Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 7.279 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

* Wildfire meldt dat alles goed is verlopen

Alhoewel... ik zie zojuist dat ik qua downstream opeens een megabit lager sync. FF ADSL lijntje resetten.

-- Edit: Verdomme, een megabit lager nu. Keer op keer. Ik had eerst een linesync van tegen de 17.5mbit, nu zit ik tegen de 16.5mbit aan. Lekker onderhoud zeg. :'( -- De upload synct ook lager, normaal altijd zo'n 1140kbps maar nu hooguit 1080kbps.

-- Edit #2: na enkele resets zit ik nu weer op 17.5 mbit downstream, maar upstream blijft lager dan normaal. Is hier nog een reden voor?

Tijd voor een nieuw topic btw :)

[Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2006 18:57]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 154922

Vandaag weer een paar telefoontjes gepleegd om mijn overstap van xs4all naar TweakDSL op papier rond te krijgen, want de overstap zelf liep op rolletjes, maar mijn oude provider wil geen afscheid nemen en stuurt weer een rekening voor de nieuwe maand.
Ze gedragen zich als een vrouw die na 25 jaar huwelijk hoort dat je een ander hebt waar je verder mee wil en die niet wil meewerken aan een scheiding.
Omdat ik in een dolle bui was heb ik 45minuten in de wacht gehangen bij onze nationale trots de KPN.
Het valt toch wel op dat een telecombedrijf zelf haast niet berijkbaar is, maar na 45 minuten dus contact.
Ik vertel dus dat xs4all de opzegging niet kan doorvoeren, omdat KPN de overname door TweakDSL niet ontvangen zegt te hebben.
Zij zeggen neem weer contact met xs4all, want die huren de lijn van ons.
Xs4all dus maar weer gebeld en die houden vol dat TweakDSL de overname niet heeft doorgegeven.
TweakDSL maar weer gebeld en die zouden het even uitzoeken.
Vanmiddag een mail terug gekregen van TweakDSL met een aantal gegevens.
ServiceID="BBB2****" Telco="BSA" Service="Enkelvoudig PSTN" MainNumber="020633****.
Ga dus maar weer xs4all bellen, maar "Telco =BSA " is dat TweakDSL of Tiscali?
Ik moet nu op aanraden van TweakDSL weer contact opnemen met xs4all en dit doorgeven.
Heb niet echt vertrouwen in een goede afloop en heb er zo langzamerhand slapeloze nachten van.
Ik heb al de tip gekregen om de OPTA in te schakelen en ik zal als xs4all niet verder mee wil werken inderdaad contact met ze opnemen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

bjck schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

Dat is het nieuwere type inderdaad. Nieuwe buitenkant, nieuwe webinterface etc. Draait ook gewoon op een Ti DSL chipset etc als het zwarte type. Die 2602's geven mijn inziens het beste resultaat qua up- download snelheid op de Tiscali apparatuur.

Als het een leuke prijs heeft is het interessant. Als die een AJZ0 firmware versie heeft is het een modem dat door een abonnee van Tiscali wordt verkocht, maar daar kan je wel vanuit gaan bij dit type.
Ik ziet in laatste ronde geloof ik.
Beetje goede prijs 90eur voor deze modem? Hij is Tiscali voorgeprogrammeerd volgens hem.

Ik teken nergens meer voor

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 154922 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:23:
Vandaag weer een paar telefoontjes gepleegd om mijn overstap van xs4all naar TweakDSL op papier rond te krijgen, want de overstap zelf liep op rolletjes, maar mijn oude provider wil geen afscheid nemen en stuurt weer een rekening voor de nieuwe maand.
Ze gedragen zich als een vrouw die na 25 jaar huwelijk hoort dat je een ander hebt waar je verder mee wil en die niet wil meewerken aan een scheiding.
Omdat ik in een dolle bui was heb ik 45minuten in de wacht gehangen bij onze nationale trots de KPN.
Het valt toch wel op dat een telecombedrijf zelf haast niet berijkbaar is, maar na 45 minuten dus contact.
Ik vertel dus dat xs4all de opzegging niet kan doorvoeren, omdat KPN de overname door TweakDSL niet ontvangen zegt te hebben.
Zij zeggen neem weer contact met xs4all, want die huren de lijn van ons.
Xs4all dus maar weer gebeld en die houden vol dat TweakDSL de overname niet heeft doorgegeven.
TweakDSL maar weer gebeld en die zouden het even uitzoeken.
Vanmiddag een mail terug gekregen van TweakDSL met een aantal gegevens.
ServiceID="BBB2****" Telco="BSA" Service="Enkelvoudig PSTN" MainNumber="020633****.
Ga dus maar weer xs4all bellen, maar "Telco =BSA " is dat TweakDSL of Tiscali?
Ik moet nu op aanraden van TweakDSL weer contact opnemen met xs4all en dit doorgeven.
Heb niet echt vertrouwen in een goede afloop en heb er zo langzamerhand slapeloze nachten van.
Ik heb al de tip gekregen om de OPTA in te schakelen en ik zal als xs4all niet verder mee wil werken inderdaad contact met ze opnemen.
Telco "BSA" is niets anders dan KPN-DSL (mxstream) zelf. Telco naam van Tiscali is 'BBXL' (BaByXL) namelijk.

Wat je hier ziet is je oude (voormalige) ServiceID van je KPN-DSL verbinding die is overgenomen/overgezet naar Tiscali toe. Die lijn bestaat nu niet meer dus en KPN-DSL is echt wel op de hoogte van je overstap.

Ik zou mij er niet meer druk om maken en de incasso van XS4all gewoon blijven storneren. Blijven ze lastig doen gewoon bij de bank laten blokkeren en ze in hun eigen 'soep' laten gaarkoken. Je hebt van KPN-DSL te horen gekregen dat ze een opheffing in het systeem hebben staan zeker? Die nota stopt vermoed ik wel netjes en teveel betaald geld krijg je op de volgende nota retour weer van KPN. De nota is per twee maanden, dus soms loopt het ietsjes door hierdoor.

Tiscali noch TweakDSL communiceert iets naar XS4all. Het is een berichtgeving tussen telco's waar ze het over hebben en Tiscali (BaByXL dus) informeert KPN-DSL (BSA). Wat die met het bericht doen en of ze XS4all (optijd vooral...) informeren blijkt dus niet het geval.

Als je hebt opgezegd netjes en je hebt bevestiging of een bewijs van aangetekend verzenden zou ik mij nergens meer druk om maken.
Quakie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

Beetje goede prijs 90eur voor deze modem? Hij is Tiscali voorgeprogrammeerd volgens hem.
Aan de hoge kant begint het te lopen, maar hij kost wel meer nieuw dan dit ;)

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 23-10-2006 23:55]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 154922

Als "Telco=BSA" inderdaad KPN betekent zit er dan inderdaad aan de KPN kant niet iets verkeerd.
Ik kan daaraan dus niet zien dat er een overname is geweest, of zie ik dat verkeerd?
KPN heeft volgens de site waar ik de overstap op kan volgen de lijn nog niet afgesloten.
De overstap stond gepland op 09-10-2006 en daar blijft hij op staan.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Quakie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

Als je die Zyxel bedoelt van marktplaats vanuit Maassluis, dan ben je te laat ;-) Heb hem gisteren gekocht van die jongen.

Mijn Speedtouch gaat lekker snel als ik hem net aan en uit heb gezet (downloaden met 1,56 MB/s op 2400 mtr afstand), maar de volgende dag zakt ie altijd in naar 1,2 MB/s. Dan weer even uit en aan, en hij is weer snel.

Toen zag ik dat bjck erg positief is over die Zyxel 2602 modem, dus heb ik besloten om er maar gelijk 1 te kopen. Hopelijk blijft deze wel lekker snel, en heeft die geen uit en aan cyclus nodig...

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Mmm, raar kreeg email van hem en hij had status veranderd naar gereserveerd...

Jammer zie net het hotmail berichtje dat het verkocht is.

Veel plezier ermee.. .. en train hij hoger in?

[Voor 41% gewijzigd door Quakie op 24-10-2006 09:57]

Ik teken nergens meer voor

• bjck
Anoniem: 154922 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:54:
Als "Telco=BSA" inderdaad KPN betekent zit er dan inderdaad aan de KPN kant niet iets verkeerd.
Ik kan daaraan dus niet zien dat er een overname is geweest, of zie ik dat verkeerd?
Hier zie je helemaal niets aan..... Snap ook niet waarom je dit krijgt omdat het niets zegt.
KPN heeft volgens de site waar ik de overstap op kan volgen de lijn nog niet afgesloten.
De overstap stond gepland op 09-10-2006 en daar blijft hij op staan.
Blijkbaar heeft KPN-DSL een laatste bericht van Tiscali nog niet verwerkt. Blijkbaar wel het eerste bericht van de aankondiging van de overstap op het moment dat die werd ingepland voor je lijn.
Vatt schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:03:
[...]

Als je die Zyxel bedoelt van marktplaats vanuit Maassluis, dan ben je te laat ;-) Heb hem gisteren gekocht van die jongen.

Mijn Speedtouch gaat lekker snel als ik hem net aan en uit heb gezet (downloaden met 1,56 MB/s op 2400 mtr afstand), maar de volgende dag zakt ie altijd in naar 1,2 MB/s. Dan weer even uit en aan, en hij is weer snel.

Toen zag ik dat bjck erg positief is over die Zyxel 2602 modem, dus heb ik besloten om er maar gelijk 1 te kopen. Hopelijk blijft deze wel lekker snel, en heeft die geen uit en aan cyclus nodig...
Het verschil wordt interessant. Vooral je upstream gaat een 10% omhoog ruim verwacht ik en je downstream kan ook wel eens winnen + stabiliseren.

[Voor 35% gewijzigd door bjck op 24-10-2006 11:57]

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Zo ik ben over naar adsl2+, alleen moet hij denk ik nog wide-open gezet worden.

Line Mode ADSL2+ Line State Show Time
Latency Type Interleave Line Up Time 00:00:08:31
Line Coding Trellis On Line Up Count 1
Line Power State L0
Statistics Downstream Upstream
Line Rate 9118 Kbps 876 Kbps
Attainable Line Rate 14656 Kbps 956 Kbps
Noise Margin 19.2 dB 9.5 dB
Line Attenuation 29.5 dB 11.3 dB
Output Power 1.4 dBm 12.4 dBm

En ik moet toch wel een adere modem want dit lijkt nergens naar. Mijn Line Attenuation is trouwens wel erg omhoog gegaan, het was 24,5.

To boldly go where no man has gone before...

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 06:53
even een serieuze vraag, na veel zoeken ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb de ST716 V5 Multi PC modem.
ik wil deze graag in router mode draaien maar het is me tot nu toe nog niet gelukt, nou heb ik 4x een uur met tweakdsl aan de lijn gezeten om dat ding in te stellen, dan doet het modem het wel in router mode alle pc's krijgen een netwerk IP en zien mekaar, maar ik heb gewoon geen internet.
nou heb ik dit probleem voorgelegd bij speedtouch helpdesk en die zeggen dat het gewoon mogelijk is met hun configuratie wizard..

kan iemand mij hier een direct antwoord op geven, dus.. niet mogelijk of wel mogelijk

• bjck
fjs schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:57:
Zo ik ben over naar adsl2+, alleen moet hij denk ik nog wide-open gezet worden.

Latency Type Interleave Line Up Time 00:00:08:31
Line Coding Trellis On Line Up Count 1
Line Power State L0
Line Rate 9118 Kbps 876 Kbps
Attainable Line Rate 14656 Kbps 956 Kbps
Noise Margin 19.2 dB 9.5 dB
Output Power 1.4 dBm 12.4 dBm

En ik moet toch wel een adere modem want dit lijkt nergens naar. Mijn Line Attenuation is trouwens wel erg omhoog gegaan, het was 24,5.
Attenuation is hoger omdat je op andere apparatuur zit, het is maar een waarde en kan dus iets anders worden gemeten/gezien. En omdat je op ADSL2+ bent verbonden waardoor je hogere frequenties gebruikt en het is een gemiddelde die waarde.
joon schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:04:
even een serieuze vraag, na veel zoeken ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb de ST716 V5 Multi PC modem.
ik wil deze graag in router mode draaien maar het is me tot nu toe nog niet gelukt, nou heb ik 4x een uur met tweakdsl aan de lijn gezeten om dat ding in te stellen, dan doet het modem het wel in router mode alle pc's krijgen een netwerk IP en zien mekaar, maar ik heb gewoon geen internet.
nou heb ik dit probleem voorgelegd bij speedtouch helpdesk en die zeggen dat het gewoon mogelijk is met hun configuratie wizard..

kan iemand mij hier een direct antwoord op geven, dus.. niet mogelijk of wel mogelijk
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Configuratie Wizard downloaden en instellen voor RFC1483 ISP in router mode (zonder telefonie gewoon, anders moet je dat perse instellen gelijk al). Kies dan voor BBned of Tiscali afhankelijk via welk netwerk je bent verbonden.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 14:54
joon schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:04:

Ja het is mogelijk, indien het DSL ledje brandt zou je verbinding moeten kunnen krijgen. Ik heb hetzelfde modem (met de laatste firmware) met BBNed. Je moet wel de configuratiewizard van Speedtouch gebruiken.

• matthijsln
  • Laatst online: 01-06 14:54
Anoniem: 59388 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:53:
ja maar daar gaat dit niet over.. ik heb wel internet met deze modem maar ik moet inloggen op de mail en instellingen kunnen veranderen en dat kan ik niet met deze gegevens die ik gekregen heb.
Ik had de brief met mail/ftp gegevens ook niet gekregen, met een mailtje naar de helpdesk was het zo opgelost.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36
Sinds gisteren mag ik mij verheugen op meer bandbreedte (58kB down extra) zonder een verzoek van mijn zijde.

Na een storing van 2 weken begin september t.g.v. wegwerkzaamheden houd ik mijn lijn angstvallig in de gaten op disconnects en gister zag ik dat er weer een disconnect was geweest.

Toen ik beter keek zag ik dat mijn 2602HW intrainde op 6593 kb down en 930 kb up met een nog iets betere SNR dat voorheen.
Voor mij zijn dit uitzonderlijk hoge waarden gezien mijn lijnlengte van 3660 meter (4telmeting)
De eerste gedachte was, ergens is een nieuw stuk kabel ertussen gezet of ingekort, maar toen zag ik pas staan dat ik op ADSL2+ mode verbonden ben.
Ook de diagnose laat nu waarden zien in het gebied boven de 256, kwaliteit van deze hogere tonen is niet uitzonderlijk best maar dat is logisch.

Komt het vaker voordat Tweakdsl of Tiscali een T6 PSTN lijn verzorgt op ADSL2+ ?

Deye SUN12K + 29kWh (Seplos 3x48100-10C +48200-10E)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

@Domba:

Het lijkt erop dat je centrale een update heeft gehad naar ADSL2+ en dat je modem nu connect via een ADSL2+ profiel. Bij Demon heb ik dat ook gehad met mijn 6 mbit lijn daar.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Domba
megatronics schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:12:
@Domba:

Het lijkt erop dat je centrale een update heeft gehad naar ADSL2+ en dat je modem nu connect via een ADSL2+ profiel. Bij Demon heb ik dat ook gehad met mijn 6 mbit lijn daar.
Inderdaad bd-dnbs komt voor in een software-update lijst, was wel even zoeken, want centrale is sinds eind 2005 ADSL2+ geschikt.

• bjck
Stukje terug heb ik het al geschreven, er lopen twee dingen nu tegelijk....
  1. Upgraden van apparatuur. De oudere ADSL1 apparatuur die wordt vervangen voor ADSL2+ geschikte apparatuur. Dat proces loopt nog steeds door tot alles gedaan is. Vandaag was Asn-Npk en gisteren Cu-C.
  2. Alle reeds geupgrade centrales (qua hardware) krijgen nu andere software en andere instellingen waardoor inderdaad ook de lagere snelheden naast GDMT (adsl1) nu ook op ADSL2, ADSL2+ en ReADSL2 kunnen verbinden.
Zit je dus bij 2 (Domba dus) krijg je met een 6/1 verbinding nu opeens 6800/1100 en als je modem het kan schiet hij naar ADSL2+. Is je lijn heel lang naar ADSL2 (de + doet je modem dan niet meer omdat het zinloos is) en als hij echt belachelijk lang is (lees >6000m of een gruwelijke aansluitfout/draadbreuk etc) naar ReADSL2.

Heb je dus de HCC!net aanbieding van 8/1 van vorig jaar gaat je lijn naar 9100/1100 als die het toelaat/aankan!! Een 'echte 8/1 verbinding' wordt het dus ;)

Het kan dus zijn dat je eerst 1 hebt meegemaakt en nu 2 meemaakt. Het kan ook zijn (zoals fjs) dat je 1 nu pas meemaakt en dan is gelijk 2 ook gedaan.

Bij 2 wordt ook gelijk annexB ADSL2+ nu gebruikt en beschikbaar op het Tiscali netwerk.

Overigens is het wel belangrijk voor je stabiliteit, optimaale snelheid en dus verbinding dat je bij gebruik van een ZyXEL modem (of andere Ti chipset gebaseerd modem) op het Tiscali netwerk zorgt voor een firmware waar minimaal TI AR7 05.02.01.83 code in zit of nieuwer. Anders kan je verwachten dat je:
  1. Minder downstream haalt dan je lijn aankan. Dit kan soms wel 4Mbps meer worden op een wide-open verbinding!!
  2. Stabiliteit (veel)minder is dan nodig.
  3. Je upstream niet optimaal is. Je komt dan niet boven de 1000kbps uit terwijl hoger mogelijk kan zijn als je lijn het toelaat (moet hij dus niet 3600meter zijn wellicht).
Nog iets vergeten?

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-10-2006 22:00]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mister_T schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:16:
[...]

Ehhhh, d'r staat toch weer EC, springt dat steeds weer terug bij je
Yep, springt steeds automatisch weer terug. Zojuist de nieuwste firmware voor de 816 er in gedrukt. Misschien dat dat iets mag helpen.

[Voor 16% gewijzigd door Bor op 24-10-2006 22:26]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Domba
bjck schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:58:
Overigens is het wel belangrijk voor je stabiliteit, optimaale snelheid en dus verbinding dat je bij gebruik van een ZyXEL modem (of andere Ti chipset gebaseerd modem) op het Tiscali netwerk zorgt voor een firmware waar minimaal TI AR7 05.02.01.83 code in zit of nieuwer. Anders kan je verwachten dat je:
  1. Minder downstream haalt dan je lijn aankan. Dit kan soms wel 4Mbps meer worden op een wide-open verbinding!!
  2. Stabiliteit (veel)minder is dan nodig.
  3. Je upstream niet optimaal is. Je komt dan niet boven de 1000kbps uit terwijl hoger mogelijk kan zijn als je lijn het toelaat (moet hij dus niet 3600meter zijn wellicht).
Nog iets vergeten?
Ik heb een modem van tiscali en gebruik software versie Prestige 2602 V3.40(MS.7)b3
dat is niet de laatste versie, want dat is MS.7b4
Ik heb geen stabiliteitsproblemen met MS.7b3, download voor meerdere uren strak op 671 kB.

Door de verandering aan de DSLAM kant heb ik nu een downstream SNR van 4-7 dB en met
ADSL1 was dit 2-4 dB, toch verrassend dat ADSL2(+) op zo'n lijnlengte nog wat voordelen biedt.
En attn power van 42dB naar 40dB downstream

Geeft het modem het verschil weer tussen ADSL2 en ADSL2+, bij connect mode staat nu ADSL2+ mode?

• fjs

fjs

Iemand enig idee hoelang het kan duren als je centrale is omgebouwd dat Tweak je 'WideOpen' gaat zetten?

Had gisteren al gebeld en ze zouden dit doorgeven om mijn lijn 'wide-open' te zetten. Ik dacht dat ze dat zo konden regelen (eventjes een knopje omzetten) :+

• bjck
Domba schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:37:
[...]

Ik heb een modem van tiscali en gebruik software versie Prestige 2602 V3.40(MS.7)b3
dat is niet de laatste versie, want dat is MS.7b4
Ik heb geen stabiliteitsproblemen met MS.7b3, download voor meerdere uren strak op 671 kB.

Door de verandering aan de DSLAM kant heb ik nu een downstream SNR van 4-7 dB en met
ADSL1 was dit 2-4 dB, toch verrassend dat ADSL2(+) op zo'n lijnlengte nog wat voordelen biedt.
En attn power van 42dB naar 40dB downstream

Geeft het modem het verschil weer tussen ADSL2 en ADSL2+, bij connect mode staat nu ADSL2+ mode?
Dat geeft hij weer het verschil inderdaad.

ADSL2 doet dus op die lengte nog iets verbetering geven, dat kan je stellen. Of er ook nog data getransporteerd wordt in de tonen >255 zal wel erg weinig zijn ;)

• Domba
ADSL2 doet dus op die lengte nog iets verbetering geven, dat kan je stellen. Of er ook nog data getransporteerd wordt in de tonen >255 zal wel erg weinig zijn ;)
zo ziet de signaalkwaliteit downstream T6 ADSL2+ met lijnlengte 3660 meter erui
http://img224.imageshack.us/img224/8343/downstream25102006hs2.png
en de upstream
http://img20.imageshack.us/img20/6285/upstream25102006ft2.png

stats bij maximale beschikbare download
http://img176.imageshack.us/img176/2530/stats25102006tr7.png

• bjck
Toch knap dat er nog frequenties zijn die wat kunnen betekenen in het + gedeelte van ADSL2 ;)

• fjs

fjs

Volgens mij ben ik 'wide-open' (ik niet maar de lijn) :+

Latency Type Interleave Line Up Time 00:03:13:27
Line Coding Trellis On Line Up Count 2
Line Power State L0
Line Rate 17416 Kbps 979 Kbps
Attainable Line Rate 17620 Kbps 1056 Kbps
Noise Margin 7.1 dB 7.5 dB
Output Power 947.2 dBm 12.4 dBm

Zou ik met een Zyxel nog betere resultaten halen, 'k vind dit toch al heel stoer!

• bjck
fjs schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:40:
Volgens mij ben ik 'wide-open' (ik niet maar de lijn) :+

Latency Type Interleave Line Up Time 00:03:13:27
Line Coding Trellis On Line Up Count 2
Line Power State L0
Line Rate 17416 Kbps 979 Kbps
Attainable Line Rate 17620 Kbps 1056 Kbps
Noise Margin 7.1 dB 7.5 dB
Output Power 947.2 dBm 12.4 dBm
Ah, een 'liegende' Thomson (weer). Met die output power zou je het draadje verschroeien, zal wel een weergave foutje zijn ;)
Zou ik met een Zyxel nog betere resultaten halen, 'k vind dit toch al heel stoer!
Upstream wordt dan beter, ergens in de regio van 1150 in plaats van 979. Downstream is lastig te zeggen en is nog meer een kwestie van proberen. Al is de upstream vrij zeker dat dat effect er zal zijn.

Voor deze 29.5dB downstream attenuation (signaal demping) door de lijnlengte vind ik die downstream snelheid heel erg netjes.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 25-10-2006 12:48]

• fjs

fjs

bjck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Ah, een 'liegende' Thomson (weer). Met die output power zou je het draadje verschroeien, zal wel een weergave foutje zijn ;)
't is ook net een kerstboompje :+
Upstream wordt dan beter, ergens in de regio van 1150 in plaats van 979. Downstream is lastig te zeggen en is nog meer een kwestie van proberen. Al is de upstream vrij zeker dat dat effect er zal zijn.

Voor deze 29.5dB downstream attenuation (signaal demping) door de lijnlengte vind ik die downstream snelheid heel erg netjes.
Ik zelf vond de download ook heel goed voor een speedtouch.
Maarja is het het geld waard om voor een paar kb 100 euro uit te geven?

• bjck
fjs schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:56:
[...]

't is ook net een kerstboompje :+

[...]

Ik zelf vond de download ook heel goed voor een speedtouch.
Maarja is het het geld waard om voor een paar kb 100 euro uit te geven?
Dat hangt van je wensen en je beurs af. Gewoon marktplaats in de gaten houden als je er geld voor over hebt en kijken of er iets te vinden is een keer voor een interessant prijsje.

• fjs

fjs

bjck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Dat hangt van je wensen en je beurs af. Gewoon marktplaats in de gaten houden als je er geld voor over hebt en kijken of er iets te vinden is een keer voor een interessant prijsje.
Maar wat ik begrepen heb moet ik dan de 2606HWL of zoiets hebben i.v.m. met de 'lifeline' omdat ik ook nog geregeld gebeld wordt over de PSTN die de speedtouch mooi doorschakeld.

En die modem is 'nieuw' in ieder geval toch duurder. Ik zag er zo een staan bij de 'vraag en bieden' van tweak, maar deze persoon mailt niet terug.

• bjck
fjs schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

Maar wat ik begrepen heb moet ik dan de 2606HWL of zoiets hebben i.v.m. met de 'lifeline' omdat ik ook nog geregeld gebeld wordt over de PSTN die de speedtouch mooi doorschakeld.

En die modem is 'nieuw' in ieder geval toch duurder. Ik zag er zo een staan bij de 'vraag en bieden' van tweak, maar deze persoon mailt niet terug.
Niemand levert in NL die HWL versie. De vraag is of die firmware voor dat model wel net zo up-to-date is als van de andere modellen..... misschien heb je er dan nog niets aan.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Zijn er meer mensen die met enorm traag internet zitten op dit moment? Eigenlijk vanaf gisteravond is het al knudde. Ik haal amper 10kB/s. van xs4all ftp. Ook ftp van tweak zelf gaat niet sneller...

Zo frustrerend dit...

Centrale Heerenveen Centrum..

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Zelfde probleem hier inderdaad. Echt baggertraag. Ik kan nog internetten, maar het is net ISDN momenteel.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Hier ook het zelfde probleem, het kan maybe weer veroorzaakt worden door een bbned router het zelfde probleem als vannacht.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier komt alles nog met hoge snelheid binnen... zowel http als nntp als ftp.Heb een Tis-lijn voor zover dat uitmaakt (denk het wel?) :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Bij jullie de nieuwsgroepen wel full speed? Hier iig wel merk ik net...naja kan iig nog films kijken enzo :Y) maar ok, frustrerend is het wel :P

BBned hier..

[Voor 5% gewijzigd door spokje op 25-10-2006 19:40]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier (Almere) ook erg langzaam, sinds gisterenavond +/- 23:00 (Tweak, 24/2).

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Ik heb nu het probleem dat de DNS servers van TweakDSL niet weten wat het ip adres van www.levendwater.org is. Vreemd aangezien via Demon of dnsstuff.com hij wel gewoon op te vragen is. Ook andere domeinen die ook bij Zoneedit gehost worden werken gewoon. Ik merk trouwens vaker vandaag dat mijn Opera een error geeft op bepaalde domeinen. Ik zal er eens wat meer op letten.

Meer mensen die ergens niet meer bij kunnen?

Coïtus ergo sum

• Anoniem: 126171
  • Niet online
Ik heb ook last van traag internet. Dacht misschien lag het aan mij. Had m'n modem gereset, maar nee ;__; BBned hier.

(Locatie: A'dam)

Edit: Ik kan niet op yesasia.com komen. Dacht mss zijn die ook out of business als Liksang.com >_< Op site van tweakdsl staat verder ook geen informatie over storingen of werkzaamheden.

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 126171 op 25-10-2006 19:49]

• MADG0BLIN
Hier trouwens ook BBned bij een trage verbinding.
Nieuwsgroepen gaan wel normaal.

Anoniem: 100320

Vandaag ook software upgrade in Tiscali centrale.

En bij thuiskomst ook een sync van 1 mbit lager.

Na diverse resets zit ik nu weer op 18286 (eerst 18693), dus dat gaat wel.

Doch in de praktijk haal ik nu down 1,7 MB ongev. terwijl ik eerst ruim 1,9 MB haalde.

Die 400 KB verschil kan toch niet zoveel uitmaken???

Die software upgrade hadden ze van mij wel achterwege moge laten.

Nog nut om een oude fimrware erin te gooien??

Draai nu de laatste van Tiscali.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb alleen last van traag openen van websites (en schokkende internet radio), newsserver doet het goed. Locatie: Venlo-Blerick (BBNet)

[Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 25-10-2006 19:52]

☻/
/▌
/ \

• geruudt
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Bij mij internet ook heel traag. (BBNED)

Nieuwsgroepen gaan gewoon op fullspeed.

• adam76
  • Laatst online: 28-10-2022
knudde momenteel met speedtest ongeveer 23 kb/s 24/1 BBned. 52 conn per minuut.

het openen van dit forum duurt momenteel anderhalve minuut. icmp ping test naar een aantal stabiele hosts in nld zijn wel goed. 0% packetloss.

[Voor 48% gewijzigd door adam76 op 25-10-2006 19:54]

• _Rob
  • Laatst online: 16-04 16:01

_Rob

Oi!

Hier in Spijkenisse kan ik met vreugd meededelen dat de snelheid bagger traag is. Ik kan echt helemaal niks doen, en dat terwijl ik net leuk in een instance zit met WoW!

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

• adam76
_Rob schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:
Hier in Spijkenisse kan ik met vreugd meededelen dat de snelheid bagger traag is. Ik kan echt helemaal niks doen, en dat terwijl ik net leuk in een instance zit met WoW!
me too in spijkenisse bagger traag. eingelijk al een paar dagen stoor me er niet zo veel aan als ik maar verbinding heb :) maar dacht van ga toch eens even kijken. en ja hoor het is weer pret hier op got :)

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
trage poopoo idd, ook hier in haarlem (bbned)

Anoniem: 4600

ridderkerk alles is hier ook traag tot niet bereikbaar behalve newsserver :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Same here.
TweakDSL @ BBNed in Best (vlakbij Eindhoven)
WWW baggertraag, maar newsgroepen gaat snel.
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben ;)

Gisteravond waren er trouwens problemen met een of andere server... stond op de tweakdsl site.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_Rob schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:
Hier hetzelfde. (Harderwijk)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Hier met een T8 lijntje op MSS geen problemen..

ook dat 100MB testfiletje met m'n volle speed, ook van bbned..

[Voor 70% gewijzigd door BHQ op 25-10-2006 20:08]

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Hier ook hetzelfde, wegvallen van live stream de hele tijd.
www is eerder weeeeeeeweeeeeeeeeeweeeeeeee...megatraag
en verder newsservers @ fullspeed

• adam76
ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin geprobeerd te downloaden en dat gaat op de wereld snelheid van 0.4 kb/s :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Same shit hier in Steenwijk :( Wel downloaden van Tweaknews met 1.9mb/s maar browsen enzo is enorm traag...

https://powershellisfun.com

Anoniem: 147342

Hier in Zuid-Limburg gaat het ook niet best :(

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 19:20
Het heeft opzich ook wel weer iets, lekker 0ldsk00l leechen met 7KB/s :D

• _Rob

_Rob

Oi!

adam76 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:55:
[...]
me too in spijkenisse bagger traag. eingelijk al een paar dagen stoor me er niet zo veel aan als ik maar verbinding heb :) maar dacht van ga toch eens even kijken. en ja hoor het is weer pret hier op got :)
Het irriteert me in zoverre dat ik niet even kan gamen op me vrije avond. Er is altijd wel wat... :(

Anoniem: 85516

Gaat niet helemaal vlekkeloos:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                            Packets               Pings
Hostname                                 %Loss  Rcv  Snt  Last Best  Avg  Worst
 1. GigE-3-0.core1.nl1.keenondots.net       0%   18   18     0    0    0      0
 2. i5-as7.virtu.nl                         0%   18   18     0    0    0      2
 3. ve83-br4.virtu.nl                       0%   18   18     0    0    0      0
 4. ve81-br6.virtu.nl                       0%   18   18     3    3    3      3
 5. amsix-01.net.cambrium.nl                0%   18   18     3    3    3      3
 6. extreme-vlan1.rb.cambrium.net           0%   18   18     4    4    8     87
 7. 82.197.223.17                           0%   18   18     4    4   11    124
 8. bbned-vrf2.tc1.cambrium.net             0%   18   18     4    4    5     28
 9. 84-245-2-7.dsl.cambrium.nl              6%   16   17    13   13   22    151

(BBNed, 7512 = Enschede)

• MADG0BLIN
Heb ze net een mail gestuurd. Iemand ervaringen of ze ook s'avonds hierop nog reageren?
Af en toe lijkt het beter te worden, maar dan ineens weer traag.

• _Rob

_Rob

Oi!

joostbaksteen schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:06:
Het heeft opzich ook wel weer iets, lekker 0ldsk00l leechen met 7KB/s :D
Superweb was leet :')

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Hier ook in Ridderkerk,www, niet vooruit te branden...DNS problemen wellicht ?

[Voor 55% gewijzigd door Mister_T op 25-10-2006 20:13]

Anoniem: 59388

weet ik bijna wel zeker

Anoniem: 189986

Veghel 5467CW17 traag veel spikes

Anoniem: 86205

bedroevend traag hier.
BBned

• drZymo
  • Laatst online: 08-05 17:00
Ja het gaat hier ook niet goed. Centrale Bd-Dnbs. En bij een trace gaat het bij derde hop al mis. De worst case ping is nogal hoog (226.1 ms in dit geval).
 1. 192.168.0.1                       0.0%   219    1.0   1.8   1.0  59.1   5.0
 2. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl      0.0%   219   11.6  11.7  10.9  25.3   1.6
 3. extreme-vlan210.tc1.cambrium.n    0.0%   219   12.3  16.5  11.5 226.1  23.7

En dan is er trouwens nog iets raars aan die derde hop. Ding heeft ip adres 217.19.16.33 wat resolved naar extreme-vlan210.tc1.cambrium.n (let op die .n wat dus geen .nl is). Dat is natuurlijk niet echt een geldige id 8-).

[Voor 22% gewijzigd door drZymo op 25-10-2006 20:20]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Zou het iets met het volgende te maken hebben?
24-10-2006 23:40 Storing router
Door een onstabiliteit in een van de routers, is het bbned netwerk tussen een half uur en drie kwartier onbereikbaar geweest. De storing is inmiddels opgelost. De oorzaak hiervan zal worden onderzocht. Onze excuses voor het ongemak.
-edit- een traceroute is ook gewoon netjes hier:
Bezig met het traceren van de route naar google.nl [66.102.9.104]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
2 14 ms 14 ms 14 ms nag9.rt-spk.tisdsl.cambrium.net [84.245.46.1]
3 17 ms 17 ms 18 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 18 ms 17 ms 17 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 17 ms 18 ms 18 ms core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
6 17 ms 18 ms 18 ms core6.cambrium.nl [217.19.16.6]
7 18 ms 18 ms 18 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
8 41 ms 42 ms 41 ms 216.239.48.146
9 51 ms 42 ms 42 ms 64.233.174.187
10 43 ms 45 ms 48 ms 64.233.174.14
11 41 ms 42 ms 43 ms 66.102.9.104
_Rob schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:21:
[...]

Daar is het probleem toch al verholpen, echter onze connecties zijn nog steeds zo traag als dikke peop. ;)
Dan heeft het alsnog met dat bericht te maken tho ;)

[Voor 66% gewijzigd door BHQ op 25-10-2006 20:24]

• _Rob

_Rob

Oi!

Yapser schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:19:
Zou het iets met het volgende te maken hebben?

[...]
Daar is het probleem toch al verholpen, echter onze connecties zijn nog steeds zo traag als dikke peop. ;)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Ook fapomatic.com kan ik niet vinden met de tweak DNS.

Coïtus ergo sum

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook bij mij is het bedroevend traag (bbned) en zijn veel sites gewoon niet bereikbaar (bv www.cisco.com www.senseo.nl e.a.).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• geruudt
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Net even de dns server van xs4all ingesteld op mijn pc, en hij werkt als een trein :)
Dat was maar voor korte duur.

[Voor 18% gewijzigd door geruudt op 25-10-2006 20:41]

• JaFFoG
  • Laatst online: 07-02 15:59
Lelystad (BB d8k?), langzaam als dikke vette harde skyt met nootjes... }:|

Misschien maar weer Duke Nukem 3D multiplayen dan... :')

Bla

• _Rob

_Rob

Oi!

JaFFoG schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:47:
Lelystad (BB d8k?), langzaam als dikke vette harde skyt met nootjes... }:|

Misschien maar weer Duke Nukem 3D multiplayen dan... :')
Ook dat lijkt mij onmogelijk! :p

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:35
Hier in Spijkenisse ook erg langzaam (BBNED)

Macbook Pro 13,3" | 2,53Ghz | 8GB | 250GB |

• ShadowBumble
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Same here regio Amsterdam

www.cisco.com totaal onbereikbaar

2 9 ms 7 ms 7 ms 84.245.2.1
3 8 ms 8 ms 8 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

4 9 ms 9 ms 9 ms core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
5 10 ms 9 ms 9 ms core6.cambrium.nl [217.19.16.6]
6 10 ms 17 ms 17 ms 10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
7 * * * Request timed out.

Lijkt dood te gaan op de 10 gig uplink richting bbned op de AMSIX ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 17:17
Same here in Hellevoet...

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 10:16
Gouda zelfde. Deze post duurde uuuuuuren (misschien een minuut of 2). Tweak 10Mb over BBned.

Anoniem: 17439

Het duurt een half uur voor ik ben ingelogd.

Gister avond hadden zo ook problemen met hun DNS. vanaf een uurtje of 23:30.
Toen was het probleem naar 45min verholpen. Hoop dat het nu ook zo snel gaat :)

Btw.. Gemeente Haarlemmermeer.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Het zelfde hier :(

Rosmalen

Anoniem: 143269

Zelfde in Rijssen.(Twente)

Download 20 kb/s. Goede oude tijden. :)

Hoop dat het snel is opgelost.

• adam76
Anoniem: 17439 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:01:
Het duurt een half uur voor ik ben ingelogd.

Gister avond hadden zo ook problemen met hun DNS. vanaf een uurtje of 23:30.
Toen was het probleem naar 45min verholpen. Hoop dat het nu ook zo snel gaat :)

Btw.. Gemeente Haarlemmermeer.
dit is geen dns probleem. omdat er voor een download slechts maar 1 maal een dns aanvraag gedaan worden en als de connectie staat dan word er nooit meer een nieuwe aanvraag gedaan, dit duid op andere problemen zoals de connectie problemen die optreden bij het versturen van grotere pakketten. zoals al uitwijst kan je bijvoorbeeld ftp.tweakdsl.nl pingen ( icmp ) pakketten 32 bytes. maar er grotere pakketten zoals ftp tcp verkeer probeert te doen vanaf deze host dan presteerd die niet meer. defenitly geen dns probleem deze keer.

• FireAge
  • Laatst online: 04-06 22:42
Hier in Groningen ook dikke bagger.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# traceroute www.cisco.nl
traceroute to virtualhost2.euronet.nl (194.134.7.44), 30 hops max, 40 byte packets
 1  84.245.2.1 (84.245.2.1)  12.863 ms  12.218 ms  12.532 ms
 2  82.197.223.25 (82.197.223.25)  13.821 ms  13.209 ms  13.489 ms
 3  core1-eth2.tc2.cambrium.net (217.19.16.1)  13.538 ms  13.430 ms  14.007 ms
 4  core6.cambrium.nl (217.19.16.6)  13.785 ms  12.978 ms  13.989 ms
 5  ams-ix2.euro.net (195.69.144.55)  14.526 ms  14.155 ms  14.249 ms
 6  PC14.cr2-asd4.nl.euro.net (194.134.162.10)  14.532 ms  14.532 ms  30.927 ms
 7  194.134.162.194 (194.134.162.194)  14.267 ms  14.586 ms  14.249 ms
 8  G2-2.dr1-asd2.nl.euro.net (194.134.162.118)  14.751 ms  13.822 ms  13.987 ms
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * G2-2.dr1-asd2.nl.euro.net (194.134.162.118)  32.597 ms !X
16  *

Vooral die laatste is vreemd, was ik daar niet al geweest, gaan we tegenwoordig in rondjes? :(
Zou wel verklaren waarom alles naar de klotos gaat, als alle pakketjes in een rondje gesturd worden :)

Anoniem: 60783

Hier Almelo de zelfde bagger, heeft niemend tweak gebelt vanmiddag of er storingen zijn?
Want het lijkt dat het hele of halve land er last van heeft.

• adam76
Anoniem: 60783 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:15:
Hier Almelo de zelfde bagger, heeft niemend tweak gebelt vanmiddag of er storingen zijn?
Want het lijkt dat het hele of halve land er last van heeft.
vanmiddag was alles goed.

trouwens udp based voip verkeer komt echt niet meer door....

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Iedereen heeft er dus last van. Ik heb net Ubuntu geinstalleerd op een oude pc en die probeert nu 45 updates binnen te halen. Na een uurtje " updaten" heeft-ie er pas 8 gehad.
Dit gaat nog wel ff duren, ben ik bang. :O

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03-2020
Hier hetzelfde, flevoland.

Tweakdsl van cambrium-BBnet?

20kbps meer niet, vele 'streaming' connecties disconnecten steeds.

WOW zit er niet in.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 17:17
Van de TweakDSL site:
24-10-2006 23:40 Storing router
Door een onstabiliteit in een van de routers, is het bbned netwerk tussen een half uur en drie kwartier onbereikbaar geweest. De storing is inmiddels opgelost. De oorzaak hiervan zal worden onderzocht. Onze excuses voor het ongemak.

17-10-2006 16:00 BBned outage
In verband met een probleem met een core switch bij onze leverancier bbned zullen een aantal gebruikers vanacht tussen 2 en 4 uur geen verbinding hebben. onze excuses voor het ongemak
Hmm enig verband met het huidige probleem?

Anoniem: 134924

Hier in Oosterhout NB ook zwaar bedroevend.
haal de 20Kb niet eens ....
heb het nog niet zo slecht meegemaakt...
't is trouwens een BBned lijn

• []InTeR[]
ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin 3Kbps :( normaal 300+?

WOW disconnect na een lag van 5000ms.

• []InTeR[]
Het lijkt wel of hun router/gateways 'hickups' hebben.
Als ik met ftp-log bekijk van me ftp programma krijgt ie vele malen een retry omdat ie zijn connectie kwijt is.

Web-pagina's gaat... maar plaatjes hoef je niet te verwachten.

:(

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
Flinke problemen hier (Zwolle, Tweak BBned). Ik ben de chat gejoind (/server irc.tweakers.net /join #tweakdsl) waar alles bevestigd werd. Vanavond dus TV-avond :)

https://www.hansvaneijsden.com

Anoniem: 145165

Hier ook dikke bagger. Eik. nog nooit gehad met Tweak. Ik heb BBned (B10). Regio Delfzijl (Noord-oost groningen.) Newsserver niet getest, kan niet op NZB pagina's komen :p

• FireAge
  • Laatst online: 04-06 22:42
Yup, ik heb WoW even naast me neergelegd en ben nu de laatste battestar galactica en prison break aan het binnen halen. Newsserver gaat gewoon met 400 kb/s dus dan heb ik straks wat te doen.
Wel vaag dat de nieuwsserver wel gewoon werkt (zij het op halve snelheid).

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12

robhof

Lembongan view

Hier in Hilversum ook ellende met internet; downloaden van de nieuwsserver gaat daarentegen gewoon met volle snelheid... :)

• bjck
Wat zijn er blijkbaar een hoop TweakDSL mensen met een GoT login die of 'stiekum' stil meelezen of gewoon geen problemen hebben en dan hun login weer eens opsnorren ;)

bjck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:40:
Wat zijn er blijkbaar een hoop TweakDSL mensen met een GoT login die of 'stiekum' stil meelezen of gewoon geen problemen hebben en dan hun login weer eens opsnorren ;)
Hoezo dat?:S Mensen die problemen hebben geven dit toch gewoon aan in dit forum. En mensen die geen Tweak hebben, maar hier wel problemen posten, dat valt volgens mij best wel mee.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, ik heb gewoon geen behoefte om voor elke scheet een post te doen.
Wil niet zeggen dat ik niet af en toe meelees...

[edit]
Al komt dit nu wel erg verkeerd uit, zit op een deadline van 23.59 vandaag te werken.
Lekker dan.

[Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 25-10-2006 21:51]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:51:
Vandaag ook software upgrade in Tiscali centrale.

En bij thuiskomst ook een sync van 1 mbit lager.

Na diverse resets zit ik nu weer op 18286 (eerst 18693), dus dat gaat wel.

Doch in de praktijk haal ik nu down 1,7 MB ongev. terwijl ik eerst ruim 1,9 MB haalde.

Die 400 KB verschil kan toch niet zoveel uitmaken???

Die software upgrade hadden ze van mij wel achterwege moge laten.

Nog nut om een oude fimrware erin te gooien??

Draai nu de laatste van Tiscali.
Kan hoor dat het iets verschuift. Als er nieuwe code in een DSLAM wordt gezet is het net als een andere modem firmware in princiepe.

Anoniem: 64486

Ook hier (Terneuzen) is surfen op websites en downloaden van FTP's enorm traag (60kb/sec max met veel geluk maar meestal een 10 a 15 kb/sec max) Downloaden van de nieuwsgroepen gaat hier inderdaad ook gewoon prima (790kb/sec). Late we hopen dat het snel verholpen is :)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 64486 op 25-10-2006 22:03]

• BlackB1rd
  • Laatst online: 22:28
Kunnen die routers niet gewoon s'nachts op hun bek gaan, dit is te irritant ;) Als het überhaupt een router probleem is, maar dat zal haast wel. Zijn er al "mannetjes aan het werk" om het probleem te verhelpen?

edit:
ze mogen die storingspagina in het usermenu ook wel even bijwerken, alhoewel de meeste TweakDSL'ers dit draadje vast wel weten te vinden

[Voor 27% gewijzigd door BlackB1rd op 25-10-2006 22:07]

Een hele zooooi

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Het is hier ook zwaar bagger (BBned B10) locatie Ermelo.

Mijn eigen server die in TelecityRedbus staat kan ik ook niet goed bereiken.
Hij doet het wel, maar een ftp is ook erg traag.

Als ik direct van mijn server een ftp doe vanaf TweakDSL is hij supersnel, dus het TweakDSL netwerk zelf is het niet.
21:56:13 (10.75 MB/s) - `100mb.bin.1' saved [104857600]

De vraag is wat het dan wel is als er zoveel mensen last van hebben!!!!

Wat me ook opvalt is dat de newsserver goed werkt, deze staat ook in TelecityRedbus, dus maakt
min of meer deel uit van hetzelfde netwerk aldaar.
Het probleem zit em dus vermoedelijk in een verbinding vanuit het TweakDSL netwerk naar buiten toe.

Een ping naar mijn eigen server laat ook enige vertraging zien, maar het is niet heel slecht.
Gemiddeld ca 15 ms, en dit geldt ook voor een ping naar de newsserver van Tweak.

Een ping vanaf mijn eigen server naar news.tweakdsl.nl is overigens zeer snel. (< 1 ms).
Hieruit kun je ook afleiden dat ik in de 'buurt' zit. Zie hieronder een trace van mijn server naar Tweaknews.

code:
1
2
3
4
5
traceroute to news.tweakdsl.nl (82.197.196.34), 30 hops max, 46 byte packets
 1  Gigabit-RedBus-2F.pcextreme.nl (85.92.128.3)  0.293 ms  0.300 ms  0.210 ms
 2  g17e-ams-reasonnet.customer.openpeering.nl (82.150.153.193)  0.523 ms  0.566 ms *
 3  openpeering.cambrium.nl (217.170.0.238)  0.773 ms  0.815 ms  0.661 ms
 4  news.tweakdsl.nl (82.197.196.34)  0.751 ms  0.731 ms  0.693 ms

Het is nog niet wat het hoort te zijn, maar een bestandje vanaf de FTP van Tweak gaat weer met 200 kb/s. Ook een filmpje kijken vanaf bnn.nl gaat redelijk. Er komt schot in, de halve router is weer gerepareerd :P

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 09:06
Het was rond 21:30 hier bagger in Winterswijk. Veel lost connections. Hoge pings, website die langzaam opkwamen, tweaknews liep wel redelijk door. De mail die ik binnen haalde kwam maar met 300 Kb binnen. :(

23:14 Het lijkt nu weer sneller te worden het ophalen van de website, zoals www.nu.nl, www.telegraaf.nl, www.markplaats.nl en niet te vergeten www.tweakers.net. :9
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee