Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast van een meter diep

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Ik over een aantal maanden een nieuwe CIP beginnen, zo'n beetje rond de tijd dat de eerste quad-core kentsfields uit moeten komen, en daarvoor heb ik een nieuwe kast nodig.
Ik ben op zoek naar een kast van ongeveer 1000mm diep, en ik ben al op zoek gegaan, maar ik heb niet bijster veel kunnen vinden. Lian Li en Coolermaster verkopen er geen een, en in de fora heb ik ook niks gevonden. Kan iemand me misschien helpen? Kennen jullie kasten die zo diep zijn? Het moet ongeveer een meter diep zijn, maar 900mm mag ook.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
casemodderpoel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:04:
Ik over een aantal maanden een nieuwe CIP beginnen, zo'n beetje rond de tijd dat de eerste quad-core kentsfields uit moeten komen, en daarvoor heb ik een nieuwe kast nodig.
Ik ben op zoek naar een kast van ongeveer 1000mm diep, en ik ben al op zoek gegaan, maar ik heb niet bijster veel kunnen vinden. Lian Li en Coolermaster verkopen er geen een, en in de fora heb ik ook niks gevonden. Kan iemand me misschien helpen? Kennen jullie kasten die zo diep zijn? Het moet ongeveer een meter diep zijn, maar 900mm mag ook.
Een meter!?!?! Weet je wel hoe groot dat is? 2 kasten achter elkaar zijn nog geen meter.

Ik denk niet dat er fabrikanten zijn die zulke kasten maken. Server (19") kasten willen volgens mij nog wel eens zo diep zijn, misschien dat daar een geschikte tussen zit?

[ Voor 10% gewijzigd door lemming_nl op 04-08-2006 20:11 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Toen ik mijn Silverstone TJ-05 uit de doos haalde schrok ik van hoe verschrikkelijk diep hij was. Ruim een vierde dieper dan mijn voorgaande kast. En dan nog is deze 'slechts' 617mm.

Besef je je hoe enorm 1meter diepte voor een computer kast is :? De meeste computerbureaus zijn niet eens een meter diep :)

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 04-08-2006 20:19 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Een meter diep is idd veel. Je zult dan terecht komen op een 19" serverkast die je op z'n zij zet, of zelfbouw. Aan de andere kant heb je al eens laten zien dat je twee kasten op elkaar kan zetten, dus achter elkaar moet ook wel kunnen :P

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb niet veel zinnigs te melden, alleen dat je me wel erg nieuwsgierig maakt :P Je dubbele PC-70 vind ik nog steeds zo gaaf, dus ik ben erg benieuwd wat je deze keer voor iets extreems gaat maken ;)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Toevallig hier nog een oude Compaq ML350 server staan in "gewone" kast en dat ding is al 610mm diep ... 1000mm is gewoon extreem :9

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

1m diep is wel erg extreem.

Ik heb een Stacker, dat is ook niet de kleinste kast, maar ik denk dat de grootste kasten echt wel ophouden bij een cm of 60. Frontplaatje, optische drives, cross-flow fan, beetje ruimte, ATX moederbord en achterkant, meer heb je eigenlijk niet nodig aan ruimte, dus waarom zouden fabrikanten dat dan maken?

Ik ben bang dat je toch echt naar de kasten die je langs de weg ziet staan moet gaan kijken, die zijn in allerlij maten te krijgen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• tweaker2003
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 22:44
of je moet zelf maar twee of meer kast achter elkaar plakken(solderen)??!?!!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:31:
Toevallig hier nog een oude Compaq ML350 server staan in "gewone" kast en dat ding is al 610mm diep ... 1000mm is gewoon extreem :9
Mijn overbuurman op CZ had die (de Gen 1), geweldig mooi ding zeg !
En die was al diep...en meter is echt abnormaal groot....bestaat eht uberhaupt wel :P

edit: 19"dus wel schijnbaar

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 04-08-2006 21:39 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Mischien een rare vraag, maar waarom wil je een kast van 1 meter diep?

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 23:59
kan die 4 moeder borden in 1 kast plaatsen 8)7

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel HDD's hij heeft :+

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
uhm..., mijn bureau is maar 80cm diep :? :P
ik denk toch dat je aan complete zelfbouw komt met die diepte...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Size does matter :+

Meeste kasten, zie bijvoorbeeld ook de serverkasten van Antec gaan echt niet verder dan zo rond de 62cm.... Denk dat dat er toch wel mee te maken heeft dat een beetje server altijd nog te sjouwen moet zijn en evt. nog in een rack moet kunnen.

Als je die kasten zo rond de 60cm tilt, valt je al op dat die dingen meestal lekker zwaar zijn. Kasten van een meter zin dan echt niet te tillen. Kom je bij je klant aan met zijn net geconfigureerde nieuwe server, ga je (terwijl je afgeleid werd door zijn secretaresse) onderuit met die machine :+

Ik heb hier zelf nog een server tower kast staan, nog uit de AT-tijd. Zelf met zaag omgebouwd naar ATX. Dikke kast, 62cm diep, 70cm hoog en 45cm breed. En daar zat vroegah mijn desktop meuk in. Leuk als je naar een lanparthy ging en dat ding niet onder het tafeltje paste. Op je tafel dan maar. Vol medelijden over de ruimte van mijn toetsenbord en muis kreeg ik van de organisatie een tweede tafel hahaha. En misschien hadden ze ook wel medelijden met mijn rug......

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

19" racks zijn afaik max 120cm diep, de meeste 100 dacht ik? Dan zul je zelfs tussen de 19" kasten slechts enkele modellen vinden met zo'n diepte.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

kijk naar oeloe zijn kast.. de coolermaster SX6000 dat is een server case die ook op de zijkant kan staan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
ReseTTim schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:19:
kijk naar oeloe zijn kast.. de coolermaster SX6000 dat is een server case die ook op de zijkant kan staan..
Idd, daar moest ik ook aan denken toen ik over 19" kasten postte. Ik weet alleen wel dat dat ding goed diep is, maar niet precies hoe diep, volgens mij geen meter als ik me het goed kan herrineren....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Om mijn Lian-Li PC71 kwijt te kunnen heb ik al een stuk van mij buro af moeten zagen, en zelfs nu past het nog maar net.
Ik denk niet dat er kasten te koop zijn die zo diep zijn, misschien toch maar zelf bouw ?

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:19
OF heel moeilijk gaan doen en 2 kasten kopen met samen een diepte van een meter...en die aan elkaar solderen (de achter en voorkant eraf en dan aan elkaar...)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

damn 1 meter is diep. Ook belangrijk als je zelf gaat maken, zorg voor goede materialen, wat verstevingen etc is niet onbelangrijk (ook als je 2 kasten gaat samensmelten). Juist dan is het belangrijk omdat de kast gemaakt is op stevigheid van de diepte van 1 kast.

voor de rest.
WHY???? Wat ga je er allemaal in stoppen?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Beetje offtopic is leuk, replies met alleen maar HK-zinnen erin is te veel.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sprite_tm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:16:
[mbr]Beetje offtopic is leuk, replies met alleen maar HK-zinnen erin is te veel.[/]
Agree, maar deze kast (als hij al zou bestaan) past ook alleen maar in een HK :+

Blijft conclusie dat er niet echt zo'n kast al default bestaat en dat het blijkbaar niemand duidelijk is waarom hij zo groot zou moeten zijn ?!?!?!?!

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een 1 meter kast is inderdaad niet te tillen. Het zal je rug breken.

Wel zijn er kasten van 1 meter hoogte. Het zijn dan heuse torens. Technisch gezien stop je net zoveel zootje spul erin als bij de lage kast van 1 meter diepte. Bovendien moet je ook beetje kunnen transporteren, niet waar?

Of je moet kast van 1 meter hoogte letterlijk omdraaien, dan heb je kast van 1 meter diepte.
Zelf kast maken is ook eenvoudiger, maar gewicht zal meer toenemen.

En heb je ook gedacht waar je de kast laat?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Sprite_tm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:16:
[mbr]Beetje offtopic is leuk, replies met alleen maar HK-zinnen erin is te veel.[/]
Mja is imho enigsinds te verwachten als er in iedere post gevraagd word waarvoor eht is of wat de TS ermee moet, maar niet antwoord.
geintje meot toch kunnen.

Gabriël AM5

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

2 van deze aan elkaar en je zit in de richting

http://azerty.nl/producte...ntec-titan-550-zwart.html

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:04
Mijn cube is 60 cm diep (50 cm breed, 60 cm hoog), en dat is erg ruim (2 PC's met 30 schijven). 1 meter is inderdaag erg diep.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zelfbouw! Voor jou moet dat toch geen probleem zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door TEAMIKKE op 13-08-2006 13:13 ]

Verwijderd

msteggink schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:50:
Mijn cube is 60 cm diep (50 cm breed, 60 cm hoog), en dat is erg ruim (2 PC's met 30 schijven). 1 meter is inderdaag erg diep.
60x50x60 is geen cube he? ;)
Pagina: 1