30'' nu €2299 (of was dat altijd al zo?
Graphics and Displays
Double-wide 16-lane PCI Express graphics slot with one of the following graphics cards installed:
NVIDIA GeForce 7300 GT with 256MB of GDDR2 SDRAM, one single-link DVI port, and one dual-link DVI port
ATI Radeon X1900 XT with 512MB of GDDR3 SDRAM and two dual-link DVI ports
NVIDIA Quadro FX 4500 with 512MB of GDDR3 SDRAM, two dual-link DVI ports, and one stereo 3D port
Multiple graphics card configurations including two, three, or four NVIDIA GeForce 7300 GT cards![]()
300W for up to four PCI Express graphics cards
Support for up to eight displays
bij machouse is hij: € 2689.00Gabliboeba schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:35:
Zie ik dat goed? Een prijsverlaging van de ACD's?
Dus verlaagt
Verwijderd
ja: de 20 inch was 819 is nu 799. Vreemd dat ze geen nieuwe hebben uitgebracht en van die 20 euro worden we ook niet veel rijker. 699 zou een mooiere prijs zijn.Gabliboeba schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:35:
Zie ik dat goed? Een prijsverlaging van de ACD's?
Verwijderd
Too bad geen Core 2 Duo voor iMac.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:41 ]
Verwijderd
de 23 inch is nu 1149. Was deze niet 1389 ?nickvd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:36:
[...]
bij machouse is hij: € 2689.00
Dus verlaagt
da's een leuke prijsverlaging!
kun je beter mee wachten to leopard denk ik, gezien de 64 bits ondersteuning... zou photoshop cs3 nou ook tegen die tijd gereleased worden en 64bits ondersteuning hebben?
ohw... http://www.apple.com/xserve/
[ Voor 9% gewijzigd door airliner op 07-08-2006 20:49 ]
Verwijderd
Hmm jammer, had eerder gehoopt!The_Cure schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:25:
Release: Lente 2007
Als ik nu een Macbook bestel moet ik dus nog ff wachten op de officiele release van bootcamp enzo.. Updaten kost toch €129?
Overigens wordt de store erg druk bezocht op het moment
Verwijderd
Snel genoeg voor mijn gebruik. Ik had er graag nog Core 2 Duo in gezien.
Mac Pro is zeker vooruitgegaan qua keuzes die je kan maken.
Enig idee wanneer er bij Quicktime de Keynote staat?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:48 ]
-"Dat wordt dan een meerprijsje van 5700 euro meneer"
Trouwens, er staat wel zo mooi 'At 2499' op de Nederlandse site (lekker vertaald weer), maar als je ipv 2.6 GHz 2.0 GHz neemt heb je 'm al voor 2199,-
[ Voor 50% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-08-2006 21:01 ]
Net als bij de PowerMac G4, dus Eject en Option+EjectDancing_Animal schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:43:
Ben benieuwd hoe je nu 1 drive eject, de ander tegenhouden met je hand?
Verwijderd
Die iChat functies zijn wel vet! Je kan dus gewoon een keynote houden in een iChat gesprek. Backdrops zijn leuk maar nutteloos.
Time machine vind ik ook een beetje nutteloos maar wel handig als je een keer per ongeluk delete.
Mail is leuk maar niet denderend.
Spaces is wel handig, maar voegt niet SUPER veel toe.
Dashboard is vet, eigen widgets maken in combinatie met RSS heeft veel mogelijkheden. Dashcode is ook wel grappig.
de rest boeit me vrij weinig op dit moment:+
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 21:08 ]
Verwijderd
Ik wil er wel graag in meepraten, zat er al naar te zoeken, ben niet zo goed in topics makenCanaria schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:08:
[mbr]Wil degene die een topic over de Mac Pro wil maken svp even contact opnemen?
[/]
[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-08-2006 21:10 ]
Wilde net een Mac pro bestellen maar zo wordt hij wel heel duur.
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Edit: ah, de gewone XCode pagina is nog niet aangepast maar deze wel:
http://www.apple.com/nl/macosx/leopard/xcode.html
[ Voor 53% gewijzigd door Maurits van Baerle op 07-08-2006 21:46 ]
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
[ Voor 4% gewijzigd door Blaxje op 07-08-2006 21:45 ]
De 20" iMac zal mijn oude AMD Athlon 1,3 bak vervangen, terwijl ik de MacBook vooral ga gebruiken voor school en draadloos in de tuin msn'en.Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:47:
Wat moet je met 2 als ik vragen mag?
Wat voor specs?
De keuze voor 2 was snel gemaakt, het werd OF een MBP (die ik 10 dagen in bezit heb gehad, maar last van de whine e.d. dus teruggestuurd) OF met bijbetaling een iMac en MacBook. Aangezien m'n huidige desktop te gaar is, koos ik uiteindelijk voor het laatste.
De specs:
MacBook, wit, 2,0ghz, 2x512mb geheugen.
iMac, 20", 2,0ghz, 1x1gb geheugen.
Verwijderd
Is de keynote nog bezig of iets gaat er nog iets over de iMac komen of niet?
De mijne word morge namelijk verstuurd. dan kan ik hem morgen nog afbellen voor een nieuw model.
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:02 ]
Verwijderd
En waneer word leopard beschikbaar?
Verwijderd
Zijn er nog andere speciale dingen heb op een site wel die lijst gezien maar di is wel zo ontiegelijk lang.
Macpro weet ik al.
iPhone?
nieuwe software?
Iemand die een kleine opsomming kan maken met de belangrijkste punten voor de consument.
Verwijderd
En allerlei features van Leopard.
[url]www.apple.com/leopard/index.html[/url]
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:13 ]
Verwijderd
Nu je er Windows op kan draaien moeten drivers ook geen probleem meer zijnVerwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:09:
Groot voordeel nu: je kunt nu alles upgraden/aanpassen van je MacPro met onderdelen uit de pc winkel
Gaat dat nu ook met videokaarten werken dan? Of bedoel je meer qua processoren? (geheugen/hd kon al). Zou wel tof zijn als videokaarten ook eindelijk eens kon...Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:09:
Groot voordeel nu: je kunt nu alles upgraden/aanpassen van je MacPro met onderdelen uit de pc winkel
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
EdIT: Screw het persoonlijk configen!! Eerst de keynote kijken!!!
[ Voor 29% gewijzigd door Alpha-sphere op 07-08-2006 22:47 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Hier kun je idd vanuit gaan. Echter doe ms hetzelfde en worden op het laatste moment key functions ingeschreven. Wat ik echter wel weer jammer vindt, is dat de strijd tussen de 2 zo hard wordt. En dan doel ik met name op de banners die apple er heeft hangen, vind ik een beetje jammer.mOrPhie schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:33:
Bedenk wel dat ze aan het begin van de leopard preview zeiden dat het een preview is waarin de "top secret" features weggehouden zijn, om te voorkomen dat "de copycats" al kunnen beginnen. Leopard krijgt dus meer nieuwe (schijnbaar top secret) features die nu niet getoond zijn.
Dat vraag ik me af. Apple heeft juist als strategie heel gesloten te zijn in hun mededelingen en een soort hype om dingen heen te creeeren. Dat heeft niet alleen met "als ze het maar niet stelen" te maken, als het er niet gewoon niets mee te maken heeft. Nu kunnen ze gewoon op een latere keynote weer een beetje hypen. Wat ik overigens wel erg leuk vind hoor, ik ga er net zo hard in mee.DaannO schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:20:
[...]
Hier kun je idd vanuit gaan. Echter doe ms hetzelfde en worden op het laatste moment key functions ingeschreven.
MS daarentegen heeft al meerdere keren aangegeven "feature complete" te zijn en zelfs features uit de release gehaald, die voorheen beloofd waren. Dat wil overigens niet zeggen dat MS veel meer open is in hun ontwikkeling. Apple doet namelijk net zo goed aan developer previews, maar zegt gewoon niet wat er in de volgende (eventuele) preview komt.
Mjah, ik vind het wel wat hebben. Beetje meer strijd houdt de boel levend. Ze deden het met tiger ook met de "Redmond, we have a problem" banners. Het zit Steve Jobs waarschijnlijk ook nog steeds hoog dat hij in 1998 boe-geroep kreeg toen hij een partnership met MS moest aankondigen op een keynote. Wellicht wil hij het gewoon goed maken.Wat ik echter wel weer jammer vindt, is dat de strijd tussen de 2 zo hard wordt. En dan doel ik met name op de banners die apple er heeft hangen, vind ik een beetje jammer.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Cogito Ergo Credo
Second that! blijft maar 5408 geven...jopiek schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:45:
bah, waarom laten ze het ook niet gewoon downloadbaar zijn, heeft iemand al een opgenomen versie gevonden? Mijn Quicktime 7 Pro lust 'm niet zo...
Cogito Ergo Credo
This space intentionally left blank.
Verwijderd
uploaden in http://youtube.com/ ofzo?dot.K schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:33:
Als je de keynote probeert te saven met QT Pro dan wordt ie 'eeeecht' wel groot.
[afbeelding]
maak hem kleiner en up hem op www.f-forge.comdot.K schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:33:
Als je de keynote probeert te saven met QT Pro dan wordt ie 'eeeecht' wel groot.
[afbeelding]
Verwijderd
maak ie toch een flash video van ofzo, kan trouwens daar niks vinden, ook niet bij video.google best raar, zal morgen eens naar de stream kijken, na 8 min ofzo stopt ie dr mee
Verwijderd
't zijn developer days. Die zullen wel muhi plezier hebben met Xcode 2.4 / CoreAnimation / CalDav ...Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:34:
Komt er na die keynote helemaal geen nieuws meer over nieuwe producten? Ze hebben immers nog een aantal dagen te gaan daar, wat moeten ze met al die tijd?
Seminars, try-outs, mensen hulp bieden met mac-software etc. Alles wat met developers te maken heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:34:
Komt er na die keynote helemaal geen nieuws meer over nieuwe producten? Ze hebben immers nog een aantal dagen te gaan daar, wat moeten ze met al die tijd?
Cogito Ergo Credo
Probeer er verder een beetje op te letten wat je voorganger schreef!
Ja, duh, ik bedoel een link naar een downloadbare versie... Elke pagina van Apple stuurt je door naar die link... inclusief Quicktime zelf, maar werken ho maar.Q schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:55:
[...]
Probeer er verder een beetje op te letten wat je voorganger schreef!
Cogito Ergo Credo
Ook heeft ZDNet losse video's van andere onderdelen van de keynote.
Het filmpje wordt gesponsord door Microsoft

[ Voor 19% gewijzigd door vooghel op 08-08-2006 15:08 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Hmmz, Jobs liet nu wel weer veel anderen aan het woord (man die gast over die processors is zelfs bijna niet te verstaan :#). Lijkt wel of Steve wat afstand doet, of doet die dit soort dingen vaker (heb hiervoor 2 keynotes bekeken en daarbij deed hij het niet)?
Het nieuwe Leopard ziet er goed uit. Als windows gebruiker kijk ik er watertandend naar! Vooral die spaces lijken mij zeer handig. Een stuk handiger dan dat '3d' desktop van MS. Waarom iets 3d maken terwijl je scherm plat is... ik vond het vanaf het begin al raar. Dit is veel handiger.
Vraag me alleen af of er een limiet op is. Het lijkt er nu op dat 4 het maximum is...
Verwijderd
simpel... als je iemand om 04:00 in de ochtend terwijl iedereen normaliter ligt
te slapen in zijn huiskamer ziet zitten en naar een beeldscherm ziet staren en
dat met een verrekijker ontdekt wordt als een iMac G5.
Omdat Bonjour bij hem aanstond heb ik middels iChat ff contact gemaakt en
hij was verbaast dat iemand hem betrapte op het kijken naar de Keynote.
Blijkt dat we veel overeenkomsten hebben en dat gaan we dit weekend ff buiten
de deur vieren met wat dames.
Verwijderd
Heeft dat niet met die extra invoerrechten voor beeldschermen buiten europa te maken?Eswip schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:46:
Hmm.. ACD is dus wel in prijs verlaagd, alleen jammer dattie in de VS 699 dollar is, en in NL 799 euro..(De 20 inch)
/edit: nieuws: Invoerrechten op grote flatpanels verhoogd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 15:57 ]
Zou goed kunnen.. Wel jammer, met de huidige koers zou je anders op 550 euro zitten voor een ACD...Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:56:
[...]
Heeft dat niet met die extra invoerrechten voor beeldschermen buiten europa te maken?
/edit: nieuws: Invoerrechten op grote flatpanels verhoogd
Verwijderd
Die 699 dollar is anders wel zonder de Amerikaanse belasting héEswip schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:37:
[...]
Zou goed kunnen.. Wel jammer, met de huidige koers zou je anders op 550 euro zitten voor een ACD...
Daarnaast: als je hem zou kunnen importeren kom je op ongeveer 740 euro uit, niet de 550 euro dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 17:09 ]
Als je het vanuit een andere staat over laat komen betaal je die belasting niet... Jammer voor mensen in california maar ja...Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:08:
[...]
Die 699 dollar is anders wel zonder de Amerikaanse belasting héAmerikanen zijn net wat meer kwijt voor ze hem in huis hebben.
Daarnaast: als je hem zou kunnen importeren kom je op ongeveer 740 euro uit, niet de 550 euro dus.
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Zou dit kunnen betekenen dat hij aan het zien is voor een opvolger? De tijd van Steve en Bill begint precies ten einde te komen ...
als apple maar mooi spul blijft verkopen, niemand is onvervangbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:11:
iets anders: op veel engelstalige mac-fora is men wat ongerust over de presentatie van Steve zelf. Hij kwam minder energiek over dan anders, ziet er vermagerd uit. Zijn charismatische uitstraling was minder. Bovendien deed hij nu beroep van 3 assistenten. Gezien zijn geschiedenis van kanker ....![]()
Zou dit kunnen betekenen dat hij aan het zien is voor een opvolger? De tijd van Steve en Bill begint precies ten einde te komen ...
Hoop ik. De laatste keer dat Steve verdween, ging het mis.
p.s. ik heb de keynote net gezien en ik zie weinig geks eigenlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Q op 08-08-2006 21:42 ]
Verwijderd
Als hij ziek is zou het de kinderziektes van de Macbook goed verklaren, schijnbaar werkt zijn RDF niet meer zo goed..
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 21:48 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Nu heeft hij volgens mij ook niet echt een rustige job
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 22:49 ]
mager? check
vermoeid? een beetje
ziek? hij is in ieder geval niet zo verkouden als vorige keynote
hulpjes? tijdens de WWDC staat Steve doorgaans niet alleen tijdens de keynote, maar dit keer waren er wel veel vice-presidents aanwezig op het podium.
one more thing? Steve doet doorgaans geen One More Thing bij een WWDC. Geen zorgwekkend detail dus.
Verder was het natuurlijk ook een presentatie waarin men nog niet veel kon of wilde laten zien van Leopard, wat voor een deel ook een beetje de show verpest. De keuze om de Mac Pro meteen aan het begin te zetten was misschien ook om alsnog een soort van RDF te creeren om de wat minder boeiende Leopard demo nog interessant te maken.
Ik ben overigens erg benieuwd naar de precieze techniek achter Time Machine, en de implementatie aan de serverkant ervan in OSX Leopard Server.
sidenote: als er dan toch een 'nieuwe Steve' moet komen geef ik -op basis van presentatie techniek- Phil Schiller de meeste kans. Hij nam in 2004 al eens de honneurs waar toen Steve in het ziekenhuis lag, en heeft al meerdere keren laten zien dat hij wel degelijk kan presenteren, al was zijn begin gisteren wat slap.
Launching containers into space
Dan bestel je je Apple spulletjes bij Amazon of CompUSA voor hetzelfde geld in een andere staatAls je het vanuit een andere staat over laat komen betaal je die belasting niet... Jammer voor mensen in california maar ja...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Met Dirvish heb je een soortgelijk backup systeem onder Linux. Daar kun je kijken naar de gebruikte technieken. Misschien wordt er in Leopard wel van Dervish gebruik gemaakt.Whieee schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:11:
Ik ben overigens erg benieuwd naar de precieze techniek achter Time Machine, en de implementatie aan de serverkant ervan in OSX Leopard Server.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heeft Steve geen nieuwe bril nodig? Nogal een slechte reclame als je voorover gebogen zit te turen naar je eigen scherm. (Na +/- 56 minuten )
Wat me erg leuk lijkt om mee te spelen straks is Web Clip, die demo zag er wel heel erg makkelijk uit, zo makkelijk dat zelfs ik er mee over weg kan
Alleen misschien een minpuntje, vind ik, ze hebben nu ook allemaal dingen toegevoegd aan mail.app. Ik vond het juist zo lekker gewoon één met één taak, mail. Maar als ze er dan allemaal dingetjes gaan bijstoppen wordt het misschien teveel van het goede. Maar misschien als ik er straks mee aan de slag ga dat het allemaal toch erg handig blijkt te zijn.
Alleen jammer dat ik net ff geen geld heb voor de nieuwe Mac Pro.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Verwijderd
Verwijderd
Dat gebeurt wel vaker, er zijn ook weleens meer 'assistenten' aan het woord geweest op 1 avond.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:11:
Bovendien deed hij nu beroep van 3 assistenten.
De presentatie van Leopard werd er ook iets levendiger door. Ik denk dat het gewoon bewuste keuzes zijn geweest om de presentatie vloeiender te laten verlopen.
[quote]
Wat wil je in hemelsnaam met een Mac Pro?koornee schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:44:
Alleen jammer dat ik net ff geen geld heb voor de nieuwe Mac Pro.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 01:44 ]
Hij is overigens ook al een tijdje van het toneel geweest (maandje of 4 niet in het openbaar verschenen), er zijn veel producten omgezet naar Intel, Leopard is volop in ontwikkeling, het optie-gebeuren is onlangs losgebroken, Pixar is overgenomen... Zou het niet kunnen dat de man gewoon moe is? Dat hij weinig tijd had om de keynote voor te bereiden en daarom af en toe niet uit z'n woorden kwam?
Lijkt mij de meest logische redenering... als je het optreden van 'vervangers' goed voorbereid laat je ze niet af- en aanlopen zoals tijdens de Leopard demo. Kreeg meer het idee dat Steve niet alles voor had kunnen bereiden en daarom de 'minder interessante' features door een assistent liet doen.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik vond Time Machine nou niet echt een "minder interessante" feature. Wat de redenatie voor het optrommelen van hulp ook was, Steve Jobs heeft niet alleen de "koele features" gedaan.Speedpete schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:28:
... en daarom de 'minder interessante' features door een assistent liet doen.
Verwijderd
Ik kom er net achter dat het niet alleen een prijsverlaging is vande ACD's maar dat ze WEL geupdate zijn! Weinig rumoer aan gegeven. De update is echter niet zo wereldschokkend als iedereen gehoopt had. Maar de contrastratio is opgeschroefd naar 700:1 en nog iets anders.Blaxje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:57:
[...]
Don't get your hopes too high. Ik verwacht eerlijk gezegd geen ACD update.
http://www.gizmodo.com/ga...-kick-dell-ass-192819.php
Verwijderd
Hoe zit dat dan? Stel ik heb nu een HD van 80 gb.... wil dat dan zeggen dat Time Machine ook nog 80gb nodig heeft om alles up te kunnen daten?
Hij kan toch niet werkelijk alles dagelijks kopieren?
Dank
Nee, zal wel goed samenwerken met spotlight, maakt backupjes van wat er verandert de rest hoef je niet te backuppen.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:11:
Wat ik me afvraag met Time Machine is....geheugengebruik?
Hoe zit dat dan? Stel ik heb nu een HD van 80 gb.... wil dat dan zeggen dat Time Machine ook nog 80gb nodig heeft om alles up te kunnen daten?
Dank
Maar idd, ben benieuwd hoeveel resources het vraagt en hoe veilig het is, vraag me zowiezo af of veel Leopard gebruikers een extra hd gaan aanschaffen voor deze functie.
[ Voor 8% gewijzigd door dolby op 09-08-2006 18:24 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat er voor een groot deel gewerkt zal worden met incremental backups, die alleen bijhoudt wat de wijzigingen binnen een bestand zijn vergeleken met een vorige versie. Je houdt dus altijd een kopie (anders zou je een gewist bestand niet terug kunnen krijgen), maar met incrementals heb je dus niet 10x het hele bestand gebackupt voor 10 verschillende versies.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:11:
Wat ik me afvraag met Time Machine is....geheugengebruik?
Dank
Als je je hele HD backupt dan zul je uiteindelijk wel (minstens?, misschien dat er compressie gebruikt wordt) een boel meer ruimte nodig hebben. Dat is nu niet anders
Dit denk ik ook. De vergelijkbare functie die in Novell Netware en MS Windows zit doen het op dezelfde manier. Je moet het ook meer zien als wat een journaling filesystem doet, mogelijk dat ze ook gebruik zullen maken van dat journal, een soort van samenwerking (of het is gewoon een uitbreiding van dat journal).Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:21:
Ik vermoed dat er voor een groot deel gewerkt zal worden met incremental backups, die alleen bijhoudt wat de wijzigingen binnen een bestand zijn vergeleken met een vorige versie. Je houdt dus altijd een kopie (anders zou je een gewist bestand niet terug kunnen krijgen), maar met incrementals heb je dus niet 10x het hele bestand gebackupt voor 10 verschillende versies.
Als je je hele HD backupt dan zul je uiteindelijk wel (minstens?, misschien dat er compressie gebruikt wordt) een boel meer ruimte nodig hebben. Dat is nu niet anders
Het is ook heel logisch om het op deze manier te doen omdat de minste schijfruimte in beslag neemt.
Ik heb wel een vraagje over core animation: zal dit perfect mogelijk zijn op de MacBook (maar dan bedoel ik ook wel zonder enige vertraging)? De gpu is me niet dat. En wat moet ik dan allemaal verstaan onder core animation, wat zijn ze allemaal van plan? (natuurlijk is er veel nog niet bekend ...).
ps: ik kijk toch wel uit naar spaces. Hier was ik al op aan het wachten ...
Hier stond achterhaalde informatie…
-Die Fransman die Vista stond af te kraken is wel grappig voor 5 seconden, maar meer dan dat behoorlijk infantiel. Vooral als Leopard Vista er kinderachtig moet laten uitzien... O kijk, een aqua bubble en een zoekbalk die van plek is veranderd en DLL's! Nee, nu ga ik switchen
-Time Machine lijkt me een fantastische feature, met helaas een nogal verschrikkelijke interface. Het principe leek me nog het meeste hier op lijken (Microsoft Bob, waarbij alles "echt" moest lijke, dus WordPerfect starten was op een blaadje op je virtuale bureau klikken etc.)
-Mail, iChat e.d. vooral grafische-kermisupdates. Ik moet er niet aan denken straks allemaal van die HTML-teletubbiemails te krijgen, of te chatten met iemand die steeds zijn achtergrond verandert en met een halo om zijn kop met me zit te praten...
-Dat widgetgedoe was wel grappig, vraag me af hoe ze dat doen; grafisch een stuk site selecteren en dat ene stukje HTML-technisch renderen; vraag me af wat er gebeurd als je van een eigen site een stuk selecteerd (een tekstkadertje oid), en voor dat kadertje vervolgens vanalles gaat typen zodat het een stuk lager staat...
-Spaces is natuurlijk een geweldige uitvinding al weet ik niet hoe zoiets op een Mac Mini met 512mb RAM oid gaat werken. MAar in potentie erg interessant, vooral om "achtergrondprogramma's" als iTunes, Bittorrent etc. te verstoppen in hun eigen space.
-MacPro is een heeel vette machine, maar niet voor mij, want geen high-end gebruiker. De goedkoopste die je kan maken is net meer dan €2000,- en de duurste bijna €16.000,-
-Accessibility is natuurlijk zwaar positief dat ze er aan denken en er iets aan doen, maar leek me er nogal met de haren bijgesleept om aan de 10 features te komen, aangezien het miss. voor 0,2% van de doelgroep echt iets uitmaakt...
-Dat constant op- en aflopen van Jan en Alleman was wat irritant, vooral dat Steve Jobs en die jonge gozer elkaar 3 keer afwisselden oid...
-Core Animation is knap, maar zie het nut er nog niet helemaal van in. Ik ken weinig apps waarin Animatie een zo'n belangrijke rol speelt dat Coreanimation echt nuttig kan zijn. Nice to have, though
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Als Apple ooit al komt met een telefoon is het waarschijnlijker een full featured iPod met MP3, GSM, Agenda, Wifi, etc. Een lifestyle gadget.
Edit: De belangrijkste reden voor Apple om niet voor een aparte telefoon te gaan is dat ze in al hun idealisme het dragen van én een iPod én een iPhone teveel gadgets in 1 broek vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door Matias op 11-08-2006 12:38 ]
Heb je daar een bron van?Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:16:
Jobs heeft al 2 OEM producenten gecontacteerd om de iPhone te maken! Het zal niet lang meer duren
Verwijderd
Appleinsidermatiasjansen schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:19:
Ach man wat denk je nou zelf.![]()
Als Apple ooit al komt met een telefoon is het waarschijnlijker een full featured iPod met MP3, GSM, Agenda, Wifi, etc. Een lifestyle gadget.
Edit: De belangrijkste reden voor Apple om niet voor een aparte telefoon te gaan is dat ze in al hun idealisme het dragen van én een iPod én een iPhone teveel gadgets in 1 broek vinden.
Apple moet komen met een iPhone (of een iPod waarmee je kan bellen) Reden: simpel: Er zijn nu bijna evenveel gsm's met MP3 ondersteuning verkocht als alle iPods ooit verkocht. Zie bv. het succes van Sony. Ook Nokia zal de aanval op iTunes inzetten in samenwerking met OD2.
iPhone zal er komen, 100% zeker van.
Geeft dan het directe linkje...Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:11:
[...]
Appleinsider
Apple moet komen met een iPhone (of een iPod waarmee je kan bellen) Reden: simpel: Er zijn nu bijna evenveel gsm's met MP3 ondersteuning verkocht als alle iPods ooit verkocht. Zie bv. het succes van Sony. Ook Nokia zal de aanval op iTunes inzetten in samenwerking met OD2.
iPhone zal er komen, 100% zeker van.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1959
Overigens heeft dit niet zo veel met de WWDC te maken, misschien een apart topic openen?
[ Voor 8% gewijzigd door vooghel op 11-08-2006 13:33 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Speculatie mag niet hier. Maar ik zie zopas dat er op de FP mogelijks een artikel over dit zal verschijnen...vooghel schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
Geeft dan het directe linkje...
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1959
edit:
Overigens heeft dit niet zo veel met de WWDC te maken, misschien een apart topic openen?
Verwijderd
Hier een goeie variant: misschien iets voor Apple voor hun volgende campagne?
http://www.youtube.com/wa...Id%3D193638&v=ljZOHnZNaBc
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 10:06 ]
Safari heeft toch al tabs?Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:43:
Mijn wilde verlangens voor volgende week maandag:
- Een nieuwe finder en Safari met tabs
" Safari" " voorkeuren" "Tabs"
Verwijderd
Hier stond achterhaalde informatie…
* Probeer niet teveel offtopic te gaan, hou het interessant voor iedereen..
* Mis je een bericht, dan zit deze in de trashcan (was waarschijnlijk dubbel)
Voor een live verslag: Macrumors en voor pics: Engadget.