Zit jij bij GoP, Edwin ? Ik herken je naam alleen van hier. Ik bespreek GoP zaken leiver niet hier op zo'n openbare plek, daarom sprak ik RuudGo ook aan en niet de rest. Hij kan geen messages ontvangen namelijk. Negeer dit maar.
staat ondertussen aan.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:13:
[...]
Hee Ruudgo, ik ben de beheerder van de schatkist van GoP, en ik zou je wat willen vragen. Wil je ontvangen van direct messages aanzetten of me even je emailadres sturen ?
Wat is je IGN of zit je op IRC kunnen wel ff keer babbelen. Heb al zo'n vermoeden waar het over gaat
Ja ik zit bij GoP onder de naam patatje oorlogVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:19:
[...]
Zit jij bij GoP, Edwin ? Ik herken je naam alleen van hier. Ik bespreek GoP zaken leiver niet hier op zo'n openbare plek, daarom sprak ik RuudGo ook aan en niet de rest. Hij kan geen messages ontvangen namelijk. Negeer dit maar.
computer voor alle werkzaamheden
Wel patatje, dan had je toch moeten weten waarover het gaatEdwin van Cleef schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:27:
[...]
Ja ik zit bij GoP onder de naam patatje oorlog

Ik ben er ook mee gekapt, het niet kunnen bouwen met one-click was niet zo heel erg, je na een fout klikje door een heel reclame scherm heen worstelen vind ik te erg. Dat je je product wil verkopen kan ik begrijpen, maar doe dat dan op een minder irritante manier..
Daarbij, betalen voor iets wat nog steeds in testfase lijkt te zitten is ook weer zoiets..
Daarbij, betalen voor iets wat nog steeds in testfase lijkt te zitten is ook weer zoiets..
Le Meow
Verwijderd
Hee Poekie, check even je afscheids topic op ons forumPoekie McPurrr schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:34:
Ik ben er ook mee gekapt, het niet kunnen bouwen met one-click was niet zo heel erg, je na een fout klikje door een heel reclame scherm heen worstelen vind ik te erg. Dat je je product wil verkopen kan ik begrijpen, maar doe dat dan op een minder irritante manier..
Groetjes Captain Cadaverous [GoP]
Verwijderd
Ik lees de laatste tijd wel erg veel negatieve post in deze thread hoor.
Ik speel nu een maandje of twee en het is leuker dan ooit. De GoP guild staat nu op de 14e plaatst van de guilds op de server, een paar hoge spelers zijn ZWAAR aan het raiden en halen miljoenen ijzer binnen, we groeien als een tiet en we hebben meer members dan ooit. Het is een verslavend en "rewarding" spelletje en het kost relatief erg weinig tijd. En die paar miezerige centen die je uitgeeft aan een premium account vallen totaal in het niet vergeleken met al die spellen die rond de 40 euro kosten en je na een paar weken spelen uninstalled.
Probeer het spel !! En als je lekker gaat, kom bij onze guild ! Er zitten meer voordelen aan het joinen van GoP dan alleen bescherming, broederschap en het uitwisselen van tips en tricks...
Ik speel nu een maandje of twee en het is leuker dan ooit. De GoP guild staat nu op de 14e plaatst van de guilds op de server, een paar hoge spelers zijn ZWAAR aan het raiden en halen miljoenen ijzer binnen, we groeien als een tiet en we hebben meer members dan ooit. Het is een verslavend en "rewarding" spelletje en het kost relatief erg weinig tijd. En die paar miezerige centen die je uitgeeft aan een premium account vallen totaal in het niet vergeleken met al die spellen die rond de 40 euro kosten en je na een paar weken spelen uninstalled.
Probeer het spel !! En als je lekker gaat, kom bij onze guild ! Er zitten meer voordelen aan het joinen van GoP dan alleen bescherming, broederschap en het uitwisselen van tips en tricks...
las nog even verder terug (lees hier niet zo veel, meer op het gop forum a.k.a sir korva/pok) maar wat een gezeur over dat premium, wrom moet altijd alles gratis? koop een biertje minder in de kroeg en je hebt een maand premium
[ Voor 78% gewijzigd door ap0stah op 25-09-2006 16:54 ]
Ikzelf heb geen moeite met p2p, speel zelf nu al weer een aantal jaren een mmo en daar is het niet anders dan p2p.ap0stah schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:
las nog even verder terug (lees hier niet zo veel, meer op het gop forum a.k.a sir korva/pok) maar wat een gezeur over dat premium, wrom moet altijd alles gratis? koop een biertje minder in de kroeg en je hebt een maand premium
Maar ik betaal pas een fee als ik het waard vind, en de opties in dit spel zijn dat niet waard in mijn optiek.
Verder is het idd een leuk spel, maar voor mij te tijdrovend.
[ Voor 4% gewijzigd door Poekie McPurrr op 24-09-2006 23:19 ]
Le Meow
Het is het opzich wel waard met vooral 1 klik upgraden. Maar de manier van werken van feenix staat me eigenlijk niet aan. Eerst iedereen er gek mee maken en vervolgens er uit halen
Op die manier heb ik eigenlijk weinig zin om er in eens wel voor te gaan betalen.
Verwijderd
De eerste paar shotjes heroine zijn ook altijd gratisjip_86 schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:56:
Het is het opzich wel waard met vooral 1 klik upgraden. Maar de manier van werken van feenix staat me eigenlijk niet aan. Eerst iedereen er gek mee maken en vervolgens er uit halenOp die manier heb ik eigenlijk weinig zin om er in eens wel voor te gaan betalen.
Ik heb met Firefox, alle reclame, en alle premium account knopjes geblockt. Misschien een tip.
Ik speel nu al een aantal weken en zou graag GoP joinen het probleem is dat ik me niet op het AOP forum kan reigistreren zegt dat de registratie gesloten is.
Enig idee hoe ik kan joinen?
Enig idee hoe ik kan joinen?
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Forum beheer is gewoon aanwezig en een schoonmaakactie binnen de guild is ook achter de rug. Ingame is nu een goede beheerder aanwezig. Hoe je kan joinen staat in de startpost.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
ah goed jongens! Ben blij dat ik de door mij zelf veroorzaakte vertraging in de organisatie ook weer op weg heb kunnen helpen! Succes gewenst naar mijn fakkelovernemers
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
thnx, Jazzper.
Naast het GoP forum ook even hier, want de startpost is niet correct meer en hier komt de meeste nieuwe aanwas vandaan
Het gilde is opgeschoont, dus iedereen die door wil, moet zich opnieuw aanmelden (als nog niet gedaan).
Aanmelding bij GoP kan door een pm aan Athmozz, _alx_ of Monkey D Luffy.
Pm's aan Jazzper komen ook wel door, maar veel trager (netals oorlogsverklaringen
)
Voor nieuwe leden geldt nog steeds de oude policy; zie forum, maar in het kort:
Aanmelden forum, forum rights omhoog door forumadmin, voorstellen in voorstellen-topic, week later normaalgesproken invite vragen en accepteren voor gilde.
@Mystic_X: Ah, dat ontbrak er nog aan: Het forum is verplaatst naar http://pirates.nl.tt
Naast het GoP forum ook even hier, want de startpost is niet correct meer en hier komt de meeste nieuwe aanwas vandaan
Het gilde is opgeschoont, dus iedereen die door wil, moet zich opnieuw aanmelden (als nog niet gedaan).
Aanmelding bij GoP kan door een pm aan Athmozz, _alx_ of Monkey D Luffy.
Pm's aan Jazzper komen ook wel door, maar veel trager (netals oorlogsverklaringen
Voor nieuwe leden geldt nog steeds de oude policy; zie forum, maar in het kort:
Aanmelden forum, forum rights omhoog door forumadmin, voorstellen in voorstellen-topic, week later normaalgesproken invite vragen en accepteren voor gilde.
@Mystic_X: Ah, dat ontbrak er nog aan: Het forum is verplaatst naar http://pirates.nl.tt
[ Voor 8% gewijzigd door alx op 04-10-2006 16:30 ]
Ik kom het forum niet op als ik op de link druk krijg ik een 404 page not found and als ik naar personalcenter.be ga en druk op registreren zegt hij registration is closed.
Is er een nieuw forum of is de site tijdelijk down?
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn eerste succesvolle aanvaller op een andere speler gedaan, en een gigantische hoeveelheid resources geplunderd. Erg vet.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 13:22 ]
http://gop.highwaydevil.com/GoP/ is de url van het forumMystic_X schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:36:
Ik kom het forum niet op als ik op de link druk krijg ik een 404 page not found and als ik naar personalcenter.be ga en druk op registreren zegt hij registration is closed.
personalcenter.be was de oude...is al tijd terug
Telt 800k ijzer + 600k touw als gigantisch? Kostte me 7 keer varen om alles van dat ene eiland af te roven
Ik heb eens zitten rekenen wat je nu het beste kunt bouwen om
a. nuttig te zijn en
b. veel goud op te brengen
Aan kop staan, qua goudopbrengst bij maximaal level: iron (433), ore (300) en diamond (225) per tick bij maximaal lvl. Bij iron is dan al meegerekend dat er ook 10 hout per unit voor nodig is. De omzetting naar rope is bij hemp voordelig, aangezien het daarmee ongeveer 1.5x zoveel waard wordt per unit. Gelukkig heb je aan hemp niks en aan ropes heel veel.
Het mooie is dat je voor wapens en schepen rope en iron nodig hebt, twee producten die je van de beste "beleggingen" kunt produceren. Ook heb je hout nodig (en goud) en als je hiervoor ore of hemp verkoopt, is dat amper minder voordelig dan direct hout produceren. Hout hoef je dus niet te produceren, want een maximaal uitgebouwde houthakker poduceert 600 hout/tick, een hempfarm met handel produceert 300 * 3 = 900 hout!
Overigens is diamant redelijk zonde om te produceren merk ik, je kunt er niks mee, enkel grondstoffen terugkopen of gebruiken voor koloniseren (die brieven), maar ze nemen wel schaarse bergen in beslag waar je ook een ijzerertsmijn neer kunt zetten die meer opbrengt. Steenmijnen moet je zo snel mogelijk afbreken zo te zien, het is nog minder waard dan een farm! Bedenk je bij rope en iron wel dat je een extra plekje inneemt voor respectievelijk je ropery en je iron smeltery.
Even een lijstje met maximale goudopbrengst per grondstof:
* Productie per worker
** Bij maximaal niveau
Misschien heb ik rekenfouten gemaakt, maar dan hoor ik het wel. Misschien hebben jullie er wat aan
Rest nog 1 kanttekening: De gebouwen als smelterijen, hempfarms enzovoorts zijn flink duurder dan een houthakker bijvoorbeeld, maar naarmate het spel vordert wordt ruimtegebrek meer een issue dan kosten van gebouwen. In het begin moet je dus echt wel houthakkers bouwen en steengroeves upgraden, later zul je die op kolonies echter afbreken voor koloniaalwaren (specerijen, tobacco, cacao, enz) en ertsmijnen.
Edit: 2e kanttekening: gebouwen die maar tot lvl15 kunnen upgraden, maar toch hoog scoren, hebben als voordeel dat je een kleinere bevolking hebt, dus minder ruimte nodig hebt voor huizen en minder voedsel nodig hebt. (Eigenlijk alleen de koloniaalwaren
)
a. nuttig te zijn en
b. veel goud op te brengen
Aan kop staan, qua goudopbrengst bij maximaal level: iron (433), ore (300) en diamond (225) per tick bij maximaal lvl. Bij iron is dan al meegerekend dat er ook 10 hout per unit voor nodig is. De omzetting naar rope is bij hemp voordelig, aangezien het daarmee ongeveer 1.5x zoveel waard wordt per unit. Gelukkig heb je aan hemp niks en aan ropes heel veel.
Het mooie is dat je voor wapens en schepen rope en iron nodig hebt, twee producten die je van de beste "beleggingen" kunt produceren. Ook heb je hout nodig (en goud) en als je hiervoor ore of hemp verkoopt, is dat amper minder voordelig dan direct hout produceren. Hout hoef je dus niet te produceren, want een maximaal uitgebouwde houthakker poduceert 600 hout/tick, een hempfarm met handel produceert 300 * 3 = 900 hout!
Overigens is diamant redelijk zonde om te produceren merk ik, je kunt er niks mee, enkel grondstoffen terugkopen of gebruiken voor koloniseren (die brieven), maar ze nemen wel schaarse bergen in beslag waar je ook een ijzerertsmijn neer kunt zetten die meer opbrengt. Steenmijnen moet je zo snel mogelijk afbreken zo te zien, het is nog minder waard dan een farm! Bedenk je bij rope en iron wel dat je een extra plekje inneemt voor respectievelijk je ropery en je iron smeltery.
Even een lijstje met maximale goudopbrengst per grondstof:
Grondstof | Max lvl | Productie * | Totale productie | Goud | Max goud ** |
Wood | 30 | 4 | 600 | 0,17 | 100 |
Food | 30 | 4 | 600 | 0,14 | 85,71428571 |
Fish | 30 | 6 | 900 | 0,14 | 128,5714286 |
Stone | 30 | 2 | 300 | 0,25 | 75 |
Ore | 30 | 2 | 300 | 1,00 | 300 |
Iron | nvt | nvt | 60 | 10,00 | 433 |
Hemp | 15 | 2 | 150 | 0,5 | 75 |
Rope | nvt | nvt | 15 | 7,00 | 105 |
Diamond | 15 | 1 | 75 | 3,00 | 225 |
Koloniale waren | 15 | 1 | 75 | 2,00 | 150 |
* Productie per worker
** Bij maximaal niveau
Misschien heb ik rekenfouten gemaakt, maar dan hoor ik het wel. Misschien hebben jullie er wat aan
Rest nog 1 kanttekening: De gebouwen als smelterijen, hempfarms enzovoorts zijn flink duurder dan een houthakker bijvoorbeeld, maar naarmate het spel vordert wordt ruimtegebrek meer een issue dan kosten van gebouwen. In het begin moet je dus echt wel houthakkers bouwen en steengroeves upgraden, later zul je die op kolonies echter afbreken voor koloniaalwaren (specerijen, tobacco, cacao, enz) en ertsmijnen.
Edit: 2e kanttekening: gebouwen die maar tot lvl15 kunnen upgraden, maar toch hoog scoren, hebben als voordeel dat je een kleinere bevolking hebt, dus minder ruimte nodig hebt voor huizen en minder voedsel nodig hebt. (Eigenlijk alleen de koloniaalwaren

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2006 17:34 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Op het GoP forum is hier ook al redelijk vaak over gesproken. Mijn ervaringen en berekeningen hebben me overtuigd dat:
Zodra je wat verder komt, merk je dat voedsel productie een groot probleem wordt. Dit is uiteindelijk de beperking van je max militaire kracht en productie.
Dus uiteindelijk is het enige dat telt opbrengst per arbeider.
Dit betekent dat erts voor ijzer het meeste oplevert op bergjes en kolo goederen (en hennep) het meeste opleveren op gras. Als je allemaal erts mijnen hebt, kun je de enige steenmijn afbreken en daar een diamant mijn bouwen. Op het hoofdeiland is hennep de keus.
De rest koop je dus in.
Natuurlijk is dit als je (met een nieuw eiland) start onhaalbaar, vanwege de investeringskosten. Later stap je dan over. Met het uitvoeren van deze overstap (zeker zonder buildqueue), heb ik nog grote problemen en ben ik dus inefficient bezig.
Ook gaat op termijn het huidige handelssysteem op de schop. Zodra dat gebeurt, zijn alle huidige redeneringen onzin geworden.
Zodra je wat verder komt, merk je dat voedsel productie een groot probleem wordt. Dit is uiteindelijk de beperking van je max militaire kracht en productie.
Dit betekent dat erts voor ijzer het meeste oplevert op bergjes en kolo goederen (en hennep) het meeste opleveren op gras. Als je allemaal erts mijnen hebt, kun je de enige steenmijn afbreken en daar een diamant mijn bouwen. Op het hoofdeiland is hennep de keus.
De rest koop je dus in.
Natuurlijk is dit als je (met een nieuw eiland) start onhaalbaar, vanwege de investeringskosten. Later stap je dan over. Met het uitvoeren van deze overstap (zeker zonder buildqueue), heb ik nog grote problemen en ben ik dus inefficient bezig.
Ook gaat op termijn het huidige handelssysteem op de schop. Zodra dat gebeurt, zijn alle huidige redeneringen onzin geworden.
Dat denk ik ook, dat blijkt ook een beetje uit m'n tabel. Hoewel hout meer opbrengt dan hennep op maximaal niveau (100 vs. 75 goud per tick), heb je daarvoor 150 workers nodig itt 75 bij hennep.simulacrum schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:27:
Op het GoP forum is hier ook al redelijk vaak over gesproken. Mijn ervaringen en berekeningen hebben me overtuigd dat:
De rest koop je dus in.
Ik heb al wat eilanden waar bijna alleen maar koloniale goederen worden geproduceerd, maar het is inderdaad lastig om de conversie 100% te doen. Mijn hoofdeiland maakt nog altijd veel hout, dat moet ik nog 's omzetten naar hennep. Ook vind ik het vervelend dat als ik steen nodig heb, ik dat om de 6 uur maar kan kopen, terwijl een steenmijn op gezette tijden gewoon steen produceert.Natuurlijk is dit als je (met een nieuw eiland) start onhaalbaar, vanwege de investeringskosten. Later stap je dan over. Met het uitvoeren van deze overstap (zeker zonder buildqueue), heb ik nog grote problemen en ben ik dus inefficient bezig.
Hoe bedoel je dat op termijn het huidige handelssysteem op de schop gaat? Wat komt ervoor in de plaats? Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.Ook gaat op termijn het huidige handelssysteem op de schop. Zodra dat gebeurt, zijn alle huidige redeneringen onzin geworden.
[ Voor 89% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2006 17:38 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Begin "even" overnieuw en kom bij ons ! Zo te lezen ben je uit het juiste hout gesneden.[b][message=26626810,noline] Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.
Er gaan geruchten dat het huidige handelssysteem gaat veranderen. Er komt dan meer interactie tussen de spelers zelf. Maar als ik zie dat hoeveel voedsel ik al in moet kopen om mijn vloten te onderhouden, heb ik er twijfels over, of dit geimplementeerd gaat worden. Immers, het enteren van schepen moet ook nog steeds geimplementeerd worden.Grrrrrene schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:38:
[...]
Hoe bedoel je dat op termijn het huidige handelssysteem op de schop gaat? Wat komt ervoor in de plaats? Bij NoA (de Franse guild) hebben we geen forum, of iig komt er niemand actief op dat forum omdat het niet goed werkt.
Jammer om te horen dat de Franse Tweakers guild problemen heeft. GoP heeft inmiddels al meer dan 7000 berichten op haar forum!
Maar als het Franse guild idd ernstige problemen heeft, moeten we maar eens praten. We kunnen wel e.e.a. regelen voor actieve en fanatieke beginnende Tweakerts broerders.
Pippi,
Minister of War
www.pirates.nl.tt
kielhalen?oheng schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:28:
Maar als het Franse guild idd ernstige problemen heeft, moeten we maar eens praten. We kunnen wel e.e.a. regelen voor actieve en fanatieke beginnende Tweakerts broerders.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 15-10-2006 02:07 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Inderdaad kom bij ons!Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:35:
[...]
Begin "even" overnieuw en kom bij ons ! Zo te lezen ben je uit het juiste hout gesneden.
Dat had ik eerst ook inderdaad, maar tegenwoordig koop ik gewoon af en toe 3,5 miljoen steen en als dat bijna op is koop ik weer bij, zodat ik niet meer 6 uur hoef te wachten. Al dat soort problemen gaat vanzelf overGrrrrrene schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:38:
Ook vind ik het vervelend dat als ik steen nodig heb, ik dat om de 6 uur maar kan kopen, terwijl een steenmijn op gezette tijden gewoon steen produceert.
Een groot probleem wat blijft is inderdaad wel die bevolking die steeds meer gaat eten, en ruimte natuurlijk...
[ Voor 16% gewijzigd door Turiya op 18-10-2006 20:38 ]
Ik ga stoppen met het spel.
Als er iemand is die mijn account wilt overnemen (spanjaard, 1400e in algemene ranking) stuur me dan even een mailtje op
nico_habets bij hotmail punt com
Als er iemand is die mijn account wilt overnemen (spanjaard, 1400e in algemene ranking) stuur me dan even een mailtje op
nico_habets bij hotmail punt com
Ik wil hem wel plunderen? Het is voor een goed doel zeg maar
Iemand trouwens enig idee hoe het zit met je kanonnen op je schepen. Moet je daarvoor extra matrozen laten aanmonsteren. In de helpgebeuren van het spel staat dat een klein kanon door 2 man bedient dient te worden, een middel door 4 en een grote door 8. Dus op een brigg zou je dan 40 + 2 * 12 + 4 * 12 = 112 matrozen aan boord moeten hebben om alles vol operationeel te laten zijn. Het max op een brigg is 120 man.
Iemand die betreft kanonnen nadere info kan geven.
Bedankt oheng voor je heldere uitleg.
Iemand die betreft kanonnen nadere info kan geven.
Bedankt oheng voor je heldere uitleg.
[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 27-10-2006 21:38 ]
Het is heel simpel: voor ieder kanon op een schip moet je het aantal matrozen hebben. Maar ook niet meer dan dat!
Voor een Brigg heb je dus geen 112 matrozen nodig, maar slechts 72! Je hoeft eigenlijk alleen je kanonnen te bedienen, het zeilen doen de matrozen er even bij.
Pippi_XXX,
Minister of War
www.pirates.nl.tt
Voor een Brigg heb je dus geen 112 matrozen nodig, maar slechts 72! Je hoeft eigenlijk alleen je kanonnen te bedienen, het zeilen doen de matrozen er even bij.
Pippi_XXX,
Minister of War
www.pirates.nl.tt
[ Voor 8% gewijzigd door oheng op 27-10-2006 20:53 ]
Iedereen speelt hier op Banana bay? Ik speel op Cocos bay en ben momenteel 6834e 
Zometeen heb ik mijn werf en kan ik bootjes bouwen, en veel boten! Ik heb 40k hout, 20k steen en ruim 90k voedsel.
Wie speelt er op Cocos Bay en zit in een fransenguild? Dan kan ik wellicht erbij ^_^
Zometeen heb ik mijn werf en kan ik bootjes bouwen, en veel boten! Ik heb 40k hout, 20k steen en ruim 90k voedsel.
Wie speelt er op Cocos Bay en zit in een fransenguild? Dan kan ik wellicht erbij ^_^
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Helaas, NoA is de Franse Tweakers guild, en die zit op Bananabay.
Leuk spel, ben er nu ongever 1 week mee bezig.
Kan nu eindelijk handelen
Heb wel een paar dingen die is lastig vind.
1. de ticks
2. De hoeveelheid resoures die je op een gegeven moment moet hebben.
3 . Handelen. Eens per 6 uur.
4. de GUI, Dit hadden ze anders kunnen doen. Waar door het sneller/prettiger werkte
Verder vind ik het wel jammer dat de gebouwen niet per level een ander plaatje hebben.
Waarschijnlijk ben ik te veel gewent aan ANNO 1503.
Verder vind ik het MMOG wel leuk, al merk ik er nu nog maar weinig van
Ps. weet iemand een lijst met wat een bepaald gebouw bij een bepaalde level produceerd?
Zoiets als bij de "depot" zit. Zou wel handig zijn.
/edit
Ik zit op bananabay server bij de engelse.
Kan nu eindelijk handelen
Heb wel een paar dingen die is lastig vind.
1. de ticks
2. De hoeveelheid resoures die je op een gegeven moment moet hebben.
3 . Handelen. Eens per 6 uur.
4. de GUI, Dit hadden ze anders kunnen doen. Waar door het sneller/prettiger werkte
Verder vind ik het wel jammer dat de gebouwen niet per level een ander plaatje hebben.
Waarschijnlijk ben ik te veel gewent aan ANNO 1503.
Verder vind ik het MMOG wel leuk, al merk ik er nu nog maar weinig van
Ps. weet iemand een lijst met wat een bepaald gebouw bij een bepaalde level produceerd?
Zoiets als bij de "depot" zit. Zou wel handig zijn.
/edit
Ik zit op bananabay server bij de engelse.
[ Voor 3% gewijzigd door wica op 12-11-2006 13:19 ]
Verwijderd
als je rechtsonder op de techtree klikt en daar naar resources gaat, dan zie je wat een worker/tick produceert. Elk level zijn 5 workers, dus dan is de opbrengst van een gebouw gewoon #level*5*opbrengst/tick
Mooi om te weten
dank voor de formule 
Als ik een stuk steker ben
Als ik een stuk steker ben
Speelt er nog steeds iemand met mijn eiland trouwens? Hoorde er een paar weken geleden nog iets positiefs over. Dat het de bank was ofzo? Ben benieuwd
[ Voor 20% gewijzigd door PromWarMachine op 14-11-2006 17:01 ]
Heeft het nut om te starten? Ik denk persoonlijk wel dat het zin heeft, als je flink fanatiek bent. In GoP hebben we al flink wat beginners goed geholpen, op meerdere vlakken. Het is absoluut niet zinloos. Ons forum is werkelijk een schat aan informatie, en ingame helpen wij elkaar ook.
@ PromWarMachine: Een bank? Ik weet van niets. Misschien kun je met deze vraag beter per PM stellen in ons forum of gewoon in IRC natuurlijk. Dan krijg je een antwoord over wat er met je eilanden gebeurd is.
@ PromWarMachine: Een bank? Ik weet van niets. Misschien kun je met deze vraag beter per PM stellen in ons forum of gewoon in IRC natuurlijk. Dan krijg je een antwoord over wat er met je eilanden gebeurd is.
Nut, as in, kan ik nog op 1 komen?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:07:
Heeft het nog nut om te starten op een van de huidige servers?
In dat geval heeft het nog nut. Onze sterkste speler staat nu op 21 En die speelt dus niet vanaf het begin van het spel. Aan het begin groei je harder, deze groei remt dan wat. Als je dan begint met het bouwen van schepen stijg je weer héél erg en uiteindelijk remt je groei weer. De top van de server is dus goed te behalen.
Leuk om te zien dat jullie dit nog steeds spelen:).
maar de forumpost moet eigenlijk een beetje veranderd worden, want personalcenter.be word het allang niet meer op gehost en yoshimitsu was toch weg?
Mja succes mensen:)
maar de forumpost moet eigenlijk een beetje veranderd worden, want personalcenter.be word het allang niet meer op gehost en yoshimitsu was toch weg?
Mja succes mensen:)
//Thapous
Tja, maar helaas kan alleen Jasper dat doen. En er zijn wel meer dingen die aangepast zouden moeten worden, zoals links naar de Franse en Spaanse Tweakers guilds. Jasper: als je dit leest en je wilt de OP aanpassen, dan kan ik je wel info geven over wat er allemaal aangepast moet worden. Of ik wil het zelf ook wel doen, maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb in ieder geval de vrijheid genomen om het forum maar eens te optimaliseren. Alle MySQL-tables zijn, waar nodig, geoptimaliseerd en voor de zekerheid heb ik ook maar weer eens een backup gemaakt.
Zelf speel ik AoP al enige tijd niet meer, voornamelijk door drukte op werk, nieuwe vriendin en een zeer verslavende XB360. Mochten er desondanks vragen/opmerkingen zijn over het externe forum wat is ingesteld voor de Engelsen, voel je vrij om me een mail te sturen (zie GoT-profiel).
*edit*
Sterker nog; het lijkt erop dat mijn account gewist is. Probeer net in te loggen maar speler wordt niet meer gevonden op de servers.
Zelf speel ik AoP al enige tijd niet meer, voornamelijk door drukte op werk, nieuwe vriendin en een zeer verslavende XB360. Mochten er desondanks vragen/opmerkingen zijn over het externe forum wat is ingesteld voor de Engelsen, voel je vrij om me een mail te sturen (zie GoT-profiel).
*edit*
Sterker nog; het lijkt erop dat mijn account gewist is. Probeer net in te loggen maar speler wordt niet meer gevonden op de servers.
[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2006 02:02 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hey MAX3400, nog bedankt dat je het forum hebt gefixt! Je werk wordt erg gewaardeerd, al was het alleen maar omdat het forum erg veel gebruikt wordt.
Er wordt op de AoP servers regelmatig een opruimactie gehouden, alle accounts die langer dan 80 dagen (geloof ik) niet gebruikt worden, worden opgeruimd.
Er wordt op de AoP servers regelmatig een opruimactie gehouden, alle accounts die langer dan 80 dagen (geloof ik) niet gebruikt worden, worden opgeruimd.
Yup. Account is pleitos. Wat dan nog fijner is; ik kan niet een account maken met dezelfde naam op die server maar alleen nog op Coco-dinges...oheng schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:29:
Hey MAX3400, nog bedankt dat je het forum hebt gefixt! Je werk wordt erg gewaardeerd, al was het alleen maar omdat het forum erg veel gebruikt wordt.
Ach, zoals gezegd; ik heb het nogal druk dus zal waarschijnlijk geen nieuwe account maken.
Verwijderd
Sterker nog, halverwege Juni zal er ook een Nederlandse versie komen, zal wel een post maken als de voor registratie ook opengaat 
(Of als je echt alles gelijk wilt weten, ff mailtje sturen naar tranqer@travianteam.com - Dan maak k wel ff folder van iedereen die het wilt weten en mail ik ze gelijk
)
(Of als je echt alles gelijk wilt weten, ff mailtje sturen naar tranqer@travianteam.com - Dan maak k wel ff folder van iedereen die het wilt weten en mail ik ze gelijk
He, wat een verrassing dat er een Nederlandse versie komt, dat wist ik nog niet...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Aangezien ik wat contactgegevens kwijt ben; kan iemand de guild-leaders of de moderators van het forum op www.pirates.nl.tt vragen om contact met me op te nemen via mijn mail-adres? Dit in verband met het voortbestaan van het forum!
hehe bestaat dat spel nog? 
bleef mooi en echt heel cool gehad met jullie allemaal, maar qua tijd blij dat ik er van af kon stappen
ik heb even gekeken maar ik heb 0 rechten meer op het forum dus kan je niet helpen.
bleef mooi en echt heel cool gehad met jullie allemaal, maar qua tijd blij dat ik er van af kon stappen
ik heb even gekeken maar ik heb 0 rechten meer op het forum dus kan je niet helpen.
He, jij ook hier?Jazzper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:42:
hehe bestaat dat spel nog?

Nou ja, ik zal wel ff kijken maar anders trek ik het forum binnenkort gewoon offline. Heb weinig zin om allerlei ruimte/bandbreedte te hosten terwijl niemand reageert (ook niet op het forum zelf).
wie is admin daar dan? heb nog een aantal lui uit die tijd op mijn msn staan, dan fix ik het.
Geen idee... Zoals je weet, ben ik de webhost dus mij hoef je niet aan te spreken op MSN.Jazzper schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:27:
wie is admin daar dan? heb nog een aantal lui uit die tijd op mijn msn staan, dan fix ik het.
Even dit topic nieuw leven inblazen.
Ik zie dat het een beetje aan het doodbloeden is vandaar dat ik even reageer.
Zijn er nog oudleden die zin hebben de draad weer op te pakken?
Ik zie dat het een beetje aan het doodbloeden is vandaar dat ik even reageer.
Zijn er nog oudleden die zin hebben de draad weer op te pakken?
Verwijderd
Na het zien van dit topic ben ik begonnen. Lijkt me wel een grappig spel om 5 minuten per dag naar te kijken. Ik heb nu een eiland met:
1 houthakker
2 farms
1 lvl2 residence ding
een steenmijn
en verdomd weinig werkers >_>
1 houthakker
2 farms
1 lvl2 residence ding
een steenmijn
en verdomd weinig werkers >_>
ik zie denkfout nummer 1Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:37:
Lijkt me wel een grappig spel om 5 minuten per dag naar te kijken.
dat was de reden van afhaken van mij. Echt mega veel energie dat het kost. Wel een super leuk spel en toendertijd (nu weet ik niet) ook een hele leuke groep mensen!
Speelt niemand het meer? Ik speel het al vanaf ongeveer begin nieuw schooljaar. Ben fransman.
De ads heb ik gewoon geblockt, en firefox laad niet zo lang met het hele eiland.
Het enige wat ik irritant vind is dat die lijstjes van dingen altijd buiten de layout valt. Vanaf #13 zie ik nooit meer echt de waardes.
De ads heb ik gewoon geblockt, en firefox laad niet zo lang met het hele eiland.
Het enige wat ik irritant vind is dat die lijstjes van dingen altijd buiten de layout valt. Vanaf #13 zie ik nooit meer echt de waardes.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Ik zl maar eens een megakick geven aan dit topic.
Ik heb net weer eens (sinds meer dan een half jaar geleden) ingelogd en ben aangenaam verrast.
AoP lijkt VELE malen stabieler te draaien. Verder is er geen premium meer nodig om het bouwen en upgraden van gebouwen in de wachtrij te zetten.
Ik zit nu op een ENORME berg van voorraden en wapens.
Zou het wat zijn om GoP weer wat leven in te blazen? (en dan graag MET UUBee.... en dan mag hij zijn database ook weer in de lucht gooien... please please prertty please?... lol)
Ik heb geen idee hoe actief het spel in zijn geheel is. Ik ben nog niet wezen kijken op het AoP forum.
groeten en wellicht tot ziens bij AoP
khildin
Ik heb net weer eens (sinds meer dan een half jaar geleden) ingelogd en ben aangenaam verrast.
AoP lijkt VELE malen stabieler te draaien. Verder is er geen premium meer nodig om het bouwen en upgraden van gebouwen in de wachtrij te zetten.
Ik zit nu op een ENORME berg van voorraden en wapens.
Zou het wat zijn om GoP weer wat leven in te blazen? (en dan graag MET UUBee.... en dan mag hij zijn database ook weer in de lucht gooien... please please prertty please?... lol)
Ik heb geen idee hoe actief het spel in zijn geheel is. Ik ben nog niet wezen kijken op het AoP forum.
groeten en wellicht tot ziens bij AoP
khildin
Heb sinds lange tijd weer eens gekeken kan wel een jaar geleden zijn dat ik voor het laatst inlogde om hem in vakantiemodus te zetten.
Zitten nog wel wat fouten in dat het niet werkt zoals het hoort te werken.
Zal eens kijken of er nog animo is om verder te gaan ziet er wel weer wat beter uit moet alleen even op zoek gaan naar mijn vloten weet niet meer waar ze liggen
Zag wel dat al mijn eilanden vol met voedsel en andere dingen zaten en ik dus een aardig eindje voorruit kan.
Zitten nog wel wat fouten in dat het niet werkt zoals het hoort te werken.
Zal eens kijken of er nog animo is om verder te gaan ziet er wel weer wat beter uit moet alleen even op zoek gaan naar mijn vloten weet niet meer waar ze liggen
Zag wel dat al mijn eilanden vol met voedsel en andere dingen zaten en ik dus een aardig eindje voorruit kan.
grrr kan niet meer inloggen geloof ik. En wachtwoord opvragen werkt niet meer.
Zou ook kunnen omdat ik al eeuwen niet meer ingelogd ben geweest.
Zou ook kunnen omdat ik al eeuwen niet meer ingelogd ben geweest.
wow, net weer ingelogd (kreeg nieuwe via email) en alles is nog zoals ik het maanden en maanden geleden achterliet! niet eens in urlaubsmodus geweest. Wussies die vijanden 
goh, wat zal ik eens doen met 5 bomvolle eilanden.
goh, wat zal ik eens doen met 5 bomvolle eilanden.
ben in urlaubsmodus gegaan dus over een dag of 2 kan ik weer inloggen zal eerst eens kijken of er nog mensen liefhebber zijn om de draad weer op te pakken.
heb nog een aktief gilde dus je kan zo weer toevoegen omdat ik ook leider ben sta er onder de naam patatjeoorlog.
Zal UUbee eens even een berichtje sturen kijken of ik die weer zo ver kan krijgen.
heb nog een aktief gilde dus je kan zo weer toevoegen omdat ik ook leider ben sta er onder de naam patatjeoorlog.
Zal UUbee eens even een berichtje sturen kijken of ik die weer zo ver kan krijgen.