[Browser MMOG] Feenix: Age of Pirates - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/1717/gotbanner8gq.jpg

Arrrr matey! Monkey Island, Colonization, Sid Meijer Pirates: je kent de sfeer! Piraten doen het altijd goed. Age of Pirates is een gratis multiplayer massive online game.

Het is webbrowser based. Bekende spellen die ook zo werken zijn onder meer Planetarian, Travian en Utopia. Oh dus het is een textbased traag spel? Nee! Het spel is real-time en gaat 24/7 door net zoals alle andere webbased mmogs. Wat AoP voor mij onderscheidend maakt is de verzorging. Het spel ziet er grafisch zeer gelikt uit zover je daar van kan spreken in een browswergame. Afgelopen jaar is het spel in Duitsland tot online spel van het jaar gekozen! Maar oordeel vooral zelf!

Het spel is gesitueerd in de tijd van de piraterij. In naam van de koning (van een der landen) begin je met een hoofdeiland. Bouw dit uit, vaar uit, verover eilandjes. Vorm of join een Guild en ga voor totale heerschappij op de zeven zeeen!

In een notendop:
* Graphical user interface: erg gelikt
* Day / night change: mooi maar kan storend zijn, kun je uitzetten
* Three different nations: England, Frankrijk, Spanje
* 9 kinds of ships, 7 types of military units, 3 types of cannons: oh boy, die Man-O-War alleen al :D:D
* Up to 32 different kinds of buildings
* 36 researches

Skipper on the deck! Gimme pics matey! Arrrrrr!

Geen nieuw spel zonder intro plaatjes. Voor een overzicht bekijk AoP's eigen gallerij:
http://www.ageofpirates.co.uk/galerie.php

Afbeeldingslocatie: http://www.ageofpirates.co.uk/galerie/praesi_insel3.jpg
Je hoofdscherm

Afbeeldingslocatie: http://www.ageofpirates.co.uk/galerie/praesi_hanfplantage.jpg
Een hennepplantage (geen grap :D, daar maak je touwen van die je voor je schepen nodig hebt)

Afbeeldingslocatie: http://www.ageofpirates.co.uk/galerie/praesi_hospital.jpg
ziekenboeg voor je in de pan gehakte soldaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.ageofpirates.co.uk/galerie/praesi_galeone.jpg
Galjoenen zijn net als RAM, je hebt er nooit genoeg van ;)

De landen

Age of Pirates kent 3 landen. Elk land, je voelt hem al aankomen, heeft zo zijn voor en nadelen.

England
Bonus:
Attack: +5%, production of wood: +5%
Special unit: Man-O-War
"By its balanced relation of a strong military and a growing economy, England gained more and more power and now questions the supremacy of the spanish crown in the new world. The bonus qualities of the English nation make it a good choice for players who value a compromise between military power and economical strength.
The man-O-war, a significantly upgraded frigate (already the fastest ship in the game) allows fast and sudden attacks. It therefore threatens foreign colonies and enables the hunting of pirates and opponents."

Frankrijk
Bonus:
Defense: +10%, production of food: +5%
Special unit: saboteur
"For a long time France had remained in the shade of the two great colony powers England and Spain. Yet by clever tactics and the thought through use of its military and economical means the Grande Nation manages to gain influence in the new world.
The bonus qualities of the French make them first choice for defensive minded players. They lay focus on a peaceful exploration of the new world and on trade with other players, rather than on agressive expansion and battles.
Not to underestimate is the special unit of France – the saboteur. It is a powerful way to anonymously interfere with opponents’ economical plans and military strategies."

Spanje
Bonus qualities:
Attack: +10%, production of stone +5%
Special unit: galleon
"Being the oldest colonary power it is most important for Spain to fight back the growing influence of England and France in the new world. Players who find their joy in offensive actions shall choose Spain for its high attack bonus. The gallon, the Spanish special unit is along with the ship of line the most powerful ship in the game. Not at last, it had been that kind of ship, that founded the legendary fame of the Spanish Armada."

Expansie en interactie

De basis
Nadat je je productie een beetje op peil hebt (voedsel, hout, steen, in die volgorde) zijn de belangrijkste gebouwen de 'branch office' om met ander spelers te handelen en de haven en shipyard om schepen te bouwen. Als je zover bent kun je nieuwe kolonies gaan stichten en samenwerken (of niet!) met je buren.

Kolonisatie
Zodra je een schip met bemanning hebt en goedkeuring van de koning kun je al een nieuwe kolonie stichten. Als je kaartografie ontwikkeld hebt kun je de grote kaart gebruiken om nieuwe eilandengroepen nader te bestuderen. Zodra je een leuk eilandje hebt uitgekozen kun je je vloot naar die coordinaten sturen. Daar aangekomen kun je je nieuwe kolonie stichten.Ook is het mogelijk om tussen je eigen eilanden goederen te vervoeren. Verdeel je defensie aan schepen goed en bescherm je eigendommen!

Oorlog!
Met je arsenaal aan schepen en mannen kun je natuurlijk je medespelers maximaal hinderen! Neem wraak voor die rooftocht op je eiland of breid je macht uit door je wapens even te laten spreken. De hoofdeilanden liggen in de wateren van de 3 nationaliteiten dus is het niet al te slim om je daar zomaar te begeven. Nieuwe kolonies liggen echter in neutraal water en daar kan je je slag slaan. Bespioneer je vijand alvorens hem aan te vallen. Wanneer je zijn schepen verslagen hebt kun je landen op zijn eiland en met man tot man gevechten doorknokken. Niet alleen kun je door te plunderen jezelf verrijken, als je goed genoeg bent kun je zelfs zijn eiland afpakken!

Handel
Net als in vele andere spellen is handelen in AoP ook een wezenlijk element. Verruil je overschotten en schatten met andere spelers tegen voor jou waardevollere spullen. Pas op dat je de vijand niet helpt ;)

FAQ

Waarom is het Duits wat de klok slaat?
Omdat het oorspronkelijk een Duits spel van het bedrijf Feenix is. Echter is er sinds begin juni een engelse versie gekomen. Dit is dezelfde server maar je hebt alles in het engels.

Hoe stel ik mijn AoP in het Engels in?
Bij je instellingen (dat stuurwieltje) kun je voor engels kiezen.

Hoe start ik slim?
Het lijkt erop dat je gelijkmatig moet levelen. Dus alles lvl1 dan lvl2 etc. Maar goed dit is een theorietje ;)

Hoe zit het met de werkers (workers)?
Als je een farm, houtzagerij oid bouwt gebeurt er nog weinig. Pas als je in je government hall workers recruiteert kun je ze toewijzen aan de diverse gebouwen. Ook dit gebeurt in de government hall.

Wat is een tick?
Op het klokje linksboven in je startscherm zie je een klok lopen. Per tick (ik meen een kwartiertje) wordt alles geupdate. Je geoogste producten worden bijgeschreven en aanvallen en mannetjes worden bijgewerkt. Even wennen, maar werkt erg lekker.

Zijn er sneltoetsen?
Arrrrr matey! B zijn je buddies, I is je island overview en R is een uitklapbaar resources menuutje.

Coco en Banana
Er zijn momenteel 2 servers. Coco bay en Banana bay. Coco loopt al een tijdje en Banana vanaf dit voorjaar. Ik zou dus Banana joinen om de achterstand nog enigszins te beperken.

Hoe zit het met clans of allianties?
In AoP heten die Guilds. De hoofdverdeling is in landen (England, Frankrijk en Spanje) en daaronder vallen de guilds. Als je academie en je government hall op level 4 zijn kun je er een joinen of een oprichten. GoT heeft als guild het Engelse "Gathering of Pirates". Zie hieronder.

Bah, alle eilanden zijn op...
Klopt. Feenix weet van het probleem en er wordt aan gewerkt. Sowieso worden mensen die 80 dagen inactief zijn gekickt waardoor er weer eilandjes vrijkomen. Verder heeft klagen geen tot 0 zin. Doe dat dan ook niet aub!

Overige vragen
Op het forum is een uitgebreidere FAQ!

LINKS

Hier wat nuttige links

http://www.feenix.de AoP duitstalig: ook even kijken want in het menu tig meer interessante items dan de EN versie.
http://www.ageofpirates.co.uk AoP engelstalig (loggen wel op zelfde server in dus no worries)
• AoP Forum: The Green Parrot Pub heeft zowel DE als EN gedeelte.
AoP Wiki
Talk like a pirate (tip!)

Tools van derden:
Upkeep tool (Wat eten die mannen nou?)
Reistijden berekenen

Op IRC:
#feenix @ irc.gamesurge.net (in topic aldaar staan meer channels)
(als je al op quakenet of tweakers ofzo zit kun je een nieuwe server erbij openen door in mirc /server -m irc.gamesurge.net te doen)

Gathering of Pirates: de GoT guild
Ook GoT heeft een guild binnen AoP. Het is een samensmelting van een groepje NLD (Travian alliantie) spelers met de massa hier op GoT. Het is een Engels guild op de banana server.

IRC vind je ons op #tweakers op de gamesurge server (irc.gamesurge.net)

Het forum is: http://www.personalcenter.be/aop
Standaard valt er weinig te beleven totdat je lid bent en full access krijgt.

Oh boy! Ik wil lid worden!
Dat kan. De procedure is als volgt:
De nieuweling ben jij, de lezer
De recruiter is Yoshimitsu (nick=Meow hier op GoT overigens)
De guildleader is Jazzper

1. nieuweling registreert na lezen GoT topic zich op het AoP forum
2. nieuweling stuurt IGM bericht naar de recruiter
3. recruiter taxeert of nieuweling toegelaten wordt op grond van de eisen
4. recruiter geeft nieuweling full access op het forum

5. nieuweling stelt zich voor in het Ledenbeheer gedeelte (eis!)
6. gedurende week proeftijd beoordelen recruiter en guildleader en al dan niet de leden nieuweling.
7. na goedkeuring geeft guildleader ingame GoP invite af.

Thats it!
Maarrrr maarr maarrr.. ik ben fransoos danwel spanjaard?!
Dan heb je 2 opties:
1. Ook wel de beste variant genaamd: Stop accuut met je account en schrijf je met een ander emailadres/username in als Engelsman. Lijkt zonde maar het is maar paar dagen op maanden plezier en je doet het de 2e keer stukken sneller qua opbouw, let maar op.
2. De mindere variant. Je blijft eigenwijs doorgaan. We kunnen je dan dus ook niet helpen in geval van nood en belangrijker nog, jij ook GoP niet! Ook handel doet er minstens anderhalve dag over. Niet ideaal!

En een Frans en Spaans guild oprichten dan? Tja kan.. Maar is ook niet ideaal. Het leeuwendeel zit al bij het Engelse gedeelte. Ook ben je als land per definitie in oorlog met de andere landen. Ook niet handig. Om maar te zwijgen over mogelijke spionage etc.

Update: Er is ook een Spaans guild opgericht:
Token: -CMD-
Founded: 14.07. / 07:22 o`clock by frikandel
Members: 6

Update2: En een Frans guild:
Guild naam: Nations of Allies
Admin: Mad_Max234
Members: 10
Eiland Tag: [NoA]

Kortom
Joinvragen/startersvragen: Yoshimitsu
Eenmaal diplomacy ontwikkeld: Jazzper IGMen.

colofon

Deel 1: [Browser MMOG] Feenix: Age of Pirates

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nieuw topic :*)
_O_ voor alle nieuwe leden (incluis me :+) die AoP en GoP omhoog helpen!

Verder nu een strategie vraag: zo dadelijk is mn academy op lvl7, zodat ik een military academy kan bouwen. Ik kan ook echter gaan voor een ertsmijn (9x steenmijn op lvl5 en depot ook) of een farm naar lvl10 brengen (heb nu 15x lvl5 farms). Ook is een Branch Office bouwen een optie. Wat is het slimste om te doen (of een andere suggestie natuurlijk :))?

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 04-08-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Misschien ook een idee om de Spaanse GoT guild in de topic start te vermelden?
't is leuk, al dat pro-Engels gedoe, maar er zijn ook Spaanse gotters hoor!

Token: -CMD-
Founded: 14.07. / 07:22 o`clock by frikandel
Members: 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 18:54

Unrealer999

Unrealeur

Is de server nu off ? want ik krijg een template error :(

Nog tips ? ik heb btw nog net england genoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
har, ook present in dit topic :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah same. Ben ik btw de enigste dat als ik de game in het engels instel dat ik het gewoon in het Duits krijg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30
Nope, me too, dus...

Bij mij zijn er ook wat bugjes met de laatste update ingeslopen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/806022204fc2cedc9e110bc62afe4aed/full.png
Als ik op bauliste klik krijg ik een half doorzichtig venster met alleen twee (Duitse) regels tekst, geen afbeeldingen en geen mogelijkheid om gebouwen op te waarderen. Tevens blijft ie bij mij op Duits staan, ik krijg maar geen Engelse tekst...
Eens op mijn windhoos proberen, dit is onder Ubuntu...

Wel nieuw zijn de icoontjes linkonder, zo te zien is het hamertje om meteen een gebouw op te waarderen. Moet je alleen wel weten of je genoeg grondstoffen daarvoor hebt... Wel benieuwd wat ze precies doen.
Klopt, hamer werkt. De i is om de niveaus van de gebouwen aan of uit te zetten (nog mooier plaatje ;) ). Maar waar nu die meest linkse voor is?

[ Voor 29% gewijzigd door Savantas op 04-08-2006 18:37 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Als je een gebouw aan het bouwen bent of aan het upgraden, komt het in de lijst te staan onder In Bearbeitung. Die lijst kan je vervolgens in- en uitklappen door op [+/-] te drukken. Als je niets aan het bouwen/upgraden bent, is die lijst dus leeg.

Maar eigenlijk vond ik die page die er voorheen achter zat veel handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mischien vreemde vraag:
Wanneer ik mijn magazijnen tot max uitgebouwd heb kan ik dan een nieuwe bouwen waardoor ik een dubbele opslag kan genereren?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Edwin van Cleef schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:38:
mischien vreemde vraag:
Wanneer ik mijn magazijnen tot max uitgebouwd heb kan ik dan een nieuwe bouwen waardoor ik een dubbele opslag kan genereren?
Ik heb er net nog één gebouwd op een kolonie(2 op 1 eiland dus), maar op mijn hoofdeilnd kon het volgens mijn niet. het staat nu helemaal vol dus ik kan het niet nakijken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999

Unrealer999

Unrealeur

Als ik inlog, kom ik in een schermpje met wat dingen erin, nieuws etc... onderin staat Start game daar druk ik op, en dan krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
FreeMarker template error!

Expression isle.name is undefined on line 10, column 27 in WEB-INF/fm/isle_new.ftl.
The problematic instruction:
----------
==> ${isle.name} [on line 10, column 25 in WEB-INF/fm/isle_new.ftl]
 in user-directive tpl.head [on line 10, column 1 in WEB-INF/fm/isle_new.ftl]
----------

Java backtrace for programmers:
----------
freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression isle.name is undefined on line 10, column 27 in WEB-INF/fm/isle_new.ftl.
    at freemarker.core.Expression.getStringValue(Expression.java:93)
    at freemarker.core.DollarVariable.accept(DollarVariable.java:76)
    at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:196)
    at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:90)
    at freemarker.core.Environment.renderElementToString(Environment.java:1461)
    at freemarker.core.StringLiteral.getStringValue(StringLiteral.java:95)
    at freemarker.core.StringLiteral._getAsTemplateModel(StringLiteral.java:80)
    at freemarker.core.Expression.getAsTemplateModel(Expression.java:89)
    at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:476)
    at freemarker.core.UnifiedCall.accept(UnifiedCall.java:128)
    at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:90)
    at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:171)
    at freemarker.template.Template.process(Template.java:231)
    at com.opensymphony.webwork.views.freemarker.FreemarkerResult.doExecute(FreemarkerResult.java:112)
    at com.opensymphony.webwork.dispatcher.WebWorkResultSupport.execute(WebWorkResultSupport.java:101)
    at com.opensymphony.xwork.DefaultActionInvocation.executeResult(DefaultActionInvocation.java:300)
    at com.opensymphony.xwork.DefaultActionInvocation.invoke(DefaultActionInvocation.java:178)
    at de.feenix.ageofpirates.web.ww.interceptor.BaseDataProvider.intercept(BaseDataProvider.java:93)
    at de.feenix.ageofpirates.web.ww.interceptor.IngameDataProvider.intercept(IngameDataProvider.java:32)
    at com.opensymphony.xwork.DefaultActionInvocation.invoke(DefaultActionInvocation.java:180)
    at com.opensymphony.xwork.interceptor.DefaultWorkflowInterceptor.intercept(DefaultWorkflowInterceptor.java:117)
    at com.opensymphony.xwork.DefaultActionInvocation.invoke(DefaultActionInvocation.java:180)
    at com.opensymphony.xwork.interceptor.AroundInterceptor.intercept(AroundInterceptor.java:32)
    at com.opensymphony.xwork.interceptor.AroundInterceptor.intercept(AroundInterceptor.java:32)
    at com.opensymphony.webwork.interceptor.FileUploadInterceptor.intercept(FileUploadInterceptor.java:136)

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Op hun forum staat er ook iets over, maar dat is in het duits en ik heb wel mijn cache verwijderd zoals op hun forum wordt verteld maar dat helpt niet :(

(op een andere pc hier in huis, met ander account, precies het zelfde.)

P.S het is onder firefox en ie het zelfde verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
betaal je wel je maandelijkse € 14,99 aan Feenix?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999

Unrealer999

Unrealeur

Jazzper schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:13:
betaal je wel je maandelijkse € 14,99 aan Feenix?
Het is toch echt gratis hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hehe no shit, sherlock :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999

Unrealer999

Unrealeur

mwa ik lees tenminste goed ;) , ik wil graag spelen, iemand een oplossing? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Unrealer999 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:38:
[...]

mwa ik lees tenminste goed ;) , ik wil graag spelen, iemand een oplossing? :'(
Ligt misschien aan je browser settings / cache? Leeg je cache eens en kijk dan nog een keer.
Verder vind ik het erg jammer dat ik niet het GrafikPakket kan gebruiker hier (Firefox onder Linux, Ubuntu 6.06). Maar het werkt tenminste wel :Y)

Ow, en dat meest linker tekentje onderin, die pijltjes, dan kan je gebouwen wisselen van plek. Natuurlijk wel op dezelfde ondergrond (gras, steen, kust), maar handig als je wil groeperen en je niet zo slim was om dat bij het bouwen al te bedenken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mithras op 04-08-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealer999

Unrealer999

Unrealeur

Mithras86 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:43:
[...]

Ligt misschien aan je browser settings / cache? Leeg je cache eens en kijk dan nog een keer.
Verder vind ik het erg jammer dat ik niet het GrafikPakket kan gebruiker hier (Firefox onder Linux, Ubuntu 6.06). Maar het werkt tenminste wel :Y)

Ow, en dat meest linker tekentje onderin, die pijltjes, dan kan je gebouwen wisselen van plek. Natuurlijk wel op dezelfde ondergrond (gras, steen, kust), maar handig als je wil groeperen en je niet zo slim was om dat bij het bouwen al te bedenken ;)
Daar ligt het niet aan, ik had mijn eiland geen naam gegeven op het begin, en daarna blijftie die bug geven!

ik heb nu een nieuw account gemaakt en daarop meteen mijn eiland een naam gegeven het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mad_max234 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:43:
[...]

Ik heb er net nog één gebouwd op een kolonie(2 op 1 eiland dus), maar op mijn hoofdeilnd kon het volgens mijn niet. het staat nu helemaal vol dus ik kan het niet nakijken.
Ik kan op mijn huidige eiland namenlijk wel een 2e bouwen maar vind het zonde als het nergens nut voor heeft maar ik zal het dit weekend wel proberen dan horen jullie wel hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De tweede opslag wordt gewoon opgeteld bij de huidige. Ik heb het vandaag kunnen testen toen al mijn orders tot 2 keer toe niet zijn uitgevoerd. Helaas kan je een overschot aan voedsel niet op een andere manier gebruiken dan verkopen.

Mijn houtproductie gaat door het niet kunnen verkopen van het een en ander wel gigantisch omhoog. Mijn steenproductie was grotendeels afhankelijk van aankopen en met een tekort aan steen kan ik alleen hout uitgeven. Er is maar 1 gebouw dat enkel hout nodig heeft en dat zijn houthakkers.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

met voedsel heb ik al het nodige goud binnen gehaald maar ik zorg wel dat er genoeg in opslag blijft.
Hout en steen kom ik regelmatig tekort en ik vind het zonde om het duur in te kopen.
Dan upgrade ik liever wat langzamer zodat ik alles zelf op orde heb.
zo heb ik momenteel een overschot aan ijzererts maar dat werk ik wel weg door de smelterij te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds de updates kan ik niet meer voor de engelse taal kiezen, hebben jullie daar ook last van? :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
heb sinds de update alleen dat het klokje van last tick foute tijd aangeeft als ik in het eilandje ervoor heb,klik ik een gebouw aan is het weer goed

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 17:50
Kennelijk vinden ze mij aardig, ze hebben mij zomaar Premium user gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
alle nieuwe leden krijgen voor een bepaalde tijd een premium acount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ah, zoiets dacht ik al wel, ik kon er alleen niks over terug vinden.

Wat ik minder fijn vind is dat wanneer ik AoP een tijdje open hou, iedere keer een melding krijg dat er een trojan gedownload wordt. Ik heb het een tijdje aangezien en gekeken waar het vandaan kwam, maar het lijkt er toch wel erg sterk op dat het vanaf AoP komt, zal wel via een van die banners komen.

Even een greep uit de logfile van mijn virusscanner:

C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\1KL7ZC7N\srvmms[1].exe
probably a variant of Win32/Dialer trojan

http://d.mettere.net/a412/a571.php?m=0&b=779&c=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

psychiat0r schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:10:
Ah, zoiets dacht ik al wel, ik kon er alleen niks over terug vinden.

Wat ik minder fijn vind is dat wanneer ik AoP een tijdje open hou, iedere keer een melding krijg dat er een trojan gedownload wordt. Ik heb het een tijdje aangezien en gekeken waar het vandaan kwam, maar het lijkt er toch wel erg sterk op dat het vanaf AoP komt, zal wel via een van die banners komen.

Even een greep uit de logfile van mijn virusscanner:

C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\1KL7ZC7N\srvmms[1].exe

http://d.mettere.net/a412/a571.php?m=0&b=779&c=3
Zal er eens een scan overheen gooien hier dat is verontrustend nieuws :/

pc volledig gescant en niets van deze software gevonden mischien zal je het toch moeten zoeken in reeds eerder geinstalleerde software.

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 05-08-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoop toch dat ze de engels taal snel weer aanzetten... duits ben ik niet zo sterk in. :|

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me schrijft zich in op het topic terwijl hij nog steeds stiekem de hele productie op orde aan het zetten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hmmz, hoe krijg ik dat grafisch pakket aan de gang?!
Heb al op meerdere forums gezocht.... nada noppes.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Downloaden, uitpakken in een map op je harde schijf, en vervolgens hier - http://bananabay.feenix.de/LobbySetPath.php - het genoemde bestand (Feenix-upload.gif) selecteren en uploaden. Dan staat het pad automatisch ingesteld en worden de graphics van je harde schijf getoond ipv vanaf de server.

Speel dan wel met Firefox want die is met deze oplossing echt stukken sneller dan IE.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kunnen jullie alweer spelen dan?

Ik krijg nog steeds dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
FreeMarker template error!

Expression chosenIsle.name is undefined on line 279, column 54 in WEB-INF/fm/templates.ftl.
The problematic instruction:
----------
==> if-else  [on line 279, column 49 in WEB-INF/fm/templates.ftl]
 in user-directive tpl.interface [on line 12, column 9 in WEB-INF/fm/isle_new.ftl]
----------

Java backtrace for programmers:

Volgens mij is het gekomen sinds ik een colony heb en niet per se sinds de patch. Het probleem is dat m'n island wit is in zowel IE als Firefox. Klik ik dan op het logout knopje, dan laad 'ie wel het island zien. 8)7

Als ik op Nee klik, dat ik niet wil uitloggen, dan laad 'ie de normale hoofdpagina weer en is 'ie weer wit...

edit:

Het is nu weer opgelost :)
Zie ook de aantekening die bij het nieuws in de lobby is gemaakt door de ontwikkelaars. Daar had dit probleem ook mee te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 06-08-2006 04:30 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Hebben jullie er ook nogsteeds last van dat dat last tick klokje niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krijg je met zo'n naam heh..... :P
Maar ik heb er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan de franse guild ook ff in de SP vermeld worden. bvb

Guild naam: Nations of Allies
Admin: Mad_Max234
Members: 10
Eiland Tag: [NoA]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
De link in de SP naar de reistijden berekener werkt niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door jip_86 op 06-08-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb me ook maar geregistreerd, en al een leuk beginnetje gemaakt. Ik heb nu 8 lvl 2 farms, 8 lvl 2 woodsman, 9 lvl 1 quarry, 3 lvl 2 huizen, lvl 2 acedamy en lvl 3 government. Iemand nog tips hoe ik verder kan gaan? Ik ben nu langzaam bezig naar diplomacy maar ik denk dat ik eerst mijn farms allemaal nog een lvl hoger doe omdat ik steeds workers tekort kom :(.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ben weer terug van vakantie, genoeg gold zeg maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:00
GoUdViS schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:52:
Ik heb me ook maar geregistreerd, en al een leuk beginnetje gemaakt. Ik heb nu 8 lvl 2 farms, 8 lvl 2 woodsman, 9 lvl 1 quarry, 3 lvl 2 huizen, lvl 2 acedamy en lvl 3 government. Iemand nog tips hoe ik verder kan gaan? Ik ben nu langzaam bezig naar diplomacy maar ik denk dat ik eerst mijn farms allemaal nog een lvl hoger doe omdat ik steeds workers tekort kom :(.
Momenteel heb ik een tiental huizen en daar heb je meestal een tekort aan. Food is voor het aannemen van mensen en huizen voor meer mensen. Dus ik denk op het eerste gezicht dat je meer huizen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

cardinal808 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:16:
[...]

Momenteel heb ik een tiental huizen en daar heb je meestal een tekort aan. Food is voor het aannemen van mensen en huizen voor meer mensen. Dus ik denk op het eerste gezicht dat je meer huizen nodig hebt.
Ik bouw nog 2 huizen erbij, die allebei naar lvl 2 geeft weer ruimte voor 120 extra werkers. Mijn farms staan op lvl 3 nu en mijn volgende upgrade worden de quarry's aangezien ik vet veel steen voor die acedemy nodig heb.

Is het trouwens ook interesant om Ore Mining ( Ore Mines ) of The Art Of Brewery ( Tavern ) te onderzoeken? In de manual staat dat Ore Mining in het begin niet zo boeiend is, maar dat je het wel kan verkopen voor gold. Hoe werkt dat dan?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
GoUdViS schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:43:
[...]
Is het trouwens ook interesant om Ore Mining ( Ore Mines ) of The Art Of Brewery ( Tavern ) te onderzoeken? In de manual staat dat Ore Mining in het begin niet zo boeiend is, maar dat je het wel kan verkopen voor gold. Hoe werkt dat dan?
Ten eerste wordt een Ore mine behoorlijk belangrijk. Daarnaast kan je in het begin beter Food verkopen.

Een tavern heb je nodig om Kapiteins aan te nemen, die heb je nodig om schepen te kunnen besturen. Voor een schip heb je o.a 5.000 iron nodig. Voor 5000 iron heb je 25.000 Iron ore nodig (en 50.000 hout) , dus misschien wel interresant.

Om spullen te kunnen verkopen heb je trouwens een Branche office (kontor in techtree) nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 07-08-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Leuke bugs hoor nu met die nieuwe update:

- ik heb al een steenmijn op niveau 15 terwijl dit nog niet mag (moet ik nog voor onderzoeken), komt waarschijnlijk doordat ik deze mijn een aantal keer in wachtrij had gezet
- je kunt onderzoeken en dan ook nog je academie upgraden via het overzicht van alle gebouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
ff 2 vraagjes, waarom is ijzer zo rete duur? :P
en hoeveel ijzergieterijen raden jullie me aan, 1 of 2?
en hoeveel oremines raden jullie me aan (met 9 plaatsen om te verdelen tussen stone en ore...)

[ Voor 31% gewijzigd door Game Error op 07-08-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmm. lukt iemand anders het wel om items te verwijderen uit de wachtrij?

@Game Error:

Ik heb tot nu toe 1 ijzergieterij.. zo snel mogelijk neergezet en die laat het ijzer binnendruppelen.. kan toch nog lang niet een boot maken. Oremines doe ik ook niet zo veel...steen is (zeker in het begin) belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
ik wil dus wel een boot gaan bouwen alleen de ijzerprijs staat veel te hoog voor mij, dus ik heb 2 gietrijen en 3 mijnen, morgenochtend moet ik ze maar flink upgraden, ik heb nu geen grondstoffen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Volgens mij hebben ze het plaatsen van opdrachten in de wachtrij aangepast, nu moet je genoeg grondstoffen hebben voordat je ze er in kunt zetten.... voorheen maakte dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Laatst online: 07:48
Ik ben nu ook paar dagjes bezig. Ik snapte eerst niet waarom er geen mensen voor me gingen werken omdat ik wel mensen had.
Je moet Arbeiter rekrutieren MAX klikken. Dan koop je ze met eten, en kan je ze aan gebouwen aanwijzen.

Edit: waar moet ik dat grafisch pakket opslaan?

http://bananabay.feenix.de/LobbySetPath.php
Als ik op deze site dit instel:
file://C:/Documents and Settings/xxxxxx/Bureaublad/pirat/gfxpackage/

Krijg ik falscher pad.

C:\games\feenix\gfxpackage\Feenix-Upload.gif werkt ook niet.

Zonealarm en kaspersky staan uit.

[ Voor 42% gewijzigd door enermax op 08-08-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Vraagje, weet iemand wat er allemaal voedsel verbruikt, heb nu -33 voedselverbruik en geen mensen die nog een plekje moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 20:03
Wanneer je populatie hoger is dan 500 mensen dan moet je upkeep betalen in de vorm van voedsel.
Het is dus niet voor de nog niet toegewezen arbeiders, maar voor iedereen. ;)

Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

ah. tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kun je via Branch Offers op een hoger level traden tussen je eilanden?

-of-

Moet je per se met schepen die 5000 vervoeren en veel te langzaam varen de resources van je subeilanden naar je main-eiland brengen? Althans, dat lijkt me het handigst...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
lvl'en van je kontor heeft geen enekele zin. Alleen een aantal extra punten. De enige manier om tussen je eilanden te handelen is helaas met en schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

PromWarMachine schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:14:
Kun je via Branch Offers op een hoger level traden tussen je eilanden?

-of-

Moet je per se met schepen die 5000 vervoeren en veel te langzaam varen de resources van je subeilanden naar je main-eiland brengen? Althans, dat lijkt me het handigst...
Er zijn ook boten die meer dan 5000 kunnen vervoeren. Ik kan ze nu bouwen waar 50.000 spulletjes inkunnen. Kost echter wel:

1.200.000 Wood
60.000 Gold
30.000 Iron
42.000 Ropes

Nog eventjes doorsparen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

En je op ijzer (en rope) richten en dat vervoeren. Dan vervoer je met dezelfde capaciteit de meeste waarde. 5000 ijzer is 50000 gold waard. Maar hoe je het ook wendt of keert, schepen bouwen blijft een kwestie van sparen, want het loopt in de 10k-en ijzer en rope en 100k a mln-en hout. Voordat je dat in enkele tikken bij elkaar hebt, ben je een paar tikken verder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen
Ik speel dit nu ruim een week, maar et schiet nog niet echt op :)
Net mijn een wietplantage gebouwd.

Maar ik vroeg me af of ik bij de guild kan? (als die er is op Bananabay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
alle info voor het joinen van de guild staat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoeveel hout produceren mensen met meer dan 1 schip?

Ik wil m'n vloot best uitbreiden, maar ik produceer volgens mij veel en veel te weinig, waardoor ik meer dan 24 uur moet wachten op een nieuw schip.

Ik heb nu 1 schip en produceer op m'n hoofdeiland dit:

code:
1
2
                Wood       Food       Stone      Ertz      Hemp   Iron     Robes
Total per tick  1678       1584        1025       0        -30      60       50

Food verkoop ik 30000 stuks per 6 uur (productie in 6 uur: 38016), want dat heb ik amper meer nodig.

offtopic:
Oh en ik heb me ook maar eens op het GoP forum geregistreerd. Nu ik wat subeilandjes heb, kan ik wel wat extra bescherming gebruiken. :P

[ Voor 16% gewijzigd door PromWarMachine op 09-08-2006 12:24 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
PromWarMachine schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:22:
Hoeveel hout produceren mensen met meer dan 1 schip? Ik wil m'n vloot best uitbreiden, maar ik produceer volgens mij veel en veel te weinig, waardoor ik meer dan 24 uur moet wachten op een nieuw schip.
Momenteel heb ik twee schepen en produceer momenteel 2700 hout per tick. Dus om de 18 uur kan ik een schip bouwen. Kan nog meer, maar ben al tijden mijn hout productie aan het uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Volgens mij ligt het plat? Ik kan tenminste niet meer inloggen en nu is zelfs http://www.ageofpirates.co.uk/ niet meer bereikbaar. Gebeurt dat wel vaker?

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Ik kan over 8 uur mn eerste schip maken, met een houtproductie van 3000 per uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:25:[...]Momenteel heb ik twee schepen en produceer momenteel 2700 hout per tick. Dus om de 18 uur kan ik een schip bouwen. Kan nog meer, maar ben al tijden mijn hout productie aan het uitbreiden.
Ik zit nu rond de 3000 hout per tick op mijn hoofd eiland en heb 3 schepen varen.

Als je gaat zitten wachten tot je genoeg hout hebt dan duurt het veel te lang. Ik heb een groot deel van mijn productie op ijzer gezet. Het overschot verkoop ik en daar koop ik dan weer hout van. Gisteren 10K ijzer verkocht voor 50K goud en meteen 300K hout gekocht voor mijn volgende boot, dit koste maar 100K goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

Ik zit nu rond de 3000 hout per tick op mijn hoofd eiland en heb 3 schepen varen.

Als je gaat zitten wachten tot je genoeg hout hebt dan duurt het veel te lang. Ik heb een groot deel van mijn productie op ijzer gezet. Het overschot verkoop ik en daar koop ik dan weer hout van. Gisteren 10K ijzer verkocht voor 50K goud en meteen 300K hout gekocht voor mijn volgende boot, dit koste maar 100K goud.
Hoeveel ijzermijnen heb je dan? Ik namelijk 3 en heb niet zo snel 10k ijzer 'over'. :o

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

strak plan, miss ook maar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Doet age of pirates het nu niet of zo? ik krijg bij het laden n error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Game Error schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:38:
Doet age of pirates het nu niet of zo? ik krijg bij het laden n error
Nu doet de hele site het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:56:[...]
Hoeveel ijzermijnen heb je dan? Ik namelijk 3 en heb niet zo snel 10k ijzer 'over'. :o
Op mijn hoofd eiland heb ik nog 3 steen mijnen, de rest is allemaal ore. Ik ben mijn hout en smelterijen nog aan het upgraden maar ik produceer daar op dit moment 100 ijzer per tick.

Verder heb ik nog 4 andere eilanden waarvan er 2 ook ijzer produceren. Een eiland heeft rond de 14 ore mijnen en de andere ongeveer 7. Vanaf het ene eiland doe ik niets anders dan het ijzer transporteren naar mijn hoofd eiland. Het andere eiland maakt wapens en kanonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Klinkt interessant. Zo'n strategie had ik nog helemaal niet bedacht. Beveilig je die andere eilanden ook?

Ik heb nu een opdracht gedaan om 150.000 wood te kopen, daar koop ik dan weer een schip van. 'k Twijfel alleen nog of het een goedkoop of een wat duurder schip moet worden. 5000 per keer vervoeren tussen je eilanden lijkt me erg weinig. Kan me ook concentreren op continue nieuwe eilanden coloniseren. Moeilijk spel is het. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik kan al geruime tijd een schip bouwen alleen twijfel ik vaan wat ik zal gaan bouwen.
Nu ben ik voornamenlijk bezig mijn economie stabiel en krachtig aan het maken en vooral mijn productie aan het upgraden.

Echt slecht doe ik het nu niet maar om bijvoorbeeld een ander eiland te bezetten wat zou ik ongeveer nodig hebben en hoeveel schepen en manschappen moet ik daarbij inzetten?

Want momenteel kan ik best wel een spreiding van mijn goederen gebruiken.
Het grootste wat ik nu kan bouwen is een barke en na ontwikkeling van de universiteit kan ik ook een flute bouwen met aan aardig laadvermogen.
Zijn hier ook al mensen een schip kwijtgeraakt doordat ze een verkeerde tegenkwamen.
Vind het nogal zonde als ik een goed schip kwijtraak terwijl ik bepaalde resources toch wel hard nodig heb op mijn eiland zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Op dit moment ligt mijn production wel lekker:
wood 2230, food 1397, stone 1055, ore 240, hennep 100, iron 30, rope 20 per tick.

En ik heb nog geen schip. Ik probeer eerst een lekkere economie op te bouwen. Op dit moment vind ik mn wood production wel goed liggen, ik probeer nu ore op te krikken zodat ik na wat updates mn ijzerproductie kan opschroeven. Daarna ga ik nog mn hennep en rope pushen, zodat ik na het eerste schip geen eeuwigheid moet sparen voordat ik een ander schip kan bouwen.

Maar ook gelijk een vraag: is het handig om bij het koloniseren je schip uit te rusten met kanonnen? In een Pinnace is plaats voor 8 lichte kanonnen, maar als ik op mn nieuwe kolonie toch niets meer dan grond aantref, lijkt me het overbodig om kanonnen aan boord te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Steenmijnen moet je vervangen door ijzermijnen. Die zijn lucratiever, zelfs als je ijzer verkoopt via je Kontor en steen inkoopt:

Stel:
9 steengroeves op lvl30
Dat zijn 9*30*5 = 1350 workers
Dat is 1350*3 = 4050 steen per tick
Dat is 4050*.25 = 1012.5 gold per tick (via Kontor)

Stel:
9 ertsmijnen op lvl 30
Dat zijn 9*30*5 = 1350 workers
Dat is 1350*2 = 2700 erts per tick
Dat is 2700*1 = 2700 gold per tick (via Kontor)

Erts als handelswaar is dus 2,67 maal zo lucratief als steen.

Zelfs als je geen erts maar steen nodig hebt, is het nog het lucratiefst om voor erts te gaan: voor 2700 gold kun je 5400 steen kopen. Dat is 1350 steen per tick meer dan wanneer je steen direct zou produceren, oftewel 1 ertsmijn = 1.33 steengroeve.

Let er wel op dat je 1 steengroeve overhoudt omdat je een lvl 5 steengroeve nodig hebt als "prerequisite" voor ertsmijnen. Dit geldt ook als de ertsmijnen reeds gebouwd zijn.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Voor degenen die Duits kennen en het spel spelen:
http://feenix.de/jobs.php
Übersetzer
Wir suchen Personen, die idealerweise der deutschen Sprache mächtig sind aber eine andere Muttersprache besitzen. Folgende Sprachen werden noch gesucht:
* Holländisch

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
Onze guild heeft al een vertaling klaarliggen. Moet alleen nog nagekeken worden en dan sturen we hem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice, ze mogen de engelse vertaling eerst wel even aanslingeren. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meestal hebben de makers van het spel language files e.d. of zelfs een speciale vertaaltool. Ik zou juist contact met ze opnemen. En aangezien het bij 'Jobs' staat is er misschien nog wat geld uit te slepen, of een aantal premium accounts oid :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
beste mortrax, lees je uberhaupt wel? 1 post onder je vorige post staat het antwoord al :)
Er zit al tig manuren werk in. De final version ligt nu bij mij om gereviseerd te worden.
En ja dat is een xml file. Alles al met Feenix besproken en is in samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

Het gaat niet geweldig. Er zijn zojuist een paar mensen opgestapt uit het gilde en er loopt nog een wat uit de hand gelopen discussie.

Mijn mening over hoe het spel ontwikkeld wordt: Ik snap dat het spel beta is, maar dat betekent niet dat je iedere update maar ongetest naar je users moet flikkeren. Dat kan alleen als het aantal users < 1 is en je het niet beta maar v -0.001 alpha 1 pre1 ofzo noemt ;). Nu zit er dus de zoveelste bug in het spel, maar deze keer is het menes (laat even in het midden wat precies), want sommigen kunnen er flink van profiteren. Ikzelf (helaas of wellicht niet helaas) niet, maar daar lig ik niet direct wakker van.

Even afwachten wanneer Feenix met een fix komt en wellicht belangrijker, of er meer maatregelen volgen. En even gaan koken en eten... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jazzper schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:36:
beste mortrax, lees je uberhaupt wel? 1 post onder je vorige post staat het antwoord al :)
Er zit al tig manuren werk in. De final version ligt nu bij mij om gereviseerd te worden.
En ja dat is een xml file. Alles al met Feenix besproken en is in samenwerking.
d:)b

Maar dat was niet in op te maken uit de post net onder mijn post zeg maar ;)

Maar wordt dat een keuze mogelijkheid bij het inloggen om voor de Nederlandse taal te kiezen, of is het voor een totaal nieuwe Nederlandse server? Ik neem aan het eerste?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
het eerste. Alleen Jazzper moet eens van z'n luie reet komen en dat bestand nakijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Ik heb mij zojuist geregistreerd, maar elke keer als ik wil inloggen krijg ik de volgende melding:
'Dude 55' ist auf 'Banana Bay' nicht als Spieler angemeldet! Versichert Euch bitte, dass Ihr bei der Wahl der Spielwelt, in die Ihr Euch einloggen wollt, nicht die falsche erwischt habt! Falls Ihr Euch wirklich für diese Spielwelt anmelden wollt, nutzt die Registrierung auf www.feenix.de!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
probeer je nog eens aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Dan zegt het systeem dat de nick al vergeven is (logisch, ik had die ook aangevraagd).
[B10013] Der Nick "Dude 55" ist bereits vergeben, bitte registriert Euch unter einem anderen Namen.
Ik zal me dan nog maar is registreren onder een andere nick? 8)7

edit:
[B10014] Die Email-Addresse "xxx@gmail.com" ist bereits vergeben.
Zucht... :?

[ Voor 67% gewijzigd door Mombasa op 09-08-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
Na het aanmelden krijg je als het goed is een activeringsemail. Heb je die al binnen en op die link geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Conglacio schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:31:
Na het aanmelden krijg je als het goed is een activeringsemail. Heb je die al binnen en op die link geklikt?
Ja, ik heb (als het goed is) alle stappen ondernomen om normaal aan te melden. Ik heb ook al een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar met het nieuwe wachtwoord heb ik hetzelfde resultaat.

w00t, ik zit vandaag een jaar op GoT aangemeld *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Mombasa op 09-08-2006 22:26 ]

• Troetelbiertje
Dan zou ik even aanmelden op hun forum en aangeven dat je wat probleempjes hebt met aanemlden :)

Weet het eerlijk gezegd ook niet.

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Ongetwijfeld om een domme vraag maar het antwoord kan ik hier en ook op feenix niet vinden: Heeft het uberhaupt zin om meerdere depots (ongeacht het level) te bouwen. Vergroot dat echt je opslagcapaciteit want ik heb idee dat het helemaal niks uitmaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door De Uitsmijter op 10-08-2006 10:41 . Reden: typo ]

• nnk

nnk

simulacrum schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:39:
Nu zit er dus de zoveelste bug in het spel, maar deze keer is het menes (laat even in het midden wat precies), want sommigen kunnen er flink van profiteren. Ikzelf (helaas of wellicht niet helaas) niet, maar daar lig ik niet direct wakker van.

Even afwachten wanneer Feenix met een fix komt en wellicht belangrijker, of er meer maatregelen volgen. En even gaan koken en eten... :Y)
Volgens mij heb ik 'last' van die bug. Ik heb alleen geen idee hoe of waarom.

Iets met koloniseren en geld?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
nnk, klopt, maar:

Feenix overeenkomst §8,
Citaat:

§8 Bugs und Spielfehler

1) Bugs und Spielfehler sind sofort dem Support über support@feenix.de mitzuteilen. Hierbei ist es nebensächlich, ob es sich um einen für den Spieler positiven oder negativen Bug handelt. Das Ausnutzen von Bugs ist untersagt.

2) Die Verbreitung von Bugs außerhalb der Kanäle die dem Support der Spieler dienen (z.B. Bug-Forum) und/oder der Aufruf zur Nutzung, bzw. das bewusste Ausnutzen von Bugs führen in jedem Fall zur Sperre aller beteiligten Accounts

Hinweis: Ziel ist ein möglichst fehlerfreies Spiel. Die Spieler sind angehalten durch aktive Mithilfe bei der Bugsuche dazu beizutragen. Jedoch ist das Ausnutzen von Bugs und evtl. daraus resultierenden Spielvorteilen untersagt.
je mag er dus geen gebruik van maken. Ze zijn er nu mee bezig het op te lossen. Maak je er toch gebruik van kan je gebanned worden. Er loopt intern bij GoP ook een leuke discussie over op het forum die we zeker niet naar hier gaan verplaatsen!!!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Heb me aangemeld op GoP en ingame een bericht gestuurd naar Yoshimitsu.
Is dit juist of had ik een bericht naar Jazzper moeten sturen?

• mithras
  • Niet online
parpes schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:42:
Heb me aangemeld op GoP en ingame een bericht gestuurd naar Yoshimitsu.
Is dit juist of had ik een bericht naar Jazzper moeten sturen?
Volgens de TS:
Oh boy! Ik wil lid worden!
Dat kan. De procedure is als volgt:
De nieuweling ben jij, de lezer
De recruiter is Yoshimitsu (nick=Meow hier op GoT overigens)
De guildleader is Jazzper

1. nieuweling registreert na lezen GoT topic zich op het AoP forum
2. nieuweling stuurt IGM bericht naar de recruiter
3. recruiter taxeert of nieuweling toegelaten wordt op grond van de eisen
4. recruiter geeft nieuweling full access op het forum

5. nieuweling stelt zich voor in het Ledenbeheer gedeelte (eis!)
6. gedurende week proeftijd beoordelen recruiter en guildleader en al dan niet de leden nieuweling.
7. na goedkeuring geeft guildleader ingame GoP invite af.
Dus diplomacy ontwikkelen -> Yoshimitsu IGM'en om GoP forum access -> voorstellen -> Jazzper IGM'en voor request op GoP te joinen.

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Mithras86 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:47:
[...]

Volgens de TS:
[...]
Dus diplomacy ontwikkelen -> Yoshimitsu IGM'en om GoP forum access -> voorstellen -> Jazzper IGM'en voor request op GoP te joinen.
Dus toch, dacht ergens te hebben gelezen dat het anders moest....stom

• nnk

nnk

Jazzper schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:14:
nnk, klopt, maar:

Feenix overeenkomst §8,

[...]

je mag er dus geen gebruik van maken. Ze zijn er nu mee bezig het op te lossen. Maak je er toch gebruik van kan je gebanned worden. Er loopt intern bij GoP ook een leuke discussie over op het forum die we zeker niet naar hier gaan verplaatsen!!!
Ja ok. Gelijk heb je (en feenix natuurlijk). Maar ik kom er nu pas achter dat het een bug is.

Toen ik mijn eerste ship kocht ben ik gaan coloniseren en nu vraagt mijn guildleader waar ik al het geld vandaan haal. Dus ik had helemaal niet door dat dat zo werkte en dat ik van een 'bug' aan het profiteren was. Overigens heb ik ook geen idee hoe ik ervan af kom.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Erm ja, dat 'probleem' heb ik dus ook. Ben pas gaan coloniseren na de patch en heb nu 5 sub-eilanden. Hoeveel gold had me dat normaal gekost?

Geen idee hoe ik het moet oplossen...

Dividend for Starters

• Cardinal
PromWarMachine schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:40:
Erm ja, dat 'probleem' heb ik dus ook. Ben pas gaan coloniseren na de patch en heb nu 5 sub-eilanden. Hoeveel gold had me dat normaal gekost?

Geen idee hoe ik het moet oplossen...
nnk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:17:
[...]
Ja ok. Gelijk heb je (en feenix natuurlijk). Maar ik kom er nu pas achter dat het een bug is.

Toen ik mijn eerste ship kocht ben ik gaan coloniseren en nu vraagt mijn guildleader waar ik al het geld vandaan haal. Dus ik had helemaal niet door dat dat zo werkte en dat ik van een 'bug' aan het profiteren was. Overigens heb ik ook geen idee hoe ik ervan af kom.
Het is een bug ik heb er ook "last" van. Helaas kan alleen Feenix die oplossen. Ik heb momenteel ook 5 sub-eilanden en dat zou 905.000 gold gekost hebben.

Verwijderd

De Uitsmijter schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:41:
Ongetwijfeld om een domme vraag maar het antwoord kan ik hier en ook op feenix niet vinden: Heeft het uberhaupt zin om meerdere depots (ongeacht het level) te bouwen. Vergroot dat echt je opslagcapaciteit want ik heb idee dat het helemaal niks uitmaakt.
Probeer je eerste depot eerst helemaal vol te krijgen (15 lvls) ze worden op een gegeven moment wel duur maar als je je productie een beetje op orde hebt maakt dat niets uit

Daarna kun je altijd nog een 2e depot kiezen

• Game Error
Ik heb dus net een eiland gekoloniseerd he, maar dat eiland bevalt me niet, ik heb er nog niks op gebouwd, is het nu nog mogelijk om een ander eiland te zoeken en deze op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
De Uitsmijter schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:41:
Ja, een 2e depot is mogelijk en met de informatie die ik heb, kun je deze extra capaciteit ook daadwerkelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:20:
[...]

Probeer je eerste depot eerst helemaal vol te krijgen (15 lvls) ze worden op een gegeven moment wel duur maar als je je productie een beetje op orde hebt maakt dat niets uit

Daarna kun je altijd nog een 2e depot kiezen
Ik weet niet hoeveel een upgrade van lvl14 naar 15 kost, maar zeker veel meer dan een nieuw depot neerzetten. Als je op gegeven moment je depotgrootte overschrijdt, en geen upgrade wil/kan betalen, kan je makkelijker een plaatsje inleveren en een nieuwe neerzetten ;)

Ik heb nu 1 lvl9 depot, ga zo naar lvl10. Maar daarna bouw ik lekker een nieuw depot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je moet je nieuwe depot dan eerst weer tig keer upgraden om de gewenste extra capaciteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Ik heb 6 depots inmiddels, niet helemaal handig heb ik inmiddels door maar het is dus zonder problemen mogelijk meerdere depots te bouwen en de totale opslagruimte neemt ook met ieder depot toe.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithras86 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:21:
[...]

Ik weet niet hoeveel een upgrade van lvl14 naar 15 kost, maar zeker veel meer dan een nieuw depot neerzetten. Als je op gegeven moment je depotgrootte overschrijdt, en geen upgrade wil/kan betalen, kan je makkelijker een plaatsje inleveren en een nieuwe neerzetten ;)

Ik heb nu 1 lvl9 depot, ga zo naar lvl10. Maar daarna bouw ik lekker een nieuw depot :)
vergeet niet dat je met een level14 nar 15 upgrade van je depot ineens 1.4 miljoen plekjes bij krijgt, en dat een nieuw depot je er maar 7000 op levert. Minder depots is naar mijn gedacht zelfs beter, dan kan je meer productie op je eiland neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis volgens mij dan, als je naar kosten/opslagcapaciteit kijkt, zelfs goedkoper om hem naar lvl15 te gooien dan een nieuwe te bouwen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste