[Browser MMOG] Feenix: Age of Pirates - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 10:30
Erts levert weliswaar meer op dan steen per werker, maar het is wel veel duurder per level upgrade. Ik weet niet precies waar de omslagfactor ligt. Heeft er iemand een overzicht met de bouwkosten van de verschillende gebouwen online? dan bereken ik vanmiddag wel even wat een ideaal moment is om je steenmijnen af te breken. Ik heb het idee dat ik dit zelf veel te snel heb gedaan (heb op mijn kolonies steeds 2-3 steenmijnen gemaakt en de rest erts.) Zit nu dus overal regelmatig met een tekort aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:30:
Ben nu ook tijdje bezig, maar wil nu ander eiland koloniseren. Ik heb inmiddels een pinasse met matrozen en kapitein, maar ik heb gelezen dat je een brief nodig hebt om een eiland te koloniseren. Waar kan ik dez brief kopen?
die brief kan je kopen in je haven op het moment dat je je schip het commando geeft om uit te varen. je klikt dan op "koop de brief" waarna op die plek de optie verschijnt om te koloniseren

[ Voor 42% gewijzigd door Turiya op 21-08-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turiya schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:09:
[...]

die brief kan je kopen in je haven op het moment dat je je schip het commando geeft om uit te varen. je klikt dan op "koop de brief" waarna op die plek de optie verschijnt om te koloniseren
Maar hoe kan ik mijn schip laten uitvaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die marktplaats? Daar snap ik nog niets van.. heb 80.000 food te koop staan, en wil graag steen kopen, dat heb ik ook aangegeven. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Steenmijnen breek je af wanneer je al een beetje redelijke productie hebt. Je moet namelijk in staat zijn om de erstmijnen te ontwikkelen. Omslagpunt is lastig te zeggen, omdat ik nu mijn kolonies steun met schepen die grondstoffen vervoeren. Het is meer een gevoel en let wel dat je maar 1 keer per 6 uur kan handelen om steen in te kopen. Zeker in het begin is het handiger om de steenmijnen te lvl-en. Kan je zonder er naar om te kijken steen voorraad opbouwen en die gebruiken voor de opbouw. Erst voorraad opbouwen is ook mogelijk, maar dan kan je pas weer opbouwen na het handelen. Heb je wel netto meer steen tot je beschikking.

Het kopen en verkopen op de kontor is vrij simpel. 80000 food levert bijvoorbeeld 11428 goud op. Daar kan je dan weer 22856 steen van kopen. Bereken dit goed, want anders loopt de handel niet goed. Wat het oplevert en kost staat in het overzicht in de kontor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe werkt die marktplaats? Wanneer wordt het verhandeld? En wat betekend: Art bei jeder Ankunft handeln?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Het wordt om 0:00, 6:00, 12:00 en 18:00 (meestal iets later) verhandeld.
bei jeder ankunft handeln betekent dat je het elke keer wilt doen, in plaats van de standaard eenmalige trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zou de maker van de startpost eens een poll kunnen maken over wie eventueel bereid is te betalen voor de game?
Op basis van deze gegevens kan je namenlijk vaststellen of de guild nog wel effectief zal zijn namenlijk.

Verder heb ik mijn eerste eiland bezet en ben ik met mijn 2e bezig welke vanmiddag om 15:30 bezet zal zijn.
Ik hoop dat het een beetje een fatsoenlijk eiland is want mijn eerste gecapte eiland vind ik nogal tegenvallen qua bouwruimte.

Ik hoop binnenkort een fleute te kunnen bouwen zodat ik resources heen en weer kan varen tussen mijn eilanden omdat mijn schalupe een beetje aan de krappe kant is voor dergelijke werkzaamheden.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dan kan je beter meerdere Shaluppes bouwen. Om een Flute te kunnen bouwen moet je zoveel upgraden dat je daarmee al een paar schepen had kunnen bouwen.

Het niet gratis zijn van het spel hoeft niet een echt probleem te kunnen zijn. Naarmate je sterker wordt is het spel ook trager. Zo heb ik een excel sheet waar ik al een aardig overzicht heb van al mijn eilanden. Al moet ik toegeven dat het eilanden overzicht niet zonder veel handwerk nagemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

kiddyl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:38:
Dan kan je beter meerdere Shaluppes bouwen. Om een Flute te kunnen bouwen moet je zoveel upgraden dat je daarmee al een paar schepen had kunnen bouwen.

Het niet gratis zijn van het spel hoeft niet een echt probleem te kunnen zijn. Naarmate je sterker wordt is het spel ook trager. Zo heb ik een excel sheet waar ik al een aardig overzicht heb van al mijn eilanden. Al moet ik toegeven dat het eilanden overzicht niet zonder veel handwerk nagemaakt kan worden.
Ik heb de mogelijkheden om deze te bouwen het gaat mij om het heen en weer pendelen tussen mijn eilanden met resources.
En dan is een laadcapaciteit van 100000 toch wel lekker ipv 12000 wat ik nu heb.
Met de schalupe bezet ik momenteel eilanden en wanneer er 1 bezet is ga ik naar de volgende toe omdat ik goud genoeg heb momenteel.
Dan kan ik namenlijk meerdere eilanden op gaan bouwen.
Zijn er al tweakers die te maken hebben gehad met vijandelijkheden van andere spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37

Vos

AFCA

Ga dan voor de barke? 2x zo snel en 50.000 capaciteit. Tenzij je eilanden dichtbij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik wil die poll best aanmaken maar zie het nut er niet van in. Vind het persoonlijk ook niet zo'n issue to be honest.

man druk met RealLife(tm) stuff.. weinig in kunnen loggen/bijwerken. Excuses daarvoor :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vos schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:43:
Ga dan voor de barke? 2x zo snel en 50.000 capaciteit. Tenzij je eilanden dichtbij elkaar liggen.
idd is een idee ja dat had ik nog niet overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

Q-bone

Dusss...

Het is zo dat een schip 45 minuten (3) ticks nodig heeft om de haven uit te gaan. Daarna geldt de snelheid pas... of te wel, wanneer je eilanden heel dicht bijelkaar liggen maakt het niets uit wat de snelheid van je schip is.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Q-bone schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:00:
Het is zo dat een schip 45 minuten (3) ticks nodig heeft om de haven uit te gaan. Daarna geldt de snelheid pas... of te wel, wanneer je eilanden heel dicht bijelkaar liggen maakt het niets uit wat de snelheid van je schip is.
mijn eilanden liggen best ver bij mijn eiland vandaan heb vanmiddag om 15:30 een eiland gecapt en mijn schepen zijn vanavond om 21:30 pas weer terug dus het is de moeite waard

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:09:
Zou de maker van de startpost eens een poll kunnen maken over wie eventueel bereid is te betalen voor de game?
Op basis van deze gegevens kan je namenlijk vaststellen of de guild nog wel effectief zal zijn namenlijk.
Ik denk niet dat je op basis van de uitkomst van een poll hier op tweakers vast kunt stellen of de guild wel effectief zal zijn. Je neemt aan dat een guild met een hoop niet-premium spelers zwakker is dan een guild met meer betalers, correct ? Nogmaals, er zijn hele hoge spelers die niet eens betalen. Premium is vooral rustiger aan je ogen vanwege het gebrek aan reclame, verder scheelt het weinig. Je hebt iets minder overzicht, maar dat kan je compenseren door gewoon wat vaker rond te klikken.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
Inderdaad, je mist alleen wat overzichtsmappen, die je makkelijk zelf kan bijhouden. Het enige wat belangrijk is en mist op dat moment is de que die gebruikt kan worden.

Verwijderd

Dat overzicht moet je gewoon in je hoofd hebben...of je maakt gewoon even een excelletje waarin je alles neerzet. Om het voor mezelf wel overzichtelijk (en vooral leuk) te houden, blijf ik met een beperkt aantal eilanden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan iemand me een beetje vertellen in wat voor verhoudingen je ore en stone moet produceren? Ik heb nu 7 steenmijnen en 2 ore mijnen, maar ik weet niet of dat genoeg ore is? Ik begin het nu pas nodig te hebben, vandaar :)

Food heb ik genoeg, 40k ofzo, dus ik ga rustig farms afbreken voor visserijen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 25-08-2006 11:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Zodra je je het kan permitteren gooi je al je steengroeves eruit, op 1 na anders ben je de sjaak :) Dat hebben volgens mij de meesten (waaronder ik) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, dan hou ik het voorlopig op 7 steengroeves en 2 ertsmijnen, maar ik merk al wel dat die 2 ertsmijnen bijna niks opbrengen (2 erts per tick per worker :/)

Steen koop je later via de trading office, vermoed ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:16:
[...]

Ik denk niet dat je op basis van de uitkomst van een poll hier op tweakers vast kunt stellen of de guild wel effectief zal zijn. Je neemt aan dat een guild met een hoop niet-premium spelers zwakker is dan een guild met meer betalers, correct ? Nogmaals, er zijn hele hoge spelers die niet eens betalen. Premium is vooral rustiger aan je ogen vanwege het gebrek aan reclame, verder scheelt het weinig. Je hebt iets minder overzicht, maar dat kan je compenseren door gewoon wat vaker rond te klikken.
Het gaat er bij mij om dat ik als premium alles kan doen en als dit afgelopen is niet meer.
Stel je voor dat je je vloten niet meer aan kan sturen zoals ik eerder in het topic gelezen heb etc. etc.
Die reclame zal mij een rotzorg zijn maar ik wil wel gewoon alles kunnen doen wat ik altijd gedaan heb ten behoeve van de opbouw van mijn eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:40:
OK, dan hou ik het voorlopig op 7 steengroeves en 2 ertsmijnen, maar ik merk al wel dat die 2 ertsmijnen bijna niks opbrengen (2 erts per tick per worker :/)

Steen koop je later via de trading office, vermoed ik? ;)
Inderdaad.

1 worker produceert 2 erts, 2 erts levert 2 goud op, 2 goud levert 4 steen op
ipv
1 worker produceert 3 steen.

en, nog later:
25 workers produceren 50 erts twv 50 gold
25 workers produceren 100 hout twv 17 gold
van 50 erts en 100 hout maak je 10 ijzer twv 100 gold. dat is dus nog eens 50% meer goud uit je resources :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
je vloten niet meer aan kunnen sturen???? zo'n vaart loopt het niet hoor.
Ik heb Firefox adblock en dat werkt perfect. Mijn AoP is net zo clean als voorheen. Ik mis alleen 2 knoppen op de voorpagina. Nou ja boeie...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Lekker handig dat je wel troepen maar geen kapiteins mee kan laten reizen met schepen :'(

nu heb ik dus een boot liggen op een eiland zonder taverne en het goedkoopste wat ik kan slopen om die te bouwen is een stufe 14 woodcutter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Turiya schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:52:
Lekker handig dat je wel troepen maar geen kapiteins mee kan laten reizen met schepen :'(

nu heb ik dus een boot liggen op een eiland zonder taverne en het goedkoopste wat ik kan slopen om die te bouwen is een stufe 14 woodcutter 8)7
Wat dacht je van transport van bouwmatrialen naar dat eiland om vervolgens een taverne te bouwen? :)
Jazzper schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:21:
je vloten niet meer aan kunnen sturen???? zo'n vaart loopt het niet hoor.
Ik heb Firefox adblock en dat werkt perfect. Mijn AoP is net zo clean als voorheen. Ik mis alleen 2 knoppen op de voorpagina. Nou ja boeie...
Weer wat geleerd zie het gelijk weer positief tegemoed bedankt voor de tip.

Ik merk al wel nu ik wat eilanden aan het koloniseren ben en gelijktijdig aan het opbouwen ben dat de puntentelling aardig omhoog schiet.
Sinds 1 week ben ik aan het koloniseren en dat heeft mij in die ene week al ruim 15000 punten opgebracht voor het bezetten van 3 eilanden (nummer 4 komende nacht om 1:45).

Naarmate ik verder kom heb ik ook steeds een groot tekort aan hout want het upgraden kost ook het nodige.
Ben nu aktief aan het sparen op mijn hoofdeiland om een bark te kunnen bouwen of eventueel meerdere briggs of pinasses om tussen mijn eilanden te kunnen varen.
Vanaf welke upgrade kan ik kruiden,tabak en suikerriet verbouwen?
Ik kan dat doen op mijn nieuwe eilanden alleen geen idee hoe ik dat aan moet gaan pakken namenlijk.

Even aan de oprichters van het gilde:
Ben al enkele keren op het forum geweest maar ik heb het idee dat weinig mensen er gebruik van maken.
Er zullen natuurlijk ook wat technische onderhandelingen plaats moeten vinden of overleg tussen de leden met eventuele stemrondes over de te varen koers van het gilde.
Mischien een idee het forum qua overleg wat meer te promoten??

[ Voor 10% gewijzigd door Edwin van Cleef op 25-08-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forum wordt wel degelijk gebruik van gemaakt hoor, dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/AoP/eiland_klein.jpg
Klikbaar

Mijn eiland na een paar dagen spelen. Beetje op de goede weg? Ik kan opzich nu voor m'n eerste schip gaan bouwen, maar eerst ga ik maar 's m'n woodsmen upgraden, want het kost me 24 uur om voor het goedkoopste schip te gaan.

Ohja, ik heb nu zo'n kapitein in m'n tavern zitten, moet ik die maar meteen aannemen, of gaat hij nergens heen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Grrrrrene schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:09:
[afbeelding]
Klikbaar

Mijn eiland na een paar dagen spelen. Beetje op de goede weg? Ik kan opzich nu voor m'n eerste schip gaan bouwen, maar eerst ga ik maar 's m'n woodsmen upgraden, want het kost me 24 uur om voor het goedkoopste schip te gaan.

Ohja, ik heb nu zo'n kapitein in m'n tavern zitten, moet ik die maar meteen aannemen, of gaat hij nergens heen nu?
Mischien is het beter als je een pic van het eiland online zet dat je de coordinaten verwijderd.
Dit kan namenlijk voor eventuele vijanden de reden zijn je aan te vallen omdat ze nu de exacte lokatie weten en de eventuele sterkte.
Aangezien je nog geen leger hebt kan dit zo gebeurd zijn.

Ik heb zelf gewacht met het bouwen van een schip tot ik wat verder was.
Heb het eiland behoorlijk volgebouwd met visserij wat mij bij de verkoop van voedsel weer goudstukken opleverde.

het is iets van een persoonlijke keuze die je zal moeten maken en de mijne was allereerst veiligheid van eigen grondgebied voor zover mogenlijk.

Een kapitein aannemen kan verder geen kwaad bij mij is hij ook niet weggelopen namenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Coordinaten verwijderd. Ik zou zweren dat ik dat had gedaan, maar blijkbaar alleen in de thumb :)

De reden dat ik snel een 2e eiland wil is dat er een tekort aan eilanden zou zijn en er rondom mijn eilandje wat eilanden vrij zijn (hoe weet ik of zo'n eiland groot is?) en er meer startende spelers om me heen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k denk dat je verkeerd aan het hopen bent, een eilandje met een anker kan je niet innemen, dat is een starteiland voor iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Grrrrrene schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:
Coordinaten verwijderd. Ik zou zweren dat ik dat had gedaan, maar blijkbaar alleen in de thumb :)

De reden dat ik snel een 2e eiland wil is dat er een tekort aan eilanden zou zijn en er rondom mijn eilandje wat eilanden vrij zijn (hoe weet ik of zo'n eiland groot is?) en er meer startende spelers om me heen zitten ;)
Dat weet je nooit van te voren en als ze om je heen liggen zou ik ze zeker gaan pakken ja.
Ik heb er 3 vlak bij elkaar liggen en 2 ver uit elkaar waardoor mijn schepen soms lange reizen moeten maken.
2 eilanden welke ik gekoloniseerd heb vallen mij qua ruimte behoorlijk tegen maar heb er wel een bestemming voor.
tjah of die andere spelers ook pas begonnen zijn weet ik niet je zou in de zoekoptie kunnen kijken bij wie welk eiland behoord en het aantal punten deze persoon heeft.
Zelf kijk ik daar eigenlijk nooit naar.
Tevens verkoop ik grote aantallen voedsel om goudstukken te verkrijgen omdat voor ieder eiland wat je bezet je een brief moet kopen.
Het kan hard gaan ben afgelopen maandag begonnen met het koloniseren en heb nu al 5 eilanden in bezit wat trouwens ook weer goed is voor de punten.

verder heb ik tijdens de vaart voor de kolonisatie de schepen niet bevoorraad (beladen) want om 1 of andere reden raken deze weg terwijl je zonder ook van iedere resource 5000 eenheden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:09:
[afbeelding]
Klikbaar

Ik zal nu beginnen met langzaam slopen van de steenmijnen. Alleen ore mijnen leveren al netto meer op. Het omzetten naar ijzer zorgt nog eens voor extra opbrengsten. Je moet het dan wel verkopen, maar dat is in het begin niet een probleem.

Het is ook zonde om plekjes open te laten. Een lvl1 gebouw heb je na een paar ticks al terug verdient. Dus geen reden om die open te laten. Zelf heb ik op mijn hoofdeiland nu bijvoorbeeld 14 huisjes staan en 19 houthakkers. Minder houthakkers en meer hennep kwekerijen kan ook. Verder nog de nodige gebouwen.

Een extra eiland zorgt in ieder geval voor een boost in je punten aantal en natuurlijk ook voor een verdere groei later in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Edwin van Cleef schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:42:
[...]

verder heb ik tijdens de vaart voor de kolonisatie de schepen niet bevoorraad (beladen) want om 1 of andere reden raken deze weg terwijl je zonder ook van iedere resource 5000 eenheden krijgt.
Dat komt waarschijnlijk omdat je boot de grondstoffen probeert uit te laden terwijl je al het maximum (5000) hebt omdat het eiland dan net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23
ik ben nu ook een tijdje aan het spelen, leek me wel een lachen spelletje :P k heb nu ook een tweede eiland, alleen ik snap dat van die koloniale grondstoffen niet helemaal :? daar moet je een haven->werf->handelsgebouw->diamantmijn etc. voor hebben, de haven lukt wel. Maar nu kan ik geen werf bouwen op mn tweede eiland, omdat ik daar de uitvindingen niet kan, omdat ik geen academie kan bouwen. Is dit normaal? of hoe moet ik dit oplossen? ik heb al n tijdje gezocht, maar ik kon niet vinden. Ik dacht, ik vraag hier eens rond omdat hier een paar mensen rond lopen die er toch best veel verstand van hebben :D

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Onderzoeken hoef je maar 1 keer te doen, dus op je main. Als je echter een gebouw wilt bouwen moet je wel de andere vereiste gebouwen hebben staan ook op je kolonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ja dat snap ik, maar ik moet dan toch een werf kunnen bouwen op mijn tweede eilan als ik die op mijn main al heb? of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nog steeds geen engelse interface hé... baal er enorm van.
Snap niet zoveel van duits, ben daarom maar gestopt voor nu.... :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

GamemasterByte schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:25:
ja dat snap ik, maar ik moet dan toch een werf kunnen bouwen op mijn tweede eilan als ik die op mijn main al heb? of toch niet?
Dat heeft weer te maken met de fase waarin je gemeentehuis zich bevind
De grondstoffen kunnen alleen verbouwd worden als je op je 2e eiland:
1. een haven bezit
2. een werf bezit
3. een kontor (markt) bezit
4. het research op je hoofdeiland gedaan hebt naar deze grondstoffen welke gedaan kunnen worden vanaf upgrade 11

toevallig ben ik er achter gekomen hoe dat moest had namenlijk zelf ook deze vraag ben ik ben na veel lezen en uitproberen hier achter gekomen.
Ik verbouw zelf op mijn 1 gekoloniseerde eiland namenlijk alleen maar kruiden (goed voor verkoop)
2e eiland verbouw ik suikerriet en tabak wat ik ook weer voor verkoop gebruik.
Zodra ik alles een beetje op orde heb ga ik mijn 3e eiland (daar in de buurt) gebruiken voor de bevoorrading van grondstoffen als hout en steen omdat deze te klein is normale grondstoffen als kruiden te verbouwen is.

Met een flute vaar ik alles over naar de eilanden toe.
Deze bevinden zich namenlijk via het scherm in 1 de zelfde map 3 ticks varen van elkaar.
In een later stadium ga ik mijn 3e kleine eiland gebruiken als leger uitvalsbasis om deze eilanden te verdedigen tegen aanvallen en hier een krachtig leger en vloot stationeren.
Want als de productie namenlijk op pijl is kunnen ze zich van de inkomsten voorzien van de bouwgrondstoffen en hier de resources van kopen welke nodig zijn.

Dit leger zal ook makkelijk zijn als dreigmiddel als iemand van het gilde problemen ondervind van vijandige medespelers.
Turiya schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 07:15:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je boot de grondstoffen probeert uit te laden terwijl je al het maximum (5000) hebt omdat het eiland dan net nieuw is.
Het probleem is dat ik op deze eilanden al een aardig magazijn heb staan wat nog lang niet vol is dat is juist zo vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door Edwin van Cleef op 29-08-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
meendering schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:50:
Nog steeds geen engelse interface hé... baal er enorm van.
Snap niet zoveel van duits, ben daarom maar gestopt voor nu.... :/
Mijn eiland start gewoon op in het Engels. Ik had dat al vanaf het begin. Op het forum van GoP staan een aantal tips om het spel in het Engels te spelen.

http://bananabay.feenix.de/isle.php?l=en&c=US

Met deze link en een 2e tab kan je het spel naar het Engels omswitchen. Volgens mij moet dat elke keer gebeuren. Ik kan helaas ook niet melden hoe ik het voor elkaar heb gekregen dat mijn spel altijd in het Engels opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:41
Op welke ranking staan jullie nu ongeveer? Ik zit in de top 2500

Verwijderd

5295 maar daar komt snel verandering in ;D ik ben bezig met n flute

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
GamemasterByte schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:25:
werf moet je haven lvl 3 voor hebben he ook op de andere eilanden.

• GamemasterByte
ja daar ben ik ook achter gekomen :X iig kan ik het nu wel bouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het volgende al eens geprobeerd: "Nadat je een kantor gebouwd hebt, je werf weer afbreken. Is het dan nog mogelijk om koloniale goedjes e produceren, of heb je daar echt je werf voor nodig?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:04:
Even aan de oprichters van het gilde:
Ben al enkele keren op het forum geweest maar ik heb het idee dat weinig mensen er gebruik van maken.
Nou ja, aanzienlijk meer dan hier in ieder geval, maar het is desondanks inderdaad een stuk lauwer dan nodig. Komt m.i. door de klassieke fout om veel te veel subforums aan te maken Op die manier krijg je geen enkel forum van de grond.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen, en ben bezig met de spanjaarden.
Ik vroeg me af of iemand een overzicht heeft van wat het aan hout en steen kost om alle gebouwen te upgraden (per lvl/stufe dus).

Ik probeer namelijk een excel rekenblad op te zetten voor het overzicht, maar het handmatig invoeren duurt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:41
Double-P Als je een guild zoekt, PM ff naar frikandel in het spel.

[ Voor 10% gewijzigd door GewoonNico op 02-09-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48
Als je bijv hout inkoopt. Kan er dan wel over je Max magazijn inhoud heen? Of ben je dan je goud en hout kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
enermax schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:04:
Als je bijv hout inkoopt. Kan er dan wel over je Max magazijn inhoud heen? Of ben je dan je goud en hout kwijt.
Wat denk je zelf? De transatie wordt gedaan en er blijft nog steeds 100% inzitten, de rest ben je dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Mijn ervaring is dat er slechts zoveel ingekocht wordt als er capaciteit is in je warehouse, het restant blijft dan voor inkoop staan.
Stel je koopt 200,000 hout, maar je hebt maar voor 100,000 ruimte. Dan blijft er in je Kontor een order staan voor 100,000 hout, totdat je genoeg ruimte hebt of die 100,000 canceled.

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ja, je raakt niets kwijt, je magazijn wordt volgestort, en het restant wat er niet in past blijft als "backorder" open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:46:
Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen, en ben bezig met de spanjaarden.
Ik vroeg me af of iemand een overzicht heeft van wat het aan hout en steen kost om alle gebouwen te upgraden (per lvl/stufe dus).

Ik probeer namelijk een excel rekenblad op te zetten voor het overzicht, maar het handmatig invoeren duurt te lang.
voor elk gebouw is een redelijk makkelijke formule voor de kosten te vinden, meestal in de vorm van
A+B*C^stufe.
voor houthakkers was het uit mn hoofd iets van 20+250*1,37^stufe.
als je daarmee een beetje in excel knutselt heb je al snel een goede inschatting van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Premium is niet meer gratis. 'k Had toch al een vrij lage activiteit de laatste dagen. Daarom stop ik maar. Als iemand mijn account wil (alleen als je zelf geen account meer hebt uiteraard), dan DM je maar even. :)

/specs
7 eilanden
rank 2000
4 schepen
overal tenminste 1 mil hout

Veel plezier verder, het is een leuk spel :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

PromWarMachine schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:53:
Premium is niet meer gratis. 'k Had toch al een vrij lage activiteit de laatste dagen. Daarom stop ik maar. Als iemand mijn account wil (alleen als je zelf geen account meer hebt uiteraard), dan DM je maar even. :)

/specs
7 eilanden
rank 2000
4 schepen
overal tenminste 1 mil hout

Veel plezier verder, het is een leuk spel :)
Voorlopig ga ik er gewoon mee door snap niet dat je er mee gaat stoppen.
Had zelf ook deze overweging gemaakt maar er zijn genoeg mensen die vele malen hoger staan en ook gewoon doorgaan ondanks dat ze geen premium meer zijn.
Kijk het gewoon even aan als ik jou was veel tijd hoef je er niet in te steken gewoon iedere dag wat.

verder even een vraag.
Heb nu diverse eilanden maar op geen van de door mij bezette eilanden kan ik ijzererts winnen.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
Heb mijn steengroeves al opgewaardeerd naar bijvoorbeeld lvl 10 maar kan alleen nog maar steen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Edwin van Cleef schreef op maandag 04 september 2006 @ 04:58:
[...]

Voorlopig ga ik er gewoon mee door snap niet dat je er mee gaat stoppen.
Had zelf ook deze overweging gemaakt maar er zijn genoeg mensen die vele malen hoger staan en ook gewoon doorgaan ondanks dat ze geen premium meer zijn.
Kijk het gewoon even aan als ik jou was veel tijd hoef je er niet in te steken gewoon iedere dag wat.

verder even een vraag.
Heb nu diverse eilanden maar op geen van de door mij bezette eilanden kan ik ijzererts winnen.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
Heb mijn steengroeves al opgewaardeerd naar bijvoorbeeld lvl 10 maar kan alleen nog maar steen winnen.
Zoals je in de research-tree kan zien heb je zowel een level 5 houthakkerij als level 5 steenmijn nodig en natuurlijk een vrije berg om een ertsmijn op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

boredgeestje schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:28:
[...]

Zoals je in de research-tree kan zien heb je zowel een level 5 houthakkerij als level 5 steenmijn nodig en natuurlijk een vrije berg om een ertsmijn op te bouwen.
Ik heb het over de door mij bezette eilanden waar ik al geruime tijd alles minimaal tussen lvl 5 en 10 heb staan.
Nog steeds kan ik er geen ijzererts verbouwen is het zo dat je dat alleen kan doen op je hoofdeiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

hilgo

Clear your mind of can't.

Nee, hout en steen beiden op level 5 zou voldoende moeten zijn.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Edwin van Cleef schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:05:
[...]

Ik heb het over de door mij bezette eilanden waar ik al geruime tijd alles minimaal tussen lvl 5 en 10 heb staan.
Nog steeds kan ik er geen ijzererts verbouwen is het zo dat je dat alleen kan doen op je hoofdeiland?
Ben je soms wel erts aan het minen, maar kan je geen ijzer krijgen?
Even een erstsmelterij bouwen (Erzschmelzer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
Hoe zit het met vechtmannetjes op schepen?

moet je die in het laadruim stoppen van een fleet? ik kan nergens anders een optie vinden om ze in te laden, maar in het laadruim lijkt te suggereren dat ze inactief zijn tijdens een aanval.

(en bij het schiffsdetails overzicht staat vervolgens bijvoorbeeld dat er 0 seesoldaten crew zijn en 50 in het laadruim. Dat klinkt alsof ze wel crew kunnen zijn.)

[ Voor 26% gewijzigd door Turiya op 05-09-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat je hebt aangeklikt dat je wilt aanvallen, en je de coordinaten hebt ingevoerd, krijg je nog een apart scherm waar je je troepen kan inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

boredgeestje schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:57:
[...]

Ben je soms wel erts aan het minen, maar kan je geen ijzer krijgen?
Even een erstsmelterij bouwen (Erzschmelzer).
nog niet bij stilgestaan eerlijk gezegd ga het gelijk eens even proberen want heb op al mijn veroverde eilanden het zelfde probleem terwijl het op mijn eigen eiland perfect loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel geinig, heb zojuist een account aangemaakt op de banaan server 8)7..
Doet alleen wel pijn om een kwartier te wachten en niets doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ben je als Fransman begonnen? Dan kan ik je misschien wat grondstoffen sturen (als je niet te ver weg zit, ik heb nml nog maar 1 scheepje ;))

Edit: Hier stond iets doms :P

[ Voor 75% gewijzigd door Grrrrrene op 08-09-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag bevinden wij ons in #GoP ipv #tweakers op IRC. (op Gamesurge)
Waarom? Toen Jazzper in het begin een kanaal maakte, was #GoP al bezet. #tweakers was een logische 2e keus. Gelukkig hebben een aantal van onze members met de grote boze baas van #GoP, wie eigenlijk heel redelijk was, onderhandeld en zo de rechten over #GoP verkregen. Dit past natuurlijk beter bij onze tag en is duidelijker voor gasten.

Dus voortaan in #GoP

(Misschien ook even in de startpost gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Er is de laatste tijd weinig nieuws hier op het forum :/

Hoe vorderd alles bij de andere tweakers?
Ik lees verontrustende berichten over gerichte aanvallen op bepaalde eilanden namenlijk is hier al wat meer nieuws over?
Ik heb nog minimaal een maand nodig om sterk genoeg te staan in een oorlog namenlijk er word hard aan gewerkt nu.

Alle eilanden (de grote) waar tabak,cacao en suikerriet worden verbouwd heb ik ijzersmelterijen gemaakt.
De grondstoffen verkoop ik en koop er weer erts voor in welke ik om wil zetten in ijzer.
Deze transporteer ik naar een ander eiland waar ik er wapens en kanonnen van kan maken.
Deze zijn weer goed beveiligd en liggen op 45 minuten varen in de zelfde regio.
Heb momenteel een west en een oost regio met een dergelijke opzet maar moet eerst even wat reserves op gaan bouwen.
Tevens gaat iedere regio over een eigen vloot beschikken.
De kleine eilanden gebruik ik als marine uitvalsbasis en kazernes welke natuurlijk ook weer goed verdedigd worden.

Aan wat voor aantallen moet je denken qua schepen om mijn 6 eilanden te verdedigen en welke schepen zijn het meest geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als Engelsman wordt de MoW geadviseerd. Die bouw ik nu enkel. En qua aantallen tjah...dit is een aanval in de top5.

Angreifer: ??? xxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone
Anzahl 1 0 4 342 28 52 6 30 0
Verluste 0 0 3 314 16 21 6 18 0
Verteidiger: jomama xxxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone Kanonenturm Festung
Anzahl 28 0 0 0 0 230 0 0 0 keine keine
Verluste 28 0 0 0 0 129 0 0 0 keine keine

Aardig wat bootjes dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vos schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:12:
Als Engelsman wordt de MoW geadviseerd. Die bouw ik nu enkel. En qua aantallen tjah...dit is een aanval in de top5.

Angreifer: ??? xxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone
Anzahl 1 0 4 342 28 52 6 30 0
Verluste 0 0 3 314 16 21 6 18 0
Verteidiger: jomama xxxxxxxxx
Pinasse Schaluppe Brigg Barke Fleute Fregatte Linienschiff Man O War Galeone Kanonenturm Festung
Anzahl 28 0 0 0 0 230 0 0 0 keine keine
Verluste 28 0 0 0 0 129 0 0 0 keine keine

Aardig wat bootjes dus ;)
Allemachtig hoe lang spelen die lui????? :o
Heb in de tijd dat ik speel pas 3 bootjes varen waarvan 1 pinasse en 2 barken :X
En die heb ik met pijn en moeite gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat gaat wel om maanden voorsprong naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

Deze lui spelen al op bananabay sinds die server er kwam en hebben ook ervaring van cocos bay (hoewel je dat met al die Barkes niet zou zeggen...). Dit was het grootste gevecht ooit op bbay. Je moet je eigen vloot er niet mee vergelijken, omdat:
- Deze gasten al maanden en maanden langer spelen
- Ze ons toch niet kunnen aanvallen, vanwege #punten dat niet binnen de 250%/40% range zit
- Deze vloten nu niet meer bestaan :)

MoWs zijn de aan te raden schepen voor de engelsen, fregatten voor de anderen. In de techtree staat dat je een lvl 10 mil academie nodig hebt voor de speciale unit upgrade, maar bij mij was lvl 9 voldoende (werf moet wel lvl 10 zijn).
Voordat ik hier van overtuigd was, heb ik ook nog een paar linie schepen gebouwd, maar die zijn (te) traag. Als ze op tijd zijn, zijn ze voor verdediging wel goed inzetbaar.

Het grootste probleem voor een floot is uiteindelijk niet resources om die floot te bouwen, maar voedsel om die duizenden matrozen overeind te houden. Ik heb al een aantal uitgeruste oorlogsschepen, maar met veel te weinig matrozen om de kanonnen te kunnen bedienen. :(

Verdedigen is erg lastig, maar voor zover ik het van enkele veteranen goed begrepen heb, is de tactiek om alle oorlogsschepen op 1 (centraal) eiland te leggen, waar je naast vissers vooral kolo waren verkoopt voor voedsel. Zodra een aanvallende vloot in zicht komt, vaar je direct naar het bedreigde eiland samen met je bondgenoten (tenminste, als je denkt te kunnen winnen).
Dan moet je dus
- snelle schepen hebben
- een hoge uitkijktoren
- snel kunnen reageren
Vooral dit laatste lijkt me lastig, als je in je nest ligt :O

Kanonnentorens zetten geen zoden aan de dijk en een vesting is (naar ik hoorde) nuttig tot zo'n 800k punten; daarna kunnen vloten al snel te groot zijn. Ik bouw die dingen dus ook niet.
Kennelijk komt landverdediging (garde e.d.) niet in het (realistische) verhaal voor. Voor plunderen heb je wel landtroepen nodig, maar ik hoorde dat 1 garde eenheid al genoeg is. Dit heb ik nooit getest, maar ik denk dat wat je meeneemt wordt bepaalt door wat er ligt, wat je mee kunt nemen (en toeval).

Duidelijk is dat voor de aanval snelle schepen ook van belang zijn. Als de vijand te laat is, heb je bij voorbaat de slag gewonnen.

Op dit moment kunnen eilanden nog niet gesloopt of overgenomen worden; alleen geplunderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan zal ik toch mijn eilanden weer moeten verbouwen, want ik heb alle boerderijen vervangen door vissers. Dus als ik het goed begrijp moet het eiland waar je je legers stationeert een voedselproductie hebben waar je u tegen zegt.

Nog even over de snelheid van de boten. De kleinste vier schepen varen allen 10 knopen, fleute 6, fregatte 12 en linienschiff 6. (Heb als fransman niets meer).

Maar het beste is dus om de minimale hoeveelheid matrozen en de maximale hoeveelheid kanonnen in je boten te stoppen. Legers op je eiland zijn niet echt boeiend.

Waarom die gasten nu allemaal Barke's bouwen snap ik ook niet. Brigg zijn goedkoper en kunnen meer kanonnen meenemen (en gebruiken). Al zijn de Barke met trefferspunten iets minder, maar hebben ze veel meer hitpoints (1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dit maakt al veel duidelijk zoals het hier omschreven staat.
De reden dat ik barken heb gebouwd is dat ze 50000 eenheden kunnen laden en ze dus in combinatie met een vloot goederen laat transporteren naar andere eilanden toe.
Mijn taktiek heb ik sinds gisteravond herzien en doe het als volgt.
Mijn koloniaalwaren verkoop ik waar ik weer ijzer voor terugkoop.
Hier kan ik de omslachtigheid van erts tot ijzer omsmelten omzeilen omdat het prijstechnisch niets uitmaakt.

Voorlopig houd ik het bij de verdediging bij barken omdat ik niet 123 2000000 eenheden hout tevoorschijn kan toveren omdat mijn houtkap op het hoofdeiland nog maar op rond de 5000 per tik zit.

Ik bezit nu 7 eilanden die strategisch gezien vlak bij elkaar liggen en zelfs de kleine eilanden behoud ik omdat ik hier de vloot kan stationeren,voedsel kan verbouwen,houtwinning en natuurlijk voor mijn touwslagerijen wat ik weer nodig heb om de schepen te kunnen bouwen.
Mijn productie over het algehele vlak is dat ik iedere 5 dagen een bark kan bouwen zonder in de problemen te komen en deze volledig kan bewapenen.

Daar waar ik de vloten stationeer(kleine eilanden) liggen de grote eilanden maximaal een uur varen vandaan dus snel ingrijpen is wel mogenlijk wanneer nodig.
Verder heb je de optie dat je schepen aan kan stellen of eventueel vloten om te patrouileren voor de kust ter verdediging van je eilanden.

Ik draag er zorg voor dat mijn wapenmagazijnen vol liggen en volledig uitgebouwd zijn zodat ik snel een leger bij elkaar kan hebben.
Dit doe ik niet zomaar alleen bij echte oorlogsdreiging omdat dit leger natuurlijk weer aardig wat geld en voedsel kost wat ik wel beter kan gebruiken.
Aangezien mijn hoofdeiland in het midden ligt heb ik een oostelijke en een westelijke vloot aangesteld om nog een beetje overzicht te houden.
Ik wil wel in de toekomst een ander eiland dusdanig gaan opzetten zodat ik hier ook alles kan verbouwen en bij verlies eventueel daar verder kan gaan.

mijn eerste volgende stap is een aantal fluiten te bouwen om eventuele goederen te transporteren naar andere eilanden en daar voorraden op kan gaan bouwen om ook op andere eilanden schepen te kunnen bouwen.

kortom is er nog veel werk aan de winkel maar bij een beetje doorzetten kan ik rond de 10000 punten per 24 uur verdienen wat ik weer merk als ik weer online kom en me er mee bezig ga houden.

Vraag me alleen af welke eenheden van het leger het meest effectief zijn ter verdediging van je eilanden en wat voor aantallen je moet hebben om het goed te kunnen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Laatst online: 25-05-2024
ijzer inkopen lijkt mij niet echt slim, je kunt veel beter ijzer (en touw) zelf maken en deze en vooral kolowaren verkopen voor steen en hout

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ap0stah schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:43:
ijzer inkopen lijkt mij niet echt slim, je kunt veel beter ijzer (en touw) zelf maken en deze en vooral kolowaren verkopen voor steen en hout
Om de farms met koloniaalwaren verder te upgraden heb ik onnoemelijk veel hout en steen nodig dus wanneer ik deze op orde heb kan ik gaan denken aan eigen ertswinning en smelterijen.
Op mijn hoofdeiland doe ik het wel zelf maar aangezien ik een groot tekort heb aan zowel ijzer en bouwmatrialen als hout en steen leek mij dit juist de beste oplossing tot ik op het punt kom dat ik met de verkochte waren voldoende hout en steen in kan kopen.
Heb nu op deze eilanden maar een productie van rond de 600 per tik wat dus weer 1200 goudstukken oplevert per tick en dat is voor hout en steen samen te weinig om in goed onderhoud te kunnen voorzien en uit te kunnen bouwen.

Wanneer ik op minimaal 1000 zit kan ik de zaken om gaan draaien en zullen de gebouwen van de houtkap veranderen in smelterijen en wapensmederijen en mijn bergen in ertswinning.
Verder produceer ik het meeste voedsel dmv visserij waardoor ik weer meer land overhoud om andere zaken te kunnen bouwen welke meer van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Laatst online: 25-05-2024
farms zou ik zowieso niet nemen, vissers is voldoende eerst tenzij je een groot leger hebt maar neem aan van nog niet, dan nog geen farms trouwens
ik heb zelf steen tot ijzermijnen omgebouwd toen ik alles redelijk geleveld had en toen de ijzer goed draaide ben ik houthakkers gaan vervangen voor kolowaren, kolowaren upgraden dmv steenmijnen schiet niet op je kunt veel meer steen inkopen van je ijzer die je uit je bergen kunt winnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik weet niet wat die knuppels van feenix aan het doen zijn, maar het bevalt me allerminst. Er is afgelopen nacht geügrade naar 0.12 waarin de volgende functies voor niet-premium spelers zijn verdwenen.

- Bauliste
- Charaktereditor
- 1-Klick-Ausbau
- Gebäude verschieben.

Ik vond het destijds al minder prettig dat ik het totale overzicht kwijt was, omdat ik nu telkens moet kijken waar ik mijn boten gelaten heb. Maar het verwijderen van de 1-klik-uitbouw vind ik echt een matige actie. Hoe wil je tien eilanden in een fatsoenlijke tijd uitbouwen? Normaal was het 5x op een gebouw klikken en klaar, nu moet je eerst weer het gebouw aanklikken en dan pas upgraden. Klinkt minder erg dan het is, maar vind het een ramp die veel tijd kost.

Ik denk dat ik alles laat gaan om ff af te wachten hoe de makers reageren. Ik neem aan dat meer mensen het er niet mee eens zijn. We hebben al genoeg banners in beeld om het te betalen, zou je zeggen.

Om even een reactie te quoten: PS: Kostenlos spielen klingt immer mehr wie eine Ironie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:32:
Ik vond het destijds al minder prettig dat ik het totale overzicht kwijt was, omdat ik nu telkens moet kijken waar ik mijn boten gelaten heb. Maar het verwijderen van de 1-klik-uitbouw vind ik echt een matige actie. Hoe wil je tien eilanden in een fatsoenlijke tijd uitbouwen? Normaal was het 5x op een gebouw klikken en klaar, nu moet je eerst weer het gebouw aanklikken en dan pas upgraden. Klinkt minder erg dan het is, maar vind het een ramp die veel tijd kost.
Dat totale overzicht is inderdaad enorm irritant, maar die 1-click-ausbauwmodus is niet zo bijster interessant. Bij het opbouwen van het eiland wel nog, maar eens je eiland goed en wel overeind is, dan maakt dat toch niet meer uit, upgraden doe je amper nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:40:
[...]

Dat totale overzicht is inderdaad enorm irritant, maar die 1-click-ausbauwmodus is niet zo bijster interessant. Bij het opbouwen van het eiland wel nog, maar eens je eiland goed en wel overeind is, dan maakt dat toch niet meer uit, upgraden doe je amper nog...
Upgraden kan je nog lange tijd mee doorgaan sommige gebouwen tot lvl 30 zoals houtkap.
Ik zou het wel zonde vinden als er steeds meer functies overgeheveld gaan worden naar premium.
Wanneer het spel daadwerkelijk geld gaat kosten om het goed te kunnen spelen dan stop ik er mee.
Maar met de tot nu toe doorgevoerde veranderingen kan ik prima leven.

@ Athmozz
Heb je gisteren een mail terugestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
ik niet, ga ook stoppen denk ik. Of in ieder geval veel minder actief spelen.
Vind het super vervelend om zoveel te klikken en ook nog eens te wachten tot die reclame banners allemaal geladen zijn. Schiet echt voor geen meter meer op. Met mijn 9 eilanden haal ik het niet meer binnen een kwartier.
Ach jah, was leuk voor even, misschien ben ik er met de nederlandse release weer bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Upgraden van je ore mijnen is juist prioriteit 1. Dit natuurlijk samen met ijzer smelterijen. Deze combo levert namelijk netto het meeste op bij verkoop. Naast het feit dat je ook ijzer nodig hebt voor schepen en wapens.

Kolo's gebruik je om hout en steen in te kopen. IJzer inkopen in in alle gevallen vrij stom. Kan je nog beter ore inkopen om daar ijzer van te smelten. Wanneer je upgrades voldoende hoog zijn kan je het voor andere zaken inzetten, maar ga er maar vanuit dat je nog een tijd steen en hout moet inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

kiddyl schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:26:
Upgraden van je ore mijnen is juist prioriteit 1. Dit natuurlijk samen met ijzer smelterijen. Deze combo levert namelijk netto het meeste op bij verkoop. Naast het feit dat je ook ijzer nodig hebt voor schepen en wapens.

Kolo's gebruik je om hout en steen in te kopen. IJzer inkopen in in alle gevallen vrij stom. Kan je nog beter ore inkopen om daar ijzer van te smelten. Wanneer je upgrades voldoende hoog zijn kan je het voor andere zaken inzetten, maar ga er maar vanuit dat je nog een tijd steen en hout moet inkopen.
Idd heb net even zitten rekenen en het meteen stopgezet.
Verder op 1 na alle steenhouwerijen gesloten en er ertsmijnen van gemaakt.
Tevens 4 smelterijen in totaal gebouwd want je kan toch immers te productiecapaciteit regelen.

Hier even een tabel met in en verkoopprijzen:
Verkoop Inkoop

Hout 6: 1 3: 1
Steen 4: 1 2: 1
Erts 1: 1 1: 2
Voedsel 7: 1 3,5: 1
Hennep 2: 1 1: 1
Touwen 1: 7 1: 14
ijzer 1: 10 1: 20
Edelstenen 1: 3 1: 6
Cacao 1: 2 1: 4
Suikerriet 1: 2 1: 4
Tabak 1: 2 1: 4
Kruiden 1: 2 1: 4

Kosten per 1 stuks ijzer smelterij

5 maal erts
10 maal Hout

Kosten per 1 stuks touw
10 maal hennep is 1 stuks touw

En waarom krijg ik die tabel niet recht onder elkaar?
hier in het tekstmenu staat het wel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

je moet er [ code ] [ /code ] omheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Ruudgo schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:45:
Vind het super vervelend om zoveel te klikken en ook nog eens te wachten tot die reclame banners allemaal geladen zijn. Schiet echt voor geen meter meer op. Met mijn 9 eilanden haal ik het niet meer binnen een kwartier.
Ach jah, was leuk voor even, misschien ben ik er met de nederlandse release weer bij :p
Hier ook een stopper. die 1-klik bouwen vond ik toch wel een groot voordeel omdat ik er niet zoveel tijd in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begin tegen te steken, eerst al die reklame die we nog wegkregen met adblocker maar nu die handige 1-click upgrade. Ik vraag me af wat ze nog allemaal zullen 'strippen' om ons te laten betalen.

En dat we nu maar eens snel kunnen andere eilanden verover, dan pas zal de pret - of jiust geen pret? - beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:36:
Het begin tegen te steken, eerst al die reklame die we nog wegkregen met adblocker maar nu die handige 1-click upgrade. Ik vraag me af wat ze nog allemaal zullen 'strippen' om ons te laten betalen.

En dat we nu maar eens snel kunnen andere eilanden verover, dan pas zal de pret - of jiust geen pret? - beginnen.
Idd. De reclame ed heb ik gewoon geblockt met adblock. Helaas heb ik de noscript extensie moeten verwijderen, omdat dat niet werkt icm AoP. In IE wordt je stapelgek van die banners die alles flink vertragen.

Het constant blijven verbeteren en onderhouden van in mijn geval 11 eilanden is zonder 1-click upgrade bijna niet te doen. Normaal is het gewoon ff 5x klikken en huppakee volgende eiland. Als premium user heb je het voordeel toch al dat je 10! gebouwen in de queue kan zetten. Lijkt me premium genoeg voor deze functie.

Ik heb net alle opslagloodsen geüpgrade en ik wacht wel ff af wat de makers doen. Pas als ie weer terug is, ga ik weer verder.

[ Voor 6% gewijzigd door svdvlist2 op 11-09-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Toen de eersten begonnen in maart hadden ze ook geen 1-click upgrade en bouwcue. Ook de eerste 2 maanden hebben de eerste Goppers het zonder moeten doen. Zo'n enorme ramp is het dus echt niet. Zelfs nu zijn er spelers in de top zonder premium account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
tjah is ook wel waar ergens. Het is ook best slim van feenix om iedereen eerst lekker te maken met die functies en ze er aan laten wennen om ze vervolgens naar premium te verhuizen.
Anyway, vind zoals gezegd dat het nu teveel tijd kost en idd zonder de verdere features/diepgang die eind augustus was beloofd vindt ik het ook niet echt boeiend....

bovendien kwam ik erachter dat LOTRO beta begonnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Tering, stelletje jankerts, heeft hier iemand ooit Kings of Chaos gespeeld :? Weet je hoeveel muizen dat heeft gekost. Weet je hoeveel je moest klikken op een dag. Weet je hoeveel spellen daarna grappen hebben uitgehaald met dat spel (Galaxisonline: Clicked to Death KOC mices).

Hier moet je alleen 1 keer extra klikken. Als het klikken zo irritant is, waarom neem je dan geen betaald account :? Wordt een beetje moe van het gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
pfffff, lekkere reactie 8)7

Geef toch meer argumenten dan alleen het klikken. En nee ik heb geen Kings of chaos gespeeld dus ik vergelijk dit spel gewoon met de referenties die ik heb. ..
Bovendien vindt ik AoP nou nog niet genoeg functionaliteit hebben om daar geld voor neer te leggen. Misschien dat ze bij de launch van de Nederlandse versie verder zijn en dan zie ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ruudgo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:47:
pfffff, lekkere reactie 8)7

Geef toch meer argumenten dan alleen het klikken. En nee ik heb geen Kings of chaos gespeeld dus ik vergelijk dit spel gewoon met de referenties die ik heb. ..
Bovendien vindt ik AoP nou nog niet genoeg functionaliteit hebben om daar geld voor neer te leggen. Misschien dat ze bij de launch van de Nederlandse versie verder zijn en dan zie ik wel weer.
Klikken = tijd lijkt me genoeg uitleg. Elke keer moet die pagina weer geladen worden indien je een gebouwtje aanklikt en dan moet je weer terug naar het eiland, welke ook weer geladen moet worden. Duurt allemaal neit heel erg lang, maar heel veel beetjes * paar keer per dag * enkele weken is heel veel klikken en tijd.

Verder weer allemaal vage foutmeldingen met inloggen. Dus wat je zegt, waarom betalen voor iets wat beta is en zo zijn problemen heeft, al dan niet aangekondigd.

Foutmelding: Null value was assigned to a property of primitive type setter of de.feenix.ageofpirates.model.Rank.currentRank; nested exception is org.hibernate.PropertyAccessException: Null value was assigned to a property of primitive type setter of de.feenix.ageofpirates.model.Rank.currentRank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Niet online

alx

Ik ben ook veel minder gaan spelen. En op dit moment even helemaal niet meer: zelfde error als hierboven vermeld wordt: ik kan niet eens meer inloggen :( Dus maar wachten totdat het weer werkt. Hopelijk in de tussentijd geen aanval...
Ik moet ook nog hout->kolo waren omzetten en dat op een hele berg aan eilanden. Zonder buildq is dat wel heel veel werk. Ik zal er vrij van m'n werk voor moeten nemen, denk ik :+

• Cardinal
svdvlist2 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:06:
[...]
Klikken = tijd lijkt me genoeg uitleg. Elke keer moet die pagina weer geladen worden indien je een gebouwtje aanklikt en dan moet je weer terug naar het eiland, welke ook weer geladen moet worden. Duurt allemaal neit heel erg lang, maar heel veel beetjes * paar keer per dag * enkele weken is heel veel klikken en tijd.
Misschien maar eens het graphic pack installeren, scheelt weer tijd ;)
Verder weer allemaal vage foutmeldingen met inloggen. Dus wat je zegt, waarom betalen voor iets wat beta is en zo zijn problemen heeft, al dan niet aangekondigd.
De meeste mensen lopen te zeuren over de bouwcue, als ze dat zo graag willen, dan zouden ze het betaalde pakket moeten nemen of niet zo moeten zeuren. Daarnaast zijn die vage foutmeldingen, gewoon foutjes en zijn nog niet zo vaak voorgekomen. Het is tenslotte nog een beta :)

• svdvlist2
  • Niet online
cardinal808 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:04:
[...]

Misschien maar eens het graphic pack installeren, scheelt weer tijd ;)
Heb ik gedaan ;-)
[...]

De meeste mensen lopen te zeuren over de bouwcue, als ze dat zo graag willen, dan zouden ze het betaalde pakket moeten nemen of niet zo moeten zeuren. Daarnaast zijn die vage foutmeldingen, gewoon foutjes en zijn nog niet zo vaak voorgekomen. Het is tenslotte nog een beta :)
Het komt er dus op neer dat je moet betalen voor iets wat nog (lang) niet af is. Dacht dat een bèta versie er altijd voor was om te testen en dat je blij mag zijn dat mensen dat gratis voor je willen doen.

• jip_86
Ik ga ook langzamer spelen. Een of twee keer per dag ofzo inloggen. Bovendien ga anders veel te hard en ben je veel te interessant voor de hogere spelers :D

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik ben op dit moment ook minder aan het spelen... Het spel is simpelweg te traag en ik zit de helft van de tijd te wachten op een refresh van het scherm. Het grafic pack is trouwens niet te installeren, op meerdere PC's niet. En ik weiger internet explorer te gebruiken.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

svdvlist2 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:31:
[...]

Heb ik gedaan ;-)

[...]

Het komt er dus op neer dat je moet betalen voor iets wat nog (lang) niet af is. Dacht dat een bèta versie er altijd voor was om te testen en dat je blij mag zijn dat mensen dat gratis voor je willen doen.
Mee eens .
Waar ik wel bang voor ben is dat ze in de toekomst als het af is zowieso geld gaan vragen voor de game.
In het verleden speelde ik Simcountry en behoorde van de ruim 3500 spelers tot 1 van de besten met plaats 32 op de wereldranglijst.
Ruim een jaar heb ik het gespeeld iedere dag wat doen tot ik een mail kreeg dat ik 3 maanden de tijd had een betaald account te nemen.
Zo niet zou mijn land gereset worden en alle veroverde landen weer vrij komen.
Ik ben bang dat het met dit spel net zo zal vergaan als het eenmaal goed draait en het uit de betafase is.
Ik kan nergens terugvinden of het in de toekomst een volledig betaald spel gaat worden zo ja mag een tweaker hier nu nog mijn account overnemen.

Verwijderd

Hee Ruudgo, ik ben de beheerder van de schatkist van GoP, en ik zou je wat willen vragen. Wil je ontvangen van direct messages aanzetten of me even je emailadres sturen ?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:13:
[...]

Hee Ruudgo, ik ben de beheerder van de schatkist van GoP, en ik zou je wat willen vragen. Wil je ontvangen van direct messages aanzetten of me even je emailadres sturen ?
Welke schatkist :?

• jip_86
www.piratenkriege.de kan ook nog. Is wel iets minder mooi, maar er draaien momenteel al drie servers. Dus iets betrouwbaarder lijkt me.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste