Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.361 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Geen matches
Levering niet naar landen waartegen Amerika handelssancties heeft.

Daar horen wij zeker ook bij :)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Matched: 5
ShaquilleMoreno schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:57:
Levering niet naar landen waartegen Amerika handelssancties heeft.

Daar horen wij zeker ook bij :)
Ik hoop het niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Geen matches
Amerika en Nederland is 2 handen op één buik :')

Die leveren echt wel aan Nederland hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: stacker, 5
Weer pech.

Gisteren folder van Mycom binnen met de Stacker 832 voor €199,-.

Kom er net vandaan en het is nu al uitverkocht en de nieuwe lading komt pas 5 juni weer ??

Iemand nog een leuk adresje waar ik de Stacker 832 of de Stacker 830 EVO zwarte uitvoering kan bestellen voor een mooie prijs? Liefst waar ze CC accepteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Matched: stacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je, maar heb inmiddels toch de Stacker 830 EVO (Black edition) besteld bij 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51676

dat stond er bij mij ook wacht ondertussen al bijna 2 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 16:06
Anoniem: 51676 schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:47:
[...]

dat stond er bij mij ook wacht ondertussen al bijna 2 maanden :(
Mja er is moeilijk aan te komen. De mijne heb ik morgen binnen na 9 weken wachten...

Kijk er wel naar uit, kan ik eens lekker aan de knutsel hehe.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096 schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:50:
[...]

Heb ze inmiddels een mail verstuurd.. hoop op een snelle reactie ?

Geen enkele land geeft shipping opties weer behalve Amerika zelf ????

Heeft er niemand de NVIDIA Editie in bezit ?
Hier hun antwoord ???

Dear Customer,

Thank you for contacting the NVIDIA online store.

When you purchase products from the NVIDIA online store, you only have the option of choosing a physical version of the item. Items at this time are not able to be shipped to the Netherlands.

If you would like to place an order, please visit our NVIDIA online store at http://store.nvidia.com/

If you have any further questions or concerns, please "reply" to this e-mail.

Sincerely,
Ann D.
NVIDIA online store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Geen matches
Er is (weer) een IA gaande voor deze kast. Is nu nog een Animo Check, maar komt, hoop ik, wel goed...
http://inkoopacties.net/ia/phtyhhzz

@stevemiller: Ik snap je probleem niet, als ik op buy now click, daarna add to cart, dan op check out, kan ik onder estimated shipping gewoon Netherlands selecteren. als ik dan op check out druk, dan vraagt de site naar al mijn gegevens incl Credit card enzovoorts\. Het lijkt dus gewoon te willen. (ik selecteer bij state: non-US en bij country wederom Netherlands.
Het enige 'rare'is dat er geen verzendkosten worden berekend naar NL!

[ Voor 64% gewijzigd door sjolmers op 24-04-2007 16:26 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjolmers schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:15:
Er is (weer) een IA gaande voor deze kast. Is nu nog een Animo Check, maar komt, hoop ik, wel goed...
http://inkoopacties.net/ia/phtyhhzz

@stevemiller: Ik snap je probleem niet, als ik op buy now click, daarna add to cart, dan op check out, kan ik onder estimated shipping gewoon Netherlands selecteren. als ik dan op check out druk, dan vraagt de site naar al mijn gegevens incl Credit card enzovoorts\. Het lijkt dus gewoon te willen. (ik selecteer bij state: non-US en bij country wederom Netherlands.
Het enige 'rare'is dat er geen verzendkosten worden berekend naar NL!
Zover ben ik dus ook gekomen.., echter naar je CC gegevens moet je een shiping method kiezen..., en hier heb je dus geen keuze!!

Als iemand nog weet waar ik een Stacker 830 Black kan vinden (2e hands mag ook) hoor ik het graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:40

XanderDrake

Build the future!

Geen matches
Hey mensen,

Ik zit een beetje met het volgende: Mijn 830 Evo heeft (zoals iedereen waarschijnlijk) kleine "lapjes" met gaas, die stof moet tegenhouden, in het zijpaneel waar je de 12cm fans monteert. Deze units hebben overtijd veel stof gevangen, en ze begonnen mn fans af te knijpen van een goede lucht toevoer. Dus, ik doe de fan-deur open, haal de fans eruit, trek de lapjes eruit (wat makkelijk ging), stofde de lapjes af, en probeerde ze weer terug te stoppen.
Nou dat ging voor geen meter! Ze pasten niet goed en bulkte helemaal buiten het frame om. Mn fans kunnen zo helemaal niet draaien, dus heb ik ze er maar uit gelaten...

Heeft iemand hier ervaring mee, en weten jullie hoe ik die lapjes terug moet plaatsen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Toch nog een zwarte 830 gevonden. Helaas alleen niet de Evo uitgave.

Passen op de gewone 830 ook wieltjes en waar kan ik deze bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

Geen matches
ja, en in de CM shop

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn niet goed gekeken, heb deze net besteld en betaald http://www.coolermaster.n...t_info.php?products_id=70

zie alleen nu dit staan "Wheels from the STC-T01, RC-810 and RC-820".

Weet iemand of deze dus ook geschikt zijn voor de 830 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 182096 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:15:
[...]

Damn niet goed gekeken, heb deze net besteld en betaald http://www.coolermaster.n...t_info.php?products_id=70

zie alleen nu dit staan "Wheels from the STC-T01, RC-810 and RC-820".

Weet iemand of deze dus ook geschikt zijn voor de 830 ?
ik geloof niet dat de 830 die standaard heeft en of die daar eventueel op te monteren zijn. Maar dan de opvolgers ervan (evo en 832) hebben dit dan geloof ik weer wel.

Anders kun je die er altijd nog zelf op monteren. 16 gaatjes boren en het zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wols schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:27:
[...]

ik geloof niet dat de 830 die standaard heeft en of die daar eventueel op te monteren zijn. Maar dan de opvolgers ervan (evo en 832) hebben dit dan geloof ik weer wel.

Anders kun je die er altijd nog zelf op monteren. 16 gaatjes boren en het zal wel lukken.
830 EVO heeft ze wel standaard.., hoop stiekem dat dit dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 20-06 19:08

master6464

Who's General Failure?

Ik ben nou al een hele tijd trots bezitter van een stacker stc-t01 maar liep telkens tegen het probleem aan dat die kast veel te groot is voor lanparty's dus ik ben bezig met een mod
zie hier voor sketchup plaatjes

nou heb ik hem een al een stuk verlaagd zoals ik in het begin van dit topic al had voorgesteld (ik heb 8 bays over en ben nou bezig de voeding erin te proppen)
maar heeft er iemand een idee voor een sidewindow?

[ Voor 35% gewijzigd door master6464 op 26-04-2007 20:21 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
sorry dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door master6464 op 26-04-2007 20:15 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
sorry dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door master6464 op 26-04-2007 20:14 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216689

Hai allen,

Ik had een vraagje over mijn Cooler Master Stacker 832

Mijn POWER BUTTON EN RESET BUTTON geven geen lampje of LED, alleen de HDD activity weer wel klopt dit??? moeten ze wel branden of hebben deze geen LEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Verkeert aangesloten? Toevallig + en - omgedraaid? Is vaak erg onduidelijk aangeven in handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Geen matches
^^
Is in 90% het geval, ledjes houden er niet zomaar mee op... nouja, meestal niet.
Gewoon even andersom er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 22:51
(jarig!)
even een vraag over de stacker 831.

de zijkant is dat plexiglas of is het gewoon open?

wij hebben namelijk 2 katten die regelmatig bij de pc liggen en het zou zonde zijn als de pc via de zijkant katteharen naar binnen zuigt :S.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Geen matches
Zijkant is open, dmv een 'mesh' metalen paneel.

Voor zover ik weet zijn er geen originele zijpanelen leverbaar met window.

Edit: mijn power lampje deed het ook niet, opgelost door idd even het stekkertje om te draaien :)

[ Voor 28% gewijzigd door B-Buster op 27-04-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 16:40

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:59:
Hey mensen,

Ik zit een beetje met het volgende: Mijn 830 Evo heeft (zoals iedereen waarschijnlijk) kleine "lapjes" met gaas, die stof moet tegenhouden, in het zijpaneel waar je de 12cm fans monteert. Deze units hebben overtijd veel stof gevangen, en ze begonnen mn fans af te knijpen van een goede lucht toevoer. Dus, ik doe de fan-deur open, haal de fans eruit, trek de lapjes eruit (wat makkelijk ging), stofde de lapjes af, en probeerde ze weer terug te stoppen.
Nou dat ging voor geen meter! Ze pasten niet goed en bulkte helemaal buiten het frame om. Mn fans kunnen zo helemaal niet draaien, dus heb ik ze er maar uit gelaten...

Heeft iemand hier ervaring mee, en weten jullie hoe ik die lapjes terug moet plaatsen?
Heeft niemand dit probleem, of een idee omtrent een oplossing?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertjuhh
  • Laatst online: 22-06 21:26
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe bigtower.
Op dit moment heb ik 3 hdd's (welke flink warm worden) en 1 floppy en 1 DVDRW te behuizen..

Ook heb ik een Asus Striker Extreme met een PentiumD 195 (2.8Gz) met de standaard cooling.
Ik heb ook een 3D club nVidea 8800 GTS. 2 x 1 GB Geil geheugen 800 Mhz..

Deze combinatie word gewoon VEEL te warm.. zowel non stressed als stressed. Ik heb van ellende het zijpaneel maar los gelaten.. Er is nu dus bijna geen goede airflow..

Non stressed zonder zijpaneel: 50
Non stressed met zijpaneel: 62

Ik zat te denken aan een Cool Master Stacker te kopen. Echt wil ik hier graag wat advies van jullie over.

Ik wil een goede airflow, koeling.

Ik zat zelf te denken aan 2 (misschien 3 ivm met uitbreiding) 3/4 Rackes waar max 2 ( heel mssn later 3 ) hdd's in komen.

Verder wil ik weten of de standaard fans voldoende zijn of dat ik een aantal fans moet bij kopen (zoal die CFF...)...

Graag jullie advies over welk kast ik nou het beste kan kopen en welke fans ik er zeker bij moet hebben... Want zoals het nu gaat kan het echt gewoon niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Geen matches
Je kan er makkelijk 4 in die bay stoppen hoor.
De airflow in mn ST01 is zo goed dat de temps van mn HD's in die bay gelijk zijn aan een enkele schijf die in de zelfde case hangt maar dan in een zalman heatpipekoeler.
Dus 32 graden.. maakt niet uit wat ze aan het doen zijn. Uitschieter naar 34.

Persoonlijk koop ik altijd stille fans, maar aan jou setup te zien is dat niet heel erg nodig.
Het is een tegekke kast (de eerste versie heb ik het over... vind die mooier).
Plaats om je voeding boven en/of onder te plaatsen, veel ruimte, goede flow.
CCF is overbodig. Dat gat kan je beter gebruiken om je kabels weg te werken. Heb je meer aan :)

/edit
Mn flow is goed met:
2x 120mm @600rpm op de bodem op mn rad.
1x 120mm @600rpm outtake
1x 120mm @400rpm voeding
(zie sig voor layout)
Als er pluisjes voor mn kast hangen (staat vlak bij openslaande deuren) worden ze over de hele lengte al naar mn case gezogen.. Ik wil eerlijk gezegd niet weten wat er gaat gebeuren als ik alle fans open zet en in de 3/4bay ook nog eens een fan zet :o

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 28-04-2007 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
(jarig!)
ik wil dus de stacker 831 kopen.

zit alleen met wat kleine vragen.

de casefans zijn die met blauwe leds op de 831? kan alleen iets vinden over de 830 evo dat deze blauwe led fans heeft.

Zit er standard een cooler boven in de kast met leds? en zo nee is deze makkelijk te plaatsen?

hoeveel cm zijn deze fans? ik vermoed 12 maar weet het niet zeker.

thnx,

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 19:15
Nog even weer een vraag over de stacker 832. Als ik deze kast krijg wil ik casefans plaatsen aan de zijkant. Moet je die casefans dan zo plaatsen dat het pijltje naar binnen heen wijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
XanderDrake schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:26:
[...]

Heeft niemand dit probleem, of een idee omtrent een oplossing?
ik heb het ook weleens en ik probeer ze dan (omdat ze door het schoonmaken zijn uitgerekt) weer terug in elkaar te duwen en ze dan gewoon weer terug in de kast duwen

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Sandertjuhh schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:31:
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe bigtower.
Op dit moment heb ik 3 hdd's (welke flink warm worden) en 1 floppy en 1 DVDRW te behuizen..

Ook heb ik een Asus Striker Extreme met een PentiumD 195 (2.8Gz) met de standaard cooling.
Ik heb ook een 3D club nVidea 8800 GTS. 2 x 1 GB Geil geheugen 800 Mhz..

Deze combinatie word gewoon VEEL te warm.. zowel non stressed als stressed. Ik heb van ellende het zijpaneel maar los gelaten.. Er is nu dus bijna geen goede airflow..

Non stressed zonder zijpaneel: 50
Non stressed met zijpaneel: 62

Ik zat te denken aan een Cool Master Stacker te kopen. Echt wil ik hier graag wat advies van jullie over.

Ik wil een goede airflow, koeling.

Ik zat zelf te denken aan 2 (misschien 3 ivm met uitbreiding) 3/4 Rackes waar max 2 ( heel mssn later 3 ) hdd's in komen.

Verder wil ik weten of de standaard fans voldoende zijn of dat ik een aantal fans moet bij kopen (zoal die CFF...)...

Graag jullie advies over welk kast ik nou het beste kan kopen en welke fans ik er zeker bij moet hebben... Want zoals het nu gaat kan het echt gewoon niet meer..
Standaard koeling is ruim voldoende, mijn X1900XT wordt stressed max 74 graden, idle 49, de C2D wordt 29 graden. Eventueel passen er nog 4 fans in het zijpaneel , 1 boven en 2 voorin. Als je voorin 1 wilt zetten moet je een fanrack uit het zijpaneel losklikken en voorin plaatsen (alhoewel ik dat niet zeker weet) of een HDD rack extra kopen.

Fans zijn zo erin te klikken en kosten toch maar zo'n 5 tot 10 euro, dus probeer het gewoon op stock en als de temps niet bevallen zet je dr gewoon 1 extra bij :)
SpaceMarine schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 07:27:

de casefans zijn die met blauwe leds op de 831? kan alleen iets vinden over de 830 evo dat deze blauwe led fans heeft.

Zit er standard een cooler boven in de kast met leds? en zo nee is deze makkelijk te plaatsen?

thnx,
Als je per se een LED fan wilt, zoals ik eerder tegen Sandertjuh zei, deze zijn zo erin te klikken en kosten niet meer dan 10 euro, niet echt een bedrag van belang bij een kast als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
(jarig!)
SpaceMarine schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 07:27:

thnx,
buiten bovenstaande vraag vraag ik me ook af of er standaard een floppy bracket bijzit??
of moet je deze er los bijkopen?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertjuhh
[quote]Dutch_Razor schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:23:
[...]

Standaard koeling is ruim voldoende, mijn X1900XT wordt stressed max 74 graden, idle 49, de C2D wordt 29 graden. Eventueel passen er nog 4 fans in het zijpaneel , 1 boven en 2 voorin. Als je voorin 1 wilt zetten moet je een fanrack uit het zijpaneel losklikken en voorin plaatsen (alhoewel ik dat niet zeker weet) of een HDD rack extra kopen.

Fans zijn zo erin te klikken en kosten toch maar zo'n 5 tot 10 euro, dus probeer het gewoon op stock en als de temps niet bevallen zet je dr gewoon 1 extra bij :)

Graag wil ik nog even reageren op wat je zei...
Ik ben vanplan de ST01 te kopen (ivm groote van de kast... ben altijd een bigtower gewend....

Als ik het goed begrijp kan ik dus 4 fans in het zei paneel er bij klikken? (met de ST01) of kan dat alleen bij een 830? En (aangezien ik toch een x aantal racks wil kopen kan ik die gebruiken voor de front?

Ook wil ik graag nog even weten hoe het zit met aansluiten van de fans.. Ik kan er 3 kwijt op me mobo (die worden gecontrolled door de censoren op het mobo)... Moeten deze op het mobo worden aangesloten of zit er een eigen fan controller in de kast? Waar ik alles op aansluit zeg maar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sandertjuhh schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:36:Ik ben vanplan de ST01 te kopen (ivm groote van de kast... ben altijd een bigtower gewend....
Goede keuze : Heb er zelf ook een :P
Als ik het goed begrijp kan ik dus 4 fans in het zei paneel er bij klikken? (met de ST01) of kan dat alleen bij een 830? En (aangezien ik toch een x aantal racks wil kopen kan ik die gebruiken voor de front?
In de zijkant zou je alleen de bracket van de 80 mm. Fan plek weg kunnen halen en dan van een beschadigde kast ofzo va ThermalTake die 25 cm. Side Fan erin monteren, maar dat is wel heel erg flink modden hoor.

Ik weet niet of Cooler Master dat paneel met 4x 120 mm. apart levert :?
Ook wil ik graag nog even weten hoe het zit met aansluiten van de fans.. Ik kan er 3 kwijt op me mobo (die worden gecontrolled door de censoren op het mobo)... Moeten deze op het mobo worden aangesloten of zit er een eigen fan controller in de kast? Waar ik alles op aansluit zeg maar...?
Geen Fan controller en allemaal gewoon op de Molex direct :) Ik heb ze zelf op 7 Volt gemod.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Geen matches
Er zit gewoon bij mij een 2 polige fan aansluiting op, als je RPM wilt moet je een draadje erbij solderen. Deze aansluting zet je idd op het mobo.

In de kast (830) zelf zit geen fancontroller. Die racks (als je de 4 in 3 bays bedoelt) kan je in ieder geval voor de front gebruiken.

Of je bij de ST01 ook zo'n rack krijg weet ik niet, ik zie t in ieder geval niet op de site, maar naar mijn mening is de 830 een stuk mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertjuhh
Geen matches
Dutch_Razor schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:46:
Er zit gewoon bij mij een 2 polige fan aansluiting op, als je RPM wilt moet je een draadje erbij solderen. Deze aansluting zet je idd op het mobo.

In de kast (830) zelf zit geen fancontroller. Die racks (als je de 4 in 3 bays bedoelt) kan je in ieder geval voor de front gebruiken.

Of je bij de ST01 ook zo'n rack krijg weet ik niet, ik zie t in ieder geval niet op de site, maar naar mijn mening is de 830 een stuk mooier :P
Is het nu een Molex of een twee polige die ik moet gebruiken... Dit is wellicht handig om te weten voor een eventuele losse fancontroller.. Waarschijnlijk gebruik ik die niet maar toch.... Ik wil wel weten of ik ze op me mobo prik of gewoon in een Molex stekker (wat ik eigenlijk wel hoop....)

[ Voor 11% gewijzigd door Sandertjuhh op 01-05-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Geen matches
Tis zo'n ding hier: http://www.hardwarezone.c...10-fan_header_install.jpg

Nu ik het me net herriner, er zit idd alleen bij de voorste zo'n stekker als op dat plaatje, bij de achterste zit een molex (bij de 830)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertjuhh
Geen matches
Hmmm kan iemand me vertellen hoe dat zit bij de ST01 (en bij die brackets voor de HDD's)??

Die 3 Polige stekkers zijn leuk alleen Molex zijn leuker... lekker blazen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Sandertjuhh schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:29:
Hmmm kan iemand me vertellen hoe dat zit bij de ST01 (en bij die brackets voor de HDD's)??

Die 3 Polige stekkers zijn leuk alleen Molex zijn leuker... lekker blazen.. :P
4in3 Brackets zijn allemaal Molex 4 Pins (Rood, Zwart, Zwart, Geel of andersom natuurlijk wat je leuker vindt ... ) :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-06 21:24
Geen matches
Alle fans van de stc-t01 zijn molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

die zijn op hun beurt weer te vervangen.. Keuze voor molex is een goeie geweest van CM, want die kan je eenvoudiger modden naar 5v of 7v. Met die drie-aderige moet je een fancontroller maken/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het orienteren voor onderdelen voor m'n nieuwe pc. En de stacker 832 lijkt me wel wat. Alleen heb ik nu een aantal vragen waar ik nog niet 100% antwoord heb kunnen vinden.
Ik heb op het internet al veel info gevonden, maar nog niet helemaal over het volgende:
  • De stacker 832 heeft dus 2 fans meegeleverd. De ene zit aan het achterkant als uitlaat. En de ander zit aan de voorkant als inlaat. Nou is mijn vraag: is deze fan aan de voorkant de fan die aan de bijgeleverde 4-in-3 device module zit, of heeft de stacker 832 ook nog een ander fan meegeleverd (dus eigenlijk 3 fans: inlaat, uitlaat, en de 4-in-3 module fan)?
  • De kast is aan alle kanten open. Ik zal dus alles kunnen horen: fans, harde schijf, grafische kaart etc. Aangezien ik niet echt veel van lawaai hou, wil ik graag weten of de fans veel geluid produceren? Ik heb gelezen dat het reuze meevalt, echter het kan altijd nog stiller... ;) Ik ben sowieso van plan om 1-2 extra case fans te kopen (Scythe S-Flex E)--> ik heb een zeer warme kamer in de zomer. Echter, is het ook nodig om de standaard fans te vervangen door Scythe S-Flex SFF21E fans? Of zal het helemaal geen verschil uitmaken qua geluidsproductie?
  • Hoe zit het met hoeveelheid vuil/stof in de kast. Zijn er filters bijgeleverd, en zo ja: hoe goed zijn deze filters. Ik heb namelijk een vrij stoffig kamer.. (ja, ik weet het: ik moet vaker stofzuigen :+ )
  • Ik ben van plan om 2x 500GB Western Digital schijven te kopen. En daarnaast ook nog 1 WD Raptor (73GB) schijf. Past de Raptor ook in deze 4-in-3 module? Of moet ik hiervoor de optionele CM Raptor Bracket kopen?
ps: Ik zal in eerste instantie proberen om een stacker 832 te kopen. Mocht de levertijd te lang zijn, dan zal ik m'n 2e keus de CM830-EVO zijn. Dus m'n vragen gelden ook voor de 830-evo.

Mijn excuses als deze vragen al eerder zijn gesteld. :X Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Matched: stacker, deel, 5
Vic Vega schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:02:

• De stacker 832 heeft dus 2 fans meegeleverd. De ene zit aan het achterkant als uitlaat. En de ander zit aan de voorkant als inlaat. Nou is mijn vraag: is deze fan aan de voorkant de fan die aan de bijgeleverde 4-in-3 device module zit, of heeft de stacker 832 ook nog een ander fan meegeleverd (dus eigenlijk 3 fans: inlaat, uitlaat, en de 4-in-3 module fan)?
De tweede fan is inderdaad de fan in de 4-in-3 module. Die kan je er uiteraard uit/afhalen als je hem ergens anders wilt gebruiken.
• De kast is aan alle kanten open. Ik zal dus alles kunnen horen: fans, harde schijf, grafische kaart etc. Aangezien ik niet echt veel van lawaai hou, wil ik graag weten of de fans veel geluid produceren? Ik heb gelezen dat het reuze meevalt, echter het kan altijd nog stiller... ;) Ik ben sowieso van plan om 1-2 extra case fans te kopen (Scythe S-Flex E)--> ik heb een zeer warme kamer in de zomer. Echter, is het ook nodig om de standaard fans te vervangen door Scythe S-Flex SFF21E fans? Of zal het helemaal geen verschil uitmaken qua geluidsproductie?
Zou handiger zijn als je de specs van die fans noemt. Geluidssterkte enzo.

De 2 fans in de 832 vallen goed mee qua geluid. Hoor ze hier amper, en het extra geluid doordat de kast open is valt ook erg mee.
De airflow in de kast is prima en door de mesh panelen is hij uitstekend geventileerd aan alle kanten. Je warme kamer zal dus niet echt een probleem zijn tenzij je dik gaat OC'en uiteraard, dan is meer koeling altijd nodig.
• Hoe zit het met hoeveelheid vuil/stof in de kast. Zijn er filters bijgeleverd, en zo ja: hoe goed zijn deze filters. Ik heb namelijk een vrij stoffig kamer.. (ja, ik weet het: ik moet vaker stofzuigen :+ )
Tja het nadeel van een open kast is veel stof. Wordt dus regelmatig schoonmaken :)
• Ik ben van plan om 2x 500GB Western Digital schijven te kopen. En daarnaast ook nog 1 WD Raptor (73GB) schijf. Past de Raptor ook in deze 4-in-3 module? Of moet ik hiervoor de optionele CM Raptor Bracket kopen?
Die bracket is bedoeld om de Raptor met doorzichtinge bovenkant (150gb versie) bovenin de kast te hangen zodat hij zichtbaar is. Je kan je drie HDD's gewoon in de 4-in-3 module hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Geen matches
Mijn 830 heeft in ieder geval uitstekende stoffilters, de binnenkant is bijna niet vies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Matched: deel, 5
B-Buster schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:48:
[...]

De tweede fan is inderdaad de fan in de 4-in-3 module. Die kan je er uiteraard uit/afhalen als je hem ergens anders wilt gebruiken.

[...]

Zou handiger zijn als je de specs van die fans noemt. Geluidssterkte enzo.

De 2 fans in de 832 vallen goed mee qua geluid. Hoor ze hier amper, en het extra geluid doordat de kast open is valt ook erg mee.
De airflow in de kast is prima en door de mesh panelen is hij uitstekend geventileerd aan alle kanten. Je warme kamer zal dus niet echt een probleem zijn tenzij je dik gaat OC'en uiteraard, dan is meer koeling altijd nodig.

[...]

Tja het nadeel van een open kast is veel stof. Wordt dus regelmatig schoonmaken :)

[...]

Die bracket is bedoeld om de Raptor met doorzichtinge bovenkant (150gb versie) bovenin de kast te hangen zodat hij zichtbaar is. Je kan je drie HDD's gewoon in de 4-in-3 module hangen.
fantastisch! dank je voor je snelle antwoorden. Heeft me zeker geholpen. Als jij of iemand anders nog mij nog aan de hand van deze gegevens kan vertellen, of het de geld en de moeite waard is om de fans te vervangen, zou helemaal top zijn!
de specs van de Scythe S-Flex E fan:
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7752/scythesflexeox1.jpg
bron

nog een review

@Dutch_Razor , dat is mooi om te horen. Betekend dat ik ook niet hoef te stofzuigen :+

edit: ben van plan om de e6600 te overklokken naar 3,15MHz (i.c.m. de Scythe Infinity cpu koeler). Ik zal dus niet echt tot het uiterste gaan zoals 3,6MHZ.

[ Voor 4% gewijzigd door Vic Vega op 02-05-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Geen matches
Denk dan niet dat het heel veel gaat uitmaken, tenzij je ze aan een fancontroller wilt hangen. De standaard fans hebben een molex aansluiting ipv 3pins, dus die zijn niet aan zo'n controller te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Geen matches
@B-Buster,
ah ok, thx. Ik had al zo'n vermoeden dat het niet nodig was, maar wilde toch even zekerheid hebben over de fans. Dan zal ik bijgeleverde standaard fans niet vervangen door de scythe case fans. De fan van de cpu koeler en de extra 1-2 case fans die ik wil kopen (afhankelijk van hoe warm alles wordt) zal ik wel aan een controller hangen.
Is het trouwens mogelijk om de 2 standaard fans op een ander manier harder/langzamer te laten draaien d.m.v. software/draaiknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
De standaard fans worden aangesloten via een molex (4 aansluitingen) dus deze kan je niet regelen met software of een fancontroller. Hetgeen je wel kan doen is je ofwel enkele aansluitingen in je molex wisselen (je moet hier op GoT maar eens zoeken, dan vindt je wel welke draadjes je moet switchen, dan kan je je fans op 5 of 7 volt laten draaien), ofwel een 3-pins aansluiting aan je fan maken i.p.v. de molex. Dan kan je de fan aansluiten op het moederbord (softwarematig regelen) of op een fancontroller (hardwarematig regelen, eventueel met software).

[ Voor 4% gewijzigd door Jegapia op 03-05-2007 00:31 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

@Jegapia,
Bedankt voor je uitleg. Zonder het te tweaken lukt het dus niet.
Ik zal het verder bestuderen. Maar ik denk dat ik het dan gewoon standaard laat staan. Mocht het alsnog na een tijdje nodig zijn (bijv. door geluidproductie, hitte etc.), dan zal ik er wat aan laten doen.
Nu nog ff op de nieuwe ATi kaart wachten (of alsnog de 8800gts 640mb nemen), en dan kan ik binnen een aantal weken m'n systeem -inclusief de stacker 832- gaan bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:03
Heb een Stacker 832 besteld (was toe aan een grotere kast en vond deze er wel gaaf uitzien, en ventilatie was ook een belangrijk punt dus daarom deze), maar heb nog een vraagje:

Is deze ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/87bd272621bc8dbb4788e9c018c391c3.jpg
Enkel te benutten voor de los verkrijgbare WD Raptor bay of kan je daar achter ook een 120 mm. fan plaatsen? Lijkt mij wel handig om aan de bovenkant warme lucht af te voeren (gezien warmte altijd naar boven stijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Geen matches
@Jorn1986: Je kan daar een 120mm fan in plaatsen. Daar is al een bevestiging voor aanwezig, die raptor bay is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
En wat is precies de bedoeling van de zijkant(plaatje is van een 830 maar gaat om hetzelfde idee bij de 832)?
Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/news/s/t/stacker830a.jpg

Moet je de onderste 2 dan intake doen en de bovenste 2 outtake ofzo (als je alle plaatsen wilt benutten)? 4xintake lijkt mij wat teveel van het goede :|

De front intake en de rear outtake begrijp ik wel (en de upper outtake ook wel).

En nog een vraagje: waar kan je die speciale Raptor bay kopen voor de Stacker 832? Heb een 74 gb. ADFD Raptor (zonder raampje) maar lijkt me wel grappig om die bovenin te hebben mits het niet teveel kost...

EDIT: en nóg een vraagje: Is het moeilijk om de deur van de 832 in richting om te draaien? Wil hem graag linksom open laten gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Jorn1986 op 07-05-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Jorn1986 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:24:

En nog een vraagje: waar kan je die speciale Raptor bay kopen voor de Stacker 832? Heb een 74 gb. ADFD Raptor (zonder raampje) maar lijkt me wel grappig om die bovenin te hebben mits het niet teveel kost...
http://www.coolermaster.n...?cPath=57&products_id=177

EDIT: en nóg een vraagje: Is het moeilijk om de deur van de 832 in richting om te draaien? Wil hem graag linksom open laten gaan.
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Helaas, zonder LED. Kan je de LED-versie ook ergens kopen?

En dat het kan weet ik; maar hoe moet het en is het moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Geen matches
En wat is precies de bedoeling van de zijkant(plaatje is van een 830 maar gaat om hetzelfde idee bij de 832)?
Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/news/s/t/stacker830a.jpg

Moet je de onderste 2 dan intake doen en de bovenste 2 outtake ofzo (als je alle plaatsen wilt benutten)? 4xintake lijkt mij wat teveel van het goede :|

De front intake en de rear outtake begrijp ik wel (en de upper outtake ook wel).
Je moet niets, je kan alles. Ik heb ze alle vier als intake voor de 2 radiators van 2 waterkoelingssets. Maar je kan bv. ook de 2 achterste gebruiken om respectievelijk de processor en videokaart(en) van koele lucht te voorzien. Of bv. de voorste 2 dmv. fanducts de lucht van de HD's wegzuigen. Of de complete bracket gewoon weglaten.
Je haalt het deurtje eruit door de pin naar onder te schuiven bovenaan, je haalt de 2 pinnen aan de scharnierkant eruit, steekt ze in de andere kant erin, verplaatst de magneetjes van kant en je bent klaar. 2 minuten werk !

[ Voor 59% gewijzigd door Phuncz op 07-05-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Geen matches
Thx, weet ik weer genoeg :)

Hij staat helaas nog in bestelling dus kan nog wel even duren voordat ik er mee aan de slag kan gaan. Ik denk dat ik er maar 2 intake fans van de zijkant bij doe, dan blijft de VGA tenminste koel.

Is dit een goede airflow:
*1 intake fan aan de voorkant
*2 intake aan de zijkant richting de videokaart (en de videokaart zelf heeft een koeler die z'n warmte naar buiten afvoert).
*1 outtake fan aan de achterkant
*1 outtake fan aan de bovenkant

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Geen matches
Jorn1986 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Helaas, zonder LED. Kan je de LED-versie ook ergens kopen?
Volgens mij bestaat het niet,

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/reviews/hardware/1627_p8_6.jpg

maar ik kan het mis hebben.

Zal wel zelfgemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Geen matches
Het venster en de CCFL's zijn er zelf bij gemaakt, maar volgens mij worden die LED's bij de 830 NVidia Edition er wel standaard bij geleverd (op de foto hierboven: bij de Raptor zelf: linksonder 1 blauwe LED en rechtsboven 1 blauwe LED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik zie dat Azerty de Stacker 832 in voorraad heeft of moet ik dat met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen matches
Eindelijk de boel eens ingebouwd, maar moet nog wel een en ander aan afwerking gebeuren mettertijd. Maar belangrijkste is dat ik het systeem werkend in gebruik kon gaan nemen. Hier weer een linkje naar m'n page waar de werkzaamheden te volgen zijn: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html
Uiteraard volgen nog het verbruik, de temperaturen en geluidsdrukmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
jaaoie17 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:28:
Ik zie dat Azerty de Stacker 832 in voorraad heeft of moet ik dat met een korreltje zout nemen.
Nee het is serieus zo :) Ik krijg hem morgen via de post >:) (ja ik had hem dus bij Azerty besteld)

Iedereen die dus zo'n kast snel wilt hebben, snel bestellen bij Azerty zolang hij nog op voorraad is:
http://www.azerty.nl/prod...51/13582/stacker-832.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
[afbeelding]

Je kan ook die 4x intake doen, dan achter 1 outtake, bovnen 1 voorin 2, maar ik heb gewoon voorin 1 intake en achtein 1 outtake gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Geen matches
Heb hem vandaag geinstalleerd en ik kan je zeggen: heb nog nooit een kast gehad waarmee installatie zo makkelijk en duidelijk was.

En op de plaatjes ziet hij er klein uit, maar in het écht! Zó groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Geen matches
Klopt ja. Mijn 832 inmiddels in gebruik genomen. Ten opzichte van m'n Wavemaster zóveel meer ruimte.. heerlijk :)

Misschien dat ik nog ff wat pics maak straks :D

[ Voor 7% gewijzigd door B-Buster op 10-05-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen matches
ff 2 (domme) vraagjes:

Bij de 830 evo zit dat ding om je raptor X te showen toch standaard?
De 830 evo is beter dan de 831 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gimbooze schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:50:
ff 2 (domme) vraagjes:

Heb afgelopen zondag mijn stacker 830 (geen EVO) in elkaar gezet (zie specs handtekening).

Zal straks even een fotootje online zetten 8)

831 heeft volgens mij geen FANS aan de zijkant. Ik heb er totaal 7 FANS inzitten nu ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129588

Gimbooze schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:50:
ff 2 (domme) vraagjes:

Ligt eraan waar je waarde aan hecht.
Dus echt van "beter" kun je niet spreken.
Wel is het zo dat de evo uitgebreider is :
BTX onderdelen + LED fan + raptor X houder + dat plactic ding voor de 4 fans aan de zijkant.

Mocht je VGA koel willen houden dan is de evo versie beter.
Hoop dat de info helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Anoniem: 129588 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:02:
[...]

Ligt eraan waar je waarde aan hecht.
Dus echt van "beter" kun je niet spreken.
Wel is het zo dat de evo uitgebreider is :
BTX onderdelen + LED fan + raptor X houder + dat plactic ding voor de 4 fans aan de zijkant.

Mocht je VGA koel willen houden dan is de evo versie beter.
Hoop dat de info helpt :)
Mooi, dan ga ik gewoon voor de evo, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Een aankondiging van algemeen nut :) :

Aangezien ik mijn PC's ga wegdoen en voor een Mac ga, lijkt het me beter dat iemand anders dit topic zal opvolgen. Liefst iemand die ook effectief iets van de Stacker reeks afweet en genoeg interesse heeft dit topic verder te zetten. De topicstart mag overgenomen worden, evenzeer zal ik Coolermaster op de hoogte brengen van de verandering.

Indien je geinteresseerd bent, drop me een mailtje op phuncz AT hotmail DOT com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier nog iemand anders 4 harde schijven in een 4-3 module zitten ?

Ik wel dus, namelijk 2 Raptors en 2 WD Sata II 500GB alle 4 in RAID 0 draaien.

Klein probleem vindt ik wel dat het een beetje geluid maakt.. je hoort ze namelijk denken en de module hoor je een beetje trillen...

Heeft iemand anders hier ook nog last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb zelf ook 2 36GB Raptors en 2 WD Caviar 500GB in een 4-in-3 module, heb daar niet zoveel last van. Nu ja, heb ook genoeg fans in het systeem steken zodat ik het niet zou horen :) Zowiezo verhoogt RAID 0 het geluid wel, ze gaan synchroon werken en dus 2x hetzelfde geluid produceren. Wat dus wel lekker kan resoneren.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 15-05-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik heb bij MyCom een tweede stacker STC-01 gekocht. Nu zit er op het motherbordtray een rechthoekje die je eraf kan halen. Alleen kan ik nergens vinden waar deze voor is, iemand een idee?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:12:
Ik heb zelf ook 2 36GB Raptors en 2 WD Caviar 500GB in een 4-in-3 module, heb daar niet zoveel last van. Nu ja, heb ook genoeg fans in het systeem steken zodat ik het niet zou horen :) Zowiezo verhoogt RAID 0 het geluid wel, ze gaan synchroon werken en dus 2x hetzelfde geluid produceren. Wat dus wel lekker kan resoneren.
Heb bijna dezelfde harde schijven. Zelf 2x 74gb Raptors.

Heb zel 6 coolermasters 12cm Silent Led Fans inzitten en achterin de standaardfan van de Stacker.
Dus ook aardig wat Fans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

Mentox schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:50:
Ik heb bij MyCom een tweede stacker STC-01 gekocht. Nu zit er op het motherbordtray een rechthoekje die je eraf kan halen. Alleen kan ik nergens vinden waar deze voor is, iemand een idee?
is dat niet een stukje bracket voor een (tweede) PSU onderin?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Colan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:25:
[...]

is dat niet een stukje bracket voor een (tweede) PSU onderin?
Nee, het zit naast het moederbord. Het zit net naast het (ATX) moederbord. Het is even groot als een frontje van een diskette drive. Ik heb moederbord opgehangen als BTX dus het zit bij mij links onderin.

Als het moet maak ik wel even een foto denk dat dat makkelijker is. Het is niet essensieel om te weten maar als iemand het weet zou het wel leuk zijn. Kan namelijk niets vinden bij Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik wil fans plaatsen aan de zijkant van de stacker 832. Is het beste als ik die als intake plaats. En als ik ze als i take plaats moet dat pijltje toch naar binnen wijzen wat op die fans zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

BTS

jaaoie17 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:26:
Ik wil fans plaatsen aan de zijkant van de stacker 832. Is het beste als ik die als intake plaats. En als ik ze als i take plaats moet dat pijltje toch naar binnen wijzen wat op die fans zitten?
ja de pijltjes moeten naar de kant staan waar jij de lucht heen wil laten blazen.
en als je een paar berichten omhoog kijkt staat er ook al wat over hoe en wat je kan doen met de fans aan de zijkant ;)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik had mijn CoolerMater Stacker STC-01 verkocht samen met de rest van mijn pc. Hiervoor in de plaatst kwam een MSI 270, omdat ik deze bijna nooit meenam heb ik besloten om deze weg te doen en een Mac Mini te gaan halen. De Mac Mini voldeed niet aan mijn verwachtingen en heb toen besloten om deze weg te doen en zelf een systeem te bouwen.

Voor dit systeem had ik gekozen voor de CoolerMaster Mystique 631. Omdat deze niet groot genoeg bleek te zijn toch maar weer een CoolerMaster Stacker STC-01 gehaald.

MyCom Alkmaar had deze op voorraad en deze daar gehaald. Ik was lopend en was vergeten hoe groot de doos wel niet was 8)7 Dus ik met die doos naar het station, een dikke 45 minuten gelopen |:( Op het station merkte ik pas dat mijn armen verzuurd waren :'( Nooit iets aan sport gedaan en dan krijg je dus dit.

Thuis aangekomen en de kast uitgepakt om te kijken of het de moeite waard, gelukkig het was al het leed meer dan waard :P

Na het overzetten van alle hardware is dit het resultaat: [img=http://img367.imageshack.us/img367/8190/1000412sx6.th.jpg]

Het gekke is dat CoolerMaster Mystique 631 niet naast mijn bureau kon staan en de CoolerMaster Stacker STC-01 wel. Nu zal dat vreemd in jullie oren klinken maar het komt doordat mijn UPS in de kast past en dus geen ruimte inneemd ;) Zie hier een voorbeeld: url=http://img367.imageshack.us/my.php?image=1000415gb9.jpg][img=http://img367.imageshack.us/img367/4207/1000415gb9.th.jpg][/url] De aansluitingen achter sluiten naadloos aan _/-\o_

Het enige wat mij opviel is dat deze CoolerMaster Stacker STC-01 een een soort klepje heeft op het moederbord dat je eraf kan halen. Ik kan alleen nergens vinden waarvoor dit is. Zie deze foto voor meer uitleg: [img=http://img527.imageshack.us/img527/8359/1000417gx5.th.jpg]

[ Voor 107% gewijzigd door Mentox op 17-05-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Phuncz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:06:
Een aankondiging van algemeen nut :) :

Aangezien ik mijn PC's ga wegdoen en voor een Mac ga, lijkt het me beter dat iemand anders dit topic zal opvolgen. Liefst iemand die ook effectief iets van de Stacker reeks afweet en genoeg interesse heeft dit topic verder te zetten. De topicstart mag overgenomen worden, evenzeer zal ik Coolermaster op de hoogte brengen van de verandering.

Indien je geinteresseerd bent, drop me een mailtje op phuncz AT hotmail DOT com.
Even een reminder, heb tot op heden nog geen bericht gehad helaas en ik zou het zeer erg vinden om dit topic de vergetelheid in te zien geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ik heb je een mailtje gestuurd :)

45 min lopen met een Stacker onder de arm is idd niet echt aan te raden , behalve als je met de Olympische spelen mee wilt doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dutch_Razor zal vanaf nu het Stacker topic overnemen en binnenkort ook een nieuw topicdeel starten zodra deze weer vol is (bij 1000 posts). Alvast bedankt voor iedereen voor de vele toevoegingen en leuke discussies die dit topic heeft gehad in de 5 delen die ik heb mogen voeren, het was een genoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Geen matches
Yep, veel succes met de Macs, en kom nog eens langs he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Phuncz schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:06:
Dutch_Razor zal vanaf nu het Stacker topic overnemen en binnenkort ook een nieuw topicdeel starten zodra deze weer vol is (bij 1000 posts). Alvast bedankt voor iedereen voor de vele toevoegingen en leuke discussies die dit topic heeft gehad in de 5 delen die ik heb mogen voeren, het was een genoegen :)
En jij bedankt voor de inzet bij de bestaande topics! Een van de meest geordende topics die ik volg, keurig gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Mentox schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:24:
Ik had mijn CoolerMater Stacker STC-01 verkocht samen met de rest van mijn pc. Hiervoor in de plaatst kwam een MSI 270, omdat ik deze bijna nooit meenam heb ik besloten om deze weg te doen en een Mac Mini te gaan halen. De Mac Mini voldeed niet aan mijn verwachtingen en heb toen besloten om deze weg te doen en zelf een systeem te bouwen.

Voor dit systeem had ik gekozen voor de CoolerMaster Mystique 631. Omdat deze niet groot genoeg bleek te zijn toch maar weer een CoolerMaster Stacker STC-01 gehaald.

MyCom Alkmaar had deze op voorraad en deze daar gehaald. Ik was lopend en was vergeten hoe groot de doos wel niet was 8)7 Dus ik met die doos naar het station, een dikke 45 minuten gelopen |:( Op het station merkte ik pas dat mijn armen verzuurd waren :'( Nooit iets aan sport gedaan en dan krijg je dus dit.

Thuis aangekomen en de kast uitgepakt om te kijken of het de moeite waard, gelukkig het was al het leed meer dan waard :P

Na het overzetten van alle hardware is dit het resultaat: [img=http://img367.imageshack.us/img367/8190/1000412sx6.th.jpg]

Het gekke is dat CoolerMaster Mystique 631 niet naast mijn bureau kon staan en de CoolerMaster Stacker STC-01 wel. Nu zal dat vreemd in jullie oren klinken maar het komt doordat mijn UPS in de kast past en dus geen ruimte inneemd ;) Zie hier een voorbeeld: url=http://img367.imageshack.us/my.php?image=1000415gb9.jpg][img=http://img367.imageshack.us/img367/4207/1000415gb9.th.jpg][/url] De aansluitingen achter sluiten naadloos aan _/-\o_

Het enige wat mij opviel is dat deze CoolerMaster Stacker STC-01 een een soort klepje heeft op het moederbord dat je eraf kan halen. Ik kan alleen nergens vinden waarvoor dit is. Zie deze foto voor meer uitleg: [img=http://img527.imageshack.us/img527/8359/1000417gx5.th.jpg]
ik snap nu wat je met dat klepje bedoelt! heir is ruimte gereserveert voor een segeheten "cross-flow fan" dit is een speciale fan van coolermaster die de componenten van het mobo koelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 140651 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:39:
[...]

ik snap nu wat je met dat klepje bedoelt! heir is ruimte gereserveert voor een segeheten "cross-flow fan" dit is een speciale fan van coolermaster die de componenten van het mobo koelt. :)
Ik dacht dat dat klepje waarvan sprake is, niet bedoelt is voor de cross flow fan aangezien daarvoor de opening ernaast dient, maar voor het monteren van de optionele btx plaat op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 140651 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:39:
[...]

In mijn vorige stacker had ik ook een cross-flow fan geplaatst en daar had ik niet zo`n klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Geen matches
daarom leek het me inderdaad voor die crossflow-fan ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
De mijne is inmiddels ook klaar 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007035%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007037%20klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007038%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/CM%20stacker%20open%20klein.jpg

[ Voor 214% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 20-05-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
(jarig!)
Geen matches
klopt het dat je in die raptor bay bovenin de kast ook een fan kunt zetten?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
SpaceMarine schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:56:
klopt het dat je in die raptor bay bovenin de kast ook een fan kunt zetten?
Jep.

Dat antwoord had je overigens ook gevonden als je de moeite had genomen omhoog te scrollen of 1 pagina terug te lezen (afhankelijk van hoeveel posts je op 1 pagina hebt ingesteld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Geen matches
B-Buster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:04:
@Jorn1986: Je kan daar een 120mm fan in plaatsen. Daar is al een bevestiging voor aanwezig, die raptor bay is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Ik zat een beetje te klooien met de Enermax Galaxy, 850 Watt Voeding.
Deze is circa1 cm langer dan een andere voeding, dus moest ff me Stacker STC-T01 verbouwen.

Popnagels uit het kopschotje, en van onderen 2 x 45 graden wegzagen.

Deze voeding had ook onderaan kunnen zitten, maar ik heb hem liever bovenaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/DSC_0049%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/DSC_0064%20klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/DSC_0065%20klein.jpg

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Matched: deel
Ziet er mooi uit, net alsof het altijd zo gezeten heeft :)

Is het nu tijd voor het volgende deel in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Geen matches
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Geen matches
Okido ik zal er de info over de 832 ook in een kadeer in verwerken em dan de topicstart maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Geen matches
Zucht, had vorige week een 830 evo zwart besteld bij een zaak, er werd me namelijk verteld dat hun leverancier over 3 dagen weer nieuwe zouden leveren en dat ik dan de kast over 7-10 dagen oid kon verwachten. Bel ik gister op om het nog even te dubbelchecken, kan hun leverancier ze blijkbaar niet meer leveren. Ben blij dat ik zelf heb gebeld anders had ik binnenkort met allemaal nieuwe hardware gezeten zonder kast om het in te bouwen -_-

Nu maar hopen dat ik nog op tijd ergens anders er een kan bestellen, anders moet ik maar voor de 831 gaan (zijn die wel goed te krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Gimbooze schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:31:
Zucht, had vorige week een 830 evo zwart besteld bij een zaak, er werd me namelijk verteld dat hun leverancier over 3 dagen weer nieuwe zouden leveren en dat ik dan de kast over 7-10 dagen oid kon verwachten. Bel ik gister op om het nog even te dubbelchecken, kan hun leverancier ze blijkbaar niet meer leveren. Ben blij dat ik zelf heb gebeld anders had ik binnenkort met allemaal nieuwe hardware gezeten zonder kast om het in te bouwen -_-

Nu maar hopen dat ik nog op tijd ergens anders er een kan bestellen, anders moet ik maar voor de 831 gaan (zijn die wel goed te krijgen?)
De standaard 830 zwart ( dus geen Evo ) heb ik 2 weken geleden nog kunnen kopen ..... Wieltjes heb ik extra bij Cooler Master zelf besteld.

Bij 831 heb je aan de zijkant niet de fans...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007035%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007037%20klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007038%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/CM%20stacker%20open%20klein.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 23-05-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Geen matches
En waar heb je die 830 besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
Dit topic is ondertussen beetje vol aan het worden :z

Indien er animo is mag een volgende open, dan post ik hier de link ernaar :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.