[Browser MMOG] Feenix: Age of Pirates - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vos schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:12:
Als Engelsman wordt de MoW geadviseerd. Die bouw ik nu enkel. En qua aantallen tjah...dit is een aanval in de top5.

Angreifer: ??? xxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone
Anzahl 1 0 4 342 28 52 6 30 0
Verluste 0 0 3 314 16 21 6 18 0
Verteidiger: jomama xxxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone Kanonenturm Festung
Anzahl 28 0 0 0 0 230 0 0 0 keine keine
Verluste 28 0 0 0 0 129 0 0 0 keine keine

Aardig wat bootjes dus ;)
Allemachtig hoe lang spelen die lui????? :o
Heb in de tijd dat ik speel pas 3 bootjes varen waarvan 1 pinasse en 2 barken :X
En die heb ik met pijn en moeite gebouwd.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Dat gaat wel om maanden voorsprong naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Deze lui spelen al op bananabay sinds die server er kwam en hebben ook ervaring van cocos bay (hoewel je dat met al die Barkes niet zou zeggen...). Dit was het grootste gevecht ooit op bbay. Je moet je eigen vloot er niet mee vergelijken, omdat:
- Deze gasten al maanden en maanden langer spelen
- Ze ons toch niet kunnen aanvallen, vanwege #punten dat niet binnen de 250%/40% range zit
- Deze vloten nu niet meer bestaan :)

MoWs zijn de aan te raden schepen voor de engelsen, fregatten voor de anderen. In de techtree staat dat je een lvl 10 mil academie nodig hebt voor de speciale unit upgrade, maar bij mij was lvl 9 voldoende (werf moet wel lvl 10 zijn).
Voordat ik hier van overtuigd was, heb ik ook nog een paar linie schepen gebouwd, maar die zijn (te) traag. Als ze op tijd zijn, zijn ze voor verdediging wel goed inzetbaar.

Het grootste probleem voor een floot is uiteindelijk niet resources om die floot te bouwen, maar voedsel om die duizenden matrozen overeind te houden. Ik heb al een aantal uitgeruste oorlogsschepen, maar met veel te weinig matrozen om de kanonnen te kunnen bedienen. :(

Verdedigen is erg lastig, maar voor zover ik het van enkele veteranen goed begrepen heb, is de tactiek om alle oorlogsschepen op 1 (centraal) eiland te leggen, waar je naast vissers vooral kolo waren verkoopt voor voedsel. Zodra een aanvallende vloot in zicht komt, vaar je direct naar het bedreigde eiland samen met je bondgenoten (tenminste, als je denkt te kunnen winnen).
Dan moet je dus
- snelle schepen hebben
- een hoge uitkijktoren
- snel kunnen reageren
Vooral dit laatste lijkt me lastig, als je in je nest ligt :O

Kanonnentorens zetten geen zoden aan de dijk en een vesting is (naar ik hoorde) nuttig tot zo'n 800k punten; daarna kunnen vloten al snel te groot zijn. Ik bouw die dingen dus ook niet.
Kennelijk komt landverdediging (garde e.d.) niet in het (realistische) verhaal voor. Voor plunderen heb je wel landtroepen nodig, maar ik hoorde dat 1 garde eenheid al genoeg is. Dit heb ik nooit getest, maar ik denk dat wat je meeneemt wordt bepaalt door wat er ligt, wat je mee kunt nemen (en toeval).

Duidelijk is dat voor de aanval snelle schepen ook van belang zijn. Als de vijand te laat is, heb je bij voorbaat de slag gewonnen.

Op dit moment kunnen eilanden nog niet gesloopt of overgenomen worden; alleen geplunderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan zal ik toch mijn eilanden weer moeten verbouwen, want ik heb alle boerderijen vervangen door vissers. Dus als ik het goed begrijp moet het eiland waar je je legers stationeert een voedselproductie hebben waar je u tegen zegt.

Nog even over de snelheid van de boten. De kleinste vier schepen varen allen 10 knopen, fleute 6, fregatte 12 en linienschiff 6. (Heb als fransman niets meer).

Maar het beste is dus om de minimale hoeveelheid matrozen en de maximale hoeveelheid kanonnen in je boten te stoppen. Legers op je eiland zijn niet echt boeiend.

Waarom die gasten nu allemaal Barke's bouwen snap ik ook niet. Brigg zijn goedkoper en kunnen meer kanonnen meenemen (en gebruiken). Al zijn de Barke met trefferspunten iets minder, maar hebben ze veel meer hitpoints (1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dit maakt al veel duidelijk zoals het hier omschreven staat.
De reden dat ik barken heb gebouwd is dat ze 50000 eenheden kunnen laden en ze dus in combinatie met een vloot goederen laat transporteren naar andere eilanden toe.
Mijn taktiek heb ik sinds gisteravond herzien en doe het als volgt.
Mijn koloniaalwaren verkoop ik waar ik weer ijzer voor terugkoop.
Hier kan ik de omslachtigheid van erts tot ijzer omsmelten omzeilen omdat het prijstechnisch niets uitmaakt.

Voorlopig houd ik het bij de verdediging bij barken omdat ik niet 123 2000000 eenheden hout tevoorschijn kan toveren omdat mijn houtkap op het hoofdeiland nog maar op rond de 5000 per tik zit.

Ik bezit nu 7 eilanden die strategisch gezien vlak bij elkaar liggen en zelfs de kleine eilanden behoud ik omdat ik hier de vloot kan stationeren,voedsel kan verbouwen,houtwinning en natuurlijk voor mijn touwslagerijen wat ik weer nodig heb om de schepen te kunnen bouwen.
Mijn productie over het algehele vlak is dat ik iedere 5 dagen een bark kan bouwen zonder in de problemen te komen en deze volledig kan bewapenen.

Daar waar ik de vloten stationeer(kleine eilanden) liggen de grote eilanden maximaal een uur varen vandaan dus snel ingrijpen is wel mogenlijk wanneer nodig.
Verder heb je de optie dat je schepen aan kan stellen of eventueel vloten om te patrouileren voor de kust ter verdediging van je eilanden.

Ik draag er zorg voor dat mijn wapenmagazijnen vol liggen en volledig uitgebouwd zijn zodat ik snel een leger bij elkaar kan hebben.
Dit doe ik niet zomaar alleen bij echte oorlogsdreiging omdat dit leger natuurlijk weer aardig wat geld en voedsel kost wat ik wel beter kan gebruiken.
Aangezien mijn hoofdeiland in het midden ligt heb ik een oostelijke en een westelijke vloot aangesteld om nog een beetje overzicht te houden.
Ik wil wel in de toekomst een ander eiland dusdanig gaan opzetten zodat ik hier ook alles kan verbouwen en bij verlies eventueel daar verder kan gaan.

mijn eerste volgende stap is een aantal fluiten te bouwen om eventuele goederen te transporteren naar andere eilanden en daar voorraden op kan gaan bouwen om ook op andere eilanden schepen te kunnen bouwen.

kortom is er nog veel werk aan de winkel maar bij een beetje doorzetten kan ik rond de 10000 punten per 24 uur verdienen wat ik weer merk als ik weer online kom en me er mee bezig ga houden.

Vraag me alleen af welke eenheden van het leger het meest effectief zijn ter verdediging van je eilanden en wat voor aantallen je moet hebben om het goed te kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
ijzer inkopen lijkt mij niet echt slim, je kunt veel beter ijzer (en touw) zelf maken en deze en vooral kolowaren verkopen voor steen en hout

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ap0stah schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:43:
ijzer inkopen lijkt mij niet echt slim, je kunt veel beter ijzer (en touw) zelf maken en deze en vooral kolowaren verkopen voor steen en hout
Om de farms met koloniaalwaren verder te upgraden heb ik onnoemelijk veel hout en steen nodig dus wanneer ik deze op orde heb kan ik gaan denken aan eigen ertswinning en smelterijen.
Op mijn hoofdeiland doe ik het wel zelf maar aangezien ik een groot tekort heb aan zowel ijzer en bouwmatrialen als hout en steen leek mij dit juist de beste oplossing tot ik op het punt kom dat ik met de verkochte waren voldoende hout en steen in kan kopen.
Heb nu op deze eilanden maar een productie van rond de 600 per tik wat dus weer 1200 goudstukken oplevert per tick en dat is voor hout en steen samen te weinig om in goed onderhoud te kunnen voorzien en uit te kunnen bouwen.

Wanneer ik op minimaal 1000 zit kan ik de zaken om gaan draaien en zullen de gebouwen van de houtkap veranderen in smelterijen en wapensmederijen en mijn bergen in ertswinning.
Verder produceer ik het meeste voedsel dmv visserij waardoor ik weer meer land overhoud om andere zaken te kunnen bouwen welke meer van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
farms zou ik zowieso niet nemen, vissers is voldoende eerst tenzij je een groot leger hebt maar neem aan van nog niet, dan nog geen farms trouwens
ik heb zelf steen tot ijzermijnen omgebouwd toen ik alles redelijk geleveld had en toen de ijzer goed draaide ben ik houthakkers gaan vervangen voor kolowaren, kolowaren upgraden dmv steenmijnen schiet niet op je kunt veel meer steen inkopen van je ijzer die je uit je bergen kunt winnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik weet niet wat die knuppels van feenix aan het doen zijn, maar het bevalt me allerminst. Er is afgelopen nacht geügrade naar 0.12 waarin de volgende functies voor niet-premium spelers zijn verdwenen.

- Bauliste
- Charaktereditor
- 1-Klick-Ausbau
- Gebäude verschieben.

Ik vond het destijds al minder prettig dat ik het totale overzicht kwijt was, omdat ik nu telkens moet kijken waar ik mijn boten gelaten heb. Maar het verwijderen van de 1-klik-uitbouw vind ik echt een matige actie. Hoe wil je tien eilanden in een fatsoenlijke tijd uitbouwen? Normaal was het 5x op een gebouw klikken en klaar, nu moet je eerst weer het gebouw aanklikken en dan pas upgraden. Klinkt minder erg dan het is, maar vind het een ramp die veel tijd kost.

Ik denk dat ik alles laat gaan om ff af te wachten hoe de makers reageren. Ik neem aan dat meer mensen het er niet mee eens zijn. We hebben al genoeg banners in beeld om het te betalen, zou je zeggen.

Om even een reactie te quoten: PS: Kostenlos spielen klingt immer mehr wie eine Ironie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:32:
Ik vond het destijds al minder prettig dat ik het totale overzicht kwijt was, omdat ik nu telkens moet kijken waar ik mijn boten gelaten heb. Maar het verwijderen van de 1-klik-uitbouw vind ik echt een matige actie. Hoe wil je tien eilanden in een fatsoenlijke tijd uitbouwen? Normaal was het 5x op een gebouw klikken en klaar, nu moet je eerst weer het gebouw aanklikken en dan pas upgraden. Klinkt minder erg dan het is, maar vind het een ramp die veel tijd kost.
Dat totale overzicht is inderdaad enorm irritant, maar die 1-click-ausbauwmodus is niet zo bijster interessant. Bij het opbouwen van het eiland wel nog, maar eens je eiland goed en wel overeind is, dan maakt dat toch niet meer uit, upgraden doe je amper nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:40:
[...]

Dat totale overzicht is inderdaad enorm irritant, maar die 1-click-ausbauwmodus is niet zo bijster interessant. Bij het opbouwen van het eiland wel nog, maar eens je eiland goed en wel overeind is, dan maakt dat toch niet meer uit, upgraden doe je amper nog...
Upgraden kan je nog lange tijd mee doorgaan sommige gebouwen tot lvl 30 zoals houtkap.
Ik zou het wel zonde vinden als er steeds meer functies overgeheveld gaan worden naar premium.
Wanneer het spel daadwerkelijk geld gaat kosten om het goed te kunnen spelen dan stop ik er mee.
Maar met de tot nu toe doorgevoerde veranderingen kan ik prima leven.

@ Athmozz
Heb je gisteren een mail terugestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
ik niet, ga ook stoppen denk ik. Of in ieder geval veel minder actief spelen.
Vind het super vervelend om zoveel te klikken en ook nog eens te wachten tot die reclame banners allemaal geladen zijn. Schiet echt voor geen meter meer op. Met mijn 9 eilanden haal ik het niet meer binnen een kwartier.
Ach jah, was leuk voor even, misschien ben ik er met de nederlandse release weer bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Upgraden van je ore mijnen is juist prioriteit 1. Dit natuurlijk samen met ijzer smelterijen. Deze combo levert namelijk netto het meeste op bij verkoop. Naast het feit dat je ook ijzer nodig hebt voor schepen en wapens.

Kolo's gebruik je om hout en steen in te kopen. IJzer inkopen in in alle gevallen vrij stom. Kan je nog beter ore inkopen om daar ijzer van te smelten. Wanneer je upgrades voldoende hoog zijn kan je het voor andere zaken inzetten, maar ga er maar vanuit dat je nog een tijd steen en hout moet inkopen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

kiddyl schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:26:
Upgraden van je ore mijnen is juist prioriteit 1. Dit natuurlijk samen met ijzer smelterijen. Deze combo levert namelijk netto het meeste op bij verkoop. Naast het feit dat je ook ijzer nodig hebt voor schepen en wapens.

Kolo's gebruik je om hout en steen in te kopen. IJzer inkopen in in alle gevallen vrij stom. Kan je nog beter ore inkopen om daar ijzer van te smelten. Wanneer je upgrades voldoende hoog zijn kan je het voor andere zaken inzetten, maar ga er maar vanuit dat je nog een tijd steen en hout moet inkopen.
Idd heb net even zitten rekenen en het meteen stopgezet.
Verder op 1 na alle steenhouwerijen gesloten en er ertsmijnen van gemaakt.
Tevens 4 smelterijen in totaal gebouwd want je kan toch immers te productiecapaciteit regelen.

Hier even een tabel met in en verkoopprijzen:
Verkoop Inkoop

Hout 6: 1 3: 1
Steen 4: 1 2: 1
Erts 1: 1 1: 2
Voedsel 7: 1 3,5: 1
Hennep 2: 1 1: 1
Touwen 1: 7 1: 14
ijzer 1: 10 1: 20
Edelstenen 1: 3 1: 6
Cacao 1: 2 1: 4
Suikerriet 1: 2 1: 4
Tabak 1: 2 1: 4
Kruiden 1: 2 1: 4

Kosten per 1 stuks ijzer smelterij

5 maal erts
10 maal Hout

Kosten per 1 stuks touw
10 maal hennep is 1 stuks touw

En waarom krijg ik die tabel niet recht onder elkaar?
hier in het tekstmenu staat het wel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

je moet er [ code ] [ /code ] omheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Ruudgo schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:45:
Vind het super vervelend om zoveel te klikken en ook nog eens te wachten tot die reclame banners allemaal geladen zijn. Schiet echt voor geen meter meer op. Met mijn 9 eilanden haal ik het niet meer binnen een kwartier.
Ach jah, was leuk voor even, misschien ben ik er met de nederlandse release weer bij :p
Hier ook een stopper. die 1-klik bouwen vond ik toch wel een groot voordeel omdat ik er niet zoveel tijd in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begin tegen te steken, eerst al die reklame die we nog wegkregen met adblocker maar nu die handige 1-click upgrade. Ik vraag me af wat ze nog allemaal zullen 'strippen' om ons te laten betalen.

En dat we nu maar eens snel kunnen andere eilanden verover, dan pas zal de pret - of jiust geen pret? - beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:36:
Het begin tegen te steken, eerst al die reklame die we nog wegkregen met adblocker maar nu die handige 1-click upgrade. Ik vraag me af wat ze nog allemaal zullen 'strippen' om ons te laten betalen.

En dat we nu maar eens snel kunnen andere eilanden verover, dan pas zal de pret - of jiust geen pret? - beginnen.
Idd. De reclame ed heb ik gewoon geblockt met adblock. Helaas heb ik de noscript extensie moeten verwijderen, omdat dat niet werkt icm AoP. In IE wordt je stapelgek van die banners die alles flink vertragen.

Het constant blijven verbeteren en onderhouden van in mijn geval 11 eilanden is zonder 1-click upgrade bijna niet te doen. Normaal is het gewoon ff 5x klikken en huppakee volgende eiland. Als premium user heb je het voordeel toch al dat je 10! gebouwen in de queue kan zetten. Lijkt me premium genoeg voor deze functie.

Ik heb net alle opslagloodsen geüpgrade en ik wacht wel ff af wat de makers doen. Pas als ie weer terug is, ga ik weer verder.

[ Voor 6% gewijzigd door svdvlist2 op 11-09-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Toen de eersten begonnen in maart hadden ze ook geen 1-click upgrade en bouwcue. Ook de eerste 2 maanden hebben de eerste Goppers het zonder moeten doen. Zo'n enorme ramp is het dus echt niet. Zelfs nu zijn er spelers in de top zonder premium account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
tjah is ook wel waar ergens. Het is ook best slim van feenix om iedereen eerst lekker te maken met die functies en ze er aan laten wennen om ze vervolgens naar premium te verhuizen.
Anyway, vind zoals gezegd dat het nu teveel tijd kost en idd zonder de verdere features/diepgang die eind augustus was beloofd vindt ik het ook niet echt boeiend....

bovendien kwam ik erachter dat LOTRO beta begonnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:00
Tering, stelletje jankerts, heeft hier iemand ooit Kings of Chaos gespeeld :? Weet je hoeveel muizen dat heeft gekost. Weet je hoeveel je moest klikken op een dag. Weet je hoeveel spellen daarna grappen hebben uitgehaald met dat spel (Galaxisonline: Clicked to Death KOC mices).

Hier moet je alleen 1 keer extra klikken. Als het klikken zo irritant is, waarom neem je dan geen betaald account :? Wordt een beetje moe van het gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
pfffff, lekkere reactie 8)7

Geef toch meer argumenten dan alleen het klikken. En nee ik heb geen Kings of chaos gespeeld dus ik vergelijk dit spel gewoon met de referenties die ik heb. ..
Bovendien vindt ik AoP nou nog niet genoeg functionaliteit hebben om daar geld voor neer te leggen. Misschien dat ze bij de launch van de Nederlandse versie verder zijn en dan zie ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ruudgo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:47:
pfffff, lekkere reactie 8)7

Geef toch meer argumenten dan alleen het klikken. En nee ik heb geen Kings of chaos gespeeld dus ik vergelijk dit spel gewoon met de referenties die ik heb. ..
Bovendien vindt ik AoP nou nog niet genoeg functionaliteit hebben om daar geld voor neer te leggen. Misschien dat ze bij de launch van de Nederlandse versie verder zijn en dan zie ik wel weer.
Klikken = tijd lijkt me genoeg uitleg. Elke keer moet die pagina weer geladen worden indien je een gebouwtje aanklikt en dan moet je weer terug naar het eiland, welke ook weer geladen moet worden. Duurt allemaal neit heel erg lang, maar heel veel beetjes * paar keer per dag * enkele weken is heel veel klikken en tijd.

Verder weer allemaal vage foutmeldingen met inloggen. Dus wat je zegt, waarom betalen voor iets wat beta is en zo zijn problemen heeft, al dan niet aangekondigd.

Foutmelding: Null value was assigned to a property of primitive type setter of de.feenix.ageofpirates.model.Rank.currentRank; nested exception is org.hibernate.PropertyAccessException: Null value was assigned to a property of primitive type setter of de.feenix.ageofpirates.model.Rank.currentRank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

Ik ben ook veel minder gaan spelen. En op dit moment even helemaal niet meer: zelfde error als hierboven vermeld wordt: ik kan niet eens meer inloggen :( Dus maar wachten totdat het weer werkt. Hopelijk in de tussentijd geen aanval...
Ik moet ook nog hout->kolo waren omzetten en dat op een hele berg aan eilanden. Zonder buildq is dat wel heel veel werk. Ik zal er vrij van m'n werk voor moeten nemen, denk ik :+

• Cardinal
svdvlist2 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:06:
[...]
Klikken = tijd lijkt me genoeg uitleg. Elke keer moet die pagina weer geladen worden indien je een gebouwtje aanklikt en dan moet je weer terug naar het eiland, welke ook weer geladen moet worden. Duurt allemaal neit heel erg lang, maar heel veel beetjes * paar keer per dag * enkele weken is heel veel klikken en tijd.
Misschien maar eens het graphic pack installeren, scheelt weer tijd ;)
Verder weer allemaal vage foutmeldingen met inloggen. Dus wat je zegt, waarom betalen voor iets wat beta is en zo zijn problemen heeft, al dan niet aangekondigd.
De meeste mensen lopen te zeuren over de bouwcue, als ze dat zo graag willen, dan zouden ze het betaalde pakket moeten nemen of niet zo moeten zeuren. Daarnaast zijn die vage foutmeldingen, gewoon foutjes en zijn nog niet zo vaak voorgekomen. Het is tenslotte nog een beta :)

• svdvlist2
  • Niet online
cardinal808 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:04:
[...]

Misschien maar eens het graphic pack installeren, scheelt weer tijd ;)
Heb ik gedaan ;-)
[...]

De meeste mensen lopen te zeuren over de bouwcue, als ze dat zo graag willen, dan zouden ze het betaalde pakket moeten nemen of niet zo moeten zeuren. Daarnaast zijn die vage foutmeldingen, gewoon foutjes en zijn nog niet zo vaak voorgekomen. Het is tenslotte nog een beta :)
Het komt er dus op neer dat je moet betalen voor iets wat nog (lang) niet af is. Dacht dat een bèta versie er altijd voor was om te testen en dat je blij mag zijn dat mensen dat gratis voor je willen doen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik ga ook langzamer spelen. Een of twee keer per dag ofzo inloggen. Bovendien ga anders veel te hard en ben je veel te interessant voor de hogere spelers :D

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik ben op dit moment ook minder aan het spelen... Het spel is simpelweg te traag en ik zit de helft van de tijd te wachten op een refresh van het scherm. Het grafic pack is trouwens niet te installeren, op meerdere PC's niet. En ik weiger internet explorer te gebruiken.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

svdvlist2 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:31:
[...]

Heb ik gedaan ;-)

[...]

Het komt er dus op neer dat je moet betalen voor iets wat nog (lang) niet af is. Dacht dat een bèta versie er altijd voor was om te testen en dat je blij mag zijn dat mensen dat gratis voor je willen doen.
Mee eens .
Waar ik wel bang voor ben is dat ze in de toekomst als het af is zowieso geld gaan vragen voor de game.
In het verleden speelde ik Simcountry en behoorde van de ruim 3500 spelers tot 1 van de besten met plaats 32 op de wereldranglijst.
Ruim een jaar heb ik het gespeeld iedere dag wat doen tot ik een mail kreeg dat ik 3 maanden de tijd had een betaald account te nemen.
Zo niet zou mijn land gereset worden en alle veroverde landen weer vrij komen.
Ik ben bang dat het met dit spel net zo zal vergaan als het eenmaal goed draait en het uit de betafase is.
Ik kan nergens terugvinden of het in de toekomst een volledig betaald spel gaat worden zo ja mag een tweaker hier nu nog mijn account overnemen.

Verwijderd

Hee Ruudgo, ik ben de beheerder van de schatkist van GoP, en ik zou je wat willen vragen. Wil je ontvangen van direct messages aanzetten of me even je emailadres sturen ?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:13:
[...]

Hee Ruudgo, ik ben de beheerder van de schatkist van GoP, en ik zou je wat willen vragen. Wil je ontvangen van direct messages aanzetten of me even je emailadres sturen ?
Welke schatkist :?

• jip_86
www.piratenkriege.de kan ook nog. Is wel iets minder mooi, maar er draaien momenteel al drie servers. Dus iets betrouwbaarder lijkt me.

Verwijderd

Zit jij bij GoP, Edwin ? Ik herken je naam alleen van hier. Ik bespreek GoP zaken leiver niet hier op zo'n openbare plek, daarom sprak ik RuudGo ook aan en niet de rest. Hij kan geen messages ontvangen namelijk. Negeer dit maar.

• Ruudgo
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:13:
[...]

staat ondertussen aan.
Wat is je IGN of zit je op IRC kunnen wel ff keer babbelen. Heb al zo'n vermoeden waar het over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:19:
[...]

Zit jij bij GoP, Edwin ? Ik herken je naam alleen van hier. Ik bespreek GoP zaken leiver niet hier op zo'n openbare plek, daarom sprak ik RuudGo ook aan en niet de rest. Hij kan geen messages ontvangen namelijk. Negeer dit maar.
Ja ik zit bij GoP onder de naam patatje oorlog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Edwin van Cleef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:27:
[...]

Ja ik zit bij GoP onder de naam patatje oorlog :)
Wel patatje, dan had je toch moeten weten waarover het gaat >:) is dat niet het geval, lees je dan eens in op het forum (als het terug online is :X )

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik ben er ook mee gekapt, het niet kunnen bouwen met one-click was niet zo heel erg, je na een fout klikje door een heel reclame scherm heen worstelen vind ik te erg. Dat je je product wil verkopen kan ik begrijpen, maar doe dat dan op een minder irritante manier..

Daarbij, betalen voor iets wat nog steeds in testfase lijkt te zitten is ook weer zoiets..

Le Meow

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:34:
Ik ben er ook mee gekapt, het niet kunnen bouwen met one-click was niet zo heel erg, je na een fout klikje door een heel reclame scherm heen worstelen vind ik te erg. Dat je je product wil verkopen kan ik begrijpen, maar doe dat dan op een minder irritante manier..

Daarbij, betalen voor iets wat nog steeds in testfase lijkt te zitten is ook weer zoiets..
Hee Poekie, check even je afscheids topic op ons forum :) Jammer dat je kapt !

Groetjes Captain Cadaverous [GoP]

• jip_86
Hehe GoP one klick krijgen anders geen nl versie :P

Verwijderd

Ik lees de laatste tijd wel erg veel negatieve post in deze thread hoor. :?

Ik speel nu een maandje of twee en het is leuker dan ooit. De GoP guild staat nu op de 14e plaatst van de guilds op de server, een paar hoge spelers zijn ZWAAR aan het raiden en halen miljoenen ijzer binnen, we groeien als een tiet en we hebben meer members dan ooit. Het is een verslavend en "rewarding" spelletje en het kost relatief erg weinig tijd. En die paar miezerige centen die je uitgeeft aan een premium account vallen totaal in het niet vergeleken met al die spellen die rond de 40 euro kosten en je na een paar weken spelen uninstalled.

Probeer het spel !! En als je lekker gaat, kom bij onze guild ! Er zitten meer voordelen aan het joinen van GoP dan alleen bescherming, broederschap en het uitwisselen van tips en tricks... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
las nog even verder terug (lees hier niet zo veel, meer op het gop forum a.k.a sir korva/pok) maar wat een gezeur over dat premium, wrom moet altijd alles gratis? koop een biertje minder in de kroeg en je hebt een maand premium

[ Voor 78% gewijzigd door ap0stah op 25-09-2006 16:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

Poekie McPurrr

Mreoww~

ap0stah schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:

las nog even verder terug (lees hier niet zo veel, meer op het gop forum a.k.a sir korva/pok) maar wat een gezeur over dat premium, wrom moet altijd alles gratis? koop een biertje minder in de kroeg en je hebt een maand premium
Ikzelf heb geen moeite met p2p, speel zelf nu al weer een aantal jaren een mmo en daar is het niet anders dan p2p.
Maar ik betaal pas een fee als ik het waard vind, en de opties in dit spel zijn dat niet waard in mijn optiek.

Verder is het idd een leuk spel, maar voor mij te tijdrovend.

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie McPurrr op 24-09-2006 23:19 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het is het opzich wel waard met vooral 1 klik upgraden. Maar de manier van werken van feenix staat me eigenlijk niet aan. Eerst iedereen er gek mee maken en vervolgens er uit halen :S Op die manier heb ik eigenlijk weinig zin om er in eens wel voor te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:56:
Het is het opzich wel waard met vooral 1 klik upgraden. Maar de manier van werken van feenix staat me eigenlijk niet aan. Eerst iedereen er gek mee maken en vervolgens er uit halen :S Op die manier heb ik eigenlijk weinig zin om er in eens wel voor te gaan betalen.
De eerste paar shotjes heroine zijn ook altijd gratis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:48
Ik heb met Firefox, alle reclame, en alle premium account knopjes geblockt. Misschien een tip.

• Cardinal
Wie heeft er lopen spelen met het forum :?

Verwijderd

cardinal808 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:29:
Wie heeft er lopen spelen met het forum :?
Welk forum en wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ik speel nu al een aantal weken en zou graag GoP joinen het probleem is dat ik me niet op het AOP forum kan reigistreren zegt dat de registratie gesloten is.
Enig idee hoe ik kan joinen?

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Forum beheer is gewoon aanwezig en een schoonmaakactie binnen de guild is ook achter de rug. Ingame is nu een goede beheerder aanwezig. Hoe je kan joinen staat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ah goed jongens! Ben blij dat ik de door mij zelf veroorzaakte vertraging in de organisatie ook weer op weg heb kunnen helpen! Succes gewenst naar mijn fakkelovernemers ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

thnx, Jazzper.

Naast het GoP forum ook even hier, want de startpost is niet correct meer en hier komt de meeste nieuwe aanwas vandaan :)
Het gilde is opgeschoont, dus iedereen die door wil, moet zich opnieuw aanmelden (als nog niet gedaan).
Aanmelding bij GoP kan door een pm aan Athmozz, _alx_ of Monkey D Luffy.
Pm's aan Jazzper komen ook wel door, maar veel trager (netals oorlogsverklaringen :) )

Voor nieuwe leden geldt nog steeds de oude policy; zie forum, maar in het kort:
Aanmelden forum, forum rights omhoog door forumadmin, voorstellen in voorstellen-topic, week later normaalgesproken invite vragen en accepteren voor gilde.

@Mystic_X: Ah, dat ontbrak er nog aan: Het forum is verplaatst naar http://pirates.nl.tt

[ Voor 8% gewijzigd door alx op 04-10-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ik kom het forum niet op als ik op de link druk krijg ik een 404 page not found and als ik naar personalcenter.be ga en druk op registreren zegt hij registration is closed.
Is er een nieuw forum of is de site tijdelijk down?

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn eerste succesvolle aanvaller op een andere speler gedaan, en een gigantische hoeveelheid resources geplunderd. Erg vet.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:41
Hoeveel is gigantisch ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Mystic_X schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:36:
Ik kom het forum niet op als ik op de link druk krijg ik een 404 page not found and als ik naar personalcenter.be ga en druk op registreren zegt hij registration is closed.
Is er een nieuw forum of is de site tijdelijk down?
http://gop.highwaydevil.com/GoP/ is de url van het forum

personalcenter.be was de oude...is al tijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 10:30
Telt 800k ijzer + 600k touw als gigantisch? Kostte me 7 keer varen om alles van dat ene eiland af te roven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb eens zitten rekenen wat je nu het beste kunt bouwen om
a. nuttig te zijn en
b. veel goud op te brengen

Aan kop staan, qua goudopbrengst bij maximaal level: iron (433), ore (300) en diamond (225) per tick bij maximaal lvl. Bij iron is dan al meegerekend dat er ook 10 hout per unit voor nodig is. De omzetting naar rope is bij hemp voordelig, aangezien het daarmee ongeveer 1.5x zoveel waard wordt per unit. Gelukkig heb je aan hemp niks en aan ropes heel veel.

Het mooie is dat je voor wapens en schepen rope en iron nodig hebt, twee producten die je van de beste "beleggingen" kunt produceren. Ook heb je hout nodig (en goud) en als je hiervoor ore of hemp verkoopt, is dat amper minder voordelig dan direct hout produceren. Hout hoef je dus niet te produceren, want een maximaal uitgebouwde houthakker poduceert 600 hout/tick, een hempfarm met handel produceert 300 * 3 = 900 hout!

Overigens is diamant redelijk zonde om te produceren merk ik, je kunt er niks mee, enkel grondstoffen terugkopen of gebruiken voor koloniseren (die brieven), maar ze nemen wel schaarse bergen in beslag waar je ook een ijzerertsmijn neer kunt zetten die meer opbrengt. Steenmijnen moet je zo snel mogelijk afbreken zo te zien, het is nog minder waard dan een farm! Bedenk je bij rope en iron wel dat je een extra plekje inneemt voor respectievelijk je ropery en je iron smeltery.

Even een lijstje met maximale goudopbrengst per grondstof:

GrondstofMax lvlProductie *Totale productieGoudMax goud **
Wood3046000,17100
Food3046000,1485,71428571
Fish3069000,14128,5714286
Stone3023000,2575
Ore3023001,00300
Ironnvtnvt6010,00433
Hemp1521500,575
Ropenvtnvt157,00105
Diamond151753,00225
Koloniale waren151752,00150

* Productie per worker
** Bij maximaal niveau
Misschien heb ik rekenfouten gemaakt, maar dan hoor ik het wel. Misschien hebben jullie er wat aan :)

Rest nog 1 kanttekening: De gebouwen als smelterijen, hempfarms enzovoorts zijn flink duurder dan een houthakker bijvoorbeeld, maar naarmate het spel vordert wordt ruimtegebrek meer een issue dan kosten van gebouwen. In het begin moet je dus echt wel houthakkers bouwen en steengroeves upgraden, later zul je die op kolonies echter afbreken voor koloniaalwaren (specerijen, tobacco, cacao, enz) en ertsmijnen.

Edit: 2e kanttekening: gebouwen die maar tot lvl15 kunnen upgraden, maar toch hoog scoren, hebben als voordeel dat je een kleinere bevolking hebt, dus minder ruimte nodig hebt voor huizen en minder voedsel nodig hebt. (Eigenlijk alleen de koloniaalwaren :X)

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2006 17:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

Op het GoP forum is hier ook al redelijk vaak over gesproken. Mijn ervaringen en berekeningen hebben me overtuigd dat:
Zodra je wat verder komt, merk je dat voedsel productie een groot probleem wordt. Dit is uiteindelijk de beperking van je max militaire kracht en productie.
Dus uiteindelijk is het enige dat telt opbrengst per arbeider.
Dit betekent dat erts voor ijzer het meeste oplevert op bergjes en kolo goederen (en hennep) het meeste opleveren op gras. Als je allemaal erts mijnen hebt, kun je de enige steenmijn afbreken en daar een diamant mijn bouwen. Op het hoofdeiland is hennep de keus.
De rest koop je dus in.

Natuurlijk is dit als je (met een nieuw eiland) start onhaalbaar, vanwege de investeringskosten. Later stap je dan over. Met het uitvoeren van deze overstap (zeker zonder buildqueue), heb ik nog grote problemen en ben ik dus inefficient bezig.
Ook gaat op termijn het huidige handelssysteem op de schop. Zodra dat gebeurt, zijn alle huidige redeneringen onzin geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
simulacrum schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:27:
Op het GoP forum is hier ook al redelijk vaak over gesproken. Mijn ervaringen en berekeningen hebben me overtuigd dat:
Zodra je wat verder komt, merk je dat voedsel productie een groot probleem wordt. Dit is uiteindelijk de beperking van je max militaire kracht en productie.
Dus uiteindelijk is het enige dat telt opbrengst per arbeider.
Dit betekent dat erts voor ijzer het meeste oplevert op bergjes en kolo goederen (en hennep) het meeste opleveren op gras. Als je allemaal erts mijnen hebt, kun je de enige steenmijn afbreken en daar een diamant mijn bouwen. Op het hoofdeiland is hennep de keus.
De rest koop je dus in.
Dat denk ik ook, dat blijkt ook een beetje uit m'n tabel. Hoewel hout meer opbrengt dan hennep op maximaal niveau (100 vs. 75 goud per tick), heb je daarvoor 150 workers nodig itt 75 bij hennep.
Natuurlijk is dit als je (met een nieuw eiland) start onhaalbaar, vanwege de investeringskosten. Later stap je dan over. Met het uitvoeren van deze overstap (zeker zonder buildqueue), heb ik nog grote problemen en ben ik dus inefficient bezig.
Ik heb al wat eilanden waar bijna alleen maar koloniale goederen worden geproduceerd, maar het is inderdaad lastig om de conversie 100% te doen. Mijn hoofdeiland maakt nog altijd veel hout, dat moet ik nog 's omzetten naar hennep. Ook vind ik het vervelend dat als ik steen nodig heb, ik dat om de 6 uur maar kan kopen, terwijl een steenmijn op gezette tijden gewoon steen produceert.
Ook gaat op termijn het huidige handelssysteem op de schop. Zodra dat gebeurt, zijn alle huidige redeneringen onzin geworden.
Hoe bedoel je dat op termijn het huidige handelssysteem op de schop gaat? Wat komt ervoor in de plaats? Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.

[ Voor 89% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2006 17:38 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=26626810,noline] Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.
Begin "even" overnieuw en kom bij ons ! Zo te lezen ben je uit het juiste hout gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Grrrrrene schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:38:
[...]

Hoe bedoel je dat op termijn het huidige handelssysteem op de schop gaat? Wat komt ervoor in de plaats? Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.
Er gaan geruchten dat het huidige handelssysteem gaat veranderen. Er komt dan meer interactie tussen de spelers zelf. Maar als ik zie dat hoeveel voedsel ik al in moet kopen om mijn vloten te onderhouden, heb ik er twijfels over, of dit geimplementeerd gaat worden. Immers, het enteren van schepen moet ook nog steeds geimplementeerd worden.

Jammer om te horen dat de Franse Tweakers guild problemen heeft. GoP heeft inmiddels al meer dan 7000 berichten op haar forum! _/-\o_

Maar als het Franse guild idd ernstige problemen heeft, moeten we maar eens praten. We kunnen wel e.e.a. regelen voor actieve en fanatieke beginnende Tweakerts broerders. 8)

Pippi,
Minister of War
www.pirates.nl.tt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
oheng schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:28:
Maar als het Franse guild idd ernstige problemen heeft, moeten we maar eens praten. We kunnen wel e.e.a. regelen voor actieve en fanatieke beginnende Tweakerts broerders. 8)
kielhalen? O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 15-10-2006 02:07 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:35:
[...]

Begin "even" overnieuw en kom bij ons ! Zo te lezen ben je uit het juiste hout gesneden.
Inderdaad kom bij ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 10:30
Grrrrrene schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:38:
Ook vind ik het vervelend dat als ik steen nodig heb, ik dat om de 6 uur maar kan kopen, terwijl een steenmijn op gezette tijden gewoon steen produceert.
Dat had ik eerst ook inderdaad, maar tegenwoordig koop ik gewoon af en toe 3,5 miljoen steen en als dat bijna op is koop ik weer bij, zodat ik niet meer 6 uur hoef te wachten. Al dat soort problemen gaat vanzelf over :)

Een groot probleem wat blijft is inderdaad wel die bevolking die steeds meer gaat eten, en ruimte natuurlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door Turiya op 18-10-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:41
Ik ga stoppen met het spel.
Als er iemand is die mijn account wilt overnemen (spanjaard, 1400e in algemene ranking) stuur me dan even een mailtje op

nico_habets bij hotmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ik wil hem wel plunderen? Het is voor een goed doel zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Iemand trouwens enig idee hoe het zit met je kanonnen op je schepen. Moet je daarvoor extra matrozen laten aanmonsteren. In de helpgebeuren van het spel staat dat een klein kanon door 2 man bedient dient te worden, een middel door 4 en een grote door 8. Dus op een brigg zou je dan 40 + 2 * 12 + 4 * 12 = 112 matrozen aan boord moeten hebben om alles vol operationeel te laten zijn. Het max op een brigg is 120 man.

Iemand die betreft kanonnen nadere info kan geven.

Bedankt oheng voor je heldere uitleg.

[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 27-10-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Het is heel simpel: voor ieder kanon op een schip moet je het aantal matrozen hebben. Maar ook niet meer dan dat!

Voor een Brigg heb je dus geen 112 matrozen nodig, maar slechts 72! Je hoeft eigenlijk alleen je kanonnen te bedienen, het zeilen doen de matrozen er even bij.

Pippi_XXX,
Minister of War
www.pirates.nl.tt

[ Voor 8% gewijzigd door oheng op 27-10-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Iedereen speelt hier op Banana bay? Ik speel op Cocos bay en ben momenteel 6834e :D

Zometeen heb ik mijn werf en kan ik bootjes bouwen, en veel boten! Ik heb 40k hout, 20k steen en ruim 90k voedsel.

Wie speelt er op Cocos Bay en zit in een fransenguild? Dan kan ik wellicht erbij ^_^

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Helaas, NoA is de Franse Tweakers guild, en die zit op Bananabay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Leuk spel, ben er nu ongever 1 week mee bezig.
Kan nu eindelijk handelen :)

Heb wel een paar dingen die is lastig vind.
1. de ticks
2. De hoeveelheid resoures die je op een gegeven moment moet hebben.
3 . Handelen. Eens per 6 uur.
4. de GUI, Dit hadden ze anders kunnen doen. Waar door het sneller/prettiger werkte

Verder vind ik het wel jammer dat de gebouwen niet per level een ander plaatje hebben.

Waarschijnlijk ben ik te veel gewent aan ANNO 1503.

Verder vind ik het MMOG wel leuk, al merk ik er nu nog maar weinig van :)

Ps. weet iemand een lijst met wat een bepaald gebouw bij een bepaalde level produceerd?
Zoiets als bij de "depot" zit. Zou wel handig zijn.

/edit
Ik zit op bananabay server bij de engelse.

[ Voor 3% gewijzigd door wica op 12-11-2006 13:19 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je rechtsonder op de techtree klikt en daar naar resources gaat, dan zie je wat een worker/tick produceert. Elk level zijn 5 workers, dus dan is de opbrengst van een gebouw gewoon #level*5*opbrengst/tick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
wica schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:18:
/edit
Ik zit op bananabay server bij de engelse.
Mooi om te weten :) Als je eenmaal wat sterker bent en er zeker van bent dat je door blijft spelen. Dan kun je je aansluiten bij onze guild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

dank voor de formule :)
Als ik een stuk steker ben :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het nog nut om te starten op een van de huidige servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Speelt er nog steeds iemand met mijn eiland trouwens? Hoorde er een paar weken geleden nog iets positiefs over. Dat het de bank was ofzo? Ben benieuwd

[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 14-11-2006 17:01 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Heeft het nut om te starten? Ik denk persoonlijk wel dat het zin heeft, als je flink fanatiek bent. In GoP hebben we al flink wat beginners goed geholpen, op meerdere vlakken. Het is absoluut niet zinloos. Ons forum is werkelijk een schat aan informatie, en ingame helpen wij elkaar ook.

@ PromWarMachine: Een bank? Ik weet van niets. Misschien kun je met deze vraag beter per PM stellen in ons forum of gewoon in IRC natuurlijk. Dan krijg je een antwoord over wat er met je eilanden gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:07:
Heeft het nog nut om te starten op een van de huidige servers?
Nut, as in, kan ik nog op 1 komen?
In dat geval heeft het nog nut. Onze sterkste speler staat nu op 21 En die speelt dus niet vanaf het begin van het spel. Aan het begin groei je harder, deze groei remt dan wat. Als je dan begint met het bouwen van schepen stijg je weer héél erg en uiteindelijk remt je groei weer. De top van de server is dus goed te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 23:20

Thapous

Nee toch niet.

Leuk om te zien dat jullie dit nog steeds spelen:).

maar de forumpost moet eigenlijk een beetje veranderd worden, want personalcenter.be word het allang niet meer op gehost en yoshimitsu was toch weg?

Mja succes mensen:)

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Tja, maar helaas kan alleen Jasper dat doen. En er zijn wel meer dingen die aangepast zouden moeten worden, zoals links naar de Franse en Spaanse Tweakers guilds. Jasper: als je dit leest en je wilt de OP aanpassen, dan kan ik je wel info geven over wat er allemaal aangepast moet worden. Of ik wil het zelf ook wel doen, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb in ieder geval de vrijheid genomen om het forum maar eens te optimaliseren. Alle MySQL-tables zijn, waar nodig, geoptimaliseerd en voor de zekerheid heb ik ook maar weer eens een backup gemaakt.

Zelf speel ik AoP al enige tijd niet meer, voornamelijk door drukte op werk, nieuwe vriendin en een zeer verslavende XB360. Mochten er desondanks vragen/opmerkingen zijn over het externe forum wat is ingesteld voor de Engelsen, voel je vrij om me een mail te sturen (zie GoT-profiel).

*edit*
Sterker nog; het lijkt erop dat mijn account gewist is. Probeer net in te loggen maar speler wordt niet meer gevonden op de servers.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2006 02:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Hey MAX3400, nog bedankt dat je het forum hebt gefixt! Je werk wordt erg gewaardeerd, al was het alleen maar omdat het forum erg veel gebruikt wordt.

Er wordt op de AoP servers regelmatig een opruimactie gehouden, alle accounts die langer dan 80 dagen (geloof ik) niet gebruikt worden, worden opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

oheng schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:29:
Hey MAX3400, nog bedankt dat je het forum hebt gefixt! Je werk wordt erg gewaardeerd, al was het alleen maar omdat het forum erg veel gebruikt wordt.

Er wordt op de AoP servers regelmatig een opruimactie gehouden, alle accounts die langer dan 80 dagen (geloof ik) niet gebruikt worden, worden opgeruimd.
Yup. Account is pleitos. Wat dan nog fijner is; ik kan niet een account maken met dezelfde naam op die server maar alleen nog op Coco-dinges...

Ach, zoals gezegd; ik heb het nogal druk dus zal waarschijnlijk geen nieuwe account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, halverwege Juni zal er ook een Nederlandse versie komen, zal wel een post maken als de voor registratie ook opengaat :)
(Of als je echt alles gelijk wilt weten, ff mailtje sturen naar tranqer@travianteam.com - Dan maak k wel ff folder van iedereen die het wilt weten en mail ik ze gelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

He, wat een verrassing dat er een Nederlandse versie komt, dat wist ik nog niet... O-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Aangezien ik wat contactgegevens kwijt ben; kan iemand de guild-leaders of de moderators van het forum op www.pirates.nl.tt vragen om contact met me op te nemen via mijn mail-adres? Dit in verband met het voortbestaan van het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hehe bestaat dat spel nog? :)

bleef mooi en echt heel cool gehad met jullie allemaal, maar qua tijd blij dat ik er van af kon stappen ;)

ik heb even gekeken maar ik heb 0 rechten meer op het forum dus kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazzper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:42:
hehe bestaat dat spel nog? :)

bleef mooi en echt heel cool gehad met jullie allemaal, maar qua tijd blij dat ik er van af kon stappen ;)

ik heb even gekeken maar ik heb 0 rechten meer op het forum dus kan je niet helpen.
He, jij ook hier? O-)

Nou ja, ik zal wel ff kijken maar anders trek ik het forum binnenkort gewoon offline. Heb weinig zin om allerlei ruimte/bandbreedte te hosten terwijl niemand reageert (ook niet op het forum zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
wie is admin daar dan? heb nog een aantal lui uit die tijd op mijn msn staan, dan fix ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazzper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:27:
wie is admin daar dan? heb nog een aantal lui uit die tijd op mijn msn staan, dan fix ik het.
Geen idee... Zoals je weet, ben ik de webhost dus mij hoef je niet aan te spreken op MSN. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max3400, je hebt mail op je emailadres uit je profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Even dit topic nieuw leven inblazen.
Ik zie dat het een beetje aan het doodbloeden is vandaar dat ik even reageer.
Zijn er nog oudleden die zin hebben de draad weer op te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het zien van dit topic ben ik begonnen. Lijkt me wel een grappig spel om 5 minuten per dag naar te kijken. Ik heb nu een eiland met:
1 houthakker
2 farms
1 lvl2 residence ding
een steenmijn

en verdomd weinig werkers >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:37:
Lijkt me wel een grappig spel om 5 minuten per dag naar te kijken.
ik zie denkfout nummer 1 ;)

dat was de reden van afhaken van mij. Echt mega veel energie dat het kost. Wel een super leuk spel en toendertijd (nu weet ik niet) ook een hele leuke groep mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Speelt niemand het meer? Ik speel het al vanaf ongeveer begin nieuw schooljaar. Ben fransman.

De ads heb ik gewoon geblockt, en firefox laad niet zo lang met het hele eiland.

Het enige wat ik irritant vind is dat die lijstjes van dingen altijd buiten de layout valt. Vanaf #13 zie ik nooit meer echt de waardes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zl maar eens een megakick geven aan dit topic.
Ik heb net weer eens (sinds meer dan een half jaar geleden) ingelogd en ben aangenaam verrast.

AoP lijkt VELE malen stabieler te draaien. Verder is er geen premium meer nodig om het bouwen en upgraden van gebouwen in de wachtrij te zetten.

Ik zit nu op een ENORME berg van voorraden en wapens.

Zou het wat zijn om GoP weer wat leven in te blazen? (en dan graag MET UUBee.... en dan mag hij zijn database ook weer in de lucht gooien... please please prertty please?... lol)

Ik heb geen idee hoe actief het spel in zijn geheel is. Ik ben nog niet wezen kijken op het AoP forum.

groeten en wellicht tot ziens bij AoP

khildin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb sinds lange tijd weer eens gekeken kan wel een jaar geleden zijn dat ik voor het laatst inlogde om hem in vakantiemodus te zetten.
Zitten nog wel wat fouten in dat het niet werkt zoals het hoort te werken.
Zal eens kijken of er nog animo is om verder te gaan ziet er wel weer wat beter uit moet alleen even op zoek gaan naar mijn vloten weet niet meer waar ze liggen :P
Zag wel dat al mijn eilanden vol met voedsel en andere dingen zaten en ik dus een aardig eindje voorruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
grrr kan niet meer inloggen geloof ik. En wachtwoord opvragen werkt niet meer.
Zou ook kunnen omdat ik al eeuwen niet meer ingelogd ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
wow, net weer ingelogd (kreeg nieuwe via email) en alles is nog zoals ik het maanden en maanden geleden achterliet! niet eens in urlaubsmodus geweest. Wussies die vijanden :)
goh, wat zal ik eens doen met 5 bomvolle eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ben in urlaubsmodus gegaan dus over een dag of 2 kan ik weer inloggen zal eerst eens kijken of er nog mensen liefhebber zijn om de draad weer op te pakken.
heb nog een aktief gilde dus je kan zo weer toevoegen omdat ik ook leider ben sta er onder de naam patatjeoorlog.
Zal UUbee eens even een berichtje sturen kijken of ik die weer zo ver kan krijgen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste