WWDC 7-11 Augustus 2006*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:46:
[...]

tuurlijk, helemaal geweldig.

Not dus, vrij kinderachtig vind ik dat. Dat is nu al even dat dit gaande is, dus het is er nu wel een beetje vanaf. Niet alleen beetje kinderachtig, maar ook beetje zielig.

Alsof ze steeds willen bitchen naar de concurrentie omdat ze zonder vergelijking niet op zichzelf kunnen staan?
Neem het niet al te serieus, hopelijk moet je er dan wel omlacheb :P

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:46:
[...]

tuurlijk, helemaal geweldig.

Not dus, vrij kinderachtig vind ik dat. Dat is nu al even dat dit gaande is, dus het is er nu wel een beetje vanaf. Niet alleen beetje kinderachtig, maar ook beetje zielig.

Alsof ze steeds willen bitchen naar de concurrentie omdat ze zonder vergelijking niet op zichzelf kunnen staan?
zielig?

het zijn feiten:

microsoft heeft apple gekopieerd (zie Pirates of Silicon Valley)
functies van vista zitten in Tiger

etcetc

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Point proven, laten we hier alsjeblieft geen MacOSX vs Vista discussie van maken ;)
offtopic:
En als dat dan toch moet, doe t via de nieuwe Direct Messages optie

[ Voor 35% gewijzigd door Matias op 07-08-2006 00:42 ]

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zit nu even WWDC 05 te kijken, maar het begint me steeds meer te dagen dat de kans erin zit dat Apple niet meer zal presenteren dan Leopard. Het blijft tenslotte een software bijeenkomst, geen hardware.

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
lol nog een banner:

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/wwdc-2006-banner-set3-2.jpg

"Mac OS X Leopard -- Hasta la Vista, Vista."

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1942

Verwijderd

Hoelaat begint de keynote eigenlijk rond Nederlandse tijd? 1 uur?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:07:
Hoelaat begint de keynote eigenlijk rond Nederlandse tijd? 1 uur?
zij om 10.00uur en wij 9uur later, dus om 19.00uur :)

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Aha ok, thnx.. Vond het al vaag dat het nog zo rustig was in dit topic, maar alle tijd dus nog :D

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het enige wat ik hoop is een MBP met Merom processor. Ik moet namelijk een nieuwe hebben (iBook G4 is te klein en te traag, en veroordeel me maar, maar ik wil na een paar jaar Mac OS X toch ook weer Windows op mijn laptopje). En een prijsverlaging, maar dat zal er wel niet in zitten...

@Kyddil: Kopieren is niet verboden hoor! Beter goed gejat, dan slecht verzonnen is niet voor niets een bekend spreekwoord. :) (En vice versa. word net zoveel gekopierd, btw)

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 07-08-2006 10:48 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 23:26

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Pindkaas schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:22:
[...]

zij om 10.00uur en wij 9uur later, dus om 19.00 18.00uur :)
* LoeiOrdinair heeft de countdown widget B)

• FlorisB
  • Laatst online: 10-02 16:43
LoeiOrdinair schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:10:
[...]

* FlorisB heeft de countdown widget B)
Ze beginnen om idd 9 uur :> Om 10 uur (19 uur onze tijd) begint http://www.macrumorslive.com/ met live commentaar :)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

FlorisB schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

Ze beginnen om idd 9 uur :> Om 10 uur (19 uur onze tijd) begint http://www.macrumorslive.com/ met live commentaar :)
Eehm ja daar had ik idd mijn info vandaan :)

"Luie mensen worden ook moe!"

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hmm apple bestond dit jaar 30 jaar he... waarom niet weer iets leuks zoals een herintro van de CUBE ? (maar dan wel met Intel Core 2 Duo en een amd X1900Pro 512mb, dual DVI inside :+ ) :9~

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Blaxje
LoneWolf schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:27:
Hmm apple bestond dit jaar 30 jaar he... waarom niet weer iets leuks zoals een herintro van de CUBE ? (maar dan wel met Intel Core 2 Duo en een amd X1900Pro 512mb, dual DVI inside :+ ) :9~
Omdat WWDC gefocussed is op software.

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat Macrumors.com het verkeer niet meer trekt :)

Verwijderd

Blaxje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Omdat WWDC gefocussed is op software.
WWDC is gefocussed op developers, en dus ook pro-hardware.

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:05:
[...]

WWDC is gefocussed op developers, en dus ook pro-hardware.
Hooguit een Mac Pro dus, naast Leopard. Maar ik zie verder, eigenlijk, niks gebeuren.

Verwijderd

Apple houd toch van verrassende onthullingen?

Ik zeg verras me maar!! :*)

Verwijderd

Wie weet er iets over de aankondigingen die voorgaande jaren zijn gedaan? Ik heb net de WWDC-keynote van vorig jaar bekeken en die ging ongeveer zo:

- updates over de WWDC zelf
- updates over Retail
- update over iPod-sales, de podcastdirectory
- update over Mac en Mac OS X (quotes van critici)
- onthulling over PowerPC > Intel (jullie wel bekend ;) )
- PowerMac voor developers, met Pentium 4 en Tiger, om te wennen aan Intel enzo
- speeches van betrokkenen

Het grootste was dus eigenlijk de transitie van PowerPC naar Intel. Ik denk eerlijk gezegd dat Het Grootste dit jaar zal bestaat uit Leopard. Over de voorgaande jaren weet ik niets.

Is er een kans dat ze het gewoon nu al gaan lanceren (lijkt me wel een stunt)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 17:23 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Blaxje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:06:
[...]

Hooguit een Mac Pro dus, naast Leopard. Maar ik zie verder, eigenlijk, niks gebeuren.
ik denk dat de onthulling van de merom in de MBP ook ter sprake zal komen. Apple heeft altijd aangegeven snel met de Core 2 aan de gang te willen. Deze chip is nu 5 weken uit en er zijn al andere laptopbouwers die een Core 2 hebben. Doordat ze nu intel draaien, zijn het toch redelijke competitors. Daarnaast is de Core 2 pin-compatible met de gewone Core, dus een upgrade is relatief eenvoudig. Het zou overigens ook het grote prijsverschil tussen de MB en de MBP rechtvaardigen. Momenteel zou de enige reden om een MBP ipv. een MB te kopen alleen het k*nker-toetsenbord van de MB zijn...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Blaxje
_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:27:
[...]

ik denk dat de onthulling van de merom in de MBP ook ter sprake zal komen. Apple heeft altijd aangegeven snel met de Core 2 aan de gang te willen. Deze chip is nu 5 weken uit en er zijn al andere laptopbouwers die een Core 2 hebben. Doordat ze nu intel draaien, zijn het toch redelijke competitors. Daarnaast is de Core 2 pin-compatible met de gewone Core, dus een upgrade is relatief eenvoudig. Het zou overigens ook het grote prijsverschil tussen de MB en de MBP rechtvaardigen. Momenteel zou de enige reden om een MBP ipv. een MB te kopen alleen het k*nker-toetsenbord van de MB zijn...
Als de Pro Merom krijgt, volgt de MacBook later ook. Als er chipupgrades komen, verwacht ik ook een Conroe of Merom in de iMac.

• Blaxje
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0330.jpg
Omg, dit kan echt niet meer.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ze stellen zich wel steeds scherper op tov Microsoft he :) Schaamteloos maken ze Redmond belachelijk...

Ik kan er wel mee leven :+

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bashrat schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Ze stellen zich wel steeds scherper op tov Microsoft he :) Schaamteloos maken ze Redmond belachelijk...

Voor een bashrat kan ik dat wel geloven ;)

maar ik vind het een beetje makkelijk. Apple heeft genoeg in huis om zichzelf te profileren zonder te hoeven refereren aan die grote speler uit Redmond. Overigens zijn die 'kopieerapparaat' grapjes ook erg flauw, want het is ook niet Apple die al die dingen zelf uitvindt. In de OS wereld word veel van elkaar gekopieerd. Boeie. Ben blij dat goeie ideeen over genomen worden.

• Blaxje
Bashrat schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Ach, ik vind dit wel erg flauw. Zonder Microsoft was Apple nu allang failliet.

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 14:30

The_DoubleU

Tweaker in München

WWDC is een beurs voor Mac ontwikkelaars, en zulke geintjes kunnen daar perfect. Als Apple nu een wereld wijde reklame ervan zou gaan maken dan is het iets anders.

Edit:
Apple Store is down, daar worden nu snel de nieuwe Mac Pro's opgezet :P

[ Voor 11% gewijzigd door The_DoubleU op 07-08-2006 18:01 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Volgens macrumors hangt er 5.8 ghz wifi in de lucht op de WWDC... met een beetje googlen blijken vooral telefoons de 5.8ghz te gebruiken... misschien toch een iPhone?

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 07-08-2006 18:26 ]

Verwijderd

_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:44:
[...]

Voor een bashrat kan ik dat wel geloven ;)

maar ik vind het een beetje makkelijk. Apple heeft genoeg in huis om zichzelf te profileren zonder te hoeven refereren aan die grote speler uit Redmond.
Dat is ook wat ik bedoelde met mijn reactie. Het lijkt wel alsof ze niet interessant genoeg en goed genoeg zijn om op zichzelf te staan. Als ze steeds zo moeten verwijzen naar de concurrentie.
Maar goed, laten we dit maar rusten. Blijft flauw imo (zeker bij veelvuldige herhaling is het kinderachtig)

Verwijderd

Apple Stores == DOWN!

30 min. voordat de keyneut begint!

• FlorisB
  • Laatst online: 10-02 16:43
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:31:
Apple Stores == DOWN!

30 min. voordat de keyneut begint!
Ze hadden hem eerder deze week al aangepast :D Nieuwe layout enzo :) Ben benieuwd :P

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 20:39
Geen live streams zeker?

Verwijderd

[MacPro]Discussietopic en Mini-FAQ deel 1

Wie maakt er hem als eerste aan? :+

Verwijderd

ik hoop maar dat de keynote achteraf downloadbaar is .. de volledige video. Want zo text zegt me toch niet al te veel. Wil Jobs zelf bezig zien en uiteraard Leopard live te werk zien :/

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

moet zijn:
http://www.macrumorslive.com/web/

Engadget is wat uitgebreider en met foto's:
http://www.engadget.com/2...-2006-steve-jobs-keynote/

[ Voor 57% gewijzigd door kaassouffle op 07-08-2006 19:08 ]

Verwijderd

Ook een goeienavond. Alle Nederlandse Apple website's van Mac OSX.nl,MacFreal,MacWereld en MacNed worden momenteel overstelpt met bezoekers. MacNed is de enige die een contactpersoon binnenin heeft en die van daaruit direct verslag kan doen.
De anderen volgen netzo als wij alles via buitenlandse website's zoals gewoonlijk.
1 vraag totslot: Kan DEZE thread straks weer open want hij was oorspronkelijk voor de WWDC bedoelt.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:00:
1 vraag totslot: Kan DEZE thread straks weer open want hij was oorspronkelijk voor de WWDC bedoelt.
Nu de discussie zich vooral hier afspeelt, is het overbodig om een ander topic ook weer te openen.
Dat kan gebeuren...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:00:
Ook een goeienavond. Alle Nederlandse Apple website's van Mac OSX.nl,MacFreal,MacWereld en MacNed worden momenteel overstelpt met bezoekers. MacNed is de enige die een contactpersoon binnenin heeft en die van daaruit direct verslag kan doen.
De anderen volgen netzo als wij alles via buitenlandse website's zoals gewoonlijk.
Nee, het mag gewoon hier verder :). Als de keynote voorbij is gaan we net zoals met de vorige edities specifieke topics openen over de nieuwe producten.

offtopic:
Hai Canaria :w

Verwijderd

Schijnbaar is de Mac Pro aangekondigd met dual optical drives :)
0:09 am 128 bit vector engine
10:09 am large 4 MB shared L2 cache
10:09 am up to 3 Ghz
10:08 am all dual core
10:08 am based on core 2 duo
10:08 am woodcrest processors
10:08 am old case - two optical drives
10:08 am Mac Pro

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:09 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
Phusebox schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:09:
ok de Mac Pro is official:

2 optical drives
core 2 duo tot 3ghz
64 bit
128 bit vector engine
4 MB shared L2 cache
inderdaad een processor gebasseerd op de c2D
based on core 2 duo
10:08 am woodcrest processors

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 07-08-2006 19:10 ]

Verwijderd

En ze zijn standaard quad!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 12:12
Gelijk al aan het begin van de show :')
Weet iig al wat me desktop vervanger gaat worden :p

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0408.jpg

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 13:23
kan er iemand hier een videofeed posten? volgens irc@#macrumorschat zijn ze er wel, in ieder geval claimen mensen en feed te hebben

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 14:59

Scrummie

Think different

2.6 Ghz dual
256 MB videoram
Superdrive
$2499

Lijkt me een vrij redelijke prijs!

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 07-08-2006 19:18 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Damsplaat schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:14:
kan er iemand hier een videofeed posten? volgens irc@#macrumorschat zijn ze er wel, in ieder geval claimen mensen en feed te hebben
er zijn geen officiele feeds, alleen crappy caps van mensen met isights in de zaal, maar die stottren en er valt vanwege de lage res. niets op te zien...

overigens, powermac: 2x2.6ghz met 1 gig ram, 250 hdd en 2 opt. drives voor 2499 dollars

Verwijderd

droom ik hier of staat daar nu echt 256Mb ram ? voor een Mac pro ? .. sjeez. Neway, ik begin hier al errors te krijgen op het forum :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:17:
droom ik hier of staat daar nu echt 256Mb ram ? voor een Mac pro ? .. sjeez. Neway, ik begin hier al errors te krijgen op het forum :)
er komt maar 1 config, de rest is allemaal BTO.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is idd een beetje weinig standaard voor een mac pro, die 256 mb...
Verwachtte toch eigk wel minimaal 512, en zelfs een beetje 1 gb.
Wel leuk, tot 2 TB intern hdd's :9

Edit] Ok, video ram :)
Dan is het redelijk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Foxke op 07-08-2006 19:21 ]

Verwijderd

Dat is het geheugen van de videokaart!!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

1 Gb RAM, 256 is videogeheugen:

"8 fully buffered DOIMMs, an incredible design and beautiful, simple access to it all. We've had a lot of fun building great configurations for our customers. One standard configuration... Dual 2 2.66 dual core Xeons, 1 GB, 667 MHz FB-DIMM. 250GB HD. Nvidia geforce 7300GT, 256 MB and 16xc superdrive for $2499. I know what you're thinking. Apple makes the best computers but they're expensive. We're going to bust that myth. Similar configuration about a thousand dollars less than Dell."

Verwijderd

En de Xserves gaan ook naar Intel :) Mooi :)

• Reda
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

Kan niet wachten totdat ik de keynote zie

"Redmond - start your photocopiers"

[ Voor 32% gewijzigd door Reda op 07-08-2006 19:26 ]

Verwijderd

Inderdaad. Hij laat nu screens Vista vs. Tiger zien :P Ik vind het wel mooi dat ie MS te kakken zet. Het is immers duidelijk gejat.

Verwijderd

WWDC Pictures

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0386.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0431.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0433.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0438.jpg

Verwijderd

Weten jullie ook wanneer de video van de keynote online komt?

Verwijderd

Mooi die macpro! :)

Nu nog ff die Leopard releasedatum bekend maken en dan is iedereen weer blij :)

• leon1e
Paranomad schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:31:
Tip: om de updater op http://www.macrumorslive.com/web/ wat sneller te laten lopen de volgende functie een stuk of 10 keer aanroepen in de adresbalk: doen we niet;)
Zodat de site straks weer overbelast is, waarom denk je dat ze het zelf niet gedaan hebben? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 07-08-2006 19:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:28:
Weten jullie ook wanneer de video van de keynote online komt?
Meestal een uurtje na de Keynote maar als je wilt kijken zou ik wachten tot morgen want iedereen gaat als een gek er achteraan met als gevolg ....

WWDC geintjes over Redmond's Vista die weer alles heeft nageaapt van Apple's 'Tiger'

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0464.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0460.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0470.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0469.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:38 ]

Verwijderd

Als we dat allemaal doen gaat de site zeker plat.

[ Voor 35% gewijzigd door leon1e op 07-08-2006 19:35 ]

Verwijderd

Mooi, zo te zien komt er een backup functie!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Reda schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:25:
"Redmond - start your photocopiers"
en onder de naam 'time machine' schaamteloos het Volume Shadow Copy idee kopieren...

sorry hoor, maar apple, ga een keer op eigen benen staan...

• leon1e
_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:35:
[...]

en onder de naam 'time machine' schaamteloos het Volume Shadow Copy idee kopieren... sorry hoor, maar apple, ga een keer op eigen benen staan...
Ja stom he? Zulke dingen kunnen er bij mij ook nog steeds niet in...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Als we dat allemaal doen gaat de site zeker plat.
ok, ik dacht als enkele tientallen tweakertjes dat alleen zouden doen het wel mee zou vallen? :? :X

Verwijderd

Schei eens uit met die flame _DH . Dit is een Apple thread. Apple heeft het niet gestolen anderzijds geperfectioneerd en Apple staat al jaren op eigen benen! Dus denk na voor je iets zegt.Of wilde je weer een zinloze discussie opstarten over widgets e.d. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:40 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Naja, blijkbaar geen macbook pro update dan maar wachten tot februari met vervangen van de PB :)

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-02 19:01
alienfruit schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:41:
Naja, blijkbaar geen macbook pro update dan maar wachten tot februari met vervangen van de PB :)
Er is altijd nog "One More Thing" ;)

Verwijderd

Time Machine

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0489.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0495.jpg

in actie icm iPhoto

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0502.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:44 ]

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:09
koentjek schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:42:
[...]

Er is altijd nog "One More Thing" ;)
En bovendien:
[quote]10:24 am lots more announcements during the next week[/quote]

Zoals Toch hieronder zegt, waarschijnlijk een foutje van mij. :X

[ Voor 16% gewijzigd door R0BK3 op 07-08-2006 19:58 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:39:
Schei eens uit met die flame _DH . Dit is een Apple thread. Apple heeft het niet gestolen anderzijds geperfectioneerd en Apple staat al jaren op eigen benen! Dus denk na voor je iets zegt.Of wilde je weer een zinloze discussie opstarten over widgets e.d. :(
Ik gebruik al jaren met plezier mijn mac, maar dat is geen argument om alle realiteit uit het oog te verliezen... Apple en Steve zeggen continue dat MS alles kopieert van wat er in Cupertino bedacht wordt, maar als je zegt dat Apple met een idee komt dat MS al sedert 2 jaar (en unix mbv. cvs al ruim 15 jaar) heeft, is het plots een flame...

• leon1e
_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:46:Ik gebruik al jaren met plezier mijn mac, maar dat is geen argument om alle realiteit uit het oog te verliezen... Apple en Steve zeggen continue dat MS alles kopieert van wat er in Cupertino bedacht wordt, maar als je zegt dat Apple met een idee komt dat MS al sedert 2 jaar (en unix mbv. cvs al ruim 15 jaar) heeft, is het plots een flame...
Daar ga ik graag in mee, maar zullen we het hierbij maar houden voor vandaag? :)

Verwijderd

whatever... ik zal de eerste zijn als Apple iets gestolen heeft om het ruiterlijk toe te geven. Vooralsnog heb ik daar geen bewijs van dan alleen here say.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

leon1e schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

Daar ga ik graag in mee, maar zullen we het hierbij maar houden voor vandaag? :)
akkoord!

overigens, bootcamp, photo booth en virtual desktops worden standaard in 10.5 mee geleverd.

Verwijderd

Spaces

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0521.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0516.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0534.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:52 ]

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46
Van engadget:

Along the way, we created a way to run universal applications that run on PowerPC and Intel. I'm pleased to report that there are more than 3,000 universal applications and we at Apple would like to say, thank you, thank you guys. "You guys have done a phenomenal job and there are a lot more being announced at the developer conference this week."

Dat ging dus over die universals.

• koentjek
Ik volg nu alles via MacRumors maar zou het graag nog een keertje in beweging bekijken, ik denk dat de meeste dat zullen hebben. Als ik een Stream tegen kom dan zal ik die ook even posten (als ik als eerste ben)

Verwijderd

Dat concept is me nog niet helemaal duidelijk. ZIjn spaces een soort virtuele desktops? Wat is daar zo bijzonder aan?
koentjek schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:53:
Ik volg nu alles via MacRumors maar zou het graag nog een keertje in beweging bekijken, ik denk dat de meeste dat zullen hebben. Als ik een Stream tegen kom dan zal ik die ook even posten (als ik als eerste ben)
Heb je al enig idee waar de keynotes straks te vinden zijn? De enige link op pagina 1 van dit topic werkt niet echt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Dat concept is me nog niet helemaal duidelijk. ZIjn spaces een soort virtuele desktops? Wat is daar zo bijzonder aan?
Virtueele desktops ja. Bijzondere is dat je vensters tussen de verschillende desktops kan slepen.

Niet super bijzonder, maar ja, Apple noemt alles "spectaculair" he :+

Verwijderd

Apple's eigen virtual desktop kun je zeggen met een sleep-gehalte erbij.
Leuk maar aangezien je dus virtual al hebt middels...heb ik ook zoiets van *huh*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:56 ]

• koentjek
Toch schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:51:
[...]

Van engadget:

Along the way, we created a way to run universal applications that run on PowerPC and Intel. I'm pleased to report that there are more than 3,000 universal applications and we at Apple would like to say, thank you, thank you guys. "You guys have done a phenomenal job and there are a lot more being announced at the developer conference this week."

Dat ging dus over die universals.
Apple store is nog steeds offline, misschien komt er NOG iets

Verwijderd

Vergeet niet dat het van zeven tot elft augustus is...

Verwijderd

UPDATE!

Ik krijg net door van iemand dat de medewerkers buiten de zaal de zwarte doeken voor de schermen
hebben weggehaald.Wat er opstaat weet ik nog niet maar ik hoop het zo te horen. Dat betekent dus dat Steve Jobs aan het einde van zijn Keynote komt....

wordt vervolgd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 19:58 ]

• GR1221
koentjek schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:56:
[...]

Apple store is nog steeds offline, misschien komt er NOG iets
Meestal duurt het gewoon even voor 'ie weer online is, maar het zou leuk zijn ja.

• Reda
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

big one coming up

[ Voor 3% gewijzigd door Reda op 07-08-2006 19:58 ]

• GR1221
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:57:
Vergeet niet dat het van zeven tot elft augustus is...
Er komen heus geen grote aankondigingen meer tijdens de week, dat zouden ze nu wel doen.

Verwijderd

Core animation

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0545.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0546.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0547.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0544.jpg

Verwijderd

Maar voor notes hebben we toch al de post-it widget?

Verwijderd

E-Mail Notes

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0556.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0562.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0558.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0563.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0564.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:14 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21
$ 2500 voor de Mac Pro is een fantastische prijs! Als je alleen al kijkt wat je in on-line shops kwijt bent aan losse onderdelen om ongeveer zoiets samen te stellen; twee 2.66GHz Xeon's samen al € 1340(!), tel daar moederbord, ram, psu en grafishe kaart bij op en je zit al op minstens € 2100. Dan tel ik kast, HDD, muis/keyboard en natuurlijk OS X plus de andere software geen eens mee.

Ik begin geld opzij te leggen, dat weet ik wel :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:35:
en onder de naam 'time machine' schaamteloos het Volume Shadow Copy idee kopieren...
Netzoals Microsoft het Volume Shadow Copy idee schaamteloos van Novell Netware hebben gejat waar het Salvage heet. Netzoals dat zowel Microsoft als Apple en Google het desktop search idee hebben gejat van de gevestigde orde die al weer enkele jaren desktop search tools voor het bedrijfsleven aanbiedt. Zo valt er nog wel even door te gaan. Er wordt heen en weer gejat van hier tot ginder maar wat het allemaal nu zo bijzonder maakt is dat de features van Leopard en ook Vista laten zien welke kant het OS op gaat. Ik vind zaken als virtualisatie en virtuele desktops (zoals die al jaren gebruikt worden in UNIX/Linux) een zeer goede toevoeging aan een OS netzoals een functie als desktop search en Volume Shadow Copy/Time Machine/Salvage.

Over de verslaglegging...mijn hemel wat een ontzettend slechte verslaglegging op macosx.nl zeg :X
Je hebt er een encryptiespecialist van de AIVD voor nodig om sommige stukken te kunnen ontcijferen...

• koentjek
ppl schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:09:
[...
Over de verslaglegging...mijn hemel wat een ontzettend slechte verslaglegging op macosx.nl zeg :X
Je hebt er een encryptiespecialist van de AIVD voor nodig om sommige stukken te kunnen ontcijferen...
http://www.macrumorslive.com/web/

Verwijderd

@ ppl:

Waarom ga je dan ook naar Mac OSX.nl of die ander zogenaamde geweldige site MacStreak.
Beiden laten het afweten op momenten zoals dit gewoon omdat je ziet dat ze niet de middelen hebben om ons te voorzien van info. Zij pretenderen altijd wel vooruitstrevend te zijn maar dat is een illusie die leuk klinkt maar als het erop aankomt niet waar is. Ik haal daarom ook mijn info en dit soort zaken altijd van de Amerikaanse website's. Tis altijd correct en uit eerste hand. Dat geneuzel van MacStreak en Mac OSX.nl is kinderspel als je niet buiten je grenzen durft te kijken.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ppl schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:09:
[...]

Netzoals Microsoft het Volume Shadow Copy idee schaamteloos van Novell Netware hebben gejat waar het Salvage heet. Netzoals dat zowel Microsoft als Apple en Google het desktop search idee hebben gejat van de gevestigde orde die al weer enkele jaren desktop search tools voor het bedrijfsleven aanbiedt. Zo valt er nog wel even door te gaan. Er wordt heen en weer gejat van hier tot ginder maar wat het allemaal nu zo bijzonder maakt is dat de features van Leopard en ook Vista laten zien welke kant het OS op gaat. Ik vind zaken als virtualisatie en virtuele desktops (zoals die al jaren gebruikt worden in UNIX/Linux) een zeer goede toevoeging aan een OS netzoals een functie als desktop search en Volume Shadow Copy/Time Machine/Salvage.
dat is het punt ook niet, waar het om ging is dat apple zegt dat MS kopieert, terwijl iedereen het doet... incl. apple zelf. Maar boeie. Het is allemaal wel OK. Het zijn natuurlijk ook goeie ontwikkelingen! Kan niet wachten op mijn nieuwe MBP (misschien nog met merom, *hoop* *hoop*). Ga zeker ubuntu, vista en leopard triplebooten als deze straks uit komen...
true, true... check http://www.macrumorslive.com/web/ ... stukken beter!

Verwijderd

_DH schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

dat is het punt ook niet, waar het om ging is dat apple zegt dat MS kopieert, terwijl iedereen het doet... incl. apple zelf. Maar boeie. Het is allemaal wel OK. Het zijn natuurlijk ook goeie ontwikkelingen! Kan niet wachten op mijn nieuwe MBP (misschien nog met merom, *hoop* *hoop*). Ga zeker ubuntu, vista en leopard triplebooten als deze straks uit komen...

[...]

true, true... check http://www.macrumorslive.com/web/ ... stukken beter!
of http://www.macrumorslive.com/irc/ , is wat sneller

Verwijderd

Dasboard:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0568.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0572.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2006/08/dsc_0576.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:21 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:12:
@ ppl:

Waarom ga je dan ook naar Mac OSX.nl of die ander zogenaamde geweldige site MacStreak.
Beiden laten het afweten op momenten zoals dit gewoon omdat je ziet dat ze niet de middelen hebben om ons te voorzien van info. Zij pretenderen altijd wel vooruitstrevend te zijn maar dat is een illusie die leuk klinkt maar als het erop aankomt niet waar is. Ik haal daarom ook mijn info en dit soort zaken altijd van de Amerikaanse website's. Tis altijd correct en uit eerste hand. Dat geneuzel van MacStreak en Mac OSX.nl is kinderspel als je niet buiten je grenzen durft te kijken.
Dat weet ik, maar ik kreeg die link als eerste en ben toen eens naar alternatieven op zoek gegaan :P
Over de site kan ik kort maar krachtig zijn: leuk, maar van ICT hebben ze echt geen kaas gegeten (die kennis is vrijwel nihil imho). Ik heb ook het idee dat de amerikaanse sites ook wat meer durven te zeggen dat iets niet door de beugel kan als dit ook zo is.

Als je goed kijkt naar waar de ICT op dit moment staat en wat ze allemaal wel niet aan het doen zijn op desktop gebied dan zijn de aankondigingen van de features van Leopard ook geheel volgens de verwachtingen. Nu niet meer allemaal losse apps maar gewoon in het OS al standaard geintegreerd.
Leuk speelgoed :)

Verwijderd

motion backgrounds in iChat !!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Nou, de leopard reviuw zit erop met belangrijkste features, compleet 64bit, nieuwe spotlight, time machine, mail en dashboard. Leuke features als core animation en spaces.

ships in de lente...

helaas geen merom in de mbp...

en de mac pro staat in de webstore... woei!!!

3.00 GHz Quad Xeon
16GB 667 DDR2 FB DIMM ECC - 8x2GB
NVIDIA Quadro FX 4500 512MB SDRAM
4x 500GB Serial ATA 3Gb/s drive @ 7200 rpm
Bluetooth 2.0 EDR
Airport Extreme
2x 16x SuperDrive DL (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
Apple Keyboard en Mighty Mouse
2x 30"Apple Cinema Display

kost je 15000 euri, maar dan heb je ook wat!

[ Voor 62% gewijzigd door JackBol op 07-08-2006 20:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
* Probeer niet teveel offtopic te gaan, hou het interessant voor iedereen..
* Mis je een bericht, dan zit deze in de trashcan (was waarschijnlijk dubbel)

Voor een live verslag: Macrumors en voor pics: Engadget.

Probeer er verder een beetje op te letten wat je voorganger schreef!