDE van ic7h voor je 2 optische drives.
Ik heb zelf 4sata hd's op p5w dh hangen (2 op zwarte, 1 op rode connector en 1 op oranje connector) en werkt perfect.
nij het msi mobo zou ik een msi graca nemen (nu een 9800pro van msi op een asus mobo, draait als een lier) .. iemand nog gedachten over merk graca mobo indien mogelijk gelijk houden?
thnx again, maakt het wel heel aantrekkelijk om met de groep mee te gaan voor asus
Verwijderd
Ik heb nog wat leuks ontdekt mbt de p5w dh.
Er zitten 6 sata gaten oon board en 1 achterop.
Van deze 6 poorten zit er 1 op de jmicro controller, die kan dus NIET in de ich7r raid gebruikt worden.
Van de 5 overgebleven poorten zijn er 2 oranje voor ez backup.
Van deze 2 oranje kun je er maar 1 meenemen in de ich7r.
Zodra je 2 schijven op de oranje poorten aansluit wordt dat automatisch een raid (0 of 1) en zie je in de ich7r 1 schijf van de 2 oranje poorten (afhankelijk van de raid die je kiest varieert de grote van de schijf die je ziet)
Je kunt dus in de ich7r niet meer als 4 sata devices configureren in raid!
Ik heb 4x wd raptor en 1x wd 400gig schijf, ik heb de 400gig schijf dus noodgedwongen op de jmicro aansluting moeten hangen anders kon ik geen raid 0 van 4 schijven maken op de ich7r
als ik 2 wd raptors op de oranje poorten prik zie ik 1 grote 150g bruto schijf in de ich7r bios (of 69G als ik de jmicro op raid 1 zet).
Als ik 1 raptor en de 400G schijf op de oranje poorten prik dan zie ik PRECIES hetzelfde als dat ik 2 wd raptors erop prik.
Ik kan m'n 5 schijven dus maar NET kwijt op dit mobo.
Je kunt dus nooit meer als 5 losse schijven aansluiten en deze ook in windows zien zonder de achterste poort te gebruiken
Er zitten 6 sata gaten oon board en 1 achterop.
Van deze 6 poorten zit er 1 op de jmicro controller, die kan dus NIET in de ich7r raid gebruikt worden.
Van de 5 overgebleven poorten zijn er 2 oranje voor ez backup.
Van deze 2 oranje kun je er maar 1 meenemen in de ich7r.
Zodra je 2 schijven op de oranje poorten aansluit wordt dat automatisch een raid (0 of 1) en zie je in de ich7r 1 schijf van de 2 oranje poorten (afhankelijk van de raid die je kiest varieert de grote van de schijf die je ziet)
Je kunt dus in de ich7r niet meer als 4 sata devices configureren in raid!
Ik heb 4x wd raptor en 1x wd 400gig schijf, ik heb de 400gig schijf dus noodgedwongen op de jmicro aansluting moeten hangen anders kon ik geen raid 0 van 4 schijven maken op de ich7r
als ik 2 wd raptors op de oranje poorten prik zie ik 1 grote 150g bruto schijf in de ich7r bios (of 69G als ik de jmicro op raid 1 zet).
Als ik 1 raptor en de 400G schijf op de oranje poorten prik dan zie ik PRECIES hetzelfde als dat ik 2 wd raptors erop prik.
Ik kan m'n 5 schijven dus maar NET kwijt op dit mobo.
Je kunt dus nooit meer als 5 losse schijven aansluiten en deze ook in windows zien zonder de achterste poort te gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 22:43 ]
Verwijderd
Just wondering ...
Past de Zalman CNPS9500 LED op een Gigabyte DS4 met een C2D?
Als we gaan overclocken willen we het namelijk fris houden
Oops ...net gemerkt dat bartgrefte al een vraag in die richting had gesteld,
maar hij had nog geen antwoord gekregen en het was trouwens voor een DQ6 dus anyone ????
Past de Zalman CNPS9500 LED op een Gigabyte DS4 met een C2D?
Als we gaan overclocken willen we het namelijk fris houden
Oops ...net gemerkt dat bartgrefte al een vraag in die richting had gesteld,

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 00:05 ]
Verwijderd
zal ik bij mijn E6600 en P5W DH deluxe 2gig G.skill pc6400 cas4 of corsair PC6400 cas4 hale ?
Verwijderd
En nog wat leuks mbt de asus (en waarschijnlijk ook wel andere baordjes met dezelfde oplossing).
Zodra je 1 schijf aan de jmicro controller hebt hangen en 1 schijf (of een raid) aan de ich7r, en je doet vervolgens een zware bewerking van 1 schijf naar de andere dan trekt dit de halve cpu (1 core) dicht en dan merk je meteen het verschil tussen een dual core en een dual cpu, met 1 volle core is het systeem niet meer voorruit te branden. Erg frustrerend. M'n dual opteron had hier nooit last van.
Maar ik zoek dus een board met minimaal 5 sata poorten aan 1 native chipset controller zonder zaken als asus ez backup want daar wordt ik ook niet goed van (1 sata poort onbruikbaar)
En daarmee zijn dus ale 975x boarden uitgesloten want de 975x kan maar 4 sata poorten aan de ich7r
vraag me wel of hoe de asus WS pro boarden aan 7 of 8 sata poorten komen, iemand een idee?
Wat is de 2e controller die daar gebruikt wordt?
Zodra je 1 schijf aan de jmicro controller hebt hangen en 1 schijf (of een raid) aan de ich7r, en je doet vervolgens een zware bewerking van 1 schijf naar de andere dan trekt dit de halve cpu (1 core) dicht en dan merk je meteen het verschil tussen een dual core en een dual cpu, met 1 volle core is het systeem niet meer voorruit te branden. Erg frustrerend. M'n dual opteron had hier nooit last van.
Maar ik zoek dus een board met minimaal 5 sata poorten aan 1 native chipset controller zonder zaken als asus ez backup want daar wordt ik ook niet goed van (1 sata poort onbruikbaar)
En daarmee zijn dus ale 975x boarden uitgesloten want de 975x kan maar 4 sata poorten aan de ich7r
vraag me wel of hoe de asus WS pro boarden aan 7 of 8 sata poorten komen, iemand een idee?
Wat is de 2e controller die daar gebruikt wordt?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 09:21 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
*knip*
*knip*