Een meter!?!?! Weet je wel hoe groot dat is? 2 kasten achter elkaar zijn nog geen meter.casemodderpoel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:04:
Ik over een aantal maanden een nieuwe CIP beginnen, zo'n beetje rond de tijd dat de eerste quad-core kentsfields uit moeten komen, en daarvoor heb ik een nieuwe kast nodig.
Ik ben op zoek naar een kast van ongeveer 1000mm diep, en ik ben al op zoek gegaan, maar ik heb niet bijster veel kunnen vinden. Lian Li en Coolermaster verkopen er geen een, en in de fora heb ik ook niks gevonden. Kan iemand me misschien helpen? Kennen jullie kasten die zo diep zijn? Het moet ongeveer een meter diep zijn, maar 900mm mag ook.
Ik denk niet dat er fabrikanten zijn die zulke kasten maken. Server (19") kasten willen volgens mij nog wel eens zo diep zijn, misschien dat daar een geschikte tussen zit?
[ Voor 10% gewijzigd door lemming_nl op 04-08-2006 20:11 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Besef je je hoe enorm 1meter diepte voor een computer kast is
[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 04-08-2006 20:19 ]
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Ik heb een Stacker, dat is ook niet de kleinste kast, maar ik denk dat de grootste kasten echt wel ophouden bij een cm of 60. Frontplaatje, optische drives, cross-flow fan, beetje ruimte, ATX moederbord en achterkant, meer heb je eigenlijk niet nodig aan ruimte, dus waarom zouden fabrikanten dat dan maken?
Ik ben bang dat je toch echt naar de kasten die je langs de weg ziet staan moet gaan kijken, die zijn in allerlij maten te krijgen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Mijn overbuurman op CZ had die (de Gen 1), geweldig mooi ding zeg !Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:31:
Toevallig hier nog een oude Compaq ML350 server staan in "gewone" kast en dat ding is al 610mm diep ... 1000mm is gewoon extreem
En die was al diep...en meter is echt abnormaal groot....bestaat eht uberhaupt wel
edit: 19"dus wel schijnbaar
[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 04-08-2006 21:39 ]
ik denk toch dat je aan complete zelfbouw komt met die diepte...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Meeste kasten, zie bijvoorbeeld ook de serverkasten van Antec gaan echt niet verder dan zo rond de 62cm.... Denk dat dat er toch wel mee te maken heeft dat een beetje server altijd nog te sjouwen moet zijn en evt. nog in een rack moet kunnen.
Als je die kasten zo rond de 60cm tilt, valt je al op dat die dingen meestal lekker zwaar zijn. Kasten van een meter zin dan echt niet te tillen. Kom je bij je klant aan met zijn net geconfigureerde nieuwe server, ga je (terwijl je afgeleid werd door zijn secretaresse) onderuit met die machine
Ik heb hier zelf nog een server tower kast staan, nog uit de AT-tijd. Zelf met zaag omgebouwd naar ATX. Dikke kast, 62cm diep, 70cm hoog en 45cm breed. En daar zat vroegah mijn desktop meuk in. Leuk als je naar een lanparthy ging en dat ding niet onder het tafeltje paste. Op je tafel dan maar. Vol medelijden over de ruimte van mijn toetsenbord en muis kreeg ik van de organisatie een tweede tafel hahaha. En misschien hadden ze ook wel medelijden met mijn rug......
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Idd, daar moest ik ook aan denken toen ik over 19" kasten postte. Ik weet alleen wel dat dat ding goed diep is, maar niet precies hoe diep, volgens mij geen meter als ik me het goed kan herrineren....ReseTTim schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:19:
kijk naar oeloe zijn kast.. de coolermaster SX6000 dat is een server case die ook op de zijkant kan staan..
Ik denk niet dat er kasten te koop zijn die zo diep zijn, misschien toch maar zelf bouw ?
voor de rest.
WHY???? Wat ga je er allemaal in stoppen?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Agree, maar deze kast (als hij al zou bestaan) past ook alleen maar in een HKSprite_tm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:16:
[mbr]Beetje offtopic is leuk, replies met alleen maar HK-zinnen erin is te veel.[/]
Blijft conclusie dat er niet echt zo'n kast al default bestaat en dat het blijkbaar niemand duidelijk is waarom hij zo groot zou moeten zijn ?!?!?!?!
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Wel zijn er kasten van 1 meter hoogte. Het zijn dan heuse torens. Technisch gezien stop je net zoveel zootje spul erin als bij de lage kast van 1 meter diepte. Bovendien moet je ook beetje kunnen transporteren, niet waar?
Of je moet kast van 1 meter hoogte letterlijk omdraaien, dan heb je kast van 1 meter diepte.
Zelf kast maken is ook eenvoudiger, maar gewicht zal meer toenemen.
En heb je ook gedacht waar je de kast laat?
Mja is imho enigsinds te verwachten als er in iedere post gevraagd word waarvoor eht is of wat de TS ermee moet, maar niet antwoord.Sprite_tm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:16:
[mbr]Beetje offtopic is leuk, replies met alleen maar HK-zinnen erin is te veel.[/]
geintje meot toch kunnen.
http://azerty.nl/producte...ntec-titan-550-zwart.html
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
[ Voor 94% gewijzigd door TEAMIKKE op 13-08-2006 13:13 ]
Verwijderd
60x50x60 is geen cube he?msteggink schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:50:
Mijn cube is 60 cm diep (50 cm breed, 60 cm hoog), en dat is erg ruim (2 PC's met 30 schijven). 1 meter is inderdaag erg diep.